Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 276872

Topicstarter
Zelf ben ik de bezitter van een Samsung tv uit de 5 series, hierop heb ik een Blu Ray speler aangesloten en alles ingesteld op 24 hz. Zoals meer mensen met deze tv zullen weten resulteert dit in haperingen op het beeld. Als ik de verschillende fora en topics zo doorkijk zijn er meer mensen met dit probleem.

Voor dit probleem is nog steeds geen oplossing gevonden door Samsung. Ik ben zelf al 5 maanden bezig met Samsung om tot een oplossing te komen aangezien het een ondeugdelijk product is. Door Samsung word ik steeds weer heen en weer gestuurd en inmiddels gebeurt er niks, vanochtend heb ik mijn klacht bij het hoofdkantoor neergelegd en zij gaan deze in behandeling nemen.

Ik wil is weten wie er hier nog meer problemen heeft met deze tv en welke actie je al hebt ondernomen en eventueel welke oplossing. Als meer mensen hier dit probleem herkennen is er misschien een mogelijkheid om samen actie te ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-05 07:34
gaat het hier om lcd of plasma? ik weet niet of daar verschillen in zijn

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262602

Tja..

Ik heb zelf ook de LE40A552, maar bij mij valt het wel mee met die judder. Ik zie het alleen bij pan-beelden, en dan nog is het zeer minimaal. Ik ben echter wel heel benieuwd wat een collectieve inzet teweeg zou kunnen brengen, dus voor nu sluit ik me aan bij je queeste. Ik vind namelijk wel dat Samsung een verwijtbare fout heeft gemaakt door de LE40A552 te presenteren als 24P-model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275797

Dit doen/deden meer fabrikanten dus zo vreemd is dat niet. Panasonic heeft dit ook gedaan. Het is een budget/instap-model van Samsung, misschien willen ze op deze manier het prijsverschil verantwoorden t.o.v. de 6-serie. Als een 5-serie alles kan heeft het weinig zin meer te gaan betalen voor zijn duurdere broertje.

Ik vind dat Samsung niets te verwijten is aangezien het toestel gewoon 24p-content accepteert en afspeelt. De judder die je nu ziet heb je ook als een NTSC DVD afspeelt, en dat doen we met zijn allen ook al jaren.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 275797 op 10-10-2008 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275797 schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 18:32:
Dit doen/deden meer fabrikanten dus zo vreemd is dat niet. Panasonic heeft dit ook gedaan. Het is een budget/instap-model van Samsung, misschien willen ze op deze manier het prijsverschil verantwoorden t.o.v. de 6-serie. Als een 5-serie alles kan heeft het weinig zin meer te gaan betalen voor zijn duurdere broertje.

Ik vind dat Samsung niets te verwijten is aangezien het toestel gewoon 24p-content accepteert en afspeelt. De judder die je nu ziet heb je ook als een NTSC DVD afspeelt, en dat doen we met zijn allen ook al jaren.
Ik vind dit een hele rare reactie. Ten eerste heb ik (en hebben wij) niets te maken met andere fabrikanten. Alleen omdat meerdere fabrikanten dit doen, betekend niet dat het dan ok is. Volgens mij snap je dit zelf ook wel. Daarnaast heeft samsung ook een 3 en een 4 serie, dat maakte de 5 serie het middensegment en de 6 het topsegment, daar de 7, 8 en 9 pas recentelijk zijn verschenen. Verder is het natuurlijk onzin om te beweren dat dit het verschil tussen de 5 en de 6 moet verduidelijken. De 6 heeft een hogere contrastwaarde en is 100Hz, iets wat de 5 serie niet heeft. Er verder, 24P Movie Mode is 24Hz, niet een goedkope conversie naar 60Hz. Het hele idee achter 24P weergave (weergave is iets anders dan acceptatie) is dat je juist géén conversie hoeft te maken en daarmee een vloeiende weergave garandeert. Samsung is hiermee dus wel degelijk misleidend. Als ik een televisie koop die 24P movie mode zegt te hebben, sta ik volledig in mijn recht om te klagen als deze mode niet naar behoren blijkt te werken.

Nogmaals, ik heb het hierboven ook al geschreven, bij mij valt de judder erg mee en ik kan er mee leven, maar mocht ik besluiten om te gaan klagen, dan sta ik daarmee gewoon in mijn recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De monteur is hier 3 maanden geleden langs geweest en heeft opgemerkt dat het probleem niet normaal was en dat hijd fout geconstateerd heeft. Het feit dat Samsung opgeeft dat het toetsel 24p ondersteunt bevestigt voor mij als consument dat het product gewoon goed met werken. Wat jij nu zegt is dat die functie maar half hoeft te werken.

Ik was vandaag de grote ergenis zat over het niet functionerende call center van Samsung en heb daarom het hoofdkantoor in Delft gebeld om hier mijn klacht neer te leggen. Na enig aandringen werd ik keurig te woord gestaan door iemand die de zaak intern gaat opnemen. Ik was hier uiteraard niet zo zeker van en heb verteld dat dit de laatste kans is en dat ik anders verdere stappen ga nemen. Ik ben vandaag keurig 2 keer terug gebeld vanuit Delft over de status van mijn klacht. De klacht is intern in behandeling genomen en werd mij verteld dat de 24p functie foutloos moet werken.

Samsung gaat komende week testen uitvoeren met de 5 serie i.c.m een blu ray speler op 24 p. Ik word hier begin volgende week over terug gebeld, ook heb ik een nummer van iemand die in Delft werkt zodat ik het call center kan omzeilen.

Ik zou nog steeds van mensen willen weten of zij problemen hebben of niet met de 5 serie i.c.m Blu Ray op 24 hz aangezien ik dat dan ook kan aankaarten bij Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 276872 schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 20:29:
Ik zou nog steeds van mensen willen weten of zij problemen hebben of niet met de 5 serie i.c.m Blu Ray op 24 hz aangezien ik dat dan ook kan aankaarten bij Samsung.
Iedereen heeft dit "probleem" aangezien de 5-serie 24p-content niet in een veelvoud van 24Hz afspeelt, en dus met judder.

Heb net op de site gekeken van Samsung en daar staat bij de 5-serie gewoon "1080 24p Real Movie : Ja" en dat is inderdaad pure misleiding aangezien dat niet waar is. Er wordt weliswaar een 24p-signaal geaccepteert maar van afspelen via Real Movie is geen sprake. Snap niet dat ze dat zo neerzetten. Mijn eerste opmerking was dus minder genuanceerd als achteraf had gemoeten, excuses daarvoor.

Mensen die deze tv hebben gekocht na het lezen van "1080 24p Real Movie : Ja" hebben mijns inziens dan ook zeker recht van spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
En daar ligt nu ook inderdaad het probleem, op het moment dat een fabrikant een bepaalde specificatie opgeeft dient het product daar ook aan te voldoen. Zolang niemand er ook wat van zegt en het 'accepteert' zal de fabrikant zich niet roeren. Ik ben van mening dat je als consument wel degelijk je rechten mag opeisen als een product niet aan die specificaties voldoet.

De rede dat ik dit ook begonnen ben is dat als ik aan kan geven dat er meer mensen zijn met dit probleem Samsung eerder moeite zal gaan doen. Uiteiundelijk worden wij daar als gebruikers allemaal beter van en krijgen we waar we gewoon voor betaald hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 17:15

T-8one

take it easy, take a sisi

hmmm, dit is interessant.
Ik heb de LE32A556, en ook last van judder.
Wat ik mij alleen even afvraag, ik heb hier geen bluRay staan, maar speel WMVHD films af via m'n xbox360.
Zijn deze rips nou ook 24p dan?

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

T-8one schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 21:24:
hmmm, dit is interessant.
Ik heb de LE32A556, en ook last van judder.
Wat ik mij alleen even afvraag, ik heb hier geen bluRay staan, maar speel WMVHD films af via m'n xbox360.
Zijn deze rips nou ook 24p dan?
Moeilijke vraag. Waarschijnlijk wel, maar je kan dit het beste testen door even de DVD (ik neem aan dat je ze daar op hebt staan) op de pc af te spelen en daar even te kijken hoeveel FPS je bestand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one

T-8one

Anoniem: 262602 schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 21:35:
[...]

Moeilijke vraag. Waarschijnlijk wel, maar je kan dit het beste testen door even de DVD (ik neem aan dat je ze daar op hebt staan) op de pc af te spelen en daar even te kijken hoeveel FPS je bestand is.
Nope ze staan niet op een DVD, ik speel ze streaming van m'n pc af.
Ik zal eens kijken of ik kan vinden hoeveel FPS die films zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-05 10:06
Ik heb zelf geen TV van dit type, maar wat ik me afvraag. Is deze TV te schakelen tussen 50Hz en 60Hz?

