Het ATi HD48XX Ervaringen Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 26.331 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hmmm Jortjuh, Je moederboard en processor zijn op moment voor GRID eigenlijk al snel zat. Misschien stomme opmerking maar heb jeje hdd wel gedefragged dat wil soms ook nog wel eens helpen. En Als je de instellingen wat naar beneden schroeft dus niet op max heb je het probleem dan nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jortjuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-07-2023
Ik zal hem wel een keer defragmenteren maar zelfs met ultra low heb ik hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:15

watercoolertje

Untertitel

Warcraft op 46" kan spelen zal ik hier wel een fotootje plaatsen
Neem aan dat het om een TV scherm gaat @ full-HD (dat mag ik iig hopen XD) maar een 24 inch voor je PC heeft al een hogere resolutie (1920*1200) en is niet superspeciaal dus dit ook niet lijkt me.

Ik heb ook problemen in GRID, dat deel dat ie langzamer draait soms heb ik ook. Daarbuiten om geeft ie constand 80+ fps (4850 in CF). Het hield me niet tegen om een 100 mil. drift neer te zetten want dat is het enigste waarom ik dat spel speel.

COD4 wil op het begin ook wellis ff hakkelen en takkelen... Dat trekt in de 1ste minuut bij en dan own ik de pan uit :P (UAV > AIRSTRIKE > dood laten gaan > terug naar stap 1).

Iemand een BIOS met alleen voltage verhoogt en dus niet de clockspeeds?

[ Voor 50% gewijzigd door watercoolertje op 14-10-2008 14:17 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
M'n 4850 gisteravond probleemloos geinstalleerd. Helaas zat er alleen een voedingskabeltje bij en een plug voor DVI <-> D-SUB, een DVI <-> HDMI connector zal ik zelf ergens moeten gaan halen vrees ik :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
jortjuh schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 00:34:
Hebben jullie ook allemaal een probleem met grid ik krijg de hele tijd slowdowns naar 8 fps en opeens lijkt het allemaal 2 keer zo snel te gaan waardoor het dus onspeelbaar word.

Specs:

Amd athlon 6000+ x2 @ 3150 mhz
Asus m3a78 emh hdmi
4gb ddr2 6400 geil black dragon
Club3d Radeon 4870 OC 825/1100

Mischien dat een iemand hier een oplossing heeft want het is echt onspeelbaar ik heb al vanalles geprobeerd met AA enzo maar het wil maar niet werken.

Temps zijn:

IDLE:46 graden
Load 60-65 graden
toon volledige bericht
Welke OS draai je?
Er was eens een topic met hetzelfde probleem(flinke framedrops), dit was toen met xp.Nadat ie op vista had geprobeerd ,had ie geen problemen meer.

Ik heb ook lag als ik vsync uit heb staan, maar met vsync draait ie echt soepel.
1680x1050
alles max.
8xmsaa+ edge detect + vsync :*)

Is grid ook al gepatched?

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:43
jortjuh schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 13:14:
Ik zal hem wel een keer defragmenteren maar zelfs met ultra low heb ik hetzelfde.
Kan je eens Q&C uitzetten en het dan proberen?

Bij mij happerde daardoor UT heel erg. Het ene moment was het 100FPS, dan ging die naar 800Mhz was het opeens nog maar 10~15. Plus gewoon de vertraging tussen het schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Zo ik heb processor nu op 3ghz draaien en je ziet idd score van 3dmark omhoog schieten hehe maar goed. Me pc heeft laatste tijd zoiezo wat problemen en wil toch upgraden dus ben aan kijken voor wat nieuwe dingen. Maar geen flauw idee wat ik ga halen. of de e8500 of de x4 9850 van amd, maar moederborden kiezen das ook al een beroep opzich lol zoveel keuzes.

Nou heb het al tis Gigabyte GA-EP45-DS3R geworden met een e8500 en GEIl ddr2 1066 geheugen dan ken ik weer vooruit :).

Ik heb trouwens die toolg ebruikt om fan aan tezetten maar die kan niet lager dan 50% is er nog andere manier behalve die "hack" om hem op zeg 30% te krijgen.

[ Voor 28% gewijzigd door WeAreLegion op 15-10-2008 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264799

Anoniem: 3979 schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 18:04:
[...]
Hmm de strepen lijken nu weg tezijn( zijn er niet altijd dus kan niet met zekerheid zegge)
Maar advanced alles MAX vind hij niet leuk, teveel haperingen:)
Ik zal eens kijken wat ik bij advanced heb staan, ben benieuwd welke setting de performance nekt, ik vermoed reflections, zal vanavond ff mijn goed werkende settings posten.
Ik ga binnenkort ook 4870x2 halen dus ben wel benieuwd naar je ervaringen/fps met mijn settings :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jortjuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-07-2023
Ok ik zal eens proberen cnq uit te zetten. En mijn os is windows vista 64 bit en het spel is gepatcht met 1.2

EDIT:

Ik heb coolnquiet uitgezet maar het werkt nog steeds niet ik heb ook ingame vsync aangezet maar helpt ook niet dus is wel raar

[ Voor 38% gewijzigd door jortjuh op 15-10-2008 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3979

Anoniem: 264799 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 16:45:
[...]

Ik zal eens kijken wat ik bij advanced heb staan, ben benieuwd welke setting de performance nekt, ik vermoed reflections, zal vanavond ff mijn goed werkende settings posten.
Ik ga binnenkort ook 4870x2 halen dus ben wel benieuwd naar je ervaringen/fps met mijn settings :)
Hij draait nu in ieder geval goed:) bedankt daarvoor. Ik heb geen ID welke FPS ik haal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134818

Voor die genen die het mogelijk interessant vinden, heb ik hier fotos van de peak non reference HD4850 kaart(bij azerty weg). Vriend van mij heeft deze gekocht en we dachten dat ie DOA was, maar dat bleek zijn moederbord te zijn.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3207/2944230101_25bf35b1fa.jpg?v=0
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3220/2945093880_845315f377.jpg?v=0

Die grote is mijn refrentie HD4850 met S1 er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Die heb ik ook nog gehad. Dezelfde dag nog teruggestuurd overigens, aangezien ik er één zocht volgens het reference design, en van die koeler werd ik ook al niet erg vrolijk. Stuk lawaaieriger dan de standaard koeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-05 10:20
Is hier iemand die mij zijn ervaring met de Club3d 4870 OC kan delen? Ik ben namelijk erg benieuwd of die koeler niet voor behoorlijke temperatuurverhogingen in je case zorgt.. Nou zou dat natuurlijk per case verschillen maar toch. Ik heb zelf namelijk een Cosmos S en wil er misschien zo'n kaart in gooien maar twijfel door de koeler.....

[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268067

Een paar dagen geleden heb ik bij informatique een Sapphire HD4850 besteld (volgens het plaatje de single-slot cooler versie). Nu kreeg ik vandaag de dual-slot cooler versie binnen. Maar ik wil dus de single-slot, dus gelijk opgebeld. Nu beweren ze dat Sapphire is gestopt met de productie van de single-slot wegens problemen met de cooling?? Hij kon hem wel nog bestellen maar dan moest ik rond de 190 euro gaan betalen. :S Weet iemand hier meer van? Of waar de single-slot wel verkrijgbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Over de verkrijgbaarheid van de referentie design kan ik niets zeggen, maar dat van de temperatuur is kul en fud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op azerty.nl is het ook heel vaag, twee kaarten precies hetzelfde beschreven,zelfde plaatje, alleen andere prijs en partnummer.

http://azerty.nl/producte.../89080/radeon-hd4850.html

http://azerty.nl/8-165-80943/radeon-hd4850.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:18
* Id
* 89080
* Artnr
* 11132-11-20R

Degene met deze gegevens is de dual slot versie. Die draait hier in een andere pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wombat13
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-05 16:26
Deagle schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 22:35:
* Id
* 89080
* Artnr
* 11132-11-20R

Degene met deze gegevens is de dual slot versie. Die draait hier in een andere pc.
Naast de standaard *hoeveel herrie maakt ie?* vraag. Is die kaart echt korter dan de anderen? (Ik ben een slecht zoeker.. kan geen afmetingen vinden) T beestje moet namelijk in een Sonata II passen. ;)

Als de normale uitvoeringen echter ook passen dan is dit gedeelte van mijn zoektocht (queeste zo je wilt) hier ten einde en ga ik voor een Club3d 4850 OC (of de gewone... maar die schijnt te ratelen.. Ervaring anyone?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Laatst online: 18-05 10:44

Dani86

AeroGeek

Wombat13 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 23:02:
[...]

Naast de standaard *hoeveel herrie maakt ie?* vraag. Is die kaart echt korter dan de anderen? (Ik ben een slecht zoeker.. kan geen afmetingen vinden) T beestje moet namelijk in een Sonata II passen. ;)

Als de normale uitvoeringen echter ook passen dan is dit gedeelte van mijn zoektocht (queeste zo je wilt) hier ten einde en ga ik voor een Club3d 4850 OC (of de gewone... maar die schijnt te ratelen.. Ervaring anyone?)
Bedoel je de sapphire dual slot? Ik heb deze: http://www.sapphiretech.c...erview.php?gpid=249&grp=3

De fan maakt een boel herrie, maar de kaart is wel koel. Hij is een stuk(je) korter dan de reference kaart. Bij mijn weten passen er geen andere koelers op, want de lay out is anders en de PCB is korter. Hij past makkelijk in m'n NSK6500, dus de sonata moet ook geen probleem zijn.

Persoonlijk raad ik je hem af. Als je de fanspeed in CCC omlaag schroeft valt er nog wel mee te leven, maar dan is ie nog vrij "audible" zeg maar. Idle is mijn systeem vrijwel stil, en dan is de graka koeler toch wel aanwezig.

[ Voor 7% gewijzigd door Dani86 op 16-10-2008 00:09 ]

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er passen blijkbaar wel andere koelers op: http://www.hardware.info/forum/showthread.php?t=164853

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Laatst online: 17-05 05:12
Ik had voor mijn PC's ook single slot kaarten nodig, gewoon omdat het anders niet paste. Daarom ben ik zelf maar langs wat winkeltjes in Aken gegaan, pas in de 3e winkel hadden ze nog een single slot kaart van powercolor (heb er 2 gekocht).

Wat koeling betreft klaag ik niet, zoveel herrie maken ze echt niet idle, load boeit mij vrij weinig. De temperatuur is wellicht niet super, maar ze moeten het als het goed is gewoon aankunnen.

Mijn advies is om gewoon wat zaakjes langs te gaan of te emailen of ze nog single slot kaarten hebben liggen. Maar volgens mij zijn zowat alle single slot 4850 kaarten EOL.

Zelf zit ik nu trouwens alweer 2,5 uur te klooien om de nieuwe drivers te installeren. Met 1 kaart geen probleem, met crossfire echter een hel. Zonder de crossfire bridge lukt het wel, maar zo snel ik die er weer tussen hang laad Vista64 de drivers niet meer.

Ik heb echt al vanalles geprobeerd:
-netjes drivers verwijderen
-in safe mode alle gewone, hidden en non present graka devices verwijdert (dat waren echter alleen de 2 die er horen te zijn).
-geïnstalleerd zonder crossfire bridge (dat werkt dus wel, maar zo snel de bridge er weer aan hang en opnieuw opstart lukt het wéér niet).
-en nog het een en ander

Het enige wat ik werkelijk niet geprobeerd heb is om eerst met 1 kaart te installeren en daarna pas de 2e kaart in te bouwen. Maar ik vind het toch belachelijk dat ik voor een driver update mijn pc moet gaan verbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Catalyst 8.10 Are Out

AMD has just released the new Catalyst 8.10 drivers for all you Radeon owners out there. This Catalyst release introduces fan control in the overdrive tab and a "Force Component Video" detection option as well. Drivers are available for Windows Vista, Windows XP and Linux platforms. Grab them if you need them.

van HardOCP

zal ze ff proberen als ik thuis ben. DIe fan optie in overdrive is wel een welkom iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:43
Ik denk dat mijn maand oude 4870 kaart de geest heeft gegeven. Tijdens een game liep de pc vast en was een reset nodig. Weer terug in vista de melding: mmload werkt niet meer. Herstelpunt, zelfde probleem. Toen drivers eraf incl. drivercleaner (8.8, 8.9 - 2 losse componenten en engels totaal pakket geprobeerd), echter de melding blijft. Ik kan nu geen video's meer afspelen (na de vastloper). Wanneer ik een video start krijg ik met elk programma de melding dat het programma niet meer werkt (media player (classic), powerdvd).
Verder werken de 3d animaties in catalyst scherm ook niet meer, behalve het deïnterlace filmpje, maar daar krijg ik eerst weer de mmloader error. Verder werkt wel alles gewoon in windows, en dirextx diag geeft aan dat direct x goed werkt.

Morgen er maar eens mee naar de winkel (hopen op geen format, want dat vind ik zo waardeloos), baal hier toch echt goed van! Dat een game zo je pc naar de knoppen kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:06
Ga er maar van uit dat je eerst een keer moet herinstallen. Het is wel waardeloos, maar veel problemen kunnen daardoor opgelost worden en naar mijn idee die van jou ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WeAreLegion schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 09:05:
Catalyst 8.10 Are Out

AMD has just released the new Catalyst 8.10 drivers for all you Radeon owners out there. This Catalyst release introduces fan control in the overdrive tab and a "Force Component Video" detection option as well. Drivers are available for Windows Vista, Windows XP and Linux platforms. Grab them if you need them.

van HardOCP

zal ze ff proberen als ik thuis ben. DIe fan optie in overdrive is wel een welkom iets.
Ik draai ze nu al een week. Ze waren al gelekt namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:43
Suicyder schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 09:47:
Ga er maar van uit dat je eerst een keer moet herinstallen. Het is wel waardeloos, maar veel problemen kunnen daardoor opgelost worden en naar mijn idee die van jou ook.
Maar dat betekent dat je dus eigenlijk met een dure kaart niet kunt gamen omdat je dan zoals ik nu na een maand al moet formatteren |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-03 10:36
Ik heb gisteren de 8.10 drivers geinstalleerd.

Gedownload van de site. Geinstalleerd en toen moest ik rebooten.

Toen ik windows vista 64 bit geboot had en in moest loggen had ik een resolutie van 800x600.

Als ik dit probeer aan te passen in de beeldschermeigenschappen of in de cataclyst drivers krijg ik foutmeldingen dat er geen drivers aanwezig zijn.

Iemand enig idee of hier iets meer van bekend is?

ik heb een crossfire opstelling met de 4850 (twee stuks dus)

[ Voor 7% gewijzigd door Carnagy op 16-10-2008 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Anoniem: 134818 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 09:50:
[...]

Ah :) ik heb pas een paar dagen een ATI kaart, werken de drivers een beetje fijn? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• somers1234
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:22
Deze vraag kan ik volgensmij het beste hier stellen.
Ik wil binnenkort de Club 3d 4870 OC gaan halen. Nu heb ik al een hoop goede reacties gehoord, maar misschien hebben jullie een andere mening?

Is de Club 3d versie een goede keus of kan ik beter voor een andere gaan? Of vinden jullie dat ik voor een andere kaart (met ongeveer het zelfde prijskaartje) moet gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wombat13
Dani86 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 00:07:
[...]

Bedoel je de sapphire dual slot? Ik heb deze: http://www.sapphiretech.c...erview.php?gpid=249&grp=3

De fan maakt een boel herrie, maar de kaart is wel koel. Hij is een stuk(je) korter dan de reference kaart. Bij mijn weten passen er geen andere koelers op, want de lay out is anders en de PCB is korter. Hij past makkelijk in m'n NSK6500, dus de sonata moet ook geen probleem zijn.

Persoonlijk raad ik je hem af. Als je de fanspeed in CCC omlaag schroeft valt er nog wel mee te leven, maar dan is ie nog vrij "audible" zeg maar. Idle is mijn systeem vrijwel stil, en dan is de graka koeler toch wel aanwezig.
OK, dankje! Ik ga eens uitzoeken of ik ergens kan vinden hoe lang die gewone kaarten zijn... neem niet aan dat die langer zijn dan de x1950 pro? (Die heb ik nu).
Ik ga dan denk ik voor een gewone Club3d of de OC-ed variant.. die koelers zien er ook goed uit verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
gelukkie schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 09:58:
[...]
Maar dat betekent dat je dus eigenlijk met een dure kaart niet kunt gamen omdat je dan zoals ik nu na een maand al moet formatteren |:(
Dom toeval, het probleem is dat Microsoft het ook niet altijd even fijn vind dat je pc crashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
somers1234 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 10:03:
Deze vraag kan ik volgensmij het beste hier stellen.
Ik wil binnenkort de Club 3d 4870 OC gaan halen. Nu heb ik al een hoop goede reacties gehoord, maar misschien hebben jullie een andere mening?

Is de Club 3d versie een goede keus of kan ik beter voor een andere gaan? Of vinden jullie dat ik voor een andere kaart (met ongeveer het zelfde prijskaartje) moet gaan?
Zover ik weet is dat gewoon een goeie kaart. Ik zelf heb er 1 van saphire maar volgens mij zit er niet veel verschil in behalve de OC natuurlijk maar dat doe ik zelf wel met me eigen kaart. Maar lees anders even wat reviews dan heb je een beter beeld mocht je dat nog niet gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Laatst online: 18-05 10:44

Dani86

AeroGeek

van dat forum:
Re: Sapphire 4850 dual slot aftermarket cooler

--------------------------------------------------------------------------------

Die past zeker ja, heb ik er namelijk ook op gezet. Temps zijn iets van 30 gr lager geworden , zowel idle als full load.
Dan zou ie idle iets van 8 graden moeten zijn ;) Want de temps liggen al heel laag. Ik denk dat die forum user in de war is met de ref. kaart.

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:25
Anoniem: 134818 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 09:50:
[...]

Deze hoeven niet perse dezelfde te zijn, degene die gelekt is dat is een beta versie/Release Candidate.
Kan zijn dat hier fixes of juist niet inzitten die in de beta wel of niet zitten.

Dit is zeg maar de stable release van alle release candidates, waar er 1 van is gelekt op het internet de RC2, want ATI heeft heus wel meer dan 1 build tussen de releases van versies door.

[edit]
Dit bevestigd het ook nog, van Rage3D forum:
I updated from the 8.10 beta drivers and this fixed a problem in stalker where on the last level I was getting massive graphics corruptions with a 4870 x2. Drivers are working great so far.
Dus als je nu de beta draait, is het verstandig naar de official te updaten

[ Voor 26% gewijzigd door Turismo op 16-10-2008 10:59 ]

Werkbak You know, I'm something of a tweaker myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik had die van op me sapphire eens aangezet, op vol. toen werd me kaart 30 graden ofzo haha. Het scheelt erg veel als je hem inderdaad aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt het is de RC2. Ze zullen in die laatste week vast nog wel wat getweaked hebben, maar ik heb nog niet iets gemerkt wat bij mij niet of slecht werkt. STALKER is imho zowiezo een instabiele game waar ik niet weer aan ga beginnen. Van wat ik las lost hij jammer genoeg niet het probleem in BiH:AA op.
WeAreLegion schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 10:01:
[...]

Ah :) ik heb pas een paar dagen een ATI kaart, werken de drivers een beetje fijn? :)
Ik vind de ati drivers altijd gewoon goed hoor. Nvidia drivers trouwens ook.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 16-10-2008 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thealterego1
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:23

thealterego1

iedereen gelukkig nieuwjaar

Dani86 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 10:39:
[...]

van dat forum:
[...]

Dan zou ie idle iets van 8 graden moeten zijn ;) Want de temps liggen al heel laag. Ik denk dat die forum user in de war is met de ref. kaart.
Hehe, dat klopt inderdaad niet. Ik heb dat topic gestart en de dual slot houdt je kaart prima koel, maar maakt zelfs op 20/30% nog super veel herrie. Daarom heb ik de zalman erop gezet, omdat ik graag een stille computer wil. Deze past ook prima (in tegenstelling tot wat in sommige topics op andere fora beweerd wordt) en houdt de kaart ook lekker koel. Met de koeler op de laagste stand blijft de kaart in windows rond de 44 graden. Zet je de ventilator precies op het niveau dat hij nog onhoorbaar is (met de analoge fanregelaar van de zalman), blijft de kaart 40 graden in windows.

Wel heb ik een ander vervelend probleem, wat ook vaak voor blijkt te komen (ook bij andere (nvidia) kaarten). Om de zoveel tijd op willekeurige momenten krijg ik een windows foutmelding dat de videokaartdriver hersteld is. Soms gebeurd dit een paar keer na elkaar en volgt een blauw scherm.
Na wat onderzoek blijkt dit waarschijnlijk aan de combinatie van twee schermen op een kaart en vista te liggen. Heeft iemand anders dit probleem ook gehad en hier een oplossing voor gevonden?

iemand iets leuks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje

watercoolertje

Untertitel

thealterego1 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 13:04:
Na wat onderzoek blijkt dit waarschijnlijk aan de combinatie van twee schermen op een kaart en vista te liggen. Heeft iemand anders dit probleem ook gehad en hier een oplossing voor gevonden?
ik heb het ook, als ik CoD4 afsluit is me beeld ffies zwart en krijg ik die melding. Heb maar 1 scherm, soms hangt er nog wel een beamer bij maar die doet het helemaal kut dan valt me pc uit soms of echt supervast... :S Maar deze maand nog geen blauw scherm gehad voor zover ik kan herinneren.

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Laatst online: 17-05 05:12
Carnagy schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 10:00:
Ik heb gisteren de 8.10 drivers geinstalleerd.

Gedownload van de site. Geinstalleerd en toen moest ik rebooten.

Toen ik windows vista 64 bit geboot had en in moest loggen had ik een resolutie van 800x600.

Als ik dit probeer aan te passen in de beeldschermeigenschappen of in de cataclyst drivers krijg ik foutmeldingen dat er geen drivers aanwezig zijn.

Iemand enig idee of hier iets meer van bekend is?

ik heb een crossfire opstelling met de 4850 (twee stuks dus)
Ja, dat is dus exact het zelfde probleem als ik heb. Ik heb ook gisteren een ticket aangemaakt, vervolgens kreeg ik een auto response dat ik de nieuwste drivers moest installeren... Nouja, ik vergeef het ze maar omdat het een auto response was.

Wat kennelijk wel werkt is zo ongeveer het volgende:
  1. Start met slechts 1 kaart in het systeem.
  2. Verwijder de ATI drivers via het control panel
  3. Herstart naar Safe-mode (F8 tijdens booten)
  4. Open command prompt met admin rechten
  5. Typ de volgende commando's:

"set devmgr_show_nonpresent_devices=1"

"start devmgmt.msc"
  6. view -> show hidden devices
  7. verwijder alle display adapters, zowel aanwezige als niet aanwezige en verborgen, zorg dat je bij het uninstallen ook de drivers verwijdert.
  8. verwijder alle niet aanwezige of verborgen "PCI standard PCI-to-PCI bridge"
  9. Herstart normaal
  10. laat Windows nieuwe hardware vinden
  11. sluit de computer af en stop de andere kaart erbij
  12. start de computer op en laat windows weer nieuwe hardware vinden
  13. herstart de computer weer en laat windows nog eens nieuwe hardware vinden als dat nodig is.
  14. installeer catalyst drivers
Als je dit eenmaal hebt gedaan is stap 3 tot en met 8 niet meer nodig lijkt mij.

Maar ik vind het helemaal belachelijk dat ik een van mijn kaarten er uit moet halen om de drivers te installeren :S

Edit: OMG

Ik kreeg als antwoord dat ik op de site van mijn moederbord producent (asus in mijn geval) de nieuwste chipset drivers moest downloaden. Die had ik al, aangezien de nieuwste drivers op de asus site uit 2007 zijn.

Daarom dacht ik: "weer zo'n standaard antwoord, zucht..."

Toen bedacht ik me dat het wel eens zo is dat asus niet zo heel snel is. En ja hoor, op de Intel site stonden al sinds mei nieuwe drivers >.< Die geïnstalleerd en nu heb ik geen enkel probleem meer :)

Ik kan me nu trouwens wel voor mijn kop slaan... |:(

[ Voor 52% gewijzigd door Aapenootjes op 16-10-2008 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi,

Sinds kort heb ik de ATi HD4850 512MB. Maar ik ben niet zo tevreden over mijn 3dmark06 score die is namelijk maar 9560. Met mijn vorige kaart haalde ik 11193 punten en dat was een HD3870 maar ik heb juist HD4850 aangeschaft omdat ik alle benchmarks beter uit kwam dan de HD3870. Is dit normaal?

ps. dit is mn systeem http://www.hardware.info/nl-NL/usersys/cmpxYp1ok2Wd/view/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje

watercoolertje

Untertitel

Wat een gekut, vandaag ook maar ff installeren... ik heb ze ook in CF namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-03 22:46
Anoniem: 268067 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 15:11:
Hoi,

Sinds kort heb ik de ATi HD4850 512MB. Maar ik ben niet zo tevreden over mijn 3dmark06 score die is namelijk maar 9560. Met mijn vorige kaart haalde ik 11193 punten en dat was een HD3870 maar ik heb juist HD4850 aangeschaft omdat ik alle benchmarks beter uit kwam dan de HD3870. Is dit normaal?

ps. dit is mn systeem http://www.hardware.info/nl-NL/usersys/cmpxYp1ok2Wd/view/
Ik zou ff men drivers verwijderen en weer installeren, ik heb bijna hetzelfde systeem, ook een P35-DS4, E6750 op 3.2 en een 4850 en met 10% oc op GPU haal ik 12.5k punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit heb ik al geprobeerd met Driver cleaner pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Laatst online: 22:56

n00bs

Het is weer Zomer!

Sinds mijn 4850 doodgeflashed was en ik daarna in DOS een force flashed van mijn backup BIOS heb gedaan, heb ik verdacht veel stop errors bij booten als tijdens gamen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
Anoniem: 268067 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 15:46:
Dit heb ik al geprobeerd met Driver cleaner pro.
Bios van mobo up to date? Staat link width PCI-E goed? Anders is een reinstall een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor je reactie. Ik ga zo mijn mobo updaten. Waar kan ik de link width PCI-E instellen? bios? Anders doe ik een reinstall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Anoniem: 268067 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 19:11:
Bedankt voor je reactie. Ik ga zo mijn mobo updaten. Waar kan ik de link width PCI-E instellen? bios? Anders doe ik een reinstall.
Ik zou voor de zekerheid gewoon beginnen met een reinstall. Ik had voor dat ik reinstall deed ook niet zulke goeie waarders die waren aanzienlijk beter na de reinstall :) het kan nooit kwaad al zeg ik het zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-04 21:46
Ik heb zojuist Bioshock eens geinstalleerd, maar ik heb een probleem met dit spel, ik vroeg me af of het een bekend (ATI?) probleem is: als ik een spel wil starten, dan blijf het laadscherm heel erg donker (geen plaatje, tekst is nauwelijks leesbaar zo donker is alles, tekst onderaan veranderd ook niet, kortom het spel wordt niet geladen, hij blijft hangen). Als ik met DirectX 9 speel, werkt het wel goed.

Mijn systeem:
- vista 64 bits
- AMD Phenom X4 9750 (2.4 Ghz)
- AMD HD4870, 512mb
- Asus mobo met AMD 780g chipset
- 4Gb memory

Is dit een bekend probleem? Iemand hier bekend mee? Heb zowel driver 8.9 als 8.10 geprobeert. Alle instellingen in Catalyst center op default (application controlled).

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Klein vraagje. Want ik heb geen flauw idee wat nou beter is of dat er weinig verschil in zit. Maar ben wat onderdelen aan bekijken die ik zondag ga bestellen maar zit beetje te twijfelen tussen de Q6600 en de E8500. Maakt het qua snelheid veel uit of helemaal niet? Lees namelijk dat ze alle 2 erg goed over te klokken zijn. Ze zijn ook even duur nou ja die E8500 is 10 euro duurder.

Dit komt samen met DDR2-1066 van OCZ of van GEIL daar ben ik nog niet helemaal uit. En verder op een Gigabyte moederbord. En dan natuurlijk een 4870.

Heb wel wat reviews gelezen trouwens. En ik neig zelf beetje naar de E8500 toe..

[ Voor 7% gewijzigd door WeAreLegion op 16-10-2008 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo,

Is echt niet normaal hoeveel x beter Grid speelt in vista dan in XP:) Echt zo jammer dat ik hem op xp niet goed werkend krijg met de hd4870x2 want ik haat echt vista:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263922

WeAreLegion schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 21:47:
zit beetje te twijfelen tussen de Q6600 en de E8500. Maakt het qua snelheid veel uit of helemaal niet? Lees namelijk dat ze alle 2 erg goed over te klokken zijn.
die Q6600 krijg je in het slechtste geval niet op 3.6ghz, de E8500 zal iets hoger clocken maar dit is zo'n marginaal verschil dat je moet gaan letten op de volgende punten
-toekomst
-verbruik
-warmte

bij puntje toekomst wint de Q6600, door zijn 4 cores
bij puntje verbuik wint de E8500, door de 45nm natuurlijk en heeft maar 2 cores
bij puntje warmte ook de E8500, al kun je beide processors goed koelen met bijvoorbeeld een thermalright 120 koeler, waardoor je ook nog de 3.6ghz kunt bereiken met beide processor, al zalde Q6600 iets warmer worden.

als je de pc nog lang wil gebruiken weegt punt toekomst het zwaarst, en dan is de Q6600 de beste keus, daar de overige punten goed overkoombaar zijn en maar een marginale overwinning betekenen voor de E8500, omdat deze natuurlijk ook de nodige warmte uitstraalt/ energie verbruikt.

Ohja heb nu zelf ook de 8.10 drivers, wel erop gelet dat hij CCC niet installeerde, daar crasht mijn pc van :P ben wel tevreden met 8.10, alles is gewoon stabiel, moet wel nog kijken wat GRID doet

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 263922 op 16-10-2008 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Jah ik heb die 8.10 ook geinstalleerd en werkt allemaal prima :) en optie om fan op 35% procent te zetten is wel fijn hoef ik daar ook geen externe dingen meer voor te gebruiken of profielen.

Wat betreft de processor. Ik zat inderdaad ook al te denken aan de toekomst enige wat me opvalt is dat maar weinig games nog steeds eigenlijk echt gebruik maken van dual nou ja wel iets meer maar quad dont know of dat echt hot word later zeg maar :) Vind het zo lastig lol tis toch ff 160 euro en "verkeerde" keuzes maken en dan spijt krijgen das ook zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
Ik heb ook 8.10 geïnstalleerd en ik ben zeer enthousiast, geen "hikken" meer in 3dmark en meer punten! Fan maak ik geen gebruik van omdat ik een HR-03GT heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:07
The_Ownman schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 22:18:
Ik heb ook 8.10 geïnstalleerd en ik ben zeer enthousiast, geen "hikken" meer in 3dmark en meer punten!
Speel je dat vaak dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Laatst online: 19:44

superwashandje

grofheid alom

zo, na 3 weken wachten omdat mijn powercolor pcs+ hd4850 meteen stuk ging na 3 kwartier crysis gisteren de vervangkaart binnengekregen.

de msi dual slot variant, ik hoor em zo niet en temps 33 idle en max 48 onder load :D

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-05 14:12
Haha heerlijk :P Het is echter wel leuk als dit soepel loopt op je kaartje toch!?

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje

watercoolertje

Untertitel

Wat halen jullie met Vantage eigenlijk ik met me CF 4850jes 10000 punten (volgens de site had ik het hoogste van de 8 vergelijkbare systemen). Ik heb nog niet de nieuwste drivers geinstalleerd (ga ik nu doen) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-05 11:38
Ik heb de HD4870 OC van Club3d maar ik krijg me HDTV (full) van Pansonic maar niet aan de praat op deze kaart gebruik de bij geleverde converter van DVI naar HDMI maar krijg maar geen beeld. Het stomme is me Catalyst 08.10 ziet beeld scherm wel.

Ik heb hem gekloond maar ook uit gebreid
verschillende resoluties gebruikt
Me 2 beeld schermen om gedraaid van poort.
Heb al andere converters gebruikt en kabels ingangen op me tv maar niks helpt.
Bios heb ik ook al door gebladerd

Zie ik wat over het hoofd???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-03 15:30
Gisteravond laat nog even de 8.10 drivers geinstalleerd.
Weer de MOM.Implementation error, die ik in vorige versies al vaker heb gezien...
Met de laatste 2 releases dacht ik daar eindelijk van verlost te zijn.

mochten anderen dit ook tegenkomen:

Drivers uninstallen.
Reboot.
.Net 2.0 uninstallen.
Reboot.
.Net 2.0 Installen.
Reboot.
Drivers installeren.
Reboot.

[ Voor 28% gewijzigd door d33n op 17-10-2008 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje

watercoolertje

Untertitel

je krijgt ook geen melding op je scherm ofso dat de reso niet wordt ondersteunt (ondanks dat je aangeeft verschillende geprobeerd te hebben). Staat het scherm wel op de goede port in gesteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
watercoolertje schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 11:40:
[...]
je krijgt ook geen melding op je scherm ofso dat de reso niet wordt ondersteunt (ondanks dat je aangeeft verschillende geprobeerd te hebben). Staat het scherm wel op de goede port in gesteld...
Bij mijn oude pc met een geforce kaart zette ik mijn PC aan en dan zag ik meteen vanaf het begin beeld (bios win startup etc)

Heb bij Catalyst 08.10 verschillende resoluties geprobeerd maar dat had allemaal geen nut.

Ik heb de kabels(converter) van ati als zowel van geforce gebruikt en heb totaal geen beeld.

Heb voor zekerheid me oude PC nog ff aangesloten en die werkt wel gewoon.

Het stomme is Catalyst 08.10 ziet me tv wel en noemt hem zelfs Panasonic HDTV

Maar beeld geven ho maar :X

Edit: Maakt het uit op welke poort van je videokaart je beeldscherm aansluit??
Heb ze allebei wel geprobeerd maar dan weet ik in ieder geval dat daar niet aan ligt.

[ Voor 9% gewijzigd door 0Burner0 op 17-10-2008 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Failure
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:11

General_Failure

Vrolijk Pasen!!!

Wombat13 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 23:02:
[...]

Ik heb sinds vorige week de 4850 OC (eigenlijk wou ik een Powercolor PCS+, maar die was niet te krijgen en volgens de screenshots ziet die er hetzelfde uit). Geluid is zeker acceptabel en de temperatuur valt mij heel erg mee. Idle loopt-ie rond de 45 C en onder load komt de temp tot nu toe niet boven de 63 C. Bij die Powercolor had ik temperaturen van rond de 90 C gezien, dus ik denk dat ze de koeler op de Club3D iets harder hebben gezet.

Me and my dear friend General Protection-Error will invade your computer with our mighty army of Bugs. We will avoid the Firewall at the Gates of your PC by entering through your Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wombat13
General_Failure schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 12:16:
[...]

Ik heb sinds vorige week de 4850 OC (eigenlijk wou ik een Powercolor PCS+, maar die was niet te krijgen en volgens de screenshots ziet die er hetzelfde uit). Geluid is zeker acceptabel en de temperatuur valt mij heel erg mee. Idle loopt-ie rond de 45 C en onder load komt de temp tot nu toe niet boven de 63 C. Bij die Powercolor had ik temperaturen van rond de 90 C gezien, dus ik denk dat ze de koeler op de Club3D iets harder hebben gezet.
Bedankt voor de info! Kan je me verder iets vertellen over de afmetingen...? Dat ding moet nl. in een Sonata II en mn x1950 pro past daar op zich prima in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceAllMikety
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-05 21:51
Een maand geleden een compleet nieuw systeem gekocht,
Met een Ati Radeon 4870 kaart.
Tot nu toe heeft die perfect gewerkt,
Ik heb nogal een rare editie ( al zeg ik het zelf)
Ik heb de Ati Radeon 4870 van Peak Hardware ( volgens mij hetzelfde als Palit)
Dat is degene met dubbele fan, en dual bios opties.
Het enige rare is, is dat mijn Bandwith 64.0 GB/s ( in GPU-Z) i.p.v de 115, of zelfs meer. Ik had verwacht dat ik meer zou hebben omdat mijn geheugen snelheid wat gekietled was op deze editie.
Er staat bij dat het wel GDDR 5 is, dus ik snap niet waar het aan ligt.

Iemand enig idee wat de oorzaak is ?

Mobo: Asus P5K
Geheugen : 4 gig PC 6400 Dual chanel
CPU: Q6600 @ stock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon001
  • Laatst online: 15-04 19:50
@Wombat13:
ik heb een 4870x2 in mn sonata II hangen, en die past echt net. Moest mn casefan bij mn HD's er wel voor weghalen en een aantal draden moesten wat benauwd weggepropt worden, maar passen deed t wel.
Ik neem aan dat de 4850OC een stukje kleiner is.

morituri nolumus mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon001
BruceAllMikety schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 13:35:
Een maand geleden een compleet nieuw systeem gekocht,
Met een Ati Radeon 4870 kaart.
Tot nu toe heeft die perfect gewerkt,
Ik heb nogal een rare editie ( al zeg ik het zelf)
Ik heb de Ati Radeon 4870 van Peak Hardware ( volgens mij hetzelfde als Palit)
Dat is degene met dubbele fan, en dual bios opties.
Het enige rare is, is dat mijn Bandwith 64.0 GB/s ( in GPU-Z) i.p.v de 115, of zelfs meer. Ik had verwacht dat ik meer zou hebben omdat mijn geheugen snelheid wat gekietled was op deze editie.
Er staat bij dat het wel GDDR 5 is, dus ik snap niet waar het aan ligt.

Iemand enig idee wat de oorzaak is ?

Mobo: Asus P5K
Geheugen : 4 gig PC 6400 Dual chanel
CPU: Q6600 @ stock
toon volledige bericht
Op je vraag heb ik zo snel geen antwoord, bij mij geeft GPU-Z overigens 115.2 GB/s aan bij bandwidth. Vreemd!
Op Peak Hardware vind ik niks met google, Palit wel maar daar zie ik geen rare dingen over.

Heb je ook gekeken of het veranderd onder load? het zou een vreemd soort energie besparing kunnen zijn.

Wat ik wilde zeggen: draai je xp 64 bit of 32?
Want ik hoop dat je weet dat 32 bits xp maar 3gb totaal (inclusief videogeheugen) aan kan spreken.
dat betekend bij een 4870 1gb dus dat je maar effectief 2gb van je 4gb intern geheugen kan gebruiken..
Daarnaast mis je ook direct-x 10 (vista only), iets dat met jou opstelling goed te draaien is en mooie dingen oplevert.

EDIT:
in de Comparison Chart in het midden van de pagina valt te zien dat 64gb/s voorbehouden is aan de 4850, weet je zeker dat je een 4870 hebt gekregen?

[ Voor 24% gewijzigd door leon001 op 17-10-2008 13:54 ]

morituri nolumus mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceAllMikety
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-05 21:51
Bedankt voor je snelle reactie,
Ik ben me er zeer van bewust dat mijn opstelling zeer geschikt is voor Vista, maar Vista trekt mij niet echt, ik denk vanwege de vele ( vaak onterechte) geruchten over Vista dat het zuigt.Toch maar wachten op Windows 7 of een betere SP pack van Vista.
Dat van het totaal aanspreekbaar geheugen wist ik niet. Ik wist wel dat XP maar tot 3.75 Gig intern geheugen kon aanspreken, maar niet dat ook afhankelijk is van je Video geheugen, mischien toch maar die stap naar Vista maken..

Ik ben overigens tot de conclusie gekomen
Zie hier de afbeeldingen

GPU-Z 0.2.7
Afbeeldingslocatie: http://img530.imageshack.us/img530/1329/gpuzed5.gif
Afbeeldingslocatie: http://img530.imageshack.us/img530/gpuzed5.gif/1/w390.png

GPU-Z 0.2.8
Afbeeldingslocatie: http://img224.imageshack.us/img224/3605/gpuz28cd0.gif[/URL]
[URL=http://g.imageshack.us/img224/gpuz28cd0.gif/1/]Afbeeldingslocatie: http://img224.imageshack.us/img224/gpuz28cd0.gif/1/w390.png

Mijn angst zweet en paniek en de gedachte dat mijn kaart wat defect had, of dat ik opgelicht was bleken onterecht,
GPU-Z 0.2.7 Ondersteunde nog niet de Catalyst 8.9 ofzoiets ?

Echter nog een mischien voor de hand liggende vraag.
De Radeon 4870 en 4850 zijn beide geschikt voor PCI-E 2.0
Aangezien in een p35 chipset heb, ondersteund die nog geen PCI-E 2.0
Is het verschil in snelheid van 2.0 en oudere versies merkbaar ? Of had dat alleen te maken met je x-fire opstelling ?

EDIT:
"EDIT:
in de Comparison Chart in het midden van de pagina valt te zien dat 64gb/s voorbehouden is aan de 4850, weet je zeker dat je een 4870 hebt gekregen?"

Haha jaa daar was ik ook al bang voor, maar dat blijkt dus gelukkig niet zo te zijn _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door BruceAllMikety op 17-10-2008 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon001
Ik heb zelf mn GPU-Z gedraait met de nieuwe 8.10 catalysts, dat maakt blijkbaar het verschil :P.

Overigens heb ik zelf behoorlijk onderzoek gedaan naar pci-express 2.0 vs 1.1 en er is niet echt een duidelijk resultaat. Wel is duidelijk dat je de bandbreedte van pci-express 1.1 16x pas haalt met een bijzonder zware kaart (4870x2), dus met een enkele kaart hoef je je geen zorgen te maken. Er waren tests gedaan met een 9800x2 en die had nergens last van.
Zoek nog even de draadjes door, dan vind je het wel.

Ik heb overigens in het begin ook bijzonder slechte ervaringen met vista gehad, maar nu met SP1 en een sneller systeem vind ik het geweldig. Het kost een berg geheugen en resources, maar als je die hebt (4gb) geheugen werkt het heerlijk. Alles draait als een trein, tis stabiel en lekker responsief. Kan het nu de dag zeker aanraden (voor mensen met het systeem ervoor), verleden jaar nog niet.

[ Voor 37% gewijzigd door leon001 op 17-10-2008 14:11 ]

morituri nolumus mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje

watercoolertje

Untertitel

2gb is opzich ook voldoende voor vista, enkel niet voor de games :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-05 21:01

Shiro

Serenity

Heeft iemand hier ervaring met Gainward 4850 GS?

Er zijn genoeg reviews over te vinden. Maar ik kon eigenlijk niet echt duidelijk info vinden over de temperaturen en de geluidsproductie er van. Op azerty zag ik het volgende commentaar bij de kaart:
De kaart is net iets korter dan een 8800GT, dus was voor mij makkelijker te plaatsen omdat er nog een paar harde schijven achter mijn videokaart zitten.

De kaart is verder heel stil en blijft lekker koel. Standaard is de kaart rond de 35 graden en na enkele keren zware benchmarks draaien, werd deze 43 graden. De koeling was ook toen niet hoorbaar. De "warme" lucht wordt door de kaart buiten de PC geblazen, dus warmt ook niet de rest van de PC op.
Kan iemand bevestigen dat de temperaturen kloppen en dat de kaart daadwerkelijk stil is? Benchmark/reviews zoals die van tweaktown vind ik te vaag... Geven ze een temperatuur en zeggen ze niet of het idle of load is of wat dan ook...

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Silencer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-05 23:21
Shiro ik heb deze kaart in bestelling staan, eens ontvangen zal ik mijn ervaring posten. Ik hoop echt dat die koeler wat stil gaat zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro

Shiro

Serenity

_Silencer schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 15:44:
Shiro ik heb deze kaart in bestelling staan, eens ontvangen zal ik mijn ervaring posten. Ik hoop echt dat die koeler wat stil gaat zijn...
Zitten we beide in het zelfde schuitje. Ik heb het al besteld, maar zag toevallig de thread hier, en dacht ik vraag het maar naar ervaring van anderen.

Ik heb het overigens vandaag bij Azerty besteld € 158,- Levertijd van 2-3 dagen. Dus zal niet voor maandag/dinsdag verzonden worden. Ik kan nog altijd annuleren tegen die tijd als het niet verstuurd is.

Ik hoop ook dat de koeler stil is. Maar als je bij de gewone (niet GS) versie kijk zie je wel mensen klagen over lawaai van de fan. Ik hoop dan ook dat de GS versie een andere heeft. Ik weet wel dat de koelingsysteem van de GS iets anders is.

Maar voor de zekerheid heb ik ook een Fanmate bij besteld... Mijn Sparkle 9800GT moest ook aan de fanmate. Maar ik vond het niet acceptabel dat ik een product zo moest modificeren voordat het naar wensen functioneerd, en die is dus weer terug gegaan naar de winkel.

Hopelijk heeft de GS dan ook een andere fan...

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:53
BruceAllMikety schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 13:58:
Bedankt voor je snelle reactie,
Ik ben me er zeer van bewust dat mijn opstelling zeer geschikt is voor Vista, maar Vista trekt mij niet echt, ik denk vanwege de vele ( vaak onterechte) geruchten over Vista dat het zuigt.Toch maar wachten op Windows 7 of een betere SP pack van Vista.
Dat van het totaal aanspreekbaar geheugen wist ik niet. Ik wist wel dat XP maar tot 3.75 Gig intern geheugen kon aanspreken, maar niet dat ook afhankelijk is van je Video geheugen, mischien toch maar die stap naar Vista maken..
Het verschil tussen directx9 en 10 is echt minimaal. Kijk maar eens naar Crysis Warhead screenshots. Je verliest er wel 20% fps mee. Zelf draai ik Windows XP 64bit (daar heb je geen Vista voor nodig :P ), Ik heb nog geen driver problemen ondervonden met SP2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FortyOne
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-03 20:24
Volgens mij blaast die Gainward 4850 GS maar een klein beetje van de warme lucht naar buiten. Bekijk maar eens de plaatjes bij Fudzilla. Daarom ben ik toen voor de HIS IceQ4 gegaan, die blaast het wel allemaal naar buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:10

Format-C

Tracing Rays

Powerplay werkt hier niet op 1 van de 2 cores van mijn HD4870X2. Jammer.

Iemand enig idee waar het default profiel van CCC in Vista opgeslagen staat?

Ik heb namelijk dit gevonden. :) Eens kijken of het werkt. :) Zou dit ook voor HD4870's werken?

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Laatst online: 19:44

superwashandje

grofheid alom

zijn er ook mensen die na het opstarten steeds de windows melding krijgen dat de nieuwe hardware niet goed werkt na het installeren van een kaart? (MSI HD4850, XP 32 en 8.10 geinstalleerd)

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
RappieRappie schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 17:54:
Powerplay werkt hier niet op 1 van de 2 cores van mijn HD4870X2. Jammer.

Iemand enig idee waar het default profiel van CCC in Vista opgeslagen staat?

Ik heb namelijk dit gevonden. :) Eens kijken of het werkt. :) Zou dit ook voor HD4870's werken?
Waarschijnlijk is het de bug die de x2 heeft.
Met opstarten in vista is 1 core op 3d clocks,maar nadat je 3d app. opstart en weer terugkomt in vista, heb je weer 2d clocks.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Klopt, maar ik heb geen zin om telkens een 3D app te starten puur om de clocksnelheid van 1 van de cores te verlagen.

Ik kijk morgen wel ff of die fix werkt.

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Welke fix?

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

De fix om via dat XML profiel de clocks te verlagen.

http://www.overclock.net/4647247-post687.html
"Want_0" value CoreClockTarget_0, _1 to 450 and MemoryClockTarget_0, _1 to 300

[ Voor 32% gewijzigd door Format-C op 17-10-2008 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zie dit nu staan bij everest:

ATI Radeon HD 4870 X2 1GB GDDR5 Video Adapter

Kan dit kloppen ondanks dat ik een 2gb heb gekocht(en ook op de doos staat?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
2x 1 = 2, of heb ik ergens anders leren rekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263922

Ik denk dat het komt door het feit dat je maar 1gb effectief kan gebruiken, terwijl er fysiek wel gewoon 2gb aanwezig is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro

Shiro

Serenity

FortyOne schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 17:44:
Volgens mij blaast die Gainward 4850 GS maar een klein beetje van de warme lucht naar buiten. Bekijk maar eens de plaatjes bij Fudzilla. Daarom ben ik toen voor de HIS IceQ4 gegaan, die blaast het wel allemaal naar buiten.
Als je dat gapende gat aan de achterkant bedoelt. Dan klopt het waarschijnlijk. Maar ik vind het persoonlijk niet zo erg dat de GS maar gedeeltelijk de warme lucht naar buiten blaast. Zolang de kaart maar stil en niet al te hoge temperaturen heeft. :)

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Anoniem: 263922 schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 20:13:
Ik denk dat het komt door het feit dat je maar 1gb effectief kan gebruiken, terwijl er fysiek wel gewoon 2gb aanwezig is :)
That's correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok bedankt heren:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

BruceAllMikety schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 13:58:

De ATi drivers zijn sneller (vooral met AA) in Vista dan in XP, dus imho is het met ATi zelfs béter om Vista te draaien.

Edit; het aanpassen van het/een (zelfgemaakt) XML profiel zorgt er inderdaad voor dat de kloksnelheden van BEIDE cores draaien op de snelheid die je wilt. Ik heb ze idle nu beide op 450/500 draaien. :D

Voor X2 eigenaren wel handig lijkt me. Scheelt een bak stroom en hitte. En je hoeft niet telkens een 3D app op te starten.

Edit:

Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/25sydfn_th.jpg KLIK! ;)

En 3D werkt ook gewoon perfect:

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/2enz4g7.jpg

:)

[ Voor 47% gewijzigd door Format-C op 18-10-2008 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Yep, werkt ook bij mij, is wel handig zo. Heb trouwens een shortcut gemaakt op desktop.

Ik zie dat je wel een fanspeed hebt met de x2. Die is er bij mij niet.
Ik heb trouwens vanaf 8.9 de drivers over de oude gedaan.Dus geen uninstall/drivercleaner enz...
Zou dat het zijn?

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Zou kunnen. Of misschien moet je overdrive aanvinken. Zou ook nog kunnen. Ik heb er niet echt op gelet, en ik gebruik het toch niet.

De fan doet zijn werk uitermate goed. In 2D muisstil, en in 3D lawaaierig maar koel (niet boven de 82 graden).

En als ik game heb ik toch een headset op, of mijn surround systeem hard :9 , dus daar heb ik geen last van. :)

Ik vraag me alleen af of het bij HD4870 eigenaren ook werkt. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Format-C op 18-10-2008 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Ik heb het helemaal niet nodig (watercooling), maar viel me gewoon op dat je het wel had.Aangezien ik ook dacht dat het niet voor de x2 van toepassing was.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Bullus schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 00:32:
Yep, werkt ook bij mij, is wel handig zo. Heb trouwens een shortcut gemaakt op desktop.

Ik zie dat je wel een fanspeed hebt met de x2. Die is er bij mij niet.
Ik heb trouwens vanaf 8.9 de drivers over de oude gedaan.Dus geen uninstall/drivercleaner enz...
Zou dat het zijn?
Pas vanaf de 8.10 drivers heb je fan control in CCC. Misschien dat dat het verklaard.

Overigens werkt de Fan control ook voor mijn Club3D OC versie, ideaal _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
I know...ik bedoelde dat ik 8.10 over de oude heb geinstalleerd.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorpH
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-04 12:10
Bullus schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 10:16:
I know...ik bedoelde dat ik 8.10 over de oude heb geinstalleerd.
Zit niet in de laatste drivers, maar in de laatatse CCC versie...
Ik had ook alleen de 8.10 Drivers geinstalleerd, niet de complete CCC center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Op mijn kaart (HIS HD4850) werkt het niet, maar goed, er zit dan ook geen fan meer op :Y) Blijkbaar "ziet" hij dus ook of er een fan is aangesloten of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorpH
  • Laatst online: 20-04 12:10
NNF schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 11:11:
Op mijn kaart (HIS HD4850) werkt het niet, maar goed, er zit dan ook geen fan meer op :Y) Blijkbaar "ziet" hij dus ook of er een fan is aangesloten of niet.
Das ook niet zo moeilijk wanneer de geen fan op de connector is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246336

RappieRappie schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 00:34:
Zou kunnen. Of misschien moet je overdrive aanvinken. Zou ook nog kunnen. Ik heb er niet echt op gelet, en ik gebruik het toch niet.

De fan doet zijn werk uitermate goed. In 2D muisstil, en in 3D lawaaierig maar koel (niet boven de 82 graden).

En als ik game heb ik toch een headset op, of mijn surround systeem hard :9 , dus daar heb ik geen last van. :)

Ik vraag me alleen af of het bij HD4870 eigenaren ook werkt. :)
In mijn ccc profile waren eerst de ATT clocks te zien, natuurlijk ATT gedeinstalleerd en nieuw ccc profiel overschreven.
Nu waren de bios clocks te zien,na aanpassen in ccc profile echter willen de ram clocks niet naar beneden.

Ook heeft de enkele 4870 een 3e "property name=want" regel .
Zal het nog eens proberen na fresh install want heb nogal wat ATT Betas en drivers gebruikt. Voorlopig dus is cat 8.10 met nieuwste Sapphire bios en ATT de beste combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
Ik heb de HD4870 OC van Club3d maar ik krijg me HDTV (full) van Pansonic maar niet aan de praat op deze kaart gebruik de bij geleverde converter van DVI naar HDMI maar krijg maar geen beeld. Het stomme is me Catalyst 08.10 ziet beeld scherm wel.

Ik heb hem gekloond maar ook uit gebreid
verschillende resoluties gebruikt
Me 2 beeld schermen om gedraaid van poort.
Heb al andere converters gebruikt en kabels ingangen op me tv maar niks helpt.
Bios heb ik ook al door gebladerd

Bij mijn oude pc met een geforce kaart zette ik mijn PC aan en dan zag ik meteen vanaf het begin beeld (bios win startup etc)

Heb bij Catalyst 08.10 verschillende resoluties geprobeerd maar dat had allemaal geen nut.

Ik heb de kabels(converter) van ati als zowel van geforce gebruikt en heb totaal geen beeld.

Heb voor zekerheid me oude PC nog ff aangesloten en die werkt wel gewoon.

Het stomme is Catalyst 08.10 ziet me tv wel en noemt hem zelfs Panasonic HDTV

Maar beeld geven ho maar :X
toon volledige bericht
Heeft iemand zijn HDTV aan gesloten op een ati HD4870 OC van Club3d? Zo ja werkte alles in 1 keer anders denk ik dat mijn kaart kapot is |:( |:( |:( :r :r :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Laatst online: 23:22

The_Scarabial

MTB for life!

Ik heb een score van 13565 gehaald in 3Dmark. Ik heb een HD4870, volgens mij is dit gemiddeld voor zo'n kaart.
Met de volgende specs:
GigaByte GA-EP45T-DS3R
Intel Core 2 Duo E8500
Kingston KVR1066D3N7K2/4G,DDR3, PC8500,
Sapphire Radeon HD4870,GDDR5, PCI Express x16 1024mb

Wat ik wel raar vindt is dat mijn fan van de videokaart niet harder gaat draaien als ik een spel speel. Ik heb in het CCC de fanspeed veranderd van 20% naar 35%, omdat de kaart bij 20% fanspeed wel erg warm werd, iets van 70 graden.
Wat moet ik doen om die fanregeling automatisch te laten verlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje

watercoolertje

Untertitel

Lijkt me beetje laag aangezien ik met me OCde HD4850 de score: 13279 behaal. Neem trouwens aan dat je het over 06 hebt, vantage zou die wel lekker hoog zijn (wat ik in CF nog lang niet haal ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:53
The_Scarabial schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 20:25:
Wat ik wel raar vindt is dat mijn fan van de videokaart niet harder gaat draaien als ik een spel speel. Ik heb in het CCC de fanspeed veranderd van 20% naar 35%, omdat de kaart bij 20% fanspeed wel erg warm werd, iets van 70 graden.
Wat moet ik doen om die fanregeling automatisch te laten verlopen?
Zelf een profiel maken waar ie bij een lagere tempratuur al sneller gaat draaien. Ik weet niet of het in CCC kan, maar met ATi Tray Tools iig wel. (ATi laat ze erg warm worden voor de fan harder gaat draaien, ze kunnen die tempraturen makkelijk aan)
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.