Telfort Internet ervaringen topic - Deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste
Acties:
  • 83.215 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-08 15:54
Dancis schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 11:35:
Heeft telfort een storing aan de maillserver? Hij blijft hier vragen om de gebruikersnaam en wachtwoord en als ik die dan invul geeft ie aan dat ze fout zijn...... zowel bij outlook express als webmail
Lijkt me niet dat er een storing is,maar dat het te maken heeft met een instelling en of hoofdletter dan wel softwarematig probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:11
is geen software matig probleem, op een andere computer kom ik ook niet in de webmail. Kan zelfs niet in mijn gegevens komen op de telfort site. Lijkt wel of telfort mijn email adres eruit heeft gegooid of geblokkeert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiske80
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

wiske80

Solid

ik ben nu bijna een jaar bij telfort... en ben sinds een 2 maanden helemaal niet tevreden.. Het begon goed.. Snelheid van het modem trainde goed in op 17mbit en de snelheid was er ook naar.
Maar sinds 2 maanden traint modem niet sneller in dan 10mbit. Contact gehad met telfort, en meneer had iets gereset in centrale en profiel van 17mbit was weer geladen en kon weer genieten. Na 4 dagen dropte dat weer naar 10mbit en dat blijft het ook voorlopig denk ik.

Ik ga geen moeite meer doen met de helpdesk. Ik wacht mijn contract af en ga dan overstappen... Geen idee waarom ze me ineens meoten cappen op 10mbit..

Maar goed.. dat was mijn ervaring met telfort. Oja en elke week moet ik het modem zeker 2 keer resetten, want dan wordt de verbinding erg traag. Dat is ook zo een ergernis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:16

OgWok

U.N.C.L.E.

Reset mijn Zyxell elke dag om 6:10..... wordt de NAT tabel mooi leeggemaakt.
Gaat het bellen ook beter hoop ik.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendar
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 10:31
Iemand ervaring met verhuizen en telfort meenemen naar nieuwe woning of neemt niemand telfort mee ;)?

Ik heb ook wel veel problemen, maar laatste tijd (afkloppen) gaat het goed. Dus hoop eigenlijk bij telfort te kunnen blijven aangezien er qua snelheid en prijs weinig alternatieven zijn.

Mijn vraag is; op de telfort internetsite staat een menu waarin je de verhuizing kan aangeven en de gewenste verhuisdatum... Weet iemand of je op de gewenste verhuisdatum ook daadwerkelijk internet hebt of dat daar dan ook twee weken of meer hebt.

Ik verhuis namelijk pas 1 januari, maar vanaf 15 december kunnen we al in de nieuwe woning. Ik zou dan ook graag rond de 20ste internet hebben in nieuwe woning.. Welke datum moet ik dan de verhuizing aanvragen?

Of overstappen op alternatief?

http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosWo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-08 14:00
Check!
Weer een week zonder (merkbare) telefoonstoring!
Gaat goed dus hier, Go Telfort Go *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Sendar schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 16:55:
Iemand ervaring met verhuizen en telfort meenemen naar nieuwe woning of neemt niemand telfort mee ;)?
Ik ben naadloos verhuisd, ik zou het een zeker een maand voor overstappen in gang zetten, en gewoon op de datum die jij wilt.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
Dancis schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 13:27:
is geen software matig probleem, op een andere computer kom ik ook niet in de webmail. Kan zelfs niet in mijn gegevens komen op de telfort site. Lijkt wel of telfort mijn email adres eruit heeft gegooid of geblokkeert
Loop anders je settings even na of gooi je account even helemaal weg en stel hem opnieuw in in oe.
Geen wachtwoord of iets dergelijks gewijzigd ? Heb je al ingelogd op je Telfort account en gekeken of daar iets merkwaardigs is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendar
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 10:31
Gunner schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 19:06:
[...]

Ik ben naadloos verhuisd, ik zou het een zeker een maand voor overstappen in gang zetten, en gewoon op de datum die jij wilt.
Okee bedankt!

http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
ik heb al de avond last van die tering DNS, gloeiende, ben ik de enigste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
thefxr schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 23:55:
ik heb al de avond last van die tering DNS, gloeiende, ben ik de enigste?
Gebruik (in vredesnaam) OpenDNS ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Laatst online: 18:11
Scandic2008 schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 19:19:
[...]

Loop anders je settings even na of gooi je account even helemaal weg en stel hem opnieuw in in oe.
Geen wachtwoord of iets dergelijks gewijzigd ? Heb je al ingelogd op je Telfort account en gekeken of daar iets merkwaardigs is ?
Ik kan dus helemaal nergens meer inloggen op de telfort site , kan dus ook niet bij mijn gegevens komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heheh dat heb ik ook al een tijdje verder gen aandacht meer aanbesteed een nog steeds net ff getest
heel vreemd heb wel 1 x een betalings achterstand gehad
miss dat het daar meetemaken heeft

maandag dus ff bellen(niet dat ik die mail veel gebruik ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Laatst online: 13:06
Gunner schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 19:06:
[...]

Heb jij naast je telfort-aansluiting ook KPN die meeverhuisd zou moeten worden?

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gisteren even lopen klooien met mijn isra aansluiting en mijn splitter en ik ben tot de ontdekking gekomen dat de modem met splitter hoger intraint dan zonder splitter.
Toen nog eens geprobeerd om de splitter verkeerd om aan te sluiten dus mijn isra punt aangesloten op de DSL ingang van mijn splitter en de modem aangesloten op de LINE ingang van de splitter en zie daar, de modem traint NOG HOGER in !!!! haha dus dat is voor jullie zeker het proberen waard!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Kan ik na het verstrijken van mijn contracttermijn (12 maanden), daarna per maand opzeggen?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer Telfort VOIP aan de praat te krijgen, maar het wil maar niet lukken. En dat terwijl het zo eenvoudig zou moeten zijn?

Ik heb de telefoon op het meegeleverde telefoonstekkerdoosje aangesloten, met het groene kabeltje van dit stekkerdoosje naar phone 1 op het modem. Tot zover klopt alles, right?

Vervolgens probeer ik die wizard te doorlopen, vul mijn telefoonnummer in, vul het wachtwoord in (ik neem aan dat dit hetzelfde wachtwoord is als je mailbox wachtwoord en internet wachtwoord? Want ik zie nergens een ander wachtwoord). Echter ik krijg de droevige mededeling: "SIP 1 Registered Fail".
Ik heb alleen dat VOIP van Telfort, heb geen splitter gebruikt. Wat gaat er verkeerd?
Een optie zou zijn dat de telefoon kapot is. Die zou ik nog ergens anders kunnen testen. Maar het lijkt me niet zo erg waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Syytön schreef op zondag 02 november 2008 @ 18:52:
Ik probeer Telfort VOIP aan de praat te krijgen, maar het wil maar niet lukken. En dat terwijl het zo eenvoudig zou moeten zijn?

Ik heb de telefoon op het meegeleverde telefoonstekkerdoosje aangesloten, met het groene kabeltje van dit stekkerdoosje naar phone 1 op het modem. Tot zover klopt alles, right?

Vervolgens probeer ik die wizard te doorlopen, vul mijn telefoonnummer in, vul het wachtwoord in (ik neem aan dat dit hetzelfde wachtwoord is als je mailbox wachtwoord en internet wachtwoord? Want ik zie nergens een ander wachtwoord). Echter ik krijg de droevige mededeling: "SIP 1 Registered Fail".
Ik heb alleen dat VOIP van Telfort, heb geen splitter gebruikt. Wat gaat er verkeerd?
Een optie zou zijn dat de telefoon kapot is. Die zou ik nog ergens anders kunnen testen. Maar het lijkt me niet zo erg waarschijnlijk.
Als je SIP niet registreert, dan is dat een aanmeldfout van je SIP account. Dit heeft dus 0,0 met de aangesloten telefoons te maken.

Ik heb zelf geen telefonie van Telfort, maar is het niet zo dat VoIP pas na een paar dagen nadat het internet is opgeleverd, opgeleverd wordt?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 07:44
MensionXL schreef op zondag 02 november 2008 @ 18:55:
[...]

Als je SIP niet registreert, dan is dat een aanmeldfout van je SIP account. Dit heeft dus 0,0 met de aangesloten telefoons te maken.

Ik heb zelf geen telefonie van Telfort, maar is het niet zo dat VoIP pas na een paar dagen nadat het internet is opgeleverd, opgeleverd wordt?
Jep. Deze error had ik ook, nog even een paar daagjes wachten en gewoon proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MensionXL schreef op zondag 02 november 2008 @ 18:55:
[...]

Ja dat klopt, dat staat ook in een brief die ik heb ontvangen.
Brief met dagtekening 30 oktober.
Hierin staat: blabla, van harte gefeliciteerd, hierbij bevestigen wij dat uw telfort internet abonnement op 29 augustus 2008 op het nieuwe adres is geleverd.

Vandaar dat ik dacht dat het al zou moeten werken. Ik wacht dan nog maar een paar dagen af. Ik mis het niet echt ofzo, gebruik het eigenlijk alleen voor als mijn mobiel weer eens leeg is. Of als mijn vriend niet opneemt omdat z'n telefoon weer eens op mute op bed ligt. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Syytön schreef op zondag 02 november 2008 @ 20:07:
[...]

Ja dat klopt, dat staat ook in een brief die ik heb ontvangen.
Brief met dagtekening 30 oktober.
Hierin staat: blabla, van harte gefeliciteerd, hierbij bevestigen wij dat uw telfort internet abonnement op 29 augustus 2008 op het nieuwe adres is geleverd.

Vandaar dat ik dacht dat het al zou moeten werken. Ik wacht dan nog maar een paar dagen af. Ik mis het niet echt ofzo, gebruik het eigenlijk alleen voor als mijn mobiel weer eens leeg is. Of als mijn vriend niet opneemt omdat z'n telefoon weer eens op mute op bed ligt. >:)
Huh, als je nu bevestigt dat dat in de brief staat die je hebt ontvangen, waarom zei je dan net:
:P Bij mij staat ook overal dat telefonie pas een paar dagen later wordt opgeleverd als ik dat besteld zou hebben... Nogal lastig om hier overheen te lezen :+ Maargoed.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MensionXL schreef op zondag 02 november 2008 @ 20:11:
[...]

