Heerlijk dat dit topic zo blijft nasudderen, ook al is volgens de meesten het probleem opgelost
De meeste mensen weten niet eens dat ze het probleem hébben, het beeld is sowieso "geweldig". Pas door fora als deze merken ze opeens dat het beeld judder't en is er grote paniek. Terwijl iedere NTSC DVD die ervoor werd afgespeeld precies hetzelfde fenomeen had. Zal nu wel wat meer opvallen door het grotere beeld, dat wel.
Moet deze update bij mijn broer nog doen. De TV herkende zijn USB sticky jammer genoeg niet. Ben wel benieuwd in hoeverre deze firmware het heeft weten te fixen. Ik hoop niet dat ie denkt dat beeld nu opeens 100% "vloeiend" gaat, dan is er wéér een hoop uit te leggen
Moet deze update bij mijn broer nog doen. De TV herkende zijn USB sticky jammer genoeg niet. Ben wel benieuwd in hoeverre deze firmware het heeft weten te fixen. Ik hoop niet dat ie denkt dat beeld nu opeens 100% "vloeiend" gaat, dan is er wéér een hoop uit te leggen
Nickname does not reflect reality
Verwijderd
Velen zullen inderdaad die dingen niet zien, maar voor mezelf kan ik zeggen dat die judder me al direct vanaf de eerste keer op viel (is trouwens de reden dat ik hier verzeild geraakt ben). Ik ben zeer gevoelig voor dat soort visuele fouten.
Ook het feit dat bij "100 hz motion plus" ondertitels vaak van het beeld verdwijnen met een streep erdoor zal de meeste mensen niet opvallen. Of backlight bleeding. Of donkergrijs beeld ipv zwart. Of dode pixels. Enz...
Echter allemaal dingen die ik wel direct zie.
Dat is ook de reden waarom ik geen plasma durfde te kopen. Als ik al maar las dat die fosfor trailing voor goede ogen zichtbaar is, wist ik meteen dat dit mij ging storen...
Ik ben vorig weekend voor het eerst in een jaar nog eens naar de bioscoop geweest (Metropolis in Antwerpen) en had me voorgenomen héél kritisch naar het beeld te kijken. Maar het viel al bij al goed mee, het grootste verschil met thuis een blu ray kijken is vooral dat het beeld minder scherp is omdat er minder pixels per oppervlak zijn.
Ook het feit dat bij "100 hz motion plus" ondertitels vaak van het beeld verdwijnen met een streep erdoor zal de meeste mensen niet opvallen. Of backlight bleeding. Of donkergrijs beeld ipv zwart. Of dode pixels. Enz...
Echter allemaal dingen die ik wel direct zie.
Dat is ook de reden waarom ik geen plasma durfde te kopen. Als ik al maar las dat die fosfor trailing voor goede ogen zichtbaar is, wist ik meteen dat dit mij ging storen...
Ik ben vorig weekend voor het eerst in een jaar nog eens naar de bioscoop geweest (Metropolis in Antwerpen) en had me voorgenomen héél kritisch naar het beeld te kijken. Maar het viel al bij al goed mee, het grootste verschil met thuis een blu ray kijken is vooral dat het beeld minder scherp is omdat er minder pixels per oppervlak zijn.
Ja dat klopt wel, de judder op de 5-serie was stukken erger dan op andere tv's die hetzelfde euvel hadden/hebben (LG o.a.). Als dat "erge" minder is zou dat voor mijn broer al een verbetering zijn. Die zag, ondanks dat ie totaal niet kritisch is, dat schokken ook wel heel erg.
Fosfor trails zijn inderdaad heel irritant. Je kan het op een rare manier ook soms bij statische dingen zien. Als ik snel knipper zie ik bij ondertitelingen ook verkleuringen bijv. Plus je hebt retentie (elk merk heeft dat, wat men ook beweert), brakke zwartwaardes als je je raam niet verduistert, enz.
Beide technieken hebben hun voor en tegens. Vind wel dat het LCD-kamp véél grotere sprongen maakt dan de plasma-fabrikanten. Zo is een 2009 Panasonic plasma niet echt wáy beter dan het vorige model vind ik. Maar bijv. een Samsung 650/750 een werkelijk waanzinnig goede tv.
Bioscopen vind ik over het algemeen (hier dan...) vreselijk. Irritante klimaatcontrole, relatief wazig beeld en geluid dat minder is dan thuis. Daar ga ik niet een parkeerplek voor zoeken en 5 Euro voor een biertje voor lappen. Lekker thuis, volle koelkast, tv'tje aan, filmpie er in, knállen.
Fosfor trails zijn inderdaad heel irritant. Je kan het op een rare manier ook soms bij statische dingen zien. Als ik snel knipper zie ik bij ondertitelingen ook verkleuringen bijv. Plus je hebt retentie (elk merk heeft dat, wat men ook beweert), brakke zwartwaardes als je je raam niet verduistert, enz.
Beide technieken hebben hun voor en tegens. Vind wel dat het LCD-kamp véél grotere sprongen maakt dan de plasma-fabrikanten. Zo is een 2009 Panasonic plasma niet echt wáy beter dan het vorige model vind ik. Maar bijv. een Samsung 650/750 een werkelijk waanzinnig goede tv.
Bioscopen vind ik over het algemeen (hier dan...) vreselijk. Irritante klimaatcontrole, relatief wazig beeld en geluid dat minder is dan thuis. Daar ga ik niet een parkeerplek voor zoeken en 5 Euro voor een biertje voor lappen. Lekker thuis, volle koelkast, tv'tje aan, filmpie er in, knállen.
Nou, mijn ervaring is dat het 24p judder voor de firmware-update toch wel duidelijk aanwezig was. Om de zoveel frames een hikje... Daarbij had ik ook last van 'golfjes' in donkergrijs gekleurde scenes... Na de update heb ik hier geen last meer van.
24p is niet helemaal 'schokvrij' als je 24 beelden per seconde ziet dan is bij een iets snellere panning van het beeld toch wel '24 stapjes per seconde' te herkennen... Met filmplus worden deze stapjes door de TV zelf ingevuld met berekende tussenframes --- maar dit geeft een erg raar home-video beeld inderdaad en staat bij mij gewoon uit.
Ben er zo tevreden mee.
24p is niet helemaal 'schokvrij' als je 24 beelden per seconde ziet dan is bij een iets snellere panning van het beeld toch wel '24 stapjes per seconde' te herkennen... Met filmplus worden deze stapjes door de TV zelf ingevuld met berekende tussenframes --- maar dit geeft een erg raar home-video beeld inderdaad en staat bij mij gewoon uit.
Ben er zo tevreden mee.
Stay young forever!
Jongens, zeur niet. Dit is niet jullie topic dus please. Als jullie deze tv willen dissen, wissel dan msn uit of spreek ergens af, maar niet op deze manier. Het is totaal niet relevant.
Ontopic: gisteren nog even apocalypto erin gehad, en de waterval is lekker vloeiend nu zonder te schokken, of homevideo te worden, al worden er in de film daadwerkelijk homevideo camera's gebruikt
Ontopic: gisteren nog even apocalypto erin gehad, en de waterval is lekker vloeiend nu zonder te schokken, of homevideo te worden, al worden er in de film daadwerkelijk homevideo camera's gebruikt
Kan het kloppen dat in de bioscoop ook judder voorkomt.
Voordat ik van dit probleem wist had ik al het gevoel dat bios films niet altijd helemaal soepel zijn.
Voordat ik van dit probleem wist had ik al het gevoel dat bios films niet altijd helemaal soepel zijn.
Dat klopt helemaalOssi schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 23:19:
Kan het kloppen dat in de bioscoop ook judder voorkomt.
Lees dit eens voor de grap
Wikipedia: Movie projector
Soms worden de beelden 2 keer geprojecteerd, hierdoor vullen je hersenen de rest in en lijkt het in je hoofd vloeiender heb ik begrepen.
edit: veel mensen vinden 24p niet fijn, ze hebben liever een mooi soepel beeld, zoals in hun homevideos die ze zelf hebben opgenomen. In zo een geval kan je beter voor plasma gaan: hier wordt het beeld in de regel altijd een beetje uitgeveegd waardoor je dus een vloeiendere overgang tussen de beelden hebt.
[ Voor 22% gewijzigd door Faust op 28-05-2009 23:33 ]
Ik ben ook inderdaad aan het overwegen om een 42" plasma te kopen.Faust schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 23:29:
[...]
Dat klopt helemaal
Lees dit eens voor de grap
Wikipedia: Movie projector
Soms worden de beelden 2 keer geprojecteerd, hierdoor vullen je hersenen de rest in en lijkt het in je hoofd vloeiender heb ik begrepen.
edit: veel mensen vinden 24p niet fijn, ze hebben liever een mooi soepel beeld, zoals in hun homevideos die ze zelf hebben opgenomen. In zo een geval kan je beter voor plasma gaan: hier wordt het beeld in de regel altijd een beetje uitgeveegd waardoor je dus een vloeiendere overgang tussen de beelden hebt.
Ik had in het begin een 40" LCD tv (de samsung 5 serie), maar mijn vriendin werd misselijk van het beeld (niet vanwege de kwaliteit
Verwijderd
Dit topic is dood, het 24p probleem van de 5 reeks is nog slechts een pagina uit de geschiedenisboeken van GoT. Maandenlang had ik een vaste afspraak met dit topic. Maandenlang werd de irritatie en het ongeloof hier gedeeld. Ik zal het missen. Amen
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2009 23:19 ]
Niet zo rap hé? Het probleem is niet opgelost want ik ervaar het nog steeds met mijn HD-DVD speler.Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 23:17:
Dit topic is dood, het 24p probleem van de 5 reeks is nog slechts een pagina uit de geschiedenisboeken van GoT. Maandenlang had ik een vaste afspraak met dit topic. Maandenlang werd de irritatie en het ongeloof hier gedeeld. Ik zal het missen. Amen
Er is geen hd dvd speler met 24p support uitgebracht hier..mace schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 23:23:
[...]
Niet zo rap hé? Het probleem is niet opgelost want ik ervaar het nog steeds met mijn HD-DVD speler.
Dat is de wraak van blu ray
Echt wel, ik heb er namelijk eentje.Faust schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 23:25:
[...]
Er is geen hd dvd speler met 24p support uitgebracht hier..
Dat is de wraak van blu ray
[ Voor 6% gewijzigd door mace op 02-06-2009 23:27 ]
Verwijderd
Dus met blu ray werkt het wel, maar met hd dvd niet?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2009 23:29 ]
Verwijderd
als je op de info knop op je afstandbediening drukt, staat er dan ook ?x?@24hz? M.a.w. stuurt je HD-DVD speler de video wel in de juiste modus naar de tv?
yup.Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 23:29:
Dus met blu ray werkt het wel, maar met hd dvd niet?

Alhoewel ik Blu-ray nog uitvoerig moet testen aangezien ik het eerst met HD-DVD heb getest en niet echt met Blu-ray. Ik heb Planet Earth namelijk op HD-DVD en niet op blu-ray.
Jazeker. De HD-DVD speler heeft ook specifiek een 24Hz optie, welke aanstaat.Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 08:23:
als je op de info knop op je afstandbediening drukt, staat er dan ook ?x?@24hz? M.a.w. stuurt je HD-DVD speler de video wel in de juiste modus naar de tv?
En 24Hz is eigenlijk altijd 1080p geloof ik.
[ Voor 7% gewijzigd door mace op 03-06-2009 08:46 ]
Nee, heb gisteren nog een 720p film zitten kijken die 24Hz was.
Ok, maar was dat op Blu-ray of gedownload?Brad Pitt schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 09:09:
[...]
Nee, heb gisteren nog een 720p film zitten kijken die 24Hz was.
Want ik ben nog nooit een 720p24Hz blu-ray tegengekomen.
Wat niet wil zeggen dat ze niet bestaan, maar volgens mij zijn ze er niet.
Gedownload inderdaad ja. En (helaas) eerst moeten branden aangezien je geen 24p kan streamen naar een PS3. Dus gewoon een avchd van gemaakt en die bekeken met de Blu-ray speler op Source Direct zodat ook die gewoon het 720/24p signaal uitgaf i.p.v. te gaan zitten upscalen.mace schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 09:16:
Ok, maar was dat op Blu-ray of gedownload?
Planet Earth is een slecht voorbeeld, aangezien het materiaal afkomstig is van verschillende bronnen. Het materiaal is niet "geschoten" op 24p en staat ook niet als 24p op de discs.mace schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 08:45:
Alhoewel ik Blu-ray nog uitvoerig moet testen aangezien ik het eerst met HD-DVD heb getest en niet echt met Blu-ray. Ik heb Planet Earth namelijk op HD-DVD en niet op blu-ray.
Care to enlighten us in welk formaat het wél op de disc staat dan? Niet álles is met HD-camera's gedaan ja, dát klopt. Maar hoe staat het er dan op? 22p of 26p of zo?Mr Magic schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 17:16:
Het materiaal is niet "geschoten" op 24p en staat ook niet als 24p op de discs.
Hmm ok, mijn opmerking klopte niet helemaal. Zie deze link:
http://www.avforums.com/f...graphics.html#post8109940
Het staat er dus wel in 24p op, maar het bronmateriaal is geschoten in 25p en door BBC HD uitgezonden in 50i.
Vandaar dat Planet Earth geen goede test van 24p is op zowel Blu-ray als HD DVD. Je houdt altijd de judder / onregelmatigheden door de conversie van 25p naar 24p.
Het staat er dus wel in 24p op, maar het bronmateriaal is geschoten in 25p en door BBC HD uitgezonden in 50i.
Vandaar dat Planet Earth geen goede test van 24p is op zowel Blu-ray als HD DVD. Je houdt altijd de judder / onregelmatigheden door de conversie van 25p naar 24p.
25 > 24 fps zou geen judder moeten veroorzaken, ze spelen het gewoon 4% langzamer af.Mr Magic schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 22:44:
Hmm ok, mijn opmerking klopte niet helemaal. Zie deze link:
Ook ik kan bevestigen dat de laatste firmware update het probleem opgelost heeft!!
Heerlijk hoor die The Dark Knight op 1080p\24 !
Heerlijk hoor die The Dark Knight op 1080p\24 !
Vanwege het 24p probleem van de Samsung 5 serie was ik eigenlijk van plan om (na de zomer) een Samsung 6 serie aan te schaffen. Nu blijkt dat het judder probleem is opgelost met een firmware update wordt de Samsung 5 serie ineens wel erg aantrekkelijk. Ik heb echter geen HD-DVD of Bluray speler, maar zal mijn HD content gaan afspelen met een HDX. Is er iemand met een HDX of andere NMT (Popcorn) die kan bevestigen dat het probleem is opgelost?
Wat is een goed testbestand (MKV) om de judder te checken? Ik zag al de aftiteling van The Dark Knight voorbijkomen, maar Mirrors en Planet Earth zijn weer niet goed te gebruiken als test.
Oh ja en nog iets (misschien begrijp ik het wel helemaal verkeerd) maar wat is het nut van 100Hz wanneer zowel de bron (de HDX) als de ontvanger (de Samsung) op 24p staan in gesteld?
Wat is een goed testbestand (MKV) om de judder te checken? Ik zag al de aftiteling van The Dark Knight voorbijkomen, maar Mirrors en Planet Earth zijn weer niet goed te gebruiken als test.
Oh ja en nog iets (misschien begrijp ik het wel helemaal verkeerd) maar wat is het nut van 100Hz wanneer zowel de bron (de HDX) als de ontvanger (de Samsung) op 24p staan in gesteld?
Verwijderd
100 hz tv's kunnen aan 100 en 120 hz weergeven.
Bij 24p geven ze dit beeldmateriaal weer aan 120 hz. Elke frame wordt dus 5 x na mekaar getoond en dus zie je het eigenlijk aan 24 hz.
Bij 24p geven ze dit beeldmateriaal weer aan 120 hz. Elke frame wordt dus 5 x na mekaar getoond en dus zie je het eigenlijk aan 24 hz.
Verwijderd
Zoek eens op BDprime.esvedebe schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 08:54:
Vanwege het 24p probleem van de Samsung 5 serie was ik eigenlijk van plan om (na de zomer) een Samsung 6 serie aan te schaffen. Nu blijkt dat het judder probleem is opgelost met een firmware update wordt de Samsung 5 serie ineens wel erg aantrekkelijk. Ik heb echter geen HD-DVD of Bluray speler, maar zal mijn HD content gaan afspelen met een HDX. Is er iemand met een HDX of andere NMT (Popcorn) die kan bevestigen dat het probleem is opgelost?
Schijnt echt een alleskunner te zijn!
Ik heb 'm even opgezocht; leuk dingetje.
Maar ik bedoelde eigenlijk: ik heb nu een HDX en ik wil een Samsung 5 serie gaan kopen. Kan iemand bevestigen dat het judder probleem is verdwenen na firmware upgrade
Maar ik bedoelde eigenlijk: ik heb nu een HDX en ik wil een Samsung 5 serie gaan kopen. Kan iemand bevestigen dat het judder probleem is verdwenen na firmware upgrade
Hmm na de laatste firmware update valt me iets storends op, misschien dat meer mensen het volgende kunnen bevestigen of weten welke instelling ik moet wijzigen:
- Na de update lijkt het alsof er een soort local dimming aanstaat, ik zie dat mijn ondertiteling qua witkleur zich aanpast aan de achtergrond.
oftewel, als de ondergrond volledig zwart is, is mijn ondertiteling bijna donkergrijs ipv wit.
Ik heb de setting op film staan zodat DNiE uitstaat, kleuren op normaal en movieplus etc staat allemaal uit.
Hmm ik heb mijn tv uitgedaan, het service menu gestart en weer uit.
Nu stonden opeens alle settings op Dynamic, ik heb ze wederom aangepast naar mijn eigen settings en het lijkt verholpen ik houd jullie op de hoogte...
Ik heb hem teruggeflashed naar de oude firmware (1015) maar dit gaf hetzelfde.
Ik denk dus dat dit altijd zo is geweest alleen is het me nooit opgevallen.
Kunnen meer mensen kijken of ze dit hebben?
- Na de update lijkt het alsof er een soort local dimming aanstaat, ik zie dat mijn ondertiteling qua witkleur zich aanpast aan de achtergrond.
oftewel, als de ondergrond volledig zwart is, is mijn ondertiteling bijna donkergrijs ipv wit.
Ik heb de setting op film staan zodat DNiE uitstaat, kleuren op normaal en movieplus etc staat allemaal uit.
Hmm ik heb mijn tv uitgedaan, het service menu gestart en weer uit.
Nu stonden opeens alle settings op Dynamic, ik heb ze wederom aangepast naar mijn eigen settings en het lijkt verholpen ik houd jullie op de hoogte...
Ik heb hem teruggeflashed naar de oude firmware (1015) maar dit gaf hetzelfde.
Ik denk dus dat dit altijd zo is geweest alleen is het me nooit opgevallen.
[ Voor 37% gewijzigd door GeeMoney op 04-06-2009 14:55 ]
Op deze manier komen ze aan die ridicule dynamische contrast ratio's. Lijkt me dus relatief normaal.GeeMoney schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 13:26:
Ja inderdaad, maar het is me eigenlijk nooit echt opgevallen. Ik heb toch wel alles uitstaan qua dynamic rommel.Brad Pitt schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 15:04:
[...]
Op deze manier komen ze aan die ridicule dynamische contrast ratio's. Lijkt me dus relatief normaal.
Verwijderd
Bij mij werkt het nu perfectesvedebe schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 08:54:
LE37A552 fw 1022 icm met HDX-1000
Alle 1080p/24p films doen het goed, MITS ik mijn HDX-1000 op 1080p/59.975 zet.
(pulp fiction, bolt, the game, planet-earth, etc)
Bij 1080p/60 of 1080p/24 krijg ik om de +/- 7 sec een lichte 'judder'
Bij 1080p/23.976 is het wel vloeiend, maar schokkerig (vooral te zien bij aftitelings)
Alles, ook DVD's als VIDEO_TS of ISO op de HDX zijn nu perfect bij 1080p/59.975
(DVD's zijn ook goed bij 1080p/60, maar niet bij 1080p/24) (judder om de seconde ongeveer)
TV staat op standard mode en just scan, met zoveel mogelijk zaken uit (sharpening). Movie plus kan niet aan bij 1080p/24hz sources voor zover ik kan zien.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2009 17:00 ]
Super, bedankt voor je uitgebreide antwoordVerwijderd schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 16:44:
[...]
Alles, ook DVD's als VIDEO_TS of ISO op de HDX zijn nu perfect bij 1080p/59.975
(DVD's zijn ook goed bij 1080p/60, maar niet bij 1080p/24) (judder om de seconde ongeveer)
[...]
Ik snap alleen nog steeds niet hoe de verschillende Hz standen zich tot elkaar verhouden, wellicht is het één en ander apparaatafhankelijk en bestaat er niet een 'beste' stand voor alle verschillende apparaten (HDX of Bluray of PC) en misschien zelfs merkafhankelijk...
(Ik google maar even door)
Verwijderd
Ik snap het ook niet (alle Hz'en en pesvedebe schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 17:50:
[...]
Super, bedankt voor je uitgebreide antwoordwellicht dat dit me over de streep trekt en dat ik zeer binnenkort m'n eerste LCD ga aanschaffen
![]()
Ik snap alleen nog steeds niet hoe de verschillende Hz standen zich tot elkaar verhouden, wellicht is het één en ander apparaatafhankelijk en bestaat er niet een 'beste' stand voor alle verschillende apparaten (HDX of Bluray of PC) en misschien zelfs merkafhankelijk...
en), maar heb alles uitgeprobeerd, en nu gaat het goed!
Als het je eerste tv is zou ik toch niet gaan voor de 5 serie van samsung.esvedebe schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 17:50:
[...]
Super, bedankt voor je uitgebreide antwoordwellicht dat dit me over de streep trekt en dat ik zeer binnenkort m'n eerste LCD ga aanschaffen
![]()
Naar mijn idee is het probleem nog niet voor 100% opgelost en alleen daarom al zou ik een 6 serie of een later model kopen. Weet je in ieder geval zeker dat het goed is!
Dit is natuurlijk onzin. 24p is ALLEEN "vloeiend" op een véélvoud van 24Hz. Op 60Hz heb je altijd judder.Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 16:44:
[...]
Bij mij werkt het nu perfect
Alle 1080p/24p films doen het goed, MITS ik mijn HDX-1000 op 1080p/59.975 zet.
Hier gaat nu juist dit hele forum over. Op 60Hz afspelen kon al lang, inclusief de altijd daarbij behorende judder.
Verwijderd
Afhankelijk van je budget zou ik toch voor de B650 gaan. De LE40B650 kost bij plasmadiscounter maar 836 euro, dat is echt wel goedkoop voor zo'n goede tv. Ik heb er zelf een en zit nog elke avond met ongeloof te kijken naar de kwaliteit van het beeld (ook bij 24p).
http://www.plasma-discoun...g-le40b650-art-112154.htm
Ik wil daarmee niet zeggen dat de 5 reeks slecht is. Had die firmware 1 week vroeger uitgekomen had ik mijn 5 reeks toestel waarschijnlijk niet terug binnengeleverd om een 6 reeks toestel te kopen. De beeldkwaliteit op zich vond ik zeer goed. Maarja, nu ik de B650 heb wil ik natuurlijk niet meer terug...
http://www.plasma-discoun...g-le40b650-art-112154.htm
Ik wil daarmee niet zeggen dat de 5 reeks slecht is. Had die firmware 1 week vroeger uitgekomen had ik mijn 5 reeks toestel waarschijnlijk niet terug binnengeleverd om een 6 reeks toestel te kopen. De beeldkwaliteit op zich vond ik zeer goed. Maarja, nu ik de B650 heb wil ik natuurlijk niet meer terug...
Verwijderd
Nou geloof me, het is geen onzin. Ik heb alle combinaties uitgeprobeerd en dit geeft een perfect resultaat. Geen judderBrad Pitt schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 23:08:
[...]
Dit is natuurlijk onzin. 24p is ALLEEN "vloeiend" op een véélvoud van 24Hz. Op 60Hz heb je altijd judder.
Hier gaat nu juist dit hele forum over. Op 60Hz afspelen kon al lang, inclusief de altijd daarbij behorende judder.
Verwijderd
't lijkt me een sterk verhaal, maar ik ga het straks even proberen met mijn popcorn uurtjeVerwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 07:34:
[...]
Nou geloof me, het is geen onzin. Ik heb alle combinaties uitgeprobeerd en dit geeft een perfect resultaat. Geen judder
Ik heb nog eens getest, en het is zeker een grote verbetering.
Ik zie nog wel een klein beetje judder, wat te verwachten is, maar het is echt stukken stukken minder.
Het is alsof het heen-en-weer springen van het beeld gewoon met kleinere stapjes gebeurt, en veel vaker, dus je ziet het veel minder.
Ik zie nog wel een klein beetje judder, wat te verwachten is, maar het is echt stukken stukken minder.
Het is alsof het heen-en-weer springen van het beeld gewoon met kleinere stapjes gebeurt, en veel vaker, dus je ziet het veel minder.
Voordat de laatste firmware er was vonden mensen het beeld met 60Hz óók al vloeiender dan op 24Hz. Dat was toen logisch, aangezien de 5-serie een enórm brakke conversie had.
Nu echter, met de laatste update, zou het niet zo moeten zijn dan 60Hz vloeiendER is dan 24Hz. In dat geval is de firmware-update niet geslaagd of doet ie zijn werk niet.
Op 60Hz zal je altijd judder hebben. Altijd. Onmogelijk een vloeiend beeld te hebben. Dat jij het niet ziet en er blij mee bent: enorm fijn. Maar judder heb je.
Nu echter, met de laatste update, zou het niet zo moeten zijn dan 60Hz vloeiendER is dan 24Hz. In dat geval is de firmware-update niet geslaagd of doet ie zijn werk niet.
Op 60Hz zal je altijd judder hebben. Altijd. Onmogelijk een vloeiend beeld te hebben. Dat jij het niet ziet en er blij mee bent: enorm fijn. Maar judder heb je.
Ik kan dit wel bevestigen, ik ben enorm gevoelig voor judder-artefacten, en de judder is inderdaad nog steeds aanwezig. Echter is het in zoverre gereduceerd dat het goed te kijken is, dit i.t.t. de vorige situatie die IMO gewoon onkijkbaar was.Brad Pitt schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 09:11:
Verwijderd
Heb jij eenzelfde set om het te vergelijken?Brad Pitt schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 09:11:
Voordat de laatste firmware er was vonden mensen het beeld met 60Hz óók al vloeiender dan op 24Hz. Dat was toen logisch, aangezien de 5-serie een enórm brakke conversie had.
Vanmorgen nog even met mijn neus op het scherm zitten kijken naar de aftiteling van Pulp Fiction, en daar is echt geen judder in te zien. Eén lange stroom van vloeiende tekst, echt geen enkel hikje.
59.975 is zeker veel vloeiender dan 24 of 23.975. 60 en 24 hebben om de 7 seconden een hik. 23.975 is continue licht schokkerig (kan het niet anders omschrijven) en aan 59.975 kan ik niets storends ontdekken.
Oh uiteraard, omdat ik geen Samsung héb mag je niets zeggen natuurlijk (al is het gewoon 100% waar), makes sense. Mijn excuses.Verwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 09:52:
Heb jij eenzelfde set om het te vergelijken?
Perfect! All problems solved. Gewoon op 60Hz en alle judder is weg.Vanmorgen nog even met mijn neus op het scherm zitten kijken naar de aftiteling van Pulp Fiction, en daar is echt geen judder in te zien. Eén lange stroom van vloeiende tekst, echt geen enkel hikje.
Nou mooi toch. Eindelijk judderfree genieten van de Samsung. 59.975Hz FTW!59.975 is zeker veel vloeiender dan 24 of 23.975. 60 en 24 hebben om de 7 seconden een hik. 23.975 is continue licht schokkerig (kan het niet anders omschrijven) en aan 59.975 kan ik niets storends ontdekken.
Als de tv trouwens om de zoveel tijd bij 24Hz hikt, kan ie nog steeds geen 24p-content weergeven op de manier waarop het hoort, ondanks de firmware. Maar goed, dat heb ik niet gezegd, want ik héb geen 5-serie Samsung.
Verwijderd
Nou nou, rustig ... Ik was benieuwd of je een zelfde set had en wellicht iets anders ziet dan ik. Lijkt me een redelijk vraag. Ik heb nooit gezegd dat je geen commentaar mag geven omdat je niet dezelfde set zou hebben, dat maak jij er zelf van. Ik ben wel benieuwd wat jij dan ziet wat ik niet zie. Mijn 1080p HD collectie is nog beperkt, maar wellicht weet je in onderstaande films een scene waarin het duidelijk te zien zou moeten zijn?Brad Pitt schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 10:09:
[...]
Oh uiteraard, omdat ik geen Samsung héb mag je niets zeggen natuurlijk (al is het gewoon 100% waar), makes sense. Mijn excuses.
[...]
Perfect! All problems solved. Gewoon op 60Hz en alle judder is weg.
[...]
Nou mooi toch. Eindelijk judderfree genieten van de Samsung. 59.975Hz FTW!
Als de tv trouwens om de zoveel tijd bij 24Hz hikt, kan ie nog steeds geen 24p-content weergeven op de manier waarop het hoort, ondanks de firmware. Maar goed, dat heb ik niet gezegd, want ik héb geen 5-serie Samsung.
- Bolt
- Pulp Fiction
- Independence Day
- Shawshank Redemption
- Planet Earth (mountains)
- Blue Powder
- Hancock
Al mijn MKV's sources geven 23.976hz als source frame rate aan, vanuit dat oogpunt kan ik me voorstellen dat je dan op 24hz om de zoveel tijd wat moet corrigeren (de hik om de 7 sec. die ik bij 24 en 60hz zie). Bij aftitelings en langzame scenes is dat heel duidelijk te zien. Bij 23.976 en 59.976 zie ik dat effect niet
59.976 is een stuk beter dan 23.976. Ik heb geen ander vergelijkings materiaal. Anyway, ik vind het prima zo . Ik heb EUR 599 betaald voor een 37" full-HD LCD wat nu icm met een HDX-1000 een beeld geeft waarop ik niets meer aan te merken heb.
(ps. ik gooi in mijn posts 23.976 en 23.975 en 59.975 en 59.976 etc. door de war omdat ik niet uit mijn hoofd weet wat de settings op de HDX precies zijn)
Is zo, mijn excuses. Zo gaat het echter vaak wel, dat je niet iets mag zeggen (ook al is het gefundeert) als je het artikel zelf niet hébt. Heb jij inderdaad niet gezegd, dus mijn opmerking was inderdaad té.Verwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 10:33:
Nou nou, rustig ... Ik was benieuwd of je een zelfde set had en wellicht iets anders ziet dan ik. Lijkt me een redelijk vraag. Ik heb nooit gezegd dat je geen commentaar mag geven omdat je niet dezelfde set zou hebben, dat maak jij er zelf van.
Dat is een prima test wat mij betreft. Zoals al is gezegd is die Blu-ray op zich niet optimaal omdat het geen "echte" 24p schijnt te zijn maar als die bergen (lichtjes schokkend want 24p IS nu eenmaal maar 24 beelden per seconde) "normaal" bewegen zonder onregelmatige schokjes is dat goed. Dit is op 59.xxx/60Hz echter onherroepelijk onmogelijk aangezien 23.xxx/24 niet "past" in 59.xxx/60. Een schokje om de zeven seconden kan dan echter niet, je zal het lichte onregelmatige schokken echt veel vaker moeten zien, per seconde minimaal een/twee keer. Bij elke langzame camerabeweging zou je het ook moeten kunnen zien.- Planet Earth (mountains)
Het zijn ook maar heel lichte schokjes hoor, 100x minder erg als de 5-serie het initieel deed. Als ik thuis een HD-filmpje stream van de PS3 naar de tv is het ook (helaas) altijd 60Hz, dús met onherroepelijk judder. En dat zie ik ook eigenlijk zelden op een echt zichtbare/storende manier. Dus ik snáp je helemaal, het kán echter eigenlijk niet
Dáár gaat het ook om hoor. Iets dat je niét ziet/merkt wat er heel misschien wel is, lekker boeien toch! Je hebt nu voor een zeer nette prijs een tv met prima beeld, én (nagenoegAnyway, ik vind het prima zo . Ik heb EUR 599 betaald voor een 37" full-HD LCD wat nu icm met een HDX-1000 een beeld geeft waarop ik niets meer aan te merken heb.
Ik volg dit topic al een tijdje maar kijk in de praktijk niet al te vaak naar 1080P films ( zonde i know )
Weet niet of het gerelateerd is maar ik heb op mijn LE40A552 vaak kleine storingen wanneer ik op het Playstation Menu zit op mijn PS3. ( Dit scherm http://i.fosfor.se/i06/060513_6.jpg )
Er treedt om de paar seconden een hele kleine storing op en ik heb het vermoeden dat dit inderdaad aan mijn LE40A552 ligt?
Weet niet of het gerelateerd is maar ik heb op mijn LE40A552 vaak kleine storingen wanneer ik op het Playstation Menu zit op mijn PS3. ( Dit scherm http://i.fosfor.se/i06/060513_6.jpg )
Er treedt om de paar seconden een hele kleine storing op en ik heb het vermoeden dat dit inderdaad aan mijn LE40A552 ligt?
[ Voor 8% gewijzigd door Vlassie1980 op 05-06-2009 11:16 ]
Verwijderd
Precies, helemaal schokvrij[b][message=32050654,noline]
Dáár gaat het ook om hoor. Iets dat je niét ziet/merkt wat er heel misschien wel is, lekker boeien toch! Je hebt nu voor een zeer nette prijs een tv met prima beeld, én (nagenoeg) schokvrij.
Echt niet!Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 10:03:
100 hz tv's kunnen aan 100 en 120 hz weergeven.
Er zijn maar weinig hdtv's die daadwerkelijk 24p kunnen weergeven op 72/96 of 120 hz hoor. De nieuwe Pana plasma's (96hz) en de Pioneers (72hz) kunnen dit.
Bijna alle hdtv's geven 24p weer op 50 of 100hz en gebruiken een pull down techniek, waardoor er een niet vloeiende weergave ontstaat. Ik bedoel dus niet de schokjes die al in de bron zitten, maar de judder die ontstaat door deze techniek.
Het instellen van de blu-ray speler (of ps3) op 50 of 100hz uitvoer, zorgt er vaak voor dat de problemen stukken minder worden.
Ik heb op jouw aanraden 60Hz output ook even (opnieuw *) geprobeerd i.c.m. de Popcorn Hour, en dat is een enorme verbetering als het gaat om de flikkering waar ik het eerder over had. De pulldown-judder heb ik nagenoeg geen last van, dat werkt in ieder geval vele malen minder storend dan het geflikker op 24Hz input, dus ik zeg: niks meer aan doen! Ik ben er helemaal blij mee zotedv:
Precies, helemaal schokvrij![]()
![]()
En vanavond ook DTS downmix op de HDX-1000 zonder geklooi op mijn PC met AudioConvert want de nieuwe firmware is net uit!
*) Dat was een tijdje geleden wel anders, of dat nu met de PCH firmware update of met de Samsung firmware update te maken heeft, laat ik maar in het midden....
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Verwijderd
@Ferry34: er zijn tegenwoordig meer en meer lcd tv's (zoals de bijvoorbeeld de LG LH4000) die een 5:5 pulldown toepassen voor 24p content. Dit betekent concreet dat zij 24p afspelen aan 120 hz, ook al zijn het 100 hz tv's. Als je met niet gelooft -> www.lge.nl
Netjes van LG hoor, volgens die site heeft zelfs de 50Hz LF2000 serie 120Hz 5:5 24p weergave. Rrright

Al bijna net zo erg als Samsung die zegt dat een 60Hz TV 24p goed kan weergeven....
Verwijderd
Ik blijf bij mijn stelling dat de verkoop van tv's (vooral dan de goedkopere modellen) tegenwoordig meer met oplichterij dan met zaken doen te maken heeft.
Je wordt om de oren geslagen met specs die achteraf niet kloppen of schromelijk overdreven zijn, ofwel gewoon niets zeggen (dynamisch contrast, reactiesnelheid - gray to gray?? -, xd engine, dnie, bravia engine, 1.8 turbo injection engine with anti blocking system and airbags,...) You get my point
Je wordt om de oren geslagen met specs die achteraf niet kloppen of schromelijk overdreven zijn, ofwel gewoon niets zeggen (dynamisch contrast, reactiesnelheid - gray to gray?? -, xd engine, dnie, bravia engine, 1.8 turbo injection engine with anti blocking system and airbags,...) You get my point
Dat is precies eender bij "7x140W" leverende budget entry-level receivers e.d. hoor. Zie je wel vaker. It sells

Vaak staat dat erop maar vergeten ze PMPO erachter te zettenBrad Pitt schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 08:11:
Dat is precies eender bij "7x140W" leverende budget entry-level receivers e.d. hoor. Zie je wel vaker. It sells
Zie: Wikipedia: PMPO
Ik heb vorig week de ps50b550 gekocht bij de mediamarkt. Ik heb gevraagd of de tv 24p ondersteuning heeft. De verkoper zei dat de tv dat wel heeft, maar na enig gestruin op internet heeft deze tv het niet. Kan iemand dit bevestigen? Want bij veel internetwinkels staat dat hij het wel heeft, bij samsung staat het echter weer niet vermeld.
Anders maar eens even boos bellen met de servicebalie, dat ik verkeerd ben voorgelicht.
Anders maar eens even boos bellen met de servicebalie, dat ik verkeerd ben voorgelicht.
greetz, me
Verwijderd
Voor zover ik op internet lees heeft deze TV 100 hz aan boord en mag je dus inderdaad verwachten dat hij 24p correct weergeeft.
Edit: de beste manier om het te testen is er een blu ray player aanhangen (of een PS3) en 1080p/24 naar de TV sturen. Normaal krijg je dan op de TV als je op de info knop drukt te zien welk signaal hij detecteert.
Moest hij het niet ondersteunen: bij mediamarkt kan je normaal binnen de 2 weken je spullen terugbrengen en je geld terugvragen.
Edit: de beste manier om het te testen is er een blu ray player aanhangen (of een PS3) en 1080p/24 naar de TV sturen. Normaal krijg je dan op de TV als je op de info knop drukt te zien welk signaal hij detecteert.
Moest hij het niet ondersteunen: bij mediamarkt kan je normaal binnen de 2 weken je spullen terugbrengen en je geld terugvragen.
[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2009 23:25 ]
Bedankt voor je reactie, echter heb ik geen blueray of ps3 beschikbaar. Het is dan ook meer voor toekomst gericht waar ik dan zeker een blueray zal hebben, echter valt dit niet voor mij te controleren binnen 2 weken. Heb al een email naar samsung gestuurd met de vraag, hoop dat ze een btje rap reageren.Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 23:07:
Voor zover ik op internet lees heeft deze TV 100 hz aan boord en mag je dus inderdaad verwachten dat hij 24p correct weergeeft.
greetz, me
Verwijderd
Bespaar je de moeite. Hoe kun je alle ins en outs van een tv weten als je daar alleen achter komt door extreem veel te lezen over een enkel toestel? Vergeet niet dat verkopers veel meer tvs moeten kennen en hiervoor vaak in hun eigen tijd moeten lezen! Daarnaast is mijn vraag wat je ermee denkt te bereiken. De klacht wordt aangenomen en ik denk dat die de juiste persoon niet eens haalt.eWobbuh schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 15:27:
Waarschijnlijk niet nee, maar ik heb nu wel een product gehaald die waarschijnlijk niet aan mijn eisen voldoen die ik gesteld heb aan de verkoper. Als hij het niet zeker weet, moet hij dat zeggen en even gaan nakijken. Niet zomaar wat gaan zeggen, aangezien de verkoper er juist voor zijn de juiste informatie te verstrekken.Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 09:14:
[...]
Bespaar je de moeite. Hoe kun je alle ins en outs van een tv weten als je daar alleen achter komt door extreem veel te lezen over een enkel toestel? Vergeet niet dat verkopers veel meer tvs moeten kennen en hiervoor vaak in hun eigen tijd moeten lezen! Daarnaast is mijn vraag wat je ermee denkt te bereiken. De klacht wordt aangenomen en ik denk dat die de juiste persoon niet eens haalt.
greetz, me
Helaas is dat in de praktijk nogal een illusie. Normaal is de enige reden dat 'ie er staat omzet genereren, ofwel door het oplezen van het spec-kaartje bij het produkt, dan wel onwaarheden te spuien die de gemiddelde consument toch niet snapt/weet en eet als zoete koek. Volgens de verkoper was dit een goed apparaat! Ja sure. Helaas kan je zelden tot nooit iets kopen zonder eerst jezélf te hebben geïnformeerd.eWobbuh schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 09:29:
[...]
Niet zomaar wat gaan zeggen, aangezien de verkoper er juist voor zijn de juiste informatie te verstrekken.
Wacht even, dus je kunt zelf niet waarnemen of je wel of geen 24p ondersteuning op je televisie hebt? Dan zou er toch judder moeten plaatsvinden bij media die in 1080p24p wordt afgespeeld?eWobbuh schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 09:29:
[...]
Waarschijnlijk niet nee, maar ik heb nu wel een product gehaald die waarschijnlijk niet aan mijn eisen voldoen die ik gesteld heb aan de verkoper. Als hij het niet zeker weet, moet hij dat zeggen en even gaan nakijken. Niet zomaar wat gaan zeggen, aangezien de verkoper er juist voor zijn de juiste informatie te verstrekken.
Of heb je zo graag een groen vinkje op het specficatielijstje van je televisie?
Ik hoef niet perse een groen vinkje te hebben, een andere kleur is ook voldoendeNvM schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 11:52:
[...]
Wacht even, dus je kunt zelf niet waarnemen of je wel of geen 24p ondersteuning op je televisie hebt? Dan zou er toch judder moeten plaatsvinden bij media die in 1080p24p wordt afgespeeld?
Of heb je zo graag een groen vinkje op het specficatielijstje van je televisie?
Ik ben nu niet in de positie om dit te testen, aangezien ik geen blueray, ps3 of andere media apparatuur heb die momenteel aangesloten zit op de tv. Het gaat mij erom dat als ik die apparatuur wel heb dat ik dan niet opeens wel judder zie, en dan buiten de 2 weken terug breng periode zit. Want dan zit ik met tv 'opgescheept' die de content niet perfect/goed weergeeft.
Het mailtje aan samsung heeft geen nut gehad, kreeg een standaard mailtje terug met daarin het verzoek of ik de klantenservice wou bellen (a 10 ct/pm) omdat ze me daar beter te woord kunnen staan. Zo moeilijk was de vraag niet, maar goed.
greetz, me
Welkom in het grote Samsung 5-series 24p afzeik topic...
Dat sloeg op de reply e-mail van Samsung. Jammer joh.Helox-in-a-box schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 12:59:
[...]
Tjah, als ik een mail naar Samsung stuur met daarin de vraag: "Heeft de PS50B550 24p ondersteuning?" verwacht ik eigenlijk een ja of nee antwoord. Niet een mail terug dat ik de klantenservice even hierover moet bellen. Als het gratis is had ik gedaan, maar ik ga hiervoor niet 10 ct/pm betalen als het ook via de mail kan.Helox-in-a-box schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 12:59:
[...]
greetz, me
Misschien bijna té simpel voor een tweaker (eWobbuh schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 13:06:
[...]
Tjah, als ik een mail naar Samsung stuur met daarin de vraag: "Heeft de PS50B550 24p ondersteuning?" verwacht ik eigenlijk een ja of nee antwoord. Niet een mail terug dat ik de klantenservice even hierover moet bellen. Als het gratis is had ik gedaan, maar ik ga hiervoor niet 10 ct/pm betalen als het ook via de mail kan.
Geen idee :-)NvM schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 13:10:
[...]
Misschien bijna té simpel voor een tweaker () maar wat zegt de handleiding?
Op internet staat geen handleiding, zat geen papieren handleiding bij en op de bijgeleverde usb-stick staan alleen functionele plaatjes wat als handleiding moet doorgaan, dus zonder technische gegevens. Op hun site staat bij de specificaties echter niet hun slogan "1080p 24p Real Movie" vernoemd. Bij vrijwel alle webwinkels echter weer wel, ik neem dat hun eigen site wel klopt maar zou wel graag bevestiging willen.
Ik had nog een vraag eigenlijk, misschien een beetje offtopic hier, maar ik had toen ik deze tv kocht ook de mogelijkheid voor ps50a756 te halen voor hetzelfde bedrag, echter was dit een showmodel. Dit lijkt me een betere tv, echter is dit dus wel een showmodel. Daarom twijfel ik erg om deze terug te brengen en die a756 op te halen. Iemand een aanbeveling?
greetz, me
Echte mannen lezen geen handleidingen, en tweakers ook niet.NvM schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 13:10:
[...]
Misschien bijna té simpel voor een tweaker () maar wat zegt de handleiding?
Ja, dat heeft ie. In ieder geval op zijn minst op de "Samsung-manier". D.w.z. dat 'ie het af kan spelen.eWobbuh schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 13:06:
Tjah, als ik een mail naar Samsung stuur met daarin de vraag: "Heeft de PS50B550 24p ondersteuning?" verwacht ik eigenlijk een ja of nee antwoord.
Elke tv geeft volgens mij gewoon 24p weer, deze tv heeft dus echter geen 'native' 24p ondersteuning als in 24/48/72/96/120 Hz?Brad Pitt schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 13:46:
[...]
Ja, dat heeft ie. In ieder geval op zijn minst op de "Samsung-manier". D.w.z. dat 'ie het af kan spelen.
greetz, me
Er zijn zat tv's geweest die geen enkel beeld gaven bij een 24p-bron. Vandaar dat dit soort merken er mee weg komen dat ze 24p-"compatible" zijn, irrelevant hoe ze dat weergeven. Dat je überhaupt beeld hébt is al reden om zo'n naampje er aan te geven.
Verwijderd
@eWobbuh: misschien is dit wat voor jou, is geen showroommodel. En de prijs lijkt me ok.
http://www.plasma-discoun...ng-ps50a656-art-18382.htm
Deze TV ondersteunt 24 p real movie, zoals je op de site van Samsung kan lezen:
http://www.samsung.com/be...v&model_cd=PS50A656T1FXXC
Mwah, die heeft weer niet "Real 100 Hz" :-).. Ik denk dat het gewoon bij deze hou, en hopen dat het allemaal wel meevalt als ik straks wel een blueray speler heb.Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 17:45:
@eWobbuh: misschien is dit wat voor jou, is geen showroommodel. En de prijs lijkt me ok.
greetz, me
Ja, maar 24p-compatible klinkt natuurlijk heel anders als 24p Real Movie.Brad Pitt schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 15:16:
Er zijn zat tv's geweest die geen enkel beeld gaven bij een 24p-bron. Vandaar dat dit soort merken er mee weg komen dat ze 24p-"compatible" zijn, irrelevant hoe ze dat weergeven. Dat je überhaupt beeld hébt is al reden om zo'n naampje er aan te geven.
Erg misleidend.
Mja, je mag het beestje een naam geven die je zelf wilt natuurlijk ;-) Al ben ik het uiteraard met je eens hè.mace schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 08:51:
Ja, maar 24p-compatible klinkt natuurlijk heel anders als 24p Real Movie.
Nogal! En die praktijken zullen nooit stoppen. Je moét je dus als consument (helaas!) van tevoren enorm goed inlezen in de materie. Iets dat niet iedereen zal willen en kunnen, en daardoor is het des te storend.Erg misleidend.
[ Voor 3% gewijzigd door Brad Pitt op 11-06-2009 10:43 ]
Hmmm ouder topic, maar toch misschien dat mn vraag hier hoort. Heb sinds kort een upscaling dvd speler (tot 1080P). Nu gaat bij bijna alle films wel goed... maar bij sommige gaat het haperen en valt beeld soms weg, geluid gaat door. Zodra ik het op 720P zet gaat het goed...
Komt dit ook door het 24P probleem???? oh en heb de laatste update gedaan
Om welke TV gaat het? Dat is namelijk wel handig om te weten (understatement).Pannekoek81 schreef op maandag 15 juni 2009 @ 15:50:
Hmmm ouder topic, maar toch misschien dat mn vraag hier hoort. Heb sinds kort een upscaling dvd speler (tot 1080P). Nu gaat bij bijna alle films wel goed... maar bij sommige gaat het haperen en valt beeld soms weg, geluid gaat door. Zodra ik het op 720P zet gaat het goed...
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
LuPo schreef op maandag 15 juni 2009 @ 15:55:
[...]
Om welke TV gaat het? Dat is namelijk wel handig om te weten (understatement).

Verwijderd
Ik had een LE40A556 en had daar een Sony upscaling dvd player aanhangen. Geen enkel probleem mee gehad... Ik denk dat het wel eens de dvd player zou kunnen zijn en niet de TV.
Hmm irritante is dat ie het niet bij alle films doet. Vant weekend Terminator 2 erin gedaan (golden oldie film) en daarbij happerde ie iets en viel het beeld heel ff weg... 720P geen problemen. Maar bij de meeste gaat het wel gewoon goed.Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 23:35:
Ik had een LE40A556 en had daar een Sony upscaling dvd player aanhangen. Geen enkel probleem mee gehad... Ik denk dat het wel eens de dvd player zou kunnen zijn en niet de TV.
Misschien eens een update doen van de speler en anders maar eens terugbrengen. Hopen dat ze niet zegge ja gaan hem opsturen en dan hoor je van ons. Tja dan 2 a 3 weken zonder
Zijn er al meer mensen met een PS50B550? Al ervaringen met een ps3 of blueray of 24p een beetje redelijk wordt weergegeven?
greetz, me
Dit heeft helemaal niks met dit topic te maken. Voor ervaringen over deze plasma televisie kun je beter in het Samsung plasma topic terecht!eWobbuh schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 15:04:
Zijn er al meer mensen met een PS50B550? Al ervaringen met een ps3 of blueray of 24p een beetje redelijk wordt weergegeven?
Alleen de Samsung LCD 5 serie had/heeft (voor zover bekend) problemen met 24p weergave namelijk.
Het topic heeft "Het Samsung 5-series 24p problemen topic", ik heb een Samsung 5 series, en vroeg me af of er problemen zijn met de 24p ondersteuning. Lijkt me dit topic toch redelijk geschiktNvM schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 15:40:
[...]
Dit heeft helemaal niks met dit topic te maken. Voor ervaringen over deze plasma televisie kun je beter in het Samsung plasma topic terecht!
Alleen de Samsung LCD 5 serie had/heeft (voor zover bekend) problemen met 24p weergave namelijk.
Ik zal de vraag ook in het plasma topic zetten, tx!
greetz, me
Ik loop nu net tegen dit topic aan terwijl ik een week terug de Samsung LE32B530
Een model geintroduceerd in 2009 geloof ik.
1080 24p Real Movie ja.
1080 24p Real Movie Die TV Modelle mit 1080 24p Real Movie sind 24Hertz kompatibel und stellen das Filmmaterial ruckelfrei "wie im Kino" dar
Nu is het wel een 2009 model, maar ik knijp hem nu toch wel nu ik dit gelezen heb.
Nu heb ik geen USB poort in me tv, dus ik kan geen firmware updaten, aangezien het in de laatste firmwares niet meer voorkomt lees ik.
Heeft de TV de laatste firmware al? Of moet ik er achter aan gaan om het probleem verholpe te krijgen
1080 24p Real Movie ja.
1080 24p Real Movie Die TV Modelle mit 1080 24p Real Movie sind 24Hertz kompatibel und stellen das Filmmaterial ruckelfrei "wie im Kino" dar
Nu is het wel een 2009 model, maar ik knijp hem nu toch wel nu ik dit gelezen heb.
Nu heb ik geen USB poort in me tv, dus ik kan geen firmware updaten, aangezien het in de laatste firmwares niet meer voorkomt lees ik.
Heeft de TV de laatste firmware al? Of moet ik er achter aan gaan om het probleem verholpe te krijgen
[ Voor 32% gewijzigd door Soullancer op 24-06-2009 15:53 ]
De 24p problemen komen voor bij de A5 serie van samsung, b serie zou geen problemen moeten hebben.StormingSoul schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 15:38:
Ik loop nu net tegen dit topic aan terwijl ik een week terug de Samsung LE32B530
1080 24p Real Movie ja.
Ben je daar zeker van, ik dacht dat het om de gehele 5 serie ging. De LE37B550 is nl. wel erg prettig geprijsd (hoewel geen 100 Hz)Ossi schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 18:19:
[...]
De 24p problemen komen voor bij de A5 serie van samsung, b serie zou geen problemen moeten hebben.
Verwijderd
Het probleem zou met de laatste firmware update voor de A5 reeks opgelost zijn, dus ik ga er ook vanuit dat het op de B5 reeks niet voorkomt. Je kan altijd eens in de winkel vragen om er een blu ray speler met 24p aan te hangen.
Ik ga mijn hand er niet voor in het vuur stekenesvedebe schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 09:49:
[...]
Ben je daar zeker van, ik dacht dat het om de gehele 5 serie ging. De LE37B550 is nl. wel erg prettig geprijsd (hoewel geen 100 Hz)
Maar ben er wel heel zeker van.
Dit is inderdaad de beste optie!Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 13:20:
Het probleem zou met de laatste firmware update voor de A5 reeks opgelost zijn, dus ik ga er ook vanuit dat het op de B5 reeks niet voorkomt. Je kan altijd eens in de winkel vragen om er een blu ray speler met 24p aan te hangen.
Al maanden niet meer in dit topic gereageerd omdat ik geen hoop had op een oplossing. Gister de nieuwe firmware geinstalleerd en de hevige judder die eerst in mijn LE40A552 zat lijkt nu verdwenen. Getest met ondere andere vogelsample/killa sample, The Dark Night, Hellboy 2 en Kung Fu Hastle.
Ik ben er in ieder geval blij mee.
Ik ben er in ieder geval blij mee.
[Lichtelijk off-topic]Ik heb 2 weken geleden ook een firmware update gedaan van mijn LE40A552, ik had een beetje last van judder en dat is inmiddels verholpen. ( voor zover ik het kan zien )
Sinds die update lijkt het echter alsof de Energy saver constant aan staat, als ik bijvoorbeeld een scherm krijg met veel zwart en alleen een beetje witte tekst dan is het veel donkerder. Dit is hetzelfde effect als power save mode. In het menu staat deze echter uit
Hebben jullie ook last van dit probleem?
Sinds die update lijkt het echter alsof de Energy saver constant aan staat, als ik bijvoorbeeld een scherm krijg met veel zwart en alleen een beetje witte tekst dan is het veel donkerder. Dit is hetzelfde effect als power save mode. In het menu staat deze echter uit
Sommigen beweerden hier een jaar geleden dat 24p onmogelijk was om soepel te draaien op de LE40A552 vanwege de 60Hz. Ze kwamen met goede argumenten (het pulldown verhaal etc) En dat het echt een hardware probleem was.
Ik ben benieuwd waarom het door een firmware update toch wel mogelijk is?
Zover ik het kan beoordelen was het eerst veel erger dan 'normale judder'. Ik heb het alleen nooit bij andere tv's gezien maar zoals het altijd omschreven wordt had ik het idee dat het veel erger was op me tv. Nu vertoond hij nog steeds wel judder maar is het veel minder erg en wat mij betreft niet hinderlijk tijdens het kijken van een film. Tijdens pannende beelden is het dus nog wel te zien bij mij.fox-hound schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 22:10:
Sommigen beweerden hier een jaar geleden dat 24p onmogelijk was om soepel te draaien op de LE40A552 vanwege de 60Hz. Ze kwamen met goede argumenten (het pulldown verhaal etc) En dat het echt een hardware probleem was.
Dit heb ik ook inderdaad. En in de instellingen niks kunnen vinden wat het verhelpt. Jij al een idee?Sinds die update lijkt het echter alsof de Energy saver constant aan staat, als ik bijvoorbeeld een scherm krijg met veel zwart en alleen een beetje witte tekst dan is het veel donkerder. Dit is hetzelfde effect als power save mode. In het menu staat deze echter uit
[ Voor 21% gewijzigd door wenze op 25-10-2009 10:55 ]
Heeft iemand ervaring met de Samsung 37" B554, niet alleen qua 24p maar ook in algemene beeldkwaliteit van het digitale signaal bijvoorbeeld?
Ik heb mijn tv ook maar eens ge upgrade om het judder probleem te verhelpen. Alleen nu geen beeld meer, hij reageerd wel op de afstandbediening met aan en uit maar verder niets...
Wie heeft een suggestie om hem weer tot (meer) leven te wekken
Wie heeft een suggestie om hem weer tot (meer) leven te wekken
Even een oud topic tot leven brengen; Ik overweeg een UE37D5000 te kopen als vervanging voor een oude CRT TV. Omdat ik graag een filmpje kijk vroeg ik me af hoe het met 24p mode gesteld is op de 2011 5000 modellen.
Kwa specificaties kan ik op de Samsung website geen duidelijkheid krijgen, en met de zoekfunctie ook niet. In de Samsung manual kom ik alleen onderstaande tegen:
Film Mode (Off / Auto1 / Auto2): Sets the TV to automatically sense and
process film signals from all sources and adjust the picture for optimum
quality.
- Available in TV mode, AV, COMPONENT (480i / 1080i) and HDMI (1080i).
- If the screen does not seem natural, change its option to Off / Auto1 /
Auto2 in Film Mode.
Wie kan me zeggen hoe de weergave van 24p materiaal is op de D5000 modellen?
Kwa specificaties kan ik op de Samsung website geen duidelijkheid krijgen, en met de zoekfunctie ook niet. In de Samsung manual kom ik alleen onderstaande tegen:
quality.
Auto2 in Film Mode.
Kan je denk ik beter hier even vragen.Daytona schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 18:34:
Even een oud topic tot leven brengen; Ik overweeg een UE37D5000 te kopen als vervanging voor een oude CRT TV. Omdat ik graag een filmpje kijk vroeg ik me af hoe het met 24p mode gesteld is op de 2011 5000 modellen.
quality.
Auto2 in Film Mode.
[LCD TV] Samsung LCD + LED TV`s (alle series) Deel 14
Even dit topic omhoog schoppen, aangezien dit ook nog een probleem is bij de nieuwere F5000's!
24p wordt wel geaccepteerd, maar speelt alles behalve vloeiend af.
24p wordt wel geaccepteerd, maar speelt alles behalve vloeiend af.