Ik gebruik de ps3 met de LE40A552. Met gedownloade baestanden heb ik nergens last van. Als ik naar films ga kijken die 24p zijn(blu ray) kan ik soms wel wat schokjes waarnemen. Ik het de ps3 nu zo ingesteld dat hij het weer geeft als 60Hz en nu zie ik het nog mar heel soms.Anoniem: 103465 schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 20:01:
wat is dat steeds met die 24p , hoe en waarom instellen en wat gebeurt er als je dit niet instelt met 24p.
Ik wil een samsung 32a552 kopen maar lees alleen maar klachten over de 24p. kan iemand uitleggen wat hiermee bedoelt wordt
ik wil de lcd gebruiken voor games (ps3) tv kijken en zo nu en dan een dvd/divx
maar begin te twijfelen en zit te denken aan de philips 3403D/12 (euro 399,00) en die samsung met
full hd te laten ligen bij wehkamp.
O ja bij mijn zoektocht 24p kwam ik dit tegen.
Film én TV (24p & 50i) native op HDTV
Zijn er eigenlijk al 24p HDTV-uitzendingen voor de HD-filmkanaalabonnees die begrepen hebben dat HDTV niet alleen op het scherm, maar ook op de input slaat? Scheelt de zender die zijn 24p series en films moet vertonen een stap in postproductie en bandbreedte en de Set-top boxen dan wel HDTV’s kunnen het upconverten. Maar geen broadcaster die zich daar aan lijkt te wagen, of het moet CBS zijn die in 2004 wel specials in 24p heeft uitgezonden volgens een webartikel (maar dat kan ook alleen de opname zijn, en uitzending in 60i). Het hele upconverten en 24p als input-bron is natuurlijk pas nieuw, en er zijn HDTV-bezitters met toestellen van al weer 5 jaar oud.
Voor het dus zover is kunnen sommige HDTV’s een ‘inverse telecine’ uitvoeren om een 24p bron uitgezonden via 60i signaal weer terugzetten in een 24p signaal, zoals de Samsung LN-T4671F met het hiervoor genoemde AMP (die overigens geen 24p input aankan!).
verhaal zegt al genoeg lijkt meblijft alleen over kan ik divx kijken zonder 24 p en is het dan wel vloeiend?
Anoniem: 103465
dus als ik het goed begrijp kun je die 24p uitschakelen met games. Zodat de games niet schokkerig overkomen en blu-ray films heb ik zoiezo niet en ga ik ook niet kopen voor mijn ps3, schijnt dat de eerste twee versies problemen hebben met de laser als deze meer 2 uur films afspeelt, schijnt iets te zijn met warmte ontwikkeling. dus dat doe ik zoiezo niet.
ik begrijp zoiezo dus dat gewoon een divx of DVD geen enkel probleem geeft en dat ik games gewoon kan spelen op 60hz ,zonder 24p
trouwens dat schokkerige is dat tijdens het spelen of tijdens al die filmpjes
ik begrijp zoiezo dus dat gewoon een divx of DVD geen enkel probleem geeft en dat ik games gewoon kan spelen op 60hz ,zonder 24p
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 103465 op 03-04-2009 22:23 ]
Games speel je niet op 24 beelden per seconden, games schokken dus niet. De laser voor de blu rays is het zelfde als die je voor games gebruikt dus dat maakt niet uit of je wel of niet BD bekijkt.Anoniem: 103465 schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 22:14:
dus als ik het goed begrijp kun je die 24p uitschakelen met games. Zodat de games niet schokkerig overkomen en blu-ray films heb ik zoiezo niet en ga ik ook niet kopen voor mijn ps3, schijnt dat de eerste twee versies problemen hebben met de laser als deze meer 2 uur films afspeelt, schijnt iets te zijn met warmte ontwikkeling. dus dat doe ik zoiezo niet.
Het schokken heb ik alleen gehad bij BD als 24p stond ingesteld en nu ik hem op 60Hz heb ingesteld zie ik het nog heel zelden bij BD, bij divx en dvd zie ik het niet.
Ok duidelijk .
Gewoon lekker alles op 60Hz en 720p of 1080p zetten en dan genieten van de samsung en die 24P uitschakkelen. Thanx morgen maar even bestellen via Wehkamp.
Gewoon lekker alles op 60Hz en 720p of 1080p zetten en dan genieten van de samsung en die 24P uitschakkelen. Thanx morgen maar even bestellen via Wehkamp.
Niks gehoord van de winkel dus zelf gebeld met samsung over het probleem. Ze gaven zelf ook aan dat er een monteur langs moet komen die een nieuwe software op de TV gaat zetten en dat zal alle problemen oplossen.
Begin dus maar een afspraak te maken het is op te lossen volgens samsung.
Ik wacht nog even af het het met jou afloopt voor dat ik aan de telefoon ga hangen. Als het werk zou het heel mooi zijn.Nipje schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 16:37:
Niks gehoord van de winkel dus zelf gebeld met samsung over het probleem. Ze gaven zelf ook aan dat er een monteur langs moet komen die een nieuwe software op de TV gaat zetten en dat zal alle problemen oplossen.
IK heb net de samsung 32A552 besteld bij wehkamp en ga ervan uit dat de nieuwe software erop staat, maar om eerlijk te zijn schakel in die 24p gewoon uit en doe alles 1080p 60 hz.
Ik begrijp dat 24p voor films kijken is als Bluray etc. die heb ik toch niet voor min ps3. Trouwens hoe is het beeld
met een scart tuner DVB_C is dat beeld ok via scart.
Ik begrijp dat 24p voor films kijken is als Bluray etc. die heb ik toch niet voor min ps3. Trouwens hoe is het beeld
met een scart tuner DVB_C is dat beeld ok via scart.
Bij mij zat de voet er al aan.
Als je meer van zulke vragen heb kan je die denk ik beter stellen in dit topic.Hier gaat het namelijk specifiek over het 24p probleem.
LiquidT_NL in "[LCD TV] Samsung LCD TV`s (alle series) ..."
Als je meer van zulke vragen heb kan je die denk ik beter stellen in dit topic.Hier gaat het namelijk specifiek over het 24p probleem.
LiquidT_NL in "[LCD TV] Samsung LCD TV`s (alle series) ..."
Yep idd het ging alleen over 24p problemen was idd met andere dingen bezig zoals handleiding downloaden en lezen en het viel me op dat er bitter weinig in staat over die 24p. maar daarbij las ik iets over het plaatsen van de
voet van de tv met 2 man.
Mijn conclussie over die 24p, alle eerst versies van panasonic, jvc en lg en samsung gaan niet goed om met 24p, lees je in veel forums. Wat wel weer goed werkt zijn de nieuwe generatie modelen die er nu aankomen met 120hz en met de juiste aansturing werkt dat perfekt.
Die 24p , die heb ik maar laten varen en hoop dat ik komend donderdag kan genieten van mijn
nieuwe samsuns 32A552. PS3 erop en mijn Philips DVD met hdimi aansluiten en ik kan weer kijken.
voet van de tv met 2 man.
Mijn conclussie over die 24p, alle eerst versies van panasonic, jvc en lg en samsung gaan niet goed om met 24p, lees je in veel forums. Wat wel weer goed werkt zijn de nieuwe generatie modelen die er nu aankomen met 120hz en met de juiste aansturing werkt dat perfekt.
Die 24p , die heb ik maar laten varen en hoop dat ik komend donderdag kan genieten van mijn
nieuwe samsuns 32A552. PS3 erop en mijn Philips DVD met hdimi aansluiten en ik kan weer kijken.
Overdrijven is ook een kunst op zich, "de gootsteen doorgespoeld" hahaha, gooi maar het raam uit en vertel me je adres, zal best leuk staan bij mij in de slaapkamer.Ossi schreef op woensdag 01 april 2009 @ 00:10:
Op zich ben ik blij dat ik nu weet waar het probleem in zit, maar aan de andere kant is het DIEP DIEP DIEP triest dat ik eigenlijk gewoon 800 euro de gootsteen heb doorgespoeld voor deze klote tv. (ik heb de Samsung LE32A552).
Ik lees hierboven dat menigeen zijn apparatuur instelt op 60hz. Zou dat niet 50hz moeten zijn? De 5-serie van Samsung is toch een 50hz TV en niet 60hz. Ik dacht dat 60hz een frequentie was die bij NTSC gebruikt werd.
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Wegens drukte met studie, werk enz ben ik er een tijdje uitgeweest en ook al een tijdje niks laten horen op het forum. Na mijn laatste reactie op dit forum heb ik nog enkele keren contact gehad met Samsung. Samsung geeft niks toe en zegt doodleuk dat ze er niks aan kunnen doen.
Ik lees net dat sommige van jullie een afspraak gemaakt hebben met Samsung voor het instaleren van nieuwe software. Is hier al iets uitgekomen of nog niet? Zijn er al mensen die op een andere manier iets los gekregen hebben bij Samsung, ben erg benieuwd hoe het er mee staat.
Ik lees net dat sommige van jullie een afspraak gemaakt hebben met Samsung voor het instaleren van nieuwe software. Is hier al iets uitgekomen of nog niet? Zijn er al mensen die op een andere manier iets los gekregen hebben bij Samsung, ben erg benieuwd hoe het er mee staat.
De samsung 32A552 is idd voor een slaapkamer een revolutie
Dat die 24p gewoon niet en kan werken moet je maar gewoon aannemen want dat zal nooit goed werken. Dit werkt zometeen stukken beter allemaal wel perfekt op 120Hz LCD scherm. Als je even goed gaat zoeken op verschillende forums en de techniek doorleest over 24P dan merk je gewoon en lees je ook van dat iedereen er zich over verbaast dat men dit op deze manier verkoopt en wat het nut is om 24p op je lcd te hebben met 60Hz. Dit heb ik ook meegenomen in mijn besluit over de Samsung 3A552 en was ik er ook op gebrand dat je die 24p kan uitschakelen en alles kan doen via 720p of 1080p op 60hz.
To have true 24p playback, the display needs to be able to perform a 2:2 (48hz) or 3:3 (72hz) or 4:4 (96hz) pulldown, not just a 3:2 pulldown. Daarom ook de nieuwste TV's met120Hz.
De pulldown zorgt voor de happeringen en daar kan een sofware update niet tegenop, tenzij de LCD scherm
alsnog naar 48hz omgezet kan worden en dit ook aankan en door een aansturing van de software dat wel kan.
Wat ook kan helpen om alles laag te zetten qua instellingen om zo meer kracht te krijgen en meer rekenwerk terug te krijgen voor die puldown. Schijnt op bepaalde LCD ook te werken.
Dit is een beetje een conclusie die ik trek uit allerlei forums en testen. hoop dat mensen hier wat aan hebben.
Dat die 24p gewoon niet en kan werken moet je maar gewoon aannemen want dat zal nooit goed werken. Dit werkt zometeen stukken beter allemaal wel perfekt op 120Hz LCD scherm. Als je even goed gaat zoeken op verschillende forums en de techniek doorleest over 24P dan merk je gewoon en lees je ook van dat iedereen er zich over verbaast dat men dit op deze manier verkoopt en wat het nut is om 24p op je lcd te hebben met 60Hz. Dit heb ik ook meegenomen in mijn besluit over de Samsung 3A552 en was ik er ook op gebrand dat je die 24p kan uitschakelen en alles kan doen via 720p of 1080p op 60hz.
To have true 24p playback, the display needs to be able to perform a 2:2 (48hz) or 3:3 (72hz) or 4:4 (96hz) pulldown, not just a 3:2 pulldown. Daarom ook de nieuwste TV's met120Hz.
De pulldown zorgt voor de happeringen en daar kan een sofware update niet tegenop, tenzij de LCD scherm
alsnog naar 48hz omgezet kan worden en dit ook aankan en door een aansturing van de software dat wel kan.
Wat ook kan helpen om alles laag te zetten qua instellingen om zo meer kracht te krijgen en meer rekenwerk terug te krijgen voor die puldown. Schijnt op bepaalde LCD ook te werken.
Dit is een beetje een conclusie die ik trek uit allerlei forums en testen. hoop dat mensen hier wat aan hebben.
Even een update.
Ik had samsung gesproken en die vertelde me dat het probleem op te lossen is door nieuwe software op de TV te zetten. Ik heb ondertussen zelf een afspraak gemaakt met samsung en ik zou terug gebeld worden door een monteur. Ook de winkel heeft een afspraak voor me gemaakt maar ik heb nogsteeds niks van een monteur gehoord ...
Ik wacht vandaag nog af en dan ga ik maar weer bellen.
Ik had samsung gesproken en die vertelde me dat het probleem op te lossen is door nieuwe software op de TV te zetten. Ik heb ondertussen zelf een afspraak gemaakt met samsung en ik zou terug gebeld worden door een monteur. Ook de winkel heeft een afspraak voor me gemaakt maar ik heb nogsteeds niks van een monteur gehoord ...
Ik wacht vandaag nog af en dan ga ik maar weer bellen.
Ik ben benieuwd wat hier uitkomt, het zou me verbazen als Samsung als nog met een oplossing zou komen en de consument te geven war het voor betaald heeft. Beelden weergeven op 24 hz zoals in de specs vermeld staat.
@nlb: Ik begrijp je verhaal wel, wat ik dan niet begrijp is dat mijn broertje een Samsung LE37M lcd heeft. In deze handleiding wordt helemaal niet gesproken over de ondersteuning van 24hz maar hij geeft het probleemloos weer. Deze televisie onderstunt de 24 hz optie feiloos zonder ook maar een hapering te geven. Wat kan de rede zijn dat een ouder toestel geen problemen vertoont?
@nlb: Ik begrijp je verhaal wel, wat ik dan niet begrijp is dat mijn broertje een Samsung LE37M lcd heeft. In deze handleiding wordt helemaal niet gesproken over de ondersteuning van 24hz maar hij geeft het probleemloos weer. Deze televisie onderstunt de 24 hz optie feiloos zonder ook maar een hapering te geven. Wat kan de rede zijn dat een ouder toestel geen problemen vertoont?
Dit roepen ze al maaaaanden. Er komt/is geen firmware die dit gaat oplossen. Nu niet, nooit niet.Nipje schreef op woensdag 08 april 2009 @ 09:15:
Ik had samsung gesproken en die vertelde me dat het probleem op te lossen is door nieuwe software op de TV te zetten.
Nickname does not reflect reality
Ja ik weet ook niet wat ik moet geloven. Volgens samsung gaat het niet door middel van een firmware update maar alleen door middel van een compleet nieuwe software die alleen een monteur kan installeren en die dus niet op het internet staat. Misschien moet je toch maar is gaan bellenBrad Pitt schreef op woensdag 08 april 2009 @ 11:00:
[...]
Dit roepen ze al maaaaanden. Er komt/is geen firmware die dit gaat oplossen. Nu niet, nooit niet.
Het kan zijn dat de output van de speler aangeeft op de oude LCD dat hij 24p als info. dus info van de bron maar betekend mischien in dit geval dat de TV gewoon 720p of 1080p 60 hz laat zien.
doet mijn oude Trinitron ook die geeft ook melding van de bron.
doet mijn oude Trinitron ook die geeft ook melding van de bron.
Klopt dat zou een mogelijkheid kunnen zijn. Wel is het opmerkelijk dat de film plus dan niet beschikbaar is. De film plus zorgt er voor dat de extra frames er tussen worden berekend.
Wat ook opvallend is, is dat een oudere tv probleemloos met een 24 hz signaal om kan gaan terwijl een nieuwer model dat niet kan. Het signaal is perfect en volledig vrij van enige vorm van haperingen. Ik heb nog steeds het gevoel dat er een structurele fout in de gehele 5 serie zit. Samsung zal dit uiteraard keihard blijven ontkennen aangezien er wereldwijd misschien wel miljoenen exemplaren zijn verkocht. Het repareren of vervangen kost veel geld. Dit zelfde hebben we gezien met de Xbox360 en de kapotte discs.
Er zal inderdaad geen update meer komen voor deze serie voor dit probleem. Als het zo makkelijk was zou Samsung niet het risico nemen om de naam te vergooien.
Wat ook opvallend is, is dat een oudere tv probleemloos met een 24 hz signaal om kan gaan terwijl een nieuwer model dat niet kan. Het signaal is perfect en volledig vrij van enige vorm van haperingen. Ik heb nog steeds het gevoel dat er een structurele fout in de gehele 5 serie zit. Samsung zal dit uiteraard keihard blijven ontkennen aangezien er wereldwijd misschien wel miljoenen exemplaren zijn verkocht. Het repareren of vervangen kost veel geld. Dit zelfde hebben we gezien met de Xbox360 en de kapotte discs.
Er zal inderdaad geen update meer komen voor deze serie voor dit probleem. Als het zo makkelijk was zou Samsung niet het risico nemen om de naam te vergooien.
Anoniem: 126311
Ik heb zojuist ook met samsung gebeld. Volgende week zou er contact met mij moeten worden opgenomen door een van hun monteurs.. Afwachten dus 
Update
De monteur heeft ondertussen gebeld. Hij wilde suggereren dat het aan mijn bronapparaat lag, maar ik heb hem duidelijk gemaakt dat ik weet dat het aan de tv ligt. Het probleem heb ik aan hem uitgelegd, en ik heb hierbij verteld dat ik op internet heb begrepen dat het volgens samsung verholpen zou kunnen worden dmv een nieuw besturingsprogramma op de tv. Hij wist hier echter niets van....
Aankomende woensdag komt hij langs, ik heb mijn twijfels, maar hopelijk wordt het wat. Zo niet, dan wil ik het op een nieuwe tv gooien. Bijv een 6-serie model dmv het bijbetalen van het prijsverschil met een 6 serie, met inruil van de huidige televisie.
Update
De monteur heeft ondertussen gebeld. Hij wilde suggereren dat het aan mijn bronapparaat lag, maar ik heb hem duidelijk gemaakt dat ik weet dat het aan de tv ligt. Het probleem heb ik aan hem uitgelegd, en ik heb hierbij verteld dat ik op internet heb begrepen dat het volgens samsung verholpen zou kunnen worden dmv een nieuw besturingsprogramma op de tv. Hij wist hier echter niets van....
Aankomende woensdag komt hij langs, ik heb mijn twijfels, maar hopelijk wordt het wat. Zo niet, dan wil ik het op een nieuwe tv gooien. Bijv een 6-serie model dmv het bijbetalen van het prijsverschil met een 6 serie, met inruil van de huidige televisie.
[ Voor 69% gewijzigd door Anoniem: 126311 op 09-04-2009 16:06 ]
Ik ga ook terug naar de winkel als het niet opgelost word. Monteur komt dinsdag bij me langs.Anoniem: 126311 schreef op donderdag 09 april 2009 @ 10:38:
Ik heb zojuist ook met samsung gebeld. Volgende week zou er contact met mij moeten worden opgenomen door een van hun monteurs.. Afwachten dus
Update
De verhalen die ik van jullie hoor komen mij allemaal erg bekend voor. Er zal inderdaad wel een monteur komen die zal zeggen dat hij er niks aan kan doen en het door gaat geven aan het hoofdkantoor. Het hoofdkantoor laat vervolgens nooit meer van zich horen en Samsung weet van niks.
Ik wens jullie succes met de monteur en laat vooral niet over je heen lopen. Als de monteur er vandoor gaat met bovenstaand verhaal vraag dan gelijk een referentie of een naam van iemand intern bij Samsung. Ik heb al een tijdje weinig van mij laten horen maar als er meer mensen zij die Samsung gaan 'lastig vallen' doe ik mee. Eenheid maakt tenslotte macht.
Ik wens jullie succes met de monteur en laat vooral niet over je heen lopen. Als de monteur er vandoor gaat met bovenstaand verhaal vraag dan gelijk een referentie of een naam van iemand intern bij Samsung. Ik heb al een tijdje weinig van mij laten horen maar als er meer mensen zij die Samsung gaan 'lastig vallen' doe ik mee. Eenheid maakt tenslotte macht.
Heb inmiddels mijne al verkocht, en een 52" gekocht van Sony
hoop het voor jullie goedkomt nog
De conclusie die iedereen kan trekken van de 5 Serie.
Het is een goede LCD maar niet voor 24P onersteuning;
wel goed is :
Blueray- HD DVD 1080p - 60hz = OK
Game PS3 - XBOX 1080P- 60hz = OK
DVD - DIVX 720P/1080P = OK
TV KIJKEN TUNER 568p/720p = OK
dit zijn de dingen die de 5 serie wel goed doet, dit klopt volgens mij wel en helaas geen 24p.
Nu weet je gewoonals je een 5 serie koopt dat dit het probleem is, of juist niet.
Ik heb hem besteld voor 440 euro en krijg hem volgende week als het goed is en
voor die prijs en met bovenstaande prestatie vind in het wel een goede LCD.
ik hoop dat iedereen daarmee eens is.
Het is een goede LCD maar niet voor 24P onersteuning;
wel goed is :
Blueray- HD DVD 1080p - 60hz = OK
Game PS3 - XBOX 1080P- 60hz = OK
DVD - DIVX 720P/1080P = OK
TV KIJKEN TUNER 568p/720p = OK
dit zijn de dingen die de 5 serie wel goed doet, dit klopt volgens mij wel en helaas geen 24p.
Nu weet je gewoonals je een 5 serie koopt dat dit het probleem is, of juist niet.
Ik heb hem besteld voor 440 euro en krijg hem volgende week als het goed is en
voor die prijs en met bovenstaande prestatie vind in het wel een goede LCD.
ik hoop dat iedereen daarmee eens is.
Zou diegene er nog 1 willen kopen?Mektheb schreef op donderdag 09 april 2009 @ 23:09:
Heb inmiddels mijne al verkocht, en een 52" gekocht van Sony![]()
Maar dan 32".
What a waste of money...
Ik zou best een 40" versie van iemand willen overnemen voor een mooi prijsje.
99% van de tijd kijk ik naar sd signalen.
Ik heb hier een 37 inch, mag iemand eventueel wel van me over nemen? LE37A556 is het -_-simsim schreef op zondag 12 april 2009 @ 11:19:
Ik zou best een 40" versie van iemand willen overnemen voor een mooi prijsje.![]()
Ik zocht een optie om je buiten dit forum om te benaderen, heb wel interesse namelijk.Nipje schreef op zondag 12 april 2009 @ 14:25:
[...]
Ik heb hier een 37 inch, mag iemand eventueel wel van me over nemen? LE37A556 is het -_-
MSN is primasimsim schreef op zondag 12 april 2009 @ 14:50:
[...]
Ik zocht een optie om je buiten dit forum om te benaderen, heb wel interesse namelijk.
[ Voor 5% gewijzigd door Nipje op 12-04-2009 16:04 ]
Anoniem: 298634
Ik heb sinds kort ook een LE40A556. Is er eigenlijk al iemand die op een of andere manier een oplossing of schadeloosstelling voor dit probleem heeft gekregen van Samsung? Mij lijkt het dat Samsung hier de ware aard van een "kloteklantenbedrijf" laat zien: doen alsof er niets aan de hand is, de klant zijn geld is binnen en verder kan hij de pot op. Ik wil best meewerken aan een actie om Samsung op de knieën te krijgen want dit is gewoon een grof schandaal. Spullen verkopen die niet goed werken is 1 ding, maar niet de minste bereidheid tonen om je klanten dan een oplossing te bieden getuigt echt wel van een rotte bedrijfspolitiek. Dit soort bedrijven verdienen het niet om ook nog maar 1 tv verkocht te krijgen.
Ik ben zelf afkomstig uit België; ik vraag me af of we Samsung niet met een gezamenlijke aangetekende brief officieel in gebreke kunnen stellen. Als al wie dit probleem heeft zijn naam en adres geeft en we versturen 1 aangetekende brief in naam van allen dan moet er toch reactie komen?
Ik ben zelf afkomstig uit België; ik vraag me af of we Samsung niet met een gezamenlijke aangetekende brief officieel in gebreke kunnen stellen. Als al wie dit probleem heeft zijn naam en adres geeft en we versturen 1 aangetekende brief in naam van allen dan moet er toch reactie komen?
Heb hem, en haal je email maar weer weg anders zit je box straks vol met spam...
Hm, ik denk dat ik die monteur maar eens af ga bellen... Gisteren heb ik de films waarmee ik problemen had (stotterend beeld) getest op een Philips 42PFL7403D TV (ook 24p support), en hierop werden de beelden ook stotterend weergegeven. Het lijkt voor mij vooralsnog dus het probleem van de gedownloade films te zijn.
Dit zegt dus niet dat er geen 24p probleem met de tv is, maar zolang ik niet kan hardmaken dat het probleem door de tv wordt veroorzaakt, kan ik eigenlijk ook niet een monteur laten langskomen voor het probleem vind ik...
Dit zegt dus niet dat er geen 24p probleem met de tv is, maar zolang ik niet kan hardmaken dat het probleem door de tv wordt veroorzaakt, kan ik eigenlijk ook niet een monteur laten langskomen voor het probleem vind ik...
Ik geef het nog maar eens aan alle LCD met 50/60hz whatever met 24p is en wordt niks.
Dat kun je lezen op forum site's en bij deskundige testers. Die geven allemaal de hoop op, het schijnt vanaf 120hz de 24p al wat beter is en dat zie je nu ook meer een opmars in. De toekomstige LCD schermen zullen gewoon
een stuk beter zijn. Oik andere merken heb schijnbaar dit probleem.
Dat kun je lezen op forum site's en bij deskundige testers. Die geven allemaal de hoop op, het schijnt vanaf 120hz de 24p al wat beter is en dat zie je nu ook meer een opmars in. De toekomstige LCD schermen zullen gewoon
een stuk beter zijn. Oik andere merken heb schijnbaar dit probleem.
Anoniem: 215257
Ik heb net een 37B553 besteld voor 550 euro, zou die hier ook last van hebben, en waarbij?
Ook vanaf een media centre pc? Of alleen bij 24P bluray spelers. Heb ik er ook last van als ik game met mijn Xbox360?
Ook vanaf een media centre pc? Of alleen bij 24P bluray spelers. Heb ik er ook last van als ik game met mijn Xbox360?
Afspelen van 24p-content. Dus Blu-ray's of 24p-MKV's bijvoorbeeld.Anoniem: 215257 schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 16:40:
Ik heb net een 37B553 besteld voor 550 euro, zou die hier ook last van hebben, en waarbij?
Als die 24p uitgeeft wel ja. Als die op 60Hz uitgeeft ook, maar dan creëert dat apparaat de judder.Ook vanaf een media centre pc?
Nope.Heb ik er ook last van als ik game met mijn Xbox360?
Wat is beter dan, je pc op 24p zetten of je pc op 60p zetten?
[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 215257 op 14-04-2009 18:04 ]
De oplossing is als volgt:
Pal-speedup toepassen: i.p.v. 24 beelden, 25 beelden per seconde tonen. Ik heb nog nooit iemand over Pal dvds horen klagen dus het zou wel moeten lukken. Onze geplaagde tv's kunnen wel correct 1080p/50 afbeelden: probleem opgelost
Over de Pal-speedup: misschien kunnen we mailen met Sony om dit in een volgende firmware toe te passen?
Overigens weet ik zeker dat 9 van de 10 mensen hier (ruwe schatting
) ook bij 48hz zouden klagen over judder. Heeft de samsung monteur het probleem inmiddels opgelost? met 48 hz de panel aansturen moet te doen zijn toch?
Pal-speedup toepassen: i.p.v. 24 beelden, 25 beelden per seconde tonen. Ik heb nog nooit iemand over Pal dvds horen klagen dus het zou wel moeten lukken. Onze geplaagde tv's kunnen wel correct 1080p/50 afbeelden: probleem opgelost
Over de Pal-speedup: misschien kunnen we mailen met Sony om dit in een volgende firmware toe te passen?
Overigens weet ik zeker dat 9 van de 10 mensen hier (ruwe schatting
Betreft een 37B553:
Aangezien de B serie een hele nieuwe tv is, hoeft hij niet de zelfde problemen als de A te hebben. En aangezien je niemand over deze problemen hoort bij de A6 serie, zou het zomaar kunnen dat het probleem bij de B5 is opgelost. Maar als jij een bron hebt of het zelf gezien hebt, heb ik niets gezegd.
Waar bazeer jij op dat de B5 serie het zelfde probleem heeft als de A5? Heb je hier een bron van of heb je het zelf geconstateerd?Brad Pitt schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 16:52:
[...]
Afspelen van 24p-content. Dus Blu-ray's of 24p-MKV's bijvoorbeeld.
[...]
Als die 24p uitgeeft wel ja. Als die op 60Hz uitgeeft ook, maar dan creëert dat apparaat de judder.
[...]
Nope.
Aangezien de B serie een hele nieuwe tv is, hoeft hij niet de zelfde problemen als de A te hebben. En aangezien je niemand over deze problemen hoort bij de A6 serie, zou het zomaar kunnen dat het probleem bij de B5 is opgelost. Maar als jij een bron hebt of het zelf gezien hebt, heb ik niets gezegd.
Nee, ik neem/nam aan dat de hele 5-serie van dit euvel last had. Zo niet, kan Blackflower ons dat binnenkort zelf mededelen.Nivado schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 11:10:
Waar bazeer jij op dat de B5 serie het zelfde probleem heeft als de A5? Heb je hier een bron van of heb je het zelf geconstateerd?
De 6-serie heeft nooit last gehad van judder. De 4-serie trouwens ook niet. Alleen de (vooralsnog gehele...) 5-serie "doet" dit niet goed. Als dit bij de B-serie op is gelost, netjes. Ik acht die kans echter bijzonder gering aangezien Samsung niets zal doen om de vorige 5-serie te fixen.
Ik kijk net een 24p op mn xbox, althans dat denk ik. Ik heb Imax demo videos gedownload op de MS site en speel ze af en het speelt gewoon goed. Het ziet eruit als 24p dus bij een pan zie je het net als in de bios eigenlijk. Maar verder ziet het er wel normaal uit geloof ik.
Wat zou ik moeten zien als het niet goed was dan?
Dat wil je helemaal niet weten, want als je het ziet dan kun je het niet meer "uit" zetten!Anoniem: 215257 schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 20:39:
Ik kijk net een 24p op mn xbox, althans dat denk ik. Ik heb Imax demo videos gedownload op de MS site en speel ze af en het speelt gewoon goed. Het ziet eruit als 24p dus bij een pan zie je het net als in de bios eigenlijk. Maar verder ziet het er wel normaal uit geloof ik.
Heb net een nieuwe samsung 32a558 gelijk aan a552 maar probeer te upgraden
van 1016 naar 1021 maar dit lukt voor geen meter.
Hij vindt de usb stick, vervolgens zie je dat hij aan het updaten is en vervolgens zet hij de tv uit en
weer aan met een knipperend lampje. dat betekend dat hij aan wil. maar dan vervolgens niets, na 10 minuten zet ik het stroom eraf en bekijk of het gelukt is, Nee nog steeds 1016.
Ook al alles een reset gegeven en opnieuw gedaan. ook al alle hdmi kabels losgetrokken en reset gedaan,
maar weer niks. iemand??? ok al 3 verschillende usb stick geprobeerd. iemand ???
Mooi scherp tv-tje die samsung, vind wel dat de kleuren minder zijn bij samsung in het begin, na wat
instellingen te wijzigen is het al wat beter. Philips is toch beter qua kleuren en je merkt bij full HD
dat beeldkwaliteit bij slecht tv uitzendingen meer ruis maar dit door full HD vermoed ik.
1080i mooi bij HDTV van ziggo, iets scherper maar bij films en DVD is 720p het beste.
Ps3 op 1080p lijkt wel of het slomer speelt en bij 720p beter,maar vermoed dat fallout3 720p game is,
dus zal de boel nog even omzetten naar die standaard. Al met al een geweldige tv en heb ook nu een
blueray geprobeerd via PS3 en vond het stotteren wel meevallen , zag af en toen een happering als de camera van links naar rechts ging maar dat heb ik ook wel eens met een dvd vond het niet storrend en bij aktie momenten ging het beeld ook goed. film kingdom of heaven bij dat overzicht met die paarden/army op een rij storend moment.
voor de rest is de 32a558 voor een prijs van 450 een geweldige tv voor op de slaapkamer. Mijn philips blijft
wel in de woonkamer is gewoon beter qua beeld en kleur. ook met HDTV kastje van ziggo.
ook de instellingen zijn beterbij philips qua voorprogameren van poorten met instellingen die mis ik wel bij samsung.
Hij vindt de usb stick, vervolgens zie je dat hij aan het updaten is en vervolgens zet hij de tv uit en
weer aan met een knipperend lampje. dat betekend dat hij aan wil. maar dan vervolgens niets, na 10 minuten zet ik het stroom eraf en bekijk of het gelukt is, Nee nog steeds 1016.
Ook al alles een reset gegeven en opnieuw gedaan. ook al alle hdmi kabels losgetrokken en reset gedaan,
maar weer niks. iemand??? ok al 3 verschillende usb stick geprobeerd. iemand ???
Mooi scherp tv-tje die samsung, vind wel dat de kleuren minder zijn bij samsung in het begin, na wat
instellingen te wijzigen is het al wat beter. Philips is toch beter qua kleuren en je merkt bij full HD
dat beeldkwaliteit bij slecht tv uitzendingen meer ruis maar dit door full HD vermoed ik.
1080i mooi bij HDTV van ziggo, iets scherper maar bij films en DVD is 720p het beste.
Ps3 op 1080p lijkt wel of het slomer speelt en bij 720p beter,maar vermoed dat fallout3 720p game is,
dus zal de boel nog even omzetten naar die standaard. Al met al een geweldige tv en heb ook nu een
blueray geprobeerd via PS3 en vond het stotteren wel meevallen , zag af en toen een happering als de camera van links naar rechts ging maar dat heb ik ook wel eens met een dvd vond het niet storrend en bij aktie momenten ging het beeld ook goed. film kingdom of heaven bij dat overzicht met die paarden/army op een rij storend moment.
voor de rest is de 32a558 voor een prijs van 450 een geweldige tv voor op de slaapkamer. Mijn philips blijft
wel in de woonkamer is gewoon beter qua beeld en kleur. ook met HDTV kastje van ziggo.
Upgrade ging perfect bij mij. Ik weet alleen niet wat er nu precies veranderd is. Mijn vorige versie van de firmware was 1019.Anoniem: 103465 schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 09:08:
Heb net een nieuwe samsung 32a558 gelijk aan a552 maar probeer te upgraden
Na de upgrade gaat de tv idd uit. De led begint de knipperen. Dan moet je de tv zelf aanzetten met de afstandsbediening. Hij gaat niet vanzelf aan! Ik ben naar het service menu gegaan en bij mij staat er nu 1021.
Ja bij mij gaat ook alles goed tot het knipperen aan toe, maar er blijft maar de oude versie staan.
zal maandag samsung wel bellen, weet iemand wat de firmware update doet voor de 5 serie ,want de laatste
is van 8 april 2009, namelijk 1021.0
zal maandag samsung wel bellen, weet iemand wat de firmware update doet voor de 5 serie ,want de laatste
is van 8 april 2009, namelijk 1021.0
Anoniem: 227911
Kan iemand me vertellen hoe je de huidige firmware van de tv kunt zien? Heb model: LE32A556
Dat kun je zien in het service menuAnoniem: 227911 schreef op zondag 19 april 2009 @ 00:36:
Kan iemand me vertellen hoe je de huidige firmware van de tv kunt zien? Heb model: LE32A556
Standby -> Info -> Menu -> Mute -> Power (On)
Ik zal hier alleen niks in veranderen als ik jou was.
service menu
yoho ik weet niet hoe en wat maar vermoed dat mijn update gelukt is, ik heb ook even bovenstaande bekeken en bij informatie staat 0107 en 1016 en 1021.0 firmware aangegeven, welke hij dus gebruikt weet ik niet. maar ik denk dat alle 3 firmware's tegelijk werken. klopt dit dan alle 3 firmware's tegelijkwerken.
yoho ik weet niet hoe en wat maar vermoed dat mijn update gelukt is, ik heb ook even bovenstaande bekeken en bij informatie staat 0107 en 1016 en 1021.0 firmware aangegeven, welke hij dus gebruikt weet ik niet. maar ik denk dat alle 3 firmware's tegelijk werken. klopt dit dan alle 3 firmware's tegelijkwerken.
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 103465 op 19-04-2009 12:54 ]
Heeft iemand hier de 1021 firmware al getest? Ik kan zo snel geen informatie vinden over de verbeteringen/fixes die worden doorgevoerd met deze update? Straks ga ik hem ff proberen.
update
Firmware geïnstalleerd. Het 24p probleem is er iig niet mee verholpen...
update
Firmware geïnstalleerd. Het 24p probleem is er iig niet mee verholpen...
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 126311 op 20-04-2009 14:35 ]
Niemand zin om een gezamenlijk ondertekende mail naar Samsung te sturen met de vraag waar die o-zo-lang beloofde oplossing blijft? En vermelden dat we niet van plan zijn ons nogmaals te laten afschepen met een belofte die men niet nakomt om de boel toch maar te blijven rekken (in de hoop dat iedereen het op de duur opgeeft...)...?
Ik heb een ontwerp voor een e-mail gemaakt. Al wie mee wil ondertekenen kan mij een mail sturen naar <removed>. Als er genoeg mensen mee willen tekenen stuur ik deze mail naar Samsung. Let op: uiteraard kunnen enkel bezitters van de 5 reeks mee tekenen.
Geachte,
reeds ettelijke malen werd uw bedrijf gecontacteerd door mensen die problemen hebben met het afspelen van 1080p/24hz blu ray materiaal op de Samsung LE*A5** LCD tv reeks. Het betreft hier een zeer duidelijk waarneembaar probleem waarbij het beeld stottert wanneer beelden te zien zijn die een panbeweging maken van links naar rechts of omgekeerd (de zogenaamde "judder"). Dit probleem is zo erg dat het onmogelijk is om op dit toestel 1080p/24 content te bekijken zonder je er constant aan te ergeren. Een avondje gezellig blu ray kijken is dus niet mogelijk; nochtans is dit de reden waarom ondergetekenden dit toestel gekocht hebben (waarom koop je anders een FullHD tv?). Ook staat er heel duidelijk op alle communicatie die rond dit toestel gevoerd wordt dat het toestel 1080p/24 ondersteunt. Het lijkt dan ook logisch dat dit NORMAAL behoort te werken en geen beeld dient te produceren waar bij wijze van spreken de TV aan de ziekte van Parkinson lijdt.
Er werd een aantal van deze mensen beloofd dat hiervoor een oplossing zou komen onder de vorm van een firmware update "waar men in Korea aan bezig is" (reeds meer dan een half jaar geleden beloofd), bij andere personen werd gezegd dat het probleem bekend is en dat het kan opgelost worden door een monteur de "gehele software van het toestel te laten vernieuwen", anderen worden dan weer constant aan het lijntje gehouden...
Uiteindelijk is er bij nog NIEMAND dit probleem opgelost en kunnen wij ons niet van de indruk ontdoen dat uw bedrijf helemaal niet van plan is dit probleem op te lossen.
Wij hopen dan ook eindelijk professionele communicatie hierrond te ontvangen.
Hopelijk begrijpt u dat ons geduld na meer dan een half jaar mist spuien door Samsung al danig op de proef gesteld is en dat hiermee de redelijke termijn voor een oplossing eigenlijk al lang overschreden is. Desondanks hopen wij nog steeds dat u met een voorstel tot oplossing komt en dat wij niet zullen moeten overgaan tot een officiële ingebreke stelling.
Met vriendelijke groeten,
Geachte,
reeds ettelijke malen werd uw bedrijf gecontacteerd door mensen die problemen hebben met het afspelen van 1080p/24hz blu ray materiaal op de Samsung LE*A5** LCD tv reeks. Het betreft hier een zeer duidelijk waarneembaar probleem waarbij het beeld stottert wanneer beelden te zien zijn die een panbeweging maken van links naar rechts of omgekeerd (de zogenaamde "judder"). Dit probleem is zo erg dat het onmogelijk is om op dit toestel 1080p/24 content te bekijken zonder je er constant aan te ergeren. Een avondje gezellig blu ray kijken is dus niet mogelijk; nochtans is dit de reden waarom ondergetekenden dit toestel gekocht hebben (waarom koop je anders een FullHD tv?). Ook staat er heel duidelijk op alle communicatie die rond dit toestel gevoerd wordt dat het toestel 1080p/24 ondersteunt. Het lijkt dan ook logisch dat dit NORMAAL behoort te werken en geen beeld dient te produceren waar bij wijze van spreken de TV aan de ziekte van Parkinson lijdt.
Er werd een aantal van deze mensen beloofd dat hiervoor een oplossing zou komen onder de vorm van een firmware update "waar men in Korea aan bezig is" (reeds meer dan een half jaar geleden beloofd), bij andere personen werd gezegd dat het probleem bekend is en dat het kan opgelost worden door een monteur de "gehele software van het toestel te laten vernieuwen", anderen worden dan weer constant aan het lijntje gehouden...
Uiteindelijk is er bij nog NIEMAND dit probleem opgelost en kunnen wij ons niet van de indruk ontdoen dat uw bedrijf helemaal niet van plan is dit probleem op te lossen.
Hopelijk begrijpt u dat ons geduld na meer dan een half jaar mist spuien door Samsung al danig op de proef gesteld is en dat hiermee de redelijke termijn voor een oplossing eigenlijk al lang overschreden is. Desondanks hopen wij nog steeds dat u met een voorstel tot oplossing komt en dat wij niet zullen moeten overgaan tot een officiële ingebreke stelling.
Doe ik ook niet. Was alleen om te kijken of de firmware update gelukt was. Maarja judder nog steeds.Nico111 schreef op zondag 19 april 2009 @ 10:43:
[...]
Dat kun je zien in het service menu
Ik zal hier alleen niks in veranderen als ik jou was.
Edit: Even over het jutter probleem. Is er hier in dit topic niemand lid van de consumentenbond? en misschien een idee om ook een kopie naar kassa ofzo te sturen?
Donderdag komt hier de monteur. Ben benieuwd wat ze te melden hebben.
[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 227911 op 21-04-2009 01:41 ]
Kom op jongens, de enige manier om hier nog een kans te maken is om samen druk te zetten.
Topic loopt nu een half jaar. Wat is er ondertussen door Samsung gedaan? Niets. Wat gaat Samsung hier nog aan doen? Wederom niets. De 5-serie zal nooit 24p-content afspelen zoals het hoort. Als dat allemaal zo makkelijk was geweest was die (firmware-) fix er al. Die gaat er echt niet komen.
Een kopie van dit topic is Kassa niet erg blij mee. Ik denk dat het meer zin heeft wanneer we gezamelijk een brief/email naar Kassa sturen, met een CC aan Samsung uiteraard.Anoniem: 227911 schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 01:11:
[...]
Doe ik ook niet. Was alleen om te kijken of de firmware update gelukt was. Maarja judder nog steeds.
Edit: Even over het jutter probleem. Is er hier in dit topic niemand lid van de consumentenbond? en misschien een idee om ook een kopie naar kassa ofzo te sturen?
Ik ook.Donderdag komt hier de monteur. Ben benieuwd wat ze te melden hebben.
Eens. Een idee om gezamenlijk een brief te schrijven? Eerst naar Samsung? Direct naar Kassa? Ik wil wel een concept brief in elkaar draaien één dezer dagen.Anoniem: 298634 schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 07:34:
Kom op jongens, de enige manier om hier nog een kans te maken is om samen druk te zetten.
We kunnen een 6 serie eisen van 1 maatje groter 
Maar even serieus:
Op de productpagina staat enkel dat hij "24p real movie input"(ongeveer dan) heeft.
Wat ze hiermee bedoelen is dat hij 24p input accepteert en kan tonen.
Mijn moeder heeft een sony 32v4000, deze laat het beeld niet zien wanneer de ps3 in 24p een blu ray uitzendt.
Nu vraag ik mij ook af wat het nut is van 24p input als het toch via 3:2 pulldown weergeven wordt, iedere blu-ray speler moet immers volgens de specificatie in staat zijn om zelf die pulldown te doen. Maar er staat nergens dat het beeld zonder judder weergeven wordt.
Ik weet dus niet hoe sterk we staan. Toch hoop ik op een goede afloop
Graag zie ik in de ps3 de optie om blurays naar 'pal snelheid' te versnellen. Vervolgens output op 1080p/50 en we hebben perfect, juddervrij beeld.
Maar even serieus:
Op de productpagina staat enkel dat hij "24p real movie input"(ongeveer dan) heeft.
Wat ze hiermee bedoelen is dat hij 24p input accepteert en kan tonen.
Mijn moeder heeft een sony 32v4000, deze laat het beeld niet zien wanneer de ps3 in 24p een blu ray uitzendt.
Nu vraag ik mij ook af wat het nut is van 24p input als het toch via 3:2 pulldown weergeven wordt, iedere blu-ray speler moet immers volgens de specificatie in staat zijn om zelf die pulldown te doen. Maar er staat nergens dat het beeld zonder judder weergeven wordt.
Ik weet dus niet hoe sterk we staan. Toch hoop ik op een goede afloop
Graag zie ik in de ps3 de optie om blurays naar 'pal snelheid' te versnellen. Vervolgens output op 1080p/50 en we hebben perfect, juddervrij beeld.
Dit bedoel ik uiteraard.argro schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 09:28[/message]:
Een kopie van dit topic is Kassa niet erg blij mee. Ik denk dat het meer zin heeft wanneer we gezamelijk een brief/email naar Kassa sturen, met een CC aan Samsung uiteraard.
Maar heb toch even misschien een domme vraag. Wat is 24p nou precies en zou die ook gewoon af moeten spelen ondanks dat de verversingssnelheid op mijn pc op 60 Hz staat? TV is namelijk 50 Hz, of heeft dat er niets mee te maken?
Of is het beter de videokaart op 24 Hz te zetten?
Edit: Net even op 24Hz gezet en ervaar nogal wat ruis.
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 227911 op 21-04-2009 13:02 ]
Als Samsung beweert dat de TV 1080p/24 accepteert moet dit ook op een redelijk normale manier weergegeven worden. Wat ben je bijvoorbeeld met een stereoketen die I-Pod input accepteert, als dat geluid om de paar seconden wegvalt?? Moet je dan gaan zeggen dat je I-Pod input accepteert? Dat is gewoon de mensen bedriegen en laat ik daar nu een bloedhekel aan hebben. Dit is net hetzelfde als het judder probleem bij de 5 reeks!
Wat Samsung moet doen om dit probleem weg te werken laat me koud. Zij hebben dit product zo verkocht en ZIJ moeten dit oplossen, desnoods door om te ruilen voor een 6 reeks of een B5 reeks ipv een A5 reeks (volgens mij draait de B reeks 24 hz op 120 hz en zou daar dus geen judder mogen optreden, maar ben hier niet zeker van). Of in het slechtste geval door de getroffen personen hun geld terug te geven, zodat ze wel een degelijk produkt kunnen kopen.
Het moet maar eens ophouden met te knielen voor die bedrijven. Zij zitten geen bal in met de consument en slijten produkten die niet naar behoren werken en willen niet opdraaien voor hun fouten.
Ik geef dit niet op. Samsung moet en zal een oplossing geven.
Wat Samsung moet doen om dit probleem weg te werken laat me koud. Zij hebben dit product zo verkocht en ZIJ moeten dit oplossen, desnoods door om te ruilen voor een 6 reeks of een B5 reeks ipv een A5 reeks (volgens mij draait de B reeks 24 hz op 120 hz en zou daar dus geen judder mogen optreden, maar ben hier niet zeker van). Of in het slechtste geval door de getroffen personen hun geld terug te geven, zodat ze wel een degelijk produkt kunnen kopen.
Het moet maar eens ophouden met te knielen voor die bedrijven. Zij zitten geen bal in met de consument en slijten produkten die niet naar behoren werken en willen niet opdraaien voor hun fouten.
Ik geef dit niet op. Samsung moet en zal een oplossing geven.
Gezien je gebruik van Nederlands, je stijl, grammatica, woordgebruik en het onnodig gebruik van capslock bij twee woorden, denk ik niet dat ze je bericht serieus nemen.Anoniem: 298634 schreef op maandag 20 april 2009 @ 23:36:
Ik heb een ontwerp voor een e-mail gemaakt. Al wie mee wil ondertekenen kan mij een mail sturen naar jaycutler123@hotmail.com. Als er genoeg mensen mee willen tekenen stuur ik deze mail naar Samsung. Let op: uiteraard kunnen enkel bezitters van de 5 reeks mee tekenen.
Geachte,
Gebruik minder dure woorden, ze voegen niets toe, en in de context van het bericht al helemaal niet. Gebruik meer alinea's, maak kortere zinnen etc. Kortom, meer aandacht voor je tekst, en minder agressief in je taalgebruik, want met deze tekst bereik je alleen het tegenovergestelde.
Gebruik in godsnaam alinea's en deel je bericht op in een inleiding, kern en een slot. Pas dan zullen mensen gemotiveerd zijn om dit te lezen, er staat nu een enorme brei aan tekst en ik kan je verzekeren dat niemand die gaat lezen. ( en ik dus ook nietAnoniem: 298634 schreef op maandag 20 april 2009 @ 23:36:
Ik heb een ontwerp voor een e-mail gemaakt. Al wie mee wil ondertekenen kan mij een mail sturen naar jaycutler123@hotmail.com. Als er genoeg mensen mee willen tekenen stuur ik deze mail naar Samsung. Let op: uiteraard kunnen enkel bezitters van de 5 reeks mee tekenen.
Geachte,
Ik stel voor dat iemand anders een voorbeeldtekst opstelt? Het was maar een eerste poging om toch tot actie te kunnen overgaan.
De reden van mijn woordgebruik is dat ik wil vermijden dat dit nog maar eens een nutteloze mail zou worden die niet au serieux genomen wordt. Tegenwoordig luistert er bij bedrijven niemand nog als je iets heel vriendelijk zegt of vraagt. Althans, toch niet in België (waar ik woon). Voor alle duidelijkheid: ik heb mijn TV in een Nederlandse Mediamarkt gekocht.
De reden van mijn woordgebruik is dat ik wil vermijden dat dit nog maar eens een nutteloze mail zou worden die niet au serieux genomen wordt. Tegenwoordig luistert er bij bedrijven niemand nog als je iets heel vriendelijk zegt of vraagt. Althans, toch niet in België (waar ik woon). Voor alle duidelijkheid: ik heb mijn TV in een Nederlandse Mediamarkt gekocht.
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 298634 op 21-04-2009 13:14 ]
Oke, een schot voor de boeg. Op of aanmerkingen zijn welkom 
Geachte,
onlangs heb ik een Samsung LE40A552 LCD tv aangeschaft. Een van de redenen dat ik voor uw merk heb gekozen, is omdat de tv volgens uw specificaties "24p real movie" ondersteunt. Tot mijn verbazing bleek echter dat er tijdens het afspelen van 24p films op deze tv een nogal stotterend beeld werd getoond; zogenaamde judder.
Ik heb op het internet vervolgens meer informatie opgezocht, en het blijkt dat er heel veel mensen zijn die ook een samsung LCD tv hebben uit de 5-series, en die ook dit probleem ondervinden. Kennelijk wordt 24p niet goed afgehandeld door deze tv's, hoewel uw specificatie vermeldt dat dit wel zo is.
Op internet is te lezen dat er bij uw bedrijf vele malen is geklaagd over dit probleem, en dat de consument steeds wordt afgescheept met een verhaaltje waarin wordt verteld dat er binnenkort een oplossing voor komt. Dit verhaal wordt kennelijk al verkondigd sinds september vorig jaar. Mijn indruk, en ook die van anderen, is, dat er een structurele fout in het ontwerp van de 5-series is geslopen, die er voor zorgt dat dit probleem simpelweg niet oplosbaar is. Er is geen oplossing voor, en er gaat dus ook geen oplossing voor komen. Het lijkt alsof Samsung probeert om het probleem af te doen als een probleempje dat binnenkort wordt opgelost, om de consument zo de mond te snoeren, in de hoop dat die het opgeeft en het er maar bij laat zitten.
Feit blijft echter dat er vele consumenten zijn, die vol vertrouwen dit toestel hebben gekocht, in de veronderstelling dat ze een tv kochten die 24p films op normale wijze weergeeft. Deze consumenten zijn eigenlijk bedonderd door uw bedrijf, en hebben honderden euro's betaald om nu in het bezit te zijn van een tv die niet in staat is om te doen wat er in uw specificaties staat.
Omdat uw bedrijf schijnbaar niet veel waarde hecht aan de klachten van een enkele consument, heb ik, in samenwerking met een aantal andere slachtoffers, besloten om de krachten te bundelen. Wij willen van uw bedrijf weten hoe u dit probleem wilt gaan oplossen. <zelf oplossing voorstellen?> Als we niets horen van uw bedrijf binnen korte termijn <concrete datum hier?>, of als we weer worden opgezadeld met het bekende "binnenkort een firmware" verhaal, dan gaan we over tot andere stappen. <welke stappen?>
< aantal contactgegevens hier ofzo? >
Groeten,
<naam>
Geachte,
onlangs heb ik een Samsung LE40A552 LCD tv aangeschaft. Een van de redenen dat ik voor uw merk heb gekozen, is omdat de tv volgens uw specificaties "24p real movie" ondersteunt. Tot mijn verbazing bleek echter dat er tijdens het afspelen van 24p films op deze tv een nogal stotterend beeld werd getoond; zogenaamde judder.
Ik heb op het internet vervolgens meer informatie opgezocht, en het blijkt dat er heel veel mensen zijn die ook een samsung LCD tv hebben uit de 5-series, en die ook dit probleem ondervinden. Kennelijk wordt 24p niet goed afgehandeld door deze tv's, hoewel uw specificatie vermeldt dat dit wel zo is.
Op internet is te lezen dat er bij uw bedrijf vele malen is geklaagd over dit probleem, en dat de consument steeds wordt afgescheept met een verhaaltje waarin wordt verteld dat er binnenkort een oplossing voor komt. Dit verhaal wordt kennelijk al verkondigd sinds september vorig jaar. Mijn indruk, en ook die van anderen, is, dat er een structurele fout in het ontwerp van de 5-series is geslopen, die er voor zorgt dat dit probleem simpelweg niet oplosbaar is. Er is geen oplossing voor, en er gaat dus ook geen oplossing voor komen. Het lijkt alsof Samsung probeert om het probleem af te doen als een probleempje dat binnenkort wordt opgelost, om de consument zo de mond te snoeren, in de hoop dat die het opgeeft en het er maar bij laat zitten.
Feit blijft echter dat er vele consumenten zijn, die vol vertrouwen dit toestel hebben gekocht, in de veronderstelling dat ze een tv kochten die 24p films op normale wijze weergeeft. Deze consumenten zijn eigenlijk bedonderd door uw bedrijf, en hebben honderden euro's betaald om nu in het bezit te zijn van een tv die niet in staat is om te doen wat er in uw specificaties staat.
Omdat uw bedrijf schijnbaar niet veel waarde hecht aan de klachten van een enkele consument, heb ik, in samenwerking met een aantal andere slachtoffers, besloten om de krachten te bundelen. Wij willen van uw bedrijf weten hoe u dit probleem wilt gaan oplossen. <zelf oplossing voorstellen?> Als we niets horen van uw bedrijf binnen korte termijn <concrete datum hier?>, of als we weer worden opgezadeld met het bekende "binnenkort een firmware" verhaal, dan gaan we over tot andere stappen. <welke stappen?>
< aantal contactgegevens hier ofzo? >
Groeten,
<naam>
Anoniem: 299618
hoi,
Mijn naam mag je ook vermelden op je mailtje naar Samsung!
Heb een tijdje terug een playstation 3 gekocht voor het kijken van blu ray films, maar kwam er toen ook achter dat het niet ondersteunt werd door mijn tv (Samsung LE37A557)! Het beeld schokt behoorlijk en verpest de hele kijk ervaring! Baal er echt van!
Mijn naam mag je ook vermelden op je mailtje naar Samsung!
Heb een tijdje terug een playstation 3 gekocht voor het kijken van blu ray films, maar kwam er toen ook achter dat het niet ondersteunt werd door mijn tv (Samsung LE37A557)! Het beeld schokt behoorlijk en verpest de hele kijk ervaring! Baal er echt van!
Ik heb ondertussen zelf ook een e-mail naar Samsung België gestuurd. Ik ga ervan uit dat de meesten hier van Nederland afkomstig zijn, vandaar dat ik in België ook eens aan de bel ga trekken.
Alleszins, ik wil best mee tekenen voor een gezamenlijke mail.
Ik denk dat er maar 2 opties zijn om druk uit te oefenen op Samsung indien zij alsnog doen of er niets aan de hand is: dreigen met het contacteren van Kassa, Radar en/of de consumentenbond, ofwel dreigen met een officiële ingebrekestelling waarbij we hen ervan beschuldigen geen oplossing te geven voor een fout in de door hun geleverde TV. Een voorbeeld van een ingebrekestelling vind je hier
http://www.seniorennet.be...euws/juridisch.php?ID=98&
Alvorens officieel in gebreke te stellen kunnen we best een gezamenlijke e-mail sturen om alsnog te trachten een goede oplossing te bekomen.
Alleszins, ik wil best mee tekenen voor een gezamenlijke mail.
Ik denk dat er maar 2 opties zijn om druk uit te oefenen op Samsung indien zij alsnog doen of er niets aan de hand is: dreigen met het contacteren van Kassa, Radar en/of de consumentenbond, ofwel dreigen met een officiële ingebrekestelling waarbij we hen ervan beschuldigen geen oplossing te geven voor een fout in de door hun geleverde TV. Een voorbeeld van een ingebrekestelling vind je hier
http://www.seniorennet.be...euws/juridisch.php?ID=98&
Alvorens officieel in gebreke te stellen kunnen we best een gezamenlijke e-mail sturen om alsnog te trachten een goede oplossing te bekomen.
Mocht er een e-mail de deur uit gaan dan ben ik uiteraard ook van de partij. Maandag 20 april ben ik even bij de BCC geweest waar een Samsung BDP-1500 aan hing en een Blu-Ray bekeken op 24 hz. Geen enkel probleem, een feiloos en stottervrij beeld.
De gehele 5 serie deugde volgens de verkoper ook niet, er zouden meer fouten in zitten.
De gehele 5 serie deugde volgens de verkoper ook niet, er zouden meer fouten in zitten.
Ik heb ook een Samsung uit de 5 serie (LE32A552) en heb icm een Popcorn Hour A110 met 24p content via HDMI 1080p/24 Hz output hetzelfde probleem. Ik doe dus mee als er actie ondernomen wordt. Ik ben het alleen niet zo erg eens met een aggresieve toon en zou woorden als "bedonderd" en "opgezadeld" en dreigement-achtige constructies zoveel mogelijk achterwege willen laten 
Vandaar mijn voorstel voor de volgende tekst (met dank aan de drafters):
- Volledige naam en factuuradres
- Modelnummer van de TV
- Naam van het bedrijf waar de samsung is gekocht
- Datum van aankoop
Dat om het verhaal kracht bij te zetten.
Vandaar mijn voorstel voor de volgende tekst (met dank aan de drafters):
schiet maar. En het is denk ik handig af te spreken wie de contactgegevens verzamelt? Ik stel voor dat we alleen ondertekenen met:Geachte dames en heren,
Onlangs heb ik een Samsung LCD TV aangeschaft. Hoewel deze in een aantal toepassingen goed en naar tevredenheid functioneert, blijkt een voor aankoop doorslaggevende feature niet naar behoren te functioneren.
Het betreft de weergave van 1080p (Full HD) content op 24 frames per seconde (zgn 24p). Bij aankoop van de TV (uit de "5 series") suggereerden de specificaties deze feature wel voldoende te ondersteunen, getuige de vermelding van "24p real movie" ondersteuning. Op moment van schrijven wordt nog steeds melding gemaakt van ondersteuning van deze feature en er zijn geen aanwijzingen dat het om een vergissing in de specificaties ging - sterker nog, het wordt als een "belangrijke specificatie" op uw website vermeld. [1]
Na enig onderzoek op internet bleek ik niet de enige gebruiker met dit probleem en constateerden meer gebruikers van deze TV schokkerige weergave van het beeld. Mijn onderzoek wees uit dat deze "judder" veroorzaakt wordt door een gebrekkige framerate conversie van de TV. Ik en mijn medegebruikers hebben gezamenlijk vastgesteld dat een - door uw medewerkers - gesuggereerde firmware update dit probleem niet verhelpt.
Het lijkt intussen een slepende kwestie te worden. Er zijn meldingen van gebruikers die met deze firmware suggestie afgescheept werden, die dateren van september 2008, en nog altijd houdt een de stroom van meldingen van vergelijkbare ervaringen aan. Kortom: de door Samsung gegeven oplossing is niet afdoende voor dit probleem en het blijkt dat individuele meldingen u niet zullen bewegen om tot een goede oplossing te komen.
De onderstaande personen hebben daarom in deze brief de krachten gebundeld om u nogmaals de kans te geven met een redelijke oplossing te komen. Indien dit niet tot een overeenstemming leidt, voelen wij ons genoodzaakt verdere stappen te ondernemen.
Wij zien allen met grote belangstelling uit naar uw voorstel.
Met vriendelijke groet,
A
B
C
[1] o.a. http://www.samsung.com/nl...v&model_cd=LE32A552P3RXXC en andere producten maken hier melding van "1080 24p Real Movie : Ja"
- Volledige naam en factuuradres
- Modelnummer van de TV
- Datum van aankoop
Dat om het verhaal kracht bij te zetten.
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Afgezien van het kleine foutje "...en nog altijd houdt een de..." die moet zijn "...en nog altijd houdt de..." kan ik mij volledig vinden in deze tekst.
@Hotsparky24: bedoel je nu dat de 5 reeks in combinatie met een BDP-1500 wél vloeiend beeld geeft op 24p?
@Hotsparky24: bedoel je nu dat de 5 reeks in combinatie met een BDP-1500 wél vloeiend beeld geeft op 24p?
Zou iemand me kunnen vertellen of 24p ook gewoon normaal moet werken als je pc op 60 Hz staat? Monitor van pc staat namelijk ook op 60 Hz en die speelt het wel goed af namelijk. Zet de tv zelf het signaal om?
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 227911 op 22-04-2009 11:08 ]
Nee samen met de BDP-1500 krijg je op 24 hz ook haperingen, het toestel kan niet omgaan met 24 hz signalen.
Aha weet ik in ieder geval wat ik morgen tegen de monteur moet zeggen. Houd jullie op de hoogte morgen.Anoniem: 276872 schreef op woensdag 22 april 2009 @ 10:23:
het toestel kan niet omgaan met 24 hz signalen.
@drm: prima brief. Een paar kleine geitjes:
De aanvullende gegevens van mijn TV (een Samsung LE46A556) volgens z.s.m. Per DM aan jou doorgeven? Treed jij op als contactpersoon namens ons allen?Onlangs heb ik een Samsung LCD TV uit de "5-series" aangeschaft. Hoewel deze in een aantal toepassingen goed en naar tevredenheid functioneert, blijkt een voor aankoop doorslaggevende feature specificatie niet naar behoren te functioneren.
Het betreft de weergave van 1080p (Full HD) contentbeeldmateriaal op 24 frames per seconde (zgn 24p). Bij aankoop van de LCD TV (uit de "5 series") suggereerden de specificaties deze specificatie feature wel voldoende te ondersteunen, getuige de vermelding van "24p real movie" ondersteuning. Op moment van schrijven wordt nog steeds melding gemaakt van ondersteuning van deze specificatie featureen er zijn geen aanwijzingen dat het om een vergissing in de specificaties ging. Sterker nog, het wordt als een "belangrijke specificatie" op uw website vermeld. [1]
Na enig onderzoek op internet bleek ik niet de enige gebruiker met dit probleem te zijn. Het bleek dat en constateerden meer gebruikers van deze LCD TV schokkerige weergave van het beeld constateerden bij de weergave van 24p content beeldmateriaal. Mijn onderzoek wees uit dat d Deze "judder" zou veroorzaakt worden door een gebrekkige framerate conversie van de LCD TV. Ik en mijn medegebruikers hebben gezamenlijk vastgesteld dat een - door uw medewerkers gesuggereerde - (streepje op een andere plek dus, of gebruik van komma's) firmware-update dit probleem niet verhelpt.
Het lijkt intussen een slepende kwestie te worden. Er zijn meldingen van gebruikers die met deze firmware suggestie afgescheept werden, die dateren van september 2008, en nog altijd houdt een de stroom van meldingen van vergelijkbare ervaringen aan. Kortom: dDe door Samsung tot op heden gegeven oplossingen bieden geen niet afdoende oplossing voor dit probleem, en het blijkt dat individuele meldingen u niet zullen bewegen om tot een goede oplossing te komen.
De onderstaande personen hebben daarom in middels deze brief de krachten gebundeld om u en geven u nogmaals de kans te geven om met een redelijke oplossing voor het beschreven probleem te komen. Indien dit niet tot een overeenstemming oplossing leidt, voelen wij ons genoodzaakt verdere stappen te ondernemen.
Hierbij verzoek ik u per ommegaande, doch uiterlijk voor vrijdag 15 mei 2009, uw voorstel om te komen tot een oplossing schriftelijk kenbaar te maken aan ondergetekende. Wij zien allen met grote belangstelling uit naar uw voorstel.
[ Voor 5% gewijzigd door argro op 22-04-2009 17:25 ]
Het lijkt mij ook een goed idee inderdaad. Als we een iemand hebben die de gegevens verzamelt, dan kunnen we in tenminste van start gaan. (Als we genoeg deelnemers hebben
)
Ik heb zoals gezegd gisterenmorgen gemaild naar Samsung België om ook daar het probleem aan te kaarten. Gisterenavond nog niks in de mailbox, dus deze ochtend gebeld naar Samsung België. De dame aan de telefoon zei me dat de "produktspecialist" bezig was met mijn mail en dat hij me zou terugmailen. Vanavond nog steeds niks in de mailbox. 2 mogelijkheden: ofwel is hij hier serieus mee bezig, ofwel word ik net als zoveel anderen met loze beloftes aan het lijntje gehouden.
Concreet: wie verzamelt de gegevens en verstuurt de mail? Desnoods maken we hier een gezamenlijke g-mail account voor aan waar iedereen aan kan om de correspondentie te raadplegen en verzenden we de mail onder een gezamenlijke naam (bv. "Gedupeerden Samsung 5 reeks")? Al wie zijn gegevens doorstuurt krijgt dan het paswoord retour... Andere ideeën?
Concreet: wie verzamelt de gegevens en verstuurt de mail? Desnoods maken we hier een gezamenlijke g-mail account voor aan waar iedereen aan kan om de correspondentie te raadplegen en verzenden we de mail onder een gezamenlijke naam (bv. "Gedupeerden Samsung 5 reeks")? Al wie zijn gegevens doorstuurt krijgt dan het paswoord retour... Andere ideeën?
argro, ik kan me helemaal vinden in je aanpassingen. Ik wil de gegevens wel verzamelen, maar stuur ze me liever via mail:
. Zet in het subject Samsung GoT dan kan ik ze er makkelijk tussenuit vissen. Iedereen die interesse heeft, graag voor 30 april een mailtje sturen met de volgende gegevens:
Uiteraard behandel ik je gegevens vertrouwelijk, mocht je daar twijfels over hebben
mailadres en adresgegevens waar deze brief heen moet. Graag ook mailen naar mijn mailadres
met zelfde subject-vermelding.
Vermeld eventueel de andere hardware waarmee je getest hebt (bluray speler, ps3, pc, enz)- Volledige naam en factuuradres
- Modelnummer van de TV
- Datum van aankoop
Uiteraard behandel ik je gegevens vertrouwelijk, mocht je daar twijfels over hebben
edit:
Oh en in het kader van delegeren kun je leren: wie regelt voor mij:mailadres en adresgegevens waar deze brief heen moet. Graag ook mailen naar mijn mailadres
[ Voor 21% gewijzigd door drm op 22-04-2009 19:51 ]
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Ik regel de adresgegevens van Samsung wel. Een vriend van mij werkte bij Samsung Benelux in Delft, dat moet dus wel lukken. Via hem de TV ook gekocht overigens.
edit: email met mijn gegevens alsmede met de adresgegevens van Samsung Benelux is verstuurd.
edit: email met mijn gegevens alsmede met de adresgegevens van Samsung Benelux is verstuurd.
Het is natuurlijk niet ongewoon dat een e-mail niet binnen 2 dagen wordt beantwoord. Als er binnen circa 1 week nog geen antwoord is dan heb je reden om een beetje te klagen, nu nog lang niet.Anoniem: 298634 schreef op woensdag 22 april 2009 @ 19:48:
Ik heb zoals gezegd gisterenmorgen gemaild naar Samsung België om ook daar het probleem aan te kaarten. Gisterenavond nog niks in de mailbox, dus deze ochtend gebeld naar Samsung België. De dame aan de telefoon zei me dat de "produktspecialist" bezig was met mijn mail en dat hij me zou terugmailen. Vanavond nog steeds niks in de mailbox. 2 mogelijkheden: ofwel is hij hier serieus mee bezig, ofwel word ik net als zoveel anderen met loze beloftes aan het lijntje gehouden.
[ Voor 85% gewijzigd door argro op 22-04-2009 20:25 ]
sameAnoniem: 126311 schreef op woensdag 22 april 2009 @ 20:21:
*** informatie verstuurd naar drm ***
@argro: ik klaag niet hoor... Ik hoop zelfs dat het feit dat ik nog geen antwoord heb betekent dat ze ermee bezig zijn.
-> heb ook de nodige info verstuurd naar drm
-> heb ook de nodige info verstuurd naar drm
Monteur geweest. Wat een lachertje zeg. Sluit een apparaat aan die 1080i is en zegt dat er niks aan de hand is. Toen ik aan hem vroeg eens 1080p aan te sluiten werd er gezegd dat hij geen Blu-Ray bij had. Ik heb hem 1080p laten zien hier via de pc en de enige conclusie die hij kon trekken was dat het aan de 1080p lag. Hij wist me wel te vertellen dat het veel voorkomend probleem is bij Samsung.
Net dus even Samsung gebeld en werd me doodleuk verteld dat ze niks voor me konden doen. Hij werkt toch? werd er gezegd. Het bedrijf dat geweest is had er voor kunnen zorgen dat ik een andere tv of zelfs geld terug kon krijgen. (zelfde model heeft weinig nut zei de monteur zelf ook al)
Net gebeld met het bedrijf die de moteur gestuurd hadden en ze gaan het apparaat onderzoeken of het idd defect is. Mocht het zo zijn gaan ze een oplossing zoeken, maar dit ligt geheel aan Samsung. Hij zei me dat er soms een nieuwe type geleverd wordt of geld terug. Wel werd me duidelijk gemeld dat Samsung erbij vermeld dat het geen pc ondersteund! Toch vreemd aangezien er een pc aansluiting achterop zit. Daarbij zou het in de handleiding staan. Nog niet zien staan, ook bij de koop is me dat ook niet vermeld. HDMI was een zeer ruim begrip werd me net verteld door de telefoon.
(*Kuch* Uit de handleiding: Bij gebruik van HDMI/DVI kabelverbinding, moet u HDMI In 2-aansluiting gebruiken! Kan me vergissen hoor maar een DVI uitgang zit achter op een videokaart.)
Lijkt er dus op dat ook het externe bedrijf eronderuit probeert te komen.
Edit: TV is al opgehaald en krijg binnen een paar weken bericht. Wordt vervolgt! (lol mijn advocaat belde net met de mededeling als het niet opgelost wordt dat ik hem maar moest bellen
)
Net dus even Samsung gebeld en werd me doodleuk verteld dat ze niks voor me konden doen. Hij werkt toch? werd er gezegd. Het bedrijf dat geweest is had er voor kunnen zorgen dat ik een andere tv of zelfs geld terug kon krijgen. (zelfde model heeft weinig nut zei de monteur zelf ook al)
Net gebeld met het bedrijf die de moteur gestuurd hadden en ze gaan het apparaat onderzoeken of het idd defect is. Mocht het zo zijn gaan ze een oplossing zoeken, maar dit ligt geheel aan Samsung. Hij zei me dat er soms een nieuwe type geleverd wordt of geld terug. Wel werd me duidelijk gemeld dat Samsung erbij vermeld dat het geen pc ondersteund! Toch vreemd aangezien er een pc aansluiting achterop zit. Daarbij zou het in de handleiding staan. Nog niet zien staan, ook bij de koop is me dat ook niet vermeld. HDMI was een zeer ruim begrip werd me net verteld door de telefoon.
(*Kuch* Uit de handleiding: Bij gebruik van HDMI/DVI kabelverbinding, moet u HDMI In 2-aansluiting gebruiken! Kan me vergissen hoor maar een DVI uitgang zit achter op een videokaart.)
Lijkt er dus op dat ook het externe bedrijf eronderuit probeert te komen.
Edit: TV is al opgehaald en krijg binnen een paar weken bericht. Wordt vervolgt! (lol mijn advocaat belde net met de mededeling als het niet opgelost wordt dat ik hem maar moest bellen
[ Voor 81% gewijzigd door Anoniem: 227911 op 23-04-2009 12:05 ]
Al met al dus gewoon gegaan zoals te verwachten was...
(al is het natuurlijk schandalig en vind ik het erg sneu voor de 5-serie eigenaren...)

(al is het natuurlijk schandalig en vind ik het erg sneu voor de 5-serie eigenaren...)
Als Samsung niet met een oplossing komt (ander gelijkwaardig model dat wel werkt met 24 hz, geld terug of alsnog een fix voor de 5 serie - wat ik niet geloof dat er komt), dan span ik gegarandeerd een rechtzaak aan tegen Samsung. In België kan dit via de vrederechter, daar heb je zelfs geen advocaat voor nodig.
Het gaat hier heel duidelijk over bedrog bij verkoop. Je kan niet ongestraft zomaar zeggen dat je produkt bepaalde functionaliteiten heeft en wanneer blijkt dat die niet naar behoren werken de kopers in de kou laten staan.
Het argument van Samsung "dat hij werkt" slaat werkelijk nergens op. Als je een stereoketen koopt en je hoort enkel hoge tonen en de bas wordt niet weergegeven, dan werkt die ook, maar niet zoals het hoort. Al bij al begin ik zeer pissed off te worden op Samsung. Het gaat me op de duur zelfs niet meer enkel om mijn eigen TV maar om het principe dat zij een klotebedrijf zijn die totaal niet met hun klanten inzitten.
Het gaat hier heel duidelijk over bedrog bij verkoop. Je kan niet ongestraft zomaar zeggen dat je produkt bepaalde functionaliteiten heeft en wanneer blijkt dat die niet naar behoren werken de kopers in de kou laten staan.
Het argument van Samsung "dat hij werkt" slaat werkelijk nergens op. Als je een stereoketen koopt en je hoort enkel hoge tonen en de bas wordt niet weergegeven, dan werkt die ook, maar niet zoals het hoort. Al bij al begin ik zeer pissed off te worden op Samsung. Het gaat me op de duur zelfs niet meer enkel om mijn eigen TV maar om het principe dat zij een klotebedrijf zijn die totaal niet met hun klanten inzitten.
[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 298634 op 23-04-2009 12:33 ]
Precies. Zo redeneerde mijn advocaat ook vanmorgen.
Gisteren eens mijn pc op een Philips FullHD aangesloten. Sjonge wat een mooi beeld en vloeiend ook nog. Toen ik tegen die gast van de technische dienst (die nu mijn tv hebben) zei dat het dan ook op een Samsung moest werken was die het niet met me eens. zoals ik al zei ook hun proberen zich in te dekken. Maar al moet ik me tot de rechter verdedigen dan doe ik dat.
Gisteren eens mijn pc op een Philips FullHD aangesloten. Sjonge wat een mooi beeld en vloeiend ook nog. Toen ik tegen die gast van de technische dienst (die nu mijn tv hebben) zei dat het dan ook op een Samsung moest werken was die het niet met me eens. zoals ik al zei ook hun proberen zich in te dekken. Maar al moet ik me tot de rechter verdedigen dan doe ik dat.
Als die Philips Natural Motion HD had is die uiteraard veel vloeiender. Er is geen andere tv die beeld zo smooth weergeeft als Philips. 24p ziet er op mijn Pioneer ook schokkerig uit. Schokkerig en judder zijn dan ook twee verschillende dingen.
Ik wil wel even zeggen dat heel dat technische aspect hier niet terzake doet. Als je als consument een auto koopt waarvan men zegt dat hij in 3 seconden naar 100 km/u gaat moet men nadien niet komen zeggen dat je had moeten weten dat dat niet kon omdat er maar een 1.2l motor inzit of dat je niet moet klagen "want hij rijdt toch". Ik blijf erbij, bedrog bij verkoop. Ik wil eens weten welke rechter gaat zeggen dat schokkend beeld normaal en aanvaardbaar is (en de Samsung 5 reeks heeft hier veel meer last van dan andere toestellen). Ze hadden dan maar hun technologie op punt moeten zetten zodat dat geschok er niet inzit.
De naakte waarheid is dat Samsung bewust ondermaatse technologie gebruikt heeft in combinatie met een loze belofte met als enige doel om meer winst te kunnen maken op de 5 reeks. En de reden waarom ze niets doen is omdat ze zelf weten dat de zaak zo in mekaar zit.
De naakte waarheid is dat Samsung bewust ondermaatse technologie gebruikt heeft in combinatie met een loze belofte met als enige doel om meer winst te kunnen maken op de 5 reeks. En de reden waarom ze niets doen is omdat ze zelf weten dat de zaak zo in mekaar zit.
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 298634 op 23-04-2009 13:18 ]
Hoezo? Als 24p Real Cinema gewoon betekent dat de tv 24p-content accepteert en weergeeft heb je op zich weinig te zeggen lijkt mij. Er staat toch nergens dat het vloeiend gaat worden weergegeven? Panasonic en LG doen/deden precies hetzelfde hoor.Anoniem: 298634 schreef op donderdag 23 april 2009 @ 13:11:
Ik wil wel even zeggen dat heel dat technische aspect hier niet terzake doet
Net zoals dat een HD-ready TV helemaal geen HD-panel hoeft te hebben, zoals veel plasmatv's dat hebben. Ze accepteren soms tot wel 1080p maar het panel is maar 1024x768 dus het is geen HD.
Maar omdat het de content wel weer kan geven krijgt de TV het HD-ready label.
Of een 7-kanaals versterker die volgens de specs "140W per kanaal" levert. Ja, dat klopt, maar alleen in stereo. In 7-kanaals gebruik blijft er dan 40W per kanaal over, terwijl de gemiddelde koper "dus" 7x140W denkt/verwacht.
Enzovoort, enzovoort. Al die marketing-specs moet je zelf van tevóren onderzoeken.
Enzovoort, enzovoort. Al die marketing-specs moet je zelf van tevóren onderzoeken.
Dat hou je bij een rechter echt niet droog. Wanneer Samsung vermeld dat 24p beeldmateriaal afgespeeld kan worden dan leest een consument dat alsof 24p beeldmateriaal zonder onacceptabele schokken wordt afgespeeld, en terecht.Brad Pitt schreef op donderdag 23 april 2009 @ 13:50:
[...]
Hoezo? Als 24p Real Cinema gewoon betekent dat de tv 24p-content accepteert en weergeeft heb je op zich weinig te zeggen lijkt mij. Er staat toch nergens dat het vloeiend gaat worden weergegeven? Panasonic en LG doen/deden precies hetzelfde hoor.
Het HD-ready logo is een door het EICTA geintroduceerd logo. Een TV moet aan diverse criteria voldoen voordat het dit logo mag voeren. Daarbij is HD-ready wel degelijk een officieeel HDTV-formaat.mace schreef op donderdag 23 april 2009 @ 13:53:
Net zoals dat een HD-ready TV helemaal geen HD-panel hoeft te hebben, zoals veel plasmatv's dat hebben. Ze accepteren soms tot wel 1080p maar het panel is maar 1024x768 dus het is geen HD.
[ Voor 32% gewijzigd door argro op 23-04-2009 14:35 ]
Ow dat is mooi! Dan ga ik ook even mijn 1080p-compatible HD-Ready Kuro omruilen voor een nieuwe, thanks!argro schreef op donderdag 23 april 2009 @ 14:28:
[...]
Dat hou je bij een rechter echt niet droog. Wanneer Samsung vermeld dat 24p beeldmateriaal afgespeeld kan worden dan leest een consument dat alsof 24p beeldmateriaal zonder onacceptabele schokken wordt afgespeeld, en terecht.
Zou je kunnen doen, afhankelijk van hetgeen jou beloofd is bij aanschaf.Brad Pitt schreef op donderdag 23 april 2009 @ 14:32:
[...]
Ow dat is mooi! Dan ga ik ook even mijn 1080p-compatible HD-Ready Kuro omruilen voor een nieuwe, thanks!
Maar wanneer jij geen Samsung 5-serie hebt dan vraag ik mij af wat je in dit topic komt doen, behalve moeilijk doen.
Is uiteraard niet beloofd, maar staat bij élke redelijke HD-Ready aangegeven hè, dat er ook 1080p-content kan worden afgespeeld. Dat zegt namelijk helemaal niéts. Net als dit topic. De Samsung speelt 24p-content af, klaar.argro schreef op donderdag 23 april 2009 @ 14:37:
[...]
Zou je kunnen doen, afhankelijk van hetgeen jou beloofd is bij aanschaf.
Maar wanneer jij geen Samsung 5-serie hebt dan vraag ik mij af wat je in dit topic komt doen, behalve moeilijk doen.
Ik zou een Samsung nog niet gratis willen hebben maar mijn broer heeft er helaas eentje gekocht. Maar je hebt gelijk hoor, zal verder niet meer reageren en gewoon genieten van de heerlijke 72Hz weergave op het buissie. En verder wens ik de mensen hier veel succes, en jij ook met je selectieve leesgedrag

Je kunt je afvragen of je geschokt weergeven in alle redelijkheid en billijkheid weergeven kunt noemen. Ik denk van niet, en daar gaat het hier om.Brad Pitt schreef op donderdag 23 april 2009 @ 14:41:
[...]
Is uiteraard niet beloofd, maar staat bij élke redelijke HD-Ready aangegeven hè, dat er ook 1080p-content kan worden afgespeeld. Dat zegt namelijk helemaal niéts. Net als dit topic. De Samsung speelt 24p-content af, klaar.
Ondersteboven weergeven is ook weergeven. Maar wel een reden om terug te gaan met de TV lijkt mij. Met schokkende beelden weergeven is dat voor mij ook. Wanneer een HD-Ready TV 1080p beeldmateriaal met schokkende beelden weergeeft zou ik ook terug gaan.
Wanneer jij een nieuwe auto koopt die met schokken achteruit rijdt dan laat jij je hopelijk niet afschepen met "ja, maar hij rijdt toch achteruit? ".
Dank je!Ik zou een Samsung nog niet gratis willen hebben maar mijn broer heeft er helaas eentje gekocht. Maar je hebt gelijk hoor, zal verder niet meer reageren en gewoon genieten van de heerlijke 72Hz weergave op het buissie. En verder wens ik de mensen hier veel succes, en jij ook met je selectieve leesgedrag
Maar je verwacht weer niet dat die auto ook 160 achteruit kan.argro schreef op donderdag 23 april 2009 @ 14:46:
[...]
Je kunt je afvragen of je geschokt weergeven in alle redelijkheid en billijkheid weergeven kunt noemen. Ik denk van niet, en daar gaat het hier om.
Ondersteboven weergeven is ook weergeven. Maar wel een reden om terug te gaan met de TV lijkt mij. Met schokkende beelden weergeven is dat voor mij ook. Wanneer een HD-Ready TV 1080p beeldmateriaal met schokkende beelden weergeeft zou ik ook terug gaan.
Wanneer jij een nieuwe auto koopt die met schokken achteruit rijdt dan laat jij je hopelijk niet afschepen met "ja, maar hij rijdt toch achteruit? ".
Ik ben het met je eens hoor, dat het niet correct is dat samsung 24p belooft, maar dit niet waar kan maken. Maar ik denk dat het gewoon marketing is, zoals anderen hier ook zeggen. Hij kan 24p weergeven, maar niet optimaal.
GP 32 the most powerfull handheld in the world :P
Zolang dat niet beloofd wordt zal ook niemand dat verwachten. Het is niet redelijk om te verwachten dat een auto dat kan. En die verwachting wordt ook niet geschept, bij geen enkele auto. Daar waar Samsung in dit geval wel bepaalde verwachtingen schept.T-8one schreef op donderdag 23 april 2009 @ 15:01:
[...]
Maar je verwacht weer niet dat die auto ook 160 achteruit kan.
En in dit geval heeft Samsung een fout gemaakt met die marketing. Er zijn dingen zeer concreet beloofd die niet waargemaakt kunnen worden. Die fout moet hersteld worden.Ik ben het met je eens hoor, dat het niet correct is dat samsung 24p belooft, maar dit niet waar kan maken. Maar ik denk dat het gewoon marketing is, zoals anderen hier ook zeggen. Hij kan 24p weergeven, maar niet optimaal.
Je kunt dit hele verhaal wel zeer technisch benaderen, daar gaat het echter niet om. Het gaat er om welke verwachtingen worden geschept bij de gemiddelde consument en de mate waarin deze verwachting kan worden waargemaakt. Wanneer Samsung aangeeft dat 24p beeldmateriaal weergegeven kan worden dan mag aangenomen worden dat dit zonder schokken mogelijk is. Dat schokkend weergeven in technische zin ook een vorm van weergeven is doet volledig niet ter zake.
Zoasl eerder gezegd houdt Samsung het in de rechtzaal echt niet droog met de bewering dat schokkend weergeven ook weergeven is.