Op 50Hz zou je in theorie weinig last van judder moeten hebben, maar als je toestel op een of andere manier met 60Hz aangestuurd wordt dan krijg je inderdaad last van judder.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het gaat hier alleen om het feit dat de tv op 24 hz niet doet wat hij zou moeten doen en dat Samsung heel lakoniek met deze klachten omgaat. Al zou de tv op 50 of 60 hz goed werken dan nog is dat geen rede voor Samung om te zeggen dat ze er niks mee doen. Punt is dat de tv gewoon goed om moet kunnen gaan met een 24p signaal, aangezien ze dit zelf aangeven in reclame en bij de productinformatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

T-8one schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 21:40:
[...]

Nope ze staan niet op een DVD, ik speel ze streaming van m'n pc af.
Ik zal eens kijken of ik kan vinden hoeveel FPS die films zijn.
Ik begrijp je even niet meer. Nu ben ik niet bekend met de Xbox, dit zou het kunnen verklaren. Begrijp ik je goed als je zegt dat je HD op de pc speelt, dit via HDMI naar de Xbox stuurt en dat je Xbox dit vervolgens naar de Samsung stuurt?

Nou ja, hoe dan ook, als je de pc gebruikt kun je het beste proberen om een full Blu-ray te streamen. Deze zijn altijd 24p. Let er op dat je de videokaart 24Hz uit laat sturen. Nu zou, in principe, je beeld vloeiend moeten zijn. Als je het qua codecs e.d. allemaal in orde hebt, dan zou je nu een strak getimede hapering moeten zien bij pan-beelden. Als je andere stotteringen of haperingen ziet ligt het ergens anders aan, alleen de strak getimede hapering komt door de foute conversie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

yzf1kr schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 22:30:
Ik heb zelf geen TV van dit type, maar wat ik me afvraag. Is deze TV te schakelen tussen 50Hz en 60Hz?

Op 50Hz zou je in theorie weinig last van judder moeten hebben, maar als je toestel op een of andere manier met 60Hz aangestuurd wordt dan krijg je inderdaad last van judder.
De tv kent geen mogelijkheid om zelf te schakelen. Hij reageert enkel op het ingangssignaal. En bij 24p content zet hij het altijd om naar 60Hz, misschien dat hij dat ook doet bij 50Hz input, maar dit weet ik niet zeker. Het is daarom eigenlijk heel stom. Als Samsung bijv. de 24Hz nu gewoon had verdubbeld naar 48 en dit had uitgestuurd, dan was er niets aan de hand geweest. Als hij 60Hz kan tonen, kan hij in theorie ook 48Hz tonen, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one

T-8one

Anoniem: 262602 schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 23:24:
[...]

Ik begrijp je even niet meer. Nu ben ik niet bekend met de Xbox, dit zou het kunnen verklaren. Begrijp ik je goed als je zegt dat je HD op de pc speelt, dit via HDMI naar de Xbox stuurt en dat je Xbox dit vervolgens naar de Samsung stuurt?

Nou ja, hoe dan ook, als je de pc gebruikt kun je het beste proberen om een full Blu-ray te streamen. Deze zijn altijd 24p. Let er op dat je de videokaart 24Hz uit laat sturen. Nu zou, in principe, je beeld vloeiend moeten zijn. Als je het qua codecs e.d. allemaal in orde hebt, dan zou je nu een strak getimede hapering moeten zien bij pan-beelden. Als je andere stotteringen of haperingen ziet ligt het ergens anders aan, alleen de strak getimede hapering komt door de foute conversie.
Het is net ietsje anders.
De film staat in wmv formaat op m'n pc, en via het netwerk stream ik de film. De xbox360 leest de film dus over het netwerk en toont hem via component op m'n tv.
Ik zal eens zoeken naar een Blu-ray film, zodat ik zeker weet dat het 24p is.

Ik heb nu Planet Earth erop staan, die heeft als bron HDDVD is dat ook altijd 24p?

Wat bedoel je met pan-beelden?
Ik zie de hapering vooral als de camera over grote oppervlakte "zweeft".

[ Voor 4% gewijzigd door T-8one op 11-10-2008 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236146

Anoniem: 262602 schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 23:28:
[...]

De tv kent geen mogelijkheid om zelf te schakelen. Hij reageert enkel op het ingangssignaal. En bij 24p content zet hij het altijd om naar 60Hz, misschien dat hij dat ook doet bij 50Hz input, maar dit weet ik niet zeker. Het is daarom eigenlijk heel stom. Als Samsung bijv. de 24Hz nu gewoon had verdubbeld naar 48 en dit had uitgestuurd, dan was er niets aan de hand geweest. Als hij 60Hz kan tonen, kan hij in theorie ook 48Hz tonen, lijkt me.
Jouw laatste bewering is niet zo voorzichzelfsprekend. Vermoedelijk kán de 5-serie enkel 50 of 60Hz weergeven, en niet 48 zoals gewenst zou zijn. De 6-serie geeft vermoedelijk 24p in 120Hz weer, maar de 5-serie kan dit niet, aangezien het ook geen 100/120Hz ondersteunt. Mijn vermoeden is dan ook dat technisch gezien de 5-serie 24p niet juddervrij af kan spelen, waardoor het twijfelachtig is of het probleem met een firmware update op te lossen is.

Zelf heb ik dus hetzelfde probleem als jullie: PC met HD-rips (@T-8one, HD-rips zijn altijd 24p, alleen speelt je Xbox ze ook op 24p af?), DVI --> HDMI kabel op TV 40A552 aangesloten en video output op 1080p@24Hz staan. Het scherm toon een verschrikkelijke judder. Daarom stel ik mijn output ook op 1080p@50Hz, waar mijn PC de berekeningen doet, wat een veel acceptabeler beeld oplevert (nog wel judder, maar in geringe mate). Ook ik verlang echter naar ware 24p-support. Ik ben benieuwd wat Samsungs bevindingen zijn op de kwestie en hoe ze het eventueel proberen op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236146 schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 22:13:
[...]

Zelf heb ik dus hetzelfde probleem als jullie: PC met HD-rips (@T-8one, HD-rips zijn altijd 24p, alleen speelt je Xbox ze ook op 24p af?), DVI --> HDMI kabel op TV 40A552 aangesloten en video output op 1080p@24Hz staan. Het scherm toon een verschrikkelijke judder. Daarom stel ik mijn output ook op 1080p@50Hz, waar mijn PC de berekeningen doet, wat een veel acceptabeler beeld oplevert (nog wel judder, maar in geringe mate).
Zo apart dit. Bij mij is het juist andersom. Op 24Hz uitsturen is de judder bij mij minder dan bij 50Hz. Op 24Hz zie ik alleen bij pan beelden een kleine kleine ritmische hapering. Bij 50Hz (en de pc laten berekenen) stottert het alle kanten op. Zou ik eens mogen weten met welke software en codecs jij afspeelt, en wat voor een videokaart je hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

T-8one schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 17:53:
[...]

Wat bedoel je met pan-beelden?
Ik zie de hapering vooral als de camera over grote oppervlakte "zweeft".
Precies dat! Pan = panorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262602 schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 15:10:
[...]

Zo apart dit. Bij mij is het juist andersom. Op 24Hz uitsturen is de judder bij mij minder dan bij 50Hz. Op 24Hz zie ik alleen bij pan beelden een kleine kleine ritmische hapering. Bij 50Hz (en de pc laten berekenen) stottert het alle kanten op. Zou ik eens mogen weten met welke software en codecs jij afspeelt, en wat voor een videokaart je hebt?
Opmerkelijk. Ik gebruik PowerDVD 8 Ultra voor het afspelen van films, maar met Windows Media Player en Media Center ervaar ik precies hetzelfde, evenals diverse andere players die ik geprobeerd heb om van de judder af te komen (Media Player Classic, Core Media Player, VLCPlayer). Als codecpack gebruik ik momenteel K-Lite, waarvan FFDShow dus feitelijk de video decoder is. M'n videokaart is een 8800GT, maar ik merk geen verschil met mijn vroegere 7800GT ;) Al deze dingen leveren bij mij op 50/60Hz (gek genoeg lijkt ook dat niet uit te maken) een lichte mate van judder op.

Als ik echter 24Hz selecteer, dan zit er veel meer judder in het beeld. Indien ik MoviePlus aanzet, verdwijnt wonderbaarlijk genoeg de judder, maar bevat het beeld ong. elke 4 seconden een stotter (ongeacht het soort beeld), wat nog veel storender is dan judder. Bij pan-bewegingen lijkt het hierdoor alsof de TV een viertal seconden het beeld goed vertaald, waarna het het niet meer bij kan 'benen' (het beeld maakt een onnatuurlijke verspringing), waarna het weer 4 seconden goed wordt weergegeven etc...

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 236146 op 12-10-2008 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosto
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-06 13:58
Yep! Ook 552, met judder tijdens spelen bluray op 24p met PS3.

Maarrrr.. niet alleen judder. Ik heb ook bij 'grijs-achtig, dondere' scenes dat ik een soort banding/knipperen zie... Hebben anderen dat misschien ook? 50/60Hz modes doen het trouwens verder helemaal prima... alleen tsja, dat is geen 24p real movie.

Idd. Als Samsung het vernoemt als feature dan moet het er ook opzitten.. Alleen was gaat Samsung doen? Als het technisch niet kan (niet via een firmware-update) dan houdt het volgens mij wel op toch?

Stay young forever!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op het moment dat Samsung aangeeft dat een product een bepaalde eigenschap heeft moet dit ook het geval zijn. Als Samsung niet waar kan maken is dat het probleem van Samsung en niet van de consument, wat voor oplossing Samsung daar voor zal geven zal van Samsung moeten komen.

Het kan niet zo zijn dat een fout van een bedrijf zomaar bij de consument neergelegd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:29
Dan gaat iedereen dus nu van Samsung een 6-serie krijgen? Een software-matige update gaat er niet komen, een 5-serie zal 24p-content naar mijn mening nooit judderfree kunnen afspelen.

Ik ben erg benieuwd hoe dit gaat aflopen. Zal wel gaan neerkomen op een excuus of korting op een dvd-speler o.i.d. Een terugname van een x-aantal tv's zie ik niet snel gebeuren.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one

T-8one

hmm, ok.
Maar wat kunnen we eraan doen? Allemaal dagelijks samsung bellen met de klacht, de consumentenbond inschakelen, of moeten we het er maar mee doen?
Ik heb me er al een beetje bij neergelegd, en verwacht ook niet echt van samsung een oplossing. Een nieuwe firmware zal het probleem niet oplossen, en een nieuwe tv voor iedereen de de 5 serie bezit zal wel iets te duur worden voor samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat is ook de rede dat ik is wilde weten wie er welke problemen heeft met die tv. Het is toch te gek dat je als consument alles maar zo moet pikken, we hebben tenslotte een hoop geld neergelegd voor die tv. Ik ben van mening dat Samsung met een passende oplossing moet komen voor dit probleem. of ze alles gaan omruilen naar een 6 serie is inderdaad zeer de vraag maar een financiële compensatie zou ik best op ze plaats vinden aangezien dit product niet voor de volle 100% functioneert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rosto schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 11:25:

Maarrrr.. niet alleen judder. Ik heb ook bij 'grijs-achtig, dondere' scenes dat ik een soort banding/knipperen zie... Hebben anderen dat misschien ook? 50/60Hz modes doen het trouwens verder helemaal prima... alleen tsja, dat is geen 24p real movie.

Idd. Als Samsung het vernoemt als feature dan moet het er ook opzitten.. Alleen was gaat Samsung doen? Als het technisch niet kan (niet via een firmware-update) dan houdt het volgens mij wel op toch?
Jouw waargenomen trillingen bij 24Hz in donkere stukken zie ik ook. Waar dat mee te maken heeft vraag ik me nog steeds af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosto
Maar wat kunnen we doen? Met z'n alleen gaan bellen naar de Samsung-servicedesk ofzo? Misschien moeten we een gezamelijke actie opzetten. Vereniging van 5-serie gebruikers voor vergoeding fake-24p!!

Stay young forever!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fox-hound
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Ik heb ook de LE40A552, Hoe kan ik de 24p functie het beste testen?
Ik heb een PS3 (met hdmi kabel aangesloten) maar ik heb geen blu-ray films op disc.. Ik heb wel een paar trailers gedownload en ik zie geen judder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosto
Bluray'tje huren bij de videotheek.. zo heb ik getest.

Stay young forever!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fox-hound schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 16:46:
Ik heb ook de LE40A552, Hoe kan ik de 24p functie het beste testen?
Ik heb een PS3 (met hdmi kabel aangesloten) maar ik heb geen blu-ray films op disc.. Ik heb wel een paar trailers gedownload en ik zie geen judder?
Inderdaad een Blu-ray huren of je kan ook een AVCHD downloaden en daarmee testen, die zijn ook 24p. Net even gekeken en de trailers die je kan binnenhalen zijn 60Hz, vandaar het gebrek aan judder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Rosto schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 16:36:
Maar wat kunnen we doen? Met z'n alleen gaan bellen naar de Samsung-servicedesk ofzo? Misschien moeten we een gezamelijke actie opzetten. Vereniging van 5-serie gebruikers voor vergoeding fake-24p!!
Die 5 mensen en een paardenkop gaan de mensen bij Samsung echt doen beven van angst. Philips heeft dat ook gehad met hun LCD tv's die 1080p eerst intern omzette naar 1080i en dan weer naar 1080p. Je zult er niets mee bereiken vrees ik, hooguit een kortingsbon. Want als ze 1 tv gaan omruilen dan moeten ze het allemaal doen als ze consequent willen zijn. En dat is zelfmoord als het een goed lopend model is ;)

Daarom dat ik mijn TV ook enigsinds heb getest in de winkel om te kijken of die aan mijn wensen voldeed. Scheelt blijkbaar toch een hoop miserie.

[ Voor 22% gewijzigd door Chevy454 op 13-10-2008 22:23 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosto
Tsja, en natuurlijk ook in de winkel gevraagd 24p bluray te testen of het werkt? Ik heb de TV gezien in de winkel, gekeken naar beeld etc.. maar toevallig dat net niet; stond bij de features dus had wel verwacht dat het in orde zou zijn.

www.avforums.com heeft een LCD subforum en een post voor de 5 serie. En wij zijn niet die paar 5 met een probleem. Het gaat om het principe dat als je iets verkoopt en je zegt dat het een bepaalde feature heeft dan hoort dat te werken. Jij zal het ook niet voor lief nemen als je een auto koopt met electrische ramen, die er vervolgens niet opzitten, bij wijze van spreken.

Verder trouwens prima te spreken over de TV. Alleen jammer van die 24p.

[ Voor 5% gewijzigd door Rosto op 13-10-2008 22:43 ]

Stay young forever!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
Maar geld dit nou enkel voor de LCD versie of ook voor de Plasma versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat is dus ook mijn mening, ik vind dat als een fabrikant belooft dat iets er op zit en werk dat dat dan ook zo moet zijn. Als je een rode auto koopt en je krijgt vervolgens een blauwe zeg je ook niet laat maar zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one

T-8one

Hier op avforums.com staat dat de judder met een oudere firmware versie stukken minder is.
Iemand daar ervaring mee of tijd om het uit te proberen?
Ik zal kijken of ik er van het weekend even tijd voor heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De vraag is echter wat de specificatie 24p-Real Movie precies inhoudt. Als het enkel verwijst naar het accepteren van 24-input, dan staan wij machteloos. Als het daarnaast ook specificeert dat het scherm een veelvoud van 24Hz kan tonen, is het wel een onterechte feature van de TV. Dat laatste lijkt me echter erg onwaarschijnlijk. Samsung (en Panasonic) hebben waarschijnlijk juridisch correcte marketing gebruikt, welke echter zeer misleidend blijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cable-one
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 31-05 21:29
Metaalhoofd schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 09:43:
Maar geld dit nou enkel voor de LCD versie of ook voor de Plasma versie?
Zou ik ook graag willen weten.

Ik ben zelf in het bezit van een PS50A550.
Volgens de site zou hij 1080 24p Real Movie moeten ondersteunen.
Helaas kan ik dit niet testen.

Overigens is het op de Samsung site nergens terug te vinden wat dit inhoud....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Zowel op de site niet (je kan niet eens klikken op die logootjes voor wat additionele uitleg) en ook in de handleiding wordt er met geen woord over gerept. Ik denk dan ook dat je gewoon "pech" hebt als je dit toestel hebt gekocht en vloeiende 24p-content verwachtte.

Bij aankoop van mijn eigen tv wel specifiek daarop gelet en dan ook een model genomen dat 24p-content op 72Hz weergeeft. Dan schokt het alsnog natuurlijk, maar geen judder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 276872 schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 20:29:
Samsung gaat komende week testen uitvoeren met de 5 serie i.c.m een blu ray speler op 24 p. Ik word hier begin volgende week over terug gebeld, ook heb ik een nummer van iemand die in Delft werkt zodat ik het call center kan omzeilen.
En... hebben ze al wat van zich laten horen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik heb hier hetzelfde met 1080p over HDMI op een LE37A556, ik heb mijn tv wel voor HD materiaal gekocht, maar niet perse 24p (speel veel 720p, maar wel vervelend als ik dalijk ps3 koop en blueray wil kijken en het dan stottert bij 1080p), maar het is inderdaad wel erg vreemd dat je het erin stopt, en reclame mee gaat maken terwijl de functie niet naar behoren werkt. Overigens heb ik mijn beeld weer lekker over VGA aangesloten, geeft bij pc gebruik een iets rustiger beeld, en verschil is alleen dat ik 24, 25 en 30 Hz niet kan gebruiken (wat over HDMI wel kan).

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-05 18:36

mace

Sapere Aude

Ik heb ook last van die judder. Heb hier een 37A552.
Maak gebruik van een HD-DVD speler, en dus ook met 24p, het effect is hetzelfde als met Blu-ray uiteraard.

P.S: AFAIK stuurt een xbox360 geen 24p uit, dus dat hele verhaal hier boven maakt niks uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb gister contact gehad met Samsung, zij gaven aan dat ze op dit moment de Blu Ray speler niet in huis hebben om te testen maar dat deze er snel aankomt. Vrijdag neem ik weer contact op met Samsung en dan wil ik ook laten vallen dat ik niet de enige ben met dit probleem. Uit jullie reacties merk ik dat ik niet de enige ben.

Wat voor actie hebben jullie al ondernomen om het probleem op te lossen, contact met Samsung, monteur, of andere stappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Ikzelf nog geen acties. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
Anoniem: 276872 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 11:47:
Ik heb gister contact gehad met Samsung, zij gaven aan dat ze op dit moment de Blu Ray speler niet in huis hebben om te testen maar dat deze er snel aankomt. Vrijdag neem ik weer contact op met Samsung en dan wil ik ook laten vallen dat ik niet de enige ben met dit probleem. Uit jullie reacties merk ik dat ik niet de enige ben.

Wat voor actie hebben jullie al ondernomen om het probleem op te lossen, contact met Samsung, monteur, of andere stappen?
Samsung die geen bluray speler in huis heeft? Ze zullen toch wel een stapeltje P1400 of 1500 hebben liggen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cable-one
Ik heb zojuist even contact gehad met Samsung.
Volgens hun zou ik de firmware moeten updaten.

Er is echter maar 1 versie beschikbaar op de website.
Ik ga ervan uit dat deze ook de meest recente is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Ik heb de update gedaan op mijn 37A552, moest wel alles weer opnieuw instellen, dus ben wel ff een middagje bezig om alles weer goed te krijgen zoals het was. Dan ga ik testen of 24p beter werkt.

Edit: Geen verschil.

Ik zet mijn HD-DVD speler gewoon op 60hz, want de HD-DVD speler gaat veel beter om met 24p materiaal dan de TV.

[ Voor 25% gewijzigd door mace op 15-10-2008 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 276872 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 11:47:

Ik heb een keer contact gehad met de klantenservice. Ik citeer: "Als u uw computer gebruikt om HD materiaal te bekijken dan zit de fout hoogstwaarschijnlijk daar". Ik besefte me op dat moment dat ik dit nooit ging winnen. Misschien heb ik het te snel opgegeven, maar als een monteur vrolijk blijft roepen dat het aan de bron ligt, wat ga je doen. Ik heb geen blu-ray speler dus ik kan niets bewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 277475

Zo net lid geworden, en eerste post hier op tweakers..

Tweakers ik groet u!

Ik zelf in het bezig van een LE32A556 (32" 1080P lcd)

Ook contact gehad met Samsung.

Ze hebben vandaag tests uitgevoerd met een samsung Blu-ray speler op 24P.
Dit werkte pas goed nadat de firmware van de betreffende blu-ray speler was geupgrade naar de nieuwste firmware

Op mijn vraag '24P wordt dus standaard niet ondersteund in de 5 series?' antwoordde meneer: 'jawel hoor, dat krijg ik van de testmensen te horen'

Klopt natuurlijk geen bal van want een tv waar de 24P modus alleen goed werkt bij specifieke setups/softwareversies van externe apparatuur, is dus gewoon niet compatible met 24P. laat staan of deze updates wel verkrijgbaar zijn voor elk extern apparaat ( er zijn immers meer blu-ray spelers dan enkel de samsungs en ps3's )

Gister de allernieuwste 2.50 firmware binnen gehaald van mn PS3, ben benieuwd of dit dan de oplossing is... Zo niet dan is het mooi balen want zal maanden duren voor de volgende update van de ps3 firmware :-(.

Heb afgesproken met de meneer van Samsung om morgen terug te bellen, de definitieve uitslag van de testen en de eindconclusie worden dan dus bekend gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Pure bull allemaal natuurlijk. De 5-serie geeft 24p-content niet weer met een veelvoud van 24Hz, punt. Welke bron je er ook aan hangt, met welke firmware dan ook. Dat een monteur zoiets durft te beweren vind ik echt van de gekke.

Zo te zien gaat Samsung gewoon iedereen met een lulverhaal er vanaf proberen te schepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Brad Pitt schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 17:16:
Pure bull allemaal natuurlijk. De 5-serie geeft 24p-content niet weer met een veelvoud van 24Hz, punt. Welke bron je er ook aan hangt, met welke firmware dan ook. Dat een monteur zoiets durft te beweren vind ik echt van de gekke.

Zo te zien gaat Samsung gewoon iedereen met een lulverhaal er vanaf proberen te schepen.
Ik hoop het niet voor ze, want dan hebben ze aan mij een hele lastige.
Ik laat het er NOOIT bij zitten bij dit soort zaken.heb gezeur gehad met telefoonmaatschappijen, internetproviders en ik krijg meestal mn zin wel na de nodige dreigementen..

Samsung: beter komen jullie met een goed verhaal morgen, anders krijgen jullie het met me aan de stok :(

**EDIT**

Bij het afspelen van blu-ray films (dus echt full hd 1080P) op 60 HZ vanaf mn ps3 bij de blu-ray schijf van Ice-age2 ook erg last van judder en stotter bij de minste of geringste panning.
Is dit normaal :S
Bij sommige blu-rays komt het minder voor, bij ice age 2 is het duidelijk merkbaar.

Iemand ervaring met het updaten van de samsung firmware die op de samsung 'downloadcenters' beschikbaar zijn? :-)

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 277475 op 16-10-2008 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one

T-8one

mace schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 10:40:

P.S: AFAIK stuurt een xbox360 geen 24p uit, dus dat hele verhaal hier boven maakt niks uit. :)
Hmm, dus m'n xbox360 zet het 24p signaal al om naar 60hz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 277475 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 17:23:
Bij het afspelen van blu-ray films (dus echt full hd 1080P) op 60 HZ vanaf mn ps3 bij de blu-ray schijf van Ice-age2 ook erg last van judder en stotter bij de minste of geringste panning.
Is dit normaal :S
Bij sommige blu-rays komt het minder voor, bij ice age 2 is het duidelijk merkbaar.
Afspelen van een (24p) Blu-ray op 60Hz zal uiteraard resulteren in judder. Daar is dit hele topic voor. De Samsung kan het niet weergeven op 48/72Hz en zal daarom altijd 60Hz kiezen. Of de speler dat nu doet of de tv, judder zal hier altijd door ontstaan.

Let wel: aangezien 24p-content nogal "weinig" frames per seconde inhoudt zal, zonder het gebruik te maken van image processing foefjes, een pan nooit smooth zijn he... Je zal altijd wat hakkelend beeld hebben. Heb ik hier op mijn (72Hz) tv ook last van en vind ik super irritant. Daar doe je echter niet veel aan. Judder is echter onregelmatig, 24p-geschok is dat niet.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 275797 op 16-10-2008 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

T-8one schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 18:08:
[...]

Hmm, dus m'n xbox360 zet het 24p signaal al om naar 60hz?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one

T-8one

Dan doet ie dat hééél beroerd.
Ik heb er een beetje op gegoogled, maar kan er weinig over vinden.

Hoe kan ik trouwens achterhalen of m'n wmv films 24p zijn?

[ Voor 12% gewijzigd door T-8one op 16-10-2008 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

T-8one schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 21:34:
[...]

Dan doet ie dat hééél beroerd.
Ik heb er een beetje op gegoogled, maar kan er weinig over vinden.

Hoe kan ik trouwens achterhalen of m'n wmv films 24p zijn?
Ik open ze gewoon met media player classic, dan staat het onderin het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net nog even een doublecheck uitgevoerd met de Blu-ray film: Lord of war
Afgespeeld op PS3 via HDMI op LE32A556 LCD tv.

Merkwaardig genoeg treedt er aanzienlijk minder judder op (ca 60/70% minder) wanneer mn ps3 de film op 60hz uitstuurt (24hz functie dus uitgeschakeld op ps3)

Met de 24Hz functie ingeschakeld en de film draaiend op 1920x1080 @24Hz dus aanzienlijk meer judder.:S

Bij weer een andere blu-ray disc van de videotheek pakt de samsung het 24Hz van de ps3 simpelweg niet en schakelt deze automatisch over op 50Hz. En inderdaad dit is NIET te veranderen. ;(

Ben echt heel benieuwd wat er morgen gezegd wordt door Samsung. Ik bel ze rond de klok van 3, dan zou er bekend zijn hoe en wat, ze waren inderdaad vanmiddag net de tests aan het uitvoeren tijdens mijn eerste gesprek met ze. Zodra er nieuws is post ik dat hier uiteraard.. :*)

We wachten af... :)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 277475 op 17-10-2008 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, heb zojuist 20 minuten met de hoofd-productie manager van de 5 series gesproken.

Het probleem is officieel geconstateerd en vandaag middels een officiele rapportage aan Samsung in Korea bekend gemaakt.
Er werd mij bevestigd dat het updaten van de firmware die nu beschikbaar is op de site, geen verschil uitmaakt op welk vlak dan ook, dit is enkel een firmware update die volgens de policy eens in de zoveel tijd verstrekt wordt (wereldwijd). Dit in verband met eventuele problemen die gebruikers in een ander land kunnen hebben met de weergave van bijvoorbeeld DTV. De nu beschikbare updates voegen voor gebruikers in NL dus niks toe.

Het hoofdpunt voor ons als 5-serie gebruikers: Voor de Samsung 5 series zal een softwarematige update gemaakt worden om het 24hz probleem te verhelpen. Dit zal ongeveer 3-4 weken duren volgens de productiemanager. (de fix-firmware zal worden geschreven in Korea)
Mijn gegevens zijn genoteerd en ik word gebeld zodra de firmware beschikbaar is, met alle instructies van dien.

Moet zeggen: Ik ben zeer te spreken over de hulp van deze heer en hij zet er ook daadwerkelijk vaart achter zodat dit probleem snel wordt opgelost en verzekerde mij dat er alles aan gedaan wordt om het zo snel mogelijk op te lossen. Nu ben ik normaal gesproken vrij sceptisch ingesteld tegenover dit soort uitspraken van grote firma's maar ik heb hier echt een goed gevoel bij en dus alle vertrouwen erin.
NB:Meneer is de hoofdverantwoordelijke voor alle LCD consumentenproducten van Samsung en gaf mij echt het gevoel zich het probleem persoonlijk aan te trekken. Nu heb ik zelf toevallig een salesfunctie, en ik kan jullie verzekeren dat deze meneer geen onzin praat en er echt alles op zet om ons tegemoet te komen.

Wanneer meneer mij heeft teruggebeld over 3-4 weken met de firmware-info zal ik dit uiteraard direct hier posten op Tweakers :-)

To be continued.... ;)

**EDIT** heb zelf overigens de LE32A556.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 277475 op 17-10-2008 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Zo! Goed werk man!

We wachten af. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Zeker netjes. Al snap ik niet waarom ze dat niet gewoon in het toestel hadden zitten toen 'ie op de markt werd gezet. Ik moet dus nog maar zien of zo'n update daadwerkelijk gaat helpen.

Dus over drie weken worden Blu-rays op 48Hz ge-output... Zal het tegen mijn broer zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06 15:51

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Zo, dat is wel netjes inderdaad. :)

Al vanaf de eerste keer dat ik de TV (vlak na uitkomen) bekeek bij de MediaMarkt viel de ongelofelijke judder mij op. Veel mensen geloofden me niet eens, maar ondertussen zijn er topics als deze, dus zo zie je maar weer... ;)
Wel fijn dat Samsung er iets aan gaat doen. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Erg mooi dat een hoge piet van Samsung dit probleem confirmeert en probeert op te lossen. Ik ben benieuwd of en hoe ze het softwarematig gaan oplossen, maar zijn reactie klinkt veelbelovend. Ieg dank aan mijn kant voor het contact opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

.
Graag gedaan :)
zijn reactie klinkt veelbelovend.
Ja zijn reactie was open, eerlijk en vooral: oplossingsgericht. Ook had ik nog wat (vrij diepgaande)aanvullende vragen omtrent audio uitvoer en de ondersteuning van verschillende modi op de tv en deze kon meneer tot in de kleinste technische details uiteenzetten. Dit gaf me ook een erg goed gevoel.

Dus als het goed is hebben we over 3-4 weken gewoon goed werkende 5 series TV's met de nieuwe firmware.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 277475 op 17-10-2008 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-06 16:13

Tjark

DON'T PANIC

toch even goed dit topic in de gaten houden. (LE40A552). Misschien van 't weekend met m'n computer gaan testen (geen BR speler nog hier). Maar dat de 5 serie 24P had was wel een van de redenen voor mij om die te nemen, toekomst gericht voor een PS3.

[ Voor 29% gewijzigd door Tjark op 17-10-2008 14:56 ]

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one

T-8one

Anoniem: 277475 schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 14:45:
.
Graag gedaan :)

[...]

Ja zijn reactie was open, eerlijk en vooral: oplossingsgericht. Ook had ik nog wat (vrij diepgaande)aanvullende vragen omtrent audio uitvoer en de ondersteuning van verschillende modi op de tv en deze kon meneer tot in de kleinste technische details uiteenzetten. Dit gaf me ook een erg goed gevoel.

Dus als het goed is hebben we over 3-4 weken gewoon goed werkende 5 series TV's met de nieuwe firmware.
Het klinkt heel veelbelovend, alhoewel ik toch wat sceptisch blijf. Zou het zo makkelijk m.b.v. een software update op te lossen zijn?
Verder goeie actie dat je het bij samsung zo ver hebt weten te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Mja, ze hebben de H360R decoder ook met softwareupdates proberen te fixen, en zelfs met een hardwareupdate, maar die heeft ook nog steeds onopgeloste problemen.

Ik heb een hoopvolle, maar afwachtende houding.

IIG wordt er serieus naar het probleem gekeken, in plaats van het te ontkennen en vervolgens de schuld aan iemand anders geven, zoals ze eerst deden met die decoders in 2006.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-06 07:49
het probleem is mijn niet opgevallen op de plasma variant 42a451. Zal vanavond de hd-dvd speler is aanzetten en er nu op letten. Lijkt dat het probleem niet geldt voor de plasma's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosto
Ha, dat verhaal van de Samsungmeneer klinkt goed. Ik ga het even afwachten. Alleen .. Firmware tot nu toe uitgegeven maakt voor gebruikers in NL niet uit? Volgens mij zitten er echt wel verschillen tussen de firmware, zoals bijvoorbeeld de auto-dimming functie aanpassingen en de out-of-focus probleem aanpassingen. ...

Dusss.. we zullen zien. In ieder geval iets.

Stay young forever!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

T-8one schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 15:57:
[...]
Het klinkt heel veelbelovend, alhoewel ik toch wat sceptisch blijf. Verder goeie actie dat je het bij samsung zo ver hebt weten te brengen.
Heb hier uiteraard ook mn vraagtekens bij. Vaak wordt gerefereerd naar firmware die het probleem zou verhelpen terwijl dit niet blijkt te zijn, kennelijk delen velen van jullie die ervaring ook met mij.

Op de vraag 'dus het is een softwarematig probleem?' gaf de product manager mij aan dat dit wel zo moest zijn. Dit heeft hij helaas niet verder uiteengezet.

Nu ik erbij nadenk: Meneer gaf mij ook aan dat er maar 1 LCD tv bestaat die daadwerkelijk 24P weergeeft zoals het op de blu-ray staat (dus zonder enige vorm van conversie/processing), en dit is een bepaald model van Pioneer. Het typenummer moet ik jullie verschuldigd blijven, maar het was er een uit topsegment. Meneer bevestigde dan ook mijn conclusie: Het topmodel van Pioneer is de enige tv waar men dus daadwerkelijk '24P real movie' op te zien krijgt. Op alle overige LCD tv's die er bestaan vindt er altijd conversie/processing plaats in de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hallo allemaal,

Allereerst is het goed te zien dat hier veel mensen zijn die het er niet bij willen laten zitten. Ten tweede sorry voor de late reactie maar ik wilde Samsung nog een laatste kans geven om de fouten te herstellen.

Vandaag heb ik contact gehad met Samsung Delft. ZIj hebben de tv getest en kwamen tot de conclusie dat de tv idd een mankement heeft met de 24p weergaven. Dit hebben ze op meerdere toestellen getest en de hele serie deugt gewoon niet. Tot zo ver zijn wij het dus met Samsung eens, alle redenen die je vanf nu krijgt dat het aan je pc ligt of aan andere appareten kunnen hiermee dus overboord. Het komt er op neer dat dus IEDEREEN die een Samsung 5 serie heeft hierbij een rede heeft om te klagen en actie te ondernemen. Samsung heeft dus aangegeven dat de gehele 5 serie NIET deugt. Samsung gaf aan dat als ik alleen op 60 hz zou kijken er geen probleem is. Dit is hetzelfde als iemand een auto verkopen met kapotte elektrische ramen en dan vervolgens melden dat met het zwengeltje het raam ook open gaat.

De oplossing moet komen in de vorm van een softwareupdate, persoonlijk geloof ik hier niet meer in aangezien Samsung dit 4 maanden gelden ook aangaf. Samsung heeft ook aangegeven dat de software update nog minimaal 2 maanden op zich laat wachten. Dit vind ik veel en veel te lang, als je hier op wilt wachten vind ik dat prima hou alleen wel rekening met je garantieperiode van een jaar aangzien ik het gevoel krijg dat Samsung op deze manier de verantwoordelijkheid wil ontlopen.

Persoonlijk ben ik niet van plan om het hierbij te laten zitten en verder te gaan. Uit de reacties hier maak ik op dat ik niet alleen sta, dat is een goed teken. Op dit moment kunnen we alleen als we samenwerken Samsung misschien in beweging krijgen en ons als consument laten horen.

Allereerst heb ik hier het telefoonnummer van het hoofdkantoor van Samsung benelux (015-219 61 00) als je deze tv hebt zou ik iedereen willen vragen dit nummer te bellen en hier je klacht neer te leggen, indien nodig bel je 10 keer per dag. Dit is geen call center nummer en is dus ook gewoon tegen lokaal tarief. Mocht je je klacht al bij het call center hebben neergelegd toch dit nummer bellen aangezien het call center helemaal niks met je klacht doet en deze gewoon negeert. Als Samsung gaat merken dat consumenten zich gaan verenigen en de groep te groot wordt moeten Samsung wel tot actie overgaan.

Ten tweede, plaats in alle mogelijke fora dit telefoonummer en plaats je reacties en probeer meer mensen mee te krijgen. Je kunt ook denken aan websites ales Kiekeurig enz.

Het belangrijkste is dat Samsung merkt dat wij dit als consument niet pikken en wij gewoon een product willen dat 100% werkt waar we voor betaald hebben. Als er mensen zijn die verder ideeën hebben hoor ik dit graag. Als laatste wil ik 'Treslong' bedanken voor de aangeboden hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Anoniem: 276872 schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 20:27:
Vandaag heb ik contact gehad met Samsung Delft. ZIj hebben de tv getest en kwamen tot de conclusie dat de tv idd een mankement heeft met de 24p weergaven. Dit hebben ze op meerdere toestellen getest en de hele serie deugt gewoon niet.
Leuk dat ze dat ook zeggen maar wordt het ook zo erkend? Want als Samsung Global zegt dat het geen probleem is dan is het ook geen probleem. Zelfs fouten waarvan iedereen weet dat het een fout is mag niet worden erkend tenzij dat door het hoofdkantoor officieel wordt erkend. Zo werkt het namelijk.

Dus, omdat een medewerker dat zegt betekent ansich niet veel. Het is pas veel zeggend als dat op papier is en ondersteund wordt door Samsung NL dan wel Samsung Global.

Hoe dan ook: succes.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Curieus, minimaal 2 maanden wachten dus... Ik hoorde van de productmanager (ik ga de naam niet noemen, dan wordt die meneer platgebeld) dat het 3 a 4 weken bedroeg en dat hij hier persoonlijk voor zou zorgen, aangezien hij 'maanden wachten' zelf ook onacceptabel vindt.

Meneer van Samsung belt mij als de update er is, en nogmaals; dat zou dus in 3 a 4 weken plaatsvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Deze reactie heb ik inderdaad 4 maanden geleden ook gekregen, heb je via het call center gebeld? Mij werd toen ook verteld dat er binnen 3 weken een update kwam en dat alles dan opgelost was. De monteur die thuis is geweest had daarvoor al aangegeven dat hij zeer sterke twijfels had of dit wel met een softwareupdate opgelost zou kunnen worden.

Dat je de naam hier niet noemt is overigens prima aangezien de medewerkers waar wij mee spreken er persoonlijk niks aan kunnen vernanderen. Hat zal van hogerop moeten kome, wij kunnen we een sterk signaal afgeven dat Samsung zo niet met ze klanten om moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zelfs fouten waarvan iedereen weet dat het een fout is mag niet worden erkend tenzij dat door het hoofdkantoor officieel wordt erkend. Zo werkt het namelijk.
Ja misschien voor Samsung ja..

De feature die wordt gemeld in de specs werkt niet. punt

Oftewel: Samsung verkoopt een product onder valse voorwendselen (niet met opzet).

Dit lijkt mij simpelweg strafbaar. En in mijn ogen moet Samsung ons het aankoopbedrag teruggeven indien er niet voor een oplossing wordt gezorgd. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat je de naam hier niet noemt is overigens prima aangezien de medewerkers waar wij mee spreken er persoonlijk niks aan kunnen vernanderen.
Hotsparky, Lees even mn post verder terug in het topic :-)
Ik heb gesproken met de man die de tests samen met de research & development (productmanager) heeft uitgevoerd, dus niet met het callcenter.

Ik heb 1 minuut met het callcenter gebeld en maar weer opgehangen na enorme ergernis, want deze mensen kunnen inderdaad niks anders dan een monteur inplannen en 'ik kan u verder niet helpen' mededelen.

Meteen maar dieper gaan graven en inderdaad hetzelfde nummer gedraaid als wat jij nu kenbaar maakt hier in het topic. Dus heb wel degelijk met een 'hoge piet' gesproken. Sterker nog: hij was op het moment van bellen net klaar met het afronden van de officiele rapportage van de disfunctionaliteit, die rapportage was gericht naar Samsung Korea, waar dus ook de fix-firmware geschreven zou gaan worden (in dus 3 a 4 weken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Laten we even een ding heel duidelijk maken, dat Samsung een product op de markt heeft gebracht dat niet goed werkt kan gebeuren. Dit zal vast niet met opzet gedaan zijn maar gewoon een onbewuste fout in het ontwerp. Het gaat hier om het feit dat er ondanks klachten niks gedaan wordt aan het probleem, er wordt geen compensatie gegevens of ook maar gesproken over een mogelijke oplossing. Dat is nu net het probleem Samsung komt de consument totaal niet tegemoet en hoopt dat het allemaal met een sisser afloopt.

2 jaar geleden heeft Microsoft hetzelfde gehad met de bekende krassen op de spel cd's Uiteindelijk hebben zij ook moeten toegeven de producten moeten aanpassen en vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
Anoniem: 276872 schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 20:52:

2 jaar geleden heeft Microsoft hetzelfde gehad met de bekende krassen op de spel cd's Uiteindelijk hebben zij ook moeten toegeven de producten moeten aanpassen en vervangen.
Net als de RROD's overigens, maar Microsoft hanteert dan wel een zgn. piep-systeem:
Als een xbox eigenaar niet klaagt, dan doen ze niks en als ze na een jaar klagen, dan zetten ze er een andere speler in, maar 'vervangen' de xbox verder niet.

Als samsung dit probleem (waarvan ik nog niets heb gezien om mijn PS50A550) denkt op te kunnen lossen met een software update, dan hebben zij hun plicht gedaan.
Ze gaan echt niet complete tv's vervangen.
Anoniem: 276872 schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 20:27:
Dit vind ik veel en veel te lang, als je hier op wilt wachten vind ik dat prima hou alleen wel rekening met je garantieperiode van een jaar aangzien ik het gevoel krijg dat Samsung op deze manier de verantwoordelijkheid wil ontlopen.
Volgens mij zit er gewoon 2 jaar garantie op hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJvL
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-05 13:21
Ik heb dus ook sinds kort de samsung PS50A550.

Ik heb hem dus ook gekocht ivm met de 24p Real Movie.

Thuis aangekomen en aangesloten op mijn media center.
Deze bevat:
  • Media Portal TV-Client
  • Intel E2200
  • Asus P5K SE
  • Intel E2200
  • Club 3D Ati 3650 Met nieuwste drivers. (Voor hardwarematig coderen van HD content).
  • Windows Vista
  • 2 Gb Bufalo geheugen
  • LG Blu-ray GGW-H20L (Blu-Ray Writer/Speler)
  • Codecs: Haali, fddshow tryouts, AC3Filter & Cyberlink Power DVD 8 voor het afspelen van Bu-Ray op 24p
Ik had hiervoor een LG LC32LE25R, die idd ook al last had van judder, maar dat was te verwachten.
Nu dus de samsung hierop aangesloten, resolutie op 1920*1080 24p en helaas, judder is nog gewoon aanwezig met afspelen van originele Blu-Ray op 24p.

Ook met HD content vanaf de server (mkv), met veel bestanden die dus 23,976p draaien hetzelfde geval, ook judder.

Als hier dus iets aan te doen is, door er met z'n allen achteraan te zitten, ben ik bij deze zeker van de partij, omdat ik niet voor niks zoveel geld heb uitgegeven aan deze plasma. Had ik dit van tevoren geweten, dan had ik toch zeker de Panasonic 46" gehaald, alleen vond deze net wat mooier (de vriendin ook), wat vooral komt door het ultra-bright panel, wat hem een soort spiegeleffect geeft, waardoor het beeld naar mijn mening iets levensechter overkomt (net zoals met "oude" crt's).

Vanaf nu is dit topic dus ook gebookmarked ;)

/edit typo

Main: Ryzen 5950x | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair LPX 3600 32Gb (@3800-16) | AMD RX 6800 || 6450 WP | Ratio IO6 | Model S | Megane E-Tech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-05 11:47
Rosto schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 11:25:

Ik heb dat grijsachtige geknipper ook met de Blu ray van Earth in de donkere stukken. Ik weet ook niet waar dat aan ligt.
Ik zal snel nog eens even de judder test met mijn ps3 in 24p aan en uit met de bluray van earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258255

heb mijn probleem al in het samsung lcd tv topich beschreven. Bij blu-ray afsprelen via mijn ps3 waarbij de info aangeeft dat het op 24hz wordt afgespeeld heb ik nog geen judder geconstateerd. Wel heb ik vreselijk veel last van ruis. Zowel bij donkere achtergronden (nachtscenes in Pearl Harbor) als bij lichte achtergronden (zoals wolken). Dvd's en PS3 games welke op 50 of 60 hz worden weergegeven hebben dit probleem niet. Geen idee of het te maken heeft met 24hz of de veelheid aan informatie die de tv moet verwerken. Heeft iemand anders vergelijkbare problemen? En nogmaals geen enkel last van judder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Ik heb net even gekeken naar de blu ray van earth (een andere heb ik niet)

Dit heb ik bekeken met een LE40A552 en maak gebruik van een playstation 3

Als ik de 24p aan zet dan vind ik het beeld iets onrustiger dan als ik 24p uit zet op mijn ps3. Als hij uit staat loopt het beeld wat vloeiender (komt door de ps3)
Als hij wel aan staat heb ik soms een beetje judder. Ik denk dat ik er niet zoveel last van heb want de scenes van earth zijn erg langzaam.

Zoals ik al eerder zei heb ik wel last van ruis. Ik heb geprobeert om een twee foto's van te maken.

Afbeeldingslocatie: http://img229.imageshack.us/img229/6586/dsc01910ev1.th.jpg]

Afbeeldingslocatie: http://img148.imageshack.us/img148/496/dsc01912pr6.th.jpg

Weet iemand hoe dit kan. Ik heb dit alleen bij een blu ray en niet bij gamen, dvd of televisie of film kijken vanaf hardeschijf. Ik hoop dat iemand een verklaring heeft wat ik baal er erg van.

Ik koop binnenkort wel nog een blu ray om te zien of ik daar ook de ruis heb en natuurlijk last heb van judder.

[ Voor 6% gewijzigd door Nico111 op 26-10-2008 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one

T-8one

Dit weekend nog het één en ander uitgeprobeerd, maar ik snap er niet veel meer van.
Als ik een hd film kijk via m'n xbox360 (streaming) heb ik echt heel veel judder, maar als ik een dvd kijk via een andere dvd speler, die de film upscaled naar 1080i, zie ik steeds nog enige judder, wel veel minder dan bij de xbox360.
Maar het is dus beide geen 24p, de tv geeft aan dat het op 60hz wordt uitgezonden.

Ik vind het ook zo vreemd, dat sommige mensen er helemaal geen last van hebben, je moet toch echt blind zijn om de judder bij mij niet te zien.

Hiervoor gaf iemand aan earth blu-Ray gekeken te hebben, als ik die in WMVHD formaat via m'n xbox360 kijk zie ik bijvoorbeeld judder als de camera tussen bergen doorzweeft, of als die basejumpers de grot inspringen.
Het lijk dan net of het 4e of 5e frame ontbreekt, of juist twee keer uitgezonden wordt.

Eens kijken of ik volgend weekend een ps3 kan lenen, om echt 24p uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Nico111 schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 20:30:
Zoals ik al eerder zei heb ik wel last van ruis. Ik heb geprobeert om een twee foto's van te maken.

[afbeelding]]

[afbeelding]

Weet iemand hoe dit kan. Ik heb dit alleen bij een blu ray en niet bij gamen, dvd of televisie of film kijken vanaf hardeschijf. Ik hoop dat iemand een verklaring heeft wat ik baal er erg van.
Dat is niet normaal!

Heb je dat ook in spellen of het menu van de PS3?
In dat geval is de kabel kapot w.s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
mace schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 21:41:
[...]

Dat is niet normaal!

Heb je dat ook in spellen of het menu van de PS3?
In dat geval is de kabel kapot w.s.
Nee ik heb het nergens anders mee. Zoals ik al zei kijk ik film van af een externe HD film geen probleem. Ook gamen nooit problemen. Menu van de PS3 ziet er ook gelikt uit. Alleen met de blu ray van earth heb ik er last van.

Het is ook altijd bij dezelfde stukjes in de film. Wat kan het toch wezen. Misschien als ik tijd heb koop ik even een ander Blu ray bij de MM om te zien of het daar aan ligt.

Als het aan de kabel ligt zo hij het toch helemaal niet moeten doen en dan zou ik er met andere dingen bekijken toch ook last van moeten hebben?

Iemand nog andere sugesties

[ Voor 34% gewijzigd door Nico111 op 26-10-2008 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Nico111 schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 22:32:
Als het aan de kabel ligt zo hij het toch helemaal niet moeten doen en dan zou ik er met andere dingen bekijken toch ook last van moeten hebben?
Ja klopt, daarom vroeg ik het ook even. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
[...]

Nee ik heb het nergens anders mee. Zoals ik al zei kijk ik film van af een externe HD film geen probleem. Ook gamen nooit problemen. Menu van de PS3 ziet er ook gelikt uit. Alleen met de blu ray van earth heb ik er last van.

Het is ook altijd bij dezelfde stukjes in de film. Wat kan het toch wezen. Misschien als ik tijd heb koop ik even een ander Blu ray bij de MM om te zien of het daar aan ligt.

Misschien dat het dan aan de bluray-disc zelf ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

T-8one schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 21:25:
Dit weekend nog het één en ander uitgeprobeerd, maar ik snap er niet veel meer van.
Als ik een hd film kijk via m'n xbox360 (streaming) heb ik echt heel veel judder, maar als ik een dvd kijk via een andere dvd speler, die de film upscaled naar 1080i, zie ik steeds nog enige judder, wel veel minder dan bij de xbox360.
Maar het is dus beide geen 24p, de tv geeft aan dat het op 60hz wordt uitgezonden.
DVD's zijn 50Hz interlaced, wat met omrekenen minder judder oplevert dan 24Hz progressive ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-04 00:29
[...]

Dit is wel erg grappig. Ik heb exact hetzelfde probleem. Ik gebruik een ps3 met een Philips 42pfl7403d scherm. Ik heb ook last van die ruis in Earth, maar bij andere films niet. NU heb ik gister (bij toeval) een oplossing gevonden. Namelijk de 'assistent bij instellen' even opnieuw draaien. Dan reset hij schijnbaar je beeld settings (zoals pixel plus en dat soort onzin) en toen wad de ruis weg. Waar ik nog wel problemen mee heb is dat het beeld niet soepel loopt. Het schokt dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spuke
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-06 22:20
Bij deze nog een eigenaar van een LE40A552 die last heeft van judder. Ik speel af en toe eens een 24p film gestreamed via m'n Xbox 360 ofwel via m'n PC. Niet dat het echt zeer ergerlijk is, maar bij momenten is het wel vrij irritant. Zou mooi zijn mocht dit eindelijk opgelost worden met een firmware update, maar ik betwijfel of ze dit softwarematig zullen kunnen oplossen... Voor zover ik weet hebben andere TV's in deze prijsklasse die ook het label 24p compatible hebben net hetzelfde probleem. Ze hebben allemaal in zekere mate judder tot je in de prijsklasse van TV's komt à la LE40A665.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Spuke, de xbox heeft geen 24p output, en de PC vaak ook niet.

Dus het ligt niet aan de TV in jou geval. ;)

[ Voor 28% gewijzigd door mace op 27-10-2008 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mace schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 14:05:
Van een Xbox zou ik het niet weten, maar volgens mij zijn er tegenwoordig redelijk wat grafische kaarten die op 24Hz kunnen uitsturen. Mijn 9600gt doet dit in ieder geval prima, al kwam de optie pas beschikbaar toen ik er via DVI-HDMI een HD-compatible ontvanger op aansloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Vandaag even underworld op blu ray gekocht. Staat op de hoes dat hij 1080p is.

Stop heb hem nu een stuk gekeken maar de resolutie springt op 1080i op 50Hz. Waarschijnlijk een oude versie ofzo beetje raar.

Kan ik dus nog niet kijken of ik hier last van judder heb :(
Ik heb hier in ieder geval geen last van het ruis in de film. Het zijn allemaal donkere scenes en heb geen ruis kunnen vinden :)

Verplicht snel maar weer een Blu ray aanschaffen (echt een straf) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
We zijn inmiddels alweer een paar weken verder en er is nog steeds weinig tot niets met onze klachten gedaan. Zelf heb al weer meerdere malen naar Samsung gebelt maar Samsung weigert de garantieverplichting na te komen. Ik ga er vanuit dat Samsung gewoon maling heeft aan de klanten en lekker doet waar het zelf zin in heeft.

Zijn er hier mensen die lid zijn van de consumentenbond of iets dergelijks, misschien is leuk om dit hier neer te leggen. Ben best benieuwd wat zij vinden van dit alles. Als er mensen zijn met goede ideeën voor een volgende stap hoor ik het graag aangezien dit ons allemaal kan helpen. Misschien ben ik te ongeduldig maar na ruim 5 maanden mag ik toch wel eens een oplossing verwachten. Dat er een softwareupdate komt lijkt me overigens zeer onwaarschijnlijk aangezien ze al 5 maanden bezig zijn met deze aan het maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een *werkende* oplossing komt er sowieso niet, dat kan ik je nu naar alle waarschijnlijkheid wel vertellen. Geen kans dat de 5-serie ooit 24p-content (op 48Hz) vloeiend gaat afspelen. Hooguit dat je een soort van tegoedbon zal krijgen, als je dat al krijgt. Ze houden je nu gewoon aan het lijntje, dat mag duidelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one

T-8one

Anoniem: 276872 schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 21:31:
We zijn inmiddels alweer een paar weken verder en er is nog steeds weinig tot niets met onze klachten gedaan. Zelf heb al weer meerdere malen naar Samsung gebelt maar Samsung weigert de garantieverplichting na te komen. Ik ga er vanuit dat Samsung gewoon maling heeft aan de klanten en lekker doet waar het zelf zin in heeft.

Zijn er hier mensen die lid zijn van de consumentenbond of iets dergelijks, misschien is leuk om dit hier neer te leggen. Ben best benieuwd wat zij vinden van dit alles. Als er mensen zijn met goede ideeën voor een volgende stap hoor ik het graag aangezien dit ons allemaal kan helpen. Misschien ben ik te ongeduldig maar na ruim 5 maanden mag ik toch wel eens een oplossing verwachten. Dat er een softwareupdate komt lijkt me overigens zeer onwaarschijnlijk aangezien ze al 5 maanden bezig zijn met deze aan het maken.
Je zou contact op kunnen nemen met het tv programma kassa,die hebben toen voor de xbox360 ook het iets kunnen regelen.

Trouwens, waarom is dat hele 24p eigenlijk bedacht, als tv's er moeite mee hebben het te ondersteunen :|

[ Voor 4% gewijzigd door T-8one op 28-10-2008 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

T-8one schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 09:01:
Trouwens, waarom is dat hele 24p eigenlijk bedacht, als tv's er moeite mee hebben het te ondersteunen :|
Heeft allemaal te maken met de geschiedenis.

Bioscoopfilms worden op 24 beeldjes per seconde worden opgenomen.

PAL heeft 25fps, dit komt omdat de TV's gesynchroniseerd waren op de 50Hz netfrequentie, 50 halve beeldjes per seconde, 50i, als je dit deinterlaced kom je op 25p.

NTSC, het amerikaanse systeem is 60i om dezelfde reden, ze hebben daar een netfrequentie van 60hz. (Eigenlijk is het iets minder dan 60 maar dat heeft te maken met kleur, lang verhaal.)

Nu worden bij ons de films vaak op DVD gezet met een versnelling van 4%, 24p wordt gewoon afgespeeld op 25p, hierdoor zijn films vaak iets korter in de europese versie. Geluid klinkt dus ook iets hoger. Wij zijn daar aan gewend.

De amerikanen hebben een 3:2 pulldown die van 24 30 beeldjes per seconde maakt, dit introduceert al judder. Daar kan je ook gewend aan raken, massa's amerikanen die het niet meer zien.

Omdat de meeste films in 24p worden opgenomen is het logisch om dit formaat te ondersteunen op Blu-rays, het is immers erg efficient met ruimte op de schijf.

Nu gaat dat omzetten naar een andere snelheid altijd gepaard met problemen als het niet goed geïmplementeerd is, en dat merken we nu bij de sammies.

[ Voor 7% gewijzigd door mace op 28-10-2008 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
DJvL schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 18:53:
Ik heb dus ook sinds kort de samsung PS50A550.

Ik heb hem dus ook gekocht ivm met de 24p Real Movie.

Thuis aangekomen en aangesloten op mijn media center.
Deze bevat:
  • Media Portal TV-Client
  • Intel E2200
  • Asus P5K SE
  • Intel E2200
  • Club 3D Ati 3650 Met nieuwste drivers. (Voor hardwarematig coderen van HD content).
  • Windows Vista
  • 2 Gb Bufalo geheugen
  • LG Blu-ray GGW-H20L (Blu-Ray Writer/Speler)
  • Codecs: Haali, fddshow tryouts, AC3Filter & Cyberlink Power DVD 8 voor het afspelen van Bu-Ray op 24p
Ik had hiervoor een LG LC32LE25R, die idd ook al last had van judder, maar dat was te verwachten.
Nu dus de samsung hierop aangesloten, resolutie op 1920*1080 24p en helaas, judder is nog gewoon aanwezig met afspelen van originele Blu-Ray op 24p.

Ook met HD content vanaf de server (mkv), met veel bestanden die dus 23,976p draaien hetzelfde geval, ook judder.

Als hier dus iets aan te doen is, door er met z'n allen achteraan te zitten, ben ik bij deze zeker van de partij, omdat ik niet voor niks zoveel geld heb uitgegeven aan deze plasma. Had ik dit van tevoren geweten, dan had ik toch zeker de Panasonic 46" gehaald, alleen vond deze net wat mooier (de vriendin ook), wat vooral komt door het ultra-bright panel, wat hem een soort spiegeleffect geeft, waardoor het beeld naar mijn mening iets levensechter overkomt (net zoals met "oude" crt's).

Vanaf nu is dit topic dus ook gebookmarked ;)

/edit typo
Ik heb totaal geen judder gezien, maar misschien dat m'n Sony BDP-300 1080p/50/60 uitstuurt ofzo (de instellingen van Sony volgde ik ook niet helemaal). Beeldkwaliteit is in ieder geval wel 1080p en de rest (24fps/25fps) boeit me eigenlijk niet. Ik zie geen judder (ook niet heel erg naar gezocht) dus ik ben blij ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mace schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:28:
[...]
De amerikanen hebben een 3:2 pulldown die van 24 30 beeldjes per seconde maakt, dit introduceert al judder.
Ik heb op een aantal fora gelezen dat ook de Samsung een 3:2 pulldown toepast, maar ik heb dit anders uitgelegd gekregen. 3:2 zou betekenen dat men de oneven frames (1,3,5 ect) 3 keer laat zien, en de even frames (2,4,6 ect) 2 keer. Dit zou dan uitkomen op

1 3 5 7 9 11 13 15 17 19 21 23 = 12 x 3 frames = 36 frames
2 4 6 8 10 12 14 16 18 20 22 24 = 12 x 2 frames = 24 frames
Opgeteld: 60p

En zo maakt de Samsung de interne conversie naar 60Hz. Wat ik wel altijd vreemd heb gevonden in dit verhaal, is de judder. Het lijkt me dat de bovengenoemde conversie vloeiend zou moeten zijn, daar je ogen en hersenen niet in staat zijn om 12 vertragingen waar te nemen binnen 1 seconde.

Klopt dit verhaal nu, of zie ik het totaal verkeerd... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cable-one
Ik heb zojuist contact gehad met samsung.

Het schijnt dat men in delft nergenns vanaf weet.
Ik werd doorgestuurd naar het servicenummer.
Zij sturen mij vervolgens weer door naar een technische dienst die voor samsung werkt.
Ik kom hier dus niet echt uit.

Mijn klacht is echter wel aangemeld en word bevestigd, zodat ik in iedergeval op mijn garantie kan rekenen.

Wat voor een actie kunnen we nu ondernemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Anoniem: 262602 schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 17:57:
[...]

Ik heb op een aantal fora gelezen dat ook de Samsung een 3:2 pulldown toepast, maar ik heb dit anders uitgelegd gekregen. 3:2 zou betekenen dat men de oneven frames (1,3,5 ect) 3 keer laat zien, en de even frames (2,4,6 ect) 2 keer. Dit zou dan uitkomen op

1 3 5 7 9 11 13 15 17 19 21 23 = 12 x 3 frames = 36 frames
2 4 6 8 10 12 14 16 18 20 22 24 = 12 x 2 frames = 24 frames
Opgeteld: 60p

En zo maakt de Samsung de interne conversie naar 60Hz. Wat ik wel altijd vreemd heb gevonden in dit verhaal, is de judder. Het lijkt me dat de bovengenoemde conversie vloeiend zou moeten zijn, daar je ogen en hersenen niet in staat zijn om 12 vertragingen waar te nemen binnen 1 seconde.

Klopt dit verhaal nu, of zie ik het totaal verkeerd... :+
Dit klopt wel volgens mij.
Maar je ziet het echt wel hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spuke
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-06 22:20
mace schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 14:05:

Dus het ligt niet aan de TV in jou geval. ;)
Mijn PC doet dit wel hoor met mijn x1950Pro, mijn Xbox doet het inderdaad niet, maar daar merk ik toch ook enige judder op, maar dat komt vast dus door de conversie door mijn Xbox, nietwaar?

Maar ook via mijn PC gebruik ik normaal 60 hertz en dan nog merk ik judder. Hoe komt dat dan? Ligt dat dan aan de beeldverwerking van mijn PC om het om te zetten naar 60hz? Als ik trouwens 24p uitdrukkelijk vraag dan krijg ik steeds zwarte randen zowel horizontaal als verticaal, ook wanneer ik een resolutie verschillend van de native neem. Iemand enig idee hoe ik dit oplos?

Deze judder valt ook vooral op bij het afspelen van de aftiteling. Als ik dan die Movie Plus mode (zo heet die toch zeker? Is al een tijdje geleden dat ik het nog probeerde) opzet dan is het 100% smooth, kan je ook vergelijken met die demo, maar dan heb je altijd last van artifacts en het beeld dat af en toe eens durft fel schokken. Dan heb ik nog liever steeds die lichte judder.
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste