Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 49.206 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Aandeel komt toch eerder op 7 te staan dan weer 14, dat is nog een langere weg. Mocht het aandeel op 21 uitkomen en je hebt niet bijgekocht heb je 700 winst. Als je wel bijkoopt heb je 700+1400 winst in mijn ogen ( even geen kosten meegerekend want die vallen in het niet )

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Pure nieuwsgierigheid van mijn kant. Heb je het over een specifiek aandeel of is dit puur hypothetisch?

Aegon?

[ Voor 8% gewijzigd door _the_crow_ op 09-03-2009 19:36 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

*Proest* ING :P

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-04 12:10

_Christiaan_

Master of SOG

En je vergeet ook dividend :P

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

ING staat niet op €2,- nog. En ik denk dat ING weer in een kleine lift zit. Tot maximaal €4,- en dan wordt er weer massaal gedumpt. Maar goed, misschien is dit allemaal wishful thinking. Ik zit er zelf namelijk ook in. En wel voor €3,13 gemiddeld. ;)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
.

[ Voor 98% gewijzigd door Cocytus op 20-04-2009 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Cocytus schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 11:36:
Het lijkt er op dat er weer wat common sense de markt indruppelt. 5% à 6% stijging omdat er een mail uitlekt waarin staat dat Citi operationeel winst zou maken :')
Die gigantische koersvallen waren ook niet commen sense :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cocytus op 20-04-2009 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik weet niet helemaal of dit wel het goeie topic er voor is, maar ik vond het er wel onder vallen. Mochten meerdere mensen aan Forex trading doen, misschien is het dan beter om een eigen topic ervoor te starten.

Ik ben eigenlijk wel eens benieuwd of er hier ook mensen aan Forex trading doen en wat hun ervan vinden?

Ikzelf ben er nu +- 5 maanden mee bezig en het gaat best redelijk, ook vind ik de Forex beter in te schatten dan beleggen omdat beleggen veel meer afhankelijk is van het nieuws etc.
In de forex markt kan je veel beter trends zien en aan de hand daarvan bepalen of je LONG of SHORT moet gaan.

Zelf ben ik nu bezig met het ontwikkelen van en bot die aan de hand van de door mij gestelde parameters een LONG of SHORT opent en deze sluit. Op mijn demo account heeft mijn demo account het voor elkaar gekregen om het start bedrag te verdubbelen in 1 dag, en er zaten zelfs nog foute trades in.

En een screenshot met een voorbeeld hoe mijn bot moet gaan handelen.
Tevens word er een StopLoss en TargetPip ingebouwd, dit houd in dat mocht ik een x aantal pips gehaald heb in de profit die ik ingesteld heb dat die dan zelf de order afsluit, ditzelfde geld ook voor de StopLoss maar dan voor hoeveel ik maximaal zou willen verliezen.
Afbeeldingslocatie: http://www.fabje.eu/EA_Example_LONG.JPG

Dus zijn er meer mensen hier die aan Forex trading doen, en zo ja wat zijn jullie ervaringen?

[ Voor 16% gewijzigd door FabiandJ op 15-03-2009 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

De financials gaan echt als een idioot omhoog de laatste dagen. Iemand nog spijt dat hij/zij ING of Aegon gekocht heeft? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

_the_crow_ schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 10:47:
De financials gaan echt als een idioot omhoog de laatste dagen. Iemand nog spijt dat hij/zij ING of Aegon gekocht heeft? ;)
Je haalt me de woorden uit de mond, had er al drie kooporders instaan maar die hebben ze echt op 10 en 20 cent na niet aangetikt :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

NeoMe schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 10:48:
Je haalt me de woorden uit de mond, had er al drie kooporders instaan maar die hebben ze echt op 10 en 20 cent na niet aangetikt :( :( :(
Ik heb twee maanden geleden een enorm verlies moeten pakken, omdat ik op €5,15 gemiddeld zat. Nu heb ik dat verlies al dik goed kunnen maken door de koers van afgelopen dagen. Heerlijk! :P

[ Voor 3% gewijzigd door _the_crow_ op 19-03-2009 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 09:40
Zijn er nog mensen hier die aandelen gekocht hebben in Randstad of USG People? Die staan nu aardig laag, maar als over een tijdje de economie weer wat aantrekt, gaan deze lekker omhoog omdat er weer veel personeel nodig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin684
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-11-2021
De_Bastaard schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 12:46:
Zijn er nog mensen hier die aandelen gekocht hebben in Randstad of USG People? Die staan nu aardig laag, maar als over een tijdje de economie weer wat aantrekt, gaan deze lekker omhoog omdat er weer veel personeel nodig is...
Ik verwacht dat ze eerst nog een 2 keer bijzonder tegenvallende kwartaal cijfers zullen publiceren en dat ze daarna pas weer stijgen, met name gekeken naar de rally van Randstad vorig jaar, zie ik wel hele interessante mogelijkheden op de lange termijn.
Dus ik ga ergens midden in de zomer eens gaan shoppen voor wat lange termijn call opties. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

_the_crow_ schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 10:47:
Ik heb een paar dagen geleden een paar honderd aandelen ING gekocht, hoewel ik eigenlijk van plan was van financials af te blijven. Ik ben echter toch overstag gegaan, tot nu toe goed dus :)

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Damn, alle 3 de beurzen in de VS rond de 7% in de plus gesloten... en ik bedacht me vrijdag dat ik vandaag short wilde gaan 8)7. Gelukkig heb ik daar maar mee gewacht :p Al die reddingsplannen gooien altijd roet in 't eten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Ben benieuwd wat dat met de Nederlandse aandelenmarkt gaat doen. Ik twijfelde of ik ING vandaag van de hand ging doen, maar uiteindelijk niet gedaan. We zullen het zien.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

De_Bastaard schreef op maandag 23 maart 2009 @ 21:58:
Damn, alle 3 de beurzen in de VS rond de 7% in de plus gesloten... en ik bedacht me vrijdag dat ik vandaag short wilde gaan 8)7. Gelukkig heb ik daar maar mee gewacht :p Al die reddingsplannen gooien altijd roet in 't eten :X
Je twijfelde of je short moest gaan? :P
Ik twijfelde of ik ING massaal moest kopen weer. Had ik het maar gedaan. Net als vandaag een flinke sprong naar boven. Bij opening al. Gelukkig had ik gister wel veel gekocht. :Y)
Ik denk alleen, als de futures in de VS zo rood blijven als ze nu zijn, dat we een klein dipje krijgen in de koers. Maar goed, dat hoort erbij. :)

[ Voor 3% gewijzigd door _the_crow_ op 24-03-2009 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Toch denk ik niet dat de AEX de hele week blijft stijgen hoor.. het gaat nog altijd niet goed met de economie(en) en om dan nu te denken dat de AEX zal blijven stijgen? Nah ... denk dat ie nog wel een dip maakt richting de 200 eind deze week of volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130184

Ik zal vast wel verkeerd kijken maar ik kan het niet echt duidelijk vinden.... Betaal je bij nederlandse brokers zoals alex e.d. ook voor (gelimiteerde) orders die niet doorgevoerd kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Anoniem: 130184 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 10:36:
Ik zal vast wel verkeerd kijken maar ik kan het niet echt duidelijk vinden.... Betaal je bij nederlandse brokers zoals alex e.d. ook voor (gelimiteerde) orders die niet doorgevoerd kunnen worden?
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

De_Bastaard schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 10:34:
Toch denk ik niet dat de AEX de hele week blijft stijgen hoor.. het gaat nog altijd niet goed met de economie(en) en om dan nu te denken dat de AEX zal blijven stijgen? Nah ... denk dat ie nog wel een dip maakt richting de 200 eind deze week of volgende week.
Daar kan je best wel eens gelijk in gaan hebben ja. Het kan niet de hele tijd omhoog gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Met een stoploss van 235 zou ik wel safe moeten zitten denk ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Dit slaat werkelijk helemaal nergens meer op. ING stijgt dagen achtereen tot €5,80, en ineens slaat de boel om tot €4,57 vandaag (wel iets hoger dan dat gesloten). De nuchterheid ontbreekt gewoon. Het lijkt wel alsof de financial aandelen als gok-instrument worden gebruikt.

Ik was er op tijd bij vanmorgen 'vroeg' en heb ze weer de deur uit gedaan. Blijkbaar doe ik er zelf ook aan mee :P Of het op de korte termijn een goede zet is gaan we zien. Ik heb echt geen flauw idee meer waar het heen gaat.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
_Christiaan_ schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 21:36:
Het lijkt wel alsof de financial aandelen als gok-instrument worden gebruikt.
[...]
Blijkbaar doe ik er zelf ook aan mee :P
Goed dat je in elk geval bewust bent van het feit dat je alleen maar aan het speculeren bent :) Je bent in goed gezelschap hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Dit slaat werkelijk helemaal nergens meer op. ING stijgt dagen achtereen tot €5,80, en ineens slaat de boel om tot €4,57 vandaag (wel iets hoger dan dat gesloten). De nuchterheid ontbreekt gewoon. Het lijkt wel alsof de financial aandelen als gok-instrument worden gebruikt.

Ik was er op tijd bij vanmorgen 'vroeg' en heb ze weer de deur uit gedaan. Blijkbaar doe ik er zelf ook aan mee :P Of het op de korte termijn een goede zet is gaan we zien. Ik heb echt geen flauw idee meer waar het heen gaat.
Tsja, soms is er overdag nieuws. En dat heeft invloed op de prijs. http://www.ing.com/group/pressdoc.jsp?docid=373395_EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Daarom blijf ik voorlopig ook maar lekker van die financials af, of je moet al erg willen profiteren van korte termijn bewegingen ofzo :p Die financials maken de raarste sprongen, en die hebben niets meer te maken met of het bedrijf nu goed of slecht presteert. Als er 'n bepaald sentiment heerst op de beurs dan gaan ze of heel hard omhoog, of heel hard omlaag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
Pooh schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 22:15:
[...]

Tsja, soms is er overdag nieuws. En dat heeft invloed op de prijs. http://www.ing.com/group/pressdoc.jsp?docid=373395_EN
Toch weer veelzeggend. Ten eerste is het verbazingwekkend dat in de hedge portfolio 2% van de uitstaande aandelen vertegenwoordigt. Als er vanuit gegaan wordt dat dit daadwerkelijk ter dekking dient van uitstaande personeelsopties dan is duidelijk dat er absurd veel opties uitstaan. (Als aandeelhouder kan je gewoonweg niet gelukkig worden als anderen door veel minder risico te lopen met 2% van je bedrijf weglopen.)

Ten tweede is het verbazingwekkend dat in deze tijden de hedge portfolio aangevuld moet worden (met ca 0.36% van de uitstaande aandelen). Je zou immers verwachten dat door de sterk gedaalde koersen de afgelopen jaren de meeste opties zeer waarschijnlijk nooit uitgeoefend gaan worden.

Het lijkt me overigens stug of dit nieuwsbericht of de bijbehorende transacties een merkbaar effect op de waardering zou hebben :)

[ Voor 7% gewijzigd door Rukapul op 24-03-2009 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

De eerste grote daling begon een uur na publicering van dat bericht.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
Op Alex DJ newswire staat het al voorbeurs genoemd. Impact van dit specifieke bericht is dus waarschijnlijk nihil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-05 20:09

Brons

Fail!

Het is niet enkel financials en het is niet enkel dit jaar. Beurskoersen gaan altijd omhoog en omlaag. Soms met een nieuwsbericht en soms zonder. Markten zijn verre van efficient. Coca Cola is daar een groot voorbeeld van: het is een aandeel dat ik erg graag volg en de laatste 30 dagen heeft het grote verschillen gezien. Je kan mij niet vertellen dat de toekomstvooruitzichten van een bedrijf als Coca Cola in een maad 20-25% verschillen. Niks efficiente markt dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Volgens mij hadden aardig wat mensen een stoploss ingesteld in de range €5,00-€5,50. Dan gaat het hard met het dumpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:20
Dat komt omdat er op dit moment veel mensen speculeren op de ups en downs van het aandeel ING.
Ik ben van mening dat ING een aantrekkelijke positie is om nu in te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no11
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:03
Dutch3men schreef op zondag 15 maart 2009 @ 00:40:
Ik weet niet helemaal of dit wel het goeie topic er voor is, maar ik vond het er wel onder vallen. Mochten meerdere mensen aan Forex trading doen, misschien is het dan beter om een eigen topic ervoor te starten.

