Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb "breaking news" over deze zaak!!

Heb eind van de week bericht gekregen van Samsung dat ze mijn LE40A556 terugnemen. Heb hem meteen deze morgen teruggebracht naar Mediamarkt (die op de hoogte waren gebracht door Samsung), en zo waar: ik heb een tegoedbon gekregen ter waarde van het aankoopbedrag. Heb gelijk een LE40B650 gekocht voor enkele honderden euro's extra en ben nu dus "24p probleem"loos... _/-\o_

Ik kan jullie zeggen dat dat verhaal van die firmware update met 99% zekerheid een leugen is (waarschijnlijk om geen massale refunds te moeten doen). Ik heb begin deze week een medewerker van Samsung aan de lijn gekregen die me (na dreigen van mijn kant met een rechtzaak) zei dat er inderdaad een probleem is met 24p op de A5 reeks. Hij vertelde me ook dat er net een firmware update was uitgekomen die het probleem oploste, en dat ik die in 1 à 2 weken zou ontvangen (waar hebben we dat nog gehoord... :? ).

Ik heb meteen na dat gesprek een e-mail gestuurd naar Samsung waarin ik schreef dat die persoon (met naam erbij...) dus telefonisch toegegeven had dat er een probleem was en dat hij beloofd had dat ik in 1 tot 2 weken een firmware update zou ontvangen die alles zou oplossen. Ik heb er ook bij gezet dat andere klanten reeds een half jaar dat verhaal mogen horen en dat ik dus binnen de 48 uur een schriftelijke bevestiging wou van wat ze aan de telefoon beloofd hadden, of dat ik anders (bij niet schriftelijk bevestigen of niet naleven van die beloofde termijn) een officiële ingebrekestelling zou sturen via aangetekende zending en een procedure bij de vrederechter zou opstarten wegens niet naleven van de wet op de conformiteit. En zo waar... plots kreeg ik dus een e-mail dat ik het toestel mocht terugbrengen en een refund kreeg.

Moraal van het verhaal: laat je niet afschepen. Het feit dat ze een refund doen geeft ergens toch wel aan dat ze weten dat ze bij een rechtzaak in hun ongelijk zullen worden gesteld (zoals ik al eerder zei: geen enkele rechter gaat schokkend beeld aanvaardbaar vinden, wat de technische prietpraat daarachter ook mag zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:29
Nice!!! Eiiiindelijk 24p-content bekijken zoals het hoort! Well done!

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi Pascal dat het opgelost is voor je. Dat geeft ons zeker hoop op een goede afloop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet gewoon voldoende druk zetten en laten merken dat je je niet laat afschepen: blijven bellen, blijven mailen, desnoods aangetekend ingebreke stellen, enz. Belangrijk is ook te laten merken dat je een consument bent die zijn rechten kent. Dan krijg je altijd een oplossing, gewoon omdat je daar wettelijk recht op hebt!
Men is trouwens wettelijk verplicht een oplossing binnen een redelijke termijn te geven voor een probleem. 6 maanden wachten is al lang geen redelijke termijn meer en alleen al op basis daarvan kan je een terugbetaling eisen.
Een vervanging door een hoger model (6 reeks bijvoorbeeld) zullen ze nooit doen, want dan zou iedereen die dit topic leest een 5 reeks model kunnen gaan kopen voor een prikje en dan een gratis vervanging door een 6 model kunnen eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wacht geduldig de reactie af van de brief die DRM verstuurd heeft. Ben wel benieuwd met wat voor verhaal ze op de proppen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HAAaaaaa,Nee mijn nieuwe samsung 32a588 geeft alleen nog maar wit beeld, helder wit en voor de rest
alleen nog maar geluid : op de ps3 reageert hij niet meer en ook niet op mijn dvd speler en analoog
ook alleen maar geluid.

Ik had al een brom/hoge geluid alsof een trafo niet goed is, maar alleen als die beeld moest neerzetten,
maar nu heb ik dus alleen wit beeld.

als de tv opstart heb ik eerst dat er zwarte vlekken komen en dan gaat alles naar wit, helder wit.

Ik denk stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

Ik heb intussen een reactie. De essentie van de brief is:
[list]
• 24p alleen met blu-ray spelers getoond kan worden, dus dat het ook daarmee getest moet worden
• De "judder" niet aan de orde zou zijn
• Als er toch problemen zijn bij weergave, een firmware update moet worden gedaan
Kortom, niks nieuws, geen oplossing. Ik mail vanavond een scan van de brief naar iedereen die zijn gegevens naar mij gestuurd heeft.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm, jammer dan. Ik had wel gehoopt en verwacht dat ze ons meer tegemoet zouden komen.. Het wordt tijd voor nieuwe stappen dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02-2022
Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 19:39:
Hm, jammer dan. Ik had wel gehoopt en verwacht dat ze ons meer tegemoet zouden komen.. Het wordt tijd voor nieuwe stappen dus :(
Ja inderdaad, toevallig was ik gisteren in de MM alvast een nieuwe hdtv aan het uitzoeken. Ik had nog een kort praatje met de verkoper gemaakt die destijds voor me opgezocht had dat de tv over 24p ondersteuning beschikte.
Maargoed, hoe langer zij wachten, hoe goedkoper de 6 serie wordt, if you catch my drift ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waardeloze bende die Samsung. Weet wel komt hier geen Samsung meer binnen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 20:27:
Waardeloze bende die Samsung. Weet wel komt hier geen Samsung meer binnen. :(
je hebt anders een mooie monitor :P
Maar inderdaad, dit is niet netjes handelen van Samsung..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat de moed niet zakken, blijf druk zetten. Dat van die firmware update is een waardeloze leugen. Zij rekenen er gewoon op dat jullie verder niks ondernemen. Volgens de wet op de conformiteit moeten zij een echte oplossing aanbieden, anders plegen zij een inbreuk.

Na de voorlaatste mail die ik gestuurd had (waarin ik dreigde met een aangetekende ingebrekestelling en rechtzaak) kreeg ik een telefoontje van een medewerker van Samsung. Na dat telefoontje stuurde ik hem deze mail (waarna ik een terugbetaling aangeboden kreeg):

T.a.v. ********

Geachte,

betreffende onderstaande klacht.

