Onmisbare tools & software voor Mac OS X - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 225.307 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
StarC schreef op zondag 24 januari 2010 @ 13:45:
Voor het renamen van series sinds vanmorgen in gebruik en nu al onmisbaar (soms doet SABNZBD+ het wel zelf maar meestal niet)...

Filebot
een hele goede daarvoor is ook tvnamer:
http://github.com/dbr/tvnamer

run je alleen vanuit de terminal (geen GUI) maar werkt heel makkelijk gewoon het commando runnen en dan vind hij de serie er bij en episode (vanuit thetvdb.com dacht ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Thanks dat werkt prima! Ziet er niet heel erg gelikt uit zoals de meeste applicaties voor osx maar alles werkt zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 22:32
Ik weet niet of dit programma al keer voor bij is gekomen anders bij deze dan.

Cleanapp

Voor mij de beste tool om programma's voor apple computer te verwijderen en terug te kunnen zetten :)

En ook nog in het Nederlands probeer zelf maar eens en ervaar wat dit tool allemaal wel niet kan...

Voor mij is dit beste tool dingen te verwijderen...

En het kan Hier gedownload worden het programma...
http://www.synium.de/products/cleanapp/index.html

Havelock ==> Sebastian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
  • Laatst online: 09-09 22:32
Ik heb net even bij meuktracker gekeken daar staat dit programma niet tussen en ik had eigenlijk wel verwacht.

Daarom heb ik ook mijn verzoek in gediend op de meuktracker gedeelte van tweakers.net site... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 16:34

Bellerophon

Persona non grata

Wat is eigenlijk een goed FTD / Nieuwsgroep programma voor de mac?

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Bellerophon schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 17:37:
Ik gebruik zelf openFTD, al is dat een bagger app aangezien het om de haverklap crasht en traag is als dikke stront door een trechter. Een Mac alternatief is er echter niet.

Om te downloaden gebruik ik Unison 1, maar dat is ook niet echt je van het, maar aangezien het doet wat het moet doen, ip6 ondersteuning heeft en ik er ook geen ingewikkelde ques mee maak etc. voldoet het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

iMars

Full time prutser

Zie topicstart: Unison
thaan schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 17:43:
[...]

Ik gebruik zelf openFTD, al is dat een bagger app aangezien het om de haverklap crasht en traag is als dikke stront door een trechter. Een Mac alternatief is er echter niet.

Om te downloaden gebruik ik Unison 1, maar dat is ook niet echt je van het, maar aangezien het doet wat het moet doen, ip6 ondersteuning heeft en ik er ook geen ingewikkelde ques mee maak etc. voldoet het wel.
Precies :Y

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Er mogen hier eigenlijk geen requests geplaatst worden, maar wil je toch wel de goede richting op helpen. FTD schijnt een vervanger voor te zijn, is prolly wel googlebaar. Als leech programma gebruik je SabNZB en consorten. Ik gebruik zelf SabNZBD+ icm MacParDeluxe als de eerder genoemde er niet helemaal uit komt.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:17
Zorg dat je aan een newzbin accoountje komt. Dan vergeet je FTD snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

jules schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 17:47:
[...]

Er mogen hier eigenlijk geen requests geplaatst worden, maar wil je toch wel de goede richting op helpen. FTD schijnt een vervanger voor te zijn, is prolly wel googlebaar. Als leech programma gebruik je SabNZB en consorten. Ik gebruik zelf SabNZBD+ icm MacParDeluxe als de eerder genoemde er niet helemaal uit komt.
Sorry voor de request dan ;) Dat was niet de bedoeling. Laat ik de vraag anders formuleren dan.

OpenFTD is gewoon niet (normaal) te installeren. En naar mijn weten kwam OpenFTD redelijk overeen met FTD voor windows.

En newzbin?!? Que?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Bellerophon schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 17:50:
OpenFTD is gewoon niet (normaal) te installeren. En naar mijn weten kwam OpenFTD redelijk overeen met FTD voor windows.
Hoe bedoel je installeren? Ik gebruik momenteel deze en heb naast de (normale) crashes van openFTD en de slugginesh geen problemen met starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Typ het voor de gein eens in op Google..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

thaan schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 17:53:
[...]

Hoe bedoel je installeren? Ik gebruik momenteel deze en heb naast de (normale) crashes van openFTD en de slugginesh geen problemen met starten.
Bedankt.

Ik downloade hem van hier en die deed het gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dit topic is inderdaad niet bedoeld om requests te plaatsen en alleen om programma's te posten waar je over enthousiast bent. Als je een vraag hebt over wat een goede usenet client is, of hoe je FTD onder Mac OS X kunt gebruiken, dan open je een nieuw topic. Vergeet daarbij niet om eerst de search te raadplegen, aangezien dit onderwerp al vaker is besproken.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Het gratis alternatief op Airfoil (al het geluid wat uit de mac komt kunnen versturen naar je Airport Express ipv alleen maar I-Tunes):

- Speakershare (werkt alleen vanaf 10.5 ivm dat Java 1.6 vereist is.)

http://code.google.com/p/speakershare/

[ Voor 12% gewijzigd door Falcon op 30-01-2010 19:07 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bollewolle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-09 18:00
J3roen schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 17:55:
[...]

Thanks dat werkt prima! Ziet er niet heel erg gelikt uit zoals de meeste applicaties voor osx maar alles werkt zoals het hoort.
Probeer zeker eens de nightly builds aan te zetten in de preferences. De versie die je kan downloaden via de site zelf is redelijk oud, in de nightlies zijn er hopen veranderingen aangebracht, oa aan de interface. CogX is bij mij mijn standaard musicplayer geworden.

Verder kan ik ook nog Mplayer OS X Extended aanraden als videoplayer. Eergisteren is de Rev 13 uitgekomen met grote verbeteringen in de gui, maar zeker niet alleen dan. Grote voordeel ook is dat je kan kiezen tussen de standaard mplayer codec of diegene met multithreading optimalisaties erin. Met die laatste speelt deze speler perfect 1080p af. Linkje: http://mplayerosx.sttz.ch/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:38

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Falcon schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 19:06:
Het gratis alternatief op Airfoil (al het geluid wat uit de mac komt kunnen versturen naar je Airport Express ipv alleen maar I-Tunes):

- Speakershare (werkt alleen vanaf 10.5 ivm dat Java 1.6 vereist is.)

http://code.google.com/p/speakershare/
Helaas heeft dat alleen (nog) niet de 'Airfoil Speakers' waarmee je van andere computers ook Airtunes-clients kan maken. Verder wel leuk initiatief, maar Airfoil ziet er toch wat robuuster uit voorlopig en 25 dollar is nu ook weer niet zo veel. Ook een beetje onafhankelijke programmeurs steunen af en toe :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:51
Bellerophon schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 17:50:
[...]

Sorry voor de request dan ;) Dat was niet de bedoeling. Laat ik de vraag anders formuleren dan.

En newzbin?!? Que?
OpenFTD is in Java oid gemaakt, om het makkelijk cross-os te maken, maar de GUI en hoe alles aanvoelt is zo on-mac. Je hebt ook nog CocoaFTD, wat echt voor OSX is gemaakt, maar die heeft veel minder features. (Geen reacties, geen nzb knopje e.d).

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

HaterFrame

Well... Poo came out!

ZpAz schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 11:59:
[...]

OpenFTD is in Java oid gemaakt, om het makkelijk cross-os te maken, maar de GUI en hoe alles aanvoelt is zo on-mac. Je hebt ook nog CocoaFTD, wat echt voor OSX is gemaakt, maar die heeft veel minder features. (Geen reacties, geen nzb knopje e.d).
NZB knopje bestaat zowiezo niet meer, ook niet in openFTD.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:56
MetaFrame schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 12:40:
[...]

Via een aanpassing kan je die nzb knop terugkrijgen. Ik heb hem er in ieder geval inzitten (OpenFTD)

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Nu online
AirVideo

URL: http://www.inmethod.com

Voor het streamen van video naar je iPod / iPhone / iPad, via zowel Wifi als 3G. Ondersteunt heel veel video formats, ook diegenen die niet normaal op een iPod-achtige kunnen draaien. Je kan er voor kiezen de filmpjes vantevoren te laten converten, of je kan het met "live conversion" on de fly laten vertalen. Erg mooi! Ik heb zelf wat anime vanaf m'n Macbook gestreamed, met live conversion, via UPC, naar m'n T-Mobile 3G en dat werkt uitstekend. Via Wifi is de beeldkwaliteit beter, maar het hapert op geen van beide manieren.

De server tool voor op je Mac is gratis, de iPod app is geloof ik iets van drie euro.

[ Voor 16% gewijzigd door Liegebeest op 03-02-2010 12:57 ]

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
MetaFrame schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 12:40:
[...]

Een speciale versie van openftd heeft het knopje nog wel, eerste hit google: openftd nzb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

cailin_coilleach schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 12:55:
AirVideo

Voor het streamen van video naar je iPod / iPhone / iPad, via zowel Wifi als 3G. Ondersteunt heel veel video formats, ook diegenen die niet normaal op een iPod-achtige kunnen draaien. Je kan er voor kiezen de filmpjes vantevoren te laten converten, of je kan het met "live conversion" on de fly laten vertalen. Erg mooi! Ik heb zelf wat anime vanaf m'n Macbook gestreamed, met live conversion, via UPC, naar m'n T-Mobile 3G en dat werkt uitstekend. Via Wifi is de beeldkwaliteit beter, maar het hapert op geen van beide manieren.

De server tool voor op je Mac is gratis, de iPod app is geloof ik iets van drie euro.
Er is ook een freeware iPhone app. Ik weet niet wat de limitaties zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Sluuz schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 12:50:
[...]

Via een aanpassing kan je die nzb knop terugkrijgen. Ik heb hem er in ieder geval inzitten (OpenFTD)
OpenFTD gebruik ik nu ook, werkt perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:57

Nitai

Live the life you love.

cailin_coilleach schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 12:55:
AirVideo

cailin_coilleach _/-\o_ dank je wel! Ik was al een tijd op zoek naar een dergelijke tool, maar niet kunnen vinden. Kan ik eindelijk wat series in bed bekijken op m'n iPhone.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Nu online

HaterFrame

Well... Poo came out!

ZpAz schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 12:58:
[...]

Een speciale versie van openftd heeft het knopje nog wel, eerste hit google: openftd nzb
Ohh nice, dat gaan we strax eens proberen.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g4wx3
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:49
Heb net een fresh installgedaan:

Onmisbare tools
MenubalkPrefpanesWidgetsApplicationsHelperAppsSafari-pluginsQuicklook plugins (1) (2)
  • AnimatedGIF_QL
  • colorxml
  • flv
  • Folder
  • QLColorCode
  • QLTorrent
  • quickchm
  • Suspicious Package
  • zip
Itunes-pluginDit programma van plantronics is abandoned.
Ik bied hier een unieke aangepaste versie aan die nog steeds bruikbaar is op OS X 10.6

Speciale tweaks

[ Voor 43% gewijzigd door g4wx3 op 12-02-2010 13:22 . Reden: Links geplaatst ]

http://www.softfocus.be/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Die stap zet de optie 'open safe files after downloading' aan, wat niet echt veilig is en gebruikt werd door een van de weinige Security Threats die OS X ooit gehad heeft.

Zelf gebruik ik ik Transmission voor Torrents. Deze kan een map, bijvoorbeeld je Safari downloads map, in de gaten houden voor Torrent-bestanden en deze automatisch toevoegen en het bestand ook weer verwijderen. Dat is een wat veiliger optie en Transmission is sowieso wel een prettig programma.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g4wx3
Transmission is inderdaad ook een heel fijn programma, echter heb ik vastgesteld dat sommige utorrent soms sneller download. uTorrent heeft ook de optie om torrents automatisch te openen in een map, en deze daarna te verwijderen, maar dan moet uTorrent wel open staan.
In ieder geval, ik vind het super dat er voor de mac 2 gratis geweldige torrent-clienten zijn. Ik heb vroeger altijd transmission gebruikt. Er zijn er nog andere, maar deze tippen niet aan deze 2 vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
g4wx3 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 09:15:

• Safari: open torrents: http://www.manuelstuder.c...nd-other-files-in-safari/
[/list]
Mooie list, die laatste, ben ik erg blij mee!! tnx!

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Het fijne aan transmission vind ik dat je groepen kunt aanmaken en voor die groepen weer regels kunt instellen. Zoals het opslaan in een bepaalde map enzo. Werkt erg fijn. En de webacces niet vergeten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

joeltje schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 11:12:
[...]

Zoals ik hierboven zei: let hiermee op, omdat je hiermee de deur open zet voor eventueel misbruik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g4wx3
Bij deze wil ik nog toevoegen dat de startpost een beetje gedateerd is.. vanuit 2008. ook zou ik liever hebben dat er niet verschillende alternatieven worden gegeven voor 1 taak, het moet overzichtlijk blijven voor een beginner. Tiger wordt stilaan afgeschreven.

Adium(eenvoud) <-> aMSN (features) (laat deze weg uit de lijst)

Desktop Manager <-> Spaces?
Shadowkiller - tegenwoordig onmisbaar?
OneButton FTP <-> cyberduck (edit: omgewisseld, ik wou gewoon 2 apps met de zelfde functie tegenover elkaar leggen, geen persoonlijke voorkeur uitspreken, zelf gebruik ik ook cyberduck zoals je kon zien)
Azureus? reeds lang achterhaalt door transmission en utorrent
VLC - wordt niet meer actief ontwikkeld, alternatieven zijn beschikbaar Mplayer extended, en Movist
Cocktail - utilities, wie houd zich daar mee bezig?
HimmelBar - tegenwoordig is er Butler,
NVU - is deze niet ook al achterhaald door betere alternatieven?
Disco <-> Burn (die laatste moet erbij blijven het beste van OSX)
TextMate <-> SubEthaEdit ik stel voor smultron: Freeware...
Parallels for Mac <-> Fusion ik stel voor virtualbox: Freeware...
Synergy - Ik stel voor: You Control itunes deze werkt beter, serial is gratis op te halen

Fink en Application Enhancer zou ik ook weglaten
WineBottler en SIMBL staan er ook niet bij

Bij shareware rijst al snel de vraag of het de prijs echt waard. Bijvoorbeeld cuckoo in mijn lijst is het niet waard om iets eraan te geven, een applescript kan cuckoo zo vervangen, gelukkig heb ik genoeg aan de freeware versie (die enkel slaat op het uur)

Wil je meer software, ga dan naar
http://www.pure-mac.com/
En als je nog niet genoeg hebt:
http://www.macupdate.com/
Of alternatieve sites

EDIT:
Wat ik nu zeg staat zelfs al op de eerste pagina....

[ Voor 9% gewijzigd door g4wx3 op 12-02-2010 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:11
g4wx3 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 13:17:
Bij deze wil ik nog toevoegen dat de startpost een beetje gedateerd is.. vanuit 2008. ook zou ik liever hebben dat er niet verschillende alternatieven worden gegeven voor 1 taak, het moet overzichtlijk blijven voor een beginner. Tiger wordt stilaan afgeschreven.

Adium(eenvoud) <-> aMSN (features) (laat deze weg uit de lijst)

Desktop Manager <-> Spaces?
Shadowkiller - tegenwoordig onmisbaar?
cyberduck <-> OneButton FTP
Azureus? reeds lang achterhaalt door transmission en utorrent
VLC - wordt niet meer actief ontwikkeld, alternatieven zijn beschikbaar Mplayer extended, en Movist
Cocktail - utilities, wie houd zich daar mee bezig?
HimmelBar - tegenwoordig is er Butler,
NVU - is deze niet ook al achterhaald door betere alternatieven?
Disco <-> Burn (die laatste moet erbij blijven het beste van OSX)
Synergy - Ik stel voor: You Control itunes deze werkt beter, serial is gratis op te halen

WineBottler en SIMBL staan er ook niet bij

Bij shareware rijst al snel de vraag of het de prijs echt waard. Bijvoorbeeld cuckoo in mijn lijst is het niet waard om iets eraan te geven, een applescript kan cuckoo zo vervangen, gelukkig heb ik genoeg aan de freeware versie (die enkel slaat op het uur)

Wil je meer software, ga dan naar
http://www.pure-mac.com/
En als je nog niet genoeg hebt:
http://www.macupdate.com/
Of alternatieve sites

EDIT:
Wat ik nu zeg staat zelfs al op de eerste pagina....
Bij VLC begin je over niet actieve development terwijl OneButtonFTP en Smultron ook niet meer worden ontwikkeld. Daarnaast hoeft iets niet gratis te zijn om onmisbaar te zijn.

