Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262602

mace schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 15:48:
[...]

Dit klopt wel volgens mij.
Maar je ziet het echt wel hoor!
Ok, gelukkig! Hey, maar dan de volgende vraag....
De judder die ik waarneem, is ongeveer 1 schokje per seconde. Maar als de 3:2 in theorie 12 schokjes per seconde zou opleveren, waarom zie ik er dan maar 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:24

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Iedereen heeft het hier over 'lichte judder' of hele erge judder. Maar hoe erg is licht en hoe erg is heel erg? Ik vind het namelijk moeilijk om in te schatten! er zijn hier niet toevallig filmpjes van? (ik kon op youtube niks vinden).

Ik lees hier ook niets over een 24p probleem bij de 4-series. Kan deze serie de functie wel goed afspelen?
En als je met een 1080 upscaling dvd speler een filmpje kijkt, heb je dan ook last van judder? :/

[ Voor 26% gewijzigd door Odysseus253 op 01-11-2008 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236146

Odysseus253 schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 15:28:
Iedereen heeft het hier over 'lichte judder' of hele erge judder. Maar hoe erg is licht en hoe erg is heel erg? Ik vind het namelijk moeilijk om in te schatten! er zijn hier niet toevallig filmpjes van? (ik kon op youtube niks vinden).

Ik lees hier ook niets over een 24p probleem bij de 4-series. Kan deze serie de functie wel goed afspelen?
En als je met een 1080 upscaling dvd speler een filmpje kijkt, heb je dan ook last van judder? :/
Met DVD's zul je geen last van judder hebben, aangezien die op 25p/50i draaien, welke het scherm mooi op 50Hz kan weergeven ;) Dit probleem omtreft 24p geldt alleen voor HD-filmmateriaal, zoals Blu-Ray schijven. Indien je de Blu-Ray speler op 60Hz zet, zal deze licht judder geven door de interne omrekening. Zet je de speler echter op 24Hz (waarbij je géén judder zou moeten krijgen), dan gaat de TV het (niet gewenst) omzetten naar 60Hz, wat véél meer judder oplevert. Ik kan met de eerste vorm van judder best leven, maar het is iets wat je toch graag gefixed wilt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:24

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Anoniem: 236146 schreef op zondag 02 november 2008 @ 18:04:
[...]

Met DVD's zul je geen last van judder hebben, aangezien die op 25p/50i draaien, welke het scherm mooi op 50Hz kan weergeven ;) Dit probleem omtreft 24p geldt alleen voor HD-filmmateriaal, zoals Blu-Ray schijven. Indien je de Blu-Ray speler op 60Hz zet, zal deze licht judder geven door de interne omrekening. Zet je de speler echter op 24Hz (waarbij je géén judder zou moeten krijgen), dan gaat de TV het (niet gewenst) omzetten naar 60Hz, wat véél meer judder oplevert. Ik kan met de eerste vorm van judder best leven, maar het is iets wat je toch graag gefixed wilt zien.
Oke, ik ben wel wat lichte judder gewend (bij snel bewegende beelden 1 hapering per seconde). Kan ik het hiermee vergelijken?

Voor mij zal het voornamelijk zo zijn dat ik HD materiaal via de pc naar de tv zal sturen (vanwege een blu ray speler in de pc). Is er een manier om het rekenwerk op de computer te focussen zodat de tv niets hoeft om te zetten en het zonder judder wordt weergegeven? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275797

Anoniem: 236146 schreef op zondag 02 november 2008 @ 18:04:
[...]
Met DVD's zul je geen last van judder hebben, aangezien die op 25p/50i draaien, welke het scherm mooi op 50Hz kan weergeven ;)
Amerikaanse (regio 1) DVD's judderen ook allemaal hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 17:15

T-8one

take it easy, take a sisi

Anoniem: 275797 schreef op zondag 02 november 2008 @ 20:12:
[...]

Maar dat zou de tv toch gewoon op 60hz moeten weergeven?

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:45

Exirion

Gadgetfetisjist

Chevy454 schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 22:18:
Die 5 mensen en een paardenkop gaan de mensen bij Samsung echt doen beven van angst. Philips heeft dat ook gehad met hun LCD tv's die 1080p eerst intern omzette naar 1080i en dan weer naar 1080p. Je zult er niets mee bereiken vrees ik, hooguit een kortingsbon. Want als ze 1 tv gaan omruilen dan moeten ze het allemaal doen als ze consequent willen zijn. En dat is zelfmoord als het een goed lopend model is ;)
Toch zijn er genoeg mensen, in binnen- en buitenland, die hun 9632 mochten omruilen voor de 9603 die wel echt 1080p doet.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275797 schreef op zondag 02 november 2008 @ 20:12:
[...]

Ja, maar de meeste mensen stoppen hier toch Europese DVD's en hun DVD-speler ;) Bij Amerikaanse DVD's is er inderdaad wel judder: daar is al een 3:2 pulldown in verwerkt (ze zijn 60i), die je op geen enkel TV juddervrij zult kunnen weergeven, tenzij je een speler hebt die een omgekeerde bewerking uit kan voeren.

@Odysseus,

Ik speel toevallig zelf ook HD-content van m'n PC af. Totdat de 552 echt 24p ondersteunt, moet je de 3:2 pulldown ongetwijfeld door de PC uit laten voeren. Dit doe je simpelweg door niets aan je PC-instellingen te veranderen; standaard zal de PC 1080p @60Hz weergeven, waarbij jouw mediaplayer zelf 24 naar 60Hz zal omrekenen. Dit levert dus echter wel lichte judder op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-06 14:00
Anoniem: 236146 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 14:56:
[...]
Ja, maar de meeste mensen stoppen hier toch Europese DVD's en hun DVD-speler ;) Bij Amerikaanse DVD's is er inderdaad wel judder: daar is al een 3:2 pulldown in verwerkt (ze zijn 60i), die je op geen enkel TV juddervrij zult kunnen weergeven, tenzij je een speler hebt die een omgekeerde bewerking uit kan voeren.
Mijn Pioneer tv geeft NTSC DVD's die 24p-content bevatten smooth weer via PureCinema 72Hz. Da's best ideaal.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoxx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:51

elmoxx

xx xx xx

Brad Pitt schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 15:03:
[...]

Mijn Pioneer tv geeft NTSC DVD's die 24p-content bevatten smooth weer via PureCinema 72Hz. Da's best ideaal.
Dat begrijp ik, ik word er zelfs jaloers van. maar wat hebben wij (samsung-5 serie-gebruikers) daar aan?

Vandaag lees ik dit topic voor het eerst. Ik moet zeggen, het verduidelijkt wel een hoop. Ik heb altijd gedacht dat de 'haperingen' aan een gebrek aan processorkracht/gpu-power lag.. Ik ga er is op studeren. Ben alleen wel bang dat het, nu ik het weet, nog meer gaat opvallen.

bookmarked ;)

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
elmoxx schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 15:56:
[...]
Dat begrijp ik, ik word er zelfs jaloers van. maar wat hebben wij (samsung-5 serie-gebruikers) daar aan?
Weinig, maar was een antwoord op de stelling dat je een speler moet hebben die het signaal omzet, maar er zijn dus ook tv's die dat zelf doen, that's all.

De 5-serie gebruikers zullen voor dit probleem *nooit* een oplossing krijgen hoor, geloof mij maar. Er zullen maaaaanden worden gerekt en een (werkende) firmware update komt er dan alsnog echt niet. Dat merk je nu al aan de lakonieke manier waarop met dit "probleem" wordt omgegaan door Samsung. Mijn broer heeft er ook eentje en die "vindt het dan maar zo". Zo zal dat met 95% van de kopers ook gaan, of ze zien het niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 277475

ik heb laatst (vorige week) weer met de LCD-TV productmanager gesproken (hoofdkantoor)
Hij gaf mij aan dat het nog even zal duren met de firmware en dat ik moet bellen als het te lang duurt.

En de opmerkingen hierboven over het er bij laten zitten; ik laat het er NIET bij zitten, dat kan ik jullie verzekeren. Ook al heeft elke tv hier last mee en geeft enkel 1 plasma-model van pioneer de echte '24p-real movie' weer, dan moeten ze dit maar niet in de productspecs zetten.
En niks van korting op een volgende aankoop of een gratis mp-3 speler ter compensatie. nee, een 6 model er voor in de plaats. Ik laat me echt niet afschepen door een bedrijf wat miljoenen winst maakt met producten die gewoon niet deugen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
YOU GO!!! _/-\o_

En helemaal terecht ook hoor, IMHO. De misleidende informatie heeft maaaanden op hun site gestaan dus er zullen best heel wat mensen zijn die op basis daarvan hun keuze hebben gemaakt. Erg slordig van ze, laat ze maar lekker met een passende oplossing komen ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 276872

Topicstarter
Kijk reacties zoals die van brunoxide hoor ik graag, ik was een beetje bang dat ik de enige was die er zo over dacht. Het probleem is dat als we allemaal op eigen houtje actie gaan ondernemen we veel minder ver komen dan dat we met meerdere mensen actie gaan ondernemen.