Telefonisch heeft U mij medegedeeld dat het 24p probleem een
gekend probleem is bij Samsung en dat hiervoor een firmware
update bestaat.

U gaat mij per e-mail bevestigen wanneer deze firmware
update opgeleverd wordt (zelf sprak u over een termijn van 1
à 2 weken, doch u ging hierover bevestiging vragen bij uw
superieur).

Ik wil met klem aandringen op het feit dat ik deze
bevestiging binnen de 48 uur via e-mail verwacht.
Zo niet zal ik alsnog overgaan tot aangetekende
ingebrekestelling.

Bovendien wens ik u ook op de hoogte te stellen van het feit
dat personen die reeds meer dan een half jaar geleden over
dit 24p probleem naar Samsung belden toen ook te horen
kregen dat er binnen de 1 à 2 weken een firmware update
zou uitkomen die dit ging verhelpen. Deze personen hebben
nog steeds geen firmware update ontvangen. Bijgevolg zal het
u niet verbazen dat ik uw belofte zeer nauwlettend zal
volgen en indien u zich niet aan de gemaakte afspraken houdt
een juridische procedure opstarten.

Met vriendelijke groeten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Faust schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 20:55:
je hebt anders een mooie monitor :P
Yep heb ik gekocht voor ik de tv kocht. Voel me nu best wel belazerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Wissertje: dat je belazerd wordt is omdat je dat toelaat (no offense...)

Zoals ik al een paar keer zei: jullie hebben allemaal het recht om een refund te vragen en als je bij Samsung laat blijken dat je je niet laat tevreden stellen met een nepoplossing zullen zij uiteindelijk wel toegeven.
De tactiek die zij toepassen is typisch voor hedendaagse "klotebedrijven" (zoals Samsung er een geworden is). Het enige wat hen interesseert is geld uit jouw zakken halen, en voor de rest zullen ze trachten er zo weinig mogelijk voor terug te doen. Dat is maximale winst voor hen.

Bij zo'n "klotebedrijf" is het een bedrijfspolitiek dat de helpdesk dient om zo veel mogelijk fundamentele problemen op de lange baan te schuiven of gewoon te negeren. Dat spaart hen geld en tijd. Enkel diegenen die blijven druk zetten worden door hen uiteindelijk behandeld zoals het zou moeten.
Nogmaals: dit is een bedrijfspolitiek die in vele grote bedrijven wordt toegepast. Het voordeel is dat als je weet dat ze zo werken dat je ook weet wat je moet doen om je gelijk te halen.

Ik weet niet of er in Nederland iets bestaat zoals een vrederechter in België. Dat is een rechter waar je zonder tussenkomst van een advokaat een klacht kan neerleggen die gaat over bedragen tot ongeveer 1700 euro. Vermits Samsung maar al te best weet dat ze in fout zijn, zal het vaak voldoende zijn deze zaak bij het vredegerecht te laten opstarten. Vanaf dat zij een brief krijgen van de vrederechter om te verschijnen zullen ze plots "wakker schieten" en je een voorstel tot oplossing doen. Want dan ben jij net die ene rotklant die het niet neemt met hun bedrijfspolitiek en je wettelijke rechten opeist. 99% van de mensen doet dit niet en dat is lekker makkelijk en goedkoop voor hen.

Iedereen die dit niet doet is er voor een stuk zelf mee oorzaak van dat hij met dit 24p probleem blijft zitten, want van Samsung moet je niets verwachten als je niet laat zien dat het menens is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ideeën voor eventuele vervolgstappen? Nog een brief naar samsung, met een cc naar een aantal instanties oid? (bijv radar, consumentenbond, ...?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik van jullie was zou ik Samsung een aangetekende ingebrekestelling sturen.
Je moet dat heel duidelijk in de brief bovenaan in hoofdletters vermelden: INGEBREKESTELLING

En er duidelijk bijzetten dat je hen in gebreke stelt omdat het toestel niet conform is met wat beloofd werd (24p real movie betekent vlot weergeven van 24p en niet met grove schokken) en dat ze nog altijd geen oplossing geven voor deze niet-conformiteit.
Er ook bij vermelden dat ze wettelijk verplicht zijn een oplossing aan te bieden zoals daar zijn: vervanging door een gelijkwaardig toestel dat wel 24p correct afspeelt of terugbetaling van het aankoopbedrag.
En als ze hun wettelijke verplichtingen niet nakomen dreigen met een klacht via consumentenbond of gerechtelijke stappen.

Dat is mijn mening... Ieder moet voor zichzelf uitmaken hoe ver hij hier wil in gaan. Ik had sowieso een rechtzaak tegen hen aangespannen als ze mij geen terugbetaling oid gaven, omdat ik vind dat dergelijke bedrijven niet moeten denken dat ze alle regels aan hun laars kunnen lappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Ik heb geen mail gekregen btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeRRiS
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-04 19:51
Goedemorgen mensen,

Heeft iemand de volgende firmware reeds geprobeerd? :*)

PDP TV 5, 6 series Main Firmware (ver.T-PRLPEUMD-1022.0) (size : 1326 KBytes / updated : 2009-05-12 )

Andere NOOB :z vraag, kan je de firmware van de PS50B550 gebruiken voor een PS50A550?

PDP TV PB550,560,570,610 series USB Firmware (ver.T-CHL5DEUC-1008.0) size : 26509 KBytes / updated : 2009-04-20

FeRRis,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm... voor de LE32A556 is er ook een update. (bouwdatum: 2009-05-12 LCD TV SD DTV(L5 Series, LExxA615A3FX) model Main Firmware ) Toch maar eens proberen of dit het probleem verhelpt. Het zou dan DE bewuste firmware moeten zijn dan.

edit: Ook nog geen mail ontvangen.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2009 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben benieuwd of deze firmware update iets doet...
Het zou dan inderdaad dé firmware update moeten zijn, maar ik heb er sterk mijn twijfels over.
Feit is wel dat andere 50 hz tv's zoals de modellen van Sony bij 24p niet zo hard schokken als de Samsung 5 reeks, dus beter moet het wel kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firmware 1021 heb ik wel geprobeerd, die hielp niet iig... Straks deze eens ff proberen (Zal met 99,99% zekerheid ook niet helpen.. :P)

Wat die mail betreft, ook niets ontvangen. Ik ben er wel benieuwd naar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch maar even net gekeken met Planet Earth 1080p en wat een beeldje zeg. Deze aflevering is zo goed als vloeiend. (ook op grote vlakken) Ik ben er nu tevreden mee. Eindelijk genieten. :)

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2009 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdhoe
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 10:26
Verwijderd schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 12:10:
Toch maar even net gekeken met Planet Earth 1080p en wat een beeldje zeg. Deze aflevering is zo goed als vloeiend. (ook op grote vlakken) Ik ben er nu tevreden mee. Eindelijk genieten. :)

Nu maar eens een .mkv proberen. Kijken hoe dat is.
Dus deze firmware lost het 24p probleem op??? Ik kan ook pas deze avond proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De vorige keer dat ik Planet Earth keek had ik tranen in mijn ogen. Vandaag een big smile. Er is zeker verbetering. Af en toe een klein schokje maar zoals het nu is doe ik het voor.

Net even de Hz van mijn videokaart veranderd en heb vloeiend beeld. (van 60 naar 59)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2009 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdhoe
Verwijderd schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 13:48:
De vorige keer dat ik Planet Earth keek had ik tranen in mijn ogen. Vandaag een big smile. Er is zeker verbetering. Af en toe een klein schokje maar zoals het nu is doe ik het voor. (was een WC1 bestand). Ben nu een .mkv aan het zoeken.

Net even de Hz van mijn videokaart veranderd en heb vloeiend beeld. (van 60 naar 59)
Je moet je videokaart toch op 24hz zetten? Alleen zo kan je 24p testen. Op 60hz loopt het bij mij ook vloeiend en heeft altijd vloeiend gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij heeft die nooit vloeiend gelopen. Maar dan gaan we een 24 Hz testen. Dacht eigenlijk dat de tv zelf de conversie maakte.

Edit: Ziet er nog steeds goed uit. Misschien kan iemand met een Blu-Ray speler testen? Ik laat hem toch op 59 Hz staan, vind ik toch het mooiste kijken.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2009 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdhoe
Verwijderd schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 13:53:
Bij mij heeft die nooit vloeiend gelopen. Maar dan gaan we een 24 Hz testen. Dacht eigenlijk dat de tv zelf de conversie maakte.

Edit: Ziet er nog steeds goed uit. Misschien kan iemand met een Blu-Ray speler testen? Ik laat hem toch op 59 Hz staan, vind ik toch het mooiste kijken.
Als film plus aan staat (gaat niet bij 24hz) dan kreeg ik bij sommige divxen en mkvs ook hevige judder. Mss was dat je probleem? Film plus afzetten was de oplossing. Ofwel is in deze firmware film plus verbeterd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou best kunnen. Maar roep nog maar niet te hard. Heb pas bij 1tje getest. Eerst maar eens verschillende mkv's kijken voor ik een eindoordeel veil. :)

Edit; Nu je het zegt, film plus staat hier op laag. Hmm... nooit op gelet eigenlijk. Waar is dit voor als ik vragen mag?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2009 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdhoe
Verwijderd schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 14:21:
Zou best kunnen. Maar roep nog maar niet te hard. Heb pas bij 1tje getest. Eerst maar eens verschillende mkv's kijken voor ik een eindoordeel veil. :)

Edit; Nu je het zegt, film plus staat hier op laag. Hmm... nooit op gelet eigenlijk. Waar is dit voor als ik vragen mag?
Film plus maakt het beeld vloeiender. Maar dit werkt niet altijd even goed. Soms is het goed, soms lijkt het beeld versneld en soms juddert het heel erg. Hangt af van wat je afspeelt, van scene tot scene. Bij mij stond het ook een tijd op laag, en nu op uit. Dit geeft het beste resultaat.

Je kan dit goed testen met de aftiteling van een film. zet dan eens film plus op demo. Links is filmplus aan, rechts is uit. Dan zie je duidelijk het verschil.

[ Voor 10% gewijzigd door kdhoe op 15-05-2009 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het zojuist even getest op mijn LE40A552. Via de xbox360 bekeek ik een fragment van Planet Earth episode 02: mountains, waarbij het beeld langs bergen scrollt. Het bewoog nog flink hakkerig bij mij. (wordt afgespeeld op 1920x1080 60hz)

Ik heb geëxperimenteerd met de optie filmplus op uit, laag en hoog. Allemaal liepen ze vrij hakkerig. De beeldmodus voor het HDMI kanaal heb ik ingesteld op bluray.

Dus het werkt niet, of ik heb iets verkeerd ingesteld? Heeft iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 18:19
Verwijderd schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 15:29:
Ik heb het zojuist even getest op mijn LE40A552. Via de xbox360 bekeek ik een fragment van Planet Earth episode 02: mountains, waarbij het beeld langs bergen scrollt. Het bewoog nog flink hakkerig bij mij. (wordt afgespeeld op 1920x1080 60hz)

Ik heb geëxperimenteerd met de optie filmplus op uit, laag en hoog. Allemaal liepen ze vrij hakkerig. De beeldmodus voor het HDMI kanaal heb ik ingesteld op bluray.

Je speelt het dus af op 60 hz, zit dus al een soort van pulldown conversie in van de xbox. Je moet het testen op 24 hz natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Verwijderd schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 15:29:

Allereerst: Geen enkele xbox ondersteund 24p uitvoer.
Al had je planet earth legaal gekocht op HD DVD, zelfs dan zou je xbox hem niet in 24p kunnen afspelen.

Ontopic: 24p judder is nu verdwenen hier, getest met Dark Knigh BD, aftiteling:
scrolt nu in gelijke trapjes naar boven zonder '2 pauzes' elke seconde. Succes dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een xbox kan alleen maar 60hz weergeven via hdmi.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 13:48:
Op 60 dan wel 59Hz kan je onmogelijk een judder-free beeld hebben. Alleen op een veelvoud van 24 kan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand suggesties voor een goed afspeelsysteem voor wmv-HD en mkv? Een htpc lijkt me wat overkill, aangezien er alleen films op kijk. (mijn gewone werkpc staat boven, de tv staat beneden, dus vervangen is ook geen optie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:14
Verwijderd schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 16:20:
Heeft iemand suggesties voor een goed afspeelsysteem voor wmv-HD en mkv? Een htpc lijkt me wat overkill, aangezien er alleen films op kijk. (mijn gewone werkpc staat boven, de tv staat beneden, dus vervangen is ook geen optie)
ps3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 16:13:
[...]

Op 60 dan wel 59Hz kan je onmogelijk een judder-free beeld hebben. Alleen op een veelvoud van 24 kan dat.
Als het alleen met veelvoud van 24 kan dan werkt het normaal toch ook niet op 60? Dus als ik het goed begrijp maakt de tv zelf de conversie?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2009 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het schokken bij pan bewegingen op 24 hz verdwenen?
Als dit zo is heeft die Samsung medewerker uiteindelijk toch de waarheid verteld vorige week...

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2009 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:12

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 16:20:
Popcornhour A-100 of HDX-1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 16:59:
Als het alleen met veelvoud van 24 kan dan werkt het normaal toch ook niet op 60?
Dat klopt. Elke tv die 24p-content op 60Hz weergeeft juddert.
Dus als ik het goed begrijp maakt de tv zelf de conversie?
Als de tv van een 24p-signaal 60Hz maakt wel ja. Als 'ie het weergeeft op 24/48/72/xxxHz niet, in dat geval is het judderfree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok bedankt voor de uitleg. Dus in feite is het beste als ik 1080p ofwel 24p ga kijken mijn videokaart verzet naar 24 Hz en dan het beste resultaat krijg?

edit: Begin bijna het idee te krijgen dat je voor dvd, 720p of 1080p alle drie een andere Hz moet instellen wil je dat het lekker gaat. Kan iemand bevestigen of dit zo is?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2009 04:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeRRiS
Morge!

Ik heb ondanks;

- PS50A550 firmware (T-PRLPEUMD-1022.0.bin)
- PS3 firmware 2.76
- HDMI kabels 1.3 (1080p)

ook met het fragment van Planet Earth bij de waterval, voor dat het langs de waterval naar beneden stroomt, een soort van schaduw effect in de donkere gedeeltes. Daarnaast lijkt het af en toe in deze zelfde scene dat het beeld dubbel :'( word of dat je strepen ziet ;( . Iemand een sugestie? _/-\o_

Daar in tegen heb ik bij het kijken van de Xmen trilogy of the dark knight geen van bovenstaande klachten. 8)

P.s. Het schokken (judder) wat ik voor de update T-PRLPEUMD-1022.0.bin had heb ik nu niet meer of is zo veel minder geworden dat ik het niet meer waarneem. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
als je sharpening op 0 zet heb je ook minder 'schokken' (met sharpness boven 10 is het net alsof je vertical refresh ziet).
Verwijderd schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 04:00:
Ok bedankt voor de uitleg. Dus in feite is het beste als ik 1080p ofwel 24p ga kijken mijn videokaart verzet naar 24 Hz en dan het beste resultaat krijg?

edit: Begin bijna het idee te krijgen dat je voor dvd, 720p of 1080p alle drie een andere Hz moet instellen wil je dat het lekker gaat. Kan iemand bevestigen of dit zo is?
In feite is een pc bedoeld om documenten te typen, kijk maar naar de controller: er zitten alle letters van het alfabet op. Omdat pc's relatief gezien krachtig zijn, kunnen ze ook andere taken verrichten, zoals rips kijken van blu ray discs om maar een voorbeeld te noemen. Ze zijn echter niet ontworpen om bij de extra taken handig in gebruik te zijn. Zo zal een fatsoenlijke blu ray speler automatisch tussen 24/50/60 hz schakelen. De pc kan dit helaas niet. Wat je zegt klopt dus, je moet telkens zelf naargelang de situatie een andere verversingsfrequentie instellen, wil je juddervrij naar een film kijken.

edit @ Ferris: geen dank :)
Overigens ben ik in tweestrijd, van de ene kant wil ik 'vloeiend' beeld, maar ik wil tegelijkertijd lekker scherp beeld. Ik moet een balans zien te vinden :)

[ Voor 7% gewijzigd door Faust op 16-05-2009 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeRRiS
Faust!

Was wel het meest voor de hand liggend en toch niet zelf naar gekeken... maar inderdaad geen trillingen meer voor mij! Helemaal top!

Dank man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Faust schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 09:17:
als je sharpening op 0 zet heb je ook minder 'schokken' (met sharpness boven 10 is het net alsof je vertical refresh ziet).
Bedoel je hiermee de instelling scherpte op de tv? Staat hier op 75 :P (standaard instelling)
Faust schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 09:17:Zo zal een fatsoenlijke blu ray speler automatisch tussen 24/50/60 hz schakelen. De pc kan dit helaas niet. Wat je zegt klopt dus, je moet telkens zelf naargelang de situatie een andere verversingsfrequentie instellen, wil je juddervrij naar een film kijken.
Bedankt voor je reactie. Mooi dat je verschillende Hz noemt waar ik ook bij in de buurt kom. Was me al opgevallen dat een dvd bv soepeler afspeelt bij 50Hz en 720p series op 59Hz (tv geeft dan gewoon 60 Hz aan) Of moet je die op op 24Hz afspelen? Nog niet geprobeerd overigs. Ben nieuw in dit wereldje maar begin het eindelijk een beetje te snappen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2009 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdhoe
Net getest met firmware 1022

PC aangesloten via HDMI op LE32A552
PC op 1920x1080 @ 24hz

Quantum Of Solance 720p mkv

Ik zie geen judder meer en de aftiteling loopt gelijkmatig!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 12:42
Ik heb het net getest, en bij mij is er totaal geen verbetering in gekomen.
Op 24p is het nog steeds ruk helaas.

Hier heb ik mijn firmware vandaan voor de LE32A552

Als ik Planet Earth ga kijken 1e film, dan is het op 24p niet om aan te zien, op 60hz is het wel aardig en misschien zelfs beter, maar dat weet ik niet zeker. Maar nog steeds is het probleem niet opgelost dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Ossi schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 11:58:

Als ik Planet Earth ga kijken 1e film, dan is het op 24p niet om aan te zien, op 60hz is het wel aardig en misschien zelfs beter, maar dat weet ik niet zeker. Maar nog steeds is het probleem niet opgelost dus.
Ik ben misschien een noob ( lol ) maar hoe stel je dat in dan ?

Ik kan nergesn vinden ik kan kiezen hoe ik iets wil afspelen of het 24p of 59hz of 60hz etc of laat staan hoe ik uberhaudt kan zien hoe die het afspeeld ?

Ps3
Samsung tv
etc

Geen idee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdhoe
Mektheb schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 12:24:
[...]

Ik kan nergesn vinden ik kan kiezen hoe ik iets wil afspelen of het 24p of 59hz of 60hz etc of laat staan hoe ik uberhaudt kan zien hoe die het afspeeld ?

Ps3
Samsung tv
etc

Geen idee..
Druk tijdens het afspelen op de info knop van je afstandsbediening van je tv. Dan zieje de resolutie en de Hz. Bij mij staat er nu bv 1920x1080 @ 24Hz. Bij gewoon tv kijken zal er 50hz staan en bij pc zal er standaard 60hz staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Mektheb schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 12:24:
[...]

Ps3
Samsung tv
etc

Geen idee..
Je stelt het ook niet in op je tv, maar op het apparaat wat het signaal door stuurt.
Oftewel je HTPC, NMT, Bluray speler enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Ossi schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 11:58:

Komt dit wellicht door de combinatie pc+BD rip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Ossi schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 13:19:
[...]

Je stelt het ook niet in op je tv, maar op het apparaat wat het signaal door stuurt.
Oftewel je HTPC, NMT, Bluray speler enz.
Ahaaaa weer wat geleerd dank u alleen xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er al iemand getest met een blu ray speler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 22:13:
Heeft er al iemand getest met een blu ray speler?
Volgens mij wel
Faust schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 15:49:
Ontopic: 24p judder is nu verdwenen hier, getest met Dark Knigh BD, aftiteling:
scrolt nu in gelijke trapjes naar boven zonder '2 pauzes' elke seconde. Succes dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik ben nieuw op dit forum en heb als niet lid deze discussie een tijdje gevolgd. Ik heb namelijk de Samsung LE40A556 en ook ik was niet in staat blu ray op 24 hertz te bekijken. ;( Had al contact gezocht met het servicecentrum van Samsung die vervolgens een monteur liet bellen. Die zei het probleem te kennen en er niets aan te kunnen doen. Toen ik dus over de update had gelezen hier op het forum heb ik die dus even geïnstalleerd. En ik moet zeggen het probleem lijkt opgelost. Ik heb dus de Samsung LE40A556 en de LG BD300 blu ray speler. Heb van meerdere films een stuk gekeken Op 24 hertz o.a. Troy en Mirrors. Alle films lopen naar mijn gevoel nu dus goed. Troy ziet er beter uit maar dat heeft volgens mij meer met de kwaliteit van de disc te maken. Eindelijk dus probleemloos genieten voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 14:27
same here voor mijn LE40A552

blu-rays via de ps 3 @ 24HZ lopen beter !

_/-\o_

mijn dank is groot aan iedereen in dit topic die er moeite voor heeft gedaan om bij samsung aan de bel te hangen... elke beetje helpen dus :D

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben blij dat het dan uiteindelijk toch in orde gekomen is.
Ik denk dat wij niet de enigen zijn die geklaagd hebben bij Samsung. Als je de internationale forums leest is dit een klacht van alle A5 gebruikers wereldwijd.
Misschien kan drm een mailtje sturen naar alle betrokkenen om te melden dat de laatste firmware update het probleem oplost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben blij dat het probleem nu is opgelost. Zonet heb ik een popcorn hour A-110 besteld, dus ik hoop dat ik later deze week mijn 24p materiaal in volle glorie kan bewonderen! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2009 @ 12:58:
Ik ben blij dat het probleem nu is opgelost. Zonet heb ik een popcorn hour A-110 besteld, dus ik hoop dat ik later deze week mijn 24p materiaal in volle glorie kan bewonderen! >:)
Even een paar vraag. Misschien een beetje offtopic maar moet je zo'n popcorn hour A-110 aansluiten met HDMI? En kan dit met een videokaart zonder onboard geluid?( heb nu de HDMI kabel achter in de tv zitten) En laatste vraag schakelt deze automatisch tussen de verschillende verversingssnelheden?

Oeps toch nog 1, kun je dat ding ook gebruiken zonder HD erin, en later eventueel uitbreiden?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2009 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2009 @ 13:54:
[...]

Even een paar vraag. Misschien een beetje offtopic maar moet je zo'n popcorn hour A-110 aansluiten met HDMI? En kan dit met een videokaart zonder onboard geluid?( heb nu de HDMI kabel achter in de tv zitten) En laatste vraag schakelt deze automatisch tussen de verschillende verversingssnelheden?

Oeps toch nog 1, kun je dat ding ook gebruiken zonder HD erin, en later eventueel uitbreiden?
volgens mij snap je niet helemaal wat een popcornhour precies doet.

Je sluit hem aan de TV aan via HDMI en aan de PC middels een netwerkverbinding.
Dus je PC geluidskaart en videokaart en de hele rantemekraam laat je links liggen.

En je kan hem zonder harde schijf gebruiken ja.

[ Voor 3% gewijzigd door mace op 17-05-2009 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Specificaties van de popcorn hour 110 :)

Audio/Video outputs

* HDMI v1.3a (up to 1080p)
* Component Video (up to 1080p)
* S-Video
* Composite Video
* Stereo Analog Audio
* S/PDIF Optical Digital Audio

Je hebt inderdaad geen pc nodig, je sluit je USB HD (of sata?) gewoon aan op het apparaat zelf, en kunt vervolgens films kijken. Het is overigens wel mogelijk om vanaf je pc te streamen, bijv met tversity. Ook kun je via de popcornhour verbinding maken met internet, om bijv youtube of uitzendinggemist te kijken.

Tweakers review linkje

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2009 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mace schreef op zondag 17 mei 2009 @ 14:05:
[...]

volgens mij snap je niet helemaal wat een popcornhour precies doet.

Je sluit hem aan de TV aan via HDMI en aan de PC middels een netwerkverbinding.
Dus je PC geluidskaart en videokaart en de hele rantemekraam laat je links liggen.

En je kan hem zonder harde schijf gebruiken ja.
Snap idd niet wat dat ding is. Zie er alleen verhalen over. Het is dus niet mogelijk dat ding rechtstreeks op je pc aan te sluiten? Alleen via een router? Mja.. dan laat maar zitten. Doe ik het wel handmatig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2009 @ 14:12:
[...]

Snap idd niet wat dat ding is. Zie er alleen verhalen over. Het is dus niet mogelijk dat ding rechtstreeks op je pc aan te sluiten? Alleen via een router? Mja.. dan laat maar zitten. Doe ik het wel handmatig :+
Tuurlijk kun je hem ook wel direct op de pc aansluiten. Je hebt echt geen idee wat voor apparaat het is he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2009 @ 14:26:
[...]

Tuurlijk kun je hem ook wel direct op de pc aansluiten. Je hebt echt geen idee wat voor apparaat het is he?
Als ik zou weten wat het was, zou ik het dan vragen? :P Helaas weet ik niet alles. 8)7 Wat ik ondertussen begrijp is dat dat ding aan een router moet. Nu ik verder nadenk is dit wel logisch omdat toen in een xbox had een films streamde deze ook aan een router moest. Maar aangezien ik net allemaal nieuw spul gekocht heb koop ik geen router.

Bedoel ik heb nu een HDMI kabel van mijn pc naar de tv lopen en dat werkt, dan is het toch geen gekke gedachte dat misschien alleen die Popcorn Hour ertussen zetten ook zou werken?

Bedoeling is gewoon dat ik rechtstreeks van mijn pc afspeel met fatsoenlijke kwaliteit. Nu moet ik iedere keer de juiste verversingssnelheid gaan zoeken bij iedere film opnieuw. Ik begreep dat een videokaart niet automatisch schakelt.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2009 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Popcorn hour is een mediaspeler die vanaf een HDD of netwerk werkt. Als je direct via een UTP kabel op je computer aansluit (waarschijnlijk even cross, maar misschien gaat dat met een gewone kabel ook gewoon goed), kun je direct vanaf de HDD van je pc media streamen. Je gebruikt dus alleen je HDD van je computer en de LAN verbinding van je computer. De PCH maakt van de data een mooie film met geluid. Voordeel van een PCH is dat je met je AB door je media op de PC kunt bladeren en hem kan bedienen als een DVD speler.

Ik snap alleen niet helemaal wat het probleem zou zijn van opnemen in je netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De popcornhour vervangt je pc als het ware. Je sluit dat ding op je tv aan, en sluit je USB schijf op de popcornhour aan. Vervolgens kun je dan via de popcornhour de films zien op je tv, vanaf de bank, met de meegeleverde afstandsbediening. Het is een afspeelapparaat voor films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2009 @ 14:37:
De Popcorn hour is een mediaspeler die vanaf een HDD of netwerk werkt. Als je direct via een UTP kabel op je computer aansluit (waarschijnlijk even cross, maar misschien gaat dat met een gewone kabel ook gewoon goed), kun je direct vanaf de HDD van je pc media streamen. Je gebruikt dus alleen je HDD van je computer en de LAN verbinding van je computer. De PCH maakt van de data een mooie film met geluid. Voordeel van een PCH is dat je met je AB door je media op de PC kunt bladeren en hem kan bedienen als een DVD speler.

Ik snap alleen niet helemaal wat het probleem zou zijn van opnemen in je netwerk.
Probleem van het netwerk is dat ik er geen heb :) Anders was het probleem zo opgelost.

Je zegt dus in feite als je volledig gebruik wilt maken van je PCH kan ik beter een router ertussen zetten? Neem aan als ik hem rechtstreeks aansluit op de pc via een 2e netwerkkaart ik in feite niet op internet kan?

Misschien dan toch maar even doorsparen. Bedankt in ieder geval voor de uitleg. Snap het nu wat beter. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hou er wel rekening mee dat toestellen zoals de Popcorn Hour in de toekomst wel eens overbodig zouden kunnen worden.
Ik heb nu een LE40B650 en die TV kan zelf heel wat formaten afspelen (avi, mkv, vob, enz) en heeft een zeer goede ingebouwde upscaler. Je kan de TV met een kabel of draadloos in een netwerk hangen, of gebruik maken van de usb aansluiting om rechtstreeks een usb stick of harde schijf te lezen.
Samsung investeert met de nieuwe toestellen zwaar in deze media player functionaliteit omdat ze daarmee het onderscheid met de concurrentie groter willen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Piel zo nog wel even door. Na een tijdje mag het resultaat er wel zijn. Iedereen bedankt voor de input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik checken of de update geslaagd is? Kan ik dit ergens in het menu vinden?

Verder schokt het beeld nog wel steeds op mijn Samungs LE37A557.. Hoe hebben de mensen hier boven hun PS3 ingesteld? Misschien dat het daar mis gaat.. De 24P setting heb ik wel aan staan!

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2009 @ 17:05:
Hoe kan ik checken of de update geslaagd is? Kan ik dit ergens in het menu vinden?

Verder schokt het beeld nog wel steeds op mijn Samungs LE37A557.. Hoe hebben de mensen hier boven hun PS3 ingesteld? Misschien dat het daar mis gaat.. De 24P setting heb ik wel aan staan!

Alvast bedankt!
Dat is gelijk het probleem... zet die maar eens uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
GeeMoney schreef op maandag 18 mei 2009 @ 11:25:
Want? Op 60Hz heb je geen last van judder of zo? Erg goede tip is dit niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 14:27
GeeMoney schreef op maandag 18 mei 2009 @ 11:25:
[...]

waarom? ik kijk perfect films op me ps3 op 24hz op me LE40A552
je kan in het service menu kijken of je update gelukt is ... google het even :)

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Ik heb toch het idee dat 24p problemen grotendeels zijn opgelost.
Ben ondertussen toch wel tevreden met de tv :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had ik geweten dat die firmware update het schokken zou oplossen had ik ook nog een weekje langer gewacht alvorens mijn 5 reeks model om te ruilen voor een B6 (mits 350 euro extra).
Dat 24p probleem buiten beschouwing gelaten was ik tevreden over die TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosto
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-08 07:37
jawel! nieuwe firmware doet 24p bij mijn le40a552 nu prima! mocht tijd worden maar beter laat nooit. getest met bluray van wit licht spelend op ps3.

