Hoi allen,
Ik ben nieuw in dit topic en ik ben van plan om een (klein) deel van mijn spaargeld om te zetten in aandelen.
Daarbij is mijn oog gevallen op het aandeel AMD aan de NYSE. Het aandeel van dit bedrijf heeft de laatste tijd al een groot deel van zijn waarde verloren door de zware concurrentie van nVidia en Intel in de afgelopen twee jaar en, meer recentelijk, door de crisis in de financiele markten en de bijbehorende afname van de vraag naar producten.
Toch ben ik van mening dat AMD er nu sterk voor staat door:
(1) een goede product portfolio (videokaarten én processors).
(2) een duidelijke visie/koers die het bedrijf wil gaan varen en duidelijkheid over de positie die ze willen innemen en verdedigen in de markt.
(3) door het afstoten van bedrijfsonderdelen die niet bij de koers en kernactiviteiten van AMD passen en door het ontslaan van personeel om efficienter te kunnen werken.
(4) door de belangen die onder meer IBM (45nm overstap) en het Abu Dhabi staatsfonds (geld) hebben bij AMD.
Ik wil dus aandelen gaan kopen omdat ik denk dat het dieptepunt nu wel ongeveer bereikt is op ~$2,50. Ik wil ongeveer 100 aandelen gaan kopen van dit bedrijf. Kan dit via de rabobank en hoeveel extra kosten kan ik verwachten voor de transacties?
De aandelen koop ik voor een langere termijn, want een dergelijk bedrag kan ik wel iets langere tijd missen. Mijn verwachting is dat het aandeel makkelijk weer naar 10 euro kan in de komende jaren en dan is het rendement wel leuk natuurlijk.
http://finance.yahoo.com/...scale=on;source=undefined
[
Voor 5% gewijzigd door
frankknopers op 18-11-2008 23:50
]