Telfort Internet ervaringen topic - Deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste
Acties:
  • 83.217 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als je rechtstreeks naar de pagina gaat waar webmail.telfort.nl naar probeert te verwijzen?
http://webmail.telfort.nl...=telfort.nl&style=default

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo. sinds gisteravond kan ik niet meer de inlog webmail pagina van telfort raadplegen. Ik heb de modem gereset, cookies enz enz verwijdered maar mocht niet baten. Dit heb ik op al m,n (4) pc,s. Dit probleem heb ik ook met m,n draadloos laptop maar log ik in via het netwerk van de buren dan krijg ik de inlog webmail pagina van telfort wel te zien en kan ik ook inloggen op al m,n email adressen. Lijkt alsof m,n ip nummer ergens is geblokt maar ik doe verder niks bijzonders en die email adressen gebruik ik amper. voor de rest werkt hier ook alles gewoon goed en normaal. Vreemd dit! dan maar ff modem een dag uit laten staan voor een nieuw ip nummer? als je die krijgt he haha

Groeten!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJAARDA|IA
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-08-2019
rick77 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 20:15:
Ik heb de laatste tijd last van dalende snelheden in de avonduren (verschillende speedtests om 19.00, 19.30 en 20.00 geprobeerd en snelheden met allemaal dalen sterk naarmate het 'drukker' wordt). 19.30 nog 1MB/s, nu minder dan 0.5MB/s (via 100mb.bin op speedtest.bbned.nl). Hier had ik eerder geen last van met Telfort: altijd volledige 20Mbit (is ook mijn intrainsnelheid); aangesloten op KPN netwerk. Meer mensen hier last van?
Ik heb hetzelfde probleem vanaf het moment dat ik van Het Net ben overgestapt naar Telfort. Het probleem loopt nu ongeveer 3 maanden. Via de helpdesk kwam ik niet verder en heb het probleem aangekaart via kassaklachten. De afdeling klantenreacties is nu de beheerder van de klacht en probeert hiervoor een oplossing te zoeken al gaat dat ook zeer moeizaam! :( De medewerker van KPN van de afdeling klantenreacties is van goede wil, maar moet lijdzaam afwachten of er ooit eens door Telfort actie wordt ondernomen. Zonder dat er contact is geweest met mij, durft men als reactie aan deze afdeling terug te koppelen dat er telefonisch overleg is geweest en ik akkoord ben met de oplossing. Een klein leugentje moet kunnen toch? :*) Het is te hopen dat een keiharde manager daar ooit nog eens een stokje voor gaat steken!
Misschien is het probleem ook wel te wijten aan een capaciteitprobleem, maar of ze dat zullen toegeven is maar de vraag. We wachten het af. Als er een oplossing is zal ik je hiervan op de hoogte brengen en andersom wil ik je vragen hetzelfde te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jipenjanneke
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:46
Aldmar schreef op donderdag 06 november 2008 @ 18:07:
Ik zit sinds vandaag in stap 4 (Technische oplevering) van het aanvraagproces voor alleen internet op een kale lijn. Internet zou moeten werken in de week van 19 november. Over krap 2 weken dus.

Ik heb altijd gedacht dat er een installateur zou komen om de lijn te testen. Voor 19 november zou die installateur geweest moeten zijn. Dat lijkt me nogal kort dag, krap 2 weken... Wanneer kan ik dat telefoontje verwachten? Of komt er helemaal geen installateur?
Ik hoop dat ik je vraag volgende week kan beantwoorden. Ik heb Telfort internet aangevraagd als nieuwe lijn, dus zou het op mijn tweede aderpaar moeten komen. Het zou gereed zijn in de week van 12 november, en ik heb niks gemerkt van een installateur die nog langs zou komen. Ik heb het modem zelf maar alvast aan de tweede aderpaar geprutst, maar het lijkt mij logischer als een installateur een aansluiting zou maken daarvoor. Ik ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49
Ik heb eergisteren een half uur met een helpdeskmedeewerker van Telfort aan de lijn gehangen.
Op m'n probleem dat shares van wireless->"alles" in m'n netwerk (meestal) niet te benaderen zijn en van wired->wired (meestal) wel was het antwoord "hier geven we geen support op".

Op m'n andere probleem dat zeer regelmatig (meermaals per dag) m'n wireless verbinding (signaal?) wegvalt (merk dit op een Windows laptop en een Macbook, op hetzelfde moment) was het antwoord: "dat ligt aan uw omgeving, er stoort iets. Ik zei dat ik al alle kanalen had geprobeerd en dat ik toch dacht dat er iets in de router niet pluis was was het antwoord: "ik had 't fout, het lag aan m'n omgeving. Ik moest bij al m'n buren maar op zoek naar een stoorzender.

"Een nieuw modem sturen ging zomaar niet" nee... want jah he, daar betaal ik tenslote voor bij Telfort, dus waarom zouden ze ook service verlenen.

Zeer helpvol dus.
lt_cmd_data schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 16:25:
1) Weet je zeker dat je wireless profiel goed staat dat hij niet een onbeveiligd netwerk bij de buren pakt?
Dat weet ik zeker ja.
2) probeer eens ander kanaal, of breng alle gebruikte wireless kanalen in kaart en ga op een ongebruikte zitten.
Heb uitgebreidt verschillende kanalen geprobeerd en met Netstumbler gekeken of er geen andere sterken wifi signalen in de buurt zitten. Geen resultaat.
2) Probeer eens continu de apparatuur te pingen dat kan in dos prompt "ping apparaatnaamofip -t of een mooi gratis programma pinginfoview
Dank voor de tip... handige programmatjes op die site!
3) Als je in de zyxel dns van opendns gebruikt werkt je interne dns niet meer goed omdat hij enkel gaat zoeken op internet. Workarround is dhcp alle ip's te reserveren zodat ze static blijven je hostfile op elk apparaat aantepassen (onder windows "hosts" (C:\WINDOWS\system32\drivers\etc)
Dit snap ik nog niet helemaal.

Ik heb in de Zyxel bij Network->WAN->Internet Access Setup de OpenDNS IP's ingevuld.
Maar, nu zie ik bij Network > LAN > DHCP Setup dat je daar ook weer DNS IP's kunt invullen, deze heb ik echter allemaal default op DNS Relay, Obtained from ISP, Obtained from ISP staan. Is dat goed?
4) probeer het probleem eerst in kleine schaal op te lossen dus tussen 2 apparaten en werk zo verder.
Yes.
5) als je vista gebruikt staan kan het zijn dat op wired kaart de shares wel open staan en op de wireless kaart niet.
Vista gebruik ik alleen op een wired aangelosten systeem, daar zit ook geen wireless kaart in.

Als ik nu zou weten dat ik met een ander modem/router (Fritzbox?) het zaakje stabieler aan de praat zou kunnen krijgen bestelde ik er vandaag nog een.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Webmail telfort probleem is opeens opgelost O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goede dag mensen, ik heb een vraag ivm met Telfort Standaard modem en een DLINK Router.

Het gaat om de D-LINK DI-724GU (http://www.dlink.com/products/?model=DI-724GU)
Ik wil graag een poort openen om gebruik te maken van een programma, op mijn eigen router heb ik dit keurig ingesteld maar het blijkt dat ik dit ook op de Telfort modem moet toepassen.
Alleen ik weet niet waar dit moet gebeuren. Kan iemand me misschien helpen waar ik dit moet opslaan.
Of dat ik misschien een optie kan uitschakelen zodat ik niet meer hoef te forwarden op de modem van telfort ?

Voor de lezers, Ik gebruik dus de Telfort Modem + D-LINK om draadloos te gaan internetten.
Mijn router had ik al voor ik na telfort opstapte, dit is erg lastig nu. Blijkt dat ik toch naar een provider moet dat geen routing modem ondersteunt.(zonder firewall en modem met router ingebouwd)

Alle hulp is welkom, ik heb van alles geprobeerd maar niets hielp. Misschien dat ik de antwoord van jullie kan krijgen. Bedankt !

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2008 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:42
@stefimke
Ik zou die OpenDNS uit de zyxel gooien en gewoon de standaard instellingen gebruiken, je kan altijd nog in de verschillende computers de dns-instellingen veranderen. Is iig eenvoudiger dan host-files gaan aanpaasen op alle systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 15:59

Aldmar

Niks...

jipenjanneke schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 10:38:
[...]

Ik hoop dat ik je vraag volgende week kan beantwoorden. Ik heb Telfort internet aangevraagd als nieuwe lijn, dus zou het op mijn tweede aderpaar moeten komen. Het zou gereed zijn in de week van 12 november, en ik heb niks gemerkt van een installateur die nog langs zou komen. Ik heb het modem zelf maar alvast aan de tweede aderpaar geprutst, maar het lijkt mij logischer als een installateur een aansluiting zou maken daarvoor. Ik ben benieuwd...
Ik denk niet dat er dan nog een installateur komt...

Ik heb vandaag ook even gekeken naar het ISRA punt. Bleek dat er helemaal niets was aangesloten. De kabels zaten gewoon los in de contactdoos :/

Nu moet ik alleen even weten welke kleur ik aan welk contactpunt moet monteren. Heb al de telefoonstekker die je bij het installatiepakket zat opengemaakt, maar daar zitten kabeltjes in met andere kleuren (groen/zwart/geel/rood ipv blauw/wit/rood/oranje) 8)7 Weet jij hoe het aangesloten moet worden? (of iemand anders ;))

Afbeeldingslocatie: http://i4.photobucket.com/albums/y101/Aleko1/P1000566.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Aldmar schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 20:28:
[...]

Ik heb vandaag ook even gekeken naar het ISRA punt. Bleek dat er helemaal niets was aangesloten. De kabels zaten gewoon los in de contactdoos :/

Nu moet ik alleen even weten welke kleur ik aan welk contactpunt moet monteren. Heb al de telefoonstekker die je bij het installatiepakket zat opengemaakt, maar daar zitten kabeltjes in met andere kleuren (groen/zwart/geel/rood ipv blauw/wit/rood/oranje) 8)7 Weet jij hoe het aangesloten moet worden? (of iemand anders ;))

[afbeelding]
Je hoeft alleen maar de rode en blauwe aan te sluiten als het signaal op het eerste aderpaar binnenkomt en oranje en wit gebruiken als je adsl signaal op het tweede aderpaar binnenkomt. Deze 2 draden sluit je dan aan op de 2 punten die het verste uit elkaar staan.
Afbeeldingslocatie: http://www.kleinspul.nl/products_pictures/m_telefoondoos_bedr_vierk.jpg

Als je de onderstaande aansluiting gebruikt of iets wat erop lijkt dan moet je de 2 draden aansluiten op de 2 middelste aders van de aansluitdoos.
Afbeeldingslocatie: http://www.kleinspul.nl/products_pictures/m_wcd_rj12_box.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar

Aldmar

Niks...

Hurricane schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 20:36:
[...]

Je hoeft alleen maar de rode en blauwe aan te sluiten als het signaal op het eerste aderpaar binnenkomt en oranje en wit gebruiken als je adsl signaal op het tweede aderpaar binnenkomt. Deze 2 draden sluit je dan aan op de 2 punten die het verste uit elkaar staan.
[afbeelding]

Als je de onderstaande aansluiting gebruikt of iets wat erop lijkt dan moet je de 2 draden aansluiten op de 2 middelste aders van de aansluitdoos.
[afbeelding]
Ah oké. Dus het is óf rood/blauw óf oranje/wit? Dan probeer ik beiden een keer en zie wel welk paar werkt. Maakt het nog uit of bv oranje links of rechts zit?

Mijn aansluiting zit eruit zoals de tweede van rechts, de rechthoekige:
Afbeeldingslocatie: http://www.mxstream.nl/support/Uitvraag/stekkerdoos.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aldmar schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 20:41:
[...]

Ah oké. Dus het is óf rood/blauw óf oranje/wit? Dan probeer ik beiden een keer en zie wel welk paar werkt. Maakt het nog uit of bv oranje links of rechts zit?

[afbeelding]
Dat is gelukkig wel de makkelijkste doos, heb die zelf ook. Volgens mij zit wit bij mij links, maar of het uitmaakt? Ik heb er een kast voor staan, kan het dus niet voor je nazien. Maar je hebt niet zoveel mogelijkheden, dus het moet vast wel lukken.

Wel bizar dat dat zo in die doos zat, als je daar niet achterkomt kan je lang met de helpdesk bellen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jipenjanneke
Aldmar schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 20:41:
[...]

[afbeelding]
Het is inderdaad rood+blauw óf oranje+wit en welke links zit maakt niet uit.
Op jouw plaatje heb ik het model ISRA helemaal rechts. Er komt een loden leiding uit de grond met daarin koperen draadjes afgeschermd door in kaarsvet gedrenkt papier. Van kleuren is helemaal niks te zien, het is allemaal papierkleur. Solderen lukt (mij) niet dus je moet je eigen draadjes erop knijpen. Lijkt me niet echt vreselijk doe-het-zelf. En het zal officieel ook niet 'mogen'. Ik denk dat Telfort bij nieuwe lijnen er op gokt dat er al een keer een aansluiting is geweest en er dus ook nog een kpn-contactdoos is. En in die paar overige gevallen zal de klant het zelf aansluiten of de helpdesk bellen waarna er dan alsnog een kpn-monteur komt. Maar dat is allemaal geheel gegokt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:44
Aldmar schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 20:28:
[...]

[afbeelding]
Als ik het zo zie zou ik het netjes in je WCD aansluiten, dan kun je er een standaard stekker opzetten naar je modem toe. aderpaar 1 is vaak rood-blauw 2 is oranje-wit.

@jipenjanneke: Ik zou daar ook m'n geld op zetten, zo gaat het bij de meeste ADSL-aanbieders overigens.

[ Voor 5% gewijzigd door Loekie op 08-11-2008 22:30 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:16

OgWok

U.N.C.L.E.

[...]

3) Als je in de zyxel dns van opendns gebruikt werkt je interne dns niet meer goed omdat hij enkel gaat zoeken op internet. Workarround is dhcp alle ip's te reserveren zodat ze static blijven je hostfile op elk apparaat aantepassen (onder windows "hosts" (C:\WINDOWS\system32\drivers\etc)
Snap dit niet helemaal, tenminste het DNS gedeelte. Kan je dat uitgebreider uitleggen?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
OgWok schreef op zondag 09 november 2008 @ 12:03:
[...]

Snap dit niet helemaal, tenminste het DNS gedeelte. Kan je dat uitgebreider uitleggen?
Ik weet ook niet of dit correct is, ik heb ook opendns op de WAN-kant staan en dan vervolgens bij DHCP-server onder LAN als eerste de lokale caching DNS ingevuld(dns-relay) en dat komt uit op de Zyxel.
De volgende 2 staan op obtained from ISP.
Dus 4 DNS: Cache op zyxel en als die niet werkt dan openDNS, werkt die niet dan die van telfort.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Loekie schreef op zondag 09 november 2008 @ 12:53:
[...]

Ik weet ook niet of dit correct is, ik heb ook opendns op de WAN-kant staan en dan vervolgens bij DHCP-server onder LAN als eerste de lokale caching DNS ingevuld(dns-relay) en dat komt uit op de Zyxel.
De volgende 2 staan op obtained from ISP.
Dus 4 DNS: Cache op zyxel en als die niet werkt dan openDNS, werkt die niet dan die van telfort.
Bedoel je zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://super-moem.pointclark.net/GOT/DNS_ZY.jpg
offtopic:
Overigens gebruik ik de DHCP server van de Zyxel niet, daar heb ik een Linux bak voor.

[ Voor 9% gewijzigd door OgWok op 09-11-2008 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
OgWok schreef op zondag 09 november 2008 @ 14:01:
[...]

Bedoel je zoiets:

[afbeelding]
offtopic:
Overigens gebruik ik de DHCP server van de Zyxel niet, daar heb ik een Linux bak voor.
Yup,
Daarmee kun je de std DNS van telfort overschrijven. Je zou die linuxbak dan ook als DNS-proxy kunnen instellen dmv ik meen squid. Caching heeft als voordeel nl dat het iets sneller werkt.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lt_cmd_data
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik vond dit programma op internet om de Noise Margin (dB) en je connnection snelheid in de gaten te houden.
Ik heb het nog niet getest met de zyxel modem. Maar er staat bij dat Zyxel P2602HWL-D1A en P-660H-D1 worden ondersteund. Zelf gebruik ik de speedtouch modem waarbij het programma prima goed werkt. Link Routerstats Lite Plaatje

[ Voor 6% gewijzigd door lt_cmd_data op 10-11-2008 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:54

World Citizen

FreeReef.nl

Ik had al eens aagegeven dat ik het administrator@tiscali.nl adres in handen heb... en toen is er gevraagd om wat voorbeelden van mail te geven die ik daarop ontvang.

Dit vind ik moeilijk... je kan natuurlijk niet zomaar alles online knallen..

Maar de volgende mail wil ik toch met jullie delen.

Van Google....

Dear site owner or webmaster of tiscali.nl,

We recently discovered that some of your pages can cause users to be
infected with malicious software. We have begun showing a warning page
to users who visit these pages by clicking a search result on Google.com.
Below is an example URL on your site which can cause users to be
infected (space inserted to prevent accidental clicking in case your
mail client auto-links URLs):

http://home.tiscali .nl/********

Here is a link to a sample warning page:
http://www.google.com/int.../home.tiscali.nl/********

We strongly encourage you to investigate this immediately to protect
your visitors. Although some sites intentionally distribute malicious
software, in many cases the webmaster is unaware because:

1) the site was compromised
2) the site doesn't monitor for malicious user-contributed content
3) the site displays content from an ad network that has a malicious
advertiser

If your site was compromised, it's important to not only remove the
malicious (and usually hidden) content from your pages, but to also
identify and fix the vulnerability. We suggest contacting your hosting
provider if you are unsure of how to proceed. StopBadware also has a
resource page for securing compromised sites:
http://www.stopbadware.org/home/security

Once you've secured your site, you can request that the warning be
removed by visiting
http://www.google.com/sup...in/answer.py?answer=45432
and requesting a review. If your site is no longer harmful to users,
we will remove the warning.

Sincerely,
Google Search Quality Team

dus dan weten jullie het :)

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Tja, hoewel slordig is dit niet enorm schokkend, het mailtje van google is naar admin@domain.com gestuurd om het zomaar te zeggen. Zolang er geen password resets vanuit het telfortsysteem naar toe gestuurd worden of andere gevoelige klant-informatie van telfort zelf. Klanten en externen die verwachten antwoord te krijgen als ze mail naar administrator@telfort.nl sturen zullen wel bedrogen uitkomen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

jipenjanneke schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 22:01:
[...]

Het is inderdaad rood+blauw óf oranje+wit en welke links zit maakt niet uit.
Op jouw plaatje heb ik het model ISRA helemaal rechts. Er komt een loden leiding uit de grond met daarin koperen draadjes afgeschermd door in kaarsvet gedrenkt papier. Van kleuren is helemaal niks te zien, het is allemaal papierkleur. Solderen lukt (mij) niet dus je moet je eigen draadjes erop knijpen. Lijkt me niet echt vreselijk doe-het-zelf. En het zal officieel ook niet 'mogen'. Ik denk dat Telfort bij nieuwe lijnen er op gokt dat er al een keer een aansluiting is geweest en er dus ook nog een kpn-contactdoos is. En in die paar overige gevallen zal de klant het zelf aansluiten of de helpdesk bellen waarna er dan alsnog een kpn-monteur komt. Maar dat is allemaal geheel gegokt.
Houd je er rekening mee dat er om de draden ook nog een laagje bescherming (rood spul) zit die je er eerst af moet krabben. Als je trouwens heel goed kijkt kan je verschil in kleur zin in het papier wat om de kabel zit. Dat is alleen niet altijd meer goed te zien en soms moet je dan ook de kabel verder aanstrippen voordat je het pas goed kunt zien. Dat is alleen een werkje voor de KPN monteur en niet voor de klant. Die mag hier in principe niet aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een (redelijk) positieve ervaring met Telfort (en tip voor mensen die een nieuw abonnement aanvragen):

Ben 3 maandan bezig geweest een internetabonnement bij Telfort te regelen. De eerste twee vragen werden afgeketst omdat danwel "de lijn vol zat" of "de centrale vol zat." Na navragen bleek dit niet het helemaal het geval: door de toevoeging bij m'n huisnummer (woon op 9 bis 1) werd het bij Telfort niet goed doorgegeven aan KPN, of bij KPN niet goed opgepakt. Hoe dan ook, KPN gebeld, en zij konden mij vertellen dat mijn echte huisnummer (in hun systeem dan) 9-1 was. Dus nieuw abo aangevraagd bij Telfort onder nr 9-1 en bingo! Daar was m'n installatiepakket! Ook nog eens op het juiste adres! (blijkbaar weet de postbode ook iets van huisnummertoevoegingen :P )

Nou ben ik niet een echte tweaker-tweaker, maar redelijk handig, dus ik dacht: dat installeer ik zelf wel even. Ene aderpaar werkt niet, dan maar het andere proberen. Ook geen signaal... hm.... Het IS/RA punt wordt gedeeld met de bovenburen, dus daar kan ik ook niet aan lopen klooien (is een ouderwetse lasdop). Dus de vorige bewoner gebeld (die heeft ook adsl gehad hier) en die zei: "Gewoon stekkertje in het telefoongat gestopt en hup! ik had signaal." KPN gebeld: "Ja hoor, uw signaal zit op dezelfde lijn als dat van de vorige bewoner."

Toch maar een monteur gebeld en wat bleek? Teflort/KPN had het signaal op een derde aderpaar gestopt, wat doodliep in het IS/RA punt. Dus de monteur verwisselt de draadjes en toen werkte het! Eindelijk! Op maximum snelheid! (daar was de monteur ook redelijk verbaasd over met die oude bedrading in ons huisje...). Maar wel mooi 50 euro lichter aan de monteur |:(

Tip: check dus echt alle aderparen voor je een monteur belt!

EDIT: Hoewel ik niet zeker weet of je zelf aan het IS/RA punt mag zitten... De monteur wist ook niet zeker of dit nou verantwoordelijkheid was van de huiseigenaar of KPN. KPN is in principe verplicht om ervoor te zorgen dat je een goed werkend IS/RA punt hebt, en zo'n oude lasdop zou daar niet onder vallen. Dus: verantwoordelijkheid KPN, maar zij zullen altijd zeggen "het werkt toch goed?" Dus: verantwoordelijkheid klant... Met een nieuwer IS/RA punt zou het in principe makkelijker moeten zijn...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2008 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Tot en met ISRA is het de verantwoordelijkheid van KPN, maar alleen als je er niet in hebt zitten prutsen. Een lasdop is 1 van de typen ISRA. KPN heeft alleen een leververplichting voor analoge telefonie, is er geen ISRA aanwezig dan moet je of een goede ADSL-aanbieder hebben of bij KPN zitten.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Hoe kun je ook alweer met tel1 naar tel2 bellen met de Zyxel modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 13:48

Bergie

Lekker belangrijk...

Nou met een beetje geluk/pech heb ik vanaf morgen geen internet van Telfort meer.

Na al 2 aangetekende brieven verstuurd te hebben en ik aflopen vrijdag weer een factuur kreeg waarop netwerkkosten werden doorberekend was ik het flauw en heb ik vrijdagavond maar weer eens gebeld met de klantenservice.

Werd op zich prima geholpen; netwerkkosten verhaal zou weer uitgezocht worden, kan natuurlijk weer een paar weken duren; had ook niks anders verwacht. Mevrouw zag ook dat er op 6 november een brief van mij ontvangen was dus daar kon ik ook snel antwoord op verwachten. Beloftes werden er natuurlijk niet gedaan maar ik werd tenminste wel vriendelijk geholpen. Iets wat ik al eens anders heb meegemaakt bij Telfort.

Anyway, zaterdag al een brief van Telfort; betreffende de annulering van mijn verhuisverzoek :? Welk verhuisverzoek? Ik ben in juli verhuisd ja, en dat heeft al genoeg ellende gekost om mijn verbinding hier aan de praat te krijgen. Maar volgens de brief blijft mijn verbinding actief op 'bovenstaande adres' (wat dus gewoon mijn huidige adres is). Vreemd verhaal; ik heb na mijn verhuizing natuurlijk geen verhuisverzoek meer ingediend, laat staan deze geannuleerd :P

Nu kreeg ik vandaag ineens een mailtje met de bevestiging van de opzegging van mijn abbo per 11 november. Morgen dus :P Nu had ik ze in mijn brieven ook gevraagd dit per direct op te zeggen; maar dit had ik ook niet verwacht :+

Dus misschien heb ik morgen geen internet meer. Al is het eerst zien dan geloven. Ben wel benieuwd of ik dan ooit mijn teveel betaalde netwerkkosten, abbo kosten voor augustus en september waarin ze mij geen internet hebben geleverd, abbo kosten voor november en december en de gemaakte telefoonkosten terug ga krijgen; maar dat zie ik dan wel weer. Hier heb ik wel in mijn brieven om gevraagd/geëist.

Dan maar een Ziggo abbonement aanvragen; kijken of dat wel zonder problemen gaat :P

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

sh4dow schreef op maandag 10 november 2008 @ 15:51:
Hoe kun je ook alweer met tel1 naar tel2 bellen met de Zyxel modem?
####

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jipenjanneke
Hurricane schreef op maandag 10 november 2008 @ 13:56:
[...]
Houd je er rekening mee dat er om de draden ook nog een laagje bescherming (rood spul) zit die je er eerst af moet krabben. Als je trouwens heel goed kijkt kan je verschil in kleur zin in het papier wat om de kabel zit.
O wat goed, bedankt voor de tip. Ik vond het al vreemd dat het solderen niet lukte. Ik ga er eens goede verlichting bij pakken en het opnieuw bekijken.

Update: Jipenjanneke heeft dankzij Hurricane opeens internet, hetgeen Hurricane de held _/-\o_ van de dag maakt. Bovendien heb ik nu tegen 11Mbps internet op mijn tweede aderpaar, terwijl op mijn eerste aderpaar 4,5Mbps het technisch maximum is. Kortom: Jipenjanneke is erg tevreden.

En daarmee is ook de vraag beantwoord of er een installateur langskomt: nee dus.

[ Voor 27% gewijzigd door jipenjanneke op 10-11-2008 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05-2024

LWaS

Dus.

Nergens kan ik iets terugvinden over een storing bij Telfort afgelopen weekend, maar ik heb toch echt het hele weekend met een continu aan/uit knipperende verbinding gezeten.

Gelukkig is dit de eerste keer in bijna een jaar, dus ik zal verder niet klagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

jipenjanneke schreef op maandag 10 november 2008 @ 19:18:
[...]

O wat goed, bedankt voor de tip. Ik vond het al vreemd dat het solderen niet lukte. Ik ga er eens goede verlichting bij pakken en het opnieuw bekijken.

Update: Jipenjanneke heeft dankzij Hurricane opeens internet, hetgeen Hurricane de held _/-\o_ van de dag maakt. Bovendien heb ik nu tegen 11Mbps internet op mijn tweede aderpaar, terwijl op mijn eerste aderpaar 4,5Mbps het technisch maximum is. Kortom: Jipenjanneke is erg tevreden.

En daarmee is ook de vraag beantwoord of er een installateur langskomt: nee dus.
Dank u Dank u :*) Kom het vaak genoeg tegen dus vandaar mijn opmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg vandag een mailtje van Telfort dat de algemene voorwaarden gewijzigd zouden worden per 1 december. Leuk zo een mailtje, maar wat is de wijziging?

Ik vroeg me ook af of iedere wijziging in de algemene voorwaarden gebruikt kan worden om het abo op te zeggen. Ze geven aan dat het geen prijswijziging maar een wijziging ten gevolge van veranderde wetgeving is.

ahhhh nm..
20.5 Indien een bij of krachtens wettelijke regeling vastgestelde maatregel dan wel een voor branche relevante gerechtelijke uitspraak Telfort noodzaakt tot het veranderen van de Overeenkomst en/of de dienstverlening, kan de Klant hieraan geen recht ontlenen de Overeenkomst te ontbinden of te beëindigen.
Blijft de vraag: Wat is de wijziging?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2008 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Blijft de vraag: Waarom lees je het topic niet even ;)

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basduijn
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-01 16:26
Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 11:51:
Ik kreeg vandag een mailtje van Telfort dat de algemene voorwaarden gewijzigd zouden worden per 1 december. Leuk zo een mailtje, maar wat is de wijziging?

Ik vroeg me ook af of iedere wijziging in de algemene voorwaarden gebruikt kan worden om het abo op te zeggen. Ze geven aan dat het geen prijswijziging maar een wijziging ten gevolge van veranderde wetgeving is.

ahhhh nm..

[...]

Blijft de vraag: Wat is de wijziging?
Je antwoord staat een paar pagina's terug:
Zie hieronder de wijzigingen in de algemene voorwaarden.
• Nieuwe postadres Alphen aan de Rijn als gevolg van de verhuizing
Telfort Internet
Postbus 217
2400 AE Alphen a/d Rijn
• Artikel 15.1 is gewijzigd i.v.m. de op hand zijnde wijziging van artikel 7.2a TW. Dit betekent dat Tiscali en 12move klanten niet meer, na minimum contractsduur (1of 2 jaar), stilzwijgend verlengd worden, echter per maand kunnen opzeggen.
• Klant kan nu ook via elektronische weg gebruik maken van het annuleringsrecht.
• Nummering vanaf 2.22 in AV klopte niet in oude versie; dit is aangepast.
• Artikel 2.25 betreffende duur telefonie overeenkomst is verwijderd omdat in artikel 15.1 wordt verwezen dat voor de klant nu van toepassing is dat tenzij anders in de overeenkomst bepaald is, de klant een abonnement afsluit voor onbepaalde tijd met een minimum duur van 12 maanden.
Het je kan je abbonement niet wijzigen naar aanleiding van deze wijziging van algemene voorwaarden. De reden is omdat deze wijziging positief uitpakt. Deze zelfde vraag heb ik namelijk aan Telfort gesteld en ook hier op het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok thanks.. had wat verder terug moeten kijken.. excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaike
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-12-2020
Hoi,
Ik ben oorspronkelijk lid geweest van Abel. Nu heb ik nog altijd die ADSL-router met WIFI van Abel en die houd ik lekker want het werkt en ik heb er meerder PC's op aangesloten enzo.

Nu is mijn vraag; kan ik het Zyxel geval (de 1PC versie; P-2602R-D1A) meenemen naar mijn vakantieadres (buitenland) en op een af andere manier de telefoonlijn gebruiken, maar niet de modemfunctie. Ik heb daar namelijk al een ADSL aansluiting en WIFI-router. Dus het liefst zou ik de een kabel leggen naar de Zyxel (naar die ene poort die er in zit) en dan telefoneren met Nederland alsof ik in Nederland ben.

Ik snap wel dat het makkelijk is om dat hier in NL even te proberen voordat ik weg ga. En alles vast werkend te krijgen. Maar kàn het uberhaubt of denken jullie dat het zou kunnen, want dan probeer ik het. Graag ideeën en/of hulp.
Aaike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,
Ik las pas vanalles in het nieuws over de slecht beveiligde wireless router die door Telfort geleverd zou worden. Ik heb toevallig pas Telfort besteld. Maar als ik het goed begrepen heb, staan bij die geleverde router geen goede beveiligingsinstellingen ingesteld, maar zijn deze wel in te stellen als je weet hoe?
Of kan je met deze router gewoon je internet totaal niet beveiligen met WPA ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Hmm, ik heb nog steeds internet thuis :P Toch zou vandaag mijn aansluiting beëindigd zijn. Naja, nog maar ff afwachten dus :P

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jipenjanneke
Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 17:43:
Hoi,
Ik las pas vanalles in het nieuws over de slecht beveiligde wireless router die door Telfort geleverd zou worden. Ik heb toevallig pas Telfort besteld. Maar als ik het goed begrepen heb, staan bij die geleverde router geen goede beveiligingsinstellingen ingesteld, maar zijn deze wel in te stellen als je weet hoe?
Of kan je met deze router gewoon je internet totaal niet beveiligen met WPA ofzo?
Telfort zegt er dit over:
http://klantenservice.internet.telfort.nl/Nieuws/Mededeling-Router-van-Telfort-betrouwbaar.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke bedankt dat had ik nog niet gezien. Gewoon weer een kortzichtige beoordeling van de consumentenbond dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
aaike schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 17:05:
Hoi,
Ik ben oorspronkelijk lid geweest van Abel. Nu heb ik nog altijd die ADSL-router met WIFI van Abel en die houd ik lekker want het werkt en ik heb er meerder PC's op aangesloten enzo.

Nu is mijn vraag; kan ik het Zyxel geval (de 1PC versie; P-2602R-D1A) meenemen naar mijn vakantieadres (buitenland) en op een af andere manier de telefoonlijn gebruiken, maar niet de modemfunctie. Ik heb daar namelijk al een ADSL aansluiting en WIFI-router. Dus het liefst zou ik de een kabel leggen naar de Zyxel (naar die ene poort die er in zit) en dan telefoneren met Nederland alsof ik in Nederland ben.

Ik snap wel dat het makkelijk is om dat hier in NL even te proberen voordat ik weg ga. En alles vast werkend te krijgen. Maar kàn het uberhaubt of denken jullie dat het zou kunnen, want dan probeer ik het. Graag ideeën en/of hulp.
Aaike
Nee,

Je kunt het modem gebruiken i.p.v. het huidige modem of als je huidige modem al telefoonpoorten heeft kun je wellicht dat modem gebruiken voor telefonie. Ik weet echter niet of telfort toegang tot de sipservers vanaf andere netwerken toestaat.
Wellicht is een ATA wat voor je?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

LWaS schreef op maandag 10 november 2008 @ 23:28:
Nergens kan ik iets terugvinden over een storing bij Telfort afgelopen weekend, maar ik heb toch echt het hele weekend met een continu aan/uit knipperende verbinding gezeten.
Je bent niet de enige. Bij mij lag de verbinding er zondagavond een tijdje uit.
Toen het modem eindelijk in kon trainen bleek de dhcp server te bokken. De bekende problemen dus die ik al een half jaar nu meemaak. Al worden de problemen wel steeds minder frequent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 23:15:
[...]
Je bent niet de enige. Bij mij lag de verbinding er zondagavond een tijdje uit.
Toen het modem eindelijk in kon trainen bleek de dhcp server te bokken. De bekende problemen dus die ik al een half jaar nu meemaak. Al worden de problemen wel steeds minder frequent.
Yup, hetzelfde in Tilburg. dit was overigens al de 2e keer in 2 maanden en steeds op zondagavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IseT
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:50
Gister toen ik thuis kwam hoorde ik meteen van me moeder dat de telefoon het niet deed. Kijk ff op het modem en inderdaad geen verbinding... Meteen telfort gebeld. Wordt me verteld dat ik het modem moet resetten (speedtouch 780WL) en opnieuw instellen. Geen zin in gehad dus maar meteen de zyxel weer aangesloten (daar hebben ze wel toegang op) weer gebeld want die deed het ook niet. werd me gevraagd dat ding ook te resetten. Wel gedaan dit keer, en weer geen verbinding. Krijg ik te horen dat er een onderzoek wordt gestart voor mij bij de centrale. Ik vraag me af wat er dit keer aan de hand is. Vorige keer was het daar niet goed aangesloten, dus weer krijg ik te horen 5 á 10 werkdagen wachten -_-" . Gebeurd dit nog eens dan ben ik niet meer vriendelijk als ik ze bel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Wat een belachelijke onzin. Je kan toch zelf wel even een passwordje erop zetten. :? Ik zie het punt niet?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
MensionXL schreef op woensdag 12 november 2008 @ 10:28:
[...]

Wat een belachelijke onzin. Je kan toch zelf wel even een passwordje erop zetten. :? Ik zie het punt niet?
Tweakers kunnen dat, het 'gewone volk' lukt dat niet. ;()

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:58

Vrijdag

De Zwarte

Nou, mijn internet werkt weer sinds zaterdagavond (een wilde kreet van blijdschap, gevolg door gebonk en gedreun vanwege wild in het rondspringen schalde door de straat :P )

Ik heb mijn modem gewoon weer in de kamer gezet, wat dus betekent dat er ongeveer 9m extra kabel bijkomt vanaf het israpunt. Dat geeft geen problemen. Dus waar het nou aan lag, geen idee. Misschien dat er in de centrale een paar kabels verkeerd geknoopt waren ofzo :?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
Decon Frost schreef op maandag 10 november 2008 @ 13:46:
Ik had al eens aagegeven dat ik het administrator@tiscali.nl adres in handen heb... en toen is er gevraagd om wat voorbeelden van mail te geven die ik daarop ontvang.

Dit vind ik moeilijk... je kan natuurlijk niet zomaar alles online knallen..

Maar de volgende mail wil ik toch met jullie delen.

Van Google....

/snip Blaat...

dus dan weten jullie het :)
Waarom neemt Telfort dat adres niet gewoon terug? Begint een flauwe soap te worden zo.

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lt_cmd_data
  • Niet online
catchingfire schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 14:58:
-knip-

Dit snap ik nog niet helemaal.

Ik heb in de Zyxel bij Network->WAN->Internet Access Setup de OpenDNS IP's ingevuld.
Maar, nu zie ik bij Network > LAN > DHCP Setup dat je daar ook weer DNS IP's kunt invullen, deze heb ik echter allemaal default op DNS Relay, Obtained from ISP, Obtained from ISP staan. Is dat goed?
OgWok schreef op zondag 09 november 2008 @ 12:03:
[...]
Als je open dns gebruik kan je geen gebruik maken van \\naamvandepc\mapshare maar moet je \\ipadres\mapshare gebruiken. Een workarround is in je hostfile het ip koppelen aan een naam. Maar voordat je daar aan begint zou ik eerst even alles terug zetten en gebruik te maken van de standaard dns adressen van telfort. Vervolgens herstart al je netwerk devices of selecteer in windows (XP NL) "lan verbinding" > bestand > "herstellen". Hiermee word je arp cache geleegd, dns cache geleegd, en je ip gereleased en ge renewed.
Probeer dan eens je apparaten te benaderen. Als dan je probleem verholpen is. Kijk dan naar mij host file oplossing.

Om optimaal gebruik te maken van opendns is het beste om dns in te stellen op 2 plekken
Network > WAN > en dan tabblad "Internet Connection"
First DNS Server 208.67.222.222
Second DNS Server 208.67.220.220
Third DNS Server None

Network > LAN > en dan tabblad "DHCP Setup"
First DNS Server 208.67.222.222
Second DNS Server 208.67.220.220
Third DNS Server None

Als je nu een typefout maakt bijvoorbeeld. http://www.tttttweeeeaaaakkkkkeerrrssss.net krijg je de melding van opendns te zien dat de website niet opgevraagt kan worden.

Als je naar C:\WINDOWS\system32\drivers\etc gaat en hosts bestand opend in kladblok zie je dit staan:
# Bijvoorbeeld:
#
# 102.54.94.97 rhino.acme.com # bronserver
# 38.25.63.10 x.acme.com # x clienthost

127.0.0.1 localhost

Hier kan je dan als workarround je internet pc namen bijvoegen
192.168.1.33 naamvandepc
192.168.1.34 naamvande2epc
Wees wel zeker van dat je ip statisch is ingesteld.

Nog een andere nieuwe truc om je website sneller te laten laden is gebruik te maken van tiscali proxy server. Proxy's worden eigenlijk niet veel meer gebruikt maar ik heb het gevoel dat de pagina's nog net iets sneller inlaad hierdoor. Heb dit nu 3dagen getest en heb nog geen problemen van ondervonden.

In firefox 3.0.3 ga je naar
>extra > opties, knop geavanceerd>tabblad network
"Instellingen"
Handmatig proxy
proxy.tiscali.nl port 8080
vinkje aan voor alle protocollen gebruiken
geen proxy voor "localhost, 127.0.0.1, 192.168.1.0/24" (zonder " ")
Als je nu een typefout maakt bijvoorbeeld. http://www.tttttweeeeaaaakkkkkeerrrssss.net krijg je de melding van proxy server.

Als je het allerbeste resultaat wil hebben van gebruik maken van opendns zonder de host file workarround kan je het beste me video tutorial bekijken maar dan moet je wel een speedtouch 546 hebben. Die je voor een prikkie 2e hands kan kopen.

Voordelen(uit eigen ervaringen) met de speedtouch 546
+ Heeft mijn klapperende internet lijn opgelost
+ Tweaken van modem meer snelheid uit je lijn toveren
+ Opendns goed te implementeren.
+ Bij mij 1ms minder naar tweakers.net van 10~11ms naar 9~10 (merk je dus niks van)
+ port forwarden hoef je maar 1 plek te doen

speedtouch 546 kan ook gebruik maken van dynamic dns

Nadelen
- Telfort geeft geen (helpdesk)support op de modem (Ik heb ze niet nodig gehad daarvoor)
- DHCC in je logfile om de 2uur(heeft geen effect op je verbinding online gamen en voip blijft gewoon werken)
- bij voip en speedtouch 546, moet je 2 apparaten aanlaten, (iets meer stroom verbuik)

Letop:
Je moet om met 2 personen of meer te kunnen gamen bijv TF2 op de zelfde server UPNP aanzetten in de speedtouch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doane schreef op woensdag 12 november 2008 @ 12:46:
[...]

Waarom neemt Telfort dat adres niet gewoon terug? Begint een flauwe soap te worden zo.
Ik denk omdat het geen Telfort, maar een Tiscali adres is, en dat alleen mensen die het echt niet snappen hierheen mailen (geloof me, die lui van Google snappen wel meer niet ;))

Maar te zien aan hoe hij er mee te koop loopt, zal hij er wel iets voor terug willen hebben. Persoonlijk vind ik de manier waarop hij hiermee omgaat flauw. Wil je het niet hebben? Zeg het dan op. Wil je het wel? Zeur dan ook niet ;)

Al is het natuurlijk een slordig dat het mogelijk was om het aan te vragen...

• aaike
Loekie schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 23:10:
[...]

Nee,

Je kunt het modem gebruiken i.p.v. het huidige modem of als je huidige modem al telefoonpoorten heeft kun je wellicht dat modem gebruiken voor telefonie. Ik weet echter niet of telfort toegang tot de sipservers vanaf andere netwerken toestaat.
Wellicht is een ATA wat voor je?
Kun je me meer vertellen over een ATA?
Abel adverteerde met het feit dat je je nummer in het buitenland (any place, anywhere) kon gebruiken. Alleen moest je de router een keer in Nederland instellen.

• Loekie
aaike schreef op donderdag 13 november 2008 @ 09:32:
[...]

Abel adverteerde met het feit dat je je nummer in het buitenland (any place, anywhere) kon gebruiken. Alleen moest je de router een keer in Nederland instellen.
Een ATA.
Een apparaatje die je op je internet aansluit waarop je je SIP-account van bijv Telfort of Abel kan programmeren en je een analoog telefoontoestel kan aansluiten. Voordeel is vaak ook nog dat deze een stevig stuk kleiner zijn dan een compleet modem. ;) Bovendien hoef je dat ding alleen maar op een bestaand modem aan te sluiten en op z'n hoogst de firewall van het modem aanpassen voor SIP.

specs

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Bergie schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 18:00:
Hmm, ik heb nog steeds internet thuis :P Toch zou vandaag mijn aansluiting beëindigd zijn. Naja, nog maar ff afwachten dus :P
En vanmorgen had ik nog steeds internet. Gisteren wel de brief ontvangen waarin toch duidelijk stond dat ik per 11nov geen gebruik meer kon maken van mijn verbinding.
Is Telfort altijd zo traag met dit soort dingen? Niet dat ik het erg vind :P

Yamaha MT-09

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49
lt_cmd_data schreef op woensdag 12 november 2008 @ 15:53:
Als je open dns gebruik kan je geen gebruik maken van \\naamvandepc\mapshare maar moet je \\ipadres\mapshare gebruiken.
Heeft dat niet te maken met de "URL spellcheck" functie van OpenDNS? Ik moest deze optie die standaard aan staat uitzetten om m'n VPN connectie van m'n werk weer werkend te krijgen.

Kreeg vandaag overigens een mailtje van Telfort dat de algemene voorwaarden bijna verandert worden.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

catchingfire schreef op donderdag 13 november 2008 @ 10:13:
[...]

Kreeg vandaag overigens een mailtje van Telfort dat de algemene voorwaarden verandert zijn.
Nee, gaan veranderen per 1 december ;)

• lt_cmd_data
  • Niet online
catchingfire schreef op donderdag 13 november 2008 @ 10:13:
[...]

Heeft dat niet te maken met de "URL spellcheck" functie van OpenDNS? Ik moest deze optie die standaard aan staat uitzetten om m'n VPN connectie van m'n werk weer werkend te krijgen.
-knip-
Ik had me zover nog niet verdiept, maar dit haal ik van opendns site af.
Accessing computers on a private network by name

OpenDNS cannot resolve names that are on private networks, so some VPN software which tries to ask OpenDNS for an internal domain will fail.

Typo Exceptions provides a simple solution.

1. Create a free account or sign in to your account.
2. Add a network, if you haven't already.
3. Go to the Settings tab.
4. Click Advanced Settings.
5. Click Manage under Manage VPN Exceptions in the Domain Typos section.
6. Add your internal domain(s) to this list.
7. Wait 3 minutes (worst case) and all should be well.
Ik heb dit niet getest, maar het lijkt me wel de juiste oplossing.

[ Voor 7% gewijzigd door lt_cmd_data op 13-11-2008 10:48 ]

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Heb vanochtend ook de mail ontvangen van de heer Groeliken met de aankondiging wijziging van de algemene voorwaarden per 1 december.

Heb een bericht gestuurd aan de klantenservice wat er precies gaat veranderen.

Directe link naar bericht voor de klantenservice: klik hier

• Scandic2008
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-08 15:54
aaike schreef op donderdag 13 november 2008 @ 09:32:
[...]

Hier nog wat in het nederlands

Wikipedia: VoIP telefoonadapter

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Is toch eigenlijk van de zotte voor een zichzelf respecterend bedrijf als Telfort!!
Dat mailtje van die voorwaarden.....
Met ingang van 1 december 2008 wijzigt Telfort de Algemene Voorwaarden.

Wat betekent dit voor u?
De wijziging betreft een aanpassing als gevolg van veranderde wetgeving. Er verandert niets aan de kosten van uw abonnement.

Meer informatie
Per 1 december 2008 vindt u de nieuwe Algemene Voorwaarden op onze online klantenservice. Tot die tijd gelden de huidige Algemene Voorwaarden.

Met vriendelijke groet,
Telfort
O, hoezo? Wat verandert er dan inderdaad. Toch een kleine moeite om dat te vermelden! Of in ieder geval een linkje te plaatsten die rechtstreeks naar die nwe. voorwaarden verwijst ipv naar de algemene klantenservice gedeelte, waar je dan vervolgens weer moet gaan zoek en spitten!
Bovendien is een verandering van AV's een reden/mogelijkheid voor abonnees om het contract op te zeggen, wordt gemakshalve maar weggelaten.
Nee, er wordt alleen iets 'positiefs' vermeldt: "Er verandert niets aan de kosten".......

(wellicht staat er in de nwe voorwaarden wel dat er vanaf nu een opzeg termijn geldt van 5 jaar......)

Ronduit belachelijk en slordig!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Op zich al "verdacht" dat een slimme zakenjongen als Groeliken zo'n terloops mailtje laat versturen. En bijzonder opvallend dat je de wijzigingen kan bekijken op de dag dat ze ingaan. En niet eerder.

Geen slimme zet. Dat wordt weer strafbankje bij Kassa en Radar.

Helaas, nu valt het op en valt Telfort door de mand...... om bij Freek te blijven: weerzinwekkend.

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Stelletje luie donders daarzo, ik vind het wel erg makkelijk inderdaad om een wijziging zo te vermelden.

Dus heb ik ook maar een contact formulier ingevuld.

Edit : nu al antwoord maar vind het ook afwijkend naar mijn mening.
Hartelijk dank voor uw webformulier van 13-11-2008 met ticketnummer 15XXXXX. Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.

De wijzigingen die plaats zullen vinden op 1 december 2008, zullen niet ten nadele zijn voor de klant. Zie algemene voorwaarde 2.5.

2.5 Telfort behoudt zich het recht voor deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen. Telfort zal de Klant tenminste 30 dagen voordat deze wijziging(en) van kracht worden via een aankondiging per email op de hoogte stellen van het feit dat de wijzigingen worden gepubliceerd op de Website. Zulke wijzigingen of aanvullingen gelden ook ten aanzien van ten tijde van de wijzigingen lopende Overeenkomsten. De Klant heeft het recht de Overeenkomst te beëindigen binnen vier (4) weken na de hiervoor vermelde bekendmaking indien de wijzigingen objectief ten nadele van de consument strekken.

Wanneer een verandering in de algemene voorwaarden negatief uitpakt voor de klant, bijvoorbeeld bij een prijsstijging, is dat voor de klant een geldige reden om op te zeggen. Dat is nu niet aan de orde (alle wijzigingen zijn in het voordeel van de klant) en de klant heeft dus NIET het recht om op te zeggen.

Na 1 december zullen de nieuwe algemene voorwaarden bekend worden gemaakt op de website www.telfort.nl.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groeten,

Telfort klantenservice internet
XXXX XXXXXXX
Dus algehele conclusie is dat er wel wat veranderd maar dat telfort dat niet als negatief voor ons als klant ziet.

[ Voor 83% gewijzigd door LCD_viewer op 13-11-2008 17:38 ]

• asmi
  • Niet online
Wanneer een verandering in de algemene voorwaarden negatief uitpakt voor de klant, bijvoorbeeld bij een prijsstijging, is dat voor de klant een geldige reden om op te zeggen. Dat is nu niet aan de orde (alle wijzigingen zijn in het voordeel van de klant) en de klant heeft dus NIET het recht om op te zeggen.
Wijzigingen die niet nadelig zijn voor de klant zijn inderdaad geen reden om op te zeggen, maar het feit dat ze niet royaal duidelijk maken *wat* er dan precies is veranderd is op zich ook weer een grond waarop je zou kunnen opzeggen.

[ Voor 7% gewijzigd door asmi op 13-11-2008 18:18 ]

Verwijderd

Tnx voor de info

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2008 20:31 ]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik snap echt niet waarom mensen hier problemen hebben met die nieuwe voorwaarden. Zoeken jullie soms wat om over Telfort te klagen te hebben?
Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2008 @ 20:15:
Kan iemand aangeven wat de nieuwe voorwaarden zijn, en of ik daarom mijn abonnement op mag zeggen?
Lees een paar posts boven je zou ik zeggen.

[ Voor 48% gewijzigd door Gunner op 13-11-2008 20:29 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Kijk eens ook een bericht na mijn vraag wat er precies gaat veranderen in de AV:
Geachte heer/mevrouw ,

Hartelijk dank voor uw webformulier van 13-11-2008 met ticketnummer 154XXXX. Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.

Per 1 december 2008 vindt u de nieuwe Algemene Voorwaarden op onze online klantenservice.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groeten,

Telfort klantenservice internet
Kamfong Tjin Kam Yet

Mededeling
Per 1 augustus zijn de openingstijden van de Klantenservice van Telfort gewijzigd.
Ma t/m vrij 09.00-21.00 uur, zaterdag 10.00-17.00 uur, zondag gesloten.
U kunt de telefonische klantenservice bereiken op telefoonnummer 0900-9596 (€ 0,30 p/m).
Nou ik ben een stuk wijzer geworden |:( |:(

[ Voor 3% gewijzigd door OgWok op 13-11-2008 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaike
Thanx Loekie! Misschien een ATA inderdaad of mijn multifunctie-router van Abel meenemen.

