Afhankelijk van Shell
Geen idee waarom die al de hele dag in de min staan, terwijl het toch mooie cijfers waren.
[ Voor 66% gewijzigd door stin op 30-10-2008 14:36 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 66% gewijzigd door stin op 30-10-2008 14:36 ]
Hoewel de tekst vrij uitgebreid en helder is, snap ik niet precies wat nou stom of juist slim is om te doen? Ik wil (o.a.) deze aandelen kopen maar over een tijdje volgt er dus een claimsessie. Worden deze aandelen dan mss wel minder waard? En stel je hebt dus aandelen BinckBank NV, is het dan slim om aandelen te gaan claimen?Hierbij informeren wij u over het volgende. BinckBank heeft bekend gemaakt door middel van een volledig gegarandeerde claimemissie nieuwe aandelen uit te geven. Alle aandeelhouders van gewone aandelen BinckBank die 27 november 2007 nabeurs een positie in aandelen BinckBank hebben, verkrijgen per aandeel BinckBank één claimrecht. De toewijzing van de claimrechten wordt 27 november 2007 nabeurs in uw portefeuille verwerkt.
Wat zijn claimrechten?
Een claimrecht is een verhandelbaar voorkeursrecht voor bestaande aandeelhouders bij uitgifte van nieuwe aandelen. Middels een claimrecht heeft u het recht om te mogen inschrijven op de emissie. Alleen houders van claimrechten kunnen inschrijven op deze emissie. Voor de claimemissie van BinckBank geldt dat 2 claimrechten met bijbetaling van EUR 8,32 per nieuw aandeel recht geven op 3 nieuw uit te geven aandelen BinckBank.
Claimrechten verhandelbaar
De claimrechten BinckBank zijn vanaf woensdag 28 november 2007 tot en met maandag 10 december 2007 13:15 uur verhandelbaar op Euronext Amsterdam (fondscode claimrechten: 85323). Hiervoor geldt de provisie conform aandelenhandel. Let op! U kunt bij BinckBank handelen in de claimrechten tot vrijdag 7 december 2007 15:00 uur in verband met de afwikkeling van de niet-aangemelde claimrechten.
Inschrijving op claimemissie
De inschrijving staat bij BinckBank open voor houders van inschrijfrechten vanaf woensdag 28 november 2007 tot vrijdag 7 december 2007 15:00 uur. Inschrijven op nieuwe aandelen kan alleen in veelvouden van 2 claimrechten. Bij voorkeur ontvangen wij uw aanmelding per e-mail via aanmeldingen@binck.nl (uw e-mail dient afkomstig te zijn vanaf het bij ons bekende e-mail adres). U kunt ook de Klantenservice & Orderdesk bellen op 020 606 2666. Belangrijk is dat u duidelijk vermeldt:
- Het aantal claimrechten dat u wilt aanmelden (2 claimrechten met bijbetaling van EUR 8,32 per nieuw aandeel geeft recht op 3 nieuwe aandelen BinckBank)
- Uw rekeningnummer en naam
Na ontvangst van uw inschrijving zenden wij u een e-mail ter bevestiging van uw inschrijving. Deze bevestiging geldt als bewijs voor uw inschrijving. Uw bestedingsruimte dient toereikend te zijn voor de inschrijving. De inschrijving op de nieuwe aandelen BinckBank is kosteloos.
Afwikkeling niet-aangemelde claimrechten
Wanneer u zelf geen actie heeft ondernomen (ingeschreven of verkocht) en de bovengenoemde termijn is verstreken dan wikkelt BinckBank de niet-aangemelde claimrechten op of rond 10 december 2007 kosteloos af. De opbrengst van deze niet-aangemelde claimrechten wordt op uw effectenrekening bijgeschreven. Wij raden u altijd aan om zelf een keuze te maken inzake uw claimrechten.
Toewijzing
De toewijzing op basis van de inschrijvingen geschiedt naar verwachting op 11 december 2007.
Betaling en levering
De datum van betaling en levering van de nieuwe aandelen geschiedt naar verwachting op 14 december 2007.
Lopende orders in aandelen BinckBank
Euronext laat alle openstaande aandelenorders op dinsdag 27 november 2007 nabeurs vervallen. U dient zelf - indien u wenst - uw order opnieuw te plaatsen.
Restricties
Iedere belegger dient na te gaan of hij onderworpen is aan wettelijke en juridische beperkingen zoals ook uiteengezet in het Prospectus.
Deze tekst is met de grootst mogelijke zorgvuldigheid samengesteld. Wij aanvaarden echter geen aansprakelijkheid voor eventuele fouten.
Voor eventuele vragen kunt u contact opnemen met de Klantenservice & Orderdesk. De Klantenservice & Orderdesk is bereikbaar op werkdagen van 8:00 uur tot 22:00 uur en op zaterdag van 10:00 uur tot 17:00 uur via telefoonnummer 020 606 2666. U kunt ook een e-mail sturen naar klantenservice@binck.nl
NOSIG
De productie daalde volgens mij. Ook staat de olieprijs nog steeds onder druk door recessieangst. Stond eerder vandaag nog wat hoger, maar nu weer 5,5% eraf ofzo.stin schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 14:35:
Afhankelijk van ShellGeen idee waarom die al de hele dag in de min staan, terwijl het toch mooie cijfers waren.
Kak ja, ik zie het ook netmr_obb schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 17:55:
Ik leef ondertussen in 2008 en niet in 2007. Die emissie was dus vorig jaar...
NOSIG
Verwijderd
Nope, nooit gedaan. No offence, maar het lijkt me trouwens niet erg waarschijnlijk dat jij een beursgenoteerde onderneming zo ff 5% extra winst kan bezorgen. Als je dat wel kan, word je denk ik per direct in dienst genomen en krijg je een auto met parkeerplaats naast de directeur!Brons schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 21:22:
Ik heb het een paar honder posts terug al gepost maar: zijn er mensen met ervaring met het contact opnemen met de directie van een bedrijf? Ik wil namelijk opmerkingen doen over hun operations. Ik ben van mening dat ze geld kunnen besparen. Ze hebben vandaag kwartaal cijfers laten zien en ik denk dat ze zo ongeveer 5% meer kunnen verdienen.
Het gaat niet om wat ik doe. Het gaat om wat het management fout doet. Als ik je de cijfers zou laten zien zou jij ook een grote money pit zien. Het is een holding met 2 subsidiaries. Een doet het geweldig en is een goudmijn, de tweede is een project dat meerdere jaren duurt (ze zijn al een jaar bezig) zonder revenues en gigantische kosten (als je naar de schaal van het bedrijf kijkt). Ik verwacht niet dat ze uiteindelijk geld gaan verdienen met het project. Het is een beetje een pet project van management geworden.priens schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 08:21:
[...]
Nope, nooit gedaan. No offence, maar het lijkt me trouwens niet erg waarschijnlijk dat jij een beursgenoteerde onderneming zo ff 5% extra winst kan bezorgen. Als je dat wel kan, word je denk ik per direct in dienst genomen en krijg je een auto met parkeerplaats naast de directeur!Zou wel mooi zijn toch?!
Succes!
Wat je kunt doen: Mail sturen waarin je je voorstelt en een klein beetje introduceert wat je ze wil gaan vertellen. Als ze interesse hebben, dat je per telefoon o.i.d. bereid bent om er dieper op in te gaan. Als ze dan nog steeds interesse hebben, dan vraag je of je langs mag komen op hun kostenBrons schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 09:05:
[...]
Het gaat niet om wat ik doe. Het gaat om wat het management fout doet. Als ik je de cijfers zou laten zien zou jij ook een grote money pit zien. Het is een holding met 2 subsidiaries. Een doet het geweldig en is een goudmijn, de tweede is een project dat meerdere jaren duurt (ze zijn al een jaar bezig) zonder revenues en gigantische kosten (als je naar de schaal van het bedrijf kijkt). Ik verwacht niet dat ze uiteindelijk geld gaan verdienen met het project. Het is een beetje een pet project van management geworden.
Helaas zal je zelfs met een groot belang niet veel te willen hebben. De CEO heeft 45% en de rest van het management heeft ook een groot aandeel, ze komen makkelijk over de 50%. Het management is ook afgelopen maand aan het kopen geweest. Wat goed nieuws is natuurlijk. Ik verwacht dat ze binnenkort een reverse split doen om het aantal aandeelhouders te verminderen en om dan private te gaan.Cocytus schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 08:40:
Onze eigen BuffetIk denk dat je niet heel veel kans maakt, Brons, tenzij je al een groot belang hebt in het bedrijf. Maar niet geschoten...
Dat zou je verwachten. Ik ben helaas bang dat het project dat die 2e divisie doet kansloos is. Het zal ze nooit de kop kunnen kosten, echter het is gewoon verspilling.stin schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 09:13:
Maargoed, je zult net zo goed weten dat een project van tevoren wordt berekend en dat als het niet winstgevend blijkt te zijn dat ze het niet uitvoeren. Nu kan het altijd zo zijn dat de kasstromen niet goed berekend zijn of dat door onvoorziene omstandigheden de kasstromen negatief beïnvloed worden.
Heh, Buffett is een grote inspiratiebron voor mij. Helaas zal ik nooit zijn resultaten kunnen evenarenCocytus schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 08:40:
Onze eigen BuffetIk denk dat je niet heel veel kans maakt, Brons, tenzij je al een groot belang hebt in het bedrijf. Maar niet geschoten...
Je ziet wel vaker dat een subsidiary verliesgevend is of zelfs totaal geen inkomsten genereert, maar het moederbedrijf toch doorgaat met dit bedrijf om wat voor reden dan ook (winstgevendheid in de toekomst? high-profile project dat spin-off genereert? innovatie? etc.). Ik wil ook niet zeggen dat je verkeerd zit ofzo, maar waarschijnlijk heeft het management toch een weloverwogen beslissing genomen. Wat je inderdaad kan doen is een inleidende mail sturen met je globale bevindingen. Mochten ze geïnteresseerd zijn, dan laten ze waarschijnlijk wel van zich horen.Brons schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 09:05:
[...]
Het gaat niet om wat ik doe. Het gaat om wat het management fout doet. Als ik je de cijfers zou laten zien zou jij ook een grote money pit zien. Het is een holding met 2 subsidiaries. Een doet het geweldig en is een goudmijn, de tweede is een project dat meerdere jaren duurt (ze zijn al een jaar bezig) zonder revenues en gigantische kosten (als je naar de schaal van het bedrijf kijkt). Ik verwacht niet dat ze uiteindelijk geld gaan verdienen met het project. Het is een beetje een pet project van management geworden.
http://pinksheets.com/stin schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 09:13:
Het is sowieso wel leuk om naar pennystocks te kijken af en toe. Ik heb alleen nog nooit echt een fatsoenlijke pagina gevonden waar je dat soort bedrijven kunt opzoeken incl. actuele koersinformatie.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2008 10:36 ]
De 2 subsidiaries hebben niks met elkaar te maken, het zijn compleet andere industrietakken. Het zal dus meevallen met die zaken die je noemt. Je moet het zo zien: het is alsof ING een marktplaats achtige site aan het maken is.priens schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 09:33:
[...]
Je ziet wel vaker dat een subsidiary verliesgevend is of zelfs totaal geen inkomsten genereert, maar het moederbedrijf toch doorgaat met dit bedrijf om wat voor reden dan ook (winstgevendheid in de toekomst? high-profile project dat spin-off genereert? innovatie? etc.). Ik wil ook niet zeggen dat je verkeerd zit ofzo, maar waarschijnlijk heeft het management toch een weloverwogen beslissing genomen. Wat je inderdaad kan doen is een inleidende mail sturen met je globale bevindingen. Mochten ze geïnteresseerd zijn, dan laten ze waarschijnlijk wel van zich horen.
Houd er wel rekening mee dat het Amerikanen zijn en mijn ervaring is dat het lastig zaken doen is met Amerikaanse bedrijven, helemaal als het gaat om claims, reclameringen, etc.
Waarom ? Voor hetzelfde geld gebeuren er dit weer bizarre dingen, en gaat de koers maandag weer de totaal andere kant op.Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 15:18:
Zo, op het moment toch blij aan het worden dat ik gister maar long heb gekocht
Jawel, misschien ben ik er voor die tijd alweer uit. Tnx!stin schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 15:14:
Hou je er rekening mee dat komende donderdag een renteverlaging van de ECB komtDat kan positief of negatief voor je uitpakken. Ik weet niet wat voor een verlaging "de markt" verwacht, maar dat de rente verlaagd wordt is zo goed als zeker.
Verwijderd
Omdat ik zojuist mijn turbo long met winst heb verkocht. Je moet met die turbo's wel er boven op blijven zitten en proberen op het juiste moment te verkopen. Dat had ik dus ook 2 keer deze week. Heb ik ze s'ochtends verkocht met een dikke winst. Allebei de keren bleek het het hoogste punt van de dag te zijn.
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2008 17:14 ]
[ Voor 145% gewijzigd door Cocytus op 01-02-2009 23:27 ]
Altijd zorgen dat je weekend/nachtrust er niet onder lijdt!!Cocytus schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 17:54:
Ik snap er niks van. Uitgaven van consumenten door de bodem, conform verwachting. Laagste peil in 30 jaar. Inkoopmanagers index abominabel. Wall Street stijgt toch een procent - en de AEX? Die doet leuk +4%. Ik snap het echt niet meer.
[...]
Ik zit ook (weer) short nu. Beetje jammer, geen leuk weekend iig
[ Voor 112% gewijzigd door Cocytus op 01-02-2009 23:27 ]
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
Verwijderd
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2008 10:24 ]
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| belegd 1-1-2008: 86 units netto inleg 2008: 28 waarde nu: 58 rendement: -49% inleg: jan: -17 units (<-- conform verwachtingen van economische neergang) feb: 8 (<-- dom dom dom, na positieve rendementsanalyse ING gekocht + fondsen) mrt: 8 (<-- idem Aegon 8)7) apr: 4 (<-- op dit punt al veel te snel al weer volledig ingestapt) mei: 0 jun: 0 jul: 4 (<-- nog meer ING 8)7) aug: 4 (<-- kleine plukjes Skagen en Obam) sep: 2 (<-- idem) okt: 10 (<-- europese aandelen) nov: 5 (<-- en nog wat vastgoed en smallcaps) |
American Express vraagbaak
[ Voor 20% gewijzigd door Lordy79 op 01-11-2008 19:52 ]
OBAM is niet het toonbeeld van spreiding. De fondsbeheerder maakt juist strategische keuzes voor geografische gebieden en sectoren. In de afgelopen jaren veel Azie bijvoorbeeld en nu zie ik veel commodity gerelateerd spul.Stinger_Ventura schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 11:58:
Vraag is echter, waar ga je in beleggen?
Breed gespreid? ( obam?)
Ik kijk nog een beetje hiermee uit. De wereldwijde recessie kan op bepaalde landen een harde impact hebben. Ik breid m'n specifieke BRIC posities daarom nog niet uit al zal er best wat emerging market spul zitten in Skagen Global en OBAM. Voor over een paar maanden wil ik ook weer kijken of oost Europa weer gestabiliseerd is.Emerging markets? (china? HSCEI stond op 21k punten, nu nog maar 6k)
Grote vraag hierbij is hoe je het goede kiest en het slechte vermijdt.Grondstoffen?
Banken/verzekeraars?
Hier krijg ik hele erge dotcom gevoelens bij. Het kan de toekomst hebben, maar wat is de ene winnaar en wat zijn de 99 verliezers...New Energy? (groene energy, zonnencellen?)
Nanotechnologie? (TINY)
Ik hanteerde exacht dezelfde redenering over ING en Aegon...Lordy79 schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 19:50:
Overigens denk ik alleen aan AEX en AMX fondsen want meer kan en wil ik niet in de gaten houden. Enige waar ik mee zit is 'BAM' uit de AEX: de koers winst is nu 2,5 ofzo en ik weet dat dat gebaseerd is op winsten uit de verleden tijd, maar zelfs als hun winst met 80% daalt, is de K/W nog steeds 12,5 en dat is dus nog steeds niet superberoerd, zeker niet voor het huidige klimaat.
Deal or no Deal is een eitje vergeleken hierbij. Daarbij zijn namelijk alle verwachtingswaardes objectief te berekenen, met beleggen nietDoet me veel denken aan het spel 'Deal or no Deal'...
Precies. En één van de levenslessen die ik heb geleerd (gelukkig niet door schade en schande) en mijn dochter zal leren als ze oud genoeg is is: "Als iets te mooi is om waar te zijn, is het te mooi om waar te zijn."Rukapul schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 20:22:
[...]
Ik hanteerde exacht dezelfde redenering over ING en Aegon...
Dat is helemaal waar!Deal or no Deal is een eitje vergeleken hierbij. Daarbij zijn namelijk alle verwachtingswaardes objectief te berekenen, met beleggen niet
[ Voor 101% gewijzigd door Cocytus op 01-02-2009 23:28 ]
Verwijderd
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2008 22:53 ]
[ Voor 98% gewijzigd door Cocytus op 01-02-2009 23:59 ]
En, alsnog short gegaan?Verwijderd schreef op zondag 02 november 2008 @ 22:52:
Ik zat trouwens is te denken en vroeg me af of de verkiezingen in de VS enige invloed hebben op de beurs. Aangezien Europa nogal pro-Obama is kan ik me voorstellen dat sommige handelaren meer vertrouwen krijgen als Obama wint (en minder als McCain wint). Of zie ik dit verkeerd
In ieder geval morgen maar short gaan (tenzij de futures om 8 uur wat anders aangeven, maar dat neem ik niet aan)
[ Voor 98% gewijzigd door Cocytus op 01-02-2009 23:59 ]
NOSIG
[ Voor 99% gewijzigd door Cocytus op 01-02-2009 23:28 ]
Verwijderd
[ Voor 13% gewijzigd door Brons op 03-11-2008 19:45 ]
Verwijderd
Je kan lachen, maar nu is het alweer 8,48, meer dan 11% erbij en hard stijgendeLordy79 schreef op maandag 03 november 2008 @ 20:34:
Da's wel lef, zoveel ING kopen. Ik had alleen call opties gekocht nov08 strike 12,00Ik blijf hopen haha
[ Voor 137% gewijzigd door Cocytus op 01-02-2009 23:28 ]
NOSIG
Verwijderd
Het was niet voor mij, maar voor degene boven me met calls op 12 euro voor 8 novemberCocytus schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 13:13:
[...]
De koers van ING is op dit moment zo ongelooflijk volatiel dat ik aan de huidige stand niet zo veel waarde zou hechten. Voor hetzelfde geld gaat het morgen weer 10% omlaag, dat zou niet bepaald de eerste keer zijn. Als je voor de lange termijn hebt gekocht omdat je van mening bent dat ING fundamenteel koopwaardig is, is dat niet zo'n probleem - maar dan heb je ook niet zoveel aan een stijging van 10% vandaag
Jep. Ze worden alweer verhandeld voor 0,05 en ik heb er 0,20 voor betaald dus er is idd hoopVerwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 16:00:
Het was niet voor mij, maar voor degene boven me met calls op 12 euro voor 8 novemberEr is misschien nog hoop
Als de olieprijs daalt en de dollar stijgt, dan heb je er weinig aan._Christiaan_ schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 15:49:
Shell gaat ook lekker op het moment, check diss...
[afbeelding]
Komt ook door de hoge olieprijzen in het verleden natuurlijk. Maar je kan het ook zo bekijken:
-Stijgt de olieprijs, dan 'win' je geld met je aandelen Shell. Bij de benzinepomp lever je dit geld weer in;
-Daalt de olieprijs, dan bespaar je geld bij de benzine en je 'verliest' geld met je aandeel.
De langere termijn (like, 1 jaar) ziet er natuurlijk minder goed uit door de terugschakelende economie. Toch hou ik aandelen Shell korte termijn voorlopig even in m'n achterhoofd.
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Verwijderd
Mijn leven is echt drastisch veranderd met die turbo'sLED-Maniak schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 19:11:
Ben ik even blij dat ik het dit keer wel goed heb gedaan.
Gister ts aex verkocht met dik verlies en meteen tl 220 en 250 aangekocht. Heeft het verlies van gister dubbel en dwars opgeheven!
[ Voor 98% gewijzigd door Cocytus op 01-02-2009 23:29 ]
[ Voor 98% gewijzigd door Cocytus op 01-02-2009 23:28 ]
[ Voor 35% gewijzigd door LED-Maniak op 05-11-2008 10:46 ]
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Eigenlijk is het al idioot dat een order die maandag verwerkt moet worden al op vrijdag ingelegd moet worden. Er gebeurt op dat moment namelijk nog helemaal niets behalve dat de order richting broker wordt gestuurd wat een volledig geautomatiseerd proces is. Dat kan voor hetzelfde geld op zondag.stin schreef op woensdag 05 november 2008 @ 11:12:
Ik zou daar een klacht voor indienen. Order zaterdag inleggen is hetzelfde als maandag voor 16.00. Dat zou dus betekenen dat je order dinsdag gegaan moet zijn. Is dat niet het geval, dan zou ik daar een melding van maken.
Lijkt erop dat ik door die idiote doorlooptijd dus voor 5% genaaid ben en nog eens 5% door de lange (maar normale) doorlooptijd.Met ingang van 6-6-2008 zijn de volgende tijdstippen van toepassing:
· Voor orders met automatische éénmalige incasso is het uiterste tijdstip van opgeven vervroegd naar 13:30;
De fondsen zijn dus vandaag aangekocht (Fundix, Fundcoach heb ik nog geen afschrift van).Dus even kijken voor welke koers hij dinsdagmorgen is verhandeld. Dat is jouw verkoopprijs/aankoopprijs.
Dit klopt dus niet. Je hebt je order dus duidelijk voor 13.30 ingelegd. Ik zou daar iig echt een klacht voor indienen. Zie je trouwens ook dat je op 1 november opdracht hebt gegeven?Rukapul schreef op woensdag 05 november 2008 @ 22:28:
[...]
Eigenlijk is het al idioot dat een order die maandag verwerkt moet worden al op vrijdag ingelegd moet worden. Er gebeurt op dat moment namelijk nog helemaal niets behalve dat de order richting broker wordt gestuurd wat een volledig geautomatiseerd proces is. Dat kan voor hetzelfde geld op zondag.
Wat er dus gebeurd lijkt te zijn is:
• inleg order op zaterdagochtend
• incasso van Postbankrekening op dinsdag (!)
• verwerking aankoop op woensdag tegen de koers van woensdag
www.shellvergoeding.nlBeleggers die aandelen Koninklijke Olie of Shell Trading & Transport gekocht hebben in de periode van 8 april 1999 tot en met 17 maart 2004 kunnen in aanmerking komen voor een vergoeding onder de SEC-schikking.
[ Voor 21% gewijzigd door stin op 05-11-2008 22:52 ]
Hoelaat is dat rentebesluit? Op Binck agenda zie ik het niet staan (of ik moet er al overheen kijken). Ik neem aan dat de koers daarna wel omhoog zal gaan (Al moet je niets zomaar aannemenpriens schreef op donderdag 06 november 2008 @ 11:20:
Zo klote is dat met die verrekte Turbo's. Ik zat scheef met de AEX TS 291 en de S&P TS 1000, maar ik wist zeker dat er een daling zou komen. De stijging boven de 275 was voor mij redelijk verrassend, maar had nooit verwacht dat de 291 geraakt zou worden. Het lullige is dat de 291 tijdens normale handelsuren ook niet geraakt is. In de slotveiling is de AEX precies op 291 gezet, maar is daar nooit meer op geopend.
Echt verschrikkelijk, het wordt tijd dat ik die ondingen eindelijk eens afzweer.
Ondertussen wel een gedeelte van het verlies goedgemaakt met gekochte puts, geschreven calls en de TS Nasdaq die nog openstaat, maar leuk is anders!!!![]()
![]()
Zo, dat moest ik ff kwijt.![]()
Nu weer terug naar de orde van de dag.
Wat wordt het vanmiddag??? 0,25%, 0,5% of nog meer?
Zelf denk ik aan 0,25%, voor de financiële markten zou 0,5% beter op zijn plaats zijn, maar de inflatie is nog steeds te hoog. Moeilijk, moeilijk... Aan de andere kant heeft Trichet de vorige keer al gehint op een verdere verlaging, het is dus zeker niet ondenkbaar dat het toch 0,5% wordt.
[ Voor 10% gewijzigd door De_Bastaard op 06-11-2008 13:12 ]
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 99% gewijzigd door Cocytus op 02-02-2009 00:01 ]
Verwijderd
ING doet het in ieder geval nog steeds beter dan de AEXDe_Bastaard schreef op donderdag 06 november 2008 @ 17:28:
Shit zeg, ING alles schiet wel erg omlaag het laatste kwartier.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2008 17:31 ]
Verwijderd
Ja daar had ik zeker verstandig aan gedaanCocytus schreef op donderdag 06 november 2008 @ 17:10:
[...]
Vandaag niet, dan zouden we 14% omlaag moeten ofzo? Maar ik denk dat je er verstandig aan had gedaan ze te verkopen. Maargoed, ik heb vorige week met een TS die ik niet wilde verkopen een kleine 1500 euro verlies gemaakt. Gaat erg lang duren om dat weer goed te maken met het bedrag dat ik nu nog aan turbo's besteed.
Je moet je een systeem bedenken op welke punten je winst neemt en op welke punten je verlies neemt. Als je dat niet doet, worden je verliezen vaak groter dan je winsten en dat lijkt me niet de bedoeling.Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 17:52:
[...]
Ja daar had ik zeker verstandig aan gedaanMaar ik ben gewoon dom geweest want ik dacht "oh, winst pakken zal het morgen wel weer wat beter gaan" Ik had eigenlijk op de verkiezingen ingespeeld en daarom maandag lekker veel turbo long gekocht en toen ook veel winst gemaakt. Maar ik hoopte eigenlijk dat de beurzen wat zouden gaan stijgen na de verkiezing van Obama. Wat dus niet zo bleek te zijn
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2008 18:45 ]
Hoe besluit jij om long of short turbo's te kopen? Kijk jij naar de fundamentals of naar de technische kant? En als je naar de fundamentals kijkt waar let jij dan precies op? Zelf zou ik niet weten waar te beginnen om aan de hand van fundamentals de koers van de volgende dag te bedenken op een grote index als de S&P 500.Cocytus schreef op donderdag 06 november 2008 @ 17:10:
[...]
Vandaag niet, dan zouden we 14% omlaag moeten ofzo? Maar ik denk dat je er verstandig aan had gedaan ze te verkopen. Maargoed, ik heb vorige week met een TS die ik niet wilde verkopen een kleine 1500 euro verlies gemaakt. Gaat erg lang duren om dat weer goed te maken met het bedrag dat ik nu nog aan turbo's besteed.
[ Voor 21% gewijzigd door Dutchmega op 06-11-2008 21:20 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq