Toon posts:

Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 49.475 views

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10 22:12

_Christiaan_

Master of SOG

Ik ben nu een tijdje aan het spelen met m'n Binck account en ik heb 2 vragen:

1. Wat gebeurt er als je bijvoorbeeld €2,54 maximaal biedt voor een aandeel, en als iemand anders z'n aandelen verkoopt voor minimaal €2,48. Dan komen de bied- en laatkoers dus niet overeen. Ik ben benieuwd wat er dan gebeurt;
2. Wat betekenen die groene, rode en grijze staafjes in de koersgrafieken? Ik had zelf de volumes in gedachten, maar waarom dan 3 verschillende kleuren?

NOSIG

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 12:27

Brons

Fail!

Cocytus schreef op donderdag 20 november 2008 @ 10:26:
Op zich wel een goede strategie: gewoon een order inleggen met onbeperkte looptijd, en hopen dat er een sukkel rondloopt :+
De orders worden wel meestal overturned.

[ Voor 75% gewijzigd door Brons op 20-11-2008 11:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
_Christiaan_ schreef op donderdag 20 november 2008 @ 11:05:
Ik ben nu een tijdje aan het spelen met m'n Binck account en ik heb 2 vragen:

1. Wat gebeurt er als je bijvoorbeeld €2,54 maximaal biedt voor een aandeel, en als iemand anders z'n aandelen verkoopt voor minimaal €2,48. Dan komen de bied- en laatkoers dus niet overeen. Ik ben benieuwd wat er dan gebeurt; ...
Dan gaat ie uit voor 2,48 euro. Je geeft dan effectief een marktorder.

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Dus in dat geval is de prijs van de verkooporder gewoon doorslaggevend?

NOSIG

Verwijderd

Topicstarter
Ja.

• stin
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Citigroup is de laatste paar dagen echt abnormaal hard gezakt. Het geld van IB zit bij die bank. Ik weet dat het geld gedekt is tot een bepaald bedrag, maar hoe kijken jullie ertegen aan?

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
.

[ Voor 98% gewijzigd door Cocytus op 20-04-2009 23:06 ]

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:49
In het kader van doen leer je het meest: wilde vandaag toen BRK.B op -10% stond een order inleggen op -15% (een mooie P/E ratio van 14) maar toen liep ik tegen een beperking aan: om bij Alex stocks aan de NYSE te kopen ($17 + 0.3% fee) moet je geld op je dollarrekening hebben staan en dat duurt een dag (en $10 fee).

Had sowieso niet gebaat want op het laagste punt van -12% verscheen een bericht dat BRK.A onder de 88.000 was beland waarop de schoot de koers omhoog. Voorlopig geen BRK.B in de portefeuille van Rukapul.
Brons schreef op woensdag 19 november 2008 @ 22:27:
Het aandeel is net iets meer dan boekwaarde
Heb de tangible book value gisteravond aan de hand van de cijfers van Google finance uitgerekend en kwam toch op een ratio van 1.5. Niet zo gek als je beseft dat er voor $30B aan goodwill op de balans staat welke niet meetelt. De resultaten van deze analyse kwam overeen met een die ik op het web had gevonden. De auteur daarvan meldde echter (terecht) dat een premie van 50% met de historie van Buffet niet onredelijk is.

[ Voor 35% gewijzigd door Rukapul op 20-11-2008 20:16 ]

• El Cid
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
stin schreef op donderdag 20 november 2008 @ 17:26:
Citigroup is de laatste paar dagen echt abnormaal hard gezakt. Het geld van IB zit bij die bank. Ik weet dat het geld gedekt is tot een bepaald bedrag, maar hoe kijken jullie ertegen aan?
Na de val van Lehman zal men niet nog eens een grote bank laten instorten. Maar zeg nooit nooit.

• Brons

Brons

Fail!

Inderdaad. Als blijkt dat een transactie onredelijk is zal de exchange meestal de order terugdraaien. Je moet volgens mij wel zelf aangeven dat dat het geval is.

• Brons

Brons

Fail!

Rukapul schreef op donderdag 20 november 2008 @ 20:12:
Heb de tangible book value gisteravond aan de hand van de cijfers van Google finance uitgerekend en kwam toch op een ratio van 1.5. Niet zo gek als je beseft dat er voor $30B aan goodwill op de balans staat welke niet meetelt. De resultaten van deze analyse kwam overeen met een die ik op het web had gevonden. De auteur daarvan meldde echter (terecht) dat een premie van 50% met de historie van Buffet niet onredelijk is.
Ik rekende de goodwill wel mee inderdaad.

Overigens zal de boekwaarde aardig achteruit gaan, of minder snel omhoog gaan de komende tijd. Kijk bijvoorbeeld naar Coca Cola. Berkshire heeft daar 8% van dacht ik. Het is YTD 31% omlaag gegaan terwijl de earnings omhoog zijn gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:53
Nasdaq weer diep in rood

AMD onder 2$, market cap bijna 1M
INTC nadert de 12, terwijl dit aandeel de laatste 10y tussen de 18 en 28 zat.
NVDA onder de 6$

Komt er nog een eindejaars rally?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Niet online
.

[ Voor 98% gewijzigd door Cocytus op 20-04-2009 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Cocytus schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 12:35:
BRK is ook voor de lange termijn, natuurlijk. Als ik in Berkshire zat zou ik me in ieder geval niet echt zorgen maken.
Inderdaad niet. Het ziet er uit als een van de beste koopjes deze week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-10 23:25
Rukapul schreef op donderdag 20 november 2008 @ 20:12:

[...]