De keuze is nu aan ons gebruikers, laten wij het er bij zitten en laten we ons bedonderen door Samsung of gaan we verder en ondernemen we actie? Zolang wij niks doen doen zij al helemaal niks. Heus er komt GEEN update vergeet het maar dit hoor ik al 5 maanden nu, die komt er NIET.

Nogmaal er is alleen wat mogelijk als we met ze allen de handen ineen slaan en gaan bellen, schrijven, mailen en desnoods langs gaan in Delft. Als er meer mensen zijn die net als ik denken laat dit weten. Als je actief wilt deelnemen en meedenken hoe wij als consument, wij kunnen echt wel meer doen. Ik ben het wachten meer dan zal en het is tijd voor verdere stappen!

Als je actief mee wilt denken en meepraten hoe we verder kunnen komen laat dit dan weten via 24p@live.nl Geef hier aan welk type je hebt en welke actie je zelf al hebt ondernomen. Geef zo veel mogelijk informatie zodat ik een inschatting kan gaan maken wie er precies mee wilt doen.

Verspreid dit bericht dus ook aan zo veel mogelijk mensen, denk aan fora, vrienden en kenissen. Belangrijk is dat wij zo veel mogelijk mensen moeten laten weten dat Samsung een merk is wat totaal helemaal NIETS doet met klachten en gewoon MALING heeft aan de betalende consument.

Nogmaals: 24p@live.nl

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 276872 op 05-11-2008 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Belangrijk is dat wij zo veel mogelijk mensen moeten laten weten dat Samsung een merk is wat totaal helemaal NIETS doet met klachten en gewoon MALING heeft aan de betalende consument.
Dat vind ik wat kort door de bocht. Samsung is over het algemeen een prima bedrijf dat ook prima service verleent. Deze misleidende 24p-marketing komt lang niet alleen bij hun TV's voor; zoals al eerder vermeld is er maar één TV die 24p echt goed afspeelt.

Overigens ben ik het verder helemaal met je eens qua actie ondernemen, maar Samsungs service hierdoor direct gelijk met de grond te maken vind ik overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Anoniem: 277475 schreef op woensdag 05 november 2008 @ 11:11:

En niks van korting op een volgende aankoop of een gratis mp-3 speler ter compensatie. nee, een 6 model er voor in de plaats. Ik laat me echt niet afschepen door een bedrijf wat miljoenen winst maakt met producten die gewoon niet deugen. :(
Even advocaat van de duivel spelen. Ga je dan vervolgens klagen over het feit dat deze 6 serie last heeft van een enorme input lag? Ik zou serie 6 gewoon overslaan en direct voor serie 8 of 9 gaan :P (serie 7 met LED krijgt niet eens een recommended op hdtvtest.co.uk)

Normale modus: Ik ben het eens met je verhaal, maar ik vind de laatste zin uit je reactie (en ook de laatste zin van het citaat) niet relevant. Al zou het bedrijf miljarden aan bonussen uitkeren dan is dit nog niet relevant voor het zoeken naar een passende oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Indien er over een week nog geen oplossing is dan ga ik het over een heel andere boeg gooien:

Samsung levert (weliswaar niet opzettelijk) een product onder valse voorwendselen, dit is natuurlijk al juridisch incorrect.
De kopers die deze specs gehandhaafd hebben voor hun uiteindelijke beslissing van aanschaf van de tv moeten dus tegemoet gekomen worden zodat de gestelde specs wel gehaald worden(vervanging door hoger model dus)

Het staat nog steeds op hun website!!! en weliswaar onder het kopje BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES!!

kijk maar:
belangrijkste specificaties

* Schermgrootte : 32"
* Resolutie : 1.920 x 1.080
* LCD 100Hz : Nee
* 1080 24p Real Movie : Ja
bron:

http://www.samsung.com/nl...v&model_cd=LE32A551P2RXXC

Word er als ik het zo bekijk echt steeds pissiger over :( .Wie denken ze wel niet dat ze zijn? Fouten maken oke, leer je van, zou ik zeggen. Maar er vervolgens niks aan doen? |:(

Samsung watch out, over een week ga ik het hoger op zoeken

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 277475 op 06-11-2008 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wie probeer je nu te overtuigen? Ons of jezelf?

Edit: even een van je eerste posts opgezocht:
Anoniem: 277475 in "Het grote 24p 5 series probleem"

17 oktober dus. Die manager die je hebt gesproken had het over 3-4 weken voordat er een oplossing zou komen. Prima, als die er volgende week niet is dan is ie zijn belofte niet nagekomen. Misschien is een volwassener standpunt om nogmaals contact met hem op te nemen, te zeggen dat ie zijn belofte niet is nagekomen en wat hij hieraan gaat doen. Als hij binnen afzienbare tijd geen goede oplossing kan verzinnen vraag hem dan om een alternatieve oplossing.

Dit lijkt me iets zinniger dan lopen dreigen wat je vanaf je allereerste post doet. Dreigen doe je normaal gesproken pas als alle gangbare paden bewandeld zijn!

Succes

[ Voor 88% gewijzigd door Anoniem: 22659 op 06-11-2008 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659 schreef op donderdag 06 november 2008 @ 18:02:
Wie probeer je nu te overtuigen? Ons of jezelf?

Edit: even een van je eerste posts opgezocht:
Anoniem: 277475 in "Het grote 24p 5 series probleem"

17 oktober dus. Die manager die je hebt gesproken had het over 3-4 weken voordat er een oplossing zou komen. Prima, als die er volgende week niet is dan is ie zijn belofte niet nagekomen. Misschien is een volwassener standpunt om nogmaals contact met hem op te nemen, te zeggen dat ie zijn belofte niet is nagekomen en wat hij hieraan gaat doen. Als hij binnen afzienbare tijd geen goede oplossing kan verzinnen vraag hem dan om een alternatieve oplossing.

Dit lijkt me iets zinniger dan lopen dreigen wat je vanaf je allereerste post doet. Dreigen doe je normaal gesproken pas als alle gangbare paden bewandeld zijn!

Succes
kijkend naar mijn post heb heb je inderdaad gelijk met betrekking tot de 3-4 weken termijn.
Ware het niet dat ik verzuimd heb te melden dat de manager in dit 2e telefoongesprek heeft aangegeven dat de gestelde termijn van 3-4 weken sowieso al niet gehaald gaat worden.
Had ik nog een bijzonder positief gevoel over dit eerste gesprek met meneer de productmanager ( mn 1e uitgebreide post hier), nu is dit gevoel omgeslagen in het voor de zoveelste keer genaaid worden door een grote multinational met een verhaaltje dat nog geen 3 weken later niet blijkt te kloppen.

Dit in combinatie met het gegeven dat er meerdere mensen dit verhaal al te horen hebben gekregen, notabene zelfs al een respectabele 5 maanden geleden, doet nu niet bepaald het vertrouwen groeien.

Samsung neemt totaal geen verantwoording voor wat ze ons consumenten bezorgen, en kijkend naar vooral de reacties van Hotsparky, die al 5 maanden (!!!) bezig is, veroorzaakt dit pure woede bij mij.

Misschien moet deze heer van Samsung (NB: ik heb het nu puur over de LCD tv afdeling, niet over de rest van de organisatie) zich eens beseffen dat zonder de consument, Samsung niet zou zijn wat het nu is.

Ik vind dus mijn reactie niet kinderachtig, Ik vind de houding van Samsung kinderachtig. En ik ga het er dus ook absoluut niet bij laten zitten.

Amen :)

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 277475 op 06-11-2008 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 277475 schreef op donderdag 06 november 2008 @ 20:21:
[...]
En ik ga het er dus ook absoluut niet bij laten zitten.
Wat ga je nu daadwerkelijk doén dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Anoniem: 275797 schreef op donderdag 06 november 2008 @ 20:25:
[...]

Wat ga je nu daadwerkelijk doén dan?
Vloeken, tieren en de Samsung TV op marktplaats smijten denk ik. Veel meer ga je niet bereiken.
Zoals ik al zei: zolang het niet door Samsung als zijnde een gebrek / defect / tekortkoming wordt erkend bestaat het probleem niet. Dan gaat er ook niets aan gedaan worden.
Exirion schreef op maandag 03 november 2008 @ 09:21:
Toch zijn er genoeg mensen, in binnen- en buitenland, die hun 9632 mochten omruilen voor de 9603 die wel echt 1080p doet.
Mochten, ze hebben ze niet alle modellen omgewisseld. Maar was de 9632 geen topmodel (gezien ambilight ) tijdens de introductie ervan? Maar hebben ze het ook erkend of was de wissel een manier om de put van klachten te dempen?

Bij een zekere constructeur mochten wij ook aan symptoon bestrijding doen zolang er maar in alle toonaarden werd ontkend dat er een probleem is. Zodra ze officieel erkennen dat het een probleem dan kunnen de gevolgen groot zijn dus liever gewoon mensen omkopen dan officieel te erkennen. Zeker als een imago hebt van kwaliteit...

Dus ik wens iedereen succes maar veel zal men niet gaan bereiken.

[ Voor 57% gewijzigd door Chevy454 op 06-11-2008 21:44 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-06 07:59

mace

Sapere Aude

Dit filmpje uit fight club legt de filosofie erachter mooi uit:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=q7bEkk5GHwg]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 277475 schreef op donderdag 06 november 2008 @ 20:21:

.. nu is dit gevoel omgeslagen in het voor de zoveelste keer genaaid worden door een grote multinational met een verhaaltje dat nog geen 3 weken later niet blijkt te kloppen.

Dit in combinatie met het gegeven dat er meerdere mensen dit verhaal al te horen hebben gekregen, notabene zelfs al een respectabele 5 maanden geleden, doet nu niet bepaald het vertrouwen groeien.
..
Laten we ons eens focussen op gegevens die jij voorhanden hebt. Ten eerste kan Samsung er niks aan doen dat jij een voor de zoveelste keer genaaid voelt door een grote multinational. Dat is niet relevant voor deze casus en moet derhalve ook geen invloed hebben. Daarnaast heb je van een paar mensen op internet gelezen dat ze er al heel lang mee bezig zijn. Je weet niet wie deze mensen zijn, met wie ze hebben gesproken en welke afspraken er zijn gemaakt.

Mijn advies: wacht tot de termijn is verstreken (die van die manager) en vraag wanneer hij een oplossing voor je heeft. Vraag hem ook wat er gebeurt als hij na zijn nieuwe termijn geen oplossing heeft in de zin van een frimware upgrade. Geef aan dat je gebruik wilt maken van die optie na de nieuwe termijn als Samsung niet in staat is om een goede oplossing te bieden. Simpel en zakelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het vaak genaaid worden door grote BV's/multinationals heeft inderdaad niks met deze zaak te maken.

Ik probeer duidelijk te maken dat het altijd op deze manier gaat met dit soort grote BV's met >1.000.000 klanten die allemaal slechts een nummertje zijn in het systeem. Tuurlijk is dit niet gebonden aan deze zaak.
Anoniem: 22659 schreef op donderdag 06 november 2008 @ 21:50:
[...]

Mijn advies: wacht tot de termijn is verstreken (die van die manager) en vraag wanneer hij een oplossing voor je heeft. Vraag hem ook wat er gebeurt als hij na zijn nieuwe termijn geen oplossing heeft in de zin van een frimware upgrade. Geef aan dat je gebruik wilt maken van die optie na de nieuwe termijn als Samsung niet in staat is om een goede oplossing te bieden. Simpel en zakelijk!
@mig:

Als ik je posts zo teruglees, is jouw devies simpelweg: wachten

Dat is nu juist mn hele punt, als je mak als een eendje blijft 'wachten' dan gebeurt er niks
In mn beroep heb ik continu te maken met brokers/BV's met een groot aantal klanten en ik denk dat ik genoeg inzicht heb om te kunnen stellen dat wat jij als de mogelijke oplossing ziet, precies datgene is waar ze bij Samsung BV op hopen.

Om op je punt 'de gegevens die ik voor handen heb' terug te komen:

Persoonsgegevens van degenen die al contact gehad hebben en verdere info zijn uiteraard nog niet verzameld (door mij), maar mochten er volgende stappen gaan komen, dan lijkt het me vanzelfsprekend dat we op die manier de handen ineenslaan en er een gezamenlijke casus van maken, dus inclusief contactpersonen en tijdstippen van contact met de BV Samsung, etcetera. Alle feiten dus.

Het keiharde gegeven wat ik en alle andere 5-gebruikers wel hebben: Samsung zet een product op de markt dat niet voldoet aan de productomschrijving. Alleen dit al kan niet door de beugel. Daarbij komt zelfs nog(zie citaat en bron in eerdere post) het feit dat de 24p ondersteuning als een van de 4/5 'unique selling points' omschreven wordt op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je begrijpt me verkeerd. De inhoud van mijn post is niet wachten, maar afspraken maken! Die manager die je hebt gesproken die begrijpt je probleem. Dat is mooi, want dan snapt hij ook dat er een oplossing dient te komen. Dwing die dan af! Dat kun je alleen niet doen door hem niet in de gelegenheid te stellen met een oplossing te komen. Belangrijk onderdeel van die oplossing is een bepaalde termijn en een antwoord op de vraag als de oplossing niet binnen de gestelde termijn wordt gerealiseerd.

Mocht dit allemaal niet werken dan kun je altijd nog dreigen. Bovenstaande methode levert je weinig stress op en potentieel een beter resultaat. Mocht het echt niet lukken met die manager dan kun je altijd nog gaan straatvechten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het keiharde gegeven wat ik en alle andere 5-gebruikers wel hebben: Samsung zet een product op de markt dat niet voldoet aan de productomschrijving.
Daar heb ik jammer genoeg nog steeds mijn twijfels over. Waarvoor staat 24p Real Movie? Vermoedelijk specificeert het enkel voor het accepteren van een 24p signaal, niet een correcte verwerking. Ik denk daardoor dat het juridisch niet hard te maken is en wij derhalve dus ook niet 'in ons recht staan'. Het is natuurlijk wel erg misleidend, maar niet misleidend genoeg om wettelijk incorrect te zijn denk ik...

Ik was zelf daardoor al blij om te horen dat enkele mannen bij Samsung het probleem geconstateerd hebben en stappen genomen hebben om het op te laten lossen... ik zou ze zelf nog even de tijd geven om het probleem op te lossen, ook al duurt het iets langer dan de eerst aangegeven 4 weken.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 236146 op 06-11-2008 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Uit de reacties begrijp ik een beetje dat de meeste mensen willen wachten tot de termijn van een maand verstreken is, ik vind het prima.

Wel even een kleine kanttekening. Ik Juli heb ik ook met de productmanager gesproken ( al twijfel ik sterk aan zijn functie). deze gaf aan dat het nog maximaal 3 weken zou duren voordat er een update kwam. Inmiddels zijn we ruim 3 maanden verder en jullie krijgen dus weer als antwoord dat het een maandje kan duren. Als jullie nog steeds willen wachten op deze maand vind ik het prima maar ik denk dat als je 80 bent dat je nog te horen krijgt dat het een maandje duurt.

Dan nog een klein dingetje, Samsung zou mij ook op de hoogte houden via e-mail van de status van de update, ik heb nooit wat gehoord. Als je dus wilt wachten heb ik daar respect voor maar houd dit wel even in je achterhoofd.

Indien je het wachten zat bent en is verder wil gaan kijken voor mogelijkheden ben je nog steeds van harte welkom op 24p@live.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nogmaals, maar ik heb zelf de tv niet, ik zou afspraken maken met de persoon die je spreekt bij Samsung. Laat hem de afspraken even bevestigen per email en geef aan dat je op de afgesproken datum erop terug komt en dat je dan een oplossing verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 16:15
Ik volg dit topic ook al een tijdje.

Vraagje: Zou ik de judder ook moeten ervaren bij het afspelen van een 1080P trailer?
Ik heb namelijk al een aantal trailers gedwonload ( Wall-E, Indiana Jones ) en merkte daarbij absoluut geen vertraging / judder.

Heb dit topic al doorgestruind maar kon over Playstation 3 nagenoeg niks vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Prutzer80 schreef op zondag 09 november 2008 @ 11:58:
Vraagje: Zou ik de judder ook moeten ervaren bij het afspelen van een 1080P trailer?
1080p zegt niets. Het gaat om de framerate waarmee je het afspeelt. Het maakt niet uit of het nu 576i 720p of 1080i is. Het gaat om de framerate.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Chevy454 schreef op zondag 09 november 2008 @ 13:24:
1080p zegt niets. Het gaat om de framerate waarmee je het afspeelt. Het maakt niet uit of het nu 576i 720p of 1080i is. Het gaat om de framerate.
Mwoah, als het interlaced materiaal is dan wordt het ook al anders natuurlijk. Aangezien het bij 24p materiaal altijd om progressive materiaal gaat.

Maar ik snap je punt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 267445

Ik heb de LE32a656 met de DMP-BD35 Blu-ray Speler en ook ik heb judder op mijn tv met 24p weergave.
Dus het is niet alleen de 5-serie. :(

Ok, net maar weer eens gebeld met hoofdkantoor, (ongeveer een maand na mn 1e gesprek)

Meneer weet in ieder geval dat er 'hard aan wordt gewerkt in de fabriek en dat er meer testen gedaan worden' en kan verder geen uitspraken doen'.

Op mijn opmerking 'u gaf mij aan dat het 3-4 weken zou duren' zei meneer: 'ja meneer ik kan u natuurlijk niets verzekeren'.

Deze man heeft inmiddels een andere functie gekregen binnen samsung. En wilde mij ook verder niet meer te woord staan 'ja meneer ik ga u niet weer van voren af aan alles uitleggen'.

Ik heb de naam van zijn plaatsvervanger (zit momenteel in meeting) maar vraag me af of het slim is om die naam hier te posten.

Nee, dat is niet slim. Bel die kerel (Y) eerst op, geef aan dat meneer X 4 weken geleden heeft beloofd een oplossing te bieden, hierin niet geslaagd is en dat X naar hem heeft verwezen. Vervolgens afspraken maken over de voortgang en mocht er een concreet resultaat uitkomen dan kun je zeggen dat een aantal vrienden hetzelfde probleem hebben en je vraagt hem wat zij moeten doen. Indien zij contact moeten opnemen met Y dan geef je die naam per DM of e-mail. ;)

Ja ik snap wel wat je zegt, maar ik ga dus echt niet nog een maand wachten he :-D.
Jij vergeet in je posts, dat de dingen die wij als 'afspraken' zien, door BV's niet zo nauw worden genomen. Denk je nu echt dat een hoge piet binnen Samsung een afspraak met een 'simpele consument' serieus neemt? natuurlijk niet! Dat vind ik dus een beetje scheef aan je antwoorden, verder ben ik het 100% met je eens. :-)

Als er over een maand nog niks bekend is dan komt die naam hier dus pontificaal in vetgedrukte letters in dit topic.

Anoniem: 80922

Je moet je rechten gewoon opeisen desnoods met een kort geding. Of die bedrijven het nauw nemen moet je als consument niks boeien, als ze niet nakomen waar jij recht op hebt mogen zij boeten.

Dat lijkt me als je geen rechtsbijstandsverzekering hebt een nogal risicovolle zaak. Je weet dat je alle kosten van de tegenpartij moet vergoeden indien je verliest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 17:15

T-8one

take it easy, take a sisi

Anoniem: 277475 schreef op donderdag 13 november 2008 @ 15:38:

Als er over een maand nog niks bekend is dan komt die naam hier dus pontificaal in vetgedrukte letters in dit topic.
Niet doen.
Daarmee disqualifiseer je jezelf.
Als jij de man spreekt, heeft hij de pet van Samsung op, als jij z'n naam hier vetgedrukt plaatst pak je hem persoonlijk. Misschien heeft hij met Samsungpet op wel gewoon instructies van z'n baas gekregen om je af te wimpelen met een maand, daar kan die man persoonlijk niets aan doen.
Als je er echt werk van wilt maken moet je Samsung aanpakken, niet de persoon die je hebt gesproken of andere individuele Samsung medewerkers.
Kijk eens of bijvoorbeeld het tv programma kassa er iets mee kan, of probeer het eens bij de consumentenbond.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262602

T-8one schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 07:52:
[...]

Niet doen.
Daarmee disqualifiseer je jezelf.
Als jij de man spreekt, heeft hij de pet van Samsung op, als jij z'n naam hier vetgedrukt plaatst pak je hem persoonlijk. Misschien heeft hij met Samsungpet op wel gewoon instructies van z'n baas gekregen om je af te wimpelen met een maand, daar kan die man persoonlijk niets aan doen.
Als je er echt werk van wilt maken moet je Samsung aanpakken, niet de persoon die je hebt gesproken of andere individuele Samsung medewerkers.
Kijk eens of bijvoorbeeld het tv programma kassa er iets mee kan, of probeer het eens bij de consumentenbond.
Helemaal mee eens. Ik begrijp je frustratie, maar dit gevoel mag het niet winnen. Op dat moment gooi je je eigen beeldscherm in. Het beste zou zijn om je eens in het wetboek te verdiepen. Zo dacht ik dat er bijvoorbeeld een artikel is dat zegt dat: als het overeengekomene (Samsung 552) niet overeenkomstig is met de overeenkomst (24p movie mode), dan mag de overeenkomst eenzijdig verbroken worden. Zoiets ofzo. Dit zou dus betekenen: als Samsung iets geleverd heeft wat niet doet wat zou moeten doen, jij dan het recht hebt om hem terug te brengen.

Is er een advocaat in de zaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja hoor ;)

Klik

Ik sluit me alleen wel even aan bij het volgende:
Anoniem: 236146 in "Het grote 24p 5 series probleem"

Ik zou het dus niet zover laten komen dat je ervoor naar de rechtszaal moet, aangezien je dat alleen maar geld gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Er is inmiddels op de webite van Samsung een nieuwe firmware versie te downloaden, namelijk T-PRLPEUMD 1019.0. Deze is op 21 november geplaatst. Iemand al ervaring met deze nieuwe update? Ik ben zelf nu niet in de gelegenheid om het te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Even een kleine schopje omhoog. Is er al iemand die de nieuwe update heeft geprobeerd en weet of dit het 24p probleem verhelpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosto
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-06 13:58
1019 geinstalleerd... Van 't weekend blueray gekeken (Iron Man) maar 24p juddert dus nog steeds. Geen verbetering tov de vorige firmware ;( .

Stay young forever!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 267445

Mensen, misschien is Samsung niet het probleem.
Lees het volgende artikel eens:

http://www.projectorcentral.com/judder_24p.htm

Het valt mij trouwens op dat die judder op mijn tv het ergst is met DFW (Dutch FilmWorks) schijfjes. Bij mijn andere films is het lang zo erg niet.

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 267445 op 24-11-2008 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-05 11:47
Anoniem: 267445 schreef op maandag 24 november 2008 @ 14:58:
Mensen, misschien is Samsung niet het probleem.
Lees het volgende artikel eens:

http://www.projectorcentral.com/judder_24p.htm
Ik snapte toch al niet waarom ze tegenwoordig uberhaupt nog in 24p schieten. De overstap naar 60Hz moet toch niet zo moeilijk zijn.

Ik hoop snel dat ze Blu rays in 60 Hz gaan uitbrengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

60p kost veeeeeeeeel meer ruimte dan 24p (meer dan 3x), tevens worden de meeste films nog op ouderwets celluloid geschoten en zijn dus 24p.

Een aantal schijven zijn al in 60p beschikbaar hoor, persoonlijk gezien zou ik 30p ook al prima vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-06 16:01

Bejit

Svenska Faderland

Anoniem: 262602 schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 12:28:
[...]

Helemaal mee eens. Ik begrijp je frustratie, maar dit gevoel mag het niet winnen. Op dat moment gooi je je eigen beeldscherm in. Het beste zou zijn om je eens in het wetboek te verdiepen. Zo dacht ik dat er bijvoorbeeld een artikel is dat zegt dat: als het overeengekomene (Samsung 552) niet overeenkomstig is met de overeenkomst (24p movie mode), dan mag de overeenkomst eenzijdig verbroken worden. Zoiets ofzo. Dit zou dus betekenen: als Samsung iets geleverd heeft wat niet doet wat zou moeten doen, jij dan het recht hebt om hem terug te brengen.

Is er een advocaat in de zaal?
Samsung hoeft helemaal niks.

Zij hebben geen overeenkomst met jou als consument. Met klachten over de TV moet je bij de verkoper zijn, die vervolgens de fabrikant aansprakelijk moet stellen voor het probleem.

Doordat je direct de fabrikant aanspreekt vanwege dit probleem, heb je risico dat je de verkoper niet meer aansprakelijk mag stellen voor dit probleem. Kortom jullie zetten jezelf buitenspel door gelijk met Samsung contact te leggen.(Samsung is niets verplicht aan jullie)

Nu hopen dat Samsung service hoog in hun vaandel hebben staan, want het was slimmer geweest om af te stappen op de verkoper.(En als deze je verwijst naar de fabrikant ivm overmacht, kan je gewoon iets met de fabrikant regelen zonder dat de verkoper zijn aansprakelijkheid verliest)

Systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik ben momenteel aan het kijken naar een Samsung televisie uit de 4 serie. Heeft deze tv dit probleem ook? Ze adverteren namelijk wel met 24p.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• dr.cody
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-03 00:21

dr.cody

Heb je der vaker last van?

Bejit schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 09:20:
[...]

Samsung hoeft helemaal niks.

Zij hebben geen overeenkomst met jou als consument. Met klachten over de TV moet je bij de verkoper zijn, die vervolgens de fabrikant aansprakelijk moet stellen voor het probleem.

Doordat je direct de fabrikant aanspreekt vanwege dit probleem, heb je risico dat je de verkoper niet meer aansprakelijk mag stellen voor dit probleem. Kortom jullie zetten jezelf buitenspel door gelijk met Samsung contact te leggen.(Samsung is niets verplicht aan jullie)

Nu hopen dat Samsung service hoog in hun vaandel hebben staan, want het was slimmer geweest om af te stappen op de verkoper.(En als deze je verwijst naar de fabrikant ivm overmacht, kan je gewoon iets met de fabrikant regelen zonder dat de verkoper zijn aansprakelijkheid verliest)
Dit zou dus betekenen dat alle fabrikanten kut apparatuur kunnen maken zonder daar dus aansprakelijk voor hoeven te zijn? Mooie wereld leef jij in dan... 8)7

Wordt alles dus afgeschoven naar de verkopende partij. Zij hebben dat product toch niet gemaakt? Of zie jij bussen vol met Chinese arbeiders bij jou de mediamarkt inlopen elke ochtend?

Zo jammer...

Maar goed, ik heb een LE40F86 waar dit probleem zich ook voordoet. Zowel af en toe wat judder --> 24p (kan ik mee leven) maar van die moving bars bij vooral donkere wazige scenes wordt ik een beetje kniftig van. Had een Samsung monteur langs maar kon het probleem helaas niet repliceren. Maar voor de rest ben ik erg tevreden over hoe Samsung zijn klanten te hulp schiet. Kreeg een gloed nieuwe 720n LCD monitor aangeboden toen ik hun had gebeld over een probleem met de menuknoppen van dat scherm. Ik was dus meer dan blij. :*) Ga ze zo weer even bellen voor mijn TV gezien ik deze nu wel weet te repliceren. We shall see...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-06 10:32
Iemand nog updates?
Ik heb van het wiekend voor het eerst een blue-ray bekeken en inderdaad dit probleem komt ook naar voren. Tevens vind ik het raar dat er hier niet zo heel veel mensen zich melden terwijl er toch bosjes van deze tv's worden verkocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Westereen schreef op woensdag 03 december 2008 @ 21:26:
Tevens vind ik het raar dat er hier niet zo heel veel mensen zich melden terwijl er toch bosjes van deze tv's worden verkocht...
Mensen "zien" dit niet hè. Die vinden het Blu-ray beeld sowieso supermooi en kijken de film lekkerbaardend maar met judder af. De meeste mensen zijn niet zo gericht op perfecte kwaliteit denk ik. Is al duidelijk te zien hoe de meeste mensen hun tv's hebben ingesteld bijvoorbeeld.

• Brad Pitt
Twee weken verder reeds weer. Geen nieuws whatsoever...?

• Mektheb
  • Laatst online: 03-06 12:07
Ik heb de zelfde tv en heb ook het probleem , met blueray en met HD-DVD interesseren doet het me niet echt...het valt mij niet op en me vriendin ook niet....

Kijk als ik er echt op ga letten zie ik het en dan ga ik me er aan irriteren heb hem nu 5maanden die tv dus nog 1,5jaar te gaan en dan komt er toch een ander
Maar hoop wel voor de gene die er over onderhandelen en praten met samsung het opgelost word en misschien meld ik me dan alsnog ookal is het alleen uit princiepe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wenze
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-11-2024
Ik heb de tv ook en wist nog niet of het door me speler kwam dus had nog niet gereageerd. Nu weet ik zeker dat het judder is en ik baal er wel flink van aangezien ik alleen 24p hd-films kijk. Ik heb dus gebeld met Samsung wat natuurlijk hopeloos is omdat je dan iemand aan de lijn krijgt die even op de site gaat kijken en zegt vervolgens dat hij het wel moet kunnen afspelen omdat het in de specificaties staat.

Zover ik weet zijn er erg weinig hdtv's die 24p af kunnen spelen toch? Het gekke is dat je er niemand over hoort. Ik vind het gewoon belachelijk dat je 1000 euro voor een tv betaald waarvoor ze reclame maken dat hij 1080p is terwijl je dat eigenlijk niet fatsoenlijk kan afspelen omdat alle hd 1080p content 24p is. Ik vind het dan ook een slecht product.

Ik denk dat we als consument kunnen blijven bellen naar Samsung maar dat het geen zin heeft. Zelf ben ik er voor om contact op te nemen met bijvoorbeeld Radar. Wat zijn jullie volgende stappen?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spuke
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-06 22:20
Nog niets nieuws?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry Tower
  • Laatst online: 28-05 21:48
Ik zie dat er nieuwe firmware is gelanceerd. 1019. Echter, de 6-serie die nl dezelfde firmware gebruikt, zit al aan 1020. Iemand die het aandurft om die 1020.1 om zijn tv te zetten?
Uiteraard hebben we weer geen changelog van Samsung :s

System 1: Q6600 Asus P5N-E Geforce 8800 GTS 4 GB Ram 640 GB || System 2: imac early 2010 i7 2.93Ghz 4GB 27inch || mobile: macbook early 2007 2GHz 2GB/320GB * Sony P200 * Nokia 6230i/Nokia 6500/Nokia E52

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Net maar weer eens gebeld met het hoofdkantoor (productmanager LCD-tv's)

EXACT HET ZELFDE VERHAALTJE ALS 2,5 MAAND TERUG

'Ik weet dat er aan gewerkt wordt, maar ik kan nu niet precies vertellen wanneer er een oplossing komt'

Stelletje schoften is het ook he, beetje de consument aan het lijntje houden, dat mag nu wel duidelijk zijn lijkt mij zo :( .

Heb meneer dan ook gevraagd voor een passende oplossing om mijn geld terug te krijgen, om zodoende een andere TV te kunnen kopen. De snelste oplossing volgens hem: Opsturen voor reparatie.

Waarop ik vraag: 'dus dan moet ik iets opsturen waarvoor Samsung in eerste instantie helemaal geen reparatie KAN uitvoeren? '

5 seconde stilte... 'eehm ja meneer, dit is de snelste mogelijkheid'

Erg mijn best moeten doen om niet onbeschoft te gaan doen want had hem goed zitten natuurlijk.. Maar ik moet maar eens met de reparatie service bellen voor een afspraak.. **zucht**.... |:(

Vraagje trouwens voor de Saumsung 5 serie gebruikers hier:
Ik gebruik zelf een PS3 via HDMI.
Bij sommige games, stottert de TV aanzienlijk als je 'filmplus' aan hebt staan. (bijvoorbeeld FIFA 09 ).
Bij het uitschakelen van 'Filmplus' is dit direct verholpen. Echter, dit blijft steevast weer automatisch aanswitchen telkens na circa 10 minuten spelen.

Een soortgelijk probleem doet zich voor bij het gebruiken van de HDMI uitgang van mijn laptop (k gebruik de LCD TV regelmatig als monitor voor audio-bewerking e.d), echter gaat het dan om de aspect-ratio instelling die steeds wijzigt van 'alleen scannen' naar 'zoom'. Hoogst irritant, aangezien je bij de functie 'zoom' je taakbalk niet ziet en dus om de 10 minuten weer met die (erg slome) afstandsbediening in de weer moet.

Vroeg dit snel even tussendoor aan de Samsung man, en hij stelde dat dit wellicht lag aan het HDMI signaal wat je apparaat uitzendt, dat de TV hier automatisch de beste instelling voor kiest. Klonk mij nogal vaag in de oren. Als je een functie uitschakelt op je tv, mag je er immers toch vanuit gaan dat deze functie niet steeds weer aanfloept?

WIE o WIE kan mij helpen op dit vlak? Alvast heel erg veel dank!

OT: Mailtje gestuurd naar 24p@live.nl. Wil er nu wel eens echt werk van maken. :(

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 277475 op 12-01-2009 11:13 . Reden: TYPO ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:24
Heb zelf een xbox360 op mn LE37A552 aangesloten, voorheen component, maar van het weekend even op HDMI gekeken of het beeld beter is (kabeltje geleend van iemand), maar de problemen die jij hebt had ik geen last van. Heb hem op e-mode spel gezet en geen problemen met het beeld (geluid gaat over versterker heen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pannekoek81 schreef op maandag 12 januari 2009 @ 10:20:
Heb zelf een xbox360 op mn LE37A552 aangesloten, voorheen component, maar van het weekend even op HDMI gekeken of het beeld beter is (kabeltje geleend van iemand), maar de problemen die jij hebt had ik geen last van. Heb hem op e-mode spel gezet en geen problemen met het beeld (geluid gaat over versterker heen)
Dat doe ik niet, ik schakel slechts de filmplus functie uit in het menu.
Vind de beeldkleur in de 'e-mode: spel' niet mooi. Veel te donker.

Lijkt me dat je ook gewoon de functie uit zou moeten kunnen zetten zonder de e-mode in te stellen. Het kan ook, alleen dat ding blijft terugswitchen! :?

Vind sowieso al die 'presets' echt waardeloos. Het voelt allemaal aan als 'leuk geprobeerd, maar net niet'
Ik krijg echt te vaak het gevoel dat de TV het gewoon allemaal niet aankan en dat deze matige functies er slechts op zitten, zodat Samsung iets moois in de specs te zetten voor de verkoop. ( ahum 24P ondersteuning... :X .)
Samsung heeft wat dit betreft nog veel te leren in mijn ogen. Maar goed, ik HOEF die presets niet te gebruiken, als alleen die filmplus alleen nou maar niet steeds terugfloept ben ik blij...
(For the record: dat is totdat ik het toestel heb geretourneerd en mn geld terugheb uiteraard O-) )

Iemand die me met dit probleem kan helpen?

**EDIT** na wat zoekacties op verschillende fora (engelstalig ook) Lijkt dit gewoon weer een ander probleem dat niet opgelost kan worden. Kon er ook nog wel bij... ;(

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 277475 op 12-01-2009 13:08 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djurbus
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-03 11:04
Anoniem: 277475 schreef op maandag 12 januari 2009 @ 10:16:
Bij sommige games, stottert de TV aanzienlijk als je 'filmplus' aan hebt staan. (bijvoorbeeld FIFA 09 ).
Bij het uitschakelen van 'Filmplus' is dit direct verholpen.
Deze ervaring heb ik helaas ook, in de "filmplus-stand" stottert met name FIFA 09 echt als een gek. Deze optie heb ik dan ook op alle bronnen maar snel uitgeschakeld. Echter het vanzelf terugswitchen waar je over schrijft, dat komt mij niet bekend voor. Is de "filmplus-stand" éénmaal uitgeschakeld dan blijft deze dat bij mij ook en hoef ik deze niet telkens handmatig weer uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyFun
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Djurbus schreef op maandag 12 januari 2009 @ 20:10:
[...]
Deze ervaring heb ik helaas ook, in de "filmplus-stand" stottert met name FIFA 09 echt als een gek. Deze optie heb ik dan ook op alle bronnen maar snel uitgeschakeld. Echter het vanzelf terugswitchen waar je over schrijft, dat komt mij niet bekend voor. Is de "filmplus-stand" éénmaal uitgeschakeld dan blijft deze dat bij mij ook en hoef ik deze niet telkens handmatig weer uit te schakelen.
Heb hier ook een Samsung 37" staan uit de 5 serie, maar nog niet aangesloten.
Wacht op me Samsung BD-2500 ..echter begin ik me zorgen te maken als ik dit lees :X

Waarom geen brief naar Kassa schrijven? Met genoeg klachten doen ze er wel wat aan!
Is een hot onderwerp...bluray/HDTV! Pakken ze vast wel op en Samsung wil dat natuurlijk niet :+

Defunctus Deo Juvente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga radar of kassa benaderen. (mijn voorkeur gaat uit naar Radar)

Heb al een mail maar 24P@live.nl gestuurd, maar krijg geen reactie,

Daarom: Mail aub naar schuring.b[apenstaart]gmail[punt]com indien je me wilt helpen om een case op te stellen.
Des te meer mensen des te beter.

Denk dat Samsung liever ons consumenten geld terug geeft, dan negatief in de aandacht te komen in de media.

Ik hoop op julle medewerking, ik ga er in ieder geval werk van maken :)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 277475 op 15-01-2009 17:23 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anyone?

Heb pas 2 reacties in mn e-mailbox.
Kom op mensen heb wel wat meer support nodig willen we wat bereiken hiermee ( denk aan 5-10 individuen)

Ik reken op jullie! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 283287

Hallo allemaal,

Ik heb ook last van deze (zeer ergerlijke) "judder", ik heb een 46A558. Ik had mijn pc eerst aangesloten via VGA kabel, maar hier waren een aantal fouten op het scherm. Het beeld werd driedubbel weeregeven naast elkaar, steeds minder goed zichtbaar (beetje moeilijk uit te leggen, het leek een beetje op het inbrandingseffect op een plasma.) Een probleem waar ik minder aan kon doen was een horizontale beeldlijn, of "vertical sync" lijn net boven het midden van het scherm.

Ik had een HDMI kabel gekocht en deze aangesloten (dus Ati HD 3870 -> DVI naar HDMI adapter -> kabel -> scherm.) Het eerste probleem was dat het beeld niet het hele scherm vulde, maar dit was makkelijk te verhelpen met wat scaling options in Catalyst.CC.

Vervolgens heb ik veel verschillende videos bekeken en verschillende instellingen geprobeerd. Ook ik merkte meteen het "schokkende" beeld bij bewegende scenes. Of ik het beeld nou op 60, 50, 24hz etc. zette maakte niet veel uit. Ik had het overal, bij sommige instellingen meer dan andere.

Ikzelf wist zo één, twee drie niet waar dit aan lag. Ik weet zelf niet hoe de(ze) tv werkt en voor mij leek het gewoon alsof de tv het beeld niet kon "verwerken" bij veel bewegend beeld/pannen stoterde het beeld als het ware. Een paar dingen die ik dacht;
- "zit er een chip in die beeldverbetering toepast, maar niet snel genoeg is om dit te doen bij 1080p24/50/60".
- "Heeft het beeldscherm een te langzame reactie snelheid (ms) en ziet er daarom zo uit bij beeld waar veel gebeurt"

Weet iemand intussen wat het probleem precies is? Ik weet neit of dit op te lossen is met een update, vooral omdat ik niet weet hoe deze tv werkt, of wat het probleem precies is.

Ik moet wel zeggen dat ik het redelijk waardeloos vind, de rest van het huis kijkt gewone tv, of via de schotel etc. Ik zou de tv alleen gebruiken voor HD materiaal via mijn pc, maar dit heeft dus nu geen zin.

P.s als het beeld niet aan eht pannen is en je hebt 1080p materiaal, pfjoe! prachtig beeld, maar met dit probleem nagenoeg irrelevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Anoniem: 277475 schreef op maandag 12 januari 2009 @ 10:16:

Bij het uitschakelen van 'Filmplus' is dit direct verholpen. Echter, dit blijft steevast weer automatisch aanswitchen telkens na circa 10 minuten spelen.

Een soortgelijk probleem doet zich voor bij het gebruiken van de HDMI uitgang van mijn laptop (k gebruik de LCD TV regelmatig als monitor voor audio-bewerking e.d), echter gaat het dan om de aspect-ratio instelling die steeds wijzigt van 'alleen scannen' naar 'zoom'. Hoogst irritant, aangezien je bij de functie 'zoom' je taakbalk niet ziet en dus om de 10 minuten weer met die (erg slome) afstandsbediening in de weer moet.

Vroeg dit snel even tussendoor aan de Samsung man, en hij stelde dat dit wellicht lag aan het HDMI signaal wat je apparaat uitzendt, dat de TV hier automatisch de beste instelling voor kiest. Klonk mij nogal vaag in de oren. Als je een functie uitschakelt op je tv, mag je er immers toch vanuit gaan dat deze functie niet steeds weer aanfloept?

WIE o WIE kan mij helpen op dit vlak? Alvast heel erg veel dank!
lijkt mij dat je de hotel functie nog aan hebt staan, maar zeker weten doe ik dat niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Sinds twee weken ook eigenaar van een samsung 40A552. Nu ik een beetje verdiept begin te raken in de wereld van HD bronnen (en dus ook 24p) erger ik me kapot! Gebruik m'n pc om .mkv en bluray's af te spelen maar t is gewoon niet vloeiend weer te geven. PC stuurt netjes 1080p24 uit maar hoh maar goede weergave. Ik ga morgen ns terug naar de winkel. Zij adverteerden er mee dus zij hebben mij iets geleverd wat ik niet gekocht dat te hebben. Kijken wat ze zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
r0el schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 14:53:
Zij adverteerden er mee dus zij hebben mij iets geleverd wat ik niet gekocht dat te hebben. Kijken wat ze zeggen :)
Ligt er natuurlijk aan wat Samsung bedoelt met Real Cinema. Als dat gewoon betekent "apparaat accepteert 24p-content maar geeft het schokkend weer" heb je weinig te zeggen denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Niet online
Brad Pitt schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 14:57:
[...]

Ligt er natuurlijk aan wat Samsung bedoelt met Real Cinema. Als dat gewoon betekent "apparaat accepteert 24p-content maar geeft het schokkend weer" heb je weinig te zeggen denk ik ;)
Heb ik t vanmiddag ook met de verkoper over gehad; dat zou hetzelfde zijn als zeggen dat een tv 1080p kan weergeven maar het in t blauw weergeeft. Hij accepteert t wel maar hoe dat doet er niet toe. Onzin argument dus! Je mag als je een tv koopt toch redelijkerwijs verwachten dat datgeen wat geadverteerd wordt ook daadwerkelijk vloeiend afgespeeld wordt?
Maar in de winkel; geen geld terug, mag m wel ruilen. Dat laatste wil ik niet; alleen als ik er 250 euro bijleg dan heb ik een 24p/hz capabele televisie. Wordt dus morgen een brief schrijven om ze in gebreken te stellen wegens wanprestatie. Er wordt mij een eigenschap medegedeeld die het apparaat niet blijkt te bezitten :X

Welke samsung toestellen hebben nou geen last van judder? Ook de 6 serie? Of is de oplossing voor het probleem alleen een 100Hz kopen?

[ Voor 7% gewijzigd door r0el op 06-02-2009 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De 6-serie is prima wat dat betreft ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puntinator1
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:30
Gister met samsung gebeld en gevraagd wat ze met "1080 24p Real Movie : Ja" bedoelen.
De medewerker heeft de defenitie even voorgelezen waarin o.a. gemeld wordt dat de tv over moet kunnen schakelen naar 50hz.
Mijn le37A552 doet alleen 60hz dus 2-3 pulldown dus judder. Balen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 290009

Anoniem: 277475 schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 13:23:
Ik ga radar of kassa benaderen. (mijn voorkeur gaat uit naar Radar)

Heb al een mail maar 24P@live.nl gestuurd, maar krijg geen reactie,

Daarom: Mail aub naar schuring.b[apenstaart]gmail[punt]com indien je me wilt helpen om een case op te stellen.
Des te meer mensen des te beter.

Denk dat Samsung liever ons consumenten geld terug geeft, dan negatief in de aandacht te komen in de media.

Ik hoop op julle medewerking, ik ga er in ieder geval werk van maken :)
Geef ff jou email adres op de juiste manier door. Ik kan niet uitvogelen wat jou adres is.

Ik wil er ook werk van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 290009

Ondertussen heb ik een onderwerp aangemaakt op trosradar!

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=68385

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Niet online
Brief getikt die morgen naar de winkel gaat:
http://www.fileshost.com/download.php?id=2ADD15141
hopen op ontbinden of vernietigen van de overeenkomst!

[ Voor 221% gewijzigd door r0el op 09-02-2009 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
r0el schreef op zondag 08 februari 2009 @ 21:51:
Brief getikt die morgen naar de winkel gaat:
http://www.fileshost.com/download.php?id=2ADD15141
hopen op ontbinden of vernietigen van de overeenkomst!
en al wat van de winkel gehoord??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:24
Henry Tower schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 20:27:
Ik zie dat er nieuwe firmware is gelanceerd. 1019. Echter, de 6-serie die nl dezelfde firmware gebruikt, zit al aan 1020. Iemand die het aandurft om die 1020.1 om zijn tv te zetten?
Uiteraard hebben we weer geen changelog van Samsung :s
En iemand al een update gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Geldt dit probleem ook met een 4-serie? Weet iemand dat?
Heb vandaag een samsung blu Ray speler aangesloten en dat ziet er wel goed uit.
Alleen in de snelle scenes lijkt er wat vertraging in het beeld te zitten. TV geeft netjes 1080P 24Hz aan. (HDready TV)
Weet niet zeker of dit Judder genoemd mag worden...

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Ecodan

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-05 20:06

NvM

AUijtdehaag schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 22:28:
Geldt dit probleem ook met een 4-serie? Weet iemand dat?
Heb vandaag een samsung blu Ray speler aangesloten en dat ziet er wel goed uit.
Alleen in de snelle scenes lijkt er wat vertraging in het beeld te zitten. TV geeft netjes 1080P 24Hz aan. (HDready TV)
Weet niet zeker of dit Judder genoemd mag worden...
Dus je neemt aan dat er 'judder' is, omdat je hier gelezen hebt dat het voorkomt bij de 5 serie van Samsung. Je weet het echter niet zeker, en bent dus zelf niet in staat om het waar te nemen, dus vraag je het in dit topic. Maar waarom zou je voor jezelf een probleem willen creëren wat je zelf niet kunt waarnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:58
Ik volg dit topic al een tijdje, aangezien ik op zoek was naar een nieuwe 32" scherm. En ik moet zeggen dat ik het werkelijk schandalig vindt dat er nog steeds geen oplossing is voor dit 'grote' probleem. Het lijkt wel of Samsung zich niet richt op mensen die waarde hechten aan de beeldkwaliteit i.c.m. het goed werken van features.

Ik leef met jullie mee en dankzij dit geweldige topic, heb ik geen Samsung gekocht. Ook de 6 serie heb ik uit principe niet gekocht. Bedankt dus en ik hoop dat er snel een oplossing mag komen.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat
  • Laatst online: 20-05-2020

Repeat

:')

Ik heb zoveel films en series op mn pc staan, allemaal met een framerate van 23,9 oid. Dit is dan toch 24p materiaal? Waarom zie ik op mn pc monitor die ook gewoon 60hz is dan geen judder :?

Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
NvM schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 01:32:
Dus je neemt aan dat er 'judder' is, omdat je hier gelezen hebt dat het voorkomt bij de 5 serie van Samsung. Je weet het echter niet zeker, en bent dus zelf niet in staat om het waar te nemen, dus vraag je het in dit topic. Maar waarom zou je voor jezelf een probleem willen creëren wat je zelf niet kunt waarnemen?
AMEN _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat een onzin om hier zo lyrisch over te doen. Zie niets vreemds aan die vraag. 24p-content schokt nu eenmaal als de neten he, zonder processing-foefjes te gebruiken, door het gebrek aan beelden per seconde.

Dat iemand denkt dat zijn 4-serie (die 24p goed weergeeft trouwens) juddert omdat het beeld niet vloeiend gaat is niets raars aan, dat doet mijn Pioneer met 'goede' 24p-weergave ook. Ook op 72Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat
  • Laatst online: 20-05-2020

Repeat

:')

Anoniem: 275797 schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 22:52:
[...]

Wat een onzin om hier zo lyrisch over te doen. Zie niets vreemds aan die vraag. 24p-content schokt nu eenmaal als de neten he, zonder processing-foefjes te gebruiken, door het gebrek aan beelden per seconde.

Dat iemand denkt dat zijn 4-serie (die 24p goed weergeeft trouwens) juddert omdat het beeld niet vloeiend gaat is niets raars aan, dat doet mijn Pioneer met 'goede' 24p-weergave ook. Ook op 72Hz.
Waarom schokt alles van 23,9 fps wat ik op mn pc heb met gewone 60hz lcd monitor dan niet ? :?

Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-04 14:35
Is hier ondertussen al een oplossing voor of is die beloofde firmware upgrade al uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:10
Wordt de judder niet minder wanneer de speler op 50 of 60 hz wordt gezet?

ik vraag me altijd af wanneer ik dit soort problemen lees: hebben jullie de tv niet getest dan toen jullie hem hebben gekocht??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Ferry34 schreef op maandag 30 maart 2009 @ 22:44:

ik vraag me altijd af wanneer ik dit soort problemen lees: hebben jullie de tv niet getest dan toen jullie hem hebben gekocht??
Jawel tuurlijk wel, maar eventjes in de winkel en het is me toen totaal niet opgevallen. Komt hier nou nog een firmware update voor of wat staat er op de planning :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126311

Ik heb inderdaad ook last van dit probleem. Als ik mijn xbox op de tv (LE40A552) aansluit, dan is het beeld super. Als ik films kijk, dan is er ook weinig mis mee, totdat het beeld verschuift over een stuk landschap (bijv planet earth). Je kunt dan duidelijk zien dat het beeld stotterend langs het landschap verschuift. :( Ik dacht dat dit aan de combinatie WMV-HD/xbox/tv lag, en hoopte eigenlijk dat dit niet zou optreden bij bijv bluray, maar dit is blijkbaar dus niet het geval |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:54
Ferry34 schreef op maandag 30 maart 2009 @ 22:44:

Het probleem valt kennelijk pas op met 24fps beeldmateriaal met langzaam pannende beelden.
En laten ze dat nou niet al te vaak in de winkel afdraaien, zou ik zelf ook niet doen, je gaat als verkoper natuurlijk niet jezelf onnodig in je voet schieten.

[ Voor 16% gewijzigd door Helox-in-a-box op 31-03-2009 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:54
Ik heb sinds een week of 3 nu een Conceptronic CFULLHDMAi om fullhd beeld te streamen via het netwerk.
Nu viel het mij direct al op dat het beeld schokte. Vooral bij langzaam wegdraaiende beelden. Iets van een schokje iedere seconde. Ik begin me er steeds meer aan te ergeren en had al wat lopen zoeken op internet over dit probleem.
Tot nu toe was ik nog niets tegen gekomen wat me echt geholpen heeft. De nieuwste firmware van samsung gedownload (geen effect), zelfs de CFULLHDMAi al vervloekt omdat ie het niet goed zou doen.

Op zich ben ik blij dat ik nu weet waar het probleem in zit, maar aan de andere kant is het DIEP DIEP DIEP triest dat ik eigenlijk gewoon 800 euro de gootsteen heb doorgespoeld voor deze klote tv. (ik heb de Samsung LE32A552).

Brunoxide, ben jij nog bezig met het een of ander? Case of whatever, ik bied me hierbij aan om te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

*gemaild naar brunoxide. Hopelijk ben ik niet te laat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:24

spanx

_Sp[A]nX_

Ik had aan het begin van de week het krantje van de Wehkamp in de bus gekregen met een ongelovelijke aanbieding.

De LE40A552 voor € 599,-!!! Ik dacht voor Full HD + 24p is dat geen geld en kan ik die niet laten staan.

Gisteren bij een "soort van Daan Dansen/media markt" naar binnen gegaan met het idee "ze zullen hem niet hebben staan"

Maar, gelukkig hadden ze hem wel staan! de 37"en de 40".. de 40 stond ergens hoog op een stelling .

Ik vroeg of ik de 40 " 552 kon zien op blu-ray maar aangezien de 37" dichterbij stond hadden we die maar even gepakt.

Ik SCHROK ...... ze hadden een blu-ray draaien met natuurbeelden... savanne africa... langzaam bewegende beelden op grote vlakten .... oerwouden.... hevig schokkend....

Ik dacht echt dat ligt aan de blu-ray...heb gelijk gevraagd om een blu-ray met veel bewegende beelden (DEMO) (spiderman cars en andere kleine stukjes)

Maar toen was het schokken niet meer te zien (denk ik)..... dus begon ik al te twijfelen... veel op internet gezocht gisteren en eergisteren voor info over het scherm en zie ik vanochtend deze thread ! (ik wou hem morgen ochtend bestellen)

kort en krachtig: ik ga hem niet kopen! Ik kijk al voor de 40A656 100Hz maar die is wel een stuk duurder (789) ex verzendkosten.

Of heeft iemand een andere tip?

iig wens ik jullie heel veel succes en ik houd deze thread nog wel even in de gaten!

[ Voor 2% gewijzigd door spanx op 01-04-2009 10:20 . Reden: tekst liep niet goed ]

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Jongens,

Ik heb wel wat antwoorden voor jullie.

Ik heb sinds afgelopen zondag een Samsung LE37A556, bevalt me prima maar ook het zelfde probleem met 24p.

Na lang bellen met de winkel heb ik ze eindelijk zo ver gekregen om contact voor me op te nemen met samsung en het volgende is hier uit gekomen:

Samsung heeft aan de winkel verteld dat het dus een bekend probleem is en dat het inmiddels ook al op te lossen is. Om het op te lossen komt er een monteur bij je langs met een compleet nieuwe software voor de TV en deze zal dan geinstalleerd worden. De update is niet beschikbaar op de website omdat daar alleen firmware update's op staan en het hier gaat om volledig nieuwe software.

Anyway, de winkel heeft me net verteld dat ze een monteur bij me langs gaan sturen en als het goed is krijg ik morgen een telefoontje om een afspraak te maken. De monteur moet dus een nieuwe software bij zich hebben =\

Weet niet echt of ik dit allemaal moet geloven maar ik wacht het even af en ik hou jullie op de hoogte.

Als ik jullie was zou ik ook maar eens even met samsung bellen en melden dat er blijkbaar een nieuwe software versie uit is!

Ik kom hier nog op terug zodra ik bericht heb van samsung zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als het waar is, zou het erg mooi zijn..!. hoewel ik het eerlijk gezegd een verhaal vind. Ik ben benieuwd wat er uit komt :) Dit weekend ga ik ook maar eens contact opnemen met samsung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Anoniem: 126311 schreef op donderdag 02 april 2009 @ 18:07:
Als het waar is, zou het erg mooi zijn..!. hoewel ik het eerlijk gezegd een verhaal vind. Ik ben benieuwd wat er uit komt :) Dit weekend ga ik ook maar eens contact opnemen met samsung
Ja ik vind het ook erg vreemd inderdaad. De update staat niet op de website omdat het een compleet nieuwe software is en een monteur dat alleen kan installeren (volgens samsung). De winkel was er ook helemaal zeker van dat samsung het op kon lossen dus ze hebben meteen een monteur ingeschakeld.

Ik laat morgen even wat weten zodra ik bericht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Laatst online: 03-06 12:07
Ben Benieuwd dan ga ik gelijk bellen namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Mektheb schreef op donderdag 02 april 2009 @ 19:13:
Ben Benieuwd dan ga ik gelijk bellen namelijk :)
Same here, ik wacht nog even af.
Ik hoop echt dat het probleem dan opgelost is!!

Ik kan me eigenlijk ook niet echt voorstellen dat het een hardwarematig iets is aangezien alle andere samsungs er geen problemen mee hebben. (voor zover ik weet.)

Er breken spannende tijden aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Ossi schreef op donderdag 02 april 2009 @ 21:54:
[...]

Same here, ik wacht nog even af.
Ik hoop echt dat het probleem dan opgelost is!!

Ik kan me eigenlijk ook niet echt voorstellen dat het een hardwarematig iets is aangezien alle andere samsungs er geen problemen mee hebben. (voor zover ik weet.)

Er breken spannende tijden aan :)
Hardware matig zal het niet zijn, de TV ondersteund het volgens de specificaties ook gewoon. Dat het schokt zal dus gewoon aan de software liggen en dat het niet met alleen een nieuwe firmware upgrade op te lossen is kan ook wel kloppen.

ik heb ondertussen nog niks gehoord van de winkel en ook niet van samsung! we wachten nog even af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-06 09:23

l3p

www.^.nl

Ik wacht dit dus ook even af, het kon toch ook niet mijn htpc zijn (quadcore), elke seconde een kleine stottering bij langzaam bewegende beelden.

L3p - PC - HT - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
denk dat het gewoon software matig is. Nog steeds niks gehoord van de winkel/samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Nipje schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 13:22:
denk dat het gewoon software matig is. Nog steeds niks gehoord van de winkel/samsung.
Het is vrijdag en mooi weer!
Kan het me voorstellen dat ze lekker vrij zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103465

wat is dat steeds met die 24p , hoe en waarom instellen en wat gebeurt er als je dit niet instelt met 24p.

Ik wil een samsung 32a552 kopen maar lees alleen maar klachten over de 24p. kan iemand uitleggen wat hiermee bedoelt wordt

ik wil de lcd gebruiken voor games (ps3) tv kijken en zo nu en dan een dvd/divx

maar begin te twijfelen en zit te denken aan de philips 3403D/12 (euro 399,00) en die samsung met
full hd te laten ligen bij wehkamp.

O ja bij mijn zoektocht 24p kwam ik dit tegen.

Film én TV (24p & 50i) native op HDTV

Zijn er eigenlijk al 24p HDTV-uitzendingen voor de HD-filmkanaalabonnees die begrepen hebben dat HDTV niet alleen op het scherm, maar ook op de input slaat? Scheelt de zender die zijn 24p series en films moet vertonen een stap in postproductie en bandbreedte en de Set-top boxen dan wel HDTV’s kunnen het upconverten. Maar geen broadcaster die zich daar aan lijkt te wagen, of het moet CBS zijn die in 2004 wel specials in 24p heeft uitgezonden volgens een webartikel (maar dat kan ook alleen de opname zijn, en uitzending in 60i). Het hele upconverten en 24p als input-bron is natuurlijk pas nieuw, en er zijn HDTV-bezitters met toestellen van al weer 5 jaar oud.

Voor het dus zover is kunnen sommige HDTV’s een ‘inverse telecine’ uitvoeren om een 24p bron uitgezonden via 60i signaal weer terugzetten in een 24p signaal, zoals de Samsung LN-T4671F met het hiervoor genoemde AMP (die overigens geen 24p input aankan!).

verhaal zegt al genoeg lijkt me |:( blijft alleen over kan ik divx kijken zonder 24 p en is het dan wel vloeiend?

[ Voor 73% gewijzigd door Anoniem: 103465 op 03-04-2009 20:15 ]

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste