Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 49.436 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Afhankelijk van Shell ;) Geen idee waarom die al de hele dag in de min staan, terwijl het toch mooie cijfers waren.

[ Voor 66% gewijzigd door stin op 30-10-2008 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• priens
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-09 10:28
De komende tijd ga ik zeker nog niet long op een index. Misschien over een week of 2, of eerder als we eerst nog een flinke beweging omlaag krijgen.

Zojuist short gegaan op de nasdaq met een 1/2 positie. Op zich een goeie contra-indicator, aangezien toen ik laatst short ging op de S&P deze met 10% steeg. :+
Deze staat trouwens nog steeds en laat ik lekker lopen.

Long olie vanmorgen weggedaan op 68,40. Aanvankelijk had ik spijt, maar nu zie ik dat het de juiste beslissing was. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:13
Koop je nu alleen maar shorts priens? Overigens, wat bedoel je met een 1/2 positie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• priens
Op de indexes wel ja op dit moment. Short Nasdaq en S&P500 op dit moment. AEX pak ik er nu (nog) niet bij, omdat het nu een erg tricky markt is. Op gevoel zou ik nu volledig short gaan, maar je moet niet altijd op je gevoel afgaan hè?! ;) Voor hetzelfde geld hebben we de bodem te pakken en krijgen we een rally tot einde jaar.

Over die posities, dat heeft met mijn eigen beleid te maken. Per trade leg ik maximaal 10% van mijn belegde vermogen in. Da's voor mij 1 positie. 1/2 en 1/4 positie komt dus neer op 5 en 2,5% van mijn belegde vermogen. Bewegingen zijn nu dusdanig groot dat ik me met kleinere posities beter voel. Stel dat ik pas met een hele positie short was gegaan op de S&P500, dan had ik nu wel met samengeknepen billen gezeten of een flink verlies moeten nemen. Omdat het nu maar over 1/4 positie gaat, hoef ik me er niet zo druk om te maken. Eventueel kan ik alsnog bijkopen of afkappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ah op die fiets ;)

Alleen short gaan heeft opzich wel enige logica, laatst werd er nog gezegd dat de AEX bij wel onder de 200 punten zou kunnen. En nu, zit de AEX alweer op 259 punten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

_Christiaan_

Master of SOG

Hee gasten, zoals jullie konden lezen zat ik te twijfelen over aandelen Binck. Nu lees ik het volgende bij de events van het aandeel BinckBank NV:
Hierbij informeren wij u over het volgende. BinckBank heeft bekend gemaakt door middel van een volledig gegarandeerde claimemissie nieuwe aandelen uit te geven. Alle aandeelhouders van gewone aandelen BinckBank die 27 november 2007 nabeurs een positie in aandelen BinckBank hebben, verkrijgen per aandeel BinckBank één claimrecht. De toewijzing van de claimrechten wordt 27 november 2007 nabeurs in uw portefeuille verwerkt.

Wat zijn claimrechten?
Een claimrecht is een verhandelbaar voorkeursrecht voor bestaande aandeelhouders bij uitgifte van nieuwe aandelen. Middels een claimrecht heeft u het recht om te mogen inschrijven op de emissie. Alleen houders van claimrechten kunnen inschrijven op deze emissie. Voor de claimemissie van BinckBank geldt dat 2 claimrechten met bijbetaling van EUR 8,32 per nieuw aandeel recht geven op 3 nieuw uit te geven aandelen BinckBank.

Claimrechten verhandelbaar
De claimrechten BinckBank zijn vanaf woensdag 28 november 2007 tot en met maandag 10 december 2007 13:15 uur verhandelbaar op Euronext Amsterdam (fondscode claimrechten: 85323). Hiervoor geldt de provisie conform aandelenhandel. Let op! U kunt bij BinckBank handelen in de claimrechten tot vrijdag 7 december 2007 15:00 uur in verband met de afwikkeling van de niet-aangemelde claimrechten.

Inschrijving op claimemissie
De inschrijving staat bij BinckBank open voor houders van inschrijfrechten vanaf woensdag 28 november 2007 tot vrijdag 7 december 2007 15:00 uur. Inschrijven op nieuwe aandelen kan alleen in veelvouden van 2 claimrechten. Bij voorkeur ontvangen wij uw aanmelding per e-mail via aanmeldingen@binck.nl (uw e-mail dient afkomstig te zijn vanaf het bij ons bekende e-mail adres). U kunt ook de Klantenservice & Orderdesk bellen op 020 606 2666. Belangrijk is dat u duidelijk vermeldt:

- Het aantal claimrechten dat u wilt aanmelden (2 claimrechten met bijbetaling van EUR 8,32 per nieuw aandeel geeft recht op 3 nieuwe aandelen BinckBank)
- Uw rekeningnummer en naam

Na ontvangst van uw inschrijving zenden wij u een e-mail ter bevestiging van uw inschrijving. Deze bevestiging geldt als bewijs voor uw inschrijving. Uw bestedingsruimte dient toereikend te zijn voor de inschrijving. De inschrijving op de nieuwe aandelen BinckBank is kosteloos.

Afwikkeling niet-aangemelde claimrechten
Wanneer u zelf geen actie heeft ondernomen (ingeschreven of verkocht) en de bovengenoemde termijn is verstreken dan wikkelt BinckBank de niet-aangemelde claimrechten op of rond 10 december 2007 kosteloos af. De opbrengst van deze niet-aangemelde claimrechten wordt op uw effectenrekening bijgeschreven. Wij raden u altijd aan om zelf een keuze te maken inzake uw claimrechten.

Toewijzing
De toewijzing op basis van de inschrijvingen geschiedt naar verwachting op 11 december 2007.

Betaling en levering
De datum van betaling en levering van de nieuwe aandelen geschiedt naar verwachting op 14 december 2007.

Lopende orders in aandelen BinckBank
Euronext laat alle openstaande aandelenorders op dinsdag 27 november 2007 nabeurs vervallen. U dient zelf - indien u wenst - uw order opnieuw te plaatsen.

Restricties
Iedere belegger dient na te gaan of hij onderworpen is aan wettelijke en juridische beperkingen zoals ook uiteengezet in het Prospectus.

Deze tekst is met de grootst mogelijke zorgvuldigheid samengesteld. Wij aanvaarden echter geen aansprakelijkheid voor eventuele fouten.