Qua concept van het updaten van de TS heb je helemaal gelijk maar je voorstellen zijn niet optimaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
g4wx3 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 10:08:
Transmission is inderdaad ook een heel fijn programma, echter heb ik vastgesteld dat sommige utorrent soms sneller download. uTorrent heeft ook de optie om torrents automatisch te openen in een map, en deze daarna te verwijderen, maar dan moet uTorrent wel open staan.
In ieder geval, ik vind het super dat er voor de mac 2 gratis geweldige torrent-clienten zijn. Ik heb vroeger altijd transmission gebruikt. Er zijn er nog andere, maar deze tippen niet aan deze 2 vind ik.
uTorrent had ik op mijn PC altijd, maar op de Mac laat het troep achter in de map Application Data. Alle torrents staan hier. Ik vind dat geen fijn idee (ook al heb ik niets te verbergen, het hoort er niet).

Daarom gebruik ik Transmission en dat download vaak sneller dan uTorrent!

[ Voor 19% gewijzigd door THE_BASE op 12-02-2010 19:20 ]

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Andersom eerder aangezien de ontwikkeling van OneButton FTP is gestopt. Cyberduck daarentegen kent een hele actieve ontwikkeling waarbij er met enige regelmaat een nieuwe versie uitkomt. Daar zit dan ook meer toekomst in. Overigens zijn er nog diverse andere ftp clients die prima hun werk doen en welke veel mensen als onmisbaar bestempelen.
Dat verhaal bleek onjuist te zijn en is dezelfde dag of de volgende dag door VLC ingetrokken omdat het allemaal gebaseerd was op een misverstand. Men ontwikkeld een nieuwe interface en is gestopt met de verdere ontwikkeling van de oudere interface. Men is beslist niet gestopt met de ontwikkeling van VLC voor de Mac wat ook te zien is aan versie 1.0.5 die na dat bericht gereleased werd. Gezien het feit dat je zelf een aantal applicaties als alternatief voorstelt die helemaal niet meer in ontwikkeling zijn is het ook een uiterst merkwaardig argument.
Alleen jammer dat ook deze ontwikkelaar er mee gestopt is waardoor Smultron niet meer ontwikkeld wordt. Afgezien hiervan zitten er ook heel wat verschillen tussen die apps. Bij TextMate zijn er heel veel uitbreidingsmogelijkheden waardoor je er een complete IDE alla Xcode en Eclipse van kunt maken. Daardoor heeft het voor velen al een veel grotere meerwaarde dan iets als Smultron (waarbij TextWrangler een goed alternatief is die nog wel in ontwikkeling is).
Parallels en Fusion kunnen wel gebruik maken van een bootcamp partitie, Virtualbox vooralsnog niet. De interface is verder ook ontzettend ruk (erg omslachtig hoe dingen werken), usb support is ook erg ruk (het werkt vaak niet naar behoren of gewoon helemaal niet), 3D support in Windows is er niet en als je ook maar iets anders dan Windows en de paar bekende Linux distro's wil draaien heb je grote kans dat het zich ophangt. Uiteindelijk werken deze zaken beter in Parallels en Fusion waarbij Fusion dan weer heer en meester is op gebied van OS support. Desalniettemin is Virtualbox zeker een aanrader wie een paar Windows applicaties wil kunnen draaien en een grote afrader wie meer van een virtualisatie app verwacht.
Fink doet het anders prima, dat application enhancer mag op zich wel weg omdat het meer kwaad dan goeds doet.
Wil je meer software, ga dan naar...
Het gaat hier niet om een waslijst "kijk dit draai ik" en het vinden van software. Het gaat hier om applicaties die jij persoonlijk als onmisbaar bestempeld en dan ook vooral om het waarom. Het gaat meer om de achterliggende informatie dan de applicatie zelf. Verder staan er in de topic waarschuwing nota bene ook een aantal links naar software site opgenomen voor wie wel software zoekt.

De topic start verwoord overigens ook prima de intentie van het topic:
Het lijkt me leuk om de handige software die je hebt ontdekt te delen. Ik zal beginnen met mijn onmisbare programma's:

Dat is gelijk dan ook de essentie van dit topic :)
Met andere woorden, je moet zelf eerst eens goed de topic start en de rest van het topic lezen want je slaat de plank volledig mis. Er staat namelijk nergens waarom dat stuk software nou zo geweldig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Awaken

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/24pm3w8.png

Mooie wekkerapplicatie die ook met mijn IR Remote werkt, vanuit bed snoozen is ideaal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Laatst online: 01-09 11:48
Muthas schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 21:08:
Awaken

[afbeelding]

Mooie wekkerapplicatie die ook met mijn IR Remote werkt, vanuit bed snoozen is ideaal :+
offtopic:
Nummer is ook super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:48
Sinds vanmorgen onmisbaar; CInch.

Wat windows 7 standaard kan, het makkelijk resizen (linkerhelft/rechterhelft/fullscreen) van je windows kan osx niet uit zichzelf, maar voor €5,22 kan het wel. Overigens gratis te proberen.

Exposé biedt niet altijd uitkomst, wanneer ik bronnen aan het verzamelen ben op internet is het handig om aan de ene helft Pages te hebben en de andere helft Firefox, Cinch maakt het makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jer0entjeh88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-09 12:56

Jer0entjeh88

display: grid;

StarC schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 13:05:

Wat windows 7 standaard kan, het makkelijk resizen (linkerhelft/rechterhelft/fullscreen) van je windows kan osx niet uit zichzelf, maar voor €5,22 kan het wel. Overigens gratis te proberen.

Exposé biedt niet altijd uitkomst, wanneer ik bronnen aan het verzamelen ben op internet is het handig om aan de ene helft Pages te hebben en de andere helft Firefox, Cinch maakt het makkelijk.
Volgens mij doet RightZoom hetzelfde. Deze is gratis.

"Ideas are easy. Implementation is hard." | PSN: JSKam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Jer0entjeh88 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 13:46:
[...]

Volgens mij doet RightZoom hetzelfde. Deze is gratis.
Nou, nee. Die zet de zoom-knop zoals OS X gebruikt om in een maximaliseer-knop zoals windows die kent. Alleen voor switchers die niet kunnen wennen, en geen 27" iMac hebben :P

Cinch resized vensters tot de helft van het scherm zodat je snel twee mappen/documente/wat dan ook naast elkaar kunt hebben. Dat kan nog wel eens praktisch zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Laatst online: 01-09 11:48
StarC schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 13:05:

Sinds vanmiddag onmisbaar: SizeUp!

Ook resizen van windows. Ook van Irradiated Software, maar dan met keyboard shortcuts. Héérlijk! Wel iets duurder, $15, maar soit. Scheelt ZO veel tijd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Hertog schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 13:56:
[...]

Nou, nee. Die zet de zoom-knop zoals OS X gebruikt om in een maximaliseer-knop zoals windows die kent. Alleen voor switchers die niet kunnen wennen, en geen 27" iMac hebben :P

Cinch resized vensters tot de helft van het scherm zodat je snel twee mappen/documente/wat dan ook naast elkaar kunt hebben. Dat kan nog wel eens praktisch zijn.
Ik heb de bottom/right corner als 'hotspot' voor expose (alle applicaties), als ik dus wat wil verslepen, selecteer ik de bestand(en), naar rechtsonder, en daarna naar de juiste applicatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Laatst online: 09-09 08:00
ZpAz schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 15:32:
[...]

Ik heb de bottom/right corner als 'hotspot' voor expose (alle applicaties), als ik dus wat wil verslepen, selecteer ik de bestand(en), naar rechtsonder, en daarna naar de juiste applicatie :)
Maar dan zie je nog steeds niet alles netjes naast elkaar ;) En soms is dat net wat je nodig hebt. Bijvoorbeeld als je een e-mail typt a.d.h.v. de info in een PDF. Of een tekst schrijft a.d.h.v. de info op een website. Of een terminal naast een IDE. Of …

Ik deed het jarenlang zoals jij het omschrijft, maar Cinch is echt wel een verademing voor mij (ik was echter betatester en krijg het dus gratis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-11-2023
MultiClutch is wat dat betreft ideaal i.c.m. een Macbook of Magic Mouse:

Je kan alle gestures zelf instellen (zelfs 5-finger tap), en zo heb ik vier vingers naar links of rechts dat de window naar links of rechts geresized wordt en je dus makkelijk twee schermen naast elkaar kan zetten.

Don't live for pleasure, make life your treasure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Aangezien de ontwikkeling van MultiClutch al een hele lange tijd stil ligt en het qua features al lang voorbij is gestreefd door tools als better touch tool kun je maar beter die andere tools gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adressbooksync: synct profielfotos van je facebookfriends naar je adresboek

MP3 Scan+Repair
Scan bv je iTunes op corrupte bestanden,en ja hoor die zijn er!!!
http://triq.net/mac

iDupe:
Zoekt automatisch (op een logische manier) naar dubbele mp3's in je iTunes, en je kan die dan verwijderen, editen, etc...
http://www.woodenbrain.com/products/idupe/idupe.html

Echt superhandig _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-11-2023
ppl schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 23:37:
Aangezien de ontwikkeling van MultiClutch al een hele lange tijd stil ligt en het qua features al lang voorbij is gestreefd door tools als better touch tool kun je maar beter die andere tools gebruiken.
Klopt, en je hebt nog JiTouch die een paar extra mooie gestures heeft. Is niet gratis though.

Don't live for pleasure, make life your treasure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Thijs©
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-09 08:59
joeltje schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 11:12:
[...]

Hier ook! hier ben ik lang naar opzoek geweest.
Mijn dank is groot.

daag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

Verwijderd schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 01:57:
Adressbooksync: synct profielfotos van je facebookfriends naar je adresboek

MP3 Scan+Repair
Scan bv je iTunes op corrupte bestanden,en ja hoor die zijn er!!!
http://triq.net/mac

iDupe:
Zoekt automatisch (op een logische manier) naar dubbele mp3's in je iTunes, en je kan die dan verwijderen, editen, etc...
http://www.woodenbrain.com/products/idupe/idupe.html

Echt superhandig _/-\o_
Hmm, inderdaad handig alleen vindt hij veel dubbele waarbij het ook een (re)mix/live/etc track betreft.
Je kan wel het één en ander instellen. Maar ik vindt het persoonlijk het geld niet waard

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Underworld schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 23:25:
[...]

Hmm, inderdaad handig alleen vindt hij veel dubbele waarbij het ook een (re)mix/live/etc track betreft.
Je kan wel het één en ander instellen. Maar ik vindt het persoonlijk het geld niet waard
Ik dacht ook dat het shareware is, maar het is eigenlijk freeware, echt waar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:10
Over iDupe, hij selecteert toch gewoon bij een duplicate beide bestanden? Net zoals iTunes zelf doet?
Ik durf eerlijk gezegd niet te deleten omdat ik bang ben al mijn mp3's te verliezen... dus je moet als de selectie totaal is, alsnog de helft gaan uitvinken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
Voor de mensen met kids:

http://www.mybee.nl/

Heerlijk om te zien dat kiddo's van 6 veilig kunnen surfen, zonder je druk te maken over alle zooi op www!

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 17:17
Cinch

Een copie van de windows 7 window snap.

http://www.irradiatedsoftware.com/cinch/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwertyuiop
  • Laatst online: 31-07 14:20
joeltje schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 08:30:
Voor de mensen met kids:

http://www.mybee.nl/

Heerlijk om te zien dat kiddo's van 6 veilig kunnen surfen, zonder je druk te maken over alle zooi op www!
Mee eens. Leuke GUI voor de kids en ouders hoeven zich geen zorgen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwertyuiop
  • Laatst online: 31-07 14:20
CoRD is voor mij onmisbaar!

Afbeeldingslocatie: http://cord.sourceforge.net/images/MediumCoRDScreenshot.jpg

CoRD is a Mac OS X remote desktop client for Microsoft Windows servers using the rdp protocol. It is easy to use, fast, and free for anyone to use or modify.

X Lossless Decoder (XLD)

Is al eerder vermeld maar wil ik toch nog eens onder de aandacht brengen gezien ik deze pas sinds enkele weken gebruik. Goed programma voor het converteren van audio bestanden.

X Lossless Decoder(XLD) is a tool for Mac OS X that is able to decode/convert/play various 'lossless' audio files. The supported audio files can be split into some tracks with cue sheet when decoding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:41
qwertyuiop schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 22:53:
CoRD is voor mij onmisbaar!

[afbeelding]

CoRD is a Mac OS X remote desktop client for Microsoft Windows servers using the rdp protocol. It is easy to use, fast, and free for anyone to use or modify.

X Lossless Decoder (XLD)

Is al eerder vermeld maar wil ik toch nog eens onder de aandacht brengen gezien ik deze pas sinds enkele weken gebruik. Goed programma voor het converteren van audio bestanden.

X Lossless Decoder(XLD) is a tool for Mac OS X that is able to decode/convert/play various 'lossless' audio files. The supported audio files can be split into some tracks with cue sheet when decoding.
ik gebruik CORD ook zo af en toe maar heb toch nog regelmatig dat hij crasht, in die zin zie ik liever een port van Royal TS, visionapp remote desktop of remotedesktopmanager..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:57

Nitai

Live the life you love.

mooi lowfi! dank je wel :)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CKSotos
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-09 19:40
Is er een programma voor OSX dat je kan smsen met je iphone
ik ken bluephone maar hier krijg ik het maar niet mee voor elkaar

[ Voor 146% gewijzigd door Hoedje op 13-04-2010 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
CKSotos schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 09:19:
Is er een programma voor OSX dat je kan smsen met je iphone
ik ken bluephone maar hier krijg ik het maar niet mee voor elkaar
Text Messages
Phone lacks required features.

Support for this feature is not possible.
Limitations of the iPhone make it impossible for us to support SMS over Bluetooth.

staat gewoon simpel op de site van bluephone hoor....

je kan MyPhoneDesktop proberne uit de appstore...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 09:27
Maak de volgende keer in TR aan, i.p.v. in het topic te reageren. Dan gaat het immers ook weer offtopic ;)

[ Voor 81% gewijzigd door Hoedje op 13-04-2010 12:29 ]

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CKSotos
joint_me schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 11:34:
[...]

Volgens mij is dit niet het topic voor requests.
Dat weet ik niet ik vraag alleen of mensen hier een programma voor kennen.

Voor mij zou het een onmisbare tool zijn als ik het had had het namelijk voor me Nokia en dat is zo fijn....

@ sauron inderdaad de bel functie werkt wel maar inderdaad de sms functie niet ik haalde het programma aan zodat jullie meteen wisten waar ik het over zou hebben :)

thnx dat je dit er even bijvermeld waarom het niet werkt

[ Voor 24% gewijzigd door CKSotos op 13-04-2010 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 07:58

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

CKSotos schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 11:37:
Dat weet ik niet ik vraag alleen of mensen hier een programma voor kennen.
En daar is dit topic dus niet voor bedoeld.
Dat had je op zich kunnen lezen in de Waarschuwing ;)

Ej, admin :w

[ Voor 4% gewijzigd door Hoedje op 13-04-2010 12:29 ]

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CKSotos
Oscar the Grouch schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 11:49:
[...]

En daar is dit topic dus niet voor bedoeld.
Dat had je op zich kunnen lezen in de Waarschuwing ;)
Je hebt helemaal gelijk!
hierbij bied ik dan mijn excuses aan!

[ Voor 4% gewijzigd door CKSotos op 13-04-2010 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Programma waar ik op m'n MacBook niet meer zonder wil:

http://preyproject.com/

Prey is a lightweight application that will help you track and find your laptop if it ever gets stolen. It works in all operating systems and not only is it Open Source but also completely free.

Set and forget, voor als je Mac ooit gestolen wordt. Ik gebruik het zelf in combinatie met een Firmware wachtwoord zodat je schijf niet gewist kan worden of er van een andere schijf opgestart kan worden zonder een wachtwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

En ik zou er dan ook bij aanraden om een wachtwoord op je user-account in te stellen en het guest-account aan te zetten. Zo kunnen ze je laptop wel gebruiken. En dan kan jij ze tracen :)

Wel hulde voor dat programma. Pop-up laten weergeven, achtergrond veranderen, openstaande connecties weergeven, locatie bepalen aan de hand van WiFi-netwerken die in de buurt zijn (werkt bij mij perfect), heel sneaky de webcam aanzetten en een foto maken en een screenshot van het scherm. Veel succes nog als jij mijn laptop jat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Heb ik ook inderdaad, dat is nog een extra aanvulling. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompiedom
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-06 20:13

Pompiedom

Don't panic

Even ter aanvulling op de vorige berichten met het beveiligen van firmware.

Mijn MBP (unibody 2009) is met firmware beveiliging naar een appler servicecenter geweest omdat de case niet goed was. Ik kreeg de mbp een week later terug en toen bleek dat het firmware wachtwoord er niet meer opzat.

Ik dacht dus dat dit een goeie beveiliging was maar dit is dus blijkbaar te resetten :(, waarschijnlijk is het niet makkelijk te omzeilen door 'leken' en hiervoor nog steeds een goeie beveiliging maar niet zo waterdicht als ik dacht.

[ Voor 9% gewijzigd door Pompiedom op 13-04-2010 13:47 ]

We create our own reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Het zal me niet verbazen als er net zoals bij de meeste pc's een bios clear functie op zit wat zulk soort ww en andere foutieve bios settings kan resetten. Hoe vervelend deze schijnveiligheid achteraf ook kan overkomen. Wel zal het waarschijnlijk een vereiste moeten zijn dat je de mbp (of andere hardware) fysiek moet kunnen openen.

[ Voor 36% gewijzigd door jules op 13-04-2010 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Voor de gebruikers van Gmail of een andere webmailapplicatie gebruiken ipv Mail.app is dit een erg handige:

Webmailer

Een prefpane waarmee je de mailto: links systeembreed kunt laten doorverwijzen naar je webmail-client compose scherm. Scheelt elke keer een openspringende Mail.app en emailadressen kopiëren.

Het preference pane stelt de associatie met mailto: in en geeft je de mogelijkheid de link in te stellen. Blijft niets onnodig op de achtergrond draaien, zodra je een mailto: link klinkt wordt er ontzichtbaar een app gestart die je doorstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Kun je "beter" de RCDefaultApp preference pane gebruiken want die kan dat soort dingen voor "alles" instellen.

http://www.rubicode.com/Software/RCDefaultApp/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
@MrAcid: ik geloof dat Webmailer een ander doel heeft. Met RCDefaultApp kun je (voor zover ik het nu zie) alleen een andere app instellen.

Webmailer is een complete oplossing die ook het app-gedeelte regelt. Webmailer start niet app-die-je-kiest.app op, maar een ontzichtbaar iets (ken de naam niet, zit in de resourcemap van de prefpane verwerkt) die je standaard browser doorstuurt naar een link van je webmail-client en de velden die in de mailto: link zijn ingesteld meestuurt (aan onderwerp body etc)

Misschien zie ik iets over het hoofd? dan zou alles met 1 prefpane natuurlijk handiger zijn (hoewel ik RCDefaultApp eigenlijk niet nodig heb)

[ Voor 0% gewijzigd door lhoBas op 18-04-2010 09:53 . Reden: …een foutje in mijn verduidelijking rechtgezet waardoor het nu echt een verduidelijking is ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Aaah ok, verkeerd begrepen. Dat kan niet met RCDefaultApp. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jizzaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-04 22:50
Misschien domme vraag, maar hoe kan ik geektool direct laten opstarten bij het opstarten van mijn mac?
Heb met geektool datum en tijd zo gemaakt, maar ik moet eerst nog geektool opstarten voor ik het zie.

(Ben nieuw bij mac ;) en zoekfunctie leverde niet direct iets op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Laatst online: 11:58
@ Jizzaaa: zie hier, het antwoord op je vraag
(gebruikte zoekterm op google: mac startup login ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jizzaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-04 22:50
Volkan1984 schreef op woensdag 21 april 2010 @ 09:58:
@ Jizzaaa: zie hier, het antwoord op je vraag
(gebruikte zoekterm op google: mac startup login ;) )
thx
heel opmerkelijk, als ik daar naar toe ging, stond geektools reeds ertussen. Nu heropgestart, en komt het er wel op de eerste keer. Raar!

Ander vraagje: edit: fixed

[ Voor 74% gewijzigd door Jizzaa op 21-04-2010 13:00 . Reden: probleem opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdl
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 12:05

cdl

g4wx3 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 09:15:

Onmisbare tools
MenubalkPrefpanesWidgetsApplicationsHelperAppsSafari-pluginsQuicklook plugins (1) (2)
  • AnimatedGIF_QL
  • colorxml
  • flv
  • Folder
  • QLColorCode
  • QLTorrent
  • quickchm
  • Suspicious Package
  • zip
Itunes-pluginDit programma van plantronics is abandoned.
Ik bied hier een unieke aangepaste versie aan die nog steeds bruikbaar is op OS X 10.6

Speciale tweaks
Mooie lijst, ik ga ze vanavond gelijk proberen :)

Misschien leuk om te vermelden dat de beta van MSN 8 ook audio en video ondersteund (eindelijk!!).
http://www.microsoft.com/mac/downloads.mspx

Dat zeg ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

cdl schreef op donderdag 22 april 2010 @ 11:11:
[...]

Misschien leuk om te vermelden dat de beta van MSN 8 ook audio en video ondersteund (eindelijk!!).
http://www.microsoft.com/mac/downloads.mspx
Pffff, dat werd eens tijd. Als ie uit de beta komt ga ik wellicht weer eens kijken. Voorlopig ben ik happy met Adium. Voor video en audio gebruik ik de Skype app wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdl
  • Laatst online: 25-07 12:05

cdl

jules schreef op donderdag 22 april 2010 @ 11:56:
[...]
Pffff, dat werd eens tijd. Als ie uit de beta komt ga ik wellicht weer eens kijken. Voorlopig ben ik happy met Adium. Voor video en audio gebruik ik de Skype app wel :)
Ik heb de beta al wel erop staan. Werkt prima tot nu toe al mis ik wel wat instellingen tov de Windows versie.

Dat zeg ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

cdl schreef op donderdag 22 april 2010 @ 12:16:
[...]

Ik heb de beta al wel erop staan. Werkt prima tot nu toe al mis ik wel wat instellingen tov de Windows versie.
Is die niet nog steeds onzettend "buggy"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:55

Jrz

––––––––––––

msn geinstalleerd.. meteen er weer afgeflikkerd.
Dan maar audio/video/crappy filetransfers.

(+ de search in je history is uber in adium..)

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Ik gebruik helemaal geen MSN meer. De mensen die ik moet spreken hebben bijna allemaal iChat/AIM. Als ze het nou ook nog gingen gebruiken zou dat helemaal geweldig zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Laatst online: 06-09 12:24
Good Fella schreef op donderdag 22 april 2010 @ 14:16:
Ik gebruik helemaal geen MSN meer. De mensen die ik moet spreken hebben bijna allemaal iChat/AIM. Als ze het nou ook nog gingen gebruiken zou dat helemaal geweldig zijn :+
Ik heb zelf via jabber m'n msn lijst in ichat staan. werkt prima voor simpele chatgesprekken. Vaak zit ik er toch niet op en chatten kan je gewoon wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Is dat MSN for mac ook nog steeds bloated net zoals de windows versie? Het hoeft er voor mij niet fancy uit te zien met brede kaders en rondingen en dus veel ruimte in beslag nemend. Geef mij maar iets kleins en functioneels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik gewoon online Ebuddy. Ondersteund ook mijn camera. Prima oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 09:27
_/-\o_ Hardware accelerated flash: http://labs.adobe.com/downloads/flashplayer10.html#gala _/-\o_

Minder hangvast op het internet!

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarnet een tweak gevonden om je CoverFlow in Finder te veranderen van kleur

code:
1
defaults write com.apple.Finder IKImageFlowBackgroundColor 255,255,255

(maar die werkt niet goed, bij mij)

deze werkt dan wel goed (snow leopard): witte ipv zwarte achtergrond, 't ziet er nice uit

code:
1
defaults write com.apple.Finder IKImageFlowBackgroundColor -bool true

Screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2lbi0c3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
kan dit ook in iTunes? is nml wel mooier!

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Laatst online: 18:27

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

joeltje schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 07:31:
kan dit ook in iTunes? is nml wel mooier!
Voor iTunes kan je het instellen in voorkeuren ( Rasterweergave > licht)

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverscope
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05 21:11
Voor mensen die vaak tot in de late uurtjes nog achter hun mac zitten wil ik even de aandacht richten op Nocturne:

http://docs.blacktree.com/nocturne/nocturne

Ik gebruik het nu een tijdje en ik ben er zeer over te spreken.

Just grow old with grace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Montana schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 10:09:
[...]

Voor iTunes kan je het instellen in voorkeuren ( Rasterweergave > licht)
Dat werkt enkel voor de rasterweergave, niet voor coverflow in iTunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-08 09:21

Hokkie

Hello

Silverscope schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 10:13:
Voor mensen die vaak tot in de late uurtjes nog achter hun mac zitten wil ik even de aandacht richten op Nocturne:

http://docs.blacktree.com/nocturne/nocturne

Ik gebruik het nu een tijdje en ik ben er zeer over te spreken.
In dat geval druk ik ctr-option-cmd +8 in, vind ik 's nachts ook wel fijn. Of ik dim mijn beeldscherm tot 3 blokjes

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 13:00:
[...]

Dat werkt enkel voor de rasterweergave, niet voor coverflow in iTunes.
Ik heb eens

defaults write com.apple.iTunes IKImageFlowBackgroundColor -bool true

geprobeerd, maar zonder succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diotav
  • Laatst online: 15:48
http://getcloudapp.com .. onmisbaar als je snel kleine bestanden wil delen! :)

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:14

swtimmer

Ontrafelt het leven!

diotav schreef op zondag 02 mei 2010 @ 00:42:
http://getcloudapp.com .. onmisbaar als je snel kleine bestanden wil delen! :)
Leuke tool, maar ik snap 1 ding niet. Ze maken gebruik van de Amazon cloud, dit kost geld. Hoe verdienen ze dit terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er goed uit dat CloudApp. Zoiets zou ideaal zijn i.c.m. de iDisk van MobileMe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diotav
  • Laatst online: 15:48
Als het goed is komen ze binnenkort ook met een 'Pro' oplossing (betaald).

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atze
  • Laatst online: 09-03-2023
om makkelijk bestanden te delen kun je ook kijken naar www.dropbox.com
Dit word gewoon een mapje op je mac die hij automatisch synchroniseert. Verder is er ook toegang voor je iPhone of windows of via een web interface. Verder is een opslag van 2GB gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Cloud is wel mooi! Maar geinstalleerd, gebruikte eerst altijd de Localhostr widget, maar die lag er nog al vaak uit. Ook die kopieert de URL automatisch naar je clipboard als ie klaar is en geeft ook een Growl notificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andromedaan
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-03-2023
Ik zie dat Spotify nog niet genoemd is. Officieel is het nog niet mogelijk om een account te krijgen in Nederland, maar verdomme was is dit een lekker programma als je dat wel hebt (zoals ik).

Features:
  • Alle muziek van de wereld streamen
  • Gratis
  • Legaal
  • Goede geluidskwaliteit
  • Je ontdekt veel nieuwe muziek
Afbeeldingslocatie: http://thenextweb.com/apps/files/2010/02/2.png

Ik gebruik nu een half jaar niets anders dan Spotify om muziek mee te luisteren, en kan echt niet meer zonder. Het werkt gewoon heel goed, snel en simpel. Het leukste is nog wanneer je een liedje intypt en tientallen zoekresultaten krijgt waaronder heel veel covers.. Soms zijn de covers heel vernieuwend, en soms mooier dan het orgineel.

Be the change you want to see in the world

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om programma's te posten waar je enthousiast over bent.

Het is dus niet de bedoeling om hier requests te plaatsen voor software met een bepaalde doel of functionaliteit.

Mocht je opzoek zijn naar een stuk software, raadpleeg dan eerst Google, MacUpdate, VersionTracker of Softpedia. Kom je er dan niet uit, dan mag je een topic openen, waarin je duidelijk vermeldt wat je zoekt, wat je gevonden hebt en waarom dat niet voldeed.