[LCD TV] Sony BRAVIA (alle series) topic deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 141.972 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:53
Wellicht bij een andere winkel, durf het in jou regio zo niet te zeggen. Maar als je kijkt naar de andere leden, die hebben de tv ook goedkoper kunnen krijgen in de winkel. Maar jou deal is nog geen slechte deal.

Nee, sommige mensen sluiten de tv aan op de pc met een speciaal calibratie apparaatje die de tv meet qua kleurinstellingen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Neefdave schreef op woensdag 10 december 2008 @ 17:12:
Die coupon had je in de winkel moeten krijgen mits het een erkende bravia dealer is. Een bepaalde instelling is er nog niet echt. Heb nog geen instellingen konden vinden na een calibratie. Opzich is het een mooie deal maar het had beter gekunt.
de websites moeten bravia certified partners zijn....

voor de rest zou de actie moeten gelden bij alle reguliere retailwinkels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beck
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-04 19:13
Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2008 @ 14:00:
[...]

Ik weet niet hoe je aan die info komt, maar ik leg net de telefoon neer van MM Den Haag: 1599 euro. Ik zie dus 2 mogelijkheden: Internetzaak zoals plasma discounter en daar een zéér lage prijs, maar zònder Sony aktie of mèt aktie maar dan de normale prijs of wat lager. Foka uitgezonderd maar dat is paralel import. Weet niet welke invloed dat heeft op garantie etc.
Dan zijn er hier posters die véél lager dan de winkelprijs hebben bedongen. maar dat zal meestal niet opgaan.
Bij een internetwinkel kun je de blu ray speler er los bij klopen en ben je uiteindelijk ongeveer 100 a 150 euro goedkoper uit.
Vraag is dan voor een ieder of dat verschil de mindere (?) aftersales service compenseert.
Hoe ik aan die prijs kom? Door persoonlijk naar de MM in Den Haag te gaan ;). Op het prijskaartje stond € 1399,- en er stond geen sterretje bij o.i.d. M.a.w. dit is dus de prijs exclusief Sony actie. Vandaag heb ik de MM in Rijswijk gebeld en ik kreeg te horen dat de 40W4500 daar ook € 1399,- kost.

Als je de 40W4500 dus in een "echte" winkel wilt kopen en gebruik wilt maken van de Sony actie heb je dus volgens mij 2 mogelijkheden (op basis van de reacties hier op got, waarschijnlijk zijn er wel meer mogelijkheden ;)):
  • Ga naar BCC en vertel (of laat zien) dat de 40W4500 bij MM € 1399,- kost. BCC gaat dan 25% van het prijsverschil onder de prijs van MM zitten (40W4500 kost bij BCC € 1699,-), wat resulteert in € 1324,-. Daar gaat dan nog eventueel de Sony actie vanaf van € 200,-. Uiteindelijk betaal je dan € 1124,- voor de 40W4500. Bovendien krijg je bij BCC nog een cadeau in de vorm van een TomTom of een Nintendo DS :)
  • Ga naar It's en laat zien dat de 40W450 bij bijvoorbeeld Plasma discounter aanzienlijk lager is geprijsd (€ 1123,99). Het is dan mogelijk door de strategie "lullen als Brugman" ;) toe te passen om de prijs te verlagen tot € 1199,-. Hier gaat dan nog eventueel de Sony actie vanaf van € 200,- wat resulteert in een totaalprijs van € 999,-.
Mocht ik nog mogelijkheden gemist hebben: post ze! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:32
XtratT schreef op woensdag 10 december 2008 @ 13:50:

[...]

Ik heb de 40W4730 en het enige verschil dat ik heb ontdekt is dat het luidsprekergaas donkergrijs i.p.v. zwart is.
Ik heb een tijdje terug een 32W4210 gekocht bij BCC. Volgens de verkoper een speciale versie voor BCC.
Kletspraat!!!! Enige verschil is een volledig donker behuizing i.p.v de zilverkleurige speakers bij de 32W4000. Beide TV's hebben exact dezelfde specs.
Vaak zijn de "afwijkende" types bedoeld voor andere landen. De 32W4210 is op de nederlandse Sony site niet terug te vinden. Wel op de belgische.

Het is vaak een truc van winkels om onder de laagste prijsgarantie uit te komen. Ik kreeg het volgende verhaal te horen: "Ja meneer, de 32W4000 is inderdaad 50,- goedkoper bij MM, maar ja, het is niet hetzelfde toestel. Dus helaas voor U geldt de prijsgarantie nu niet." Mijn reaktie: "Mooi niet, Piet. Ga jij je baas maar eens erbij halen want je staat hier uit je nek te kletsen".
Na veel lullen met de hoofdverkoper, uiteindelijk gekocht met 140 euro van de prijs af. 50,- vanwege de laagste prijsgarantie en nog eens 10% korting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Masimo schreef op woensdag 10 december 2008 @ 21:59:
[...]

Ik heb een tijdje terug een 32W4210 gekocht bij BCC. Volgens de verkoper een speciale versie voor BCC.
Kletspraat!!!! Enige verschil is een volledig donker behuizing i.p.v de zilverkleurige speakers bij de 32W4000. Beide TV's hebben exact dezelfde specs.
Vaak zijn de "afwijkende" types bedoeld voor andere landen. De 32W4210 is op de nederlandse Sony site niet terug te vinden. Wel op de belgische.

Het is vaak een truc van winkels om onder de laagste prijsgarantie uit te komen. Ik kreeg het volgende verhaal te horen: "Ja meneer, de 32W4000 is inderdaad 50,- goedkoper bij MM, maar ja, het is niet hetzelfde toestel. Dus helaas voor U geldt de prijsgarantie nu niet." Mijn reaktie: "Mooi niet, Piet. Ga jij je baas maar eens erbij halen want je staat hier uit je nek te kletsen".
Na veel lullen met de hoofdverkoper, uiteindelijk gekocht met 140 euro van de prijs af. 50,- vanwege de laagste prijsgarantie en nog eens 10% korting :)
Helemaal goed verwoord :)

• zeezuiper
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:27
Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2008 @ 14:00:
[...]
Foka uitgezonderd maar dat is paralel import.
Als ik voor de 40W4500 kijk op de Foka website staat er:

Dit is een Nederlands produkt,met een Nederlandse gebruiksaanwijzing en Nederlandse fabrieksgarantie.

De prijs is 1249 dus met aftrek van 200 kom je op €1049 uit, ook niet verkeerd lijkt mij. Alleen vraag ik me af of ze die ook kunnen leveren want ze hebben ze niet op voorraad (gebeld) terwijl ze wel voorraad zouden moeten hebben (internet).

Verwijderd

Dat is niet mijn ervaring. De 32W4210 was bij BCC in Hengelo al goedkoper dan de 32W4000 dan de MediaMarkt (Hengelo) Ik vroeg om een mooie prijs en toen ging er al zo wat af.

Ik heb liever de 4210 dan de 4000 want die doorzichte balk (waar je dus de kabels ziet lopen) vind ik maar niks. Ben trouwens heel blij met m'n TV :)

• x0r
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-08 11:50

x0r

dus ik

Goed nieuw en slecht nieuws...

Het goeie nieuws: mijn 52Z4500 is (eindelijk) afgeleverd bij de winkel. :D

Het slechte nieuws: laat dit nou net het weekend zijn dat ik een weekendje weg ben, dus met andere woorden, ik kan hem pas vanaf dinsdag in actie zien. :(

Maar hij is tenminste afgeleverd _/-\o_ (bij de winkel dan)

[ Voor 3% gewijzigd door x0r op 11-12-2008 18:15 ]

There can be only one.... en ik dan ??

• XtratT
  • Laatst online: 21-05-2017
x0r schreef op donderdag 11 december 2008 @ 18:13:
Goed nieuw en slecht nieuws...

Het goeie nieuws: mijn 52Z4500 is (eindelijk) afgeleverd bij de winkel. :D

Het slechte nieuws: laat dit nou net het weekend zijn dat ik een weekendje weg ben, dus met andere woorden, ik kan hem pas vanaf dinsdag in actie zien. :(

Maar hij is tenminste afgeleverd _/-\o_ (bij de winkel dan)
:z wat moeten wij in dit topic met deze informatie?

• chander
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-01-2021
Twijfel tussen de 46x3000 en de 46w4500 wie helpt...
De 46x3000 is een oud model maar gaat nu voor 1699 euro weg bij de BCC

[ Voor 44% gewijzigd door chander op 11-12-2008 21:35 ]

• Ragger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 22:03

Ragger

slopen. alles kapot maken.