Heeft iemand enige ervaring met Telfort telefoon op een ander adres en misschien zelfs in het buitenland?
Aaike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:42
Volgens mij kan je Telfort bellen alleen als je op het Telfort netwerk zit, dus in het buitenland kan je het sowieso vergeten. Met budgetphone bijv kan het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

OgWok schreef op donderdag 13 november 2008 @ 20:51:
Kijk eens ook een bericht na mijn vraag wat er precies gaat veranderen in de AV:

[...]

Nou ik ben een stuk wijzer geworden |:( |:(
Iets hoger zoeken in het topic
Zie hieronder de wijzigingen in de algemene voorwaarden.
• Nieuwe postadres Alphen aan de Rijn als gevolg van de verhuizing
Telfort Internet
Postbus 217
2400 AE Alphen a/d Rijn
• Artikel 15.1 is gewijzigd i.v.m. de op hand zijnde wijziging van artikel 7.2a TW. Dit betekent dat Tiscali en 12move klanten niet meer, na minimum contractsduur (1of 2 jaar), stilzwijgend verlengd worden, echter per maand kunnen opzeggen.
• Klant kan nu ook via elektronische weg gebruik maken van het annuleringsrecht.
• Nummering vanaf 2.22 in AV klopte niet in oude versie; dit is aangepast.
• Artikel 2.25 betreffende duur telefonie overeenkomst is verwijderd omdat in artikel 15.1 wordt verwezen dat voor de klant nu van toepassing is dat tenzij anders in de overeenkomst bepaald is, de klant een abonnement afsluit voor onbepaalde tijd met een minimum duur van 12 maanden.
basduijn in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 12"

Maar wel vaag waarom ze dat niet gewoon erbij zetten in jullie mail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 07:44
aaike schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 00:00:
Thanx Loekie! Misschien een ATA inderdaad of mijn multifunctie-router van Abel meenemen.

Heeft iemand enige ervaring met Telfort telefoon op een ander adres en misschien zelfs in het buitenland?
Aaike
Je kan altijd eens je buren vragen of je hem daar even mag aansluiten. Of een kennis uit een andere woonplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
De telefonie problemen lijken redelijk weg te zijn, maar nu is sinds een tijdje het internet bij mij met name 's avonds zoooo langzaam dat het irritant begint te worden.. heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen of een remedie? Computer aan mijn kant is niet echt veranderd oid. Ik gebruik de zyxel wireless, met een linksys PCI kaartje (WMP54G). Ik zelf dacht dat misschien iemand anders ook hetzelfde kanaal gebruikt, maar volgens de linksys software is dat niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 15:46
Ik zou vandaag overgaan van Planet nar Telfort. Ze waren zowaar een dagje te vroeg.

Nu heb ik het probleem dat gister en vandaag tegen achten tot ca 2130, de verbinding er om de haverklap uit ligt. Op het hoogtepunt is het elke 30 seconde raak. Na 2130 houdt de verbinding afwisselend tussen de 5 en 20 minuten stand.

Overdag wordt ingetraind op ca 15000/500. Tijdens het klapperen tussen de 10000/500 en 12000/500.
Direct op de kpn-kabel zonder splitter: 18000/1000.

De conclusie die ik trek is dat ik de draad tussen splitter en modem moet inkorten (is nu wel 15m, prima voor het oude 3mbit).

Maar het feit dat het klapperen alleen in de avond is, pleit mijn interne infrastructuur vrij lijkt me.

Of is door drukte/overspraak het KPN deel minder van kwaliteit en dat mijn infrastructuur net de nekslag geeft?
Kan dat uberhaupt een verklaring zijn?. Waarom ik het nog niet geprobeerd heb is dat ik geen ISRA meer heb en de KPN-kabel los in de kruipruimte hangt. En het nogal een gedoe is om (weer) met modem en computer helemaal onder de vloer te gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Titusvh op 14-11-2008 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
@Titusvh:
Een trafo van halogeen oid ergens naast je kabel liggen? Een lange kabel werkt nl als redelijke antenne voor dat soort zaken, als het alleen 's avonds gebeurt lijkt me dat te maken hebben met lampen oid die aangaan, een zwaarder gebruik van de lijn kan ook meespelen.
Een lange kabel is gewoon funest voor een wide-open verbinding, dus inkorten die hap.
PC hoeft niet naast modem, ethernet mag 100M zijn ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat je geen isra meer hebt is ook niet echt goed natuurlijk ;)

Ik zou inderdaad je aansluiting eens optimaliseren. Dat zal je zowieso moeten doen als je de helpdesk gaat bellen voor dit probleem. Alhoewel het daar waarschijnlijk al mis gaat op het moment dat je zegt dat je geen isra hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
Loekie schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 02:01:
Een trafo van halogeen oid ergens naast je kabel liggen? Een lange kabel werkt nl als redelijke antenne voor dat soort zaken, als het alleen 's avonds gebeurt lijkt me dat te maken hebben met lampen oid die aangaan, een zwaarder gebruik van de lijn kan ook meespelen.
Een lange kabel is gewoon funest voor een wide-open verbinding, dus inkorten die hap.
Ik zal eens 's avonds de lampen uitdoen als het weer speelt! Het gekke is dat een jaar lang overdag en 's avonds gewoon snel werkte (=8mbit overigens hier). Het modem is met een meter kabel verbonden met ISRA punt.

Met zwaarder gebruik bedoel je dan internet activiteiten van mijn wijkgenoten?

Ik merk wel dat er een aantal wireless verbindingen zijn die een sterker signaal geven volgens mijn pci kaart (maar met ander kanaal), maar die zijn er overdag ook nog gewoon.

oja, soms reset ik mijn modem maar eens, dan werkt het prompt weer OK.

[ Voor 3% gewijzigd door witteveder op 15-11-2008 10:43 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
witteveder schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 10:40:
[...]

Ik zal eens 's avonds de lampen uitdoen als het weer speelt! Het gekke is dat een jaar lang overdag en 's avonds gewoon snel werkte (=8mbit overigens hier). Het modem is met een meter kabel verbonden met ISRA punt.

Met zwaarder gebruik bedoel je dan internet activiteiten van mijn wijkgenoten?

Ik merk wel dat er een aantal wireless verbindingen zijn die een sterker signaal geven volgens mijn pci kaart (maar met ander kanaal), maar die zijn er overdag ook nog gewoon.

oja, soms reset ik mijn modem maar eens, dan werkt het prompt weer OK.
Was meer bedoeld op de reactie er direct boven ;)
Wireless is sowieso een bron van storing, als er 's avonds meer mensen online zijn via wifi dan deel je de beschikbare ruimte met al die mensen. Test eens met alleen kabel naar modem toe, zie je daar de zelfde verschillen? Dan ligt het aan modem/lijn, anders weet je het wel ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie weet de DNS van telfort toevallig?
Ik wil deze hard in mijn router instellen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 12:10:
Wie weet de DNS van telfort toevallig?
Ik wil deze hard in mijn router instellen namelijk.
Uhm, kijk eens in je modem (als die op dhcp staat).

195.241.77.55, 195.241.77.58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar

Aldmar

Niks...

Internet doet het bij mij ook! Het zou in mijn nieuwe woning in de week van 19 november moeten werken, echter sinds donderdagmiddag (ongeveer) doet hij het! _/-\o_

Misschien deed hij het wel eerder, maar de 4 draden in het ISRA punt zaten verkeerd aangesloten... Ik kwam daar toevallig achter toen ik de muur ging saucen(?) en daarom het plastic kapje verwijderde zodat deze niet smerig of afgeplakt hoefde te worden. Toen zag ik dat geen enkele van de vier draden was aangesloten! :X Ik heb toen zelf de witte en oranje aangesloten omdat mij ergens bijstond dat deze gebruikt diende te worden. Ik heb echter afgelopen donderdag het ISRA punt van mijn ouders open gemaakt om te kijken hoe deze zat aangesloten. Daar was de rode en blauwe draad gebruikt... Nadat ik deze twee ook bij mij had aangesloten trainde het modem meteen in op 8mbit (ADSL2 centrale), het maximale!

Ik ben blij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telfort Internet een goed product, dacht het niet!

Ik ben al bijna een half jaar een ontevreden klant van Telfort Internet, dit vanwege de slechte support via de telefoon en de lakse wijze van de afhandeling van bepaalde problemen.

Ik heb sinds mei 2008 internet van telfort waar de eerste (ja eerste) maand er niks mis ging, Internet was 18MB/s. Daarna ben ik eind juli verhuist naar een andere lokatie binnen Enschede.

Hier begon het gezeik, Ik heb nu nog maar 1 MB. Het internet is zo traag dat het niet eens nut heeft om op internet te gaan, De brief met wachtwoorden heb ik nooit gehad dus heb nog nooit van me telefoon gebruik kunnen maken en ik heb zelfs niet eens toegang tot mijn Webmail op Telfort.

Als je Telfort belt (waaraan ik al ongeveer 67 keer naar gebelt hebt, ja ik heb het stuk voor stuk op papier staan), krijg je te horen "Ja, onze excuses, we gaan het overleggen met onze Supervisor, waarna je weer 15 minuten in de wacht gegooit wordt, en dan te horen krijgt dat je maar op je brieven moet wachten en anders heb je pech.

Ik sta echt op het punt om een Gerechtelijk proces op te starten om onder me jaarcontract af te komen en gewoon naar een andere provider te stappen die mij wel stabiliteit en service kan bieden.

Voorheen kon ik ook in mijn webbased configuration komen maar sinds kort gezeik met een supervisor van Telfort kan ik (ongeacht een reset) niet meer daarin komen.

Sinds 2 maanden terug heeft mijn modem het begeven, toen ik belde met Telfort hebben ze een ticket voor de 2e lijn aangemaakt om een nieuwe modem aan te schaffen, na 3 weken nog geen nieuwe modem, Als je belt kreeg ik te horen dat er niks in de ticket stond en ik nog maar even 3 weken moest wachten. Na 5 weken kreeg ik een modem! Die mij het zelfde gezeik als voorheen gaf.

Al met al dubbel gezeik om niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Kan je het niet gewoon op artikel 13.4 van de Algemene Voorwaarden gooien?
Indien Telfort niet dezelfde of een vergelijkbare dienst op de nieuwe locatie levert, dan zijn de Klant en Telfort met inachtneming van één maand, gerechtigd tot opzegging.
Ik ben na mijn verhuizing van 20 MB naar 2 MB gegaan (ook in Enschede toevallig) en na twee aangetekende brieven kreeg ik vorige week een (standaard) brief dat mijn abo. per vorige week dinsdag beëindigd zou worden. Dus mijn brieven lijken effect gehad te hebben.
Dat ik nog steeds via Telfort internet geeft wel aan dat het een stel incapabele prutsers zijn daar :P

Er zal begin december vast wel weer een factuur voor januari geïncasseerd worden; maar die kan ik dan tenminste gewoon storneren. Hoe ik de de kosten voor het deel van november + december terug ga krijgen wordt nog een lang verhaal ben ik bang.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, helaas is die tijd al verstreken.

Na een kei en kei harde reset is de 1011 kbps / 254 kbps opgelopen tot 9047 kbps / 1081 kbps, iets beter maar nog niet volledig zoals het product is aangeboden (Begin allemaal nu niet gelijk over het feit dat je niet de volledige kbps haalt op ADSL, die crap hoef ik allemaal niet te horen). Die reset heeft ook geholpen tot de toegang in de modem zelf via telnet

De DSL Line resultaten waren nu als volgt:
noise margin upstream: 8 db
output power downstream: 21 db
attenuation upstream: 18 db
tone 0- 31: 00 00 00 0b cc de dd ee ed ed ee ee dd dc ba 85
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 40 db
tone 32- 63: 00 00 12 45 67 79 99 ab bb bb bb cb bb bb cb bb
tone 64- 95: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb ab ba aa aa ab aa
tone 96-127: aa aa ba aa aa ba ba bb b9 ab ab aa ab aa bb aa
tone 128-159: ba bb aa aa aa aa aa a9 aa aa aa 99 9a 9a 9a 9a
tone 160-191: a9 9a 9a a9 97 a9 a9 aa 9a 9a 9a aa 99 99 aa a9
tone 192-223: 99 a9 99 99 92 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 224-255: 95 77 89 99 99 98 88 98 77 88 78 78 75 75 55 41
tone 256-287: 02 57 77 96 77 87 87 77 75 57 77 66 65 26 65 67
tone 288-319: 67 66 65 56 55 55 55 55 55 55 54 55 55 44 45 44
tone 320-351: 44 44 44 44 43 24 42 23 20 02 22 22 22 22 22 22
tone 352-383: 22 22 12 21 11 22 00 01 01 10 11 00 10 00 00 00
tone 384-415: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 15:46
Loekie schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 02:01:
@Titusvh:
Het hele kabelgebeuren speelt zich af onder de grond en in de muur, zonder allerlei andere kabelrommel in de buurt.

KPN had (in 1971) de ISRA echt op een debiele plek geplaatst, in de keuken! Zou nu achter de koelkast komen. Pas nadat de inbouwdoos met al het sloopafval was afgevoerd kwam ik er achter dat het geen gewone inbouwdoos was maar het ISRA-punt. Ik kende het hele fenomeen ISRA toen ook niet.

KPN kabel ligt dus los onder de grond. Makkelijkst was daar de splitter plaatsen en modem op de werkkamer plaatsen. Modem onder de grond leek me minder (vocht? en geen stopcontact).

Maar goed, nu zal ik toch wat moeten. Hopen dat kabel tot de meterkast komt, daar een net doosje maken en stroomvoorziening. En dan weer een ethernetkabel naar boven trekken en er stekkers op maken. Veel gedoe dus, vandaar dat ik het eerst zo heb geprobeerd.

Ik zou er zelfs mee kunnen leven als ik snelheid inlever om van het klapperen af te komen i.p.v. een hele kabeloperatie.Zal in dit topic nog eens zoeken naar opties daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds mei heb ik Telfort met draadloos modem. Geen enkel probleem. Sedert 1 maand valt mijn draadloze verbinding weg. Telfort heeft mijn adsl verbinding een dag gelogd en met die verbinding is niets loos. Nu is het probleem zo groot, dat ik maar steeds voor enkele minuten verbinding heb. Modem is gereset, geen resultaat, alle kanalen gebruikt, geen resultaat. Telfort voorgesteld mij een nieuw modem te sturen of een monteur, die ik zelf betaal als de fout bij mij ligt. Ik heb meerdere computers aangesloten en streamapparatuur. Allemaal het zelfde probleem. Telfort luistert niet eens naar het voorstel ene $persoon en adviseert mij een kabel te gebruiken als de verbinding wegvalt. Dat vond ik dus niet de oplossing ( al niet eens van de praktijk problemen) want waarvoor besteld je dan een draadloos modem. Verbinding door $persoon verbroken.....Overigens ook mijn telefoon hapert tijdens gesprekken.
Nu heb ik de adsl kabel uit het modem getrokken. Het netwerk blijft dan in de lucht, maar al heel snel verdwijnt het weer en komt weer in de lucht etc. Lijkt mij het modem? of niet?.
Heeft iemand nog een advies wat ik nog meer kan testen? Een brief naar Telfort is op de post.

satje4u

[ Voor 1% gewijzigd door IEF op 17-11-2008 11:06 . Reden: Leer eens een post te formatteren/spellingschecken + Namen noemen doen we hier niet. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even my two cents over Telfort:

Sinds een maandje bij Telfort, na het failissement van Abel. Vanaf de start deed voip het niet, bleek in eerste instantie te liggen aan een niet ingevuld username/password in het modem... my bad. Ingevuld en voip registreerde netjes. Helaas was bellen nog altijd onmogelijk, gebeld worden ging wel prima. Daar ik de telefoon eigenlijk nooit gebruik geen aandacht aan besteed, al was het wel vreemd.

Afgelopen vrijdag lag het internet eruit. Kan gebeuren, maar zaterdag nog altijd niet hersteld. Dus toch maar de op alle fora zo gewraakte helpdesk gebeld, exact om 10u. Onmiddellijk een medewerker aan de lijn die voorstelde zowel het modem als de lijn te resetten. Na beide resets deed internet het onmiddellijk, maar telefonie helemaal niet meer. Geen punt, de medewerker logde in op het modem en deed zijn ding. Een minuutje later brande het telefonie lampje op het modem en ... kon ik ook bellen. Tot op heden dus niet te klagen gelukkig ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasKrie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 10:34
Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 12:45:
Sinds mei heb ik Telfort met draadloos modem. Geen enkel probleem. Sedert 1 maand valt mijn draadloze verbinding weg. Telfort heeft mijn adsl verbinding een dag gelogd en met die verbinding is niets loos. Nu is het probleem zo groot, dat ik maar steeds voor enkele minuten verbinding heb. Modem is gereset, geen resultaat, alle kanalen gebruikt, geen resultaat. Telfort voorgesteld mij een nieuw modem te sturen of een monteur, die ik zelf betaal als de fout bij mij ligt. Ik heb meerdere computers aangesloten en streamapparatuur. Allemaal het zelfde probleem. Telfort luistert niet eens naar het voorstel ene $persoon en adviseert mij een kabel te gebruiken als de verbinding wegvalt. Dat vond ik dus niet de oplossing ( al niet eens van de praktijk problemen) want waarvoor besteld je dan een draadloos modem. Verbinding door $persoon verbroken.....Overigens ook mijn telefoon hapert tijdens gesprekken.
Nu heb ik de adsl kabel uit het modem getrokken. Het netwerk blijft dan in de lucht, maar al heel snel verdwijnt het weer en komt weer in de lucht etc. Lijkt mij het modem? of niet?.
Heeft iemand nog een advies wat ik nog meer kan testen? Een brief naar Telfort is op de post.

satje4u
Wat ik niet helemaal uit bovenstaande kan halen is of alles wireless is aangesloten of dat er ook bedraad spul tussen zit. Als je ook bedraad werkt, valt dat netwerk deel dan ook uit? Of is het enkel het draadloze deel? Probeer toch eens een pc bedraad aan te sluiten en kijk hoe dat gaat. Kan best zijn dat je eigen lokale draadloze netwerk te veel te verduren krijgt met al die streamapparatuur.

P.S. niet netjes vind ik het om zomaar de naam van een helpdeskmedewerker hier te noemen

[ Voor 0% gewijzigd door IEF op 17-11-2008 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

BasKrie schreef op zondag 16 november 2008 @ 16:35:
[...]

Wat ik niet helemaal uit bovenstaande kan halen is of alles wireless is aangesloten of dat er ook bedraad spul tussen zit. Als je ook bedraad werkt, valt dat netwerk deel dan ook uit? Of is het enkel het draadloze deel? Probeer toch eens een pc bedraad aan te sluiten en kijk hoe dat gaat. Kan best zijn dat je eigen lokale draadloze netwerk te veel te verduren krijgt met al die streamapparatuur.

P.S. niet netjes vind ik het om zomaar de naam van een helpdeskmedewerker hier te noemen
Leg eens uit wat daar niet netjes aan is. Ben benieuwd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

OgWok schreef op zondag 16 november 2008 @ 17:05:
[...]

Leg eens uit wat daar niet netjes aan is. Ben benieuwd.....
Hoe zou jij het vinden om je naam op internet terug te vinden waarin je beschuldigd wordt van iets wat je misschien helemaal niet gedaan hebt? Wie zegt dat hij de verbinding zelf heeft verbroken, misschien was het wel een storing ergens in het netwerk oid?

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05-2024

LWaS

Dus.

Toch wel bijzonder van Telfort : de laatste tijd loopt mijn verbinding terug naar /- 8 Mbit, om na een modem reset weer in te trainen op 12 Mbit :? Dat deed ie anders nooit ;)

Overigens doet het telefonie gedeelte het al een tijdje zonder problemen, dus dat lijkt de goede kant op te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 12:45:
Sinds mei heb ik Telfort met draadloos modem. Geen enkel probleem. Sedert 1 maand valt mijn draadloze verbinding weg. Telfort heeft mijn adsl verbinding een dag gelogd en met die verbinding is niets loos. Nu is het probleem zo groot, dat ik maar steeds voor enkele minuten verbinding heb. Modem is gereset, geen resultaat, alle kanalen gebruikt, geen resultaat. Telfort voorgesteld mij een nieuw modem te sturen of een monteur, die ik zelf betaal als de fout bij mij ligt. Ik heb meerdere computers aangesloten en streamapparatuur. Allemaal het zelfde probleem. Telfort luistert niet eens naar het voorstel ene ****** en adviseert mij een kabel te gebruiken als de verbinding wegvalt. Dat vond ik dus niet de oplossing ( al niet eens van de praktijk problemen) want waarvoor besteld je dan een draadloos modem. Verbinding door *** verbroken.....Overigens ook mijn telefoon hapert tijdens gesprekken.

satje4u
heb ik ook eens gehad nadat ik met de instellingen van NAT/WLAN oid had lopen spelen ... doe eens een full reset?

edit:// ik had Network > NAT > General op Full gezet ipv SUA only en toen ging ie om de minuut over z'n nek.

[ Voor 3% gewijzigd door franssie op 16-11-2008 18:57 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 00:51:
Nee, helaas is die tijd al verstreken.

Na een kei en kei harde reset is de 1011 kbps / 254 kbps opgelopen tot 9047 kbps / 1081 kbps, iets beter maar nog niet volledig zoals het product is aangeboden (Begin allemaal nu niet gelijk over het feit dat je niet de volledige kbps haalt op ADSL, die crap hoef ik allemaal niet te horen). Die reset heeft ook geholpen tot de toegang in de modem zelf via telnet

[...]
Je frustratie is wellicht begrijpelijk,maar wat wil je dan horen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:26

13art

Moderator Mobile
Tegenwoordig heb ik niet meer dat de verbinding weg valt, maar wel het probleem dat regelmatig de e-mail een periode niet is binnen te halen. Ook best lastig. En dat terwijl de webmail het wel gewoon doet. :(

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:19
Okay ik dacht dat het dus aan mij lag, maar mijn snelheid kakt af en toe ook behoorlijk in.
Heb 4 maanden echt 1,8mb/s gehad maar stort regelmatig in naar de 900kb/s
En het spooktelefoon probleem heb ik ook nog steeds.
Hoor meerdere mensen dan ook zeggen dat je je modem zo dicht mogelijk achter het ISRA punt moet zetten, om dat te voorkomen.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 00:51:
Begin allemaal nu niet gelijk over het feit dat je niet de volledige kbps haalt op ADSL, die crap hoef ik allemaal niet te horen.
Genoemde snelheden zijn een indicatie waaraan geen rechten ontleend kunnen worden.
|:(

Crap? Hoef jij niet te horen? Joh!

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
DjWannaB2002 schreef op maandag 17 november 2008 @ 14:44:
Tegenwoordig heb ik niet meer dat de verbinding weg valt, maar wel het probleem dat regelmatig de e-mail een periode niet is binnen te halen. Ook best lastig. En dat terwijl de webmail het wel gewoon doet. :(
Krijg je dan een foutcode of iets anders te zien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
Dj Neo Ziggy schreef op maandag 17 november 2008 @ 15:44:
Okay ik dacht dat het dus aan mij lag, maar mijn snelheid kakt af en toe ook behoorlijk in.
Heb 4 maanden echt 1,8mb/s gehad maar stort regelmatig in naar de 900kb/s
En het spooktelefoon probleem heb ik ook nog steeds.
Hoor meerdere mensen dan ook zeggen dat je je modem zo dicht mogelijk achter het ISRA punt moet zetten, om dat te voorkomen.
Heb je je al aangemeld bij infofilter ? Kun je iets zien in je logfile ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

franssie schreef op zondag 16 november 2008 @ 18:54:
[...]

heb ik ook eens gehad nadat ik met de instellingen van NAT/WLAN oid had lopen spelen ... doe eens een full reset?

edit:// ik had Network > NAT > General op Full gezet ipv SUA only en toen ging ie om de minuut over z'n nek.
Een full reset is geweest, waarna de helpdesk het modem weer online bracht, aangezien ik niet meteen een bedrading kon aanbrengen.
De reset heeft geen enkel effect gehad. In huis is alles volgens mij alles in orde. Ik kan bv. met mijn PC's probleemloos inloggen op het netwerk van mijn buurman.DE streamapparatuur heb ik niet in gebruik, omdat de verbinding om de paar minuten weg is, dus muziek gaat niet echt.....
Morgen ga ik naar de Telfort winkel om eens te kijken of die wat toeschietelijker zijn.
En over de Telfort medewerker: Dit is toch echt waar!!

Satje4u

Satje4u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:26

13art

Moderator Mobile
Scandic2008 schreef op maandag 17 november 2008 @ 18:27:
[...]

Krijg je dan een foutcode of iets anders te zien ?
Krijg volgens mij wel een foutcode, welke precies weet ik niet, maar hij geeft ook aan dat de verbinding met de server onderbroken is. Verder kan ik wel gewoon op internet. Dat lijkt los van elkaar te staan. Erg vreemd.
Instellingen zijn precies zoals ze op de telfort site staan.
Ook het checken van nieuwe mail via MSN plus, werkt op dat moment ook niet. Het is echt puur en allen het checken van de e-mail.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semper Fight
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-08 23:53

Semper Fight

Xbox Live = Semper Fight

Ik heb de laatste tijd ook problemen met mijn draadloze verbindingen op 2 laptops.
Als ik wat aan het downloaden ben, dan valt vervolgens de internetverbinding weg.
De draadloze verbinding zelf blijft gewoon aktief met het modem, echter heb ik geen internetverbinding meer.
Als ik vervolgens mijn verbinding reparir, dan werkt het geheel weer heel even om er vervolgens weer mee te stoppen.

Ik verdenk zelf het modem van Telfort(zwarte ZyXel), aangezien ik het probleem heb op 2 verschillende laptops.
Oh een reset van het modem heeft helaas geen uitkomst geboden.

Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
DjWannaB2002 schreef op maandag 17 november 2008 @ 20:53:
[...]

Krijg volgens mij wel een foutcode, welke precies weet ik niet, maar hij geeft ook aan dat de verbinding met de server onderbroken is. Verder kan ik wel gewoon op internet. Dat lijkt los van elkaar te staan. Erg vreemd.
Instellingen zijn precies zoals ze op de telfort site staan.
Ook het checken van nieuwe mail via MSN plus, werkt op dat moment ook niet. Het is echt puur en allen het checken van de e-mail.
Blijft OE dan lang hangen met de boodschap al dan niet doorgaan of stoppen of is het iets anders ?
Probeer anders eens de foutboodschap te achterhalen (je hebt niet AVG als virusscanner op je pc ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-09 22:01
Ik heb net de nieuwe Computer!totaal ontvangen, met daarin een aanbieding om over te stappen naar ADSL!Totaal voor € 18,95 per maand, zonder telefonie. Voor de zekerheid de postcode-check gedaan, terwijl ik eigenlijk vermoedde dat ik niet binnen het dekkingsgebied van BBNed zou vallen. Dit blijkt toch zo te zijn.

Mijn ontopic vraag is: ik heb nu een Telfort verbinding via het KPN netwerk, en betaal dus € 19,95 per maand.
Hierbij zijn de kosten voor de KPN-lijn inbegrepen. Bij een overstap naar ADSL!Totaal of een andere ADSL provider, komen er dan weer maandelijkse kosten bij voor de telefoonlijn (€ 9,95 per maand), of wordt dit niet berekend aangezien ik nu reeds een werkende telefoonlijn heb?

Het is dus niet zo dat ik voor die € 1,00 per maand persé wil overstappen, maar ik ben de laatste tijd niet echt tevreden over de verbinding. Vooral Budgetphone geeft nogal wat problemen met de Telfort verbinding, regelmatig moet ik handmatig het modem opnieuw laten registreren omdat de telefoonverbinding eruit ligt.
Er zijn nogal wat gebruikers die reeds overgestapt zijn naar een andere aanbieder, of daar mee bezig zijn.

Heeft iemand daar ervaring mee, moet je bij de nieuwe aanbieder wel weer € 9,95 per maand extra betalen?
Ik heb nl. geen KPN telefoonabonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Rolfy schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 12:37:
Ik heb net de nieuwe Computer!totaal ontvangen, met daarin een aanbieding om over te stappen naar ADSL!Totaal voor € 18,95 per maand, zonder telefonie. Voor de zekerheid de postcode-check gedaan, terwijl ik eigenlijk vermoedde dat ik niet binnen het dekkingsgebied van BBNed zou vallen. Dit blijkt toch zo te zijn.

Mijn ontopic vraag is: ik heb nu een Telfort verbinding via het KPN netwerk, en betaal dus € 19,95 per maand.
Hierbij zijn de kosten voor de KPN-lijn inbegrepen. Bij een overstap naar ADSL!Totaal of een andere ADSL provider, komen er dan weer maandelijkse kosten bij voor de telefoonlijn (€ 9,95 per maand), of wordt dit niet berekend aangezien ik nu reeds een werkende telefoonlijn heb?

Het is dus niet zo dat ik voor die € 1,00 per maand persé wil overstappen, maar ik ben de laatste tijd niet echt tevreden over de verbinding. Vooral Budgetphone geeft nogal wat problemen met de Telfort verbinding, regelmatig moet ik handmatig het modem opnieuw laten registreren omdat de telefoonverbinding eruit ligt.
Er zijn nogal wat gebruikers die reeds overgestapt zijn naar een andere aanbieder, of daar mee bezig zijn.

Heeft iemand daar ervaring mee, moet je bij de nieuwe aanbieder wel weer € 9,95 per maand extra betalen?
Ik heb nl. geen KPN telefoonabonnement.
Staat toch gewoon bij die evt. nwe aanbieder, ADSL!Totaal:
Aan welke eisen moet mijn telefoonverbinding voldoen om er ADSL over te kunnen leveren?
U heeft een analoge of ISDN-lijn nodig met een telefoonabonnement. Heeft u dit niet, dan kan ADSL!Totaal voor u een zogenaamde New Line Service (NLS) aanvragen. Dit is een KPN-lijn zonder spraak. U kunt dit bij uw aanmelding voor ADSL aangeven. Hier zijn wel extra kosten aan verbonden van € 9,40 per maand en eenmalig € 72,50.
Dus ga je niet 1 eu minder betalen, maar 9eu meer!

Was echt niet moeilijk te vinden hoor!

[ Voor 3% gewijzigd door kaajee op 18-11-2008 13:16 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is niet de bedoeling dat iedereen individueel laat weten of het niet of wel (weer) werkt met je aansluiting, zo kunnen we natuurlijk een heel topic met 1000 posts gaan vullen en draagt niets bij.