Huh, als je nu bevestigt dat dat in de brief staat die je hebt ontvangen, waarom zei je dan net:

[...]

:P Bij mij staat ook overal dat telefonie pas een paar dagen later wordt opgeleverd als ik dat besteld zou hebben... Nogal lastig om hier overheen te lezen :+ Maargoed.
Er staat toch in die brief dat het op 29 AUGUSTUS 2008 is OPGELEVERD.

Er staat trouwens ook in: "Maakt u gebruik van Telfort vast bellen en wijzigt uw telefoonnummer niet, dan werkt uw vast bellen gelijktijdig met uw internet".

Dat is ook van toepassing op mij, ik heb alleen een adreswijziging doorgegeven, hiervoor had ik OOK Telfort internet + vast bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Ik heb zojuist deze mail ontvangen:
quote: Telfort
Met ingang van 1 december 2008 wijzigt Telfort de Algemene Voorwaarden.

Van: Telfort klantenservice

Telfort internet

Amsterdam, 31 oktober 2008

Geachte meneer

Met ingang van 1 december 2008 wijzigt Telfort de Algemene Voorwaarden.

Wat betekent dit voor u?
De wijziging betreft een aanpassing als gevolg van veranderde wetgeving. Er verandert niets aan de kosten van uw abonnement.

Meer informatie
Per 1 december 2008 vindt u de nieuwe Algemene Voorwaarden op onze online klantenservice. Tot die tijd gelden de huidige Algemene Voorwaarden.

Met vriendelijke groet,
Telfort

Ruud Groeliken
Marketing Directeur Telfort internet

Telfort.
Ze vermelden dus dat de algemene voorwaarden wijzigen, maar niet wat er dan precies wijzigt! Weet iemand dit? Uiteraard is de mail verzonden vanaf een noreply adres, dus langs die weg vragen heeft geen zin (fijn is dat toch, die nieuwe manier van 'service' verlenen).

Betekent dit dat nu dat tussentijds opzeggen mogelijk is? En moeten ze behalve de aankondiging, niet ook vantevoren melden wát er dan wijzigt? Ze zijn van plan dat pas per 1 dec. te doen.

Rare manier van afsluiten van het bericht trouwens, met al die verschillende ondertekeningen. Slordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiske80
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

wiske80

Solid

ja ik ben inderdaad benieuwd wat er precies veranderd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togvet
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-08 20:09
Syytön schreef op zondag 02 november 2008 @ 18:52:

Je sip registreren met de gebruikersnaam en wachtwoord van je mail adres gaat niet werken. Je gebruikersnaam is je telefoonnummer en het wacht woord is het "vast bellen wachtwoord" deze zou je in een brief gehad moeten hebben. Als dit niet het geval is kan je hem hier aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Cap schreef op zondag 02 november 2008 @ 22:04:

[...]

Ze vermelden dus dat de algemene voorwaarden wijzigen, maar niet wat er dan precies wijzigt! Weet iemand dit? Uiteraard is de mail verzonden vanaf een noreply adres, dus langs die weg vragen heeft geen zin (fijn is dat toch, die nieuwe manier van 'service' verlenen).

Betekent dit dat nu dat tussentijds opzeggen mogelijk is? En moeten ze behalve de aankondiging, niet ook vantevoren melden wát er dan wijzigt? Ze zijn van plan dat pas per 1 dec. te doen.

Rare manier van afsluiten van het bericht trouwens, met al die verschillende ondertekeningen. Slordig.
Heb nog geen mail van ze ontvangen..... vreemd ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Togvet schreef op maandag 03 november 2008 @ 00:30:
[...]

Je sip registreren met de gebruikersnaam en wachtwoord van je mail adres gaat niet werken. Je gebruikersnaam is je telefoonnummer en het wacht woord is het "vast bellen wachtwoord" deze zou je in een brief gehad moeten hebben. Als dit niet het geval is kan je hem hier aanmaken.
Bedankt! Het werkt. O+
Wel raar overigens, dat dit nergens staat vermeld, ik heb de handleiding goed doorgelezen, brief goed doorgelezen, online technische hulp doorgelopen, en alle gegevens die ik per mail heb gekregen doorgelezen. Of ben ik nu zo kippig. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Laatst online: 17:33

Vrijdag

De Zwarte

Nou, ik ga vanmiddag de helpdesk maar weer eens bellen, vragen hoe het er voor staat. Heb mijn modem nu maar in de slaapkamer gezet (standaard lengte van het kabeltje naar het israpunt)maar het enige lampje wat constant blijft branden is het powerledje. Dsl knippert regelmatig, en heel soms blijft die constant. Internet knippert ongeveer vier keer per uur ofzo :P

Gisteren had ik héél even internet, Xfire kon connecten in elk geval. Dat feest duurde echter maar tien seconden ;(

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
TroonStaal schreef op maandag 03 november 2008 @ 08:46:
Nou, ik ga vanmiddag de helpdesk maar weer eens bellen, vragen hoe het er voor staat. Heb mijn modem nu maar in de slaapkamer gezet (standaard lengte van het kabeltje naar het israpunt)maar het enige lampje wat constant blijft branden is het powerledje. Dsl knippert regelmatig, en heel soms blijft die constant. Internet knippert ongeveer vier keer per uur ofzo :P

Gisteren had ik héél even internet, Xfire kon connecten in elk geval. Dat feest duurde echter maar tien seconden ;(
Plaats anders een uitdraai van ipconfig /all om te zien of je wel een ip adres toegewezen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Scandic2008 schreef op maandag 03 november 2008 @ 12:07:
[...]

Plaats anders een uitdraai van ipconfig /all om te zien of je wel een ip adres toegewezen krijgt.
Ik zal het vanavond eens proberen. Ik maak wel contact met de router verder, alleen maakt de router dus geen verbinding met internet. Tenminste, heel sporadisch dus. Het lijkt wel alsof het signaal heel zwak is. Wilde het wel met een andere router proberen maar die heb ik helaas niet meer liggen.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:44
TroonStaal schreef op maandag 03 november 2008 @ 08:46:

Als ik het zo lees kon je modem nog wel eens brak zijn, het is of dat of je signaal is van de lijn gehaald. Een reset van modem wil nog wel eens helpen als modem niet netjes doorstart, vooral omdat je ethernet lampje niet brand lijkt me dit het proberen waard. Of er DSL zou moeten zijn kunnen ze bij zo'n helpdesk makkelijk meten.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Loekie schreef op maandag 03 november 2008 @ 14:54:
[...]

Als ik het zo lees kon je modem nog wel eens brak zijn, het is of dat of je signaal is van de lijn gehaald. Een reset van modem wil nog wel eens helpen als modem niet netjes doorstart, vooral omdat je ethernet lampje niet brand lijkt me dit het proberen waard. Of er DSL zou moeten zijn kunnen ze bij zo'n helpdesk makkelijk meten.
Oh wacht, ik dacht even niet na. De ethernetled brand wel als mijn pc aanstaat. Ik kan ook gewoon in de router kijken via de webbrowser.

Harde reset heb ik al enkele keren geprobeerd, volgens mij is het echt het signaal van buitenaf dat niet/zwak werkt.
Hoop dat ze me vanavond wat meer kunnen vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
Om toch even een positief geluid te laten horen:

Op 13 september bij Telfort een bestelling voor internet geplaatst (dus geen bellen erbij), met als wens de ingangsdatum van 3 november.
Op 30 september een briefje van TNT in de bus dat er een pakje is bezorgd van Telfort, afgeleverd bij de buren.
Ook op 30 september van Telfort via de mail de mededeling dat in de week van 3 november m'n internetverbinding geactiveerd zal worden.
Een paar dagen later een brief met de inloggegevens.
Op 3 november 's ochtends nog via XS4ALL op internet gezeten, bij thuiskomst einde van de middag geen contact meer met internet.

Via de webpagina van de Zyxel (die had ik al aangesloten op 30 september) gekeken wat er aan de hand was. Er stond een ander IP-nummer en de snelheid was net boven de 1Mbit. Even DNS op automatisch gezet en via IE de activeringspagina gekregen. Activeren zo gepiept en na een minuut (zonder reboot) kreeg de Zyxel de nieuwe gegevens binnen: nu weer op internet!

Ik vreesde in het begin een vrij langzame snelheid, doordat mijn ADSL1 verbinding (van 1,5Mbit :') ) een download attenuation had van 30dB, wat volgens ADSL1 een afstand van 3km zou betekenen, dus zo'n 6 a 8Mbit maximaal. Was er al onzeker over wat het zou worden, heb hier dat ook gepost, maar nu kijk ik en wat zie ik:
DSL Up 14185 kbps / 1022 kbps
En nu op 31dB, wat dus dan ook exact de snelheid geeft dat mogelijk zou moeten zijn bij een afstand van 2,2km. Downloaden van het testbestand gaat met 1 3,5" HD diskette per seconde :+ (dat is 1,44MB voor degene die nooit een diskette hebben gezien ;) ).

Nu eens een tijdje kijken hoe stabiel de verbinding is. Als het voldoende is, dan is telefonie ook mogelijk (niet bij Telfort natuurlijk, te duur en te onstabiel), alleen nog even kijken welke VOIP aanbieder het gaat worden.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
Ik had even een vraagje, ik heb een telfort 20mb abo maar ik kom niet hoger dan 8mb! Nu hoor ik dat de snelheid dan gecapt wordt in de centrale maar als ik op internetten.nl kijk staat er dat er voor deze centrale wel abo's voor 20Mb worden aangeboden! Is er iets wat ik moet veranderen? Ik gebruik het standaard Zyxel modem.

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 16:22
marcellux schreef op maandag 03 november 2008 @ 20:44:
Ik had even een vraagje, ik heb een telfort 20mb abo maar ik kom niet hoger dan 8mb! Nu hoor ik dat de snelheid dan gecapt wordt in de centrale maar als ik op internetten.nl kijk staat er dat er voor deze centrale wel abo's voor 20Mb worden aangeboden! Is er iets wat ik moet veranderen? Ik gebruik het standaard Zyxel modem.
Kabels checken? Ik had ook een verbinding < 13mb, toen ik de kabels checkte bleek er een steekje los te zitten.

Ik bedenk me net dat ik nog niet had verteld hoe mijn gezeik met Telfort was afgelopen:
- Op 2 oktober zou internet worden geactiveerd
- Op 6 oktober met helpdesk gebeld en na alles gechecked te hebben leek het de mevrouw het handigste dat er monteur zou komen (zou tussen 5 en 10 dagen gebeuren)
- Op 16 oktober nog geen monteur, geen internet. Ik heb weer gebeld, maar kreeg te horen dat KPN het druk had
- Op 28 oktober nog geen monteur, geen internet. Ik heb weer gebeld, nu naar KPN. Zij gaven aan dat het drukker was dan normaal en dat ze 'niet iedereen dezelfde dag konden helpen, soms kon het enkele dagen duren'. Langer dan 10 dagen was abnormaal vonden ze bij KPN.
- Diezelfde dag Telfort weer gebeld, erg (functioneel) boos geworden, maar kreeg te horen dat het erg druk was bij KPN. Nog bozer geworden, toen werd ineens toegezegd dat ze meer wisten, meer konden, etc.
- De volgende ochtend om 11 uur telefoon: ik had signaal.

Geloof Telfort dus niet als ze zeggen dat het druk is bij KPN.

[ Voor 47% gewijzigd door StephanVierkant op 03-11-2008 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fox-hound
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Hallo,

Ik heb een paar vragen over de modem:

- Als ik naar mijn ip ga, dus de ip die ik van telfort heb gekregen (82.171.78.xxx) dan kom ik in mijn zyxel modem terecht. (het inlog scherm) Dat vind ik best wel onveilig. Hoe kan ik dat blokkeren?

- Hoe kan ik een statisch ip aan een PC geven? Ik heb een PC deze gegevens gegeven:

Ip address: 192.168.1.1
subnetmask: 255.255.255.0
Gateway: -leeg-

DNS1: 195.241.77.55
DNS2: 195.241.77.58

Maar ik krijg geen verbinding. Wat doe ik fout?

- Heeft iemand al een ander dynamisch IP adres gekregen? Ik heb nu 2 maanden Telfort internet en ik heb nog steeds hetzelfde ip. (Modem is wel een paar keer gereset)

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, je word gecapped op 8 mbit, dan zit je op het KPN netwerk, ik krijg sterk het idee dat KPN niet voor een prikkie 20 mbit wil leveren.

Wat deed ik?
Bellen naar de helpdesk, de ene medewerker vond het wat traag, de ander zei '"is toch niks mis mee?", anyways wat ik wel weet is dat we daarna 2 weken geen inetrnet hadden.

Toen het internet na enkele teleofontjes weer werkend was zat ik op het BabyXL netwerk en zit nu rond de 12 mbit, me upload is ook x2 gegaan naar 944 kbit, dus ik ben evrder wel blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-09 11:49

R2L

Zijn er meer mensen in midden Nederland die momenteel problemen hebben met Telfort internet?
Sinds 20:00 uur werkt alles hier zeer traag.
Ben van armoe maar via UMTS aan het internetten...:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier (zoetermeer) geen problemen (nog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L

R2L

R2L schreef op maandag 03 november 2008 @ 23:39:
Zijn er meer mensen in midden Nederland die momenteel problemen hebben met Telfort internet?
Sinds 20:00 uur werkt alles hier zeer traag.
Ben van armoe maar via UMTS aan het internetten...:-)
mmm... blijkbaar hebben ze het gevonden, want het werkt weer... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
yodeluxe schreef op maandag 03 november 2008 @ 17:47:
Nu eens een tijdje kijken hoe stabiel de verbinding is. Als het voldoende is, dan is telefonie ook mogelijk (niet bij Telfort natuurlijk, te duur en te onstabiel), alleen nog even kijken welke VOIP aanbieder het gaat worden.
Vergeet niet dat als je elders telefonie afneemt (VoIP) je geen QoS hebt voor telefonie. Dus als je download en ondertussen aan het bellen bent je telefoongesprek kan haperen omdat geen van beide voorrang heeft. Je telfonie pakketjes komen vanaf het internet net als je download immers.
Welke centrale? En welke ISP biedt er naast Telfort dan een 20Mb product aan?

Misschien bieden mensen wel een 'abonnement' aan dat 20Mb heet net als Telfort, maar of men het kan leveren daar is sterk de vraag. Als het echt een ADSL1 centrale is en alleen KPN er ADSL levert kan niemand hoger leveren.

Tenzij je net te-ver van de centrale woont (> 3km bijvoorbeeld) dan kan je gelimiteerd worden doordat hoger niet (zinvol) bestelbaar is op je adres bij KPN als lijn snelheid. Maar dan ligt het maximaal kunnen van je verbinding niet hoger dan je nu haalt natuurlijk door de afstand sowieso.
Verwijderd schreef op maandag 03 november 2008 @ 21:55:
[...]
Yep, je word gecapped op 8 mbit, dan zit je op het KPN netwerk, ik krijg sterk het idee dat KPN niet voor een prikkie 20 mbit wil leveren.
Sterke uitspraak, gebaseerd op?
Wat deed ik?
Bellen naar de helpdesk, de ene medewerker vond het wat traag, de ander zei '"is toch niks mis mee?", anyways wat ik wel weet is dat we daarna 2 weken geen inetrnet hadden.

Toen het internet na enkele teleofontjes weer werkend was zat ik op het BabyXL netwerk en zit nu rond de 12 mbit, me upload is ook x2 gegaan naar 944 kbit, dus ik ben evrder wel blij.
Kan best zijn dat je iets meer snelheid haalt, maar is niet altijd gezegd. Sowieso is het BaByXL netwerk niet overal beschikbaar en zit je daar al op meestal als het beschikbaar is op dezelfde centrale bij Telfort.

[ Voor 3% gewijzigd door bjck op 04-11-2008 08:55 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:01

RvL

fox-hound schreef op maandag 03 november 2008 @ 21:48:
Hallo,

Ik heb een paar vragen over de modem:

- Als ik naar mijn ip ga, dus de ip die ik van telfort heb gekregen (82.171.78.xxx) dan kom ik in mijn zyxel modem terecht. (het inlog scherm) Dat vind ik best wel onveilig. Hoe kan ik dat blokkeren?
Heb je dit vanaf je eigen netwerk gedaan of vanaf een extern netwerk? Vanaf je eigen netwerk is vrij logisch, als je het vanaf een ander netwerk ook kan, zie hieronder.

Even uit het hoofdje, want ik heb de handleiding niet bij de hand. Ik ga er vanuit dat je de zilvergrijze ZyXel hebt. Ergens in het Advanced Setup menu (volgens mij menu item boven Diagnostic maar dat ben ik kwijt) staat Remote MGMT. Hier kun je deze instelling aanpassen. Zet hem hier op LAN only. Let er wel op dat je geen IP restrictie erbij doet, of m zonder firewall rule op WAN only zet, want dan krijg je dezelfde problemen als ik, namelijk dat je je router niet meer in kan ;)
- Hoe kan ik een statisch ip aan een PC geven? Ik heb een PC deze gegevens gegeven:

Ip address: 192.168.1.1
subnetmask: 255.255.255.0
Gateway: -leeg-

DNS1: 195.241.77.55
DNS2: 195.241.77.58

Maar ik krijg geen verbinding. Wat doe ik fout?
Je vergeet de gateway in te vullen. Je router is de gateway tot het internet, net zoals jou voordeur de poort is tot de buitenwereld (die nu door de mist erg klein lijkt te zijn...). Vul als gateway dus het IP adres van je router in, standaard 192.168.1.254. Overigens kun je het IP van je router ook voor de DNS gebruiken. Alleen DNS1 hoeft dan maar ingevuld te worden. Andere DNS gebruiken mag natuurlijk ook, wat jij wil ;)
- Heeft iemand al een ander dynamisch IP adres gekregen? Ik heb nu 2 maanden Telfort internet en ik heb nog steeds hetzelfde ip. (Modem is wel een paar keer gereset)
Nope, nog niet meegemaakt, maar ik zit er zelf ook pas een dikke maand. Om te voorkomen dat je, mocht hij toch een keer veranderen, niet meer via je extern IP op b.v. je servers kan komen, kun je bij dyndns.org een DNS naam aan je IP laten koppelen. In je router kun je vervolgens instellen dat hij aan dyndns.org door moet geven dat het IP adres veranderd is. Dus in plaats van dat je naar b.v. je webserver gaat via 82.171.78.xxx, ga je dan via b.v. fox-hound.homeip.net (of een van de andere vele mogelijkheden van dyndns).
Alvast bedankt :)
Graag gedaan ;)

[ Voor 3% gewijzigd door RvL op 04-11-2008 09:14 ]

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
fox-hound schreef op maandag 03 november 2008 @ 21:48:

Hier met een ander modem wel, IP-adressen worden uitgedeeld op basis van MAC blijkbaar. Langer dan een week het modem uitschakelen zou dit ook kunnen bewerkstelligen waarschijnlijk.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
Kijk anders ook even op de eerste pagina van deel 12 daar staat eea ook uitgebreid beschreven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

Cap schreef op zondag 02 november 2008 @ 22:04:

[...]

naar aanleiding van de nieuwe voorwaarden heb ik een opzegging gestuurd, en gekregen.

deze mail kreeg ik

Ik verzoek u om rond 1 december een aangetekende brief te sturen met als onderwerp uw opzegging.
Deze brief kunt u sturen naar het volgende adres:

Telfort Internet
Postbus 217
2400 AE ALPHEN AAN DEN RIJN

Telfort hanteert een opzegtermijn van minimaal 1 maand na ontvangst van de brief met betrekking tot een opzegging.

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
bjck schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 08:48:
[...]

Vergeet niet dat als je elders telefonie afneemt (VoIP) je geen QoS hebt voor telefonie. Dus als je download en ondertussen aan het bellen bent je telefoongesprek kan haperen omdat geen van beide voorrang heeft. Je telfonie pakketjes komen vanaf het internet net als je download immers.
Dank je wel voor de waarschuwing, ik had nog niet beseft dat QoS een probleem zou kunnen vormen. Zou het in het ergste geval kunnen betekenen dat ik geen inkomende telefoongesprekken zou kunnen ontvangen, of zou haperen het enige probleem zijn?

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 13:48

Bergie

Lekker belangrijk...

thalantis schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 11:38:
[...]

naar aanleiding van de nieuwe voorwaarden heb ik een opzegging gestuurd, en gekregen.

deze mail kreeg ik

Ik verzoek u om rond 1 december een aangetekende brief te sturen met als onderwerp uw opzegging.
Deze brief kunt u sturen naar het volgende adres:

Telfort Internet
Postbus 217
2400 AE ALPHEN AAN DEN RIJN

Telfort hanteert een opzegtermijn van minimaal 1 maand na ontvangst van de brief met betrekking tot een opzegging.
Waar halen ze dat adres nou weer ineens vandaan? Ik heb mijn brieven naar het adres in Amsterdam ZO gestuurd (wat ook onderaan de AV vermeld staat)

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
Heeft Telfort een fallback mailserver?

Ik draai nu mijn eigen mailserver (2 accounts ;-)), maar zou graag een fallback mailserver hebben die iets langere retentie-tijden hanteert (ivm wegvallen verbinding of hardware/mailserver storing hier thuis).

Heeft telfort internet zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
yodeluxe schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 11:45:
[...]

Dank je wel voor de waarschuwing, ik had nog niet beseft dat QoS een probleem zou kunnen vormen. Zou het in het ergste geval kunnen betekenen dat ik geen inkomende telefoongesprekken zou kunnen ontvangen, of zou haperen het enige probleem zijn?
Er zijn nog maar weinig aanbieders die 'echte' QoS leveren v.w.b. Voip hoor, vaak is het een instelling op het modem dat er zorg voor moet dragen. Aparte VC's voor telefonie en internet worden nog maar zelden gebruikt in Nederland, aparte VC's kunnen voor verschijnselen zorgen als niet kunnen internetten, wel kunnen bellen en andersom. Ik weet dat KPN bij IPB sinds enige tijd betere QoS heeft door telefonie over aparte VC's te laten lopen, dit zorgt voor minder problemen bij zwaar gebruik van de lijn.
Een andere Techniek is VoDSL waarbij je telefonie echter over een 'aparte lijn' loopt, dit is NL alleen verkrijgbaar via BBNed netwerken. En wegens beperkte beschikbaarheid ook prijziger dan voip, het richt zich dan ook meer op de (klein)zakelijke markt.

Dit gezegd hebbende: VOIP is geen probleem als je een degelijk modem hebt dat je goed instelt op het gebied van QoS/traffic shaping, dan zal je ook inkomend geen probleem hebben. Zelfs met het bellen via telfort lijkt het de laatste tijd goed te gaan ;)
Ik ga binnenkort over op een Fritz!box o.a. vanwege de flexibiliteit van het apparaat en betere QoS(inkomend voip-gesprek levert een aanpassing op die meer bandbreedte reserveert voor telefonie, na afloop gesprek krijgt internet weer bandbreedte terug)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebjuh16
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:44
Dubbelpost!

[ Voor 93% gewijzigd door wiebjuh16 op 04-11-2008 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebjuh16
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:44
Telfort internet en vast bellen zou geldig zijn tot 1 december, als ik het zo lees zou de prijs toch wel eens omhoog kunnen gaan als ik het goed begrijp :/ als je kijkt op de hoofdpagina van Telfort!

[ Voor 119% gewijzigd door wiebjuh16 op 04-11-2008 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Loekie schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 14:12:
[...]

Er zijn nog maar weinig aanbieders die 'echte' QoS leveren v.w.b. Voip hoor, vaak is het een instelling op het modem dat er zorg voor moet dragen. Aparte VC's voor telefonie en internet worden nog maar zelden gebruikt in Nederland, aparte VC's kunnen voor verschijnselen zorgen als niet kunnen internetten, wel kunnen bellen en andersom. Ik weet dat KPN bij IPB sinds enige tijd betere QoS heeft door telefonie over aparte VC's te laten lopen, dit zorgt voor minder problemen bij zwaar gebruik van de lijn.
Een andere Techniek is VoDSL waarbij je telefonie echter over een 'aparte lijn' loopt, dit is NL alleen verkrijgbaar via BBNed netwerken. En wegens beperkte beschikbaarheid ook prijziger dan voip, het richt zich dan ook meer op de (klein)zakelijke markt.
Bij adsl wel, bij glasvezel verbindingen is het vrij normaal. Adsl is er ook niet vanaf het begin op ingericht en dan is het de goedkoopste oplossing het modem wat QoS te laten doen (wat prima werkt zolang je de bandbreedte ook daadwerkelijk haalt).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik ben telfort klant, maar origineel zat ik bij speedlinq (alleen internet). Nou kost m'n abonnement 20 euro + 10 voor de lijn, en is een sneller abonnement bij telfort zelf 20 euro, zonder extra kosten voor de lijn. Overzetten kost eenmalig wat administratie kosten, maar dat is snel terugverdient.

Enige vraag is: kan ik mijn speedlinq modem blijven gebruiken (volgens mij is het antwoord ja), en zo ja, wat zijn de stappen die ik moet ondernemen om dat ding aan de praat te krijgen als ik overgeschakeld ben op telfort. Ik weet dat liever heel precies van tevoren, zonder internet is het zo lastig oplossen als het fout gaat. Zijn er al mensen die ook op deze manier zijn overgestapt en me dat kunnen vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 16:22
nietorigineel schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 17:11:
Enige vraag is: kan ik mijn speedlinq modem blijven gebruiken (volgens mij is het antwoord ja), en zo ja, wat zijn de stappen die ik moet ondernemen om dat ding aan de praat te krijgen als ik overgeschakeld ben op telfort. Ik weet dat liever heel precies van tevoren, zonder internet is het zo lastig oplossen als het fout gaat. Zijn er al mensen die ook op deze manier zijn overgestapt en me dat kunnen vertellen?
Welke modem heb je nu dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Das wel handig om te melden ja: Speedtouch 546

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Ik nogal veel
code:
1
Peer TCP state out of order, sent TCP RST: TCP

in m'n log staan. Moet ik me zorgen maken?

Ook erg vaak:
code:
1
2
Triangle route packet forwarded: UDP
Triangle route packet forwarded: TCP

[ Voor 30% gewijzigd door Xaero op 04-11-2008 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-08 14:04

rick77

... get to the point!

Ik heb de laatste tijd last van dalende snelheden in de avonduren (verschillende speedtests om 19.00, 19.30 en 20.00 geprobeerd en snelheden met allemaal dalen sterk naarmate het 'drukker' wordt). 19.30 nog 1MB/s, nu minder dan 0.5MB/s (via 100mb.bin op speedtest.bbned.nl). Hier had ik eerder geen last van met Telfort: altijd volledige 20Mbit (is ook mijn intrainsnelheid); aangesloten op KPN netwerk. Meer mensen hier last van?

[ Voor 9% gewijzigd door rick77 op 04-11-2008 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libero
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-05 11:16
ik heb sinds vandaag weer grote problemen met bellen, meer mensen hier last van ?
vanochtend kon ik nog enigzins bellen (wel alsof je een gsm gesprek hebt met iemand in congo qua kwaliteit), maar inmiddels werkt het helemaal niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basduijn
  • Laatst online: 08-01 16:26
libero schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 20:53:
ik heb sinds vandaag weer grote problemen met bellen, meer mensen hier last van ?
vanochtend kon ik nog enigzins bellen (wel alsof je een gsm gesprek hebt met iemand in congo qua kwaliteit), maar inmiddels werkt het helemaal niet meer
Ik had vandaag ook problemen. Ik heb zojuist een webformulier ingevuld en bijna direct een antwoord gekregen. Het antwoord was : "Telefonie is complex... bla bla bla"
Met dit antwoord was ik het niet eens, dus heb ik de helpdesk gebeld. De afgelopen 30 dagen heb ik minstens 10 keer gebeld. Ik heb die meneer van de helpdesk gevraagd of hij kon zie hoe vaak ik gebeld heb de afgelopen tijd. Wat hij mij antwoordde ontstak mij in een zee van verbazing. Blijkbaar heeft Telfort geregistreerd dat ik 1 keer in oktober en 1 keer in september heb gebeld.

(#*%^&*^#$^

Eergisteren heb ik een melding gedaan bij de geschillencommissie. Als zij dus opvragen hoe vaak ik gebeld heb krijgen zij dus ook dit antwoord te horen. En zo gaat Telfort dus met de storingen om. Gewoon de helft niet registreren. Terwijl ik gisteren de medewerker heb gevraagd, letterlijk, om mijn melding te registreren.
Helaas voor hem besef ik me nu opeens terwijl ik dit zit te typen dat ik het gesprek van gisteren heb opgenomen, en dus ook zijn naam heb. Ga morgen de administratie maar eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
basduijn schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 21:01:
[...]
Helaas voor hem besef ik me nu opeens terwijl ik dit zit te typen dat ik het gesprek van gisteren heb opgenomen, en dus ook zijn naam heb. Ga morgen de administratie maar eens bellen.
Ik mag hopen dat je de betreffende werknemer van te voren op de hoogte hebt gesteld van deze opname? Formeel mag je zo'n gesprek als klant niet opnemen in het kader van privacy-wetgeving(ik weet dat het krom is, maar toch) zonder de werknemer daar eerst om toestemming voor te vragen...

Ik begrijp verder je redenatie wel hoor, maar formeel heb je daar het recht niet toe. Je kunt ook een gespecificeerde rekening v.w.b. je telefoniekosten naar Telfort overleggen om aan te geven dat je contact met ze hebt gehad.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
Xaero schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 19:32:
Ik nogal veel
code:
1
Peer TCP state out of order, sent TCP RST: TCP

in m'n log staan. Moet ik me zorgen maken?

Ook erg vaak:
code:
1
2
Triangle route packet forwarded: UDP
Triangle route packet forwarded: TCP
Heb je de bovenste melding elke keer na een modem reset ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L

R2L

basduijn schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 21:01:
[...]

Ik had vandaag ook problemen. Ik heb zojuist een webformulier ingevuld en bijna direct een antwoord gekregen. Het antwoord was : "Telefonie is complex... bla bla bla"
Met dit antwoord was ik het niet eens, dus heb ik de helpdesk gebeld. De afgelopen 30 dagen heb ik minstens 10 keer gebeld. Ik heb die meneer van de helpdesk gevraagd of hij kon zie hoe vaak ik gebeld heb de afgelopen tijd. Wat hij mij antwoordde ontstak mij in een zee van verbazing. Blijkbaar heeft Telfort geregistreerd dat ik 1 keer in oktober en 1 keer in september heb gebeld.

(#*%^&*^#$^

Eergisteren heb ik een melding gedaan bij de geschillencommissie. Als zij dus opvragen hoe vaak ik gebeld heb krijgen zij dus ook dit antwoord te horen. En zo gaat Telfort dus met de storingen om. Gewoon de helft niet registreren. Terwijl ik gisteren de medewerker heb gevraagd, letterlijk, om mijn melding te registreren.
Kun je geen uitdraai maken van je telefoonrekening?
Hier moet wellicht staan wanneer je dat 0900 nummer gebeld hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosWo
Scandic2008 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 21:31:
[...]

Heb je de bovenste melding elke keer na een modem reset ?
Dergelijke meldingen heb ik ook al een tijdje, maar ook deze:
code:
1
Firewall session time out, sent TCP RST: TCP

code:
1
Firewall default policy: TCP (W to W/PRESTIGE)

Tevens heb ik vandaag twee keer gemerkt dat ik ineens niet meer kan surfen, kijk ik naar het modem dan knippert het ethernet led en zijn de dsl-internet en phone1 leds uit. Kort daarna worden die weer groen.
Sinds vandaag zie ik ook dit:
code:
1
board 0 line 0 channel 0, call 153, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD

code:
1
board 0 line 0 channel 0, call 145, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD

Het zegt mij allemaal niet maar is dit normaal?

Edit: Net weer alles uit en dit staat in het log:
code:
1
Router reply ICMP packet: ICMP(Host Unreachable)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
wiebjuh16 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 15:01:
Telfort internet en vast bellen zou geldig zijn tot 1 december, als ik het zo lees zou de prijs toch wel eens omhoog kunnen gaan als ik het goed begrijp :/ als je kijkt op de hoofdpagina van Telfort!
Zou een reden kunnen zijn het abo te beeindigen.
Het zou ook kunnen zijn dat de verhoging gaat gelden voor nieuwe abonnees.

In mijn geval ga ik het opzeggen volgend jaar ivm. een glasvezelproject hier.
Ik ben absoluut niet ontevreden over Telfort ik haal een goeie 7 mb en uitval heb ik zelden.(althans niet dat ik merk).

[ Voor 20% gewijzigd door Thombias op 05-11-2008 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 15-08 16:13
yodeluxe schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 11:45:
[...]

In het ergste geval komt een gesprek niet tot stand omdat die pakketjes niet aankomen bij je modem tussen het download geweld van bijvoorbeeld meerdere usenet connecties of een torrent.

Maar meestal merk je het in de kwaliteit van de spraak, vooral die naar je toe is beroerd dan of hapert als meest voorkomende klacht. Je kan ook je download snelheid wat 'drukken' in je download programma zoals je torrent client etc.

En een ander punt is dat je afhankelijk bent van de route (en mogelijk zelfs meerdere netwerken van derde) tussen de VoIP aanbieder en je ISP. Als daar ergens problemen zijn, route loopt erg om of iets zit een beetje vol qua verkeer heeft dat ook invloed en kan noch je VoIP (SIP) aanbieder noch je ISP iets aan doen soms.
Loekie schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 14:12:
[...]

Dat zijn QoS implementaties op ATM niveau, door het scheiden van verkeer en een van beide VC's prio te geven boven de andere. Zijn nog tal van mogelijkheden natuurlijk, maar werkt alleen als je telefonie hebt van de ISP zelf waarop je bent aangesloten.

Verkeer (ook VoIP) wat ergens vanaf het internet (dus elke andere aanbieder) komt is gewoon 'internet verkeer' en zal dus nooit voorrang kunnen hebben boven ander 'internet verkeer'.
Dit gezegd hebbende: VOIP is geen probleem als je een degelijk modem hebt dat je goed instelt op het gebied van QoS/traffic shaping, dan zal je ook inkomend geen probleem hebben.
Een modem kan het alleen regelen voor de upstream door VoIP verkeer (zowel de SIP signalering als de audio (RTP) voorang te geven boven elk ander verkeer naar de ISP toe.

Er zijn nog wel wat truken om ook downstream ruimte te 'maken' zodat als je aan het bellen bent ander verkeer (zoals downloads, surfen of online games op dat moment) 'afgeremd' wordt. Dit zijn meestal wat 'smerige methodes' door pakketjes weg te gooien of de TCP Recieve window size aan te passen door je modem.
Zelfs met het bellen via telfort lijkt het de laatste tijd goed te gaan ;)
Ik ga binnenkort over op een Fritz!box o.a. vanwege de flexibiliteit van het apparaat en betere QoS(inkomend voip-gesprek levert een aanpassing op die meer bandbreedte reserveert voor telefonie, na afloop gesprek krijgt internet weer bandbreedte terug)
Als je Telfort telefonie gebruikt doet Telfort dat ook voor je downstream, wel heeft het zin als je andere VoIP aanbieders gebruikt op je Telfort (of elke) internet verbinding. Let wel op dat in je ZyXEL van Telfort je VoIP verkeer met TOS 5 wordt gemarkeerd in de upstream, moet je wel overnemen in je Fritz!Box (als dat kan).

[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 05-11-2008 09:31 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
'Gelukkig' heb ik geen telefonie van Telfort, dus die 'brakke' servers spelen me geen parten. Ik gebruik inmiddels bijna 2 jaar poivy om veel naar o.a. Spanje te bellen, de momenten waarop dat niet werkt heeft meer de het internet zelf te maken als GoS van de aanbieder. In 2 jaar tijd heb ik 1 dag geen voip kunnen doen vanwege outage bij Betamax. De rest komt door internetproblemen van ofwel Telfort ofwel vorige aanbieder.

De keuze voor een Fritzbox wordt enerszijds ingegeven door het aanwezig zijn van een sip-proxy in het apparaat en QoS, VPN, WLAN, DECT en S0-bus anderszijds. Een andere feature is de ingebouwde mediaserver mogelijkheid en de mogelijkheid eventueel asterisk op het apparaat te installeren.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caddy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 20:26

Caddy

Press start to shutdown

Daarnet is mijn telfort internet geactiveerd.
Werkt prima. Haal bijna 2mb/s in Utrecht.

Overstappen van KPN direct adsl ging prima.
Tot zover dus dik tevreden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Degene die een e-mail ontvangen hebben van telfort met betrekking tot een wijziging van de algemene voorwaarden: waren jullie voorheen Tiscali klant?

Ik heb namelijk eens rondgevraagt, en als het goed is heeft dit betrekking tot het opzeggen ervan. Door nieuwe wetgeving kunnen oud-tiscali klanten ook per maand opzeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Laatst online: 10:42
Xaero schreef op woensdag 05 november 2008 @ 12:56:
Degene die een e-mail ontvangen hebben van telfort met betrekking tot een wijziging van de algemene voorwaarden: waren jullie voorheen Tiscali klant?
Ja, klopt. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:45
*kastje, muur, kastje, muur->kluitje, riet. Heeft iemand toevallig ervaring met overstap naar een andere provider met nummerbehoud vanaf Telfort ? Of nog beter naar xs4all ? Bij Telfort heb ik 4x mogen bellen met hun opzeglijn (gemiddelde wachttijd 15-30 minuten) waar mij wordt verteld dat het of bij de nieuwe provider ligt, bij mij ligt of dat ik mijn abonnement met 3 dagen moet verlengen. Of je wordt 2 x doorverbonden waarbij de afdeling in kwestie je na het volgende nietszeggende antwoord weer doorverbind naar de bespottelijk dure opzeglijn met zijn eerder genoemde wachttijd.

Bel ik met XS4all wordt mij verteld dat ik bij Telfort moet zijn en maar moet bestellen op de website en hopen dat het goed gaat. Stapelgek wordt ik er van van het eeuwig afschuif systeem en constante acties om mensen af te schepen. Heb op dit moment de neiging om alles maar op te zeggen en weer met een stuk touw en twee blikjes te gaan zitten spelen.

Braaf heb ik de procedure gevolgd zoals ik deze ook bij vorige overstappen heb gevolgd, eerst opzeggen bij de oude provider om vervolgens de nieuwe aan te vragen. Lijkt het nu weer anders te zijn |:(

En warempel bij de laatste poging iemand gevonden die het wel wist. Telfort blijkt na de opzegging het nummer nog 30 dagen "zwevend" te houden zodat de nieuwe provider het alsnog kan overnemen. *chocovla koelt weer af* :+

[ Voor 8% gewijzigd door Chocovla op 05-11-2008 15:48 . Reden: updateje. ]

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Voor wat betreft ADSL en telefonie ligt de bal bij de overnemende partij, die vragen het nummer op bij de vorige partij die dan ook de verplichting heeft dit nummer over te geven aan de overnemende partij. Dit zorgt nogal eens voor Pretium-achtige toestanden waarbij agressieve verkoop ervoor zorgt dat een klant overgeheveld wordt naar Pretium. Het enige wat ze dan bij XS4All kunnen doen is nogmaals het telefoonnummer opvragen/eisen.

Adsl is wat dat betreft bijna gelijk, ook hier moet de overnemende partij aangeven de lijn over te nemen, uitzondering is wel dat klant zelf bij oude aanbieder moet aangeven te stoppen met afname van ADSL, maar dat de lijn wordt overgenomen door nieuwe partij.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:45
Loekie schreef op woensdag 05 november 2008 @ 16:00:
Voor wat betreft ADSL en telefonie ligt de bal bij de overnemende partij, die vragen het nummer op bij de vorige partij die dan ook de verplichting heeft dit nummer over te geven aan de overnemende partij. Dit zorgt nogal eens voor Pretium-achtige toestanden waarbij agressieve verkoop ervoor zorgt dat een klant overgeheveld wordt naar Pretium. Het enige wat ze dan bij XS4All kunnen doen is nogmaals het telefoonnummer opvragen/eisen.

Adsl is wat dat betreft bijna gelijk, ook hier moet de overnemende partij aangeven de lijn over te nemen, uitzondering is wel dat klant zelf bij oude aanbieder moet aangeven te stoppen met afname van ADSL, maar dat de lijn wordt overgenomen door nieuwe partij.
Dat idee had ik ook al. Maar had met Xs4all gebeld om dit te verifieren. Die kwamen ineens met de opmerking dat het nummer al zou kunnnen zijn "gesloopt" terwijl ik er notabene nog mee bel. Heb verder bij Xs4all begrepen dat het nu weer verstandiger zou zijn eerste de aanvraag te doen voor adsl en telefonie alvorens op te zeggen bij je huidige provider. Probleem bij Xs4all is weer dat je pas telefonie aan kunt vragen nadat je xs4all account actief is voor in het service centre. 8)7 . Beetje kip en ei probleem lijkt het. Bij mijn vorige overstap van KPN naar Telfort werd dit alles gewoon in 1 keer meegenomen. Heb bij opzegging bij Telfort ook al aangegeven dat ik zou overstappen naar een andere provider vandaar dat ik wat onaangenaam verrast was door de sloop opmerking.

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Loekie schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 21:15:
[...]

Ik mag hopen dat je de betreffende werknemer van te voren op de hoogte hebt gesteld van deze opname? Formeel mag je zo'n gesprek als klant niet opnemen in het kader van privacy-wetgeving(ik weet dat het krom is, maar toch) zonder de werknemer daar eerst om toestemming voor te vragen...
Wat een nonsens zeg. De opname wordt niet voor een juridisch doeleind gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Laatst online: 10:30
24 Oktober was mijn internet opgeleverd, doordat het systeem van KPN beetje krom ik woon ik niet op 11 maar waarschijnlijk op 11B volgens KPN.

Ze zouden het omzetten, nu 5 November is dit nog niet gebeurd. Weten jullie hoelang het kan duren om mijn verbinding om te zetten? En wat ze eigenlijk hier allemaal voor moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beercase
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-05 08:56

Beercase

So soft!

Xaero schreef op woensdag 05 november 2008 @ 12:56:

Ik heb namelijk eens rondgevraagt, en als het goed is heeft dit betrekking tot het opzeggen ervan. Door nieuwe wetgeving kunnen oud-tiscali klanten ook per maand opzeggen :)
Opzeggen per maand is voor mij een zeer gewenste optie :D
Wordt in onderstaande quote ook bevestigd op het tiscaliforum. Wel vaag dat ze dit niet in de mail vermelden....
BerichtGeplaatst: ma nov 03, 2008 22:36 GMT Onderwerp: Reageer met quote
Heb ff een mailtje gestuurd naar Telfort waarop het volgende antwoord:

Wat zijn de veranderingen?
• Artikel 15.1 is gewijzigd i.v.m. de op hand zijnde wijziging van artikel 7.2a TW. Dit betekent dat Tiscali en 12move klanten niet meer, na minimum contractsduur (1of 2 jaar), stilzwijgend verlengd worden, echter per maand kunnen opzeggen.
• Klant kan nu ook via elektronische weg gebruik maken van het annuleringsrecht.
• Artikel 2.25 betreffende duur telefonie overeenkomst is verwijderd omdat in artikel 15.1 wordt verwezen dat voor de klant nu van toepassing is dat tenzij anders in de overeenkomst bepaald is, de klant een abonnement afsluit voor onbepaalde tijd met een minimum duur van 12 maanden.

Beleid
Wanneer een verandering in de algemene voorwaarden negatief uitpakt voor de u, bijvoorbeeld bij een prijsstijging, is dat voor u een geldige reden om op te zeggen. Dat is nu niet aan de orde (alle wijzigingen zijn in uw voordeel) en u krijgt dus niet het recht om op te zeggen.

Hang loose, KiteSurfing for life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
OgWok schreef op woensdag 05 november 2008 @ 22:07:
[...]

Wat een nonsens zeg. De opname wordt niet voor een juridisch doeleind gebruikt.
Wet bescherming persoonsgegevens is niet alleen van toepassing op het handelen van bedrijven ;)
Een werknemer van telfort wordt net zo goed door die wet beschermd als jij en ik, telefoongesprekken mag je dus niet opnemen als je niet van te voren duidelijk maakt dat je dat doet. Het gaat behoorlijk off-topic zo, maar je kunt met zo iets behoorlijk nat gaan. Dat is ook de reden dat ze bij radioprogramma's duidelijk aangeven aan het begin van het gesprek dat de gebelde in de uitzending zit ;)

@ Daros: Hangt er van af hoe ze het doen, de dirty manier zou zijn om in de centrale de aders die bij jou binnen komen om te steken op de juiste verdeler. De nette manier zou zijn een verhuizing van 11B naar 11, de 1e is het snelst(minder dan een uur werk voor monteur) de 2e kan een week of 3-4 duren, afhankelijk van de snelheid van o.a. Telfort.

[ Voor 20% gewijzigd door Loekie op 05-11-2008 23:04 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fox-hound
  • Niet online
RvL schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 09:10:
[...]

Heb je dit vanaf je eigen netwerk gedaan of vanaf een extern netwerk? Vanaf je eigen netwerk is vrij logisch, als je het vanaf een ander netwerk ook kan, zie hieronder.

Even uit het hoofdje, want ik heb de handleiding niet bij de hand. Ik ga er vanuit dat je de zilvergrijze ZyXel hebt. Ergens in het Advanced Setup menu (volgens mij menu item boven Diagnostic maar dat ben ik kwijt) staat Remote MGMT. Hier kun je deze instelling aanpassen. Zet hem hier op LAN only. Let er wel op dat je geen IP restrictie erbij doet, of m zonder firewall rule op WAN only zet, want dan krijg je dezelfde problemen als ik, namelijk dat je je router niet meer in kan ;)

[...]

Je vergeet de gateway in te vullen. Je router is de gateway tot het internet, net zoals jou voordeur de poort is tot de buitenwereld (die nu door de mist erg klein lijkt te zijn...). Vul als gateway dus het IP adres van je router in, standaard 192.168.1.254. Overigens kun je het IP van je router ook voor de DNS gebruiken. Alleen DNS1 hoeft dan maar ingevuld te worden. Andere DNS gebruiken mag natuurlijk ook, wat jij wil ;)

[...]

Nope, nog niet meegemaakt, maar ik zit er zelf ook pas een dikke maand. Om te voorkomen dat je, mocht hij toch een keer veranderen, niet meer via je extern IP op b.v. je servers kan komen, kun je bij dyndns.org een DNS naam aan je IP laten koppelen. In je router kun je vervolgens instellen dat hij aan dyndns.org door moet geven dat het IP adres veranderd is. Dus in plaats van dat je naar b.v. je webserver gaat via 82.171.78.xxx, ga je dan via b.v. fox-hound.homeip.net (of een van de andere vele mogelijkheden van dyndns).

[...]

Graag gedaan ;)
Hartstikke bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 16:09
Na veel bellen en mailen nu na 5,5 WERKWEEK (daar rekenen ze in) eindelijk weer internet.
Vanochtend stond er onaangekondigd een KPN monteur op de stoep.
In de KPN centrale zijn tijdens de telco-telco schijnbaar een paar draadjes verkeerd om aangesloten aldus de monteur.

Bij Telfort:

Als je probleem niet binnen 2 maand opgelost is, dan mag je per direct opzeggen.
Na heel veel bellen kreeg ik te horen dat dit dus volgens de voorwaarden "de redelijke oplostermijn" is.

Nu mijn geld voor 5,5 week zonder internet nog terugvragen en dan hoop ik dat hiermee de kous af is.....

Voor overstappers, bezint eer ge begint...

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Laatst online: 10:30
Loekie schreef op woensdag 05 november 2008 @ 23:02:
[...]

@ Daros: Hangt er van af hoe ze het doen, de dirty manier zou zijn om in de centrale de aders die bij jou binnen komen om te steken op de juiste verdeler. De nette manier zou zijn een verhuizing van 11B naar 11, de 1e is het snelst(minder dan een uur werk voor monteur) de 2e kan een week of 3-4 duren, afhankelijk van de snelheid van o.a. Telfort.
Ik had maandag even gebeld, toen wisten ze me te vertellen dat ze al een aantal aantekeningen zagen maar nog niks konden zeggen wanneer het zou gaan gebeuren.

Als ik nu je verhaal lees denk ik dat ze me helemaal gaan omzetten en niet gewoon even snel op de vieze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosWo
Nu weet ik ook wat die code betekend:
code:
1
board 0 line 0 channel 0, call 153, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD

Die regel zie ik iedere keer bij een modem reset, dat is dus de laatste dagen vaak aan de orde.
Zo maar ineens een spontane reset, waarna ik op de helft van mijn gebruikelijke snelheid kom.
Weet iemand wat dat kan betekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ben ik trouwens de enige met dalende intrainwaardes? Een jaar geleden zat ik nog op 17 megabit, nu is dat nog geen 15

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillosophy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-09 22:52
Ik begon met 17,5 MBit, nu zit ik op 16. In het modem altijd precies 16.004kbs, lijkt dat de technische dienst me vast heeft gezet op die snelheid. Ik vind het prima, valt nu niet meer 50x op een dag uit, maar nog "maar" 5x :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 15:59

Aldmar

Niks...

Ik zit sinds vandaag in stap 4 (Technische oplevering) van het aanvraagproces voor alleen internet op een kale lijn. Internet zou moeten werken in de week van 19 november. Over krap 2 weken dus.

Ik heb altijd gedacht dat er een installateur zou komen om de lijn te testen. Voor 19 november zou die installateur geweest moeten zijn. Dat lijkt me nogal kort dag, krap 2 weken... Wanneer kan ik dat telefoontje verwachten? Of komt er helemaal geen installateur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twee weken geleden besteld, keurig bevestigingen gekregen, status ging naar technische werkzaamheden.
Gister een mailtje dat mijn bestelling niet uitgevoerd kan worden; gelijk de helpdesk gebeld (wel snel contact trouwens), wisten ze me te vertellen dat de centrale vol zit en dat ik eerst mijn huidige abonnement (bij Online) moet opzeggen voordat ze wat kunnen doen.
Mij vermoeden dat of ik dan zo'n 3 weken zonder internet zou zitten en of de mogelijkheid er was dat als ik op zou zeggen "mijn plaatsje" door een ander zou kunnen worden ingenomen werd bevestigd door de medewerkster.
Het lijkt erop dat ik nu vast zit aan mijn oude provider (ga Freeonline nog eens proberen of zij wel ruimte hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basduijn
  • Laatst online: 08-01 16:26
Off-topic:
Loekie schreef op woensdag 05 november 2008 @ 23:02:
[...]

Wet bescherming persoonsgegevens is niet alleen van toepassing op het handelen van bedrijven ;)
Een werknemer van telfort wordt net zo goed door die wet beschermd als jij en ik, telefoongesprekken mag je dus niet opnemen als je niet van te voren duidelijk maakt dat je dat doet. Het gaat behoorlijk off-topic zo, maar je kunt met zo iets behoorlijk nat gaan. Dat is ook de reden dat ze bij radioprogramma's duidelijk aangeven aan het begin van het gesprek dat de gebelde in de uitzending zit ;)
Dat is volkomen onzin. Als ik mijn telefoongesprekken op wil nemen moet ik dit zelf weten. Wat ik echter NIET mag, is deze opgenomen telefoongesprekken gebruiken of laten beluisteren door derden. Wel mag ik deze PERSOONLIJK gebruiken om nog eens terug te luisteren wat een onzin mij verteld wordt door de helpdesk van Telfort, of bijvoorbeeld de naam van de helpdesker te achterhalen welke mijn storingen niet noteert. Voor persoonlijk gebruik mag ik opnemen wat ik wil zonder dit te noemen aan de betreffende opgenomene. Zo staat het in de wet... Dus voortaan eerst even de wet lezen alvorens te reageren a.u.b....

On-topic:
Gisteren een e-mail verstuurd naar Telfort met daarin de melding dat ik wegens de wijziging in de algemene voorwaarden mijn abonnement wil opzeggen. Dit was de reactie van Telfort:
Helaas is het niet mogelijk om u abonnement per 1 december 2008 op te zeggen.
Dit omdat de wijzigingen in de algemene voorwaarden positief uitpakken voor u als klant.
Zie hieronder de wijzigingen in de algemene voorwaarden.
• Nieuwe postadres Alphen aan de Rijn als gevolg van de verhuizing
Telfort Internet
Postbus 217
2400 AE Alphen a/d Rijn
• Artikel 15.1 is gewijzigd i.v.m. de op hand zijnde wijziging van artikel 7.2a TW. Dit betekent dat Tiscali en 12move klanten niet meer, na minimum contractsduur (1of 2 jaar), stilzwijgend verlengd worden, echter per maand kunnen opzeggen.
• Klant kan nu ook via elektronische weg gebruik maken van het annuleringsrecht.
• Nummering vanaf 2.22 in AV klopte niet in oude versie; dit is aangepast.
• Artikel 2.25 betreffende duur telefonie overeenkomst is verwijderd omdat in artikel 15.1 wordt verwezen dat voor de klant nu van toepassing is dat tenzij anders in de overeenkomst bepaald is, de klant een abonnement afsluit voor onbepaalde tijd met een minimum duur van 12 maanden.

Een opzegging kunt u schriftelijk of telefonisch aan ons doorgeven. Helaas is dit per mail niet mogelijk.
U kunt het telefonisch opzeggen door te bellen naar Telfort 0900-9596 optie 2/2/3
Schriftelijk kunt u een opzegging door geven door middel van een brief op te sturen naar het onderstaande adres.
Telfort Internet
Postbus 217
2400 AE Alphen a/d Rijn

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Ik dacht dat je ALTIJD op kon zeggen bij een wijziging van de algemene voorwaarden ....
Weet iemand hoe dit zit?

[ Voor 42% gewijzigd door basduijn op 06-11-2008 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49
Ik heb een vreemd fenomeen met m'n huidige Telfort Zyxel wireless modem/router (het is al m'n 2e trouwens).

Mijn setup thuis is
modem/router
--> wired HTPC (Vista Ultimate 32b)
--> wired Synology NAS
--> wireless PC (XP Prof)
--> wireless laptop (XP Prof)
--> wireless Macbook
--> wireless Canon pixma printer

Nu is het probleem dat als ik niet van een WIRELESS ge-connecte computer bij de shares van een willekeurige andere computer kan komen. Prik ik een netwerkkabeltje van router->wireless systeem erin om 'm wired te maken dan kom ik iets verder, dan kan ik in sommige gevallen de computer zien, en af en toe kan ik daadwerkelijk naar een shared drive toe. Dat het allemaal niet consequent is maakt het alleen nog maar erger.

Vanuit m'n wired HTPC kan ik op m'n wired NAS, maar weer niet naar m'n al dan niet wired aangesloten win-laptop/macbook of wireless pc. Hij laat ze wel allemaal, behalve de macbook, zien bij "netwerk".
Als ik m'n macbook wireless aansluit zie ik helemaal niks in m'n netwerk, wire ik 'm dan zie ik alleen shares op m'n NAS.

M'n wired NAS bijvoorbeeld kan ik alleen accessen vanuit m'n wired HTPC, of (soms) als ik het draadje in m'n macbook/win-laptop stop.

Met alle computers heb ik geen problemen om op internet te komen overigens.
Kan iemand me een lead geven voor dit soort problemen? Ik word er hoorndol van.
Moet ik 't zoeken in de router? In de configuratie van de systemen? ...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
smokesign schreef op donderdag 06 november 2008 @ 11:42:
Nu weet ik ook wat die code betekend:
code:
1

Die regel zie ik iedere keer bij een modem reset, dat is dus de laatste dagen vaak aan de orde.
Zo maar ineens een spontane reset, waarna ik op de helft van mijn gebruikelijke snelheid kom.
Weet iemand wat dat kan betekenen?
Lijkt er dus op dat je signaal is weggevallen omdat het om een reset van je modem gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje over telfort internet + telefonie.

ik weet dat je na een jaar kunt opzeggen, maar kun je ook alleen telefonie opzeggen en internet houden? scheelt een tientje in de maand (29.95 -> 19.95).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 23:50:
vraagje over telfort internet + telefonie.

ik weet dat je na een jaar kunt opzeggen, maar kun je ook alleen telefonie opzeggen en internet houden? scheelt een tientje in de maand (29.95 -> 19.95).
Klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Patten schreef op woensdag 05 november 2008 @ 23:18:
Voor overstappers, bezint eer ge begint...
Moet wel zeggen dat ik al 2 maanden geen problemen meer heb, lijkt wonder boven wonder gewoon te werken, dat Telfort...

maar als je mij 2 maanden geleden vroeg hoe ik over telfort dacht :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

basduijn schreef op donderdag 06 november 2008 @ 19:15:
[...]
Ik dacht dat je ALTIJD op kon zeggen bij een wijziging van de algemene voorwaarden ....
Weet iemand hoe dit zit?
Een wijziging in de AV's die leiden tot een verslechtering voor de klant ten opzichte van de huidige set AV's geveft je die mogelijkheid wel.

Een wijziging, die geen negatieve impact heeft of zelfs een verbetering betreft, is geen valide reden tot tussentijdse opzegging van de overeenkomst over te gaan.
Wijzigingen ten gevolge van een rechterlijke uitspraak, gewijzigde wet en regelgeving ook niet trouwens.

voorbeeld-1: bedrijf kiest een andere naam of verhuist. Dat moet worden gemeld, maar heeft geen verdere impact op de dienstverlening of de contracten.
voorbeeld-2: btw gaat omhoog - doet bedrijf niet zelf, maar is een maatregel die wordt opgelegd en moet worden uitgevoerd.
voorbeeld-3 (tricky one!) het bellen naar 1 land wordt duurder, maar naar de andere 100en landen niet. Dan is er bij een gewone consumenten overeenkomst geen valide reden eenzijdig te ontbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:02
basduijn schreef op donderdag 06 november 2008 @ 19:15:
Gisteren een e-mail verstuurd naar Telfort met daarin de melding dat ik wegens de wijziging in de algemene voorwaarden mijn abonnement wil opzeggen. Dit was de reactie van Telfort:

[...]

Weet iemand hoe dit zit?
Alleen als de wijziging nadelig voor de klant uitpakt, kun je opzeggen.

http://www.consumentenaut...ving/Algemene_voorwaarden

http://www.consumentenaut...ce?objectid=5568&type=org
Burgerlijk Wetboek Boek 6, Verbintenissenrecht
Afdeling 3. Algemene Voorwaarden
Artikel 237
Bij een overeenkomst tussen een gebruiker en een wederpartij, natuurlijk persoon, die niet handelt in
de uitoefening van een beroep of bedrijf, wordt vermoed onredelijk bezwarend te zijn een in de
algemene voorwaarden voorkomend beding
a. dat de gebruiker een, gelet op de omstandigheden van het geval, ongebruikelijk lange of
onvoldoende bepaalde termijn geeft om op een aanbod of een andere verklaring van de wederpartij te
reageren;
b. dat de inhoud van de verplichtingen van de gebruiker wezenlijk beperkt ten opzichte van hetgeen
de wederpartij, mede gelet op de wettelijke regels die op de overeenkomst betrekking hebben, zonder
dat beding redelijkerwijs mocht verwachten;
c. dat de gebruiker de bevoegdheid verleent een prestatie te verschaffen die wezenlijk van de
toegezegde prestatie afwijkt, tenzij de wederpartij bevoegd is in dat geval de overeenkomst te
ontbinden;
d. dat de gebruiker van zijn gebondenheid aan de overeenkomst bevrijdt of hem de bevoegdheid
daartoe geeft anders dan op in de overeenkomst vermelde gronden welke van dien aard zijn dat deze
gebondenheid niet meer van hem kan worden gevergd;
e. dat de gebruiker een ongebruikelijk lange of onvoldoende bepaalde termijn voor de nakoming geeft;
f. dat de gebruiker of een derde geheel of ten dele bevrijdt van een wettelijke verplichting tot
schadevergoeding;
g. dat een de wederpartij volgens de wet toekomende bevoegdheid tot verrekening uitsluit of beperkt
of de gebruiker een verdergaande bevoegdheid tot verrekening verleent dan hem volgens de wet
toekomt;
h. dat als sanctie op bepaalde gedragingen van de wederpartij, nalaten daaronder begrepen, verval
stelt van haar toekomende rechten of van de bevoegdheid bepaalde verweren te voeren, behoudens
voor zover deze gedragingen het verval van die rechten of verweren rechtvaardigen;
i. dat voor het geval de overeenkomst wordt beëindigd anders dan op grond van het feit dat de
wederpartij in de nakoming van haar verbintenis is tekort geschoten, de wederpartij verplicht een
geldsom te betalen, behoudens voor zover het betreft een redelijke vergoeding voor door de gebruiker
geleden verlies of gederfde winst;
j. dat de wederpartij verplicht tot het sluiten van een overeenkomst met de gebruiker of met een derde,
tenzij dit, mede gelet op het verband van die overeenkomst met de in dit artikel bedoelde
overeenkomst, redelijkerwijze van de wederpartij kan worden gevergd;
k. dat voor een overeenkomst als bedoeld in artikel 236 onder j een duur bepaalt van meer dan een
jaar, tenzij de wederpartij de bevoegdheid heeft de overeenkomst telkens na een jaar op te zeggen;
l. dat de wederpartij aan een opzegtermijn bindt die langer is dan drie maanden of langer dan de
termijn waarop de gebruiker de overeenkomst kan opzeggen;
m. dat voor de geldigheid van een door de wederpartij te verrichten verklaring een strengere vorm dan
het vereiste van een onderhandse akte stelt;
n. dat bepaalt dat een door de wederpartij verleende volmacht onherroepelijk is of niet eindigt door
haar dood of ondercuratelestelling, tenzij de volmacht strekt tot levering van een registergoed.

[ Voor 92% gewijzigd door Doane op 07-11-2008 14:31 ]

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 13:48

Bergie

Lekker belangrijk...

Wat zouden de abonnementskosten bij Telfort eigenlijk moeten zijn als je afkomstig was van Speedlinq? De oude Speedlinq prijs van 24,95 of de 19.95 van Telfort?

Het valt me nu eigenlijk pas op dat ik nog steeds de Speedlinq prijs betaal.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met een vraagje. Een poosje geleden bestelde ik een Telfort-internet abonnement. Daarvoor zat ik bij Orange internet en had een budget KPN telefoonabonnement. Ik stapte over omdat ik in de veronderstelling was dat ik bij telfort niet langer het KPN abonnement nodig had. Ik belde nog met telfort om te vragen of zij mijn KPN abonnement gingen overnemen en dat was inderdaad het geval, aldus een medewerkster.

Goed, overstappen ging prima maar vandaag kreeg ik dan toch weer een KPN-factuur. Dus ik zojuist bellen. Vertelt een medewerkster dat dat wel klopt. Ik verbaasd. Ik meende toch echt dat telfort adverteerde met iets in de trant van: geen vaste telefoonlijn meer nodig.

Ben ik nou gek? Of zijn zij het? :p
Ik hoop dat iemand een idee heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
Bergie schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 13:41:
Wat zouden de abonnementskosten bij Telfort eigenlijk moeten zijn als je afkomstig was van Speedlinq? De oude Speedlinq prijs van 24,95 of de 19.95 van Telfort?

Het valt me nu eigenlijk pas op dat ik nog steeds de Speedlinq prijs betaal.
Snel laten omzetten dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 12:46
Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 14:10:
Ik zit met een vraagje. Een poosje geleden bestelde ik een Telfort-internet abonnement. Daarvoor zat ik bij Orange internet en had een budget KPN telefoonabonnement. Ik stapte over omdat ik in de veronderstelling was dat ik bij telfort niet langer het KPN abonnement nodig had. Ik belde nog met telfort om te vragen of zij mijn KPN abonnement gingen overnemen en dat was inderdaad het geval, aldus een medewerkster.

Goed, overstappen ging prima maar vandaag kreeg ik dan toch weer een KPN-factuur. Dus ik zojuist bellen. Vertelt een medewerkster dat dat wel klopt. Ik verbaasd. Ik meende toch echt dat telfort adverteerde met iets in de trant van: geen vaste telefoonlijn meer nodig.

heb zelf ook internet + vast bellen besteld.
kpn lijn wordt overgenomen, maar mij is verteld dat het een paar dagen langer duurt dan dat ze je internet opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lt_cmd_data
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
catchingfire schreef op donderdag 06 november 2008 @ 19:45:
--knip--
Met alle computers heb ik geen problemen om op internet te komen overigens.
Kan iemand me een lead geven voor dit soort problemen? Ik word er hoorndol van.
Moet ik 't zoeken in de router? In de configuratie van de systemen? ...?
1) Weet je zeker dat je wireless profiel goed staat dat hij niet een onbeveiligd netwerk bij de buren pakt?
2) probeer eens ander kanaal, of breng alle gebruikte wireless kanalen in kaart en ga op een ongebruikte zitten.
2) Probeer eens continu de apparatuur te pingen dat kan in dos prompt "ping apparaatnaamofip -t of een mooi gratis programma pinginfoview
3) Als je in de zyxel dns van opendns gebruikt werkt je interne dns niet meer goed omdat hij enkel gaat zoeken op internet. Workarround is dhcp alle ip's te reserveren zodat ze static blijven je hostfile op elk apparaat aantepassen (onder windows "hosts" (C:\WINDOWS\system32\drivers\etc)
4) probeer het probleem eerst in kleine schaal op te lossen dus tussen 2 apparaten en werk zo verder.
5) als je vista gebruikt staan kan het zijn dat op wired kaart de shares wel open staan en op de wireless kaart niet.

[ Voor 5% gewijzigd door lt_cmd_data op 07-11-2008 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beercase
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-05 08:56

Beercase

So soft!

Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 14:10:

KPN blijft nog een tijdje factureren :s
Op een gegeven moment krijg je een afrekening waarin je meestal geld terug krijgt...

Hang loose, KiteSurfing for life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
Even een ervarinkje en een aanrader om op te blijven letten:

Ouders van Speedlinq naar Telfort, meteen laten omzetten naar het standaard Telfort-abo.
Gebeld of ik Telfort Vast Bellen moest opzeggen als KPN opdracht gaf om het nummer terug te nemen.
Was niet nodig verzekerde de Telfort-helpdesk me. Althans die persoon...
Vanaf 9-10 KPN-telefonie (geen voip!) op tweede aderpaar en klaar!
Telfort blijft Vast Bellen factureren, dus even bellen.
Nou meneer, ik kan dit pas per oktober 2009 opzeggen, er is hier geen opzegging door u.
Ik doe iemand na die van niks weet: Die mevrouw zei echt dat het niet nodig was!
Ik moest nog heel even bars doen en zeggen dat ik het raar vond...en toen ging er een window of coulance open. Het word toch per november 2008 opgezegd.

Les is: Altijd zelf opzeggen, wie je ook zegt dat het niet nodig is!

(Toen ik zei dat ik dan de onterecht geïnde bedragen voor Vast Bellen terug wilde hebben omdat ik er toch al vanaf 9-10 geen gebruik meer van maakte, werd de meneer een beetje kriegel...can't blame me for trying!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een werkend adres van de webmail? Kan nu niet meer in mijn mailboxen komen.... al 2 dagen niet meer, pagina is verdwenen?

Ik gebruikte altijd http://webmail.telfort.nl en krijg dan:
Not Found
Requested URL not found on this server.

Internet Mail version 7.3.139 server at mail-5-nl.tiscali.it
Hier nog iemand met dit probleem en anderen die er wel bijkunnen: http://forum.tiscali.nl/viewtopic.php?t=5023
Nu is mijn vraag, kunnen jullie nog wel op de webmail komen? Ik snap niet waarom die pagina weg is bij mij. Als ik een proxy gebruik kom ik wel op de pagina terecht en met pop3 kan ik ook de mail ophalen...???

Internet werkt verder prima, had wel 2 weken geleden een brief dat ik niet betaald had, maar gelijk geld overgemaakt. Zou dat de reden kunnen zijn?

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2008 08:47 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is niet de bedoeling dat iedereen individueel laat weten of het niet of wel (weer) werkt met je aansluiting, zo kunnen we natuurlijk een heel topic met 1000 posts gaan vullen en draagt niets bij.