Die 40W4500 lijkt behoorlijk in prijs te dalen. Wat is de reden daarvan? Komt er een nieuw model? Gaan de tv-verkopers de autohandel achterna? (twee voor de prijs van één :9 )

Verwijderd

Hotzenwalder schreef op zondag 07 december 2008 @ 14:32:
[...]

Bij mij is het beeld via de ingebouwde decoder en Alphacrypt iets beter dan met de externe Humax IR-FOX C via Scart. Heb geen ervaring met de Humax 5000 via HDMI. De Humax vindt ik wel gebruiksvriendelijker dan de decoder/tuner die in de Sony zit. Mist nogal wat functies zoals automatische zendersortering (volgens de Ziggo nummering). Met die Alphacrypt erbij heb je wel gelijk het voordeel van de ingebouwde HD decoder, al zijn de HD zenders nog erg karig.
Kwaliteit digitale SD uitzendingen Ziggo: ervaringen van 40W4500 bezitters
In de zoektocht naar een nieuwe TV kwam ik bij de sony 40w4500 uit (zeer goede reviews en binnen mijn budget). Ik heb digitale ontvangst via Ziggo en kijk meestal op ca 3 meter afstand. Op termijn komt er vast ook een blueray en of HTPC aan te hangen. Ik wil de ingebouwde tuner met een AlphaCrypt module gebruiken en gok erop dat Ziggo het zaakje niet op korte termijn zal blokkeren. De ingebouwde tuner schijnt het zeer goed te doen en het scheelt weer een losse HD tuner, bedrading en extra afstandsbediening.
Ik twijfel er niet aan dat de paar HD-zenders en Blueray films er schitterend uit zullen zien (met eigen ogen kunnen vaststellen bij de MM) maar ik maak me zorgen dat de kwaliteit bij gewone (digitale) SD uitzendingen van Ziggo onder de maat zullen zijn (slechter dan op mijn 15jaar oude kleine sony CRT-je?). In een winkel in sittard zag ik namelijk een paar SD uitzendingen op de 40w4500 en een paar andere HD-toestellen en schrok van het weinig gedetailleerde beeld, de onscherpte en compressieartefacten. Ik snap dat het opschalen van SD naar HD nu eenmaal zijn beperkingen heeft en onvolkomenheden zoals compressieartefacten wat vergroot op een HDTV (dubbeltje kan geen kwartje worden). Het signaal in de winkel zal ook wel niet zo best zijn geweest omdat er 8 toestellen op één HD-tuner gekoppeld waren maar toch?
Omdat (digitale) SD uitzendingen voorlopig gemeengoed blijven vraag ik me nu ernstig af of deze (of een andere) HDTV nu wel zo’n goede aankoop zal blijken te zijn. Op dit forum lees ik regelmatig zeer lovend over de 40w4500 (met losse HD-tuner of met de Alphacrypt module). Ik ben nu zeer benieuwd hoe de gebruikers de kwaliteit van de (digitale) SD-uitzendingen van Ziggo ervaren, mogelijk is de matige kwaliteit in de winkel geen goede graadmeter geweest en moet ik gewoon voor dit toestel gaan. Als iemand een goed alternatief weet (kleinere 37” ook geen probleem) dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtratT
  • Laatst online: 21-05-2017
Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 22:08:
[...]
Ik ben nu zeer benieuwd hoe de gebruikers de kwaliteit van de (digitale) SD-uitzendingen van Ziggo ervaren, mogelijk is de matige kwaliteit in de winkel geen goede graadmeter geweest en moet ik gewoon voor dit toestel gaan.
Ik ben met mijn 40W4500, Alphacrypt en het standaard (SD) digitale Ziggo aanbod erg tevreden. Kwaliteit is veel beter dan op mijn 10 jaar oude Philips 100Hz breedbeeld matchline, die destijds fl 3.800 kostte. Alleen bij oude series op bijv. RTL merk je dat de kwaliteit van het aangeboden signaal slecht is. Ook het analoge signaal is niet veel soeps. Maar recent materiaal op de SD digitale zenders ziet er bij mij op 3,5 mtr. gestoken scherp uit.

[ Voor 5% gewijzigd door XtratT op 12-12-2008 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x0r

x0r

dus ik

XtratT schreef op donderdag 11 december 2008 @ 20:21:
[...]

:z wat moeten wij in dit topic met deze informatie?
Dan weten de andere mensen die deze tv hebben besteld (of willen bestellen) dat hij in NL is gearriveerd. (Gaat het weer eens ergens anders over dan alphacrypt en prijzen ;)).

[ Voor 0% gewijzigd door x0r op 12-12-2008 08:11 . Reden: ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:14
Ik moet helaas bekennen dat voor mensen die geen HD content kijken een HDTV een aanschaf is die ze beter nog even kunnen uitstellen tot de SD uitzendingen het waard zijn om op een HDTV bekeken te worden. Waarschijnlijk zul je er niet zoveel last van hebben als je op 32 inch of minder kijkt, maar op mijn 40w4500 werd ik niet vrolijk van de Ziggo SD uitzendingen. Nederland 1,2 en 3 vallen wel mee al zitten er grote verschillen in de kwaliteit als je bijvoorbeeld het journaal kijkt. De studio opnames zien er mooi uit, maar de reportages zijn soms niet om aan te zien. Kijk je veel naar muziekzenders als MTV, TMF en VH1 dan zou ik al helemaal niet groter gaan dan 32 inch of gewoon je oude CRT laten staan. Op mijn oude Philips CRT 100Hz was het een verademing om digitaal te gaan kijken. Op mijn Sony met ingebouwde tuner, Alpacrypt en Ziggo is het geen reclame voor digitale TV op een dergelijk formaat HDTV. Het is niet zo abnormaal slecht als Digitenne (dat is ongeveer alsof je naar Youtube kijkt maar dan sterk uitvergroot), maar met mijn setup in ieder geval slechter dan mijn oude CRT'tje. Op mijn oude CRT zag ik nooit de blokjes en artifacts. Die zie ik op mijn Sony wel.

HD zenders zien er wel mooi uit en vaak haal je ook wel een redelijke kwaliteit bij TV series uit de US die HD als bron hadden (series op Net5, RTL4 e.d.). Koppel je er een PS3 aan dan is het spectaculair mooi om te gamen. Speel je Bluray af dan is het ook zeker de aanschaf waard, maar als je 90% van je tijd TV kijkt dan zou ik niet zo hard naar de winkel rennen en zeker niet supergroot gaan.

Als ik niet af en toe kon smullen van echte HD content zou ik me zwaar bekocht voelen. Digitaal is beter, maar het hangt sterk van het type TV af.

NB: Dit is mijn persoonlijke ervaring. Die kan in de praktijk afwijken van die van anderen. Pin je er dus niet op vast. Het ligt ook niet specifiek aan de Sony denk ik, maar aan de combinatie lage bitrate/hoge resolutie in het algemeen. Als alles wat Ziggo doorschoof in HD was dan zou niemand meer klagen (al went alles na een tijdje) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Moet zeggen dat ik je verhaal snap, maar het niet helemaal met je eens ben.
Misschien kan het liggen aan de regio waar je woont dat bepaalde zenders niet helemaal 100% scherp doorkomen, maar ik woon in Almelo, ook Ziggo met een Alphacrypt-kaart op een Sony 40D3500, en ik heb dus echt wel ontzettend mooi beeld (praktisch alle zenders).

Heb 1 keer digitenne mogen aanschouwen en dat is inderdaad om te janken, maar Ziggo levert (bij mij in ieder geval) erg goed werk af.

Daarbij moet je weten dat ik een zeurpiet ben als het gaat om kwaliteit van zowel audio als beeld (8>

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaos- schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 08:20:
Moet zeggen dat ik je verhaal snap, maar het niet helemaal met je eens ben.
Misschien kan het liggen aan de regio waar je woont dat bepaalde zenders niet helemaal 100% scherp doorkomen, maar ik woon in Almelo, ook Ziggo met een Alphacrypt-kaart op een Sony 40D3500, en ik heb dus echt wel ontzettend mooi beeld (praktisch alle zenders).

Heb 1 keer digitenne mogen aanschouwen en dat is inderdaad om te janken, maar Ziggo levert (bij mij in ieder geval) erg goed werk af.

