Het ATi HD48XX Ervaringen Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 26.280 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-04 22:24

Dani86

AeroGeek

Wordt de 850Mhz dan niet genekt door de kaart die op 730 loopt?

Zieke score btw :9

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-04 01:13
Dani86 schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 21:54:
Wordt de 850Mhz dan niet genekt door de kaart die op 730 loopt?

Zieke score btw :9
Geen idee eigenlijk , denk het wel, maar niet veel. m'n Gainward draait nu nog op 730 maar daar komt verandering in als ik hem gevoltmod heb. Is de bedoeling dat ze beide op 850/1175 gaan draaien.

Het is wel een lekkkere score, maar m'n doel is om 20.000 te halen :P

Voor de liefhebbers :) :
quote: ceemic;3380128
I haven't got time to mod my Asus, but friend of mine gave me his two
Gainward HD4850 512MB Golden Sample :p

Afbeeldingslocatie: http://ceemic.pri.ee/hardware/hd4850gs/v/hd4850gs_05v.jpg Afbeeldingslocatie: http://ceemic.pri.ee/hardware/hd4850gs/v/hd4850gs_07v.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ceemic.pri.ee/hardware/hd4850gs/v/hd4850gs_09v.jpg Afbeeldingslocatie: http://ceemic.pri.ee/hardware/hd4850gs/v/hd4850gs_10v.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ceemic.pri.ee/hardware/hd4850gs/v/hd4850gs_13v.jpg Afbeeldingslocatie: http://ceemic.pri.ee/hardware/hd4850gs/v/hd4850gs_14v.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ceemic.pri.ee/hardware/hd4850gs/v/hd4850gs_15v.jpg Afbeeldingslocatie: http://ceemic.pri.ee/hardware/hd4850gs/v/hd4850gs_17v.jpg
Other pics: http://ceemic.pri.ee/hardware/hd4850gs/

Def Vgpu changed (idle/load) 1,194V/1,214V -> 1,207V/1,221V
:)

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:34
Na het doorlezen van dit topic heb ik mijn bestelling maar even gewijzigd. Had eerst een Peak HD4850 in bestelling staan, maar toen ik meer en meer las dat de koeler van dat ding een enorm kabaal maakt, ben ik voor de iets duurdere Sapphire gegaan.

Hoop hem snel binnen te hebben en mijn ervaringen te kunnen zeggen :). Nog bedankt voor de waarschuwingen op de dual slot dingen :).

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb die van mij nu stabiel draaien op 800 en 1100 en loopt erg soepel. Heb me processor naar 4ghz overgeclocked dat loopt ook stabiel. Zal vannavond even wat benchmarks draaien. Maar met gamen is het wel erg smooth :D Sacred 2 loopt echt als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134818

GAIAjohan schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 00:11:
Na het doorlezen van dit topic heb ik mijn bestelling maar even gewijzigd. Had eerst een Peak HD4850 in bestelling staan, maar toen ik meer en meer las dat de koeler van dat ding een enorm kabaal maakt, ben ik voor de iets duurdere Sapphire gegaan.

Hoop hem snel binnen te hebben en mijn ervaringen te kunnen zeggen :). Nog bedankt voor de waarschuwingen op de dual slot dingen :).
Die word ook als lawaaiig bevonden, tenminste, als je de dual slot variant neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04 14:27
Zijn er hier mensen die een HD4870 X2 hebben en die toevallig geprobeerd hebben te overclocken in CCC ?

Die van bij klapte er op stock laatst al een keer uit met Supreme Commander. En als ik de core naar 800 bump is het snel gebeurt in games zoals UT3. 1000 Mem geeft nog sneller ellende de boel crashed gewoon meteen.

Misschien toch maar eens de koel pasta vervangen kijken of dat nog wat scheelt. Ik vind dit wel een beetje tegen vallen had wel iets meer verwacht dan stock speeds.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Anoniem: 134818 schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 10:38:
[...]

Die word ook als lawaaiig bevonden, tenminste, als je de dual slot variant neemt.
//edit dat was een dubbel post |:(

[ Voor 20% gewijzigd door GAIAjohan op 27-10-2008 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Anoniem: 134818 schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 10:38:
[...]

Het plaatje lijkt erop dat dit de single slot is, en in de reacties zie ik niet dat deze lawaaiig is :).
1 van de reacties zegt ' dual slot' andere zegt single-slot. Er staat ook niet bij dat het het TOXIC model is..

En als ik ' fabrikant' aanklik bij de kaart krijg ik deze ervoor, en niet deze

Maar iig als het wel de dual-slot koeler is, dan heb ik nu in ieder geval een goed merk :P

[ Voor 38% gewijzigd door GAIAjohan op 27-10-2008 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De single slot is ATI referentie design en is nauwlijks meer te krijgen. Je krijgt dus die gene met die hoge koeler en die is dubbel slots en word door mensen in dit topic als lawaaiig bevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Anoniem: 134818 schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 11:54:
De single slot is ATI referentie design en is nauwlijks meer te krijgen. Je krijgt dus die gene met die hoge koeler en die is dubbel slots en word door mensen in dit topic als lawaaiig bevonden.
Okay. :)

Ik heb net even een review van beide varianten gelezen.
Single slot
Dual slot

Inhoud van de dozen enzo lijkt hetzelfde te zijn. Bovendien lijkt de temp van de dual slot lager, en is het design iets anders. Maar iig niet zo kort als die PEAK. Ik zie wel hoe lawaaiig hij dan is :). PC zal op zo'n 80cm van mijn hoofd staan.. en anders het geluid in de games maar wat harder :9 Alhoewel ik me haast niet in kan denken dat ie luider is dan de ventilator in mijn racestuur. :P

[ Voor 5% gewijzigd door GAIAjohan op 27-10-2008 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De temperatuur is expres zo hoog van de single slot. ATI heeft er voor gezorgt dat ie stil draait, niet koel. De GPU mag gewoon 100 graden worden, dat is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-04 16:47

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Anoniem: 134818 schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 12:26:
De temperatuur is expres zo hoog van de single slot. ATI heeft er voor gezorgt dat ie stil draait, niet koel. De GPU mag gewoon 100 graden worden, dat is geen probleem.
Dat is wel het 'argument' van AMD/ATI ja. Ik vind dat persoonlijk jammer.
Ik word er niet echt vrolijk van wanneer ik de hand op mijn kaart leg en hem er meteen vanaf moet
trekken omdat gewoon heel de PCB heet is en je de VRM's gelijk in voelt branden. :X
Heb nu een nieuwe in en outtake koeler (Zalman ZM-F3B, 120mm, 1800RPM) en dat scheelt een hele berg. :)

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:19

KneoK

Not in a million lightyears

Astennu schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 10:56:
Zijn er hier mensen die een HD4870 X2 hebben en die toevallig geprobeerd hebben te overclocken in CCC ?

Die van bij klapte er op stock laatst al een keer uit met Supreme Commander. En als ik de core naar 800 bump is het snel gebeurt in games zoals UT3. 1000 Mem geeft nog sneller ellende de boel crashed gewoon meteen.

Misschien toch maar eens de koel pasta vervangen kijken of dat nog wat scheelt. Ik vind dit wel een beetje tegen vallen had wel iets meer verwacht dan stock speeds.
Niet met een X2, maar wel met twee 4870's. Vanaf zo'n 780MHz op de core en vanaf zo'n 1025MHz op het geheugen loopt het zooitje in de soep. Afzonderlijk werkt de MSI kaart met gemak op 865/1135 en de Sapphire op 810/1100, dus met de kloks zelf heeft het niets te maken.
Ik was bang voor driverinstabiliteit, incompatibiliteit, weet ik veel wat voor ellende bij mijn eerste Crossfire avontuurtje, maar consequent na het installeren van de drivers verhoogde ik meteen de kloks en dat bleek achteraf roet in het eten te gooien. FC2 gaf steevast groene balletjes die af en toe in beeld flitsten en binnen 5 minuten een hanger. Crysis, Warhead, Mass Effect, allemaal hetzelfde.

Gisteravond 4 uur Mass Effect gespeeld op stockspeeds en geen enkel probleem meer ondervonden. Ook Crysis en Far Cry 2 werken nu in ieder geval langer dan een half uur. Hopelijk een driverissue (alhoewel, hopelijk... Die kaarten gaan als een beest nu...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
KneoK schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 13:25:
[...]

Niet met een X2, maar wel met twee 4870's. Vanaf zo'n 780MHz op de core en vanaf zo'n 1025MHz op het geheugen loopt het zooitje in de soep. Afzonderlijk werkt de MSI kaart met gemak op 865/1135 en de Sapphire op 810/1100, dus met de kloks zelf heeft het niets te maken.
Ik was bang voor driverinstabiliteit, incompatibiliteit, weet ik veel wat voor ellende bij mijn eerste Crossfire avontuurtje, maar consequent na het installeren van de drivers verhoogde ik meteen de kloks en dat bleek achteraf roet in het eten te gooien. FC2 gaf steevast groene balletjes die af en toe in beeld flitsten en binnen 5 minuten een hanger. Crysis, Warhead, Mass Effect, allemaal hetzelfde.

Gisteravond 4 uur Mass Effect gespeeld op stockspeeds en geen enkel probleem meer ondervonden. Ook Crysis en Far Cry 2 werken nu in ieder geval langer dan een half uur. Hopelijk een driverissue (alhoewel, hopelijk... Die kaarten gaan als een beest nu...).
Uhmm apart. De HD4870 van me broer is ook geen OC wonder. Nja dan maar genoegen nemen met Default. Ik speel nog steeds wat niet bekende games waar geen cf support voor is. En ik dus sneller zou zijn met een Single High overclocked kaart. Of straks een RV870 of zo. Er zijn ook wel games zoals UT3 die geweldig lopen op die X2. En aangezien ik een 30"scherm heb moet ik de power ook wel hebben. Nja ik zal eerst die cooling eens na gaan kijken misschien dat ik er dan toch nog wel wat meer uit kan halen. Anders is het gewoon wachten op de opvolger voor meer performance.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:37

watercoolertje

Untertitel

Ik word er niet echt vrolijk van wanneer ik de hand op mijn kaart leg en hem er meteen vanaf moet
trekken omdat gewoon heel de PCB heet is en je de VRM's gelijk in voelt branden.
Tja word je ook niet vrolijk van warme thee? sorry maar als het kan kan het gewoon of het heet koud warm gloeiheet onder nul of 21 graden is maakt geen hol uit het mag blijkbaar en je hebt garantie mocht het toch kwaad kunnen... Denk is aan de andere kant van het verhaal, als het zo goed (genoeg) waarom zouden hun die kaart meer geluid laten maken of meer geld aan onderdelen besteden?

De enigste reden dat jij het niet leuk vind is omdat het sinds kort een de gewoonte is om de chip gewoon warmer te laten worden om minder geluid te produceren... vroeger werder automotoren wss ook niet zo heet als nu, boeie....

PS sorry maar wordt gewoon gefokt dat al dat gehuil, koop dan een andere kaart of andere koeler. Maar stop met klagen over de warmte die die normaal geeft (dus mensen met een kaart die gewoon een productie fout heeft en daardoor ECHT te warm wordt dus niet 90 graden jullie hebben wel recht om te bitchen ;))

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-08-2024
Ik zou graag de HIS HD 4850 IceQ 4 Turbo willen kopen, nu vind ik hem niet direct terug bij een belgische pc-boer dus zou ik hem eventueel via Azerty willen bestellen. Iemand al ervaring met bestellen vanuit België bij Azerty.nl ?

Bovendien zie ik op hun website nergens de 1GB versie vermeld, terwijl ik al enkele posts zag van mensen die daar een 1GB versie gekocht hebben :?

En tot slot: voorlopig heb ik voldoende aan de standaard 500W PSU in mijn Sonata III case - gaat dat de boel nog trekken als ik mijn X1950 vervang door een 4850, of kan ik beter ineens ook uitkijken voor een zwaardere PSU?

[ Voor 22% gewijzigd door Sfinx- op 27-10-2008 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou als je bij azerty besteld de Gainward Golden Sample nemen. Die is goedkoper en ook super stil. Je PSU is ruim voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:59
Zolang de rest van je systeem niet extreem is trekt een 500W A-merk voeding dat met gemak. Ik heb zelf een 450W en die blijft zo stil dat ik daaraan kan afleiden dat m'n systeem maximaal 250W trekt. Die megazware voedingen van tegenwoordig zijn gewoon overdreven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Laatst online: 28-08-2024
De Gainward GS ziet er inderdaad een goed alternatief uit.

Heb net even wat zitten googlen, ik dacht eerst dat ik best voor 1GB koos om wat future-proof te zijn maar blijkt dat dit nogal overbodig is, zeker voor mijn geval (ik game op een 1280x1024 resolutie).

En nee, extreem zou ik het niet noemen :P Gewoon een leuk setupje in de stijl van de Best Buy van deze zomer; P5Q, E8400, 4GB DDR2 en een paar sata2 schijfjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Sfinx- schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 14:38:
De Gainward GS ziet er inderdaad een goed alternatief uit.

Heb net even wat zitten googlen, ik dacht eerst dat ik best voor 1GB koos om wat future-proof te zijn maar blijkt dat dit nogal overbodig is, zeker voor mijn geval (ik game op een 1280x1024 resolutie).

En nee, extreem zou ik het niet noemen :P Gewoon een leuk setupje in de stijl van de Best Buy van deze zomer; P5Q, E8400, 4GB DDR2 en een paar sata2 schijfjes...
1GB is voor 1920-1200 en hoger. Met AA en AF ga je nog wat meer merken. Maar op die Resolutie waar jij op speelt heb je er niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eolis
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-12-2021

Eolis

And the heavens shall tremble

Gisteren mijn 2 x HD4850s verkocht en heb zojuist de Gainward HD4870X2 besteld :)

Zijn er mensen die ook de HD4870X2 van Gainward hebben draaien, en wat zijn de bevindingen tot nu toe?
Klokt die lekker over? Of valt dat een beetje tegen.

Daarnaast heb ik op dit moment een E8500 @ stock draaien, en vraag me af of ik hem echt moet OC'en als ik de kracht van de X2 tot uiting wil laten komen. Ik game eigenlijk altijd op 1680 x 1050.
Zal m'n E8500 @ stock bottleneck vormen bijvoorbeeld bij Far Cry 2 op die resolutie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264799

Ik denk dat je wel wat hebt aan 4Ghz ipv 3.16. Mijn 3870x2 doet het echt veel beter met 4Ghz dan op 2Ghz.
Ik kon GRID met mijn AMD X2@3.2Ghz nooit goed spelen, nu alles max behalve AA:4xmsaa en geen dipje te bekennen.
Nieuwe games lusten volgens mij wel een paar Ghz van je cpu...

[ Voor 189% gewijzigd door Anoniem: 264799 op 27-10-2008 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Als je op hogere resoluties speelt is meer CPU power zoiezo wel aan teraden met SLI al helemaal. Ik heb op moment nog geen sli maar wil eigenlijk terzijne tijd er nog een 4850 bij zetten. Ik heb op moment een 4870. Maar dat komt wel keer want moet gelijk een xtra voeding kopen er voor nou kan me kast er gelukkig wel 2 kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje

watercoolertje

Untertitel

@LordHades: Bedoel je toevallig CF ;-) Kan inderdaad behoorlijk verschil maken ik draai ook CF. Wat voor voeding heb je nu dan, zo heel veel stoken die kaarten niet hoor. Ik heb een 600watt a-merk voeding maar denk dat ie max 400 gebruikt (supercoole lucht en fans draaien nog op langzaamste stand).

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ja bedoel CF inderdaad heb hier voor een nvidia gehad dus lijkt me nog redelijk excuus haha. Maar goed ik heb op moment een coolermaster 520 watt realpower. Probleem is alleen dat er maar 2 pci aansluitingen opzitten en die zijn alle 2 gebruikt. Of zijn er gewoon verloop stekkertjes zo jah dan is het geen probleem want heb nog aansluitingen zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eolis

Eolis

Anoniem: 264799 schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 15:35:
Ik denk dat je wel wat hebt aan 4Ghz ipv 3.16. Mijn 3870x2 doet het echt veel beter met 4Ghz dan op 2Ghz.
Ik kon GRID met mijn AMD X2@3.2Ghz nooit goed spelen, nu alles max behalve AA:4xmsaa en geen dipje te bekennen.
En wat zou dan de meest geschikte OC manier zijn volgens jou . . . via de multiplier of FSB?

Heb al een paar keer via de FSB e.e.a. geprobeerd. FSB op 400 gezet (heb een Asus P5E3 Premium) en core op 3,8 Ghz gekregen. Echter werd Vista (x64 Ultimate SP1) juist alleen trager, en instabiel. Vooral dat trager worden viel me behoorlijk op. Moet ik misschien m'n CPU voltages handmatig ook omhoog schroeven (had die op "Auto" staan)? Of zou dit puur een tempratuur probleem kunnen zijn (CPU werd tijdens load ruim 90 graden)?

Wat voor een CPU koeling gebruik jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Anoniem: 264799 schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 15:35:
Ja en nee. Afhankelijk van je games maakt het iets uit. Ik heb meer games waar ik geen verschil merk tusen mijn Athlon 5600+ X2 VS de Quad 9450 @ 3.500 dan dat ik wel verschil merk.

Als ik FPS ga meten heb ik inderdaad 160 fps ipv 120 ik noem maar wat. RTS games zijn vaak CPU bound maar de rest valt wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon001
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-04 19:50
Astennu schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 16:17:
[...]
RTS games zijn vaak CPU bound maar de rest valt wel mee.
Offtopic:
Klopt, pathfinding algoritmes zijn vooralsnog een van de zwaardere processen, zeker bij meerdere eenheden.
Als de indivuele units dan ook zelf nog complexe ai behaviours hebben (zoals het mijden van gebieden waar gevaar dreigt) heb je de poppen aan het dansen.
Grappig genoeg is dit ook de reden waarom je in vroegere RTS games minder units in 1 keer kon selecteren en dit steeds meer is geworden nadat processoren sneller werden.

Ze zijn bezig om deze processen op de videokaart te laten draaien (zou goed parallel kunnen) maar vooralsnog is daar nog weinig sprake van.
Tekstuele bron kan ik je helaas niet geven, deze info heb ik uit een college.

morituri nolumus mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-04 18:04

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

leon001 schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 19:10:
Klopt, pathfinding algoritmes zijn vooralsnog een van de zwaardere processen, zeker bij meerdere eenheden.
Als de indivuele units dan ook zelf nog complexe ai behaviours hebben (zoals het mijden van gebieden waar gevaar dreigt) heb je de poppen aan het dansen.

Grappig genoeg is dit ook de reden waarom je in vroegere RTS games minder units in 1 keer kon selecteren en dit steeds meer is geworden nadat processoren sneller werden.
Heeuh, in Total Annihilation kon je alle units tegelijk selecteren, en dat waren er met de eerste versie exclusief patches al direct 200. Maar ok, het spel was dan ook super zwaar voor zijn tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een beetje een TA potje kan een moderne PC zelfs nog wel nekken. Zeker als je al die user created content er in zet en duizenden units. OpenTTD kan er trouwens ook wat van.
Eolis schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 16:16:
[...]

En wat zou dan de meest geschikte OC manier zijn volgens jou . . . via de multiplier of FSB?

Heb al een paar keer via de FSB e.e.a. geprobeerd. FSB op 400 gezet (heb een Asus P5E3 Premium) en core op 3,8 Ghz gekregen. Echter werd Vista (x64 Ultimate SP1) juist alleen trager, en instabiel. Vooral dat trager worden viel me behoorlijk op. Moet ik misschien m'n CPU voltages handmatig ook omhoog schroeven (had die op "Auto" staan)? Of zou dit puur een tempratuur probleem kunnen zijn (CPU werd tijdens load ruim 90 graden)?

Wat voor een CPU koeling gebruik jij?
Tip 1: Ga je eerst een goed in lezen voor je gaat overclocken. Voor we je terug krijgen met vragen waarom je systeem het niet meer doet.
Tip2: 90 Graden is te warm voor de processor en hij gaat zich dan terug clocken.
Tip3:Dat hij instabiel is komt wss omdat hij te weinig voltage krijgt.

Wat moet je doen?
Ga dus eerst een kijken naar een goeie koeler(Scythe Infinity/Mugen, Thermalright 120 Ultra Extreme, OCZ Vendetta 2). Dan ga je stap voor stapje verhogen en testen met orthos of hij stabiel is en de temperatuur nog onder de 60 graden is(Toch wel een uur orthos draaien). Is hij stabiel en de temperatuur is onder de 60 graden, dan kan je een stapje hoger. Is hij niet stabiel dan moet je het voltage een stapje omhoog zetten en nog maals proberen. Is je temperatuur onder load 60 graden? Dan kan je niet verder.

[ Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 27-10-2008 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Anoniem: 134818 schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 11:54:
De HIS single slot versie is gewoon nog te krijgen, iig bij Azerty. Maar goed, er zijn inmiddels ook prima stille alternatieven, bijvoorbeeld de PowerColor PCS+ versie (vrijwel onhoorbaar onder load, volgens Techpowerup).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ik heb tot nu toe nog niks gehoord van Azerty over mijn wijziging naar de Sapphire. Gisteren kreeg ik wel dat ze de betaling enzo ontvangen hadden. Vandaag kreeg ik een nieuwe mail dat ze me niet aanraadden mijn systeem zelf te assembleren..
Maargoed, ze zullen het wel druk hebben, en morgen zal ik wel een bevestiging over de Sapphire krijgen denk ik :).

De PEAK is eigenlijk in geen een review te vinden, en de Sapphire is goed te vinden. Alleen al daarom heb ik toch liever de Sapphire. En de Sapphire heeft lekker veel extra's waarbij ik dat van de PEAK niet weet. Daarnaast heeft PEAK een website die in Firefox 3.x niet goed functioneert. :X

Mijn processor wordt de E7300, en die zal wel snel genoeg zijn na clocken verwacht ik. Heb gehoord dat 3,5GHz mogelijk moet zijn met stock koeler.

[ Voor 5% gewijzigd door GAIAjohan op 27-10-2008 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:50
Astennu schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 10:56:

Het zou best eens kunnen dat het geheugen van de 4870X2 hetzelfde is als die van de 4870 1GB, daar klokt het geheugen ook echt slecht bij (nog niemand 4x 1000 zien draaien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Paprika schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 20:52:
[...]

Het zou best eens kunnen dat het geheugen van de 4870X2 hetzelfde is als die van de 4870 1GB, daar klokt het geheugen ook echt slecht bij (nog niemand 4x 1000 zien draaien).
Niemand? Hier draai ik 842/1000 met CCC overgeklokt, behalve bij Farcry 2.Hier sloeg ie elke keer vast bij het spel.
Wel heb ik de bios van de Asus TOP gebruikt, misschien daardoor?

[ Voor 9% gewijzigd door Bullus op 27-10-2008 22:19 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Bullus schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 22:15:
[...]

Niemand? Hier draai ik 842/1000 met CCC overgeklokt, behalve bij Farcry 2.Hier sloeg ie elke keer vast bij het spel.
Hmm, ik denk dat ik moet terugkomen op mijn conclusie dat ik hetzelfde met Crossfire had met twee 512MB kaarten. Het is bij mij meer driverrelated heb ik het idee. Mass Effect kan ik uren achtereen spelen maar ik moet niet op mijn map kijken of opties veranderen, dan slaat het spel binnen 20 seconden vast, krijg ik een BSOD en moet ik rebooten. In de inventory is het geen probleem en in windowed mode nergens last van. STALKER slaat met de Far Cry 2 driver vast, met 8.11 beta niet. Far Cry 2 draait met 8.10, 8.10 Hotfix en 8.11 beta prima, de meeste andere spellen slaan weer vast met de Hotfix driver.

8.11 beta is nog steeds de beste gok op het moment, de kaarten draaien alweer op 790/1050. Even afwachten wat de 8.11 WHQL's doen.

Het zou dus best eens aan het gebruikte geheugen kunnen liggen.

[ Voor 3% gewijzigd door KneoK op 27-10-2008 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Bullus schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 22:15:
[...]

Ik had het over de 4870 1GB. Zou je kunnen kijken welke geheugen chips er op je kaart zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
KneoK schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 22:39:
[...]

Hmm, ik denk dat ik moet terugkomen op mijn conclusie dat ik hetzelfde met Crossfire had met twee 512MB kaarten. Het is bij mij meer driverrelated heb ik het idee. Mass Effect kan ik uren achtereen spelen maar ik moet niet op mijn map kijken of opties veranderen, dan slaat het spel binnen 20 seconden vast, krijg ik een BSOD en moet ik rebooten. In de inventory is het geen probleem en in windowed mode nergens last van. STALKER slaat met de Far Cry 2 driver vast, met 8.11 beta niet. Far Cry 2 draait met 8.10, 8.10 Hotfix en 8.11 beta prima, de meeste andere spellen slaan weer vast met de Hotfix driver.

8.11 beta is nog steeds de beste gok op het moment, de kaarten draaien alweer op 790/1050. Even afwachten wat de 8.11 WHQL's doen.

Het zou dus best eens aan het gebruikte geheugen kunnen liggen.
Nu je het zegt, met farcry hotfix had ik trouwens ook bij Grid dat ie zomaar uitviel op 842/1000.
,bij 8.10 whql niet.

Dacht dat de 1gb bij 4870(x2) hetzelfde was.Maar zal morgen eens checken, als ik het makkelijk kan lezen(waterblock)

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Bullus schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 23:37:
[...]
Dacht dat de 1gb bij 4870(x2) hetzelfde was.Maar zal morgen eens checken, als ik het makkelijk kan lezen(waterblock)
Mocht je gewoon hetzelfde geheugen hebben is er dus nog hoop op "goede" overclockers. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

[...]

Nu je het zegt, met farcry hotfix had ik trouwens ook bij Grid dat ie zomaar uitviel op 842/1000.
,bij 8.10 whql niet.

Alleen al het vermoeden dat ik niet de enige ben doet me deugd ;) Nu maar hopen dat ze dit met de 8.11 WHQL's allemaal gefixt hebben, tot die tijd maar even op 8.11 beta.

Ik hoop voor je dat je met andere drivers meer geluk hebt, dan is er inderdaad nog hoop voor de 1GB / 2GB X2 bezitters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-04 18:43
WeAreLegion schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 11:38:
[...]

Ja zo kan je dat inderdaad wel zien jah. Behalve de core en memory snelheid is er niks anders aan die kaarten. Daarom heb ik zelf ook gekozen voor Sapphire.

En zoals beloofd Far Cry 2 Benchmarks met alles op stock en kaart overlocked:

Settings: Demo(Ranch Small), 1280x1024 (60Hz), D3D10, Fixed Time Step(No), Disable Artificial Intelligence(No), Full Screen, Anti-Aliasing(None), VSync(No), Overall Quality(Ultra High), Vegetation(Very High), Shading(Ultra High), Terrain(Ultra High), Geometry(Ultra High), Post FX(High), Texture(Ultra High), Shadow(Ultra High), Ambient(High), Hdr(Yes), Bloom(Yes), Fire(Very High), Physics(Very High), RealTrees(Very High)

Alles op stock

Total Frames: 2545, Total Time: 51,01s
Average Framerate: 49,89
Max. Framerate: 62,51 (Frame:268, 4,80s)
Min. Framerate: 38,01 (Frame:1154, 22,85s)

Kaart op 800/1100

Total Frames: 2773, Total Time: 51,00s
Average Framerate: 54,37
Max. Framerate: 80,14 (Frame:417, 6,32s)
Min. Framerate: 39,95 (Frame:1808, 34,50s)
Nice benching :) Ik moet zeggen dat het me eigenlijk meevalt hoeveel winst je maakt met die clockspeeds... Ga misschien mn Sapphire ook maar eens aan de tand voelen hoewel ik de temps van deze kaarten toch redelijk angstaanjagend vind -O-

[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
KneoK schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 23:55:
[...]

Alleen al het vermoeden dat ik niet de enige ben doet me deugd ;) Nu maar hopen dat ze dit met de 8.11 WHQL's allemaal gefixt hebben, tot die tijd maar even op 8.11 beta.

Ik hoop voor je dat je met andere drivers meer geluk hebt, dan is er inderdaad nog hoop voor de 1GB / 2GB X2 bezitters.
Hmm vreemd ,net een paar races gespeeld met grid maar geen bsod's of zo.
Bij farcry2 weer wel, alhoewel geen bsod's of vastlopers maar wel corrupte- en strepen op het beeld. Dit heb ik altyd voordat ie eruit knalt.(842/1000)

Moet wel vertellen toen ik bij grid en fc2 bsod's had, had ik de fc2 fix over de cat. 8.10 geinstalleerd.Nu heb ik alles geuninstalled/drivercleaner enz....

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
[...]

,bij 8.10 whql niet.

Uhmm laat ik nu ook die hotfix driver hebben.... Maar eens de echte 8.10 installeren. How knows what will happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-05 20:50

Iska

In case of fire, use stairs!

Ik word zo gvd ziek van al die ATI crap! Na 3 maanden met mijn 2x 4850 CF kan ik nog steeds niet normaal gamen (zelfde verhaal voor buurman en een vriend)! Of het werkt helemaal niet (GW non-cf -> 250fps CF -> 70fps) of het werkt nauwelijks (Crysis non-cf -> 60fps cf->65fps)! Denk je: 'yay, Catalyst 8.10... misschien dat ze eindelijk wat goeds afleveren', KRIJG JE GVD ALLEEN MAAR GROENE STREPEN OP HET BEELD NA HET INSTALLEREN!

Klopt, geen zinnige post, maar ik ben echt pissed-off door Ati (zelfde verhaal voor buurman en een vriend ;))

-- All science is either physics or stamp collecting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anders ga je eens exe renamen. Als je niet weet wat ik daar mee bedoel, moet je je beter in lezen over CF. Verder mag jij ook niet super veel extra FPS verwachten met je 2e kaart op maar 4 lanes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cojones81
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:24
Gisteren na lang dubben toch maar een 4850 gehaald. Na wat zoeken in de pricewatch en op websites van winkels bij mij in de buurt uiteindelijk voor de MSI gegaan die bij computerland en paradigit allebei 179 euro waren. Zou me 30 euro schelen als ik m via de pricewatch zou halen maar heb de laatste tijd veel gehannes gehad met dat online bestellen en wilde m gewoon snel hebben dus dan maar voor gemak gekozen.

Bij beide websites en de informatie op internet zou het een enkel slot koeler betreffen:
Afbeeldingslocatie: http://cms.isl.nl/prod/cms/afbeeldingen/NS00627609_hr.jpg

Tot mijn verbazing haalde ik thuis aangekomen in eens een dual slot cooler kaart uit de doos met heatpipe achtig koper koeling en een ventilator die de warme lucht naar buiten blaast. Hij lijkt een beetje op deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.geeks3d.com/public/jegx/200808/msi-radeon-hd-4850-img01-big.jpg
Alleen dan dus met een breedere slot om 2 pci slots in te nemen.

Na inbouwen en driver install erg tevreden over het geluid wat dingetje produceert. Idle Temp zo rond de 35 graden alleen nog niet gekeken naar de load temperaturen maar die zullen niet al te hoog zijn. Al met al toch een mooie keuze en ben blij dat ik niet voor de Sapphire ben gegaan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Jasper91;
Dit is echt configuratie-fout in je systeem. Ruikt naar driver-issue. Heb je windows opnieuw installed?

@Eolis:
Ik zou je graag helpen maar dat hoort hier niet.
Post ff opnieuw op XS en ik zal je alles uitleggen, doe niets met korte handleidingen want dan ga je de fout in.
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=173999

@Astennu:
Alle games die ik nu veel speel:
UT3, GRID, Trackmania, niet echt RTS games en
zelfs op cpu/gpu synchro=immediate is Trackmania nu vloeiend!
Ik heb het hier dus niet over max fps, nogmaals deze spellen waren nooit lekker speelbaar. Zelfs niet alles op low en 19*12, nu speel ik alles maxed met 4xaa.

Maar ik moet toegeven dat we ook wel weer aantal drivertjes verder zijn en dat doet ATI dus echt wel goed :)

Als er interesse is kan ik wel ff benchen op 2,3 en 4Ghz kijkend naar min.fps.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 264799 op 28-10-2008 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polmannetje
  • Laatst online: 26-12-2021
Hmm, ik ga deze week een 4870x2 aanschaffen.
Nu heb ik even zitten zoeken maar is er een (groot) verschil tussen de verschillende merken?
Sapphire/Club3D etc? Ik kan nergens een vergelijkende review oid vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Vraagje.

Ik heb mijn HD4870 nu in de 16x pcie slot zitten maar die zit vrij dicht bij me geheugen omdat die kaart zo groot is en kan me geheugen koelers niet plaatsen. Nou is mijn vraag merk ik veel qua verlies als ik hem in de pcie 16sluit die op 8x draait? of draait die dan gewoon op 16x.

Want als dat niet zoveel uit maakt dan verplaats ik hem zodat ik me geheugen xtra kan koelen altijd handig voor het overclocken

PS dit staat er bij overzicht op gigabyte site

# 1 x PCI Express x16 slot, running at x16
# 1 x PCI Express x16 slot, running at x8
(The PCIEx16 and PCIEx8 slots support ATI CrossFireX technology and conform to PCI Express 2.0 standard.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik speel op een maximale resolutie van 1280x1024.

Heeft het dan zin om een HD48xx te nemen, of is dat overkill en kan ik beter een HD3xxx ofzo nemen?
(rest van machine is C2D en 3Gb ram)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-01 11:24
polmannetje schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 14:00:
Hmm, ik ga deze week een 4870x2 aanschaffen.
Nu heb ik even zitten zoeken maar is er een (groot) verschil tussen de verschillende merken?
Sapphire/Club3D etc? Ik kan nergens een vergelijkende review oid vinden.
Google
WeAreLegion schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 14:35:
Vraagje.

Ik heb mijn HD4870 nu in de 16x pcie slot zitten maar die zit vrij dicht bij me geheugen omdat die kaart zo groot is en kan me geheugen koelers niet plaatsen. Nou is mijn vraag merk ik veel qua verlies als ik hem in de pcie 16sluit die op 8x draait? of draait die dan gewoon op 16x.

Want als dat niet zoveel uit maakt dan verplaats ik hem zodat ik me geheugen xtra kan koelen altijd handig voor het overclocken

PS dit staat er bij overzicht op gigabyte site

(The PCIEx16 and PCIEx8 slots support ATI CrossFireX technology and conform to PCI Express 2.0 standard.)
Met een PCI-e 2.0 x8 (= PCI-e 1.1 x16) slot zou je genoeg bandbreedte moeten hebben voor een single card. Je verliest dus geen performance. Bij crossfire is het een ander verhaal.
anandus schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 14:41:
Ik speel op een maximale resolutie van 1280x1024.

Heeft het dan zin om een HD48xx te nemen, of is dat overkill en kan ik beter een HD3xxx ofzo nemen?
(rest van machine is C2D en 3Gb ram)
Ik zou sowieso geen HD3xxx meer nemen. Misschien dat je met een HD4670 toe zou kunnen, deze is ongeveer vergelijkbaar met de HD3850, maar dan met de voordelen van de nieuwe serie (o.a. kleinere AA en AF drop). Om een beetje goed te zitten voor de toekomst zou ik toch al denken aan een HD4830 of HD4850.

[ Voor 11% gewijzigd door Depep op 28-10-2008 15:12 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Anoniem: 264799 schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:46:
@Jasper91;
Dit is echt configuratie-fout in je systeem. Ruikt naar driver-issue. Heb je windows opnieuw installed?

@Eolis:
Ik zou je graag helpen maar dat hoort hier niet.
Post ff opnieuw op XS en ik zal je alles uitleggen, doe niets met korte handleidingen want dan ga je de fout in.
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=173999

@Astennu:
Alle games die ik nu veel speel:
UT3, GRID, Trackmania, niet echt RTS games en
zelfs op cpu/gpu synchro=immediate is Trackmania nu vloeiend!
Ik heb het hier dus niet over max fps, nogmaals deze spellen waren nooit lekker speelbaar. Zelfs niet alles op low en 19*12, nu speel ik alles maxed met 4xaa.

Maar ik moet toegeven dat we ook wel weer aantal drivertjes verder zijn en dat doet ATI dus echt wel goed :)

Als er interesse is kan ik wel ff benchen op 2,3 en 4Ghz kijkend naar min.fps.
Ik heb wel interesse in wat tests. Ik heb zelf een tijd terug wat tests gedaan met een 6400+ black edition maar zelfs op 2.0 Ghz IPV 3.2 Ghz was UT3 prima speelbaar. Als ik de VGA kaart ging overclocken zag ik de meeste winst.

Maar als je tijd en zin hebt zou ik wel graag wat resultaten willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Depep schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 15:10:
Ik zou sowieso geen HD3xxx meer nemen. Misschien dat je met een HD4670 toe zou kunnen, deze is ongeveer vergelijkbaar met de HD3850, maar dan met de voordelen van de nieuwe serie (o.a. kleinere AA en AF drop). Om een beetje goed te zitten voor de toekomst zou ik toch al denken aan een HD4830 of HD4850.
Hey, bedankt!
Ik wist niet eens dat er een HD4830 was :P :X

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ok thanks depep dat wou ik even weten. Dan zet ik hem als ik zo thuis kom in de andere slot het is idd pcie 2.0 :) wist niet dat dat namelijk ook op 16 speed draaiden. Dan kan ik me geheugen koelers in bouwen beetje zonde van het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
WeAreLegion schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 15:27:
Ok thanks depep dat wou ik even weten. Dan zet ik hem als ik zo thuis kom in de andere slot het is idd pcie 2.0 :) wist niet dat dat namelijk ook op 16 speed draaiden. Dan kan ik me geheugen koelers in bouwen beetje zonde van het geld.
http://www.gigabyte.com.t...rview.aspx?ProductID=2842
2x PCI-E 2.0 x16 graphic interface with CrossFireX support for ultimate graphics performance

Wel een echte google vraag he. -O- Eerste link met GA-EP45-DS3R als search = win.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Daar staat 2x 16 inderdaad maar dat is het dus niet als je even verder geklikt had zoals ik dus gedaan heb zie je het volgende staan:

Dus zo vreemd was die vraag niet. Volgende keer dus even door klikken voordat je met zo melding komt dat het een google vraag is.

[ Voor 68% gewijzigd door WeAreLegion op 28-10-2008 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Paprika schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 16:09:
[...]

http://www.gigabyte.com.t...rview.aspx?ProductID=2842
2x PCI-E 2.0 x16 graphic interface with CrossFireX support for ultimate graphics performance

Wel een echte google vraag he. -O- Eerste link met GA-EP45-DS3R als search = win.
2 keer een x16 interface betekend niet dat de interfaces bijde 16 lanes tot hun beschikking hebben. Als jij een beetje onderzoek had gedaan, wist je dat P45 daarvoor niet genoeg lanes heeft.
WeAreLegion schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 15:27:
Nee hij heeft 8 lanes. Maar pci-e 2.0 bied 2x zo veel bandbreedte als 1.X. Dus als je 8 lanes hebt, komt dit neer op een bandbreedte die ge-evenaard word door 16 lanes 1.X. Of je prestatie verliest? Test het zou ik zeggen :+.

[ Voor 90% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 28-10-2008 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Jah klopt had al wat dingen nagekeken op wiki en dergelijke. Maar blijkbaar zal winst wel meevallen omdat het maar 1 kaart is. Ik ga hem straks wel even omzetten dan dan laat ik het wel even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
nvm,
ik zat aan een ander mobo te denken, waarbij allebei x16 zijn zolang je geen crossfire draait. Bij Gigabyte is een x16 slot blauw en al het andere oranje. Jouw mobo zal de onderste wel oranje hebben, dan weet ik niet of ie nog x16 draait zonder crossfire.

Toch blijft het een google vraag. ;(

edit:
Ik was nog op tijd met corrigeren ...
Modbreak:Edoch...

[ Voor 201% gewijzigd door Ultraman op 29-10-2008 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Paprika schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 16:24:
Hij heeft maar 1 kaart. Welk slot maakt dan niet uit -> altijd 16x, dus als jij nu ook even leest voor je aggressive failure mode aan zet.
If you are installing one PCI Express graphics card, be sure to install it in the PCIEX16_1 slot
for optimum performance. When two graphics cards are installed, the PCIEX16_1 slot will
operate at up to x8 mode
Leer dus zelf eerst even reageeren. Jouw reactie was asociaal/bot, dan krijg je er zo een terug. You failed.
Modbreak:... Moet dat nou zo heren?

[ Voor 4% gewijzigd door Ultraman op 29-10-2008 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Paprika schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 16:24:
nvm,
ik zat aan een ander mobo te denken, waarbij allebei x16 zijn zolang je geen crossfire draait. Bij Gigabyte is een x16 slot blauw en al het andere oranje. Jouw mobo zal de onderste wel oranje hebben, dan weet ik niet of ie nog x16 draait zonder crossfire.

Toch blijft het een google vraag. ;(

edit:
Ik was nog op tijd met corrigeren ...
Google vraag of nie, ik ben niet achterlijk hoor ik had ook wel wat dingen opgezocht zoals ik in me post al liet zien maar werd er niet wijs uit. Maar goed tis wel goed zo ik heb me antwoord en ga zo ding wel wisselen eerst even Fallout 3 installeren (legaal voor dat er vragen komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wombat13
  • Laatst online: 01-05 09:10
Zit te kijken naar die Gainward 4850 GS.. schijnt stil te zijn... koel enz. Maar volgens de fabrikant heb ik daar minimaal een 500W voeding voor nodig.. Ga ik dit redden met mn Antec Smartpower 450W (6 pins connector) of moet ik op zoek naar een andere kaart/voeding?

[ Voor 3% gewijzigd door Wombat13 op 28-10-2008 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ga je wel redden. Fabrikant zet dat er op om mensen met een sweex voeding met te weinig ampere(belangrijker dan veel watt al gaat het hand in hand) niet kunnen klagen dat het niet werkt.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 28-10-2008 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wombat13
Anoniem: 134818 schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 17:23:
Ga je wel redden. Fabrikant zet dat er op om mensen met een sweex voeding met te weinig ampere(belangrijker dan veel watt al gaat het hand in hand) niet kunnen klagen dat het niet werkt.
Ah.. hoopte al op zoiets ;) rest van systeem is niet spectaculair dus wilde er eigenlijk wel op gokken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
WeAreLegion schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 17:14:
[...]
Google vraag of nie, ik ben niet achterlijk hoor ik had ook wel wat dingen opgezocht zoals ik in me post al liet zien maar werd er niet wijs uit. Maar goed tis wel goed zo ik heb me antwoord en ga zo ding wel wisselen eerst even Fallout 3 installeren (legaal voor dat er vragen komen)
Zou je hem voor de lol als je je ooit verveelt eens een benchmark van een spel als farcry 2 laten draaien, iets waar je kaart zeker de neck is. (1x in de onderste & 1x in de bovenste)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje

watercoolertje

Untertitel

Inderdaad het totale watt is helemaal niet belangrijk, het gaat ook niet om de amperes maar wel specifiek om de wattage VAN je 12v lijn en dus amperage VAN de 12V lijn. De rest is totaal onbelangrijk want alle voedingen leveren genoeg amperes op de andere lagere volt lijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Paprika schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 17:39:
[...]

Zou je hem voor de lol als je je ooit verveelt eens een benchmark van een spel als farcry 2 laten draaien, iets waar je kaart zeker de neck is. (1x in de onderste & 1x in de bovenste)?
Ja is goed. Vandaag kom ik er niet meer aan en morgen heb ik geen tijd maar zal donderdag of zaterdag er even voor gaan zitten. Zal dan bench doen hoe hij nu draait (normale slot) en dan in onderste slot. Denk zelf dat je niks merkt namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wombat13
watercoolertje schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 18:08:
[...]
Inderdaad het totale watt is helemaal niet belangrijk, het gaat ook niet om de amperes maar wel specifiek om de wattage VAN je 12v lijn en dus amperage VAN de 12V lijn. De rest is totaal onbelangrijk want alle voedingen leveren genoeg amperes op de andere lagere volt lijnen.
Denk dat dat wel gaat lukken... punt is: die GS heeft een 8 pins connector nodig en ik zit met een 6-pins.. Gaat dat gewoon lukken met bijgeleverde converter (volgens mij zijn t voor die overklok maar een paar watts extra)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje

watercoolertje

Untertitel

2x6pina is genoeg alleen overdrive werkt dan niet maar OCen via andere programma's werkt nog wel voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
WeAreLegion schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 18:48:
[...]

Ja is goed. Vandaag kom ik er niet meer aan en morgen heb ik geen tijd maar zal donderdag of zaterdag er even voor gaan zitten. Zal dan bench doen hoe hij nu draait (normale slot) en dan in onderste slot. Denk zelf dat je niks merkt namelijk.
Hoeft ook niet vandaag of morgen, gewoon als je toch even niets te doen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik heb nu de Cat 8.10 drivers er op staan. Gaat wel iets beter maar zelfs stock iets wat problemen. GPU load maar 70%.

Ik baal daar wel een beetje van. En ik heb geen idee waar dit dus vandaan komt. Het is op te lossen door de fan speed hoger te zetten. Maar het zaakje hoort gewoon stock goed te werken.

Ik wacht nog wel even de Cat 8.11 Drivers af. Misschien loopt alles dan wel zoals het hoort.

Ik zit er toch al over te denken weer terug te gaan naar een kaart. CF heeft voor de games die ik speel te weinig nut.

[ Voor 26% gewijzigd door Astennu op 28-10-2008 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-04 01:13
Jasper91 schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 09:59:
Ik word zo gvd ziek van al die ATI crap! Na 3 maanden met mijn 2x 4850 CF kan ik nog steeds niet normaal gamen (zelfde verhaal voor buurman en een vriend)! Of het werkt helemaal niet (GW non-cf -> 250fps CF -> 70fps) of het werkt nauwelijks (Crysis non-cf -> 60fps cf->65fps)! Denk je: 'yay, Catalyst 8.10... misschien dat ze eindelijk wat goeds afleveren', KRIJG JE GVD ALLEEN MAAR GROENE STREPEN OP HET BEELD NA HET INSTALLEREN!

Klopt, geen zinnige post, maar ik ben echt pissed-off door Ati (zelfde verhaal voor buurman en een vriend ;))
Ik moet je er beetje gelijk in geven. M'n kaarten klokken lekker hoor, daar niet van, maar Crossfire....pffff af en toe he...

En ik kan nog steeds niet met twee schermen tegelijk draaien. Zelf niet met 1 scherm op m'n Asus kaart en m'n Sony LCD TV op m'n Gainward. gewoon black screen na 5 seconden....
Beide schermen op de Asus was al helemaal een no go, dus dacht dat een tweede kaart in m'n systeem dit wel zou omzeilen, maar nee hoor... :|

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
@Jasper91: Mja Crysis is ook weer een slecht voorbeeld.... Al zou die nu prima moeten scalen.

Maar BV games zoals COD4 en zo doen het altijd perfect. Dus ik weet niet wat er dan fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Astennu, dit weekend ga ik het eens goed testen+benchen en dan natuurlijk min en avg fps.
Ik wil UT3 en GRID testen, nog speciale dingen waar ik op moet letten? (of andere games testen)
Normaal gebruik ik Fraps en run die dan 5x voor 120seconden.

Nu denk ik aan: 1,2,3 en 4Ghz en alleen op 19*12 met verschillende soorten aa, alles max in de games.

Ik ben ook van XP naar Vista gegaan, van 2GB 900Mhz naar 4GB 1100Mhz en we zijn natuurlijk een paar catalystjes verder, dus eigenlijk is dit een nieuwe test en niet vergelijkbaar met mijn vorige systeem, maar het zal wel iets zeggen over de benodigde cpu power voor high res+iq gaming denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Trouwens, kan Ati ook games stereoscopisch draaien via de driver?

Nvidia kan dat al een tijdje en ik wil graag op 3d gamen, maar ga dus echt geen nieuwe Nvidia kopen...
http://www.nvidia.com/doc..._3D_Stereo_Games_List.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Anoniem: 264799 schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 11:28:
@Astennu, dit weekend ga ik het eens goed testen+benchen en dan natuurlijk min en avg fps.
Ik wil UT3 en GRID testen, nog speciale dingen waar ik op moet letten? (of andere games testen)
Normaal gebruik ik Fraps en run die dan 5x voor 120seconden.

Nu denk ik aan: 1,2,3 en 4Ghz en alleen op 19*12 met verschillende soorten aa, alles max in de games.

Ik ben ook van XP naar Vista gegaan, van 2GB 900Mhz naar 4GB 1100Mhz en we zijn natuurlijk een paar catalystjes verder, dus eigenlijk is dit een nieuwe test en niet vergelijkbaar met mijn vorige systeem, maar het zal wel iets zeggen over de benodigde cpu power voor high res+iq gaming denk ik.
Vooral Avarage en Min FPS testen met cpu op bv 2.0 - 3.0 en 4.0 Ghz. Reso inderdaad gewoon hoog want in die cpu tests zitten ze altijd met 1024 te klooien ja dan krijg je inderdaad wel verschil te zien ja.
Anoniem: 264799 schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 12:21:
Trouwens, kan Ati ook games stereoscopisch draaien via de driver?

Nvidia kan dat al een tijdje en ik wil graag op 3d gamen, maar ga dus echt geen nieuwe Nvidia kopen...
http://www.nvidia.com/doc..._3D_Stereo_Games_List.pdf
Volgens mij niet. Er zijn wel oplossingen die een universele driver er naast installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik heb toegegeven aan de spam mail waarin stond dat ik m'n e-penis moest verlengen, en heb uiteindelijk gekozen voor 2x een HD4850 1GB van HIS. Uiteindelijk slechts iets minder kwijt dan de goedkoopste HD4870X2, maar ik moest persé twee kaarten hebben ipv één (I know, I suck). Plus het feit dat ik nu ook een HIS IceQ heb en dat zeer goed bevalt, hebben mij toch overgehaald om voor 2x HD4850 te gaan. Eerste keer dat ik zo schandalig veel geld uitgeef aan zoiets, maar goed, je leeft maar één keer, tenzij je James Bond heet.

Ik ben benieuwd hoe goed het gaat werken in m'n setup;

E8400 @ 4,0GHz (kan altijd nog hoger :P)
Asus Rampage Formula X48
Corsair 4GB DDRII PC8500
Vista x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
ach ja je kunt er altijd nog een verkopen als het tegenvalt :). Het is wel een leuke setup. Echter doet 1 GB op een HD4850 tot nu toe niet veel. Denk dat het geheugen niet snel genoeg is. Maar misschien kun je met die IceQ daar verandering in brengen die zullen wel leuker oc'en dan een stock HD4850.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Is die 1GB ook niet alleen handig als je met hogere resoluties te maken heb? Zover ik nu lees heeft het alleen betrekking bij bijvoorbeeld 1650 of hoger. Ik zelf speel altijd op 1280 en vind dat ook hoog genoeg. Ik zit met me neus toch op het beeldscherm dus het zal verder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-05 00:10

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik heb vanacht mijn GPU clock en mem op 800/1100 gezet via Ati Overdrive en ik kreeg gelijk een verneukt scherm met allemaal strepen en artifacts enzo, gewoon in Windows. Kreeg het niet meer goed, dus heb me computer maar weer opnieuw geinstalleerd. Hoe kan het dat sommige van jullie wel gewoon deze overclock kunnen uitvoeren en ik niet?

Specs:
Gigabyte GA-X48T-DQ6
Intel Q9450
2x2GB Kingston DDR3 PC12800
Club3D HD4870 1GB
WD Velociraptor
Zalman HP850watt

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje

watercoolertje

Untertitel

Lol, wee tje wat de hoofdregel is van overclocken? Ander mans resultaten bieden geen garantie voor jouw :) Lijkt me vrij duidelijk hij kan het gewoon niet aan, jammer en pech voor je...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-05 00:10

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

OK ben een n00b met overclocken, dan maar steeds een tandje bijschakelen in Ati Overdrive. Kan iemand me ook vertellen hoe ik het kan herstellen zodat ik niet steeds me pc opnieuw moet installen??

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Astennu schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 13:39:
ach ja je kunt er altijd nog een verkopen als het tegenvalt :). Het is wel een leuke setup. Echter doet 1 GB op een HD4850 tot nu toe niet veel. Denk dat het geheugen niet snel genoeg is. Maar misschien kun je met die IceQ daar verandering in brengen die zullen wel leuker oc'en dan een stock HD4850.
Achja, als ik toch al zoveel geld uit zou geven kon ik net zo goed 1GB nemen was mijn gedachte ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Weet niet of het werkt maar wat je zou kunnen proberen is een profiel aan te maken met een bepaalde safegaurd snelheid er in en die koppelen aan een hotkey (die vind je in CCC) maar zoals ik al zei weet zo 123 niet of dat mogelijk is en zit op me werk op moment dus kan het ook niet testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

CaptainM schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 14:00:
OK ben een n00b met overclocken, dan maar steeds een tandje bijschakelen in Ati Overdrive. Kan iemand me ook vertellen hoe ik het kan herstellen zodat ik niet steeds me pc opnieuw moet installen??
Gewoon je clockspeeds weer naar default en even rebooten (desnoods nog een keer) ???

Ga zoals gezegd nooit op de resultaten van een ander af en ga die resultaten ook zeker niet als beginpunt voor jouw OC gebruiken. Overklokken doe je rustig op je gemak, steeds een beetje verhogen, uitegebreid testen en inschatten of je nog hoger kunt halen. Dan weer verhogen, testen, inschatten, etc. etc. Ook drivergebruik kan invloed hebben op je OC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
WeAreLegion schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 13:42:
Is die 1GB ook niet alleen handig als je met hogere resoluties te maken heb? Zover ik nu lees heeft het alleen betrekking bij bijvoorbeeld 1650 of hoger. Ik zelf speel altijd op 1280 en vind dat ook hoog genoeg. Ik zit met me neus toch op het beeldscherm dus het zal verder wel.
Klopt in de meeste gevallen wel, echter zijn er een aantal (zijn er maar weinig van) uitzonderingen (dit betreft dan wel de 4870 1GB):
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/video/ati/1gb4870/crysis.jpg
Daar heeft de 4870 512MB op 1280x1024 45.5 FPS en de 1GB versie 49.5 (5 FPS meer dus).
Zouden spellen als Crysis gewoon zoveel video geheugen nodig hebben kunnen gebruiken* door de vele textures?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Jah ok maar die 5 fps daar doe ik het persoonlijk niet voor maar snap wel dat andere dat wel willen. Maar alles wat boven de 40 loopt en niet dropt loopt in mijn optiek gewoon soepel :) maar jah die paar euro meer daar in tegen valt ook wel weer mee.

Ik ben nog steeds erg blij met me videokaart en blijf voorlopig bij ATI erg goede kaarten (dit is namelijk mijn eerste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
WeAreLegion schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 14:55:
Ik ben nog steeds erg blij met me videokaart en blijf voorlopig bij ATI erg goede kaarten (dit is namelijk mijn eerste)
Same.. ook mijn eerste ATi en ik ben erg tevreden, zowel in design, support en drivers.
Tenzij nVidia iets laat zien dat al het oude van de kaart veegt (denk aan de 8800GTX tijdens release), blijf ik lekker bij de red side.

[ Voor 9% gewijzigd door Paprika op 29-10-2008 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bardirella
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-01-2023

Bardirella

What! Are you crazy?

Bedankt voor de info!

Zijn er mensen die ervaringen hebben met een passief gekoelde variant van de HD4850? Indien ja: hoe zit het met de temps?

Bestaat er überhaupt zo'n versie met 512 Mb geheugen. Heb als rotgezond op 't net maar nog niet tegengekomen.

Groeten

E7200-Asus-HD 4670 OC compo-640 HD Spinpoint-4Gb DDR2 800 OCZ-Antec Sonata Plus 550W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40719

Heb gister mijn 4870X2 opgehaald en ben al de hele ochtend druk aan het benchmarken, maar die vallen om eerlijk te zijn tegen en zijn vergelijkbaar met mijn 8800GT SSC. Nu viel mij eigenlijk al direct op in CCC dat de GPU temp in idle 87 graden is. GPU-Z geïnstalleerd en die zegt dat dit inderdaad voor 1 core zo is, de ander is echter rond de 49 graden idle.

http://img522.imageshack.us/my.php?image=87gradenjn5.jpg

Heb ik hier met een kapotte core te maken (of zou de hele kaart het dan niet doen?), of wat is er aan de hand?

Ik heb een goede airflow met 2 x 12 CM fans en een Antec TruePower Quattro 850W.

Toevoeging:

Als in in CCC de Overdrive unlock en Manual Fan Control op 100% zet, dan daalt de aangegeven temperatuur extreem. Van 87 graden naar minder dan 50. Ik heb verder geen profielen aangemaakt, en vraag me dan ook af of 87 graden misschien binnen de idle grenzen ligt?

Edit2, dit is dus blijkbaar al 10 x gevraagd in dit topic 8)7 Sorry

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 40719 op 29-10-2008 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eolis

Eolis

Anoniem: 40719 schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 15:34:
Heb gister mijn 4870X2 opgehaald en ben al de hele ochtend druk aan het benchmarken, maar die vallen om eerlijk te zijn tegen en zijn vergelijkbaar met mijn 8800GT SSC. Nu viel mij eigenlijk al direct op in CCC dat de GPU temp in idle 87 graden is. GPU-Z geïnstalleerd en die zegt dat dit inderdaad voor 1 core zo is, de ander is echter rond de 49 graden idle.

http://img522.imageshack.us/my.php?image=87gradenjn5.jpg

Heb ik hier met een kapotte core te maken (of zou de hele kaart het dan niet doen?), of wat is er aan de hand?

Ik heb een goede airflow met 2 x 12 CM fans en een Antec TruePower Quattro 850W.
Ik heb ook sinds gisteren mijn nieuwe HD4870 X2 van Gainward in gebruik, en moet zeggen . . . wat en geweldige kaart! _/-\o_ Ik draai Far Cry 2 alles op "Ultra High" (voor de instellingen die op Ultra High kunnen tenminste, met 4 x AA en het loopt als een trein . . . super floeiend :)

Ik weet niet wat je resultaten zijn, maar ik haal 14046 GPU punten in 3dmark Vantage @ standaard. Lijkt me niet verkeerd. Wat haal jij dan? De resultaten van 3dmark06 vielen me wel een beetje tegen, 13407 punten @ standaard settings. Heb dit draaien op een Asus P5E3 Premium (X48) met 4 Gb OCZ-1333 en een E8500 @ stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eolis schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 15:46:
[...]

Ik heb ook sinds gisteren mijn nieuwe HD4870 X2 van Gainward in gebruik, en moet zeggen . . . wat en geweldige kaart! _/-\o_ Ik draai Far Cry 2 alles op "Ultra High" (voor de instellingen die op Ultra High kunnen tenminste, met 4 x AA en het loopt als een trein . . . super floeiend :)

Ik weet niet wat je resultaten zijn, maar ik haal 14046 GPU punten in 3dmark Vantage @ standaard. Lijkt me niet verkeerd. Wat haal jij dan? De resultaten van 3dmark06 vielen me wel een beetje tegen, 13407 punten @ standaard settings. Heb dit draaien op een Asus P5E3 Premium (X48) met 4 Gb OCZ-1333 en een E8500 @ stock.
Far Cry 2 liep inderdaad fantastisch, Ultra High, 4 x AA en V-Sync on en altijd de maximale 60 FPS, in multiplayer althans.

De reden waarom ik achterdochtig werd was natuurlijk de temperatuur die ik niet gewend was, maar ook 3DMark 06 score van 11,868 (E6600 2.4 Ghz stock met 4870X2), terwijl ik eerder 12,279 had (E6600 OC'd naar 3,6 GHz en een 8800GT SSC). Heb mijn CPU nu maar weer naar 3.0 geclocked en zal '06 nog maar eens draaien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
3Dmark met een dual core processor en zoeen kaart (stock cpu nog wel) = :w

3Dmark is gewoon veel te cpu limited daarvoor. Draai maar eens 3Dmark met die processor op stock, op 1280x1024 met 8X AA, je FPS dropt niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Paprika schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 14:43:
[...]

Klopt in de meeste gevallen wel, echter zijn er een aantal (zijn er maar weinig van) uitzonderingen (dit betreft dan wel de 4870 1GB):
[afbeelding]
Daar heeft de 4870 512MB op 1280x1024 45.5 FPS en de 1GB versie 49.5 (5 FPS meer dus).
Zouden spellen als Crysis gewoon zoveel video geheugen nodig hebben kunnen gebruiken* door de vele textures?
Je hebt het over de HD4870 dat is niet vegelijkbaar met de HD4850. Zie ook computerbase. Daar heeft de HD4870 1GB netjes 15% winst maar de HD4850 1gb scoort gelijk of iets lager als de 512 MB versie.

Zal wel met geheuegen bandbreedte te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-04 18:04

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Hoeveel scheelt het dan in kloksnelheid tussen de geheugencontroller bij de HD4850 512MB versie en de 1GB versie?

Soit, het is al vaker voorgekomen: een niet-high-end kaartje dat wordt uitgerust met meer geheugen dan de standaard versie krijgt zo goed als altijd trager geheugen mee, waarbij de prestatievermindering door de verlaging in kloksnelheid moet worden gecompenseerd door het extra geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Paprika schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 16:31:
3Dmark met een dual core processor en zoeen kaart (stock cpu nog wel) = :w

3Dmark is gewoon veel te cpu limited daarvoor. Draai maar eens 3Dmark met die processor op stock, op 1280x1024 met 8X AA, je FPS dropt niet eens.
Ja, misschien was stock wel iets té gedurfd :P Hij loopt inmiddels weer op 3.0 :)

Maar games zoals Far Cry 2 bijvoorbeeld zijn gelukkig wel GPU intensief, zo blijkt ook uit benchmarks, waar het verschil tussen mijn 2 jaar oude E6600 en de betere dual cores van nu op z'n best 20 a 25% in FPS uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-05 20:50

Iska

In case of fire, use stairs!

Zoals jullie waarschijnlijk al doorhadden werkt mijn 4850 CF duo niet echt lekker (1 slot x4, groot plobleem?), maar het raarste komt nog:
Als ik crossfire uitzet heb ik zo'n 225 fps met GW omdat de GPU load zo'n 80% is. Maar als ik nu crossfire aanzet daalt het aantal FPS tot pakweg 110 en heeft de eerste kaart nog maar 40% workload en doet de 2de nauwelijks iets! Kan het feit dat XP niet lekker werkt met CF enig hebben of is mijn systeem gewoon crap ;)?

-- All science is either physics or stamp collecting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-05 07:17

Shiro

Serenity

Eindelijk mijn Goldsample binnen. En ik heb hem maar er in gestoken. Alleen het valt mij op dat de Goldsample op 50% 2.8k rpm maakt met de fan... Ofwel klinkt als een mini stofzuiger... Heb ik een defecte model of klopt dat?

Kan iemand anders mij een RPM scherm laten zien van zijn Gainward goldsample?
Afbeeldingslocatie: http://i150.photobucket.com/albums/s100/Sephi2K7/th_00011.jpg

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
  • Laatst online: 01-04 18:28
Beste tweakers,

Ik zit met een performance probleempje.

Ik heb met UT3 vooral in het level deck17 nogal last van fps drops, drops naar bv 40-45. Dit in een offline botmatch met een stuk of 5 bots.

Mijn systeem is een
E4400 @ 2.8 ghz
2gb PC8500 RAM
P35 mobo
HD4850
Vista

Nu heeft een vriend van me het volgende:
E6750 @ 2.6 ghz
2gb ram
zelfde mobo
8800GT
XP

Hij heeft echter een constante fps van 60 (cap op 60) op dezelfde resolutie en settings(alles high)

Ik vind dit vreemd want ik dacht dat mijn processor alleen minder cache heeft dan zijne, en dat mijn hogere ghz wellicht wel een beetje tegenwicht zou geven, maar alsnog performed zijn pc beter.

Zou het dan toch een cpu probleem zijn? Hij haalt in 3dmark2006 ook meer punten dan ik. (10500 tegen ~11000+)

Dus, word het CPU upgraden of is het iets anders? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-01 11:24
Ik vind je 3dmark score wel vrij laag. Ik haal 10.000 punten met een E2160@3Ghz + HD3850. Wel op XP, dat zou uit kunnen maken. Heb je toevallig hiervoor een nVidia kaart in je systeem gehad? Mocht dat zo zijn is het verstandig om een re-install te doen, anders kan het nog wel eens wat performance kosten.

edit:
Check je GPU score eens, deze zou volgens de futuremark site zo'n 6600 punten moeten zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Depep op 29-10-2008 18:27 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-03 22:46
Demon_Eyez schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 10:36:
[...]

Ik moet je er beetje gelijk in geven. M'n kaarten klokken lekker hoor, daar niet van, maar Crossfire....pffff af en toe he...

En ik kan nog steeds niet met twee schermen tegelijk draaien. Zelf niet met 1 scherm op m'n Asus kaart en m'n Sony LCD TV op m'n Gainward. gewoon black screen na 5 seconden....
Beide schermen op de Asus was al helemaal een no go, dus dacht dat een tweede kaart in m'n systeem dit wel zou omzeilen, maar nee hoor... :|
Ik heb dit nog op mijn mobo (P35-DS4) aan de gang gekregen, als je Crossfire uitzet gaat het wel goed?
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.