Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 18:19
Leuke discussie tussen argro en Brat Pitt :P
Zoasl eerder gezegd houdt Samsung het in de rechtzaal echt niet droog met de bewering dat schokkend weergeven ook weergeven is.
Maar wat gaat er dan gebeuren?
Natuurlijk gaan ze dat winnen, 24p is gewoon schokkend, of ze dat nou gaan verhogen naar 48p, 72p of 96p.
Als er geen interpolatie is blijft het schokken, 5-serie of geen 5-serie... Als je een film opneemt met 2 fps en je herhaalt ieder beeld 25x naar 50p, krijg je toch ook geen vloeiend beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Helox-in-a-box schreef op donderdag 23 april 2009 @ 15:53:

Maar wat gaat er dan gebeuren?
Natuurlijk gaan ze dat winnen, 24p is gewoon schokkend, of ze dat nou gaan verhogen naar 48p, 72p of 96p.
Als er geen interpolatie is blijft het schokken, 5-serie of geen 5-serie... Als je een film opneemt met 2 fps en je herhaalt ieder beeld 25x naar 50p, krijg je toch ook geen vloeiend beeld?
Nee, dat gaan ze niet winnen. De wijze waarop de 5-serie 24p beeldmateriaal weergeeft valt niet binnen de grenzen van het redelijke.

Of beeld altijd schokt als er geen interpolatie is neem ik graag van je aan. Het gaat echter om de mate waarin het weergegeven beeld schokt. Een TV op x Hz schokt zonder interpolatie natuurlijk x keer per seconde, daar gaat het hier echter niet om. Het gaat hier om een mate waarin het weergegeven beeld schokt, die vele malen groter is dan bij iedere andere TV waarvan beloofd wordt dat deze geschikt is voor de weergave van 24p beeldmateriaal.

Wanneer Samsung nooit had beloofd dat de 5-serie 24p beeldmateriaal weer zou kunnen geven, dan was er niets aan de hand. Dat hebben ze echter wel gedaan. Ze hebben iets beloofd wat ze niet waar kunnen maken.

Wanneer je je tech-bril afzet en niet nadenkt over interpolatie, 48p, HD et cetera, maar kijkt door de bril van de gemiddelde consument die een Samsung LCD TV heeft gekocht omdat hem beloofd is dat deze zijn favoriete film goed zal weergeven en ondertussen zit te kijken naar een stotterende TV. Dan begrijp je misschien beter waar dit over gaat.

Een fabrikant komt niet weg met allerlei beloftes die ze niet waar kunnen maken zonder dat ze er een vergezochte technische draai aan geven. Gelukkig niet.

Maar goed. Ik zal deze discussie van mijn kant staken.

[ Voor 17% gewijzigd door argro op 23-04-2009 16:42 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 12:42
argro schreef op donderdag 23 april 2009 @ 16:31:
[...]

Maar goed. Ik zal deze discussie van mijn kant staken.
Liever niet, ik vind dat je het goed uitlegt.
Als sommige mensen het niet willen inzien omdat ze een bord voor de kop hebben dan is dat hun probleem (btw dat zijn ook de mensen die geen 5 serie hebben)

ps. Ik wil ook graag meedoen met het mailtje naar Samsung.

Ik heb de LE32A552

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Ossi: stuur je gegevens door naar drm, hij verzamelt alle gegevens (zie eerdere berichten).
@argro: ik sluit me volledig aan bij je mening en redeneringen.

Had Samsung die 24 p real movie ondersteuning niet in hun communicatie gebruikt dan had er geen probleem geweest, nu is het er wel want ik (en waarschijnlijk vele anderen) hebben net daarom die TV gekocht. Ik had hiervoor een LG HD ready TV en die gaf met mijn LG blu ray speler vlotter beeld dan de Samsung met 24p. Moest ik daarvoor een nieuw, veel duurder toestel kopen?? Mag het dan even dat je je zwaar bekocht voelt en alsnog een regeling wenst?

Als een autofabrikant zegt dat een auto met airco geleverd wordt en die blaast alleen maar koude lucht om het half uur, moet je dan tevreden zijn met het feit de airco "werkt", terwijl je je ondertussen zit dood te ergeren omdat het zweet over je rug loopt? Het komt er dan ook op neer dat ondanks het feit dat "het werkt" de basisfunctie die je verwacht (gekoelde lucht blazen) niet in die mate werkt dat het functioneel is.

En 24p schokt inderdaad altijd, alleen niet in die mate dat als een je een panbeweging over een stad bekijkt dat het lijkt alsof er een aardbeving begint in die stad. Al diegenen die hier zeggen dat 24p "altijd schokt", hebben volgens mij nog nooit de 5 reeks een 24p beeld zien weergeven, anders zouden ze gelijk zeggen dat we inderdaad recht van spreken hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2009 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2009 @ 17:39:
@Ossi: stuur je gegevens door naar ..... hij verzamelt alle gegevens (zie eerdere berichten).
Denk dat drm liever niet heeft dat je zijn emailadres zo post. Maak gerbuik van Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/emailadres/?UserID=22119.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
argro schreef op donderdag 23 april 2009 @ 17:45:
[...]
Denk dat drm liever niet heeft dat je zijn emailadres zo post. Maak gerbuik van [afbeelding].
Ik zal een mailtje sturen. Bedankt

Verstuurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-08 23:46
drm schreef op woensdag 22 april 2009 @ 19:49:
argro, ik kan me helemaal vinden in je aanpassingen. Ik wil de gegevens wel verzamelen, maar stuur ze me liever via mail: [afbeelding]. Zet in het subject Samsung GoT dan kan ik ze er makkelijk tussenuit vissen. Iedereen die interesse heeft, graag voor 30 april een mailtje sturen met de volgende gegevens:

[...]
Mail gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

Ik heb intussen 8 aanmeldingen excl. mijzelf.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kom op, er zijn vast nog wel meer slachtoffers...
Alleszins, 9 gedupeerden is al een aardig aantal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar welk email adres moet ik een mailtje sturen met mijn gegevens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm

drm

f0pc0dert

Mijn emailadres, zie myreact of gallery

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:07

mace

Sapere Aude

Ik zal morgen ook even een mailtje sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag - naar aanleiding van een probleem met mijn Logitech speakers - even de Z-5500 "plop" draad zitten lezen, en daar is men er toch ook in geslaagd om een oplossing uit de brand te slepen vanuit GoT. Moet hier dus ook zeker kunnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boolean
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-05 12:27
Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2009 @ 13:11:
Ik wil wel even zeggen dat heel dat technische aspect hier niet terzake doet. Als je als consument een auto koopt waarvan men zegt dat hij in 3 seconden naar 100 km/u gaat moet men nadien niet komen zeggen dat je had moeten weten dat dat niet kon omdat er maar een 1.2l motor inzit of dat je niet moet klagen "want hij rijdt toch". Ik blijf erbij, bedrog bij verkoop. Ik wil eens weten welke rechter gaat zeggen dat schokkend beeld normaal en aanvaardbaar is (en de Samsung 5 reeks heeft hier veel meer last van dan andere toestellen). Ze hadden dan maar hun technologie op punt moeten zetten zodat dat geschok er niet inzit.

De naakte waarheid is dat Samsung bewust ondermaatse technologie gebruikt heeft in combinatie met een loze belofte met als enige doel om meer winst te kunnen maken op de 5 reeks. En de reden waarom ze niets doen is omdat ze zelf weten dat de zaak zo in mekaar zit.
Dit is gewoon een kwestie van eigen schuld dikke bult! Wie voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten komt er vroeg of laat toch achter dat hij er blaren aan over heeft gehouden. Kia beweert ook veilige auto's te verkopen terwijl iedereen weet dat een aanrijding met een fietser funest is voor deze wagens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
boolean schreef op zondag 26 april 2009 @ 23:23:
[...]

Dit is gewoon een kwestie van eigen schuld dikke bult!
Nee, dat is het niet. Er is een specificatie opgegeven die niet juist is.
Wie voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten komt er vroeg of laat toch achter dat hij er blaren aan over heeft gehouden. Kia beweert ook veilige auto's te verkopen terwijl iedereen weet dat een aanrijding met een fietser funest is voor deze wagens.
Ik ga er vanuit dat je bedoelt dat een aanrijding met een fietser funest is voor de fietser en niet voor de wagen. Daarbij raakt de vergelijking kant nog wal. Wanneer Kia een specificatie van zijn auto niet waar kan maken heb je ook een punt, net als in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maukie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:51
Ik heb ook dit probleem!

heb PS3 media server draainen op mijn pc en nu wil ik via de xbox een 1080p film streamen naar de tv en
heb ik dus ook last van haperingen :S
ik heb zelf de LE37A552

wat is nu wijsheid om te doen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 22:31

NvM

Maukie schreef op maandag 27 april 2009 @ 00:04:
Ik heb ook dit probleem!

heb PS3 media server draainen op mijn pc en nu wil ik via de xbox een 1080p film streamen naar de tv en
ik heb zelf de LE37A552

Eerst eens rustig dit topic doorlezen, dan heb je waarschijnlijk een helaas onbevredigend antwoord op je vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boolean
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-05 12:27
argro schreef op zondag 26 april 2009 @ 23:59:
[...]
Nee, dat is het niet. Er is een specificatie opgegeven die niet juist is.
De specificatie is wél juist.
argro schreef op zondag 26 april 2009 @ 23:59:
[...]
Ik ga er vanuit dat je bedoelt dat een aanrijding met een fietser funest is voor de fietser en niet voor de wagen. Daarbij raakt de vergelijking kant nog wal. Wanneer Kia een specificatie van zijn auto niet waar kan maken heb je ook een punt, net als in dit geval.
Veiligheid is een breed begrip, net zoals de specificatie waar jij over loopt te zeveren. Daarbij doelde ik wel op de auto en niet op de fietser; anders raakt mijn vergelijking kant nog wal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@boolean: dus als ik zeg dat een speakerset I-Pod ondersteunt, maar het geluid wordt afgespeeld met haperingen, is volgens jou de specificatie juist? Nou moe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
boolean schreef op maandag 27 april 2009 @ 04:09:
[...]