Daarbij moet je weten dat ik een zeurpiet ben als het gaat om kwaliteit van zowel audio als beeld (8>
Ik woon ook in Almelo, heb SD beeld op een 40W2000 en een 32W4000 en herken me dan ook totaal niet in het verhaal zoals dat door Hotzenwalder beschreven is. Gewoon superstrak beeld. Misschien is het voor Hotzenwalder een idee om eens te kijken naar de BER waarden in je digitale ontvanger (een soort van ruis-op-het-signaal-indicator zeg maar)

Ik heb zowiezo het idee dat de Sony Tv's waar ik ervaring mee heb het beeld zo ontzettend scherp neerzetten dat je heel goed het verschil ziet tussen lage kwaliteits uitzendingen (sommige commercials bijvoorbeeld) en hoge kwaliteits uitzendingen. Maar dat kun je Sony niet verwijten.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2008 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Signaal is altijd goed en BER = 0. Misschien is het beeld wel goed op een Sony, maar naar mijn mening niet zo goed als op mijn oude CRT, maar die was ook geen 40 inch, dus de blokjes waren zo klein dat je ze toch niet zag als ze er al waren. Kabels zijn allemaal in orde.

Het klopt dat het beeld op de Sony soms erg strak is, maar zet je de oude CRT ernaast en maak je een direct vergelijk dan kiezen de meeste mensen toch voor het beeld op de CRT.

Postcode 2741.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittlestFluffy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Beste,

Ik heb 2 weken geleden de Sony 40X4500 gekocht en deze TV via mijn computer (DVI > HDMI) aangesloten. Dit werkt allemaal perfect, echter zit ik met een probleem waar ikzelf geen antwoord op kan vinden.
- Zodra ik de PC uit powersaving-mode haal dan krijgt mijn TV geen 'reactie' meer en blijft het beeld zwart. Op
dit moment ben ik verplicht om mijn HDMI kabel overnieuw af/aan te sluiten op mijn TV voordat het pas weer functioneert.
- Zodra mijn videokaart op powersaving mode gaat (na 20 minuten) dan wil ik dat mijn TV ook automatisch op standby gaat. - Niet zozeer een probleem, maar het zou fijn zijn als die mogelijkheid er was!

Hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen.

Bij voorbaat dank,
Sm0ke0ut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brancop
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-12-2021
Wat ik hier allemaal lees over slechte beeldkwaliteit van Nederlands digitale kabel aanbieders!!
Ik heb sinds 2j digitaal kijkplezier via indi.. Belgie wel te verstaan, en heb van het eerste moment, (toch al twee jaar) tot nu altijd al perfect beeld gehad, haarscherp en dat op alle zenders.. Telenet geeft dezelfde kwaliteit. Sinds 1.5j heb ik de sony 40D3000, en het is al die tijd een lust voor het oog geweest. Op wat wordt er dan bij jullie bespaard? bandbreedte? apparatuur? want aan de tv's kan het niet liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
LittlestFluffy schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 10:32:
Beste,

Ik heb 2 weken geleden de Sony 40X4500 gekocht en deze TV via mijn computer (DVI > HDMI) aangesloten. Dit werkt allemaal perfect, echter zit ik met een probleem waar ikzelf geen antwoord op kan vinden.
- Zodra ik de PC uit powersaving-mode haal dan krijgt mijn TV geen 'reactie' meer en blijft het beeld zwart. Op
dit moment ben ik verplicht om mijn HDMI kabel overnieuw af/aan te sluiten op mijn TV voordat het pas weer functioneert.
- Zodra mijn videokaart op powersaving mode gaat (na 20 minuten) dan wil ik dat mijn TV ook automatisch op standby gaat. - Niet zozeer een probleem, maar het zou fijn zijn als die mogelijkheid er was!

Hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen.

Bij voorbaat dank,
Sm0ke0ut
gewoon power-save functie van je computer eraf halen en je tv handmatig op standby zetten, klaar :)
(dat is tenminste hoe ik het doe)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
brancop schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 10:33:
Op wat wordt er dan bij jullie bespaard? bandbreedte? apparatuur? want aan de tv's kan het niet liggen.
Ik denk bandbreedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Onzin, national geographic ziet er haarscherp uit (dvd kwaliteit).
Het heeft vooral te maken met de apparatuur in verschillende gebieden van het land, en de kwaliteit/lengte van de kabels naar de huizen.

Voorbeeld; de kwaliteit in een flat waar 500 mensen in wonen zal minder goed zijn, aangezien je de hoofdkabel met z'n alleen deelt.
Nog beter voorbeeld; ik woon aan het begin van mijn flat en heb goed beeld, vriend van me woont aan de andere kant van diezelfde flat met dezelfde tv en dezelfde alphacrypt-kaart. Deze heeft procentueel gezien minder ontvangst en ook zichtbaar minder beeld.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Het wordt te gedetaileerd om verder op het bandbreedte verhaal in te gaan. HD zenders zien er perfect uit op mijn Sony, maar sommige SD zenders zijn echt niet om aan te zien. Heeft niks met mijn kabels, setup e.d. te maken. Het is naar mijn mening gewoon een gevalletje van te hoge compressie en als je dat combineert met een erg hoge resolutie krijg je blokjes. Probeer eens digitenne op jd HDTV en je weet wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
kaos- schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 10:56:
Onzin, national geographic ziet er haarscherp uit (dvd kwaliteit).
Vroeger zou ik dat met je eens geweest zijn, maar tegenwoordig denk ik daar anders over. Bij Multikabel werd voorheen het signaal van bijvoorbeeld NGC ongewijzigd aan de klanten doorgegeven. De bitrate die zij ontvingen van hun leverancier was exact gelijk aan de bitrate die wij als klanten van Multikabel binnenkregen. Bij hoge bitrate kanalen zoals NGC en de Nederlandse publieke omroep had je prima beeld, zeker bij TV's met een ingebouwde digitale kabel ontvanger.

Sinds Multikabel onderdeel is geworden van Ziggo is er iets verandert aan het signaal van veel kanalen. De digitale TV headend van Ziggo/Multikabel is namelijk ontmanteld en tegenwoordig ontvangen de ex Multikabel klanten het digitale signaal van Ziggo/Casema. Ziggo/Casema gebruikt multiplexers waamee ze in staat zijn om 10 tot 15 procent aan MPEG data uit het signaal van de kanalen te verwijderen zonder de kanalen opnieuw te coderen. Dat is visueel gewoon zichtbaar als verslechtering van het beeld voor de mensen die daar oog voor hebben. Het beeld van veel digitale TV kanalen is sinds de overgang van het Ziggo/Multikabel signaal naar het Ziggo/Casema signaal bij mij namelijk onrustiger geworden door veel Aliasing en Moiré effecten. Ook bij de zender logo's is sinds de overgang naar het signaal van Ziggo/Casema Mosquito noise waarneembaar en als Ziggo/Casema de instelling voor het verwijderen van MPEG data bij lage bitrate kanalen te hoog heeft staan dan zijn de compressie blokken duidelijk waarneembaar. Dat gebeurt wel eens als ze bezig zijn om een nieuw kanaal toe te voegen.

Veel mensen zien dit soort effecten niet of het valt ze niet op, maar als je er oog voor hebt en beter gewend bent dat is het op zijn zachts gezegd irritant. De hoge bitrate van sommige kanalen wil dus niet altijd zeggen dat het ook qua beeld wel goed zal zijn. Dat hangt af van wat de digitale TV provider nog allemaal aan nabehandelingen los laat op het signaal voordat het bij de klant terecht komt. Helaas heb ik niet de beschikking over meerdere soorten digitale TV bronnen voor een vergelijking, maar het zal mij niets verbazen dat een goed MPEG gecodeerd signaal via bijvoorbeeld DVB-S met een wat lagere bitrate een beter beeld oplevert dan het verminkte DVB-C signaal van Ziggo/Casema van het zelfde kanaal met een wat hogere bitrate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArChie schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 11:47:
[...]

Vroeger zou ik dat met je eens geweest zijn, maar tegenwoordig denk ik daar anders over. Bij Multikabel werd voorheen het signaal van bijvoorbeeld NGC ongewijzigd aan de klanten doorgegeven. De bitrate die zij ontvingen van hun leverancier was exact gelijk aan de bitrate die wij als klanten van Multikabel binnenkregen. Bij hoge bitrate kanalen zoals NGC en de Nederlandse publieke omroep had je prima beeld, zeker bij TV's met een ingebouwde digitale kabel ontvanger.

Sinds Multikabel onderdeel is geworden van Ziggo is er iets verandert aan het signaal van veel kanalen. De digitale TV headend van Ziggo/Multikabel is namelijk ontmanteld en tegenwoordig ontvangen de ex Multikabel klanten het digitale signaal van Ziggo/Casema. Ziggo/Casema gebruikt multiplexers waamee ze in staat zijn om 10 tot 15 procent aan MPEG data uit het signaal van de kanalen te verwijderen zonder de kanalen opnieuw te coderen. Dat is visueel gewoon zichtbaar als verslechtering van het beeld voor de mensen die daar oog voor hebben. Het beeld van veel digitale TV kanalen is sinds de overgang van het Ziggo/Multikabel signaal naar het Ziggo/Casema signaal bij mij namelijk onrustiger geworden door veel Aliasing en Moiré effecten. Ook bij de zender logo's is sinds de overgang naar het signaal van Ziggo/Casema Mosquito noise waarneembaar en als Ziggo/Casema de instelling voor het verwijderen van MPEG data bij lage bitrate kanalen te hoog heeft staan dan zijn de compressie blokken duidelijk waarneembaar. Dat gebeurt wel eens als ze bezig zijn om een nieuw kanaal toe te voegen.

Veel mensen zien dit soort effecten niet of het valt ze niet op, maar als je er oog voor hebt en beter gewend bent dat is het op zijn zachts gezegd irritant. De hoge bitrate van sommige kanalen wil dus niet altijd zeggen dat het ook qua beeld wel goed zal zijn. Dat hangt af van wat de digitale TV provider nog allemaal aan nabehandelingen los laat op het signaal voordat het bij de klant terecht komt. Helaas heb ik niet de beschikking over meerdere soorten digitale TV bronnen voor een vergelijking, maar het zal mij niets verbazen dat een goed MPEG gecodeerd signaal via bijvoorbeeld DVB-S met een wat lagere bitrate een beter beeld oplevert dan het verminkte DVB-C signaal van Ziggo/Casema van het zelfde kanaal met een wat hogere bitrate.
Dat gedeelte van het logo herken ik dan wel weer, ik vind met name de logo's van RTL heel slecht weergegeven, alsof de anti-aliasing niet aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog één keer over prijzen dan: Uiteindelijk de 40W4500 toch gekocht bij BCC voor 1350 euro. Daar gaat dan nog de Sony aktie af (al neem ik de BR speler). Had nog gevraagd bij diverse webshops voor 1125 euro, maar dat scheelde dan dus maar 25 euro... Enniewee, tevreden. :)

Dan het beeld zoals hierboven besproken: Tevreden!
Scherp uitgezonderd idd de oudere series. Analoog uiteraard (duidelijk) zichtbaar minder.

Vragen:
- Humax HD decoder ingesteld op 720p (zoals aangeraden elders) Hoe krijg ik nu bijvoorbeeld TMF/MTV beeldvullend? Ze zenden 4:3 uit maar ik wil het vullend zoals op mijn oude Breedbeeld CRT.
- Mijn kwaliteit staat op 100% maar ontvangst op 47%. Wat is dat voor een gegeven? Wat zou ik moeten hebben? Wat is een gemiddelde bij jullie? (ok, if it looks good, it IS good, maar toch)
- Klopt het dat de Sony op de digitaalstand geen zender kan ontvangen bij auto afstemmen, zoals wel bij analoog? (dus niet de Humax, die heeft alles, maar de TV zelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
ArChie schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 11:47:
[...]maar het zal mij niets verbazen dat een goed MPEG gecodeerd signaal via bijvoorbeeld DVB-S met een wat lagere bitrate een beter beeld oplevert dan het verminkte DVB-C signaal van Ziggo/Casema van het zelfde kanaal met een wat hogere bitrate.
Eindelijk iemand die goed verwoord wat ik probeer te zeggen :)

Hieronder een link naar een interessante PDF met informatie over verschillende formaten TV, bandbreedte e.d. Staat o.a. een uitleg over filters die toegepast kunnen worden. Lees dit document door en alles wordt veel duidelijker (op papier dan, niet op je TV helaas)
Tegenwoordig schermen steeds meer dienstenaanbieders met digitale televisie en hogere beeldkwaliteit. Ook doen de verschillende tv leveranciers enorm hun best om ons ervan te overtuigen hun nieuwste modellen te kopen die HD ready, of Full HD zijn. In de praktijk komen de meeste klanten die een LCD of Plasma tv kopen van een koude kermis thuis. Bij thuiskomst blijkt vaak dat de gewekte verwachtingen onterecht zijn; Het beeld is niet veel scherper dan het beeld op de oude vertrouwde tv. In veel gevallen blijkt het beeld zelfs een stuk slechter dan men gewend is. In dit artikel zal ik proberen uit te leggen
http://www.internl.net/cm...er/ul/11348/televisie.PDF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittlestFluffy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
kaos- schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 10:46:
[...]

gewoon power-save functie van je computer eraf halen en je tv handmatig op standby zetten, klaar :)
(dat is tenminste hoe ik het doe)
Helaas werkt dit niet. Ik krijg ook geen signaal op het moment dat ik een keer van source gewisseld ben. Als ik bijvoorbeeld even TV gekeken heb en ik wil weer terug naar mijn HDMI poort dan ben ik genoodzaakt om mijn HDMI kabel overnieuw aan te sluiten voordat ik weer signaal heb. (beetje vaag allemaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb laatst een 40W4500 aangeschaft, en heb hem gelijk ff aan me pc aangehangen op 1080p,
maar als ik met me muis heel snel over een zwarte plek ga( bijv. zwarte balk van een film) lijkt het wel alsof de muis een beetje groenig wordt, zo oogt het tenminste, nog meer mensen hier last van ?

en ook nog toen ik hem uitpakte waren er geen stickers op het scherm geplakt ( de stickers van bravia en dan de mogelijkheden van de tv enzo, was wel doorzichtig stickers enzo, is dit gewoon ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:38
Ik ben zelf even bij de lokale Expert geweest en twijfel nog tussen de Sony KDL-32E4000 en de Sony KDL-32W4000. Zitten er nog verschillen tussen de modellen (problemen? Technische verschillen?), buiten de prijs en de behuizing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
  • Laatst online: 06:07
Zie pagina 1 van dit topic (er zijn wel degelijk verschillen, o.a. 100HZ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

LittlestFluffy schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 15:30:
[...]

Helaas werkt dit niet. Ik krijg ook geen signaal op het moment dat ik een keer van source gewisseld ben. Als ik bijvoorbeeld even TV gekeken heb en ik wil weer terug naar mijn HDMI poort dan ben ik genoodzaakt om mijn HDMI kabel overnieuw aan te sluiten voordat ik weer signaal heb. (beetje vaag allemaal)
Ik heb dat niet meer, in het begin wel gehad. Bij mij was de oplossing om de hardware-schermbeveiling te wijzigen naar software-schermbeveilinging. Dus instellingen bij energiebeheer: Beeldscherm uitschakelen: Nooit. Bij Schermbeveiliging: Leeg (na x minuten). In mijn geval gaat het om een xp-pc die via hdmi is verbonden met mijn 40W4000.

Wel ben ik verplicht om eerst mijn tv aan te zetten, voordat ik mijn computer aanzet, want anders krijg ik gegarandeerd geen beeld van mijn pc. Ik zet dus eerst de tv aan, wacht tot er staat hdmi. Zet daarna mijn pc aan en start deze op. Daarna kan ik gewoon wisselen tussen tv en pc. Hoef geen kabels los te trekken zoals jij aangeeft.

[ Voor 18% gewijzigd door cjdijk op 14-12-2008 08:47 ]

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben in het bezit van een Sony KDL-40D3000 en nu wil ik HD films vanaf mijn laptop via HDMI hiernaar toe streamen.
Nu snap ik een aantal dingen over de resolutie niet helemaal. Als ik mijn laptop aansluit op mijn sony kan ik de resolutie niet hoger zetten dan 1280x768 maar een HD film van 1080i heeft toch een resolutie nodig van 1920x1080? Betekend het dan dat ik op deze tv geen HD films kan kijken die 1080 zijn? Kan ik alleen 720 films kijken?

Verder vroeg ik me af of ik het geluid wat via HDMI binnenkomt op mijn sony via de optische uitgang naar mijn versterker kan brengen om zo dolby DTS te krijgen? Of geeft je tv dat signaal niet door naar de optische uitgang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RambOe
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:19
Onlangs heb ik de 40W4500 aangeschaft en ik heb een vraag daarover. Horen er haast niet zichtbare horizontale lijnen op het scherm te zitten? Ik heb dit met HDMI en TV.

Edit: Het lag aan Motion Flow 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door RambOe op 16-12-2008 06:45 . Reden: Fixed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:38
Ruud2007 schreef op zondag 14 december 2008 @ 08:16:
Zie pagina 1 van dit topic (er zijn wel degelijk verschillen, o.a. 100HZ)
Hmm... ik zie geen verschillen tussen de E en de W 4000 serie.
Verschil tussen de E4000 en W4500 is wel duidelijk, dat is 100hz....

Misschien een domme vraag, misschien ook niet. In de vergelijkingstabel in de TS staat dat de W en de E modellen pas vanaf de 40" modellen een 1080P input hebben. Op de sony site staat echter aangegeven dat deze modellen 1080p accepteren via HDMI en Component.

Is dit nu marketing of is de info die in de TS staat verouderd?

[ Voor 34% gewijzigd door .NCK op 14-12-2008 22:21 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brancop
  • Laatst online: 24-12-2021
Verwijderd schreef op zondag 14 december 2008 @ 12:18:
Ik ben in het bezit van een Sony KDL-40D3000 en nu wil ik HD films vanaf mijn laptop via HDMI hiernaar toe streamen.
Nu snap ik een aantal dingen over de resolutie niet helemaal. Als ik mijn laptop aansluit op mijn sony kan ik de resolutie niet hoger zetten dan 1280x768 maar een HD film van 1080i heeft toch een resolutie nodig van 1920x1080? Betekend het dan dat ik op deze tv geen HD films kan kijken die 1080 zijn? Kan ik alleen 720 films kijken?

Verder vroeg ik me af of ik het geluid wat via HDMI binnenkomt op mijn sony via de optische uitgang naar mijn versterker kan brengen om zo dolby DTS te krijgen? Of geeft je tv dat signaal niet door naar de optische uitgang?
Ik heb mijn pc via HDMI kabel aangesloten op mijn 40D3000. de resolutie van de pc zet ik dan op 1366 x 768; wat de resolutie van de tv is. Als ik de resolutie van de pc op 1920 x 1080 zet is het ook geen probleem, dan zie je linsboven de vermelding 1080p. Zo speel ik full HD films af via mijn pc naar de tv, en dit geeft op beide resoluties een perfect HD beeld.
Wat het geluid betref weet ik het niet, maar ik denk dat je enkel via de optische ingang op je tv geluid binnen kunt brengen en niet uitgaand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Heb dit weekend nu ook een DVI naar HDMI kabel gekocht, maar ik krijg het niet beeldvullend op mijn 40D3500.
ik stuur 1920x1080 weg, en krijg ook netjes 1080p te zien op mijn tv, het punt is alleen boven/onder/links/rechts vallen er stukken van het beeld weg. :/
Enig idee hoe ik dit kan oplossen? Want als ik underscan ga gebruiken krijg ik het wel goed, maar krijg je geïnterpoleerd beeld.

Als de under/overscan op "native" staat heb ik dus het probleem met de randen die wegvallen. :X

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:01
kaos- schreef op maandag 15 december 2008 @ 10:18:
Heb dit weekend nu ook een DVI naar HDMI kabel gekocht, maar ik krijg het niet beeldvullend op mijn 40D3500.
ik stuur 1920x1080 weg, en krijg ook netjes 1080p te zien op mijn tv, het punt is alleen boven/onder/links/rechts vallen er stukken van het beeld weg. :/
Enig idee hoe ik dit kan oplossen? Want als ik underscan ga gebruiken krijg ik het wel goed, maar krijg je geïnterpoleerd beeld.

Als de under/overscan op "native" staat heb ik dus het probleem met de randen die wegvallen. :X
Volgens mij moest ik het bij de TV zelf ook nog aanpassen (dus niet alleen de computer). Heb een laptop met een 8600M GT en kon geen underscan vinden, dus heb het via de televisie bij schermgrootte ergens opgelost. Was al een ramp om hem op 1080P te krijgen (Stomme nVidia, doe mij maar ATi..), maar dat is gelukkig wel gelukt. Ziet er wel mooi uit op een 40W4500, Wall-E op 1080P en The Forbidden Kingdom op 1080P (lekker dichtbij zitten en nog steeds scherp, heerlijk 8) )

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordcore
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 16:50
kaos- schreef op maandag 15 december 2008 @ 10:18:

I weet niet of je Nvidia of Ati graphics kaart hebt maar als je naar het Nvidia control panel gaat kun je ergens het beeld iets verkleinen waardoor alles precies binnen de kaders valt.

Ik weet ff niet meer hoe die optie heet maar ik had last van hetzelfde probleem op mijn 46w4500.

suc6 ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Ik heb een NVidia kaart erin zitten. Heb al verschillende opties geprobeerd, maar helaas zonder succes. Graag zou ik van de mensen willen weten hoe ze 1080p perfect op hun lcd-tv krijgen :)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Bravia partners doen een beetje aan misleiding: als je zoekt op de laagste prijs staat er heel klein bij dat de 200 euro cashback al bij de aankoopprijs is meegerekend. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een Sony FZ38M laptop met een nvidea 8400m gt en windows vista, en een 40W4500.

Computer zijde:
bureablad->linkermuisknop->nvidia control panel-> beeldschermconfiguraties-> laptop display op Sony X.V zetten.
daarna als het beeld op je tv hebt krijg je een kop in de control panel erbij Beeldscherm resoluties,daar zet je de frequentie rate op 24/25 of 48/50 hz afhankelijk van je (framerate van je film natuurlijk) 24 en 48 zal resulteren in 1080p/24p op je tv.

Tv zijde:
bij kenmerken zet je de beeld op "Volledige scherm".

dit werkt bij mij met een nvidea kaart, zelf heb ik alleen nog de scherpte op 5 gezet vondt ik zelf wel wat fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 15:27:
Die Bravia partners doen een beetje aan misleiding: als je zoekt op de laagste prijs staat er heel klein bij dat de 200 euro cashback al bij de aankoopprijs is meegerekend. :(
Mag dat wel? Je moet uiteindelijk wel meer betalen, en de winkel heeft helemaal niks met die actie te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi_roy
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-09 16:05
Ik ben op zoek naar een niewe TV en een home cinema set.
Ik heb het volgende op het oog: een Bravia Z4500, de KDL 40Z4500 aan te schaffen in combinatie met een home theatre set zoals de HTP-780SS. Zo heb je een HDD /DVD recorder bij de HTP set, en Blu Ray speler mbv de nu geldende Sony actie.

Ik vraag me echer af, is dit een goede combinatie met bovengenoemde TV? Ik hoop nl geen problemen met niet synchroon lopen van beeld en geluid te krijgen, etc. Kan alles met een afstandbediening worden bediend?

Wat zijn de meest voordelige internet / gewone winkel om dit aan te schaffen en waar kan ik vinden welke internet shops mee doen met de actie van Sony? (Doet bijvoorbeeld Plasmadiscounter mee?)
Kan het namelijk nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi_roy schreef op maandag 15 december 2008 @ 21:31:
Wat zijn de meest voordelige internet / gewone winkel om dit aan te schaffen en waar kan ik vinden welke internet shops mee doen met de actie van Sony? (Doet bijvoorbeeld Plasmadiscounter mee?)
Hier is een lijstje dat volgens mij niet compleet is:
BRAVIA PARTNERS

NIET

* Shop.nl
* Bobshop.nl
* Mokio
* Televisiestore.nl
* Homecinemastore.nl
* Store.nl
* Db-electronics.nl
* Komplett.nl
* Aabatron.nl

WEL

* Wehkamp
* Neckermann
* Modern
* Megapool
* BCC
* Koopjeskampioen
* Plattetv.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Vandaag is de KDL-40V4000 in de iBood. Ik overweeg deze TV aan te schaffen vanwege de scherpe prijs en de nette featureset. Wat zijn jullie ervaringen met deze serie?

http://www.ibood.com/nl/n...comments.php?product=9136

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Heb zelf ook een tijdje staan kijken naar die tv. Uiteindelijk toch voor 100hz gegaan. Vond dat deze tv met 720p en panoramische beelden nogal flinke judder gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Nu online
Ik heb het volgende op het oog: een Bravia Z4500, de KDL 40Z4500 aan te schaffen in combinatie met een home theatre set zoals de HTP-780SS. Zo heb je een HDD /DVD recorder bij de HTP set, en Blu Ray speler mbv de nu geldende Sony actie.

Ik vraag me echer af, is dit een goede combinatie met bovengenoemde TV? Ik hoop nl geen problemen met niet synchroon lopen van beeld en geluid te krijgen, etc. Kan alles met een afstandbediening worden bediend?

Ik heb na aankoop van me Sony TV ook heel lang zitten twijffelen voor deze surround setjes.

Uiteindelijke anderhalve maand geleden de stap maar genomen na lang twijfelen en vergelijken:

Blu-Ray: Sony Playstation 3
Receiver: Sony STR-DG720 (gekocht voor € 240,-)
Speakers: Harman/Kardon HKTS11 (gekocht voor € 333,-)

Nu je een Blu-Ray speler bij je TV krijgt moet je even kijken of deze DTS-MA en TrueHD ondersteunt en LPCM audio kan doorgeven aan de Receiver, zo niet dan zit je aan de STR-DG820.

Echter met bovenstaande opties kan je niet opnemen. Mijn configuratie is echter lipsync 'out of the box'.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Labiaminori,

mag ik vragen waar jij de Sony 40w4500 gekocht hebt. Je zegt BCC maar als ik online kijk dan staat die daar voor 1699 euro en niet voor 1350 euro.

Alvast bedankt,
groet,
Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:36
Wellicht interessant
De Sony BRAVIA KDL-40V4000 is vandaag voor € 699,95 te verkrijgen op ibood.nl; €50 onder de laagste pricewatch-prijs.
Heb zelf nog geen ervaring met bestellen op die site, maar behalve soms lange levertijden lijken veel klanten tevreden
* frickY is spuit11

[ Voor 44% gewijzigd door frickY op 16-12-2008 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadBear
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 22:01
Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 08:40:
[...]

Hier is een lijstje dat volgens mij niet compleet is:

[...]
Betekent dat dat je bij Koopjeskampioen wel de bon krijgt en dus de 40W4500 voor 1123 - 200 = 923 euro hebt? Bij Plattetv.nl staat specifiek dat de actie al in de prijs is verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MadBear schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 14:31:
[...]

Betekent dat dat je bij Koopjeskampioen wel de bon krijgt en dus de 40W4500 voor 1123 - 200 = 923 euro hebt? Bij Plattetv.nl staat specifiek dat de actie al in de prijs is verwerkt.
Ik heb daar laatst ook op de site gekeken en daar stond het wel duidelijk bij.
Misschien hebben ze het veranderd? Misschien interessant om even te bellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhox1979
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-09 13:09
Jumpman schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 11:18:
[...]

Ik heb na aankoop van me Sony TV ook heel lang zitten twijffelen voor deze surround setjes.

Uiteindelijke anderhalve maand geleden de stap maar genomen na lang twijfelen en vergelijken:

Blu-Ray: Sony Playstation 3
Receiver: Sony STR-DG720 (gekocht voor € 240,-)
Speakers: Harman/Kardon HKTS11 (gekocht voor € 333,-)

Nu je een Blu-Ray speler bij je TV krijgt moet je even kijken of deze DTS-MA en TrueHD ondersteunt en LPCM audio kan doorgeven aan de Receiver, zo niet dan zit je aan de STR-DG820.

Echter met bovenstaande opties kan je niet opnemen. Mijn configuratie is echter lipsync 'out of the box'.
Jumpman,

Ik ben ook aan't uitkijken naar een goede receiver van Sony die bij mijn opstelling past.
TV: 40W4000
Blu-Ray: PS3

Ik was aan't twijfelen tussen de STR-DG720 en 820.
Maar ik snap niet wat jou beoordeling is ivm DTS-MA en TrueHD ondersteuning en LPCM audio.
Hoeveel HDMI ingangen heeft jou 720, want blijkbaar staat dat soms anders vermeld op de websites?
Nu heb ik gezien dat de 720 en 820 geen 1080p upscaling doet, maar dat is niet nodig met een PS3 hé, die doet dat zelf al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Een ps3 zorgt zelf voor de upscaling ja (mits dat aanstaat).
En persoonlijk vind ik dat hij dat zeer goed doet, een standaard dvd ziet er echt heel erg goed uit op mijn 40D3500

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik heb net de 40V4000 van iBOOD besteld. Ik hoef niet persee 100Hz. In de winkel zag ik nauwelijks verschil en een vriend van me is ook super tevreden met zijn 40V3000 (die dus ook geen 100Hz heeft). Hoop alleen dat er geen backlight bleeding is, of tenminste beperkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Heb ook geen 100Hz en moet zeggen dat ik dat ook totaal niet nodig vond. Heb laatst naar een Philips Ambilight gekeken met 100Hz en ik vond alles heel erg onnatuurlijk bewegen, veel te soepel allemaal.
Leek wel alsof je naar een film zit te kijken die opgenomen is met een handycam (zo vloeiend), maar dan supergoede kwaliteit weet je wel.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Nu online
Rhox1979 schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 16:09:
[...]

Jumpman,

Ik ben ook aan't uitkijken naar een goede receiver van Sony die bij mijn opstelling past.
TV: 40W4000
Blu-Ray: PS3

Ik was aan't twijfelen tussen de STR-DG720 en 820.
Maar ik snap niet wat jou beoordeling is ivm DTS-MA en TrueHD ondersteuning en LPCM audio.
Hoeveel HDMI ingangen heeft jou 720, want blijkbaar staat dat soms anders vermeld op de websites?
Nu heb ik gezien dat de 720 en 820 geen 1080p upscaling doet, maar dat is niet nodig met een PS3 hé, die doet dat zelf al?
/offtopic

Dit is het topic er niet voor, maar de Sony STR-DG720 heeft drie HDMI in en één HDMI uit, geen 1080p upscalen (ook niet nodig i.c.m. PS3). Voor goede geluidsweergave van Blu-Ray heb je hardwarematige decoding nodig van DTS-MA en Dolby TrueHD, ook dit heb je in je versterker niet nodig als je een PS3 (die doet dit voor je sinds een firmware van vorig jaar) gebruikt. Ik vond de Sony STR-DG720 + Harman Kardon HKTS11 net wat beter klinken als de 'standaard' setjes.

\ontopic

[ Voor 3% gewijzigd door Jumpman op 16-12-2008 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand het verschil tussen de kdl-40w4500 en de kdl-40w4720

max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey

ik ben dus van plan om eindelijk eens een nieuwe tv te gaan halen. Ik heb een budget van zo'n 600 euri's en ben dus opzoek naar een goede tv. Bij de MM kwam ik deze Sony Bravia tegen die deze week in de aanbieding is http://www.kieskeurig.nl/.../sony/kdl-32u4000/232692/

Ik vond het een scherp schermpje en zit zwaar te overwegen om deze op te halen. Echter zou ik graag van jullie willen weten wat jullie hier van vinden en misschien weten jullie alternatieven in mijn prijsklasse. Ik gebruik de TV voornamelijk voor de Xbox360 en daarnaast voor films en digitaal tv kijken. Please help me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 19:05:
weet iemand het verschil tussen de kdl-40w4500 en de kdl-40w4720

max.
Die serienummers worden gebruikt voor de Mediamarkt en It's en zo, om zo de consument te misleiden, zoals o.a,prijsverschil. Er kan een klein verschil zijn ik zelf heb de 40W4710 gezien en die had een hoogglans lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 21:03:
[...]

Die serienummers worden gebruikt voor de Mediamarkt en It's en zo, om zo de consument te misleiden, zoals o.a,prijsverschil. Er kan een klein verschil zijn ik zelf heb de 40W4710 gezien en die had een hoogglans lijst.
Heb je hier een bron van? Als dit waar is zou dit wel een hele dubieuze gang van zaken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MintyDoerak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 23:54
Satch schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 17:08:
Ik heb net de 40V4000 van iBOOD besteld. Ik hoef niet persee 100Hz. In de winkel zag ik nauwelijks verschil en een vriend van me is ook super tevreden met zijn 40V3000 (die dus ook geen 100Hz heeft). Hoop alleen dat er geen backlight bleeding is, of tenminste beperkt. :)
Heb hem ook maar besteld. Hoop dat ie snel binnen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x0r

x0r

dus ik

Sinds gisteren staat mijn KDL-52Z4500 ook op zijn plek en heb ik hier ook al een paar uurtjes mee kunnen spelen. Onderstaand mijn eerste indruk van de deze TV.
  • Styling is natuurlijk altijd een persoonlijke zaak, maar voor mij is de styling zeer geslaagd. Heel simpel en met smalle rand om het scherm en geen brede rand onder het scherm (die je bij de W4500 wel hebt).
  • Digitale TV van Ziggo via externe decoder (Humax) ziet er zeer gelikt uit. Hiervoor heb ik een 42" Philips 9641(50Hz) gehad en nu ziet er het een stuk strakker uit.
  • Analoge TV is natuurlijk om te huilen ;) (dus digitaal is een must)
  • Motionflow heb ik even mee zitten spelen, maar op het eerste gezicht ook niet veel verschil kunnen zien tussen 100Hz en 200Hz, weet misschien iemand de beste manier om dit te kunnen testen?
  • Spelen via XBOX360 ziet er natuurlijk ook weer top uit, gisteren even race spelletje gespeeld en dit was een lust (mooi) en rust voor het oog. Hier ook even zitten spelen met motionflow, maar dit moet ik eigenlijk een ingame doen (en niet met het spel op pauze 8)7 )
  • Bleeding: Sony staat "bekend" om het bleeding effect, en het lijkt erop dat ook mijn scherm hier ook een beetje last van heeft. Maar ook hier weet ik eigenlijk niet wat de beste manier is om dit te testen.
  • Menu: het menu is even wennen en ik vind het menu ook erg omslachtig, je moet veel werk doen om bij een setting te komen. Ook lukt het mij niet om een simpele option (via AB "Options") in te stellen zonder eerst in het algemene menu terecht te komen.
  • HD: Gisteren even Black Knight en een aflevering van SG Atlantis gekeken via mijn laptop (via HDMI 1080P) en ook dit ziet er goed uit. Nut van Theatre Mode heb ik nog niet gevonden, scherm wordt er namelijk wel erg donker van.
Vandaag krijg ik ook mijn Alphacrypt kaartje binnen, dus dan kan ik dit ook even gaan testen. Ander zaak die nog op de planning staat is de BR-speler (met 6 films), maar hiervoor moet ik vandaag de voucher gaan ophalen.

Eerste probleem heb ik ook al gehad en dat is geluid, het is (totnutoe) niet mogelijk om het geluid van een HDMI aansluiting door te spelen via een analoge poort (bv. SCART) door te spelen, dit kan alleen via de optische poort. Probleem hierbij is dat mijn receiver hier niet lekker mee werkt, dus waarschijnlijk wordt de volgende koop een nieuwe receiver ;)

[ Voor 5% gewijzigd door x0r op 17-12-2008 07:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jumpman schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 23:20:
[...]

Heb je hier een bron van? Als dit waar is zou dit wel een hele dubieuze gang van zaken zijn.
werd mij in de winkel verteld door de verkoper, ik wilde namelijk weten wat de verschillen waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K

Ga er misschien eerst even van uit of je op dat formaat wel analoge televisie wil bekijken. Ga je toch voor dat setje dan zul je, zover ik het goed heb, alleen van analoog opnemen mocht je ook een digitale aansluiting hebben. Ik heb er zelf voor gekozen om upc digitale tv met dvr te nemen omdat je dan ook digitale televisie opneemt wat ik toch wel een must van. Plus dat ik met de upc afstandsbediening mijn homecinema en tv kan bedienen. Als ik de tv aanzet gaat automatisch mijn home cinema aan enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadBear
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 22:01
Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 14:48:
[...]

Ik heb daar laatst ook op de site gekeken en daar stond het wel duidelijk bij.
Misschien hebben ze het veranderd? Misschien interessant om even te bellen :)
Ze zeggen zelf geen Bravia dealer te zijn m.a.w. de actie geld niet bij Koopjeskampioen (of in ieder geval niet bij de online shop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MadBear schreef op woensdag 17 december 2008 @ 15:42:
[...]

Ze zeggen zelf geen Bravia dealer te zijn m.a.w. de actie geld niet bij Koopjeskampioen (of in ieder geval niet bij de online shop).
Dat is bijzonder, anderhalve week geleden nog wel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:42

DDX

Ik denk erover om een KDL-4?EX1 te kopen (40" of 46")

Alleen nu lees in in de topicstartpost bij de ZX1: 'De Bravia 1080 Wireless radiografische verbinding werkt tot maximaal 1080i.'
Hoe moet ik dit zijn aangezien de tv zelf wel 1080p ondersteund ?

En hebben er verder mensen ervaring met de EX1 serie ? (als ik in dit topic zoek op EX1 krijg ik alleen hits van de topicstartpost)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jumpman schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 23:20:
[...]

Dit schijnt dus ook in de UK gebruikelijk te zijn. Dit las ik op de hdtvtest.co.uk site als reactie:
I saw the KDL-40W4730 in John Lewis today and the salesman said it is a special version of the 40W4500 done just for them so that they don’t have to price match against the 40W4500
:N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x0r

x0r

dus ik

DDX schreef op woensdag 17 december 2008 @ 16:20:
Ik denk erover om een KDL-4?EX1 te kopen (40" of 46")

Alleen nu lees in in de topicstartpost bij de ZX1: 'De Bravia 1080 Wireless radiografische verbinding werkt tot maximaal 1080i.'
Hoe moet ik dit zijn aangezien de tv zelf wel 1080p ondersteund ?

En hebben er verder mensen ervaring met de EX1 serie ? (als ik in dit topic zoek op EX1 krijg ik alleen hits van de topicstartpost)
Zover ik had begrepen ondersteunt hij inderdaad 1080p, maar dan wel via een kabel... Tenminste dat was het verhaal dat ik 2 maanden geleden kreeg te horen bij een demo-setje.

• spetz
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20-06-2022
Misschien noob vraagje,
maar ik ben echt in de war.

de KDL-40W4500 vind ik een mooi scherm. En kijk ik al een tijdje naar om aan te schaffen.
Hij is 40 Inch en dat is omgerekend 101.6 cm (Sony zegt 102cm)
goed.
op Sony's website en ook hier op tweakers staat bij de specificaties dat het scherm 986 mm breed is.

I'm confused! :?

• Deef_K
Je moet ook het diagonaal pakken, niet de breedte

• spetz
ah thanks!

Verwijderd

Zijn de verbeteringen van de 40w4500 ten opzichte van de 40w4000 het prijsverschil waard?
Ik gebruik mijn tv vooral voor gamen, tv kijken en af en toe een bluray-tje.
edit: ik lees dat er problemen zijn met de dynamic contrast als je gamed op de 40w4500; het scherm dimt zelfstandig zonder dat je dat wil met als gevolg dat op afstand het erg donker is zonder dat je details ziet maar dat als je dichterbij komt het scherm weer wat helderder wordt zodat je het wel weer goed kan zien. Het uitzetten van de advanced contrast enhancer verhelpt dit niet.
Is er iemand die hier wat meer over kan zeggen? Alvast bedankt.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2008 12:01 ]

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:06
Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2008 @ 09:23:
Zijn de verbeteringen van de 40w4500 ten opzichte van de 40w4000 het prijsverschil waard?
Ik gebruik mijn tv vooral voor gamen, tv kijken en af en toe een bluray-tje.
edit: ik lees dat er problemen zijn met de dynamic contrast als je gamed op de 40w4500; het scherm dimt zelfstandig zonder dat je dat wil met als gevolg dat op afstand het erg donker is zonder dat je details ziet maar dat als je dichterbij komt het scherm weer wat helderder wordt zodat je het wel weer goed kan zien. Het uitzetten van de advanced contrast enhancer verhelpt dit niet.
Is er iemand die hier wat meer over kan zeggen? Alvast bedankt.
Ik vond persoonlijk dat hij de meerprijs meer dan waard was, en die dimming heb ik totaal geen last van met mijn PS3(ook niet met donkere ruimtes in spellen als Resistance 2), alleen als je TV kijkt en behalve de zenderlogo alles zwart word dan zie je dat ie zichzelf feller probeert in te stellen(zie je ineens het logo helemaal licht worden) maar zodra er dan weer iets op het beeld komt is het gelijk weer goed.

