_Silencer schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 23:07:
[...]
Mijn doet op 50% +-1200RPM, kan andere bios zijn. Maak gewoon een fan profiel aan in ATI Tray tools en bij lage temperatuur laat je de fan op 10-20% draaien en dan bij hogere temperatuur stapje hoger... Koeling is goed genoeg, ik heb hier de fan idle op 700RPM en een 2d profiel op 300/400 @ 0.892v (door lagere clock nog altijd +-35-38°C) dan maken mijn harddisks meer lawaai.
Als je alles goed staan hebt in ATI Tray tools zal tijdens gamen automatisch je 3d profiel geladen worden en zal de fan sneller gaan draaien als de temperatuur stijgt. (ATi_Tray_Tools_v1.6.9.1356_Beta).
Mijn blijft gewoon continue 2.8k RPM blazen. Zelfs met CCC kan ik het niet lager zetten. Hij geeft dan wel 20% aan ofzo, maar blijft gewoon op 2.8k RPM.
Is er bij mij nou de fan regelaar defect of zo iets? kan jij de fan snelheid aanpassen in CCC Silencer? Of gebeurt er bij jouw ook niks? Ik heb snel gekeken naar ATI tray tool, maar zag zo snel even niet waar ik de fan snelheid kon wijzigen.
20% in CCC (incl bios versie nummer, kan je het vergelijken met mijne Silencer?)
Default.
Zoals je ziet veranderd er niet veel aan de snelheid...
Volgens mij ben ik echt vervloekt...
Eerst een verkeerd geleverde kaart, en dan nu dit.
Zou een andere bios er in flashen helpen? Als de regelaar van fansnelheid stuk is dan zal een bios flash ook niet veel helpen of wel?
[
Voor 5% gewijzigd door
Shiro op 29-10-2008 23:19
]