Ik ben eigenlijk wel eens benieuwd of er hier ook mensen aan Forex trading doen en wat hun ervan vinden?

Ikzelf ben er nu +- 5 maanden mee bezig en het gaat best redelijk, ook vind ik de Forex beter in te schatten dan beleggen omdat beleggen veel meer afhankelijk is van het nieuws etc.
In de forex markt kan je veel beter trends zien en aan de hand daarvan bepalen of je LONG of SHORT moet gaan.

Zelf ben ik nu bezig met het ontwikkelen van en bot die aan de hand van de door mij gestelde parameters een LONG of SHORT opent en deze sluit. Op mijn demo account heeft mijn demo account het voor elkaar gekregen om het start bedrag te verdubbelen in 1 dag, en er zaten zelfs nog foute trades in.

En een screenshot met een voorbeeld hoe mijn bot moet gaan handelen.
Tevens word er een StopLoss en TargetPip ingebouwd, dit houd in dat mocht ik een x aantal pips gehaald heb in de profit die ik ingesteld heb dat die dan zelf de order afsluit, ditzelfde geld ook voor de StopLoss maar dan voor hoeveel ik maximaal zou willen verliezen.
[afbeelding]

Dus zijn er meer mensen hier die aan Forex trading doen, en zo ja wat zijn jullie ervaringen?
toon volledige bericht
Ik handel er af en toe in, heb wel een FX account. Het voordeel van deze markten is dat je bij sommige brokers micro lots kan kopen. Dit betekent dat je met 100euro al heel veel kan doen, zo kun je dus gemakkelijk en risicoloos eigenlijk wennen, dit in tegenstelling tot futures.

Maar dat correlatie tussen de spots toch wel erg hoog is ben ik er een beetje vanaf gestapt (en omdat ik geen goed systeem kon vinden).

Heb je die strategie van je screenshot al getest over >1 jaar?

Daarnaast doe ik nu een Daytrading Course waarin het dieper in gaat op daytraden etc. etc.

Vandaar dat ik er niet meer actief in ben ;). Hoop dat je systeem nog werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

Topicstarter
Brons schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 08:30:
Markten zijn verre van efficient. Coca Cola is daar een groot voorbeeld van: het is een aandeel dat ik erg graag volg en de laatste 30 dagen heeft het grote verschillen gezien. Je kan mij niet vertellen dat de toekomstvooruitzichten van een bedrijf als Coca Cola in een maad 20-25% verschillen. Niks efficiente markt dus!
Nee, maar dat geldt voor alle aandelen de afgelopen tijd. Wie heeft beweerd dat markten efficient zijn?
no11 schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 19:08:
Ik handel er af en toe in, heb wel een FX account. Het voordeel van deze markten is dat je bij sommige brokers micro lots kan kopen. Dit betekent dat je met 100euro al heel veel kan doen, zo kun je dus gemakkelijk en risicoloos eigenlijk wennen, dit in tegenstelling tot futures.
Wellicht leuk om even te vermelden bij welke brokers dit mogelijk is.

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 9449 op 27-03-2009 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Bij alex kun je nu ook nog een maand lang gratis in sprinters, als je nu aanmeld ben je alleen denk ik wel te laat. Verder is de beurs vandaag weer in volle crisisglorie, -3,5% :) Als je nog niet had gekocht, kun je nu weer mooi instappen, of even wachten want misschien doen we morgen nog een keer 3,5%. Wat één iemand in een weekend al niet voor elkaar kan krijgen met een interview op ABC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
Ach ja crisis. Als men in plaats van al die dag tot dag analyses met dagconclusies nou eens accepteert dat een hoge volatiliteit erbij hoort. Afgelopen vrijdagavond was volgens een vermogensbeheerder bij BNR Voorkennis de bodem zeker bereikt. Ik moet het nog zien.

Voorlopig ligt mijn aankoopplan voor 2009 op schema wat betreft Q1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no11
Anoniem: 9449 schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 19:49:
[...]

Nee, maar dat geldt voor alle aandelen de afgelopen tijd. Wie heeft beweerd dat markten efficient zijn?

[...]

Wellicht leuk om even te vermelden bij welke brokers dit mogelijk is.
Ik zit bij OANDA FX.
Er zijn een aantal goede websites te vinden waar zulke brokers worden reviewed, er zijn namelijk natuurlijk altijd bedrijven die niet doen wat ze beloven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Waar kun je ergens goede indicaties vinden van koersdoelen. Heb namelijk ING, Acelor Mittal en Fortis, wil wel weten wat de analisten er van vinden en wat ze verwachten. Die nemen waarschijnlijk al het nieuws en cijfers mee in hun beoordeling. Aangezien ik alleen het nieuws een beetje volg ben ik niet geheel op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
IEX.nl heeft per AEX fonds een overzicht van koersdoelen van de verschillende financiele instellingen onder het kopje research. Hier vind je het bijvoorbeeld voor Aegon. Persoonlijk ken ik er geen enkele waarde aan toe. Men loopt altijd achter de zaken aan en in veel gevallen zijn de analistenmeningen beter op te vatten als contraindicatoren.

* Rukapul heeft weer een boek aan de collectie toegevoegd: Security Analysis, 6th ed. Benjamin Graham & David L. Dodd. Graham veegt in z'n eerdere boek The Intelligent Investor trouwens de vloer aan met de werkwijze van veel analisten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Maakt momenteel geen donder uit wat je koopt, alles is over vijf jaar toch goud. Het meeste zal flink stijgen, gewoon kopen wat het hardste is gedaalt bijvoorbeeld. Wel beetje spreiden, dit zijn leuke tijden voor daghandelaren. Bij alex.nl nu sprinters kopen en verkopen zonder kosten. Beleg liever in de weg omhoog dan in de weg omlaag.

Andere site is analisten.nl daar kijk ik ook wel eens. Maar staan volgens mij geen koersdoelen in euros meer in verkopen, houden en kopen. Dus meer advies.

[ Voor 19% gewijzigd door NeoMe op 09-04-2009 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Rukapul schreef op donderdag 09 april 2009 @ 18:57:
IEX.nl heeft per AEX fonds een overzicht van koersdoelen van de verschillende financiele instellingen onder het kopje research. Hier vind je het bijvoorbeeld voor Aegon. Persoonlijk ken ik er geen enkele waarde aan toe. Men loopt altijd achter de zaken aan en in veel gevallen zijn de analistenmeningen beter op te vatten als contraindicatoren.

* Rukapul heeft weer een boek aan de collectie toegevoegd: Security Analysis, 6th ed. Benjamin Graham & David L. Dodd. Graham veegt in z'n eerdere boek The Intelligent Investor trouwens de vloer aan met de werkwijze van veel analisten :)
Security Analysis wil ik ook nog een keer kopen. Wat is je eerste impressie? Is het nog een beetje up-to-date? Overigens vind ik The Intelligent Investor een aanrader voor iedereen in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
Brons schreef op donderdag 09 april 2009 @ 19:01:
[...]

Security Analysis wil ik ook nog een keer kopen. Wat is je eerste impressie? Is het nog een beetje up-to-date? Overigens vind ik The Intelligent Investor een aanrader voor iedereen in dit topic.
M'n eerste impressie gaat niet verder dan de cover aangezien ik 'm net binnen heb. M'n verwachtingen met betrekking het up-to-date zijn is hoog aangezien deze 6de editie dit jaar (2009) is uitgegeven :) De herziene uitgave van The Intelligent Investor was ook prima geupdatet.

Wanneer ik wat gelezen heb zal ik m'n ervaringen hier wel neerzetten. Kan wel even duren aangezien het ruim 700blz zijn en ik ook nog Deflatie in Aantocht uit moet lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Niet online
Rukapul schreef op donderdag 09 april 2009 @ 19:12:
[...]

M'n eerste impressie gaat niet verder dan de cover aangezien ik 'm net binnen heb. M'n verwachtingen met betrekking het up-to-date zijn is hoog aangezien deze 6de editie dit jaar (2009) is uitgegeven :) De herziene uitgave van The Intelligent Investor was ook prima geupdatet.

Wanneer ik wat gelezen heb zal ik m'n ervaringen hier wel neerzetten. Kan wel even duren aangezien het ruim 700blz zijn en ik ook nog Deflatie in Aantocht uit moet lezen.
Dit lijkt me wel een interessant boek; bij bol.com zie ik meerdere uitgaven staan maar de zesde is dus de laatste? Die komt uit oktober '08 volgens Bol. Ik vraag het omdat ik geen zin heb om per ongeluk de voorlaatste editie te kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Wat zijn de verwachtigen voor a.s. dinsdag, gaan we verder stijgen of komt er een winstdumping ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
Voor ik het boek bij Bol bestelde heb ik ook nog even bij Amazon gekeken en weet vrij zeker dat de 6th edition de laatste is. In het boek staat (c) 2009 terwijl bij Bol op de site okt 2008 staat. Bij Amazon.de hebben ze 'm trouwens goedkoper en zonder verzendkosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Niet online
Tnx, scheelt weer twaalf euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik ben nu 2 maanden geleden begonnen met beleggen, tot nu toe gaat het best lekker. M'n aandelen tomtom hebben een rendement van 50% en die in Nutreco 20%. AMG heb ik te vroeg ingekocht, die zitten nu op zo'n 5%.

Aan banken waag ik me voorlopig niet. Die aandelen zijn me te wispelturig, er hoeft maar weer een nieuwsbericht uit te komen of ze staan meteen 10% hoger of lager.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Vandaag is Corio 10% gezakt, dit i.v.m. divivend. Is het nu slim om deze te kopen, of is de waarde in principe niet veranderd. Snap weinig van dat dividend gedoe, kan iemand nu even uitleggen. Heb namelijk mooie winst op arcelor gemaakt en wil deze dus in Corio stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:58
De waarde is niet veranderd, het bedrijf heeft dividend betaald en is daardoor nu precies even veel minder waard geworden als wat ze uitgekeerd hebben aan dividend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Al kan je natuurlijk zeggen dat cash voor het ene bedrijf meer waarde heeft dan het andere. Maar over het algemeen kan je zeggen dat als een bedrijf dividend geeft en daardoor de prijs van het aandeel omlaag gaat dat de waarde niet anders is.

NeoMe: als een bedrijf dividend uitgeeft geeft het een stuk winst terug aan de eigenaren van het bedrijf. Aangezien dat meestal cash is verliest het bedrijf dus evenveel geld als dat het heeft uitgegeven. De waarde van het bedrijf is dan minder geworden. Het aandeel moet dan dus ook minder waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Ik vond deze quote wel interessant van Warren Buffett (over complexe hypotheekproducten):
You want those assets on your books and you get a great spread in putting them on now. So it's a great time to be in banking, but you do have to get past this past. But the toxic assets, in my view, you know, if they've been written down to market, I'd rather buy those assets from the bank than any other assets they've got.
http://www.cnbc.com/id/29596605

In kort zegt hij dat doordat geld nu zo goedkoop zijn en de complexe producten die banken hebben zo goedkoop zijn geworden dat het beter is voor de banken om de producten te houden dan aan de overheid te verkopen. Klinkt op zich wel logisch, als je product 10 cent per euro waard is heb je natuurlijk veel meer upside dan downside.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UDuckling5
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-12-2021

UDuckling5

Nachteend

Al rondklikkend op internet vond ik mijzelf ineens rondneuzend in portfolios van verschillende mensen, en de strategieen die zij hierbij volgen.

Volgen jullie eigenlijk een bepaalde portfolio strategie? Dat er een bepaald percentage in big cap aandelen gaat, een gedeelte in small cap, een gedeelte in obligaties? Hoe conservatief defensief of speculatief is jouw portfolio? En hoe streng houd je jezelf er aan?

[ Voor 3% gewijzigd door UDuckling5 op 22-04-2009 14:59 ]

Flap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
Ik had een portfoliostrategie (moet nog wel ergens terug te vinden zijn in deze topicreeks) maar die is wel enigszins verschoven recent door enerzijds de markt (het ene is harder gedaald dan het andere :P) en anderzijds wat nieuwe inzichten. Europese largecaps heb ik recent op laten lopen ten koste van emerging markets, smallcaps en vastgoed. De aandelenportefeuille is nog steeds offensief (relatief veel emerging markets, OBAM, financiele waarden, etc.). Obligaties doe ik niet aan bij gebrek aan een echt goed fonds, maar houd in plaats daarvan (termijn)deposito's aan.

Elke zoveel tijd beschouw ik de portefeuille en maak een soort van plan wat er de periode daarop gekocht wordt :) Daar houd ik me redelijk goed aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunderhawk0024
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-11-2024
Een (min of meer) efficiente markt hebben we echt wel hoor. Een inefficiënte markt is makkelijk te voorspellen en daar is het makkelijk om te beinvloeden. Sterke prijsverschillen hebben enkel te maken met verschillende informatie die bekend is op verschillende tijdstippen en de gekte van de menigte.

Er zijn heel erg weinig mensen die succesvol zijn op de beurs dus we hebben niet te maken met een inefficiënte markt. Dat er opportuniteiten zijn, is altijd zo (TSE:FCO, AGT, ...). Bijna geen enkele marktparticipant heeft namelijk dezelfde tijdshorizonten en/of informatie. =)

Maar wat een efficiënte markt is en wat niet, is eerder een kwestie van terminologie. Of het een goed systeem is, heeft eerder te maken met het aanbod van systemen... Centraal geplande systemen zijn doorheen de geschiedenis erger gebleken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Thunderhawk0024 schreef op maandag 27 april 2009 @ 00:13:
Maar wat een efficiënte markt is en wat niet, is eerder een kwestie van terminologie. Of het een goed systeem is, heeft eerder te maken met het aanbod van systemen... Centraal geplande systemen zijn doorheen de geschiedenis erger gebleken...
Het feit dat er in deze tijden nauwelijks kritiek is op het systeem geeft wel aan dat weinigen de kwaliteit ervan in twijfel trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

H1N1 bereikt de beursvloer... -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
Indien je op biotech doelt: bij Pharming was er ander nieuws en voor Crucell is het niet meer dan wishful thinking. Maargoed, wie ben ik. Heb ooit een kort ritje biotech gedaan tot ik me realiseerde dat het een sector is die als geheel nog nooit winst heeft gemaakt waarna het vergelijk met de dotcom sector pre 2002 zich aandient of in mindere mate de luchtvaartsector welke af en toe een winst laat zien, maar ook per saldo over tijd verlieslatend is. De presentatie van de CEO van Galapagos die ik laatst heb bijgewoond heeft dat inzicht niet doen keren, maar eerder versterkt door het businessmodel van partnering dat deze bedrijven er tegenwoordig op nahouden: high-risk / highmoderate/low returns.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Rukapul schreef op maandag 27 april 2009 @ 18:39:
Indien je op biotech doelt: bij Pharming was er ander nieuws en voor Crucell is het niet meer dan wishful thinking. Maargoed, wie ben ik. Heb ooit een kort ritje biotech gedaan tot ik me realiseerde dat het een sector is die als geheel nog nooit winst heeft gemaakt waarna het vergelijk met de dotcom sector pre 2002 zich aandient of in mindere mate de luchtvaartsector welke af en toe een winst laat zien, maar ook per saldo over tijd verlieslatend is. De presentatie van de CEO van Galapagos die ik laatst heb bijgewoond heeft dat inzicht niet doen keren, maar eerder versterkt door het businessmodel van partnering dat deze bedrijven er tegenwoordig op nahouden: high-risk / highmoderate/low returns.
Pharma, behalve de grote, is net als luchtvaart een sector waar ik (waarschijnlijk) nooit geld in zou steken. Net als de luchtvaartsector is het een waardeloze industrie voor investeerders.

Grote pharmas die ik niet zou schuwen: JNJ, Merck en Pfizer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

http://paul.kedrosky.com/...09/04/eric_rosenfeld.html

Goed kijk/luistervoer over LTCM.

[ Voor 5% gewijzigd door Brons op 27-04-2009 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
't Is wel even zitten (tot halfweg gekomen). Wat me opvalt is dat hij constant volatiliteit gelijkstelt aan risico. Tja, iedereen kan je wel vertellen dat risico iets anders is dan een getal dat uit een formule komt rollen met als input historische data.

[ Voor 22% gewijzigd door Rukapul op 27-04-2009 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Kan iemand mij uitleggen waarom ik geen aandelen Antonov kan kopen ?

Had een order eringezet voor 0,06 cent en hij heeft hem al verschillende keren aangetikt en toch koopt Alex ze niet. Wou ze uiteraard weer verkopen op 0,07 cent, heeft dit te maken met volume of andere omstandigheden bij dit aandeel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhonline
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:22
NeoMe schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 12:50:
Kan iemand mij uitleggen waarom ik geen aandelen Antonov kan kopen ?

Had een order eringezet voor 0,06 cent en hij heeft hem al verschillende keren aangetikt en toch koopt Alex ze niet. Wou ze uiteraard weer verkopen op 0,07 cent, heeft dit te maken met volume of andere omstandigheden bij dit aandeel ?
Er zijn op dat moment geen aandelen die worden aangeboden voor 0,06 dus worden deze ook niet gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Bij Binck heb ik niet eens bied/laat volumes voor Antonov... Maar WAAROM zou je Antonov willen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Waarom ?

Luister, als ze aan de lopende band verkocht werden dan was ik nu al een stuk rijker dan vanmorgen. Die aandelen doen al meerdere weken aan een stuk niks anders als meerdere keren per dag van 0,06 cent naar 0,07 cent en terug. Dat is dus elke schommeling 16,66667% winst minus de kosten. Je kunt natuurlijk nooit met 100% zekerheid zeggen dat het zo blijft, maar gezien ik heb aandeel heb bijgehouden vondt ik het wel een gokje waard. Met 450 euro zou je dan ongeveer 55 euro winst hebben, en dit voor elke keer dat het lukt. Helaas kom je op de wachtlijst ofzo en gaat het niet lukken om daar in te daghandelen. Anders was het gewoon een kwestie van order erin, wachten en nieuwe order plaatsen. Daarom dus...

[ Voor 6% gewijzigd door NeoMe op 28-04-2009 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26970

NeoMe schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 14:22:
Waarom ?

Luister, als ze aan de lopende band verkocht werden dan was ik nu al een stuk rijker dan vanmorgen. Die aandelen doen al meerdere weken aan een stuk niks anders als meerdere keren per dag van 0,06 cent naar 0,07 cent en terug. Dat is dus elke schommeling 16,66667% winst minus de kosten. Je kunt natuurlijk nooit met 100% zekerheid zeggen dat het zo blijft, maar gezien ik heb aandeel heb bijgehouden vondt ik het wel een gokje waard. Met 450 euro zou je dan ongeveer 55 euro winst hebben, en dit voor elke keer dat het lukt. Helaas kom je op de wachtlijst ofzo en gaat het niet lukken om daar in te daghandelen. Anders was het gewoon een kwestie van order erin, wachten en nieuwe order plaatsen. Daarom dus...
There is no such thing as a free lunch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Je moet niet alleen naar de koers kijken, ook naar de volumes. Er hoeft maar 1 aandeel verkocht te worden voor 0.07 en de koers is 0.07, maar dat wil niet zeggen dat jij 7500 aandelen kunt verkopen voor 0.07.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Waarschijnlijk denken veel mensen hetzelfde als mij, want de vraag naar Antonov is groter dan het aanbod. Maar de order staat er nu al twee dagen in, dus haal hem weer eruit en ga weer normaal beleggen :)

Daar ging me goudmijnidee :(

[ Voor 39% gewijzigd door NeoMe op 28-04-2009 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Een vriend van me heeft een keer een Antonov order een paar weken laten lopen, zonder transactie :) Dus het is doelloos.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunderhawk0024
Anoniem: 9449 schreef op maandag 27 april 2009 @ 08:24:
[...]

Het feit dat er in deze tijden nauwelijks kritiek is op het systeem geeft wel aan dat weinigen de kwaliteit ervan in twijfel trekt.
Oh maar kritiek is er genoeg, je hoeft alleen maar op de juiste plaatsen te kijken. Alleen jammer dat de oorzaken van de kredietcrisis zo onbekend zijn bij het gewone volk...

Optopic: "US grootbanken falen bij stresstest"
Blijkbaar nog steeds insolvent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
Rukapul schreef op maandag 27 april 2009 @ 22:40:
[...]

't Is wel even zitten (tot halfweg gekomen). Wat me opvalt is dat hij constant volatiliteit gelijkstelt aan risico. Tja, iedereen kan je wel vertellen dat risico iets anders is dan een getal dat uit een formule komt rollen met als input historische data.
Afgekeken en bovenstaande verdient in elk geval een aanvulling. Helemaal aan het einde van de presentatie en vraagsessie zegt hij dat je risico niet op goede tijden moet inrichten maar op slechte. Een vraagsteller suggereert ook nog dat economie zich niet puur door normaalverdelingen laat modelleren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Thunderhawk0024 schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 16:23:
Oh maar kritiek is er genoeg, je hoeft alleen maar op de juiste plaatsen te kijken. Alleen jammer dat de oorzaken van de kredietcrisis zo onbekend zijn bij het gewone volk...
Ik heb het niet over banken maar over de vrije markt (waarbij bedrijven niet door de staat gecontroleerd worden maar in handen zijn van private partijen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunderhawk0024
Anoniem: 9449 schreef op woensdag 29 april 2009 @ 11:30:[...]Ik heb het niet over banken maar over de vrije markt (waarbij bedrijven niet door de staat gecontroleerd worden maar in handen zijn van private partijen).
Daar had ik het ook over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
Om value investing wat te concretiseren eens bezig geweest met wat cijfers te analyseren. Hiervoor heb ik Philips gepakt met onderstaand resultaat:
Periode 2007 2008 2009Q1
Total assets (in M) 36286 33041 31754
Tangible assets (in M)* 29997 21365 19657
Total liabilities (in M) 14602 16752 16557
Tangible book value (in M)* 15395 4613 3100
Shares outstanding (in M) 1065 923 924
Tangible book value per share* 14.46 5.00 3.36
Net profit (M) 4160 -186 -57
Shareprice at end of period 29.52 13.83 ~13.50*
Shareprice / tangible book value per share ratio* 2.0x 2.8x 4.0x

Alle waardes behalve degene met * direct overgenomen uit bedrijfscijfers

Hieruit blijkt dat niet alle aandelen na de scherpe daling van vorig jaar ineens goedkoop zijn. In dit geval komt het vooral door het effect van dure overnames met veel goodwill. Als investeerder moet je dan maar hopen dat de aankopen de hoge rendementsvooruitzichten waar gaan maken. Het enige wat de koers ondersteunt lijkt het dividendrendement.

Meer mensen die een aandeel wel eens zo beschouwen of een mening hebben specifiek over Philips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Misschien is het handig om te kijken waardoor de afschrijvingen zijn. Het kan natuurlijk best zijn dat het management meer heeft afgeschreven dan werkelijk nodig is. Misschien is het leuk als je ook nog even het cashflow statement er naast zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.dentifier
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-03 14:30
Heeft iemand hier ervaring met API van Interactive Brokers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Ik wil mijn eerste overboeking doen naar IB maar heb wat vragen. Naar welke stad moet het? ING (Postbank?) wil de plaats begunstigde hebben maar dat staat niet op de overboek pagina van IB. Ik neem aan naar Frankfurt maar dat weet ik niet zeker.

En wat wil:
For wires originating within the country, send funds via the in-country payment system(s). For wires originating outside the country, send funds via SWIFT. Line 59 of the SWIFT message should include Interactive Brokers LLC Bank Account Number at Citibank and Line 70 of the SWIFT message should include your IB Account Number / IB user name / IB Account holder name(s).
zeggen? Ik kan nergens opmerkingen oid invullen. Niet op de pagina die ik nu zie in ieder geval.

Zo ver ben ik dus, de opmerkingen die ik nog moet invullen kan ik dus niet kwijt. Misschien in het volgende scherm maar daar ben ik nog niet:

Afbeeldingslocatie: http://plaatjes.sukkels.org/overboeking%20bank.PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Invullen en "verder" klikken :? Op het moment dat de transactie echt gedaan moet worden neem ik aan dat je nog een overzicht / bevestiging krijgt? Dus kan je altijd terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Maar moet ik Frankfurt invullen? De FF bij het BIC gedeelte doet mij vermoeden van wel, maar het staat gewoon niet op de pagina van IB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-03 13:47

Whizzer

Flappie!

Als je zoekt in http://www.udinewealth.co...IBAcctForm_Individual.pdf zie je inderdaad Frankfurt te staan....

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Frankfurt komt inderdaad vaker terug op het internet. Zal dat wel invullen.

Bedacht mij net echter dat ik nog even moet wachten met overboeken ivm valutering :|.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoppie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:22
Hoe naar IB overmaken was voor mij ook een puzzel. Dit zijn de gegevens vanuit het (Postbank ING) buitenland adresboek welke ik al jaren gebruik voor een transfer naar IB.

Naam * Interactive Brokers
Adres One Carey Lane(fifth floor)
Postcode EC2V 8AE
Plaats * London
Land * Groot-Brittannië
IBAN/rekeningnummer begunstigde DE21502109000119754038
BIC CITIDEFF
Bankcode bank begunstigde 0119754038
Naam bank begunstigde Citigroup Global Markets AG
Adres bank begunstigde Reuterweg 16
Plaats bank begunstigde Frankfurt
Land bank begunstigde Duitsland
Toelichting ** hier vul ik mijn rekenung nummer in bv U12346 samen met mijn naam

Met deze gegevens moet het zeker lukken. Het enige probleem is dat als je geld vanuit je IB Euro base account naar de Postbank ING overmaakt ze dit zien als een niet EU betaling omdat het geld uit de VS zou komen. En betaal je dus aan de bankrovers van de Postbank ING voor dit betalingsverkeer. Ik ben er nog niet achter hoe je kan zorgen dat IB je euro overschrijvingen ook netjes vanuit een EU bron laat plaatsvinden om deze betalingsverkeer kosten te beperken.

[...]

zeggen? Ik kan nergens opmerkingen oid invullen. Niet op de pagina die ik nu zie in ieder geval.

Zo ver ben ik dus, de opmerkingen die ik nog moet invullen kan ik dus niet kwijt. Misschien in het volgende scherm maar daar ben ik nog niet:

[afbeelding]
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Overgemaakt. We zullen wel zien of mij geld verdwenen is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no11
Overigens altijd in USD overmaken indien het naar de US was. Aangezien je anders zo een paar procent betaalt omdat zij het dan moeten inwisselen.. Maar gelukkig dit was dus niet van toepassing ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-04 07:35
Wavim is vandaag vrij sterk gestegen.

Zou deze stijging morgen nog doorzetten? Of zal deze stagneren?

De eerste kwartaal cijfers zijn natuurlijk slecht.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
Op basis waarvan denk je dat iemand daar iets zinnigs over kan zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Ik heb het geld gisteren overgemaakt naar IB met de gegevens die IB zelf gaf met Shoppies gegevens als aanvulling (woonplaats van ontvanger: London en plaats van bank: Frankfurt). Het is vandaag aangekomen bij IB. Er staat nu Funds received (met opmerking: check back for availability). Ik kan ook al in TWS en ontvang ook al de market feed. Echter staat er bij buying power nog 0. Zal dus nog even moeten wachten voor ik kan beginnen ben ik bang.

Ondanks de horror verhalen die op het internet zweven viel het registreren best mee. Het grootste struikelblok was het aanmeld formulier wat aardig wat pagina's bevat. Gelukkig kan het allemaal online en hoef je het niet uit te printen. Vervolgens moet je 2 documenten opsturen, eentje waar je naam + adres op staat en een identificatie. Ik heb een afschrift van mijn bankrekening + mijn ID gemaild. Ik kreeg aardig snel een reactie dat mijn ID afgelopen was. Ik heb al jaren een plaatje van mijn ID op mijn computers en het was mij niet eens opgevallen dat deze overdatum was. Ik moest weer een nieuwe aanvragen dus (plus ik heb een halfjaar gratis rondgelopen met afgelopen ID, voordeel bij een nadeel). Uiteindelijk vroegen ze ook nog een keer de achterkant van mijn ID. Het meeste tijd ben ik dus verloren met het bewijzen wie ik werkelijk ben. Natuurlijk kwam het vooral door mijzelf.

Dit was de ervaringen qua registreren. Nu nog kijken hoe lang het mag duren voordat ze mijn geld vrijgeven en of ik margin heb. Ze vroegen mij per email nog een keer waar mijn inkomsten vandaan kwamen. Hier heb ik antwoord op gegeven en heb verder niks meer vernomen, hoop niet dat ze nu geen margin geven. Handelen in de VS is de voornaamste reden waarom ik naar IB verhuis en margin is daar een onderdeel van (zodat ik mijn euros niet om hoef te zetten in dollars).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Brons schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 14:31:
Dit was de ervaringen qua registreren. Nu nog kijken hoe lang het mag duren voordat ze mijn geld vrijgeven en of ik margin heb.
Ben je al approved dan (dat kan ik niet uit je post opmaken)? Geld zou in principe direct gebruikt moeten kunnen worden voor beleggen (als alles goed is), dat vrijgeven is alleen voor terugstorten.

Staat er bij Netliq ook 0?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 9449 op 06-05-2009 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Yup, ben approved. Kreeg een mailtje er over:
Congratulations! Interactive Brokers has approved your application for account ******
Verder op staat:
When we receive the funding for your account, the account will be open and you will be able to trade and view market data. This can take up to 1 business day after the account is funded, and you will be notified by email.
Heb nog geen e-mail gehad en de dag is nog niet om.

Netliq is net liquidation value? Daar staat het bedrag wat ik gestort heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
OK, dan is het die ene dag waardoor je nu nog niet kan handelen (kan waarschijnlijk vanavond al wel).

Maar de "availability" van jouw geld (zie je 1 na laatste post) heeft alleen te maken met wanneer je je geld weer van je rekening af kan halen, niet met wel of niet kunnen handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Shoppie schreef op maandag 04 mei 2009 @ 16:33:
Het enige probleem is dat als je geld vanuit je IB Euro base account naar de Postbank ING overmaakt ze dit zien als een niet EU betaling omdat het geld uit de VS zou komen. En betaal je dus aan de bankrovers van de Postbank ING voor dit betalingsverkeer. Ik ben er nog niet achter hoe je kan zorgen dat IB je euro overschrijvingen ook netjes vanuit een EU bron laat plaatsvinden om deze betalingsverkeer kosten te beperken.
Kan met 2 dingen te maken hebben:

- Postbank BIC is anders dan ING BIC maar de banksystemen kennen de Postbank BIC niet (feit!) en daarom gebruikt de klant (wij dus) maar ING BIC.

- IB (afdeling die dit doet zit overigens in Zug, Zwitserland) moet de betaling op SHA zetten maar dat doen ze niet.

Aangezien Postbank inmiddels is opgegaan in ING zal waarschijnlijk het laatste het geval zijn. Ik had hier al over geklaagd bij de PB maar die zeiden dat het aan IB lag. Ik heb hier nog niet over geklaagd bij IB omdat het bij mij nog maar iets van 2x gebeurd is dat ik geld withdrawn heb. Maar de enige manier dat dit opgelost wordt is dat er over geklaagd gaat worden bij IB (en Todays/Linx, want daar zal het ook optreden).

Wat trouwens in dit kader interessant is is om te weten of het met andere banken wel goed gaat (dus witdrawen van geld van IB rekening zonder kosten). Iemand?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 9449 op 06-05-2009 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

En ik kan handelen :).

Om mijn post iets nuttiger te maken: ik moet zeggen dat ik tot nu toe niks heb terug kunnen vinden van de horror verhalen die ik wel eens lees. Maar misschien is dat omdat alles bij mij goed ging.

[ Voor 81% gewijzigd door Brons op 06-05-2009 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Brons schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 18:17:
Om mijn post iets nuttiger te maken: ik moet zeggen dat ik tot nu toe niks heb terug kunnen vinden van de horror verhalen die ik wel eens lees. Maar misschien is dat omdat alles bij mij goed ging.
Omdat alles goed ging ging er niets mis? Nuttige info i.d.d. ;)

En over die horror-verhalen (ik heb ze nooit gelezen maar dat terzijde): die komen waarschijnlijk van een paar mensen die niet approved zijn. Je kan op het internet wel meer verhalen vinden van mensen die niet blij zijn omdat iets niet gelukt is. Lijkt me niet erg maatgevend/relevant.

Na 5 topics die continu mede over IB gaan lijkt het me toch wel duidelijk dat het (voor mensen die wat meer handelen) de beste broker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Anoniem: 9449 schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 20:18:
[...]

Omdat alles goed ging ging er niets mis? Nuttige info i.d.d. ;)
De verhalen zijn meestal dat er iets fout gaat in het registratieproces wat met veel moeite te herstellen is. Funds die zoek zijn etc.
En over die horror-verhalen (ik heb ze nooit gelezen maar dat terzijde): die komen waarschijnlijk van een paar mensen die niet approved zijn. Je kan op het internet wel meer verhalen vinden van mensen die niet blij zijn omdat iets niet gelukt is. Lijkt me niet erg maatgevend/relevant.

Na 5 topics die continu mede over IB gaan lijkt het me toch wel duidelijk dat het (voor mensen die wat meer handelen) de beste broker is.
Ik denk dat de meeste verhalen zijn van mensen die voor de approval al geld overmaken en daardoor hun geld een tijdje kwijt zijn. Aan het einde van het registratieproces vraagt IB ook al om geld over te maken. Wat veel ook doen, lijkt mij. Ik heb gewacht op approval.

Het enige wat IB nog schort is een goede support desk (zelf niet mee gemaakt, de registratie emails kregen meestal binnen 8 uur respons). Qua prijs en executie is er volgens mij geen betere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Zit te zoeken hoe ik een poll kan maken, maar kan het hier niet 1,2 3 vinden. Wat verwachten jullie wat de beurs de komende twee maanden doet.

< 255 dus zakken tot hoeveel ...
= 255 dus gelijk blijven ... om en nabij
> 255 dus stijgen tot hoeveel ...

Eventueel met motivivatie...

Edit: Ik verwacht een stijgende lijn, eventueel met kleine correcties. Denk dat het ergste voorbij is, en de economie weer aantrekt ( consu vertrouwen, grondstoffen, voorraden, etc )

[ Voor 25% gewijzigd door NeoMe op 06-05-2009 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
> 255

Omdat er minder mis is met de economie dan wij door alle media opgedrongen krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Tja, dat soort dingen zijn altijd lastig te voorspellen (maar wel leuk om te schatten).

Als minimum voor de AEX begin dit jaar had ik 180-190 aangehouden. Is niet precies uitgekomen, maar wel beter dan de doemdenkers met hun 150. Ik denk dat veel beleggers nu aan de zijlijn staan te trappelen, wat mondjesmaat vraag naar aandelen veroorzaakt. Het is al zat gezegd, zij willen de boot niet missen. Merkte ik bij mezelf ook --> aandelen gekocht.

Ik gok dat de index omhoog wiebelt naar 270-280 en dat dit het voorlopige maximum is.

Note: dit is dermate een gok, dat ik op basis hiervan niet durf te handelen ;)

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-05 19:33
De VIX is nog erg hoog. 4%+ gebeurde nog een paar dagen geleden en dat geeft alleen maar aan dat het nog niet helemaal goed zit. Ik had eigenlijk al wel weer een grote terugval verwacht na alle stijgingen. Komt die er nog? Iedereen lijkt nu erg optimistisch, maar toch verwacht ik dat we nog een keer naar beneden gaan.

(heb geen aandelen in het bezit, volg het wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Vanwege het bereiken van de 1000ste post hierbij een nieuw topic:

Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:02
See you in part 6! :)