Stay young forever!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Rosto schreef op zondag 24 mei 2009 @ 01:46:
jawel! nieuwe firmware doet 24p bij mijn le40a552 nu prima! mocht tijd worden maar beter laat nooit. getest met bluray van wit licht spelend op ps3.
Symphono in Rosto :D
Coole film idd!

Anyway, topictitelwijziging in [Opgelost] Het Samsung 5-series 24p problemen topic

En dan in de TS opnemen: "door de laatste nieuwe firmware 1022 te downloaden *link* zijn de problemen verholpen. Nu kan je genieten van fullHD blu ray zonder pulldown judder."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 09:25
Geweldig dat het is opgelost! heel erg bedankt voor jullie inzet!

edit

Nog even een snel vraagje

Ik heb de LE37A556. Op de samsung site ben ik op zoek gegaan naar de nieuwe update en ik kom 2 verschillende type's tegen:

LE37A556 P1F
LE37A556 P1C

Wat is daar het verschil tussen? of zou dat verder niks uit moeten maken met het verhelpen van het 24p probleem? ik heb de P1F zelf.

edit #2

Update uitgevoerd, hoe kan ik nu even controleren op de TV zelf wat de firmware momenteel is? de monteur die hier langs kwam had een toetscombinatie. :)

[ Voor 88% gewijzigd door Nipje op 24-05-2009 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Druk volgende toetsen op de afstandbediening na mekaar in (tv moet in standby staan): Info, Menu, Mute, Power

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Verwijderd schreef op zondag 24 mei 2009 @ 12:32:
Druk volgende toetsen op de afstandbediening na mekaar in (tv moet in standby staan): Info, Menu, Mute, Power
Bedankt.

Na de update staat er het volgende:

T-PRLPEUS-1004.0
T-PRLPEUMD-1022.0
T-PERLDEUC-1016.0

De middelste is dus naar 1022 gegaan, maar de bovenste en onderste niet. Is de update dan wel gewoon goed uitgevoerd?

Ben totaal noob op dit gebied van TV's hoor dus mijn excuses :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Nipje schreef op zondag 24 mei 2009 @ 12:35:
[...]

Bedankt.

Na de update staat er het volgende:

T-PRLPEUS-1004.0
T-PRLPEUMD-1022.0
T-PERLDEUC-1016.0

De middelste is dus naar 1022 gegaan, maar de bovenste en onderste niet. Is de update dan wel gewoon goed uitgevoerd?

Ben totaal noob op dit gebied van TV's hoor dus mijn excuses :+
test het met een native BD zou ik zeggen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Faust schreef op zondag 24 mei 2009 @ 13:05:
[...]

test het met een native BD zou ik zeggen :D
bezig met planet earth binnen halen =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djurbus
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-03 11:04
Ik heb toch écht nog het gevoel dat er bij mij judder optreedt op m'n LE37A552 als ik Earth op Blu-ray kijk via m'n PS3. Vooral aan het begin van scène 5 schokt het beeld nogal. Ik heb uiteraard de nieuwste firmware al geinstalleerd en de 24p weergave van de PS3 staat ook ingeschakeld. Heeft iemand anders deze set-up toevallig ook en werkt het bij hem/haar wél naar behoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat Earth sowieso schokt bij bepaalde scènes, of 24p nou goed afgespeeld wordt of niet.
Niet echt een goede test dus.
Een goede test is de film Mirrors met Kiefer Sutherland. Ik heb hem bekeken op 24p met een LE40A556 en zat me constant te ergeren aan het geschok bij panbewegingen. Als je die film kan uitkijken zonder bloeddrukverhogende ergernis denk ik dat de firmware update het probleem opgelost heeft :) .
@Nipje: afgaand op wat je schrijft is jouw firmware update gelukt (je moet enkel naar het T-PRLPEUMD cijfer kijken).

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2009 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 11:34

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Verwijderd schreef op zondag 24 mei 2009 @ 23:52:
Ik dacht dat Earth sowieso schokt bij bepaalde scènes, of 24p nou goed afgespeeld wordt of niet.
Planet Earth wil nog wel eens schokken als er een paar miljoen vogels in beeld vliegen. Maar het is wel een goede stresstest voor je hardware (zowel speler als tv.) Niet echt een goede methode om je 24p probleem te checken. Al kun je dat prima doen met andere scenes uit de documentaire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij werkt het ook :D

Alleen ben ik een half uur aan het kloten geweest en pakt 'ie mijn 8gb stickie niet.
Met een andere van 1 deed 'ie het wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Djurbus schreef op zondag 24 mei 2009 @ 14:13:
Ik heb toch écht nog het gevoel dat er bij mij judder optreedt op m'n LE37A552 als ik Earth op Blu-ray kijk via m'n PS3. Vooral aan het begin van scène 5 schokt het beeld nogal. Ik heb uiteraard de nieuwste firmware al geinstalleerd en de 24p weergave van de PS3 staat ook ingeschakeld. Heeft iemand anders deze set-up toevallig ook en werkt het bij hem/haar wél naar behoren?
Ik heb precies dezelfde TV als jij en ook nog steeds precies hetzelfde probleem. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op zondag 24 mei 2009 @ 23:52:
Een goede test is de film Mirrors met Kiefer Sutherland. Ik heb hem bekeken op 24p met een LE40A556 en zat me constant te ergeren aan het geschok bij panbewegingen. Als je die film kan uitkijken zonder bloeddrukverhogende ergernis denk ik dat de firmware update het probleem opgelost heeft :) .

Ik heb de Samsung LE40A556 en de LG BD300 Blu Ray speler en ik heb hetzelfde probleem met Mirrors. Heb toen even de Panasonic A35 Blu Ray speler geleend van mijn zwager en dan wordt de film veel vloeiender afgespeeld. Bijv. Troy wordt prima afgespeeld op mijn LG. Dus ik denk ook niet dat het probleem nog in de tv zit naar de update maar in de bewuste Blu Ray schijfjes en/of de speler. Ik ga maar eens even contact opnemen met LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een LG BD300. Ik heb mijn LE40A556 omgeruild voor een LE40B650 en nu spelen alle blu ray films vloeiend af op 24p. Dus ik denk toch niet dat het de blu ray speler is. Waarschijnlijk eerder de combinatie van de 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Belangrijk:
Mensen die problemen hebben met earth;
Niet alle scenes zijn op 24p geschoten. wat je ziet is waarschijnlijk reverse pulldown of dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2009 @ 14:00:
Ik heb ook een LG BD300. Ik heb mijn LE40A556 omgeruild voor een LE40B650 en nu spelen alle blu ray films vloeiend af op 24p. Dus ik denk toch niet dat het de blu ray speler is. Waarschijnlijk eerder de combinatie van de 2.
Als het zou liggen aan de combinatie van de LE40A556 en de LG BD300 waarom treedt het probleem dan niet op bij elk blu ray schijfje? Dat is wat ik niet begrijp. Gebruik je bij het kijken dan 100 hertz Motion Plus? Dat zou een verklaring kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2009 @ 16:41:
[...]

Als het zou liggen aan de combinatie van de LE40A556 en de LG BD300 waarom treedt het probleem dan niet op bij elk blu ray schijfje? Dat is wat ik niet begrijp. Gebruik je bij het kijken dan 100 hertz Motion Plus? Dat zou een verklaring kunnen zijn.
Omdat niet alle bluray schijfjes het zelfde zijn toch ?, of zie ik dat verkeerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sommige blu ray schijven zijn 1080p/50 en niet 1080p/24. Dat is al een verschil. Ik weet dat de LG BD300 soms problemen heeft met 1080p/50 (heb ik ergens gelezen in een review). Maar 1080p/24 geeft hij perfect weer (indien de tv het juist weergeeft uiteraard...).

Ik gebruik bij het kijken momenteel wel 100 hz motion plus, maar in het begin niet. En ik heb toen ook nooit schokken waargenomen zoals dat bij de LE40A556 het geval was. Voor alle duidelijkheid: ik heb die LE40A556 omgeruild voor de laatste firmware update beschikbaar was, dus ik kan geen oordeel vellen over het verschil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

Ik moet zeggen dat ik ook praktisch geen last meer heb van judder. Waar ik nog wel erg veel last van heb zijn contrastverschillen die gaan flikkeren. Bijvoorbeeld boslandschappen met de zon er op, of een zwart pak met een wit krijtstreepje. Is er iemand die daar een oplossing voor heeft gevonden?

Ik heb de brief trouwens niet meer naar de betrokkenen gemaild omdat ik problemen had met mijn scanner. Ik kan van de week nog wel een keer een poging wagen als daar oren naar zijn.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Ik gebruik een Toshiba HD-DVD speler, en ik heb daar nog steeds last van judder mee op mijn LE37A552. Ik moet nog blu-ray proberen op mijn PS3, maar ik weet niet of dat wel verschil gaat maken, in principe moet de HD-DVD speler het ook gewoon goed doen want hij ondersteunt ook gewoon 24p.

Dat van die flikkeringen heb ik ook last van, erg irritant is dat, is nog geen oplossing voor denk ik.

[ Voor 15% gewijzigd door mace op 26-05-2009 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat het hier over het probleem van de lijnen die je bij donkere scènes door het beeld ziet lopen? Dat was ook iets dat enkel bij 24p voorkwam op de 5 reeks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 08:47:
Gaat het hier over het probleem van de lijnen die je bij donkere scènes door het beeld ziet lopen? Dat was ook iets dat enkel bij 24p voorkwam op de 5 reeks...
Nee, dat sommige kleurvlakken flikkeren, dat heb ik ook bij 1080i/60 onder andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2009 @ 20:26:
Sommige blu ray schijven zijn 1080p/50 en niet 1080p/24. Dat is al een verschil. Ik weet dat de LG BD300 soms problemen heeft met 1080p/50 (heb ik ergens gelezen in een review). Maar 1080p/24 geeft hij perfect weer (indien de tv het juist weergeeft uiteraard...).

Ik gebruik bij het kijken momenteel wel 100 hz motion plus, maar in het begin niet. En ik heb toen ook nooit schokken waargenomen zoals dat bij de LE40A556 het geval was. Voor alle duidelijkheid: ik heb die LE40A556 omgeruild voor de laatste firmware update beschikbaar was, dus ik kan geen oordeel vellen over het verschil...
waarom heb ik gevraagd naar 100 hertz motion plus? Als ik de Blu ray speler op 50 hertz zet en film plus, wat eigenlijk de voorloper van 100 hertz is, op laag wordt elke film zonder schokken en vloeiend weergegeven. Alleen 50 hertz lost ook het probleem ook niet op. En het is het ergst met de film Mirrors. Maar naar de update van de LE40A556 worden de meeste films goed weergegeven op zowel 24 als 50 hertz. Misschien heeft het te maken met de soort van compressie die is gebruikt om de film op Blu Ray te zetten. Voor zover ik weet zijn er meerdere methoden om dat te doen, o.a. VC-1, MPEG2 en H.264. Maar misschien heb je ook wel gelijk en ligt het gewoon aan de combinatie van de LE40A556 en de LG BD300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drm schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 01:06:
Ik moet zeggen dat ik ook praktisch geen last meer heb van judder. Waar ik nog wel erg veel last van heb zijn contrastverschillen die gaan flikkeren. Bijvoorbeeld boslandschappen met de zon er op, of een zwart pak met een wit krijtstreepje. Is er iemand die daar een oplossing voor heeft gevonden?

Ik heb de brief trouwens niet meer naar de betrokkenen gemaild omdat ik problemen had met mijn scanner. Ik kan van de week nog wel een keer een poging wagen als daar oren naar zijn.
Als het hier gaat om het MOIRÉ-EFFECT zou je het contrast en de scherpte wat terug kunnen zetten, maar soms zit het ook in het aangeleverde matriaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 11:43:
[...]

Als het hier gaat om het MOIRÉ-EFFECT zou je het contrast en de scherpte wat terug kunnen zetten, maar soms zit het ook in het aangeleverde matriaal.
De tv heeft (ook bij mij) inderdaad flikkeringen wanneer de scherpte hoger dan 10 staat.
Dat is al eerder in dit topic bevestigd
Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste