Telfort Internet ervaringen topic - Deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste
Acties:
  • 83.218 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-09 22:01
kaajee schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 13:14:
[...]

Staat toch gewoon bij die evt. nwe aanbieder, ADSL!Totaal:

[...]

Dus ga je niet 1 eu minder betalen, maar 9eu meer!

Was echt niet moeilijk te vinden hoor!
Dat had ik natuurlijk wel gelezen :)
Maar er staat dus niet bij of gebruikers die al een New Line Service (NLS) hebben, zoals ik dus, opnieuw een aanvraag voor een NLS moeten doen? In weze ligt er al een werkende NLS hier.

En ik kon het zo snel niet terugvinden in voorgaande delen, maar ik kan me herinneren dat ik hier ergens gelezen had dat de NLS bij overstap naar een andere ADSL provider gewoon blijft werken, zonder dat daar maandelijkse kosten aan verbonden zijn. Dit is dan natuurlijk wel interessant om te weten.

Mocht dat niet zo zijn, dan is het aanbod van ADSL!Totaal inderdaad totaal niet interessant voor mij.

Vandaar dus ook mijn vraag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Maar ook die NLS moet wel door iemand betaald worden denk je ook niet? Dat het er bij Telfort bij in zit zal wel te maken hebben met het feit dat KPN en Telfort hetzelfde zijn......

My bet dat je gewoon 9,40 eu p/mnd extra moet betalen, maar wil je het echt zeker weten: 076 - 750 1577 kost je geen (extra) geld, heb je je antwoord meteen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:44

13art

Moderator Mobile
Scandic2008 schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 10:25:
[...]

Blijft OE dan lang hangen met de boodschap al dan niet doorgaan of stoppen of is het iets anders ?
Probeer anders eens de foutboodschap te achterhalen (je hebt niet AVG als virusscanner op je pc ?)
Ik gebruik trouwens gewoon Outlook en niet Outlook Express. Outlook zelf blijft niet hangen, ik krijg gewoon een foutmelding over het binnenhalen van de e-mail. Zodra ik de melding weer krijg zal ik die eens hier posten.

En nee heb geen AVG ik gebruik ESET Smart Security.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:42
Rolfy schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 12:37:
Vooral Budgetphone geeft nogal wat problemen met de Telfort verbinding, regelmatig moet ik handmatig het modem opnieuw laten registreren omdat de telefoonverbinding eruit ligt.
Heb je al eens op het Budgetphone forum gekeken, daar staan aangepaste instellingen voor de combinatie: Telfort-Budgetphone-Zyxel.
http://www.budgetphone.nl...opic.php?t=2533&start=105

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-03 17:11
Ik spring er maar midden in met mijn vraag.

Sinds een aantal weken ben ik overgestapt van Ziggo (voormalig @home) naar Telfort ADSL.
Dit puur omdat het een stuk goedkoper is.

Mijn vorige abonnement: download: 15 Mbit/s upload: 1.5 Mbit/s a € 50 p/m.
Huidig: Telfort ADSL 20Mbit/s a € 20 p/m.

Alles is top! Snel zat en heb nog nooit problemen gehad tot nu.
Voor mijn downloads heb ik de poort 6881 (voor torrents) open gezet op de modem.
Mijn huisgenoot heeft de poort 49159 open. Voor FTP meen ik.

Aan deze modem zit een switch omdat we met 6 man gebruik maken van de verbinding.

Het gaat om Zyxel modem type: P-2602R-D1A

Het probleem is dat ik af en toe graag een spelletje speel, namelijk CS en DoD (HL1 mods)
Maar sinds deze poorten opstaan heb ik een waardeloze ping en zelfs minder frames ingame.
Servers vinden is niet te doen... Vind alleen servers met een ping <600. Schiet niet echt op dus :>
Ik heb de standaard instellingen op de modem weer toegepast maar het probleem blijft.

Iemand een idee hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crijnn schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 17:46:
Ik spring er maar midden in met mijn vraag.

Sinds een aantal weken ben ik overgestapt van Ziggo (voormalig @home) naar Telfort ADSL.
Dit puur omdat het een stuk goedkoper is.

Mijn vorige abonnement: download: 15 Mbit/s upload: 1.5 Mbit/s a € 50 p/m.
Huidig: Telfort ADSL 20Mbit/s a € 20 p/m.

Alles is top! Snel zat en heb nog nooit problemen gehad tot nu.
Voor mijn downloads heb ik de poort 6881 (voor torrents) open gezet op de modem.
Mijn huisgenoot heeft de poort 49159 open. Voor FTP meen ik.

Aan deze modem zit een switch omdat we met 6 man gebruik maken van de verbinding.

Het gaat om Zyxel modem type: P-2602R-D1A

Het probleem is dat ik af en toe graag een spelletje speel, namelijk CS en DoD (HL1 mods)
Maar sinds deze poorten opstaan heb ik een waardeloze ping en zelfs minder frames ingame.
Servers vinden is niet te doen... Vind alleen servers met een ping <600. Schiet niet echt op dus :>
Ik heb de standaard instellingen op de modem weer toegepast maar het probleem blijft.

Iemand een idee hoe dit kan?
Waarschijnlijk loopt dan tegelijkertijd de download van jou , of van 1 van jouw huisgenoten. Een volle upload kan ook je ping doen stijgen.

De framedrops kunnen ontstaan als je bv zelf zit te downloaden. Het downloadprogramma dat dan bezig is kan voor framedrops zorgen. Bij sommige games zorgen pingproblemen ook voor framedrops, ondanks dat de PC zelf gewoon genoeg kracht heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

Ga er maar vanuit dat p2p de veroorzaker is.
Dus het is of diegene met de torrents (vraag hem de upload te verlagen, alsmede het aantal simultane connecties) of diegene met die rare poort. ftp is normaal gesproken poort 21.. Dus ik zou maar even kijken wat hij aan het doen is. Misschien trekt hij de verbinding helemaal vol.

Een volle upload is echt funest voor je verbinding en dus ook ping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Elke volle verbinding geeft hogere en schommelende latency (ping). De pakketjes van de online game moeten soms wachten tot andere door de verbinding zijn of komen helemaal niet aan de beurt door je huisgenoten. Op dat hoge poortnummer zal wel een torrent draaien net als op 6881.

Sinds dat je de poorten hebt open gezet gaat daar het verbinden een heel stuk beter (werkt nu wel) en zullen dus volledig de upload snelheid van de verbinding gebruiken. Je zal echt met elkaar moeten communiceren, want dat blijf je merken zo. Online gamen en down- of uploaden moet je goed afstemmen.
Rolfy schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 12:37:
Ik heb net de nieuwe Computer!totaal ontvangen, met daarin een aanbieding om over te stappen naar ADSL!Totaal voor € 18,95 per maand, zonder telefonie. Voor de zekerheid de postcode-check gedaan, terwijl ik eigenlijk vermoedde dat ik niet binnen het dekkingsgebied van BBNed zou vallen. Dit blijkt toch zo te zijn.

Mijn ontopic vraag is: ik heb nu een Telfort verbinding via het KPN netwerk, en betaal dus € 19,95 per maand.
Hierbij zijn de kosten voor de KPN-lijn inbegrepen. Bij een overstap naar ADSL!Totaal of een andere ADSL provider, komen er dan weer maandelijkse kosten bij voor de telefoonlijn (€ 9,95 per maand), of wordt dit niet berekend aangezien ik nu reeds een werkende telefoonlijn heb?

Het is dus niet zo dat ik voor die € 1,00 per maand persé wil overstappen, maar ik ben de laatste tijd niet echt tevreden over de verbinding. Vooral Budgetphone geeft nogal wat problemen met de Telfort verbinding, regelmatig moet ik handmatig het modem opnieuw laten registreren omdat de telefoonverbinding eruit ligt.
Er zijn nogal wat gebruikers die reeds overgestapt zijn naar een andere aanbieder, of daar mee bezig zijn.

Heeft iemand daar ervaring mee, moet je bij de nieuwe aanbieder wel weer € 9,95 per maand extra betalen?
Ik heb nl. geen KPN telefoonabonnement.
Dat hangt helemaal van die aanbieder af, heeft niets met je huidige abonnement/aanbieder of manier van aanleggen te maken. Telfort rekent het niet los door naast je abonnement, andere aanbieders kunnen dat weer wel doen. Als je dus overstapt heeft je oude situatie qua lijn niets te maken met de tarief stelling voor je nieuwe abonnement of (extra, niet inbegrepen) lijn-huur-kosten.
Rolfy schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 13:31:
[...]

Maar er staat dus niet bij of gebruikers die al een New Line Service (NLS) hebben, zoals ik dus, opnieuw een aanvraag voor een NLS moeten doen? In weze ligt er al een werkende NLS hier.

En ik kon het zo snel niet terugvinden in voorgaande delen, maar ik kan me herinneren dat ik hier ergens gelezen had dat de NLS bij overstap naar een andere ADSL provider gewoon blijft werken, zonder dat daar maandelijkse kosten aan verbonden zijn. Dit is dan natuurlijk wel interessant om te weten.

Mocht dat niet zo zijn, dan is het aanbod van ADSL!Totaal inderdaad totaal niet interessant voor mij.

Je vraagt niet 'opnieuw NLS aan', je vraagt een overstap aan vanaf je huidige liggende verbinding naar Telfort. Of dat nu een 'ADSL only' (dedicated) of 'linesharing' (ADSL icm KPN telefonie) is maakt geen verschil. Het NLS kan je vergeten als term, dat is niets meer dan een dienst om van ongebruikte aderparen een gebruikte te maken, dus uit de 'voorraad' naar 'ingebruik'.

[ Voor 88% gewijzigd door bjck op 18-11-2008 21:39 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:44
Rolfy schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 13:31:
[...]

* Deze abonnementsprijzen gelden voor levering binnen het dekkingsgebied van het BBned-netwerk. Voor ADSL via KPN geldt een meerprijs van € 8,- per maand. Alle genoemde prijzen zijn inclusief BTW.

Staat er onder, bel ze, vraag ze of ze via BBNed of KPN leveren op jouw locatie en je weet of je er 8 euro per maan bij op moet tellen. Beetje onderzoek kan geen kwaad ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 17:06
Vanaf morgen ben ik ook Telfort klant (de afkoelperiode verloopt morgen), hopelijk duurt het niet de omschreven 3 weken aangezien ik komend weekend verhuis en twee weken zonder internet ietwat onmogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Autoreply schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 23:35:
Vanaf morgen ben ik ook Telfort klant (de afkoelperiode verloopt morgen), hopelijk duurt het niet de omschreven 3 weken aangezien ik komend weekend verhuis en twee weken zonder internet ietwat onmogelijk is.
Misschien had je dat ietwat eerder moeten bedenken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply
  • Laatst online: 12-09 17:06
AtRi schreef op woensdag 19 november 2008 @ 00:29:
[...]

Misschien had je dat ietwat eerder moeten bedenken. :)
Naja, alternatieven zijn er niet (de vorige bewoners hadden KPN, maar da's al afgesloten en ook niet binnen twee weken aan te sluiten..)
Eerder was ook geen optie aangezien we pas 10 dagen geleden hoorden dat we hier in konden.

[ Voor 12% gewijzigd door Autoreply op 19-11-2008 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:27
Ik ben dus overgestapt van ziggo vast bellen naar telfort vast bellen en nu kunnen ziggo/upc telefonie klanten mij niet meer bereiken, het nummer is dus wel overgezet ik kan wel gebeld worden door mensen die via kpn bellen of mobiel.
Heb geen idee wie ik nu moet gaan bellen en ben bang van het kastje naar de muur te worden gestuurd.
Zelf denk ik dat er bij het overzetten iets mis is gegaan.
meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:43

Bergie

Lekker belangrijk...

Bergie schreef op donderdag 13 november 2008 @ 09:57:
[...]

En vanmorgen had ik nog steeds internet. Gisteren wel de brief ontvangen waarin toch duidelijk stond dat ik per 11nov geen gebruik meer kon maken van mijn verbinding.
Is Telfort altijd zo traag met dit soort dingen? Niet dat ik het erg vind :P
En gisteravond was mijn verbinding dus eindelijk weg :P Een week later dan bedoeld dus. Naja, ik heb al een Ziggo pakket thuis liggen; nu alleen nog wachten op de activatiecode voor het hele internet gebeuren.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michel242186 schreef op woensdag 19 november 2008 @ 07:00:
Ik ben dus overgestapt van ziggo vast bellen naar telfort vast bellen en nu kunnen ziggo/upc telefonie klanten mij niet meer bereiken, het nummer is dus wel overgezet ik kan wel gebeld worden door mensen die via kpn bellen of mobiel.
Heb geen idee wie ik nu moet gaan bellen en ben bang van het kastje naar de muur te worden gestuurd.
Even de helpdesk bellen. Bekend probleem. Laat je inderdaad niet van het kastje naar de muur sturen.

Wat je nodig hebt zijn voorbeeld nummers van de mensen die jou niet kunnen bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Michel242186 schreef op woensdag 19 november 2008 @ 07:00:
Wat ik wel eens begrepen heb moet je de helpdesk van Ziggo bellen, je huidige telefoonnr zit daar nog in het systeem als een ziggo nr en wordt dus intern doorgestuurd naar je lijn, maar ja daar zit je telefoon niet meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een tijd terug Telfort ADSL besteld, zonder telefonie. Ik heb verder ook geen vaste lijn van KPN. Installatiepakket e.d. ontvangen, allemaal prima. Volgens bericht zou internet geactiveerd moeten zijn in de week van 19 november, nu dus ongeveer.

Gisteren ontving ik een e-mail van Telfort waarin ze me zeiden dat internet vanaf nu actief is. Echter, ik heb m'n modem al sinds gisteren aangesloten staan, maar enkel het 'Power'-lampje brandt. Geen 'DSL' lampje...

Wat is jullie ervaring met de juistheid van die mail? Is internet werkelijk actief als ze een dergelijke mail versturen, of kan het evenwel nog een paar dagen duren?

Mijn modem is aangesloten op een wandcontactdoos in de woonkamer (verder is er nog 1 zo'n doos, in de slaapkamer). Ik woon in een appartement en mijn meterkast zit een paar trappen lager. Bij mijn weten kan het geen kwaad om - indien je toch geen vaste telefonie hebt - het modem dan op een wandcontactdoos aan te sluiten. Of zit ik hier fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosWo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-08 14:00
Bergie schreef op woensdag 19 november 2008 @ 08:24:
[...]

En gisteravond was mijn verbinding dus eindelijk weg :P Een week later dan bedoeld dus. Naja, ik heb al een Ziggo pakket thuis liggen; nu alleen nog wachten op de activatiecode voor het hele internet gebeuren.
Je bent dus waarschijnlijk opgestapt vanwege de telefonie problemen neem ik aan?
Vandaag precies een jaar geleden is mijn telfort abo opgeleverd, een tijdje terug zat ik er sterk aan te denken om ook Telfort aan de kant te doen. Telefoon storing na telefoon storing was gewoon te erg, heb mijn ongenoegen hier ook duidelijk gemaakt en de draak gestoken met het "het is opgelost" verhaal.
Maar het gaat inderdaad nu al een zeer geruime tijd gewoon goed, geen storing, geen uitval, geen gezeur met internet, niets...
Kortom ik zou nu met een maand opzegtermijn kunnen opzeggen maar zie daar momenteel geen reden toe.
Telfort lijkt de boel onder controle te hebben en dat mag dan ook wel eens gezegd worden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plus dat je nu per maand op kan zeggen, dus als het slechter wordt kan je er alsnog snel vanaf ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2008 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:43

Bergie

Lekker belangrijk...

smokesign schreef op woensdag 19 november 2008 @ 10:21:
[...]
Je bent dus waarschijnlijk opgestapt vanwege de telefonie problemen neem ik aan?
Nee dat niet eens.

Ik begin in juli verhuisd, begin augustus zou mijn adsl van Telfort ook verhuisd zijn maar dat ging natuurlijk niet goed. Na heel wat telefoontjes en mailtjes is het uiteindelijk via een medewerker op het tiscali forum opgelost en had ik eind september een verbinding. Bijna 2 maanden zonder verbinding voor iets wat de Tiscali medewerker in een paar uur opgelost had.

Daarnaast hebben ze gelijk met mijn verhuisverzoek ten onrechte bepaald dat ik geen KPN abbo meer zou hebben en dat Telfort dus netwerkkosten in rekening ging brengen. Die worden dus al sinds eind juli in rekening gebracht ondanks dat ik er al meerdere keren over gebeld heb. Iedere keer krijg je het verhaal dat het verrekend gaat worden etc..

Maar de reden waarom ik het op wil zeggen is dat ze mij maar een 2MBit verbinding kunnen leveren. Dat ligt niet aan Telfort maar ik zit waarschijnlijk op een ADSL1 centrale (Enschede, Wesselerbrink) en dan ook nog op iets van 2km afstand.
2Mbit is gewoon te langzaam voor mij. Dus daarom heb ik het zaakje opgezegd. Dit heeft 2 aangetekende brieven gekost waar eigenlijk niet op gereageerd wordt. Alleen na de 2e brief heb ik dus de bevestiging van de opzegging gekregen; het feit dat ik ook telefoniekosten etc terug wil hebben wordt niet op gereageerd.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo allemaal,

Ik heb steeds last van een gare verbinding met telfort, heb alles bedraad geen router of zoiets gewoon 1 pc op het zylex modem. Alles werkte perfect altijd, heb modem gerest, adsl line gerest etc maar niks helpt om het weer zoals het oude te krijgen.

normaal heb ik dit als snelheid:

Interface Status

Interface Status Rate
DSL Up 8000 kbps / 1024 kbps
LAN Up 100M/Full Duplex

nu steeds dit:

Interface Status

Interface Status Rate
DSL Up 7680 kbps / 384 kbps
LAN Up 100M/Full Duplex

dan weer deze:

Interface Status Rate
DSL Up 7968 kbps / 416 kbps
LAN Up 100M/Full Duplex

hier nog de lijnstatus:

noise margin upstream: 7 db
output power downstream: 19 db
attenuation upstream: 31 db
tone 0- 31: 00 00 00 04 55 55 56 66 65 66 65 55 55 55 54 00
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 11 db
attenuation downstream: 38 db
tone 32- 63: 00 00 00 78 88 99 99 99 9a aa aa aa aa aa aa bb
tone 64- 95: 0a aa aa aa aa 9a aa aa 99 a9 aa aa a9 aa aa aa
tone 96-127: aa aa 99 99 99 99 99 99 99 99 99 98 99 98 99 89
tone 128-159: 99 99 9a aa aa aa aa aa aa a9 99 99 99 98 76 99
tone 160-191: aa aa aa aa aa a9 96 89 aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 192-223: aa aa aa aa aa aa aa 9a 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 224-255: 99 99 99 99 99 79 99 99 99 99 99 99 99 9a aa aa
tone 256-287: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 288-319: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 320-351: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 352-383: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 384-415: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

ik snap niet hoe dat kan iemand een idee hier??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modem netjes met een kort kabeltje op isra hangen enzo? Al gekeken of er niet toevallig in je WCD (Wand contact doosje) een lus zit, of dat deze nog doorverbonden zit in het kastje naar een kastje ergens in een slaapkamer ofzo? Ook als je in de slaapkamer niets aangesloten hebt kan zo een aftakking voor problemen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee had dat wel vroeger maar allemaal weggehaald, werkte ook altijd goed hier voor een maand of 8 nu.
heb gewoon een korte kabel naar de isra in de woonkamer van 0,3meter ofzo schat ik met een nieuwe stekker eraan dus daar ligt het niet aan denk ik maar zal zo nog even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:27
Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2008 @ 09:02:
[...]

Even de helpdesk bellen. Bekend probleem. Laat je inderdaad niet van het kastje naar de muur sturen.

Wat je nodig hebt zijn voorbeeld nummers van de mensen die jou niet kunnen bellen.
Ik heb net maar even gebeld met de helpdesk en ze gaan nu een log bijhouden en ik moet die nummers die niet willen een paar keer laten bellen vandaag...ben benieuwd of het gaat lukken...het probleem was verder niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Michel242186 schreef op woensdag 19 november 2008 @ 11:21:
[...]

Ik heb net maar even gebeld met de helpdesk en ze gaan nu een log bijhouden en ik moet die nummers die niet willen een paar keer laten bellen vandaag...ben benieuwd of het gaat lukken...het probleem was verder niet bekend.
Is gewoon een porteringsprobleem, je nummer staat bij Ziggo nog te verwijzen naar de oude locatie. Telfort dient middels een request bij Ziggo aan te geven dat die portering niet 100% is verlopen en ziggo kan de verwijzing dan veranderen naar netwerk van telfort. In werkelijkheid speelt er een 3e partij mee, maar dit zijn de partijen die het op moeten lossen. De partij die het nummer ontvangt dient het aan te sturen, m.a.w. Telfort is in deze jouw partner.

Dus het proberen te loggen van gesprekken is onnodig, als je zelf constateert dat het alleen bij Ziggo(UPC en de bende) gebeurt en daar de nummers van gegeven hebt dan is het duidelijk. Bovendien, als die nummers bij Ziggo vastlopen, hoe willen ze het dan bij Telfort loggen? ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Loekie op 19-11-2008 11:31 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2008 @ 10:05:
Wat is jullie ervaring met de juistheid van die mail? Is internet werkelijk actief als ze een dergelijke mail versturen, of kan het evenwel nog een paar dagen duren?
Mijn verbinding was al een aantal dagen actief toen ik die mail kreeg.
Mijn modem is aangesloten op een wandcontactdoos in de woonkamer (verder is er nog 1 zo'n doos, in de slaapkamer). Ik woon in een appartement en mijn meterkast zit een paar trappen lager. Bij mijn weten kan het geen kwaad om - indien je toch geen vaste telefonie hebt - het modem dan op een wandcontactdoos aan te sluiten. Of zit ik hier fout?
Je kunt je modem het beste zo dicht mogelijk in de buurt van het ISRA-punt aansluiten, dat is dus het punt waar de telefoonlijn je huis binnenkomt. Misschien toch nog eens je appartement doorspitten? Ik woon zelf ook in een appartement, maar bij mij komt er een dikke blauwe kabel door de muur die uitmondt in een kastje. Direct daarna heb ik mijn modem aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2008 @ 11:07:
hallo allemaal,

Ik heb steeds last van een gare verbinding met telfort, heb alles bedraad geen router of zoiets gewoon 1 pc op het zylex modem. Alles werkte perfect altijd, heb modem gerest, adsl line gerest etc maar niks helpt om het weer zoals het oude te krijgen.

DSL Up 8000 kbps / 1024 kbps

DSL Up 7680 kbps / 384 kbps

DSL Up 7968 kbps / 416 kbps

noise margin upstream: 7 db
output power downstream: 19 db
attenuation upstream: 31 db
attenuation downstream: 38 db

ik snap niet hoe dat kan iemand een idee hier??
Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2008 @ 11:16:
Modem netjes met een kort kabeltje op isra hangen enzo? Al gekeken of er niet toevallig in je WCD (Wand contact doosje) een lus zit, of dat deze nog doorverbonden zit in het kastje naar een kastje ergens in een slaapkamer ofzo? Ook als je in de slaapkamer niets aangesloten hebt kan zo een aftakking voor problemen zorgen.
Hier is een onjuiste aansluiting inderdaad. Je verbinding is instabiel, je upstream schommelt ernstig omlaag bij elke keer opnieuw verbinden en je up- en downstream attenuation zijn gelijk. Dit had 2x hoger moeten zijn voor de downstream dan de upstream wat duidt op een kabel fout.

Ergens hangt iets los, half los of maakt bijna sluiting met elkaar. Maak alles eens opnieuw vast, kijk en controleer of alle kabeltjes echt goed vast zitten onder schroefjes etc.

[ Voor 12% gewijzigd door bjck op 19-11-2008 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:42

RvL

Even een vraagje. Als ik stevig aan het downloaden ben op m'n computer (Windows XP machine, verbonden met draadloos, max. download rond de 1MB/s) dan valt me op dat mn router (de draadloze ZyXel) totaal niet te bereiken is.

Het stoppen van de download maakt de router weer bereikbaar. Als ik bijvoorbeeld de statuspagina van de Zyxel opvraag terwijl ik aan het downloaden ben en vervolgens de download stop (ZyXel pagina laadt vervolgens door) dan zie ik dat de CPU usage gewoon groot is en in veel gevallen zelfs 100%. Na het stoppen van de download gaat de CPU usage weer terug naar normale waardes (10% - 20%)

Internet e.d. blijft wel gewoon werken, en nu ik de bandwidth manager heb ingesteld bellen ook, maar b.v. aanmelden met een draadloos NIC wat nog niet aangemeld was lukt nauwelijks, de router is niet te bereiken en ga zo maar door.

Is dit normaal voor dit router?? Heb er geen rare dingen mee gedaan, draadloos netwerkje ingesteld en beveiligd (WPA2-PSK AES encryptie), wat poorten (25000 en 80) open gezet en de bandwidth manager aangezwengeld voor WAN (priority based). Uiteraard een regel toegevoegd aan de bandwidth manager: direction WAN, service VoIP(SIP), 150 kbps.

Andere instellingen zijn:
DHCP server aan
Firewall aan
Content Filter uit

Ik kan wel eens testen wat hij bedraad doet, dat heb ik nog niet geprobeerd. Ik moet dan namelijk een draad over de trap heen leggen.

Klinkt dit bekend? En belangrijker nog, zijn er oplossingen voor?

edit:
Ook bedraad treedt dit op...

Edit2:
Even getest door in een applicatie de bandbreedte te knijpen en langzaam op te voeren. Bij 700kB/s (5,6Mbit) loopt de CPU usage hard richting 95% tot 100%. Maar ik wil m'n verbinding helemaal niet knijpen en zeker geen 300 á 400 kB/s onder het maximum!

[ Voor 11% gewijzigd door RvL op 19-11-2008 14:29 ]

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NNF schreef op woensdag 19 november 2008 @ 12:43:
[...]

[...]

Je kunt je modem het beste zo dicht mogelijk in de buurt van het ISRA-punt aansluiten, dat is dus het punt waar de telefoonlijn je huis binnenkomt. Misschien toch nog eens je appartement doorspitten? Ik woon zelf ook in een appartement, maar bij mij komt er een dikke blauwe kabel door de muur die uitmondt in een kastje. Direct daarna heb ik mijn modem aangesloten.
Mijn appartement is boven een winkel. De entree naar mijn appartement is een trappenhuis, waarbij de meterkast op de begane grond zit. Van daaruit lopen alle leidingen en kabels naar boven en komen op 1 centraal punt mijn appartement binnen, dus in een soort tweede meterkast. Alleen zitten alle meters (gas, water, stroom) en het IS/RA punt in de meterkast beneden... Vrij onpraktisch. Maar ik zal zo eens gaan testen of het aansluiten van mijn modem op het IS/RA punt een andere uitkomst geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMazzter
  • Laatst online: 27-08 22:59
Even een vraagje. Als ik stevig aan het downloaden ben op m'n computer (Windows XP machine, verbonden met draadloos, max. download rond de 1MB/s) dan valt me op dat mn router (de draadloze ZyXel) totaal niet te bereiken is.

...
Iets soortgelijks had ik dus ook, maar dan gewoon met een bedraad router (zyxel P-2602R-D1A), met een p2p download bezig kon ik meestal nog wel de router bereiken, maar internet ging heel sloom (laden van pagina's als google duurde gerust een halve minuut of zo) en mn downloads kreeg ik ook gewoon niet op volle snelheid, toen ik dus in mn router ging kijken zag ik dat de cpu-load ergens tussen 90 en 100% schommelde. Hierna firewall en Upnp uitgezet en heeft de cpu het een stuk rustiger (50-60%), is alles gewoon bereikbaar en krijgen mn downloads veel meer badbreedte. Dus wss ligt het gewoon aan de zwakke cpu in de zyxels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

UPnP draait niet en ook de firewall uitzetten heeft hier weinig zien. Nog meer opties?

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
RvL schreef op woensdag 19 november 2008 @ 15:54:
UPnP draait niet en ook de firewall uitzetten heeft hier weinig zien. Nog meer opties?
IPV WPA2-CCMP eens WPA-PSK proberen? AES draait nogal zwaar en als je router dat tegelijktijd moet decoden inspecten dan zit de Zyxel gauw aan de top van z'n kunnen. WIFI uit en via kabel is zelfde effect, CPU van Zyxel nogal krap bemeten, zeker met trafficshaping, hoge beveiliging zit zo'n ding al snel over de grens.

Edit: En wifi terug schroeven?

[ Voor 3% gewijzigd door Loekie op 19-11-2008 16:00 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Alle functies gebruiken CPU kracht, zowel NAT (routing), de firewall en de WiFi beveiliging/versleuteling. Alles te gelijk zal de CPU ongetwijfeld op 100% zetten wat het opstarten van andere processen vertraagt. Nu krijgt bellen waarschijnlijk voorrang boven alles, maar inloggen in de webinterface of aanmelden van een andere cliënt op het WiFi netwerk kan lastiger zijn. Zou wel eens zo vertraagd kunnen zijn dat het niet lijkt te werken of onwerkbaar wordt.

Of dat 'krap bemeten' is geen idee, veel functies ingebouwd en allemaal tegelijk ingeschakeld heeft ook voordelen :)

Downloaden via vaste kabel en niet via WiFi is een goede oplossing, niet overal even gemakkelijk alleen misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Ook met bedraad netwerk, WiFi compleet uit loopt hij ook op tot 100%.

Heb even wat simpele testjes gedaan met vol downloaden (1000mb testfile van NXS, Ubuntu via BitTorrent, totale bandbreedte 1,1MByte/s) en tegelijkertijd bellen en dat gaat wel allemaal goed. Veel problemen voorzie ik dus niet met de hoge CPU usage, vooral niet omdat veel download werk 's nachts gebeurd.

Dus kennelijk zit het toch wel goed en geeft de router de juiste zaken prioriteit. Dat is al een hele geruststelling! :)

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Ik had de std versie in gebruik, deze was na even torrenten niet te bereiken via web-interface. Interface wel op te vragen maar na invoeren ww komt std aanmeldvenster weer terug. Na enige dagen stopt het ding regelmatig met routen en nog een aantal dagen later doet DHCP niets meer. Torrents meer dan 24 uur uit laten staan maakt dan ook geen verschil meer, enige oplossing is reboot dan.

Ik heb er nu een fritzbox 7270 voor in de plaats gezet en daar kan ik mijn wensen op gebied van VOIP/WIFI/Torrent/usenet/VPN/Dect perfect mee invullen. Plus er zit een USB-poort met mediaserver op welke evt ook ingezet kan worden voor een UMTS USB-device. Trafficshaping v.w.b. VOIP werkt perfect, kraakheldere lijn en je ziet de download echt inzakken bij gebruik van telefonie.

Een goed ding van de Zyxel: Het apparaat kan rustig een aantal PPTP VPN-sessie tegelijkertijd aan, ik heb het getest met een 3-tal gelijktijdige sessies(Meerdere huisgenoten, 1 zelfde doelnetwerk). Da's redelijk ok voor een standaard modem. :)

specs

• jhu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07 23:02

jhu

Oei Oei Oei,

Dat begint slecht, een brief van Telfort dat mijn internet zou moeten werken per 19-11, vandaag (de 20e) maar eens gebeld omdat mijn DSL lampje nog niet brande.

Ik kreeg te horen dat ik mijn aderparen in het ISRA punt moest omdraaien, ik moest meermaals aangeven dat dat niet kon omdat ik een nieuwe ISRA heb met 2 RJ-11 connectoren.

Toen ik daarbij aangaf dat die ISRA niet open kan zonder onherstelbare schade aan te richten (staat zelfs met een sticker op de behuizing) snapte de beste man er helemaal niks meer van. Pas toen ik zei: "Kijk op pagina 29 van de Telfort installatiehandleiding voor een plaatje" wist de beste man waar ik het over had.

Daarnaast gaf de beste man aan dat ik morgen maar eens moest bellen als het nog niet werkte, niet dat er iets ging gebeuren volgens hem, want de lijn was al technisch opgeleverd, maar ik moest maar even 24 uur geduld hebben.

Toen ik daarnaast vroeg of ik nu al wel betaalde vanaf de 19e wist die man daarop het volgende antwoord te geven: "Geen idee, soms wel, soms niet, dat ligt aan de klant."

Toen ik aangaf dat ik niet zo'n fan ben van twijfeltaal wist de man me te vertellen dat hij het niet wist.

Samenvattend:
1) Ik weet meer van ISRA punten dan deze medewerker
2) Ik word aan het lijntje gehouden alvorens ik 5 tot 10 werkdagen moet wachten op een ticket bij KPN
3) Ik betaal dus vermoedelijk al voor een dienst die ik niet heb :)

Gelukkig wordt Telfort alleen maar mijn backup lijn voor het geval Ziggo eruit ligt (heb Freelance kantoor aan huis)

Zet de cv maar uit moe, die AMD draait nu stabiel

• Dreetje_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 05-09 15:01
jhu schreef op donderdag 20 november 2008 @ 18:03:
Oei Oei Oei,

Dat begint slecht, een brief van Telfort dat mijn internet zou moeten werken per 19-11, vandaag (de 20e) maar eens gebeld omdat mijn DSL lampje nog niet brande.

Ik kreeg te horen dat ik mijn aderparen in het ISRA punt moest omdraaien, ik moest meermaals aangeven dat dat niet kon omdat ik een nieuwe ISRA heb met 2 RJ-11 connectoren.

Toen ik daarbij aangaf dat die ISRA niet open kan zonder onherstelbare schade aan te richten (staat zelfs met een sticker op de behuizing) snapte de beste man er helemaal niks meer van. Pas toen ik zei: "Kijk op pagina 29 van de Telfort installatiehandleiding voor een plaatje" wist de beste man waar ik het over had.

Daarnaast gaf de beste man aan dat ik morgen maar eens moest bellen als het nog niet werkte, niet dat er iets ging gebeuren volgens hem, want de lijn was al technisch opgeleverd, maar ik moest maar even 24 uur geduld hebben.

Toen ik daarnaast vroeg of ik nu al wel betaalde vanaf de 19e wist die man daarop het volgende antwoord te geven: "Geen idee, soms wel, soms niet, dat ligt aan de klant."

Toen ik aangaf dat ik niet zo'n fan ben van twijfeltaal wist de man me te vertellen dat hij het niet wist.

Samenvattend:
1) Ik weet meer van ISRA punten dan deze medewerker
2) Ik word aan het lijntje gehouden alvorens ik 5 tot 10 werkdagen moet wachten op een ticket bij KPN
3) Ik betaal dus vermoedelijk al voor een dienst die ik niet heb :)

Gelukkig wordt Telfort alleen maar mijn backup lijn voor het geval Ziggo eruit ligt (heb Freelance kantoor aan huis)
Misschien is het een idee om zelf een kabeltje te maken waarbij je aan één kant de draden omdraait. In principe zou dit hetzelfde resultaat moeten geven zonder dat je aan je israpunt iets hoeft te veranderen.

• AtRi
Bedoelde hij niet dat je het andere aderpaar moest proberen?

• rick77
  • Laatst online: 30-08 14:04

rick77

... get to the point!

Dreetje_ schreef op donderdag 20 november 2008 @ 19:16:
[...]
Misschien is het een idee om zelf een kabeltje te maken waarbij je aan één kant de draden omdraait. In principe zou dit hetzelfde resultaat moeten geven zonder dat je aan je israpunt iets hoeft te veranderen.
Omkeren draden zou - zover ik weet - geen invloed moeten hebben...
AtRi schreef op donderdag 20 november 2008 @ 19:33:
Bedoelde hij niet dat je het andere aderpaar moest proberen?
..., maar het is idd. wel degelijk mogelijk dat het signaal op een ander aderpaar is opgeleverd.

• jhu

jhu

Ik heb dus die 2 RJ-11 connectoren op mijn IRSA punt, de ene is lijn 1 en de andere is lijn 2.
Het ging hem erom dat in sommige andere ISRA punten het ene aderpaar blauw/rood is en het andere oranje/wit is.

Ik zal wel een eigen kabeltje krimpen met oranje/wit in het midden van de connector aan één kant.

Wie weet hebben ze in de centrale de verkeerde draden genomen, who knows.

Ik zou het wel redelijk brak vinden als ik met een

oranje:                  Blauw
blauw ======      Oranje
rood ======      Wit
wit:                  Rood

Kabel wel online zou komen..

[ Voor 17% gewijzigd door jhu op 20-11-2008 20:34 ]

• hjs
  • Niet online

hjs

Is er een storing :? Ik kan een aantal websites opeens niet meer benaderen :?

mhhh, werkt alweer :?

[ Voor 14% gewijzigd door hjs op 20-11-2008 20:55 ]

• BasKrie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 10:34
jhu schreef op donderdag 20 november 2008 @ 20:31:
Ik heb dus die 2 RJ-11 connectoren op mijn IRSA punt, de ene is lijn 1 en de andere is lijn 2.
Het ging hem erom dat in sommige andere ISRA punten het ene aderpaar blauw/rood is en het andere oranje/wit is.

Ik zal wel een eigen kabeltje krimpen met oranje/wit in het midden van de connector aan één kant.

blauw ======      Oranje
rood ======      Wit

Heb je al geprobeerd om het modem op de line2 te zetten (er van uitgaande dat je tot nog toe line1 hebt gebruikt). Net als hierboven denk ik dat de medewerker dat bedoelde, dat je dus het andere aderpaar probeert, wat met jouw ISRA dus de line2 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05-2024

LWaS

Dus.

LWaS schreef op zondag 16 november 2008 @ 18:43:
Toch wel bijzonder van Telfort : de laatste tijd loopt mijn verbinding terug naar /- 8 Mbit, om na een modem reset weer in te trainen op 12 Mbit :? Dat deed ie anders nooit ;)

Overigens doet het telefonie gedeelte het al een tijdje zonder problemen, dus dat lijkt de goede kant op te gaan :)
Dit schreef ik eerder deze week, en sindsdien is mijn verbinding uberstabiel...Geen verschillende intrainwaardes en zoals een tijdje al geen telefonie storingen :)

Het gaat de goede kant op met Telfort _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhu

jhu

BasKrie schreef op donderdag 20 november 2008 @ 23:06:
[...]

Heb je al geprobeerd om het modem op de line2 te zetten (er van uitgaande dat je tot nog toe line1 hebt gebruikt). Net als hierboven denk ik dat de medewerker dat bedoelde, dat je dus het andere aderpaar probeert, wat met jouw ISRA dus de line2 is.
Sinds maandag ben ik al aan het switchen tussen Lijn 1 en Lijn 2, ook mijn frankenstein kabel om de aderparen om te draaien heeft niet geholpen.

Ik kreeg ook te horen van die medewerker dat het wel een uur kan duren voor het DSL lampje gaat branden.

Lijkt me wat lang, maar goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
jhu schreef op donderdag 20 november 2008 @ 20:31:

blauw ======      Oranje
rood ======      Wit

Standaard is Blauw-rood aderpaar 1: 1(a of b) en Oranje-Wit aderpaar 2:2(a of b) in jouw geval is het dus super simpel, stekker uithalen en omsteken. Ik kan me absoluut niet voorstellen dat je dat niet stiekem geprobeerd hebt ;)

Als het bij jou een combo van aderpaar 1 en aderpaar 2 is mag degene die dat heeft aangelegd een enorme draai om de oren krijgen. Een monteur die in de centrale jouw aderparen op jouw ADSL-signaal aansluit heeft wel een wat hoger niveau dan de std installatiemonteur.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhu

jhu

Loekie schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 01:00:
[...]

Standaard is Blauw-rood aderpaar 1: 1(a of b) en Oranje-Wit aderpaar 2:2(a of b) in jouw geval is het dus super simpel, stekker uithalen en omsteken. Ik kan me absoluut niet voorstellen dat je dat niet stiekem geprobeerd hebt ;)

Als het bij jou een combo van aderpaar 1 en aderpaar 2 is mag degene die dat heeft aangelegd een enorme draai om de oren krijgen. Een monteur die in de centrale jouw aderparen op jouw ADSL-signaal aansluit heeft wel een wat hoger niveau dan de std installatiemonteur.
Ik heb alle mogelijke combinaties nu wel gehad :)

Lijn 1: binnenste 2 draden
Lijn 1: buitenste 2 draden --> 2 binnenste draden op modem DSL aansluiting
Lijn 2: binnenste 2 draden
Lijn 2: buitenste 2 draden --> 2 binnenste draden op modem DSL aansluiting

Ik heb dus een ISRA zoals de 2e op deze foto Afbeeldingslocatie: http://www.mxstream.nl/support/Uitvraag/stekkerdoos.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

jhu schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 00:50:
Sinds maandag ben ik al aan het switchen tussen Lijn 1 en Lijn 2, ook mijn frankenstein kabel om de aderparen om te draaien heeft niet geholpen.

Ik kreeg ook te horen van die medewerker dat het wel een uur kan duren voor het DSL lampje gaat branden.

Lijkt me wat lang, maar goed..
Het zou dus of op lijn 1 moeten zitten, of op lijn 2.
Die frankensteinkabel heeft geen nut. Alleen de binnenste 2 pinnen zijn in het isra verbonden met de kpn kabel. Met je frankenstein heb je je modem dus aangesloten op 2 losse pinnen. :)
Er komen namelijk 4 aders je isra binnen. blauw en rood gaan naar lijn 1 op de middenste 2 pinnen, oranje wit gaan naar lijn 2 op de middenste pinnen. De buitenste pinnen zijn dus niet aangesloten.
Gewoon de bijgeleverde kabel gebruiken.

Blijven bellen en zeggen dat je al de 2e lijn hebt geprobeerd en dat het daarop ook niet werkt.
Je dsl lampje gaat overigens zodra er signaal op staat knipperen (eerst langzaam, daarna snel) en gaat binnen 2 minuten continue branden. Een uur wachten is dus schromelijk overdreven.
Dit is waarschijnlijk iets wat alleen een KPN monteur kan fixen.
Je zal niet de eerste zijn waarbij men in de centrale een verkeerde aansluiting hadden gepatched, of totaal niet hebben gepatched. Toen ik in mijn vorige woning telfort aanvroeg hadden ze "mijn" signaal gepatched naar een ander huis in de stad.

Je kan gerust nog wat wachten, je kan nu toch niet bellen, maar meer dan dat en het stekkertje switchen kan niet. Je zou je nog eens kunnen laten doorverbinden naar een 2e lijns om te verifieeren dat de boel is opgeleverd.
NNF schreef op woensdag 19 november 2008 @ 12:43:
[...]
Inderdaad, sterker nog die mail hoor je pas te krijgen als je je verbinding daadwerkelijk geactiveerd hebt. Dus de eerste keer dat je via je modem het internet opgaat en op de activatiepagina op akkoord klikt.
En paar topics terug was er ook iemand die dit had, geen werkende verbinding... en al wel zo'n activatiemail.
Hoe dat afgelopen is kan ik zo snel niet terugvinden.

[ Voor 22% gewijzigd door job op 21-11-2008 01:39 . Reden: typo's + aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhu

jhu

Nou, tot mijn stomme verbazing is de DSL lijn toch tot stand gekomen vandaag,

Echter niet op een respectabele snelheid: 1541 kbps / 260 kbps.

noise margin upstream: 31 db
output power downstream: 15 db
attenuation upstream: 29 db
tone 0- 31: 00 00 00 00 22 23 44 44 44 44 44 44 44 44 43 22
noise margin downstream: 12 db
attenuation downstream: 49 db
tone 32- 63: 01 11 00 00 00 00 00 00 00 00 23 45 55 66 67 77
tone 64- 95: 77 77 77 77 77 57 77 62 76 66 66 66 64 66 66 66
tone 96-127: 51 55 55 55 45 55 55 45 55 54 43 32 34 44 44 44
tone 128-159: 43 33 32 23 22 22 22 22 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 160-191: 00 10 01 00 11 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 192-223: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 224-255: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

Iemand enig idee wat ik hieraan kan verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
W.s. moet je nog even langs de activatiepagina:
http://1.254.254.253/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhu

jhu

Nou, nu breekt mijn klomp..

Mijn modem staat op ADSL2 (en dus niet ADSL2+) ingeregeld en de snelheid is zo ingesteld door KPN.

Ik krijg geen hoger profiel, fraaie boel.. Zegt Telfort op de eigen website adhv de postcode dat het ivm de afstand 4 tot 6 mbit/sec wordt ipv 20 en vervolgens krijg je 1.5 mbit.

Dus ik heb nu 1.5 mbit voor 19,95 :|

En volgens Telfort is daarmee de kous af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o_f_course
  • Laatst online: 04-09 17:43

o_f_course

Och...

ADSL2 = 8 mbit/s (zie startpost)
ADSL2+ = 20 mbit/s

8*4/20 = 1.6

Ik weet niet helemaal zeker of het zo werkt, maar het komt wel 'mooi' uit.

Je moet dichter bij een centrale gaan wonen :P

[ Voor 16% gewijzigd door o_f_course op 21-11-2008 20:28 ]

facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhu

jhu

o_f_course schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 20:26:
ADSL2 = 8 mbit/s (zie startpost)
ADSL2+ = 20 mbit/s

8*4/20 = 1.6

Ik weet niet helemaal zeker of het zo werkt, maar het komt wel 'mooi' uit.

Je moet dichter bij een centrale gaan wonen :P
Ghe, mooi gegoocheld, maar zo werkt het helaas niet.

Ik woon 3 Km van de centrale volgens de postcode checker van bbned.. Op 3 km moet je echt wel meer halen dan 1.5 mbit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o_f_course
  • Laatst online: 04-09 17:43

o_f_course

Och...

jhu schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 20:49:
[...]

Ik woon 3 Km van de centrale volgens de postcode checker van bbned.. Op 3 km moet je echt wel meer halen dan 1.5 mbit!
Het was het proberen waard :)

49/13.8 = 3.5 km idd

Ik heb geen ervaring met het verdere verloop van de tonen/data dichtheid. vlakt hij niet erg uit naar het hoge spectrum?

facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
3 km volgens de postcode checker kan best 5 km in werkelijkheid zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Net de AJZ.5 firmware ermaar opgegooid ter vervanging van de AJZ.2
Hopenlijk verbeterd het bellen.

Ik had hier op het forum 340AJZ5.bin en 340AJZ5D0.bin gevonden, wat is het verschil eigenlijk :?
(Ik heb de D0 gebruikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lt_cmd_data
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
jhu schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 15:55:

Weet je zeker dat je al op telfort zit aangesloten? want je modem trained standaard vanaf 8db bij jou is dat 12db Wel prettig voor je stabiliteit maar je kan meer uit je lijn halen.
In de meeste ideale omstandigheid zal je met adsl2 5mbit halen, met adsl2+ haal je hetzelfde.
zie deze grafiek
op de X-as (horizontale) zoek je 49 db op. Groen is adsl2+ geel is adsl2. Je kan niks aan je attenuation doen dan alleen verhuizen. De grafiek geeft de meest ideale omstandigheid aan dus zonder ruis op de lijn. Zorg daarvoor dat je aansluiting in orde is. Kijkend naar de grafiek woon je ong 3,5kM van de centrale af. Je zou dus makkelijk >3mbit moeten kunnen halen. Ik zou even bellen naar de service desk en deze gegevens tonen, zei kunnen deze gegevens ook uit je modem lezen. En anders kabel internet nemen is wellicht sneller. Overstappen naar een andere adsl provider zal niet helpen je snelheid zal op max 5mbit blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebjuh16
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:44
jhu schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 15:55:

Helemaal nada niks!!! :( :( ik heb het zelfde, ik had eerst Orange ADSL lite via het KPN netwerk (3mbit down en 512kb up) en dat werkte perfect, toen overgestapt naar Telfort en ook slechts een 1,5mbits snelheid, terwijl de check van hun eerst ook 3mbit zei :( Maar goed, heel veel over gebeld met Telfort en ze hebben het onderzocht, mijn adsl lijn zou dan niet stabiel zijn, wat natuurlijk onzin is! had immers eerst ook 3mbit!, maar Telfort was koppig en kon niks aan veranderd worden :O En volgens kpn zit ik zo`n 3,7km van de centrale vandaan, (officieele meting) zie mijn stats hieronder, 50db:13,8= 3,6 kilometer

Uiteindelijk Kassaklachten van KPN ingeschakeld en ben heel goed geholpen, alleen kon kpn de snelheid ook niet hoger krijgen, tenzij ik naar IPB of ADSL Basis overstap (dewelke dus 3mbit is) Ik kan overigens onder mijn contract uit en ga dat zeer waarschijnlijk ook doen :) en krijg ongeveer 70 euro! :o helpdesk kosten vergoed :*)

1543 kbps / 260 kbps
noise margin upstream: 27 db
output power downstream: 17 db
tone 0- 31: 00 00 00 00 24 44 45 55 44 44 44 44 44 33 22 00
noise margin downstream: 14 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 50 db
tone 32- 63: 00 02 22 22 33 33 33 32 22 22 24 43 34 33 22 22
tone 64- 95: 22 22 22 22 22 22 22 22 33 44 44 45 55 55 55 55
tone 96-127: 55 55 54 44 55 55 54 44 42 44 44 22 12 44 44 44
tone 128-159: 44 44 44 44 44 34 44 44 34 34 33 23 33 22 22 23
tone 160-191: 32 32 33 33 32 22 20 10 10 00 00 02 22 01 11 11
tone 192-223: 01 02 22 12 00 00 00 11 00 00 10 00 00 10 00 00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhu

jhu

lt_cmd_data schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 21:46:[...]
Weet je zeker dat je al op telfort zit aangesloten? want je modem trained standaard vanaf 8db bij jou is dat 12db Wel prettig voor je stabiliteit maar je kan meer uit je lijn halen.
Ja, het internet werkt prima, alleen maar op 1.5 mbit. Dus Telfort is wel aangesloten.
:[...]
Kijkend naar de grafiek woon je ong 3,5kM van de centrale af. Je zou dus makkelijk >3mbit moeten kunnen halen. Ik zou even bellen naar de service desk en deze gegevens tonen, zei kunnen deze gegevens ook uit je modem lezen.
Ja 3.5 kan prima kloppen, volgens de BBned checker is het ongeveer 3 Km.
:
[...]
En anders kabel internet nemen is wellicht sneller. Overstappen naar een andere adsl provider zal niet helpen je snelheid zal op max 5mbit blijven.
Ik heb al Ziggo Z3i (Voormalig Casema Mega van 20 mbit/sec, over een paar weken zelfs 30 mbit/sec), deze lijn is puur en alleen voor backup doeleinden. Ik doe naast mijn studie freelance en consultancy werk en daarvoor heb ik wel internet nodig anders kan ik niet bij de bedrijven, servers en apparatuur die mijn hulp nodig hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swennus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-09 15:48
Goedemorgen,

Ik zit met een probleem,

Sinds kort wil ik gebruik maken van outlook. Echter ik kan alleen maar mail ontvangen. ik heb al van alles geprobeerd(virusscanner uit, firewall uit, andere virusscanner, andere smtp server) maar niks helpt. Ook heb ik geprobeerd om via cmd telnet smtp.telfort.nl 25 in te geven maar hierop krijg ik als bericht"kan geen verbinding met de host maken"

Het gaat hier om een 12move mailaccount wat dus over is gegaan naar telfort.

Weet iemand wat ik nog meer kan proberen om de mail aan de praat te krijgen? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Swennus schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 11:42:
Niks, je kan waarschijnlijk je 12move mail account alleen versturen via de 12move mailserver en niet via die van Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swennus
hjs schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 12:04:
[...]

Niks, je kan waarschijnlijk je 12move mail account alleen versturen via de 12move mailserver en niet via die van Telfort.
Maar als ik de smtp server van 12move gebruik wordt er nog steeds geen mail verstuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
jhu schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 20:49:
[...]

Zo werkt het idd niet, ADSL2 gaat tot 12 en 2+ tot 24(de standaard dan).
Ik zit op 3.3km op ADSL2 en krijg ergens tussen 5,3 en 6 Mbit binnen(net nieuwe Fritz!Box waar een std kabel van 4,5 m bij zit |:( ). Dus je snelheid kan makkelijk hoger, je noise-margin lijkt nogal hoog ingesteld, als je die weet te tweaken kun je daar nog het een en ander aan doen.

@Swennus: Firewall virusscanner? Je kunt niet via poort 25 verbinden lijkt het, als je wel internet hebt zou ik daar eens naar kijken. Check ook even of je via telfort online komt(watismijnip.nl)

[ Voor 13% gewijzigd door Loekie op 22-11-2008 14:13 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:24
Ben ik de enige die afgelopen twee dagen een enorm onstabiele verbinding heb opeens? Voorheen ook wel veel problemen gehad - voornamelijk met telefonie - maar afgelopen weken leek alles wel redelijk okay te werken.
Nu kan ik echter veel sites niet meer bereiken - google.com, marktplaats.nl, nu.nl etc. - terwijl sommigen (tweakers.net) het wel doen?! Verder niets veranderd hier en ook het modem al een reboot gegeven maar zonder succes :(

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 16:49
De laatste week is het hier met de verbinding erg slecht geworden.
m'n modem geeft intrain waarde van 8Mbit aan (die hij altijd heeft gehaald)downloade met 847 strak normaal.
maar de laatste week laat de snelheid te wensen over.

modem (st780 en ook de bijgeleverde bekabelde zyxel)geven doorvoersnelheid 8 mbit aan
maar zodra ik waar dan ook maar iets download gaat het niet boven de 370 kb/s
dit getest met zowel de st780 als de zyxel op 1 vaste pc getest en 1 laptop getest.
beiden bij diverse metingen(nieuwsgroepen,een tiscali ftp,speedtest.net)
geven allen niet hogere download dan 370 kb/s.

weet iemand wat de oorzaak hiervan zou kunnen zijn.
en zijn er meer mensen die het zelfde probleem momenteel ook ondervinden.
regio:7468

groeten
amd

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacespider
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-09 23:23
Swennus schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 11:42:
Goedemorgen,

Ik zit met een probleem,

Sinds kort wil ik gebruik maken van outlook. Echter ik kan alleen maar mail ontvangen. ik heb al van alles geprobeerd(virusscanner uit, firewall uit, andere virusscanner, andere smtp server) maar niks helpt. Ook heb ik geprobeerd om via cmd telnet smtp.telfort.nl 25 in te geven maar hierop krijg ik als bericht"kan geen verbinding met de host maken"

Weet iemand wat ik nog meer kan proberen om de mail aan de praat te krijgen? _/-\o_
Je moet inderdaad de SMTP server van Telfort gebruiken.

Weetje zeker dat je wel op je eigen netwerk zit? Niet toevallig draadloos verbonden met het netwerk van je buren? Je kan namelijk alleen de SMTP server gebruiken als je echt op een Telfort verbinding zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacespider
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-09 23:23
Aesculapius schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 16:03:
Ben ik de enige die afgelopen twee dagen een enorm onstabiele verbinding heb opeens? Voorheen ook wel veel problemen gehad - voornamelijk met telefonie - maar afgelopen weken leek alles wel redelijk okay te werken.
Nu kan ik echter veel sites niet meer bereiken - google.com, marktplaats.nl, nu.nl etc. - terwijl sommigen (tweakers.net) het wel doen?! Verder niets veranderd hier en ook het modem al een reboot gegeven maar zonder succes :(
Als je bepaalde sites wel en bepaalde sites niet kan benaderen zal het waarschijnlijk een foutje zijn in je dns. Probeer je dns eens leeg te maken (in cmd: ipconfig /flushdns) en je zou even kunnen testen als het niet door je firewall komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Swennus schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 12:15:
[...]

Maar als ik de smtp server van 12move gebruik wordt er nog steeds geen mail verstuurd
De smtp server van 12move ziet dat je niet op een 12move lijn zit en laat je niet toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhu

jhu

Loekie schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 14:09:
[...]
Dus je snelheid kan makkelijk hoger, je noise-margin lijkt nogal hoog ingesteld, als je die weet te tweaken kun je daar nog het een en ander aan doen.
Kan ik die zelf tweaken vanuit Telnet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebjuh16
[...]

Zo werkt het idd niet, ADSL2 gaat tot 12 en 2+ tot 24(de standaard dan).
Ik zit op 3.3km op ADSL2 en krijg ergens tussen 5,3 en 6 Mbit binnen(net nieuwe Fritz!Box waar een std kabel van 4,5 m bij zit |:( ). Dus je snelheid kan makkelijk hoger, je noise-margin lijkt nogal hoog ingesteld, als je die weet te tweaken kun je daar nog het een en ander aan doen.

@Swennus: Firewall virusscanner? Je kunt niet via poort 25 verbinden lijkt het, als je wel internet hebt zou ik daar eens naar kijken. Check ook even of je via telfort online komt(watismijnip.nl)
Zo werkt het denk ik helaas niet Loekie, ik heb een zelfde soort verbinding en die staat na mijn idee gewoon vast op 1,5mbit, is toch niks aan te doen? of wel soms? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Laatst online: 30-08 14:04

rick77

... get to the point!

amdboy1983 schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 19:43:
De laatste week is het hier met de verbinding erg slecht geworden.
m'n modem geeft intrain waarde van 8Mbit aan (die hij altijd heeft gehaald)downloade met 847 strak normaal.
maar de laatste week laat de snelheid te wensen over.

modem (st780 en ook de bijgeleverde bekabelde zyxel)geven doorvoersnelheid 8 mbit aan
maar zodra ik waar dan ook maar iets download gaat het niet boven de 370 kb/s
dit getest met zowel de st780 als de zyxel op 1 vaste pc getest en 1 laptop getest.
beiden bij diverse metingen(nieuwsgroepen,een tiscali ftp,speedtest.net)
geven allen niet hogere download dan 370 kb/s.

weet iemand wat de oorzaak hiervan zou kunnen zijn.
en zijn er meer mensen die het zelfde probleem momenteel ook ondervinden.
regio:7468

groeten
amd
Zit ik ook al een paar weken mee. Modem traint in op 20/1Mbit en haalt deze snelheid ook op rustige momenten, maar op drukke momenten ('s avonds doordeweek, maar nu (zondagochtend) ook) slechts 800-1000KByte. Waar dit aan ligt? Waarschijnlijk aan capaciteitsproblemen op het netwerk van Telfort.

edit: nu (15.30) nog maar 400kB :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
rick77 schreef op zondag 23 november 2008 @ 10:14:
[...]

Zit ik ook al een paar weken mee. Modem traint in op 20/1Mbit en haalt deze snelheid ook op rustige momenten, maar op drukke momenten ('s avonds doordeweek, maar nu (zondagochtend) ook) slechts 800-1000KByte. Waar dit aan ligt? Waarschijnlijk aan capaciteitsproblemen op het netwerk van Telfort.
Ik ken die problemen ook al een tijdje... bellen gaat ok (denk ik) maar internetten is zo nu en dan vervelend traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
wiebjuh16 schreef op zondag 23 november 2008 @ 10:14:
[...]

Zo werkt het denk ik helaas niet Loekie, ik heb een zelfde soort verbinding en die staat na mijn idee gewoon vast op 1,5mbit, is toch niks aan te doen? of wel soms? :)
Als de lijn op een vast profiel staat ingesteld niet nee, maar Telfort levert een 'wide-open' verbinding. Dat betekend dat je lijn dus niet begrensd is anders dan door kwaliteit van het koper en afstand tot centrale(ADSL, ADSL2, ADSL2+).

@jhu: Er schijnt ook een DMT-tool beschikbaar te zijn voor de zyxel, anders zul je het direct via telnet moeten doen. Er is wel ergens een howto geloof ik.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Laatst online: 13-09 07:55

SeatRider

Hips don't lie

Ik heb op dit moment een KLP belbasis abo en Orange/Online Family. Ik betaal dus ook nog voor een analoge lijn die ik niet gebruik. Ik zou graag over willen stappen naar Telfort internet, ik begrijp dat ik dan niet meer hoef te betalen voor een analoge lijn, maar in welk stadium van het overstappen zeg ik mijn KPN abo dan op? Liefst zonder dat ik 4 weken zonder internet zit ;)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Laatst online: 24-08 19:25
Okay, een nieuwe Telfort Internet gebruiker hier..

Overgestapt van Ziggo, omdat die de laatste tijd hier in de regio nogal veel downtime hadden. Dat en vanwege het feit dat ze ondertussen de grootste kabelaar van Nederland zijn, nog steeds niet begrijpen wat innoveren in houdt.. Bijvoorbeeld snelheidsverhoging wordt steevast pas aangekondigd nadat concurrentie (voor zover deze überhaupt bestaat in koperland, juist, alleen UPC nog zo'n beetje) dit maanden ervoor heeft gedaan..

Anyhoo.. Nu dus 2 dagen de spullen aangesloten, lijn eerder opgeleverd dan verwacht, dus tot nog toe toppie.. Alleen de snelheid is niet echt helemaal wat ik ervan gehoopt had tot dusver. En dan is telefonie nog niet aktief. :o Nu kan ik natuurlijk voorgaande 11 topics door gaan nemen.. Maar goed, misschien hebben jullie alvast wat pointers/hints voor mij...?

Ik begrijp uit de OP dat de postcodecheck zeker niet heilig is. Alleen.. de check geeft aan dat ik 20 mbit moet kunnen halen, en ik haal effectief "maar" 8.. De wijkcentrale-afstand-check uit de OP doet het niet, http://pcdb.bbned.nl/ geeft aan dat afstand 1200 meter is; http://www.speedtest.nl/ADSL/ gooit het op 1300 meter. Volgens verschillende grafieken zou 20 mbit dan haalbaar moeten zijn, theorethisch dan. Kan de bekabeling hier in het gebouw (2e verdieping flatgebouw) dan zo slecht zijn..? Of is 8 mbit acceptabel omdat die afstanden vaak niet kloppen?

Eigen constateringen tot dusver: Op wireless SSID's gebaseerd is dit een beetje een ziggo-only area, dus het probleem lijkt mij haast niet te kunnen liggen aan overboeking. Volgens mijn Zyxel modem is de lijn/wijk centrale ADSL2PLUS.. Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
xxxneoxxx schreef op zondag 23 november 2008 @ 15:54:
Okay, een nieuwe Telfort Internet gebruiker hier..
[...]

Anyhoo.. Nu dus 2 dagen de spullen aangesloten, lijn eerder opgeleverd dan verwacht, dus tot nog toe toppie.. Alleen de snelheid is niet echt helemaal wat ik ervan gehoopt had tot dusver. En dan is telefonie nog niet aktief. :o Nu kan ik natuurlijk voorgaande 11 topics door gaan nemen.. Maar goed, misschien hebben jullie alvast wat pointers/hints voor mij...? Anyone?
Je bent sneller dan verwacht aangesloten; Het is nu niet echt lekker weer om buiten te zijn; En je kan 't i-net op;
Ik zou zeggen doe zoals het hoort (op GoT) en zoek eerst zelf eens voordat je hier naar de bekende weg vraagt :+

Zoefunktie gebruiken bijvoorbeeld |:(
De antwoorden op al je vragen staan in de voorgaande topics met afbeeldingen hoe je e.e.a. kunt checken :)
Of even op dit forum lezen: http://telfort.gebruikers.eu/news.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-12-2016

RobbieDee

Buuf waar ben je

Prijsverhoging Tiscali T4?

Ik kwam er onlangs achter dat ik sinds de zomer meer voor mijn abo betaal :(

Navraag bij Telfort leerde:
"Uw abonnenementstarief is omhoog gegaan ivm inflatiecorrectie. U heeft tussen 4 en 11 augustus daarover een e-mail van Telfort ontvangen."

Ik kan me zo'n email niet herinneren en ik bewaar alles. Zeker dit soort ongein.
Hebben er meer mensen zoiets ontdekt of wel zo'n aankondiging ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
En over wat voor verhoging hebben we het eigenlijk? Hoeveel tientallen euro's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee
  • Laatst online: 14-12-2016

RobbieDee

Buuf waar ben je

kaajee schreef op zondag 23 november 2008 @ 17:52:
En over wat voor verhoging hebben we het eigenlijk? Hoeveel tientallen euro's?
euro of twee drie. genoeg om op te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
catt4u schreef op zondag 23 november 2008 @ 16:15:
[...]

Je bent sneller dan verwacht aangesloten; Het is nu niet echt lekker weer om buiten te zijn; En je kan 't i-net op;
Ik zou zeggen doe zoals het hoort (op GoT) en zoek eerst zelf eens voordat je hier naar de bekende weg vraagt :+

Zoefunktie gebruiken bijvoorbeeld |:(
De antwoorden op al je vragen staan in de voorgaande topics met afbeeldingen hoe je e.e.a. kunt checken :)
Of even op dit forum lezen: http://telfort.gebruikers.eu/news.php
Ja, hoi, ik ga de voorgaande topics wel lezen en dat forum doornemen. Tot over een jaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xxxneoxxx schreef op zondag 23 november 2008 @ 21:26:
[...]

Ja, hoi, ik ga de voorgaande topics wel lezen en dat forum doornemen. Tot over een jaar!
Je haalt effectief maar 8 mbit. Is dit doorvoer snelheid of lees je dit uit het modem uit?

En zit je op het KPN netwerk of op het netwerk van Tiscali / BBXL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
KPN.. Tenminste, ADSL modus is ADSL2PLUS volgens modem, en dat levert KPN hier alleen voor zover ik weet.. of er moet een makkelijkere manier zijn om dit te zien die ik nog niet weet.. :)

8mbit weet ik van speedtest.net en andere testsites.. Newsleecher geeft dit overigens ook netjes aan. (wel opgelet dat kb aangevinkt stond i.p.v. kB..)
Overigens lijkt mijn modem op dit moment ingetrained op: Upstream Speed: 1031 kbps Downstream Speed: 10391 kbps Blijk overigens ook verder van de centrale af te zitten als de diverse test op internet aangeven, geen 1,3 Km maar bijna 2. Tenminste, dit maak ik uit het modem log op. Zal er allicht ook wel mee te maken hebben, maar dan nog, moet het volgens mij wel sneller kunnen zijn.

Ik las overigens vanmiddag bij een aantal mensen op het gebruikersforum Telfort, dat zij hetzelfde probleem hebben gehad begin van jaar bij nieuwe opleveringen, en de snelheid na een week opeens steeg? Vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
xxxneoxxx schreef op zondag 23 november 2008 @ 22:07:
............

Ik las overigens vanmiddag bij een aantal mensen op het gebruikersforum Telfort, dat zij hetzelfde probleem hebben gehad begin van jaar bij nieuwe opleveringen, en de snelheid na een week opeens steeg? Vaag.
Blijkbaar kevert zelf speuren toch wel wat op...............

Eerst maar eens even wachten dus?

(en de volgende keer ook rustig (symbolisch) tot 10 tellen, voordat je gaat brullen, zoals al eerder gezegd; je hebt je verbinding al eerder gekregen dan gepland, wacht gewoon even af enzo..........)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
kaajee schreef op zondag 23 november 2008 @ 22:12:
[...]

Blijkbaar kevert zelf speuren toch wel wat op...............

Eerst maar eens even wachten dus?

(en de volgende keer ook rustig (symbolisch) tot 10 tellen, voordat je gaat brullen, zoals al eerder gezegd; je hebt je verbinding al eerder gekregen dan gepland, wacht gewoon even af enzo..........)
Ja, dat doet het zeker.. Maatr goed, dat had ik al gedaan voordat ik hier gepost had.. je KAN er natuurlijk bij voorbaat al van uit gaan dat iedereen TE lui is om te zoeken.. iets met brullen en zo..

Ach, ik wacht inderdaad wel even een weekje af, 2 dagen is inderdaad wel kort. Wat ik niet begrijp: als je een mailbevestiging krijgt over het feit dat je lijn opgeleverd is, lijkt mij niet dat een week later iemand alsnog e.e.a. aan gaat passen waardoor je opeens een snelheidsverdubbeling o.i.d. hebt.. Alsof ze een palletje omzetten of opnieuw de wijkcentrale induiken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• areyouben
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:05
hjs schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 21:40:
Net de AJZ.5 firmware ermaar opgegooid ter vervanging van de AJZ.2
Hopenlijk verbeterd het bellen.

Ik had hier op het forum 340AJZ5.bin en 340AJZ5D0.bin gevonden, wat is het verschil eigenlijk :?
(Ik heb de D0 gebruikt)
Vroeg me hetzelfde af. Ik heb hier een 2602H (dus zonder wireless, maar met routerfunctie). Gebruikte eerst de D0 versie, toen meldde ie dat de router deze firmware niet accepteerde. Heb daarna zonder problemen de AJZ5 versie erin gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
areyouben schreef op zondag 23 november 2008 @ 23:37:
[...]

Vroeg me hetzelfde af. Ik heb hier een 2602H (dus zonder wireless, maar met routerfunctie). Gebruikte eerst de D0 versie, toen meldde ie dat de router deze firmware niet accepteerde. Heb daarna zonder problemen de AJZ5 versie erin gegooid.
Moet je dan je firewall rules / port forwards opnieuw instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Helsie schreef op maandag 24 november 2008 @ 01:04:
[...]

Ik heb niks opnieuw moeten instellen, maar heb dan wel geen firewall rules / port forwards ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swennus
[...]
Ik kom online via home.nl.. maar kan ik hierdoor niet met mijn 12move account op outlook komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Swennus schreef op maandag 24 november 2008 @ 13:47:
[...]

Ik kom online via home.nl.. maar kan ik hierdoor niet met mijn 12move account op outlook komen?
Dan heb je smtp van @home nodig.
In NL is de praktijk om toegang tot mailserver te beperken tot gebruikers van het eigen netwerk, elders in Europa lossen ze dit op met authenticatie van de gebruiker. In mijn ogen een 'cleanere' oplossing, maar op verschillende punten duurder.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swennus
Bedankt! het lukt me nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou per 3 november aangesloten worden op het Telfort netwerk maar had geen DSL signaal. Na veel heen en weer bellen wel een DSL signaal maar internet lampje brandt rood. Volgens de helpdesk omdat ik geen IP krijg, ze werken eraan. Heb mijn oude KPN modem aangesloten (Experia box) en heel vreemd, krijg gewoon verbinding. Een tracert uitgevoerd en ik blijk op het XS4All netwerk aangesloten te zijn :? Is dit normaal of is er een fout gemaakt in de wijkcentrale?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwjol
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09 15:23
A.s. woensdag wordt mijn KPN nummer geporteerd naar Budget Phone (en mijn KPN abo wordt beëindigd).
Moet (of kan) ik vanaf dat moment de splitter verwijderen en mijn Zyxel van Telfort rechtstreeks op het isra punt aansluiten?

[ Voor 13% gewijzigd door jwjol op 24-11-2008 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

jwjol schreef op maandag 24 november 2008 @ 16:43:
A.s. woensdag wordt mijn KPN nummer geporteerd naar Budget Phone (en mijn KPN abo wordt beëindigd).
Moet (of kan) ik vanaf dat moment de splitter verwijderen en mijn Zyxel van Telfort rechtstreeks op het isra punt aansluiten?
Dat kan ja.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• areyouben
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:05
Helsie schreef op maandag 24 november 2008 @ 01:04:
[...]

Ik heb ook niks opnieuw hoeven instellen. Na een firmware update blijft alles erin staan. Heb daarna trouwens alsnog de D0 versie erop geknald, toen pakte ie em wel.
Zag echter wel op de Zyxel en Telfort site dat je na een firmware update het ding moet herstellen naar factory defaults. Als je gegevens en instellingen er na de update nog instaan moet je dit zeker doen, aldus de site. Toen heb ik dus pas alles eruit geflikkerd, en pas dan moet je wel ff alles opnieuw instellen. Je kan natuurlijk wel een backup maken van je instellingen, ik weet alleen niet in hoeverre een harde reset dan nog nut heeft. Handmatig alles opnieuw doen voor de zekerheid dus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49
areyouben schreef op maandag 24 november 2008 @ 17:38:
Ik heb ook niks opnieuw hoeven instellen. Na een firmware update blijft alles erin staan. Heb daarna trouwens alsnog de D0 versie erop geknald, toen pakte ie em wel.
Zag echter wel op de Zyxel en Telfort site dat je na een firmware update het ding moet herstellen naar factory defaults. Als je gegevens en instellingen er na de update nog instaan moet je dit zeker doen, aldus de site.
Ik heb 'm met IE geupdate, ging erg snel, paar minuutjes. Heeft iemand een changelog gezien overigens?

Over dat "factory resetten", ben je dan ook alle settings kwijt die Telfort er zelf in heeft gezet? Of alleen de dingen die je zelf hebt aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch wat positiefs hier melden: al 4 maanden geen last meer gehad van wegvallende verbindingen etc. Ook mijn buurman, net als mij veelgeplaagd met ellende in het begin heeft al 4 maanden geen last meer.

Telfort, je kan het wel! Blijf ik toch nog klant nu mijn jaarcontract bijna over is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
catchingfire schreef op maandag 24 november 2008 @ 19:45:
[...]

Ik heb 'm met IE geupdate, ging erg snel, paar minuutjes. Heeft iemand een changelog gezien overigens?

Over dat "factory resetten", ben je dan ook alle settings kwijt die Telfort er zelf in heeft gezet? Of alleen de dingen die je zelf hebt aangepast?
Je Telfort settings zitten al in de firmware die je download van Telfort (een andere kan er sowiso niet in).
Wel moet je je telefoon inlog gegevens opnieuw invoeren, en je eventuele portforwards etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Meer mensen last van een klapperende verbinding vandaag? Hij traint wel gewoon goed in (18 Mbit), maar af en toe is gewoon de verbinding weg. Heel irritant.

Misschien is er iets geks te zien aan de line status?
noise margin upstream: 9 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 7 db
tone 0- 31: 00 00 00 0b cc ed ee ee ef ff ff ee ee dd ca 85
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 22 db
tone 32- 63: 34 56 77 89 9a ab bc dd dd de ee ee ee ee ed dd
tone 64- 95: dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd cc cc cc cc cc cc
tone 96-127: cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc d2
tone 128-159: cc cc cc cc cc cc cc cb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 160-191: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 192-223: bb bb bb ba aa aa ab aa aa ab ba bb aa aa aa aa
tone 224-255: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa ab
tone 256-287: 6b bb bb bb bb cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc
tone 288-319: cc cc cc cc cc cc cc cc cb bb cb bb bb bb bb bb
tone 320-351: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb ab bb bb bb bb bb
tone 352-383: bb bb ba bb ba bb aa aa ba aa aa aa aa aa aa aa
tone 384-415: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 416-447: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa 99 99 99 99 99 99
tone 448-479: 99 99 99 99 99 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 87
tone 480-511: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 76

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik zou 20 november aangesloten worden.. Mijn status staat nog op Technische werkzaamheden.. Mijn huidige internet wordt beëindigd op 30 november.. Ben bang dat ik een tijdje zonder internet zal zitten..

Beetje flauw.. Krijg je je username en password in dezelfde week als het modem of niet? Modem heb ik trouwens ook nog niet. Nog niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebjuh16
Luitjes, Volgens mij word ik gehackt, gezien het grote aantaal attacks wat mijn modem aangeeft!

Zie hieronder een kort lijstje! wat in werkelijk heid veel langer is!

1 11/24/2008 22:22:32 ports scan UDP 92.255.90.17:18700 192.168.1.33:34175 ATTACK
2 11/24/2008 22:22:23 ports scan UDP 65.32.65.19:15312 192.168.1.33:34175 ATTACK
3 11/24/2008 22:22:16 ports scan UDP 92.237.116.193:36913 192.168.1.33:34175 ATTACK
4 11/24/2008 22:19:17 ports scan UDP 77.49.182.243:42371 192.168.1.33:34175 ATTACK
5 11/24/2008 22:18:32 ports scan UDP 24.224.199.83:51513 192.168.1.33:34175 ATTACK
6 11/24/2008 22:16:17 ports scan UDP 202.91.182.236:22881 192.168.1.33:34175 ATTACK
7 11/24/2008 22:14:08 ports scan UDP 68.37.57.9:20209 192.168.1.33:34175 ATTACK
8 11/24/2008 22:13:12 ports scan UDP 84.198.42.232:59560 192.168.1.33:34175 ATTACK
9 11/24/2008 22:08:27 ports scan UDP 58.210.34.168:43350 192.168.1.33:34175 ATTACK
10 11/24/2008 22:06:35 ports scan UDP 90.46.189.123:25324 192.168.1.33:34175 ATTACK
11 11/24/2008 22:04:19 ports scan UDP 124.120.63.81:36069 192.168.1.33:34175 ATTACK
12 11/24/2008 22:04:09 ports scan UDP 195.248.177.49:44015 192.168.1.33:34175 ATTACK
13 11/24/2008 22:02:58 ports scan UDP 80.236.11.131:10350 192.168.1.33:34175 ATTACK
14 11/24/2008 22:02:27 ports scan UDP 85.222.96.151:55555 192.168.1.33:34175 ATTACK

C:\Documents and Settings\Gebruiker>tracert 92.255.90.17

Bezig met het traceren van de route naar 92.255.90.17 via maximaal 30 hops

1 <1 ms 2 ms 1 ms 192.168.1.254
2 35 ms 16 ms 15 ms 82-169-63-254.ip.telfort.nl [82.169.63.254]
3 16 ms 16 ms 17 ms 172.26.43.49
4 18 ms 17 ms 17 ms 172.26.44.6
5 18 ms 16 ms 16 ms 195-241-4-185.ip.telfort.nl [195.241.4.185]
6 17 ms * 16 ms vpn496-telfort.bcsw1.asd-nh.net.tiscali.nl [195.
241.4.186]
7 46 ms 44 ms 45 ms 195.69.145.153
8 64 ms 63 ms 63 ms cat07.Moscow.gldn.net [194.186.57.193]
9 71 ms 70 ms 71 ms unnet-gw.gldn.net [81.211.2.162]
10 90 ms 100 ms 110 ms b57-gw3.unnet.ru [89.104.97.50]
11 * * * Time-out bij opdracht.
12 73 ms 72 ms 72 ms 87.249.39.58
13 * * * Time-out bij opdracht.
14 * * * Time-out bij opdracht.
15 * * * Time-out bij opdracht.
16 * * * Time-out bij opdracht.
17 * * * Time-out bij opdracht.
18 * * * Time-out bij opdracht.
19 * * * Time-out bij opdracht.
20 * * * Time-out bij opdracht.
21 * * * Time-out bij opdracht.

Wat ik daaruit opmaak is dat een russische hackers zijn? ik heb dit nog nooit eerder gezien en schrik hier best wel van!

en heb nu een adres getracert in San Jose en New York? :o

Bezig met het traceren van de route naar dsl-189-134-74-55.prod-infinitum.com.mx
[189.134.74.55]
via maximaal 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.254
2 17 ms 15 ms 15 ms 82-169-63-254.ip.telfort.nl [82.169.63.254]
3 17 ms 16 ms 16 ms 172.26.43.49
4 17 ms 17 ms 16 ms 172.26.44.6
5 17 ms 17 ms 16 ms 195-241-4-185.ip.telfort.nl [195.241.4.185]
6 16 ms * 15 ms vpn496-telfort.bcsw1.asd-nh.net.tiscali.nl [195.
241.4.186]
7 16 ms 16 ms 16 ms ae2.25-ams20.ip.tiscali.net [77.67.64.1]
8 140 ms 101 ms 102 ms xe-2-0-0.nyc30.ip.tiscali.net [89.149.187.70]
9 102 ms 102 ms 103 ms Te-3-4.car3.NewYork1.Level3.net [4.68.110.77]
10 115 ms 108 ms 108 ms vlan99.csw4.NewYork1.Level3.net [4.68.16.254]
11 109 ms 108 ms 107 ms ae-94-94.ebr4.NewYork1.Level3.net [4.69.134.125]

12 186 ms 180 ms 180 ms ae-2.ebr4.SanJose1.Level3.net [4.69.135.185]
13 174 ms 177 ms 181 ms ae-84-84.csw3.SanJose1.Level3.net [4.69.134.250]

14 186 ms 180 ms 179 ms ae-83-83.ebr3.SanJose1.Level3.net [4.69.134.233]

15 171 ms 179 ms 180 ms ae-2.ebr3.LosAngeles1.Level3.net [4.69.132.10]
16 168 ms 179 ms 180 ms ae-73-73.csw2.LosAngeles1.Level3.net [4.69.137.3
8]
17 174 ms 174 ms 173 ms ae-2-79.edge2.LosAngeles1.Level3.net [4.68.20.72
]
18 186 ms 186 ms 186 ms TELMEX.edge2.LosAngeles1.Level3.net [4.71.134.14
]
19

[ Voor 23% gewijzigd door wiebjuh16 op 24-11-2008 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Verwijderd schreef op maandag 24 november 2008 @ 16:23:
Ik zou per 3 november aangesloten worden op het Telfort netwerk maar had geen DSL signaal. Na veel heen en weer bellen wel een DSL signaal maar internet lampje brandt rood. Volgens de helpdesk omdat ik geen IP krijg, ze werken eraan. Heb mijn oude KPN modem aangesloten (Experia box) en heel vreemd, krijg gewoon verbinding. Een tracert uitgevoerd en ik blijk op het XS4All netwerk aangesloten te zijn :? Is dit normaal of is er een fout gemaakt in de wijkcentrale?
Da's doodnormaal! :+
Tja slordig, gebeurt nog wel eens, geen contact met XS4All gehad? ;)
Wil nog wel eens gebeuren als je in een drukke centrale zit of gewoon menselijk falen. Gewoon bellen met Telfort, die schieten dan een ticket in.

@ wiebjuh16: Via UDP is het vaak torrentverkeer oid, heb je dat aanstaan?

[ Voor 4% gewijzigd door Loekie op 24-11-2008 22:39 ]

specs

Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is niet de bedoeling dat iedereen individueel laat weten of het niet of wel (weer) werkt met je aansluiting, zo kunnen we natuurlijk een heel topic met 1000 posts gaan vullen en draagt niets bij.