Voor eventuele vragen kunt u contact opnemen met de Klantenservice & Orderdesk. De Klantenservice & Orderdesk is bereikbaar op werkdagen van 8:00 uur tot 22:00 uur en op zaterdag van 10:00 uur tot 17:00 uur via telefoonnummer 020 606 2666. U kunt ook een e-mail sturen naar klantenservice@binck.nl
Hoewel de tekst vrij uitgebreid en helder is, snap ik niet precies wat nou stom of juist slim is om te doen? Ik wil (o.a.) deze aandelen kopen maar over een tijdje volgt er dus een claimsessie. Worden deze aandelen dan mss wel minder waard? En stel je hebt dus aandelen BinckBank NV, is het dan slim om aandelen te gaan claimen?

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 14:15

mr_obb

Lakse Perfectionist

Ik leef ondertussen in 2008 en niet in 2007. Die emissie was dus vorig jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
stin schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 14:35:
Afhankelijk van Shell ;) Geen idee waarom die al de hele dag in de min staan, terwijl het toch mooie cijfers waren.
De productie daalde volgens mij. Ook staat de olieprijs nog steeds onder druk door recessieangst. Stond eerder vandaag nog wat hoger, maar nu weer 5,5% eraf ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Nu online

_Christiaan_

Master of SOG

mr_obb schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 17:55:
Ik leef ondertussen in 2008 en niet in 2007. Die emissie was dus vorig jaar...
Kak ja, ik zie het ook net :P Ik vond het al zo vreemd, aangezien de overname van Alex al zo lang geleden was.

Desondanks ben ik wel benieuwd wat een goede zet zou zijn als je aandelen zou hebben, en er is een claimesessie op komst.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal je net zien ja. Heb ik gisterenmiddag aandelen Shell gekocht, gaan ze mooi nog wat omhoog. En zie ik ze vandaag steeds verder naar beneden gaan terwijl ik had verwacht dat het wel stabiel zou blijven vanwege de goede cijfers. En mijn aandelen Tnt die sinds ik ze gekocht heb al aan het dalen zijn, gingen vandaag wel weer omhoog.... Maar ja, ik wacht wel af tot ze weer wat meer waard worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 21:55

Brons

Fail!

Ik heb het een paar honder posts terug al gepost maar: zijn er mensen met ervaring met het contact opnemen met de directie van een bedrijf? Ik wil namelijk opmerkingen doen over hun operations. Ik ben van mening dat ze geld kunnen besparen. Ze hebben vandaag kwartaal cijfers laten zien en ik denk dat ze zo ongeveer 5% meer kunnen verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• priens
Brons schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 21:22:
Ik heb het een paar honder posts terug al gepost maar: zijn er mensen met ervaring met het contact opnemen met de directie van een bedrijf? Ik wil namelijk opmerkingen doen over hun operations. Ik ben van mening dat ze geld kunnen besparen. Ze hebben vandaag kwartaal cijfers laten zien en ik denk dat ze zo ongeveer 5% meer kunnen verdienen.
Nope, nooit gedaan. No offence, maar het lijkt me trouwens niet erg waarschijnlijk dat jij een beursgenoteerde onderneming zo ff 5% extra winst kan bezorgen. Als je dat wel kan, word je denk ik per direct in dienst genomen en krijg je een auto met parkeerplaats naast de directeur! ;) Zou wel mooi zijn toch?! :P Succes! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Niet online
Onze eigen Buffet :) Ik denk dat je niet heel veel kans maakt, Brons, tenzij je al een groot belang hebt in het bedrijf. Maar niet geschoten... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

priens schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 08:21:
[...]

Nope, nooit gedaan. No offence, maar het lijkt me trouwens niet erg waarschijnlijk dat jij een beursgenoteerde onderneming zo ff 5% extra winst kan bezorgen. Als je dat wel kan, word je denk ik per direct in dienst genomen en krijg je een auto met parkeerplaats naast de directeur! ;) Zou wel mooi zijn toch?! :P Succes! 8)
Het gaat niet om wat ik doe. Het gaat om wat het management fout doet. Als ik je de cijfers zou laten zien zou jij ook een grote money pit zien. Het is een holding met 2 subsidiaries. Een doet het geweldig en is een goudmijn, de tweede is een project dat meerdere jaren duurt (ze zijn al een jaar bezig) zonder revenues en gigantische kosten (als je naar de schaal van het bedrijf kijkt). Ik verwacht niet dat ze uiteindelijk geld gaan verdienen met het project. Het is een beetje een pet project van management geworden.

Overigens wil het niks zeggen dat het een beursgenoteerd bedrijf is. De market cap zit onder de 20 miljoen dollar (het is een Amerikaans bedrijf). Bij de beursnotering zit overigens ook nog een mooi stukje winst te halen. De beurs notering, samen met accoutingregels die daar bij horen, zorgen voor een groot gat in de winst. Maar daar kan helaas niks aan gedaan worden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Niet online
Brons schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 09:05:
[...]

Het gaat niet om wat ik doe. Het gaat om wat het management fout doet. Als ik je de cijfers zou laten zien zou jij ook een grote money pit zien. Het is een holding met 2 subsidiaries. Een doet het geweldig en is een goudmijn, de tweede is een project dat meerdere jaren duurt (ze zijn al een jaar bezig) zonder revenues en gigantische kosten (als je naar de schaal van het bedrijf kijkt). Ik verwacht niet dat ze uiteindelijk geld gaan verdienen met het project. Het is een beetje een pet project van management geworden.
Wat je kunt doen: Mail sturen waarin je je voorstelt en een klein beetje introduceert wat je ze wil gaan vertellen. Als ze interesse hebben, dat je per telefoon o.i.d. bereid bent om er dieper op in te gaan. Als ze dan nog steeds interesse hebben, dan vraag je of je langs mag komen op hun kosten ;)

Maargoed, je zult net zo goed weten dat een project van tevoren wordt berekend en dat als het niet winstgevend blijkt te zijn dat ze het niet uitvoeren. Nu kan het altijd zo zijn dat de kasstromen niet goed berekend zijn of dat door onvoorziene omstandigheden de kasstromen negatief beïnvloed worden.

Het is sowieso wel leuk om naar pennystocks te kijken af en toe. Ik heb alleen nog nooit echt een fatsoenlijke pagina gevonden waar je dat soort bedrijven kunt opzoeken incl. actuele koersinformatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Cocytus schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 08:40:
Onze eigen Buffet :) Ik denk dat je niet heel veel kans maakt, Brons, tenzij je al een groot belang hebt in het bedrijf. Maar niet geschoten... :)
Helaas zal je zelfs met een groot belang niet veel te willen hebben. De CEO heeft 45% en de rest van het management heeft ook een groot aandeel, ze komen makkelijk over de 50%. Het management is ook afgelopen maand aan het kopen geweest. Wat goed nieuws is natuurlijk. Ik verwacht dat ze binnenkort een reverse split doen om het aantal aandeelhouders te verminderen en om dan private te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

stin schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 09:13:
Maargoed, je zult net zo goed weten dat een project van tevoren wordt berekend en dat als het niet winstgevend blijkt te zijn dat ze het niet uitvoeren. Nu kan het altijd zo zijn dat de kasstromen niet goed berekend zijn of dat door onvoorziene omstandigheden de kasstromen negatief beïnvloed worden.
Dat zou je verwachten. Ik ben helaas bang dat het project dat die 2e divisie doet kansloos is. Het zal ze nooit de kop kunnen kosten, echter het is gewoon verspilling.
Cocytus schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 08:40:
Heh, Buffett is een grote inspiratiebron voor mij. Helaas zal ik nooit zijn resultaten kunnen evenaren :). Ik ben echter wel via de theorien van Buffett op dit bedrijf gekomen: het is een bedrijf dat ik snap, ze hebben geen schulden en hun cash positie is ongeveer de helft van hun cap en hun boekwaarde is ongeveer 3 keer hun beurskoers. En hun boekwaarde bestaat uit echte zaken, dus geen onverkoopbare zaken als goodwill etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• priens
Brons schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 09:05:
[...]

Je ziet wel vaker dat een subsidiary verliesgevend is of zelfs totaal geen inkomsten genereert, maar het moederbedrijf toch doorgaat met dit bedrijf om wat voor reden dan ook (winstgevendheid in de toekomst? high-profile project dat spin-off genereert? innovatie? etc.). Ik wil ook niet zeggen dat je verkeerd zit ofzo, maar waarschijnlijk heeft het management toch een weloverwogen beslissing genomen. Wat je inderdaad kan doen is een inleidende mail sturen met je globale bevindingen. Mochten ze geïnteresseerd zijn, dan laten ze waarschijnlijk wel van zich horen.
Houd er wel rekening mee dat het Amerikanen zijn en mijn ervaring is dat het lastig zaken doen is met Amerikaanse bedrijven, helemaal als het gaat om claims, reclameringen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
stin schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 09:13:
Het is sowieso wel leuk om naar pennystocks te kijken af en toe. Ik heb alleen nog nooit echt een fatsoenlijke pagina gevonden waar je dat soort bedrijven kunt opzoeken incl. actuele koersinformatie.
http://pinksheets.com/

http://www.otcqx.com/

http://www.otcbb.com/

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2008 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

priens schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 09:33:
[...]

Je ziet wel vaker dat een subsidiary verliesgevend is of zelfs totaal geen inkomsten genereert, maar het moederbedrijf toch doorgaat met dit bedrijf om wat voor reden dan ook (winstgevendheid in de toekomst? high-profile project dat spin-off genereert? innovatie? etc.). Ik wil ook niet zeggen dat je verkeerd zit ofzo, maar waarschijnlijk heeft het management toch een weloverwogen beslissing genomen. Wat je inderdaad kan doen is een inleidende mail sturen met je globale bevindingen. Mochten ze geïnteresseerd zijn, dan laten ze waarschijnlijk wel van zich horen.
Houd er wel rekening mee dat het Amerikanen zijn en mijn ervaring is dat het lastig zaken doen is met Amerikaanse bedrijven, helemaal als het gaat om claims, reclameringen, etc.
De 2 subsidiaries hebben niks met elkaar te maken, het zijn compleet andere industrietakken. Het zal dus meevallen met die zaken die je noemt. Je moet het zo zien: het is alsof ING een marktplaats achtige site aan het maken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• priens
Zo, nu ook short op de AEX. Hopelijk dit weekend geen gekke reddingsplannen ofzo. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Welke stoploss houdt je aan priens? 270? Lijkt mij persoonlijk niet dat de AEX snel naar de 270 zal schieten, maar je weet maar nooit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• priens
Vandaag sluit ik de positie sowieso niet meer. Maandag wacht ik eerst de opening af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Niet online
Hou je er rekening mee dat komende donderdag een renteverlaging van de ECB komt :) Dat kan positief of negatief voor je uitpakken. Ik weet niet wat voor een verlaging "de markt" verwacht, maar dat de rente verlaagd wordt is zo goed als zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, op het moment toch blij aan het worden dat ik gister maar long heb gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 15:18:
Zo, op het moment toch blij aan het worden dat ik gister maar long heb gekocht :)
Waarom ? Voor hetzelfde geld gebeuren er dit weer bizarre dingen, en gaat de koers maandag weer de totaal andere kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• priens
stin schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 15:14:
Hou je er rekening mee dat komende donderdag een renteverlaging van de ECB komt :) Dat kan positief of negatief voor je uitpakken. Ik weet niet wat voor een verlaging "de markt" verwacht, maar dat de rente verlaagd wordt is zo goed als zeker.
Jawel, misschien ben ik er voor die tijd alweer uit. Tnx! 8)

Ik maak m'n naam als contra-indicator in ieder geval weer waar! :+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ik zojuist mijn turbo long met winst heb verkocht. Je moet met die turbo's wel er boven op blijven zitten en proberen op het juiste moment te verkopen. Dat had ik dus ook 2 keer deze week. Heb ik ze s'ochtends verkocht met een dikke winst. Allebei de keren bleek het het hoogste punt van de dag te zijn.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2008 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Niet online
.

[ Voor 145% gewijzigd door Cocytus op 01-02-2009 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• priens
Cocytus schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 17:54:
Ik snap er niks van. Uitgaven van consumenten door de bodem, conform verwachting. Laagste peil in 30 jaar. Inkoopmanagers index abominabel. Wall Street stijgt toch een procent - en de AEX? Die doet leuk +4%. Ik snap het echt niet meer.

[...]

Ik zit ook (weer) short nu. Beetje jammer, geen leuk weekend iig :X
Altijd zorgen dat je weekend/nachtrust er niet onder lijdt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Niet online
.

[ Voor 112% gewijzigd door Cocytus op 01-02-2009 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ik denk dat de AEX maandag wel weer wat puntjes inlevert hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 13:55

Lordy79

Vastberaden

Ik denk het ook, Bastaard, maar ben wel benieuwd hoe de tweaker-belegger hierover denkt.

Laatste weken beetje gespeeld met snelle aan- en verkopen en 15% rendement gemaakt en ik gok nu op een nieuwe schok naar beneden (alles afgedekt door callopties te schrijven) maar als 't omhoog gaat is het feest voorbij en worden al mijn aandeeltjes eind november 'ingepikt' :)

Denkt de tweaker dat de bodem bereikt is of gaan we nog verder omlaag?

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet het echt niet meer. Afgelopen dagen is de beurs zonder enige reden gestegen en mijn gevoel (gebaseerd op de feiten) zegt dat de beurzen wel moeten dalen maandag. Maar helaas kan je op het moment de koersbewegingen bijna nergens meer op baseren.
Overigens bel ik wel van mening dat de bodem toch ergens rond de 230 ligt.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2008 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Tussen al dit korte termijn speculatiegeweld ook nog maar eens de uitvoering van mijn longstrategie in het hoenderhok gooien :P

Mijn visie is dat de koersen de komende maanden eerder negatief dan positief zich zullen ontwikkelen. Echter, de dalingen die ik verwacht zijn kleiner dan wat we inmiddels gezien hebben. De Q3 en Q4 kwartaalresultaten zullen nog wel dramatisch inslaan in de markt.

Sinds vorig jaar sta ik op een behoorlijk verlies (-50%) voornamelijk door een zeer sterke focus op emerging markets. Fundamenteel ben ik echter van mening dat hier een grote toekomst ligt.

Omdat bodemvissen onmogelijk is ben ik langzaam bij aan het kopen. Gedurende het jaar heb ik echter ook een paar domme dingen gedaan, best te illustreren met een overzichtje (alles in 'units'):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
belegd 1-1-2008:  86 units
netto inleg 2008: 28
waarde nu:      58
rendement:       -49%       

inleg:
jan: -17 units   (<-- conform verwachtingen van economische neergang)
feb: 8           (<-- dom dom dom, na positieve rendementsanalyse ING gekocht + fondsen)
mrt: 8           (<-- idem Aegon 8)7)
apr: 4           (<-- op dit punt al veel te snel al weer volledig ingestapt)
mei: 0
jun: 0
jul: 4           (<-- nog meer ING 8)7)
aug: 4           (<-- kleine plukjes Skagen en Obam)
sep: 2           (<-- idem)
okt: 10          (<-- europese aandelen)
nov: 5           (<-- en nog wat vastgoed en smallcaps)

Zijn er hier meer mensen die al een bijkoopstrategie aan het uitvoeren zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:00
ik wacht nog heel even.
Kans bestaat dat we nog een flinke tik krijgen, en daarna omhoog spuiten.

Vraag is echter, waar ga je in beleggen?

Breed gespreid? ( obam?)
Emerging markets? (china? HSCEI stond op 21k punten, nu nog maar 6k)
Grondstoffen?
Banken/verzekeraars?
New Energy? (groene energy, zonnencellen?)
Nanotechnologie? (TINY)

Visies?

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 14:22
Ik koop op dit moment vooral plukjes van aandelen met een hoog divident rendement. Denk aan Shell en KPN. Ook koop ik stukjes goud via abn certificaten, omdat ik van mening ben dat goud moet stijgen en nu kunstmatig laag wordt gehouden. Olie btw zou je ook kunnen kopen denk ik. Fundamenteel moet die prijs nl stijgen. Ook zijn we aangekomen op de lange termijn stijgende trend, dus een buy naar mijn mening. Het is en blijft heel moeilijk, maar ik koop toch aan zij het natuurlijk in stukjes, want ja wanneer is de bodem he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Rukapul, ik ben van plan om ook een portefeulle aan te gaan leggen van 100 units en wil dat ook in stapjes doen. Maar de verleiding om bij snelle winst te verkopen was tot nu toe te groot, dus feitelijk heb ik nu geen units in bezit.

Overigens denk ik alleen aan AEX en AMX fondsen want meer kan en wil ik niet in de gaten houden. Enige waar ik mee zit is 'BAM' uit de AEX: de koers winst is nu 2,5 ofzo en ik weet dat dat gebaseerd is op winsten uit de verleden tijd, maar zelfs als hun winst met 80% daalt, is de K/W nog steeds 12,5 en dat is dus nog steeds niet superberoerd, zeker niet voor het huidige klimaat.

Waarom is die koers zo extreem laag dan en waarom zou ik daar niet waanzinnig veel callopties van kopen?

edit: toevoeging

Maar goed, als de schommelingen dus minder worden dan hou ik mijn portefeulle gewoon en hou de boel in mijn handen tot de volgende beurshype. Maar net zoals het kopen op de uiterste bodem zal het verkopen op de uiterste piek onmogelijk zijn dus ik moet waken voor teveel hebberigheid... 8)

Doet me veel denken aan het spel 'Deal or no Deal'...

[ Voor 20% gewijzigd door Lordy79 op 01-11-2008 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
Stinger_Ventura schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 11:58:
Vraag is echter, waar ga je in beleggen?

Breed gespreid? ( obam?)
OBAM is niet het toonbeeld van spreiding. De fondsbeheerder maakt juist strategische keuzes voor geografische gebieden en sectoren. In de afgelopen jaren veel Azie bijvoorbeeld en nu zie ik veel commodity gerelateerd spul.

Ondanks bovenstaande is m'n strategie wel gebouwd rond brede fondsen als Skagen Global, Fortis Obam en sinds kort indextrackers (MSCI Europe). (Hiernaast veel kleine posities in vastgoed, smallcaps, emerging markets, etc.)
Emerging markets? (china? HSCEI stond op 21k punten, nu nog maar 6k)
Ik kijk nog een beetje hiermee uit. De wereldwijde recessie kan op bepaalde landen een harde impact hebben. Ik breid m'n specifieke BRIC posities daarom nog niet uit al zal er best wat emerging market spul zitten in Skagen Global en OBAM. Voor over een paar maanden wil ik ook weer kijken of oost Europa weer gestabiliseerd is.
Grondstoffen?
Banken/verzekeraars?
Grote vraag hierbij is hoe je het goede kiest en het slechte vermijdt.
New Energy? (groene energy, zonnencellen?)
Nanotechnologie? (TINY)
Hier krijg ik hele erge dotcom gevoelens bij. Het kan de toekomst hebben, maar wat is de ene winnaar en wat zijn de 99 verliezers...
Lordy79 schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 19:50:
Overigens denk ik alleen aan AEX en AMX fondsen want meer kan en wil ik niet in de gaten houden. Enige waar ik mee zit is 'BAM' uit de AEX: de koers winst is nu 2,5 ofzo en ik weet dat dat gebaseerd is op winsten uit de verleden tijd, maar zelfs als hun winst met 80% daalt, is de K/W nog steeds 12,5 en dat is dus nog steeds niet superberoerd, zeker niet voor het huidige klimaat.
Ik hanteerde exacht dezelfde redenering over ING en Aegon...
Doet me veel denken aan het spel 'Deal or no Deal'...
Deal or no Deal is een eitje vergeleken hierbij. Daarbij zijn namelijk alle verwachtingswaardes objectief te berekenen, met beleggen niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Rukapul schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 20:22:
[...]
Ik hanteerde exacht dezelfde redenering over ING en Aegon...
Precies. En één van de levenslessen die ik heb geleerd (gelukkig niet door schade en schande) en mijn dochter zal leren als ze oud genoeg is is: "Als iets te mooi is om waar te zijn, is het te mooi om waar te zijn."

Toch zou je denken dat een bouwbedrijf heel anders is dan een financial omdat de balans er heel anders uitziet.
Deal or no Deal is een eitje vergeleken hierbij. Daarbij zijn namelijk alle verwachtingswaardes objectief te berekenen, met beleggen niet :)
Dat is helemaal waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Niet online
.

[ Voor 101% gewijzigd door Cocytus op 01-02-2009 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat trouwens is te denken en vroeg me af of de verkiezingen in de VS enige invloed hebben op de beurs. Aangezien Europa nogal pro-Obama is kan ik me voorstellen dat sommige handelaren meer vertrouwen krijgen als Obama wint (en minder als McCain wint). Of zie ik dit verkeerd :P
In ieder geval morgen maar short gaan (tenzij de futures om 8 uur wat anders aangeven, maar dat neem ik niet aan)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2008 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Niet online
.

[ Voor 98% gewijzigd door Cocytus op 01-02-2009 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Verwijderd schreef op zondag 02 november 2008 @ 22:52:
Ik zat trouwens is te denken en vroeg me af of de verkiezingen in de VS enige invloed hebben op de beurs. Aangezien Europa nogal pro-Obama is kan ik me voorstellen dat sommige handelaren meer vertrouwen krijgen als Obama wint (en minder als McCain wint). Of zie ik dit verkeerd :P
In ieder geval morgen maar short gaan (tenzij de futures om 8 uur wat anders aangeven, maar dat neem ik niet aan)
En, alsnog short gegaan? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Niet online
.

[ Voor 98% gewijzigd door Cocytus op 01-02-2009 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Futures staan nu weer in de plus zie ik, wat 'n rare wereld :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Nu online

_Christiaan_

Master of SOG

Vandaag m'n eerste aandelen gekocht (op de midkap). Vond het nog best wel beetje spannend :P Koers stond in eerste instantie een stuk hoger dan m'n biedprijs, maar na een uurtje of 2 kreeg ik toch een mailtje dat de uitstaande order geheel ineens was uitgevoerd.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

hopelijk geen CSM :+

Ik heb daar callopties voor gekocht, strike 12 euro op een koers van 0,55 cent - dec08

hopelijk gaat de koers zich wat herstellen de komende weken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cocytus op 01-02-2009 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben toch niet ontevreden zoals het gaat :) Sinds anderhalve week wat dingen gekocht:
- 150x ING @ 7,4050 (nu 7,61)
- 250x Océ @ 3,50 (nu 3,85)
- 150x ING @ 5,95 (nu 7,61)

Resultaat per vandaag 12,5% stijging. Ik ga er toch vanuit dat het nu weer wat gaat dalen, maar dat de echte bodem geweest is. (En als dat niet zo is blijft het leuk voor de lange termijn). Volgens mij zijn er toch wat dingen te ver doorgeschoten terwijl er onvoldoende aanleiding was. Mensen zeggen nu wel dat de koersen zonder enige basis omhoog gaan, maar ik zie juist als reden dat ze zonder enige basis tever naar beneden doorschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Even de andere kant van het hele executive compensation verhaal: het microcap bedrijf waar ik het wel eens over heb heeft in een jaar tijd ongeveer 15% minder aan de CEO gegeven doordat zijn optiepakket waardeloos is geworden. Zo ziet men een keer de andere kant van de medaille :).

EDIT: nu ik verder lees zie ik zelfs dat zijn loon een stuk minder is geworden :).

[ Voor 13% gewijzigd door Brons op 03-11-2008 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Da's wel lef, zoveel ING kopen. Ik had alleen call opties gekocht nov08 strike 12,00 :+ Ik blijf hopen haha

Zelf sta ik na een maand op 15% winst maar vind het nu lastiger dan tijdens de crash omdat er weinig schommelingen meer zijn. Maar inderdaad: gewoon voor de langer termijn in portefeulle houden is een prima oplossing en daar was het me eigenlijk ook om te doen toen ik begon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ik zou eigenlijk nu wel graag wat meer Turbo's Long voor ING en Aegon zien.... die er nu staan hebben wel 'n erg lage hefboom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe komt het dat Ordina al 2 dagen flink in de plus zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lordy79 schreef op maandag 03 november 2008 @ 20:34:
Da's wel lef, zoveel ING kopen. Ik had alleen call opties gekocht nov08 strike 12,00 :+ Ik blijf hopen haha
Je kan lachen, maar nu is het alweer 8,48, meer dan 11% erbij en hard stijgende :P Ik begin er zelfs aan te denken winst te gaan nemen en een nieuwe bodem te zoeken. Even kijken hoe de dag afloopt, om te kijken of de trend het verantwoord om nog langer vast te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Kan iemand hier mij misschien antwoord op geven?

Ik heb begin dit jaar aandelen Fortis gekocht, een aantal vóór Juli en een aantal erna. Nu wil ik voor die wat ik voor juli gekocht heb wel meedoen aan die regeling voor 8,96 per aandeel in 2014. "Probleem" is denk ik wel, dat ik sinds een maand ongeveer bij Binck zit en niet meer bij ABN, en mijn portefeuille heb laten overboeken. Zijn de aandelen dan opnieuw aangekocht, of hoe moet ik het zien? Want in mijn Binck portefeuille zie ik dus een totaal andere historische waarde staan dan dat ik bij ABN zag, en lijkt het net alsof de aandelen opnieuw aangekocht zijn, waardoor ik dus buiten die regeling zou vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Niet online
.

[ Voor 137% gewijzigd door Cocytus op 01-02-2009 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Nu online

_Christiaan_

Master of SOG

Shell gaat ook lekker op het moment, check diss...

Afbeeldingslocatie: http://www.cevertse.nl/dump/shell_aex.png

Komt ook door de hoge olieprijzen in het verleden natuurlijk. Maar je kan het ook zo bekijken:
-Stijgt de olieprijs, dan 'win' je geld met je aandelen Shell. Bij de benzinepomp lever je dit geld weer in;
-Daalt de olieprijs, dan bespaar je geld bij de benzine en je 'verliest' geld met je aandeel.

;)

De langere termijn (like, 1 jaar) ziet er natuurlijk minder goed uit door de terugschakelende economie. Toch hou ik aandelen Shell korte termijn voorlopig even in m'n achterhoofd.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cocytus schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 13:13:
[...]

De koers van ING is op dit moment zo ongelooflijk volatiel dat ik aan de huidige stand niet zo veel waarde zou hechten. Voor hetzelfde geld gaat het morgen weer 10% omlaag, dat zou niet bepaald de eerste keer zijn. Als je voor de lange termijn hebt gekocht omdat je van mening bent dat ING fundamenteel koopwaardig is, is dat niet zo'n probleem - maar dan heb je ook niet zoveel aan een stijging van 10% vandaag ;)
Het was niet voor mij, maar voor degene boven me met calls op 12 euro voor 8 november :P Er is misschien nog hoop ;) Ik doel enkel lange termijn, maar vind het natuurlijk ook leuk als ik in anderhalve week een flinke plus kan maken, zo erg zelfs dat ik nu overweeg de boel weg te doen omdat er nu bijna niet anders dan een daling *kan* komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 16:00:

Het was niet voor mij, maar voor degene boven me met calls op 12 euro voor 8 november :P Er is misschien nog hoop ;)
Jep. Ze worden alweer verhandeld voor 0,05 en ik heb er 0,20 voor betaald dus er is idd hoop

November duurt nog lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Niet online
_Christiaan_ schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 15:49:
Shell gaat ook lekker op het moment, check diss...

[afbeelding]

Komt ook door de hoge olieprijzen in het verleden natuurlijk. Maar je kan het ook zo bekijken:
-Stijgt de olieprijs, dan 'win' je geld met je aandelen Shell. Bij de benzinepomp lever je dit geld weer in;
-Daalt de olieprijs, dan bespaar je geld bij de benzine en je 'verliest' geld met je aandeel.

;)

De langere termijn (like, 1 jaar) ziet er natuurlijk minder goed uit door de terugschakelende economie. Toch hou ik aandelen Shell korte termijn voorlopig even in m'n achterhoofd.
Als de olieprijs daalt en de dollar stijgt, dan heb je er weinig aan.
Als de olieprijs stijgt en de dollar daalt, dan heb je er ook niets aan.

Kortom: de waarde van de dollar bepaalt ook de waarde van een vat olie. Het scheelt ons als Europeaan niet echt veel.

@floppus, je kunt ook calls schrijven voor wat extra rendement. Als je 3 C/jan/9.60 schrijft voor 0.70, dan heb je een rendement van >50% als ik even snel reken. Je bent dan ook gedekt tot een koers van ca. 5,90 Je zou dan, als je het niet vertrouwt, puts kunnen kopen op je BEP met de ontvangen premie. Op die manier dek je je risico gratis in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Niet online
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Haha even terugkomend op mijn vraag over die fortis aandelen, ik krijg net 'n brief van ABN binnen met daarin een coupon voor 46 aandelen :*

Overigens, vanmorgen ING turbo long gepakt, met een stoploss van 5, voor 3,43... nu moet de koers al 4 euro dalen wil die stoploss bereikt worden, persoonlijk denk ik niet dat dat nu heel snel zal gaan gebeuren, maar you never know! Misschien dat ik ze morgen maar cash, even afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou jongens. OP NAAR DE 300 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• priens
Auw, dat doet pijn! AEX TS door de stop-loss, S&P TS door de stop-loss... :/
Da's nie goed voor het YTD rendement...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:47
Ben ik even blij dat ik het dit keer wel goed heb gedaan.
Gister ts aex verkocht met dik verlies en meteen tl 220 en 250 aangekocht. Heeft het verlies van gister dubbel en dwars opgeheven!

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Niet online
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LED-Maniak schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 19:11:
Ben ik even blij dat ik het dit keer wel goed heb gedaan.
Gister ts aex verkocht met dik verlies en meteen tl 220 en 250 aangekocht. Heeft het verlies van gister dubbel en dwars opgeheven!
Mijn leven is echt drastisch veranderd met die turbo's :P Ben vorige week begonnen met 200 euro en dat is nu 500 euro :P Vind ik toch een goede prestatie. En wat ik het meest bijzondere vind is de snelheid. Het ene moment sta je 5 euro in de plus en een kwartier later 80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Niet online
.

[ Voor 98% gewijzigd door Cocytus op 01-02-2009 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Vergeet de variantie niet. Turbo's zijn producten met een hoog risico. Het kan zo zijn dat je geluk hebt gehad de afgelopen week en daardoor zo'n dik rendement hebt gemaakt.

Ik wil niet zeggen dat dat het geval is maar je moet uitkijken dat je geen hoogmoed krijgt en denkt dat alles wat je doet goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Niet online
.

[ Voor 98% gewijzigd door Cocytus op 01-02-2009 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ik ook niet, ik denk, joh Obama is president geworden... dat is wel goed nieuws dus misschien kunnen we nog even doorborduren op de stemming van gisteren maar helaas :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Het is de verwachtingen dat Obama de belastingen op capital gains en dividenden gaat verhogen. Al zijn deze al historisch laag en is de verwachting dat de verhoging niet drastisch zal zijn. Misschien is dat de reden dat we niet verder gaan zoals gisteren.

Overigens moet je, naar mijn mening, niet teveel inzetten op de dagbewegingen. Heel veel kleine dingen, die je niet kan voorspellen hebben invloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
Volgens mij word ik weer eens hard genaaid door m'n handel in beleggingsfondsen :X Zaterdag orders ingelegd en je zult zien dat die keurig op het locale maximum zijn gekocht (nog niet bekend). Die doorlooptijd is absurd en Fundcoach en Fundix naaien je waar je bij staat: de incasso behorend bij de order van zaterdag werd pas op maandag verricht en dat in deze digitale tijden 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:47
Volgensmij is dat hartstikke normaal. Bij de asn bank bijv gebeurt dat ook, er wordt namelijk alleen om 10 uur in de ochtend(dacht ik) gehandeld.

Geavanceerde orders zijn trouwens prachtige instrumenten :)
tl's van gister zijn vanochtend automatisch verkocht en volgensmij op het juiste moment.

[ Voor 35% gewijzigd door LED-Maniak op 05-11-2008 10:46 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
Ik weet hoe het ruwweg werkt, maar sta toch telkens weer verbaast hoe ik door de lange doorlooptijd genaaid wordt waar ik bijsta. En dan te bedenken dat ik al niet eens meer overweeg iets met fondsen te doen als de markt heel volatiel is. Dat ene handelsmoment per dag is het probleem niet. Het probleem is dat er 28 tot wel >70 uur doorlooptijd zit voor opgeve van een order en verwerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Misschien omdat je de order op zaterdag gaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Niet online
Ik zou daar een klacht voor indienen. Order zaterdag inleggen is hetzelfde als maandag voor 16.00. Dat zou dus betekenen dat je order dinsdag gegaan moet zijn. Is dat niet het geval, dan zou ik daar een melding van maken.

Dus even kijken voor welke koers hij dinsdagmorgen is verhandeld. Dat is jouw verkoopprijs/aankoopprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
stin schreef op woensdag 05 november 2008 @ 11:12:
Ik zou daar een klacht voor indienen. Order zaterdag inleggen is hetzelfde als maandag voor 16.00. Dat zou dus betekenen dat je order dinsdag gegaan moet zijn. Is dat niet het geval, dan zou ik daar een melding van maken.
Eigenlijk is het al idioot dat een order die maandag verwerkt moet worden al op vrijdag ingelegd moet worden. Er gebeurt op dat moment namelijk nog helemaal niets behalve dat de order richting broker wordt gestuurd wat een volledig geautomatiseerd proces is. Dat kan voor hetzelfde geld op zondag.

Wat er dus gebeurd lijkt te zijn is:
• inleg order op zaterdagochtend
• incasso van Postbankrekening op dinsdag (!)
• verwerking aankoop op woensdag tegen de koers van woensdag

Met name voor die late incasso zie ik geen enkele reden:
Met ingang van 6-6-2008 zijn de volgende tijdstippen van toepassing:

· Voor orders met automatische éénmalige incasso is het uiterste tijdstip van opgeven vervroegd naar 13:30;
Lijkt erop dat ik door die idiote doorlooptijd dus voor 5% genaaid ben en nog eens 5% door de lange (maar normale) doorlooptijd.

Helaas heeft Fundix alle info mbt het aan- en verkoopproces niet meer op z'n site staan sinds enige tijd. Dat is op zich natuurlijk al belachelijk.
Dus even kijken voor welke koers hij dinsdagmorgen is verhandeld. Dat is jouw verkoopprijs/aankoopprijs.
De fondsen zijn dus vandaag aangekocht (Fundix, Fundcoach heb ik nog geen afschrift van).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Niet online
Rukapul schreef op woensdag 05 november 2008 @ 22:28:
[...]

Eigenlijk is het al idioot dat een order die maandag verwerkt moet worden al op vrijdag ingelegd moet worden. Er gebeurt op dat moment namelijk nog helemaal niets behalve dat de order richting broker wordt gestuurd wat een volledig geautomatiseerd proces is. Dat kan voor hetzelfde geld op zondag.

Wat er dus gebeurd lijkt te zijn is:
• inleg order op zaterdagochtend
• incasso van Postbankrekening op dinsdag (!)
• verwerking aankoop op woensdag tegen de koers van woensdag

Dit klopt dus niet. Je hebt je order dus duidelijk voor 13.30 ingelegd. Ik zou daar iig echt een klacht voor indienen. Zie je trouwens ook dat je op 1 november opdracht hebt gegeven?

Voor degene die in het verleden shell aandelen hebben gehad
Beleggers die aandelen Koninklijke Olie of Shell Trading & Transport gekocht hebben in de periode van 8 april 1999 tot en met 17 maart 2004 kunnen in aanmerking komen voor een vergoeding onder de SEC-schikking.
www.shellvergoeding.nl

[ Voor 21% gewijzigd door stin op 05-11-2008 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• priens
Zo klote is dat met die verrekte Turbo's. Ik zat scheef met de AEX TS 291 en de S&P TS 1000, maar ik wist zeker dat er een daling zou komen. De stijging boven de 275 was voor mij redelijk verrassend, maar had nooit verwacht dat de 291 geraakt zou worden. Het lullige is dat de 291 tijdens normale handelsuren ook niet geraakt is. In de slotveiling is de AEX precies op 291 gezet, maar is daar nooit meer op geopend.
Echt verschrikkelijk, het wordt tijd dat ik die ondingen eindelijk eens afzweer.

Ondertussen wel een gedeelte van het verlies goedgemaakt met gekochte puts, geschreven calls en de TS Nasdaq die nog openstaat, maar leuk is anders!!! :( :'(

Zo, dat moest ik ff kwijt. :)

Nu weer terug naar de orde van de dag.
Wat wordt het vanmiddag??? 0,25%, 0,5% of nog meer?
Zelf denk ik aan 0,25%, voor de financiële markten zou 0,5% beter op zijn plaats zijn, maar de inflatie is nog steeds te hoog. Moeilijk, moeilijk... Aan de andere kant heeft Trichet de vorige keer al gehint op een verdere verlaging, het is dus zeker niet ondenkbaar dat het toch 0,5% wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Nu online

Peetman

Tjah....

Hoe houden jullie het rendement van de transacties / portefeuille en totaalrendement bij?

Ik maak gebruik van een zelfgekluste spreadsheet maar ben er nog niet helemaal uit over de manier waarop ik bijvoorbeeld het dividend wat bij beleggingsfondsen direct wordt omgezet in aandelen.

Ik heb nu een kolommetje "aantal nu" waar ik het oorspronkelijk aantal aangekochte aandelen + die van het dividend neerzet.

Voor m'n aandelen waar eventueel rendement wordt uitgekeerd in cash ga ik denk ik maar gewoon een extra regeltje aanmaken per uitkeuring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• priens
In een Excel-sheetje. Dat moet ook nog gefinetuned worden, maar elke mutatie zie ik gewoon als een transactie. Krijg je dividend uitgekeerd in aandelen, dan "koop" je eigenlijk extra aandelen die niks kosten. Het aantal neemt dus wel toe, terwijl de kosten gelijk blijven.
Keert een fonds cash uit, maar wil je toch de winst weergeven als percentage van de aankoopwaarde, dan zou je inderdaad het bedrag in een extra regel kunnen zetten of telkens laten optellen als vaste waarde. Stel dat je € 735 dividend krijgt, dan is de waarde van het fonds ((aantal aandelen x slotkoers)+735)

Er zullen vast veel makkelijkere manieren zijn om dit beter te automatiseren, maar ik heb eigenlijk nog weinig tijd gehad om een goede spreadsheet op te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
priens schreef op donderdag 06 november 2008 @ 11:20:
Zo klote is dat met die verrekte Turbo's. Ik zat scheef met de AEX TS 291 en de S&P TS 1000, maar ik wist zeker dat er een daling zou komen. De stijging boven de 275 was voor mij redelijk verrassend, maar had nooit verwacht dat de 291 geraakt zou worden. Het lullige is dat de 291 tijdens normale handelsuren ook niet geraakt is. In de slotveiling is de AEX precies op 291 gezet, maar is daar nooit meer op geopend.
Echt verschrikkelijk, het wordt tijd dat ik die ondingen eindelijk eens afzweer.

Ondertussen wel een gedeelte van het verlies goedgemaakt met gekochte puts, geschreven calls en de TS Nasdaq die nog openstaat, maar leuk is anders!!! :( :'(

Zo, dat moest ik ff kwijt. :)

Nu weer terug naar de orde van de dag.
Wat wordt het vanmiddag??? 0,25%, 0,5% of nog meer?
Zelf denk ik aan 0,25%, voor de financiële markten zou 0,5% beter op zijn plaats zijn, maar de inflatie is nog steeds te hoog. Moeilijk, moeilijk... Aan de andere kant heeft Trichet de vorige keer al gehint op een verdere verlaging, het is dus zeker niet ondenkbaar dat het toch 0,5% wordt.
Hoelaat is dat rentebesluit? Op Binck agenda zie ik het niet staan (of ik moet er al overheen kijken). Ik neem aan dat de koers daarna wel omhoog zal gaan (Al moet je niets zomaar aannemen :+). Misschien dan toch nog wat rendement op mijn turbo's ING...

[ Voor 10% gewijzigd door De_Bastaard op 06-11-2008 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• priens
Bank of England heeft de rente met 1,5% (!!!!!) verlaagd. van 4,5 naar 3%. Ongelooflijk.
De EU zal de rente dan wel met 0,5% verlagen denk ik, misschien zelfs wel met 0,75%. 0,25% is nu wel out of the question. Ik ben benieuwd wat voor effect dat op de markten zal hebben. Ik heb alle dalingsposities in ieder geval (voor korte termijn) gesloten en heb alleen nog wat calls nov 300 over die ik ter bescherming gekocht had.

Het rentebesluit is trouwens om 13:45u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ah oke, dan ben ik benieuwd wat er met mijn turbo gaat gebeuren *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• priens
Ik ook, als het 0,5% is, zal dat waarschijnlijk negatief worden opgevat en gaan we alsnog naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Toch had je gelijk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit nu ook aardig op mijn nagels te bijten. Heb 160 turbo's long 250 dus ik hoop vurig dat hij er nu niet onder gaat komen. Ik heb ook geen zin om mijn verlies te nemen maar ik weet echt niet wat de beurs nu gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Niet online
Hopen = verkopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dinsdag weer mooie winsten, dus ik denk ik wacht wel even af. En gelijk gisteren en vandaag keldert het weer naar beneden. Veel handelaren hebben dinsdagmiddag hun winst gepakt en wachten nu dus weer even met inleggen. Maar zelf kan ik het niet echt aan zien komen wanneer mensen van plan zijn hun winst te nemen en dat het dan weer naar beneden gaat. Zie het echt als een gok. Zo van: nu weer 6% erbij, dan zal het morgen wel weer dalen, dus pak ik vandaag wel mijn winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cocytus op 02-02-2009 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Shit zeg, ING schiet wel erg omlaag het laatste kwartier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De_Bastaard schreef op donderdag 06 november 2008 @ 17:28:
Shit zeg, ING alles schiet wel erg omlaag het laatste kwartier.
ING doet het in ieder geval nog steeds beter dan de AEX :)

[edit]
Oh, en 30 seconden later niet meer :+

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2008 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cocytus schreef op donderdag 06 november 2008 @ 17:10:
[...]

Vandaag niet, dan zouden we 14% omlaag moeten ofzo? Maar ik denk dat je er verstandig aan had gedaan ze te verkopen. Maargoed, ik heb vorige week met een TS die ik niet wilde verkopen een kleine 1500 euro verlies gemaakt. Gaat erg lang duren om dat weer goed te maken met het bedrag dat ik nu nog aan turbo's besteed.
Ja daar had ik zeker verstandig aan gedaan :P Maar ik ben gewoon dom geweest want ik dacht "oh, winst pakken zal het morgen wel weer wat beter gaan" Ik had eigenlijk op de verkiezingen ingespeeld en daarom maandag lekker veel turbo long gekocht en toen ook veel winst gemaakt. Maar ik hoopte eigenlijk dat de beurzen wat zouden gaan stijgen na de verkiezing van Obama. Wat dus niet zo bleek te zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 17:52:
[...]

Ja daar had ik zeker verstandig aan gedaan :P Maar ik ben gewoon dom geweest want ik dacht "oh, winst pakken zal het morgen wel weer wat beter gaan" Ik had eigenlijk op de verkiezingen ingespeeld en daarom maandag lekker veel turbo long gekocht en toen ook veel winst gemaakt. Maar ik hoopte eigenlijk dat de beurzen wat zouden gaan stijgen na de verkiezing van Obama. Wat dus niet zo bleek te zijn :P
Je moet je een systeem bedenken op welke punten je winst neemt en op welke punten je verlies neemt. Als je dat niet doet, worden je verliezen vaak groter dan je winsten en dat lijkt me niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat doe ik normaal ook alleen heb ik niet helemaal goed op zitten letten :P Beetje dom maarja heb sinds dat ik in turbo's zit nog steeds 300 euro winst (was dus eerst 200 euro meer)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2008 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Cocytus schreef op donderdag 06 november 2008 @ 17:10:
[...]

Vandaag niet, dan zouden we 14% omlaag moeten ofzo? Maar ik denk dat je er verstandig aan had gedaan ze te verkopen. Maargoed, ik heb vorige week met een TS die ik niet wilde verkopen een kleine 1500 euro verlies gemaakt. Gaat erg lang duren om dat weer goed te maken met het bedrag dat ik nu nog aan turbo's besteed.
Hoe besluit jij om long of short turbo's te kopen? Kijk jij naar de fundamentals of naar de technische kant? En als je naar de fundamentals kijkt waar let jij dan precies op? Zelf zou ik niet weten waar te beginnen om aan de hand van fundamentals de koers van de volgende dag te bedenken op een grote index als de S&P 500.

Persoonlijk denk ik niet dat geleveraged day traden een positieve verwachtingswaarde kan hebben, maar dat is puur mijn gevoel en zonder een onderzochte basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Turbo's vind ik maar gekkenwerk in dit klimaat. Enorme volatiliteit |:(

En dan reken je de stress nog niet mee die turbo's geven :+

Het lijkt me veel slimmer om aandelen/call opties van stabiele bedrijven die winst maken te kopen voor langere termijn...

[ Voor 21% gewijzigd door Dutchmega op 06-11-2008 21:20 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.