De specificatie is wél juist.

[...]

Veiligheid is een breed begrip, net zoals de specificatie waar jij over loopt te zeveren. Daarbij doelde ik wel op de auto en niet op de fietser; anders raakt mijn vergelijking kant nog wal.
Zeveren nog wel. Dat maakt je verhaal opeens wel een stuk sterker. Chapeau.

De specificatie waar ik over loop te 'zeveren' (te weten: 24p real movie) is helemaal niet zo breed. Dat houdt namelijk in dat de TV 24p content af zou moeten kunnen spelen, niets meer en niets minder. De 5-serie van Samsung heeft wel die specificatie, maar kan geen 24p content afspelen, dat is het probleem.

De specificatie waar we het hier over hebben zou in relatie tot auto's en veiligheid vergelijkbaar zijn met een bewering als "deze auto heeft 5 NCAP sterren". Wanneer dit echter een leugen blijkt te zijn omdat de auto slechts 2 NCAP sterren heeft, dan heb je reden tot klagen. Zo ook bij deze TV. Van het kunnen afspelen van 24p content is namelijk geen sprake, terwijl dat bij verkoop wel wordt beloofd.

In dit topic proberen mensen gezamenlijk een probleem op te lossen. Het is een beetje vermoeiend als er weer eens iemand langs komt die het probleem niet goed kent en vol blijft houden dat stotterend weergeven van 24p content iets is waar je tevreden mee moet zijn wanneer je een TV koop waarvan gezegd wordt dat deze 24p content kan afspelen. Ik vraag mij dus af wat je hier komt doen.

Daarbij vraag ik mij nog steeds af hoe een aanrijding met een fietser funest kan zijn voor een auto. Zelfs voor een brommobiel is een aanrijding met een fietser nog niet funest.
Maukie schreef op maandag 27 april 2009 @ 00:04:
Ik heb ook dit probleem!

ik heb zelf de LE37A552

Stuur drm een email met de gegevens van je TV! Zie drm in "Het Samsung 5-series 24p problemen topic".

[ Voor 31% gewijzigd door argro op 27-04-2009 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maukie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:51
Ik heb de info naar DRM verstuurd via de mail

Nu zit ik net ff op de samsung site te kijken en wil ik naar mij tv de LE37A552 toe gaan krijg ik dit:

De pagina die u hebt opgevraagd is niet beschikbaar
Er is een probleem opgetreden tijdens het uitvoeren van uw verzoek.
Het is mogelijk dat uw bookmark is verouderd of de koppeling niet (meer) bestaat.
Klik op de link voor meer informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:54
argro schreef op maandag 27 april 2009 @ 09:08:
[...]
De 5-serie van Samsung heeft wel die specificatie, maar kan geen 24p content afspelen, dat is het probleem.
Wat een onzin. De Samsung speelt 24p-content gewoon af hoor. Op precies dezelfde wijze als sommige LG's en Panasonics en zát andere merken doen. Nergens staat dat de weergave vloeiend gaat zijn. Zo ja, zou ik graag het linkje daarvan wel eens willen zien.

Er staat in de specificaties ook dat de tv het zwartste zwart heeft. Welnu, da's ook niet waar. Zo werkt marketing nu eenmaal hè. Een beetje weldenkend mens gaat vóór de aanschaf op onderzoek uit.

Op 1dayfly.nl mooie aanbieding van wederom een 5-serie Samsung. Eens kijken hoeveel mensen nu weer ongeïnformeerd toehappen. Misschien zien we die later hier ook wel weer terug. Heb uiteraard een berichtje achter gelaten dat men even moet zoeken op 24p, judder en 5-serie maar dat doet men toch niet.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op donderdag 23 april 2009 @ 14:41:
[...]

Ik zou een Samsung nog niet gratis willen hebben maar mijn broer heeft er helaas eentje gekocht. Maar je hebt gelijk hoor, zal verder niet meer reageren en gewoon genieten van de heerlijke 72Hz weergave op het buissie. En verder wens ik de mensen hier veel succes, en jij ook met je selectieve leesgedrag 8)7
:z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op maandag 27 april 2009 @ 12:29:
[...]

Wat een onzin. De Samsung speelt 24p-content gewoon af hoor. Op precies dezelfde wijze als sommige LG's en Panasonics en zát andere merken doen. Nergens staat dat de weergave vloeiend gaat zijn. Zo ja, zou ik graag het linkje daarvan wel eens willen zien.
Zullen we het een omdraaien? Er staat nergens in de specs dat het NIET vloeiend afspeelt. Dan mag je aannemen dat het goed moet werken. Zeker als er volmondig achter 24p: ja staat. Het argument wat je aanhaalt zal dan ook niet overeind blijven. Ben ik 100% zeker van. Zit er zelfs over na te denken of dit niet onder misleiding valt?

Maar even een vraag, werk je bij Samsung?

Waarom denk je dat mensen een Full HDTV kopen? Om dvd's mee te kijken? 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2009 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ach gossie, netjes van je, zal ik je voortaan meneer Derrick noemen?
Verwijderd schreef op maandag 27 april 2009 @ 12:47:
[...]
Zullen we het een omdraaien? Er staat nergens in de specs dat het NIET vloeiend afspeelt.
24p IS niet vloeiend, dit schokt altijd, als er geen vorm van interpolatie wordt toegepast. Maar ik snap wat je bedoelt hoor. De 5-serie speelt 24p-content wel héél erg schokkerig en onregelmatig af ja.
Dan mag je aannemen dat het goed moet werken. Zeker als er volmondig achter 24p: ja staat. Het argument wat je aanhaalt zal dan ook niet overeind blijven. Ben ik 100% zeker van. Zit er zelfs over na te denken of dit niet onder misleiding valt?
Voor de duidelijkheid, ik vind het OOK misleiding hoor. Maar voordat jullie zaak 100% "zeker" is moet je wél eerst beseffen wát Real Cinema daadwerkelijk betekent, niet wat jullie dénken dat het betekent.
Maar even een vraag, werk je bij Samsung?
Nee natuurlijk niet.
Waarom denk je dat mensen een Full HDTV kopen? Om dvd's mee te kijken? 8)7
Niet alleen maar nee. Zal een combi zijn van tv/DVD/Blu-ray/gamen. Echter, jij hebt ook nooit een NTSC DVD bekeken dan de afgelopen paar jaar? Die schokten op preciés dezelfde manier hè, op 99% van de tv's. Daar kijkt men toch ook al jaaaaren naar, zonder te hebben gemoppert? Nu het beeld ineens wat groter is valt het uiteraard meer op. Maar de algehele verontwaardiging is ietwat misplaatst aangezien dit fenomeen altijd al zo is geweest.

[ Voor 4% gewijzigd door Brad Pitt op 27-04-2009 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Brad Pitt schreef op maandag 27 april 2009 @ 12:29:
[...]

Stotterend weergeven is wat mij betreft geen afspelen.
Er staat in de specificaties ook dat de tv het zwartste zwart heeft. Welnu, da's ook niet waar. Zo werkt marketing nu eenmaal hè. Een beetje weldenkend mens gaat vóór de aanschaf op onderzoek uit.
Ik zou graag een linkje zien van de bewering van Samsung dat de 5-serie het zwartste zwart heeft.

Verder sluit ik mij bij Schapen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op maandag 27 april 2009 @ 13:02:
24p IS niet vloeiend, dit schokt altijd, als er geen vorm van interpolatie wordt toegepast. Maar ik snap wat je bedoelt hoor. De 5-serie speelt 24p-content wel héél erg schokkerig en onregelmatig af ja.

[...]

Voor de duidelijkheid, ik vind het OOK misleiding hoor. Maar voordat jullie zaak 100% "zeker" is moet je wél eerst beseffen wát Real Cinema daadwerkelijk betekent, niet wat jullie dénken dat het betekent.
natuurlijk niet.
Denk dat niet eens te zaken doet wat Real Cinema nu precies is. Ik vind gewoon als ik een Blu-Ray wil kijken, dat die dan fatsoenlijk weer moet geven. Het is een HDTV en ga er dan ook vanuit dat ik er HD films op kan kijken zoals het hoort. Ik irriteer me mateloos aan het beeld.

De monteur die geweest was zei ook dat het wel heel erg was. Hoop echt dat ze de tv afkeuren dan kom ik er goedkoop vanaf. Ik geef ze een maand op het op te lossen. Heb ik mijn tv dan nog niet terug met een oplossing schakel ik een advocaat in. Ik ga ze niet eerst een mailtje sturen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
argro schreef op maandag 27 april 2009 @ 14:43:
[...]
Stotterend weergeven is wat mij betreft geen afspelen.
Je beweerde letterlijk dat de tv het niet eens kon afspelen, dat is gewoon pure onzin.
Ik zou graag een linkje zien van de bewering van Samsung dat de 5-serie het zwartste zwart heeft.
Alsjeblieft. Gewoon op de pagina waar volgens jullie ook staat dat de 5-serie blijkbaar vloeiend 24p-content afspeelt.
Verder sluit ik mij bij Schapen aan.
Uiteraard, teleurgestelde-Samsung-bezittertjes unite! :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Brad Pitt schreef op maandag 27 april 2009 @ 15:49:
[...]

Je beweerde letterlijk dat de tv het niet eens kon afspelen, dat is gewoon pure onzin.
Dat hangt van je definitie van afspelen af. Stotterend weergeven vind ik niet hetzelfde als afspelen. Maar excuses voor het verwarrende gebruik van definities.
[...]

Alsjeblieft. Gewoon op de pagina waar volgens jullie ook staat dat de 5-serie blijkbaar vloeiend 24p-content afspeelt.
Dat is ook een tamelijk misleidende tekst van Samsung. Al wordt dat met een getal van 30.000:1 wel enigszins concreet gemaakt. Wanneer zou blijken dat dit dynamische contract lang niet gehaald zou kunnen worden kan dat ook een punt van kritiek zijn.
[...]

Uiteraard, teleurgestelde-Samsung-bezittertjes unite! :O
Ik ben blij dat er tenminste iemand is die van het stotterend weergeven van 24p content op de Samsung LCD TV uit de 5-serie kan genieten. Niets zo fijn als leedvermaak tenslotte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
argro schreef op maandag 27 april 2009 @ 16:03:
Al wordt dat met een getal van 30.000:1 wel enigszins concreet gemaakt. Wanneer zou blijken dat dit dynamische contract lang niet gehaald zou kunnen worden kan dat ook een punt van kritiek zijn.
No-way dat jij met normaal tv-kijken deze contrast ratio zal halen. Ze zullen er minimaal een factor 10 "naast" zitten. Maar goed, dit doen andere merken ook dus is op zich niet onlogisch, anders verkopen ze geen produkten meer.
Niets zo fijn als leedvermaak tenslotte.
Tuurlijk, vind het allemaal geweldig hè.

[ Voor 44% gewijzigd door Brad Pitt op 27-04-2009 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de 24 p op de 32A552/558 is erg ziek vooral als je de PS3 gebruikt met de dvd "earth" blueray op 1080p24
is dit erg storend, het beeld lijkt erg moeilijk te gaan als je over een langschap gaat etc. maar zodra het beeld even stilstaat bij die leuke ijsberen en die olifanten ,erg mooie en super scherp maar zodra er weer een pan shot komt gaat het mis. heb het toen terug gezet op 1080p 60hz zelfde kwaliteit maar geen haperingen.

dus die 24 p is inderdaad leuk dat samsung het aangeeft maar ze kunnen het net zo goed weghalen want het
is in mijn ogen net of je een slecht divx zit te kijken met een lage bitrate die hapert ook en dan heb ik al
geen zin meer om te kijken.

Maar zoals ik ooit aangaf die 24p jammer maar sluit me wel aan bij de mensen met blueray en HD DVD die
uiteindelijk niks met die 24p kunnen op hun TV. Persoonlijk zou Samsung een paar dingen kunnen
doen uit coulance.

1 jaar extra garantie zodat je 3 jaar hebt en zodat samsung zelf er ook langer aan vastzit.
Daarnaast elke bezitter van een 5 serie 50 euro retour geven als aktie (aankoop voor mei/juni 09)
Een vermelding dat 24p ondersteunt wordt maar dat pan bewegingen niet vloeiend zijn.
Ik vind persoonlijk dat qua prijs niet gevraagd kan worden voor een omruil want dat zou moet gaan
via je verkooppunt en die moet dat maar weer verder uitvechten met samsung. De verkopende partij is
de partij die een LCD verkoopt die niet voldoet, dus je rechten leg je bij hem neer en niet bij Samsung. De verkopende partij moet maar kijken wat hij doet en zal dit aanvechten bij Samsung, als dit te vaak gebeurt kan een verkopende partij er voor kiezen om geen samsung meer te verkopen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2009 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Brad Pitt: het is niet omdat zoiets gebeurt onder het mom van "marketing" dat het aanvaardbaar is. Misleidende marketing is zelfs strafbaar. Als je verwachtingen creëert voor een produkt en het kan dit niet waarmaken heb je bedrog bij verkoop gepleegd.
Het argument dat 24p altijd schokt is echt wel een beetje grijsgedraaid. Als ik zeg dat een audiocassette altijd ruis geeft, dan klopt dit, maar als ik een cassettedeck koop verwacht ik toch dat de ruis niet zodanig is dat je niets meer van de muziek hoort, of dat er om de 10 seconden een hele harde ruis op zit die alles overstemt. Geen enkel weldenkend mens gaat dat tegenspreken, ik begrijp dus echt niet waarom je blijft volharden in de boosheid over die 24p, tenzij om de mensen wat te jennen.

@nlb: ik heb die TV speciaal gekocht voor 24p. Ik had een HD ready van LG die nog perfect voldeed. Ik wou echter voluit kunnen genieten van blu rays. Nu gaat dat dus niet. Dus heeft die TV voor mij geen enkele meerwaarde. Ik wil dus ofwel een refund ofwel een normaal werkend toestel, niets minder, maar ook niets meer. Samsung heeft valse claims gedaan en moet het dus maar oplossen. Met 50 euro korting ben ik niets, daar koop ik geen andere TV mee, en als ik hem wil doorverkopen doe ik er meer dan 50 euro verlies op. Nogmaals, het is Samsung die bedrog gepleegd hebben en dus wil ik hier als klant geen schade aan overhouden.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2009 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De verkopende partij is
de partij die een LCD verkoopt die niet voldoet, dus je rechten leg je bij hem neer en niet bij Samsung. De verkopende partij moet maar kijken wat hij doet en zal dit aanvechten bij Samsung, als dit te vaak gebeurt kan een verkopende partij er voor kiezen om geen samsung meer te verkopen.

Dus de verkopende partij moet de TV maar terugnemen, nu lees ik dat de meesten de tv al een half jaar of langer de tv hebben en sommige al meer dan een jaar. Dan mag je nog steeds claimen op de voorwaarden maar dan wel in alle redelijkheid. De tv heeft nu een waarde van 550 euro (32a552) wat de leverancier zou kunnen doen in
alle redelijkheid dat hij de korting geeft op een andere LCD TV met een korting van 550 euro.

Dit zou de verkopende partij minimaal moet voorleggen om jou als koper tegemoet te komen, want als dit je
aankoop was dan mag je dit in alle redelijkheid eisen. pascal VB

waarom die 550 euro, omdat in een jaar tijd ook vergelijkbare LCD schermen in prijs zijn geschat en die tv van 1200 euro zou nu ook 700 euro zijn en dat is ook zo voor de a522 die toen 800 euro was en nu 550 gemiddeld.

Het verhaal van terugwerkend kracht etc 8) Nu zie ik ook steeds dat geduw naar samsung maar daar moet je niet zijn als partij . JE moet naar de WINKEL.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2009 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@nlb: ik heb hem pas een maand, dus ik denk dat het niet onredelijk is mijn aankoopbedrag terug te eisen.

Het is Samsung die in al hun documentatie 24 p real movie aangeven. Dat is niet de winkel. De winkel verkoopt alleen maar. Je kan toch niet van een winkel verwachten dat ze alles gaan liggen na meten wat de fabrikanten beweren?
Bovendien moet je voor garantie altijd rechtstreeks naar Samsung bellen. Dus lijkt het mij dat Samsung aanspreken de enige correcte manier is.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2009 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Nlb

"heb het toen terug gezet op 1080p 60hz zelfde kwaliteit maar geen haperingen."

Hoe heb je dit gedaan (je gebruikt toch ook een ps3)? Ik vind het beeld van Earth ook erg storend bij 24P!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op maandag 27 april 2009 @ 19:46:
Bovendien moet je voor garantie altijd rechtstreeks naar Samsung bellen. Dus lijkt het mij dat Samsung aanspreken de enige correcte manier is.
Je hebt een overeenkomst met de winkel waar je hem hebt gekocht. Samsung heeft hier niets mee te maken. Als er een geschil is zal je dat met de winkel moeten oplossen. Hoe zij dat verder met Samsung regelen is jouw probleem niet. Uiteraard mag je Samsung best mailen of bellen, maar zo werkt het niet.
Verwijderd schreef op maandag 27 april 2009 @ 19:57:
"heb het toen terug gezet op 1080p 60hz zelfde kwaliteit maar geen haperingen."
Dit heeft geen zin. Elke manier van afspelen van 24p-content op 60Hz zal judder veroorzaken. Of het afspeelapparaat of de tv er 60Hz van maakt zal weinig uitmaken. Als de 24p-60Hz conversie van de Samsung echt bijzonder brak is kán 60Hz selecteren op de afspeler wellicht wat soelaas bieden. Uitproberen kan wat dat betreft weinig kwaad. In het geval van een PS3 zet je gewoon 24p op Uit bij de video opties.

[ Voor 35% gewijzigd door Brad Pitt op 27-04-2009 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Brad

Net geprobeerd.. had idd geen nut! Toch bedankt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02-2022
Als ik een brief van samsung heb waar staat dat het een fout is in het product, dan mag ik verwachten dat de MM waar de tv gekocht is, deze terugneemt en mij het volledige bedrag in mindering brengt op een andere hdtv naar keuze. Dit hoeft geen samsung te zijn want ik kan stellen dat ik niet meer een samsung wil na de hoofdpijn en al het trauma wat de onvolmaakte 24p weergave heeft teweeggebracht.

De MM verkoper had opgezocht of hij 24p ondersteunde, en hij zei dat de tv dit deed. Ik vroeg hem dit omdat ik aanvankelijk met een (veel duurdere) bravia naar huis wilde lopen, vanwege fullhd en 24p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De verkoper in gebreke stellen in verband met non-conformiteit kan alleen indien deze tv inderdaad non-conform is. Dat is nu juist waar Brad Pitt terecht op inhaakte. De definitie is voor meerdere vormen van uitleg mogelijk. Dit gaat dus een langdurig spelletje worden tussen de verkoper en koper. Ik denk zelfs dat de verkoper eist dat de tv eerst naar Samsung moet worden terug gestuurd en als blijkt dat de tv binnen de specs valt dan vraag ik mij af wat de verkoper stelt als Samsung aangeeft dat de televisie binnen de specs valt.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het vervelend voor mensen die met dit probleem te kampen hebben (waarbij ik direct stel dat ik meer medelijden heb met de mensen van 6 maanden geleden dan met de mensen die de tv pas relatief kort hebben), maar ik acht de kansen redelijk klein dat jullie je gelijk gaan halen op andere fronten dan juridische. Tegemoetkoming naar een kleine groep zal namelijk precedentwerking hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 april 2009 @ 19:34:
Het verhaal van terugwerkend kracht etc 8) Nu zie ik ook steeds dat geduw naar samsung maar daar moet je niet zijn als partij . JE moet naar de WINKEL.
Nee hoor. Volgens de reparateur kan alleen Samsung ervoor zorgen dat je een ander toestel of misschien je geld terug krijgt. Dit is al vaker gebeurt in het verleden verteld hij. Hiervoor moest dan wel eerst de tv gekeurd worden. Deze is dan ook al meegenomen. Als die afgekeurd wordt nemen hun contact op met Samsung voor een passende oplossing.

Daarbij heb ik meer dan €550,- gegeven voor de tv dus verwacht als ze geld geven echt wel meer dan dat. De tv werkte al niet na behoren bij de eerste dag.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2009 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
argro schreef op maandag 27 april 2009 @ 16:03:
[...]
Ik ben blij dat er tenminste iemand is die van het stotterend weergeven van 24p content op de Samsung LCD TV uit de 5-serie kan genieten. Niets zo fijn als leedvermaak tenslotte.
Heerlijk deze discussie :)

Om het even duidelijk te maken: ik reageer niet omdat het zo leuk is om eigenaren van de samsung 5-serie te narren, natuurlijk is het niet "juist" van Samsung om te zeggen dat de tv 24p materiaal afspeeld, maar jullie moeten ook even inzien dat jullie eigenlijk helemaal niet sterk in jullie schoenen staan. En volgens mij probeert Brat Pitt dat jullie ook aan te tonen op z'n eigen lompe onhandige manier maar ik geef hem gelijk hier in.

De TV accepteerd 24p materiaal en speelt het af, dat het niet voldoende is voor jullie, tja, das erg spijtig. Kheb ook een 10 mbit verbinding van UPC, maar daar haal ik ook maar 500 kb/s, jee-o-jee-waar-is-het-upc-probleem-topic-haar-uit-trek-reactie-topic?!

Maar ja, zo te zien hebben 9 man zich verzameld om zich te beklagen, ga jullie gang, ik zal iig de eerste zijn die jullie feliciteren, maar denk wel dat jullie in de ogen van een buitenstaanderniet erg sterk staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Helox-in-a-box schreef op maandag 27 april 2009 @ 22:07:
[...]

Heerlijk deze discussie :)

Om het even duidelijk te maken: ik reageer niet omdat het zo leuk is om eigenaren van de samsung 5-serie te narren, natuurlijk is het niet "juist" van Samsung om te zeggen dat de tv 24p materiaal afspeeld, maar jullie moeten ook even inzien dat jullie eigenlijk helemaal niet sterk in jullie schoenen staan. En volgens mij probeert Brat Pitt dat jullie ook aan te tonen op z'n eigen lompe onhandige manier maar ik geef hem gelijk hier in.
Kun je toelichten waarom wij niet sterk staan?
De TV accepteerd 24p materiaal en speelt het af, dat het niet voldoende is voor jullie, tja, das erg spijtig. Kheb ook een 10 mbit verbinding van UPC, maar daar haal ik ook maar 500 kb/s, jee-o-jee-waar-is-het-upc-probleem-topic-haar-uit-trek-reactie-topic?!
AV van UPC wel eens gelezen? Daar staat een artikel in welke "UPC probleem topic" overbodig maakt. In de AV van Samsung staat nergens dat met de weergave van 24p beeldmateriaal slechts een stotterende weergave van dit beeldmateriaal.

PS: het is "sterk staan" of "stevig in je schoenen staan"

[ Voor 26% gewijzigd door argro op 27-04-2009 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op de samsung site zag ik dat 9 april een nieuwe firmware is uitgekomen. Heeft iemand deze al geprobeerd en zo ja verhelpt deze de problemen ook ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Helox-in-a-box: afspelen met schokken is niet afspelen, want dan is muziek afspelen met onderbrekingen ook afspelen. Dat is net hetzelfde: in het ene geval valt de beeldverversing stil, in het andere het geluid.
Kan best zijn dat er mensen zijn die vinden dat oplichterij normaal is, maar ik niet.
Wat moeten 5 serie bezitters dan doen volgens jou? Gewoon een andere TV kopen? Och ja, we zijn gerold door Samsung, niet erg, ff naar de bank en we kopen snel een nieuwe... Die TV heeft behoorlijk wat geld gekost dus wil ik een TV die niet met schokken afspeelt of mijn geld terug zodat ik een andere kan kopen. Einde verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
argro schreef op maandag 27 april 2009 @ 22:11:
[...]
Kun je toelichten waarom wij niet sterk staan?
Omdat de tv precies doet wat ze adverteren, het accepteren en tonen van 24p materiaal, dat het nou niet goed genoeg is voor jullie, tja kennelijk hebben "jullie" (5-serie eigenaren dus) hogere kwaliteitseisen.

Hoeveel van de 5-series hebben ze verkocht? Hoeveel procent heeft er problemen mee? Wat als ze een miljoen van die dingen hebben verkocht in Nederland en maar 9 mensen klagen over 24p?

Ik begrijp dat je boos bent op Samsung maar reageer dat maar ergens anders op af, beetje makkelijk om iemand te pakken op grammaticale fouten en onnodig voor de discussie imo. Dit is een forum, jij geeft je mening, jij krijgt net zo hard meningen van andere mensen terug, of je er om vraagt of niet is je eigen probleem.

Doe je ding, klaag Samsung maar lekker aan, misschien dat je dan wat relaxter kan slapen 's avonds en chilled over het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helox-in-a-box, je bent duidelijk weer iemand die nog nooit een 5 serie 24p heeft zien afspelen en toch een mening moet spuien, anders zou je niet zeggen dat wij "hogere kwaliteitseisen" hebben.
Wanneer ga je eens begrijpen dat als het beeld een panbeweging maakt over een stad dat het op de 5 serie lijkt alsof die stad een aardbeving van 10 op de schaal van Richter te verduren krijgt? Als jij dat "hogere kwaliteitseisen" vindt, lijkt mij eerder over "minimale eisen" te gaan in dit geval?? Je kan er gewoon niet naar kijken. Als we dan toch volgens jou maar met 9 klagers zijn dan is dat fijn, kunnen ze ons lekker een refund doen, hebben ze nog genoeg verdiend aan al die anderen die opgelicht zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2009 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Mijn broer heeft een 552 Samsung, ondanks dat ik hem van tevoren er zelfs op heb gewezen dat deze hele serie juddert. Om te zeggen dat het op een aardbeving lijkt is gruwelijk overdreven. Als het ZO erg zou zijn zou zo ongeveer iedereen het apparaat terug willen sturen. Echter ruim 90% is er uitermate tevreden over, hij ook.

De helft van de mensen op dit forum wisten voor het lezen ervan waarschijnlijk niet eens wat judder was. De zaak erger voor doen als dat 'ie is is ook weer zoiets. Natuurlijk, de 5-serie speelt 24p-content niet perfect af. Net als andere bepaalde andere tv's. Dat is inderdaad spijtig. Dat jullie nu je irritatie botvieren op mensen die hier gewoon rationeel wat willen melden is waanzinnig kortzichtig en kinderachtig.

Oh wacht, laat me even lezen of ik een grammaticaal of spelfoutje heb gemaakt... Hmmm, lijkt van niet nee.

Ga niet meteen elke keer iemand afzeiken als die gewoon wat komt melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 16:06

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Nog liefhebber voor een LE46A556 ?
Slechts 899 bij 1dayfly.nl :P

Mocht er iemand hier zijn die zijn tv kwijt wilt, dan kan hij me een dm sturen. Liefst 37" of hoger.
Ik hecht namelijk niet zoveel waarde aan 24P en mijn philips HD-ready tv speelt de beelden vanaf de pc ook schokkerig af bij een overview. Ben er inmiddels wel aan gewend na een jaar of 4 en heb daar ooit 1200 euro voor betaald ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Brad Pitt. Feit: deze topic gaat over mensen die zich storen aan die belabberde 24p ondersteuning. Wat baat het dan dat andere komen zeggen dat het "niet zo erg" is of wat dan ook; wat maakt dat uit voor ons? Dat jij of jouw broer schokkend beeld niet erg vindt is jouw recht, als wij ons daar extreem aan ergeren is dat ook ons recht. Ik raad je aan om op GoT eens over het plopjes probleem van de Z-5500 speakers van Logitech te lezen. Volgens jou zou dat ook niet zo erg zijn, dat speakers ploppen als je bv. het licht uitdoet. Wel, die mensen hebben wel (ok, na lange tijd) netjes een refund of vervanging gekregen. Zijn dat dan ook allemaal gefrustreerden en kommaneukers?
Overigens vind ik die aardbeving niet zo overdreven. Ik weet niet welke blu rays jouw broer al heeft bekeken, maar sommigen schokken alsof er een Parkinson patient het beeld aan het regelen is.
@Floris-K: op 1dayfly.nl lees ik "SAMSUNG FULL HD TV Voor de ultieme kijkervaring lanceert SAMSUNG de LE46A556. De Samsung LE46A556 met zijn resolutie van 1920 x 1080 garandeert u de beste beeldkwaliteit voor uw Blurayspeler of 1080p spelconsole." 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2009 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op maandag 27 april 2009 @ 23:36:
@Brad Pitt. Feit: deze topic gaat over mensen die zich storen aan die belabberde 24p ondersteuning. Wat baat het dan dat andere komen zeggen dat het "niet zo erg" is of wat dan ook; wat maakt dat uit voor ons?
Waar lees jij dat? Waar wordt dat gezegd dat, dat het niet zo erg is? Het is niet zo erg als jij het doet voorkomen, dat is zo.
Dat jij of jouw broer schokkend beeld niet erg vindt is jouw recht, als wij ons daar extreem aan ergeren is dat ook ons recht.
Waar lees jij dat? Ik vind het vreselijk en kan er niet langer naar kijken naar 5 seconden hoor.
Ik raad je aan om op GoT eens over het plopjes probleem van de Z-5500 speakers van Logitech te lezen.
Dat topic ken ik, thanks.
Zijn dat dan ook allemaal gefrustreerden en kommaneukers?
Waar lees jij dat? Wordt dat door iemand hier beweert? Je moet geen dingen gaan roepen die niet gezegd zijn.
Overigens vind ik die aardbeving niet zo overdreven. Ik weet niet welke blu rays jouw broer al heeft bekeken, maar sommigen schokken alsof er een Parkinson patient het beeld aan het regelen is.
Planet Earth, Wanted, Bolt, Wall-E, Cloverfield, etc. etc. Allemaal met mijns inziens een hoop geschok, hij vond het wel okay. Zijn buurman heeft ook een 5-serie, is er ook tevreden mee. Mijn broer ziet ook weinig verschil tussen zijn tv en mijn Pioneer. Welnu, mooi toch.

Die persoonlijke opmerkingen beginnen bijzonder vervelend te worden, zoals al gezegd. Zie ook hoe Helix-in-a-box binnen een paar antwoorden van intonatie veranderde. Hoe zou dat toch komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 12:13
Verwijderd schreef op maandag 27 april 2009 @ 22:43:
op de samsung site zag ik dat 9 april een nieuwe firmware is uitgekomen. Heeft iemand deze al geprobeerd en zo ja verhelpt deze de problemen ook ?
iemand die firmware al geprobeerd
Ik struikelde over deze topic omdat ik weer dat mijn ouders een le37a552 (volgens mij) tv hebben
en die hebben nog geen blurayspeler....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Nieuwe firmware geprobeerd, leek minder, maar bleek placebo effect:

Bij de de aftiteling schokken de regels wanneer ze naar boven verschuiven dit is normaal bij 24p materiaal, echter elke 1 of 2 seconde 'ontbreekt een schokje' waardoor de afstand van de regels tussen de schokjes iets groter is.

Bij een pan in de film is het merkbaar erg, of bij een beweging zelfs (mits deze genoeg frames duurt) omdat het schokken onregelmatig is, waardoor je het als schokken ervaart. Als het regelmatig was, met een gelijke afstand dan zouden je hersenen de beweging als vloeiend 'filteren'.

Ik heb de televisie aangeschaft vanwege 24p ondersteuning. Als ik had geweten dat de samsung dit niet correct weergaf, dan had ik mijn geld in een andere (goedkopere) hdtv gestoken die de optie helemaal niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helox-in-a-box schreef op maandag 27 april 2009 @ 22:54:
Hoeveel van de 5-series hebben ze verkocht? Hoeveel procent heeft er problemen mee? Wat als ze een miljoen van die dingen hebben verkocht in Nederland en maar 9 mensen klagen over 24p?
Wat een flauwekul zeg... Ten eerste, er hebben sinds het opzetten van deze "actie" 9 mensen hun gegevens ingestuurd. Als je dit topic na zou lezen, dan zou je zien dat er veel meer mensen in dit topic hebben gereageerd. Ik weet niet hoe je er bij komt dat er een miljoen van deze tv's in Nederland zijn verkocht (als je dit naar huishoudens omrekent, heb je 1 samsung 5 serie per 7 mensen?), en dat er van deze miljoen exact 9 mensen klagen over 24p, die toevallig net allemaal ook even in dit topic hebben gereageerd. Uiteraard is dit klinkklare onzin. Je kunt er donder op zeggen dat er op diverse fora topics zijn over dit probleem, en dat veel mensen zelf ook gewoon contact met Samsung hebben opgenomen over dit probleem, zonder op forums te reageren. Het probleem is, zoals al zovaak is gezegd in dit topic, dat Samsung het probleem negeert.

Zeg nou zelf; als het nou echt geen probleem was, zoals wat jullie willen beweren, waarom zegt Samsung dan niet gewoon dat het geen probleem is, ipv dat ze beloven het op te lossen? :O
Helox-in-a-box schreef op maandag 27 april 2009 @ 22:07:
De TV accepteert 24p materiaal en speelt het af, dat het niet voldoende is voor jullie, tja, das erg spijtig. Kheb ook een 10 mbit verbinding van UPC, maar daar haal ik ook maar 500 kb/s, jee-o-jee-waar-is-het-upc-probleem-topic-haar-uit-trek-reactie-topic?!
Weer volledige onzin. Ik kan me voorstellen dat er zeker genoeg mensen zijn, die wel voor zichzelf durven op te komen, en die hier bij het desbetreffende bedrijf over zullen klagen. Juist door een slappe houding als die van jou komen bedrijven weg met dit soort praktijken.

@ de rest
Ik zou willen voorstellen dat we lieden als Helox-in-a-box en brad pitt negeren. Ze voegen weinig toe aan dit topic, en komen volgens mij alleen maar om de zaak op te ruien. ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2009 09:50 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 09:42:
[...]
@ de rest
Ik zou willen voorstellen dat we lieden als Helox-in-a-box en brad pitt negeren. Ze voegen weinig toe aan dit topic, en komen volgens mij alleen maar om de zaak op te ruien. ;)
Wederom een volwassen houding en getuigt gelukkig ook weer niet van selectief lezen. Chapeau!

Zal het voor de zoveelste maal even duidelijk (proberen te) maken:

* Ik vind het schandalig dat Samsung een tv op de markt zet met deze 24p-weergave
* Het is misleiding dat ze het 24p Real Cinema noemen, dat wekt verwachtingen die niet worden waargemaakt
* Uiteraard hoop ik dat Samsung hier iets aan gaat doen, al heb ik zelf géén Samsung
* Echter verwacht ik niet dat dat gebeuren gaat i.v.m. hoe Samsung met deze materie omgaat
* Als je dat hier zegt ben je "dus" blijkbaar aan het rellen
* Men is hier niet echt voor rede vatbaar, ondanks dat je je punten beargumenteerd
* Er wordt nogal snel op de man gespeeld, óók als je gewoon rationele punten omschrijft

[ Voor 45% gewijzigd door Brad Pitt op 28-04-2009 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 09:25
Ik moet zeggen dat ik het 24p probleem ook wel lastig vind, maar ik heb de TV voornamelijk aangeschaft om op te gamen met mijn playstation 3, en ik moet zeggen dat ik toch heel erg tevreden ben over de Samsung LE37A556 als het puur om het gamen gaat met een console :O

Het 24p probleem blijft lullig maar je doet er toch niks meer aan.. Als je de tv net gekocht hebt ga lekker terug naar de winkel, samsung doet er zelf ook niets meer aan.

Hoe zijn jullie ervaringen verder met deze TV? Ik ben namelijk toch wel heel erg tevreden als ik niet naar het 24p probleem kijk, enige minpuntje voor mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Nipje: vooraleer ik terug ga naar de winkel wil ik het officiële standpunt van Samsung hieromtrent kennen. Ik ga namelijk niet heel die zooi terug inpakken (heb een 40") en terug naar de winkel rijden ermee om daar te horen dat ze er niets aan kunnen doen. Mijn wagen is immers niet zo groot dat ik er een 40" TV in krijg zonder er eerst een paar stukken af te breken :)

Bovendien heb ik echt geen zin om wekenlang die TV kwijt te zijn om dan te horen van "ze doen er niets aan", hem weer te moeten gaan halen (weer met iemand anders wagen, wat ik dan weer moet liggen regelen in de familie), enz.
De dienst na verkoop gebeurt door Samsung zelf (zij sturen zelf normaal ook monteurs), dus ik ga er tot nader order van uit dat Samsung het probleem moet oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nipje schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 11:30:
Hoe zijn jullie ervaringen verder met deze TV? Ik ben namelijk toch wel heel erg tevreden als ik niet naar het 24p probleem kijk, enige minpuntje voor mij..
Verder ben ik zeer tevreden. Prima beeld, en verder zeker ook een prima tv. Het nadeel is inderdaad 24p, en laat dat nu precies het formaat zijn waarin de meeste 1080p films beschikbaar zijn op bijv usenet. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik volg dit topic ook met alle aandacht. Vooral omdat de tv sales gewoonweg is veranderd in een crimineel marketing gebeuren. Ik heb hetzelfde ontdekt vlak voordat ik mijn fullHD tv ging kopen van philips 2 jaar geleden. FullHD was nog niet zo bekend, en de eerste tv's hadden een FULLHD paneel. Ging je goed verder lezen in de kleine letters van de handleiding, die je normaal pas ziet als je het ding koopt, dan zie je dat de schermen 1080p input accepteren, het verwerken tot 720p of 1080i, omdat de chip niet beter aankan, en vervolgenslaten zien op een fullHD paneel. Ontzettend waardeloos dus. En vele mensen die het nog hebben gekocht ook met het idee dat ze naar 1080p beeld kijken.

Ik heb dan ook rechten gestudeerd, en met mijn ervaring ben ik het er mee eens dat jullie gelijk hebben en jullie recht behoren te halen. Wel denk ik dat jullie geen enkel bevredigend resultaat zullen krijgen, vooral in low-budget winkels, waar je een 0,0 service kan verwachten. Hadden jullie deze TV gehaald bij een zaak zoals stassen hifi, dan werd de tv nog gewoon omgeruild puur omdat je niet tevreden bent.
Jullie moeten je dus richten op winkel, indien de winkel heeft geadverteerd met 24p. Gezien jullie reacties lijkt het me wijs om niet zelf actie te ondernemen, maar het uit te besteden aan rechtsbijstand om een kleine poging te ondernemen. Ga je zelf een advocaat inhuren voor deze zaak dan zal hij deze zaak waarschijnlijk niet eens doen omdat het zijn c.v. schaadt, of er een zodanig prijskaartje aan hangen dat je beter meteen een kuro tv kunt aanschaffen.

Al met al een gevalletje kopen zonder te testen, bij winkels die schijt hebben aan de consument. En een producent die mooi profiteert van het hedendaagse shopping gedrag, waarbij iedereen voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten. Want je gelooft toch niet echt dat zo;n goedkope tv net zo presteert als de veel duurdere tv's. Gezien de reacties hierboven heb ik wederom gelijk, want er wordt al geschreven, anders was ik met de veel duurdere bravia naar huis gegaan.

Ik hoor de afsluiting graag, en ben benieuwd naar de kritiek die ik ga krijgen van het voor danwel tegen front. Ookal neem ik iemand met een brad pitt als nickname niet echt serieus, hij heeft wel het meeste realiteitsbesef van allen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 15:26:
Ookal neem ik iemand met een brad pitt als nickname niet echt serieus, hij heeft wel het meeste realiteitsbesef van allen.
Okay dan, P-P. Henneken heet ik in het echt. En zie er helaas niet uit als de heer Pitt. Maar verder: thanks! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je de instellingen van je PS3 gaat wijzigigen kun je voor video de instellingen veranderen naar :

BD 1080P 24p output gewoon op uitzetten zetten en dan hou je dus gewoon 1080p over. werkt gewoon goed :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2009 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even uitgezocht wat de Belgische wetgeving hierover zegt (ik denk dat de Nederlandse vrij gelijkaardig is). Met name het volgende: een product moet wettelijk conform zijn met wat beloofd wordt bij verkoop. Bij niet-conformiteit moet de verkoper ofwel het product vervangen of herstellen, ofwel de aankoopprijs terugbetalen.

"Voor niet-conformiteit van het product. Dit wil zeggen dat het geleverde goed niet overeenkomt met het gevraagde of bestelde goed.

Om deze overeenstemming te beoordelen zijn 4 criteria vastgelegd. Het goed moet:

in overeenstemming zijn met de door de verkoper gegeven omschrijving,

Vb: u heeft een kast besteld van 3m lang, dan moet deze kast deze afmetingen hebben en niet kleiner of groter zijn.

in overeenstemming zijn met het gewenste gebruik,

Vb: Indien u een gsm koopt omwille van een zeer specifieke functie, dan moet het toestel ook over deze functie beschikken.

geschikt zijn voor het gebruik waartoe soortgelijke goederen dienen,

Vb: van een keukenrobot mag men verwachten dat deze kan mixen en versnipperen, ...

de prestaties en kwaliteiten bieden die de consument redelijkerwijze mag verwachten gelet op de aard van het goed, en de door de verkoper gedane mededelingen.

-> De verkoper is verbonden door de reclame die hij maakt."

Toegepast op het probleem van de 5 reeks: indien je de TV specifiek koopt voor 24p MOET deze wettelijk gezien ook werken op een manier die je redelijkerwijze mag verwachten. Met andere woorden: niet schokkend zoals bij de 5 reeks.
Samsung heeft zich dus duidelijk niet aan de (Belgische) wetgeving terzake gehouden.
Misschien ook eens uitzoeken of dit ook in Nederland zo bij wet vastgelegd is.
Als dit zo is kan Samsung geen kant uit en MOETEN ze een oplossing voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 18:35:
BD 1080P 24p output gewoon op uitzetten zetten en dan hou je dus gewoon 1080p over. werkt gewoon goed :)
Waarbij de PS3 dan 24 beelden per seconde gaat persen in 60Hz, en wat hou je dan over? Juist, judder.
Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 19:30:
...werken op een manier die je redelijkerwijze mag verwachten.
Budget (prijstechnisch wellicht zelfs vergelijkbare) modellen van LG spelen 24p-content ook met judder af, net zoals bepaalde modellen van Sony, Panasonic, etc. Dus wat is "redelijk"...?

[ Voor 87% gewijzigd door Brad Pitt op 28-04-2009 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt: die modellen die je aanhaalt spelen het ook met judder af, maar die judder is veel minder erg dan het geschok bij de Samsung 5 reeks. Dat is al een eerste punt.
Ten tweede is het niet omdat andere merken beloftes doen die ze niet kunnen waarmaken, dat Samsung dat ook mag.
Zoals Xforce aangeeft worden door heel wat TV makers dingen beloofd die ze niet kunnen waarmaken. Als jij je daar graag bij neerlegt en dat accepteert, fijn. Wij dus niet.
Zoals ik hierboven heb aangegeven is de wetgever heel duidelijk in dit soort zaken.
Stelen is verboden. Het is niet omdat jouw buurman steelt dat jij ook mag stelen. Geen enkele rechter gaat dat argument aanvaarden. Bijgevolg is jouw argument waardeloos.

Tot slot: "24 p real cinema" als verkoopsargument gebruiken houdt in dat je dus tegen de klant zegt: deze TV kan iets dat beter is dan wat een standaard TV kan. En dat is dus niet het geval. Wat ben je met 24p als het beeld zo hard schokt? Dan kan je toch net zo goed een gewone 50 hz TV kopen zonder 24p, is goedkoper.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2009 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 19:44:
Als jij je daar graag bij neerlegt en dat accepteert, fijn. Wij dus niet.
Dat doe ik uiteraard ook niet, waar je dat op baseert snap ik niet.
Bijgevolg is jouw argument waardeloos.
Okay, noted.
Tot slot: "24 p real cinema" als verkoopsargument gebruiken houdt in dat je dus tegen de klant zegt: deze TV kan iets dat beter is dan wat een standaard TV kan. En dat is dus niet het geval. Wat ben je met 24p als het beeld zo hard schokt? Dan kan je toch net zo goed een gewone 50 hz TV kopen zonder 24p, is goedkoper.
Helemaal mee eens. Dié benaming is 100% misleidend. En dat ze dat nu nog stééds gebruiken wekt hier echt grote verbazing op. Een tv die "24p Real Cinema" beweert te hebben zou 24p-content inderdaad gewoon prima moeten afspelen. Weliswaar uiteraard niet "vloeiend" (dát is 24p nu eenmaal niet) maar zeer zeker zonder judder. Op dát punt hebben jullie gewoon helemaal gelijk.

Ik heb nog even een beetje verder gekeken voor jullie op de Samsung site, en bij de 650 serie plasma lijn staat bijvoorbeeld dit:

Real Cinema-ervaring.
- Pure digitale broninvoer op filmformaat.
- Display-inhoud zonder beeldruis als gevolg van frame convertering.
Dankzij een 24p invoercapaciteit, wordt eventuele beeldruis als gevolg van conversie van een 24 frame signaal naar 60 frames geminimaliseerd, zodat er een reactie ontstaat die gelijk is aan de originele film.

Ik denk dat je daar heel wat mee kan, vooral het "als gevolg van conversie van een 24 frame signaal naar 60 frames geminimaliseerd" gedeelte. Zou daar maar gewoon even een screenshotje van maken, voor het geval ze het weghalen in de toekomst. Daar stáát basically gewoon dat er géén of in ieder geval weinig judder is bij gebruik van Real Cinema...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Bedankt voor je bijdrage, Brad Pitt!

Ik ben het overigens met je eens dat het een beetje lame lijkt al dit geklaag.
Ik was allang blij voor 650 euro een 47 (edit: moest zijn) 37 inch fullhd te vinden met , in mijn ogen, goede kleuren en redelijk diep zwart. Ik wist dat het een 60hz paneel moest zijn, maar geen zin om 200 euro extra in een soortgelijke bravia te investeren die wel 72 of 48 hz deed.
Ik hoop echter dat samsung ons tegemoet komt en ik met een 6 serie thuiszit dadelijk :)

[ Voor 3% gewijzigd door Faust op 29-04-2009 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
@drm:Hoe staan we er voor met de brief?
Dank, daar kunnen we iets mee!
Faust schreef op woensdag 29 april 2009 @ 00:16:
Bedankt voor je bijdrage, Brad Pitt!

Ik ben het overigens met je eens dat het een beetje lame lijkt al dit geklaag.
Ik was allang blij voor 650 euro een 47 inch fullhd te vinden met , in mijn ogen, goeie kleuren en redelijk diep zwart. Ik wist dat het een 60hz paneel moest zijn, maar geen zin om 200 euro extra in een soortgelijke bravia te investeren die wel 72 of 48 hz deed.
Ik hoop echter dat samsung ons tegemoet komt en ik met een 6 serie thuiszit dadelijk :)
offtopic:
€650 en 47" zijn getallen die mij vreemd in de oren klinken. Van de 5 serie is geen 47"gemaakt, wel 46". Die kost echter nog wel een stuk meer dan €650. En een Bravia van dat formaat kost ook flink meer dan €650 + €200. Of hebben we het hier niet over Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 09:25
Ik vind het toch jammer. Ik wou een LCD TV van 650 euro hebben, nou deze dacht ik dus eentje gevonden te hebben inclusief 24P ! ik heb ook nog eens speciaal gezocht naar een samsung TV omdat deze voor gamen toch het "beste" schijnen te zijn en dan word je op zo een manier genaait..

Ik kan wel voor 100 euro meer een 6 serie gaan kopen maar ik wil gewoon een keer binnen mijn budget blijven ook, en een ander merk zit er ook niet in.. zit je dus met deze tv =\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Was een foutje, inmiddels aangepast.
Nipje schreef op woensdag 29 april 2009 @ 11:07:
ik heb ook nog eens speciaal gezocht naar een samsung TV omdat deze voor gamen toch het "beste" schijnen te zijn
Dat klopt niet helemaal. Samsung tv's hebben vergeleken met bravia's veel meer input lag. Ze zijn dus zeker niet het beste. Mogelijk zullen mensen die een goedkope samsung tv hebben weten te scoren en trots zijn op hun aankoop anders beweren, maar ik meen gelezen te hebben dat 30ms input lag voor een samsung erg goed is, terwijl er bravia's getest zijn met slechts 0ms input lag. De bravia's zijn dan ook altijd duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 19:44:

Stelen is verboden. Het is niet omdat jouw buurman steelt dat jij ook mag stelen. Geen enkele rechter gaat dat argument aanvaarden. Bijgevolg is jouw argument waardeloos.
Wel even binnen het perspectief plaatsen. De opmerking werd gemaakt om de verwachtingswaarde aan te geven. De concurrenten bieden een vergelijkbare judder voor een vergelijkbaar bedrag ;)

Ik zou overigens niet te hard naar de mening van Xforce luisteren:
Aanbieding webshop blijkt foute prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2009 @ 11:53:
[...]

Nou nou zeg, dattie ongenuanceerde reacties zonder enig realiteitszin plaatst betekend niet dat we oude koeien uit de sloot moeten gaan halen.
Faust schreef op woensdag 29 april 2009 @ 11:20:
[...]

Was een foutje, inmiddels aangepast.
[...]

Dat klopt niet helemaal. Samsung tv's hebben vergeleken met bravia's veel meer input lag. Ze zijn dus zeker niet het beste. Mogelijk zullen mensen die een goedkope samsung tv hebben weten te scoren en trots zijn op hun aankoop anders beweren, maar ik meen gelezen te hebben dat 30ms input lag voor een samsung erg goed is, terwijl er bravia's getest zijn met slechts 0ms input lag. De bravia's zijn dan ook altijd duurder.
Maar dat betekend ook dat de lagless Bravias geen enkele beeldverbeteringstechnieken toepassen dan (of ze zijn uitgeschakelt om de 0 ms te halen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Faust schreef op woensdag 29 april 2009 @ 11:20:
Input-lag is niet de enige factor om een TV tot een goede game TV te bestempelen, hoewel het uiteraard wel een belangrijk punt is voor vele gamers. Dat de ene TV wat meer input lag heeft dan de andere, betekent echter niet direct dat deze dus een betere Game-TV is, maar het speelt wel een rol =)

De laatste series Bravia's beginnen ook aardig wat input lag te krijgen, waarschijnlijk doordat ze uitgebreidere beeldverwerkingsengines aan boord hebben, net zoals bij de Samsungs. De W5500 series ligt bijvoorbeeld op 50ms, met 20-30ms in Game Mode (aldus HDTVtest).

De game mode is Samsungs nieuwe B650 ligt op ongeveer vergelijkbare waarde, hoewel de lag zonder game mode wel hoger uitvalt dan bij de Sony. Dus hebben nieuwe Bravia's, ondanks hun duurdere prijs, tegenwoordig qua inputlag geen noemenswaardig voordeel tov Samsungs (met Game Mode).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2009 @ 11:53:
[...]

Wel even binnen het perspectief plaatsen. De opmerking werd gemaakt om de verwachtingswaarde aan te geven. De concurrenten bieden een vergelijkbare judder voor een vergelijkbaar bedrag ;)

Off-topic: Ik heb zoals verwacht mijn gelijk behaald. Dat tweakertjes het niet netjes vinden om winkels of fabrikanten op hun vingers te tikken bij grove fouten is hun goed recht. Maar steek mijn energie alleen in mijn eigen recht of de eerlijke consument.

On-topic:
Ik begrijp dat er een brief in omloop is die verzonden gaat worden, als ik daar een kopietje van mag ontvangen, kan ik kijken of ik nog nuttige toevoegingen kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2009 @ 09:48:
[...]

On-topic:
Ik begrijp dat er een brief in omloop is die verzonden gaat worden, als ik daar een kopietje van mag ontvangen, kan ik kijken of ik nog nuttige toevoegingen kan maken.
Voor de brief zie argro in "Het Samsung 5-series 24p problemen topic". Dat is de door drm opgestelde brief met opmerkingen van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
@drm: Hoe staat het er voor met de brief? Conform planning dit weekend in de postzak richting Samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2009 @ 10:15:
Monteur geweest. Wat een lachertje zeg. Sluit een apparaat aan die 1080i is en zegt dat er niks aan de hand is. Toen ik aan hem vroeg eens 1080p aan te sluiten werd er gezegd dat hij geen Blu-Ray bij had. Ik heb hem 1080p laten zien hier via de pc en de enige conclusie die hij kon trekken was dat het aan de 1080p lag. Hij wist me wel te vertellen dat het veel voorkomend probleem is bij Samsung.

Net dus even Samsung gebeld en werd me doodleuk verteld dat ze niks voor me konden doen. Hij werkt toch? werd er gezegd. Het bedrijf dat geweest is had er voor kunnen zorgen dat ik een andere tv of zelfs geld terug kon krijgen. (zelfde model heeft weinig nut zei de monteur zelf ook al)

Net gebeld met het bedrijf die de moteur gestuurd hadden en ze gaan het apparaat onderzoeken of het idd defect is. Mocht het zo zijn gaan ze een oplossing zoeken, maar dit ligt geheel aan Samsung. Hij zei me dat er soms een nieuwe type geleverd wordt of geld terug. Wel werd me duidelijk gemeld dat Samsung erbij vermeld dat het geen pc ondersteund! Toch vreemd aangezien er een pc aansluiting achterop zit. Daarbij zou het in de handleiding staan. Nog niet zien staan, ook bij de koop is me dat ook niet vermeld. HDMI was een zeer ruim begrip werd me net verteld door de telefoon.
(*Kuch* Uit de handleiding: Bij gebruik van HDMI/DVI kabelverbinding, moet u HDMI In 2-aansluiting gebruiken! Kan me vergissen hoor maar een DVI uitgang zit achter op een videokaart.)

Lijkt er dus op dat ook het externe bedrijf eronderuit probeert te komen.

Edit: TV is al opgehaald en krijg binnen een paar weken bericht. Wordt vervolgt! (lol mijn advocaat belde net met de mededeling als het niet opgelost wordt dat ik hem maar moest bellen :P )
Krijg net telefooon. volgens het installatiebedrijf speelt de tv af volgens de specs. Volgens hun is er dus niks aan de hand. Maandag komt de tv terug.

@drm: Zag dat je mailadres weg is. Als he nog mogelijk is wil ik me ook nog graag aanmelden, mocht je de brief/mail nog niet verstuurd hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het adres van drm is
drm<apestaart>melp<punt>nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt ga het meteen even doen.

Edit; gegevens verstuurd.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2009 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm

drm

f0pc0dert

Ik ben vanavond en morgenochtend de deur uit. Als ik morgen thuiskom zal ik de brief definitief maken. Iedereen die dus nog mee wil doen kan tot morgenochtend mailen, daarna is het klaar!

~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm

drm

f0pc0dert

Laatste voorstel voor de brief:
Onlangs heb ik een Samsung LCD TV uit de "5-series" aangeschaft. Hoewel deze in een aantal toepassingen goed en naar tevredenheid functioneert, blijkt een voor aankoop doorslaggevende specificatie niet naar behoren te functioneren.

Het betreft de weergave van 1080p (Full HD) beeldmateriaal op 24 frames per seconde (zgn 24p). Bij aankoop van de LCD TV suggereerden de specificaties deze specificatie wel te ondersteunen, getuige de vermelding van "24p real movie" ondersteuning. Op moment van schrijven wordt nog steeds melding gemaakt van ondersteuning van deze specificatie en er zijn geen aanwijzingen dat het om een vergissing in de specificaties ging. Sterker nog, het wordt als een "belangrijke specificatie" op uw website vermeld. [1]

Na enig onderzoek op internet bleek ik niet de enige gebruiker met dit probleem te zijn. Het bleek dat meer gebruikers van deze LCD TV schokkerige weergave van het beeld constateerden bij de weergave van 24p beeldmateriaal. Deze "judder" zou veroorzaakt worden door een gebrekkige framerate conversie van de LCD TV. Ik en mijn medegebruikers hebben gezamenlijk vastgesteld dat een, door uw medewerkers gesuggereerde, firmware-update dit probleem niet verhelpt.

De door Samsung tot op heden gegeven oplossingen bieden derhalve geen afdoende oplossing voor dit probleem.

De onderstaande personen hebben middels deze brief de krachten gebundeld en geven u nogmaals de kans om met een oplossing voor het beschreven probleem te komen. Indien dit niet tot een oplossing leidt, voelen wij ons genoodzaakt verdere stappen te ondernemen.

Hierbij verzoek ik u per ommegaande, doch uiterlijk voor vrijdag 15 mei 2009, uw voorstel om te komen tot een oplossing schriftelijk kenbaar te maken aan ondergetekende. Wij zien allen met grote belangstelling uit naar uw voorstel.
De doorgestuurde gegevens zal ik er als bijlage bij zetten. Laatste mogelijkheid om af te schieten :)

~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn mening: erbij vermelden dat indien zij geen oplossing kunnen bieden binnen een vastgelegde redelijke termijn, dat er vervanging van het toestel door een gelijkwaardig toestel dat wél 24p schokvrij weergeeft aan de orde is, ofwel een refund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik zou een "in afschrift aan: de Consumentenbond, TROS Radar en VARA Kassa" opnemen.
Wel daadwerkelijk een afschrift sturen van deze brief aan hen. Zet er meteen wat druk op.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Verwijderd schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 15:42:
Mijn mening: erbij vermelden dat indien zij geen oplossing kunnen bieden binnen een vastgelegde redelijke termijn, dat er vervanging van het toestel door een gelijkwaardig toestel dat wél 24p schokvrij weergeeft aan de orde is, ofwel een refund.
Die bal zou ik bij Samsung willen leggen. Laat Samsung voor 15 mei maar met een goed voorstel komen. Daarna zien we wel weer verder.
ari3 schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 17:30:
Ik zou een "in afschrift aan: de Consumentenbond, TROS Radar en VARA Kassa" opnemen.
Wel daadwerkelijk een afschrift sturen van deze brief aan hen. Zet er meteen wat druk op.
Lijkt mij niet goed. Dat zou ik pas bij een eventuele volgende brief doen. Dit is pas de eerste brief, geef Samsung een kans. Wanneer ze deze kans niet benutten mag de volgende brief wat mij betreft in CC naar allerlei instanties.

[ Voor 32% gewijzigd door argro op 02-05-2009 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf word ik door Samsung ook met valse beloftes afgescheept: "we bellen u vandaag nog terug" -> doen ze niet. Dag nadien bel ik dan nog eens naar de support: "we bellen u morgen zeker terug met meer info" -> weer niks. Enzovoort. Dit spelletje duurt nu al 2 weken. Ben stilaan in een psychopathische toestand aan het belanden als ik het woord "Samsung" hoor 8)7

Edit: ik las enkele dagen geleden op avs dat iemand beweerde dat als je een Samsung BDP-1500 gebruikt op 24p met een serie A5 tv dat er dan geen schokken optreden in het beeld. Ik kan dit ook moeilijk geloven, maar deze persoon beweert dat hij dit ondervonden had doordat zijn BDP-1500 stuk was gegaan en dat hij nadien met een blu ray speler van een ander merk wél last had van de befaamde mega judder, hetgeen voordien dus niet was. Ik vraag me af of er hier mensen zijn die dit al geprobeerd hebben of die zowel een A5 model tv als BDP-1500 hebben en dus geen last hebben van het fameuze geschok?
Het zou ook kunnen verklaren wat ik hier gelezen heb, nl. dat Samsung beweerde dat de TV wel goed werkt in combinatie met een blu ray speler van Samsung (ik dacht op firmware versie 2.2 als ik me niet vergis).

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2009 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 19:46:
Edit: ik las enkele dagen geleden op avs dat iemand beweerde dat als je een Samsung BDP-1500 gebruikt op 24p met een serie A5 tv dat er dan geen schokken optreden in het beeld.
Hmmm... als dit zo is, is het dan geen koppelverkoop? :P Zou ook dan kunnen verklaren waarom bij het installatiebedrijf de tv wel goed functioneerde. (als ze een Samsung Blu-Ray speler gebruikt hebben) Daarbij vind ik dat de consument zelf moet kunnen bepalen wat die aan de tv aansluit.
Verwijderd schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 19:46:Het zou ook kunnen verklaren wat ik hier gelezen heb, nl. dat Samsung beweerde dat de TV wel goed werkt in combinatie met een blu ray speler van Samsung (ik dacht op firmware versie 2.2 als ik me niet vergis).
Toch van de zotte dat je de firmware van externe apparaten moet updaten om je tv fatsoenlijk te laten werken?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2009 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 23:27:
Toch van de zotte dat je de firmware van externe apparaten moet updaten om je tv fatsoenlijk te laten werken?
Is ook niet zo. Geen enkel afspeelapparaat zal op een 5-serie Samsung een "vloeiende" 24p-weergave hebben.

Ofwel het apparaat stuurt een puur 24p-signaal uit: de tv vindt dat zoals bekend niet zo fijn en gaat judderen, ofwel het afspeelapparaat maakt er inwendig 60Hz van en creëert daarmee zelf de judder. Dat die judder dan misschien wat minder erg is zou kunnen als die conversie beter is dan de tv zelf doet.

[ Voor 9% gewijzigd door Brad Pitt op 03-05-2009 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Brad Pitt: ik denk er ook zo over. Maar vind het toch raar dat ik uit verschillende hoeken dit verhaal hoor. In theorie kan het niet, ik vraag me alleen af waarom iemand dan zoiets post? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op zondag 03 mei 2009 @ 01:13:
ik vraag me alleen af waarom iemand dan zoiets post? :?
Niet alles dat op fora staat kan je klakkeloos geloven... Integendeel vaak zelfs. Er wordt zat onzin gespuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag na dreigen met juridische procedure telefoon gekregen van Samsung. Persoon geeft toe dat er een probleem is met 24p op de gehele A5 reeks en beweert dat er een firmware update zou zijn die eerstdaags ter beschikking wordt gesteld.
Heb hem gevraagd dit via e-mail te confirmeren. Wordt dus vervolgd...
Ben niet van plan dit zo te laten. Indien die belofte niet officieel geconfirmeerd wordt wil dit zeggen dat zij weer hetzelfde spelletje spelen als een half jaar geleden.
Ben benieuwd wat het antwoord op de gezamenlijke mail zal zijn... Is deze al verstuurd?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2009 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm

drm

f0pc0dert

Nog niet, ik ben er gister niet meer aan toe gekomen. Vanavond gaat zeker lukken.

~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 mei 2009 @ 12:15:
Vandaag na dreigen met juridische procedure telefoon gekregen van Samsung. Persoon geeft toe dat er een probleem is met 24p op de gehele A5 reeks en beweert dat er een firmware update zou zijn die eerstdaags ter beschikking wordt gesteld.
Heb hem gevraagd dit via e-mail te confirmeren. Wordt dus vervolgd...
Wordt tijd dat ze bij Samsung eens een keer de waarheid spreken en dat ze je die email sturen. Dan hebben we tenminste het eerste bewijs dat Samsung ervan op de hoogte is ipv iedere keer het kastje naar de muur verhaal.

*Zo, m'n tv hebben ze weer terug gebracht. Kijkt toch wat lekkerder tv dan zo grote beeldbuis. :P Mijd voorlopig 24p wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm

drm

f0pc0dert

Ik doe de brief per post eruit. Een zinnig emailadres heb ik nl niet kunnen vinden.

~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

e-mail naar het adres info<at>samsung.nl wordt altijd doorgestuurd naar de juiste persoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Per post is prima. Wordt doorgaans toch iets serieuzer genomen dan een email. Eventueel wil ik de brief ook nog wel even door de fax heen wringen. Ik zal de brief ook nog even naar Samsung faxen vandaag.

[ Voor 18% gewijzigd door argro op 05-05-2009 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt alvast voor al het werk. Ben benieuwd naar de reactie. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2009 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 14:27
Let's hope and pray !

:P

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Fax was successfully sent to Samsung Electronics B.V. at +31 (015) 2196300.
Fax submitted: 15:27:00
Transmission started: 15:27:01
Transmission end: 15:28:51
Number of retries: 0
Number of pages: 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Laten we inderdaad hopen dat ze er wat aan kunnen doen.
Ik heb de tv sinds mei 2008, maar ik heb pas een hd mediaspeler sinds een 2 maanden ofzo. Dus terug naar de winkel is ook geen optie meer.

En anders wordt het spray and pray >:) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm

drm

f0pc0dert

Thanks, argro :)

~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 14:27
any word? ;)

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Working on it, firmware update coming within a few months? ;)

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste