Ben je daar zeker van, ik dacht dat het om de gehele 5 serie ging. De LE37B550 is nl. wel erg prettig geprijsd (hoewel geen 100 Hz)Ossi schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 18:19:
[...]
De 24p problemen komen voor bij de A5 serie van samsung, b serie zou geen problemen moeten hebben.
Anoniem: 298634
Het probleem zou met de laatste firmware update voor de A5 reeks opgelost zijn, dus ik ga er ook vanuit dat het op de B5 reeks niet voorkomt. Je kan altijd eens in de winkel vragen om er een blu ray speler met 24p aan te hangen.
Ik ga mijn hand er niet voor in het vuur stekenesvedebe schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 09:49:
[...]
Ben je daar zeker van, ik dacht dat het om de gehele 5 serie ging. De LE37B550 is nl. wel erg prettig geprijsd (hoewel geen 100 Hz)
Maar ben er wel heel zeker van.
Dit is inderdaad de beste optie!Anoniem: 298634 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 13:20:
Het probleem zou met de laatste firmware update voor de A5 reeks opgelost zijn, dus ik ga er ook vanuit dat het op de B5 reeks niet voorkomt. Je kan altijd eens in de winkel vragen om er een blu ray speler met 24p aan te hangen.
Al maanden niet meer in dit topic gereageerd omdat ik geen hoop had op een oplossing. Gister de nieuwe firmware geinstalleerd en de hevige judder die eerst in mijn LE40A552 zat lijkt nu verdwenen. Getest met ondere andere vogelsample/killa sample, The Dark Night, Hellboy 2 en Kung Fu Hastle.
Ik ben er in ieder geval blij mee.
Ik ben er in ieder geval blij mee.
[Lichtelijk off-topic]Ik heb 2 weken geleden ook een firmware update gedaan van mijn LE40A552, ik had een beetje last van judder en dat is inmiddels verholpen. ( voor zover ik het kan zien )
Sinds die update lijkt het echter alsof de Energy saver constant aan staat, als ik bijvoorbeeld een scherm krijg met veel zwart en alleen een beetje witte tekst dan is het veel donkerder. Dit is hetzelfde effect als power save mode. In het menu staat deze echter uit
Hebben jullie ook last van dit probleem?
Sinds die update lijkt het echter alsof de Energy saver constant aan staat, als ik bijvoorbeeld een scherm krijg met veel zwart en alleen een beetje witte tekst dan is het veel donkerder. Dit is hetzelfde effect als power save mode. In het menu staat deze echter uit
Sommigen beweerden hier een jaar geleden dat 24p onmogelijk was om soepel te draaien op de LE40A552 vanwege de 60Hz. Ze kwamen met goede argumenten (het pulldown verhaal etc) En dat het echt een hardware probleem was.
Ik ben benieuwd waarom het door een firmware update toch wel mogelijk is?
Zover ik het kan beoordelen was het eerst veel erger dan 'normale judder'. Ik heb het alleen nooit bij andere tv's gezien maar zoals het altijd omschreven wordt had ik het idee dat het veel erger was op me tv. Nu vertoond hij nog steeds wel judder maar is het veel minder erg en wat mij betreft niet hinderlijk tijdens het kijken van een film. Tijdens pannende beelden is het dus nog wel te zien bij mij.fox-hound schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 22:10:
Sommigen beweerden hier een jaar geleden dat 24p onmogelijk was om soepel te draaien op de LE40A552 vanwege de 60Hz. Ze kwamen met goede argumenten (het pulldown verhaal etc) En dat het echt een hardware probleem was.
Dit heb ik ook inderdaad. En in de instellingen niks kunnen vinden wat het verhelpt. Jij al een idee?Sinds die update lijkt het echter alsof de Energy saver constant aan staat, als ik bijvoorbeeld een scherm krijg met veel zwart en alleen een beetje witte tekst dan is het veel donkerder. Dit is hetzelfde effect als power save mode. In het menu staat deze echter uit
[ Voor 21% gewijzigd door wenze op 25-10-2009 10:55 ]
Heeft iemand ervaring met de Samsung 37" B554, niet alleen qua 24p maar ook in algemene beeldkwaliteit van het digitale signaal bijvoorbeeld?
Ik heb mijn tv ook maar eens ge upgrade om het judder probleem te verhelpen. Alleen nu geen beeld meer, hij reageerd wel op de afstandbediening met aan en uit maar verder niets...
Wie heeft een suggestie om hem weer tot (meer) leven te wekken
Wie heeft een suggestie om hem weer tot (meer) leven te wekken
Even een oud topic tot leven brengen; Ik overweeg een UE37D5000 te kopen als vervanging voor een oude CRT TV. Omdat ik graag een filmpje kijk vroeg ik me af hoe het met 24p mode gesteld is op de 2011 5000 modellen.
Kwa specificaties kan ik op de Samsung website geen duidelijkheid krijgen, en met de zoekfunctie ook niet. In de Samsung manual kom ik alleen onderstaande tegen:
Film Mode (Off / Auto1 / Auto2): Sets the TV to automatically sense and
process film signals from all sources and adjust the picture for optimum
quality.
- Available in TV mode, AV, COMPONENT (480i / 1080i) and HDMI (1080i).
- If the screen does not seem natural, change its option to Off / Auto1 /
Auto2 in Film Mode.
Wie kan me zeggen hoe de weergave van 24p materiaal is op de D5000 modellen?
Kwa specificaties kan ik op de Samsung website geen duidelijkheid krijgen, en met de zoekfunctie ook niet. In de Samsung manual kom ik alleen onderstaande tegen:
quality.
Auto2 in Film Mode.
Kan je denk ik beter hier even vragen.Daytona schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 18:34:
Even een oud topic tot leven brengen; Ik overweeg een UE37D5000 te kopen als vervanging voor een oude CRT TV. Omdat ik graag een filmpje kijk vroeg ik me af hoe het met 24p mode gesteld is op de 2011 5000 modellen.
quality.
Auto2 in Film Mode.
[LCD TV] Samsung LCD + LED TV`s (alle series) Deel 14
Even dit topic omhoog schoppen, aangezien dit ook nog een probleem is bij de nieuwere F5000's!
24p wordt wel geaccepteerd, maar speelt alles behalve vloeiend af.
24p wordt wel geaccepteerd, maar speelt alles behalve vloeiend af.