[...]De auteur daarvan meldde echter (terecht) dat een premie van 50% met de historie van Buffet niet onredelijk is.
Je betaalt wat extra t.o.v. de onderliggende waarden, wat moet worden goedgemaakt omdat Warren Buffet de markt weet te verslaan; daar komt het op neer.

Naast een USD/EUR valutaoptie, kun je een levensverzekering op het leven van Warren Buffet overwegen om je investering af te dekken :) Want meneer Buffet is helaas niet meer de jongste, en wat gebeurt er met het fonds als hij ermee stopt? Is dan de outperformance nog vol te houden waarvoor je de 50% premie hebt betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Ik durf de wilde gok wel te maken dat een put optie kopen goedkoper zal zijn dan een levensverzekering op iemand van ver in de 70 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-10 23:25
Misschien kun je een levensverzekering verkopen en putopties kopen om het risico deels te hedgen? ;)

Maar ik denk dat de "opvolgingskwestie" wel degelijk moet worden meegenomen in de waardering van Berkshire. Het zal moeilijk worden om een fondsmanager te vinden van het kaliber van Warren Buffet, en deze goede man is nu eenmaal 78 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

t_captain schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 13:13:
[...]

Je betaalt wat extra t.o.v. de onderliggende waarden, wat moet worden goedgemaakt omdat Warren Buffet de markt weet te verslaan; daar komt het op neer.

Naast een USD/EUR valutaoptie, kun je een levensverzekering op het leven van Warren Buffet overwegen om je investering af te dekken :) Want meneer Buffet is helaas niet meer de jongste, en wat gebeurt er met het fonds als hij ermee stopt? Is dan de outperformance nog vol te houden waarvoor je de 50% premie hebt betaald?
Buffett's edge op de markt is sowieso al veel kleiner geworden. Zijn deals komen, voor het grootste deel, nu niet meer voort uit zijn inzichten in de markt maar door de cash van Berkshire. De tijd dat hij de pinksheets afzocht met $126000 (dat is het bedrag dat hij had toen hij zijn partnerships opzette) om dollars voor 50 cent te kopen is echt wel voorbij. De deals van preferred stock in Goldman en GE met een yield van 10% (iets meer door de warrants, maar goed) hebben niets te maken met zijn Grahamistische instelling maar het het feit dat hij $40 miljard op de plank had liggen.

Ook het operationele gedeelte van Berkshire doet Buffett niet. Alle bedrijven van Berkshire hebben CEO's die zelf hun bedrijf besturen. Ook wel logisch want Buffett kan moelijk bepalen hoeveel chocolade van See's, een mes van The Pampered Chef, een t-shirt van Froot of the Loom of een ijsje van Dairy Queen moet kosten. Wat Buffett doet is capital allocation. En dat doet hij goed, echter zijn portfolio is zo groot geworden dat hij hele bedrijven van meerdere miljarden moet kopen om beweging te krijgen in zijn earnings. Probeer maar eens een bedrijf van meer dan een miljard te kopen met korting. Bijna onmogelijk dus. Overigens verwacht ik wel dat Buffett het nog steeds beter gaat doen dan de markt over het algemeen de komende jaren.

Er zijn trouwens wel al opvolgers bekend gemaakt door Buffett, en het lijkt er op dat ze ook al wat werk doen: er zijn kleine arbitrage (paar miljoen in totale waarde) deals gedaan door Berkshire.

Ik denk trouwens dat de opvolger van Buffett begint met dividenden uit te betalen, puur omdat de 15%-20% groei er nu echt wel uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online
Aegon blijft maar zakken en zakken. Zolang ze maar niet kapot klappen vind ik het goed :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:06
Wel goed nieuws dat we er een goede NL bank "bij krijgen" d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

http://video.google.com/v...ei=yO8mSdeLD4r82wKVx-HSAg

Een ongeveer 15 jaar oud filmpje van een college van Buffett. Het gaat over beleggen in het algemeen dus het is zelfs toepasbaar op dit moment. Waarschijnlijk wel interessant voor de meeste mensen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online

Coldcat

HODL

+500 in een paar min :o

[ Voor 6% gewijzigd door Coldcat op 21-11-2008 21:45 ]

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Obama heeft aangekondigd wie zijn Treasury Secretary gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Niet online
.

[ Voor 98% gewijzigd door Cocytus op 20-04-2009 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Weet iemand wat die groene, rode en grijze staafjes in de koersgrafieken betekenen? Ik had zelf de volumes in gedachten, maar waarom dan 3 verschillende kleuren?

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Niet online
.

[ Voor 97% gewijzigd door Cocytus op 20-04-2009 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Check dat dan, de AEX explodeert gewoon :D +8,3%

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Dat is gewoon een stuiptrekking in reactie op de daling van vorige week. Ik heb in elk geval een doorlopende order ingelegd voor een MSCI Europe tracker op een niveau 11% onder de huidige koers en ik twijfel er eigenlijk niet aan dat die binnen de komen week of 2 weken geraakt gaat worden. (Zo niet, dan gaat er in de eerste week van december een order uit voor een aantal units tegen de dan geldende koers.)

Op Fok heeft iemand met genoeg vlijt en inspanning een mooi overzicht over beurscrashes gemaakt:
Op vrijdag 21 november 2008 17:32 schreef SeLang het volgende:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v233/dongfangmeiren/SP500_biggestDeclines-1.png

[...]

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v233/dongfangmeiren/SP500_recovery-1.png
[...]
Zie de link voor het gehele verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ik denk ook dat die koers wel weer omlaag gaat. Heel leuk, het goede nieuws van 'n nieuwe minister van financien, en dat er flink wat geld in de citigroup gepompt wordt, maar de onderliggende cijfers zijn nog altijd slecht... dus lang zal dit feestje niet duren vrees ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Nu online

Coldcat

HODL

Weet iemand ook uit ervaring wat de koers van de AEX komende dagen kan gaan doen als de DOW gesloten is (donderdag en een deel van de vrijdag?) Momenteel volgt de AEX de DOW in grote lijnen, als die steun wegvalt hebben beleggers minder houvast om op te bouwen, ik weet het dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat is wel een punt. Vorige week zag je echt dat er de hele dag niets gebeurden bijna een rechte lijn tot de opening van Amerika.
Ik houd in ieder geval toch gewoon mijn turbo short vast waarmee ik vorige week een rendement had van 104$%. Daarvan heb ik nu wel 60% moeten inleveren maar ik ga hem toch vasthouden aangezien ik echt geloof dat dit weer een opleving is en dat de beurs nog lager kan komen en ook wel onder de 218 als je ziet hoe hard en vooral hoe snel we achteruit gaan. Als je gewoon kijkt naar hoe de reeele economie wordt geraakt en hoe snel het van goede werkgelegenheid naar arbeidstijdverkorting is gegaan.
Bovendien denk ik ook dat we in het westen nog wel een echt harde tijd gaan meemaken aangezien heel Amerika gewoon één grote gigantische bubbel is. Ik vrees toch dat we in een tijd erger dan de crisisjaren gaan komen als je ziet hoe groot de schulden van Amerika zijn en hoeveel ze per dag moeten lenen om het land draaienden te houden, dat moet een keer fout gaan. Bovendien komen we in een wereld waar de vraag groter gaat worden dan het aanbod en waarin de macht zal gaan verschuiven en ik vrees toch dat het ooit zo machtige Amerika daar weinig aan zal kunnen veranderen door hun eigen stommiteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat zijn de mensen toch hier negatief.... Hou er ook rekening mee dat het slechte nieuws voor de aankomende tijd al in de koers verwerkt is. Ik geloof niet dat de koers erg veel lager gaat maar verlopig ook niet omhoog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Ik ben niet negatief hoor, want ik zie een grote uitverkoop met bijbehorende kortingsacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Wat denken jullie overigens van het nieuwe plan in de VS om 800miljard uit te trekken? Nog even en de VS is failliet...!! In de krant staat dat er per dag 3 miljard dollar staatsschuld bij komt... dat kan toch niet veel langer goed gaan?

Overigens, wat denken jullie dat de beurs met dit nieuws, en met de presentatie van het europese reddingsplan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UDuckling5
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-12-2021

UDuckling5

Nachteend

De_Bastaard schreef op woensdag 26 november 2008 @ 12:08:
Wat denken jullie overigens van het nieuwe plan in de VS om 800miljard uit te trekken? Nog even en de VS is failliet...!! In de krant staat dat er per dag 3 miljard dollar staatsschuld bij komt... dat kan toch niet veel langer goed gaan?
Wat is eigenlijk de valuta die gebruikt wordt bij de staatsschuld? Als dat toevallig de dollar is voorzie ik weinig problemen.

En als de grootste schuldenaar gewoon niet wil of kan betalen ben ik benieuwd wat zo'n wereldbank uberhaupt doet. Nee, zolang de wereld de schulden van Amerika deels overneemt, Amerika de dollar gewoon in waarde laat dalen en de yuan en de euro de dollar niet van de troon stoten denk ik dat de States kunnen blijven lenen wat ze willen.

[ Voor 25% gewijzigd door UDuckling5 op 26-11-2008 12:53 ]

Flap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

De_Bastaard schreef op woensdag 26 november 2008 @ 12:08:

Overigens, wat denken jullie dat de beurs met dit nieuws, en met de presentatie van het europese reddingsplan?
Als je tegen 0 tot 1 procent kan lenen kan je dat heel erg lang volhouden.

Verwijderd

Bij veel brokers is de diepte van order boek 5 lagen, zijn er brokers die dieper dan 5 kunnen weergeven? En heeft het voordelen om te weten op welke koers er grote verkopen in eerste instantie gaan plaats vinden?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2008 @ 16:10:
En heeft het voordelen om te weten op welke koers er grote verkopen in eerste instantie gaan plaats vinden?
Denk het niet. Iemand die (relatief) echt veel wil kopen/verkopen laat dat heus niet aan de markt zien. Vandaar dat je ook ijsberg-orders en dat soort zaken hebt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2008 @ 16:17:
[...]

Denk het niet. Iemand die (relatief) echt veel wil kopen/verkopen laat dat heus niet aan de markt zien. Vandaar dat je ook ijsberg-orders en dat soort zaken hebt.
Juist die ijsbergorders hebben als nut om koersvorming niet sterk te beinvloeden, maar ik zie soms wel een laat orer van 100.000 stuks, waarom zou iemand dat niet als ijsbergorder doen?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2008 16:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Met Google kan je dit soort dingen vaak heel makkelijk vinden:

Iceberg order
Dit is een faciliteit voor marktpartijen die zeer grote orders willen verhandelen. Het gevaar van zeer grote orders is dat ze gemakkelijk de koersvorming kunnen beïnvloeden, omdat er niet genoeg tegenorders tegenover staan. De koers gaat dan al snel omhoog bij een grote kooporder, en omlaag bij een verkooporder. Als de order in de vorm van een iceberg order wordt ingelegd, is er steeds slechts een gedeelte van de order zichtbaar in het orderboek. De rest blijft verborgen (de hidden quantity). Zodra het zichtbare deel is uitgevoerd wordt een volgend deel getoond. De prioriteit van de order vervalt hiermee. Op deze manier wordt de koersvorming niet te sterk beïnvloed, en hoeft de partij zijn grote order niet opzichtig in te voeren. De iceberg order kan worden ingelegd als market order, limietorder en stop order.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Niet online
Realtime koersen bij de telegraaf: http://www.telegraaf.nl/dft/streamingkoersen/aandelen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:03
Ook iex.nl heeft sinds kort gratis realtime koersen:

http://www.iex.nl/content/?id=streamingKoersen_AEX

Voorheen was dit, voorzover ik weet, nooit gratis. Is er toch iets veranderd de laatste tijd, vraag me af waar?

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat heet vooruitgang. Als je het internet van 10 jaar geleden vergelijkt met het huidige zijn er wel meer zaken veranderd (verbeterd) toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:03
Ik snap dat internet vooruit gaat.

Maar als er een service is waar je altijd voor moest betalen nu opeens gratis wordt, heeft er een bedrijf toch iets veranderd? Vraag me dus af welk bedrijf dit heeft veranderd en waarom? Het lijkt me dat andere websites die deze service nog aanbieden tegen betaling er niet heel blij mee zijn.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Op RTLZ.nl kan het ook opeens sinds een week of 2.

Geen idee waar die streaming-koers-manie opeens vandaan komt.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Laatst online: 04-10 09:45
Kennelijk was het zo dat het verboden was om realtime koersen te tonen op vrij toegankelijke websites, iets wat onlangs is afgeschaft.

http://www.telegraaf.nl/d...is_op_DFT.nl__.html?p=1,1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
Zijn er nog mensen hier met ervaringen met preferente aandelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op deze manier krijgen we een driedubbele bodem van de AEX rond de 240 punten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Waarschijnlijk wel een lekke bodem als ik de indices in de VS zo zie.

Met een beetje mazzel wordt morgen een van m'n orders aangetikt (moet er nog 4% ca eraf) voor m'n december inleg. M'n eerdere geplande inlegniveau ligt op -12% maar die zie ik de komende dagen niet meer aangetikt worden.

Aan het biedboek voor de ETF te zien zijn er meer mensen met een vergelijkbare strategie, want de hele dag hebben daar flink lagere orders ingestaan op uitzondering van de market makers/arbitrage. Grappig om te zien dat er aan het einde van de dag dan eentje opgesnoept wordt en er dan nog een lagere te voorschijn komt. Men wil wel kopen, maar alleen tegen een flinke korting :P

DollarEuro-cost-averaging for the win :) Hmmz. volgens m'n boek dan, het artikel op Wikipedia is door een azijnpisser geschreven. In sommige referenties vallen de gaten al in terwijl je er alleen al even globaal naar kijkt...

[ Voor 17% gewijzigd door Rukapul op 01-12-2008 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Niet online
.

[ Voor 97% gewijzigd door Cocytus op 20-04-2009 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Wat doe ik fout? Ik ben vooral bezig met aandelen en doe eigenlijk niks met opties. Maar ik bekeek toch even de quotes van KO opties. Op dit moment staat KO op $43.6 en volgens morningstar.com is de bid voor $40 JAN puts $2.05 terwijl de bid voor $42.5 JAN puts $2.9 is. Waar komt dat grote verschil vandaan? Waarom zijn $40 puts zoveel duurder in verhouding tot de $42.5 puts? Of kloppen de quotes gewoon niet?

Als het klopt zou ik meteen de $40 JAN puts schrijven (als ik een goedkopere broker heb voor Amerikaanse markten). Er zijn twee mogelijkheden bij expiratie: $200 in de pocket of KO voor $38. En dat wil ik wel! :).

Waar gaat mijn redenatie fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Zelfde gaat op voor de JAN $40 calls met een bid van $5.5. Als je die covered schrijft heb je een garantie op een return van ~5% binnen anderhalve maand of KO voor ~$38. Aangezien de dividend van KO dan rond de 4% zit is dat natuurlijk een mooie deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Niet online
Quote klopt dan gewoon niet of er biedt iemand dat maar dat wordt er toch (meestal) niet voor betaald. Nu kost een $40 put: 0,85 en $42,5: 1,50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie niet waarom er iets fout is. Beide opties zijn OTM en voor de 42,5 put wordt 80 cent meer betaald dan voor de 40 put. Verschil in strike is 5% dus de kans dat KO 5% verder daalt (onder de 42,5) voor eind januari wordt door de markt op ~30% geschat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 23:38:
Ik zie niet waarom er iets fout is. Beide opties zijn OTM en voor de 42,5 put wordt 80 cent meer betaald dan voor de 40 put. Verschil in strike is 5% dus de kans dat KO 5% verder daalt (onder de 42,5) voor eind januari wordt door de markt op ~30% geschat.
Ok, dat klinkt logisch. Maar als men de aandelen assigned krijgt ben je bij de $40 puts $37,95 per aandeel kwijt en bij de $42 puts $39,10 per aandeel. Kan je daar dan wat van zeggen? Dat de markt denkt dat het waarschijnlijker is dat KO onder $40 komt voor januari? Of kan je niet zo redeneren?

Heb zelf ook even gekeken bij een broker met real time koersen, er zat inderdaad nogal een verschil tussen de quotes die morningstar gaf en de broker. Wel jammer want voor die prijzen had ik graag puts geschreven :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Hoe gaan jullie trouwens om met de super lage rente? Bij IB is bijvoorbeeld de debetrente ruim onder de 2% (op USD). Het is dat ik zelf een regel heb dat ik nooit meer dan 25% van mijn rekening leen maar er moeten wel mogelijkheden zijn om die rente stand uit te buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
Waarom blijft SNS Reaal zo laag staan terwijl de andere financiele aandelen omhoog vliegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Nu online

Coldcat

HODL

Dutchmega schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 20:23:
Waarom blijft SNS Reaal zo laag staan terwijl de andere financiele aandelen omhoog vliegen?
SNS is toch ook niet helemaal gezond? Misschien is het angst voor datgene wat nog komen gaat. Want wat mij betreft zijn de banken volgend jaar nog meer afschrijvingen te wachten.

• stin
  • Niet online
Weet iemand of er een website is waar nieuwe staatsobligaties bekend worden gemaakt. Ik weet dat dit meestal ook wordt aangegeven in het FD, maar ik heb daar geen abonnement op. Ik ben al tijdje aan het zoeken, maar vind niets? Neem aan dat er toch wel een website van de overheid zal zijn waar dit op staat?

• Brons

Brons

Fail!

• stin
  • Niet online
Bedankt.

• Dutchmega
  • Niet online
Coldcat schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 20:45:
[...]

SNS is toch ook niet helemaal gezond? Misschien is het angst voor datgene wat nog komen gaat. Want wat mij betreft zijn de banken volgend jaar nog meer afschrijvingen te wachten.
Ja, echter het lijkt me alleen een hoop angst. Zover ik weet heeft SNS Reaal geen afschrijvingen gedaan maar daar staat tegenover dat de koers dit al ingecalculeerd heeft. Daarnaast heeft SNS Reaal niet belegt in complexe financiële producten, in tegenstelling tot ING.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Eigenlijk wil ik nu short gaan op de amerikaanse indexen, maar ik heb zo'n gevoel dat er dit weekend weer een of ander bizar reddingsplan gepresenteerd gaat worden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Dan hoop ik voor je dat je gefilled kan worden voordat de indexen met -10% openen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net ook handig, koop ik 175 aandelen Aegon ipv 175 aandelen te verkopen. Maarja, ik zie wel wat het met Aegon wordt, veel lager dan nu kan het niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Nu online

Coldcat

HODL

Ik denk dat ik weer lekker wat aandelen ga kopen voor maandag. Heb het idee dat dit puur een reactie is op de autobranche en dat er in het weekend wel weer een plan gepresenteerd wordt of Obama een woordje doet.

Maar de kansen op een crash worden wel groter en groter, alleen zijn de volumes daarvoor nog te laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 11:56:
Net ook handig, koop ik 175 aandelen Aegon ipv 175 aandelen te verkopen. Maarja, ik zie wel wat het met Aegon wordt, veel lager dan nu kan het niet worden.
Niet? Ze hebben zo lang geleden nog onder de 3 euro gestaan. Ikzelf had ingekocht op 4, en een paar dagen terug verkocht op 4,70, toen het die dag eindigde op 4,80. Ik dacht dat het wel snel bergafwaarts zou gaan en had niet verwacht dat het nog zo ver boven de 5 euro zou oplopen. Maarja, beter veilig verkocht dan te lang vastgehouden. Van winst is nog nooit iemand armer geworden.

Ik wacht mooi tot weer aardig onder de 4 en dan koop ik opnieuw bij. TomTom Fortis en Aegon zijn zo hard gestegen de laatste paar dagen. Iedereen pakt de winst en naait eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
  • Laatst online: 19:48
Weet iemand van jullie welke beleggingsfondsen van de ABN AMRO een grote positieve correlatie hebben met de olieprijs? Ik wil hier namelijk graag op instappen, maar mijn beleggingbedragen zijn te klein voor onafhankelijke aandelen... Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van ABN-AMRO heb ik geen verstand, maar ik weet wel dat je met kleine bedragen prima terecht kunt bij SNS Fundcoach (zoek naar categorie "aandelen energie/grondstoffen"). Transactiekosten en bewaarkosten zijn meestal nihil en minimumbedragen zitten vaak rond 50-100 euro.

Het grootste voordeel is dat je meer keuze hebt in fondsen dan bij ABN-AMRO of welke andere bank dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Ik ga binnenkort toch overstappen naar IB (of een van de Nederlandse IB brokers, Today's of Lynx) om in de VS de gaan beleggen. Binck en Alex zijn veel te duur voor de Amerikaanse markt.

Stel ik stort EUR 10000, wat is dan het beste?

• geld omzetten naar USD en gewoon gaan beleggen. Ik neem dan het risico dat EUR/USD omhoog gaat.
• EUR 10k cash houden en kopen in USD met margin. Ik betaal dan iets minder dan ~2% op de USD balans maar ik ben dan wel gehedged tegen curency risk. Dit heeft mijn voorkeur.
• Omzetten naar USD en dan bijvoorbeeld bij Oanda (goedkoper dan IB) long EUR/USD te gaan. Dit is de goedkoopste manier om te hedgen omdat ik dan rente ontvang ipv betaal. Het probleem van deze manier is dat ik zo'n 1000 euro nodig heb om deze positie aan te gaan. Het kan met minder maar dan is de kans op een margin call groter, en dan heb je er nog niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

benchMarc schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 12:45:
[...]

Niet? Ze hebben zo lang geleden nog onder de 3 euro gestaan. Ikzelf had ingekocht op 4, en een paar dagen terug verkocht op 4,70, toen het die dag eindigde op 4,80. Ik dacht dat het wel snel bergafwaarts zou gaan en had niet verwacht dat het nog zo ver boven de 5 euro zou oplopen. Maarja, beter veilig verkocht dan te lang vastgehouden. Van winst is nog nooit iemand armer geworden.

Ik wacht mooi tot weer aardig onder de 4 en dan koop ik opnieuw bij. TomTom Fortis en Aegon zijn zo hard gestegen de laatste paar dagen. Iedereen pakt de winst en naait eruit.
Ja, ze staan nu wel hoger dan in oktober ja. Maar uiteindelijk valt het toch wel mee. Heb ze gekocht voor 4.61 en nu zijn ze al 4.87 waard. Toch mooi nog 45,50 euro erbij gekregen. Kijk wel wat ze maandag doen, als ze maandag naar beneden gaan doe ik ze wel weg en pak ik mijn winst en anders houd ik ze nog wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Om eerlijk te zijn vind ik het wel echt bijzonder raar dat het witte huis nu het geld gaat gebruiken om die autosector te ondersteunen. Nu krijgen ze geld om het een maand te kunnen uitzingen, maar wat kunnen ze ermee? Niet veel. GM had al een schuld van 10miljard, dan is die 14miljard al bijna op. Daarnaast is het wat mij betreft gewoon geld steken in iets wat écht geen zin heeft. GM, Ford en Chrysler hebben al jaren minder goede tot slechte cijfers, en ze passen hun strategie hier niet op aan, maar ze gaan nu wel even misbruik maken van het feit dat er 3miljoen mensen op straat kunnen komen te staan.

Voor het eerst ben ik het eens met die republikeinen, van mij kregen ze ook geen geld. Zo eens in de zoveel tijd moet een markt zichzelf 'n beetje opschonen... en door er steeds maar geld in te steken stel je de executie wat mij betreft gewoon uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Brons schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 19:41:

• geld omzetten naar USD en gewoon gaan beleggen. Ik neem dan het risico dat EUR/USD omhoog gaat.
• EUR 10k cash houden en kopen in USD met margin. Ik betaal dan iets minder dan ~2% op de USD balans maar ik ben dan wel gehedged tegen curency risk. Dit heeft mijn voorkeur.
• Omzetten naar USD en dan bijvoorbeeld bij Oanda (goedkoper dan IB) long EUR/USD te gaan. Dit is de goedkoopste manier om te hedgen omdat ik dan rente ontvang ipv betaal. Het probleem van deze manier is dat ik zo'n 1000 euro nodig heb om deze positie aan te gaan. Het kan met minder maar dan is de kans op een margin call groter, en dan heb je er nog niks aan.
Hangt ervan af of je aandelen die je koopt ook exposed zijn aan andere valuta dan de dollar. Als je gaat kijken zal je zien dat veel US bedrijven (negatief) correleren met de $. Dus een 100% $ hedge zou overdreven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Niet online
Brons schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 19:41:
Ik ga binnenkort toch overstappen naar IB (of een van de Nederlandse IB brokers, Today's of Lynx) om in de VS de gaan beleggen. Binck en Alex zijn veel te duur voor de Amerikaanse markt.

Allereerst zou ik voor IB kiezen in plaats van een Nederlandse variant, tenzij je graag een Nederlandse helpdesk wil die je alleen kan bereiken per telefoon/mail. Ik gebruik altijd de chat van IB als ik een vraag heb en heb dan meestal binnen een paar minuten antwoord. Bovendien zijn de kosten weer lager en dat is natuurlijk ook weer mooi meegenomen.

Bij IB kun je een gedeelte van je euro's omzetten naar dollars of welke valuta dan ook. Je hebt een FXtrader binnen TWS en daarmee kun je dus o.a. dollars kopen. Stel je hebt dus $2000 nodig, dan koop je $2000 dollar en dan blijft de rest in euro's. Zo hebben ze me dat uitgelegd bij IB. Je loopt dan niet over het volledige bedrag valutarisico.

Met Oanda heb ik geen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 23:13:
[...]

Hangt ervan af of je aandelen die je koopt ook exposed zijn aan andere valuta dan de dollar. Als je gaat kijken zal je zien dat veel US bedrijven (negatief) correleren met de $. Dus een 100% $ hedge zou overdreven zijn.
Daar heb je gelijk in. Maar, gedeeltelijk, hedgen is toch niet zo'n rare gedachte? Of wel?
stin schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 23:19:
[...]

Allereerst zou ik voor IB kiezen in plaats van een Nederlandse variant, tenzij je graag een Nederlandse helpdesk wil die je alleen kan bereiken per telefoon/mail. Ik gebruik altijd de chat van IB als ik een vraag heb en heb dan meestal binnen een paar minuten antwoord. Bovendien zijn de kosten weer lager en dat is natuurlijk ook weer mooi meegenomen.
Het scheelt inderdaad aardig wat. Dat is dan waarschijnlijk ook wat ik ga doen.
Bij IB kun je een gedeelte van je euro's omzetten naar dollars of welke valuta dan ook. Je hebt een FXtrader binnen TWS en daarmee kun je dus o.a. dollars kopen. Stel je hebt dus $2000 nodig, dan koop je $2000 dollar en dan blijft de rest in euro's. Zo hebben ze me dat uitgelegd bij IB. Je loopt dan niet over het volledige bedrag valutarisico.
Dat is dus het eerste punt. Echter ben je dan helemaal niet gehedged. Als de dollar dan wegzakt verlies je geld.
Met Oanda heb ik geen ervaring.
Ik wel. Opzich de ideale manier om je te hedgen tegen valutaschommelingen. Echter zet je dan wel wat werkkapitaal vast.

Nog iemand commentaar op het tweede punt (op margin kopen)? Is dat erg onverstandig? Je bent toch weer ~1,9% per jaar kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Brons schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 00:31:
Ik wel. Opzich de ideale manier om je te hedgen tegen valutaschommelingen. Echter zet je dan wel wat werkkapitaal vast.

Nog iemand commentaar op het tweede punt (op margin kopen)? Is dat erg onverstandig? Je bent toch weer ~1,9% per jaar kwijt.
Ik zie eerlijk gezegd niet het bijzondere aan andere valuta kopen, dat is gewoon 1 van de vele handelsmogelijkheden die je bij een betere broker hebt.

Het verschil tussen IB en Oanda qua valuta handel is dat de laatste een "bucket-shop" is, d.w.z. je handelt tegen hen en niet tegen de markt. Bij IB krijg je namelijk gewoon toegang tot de interbancaire spotmarkt.

En wat betreft dat laatste punt: op marge kopen is niets mis mee, rente die je betaalt is gewoon marktconform. Op dit moment is rente i.d.d. laag, dus is het extra aantrekkelijk. Het voordeel van marge is ok dat als je even snel wat wil doen, je dit altijd kan en niet snel geld moet overmaken.

Nadeel van marge is dat je posities automatisch geliquideerd kunnen worden als koersen omlaag gaan terwijl je dat misschien niet wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Verwijderd schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 01:28:
[...]
Het verschil tussen IB en Oanda qua valuta handel is dat de laatste een "bucket-shop" is, d.w.z. je handelt tegen hen en niet tegen de markt. Bij IB krijg je namelijk gewoon toegang tot de interbancaire spotmarkt.
Klopt, maar deze bucket shop geeft je wel rente op je hele balans en niet vanaf 8k. Zeker als je long EUR/USD gaat kan dat wat schelen. Maar goed, verder blijft het natuurlijk wel een bucket shop :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit soort zaken weerhoudt mij van het openen van een rekening bij brokers als Oanda:

https://fxtrade.oanda.com...rade/withdraw_funds.shtml

Al zou je daar eigenlijk natuurlijk niet zo'n punt van moeten maken en het gewoon rationeel afwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Verwijderd schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 02:11:
Dit soort zaken weerhoudt mij van het openen van een rekening bij brokers als Oanda:

https://fxtrade.oanda.com...rade/withdraw_funds.shtml

Al zou je daar eigenlijk natuurlijk niet zo'n punt van moeten maken en het gewoon rationeel afwegen.
Iedere broker heeft weer wat. IB vraagt minimaal $2,5 per forex transactie en een minimum van $10 per maand aan commissie. Voor een passieve belegger is dat niet te doen dus. Geen bewaarloon maar wel een minimum van $120 per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, klopt. Die $10 per maand vind ik nog wel te begrijpen maar die $2,5 is erg jammer. Je kan daardoor niet meer continu heen en weer swappen. Dat vind ik dan wel weer een voordeel aan Alex, hoewel daar maar 1x per dag gesettled kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Ik ben redelijk nieuw met beleggen, maar heb wel al een hele tijd aandelen in ABN Netherlands Fund, en dat gaat (ook) erg slecht. Sinds mijn inzet (jaar 2000) is een aandeel 52% minder waard. Voordat het weer op niveau is zijn we ook 20 jaar verder vermoed ik. Nu zat ik te denken om die handel te verkopen en Apple aandelen te kopen, Vorig jaar waren de Apple aandelen dik 2x zo hoog, en het is imo een bedrijf met veel potentie. Wat denken jullie hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn genoeg aandelen die vorig jaar 5x zo hoog stonden als nu (Sun, AMD, etc.). Dat zegt op zich dus niet zo veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJH schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 12:53:
Ik ben redelijk nieuw met beleggen, maar heb wel al een hele tijd aandelen in ABN Netherlands Fund, en dat gaat (ook) erg slecht. Sinds mijn inzet (jaar 2000) is een aandeel 52% minder waard. Voordat het weer op niveau is zijn we ook 20 jaar verder vermoed ik. Nu zat ik te denken om die handel te verkopen en Apple aandelen te kopen, Vorig jaar waren de Apple aandelen dik 2x zo hoog, en het is imo een bedrijf met veel potentie. Wat denken jullie hiervan?
Ik zou zeggen wed niet op 1 paard (alléén Apple zou ik nooit doen! Risico is te groot tegenover het te verwachten rendement) maar beleg het in een goed beleggingsfonds. Op www.morningstar.nl kun je erg veel info vinden over beleggingsfondsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
DJH schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 12:53:
Ik ben redelijk nieuw met beleggen, maar heb wel al een hele tijd aandelen in ABN Netherlands Fund, en dat gaat (ook) erg slecht. Sinds mijn inzet (jaar 2000) is een aandeel 52% minder waard. Voordat het weer op niveau is zijn we ook 20 jaar verder vermoed ik.
Je gaat voorbij aan het feit dat je de afgelopen jaren waarschijnlijk wel dividend hebt ontvangen. Ik kon het fonds niet op Morningstar vinden en ben er maar vanuit gegaan dat dit tegenwoordig Fortis Netherlands Fund is wat verdacht veel wegheeft van een AEX index tracker. Dat fonds handelt op dit moment tegen een koers/winst verhouding van 6,57.
Nu zat ik te denken om die handel te verkopen en Apple aandelen te kopen, Vorig jaar waren de Apple aandelen dik 2x zo hoog, en het is imo een bedrijf met veel potentie. Wat denken jullie hiervan?
Persoonlijk vind ik het geen sterke onderbouwing.

De aandelen van bovengenoemd fonds stond vorig jaar ook bijna 2x zo hoog. Apple heeft daarnaast een koers/winst verhouding van 18.33. Het is dus bijna 3x zo duur als het Netherlands fund.

In 2000 heb je aandelen tegen een hoge koers/winst verhouding gekocht en nu wil je diezelfde aandelen terwijl ze goedkoop zijn verkopen om er dure aandelen voor terug te kopen. Ja, hierbij ga ik kort door de bocht met betrekking tot de groeipotentie van Apple, maar dat is ook verre van zeker.

De argumenten met betrekking tot spreiding hierboven zijn ook valide.

Een andere manier om er tegenaan te kijken is hoe actieve belegger je bent / wilt zijn. Als je het fonds 8 jaar onberoerd hebt gelaten dan zou ik je als een passieve belegger beschouwen. Daar passen dus fondsen bij die op termijn een gezonde bedrijfsvoering laten zien, niet de hype van de daghet decennium. Een fonds dat hier m.i. goed bij past is Skagen Global (huidige koers/winst 7.7). Alternatief zijn index trackers.

Langdurig gemiddelde koers/winst verhouding voor aandelen ligt rond de 14 a 15.

[ Voor 18% gewijzigd door Rukapul op 14-12-2008 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The shit has hit the fan: http://www.nuzakelijk.nl/...laagt-rente-tot-bijna-nul (de FED heeft nu zo'n beetje al zijn kruit verschoten, het is maar te hopen dat er geen verdere acties nodig zijn).

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2008 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 08:26:
The shit has hit the fan: http://www.nuzakelijk.nl/...laagt-rente-tot-bijna-nul (de FED heeft nu zo'n beetje al zijn kruit verschoten, het is maar te hopen dat er geen verdere acties nodig zijn).
Je bedoelt dat ze niet verder dan 0 kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 10:06:
[...]

Je bedoelt dat ze niet verder dan 0 kunnen?
Dat bedoel ik inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is dat zo? Waarom kan dat niet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Laatst online: 20:23

Peetman

Tjah....

Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 10:41:
Is dat zo? Waarom kan dat niet dan?
Ik moet de eerste bank nog tegenkomen die betaald om geld uit te lenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Peetman schreef op woensdag 17 december 2008 @ 11:04:
[...]

Dat doet de Fed nu allang. De rente is veel lager dan de inflatie. Maar werkelijk negatieve rentes komen niet zo heel veel voor, al hebben we ze in Japan wel gezien. Maar dan praat je over -0.01% ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Als we nog lang aan het 'deflaten' zijn kunnen ze de rente inderdaad negatief maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij misschien wat duidelijkheid geven over effectenkrediet bij de Binckbank? Ik zie staan dat je bij een effectenkrediet over het geleende bedrag een rente betaald van Eonia + 4%. De Eonia zit nu ergens tussen de 2 en de 3% dus dan zou je uitkomen op 6 á 7% rente. Is deze rente per maand/per kwartaal of per jaar? En wordt dan ieder kwartaal de verschuldigde rente van je normale rekening afgehaald of hoe werkt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Peetman schreef op woensdag 17 december 2008 @ 11:04:
De spaar-rente wordt in zo'n scenario natuurlijk eerder negatief dan de leen-rente. Wat ik bedoel is dat (theoretisch) de spaar rente best licht negatief kan zijn als alle andere zekerheden (investeringsmogelijkheden) zijn weggevallen. Banken bieden dan simpelweg een degelijke opslagmogelijkheid voor geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
Dat zal alleen gebeuren bij erge deflatie, iets wat ik niet zie gebeuren (Fed: "Goh, deflatie? Laten we een paar miljoen bijdrukken.")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:52
*knip* Referralachtige constructies zien we op GoT liever niet ondanks dat het goedbedoeld is. Het zit dicht tegen reclame aan en het voordeel voor de plaatser lokt concurrentie tussen users uit.

[ Voor 81% gewijzigd door Rukapul op 21-12-2008 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Laatst online: 04-10 09:45
Die heb ik ook gekregen, maar daarnaast wisten me ze nog te vertellen dat de credit rente helemaal wordt afgeschaft. Het was met 1% al niet veel, maar helemaal niks is ook maar niks. :(

Daar sta ik dus, met mijn flinke som geld aan de zijlijn. Denk dat ik dat spul maar eens op een spaarrekening zet. Scheelt al snel honderden euro's per jaar. Dan maar met een paar dagen vertraging instappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Niet online
FantaRulez schreef op zondag 21 december 2008 @ 14:08:
Die heb ik ook gekregen, maar daarnaast wisten me ze nog te vertellen dat de credit rente helemaal wordt afgeschaft. Het was met 1% al niet veel, maar helemaal niks is ook maar niks. :(

Daar sta ik dus, met mijn flinke som geld aan de zijlijn. Denk dat ik dat spul maar eens op een spaarrekening zet. Scheelt al snel honderden euro's per jaar. Dan maar met een paar dagen vertraging instappen.
Dan open een rekening bij Alex. Daar krijg je 4% rente.
- geld vrij opneembaar, dus geen vaste periode
- geen opnamekosten
- geen minimum of maximum inleg
- geen staffels, altijd 4% rente ongeacht inleg
Kortom, ideaal als je je geld wel wil beleggen maar nog op het goede moment wacht.

[ Voor 17% gewijzigd door stin op 21-12-2008 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er een lijst bestaat met rendementen als je precies de adviezen van Vlug, Davids en van Mourik opvolgt? Dus als zij het advies buy geven, jij gelijk de aandelen koopt en als zij sell opgeven, ze gelijk weer verkoopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Nee, maar ik heb in elk geval wel weer even kunnen lachen om hun visie komende 20 jaar: Dow Jones 200.000 in 2030 - Aan de vooravond van 20 jaar bull markt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Laatst online: 16:08
Met deze researchpaper presenteren wij onze visie op de komende twintig jaar. Deze is gebaseerd op het koersverloop van de Westerse aandelenmarkten de afgelopen negentig jaar. Het geschetste scenario ligt aan de bovenkant van de verwachting, maar is wel degelijk reëel. De geschiedenis bewijst dit, waarom zou het deze keer anders zijn?.
Lekkere "research" inderdaad. haha.

No production networks were harmed during this posting

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.