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:46
Ik zit te kijken voor een 40Z4500, lijkt mij een mooie tv maar ik vraag me af of dat echt een verbetering is ten opzichte van de 40W4500 weet niet of iemand deze 2 een keer naast elkaar gezien.
het enige verschil is de contrast waarde 50000 tegen 80000 en 100 tegen 200hz.
en of het dat prijs verschil waard is. ga van het weekend even kijken of ik die TV zo goedkoop mogelijk kan krijgen, rond de 1423 euro :) en dan moet de cashback actie er nog af.

https://bettyskitchen.nl

Verwijderd

Rctworld schreef op donderdag 18 december 2008 @ 14:02:
[...]

Ik vond persoonlijk dat hij de meerprijs meer dan waard was, en die dimming heb ik totaal geen last van met mijn PS3(ook niet met donkere ruimtes in spellen als Resistance 2), alleen als je TV kijkt en behalve de zenderlogo alles zwart word dan zie je dat ie zichzelf feller probeert in te stellen(zie je ineens het logo helemaal licht worden) maar zodra er dan weer iets op het beeld komt is het gelijk weer goed.
Ik heb zelf ook een ps3, en speel resistance2 ook regelmatig :P De ervaring dat het zo irritant dimt bij gamen ging over Farcry2 en volgens mij bij de xbox360 maar het lijkt me sterk dat het console afhankelijk is.

• cjdijk

cjdijk

halo schreef op donderdag 18 december 2008 @ 14:20:
Ik zit te kijken voor een 40Z4500, lijkt mij een mooie tv maar ik vraag me af of dat echt een verbetering is ten opzichte van de 40W4500 weet niet of iemand deze 2 een keer naast elkaar gezien.
het enige verschil is de contrast waarde 50000 tegen 80000 en 100 tegen 200hz.
en of het dat prijs verschil waard is. ga van het weekend even kijken of ik die TV zo goedkoop mogelijk kan krijgen, rond de 1423 euro :) en dan moet de cashback actie er nog af.
200Hz :o Eigenlijk is 24Hz het beste (in combinatie met BlueRay). Het is niet voor niks dat er een 24P stand op je tv zit. Voor een (PAL) dvd of een TV uitzending is 25Hz het beste. Als je veel spellen doet via je tv, dan zou 60Hz wel prettig zijn. Alles wat daarboven zit, is compleet overbodig. Sterker nog: je beeld wordt er alleen maar minder door. Het is niet voor niks dat de meesten hier zoveel mogelijk alle beeldverbeteraars uitzetten. Wel maken verkopers handig gebruik van het feit dat CRT's wel baat hebben bij 100Hz, maar dat heeft duidelijk te maken met de techniek, het knipperen van het beeld. Maar dat probleem is niet van toepassing bij LCD's. Kortom het is dus meer marketing dan noodzaak. :)

Verwijderd

cjdijk schreef op donderdag 18 december 2008 @ 15:24:
[...]

200Hz :o Eigenlijk is 24Hz het beste (in combinatie met BlueRay). Het is niet voor niks dat er een 24P stand op je tv zit. Voor een (PAL) dvd of een TV uitzending is 25Hz het beste. Als je veel spellen doet via je tv, dan zou 60Hz wel prettig zijn. Alles wat daarboven zit, is compleet overbodig. Sterker nog: je beeld wordt er alleen maar minder door. Het is niet voor niks dat de meesten hier zoveel mogelijk alle beeldverbeteraars uitzetten. Wel maken verkopers handig gebruik van het feit dat CRT's wel baat hebben bij 100Hz, maar dat heeft duidelijk te maken met de techniek, het knipperen van het beeld. Maar dat probleem is niet van toepassing bij LCD's. Kortom het is dus meer marketing dan noodzaak. :)
Dus als ik jouw redenering volg is dan ook het prijsverschil van de 4500 ten opzichte van de 4000 het niet echt waard?

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:46
[...]

dus eigenlijk zeg jij is dat hele 100/200hz alleen maar markting en geeft het alleen maar slechter beeld en dus niet de moeite waard om dat mee te rekenen bij je aankoop van een LCD?

https://bettyskitchen.nl

• kaos001
Zoals ik ook al eerder aangaf in het hele 100/200Hz verhaal.. het is niet complete marketing-onzin, want je ziet wel degelijk verschil. De vraag is alleen; Vind je dat verschil positief of negatief, en wil je daarvoor meer betalen?

Persoonlijk heb ik ervoor gekozen om geen 100Hz te nemen, puur om het feit dat ik het niet fijn vind kijken. Alles loopt té vloeiend en geeft mij het gevoel dat ik naar een onnatuurlijk beeld zit te kijken.
Dit is natuurlijk voor iedereen verschillend, maar 100Hz en zelfs 200Hz vind ik totaal geen meerwaarde geven, tenzij je de tv alleen gebruikt voor gaming, dan kan ik me voorstellen dat het wel degelijk een betere ervaring geeft.

Soundcloud

• illy1982
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-06 16:51
Hoi,

Ik ben sinds zaterdag in het bezit van de KDL40W4000. Een prima tv. Echter zit ik wel met een vraag. Namelijk welke CAM heb ik nodig? Ik lees hier dat de Alphacrypt Ziggo (waar ik onder val) ondersteund, alleen zo'n CAM kost mij wel tussen de 100 en de 139 euro. Dan kan ik beter een decoder aanschaffen die een stuk goedkoper is. Weet iemand misschien of er ook andere CAM merken die de Ziggo signaal can decoderen? (mbv smartcard natuurlijk)

Verwijderd

Ik heb mijn 40W4500 binnen!! 1198,40 (rare prijs hè :)

Ik vind hem groot (had een 32"), ben druk bezig met de instellingen, dus als iemand hier een goede instelling heeft graag!! Ik ben een leek maar wat is nu het verschil tussen 1080i en 1080p, als de PS3 aan staat heb ik 1080p staan en als ik televisie kijk geeft hij 1080i aan.

Analoog vind ik niet om aan te zien, heb daarom ook digitale tv (ziggo + hd decoder). Beeld via PS3 en blu-ray is fantastisch!

Al met al ben ik heel blij met de TV alleen heb dringend goede instellingen nodig....

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2008 17:03 ]

• cjdijk

cjdijk

Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2008 @ 15:27:
[...]

Dus als ik jouw redenering volg is dan ook het prijsverschil van de 4500 ten opzichte van de 4000 het niet echt waard?
halo schreef op donderdag 18 december 2008 @ 15:37:
[...]

dus eigenlijk zeg jij is dat hele 100/200hz alleen maar markting en geeft het alleen maar slechter beeld en dus niet de moeite waard om dat mee te rekenen bij je aankoop van een LCD?
Wat kaos zegt. Het kan zijn dat bepaalde mensen het juist mooier vinden dat "verbeteren". Zo heb je ook mensen die een foto van 1 megapixel, softwarematig upsampelen naar 8 megapixel, en dan beweren dat hij mooier is geworden.

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 20:08
illy1982 schreef op donderdag 18 december 2008 @ 16:32:
Hoi,

Ik ben sinds zaterdag in het bezit van de KDL40W4000. Een prima tv. Echter zit ik wel met een vraag. Namelijk welke CAM heb ik nodig? Ik lees hier dat de Alphacrypt Ziggo (waar ik onder val) ondersteund, alleen zo'n CAM kost mij wel tussen de 100 en de 139 euro. Dan kan ik beter een decoder aanschaffen die een stuk goedkoper is. Weet iemand misschien of er ook andere CAM merken die de Ziggo signaal can decoderen? (mbv smartcard natuurlijk)
Ja en nee, met de alphacrypt kun je ook HDTV beelden bekijken. Dit omdat de W4000 een ingebouwde HDTV decoder heeft. Een HDTV decoder kost voor ziggo op dit moment 229,95(inclusief smartcard) euro waarvan je 50 euro terug krijgt. Het voordeel van de alphacrypt vind ik dat ie wel een stuk beter beeld geeft dan de losse decoder van humax/samsung, dit is mijn ervaring. Ik vind het lekker werken en zou voor een alphacrypt gaan. Ik heb de Alphacrypt TC deze werkt perfect icm de X3500

• x0r

x0r

dus ik

Ander voordeel van alphacrypt is dat je gebruik kunt maken van de functionaliteit van de TV zelf. Deze is veel beter afgestemd op je eigen scherm. Ik heb eerst een Humax decoder gehad en heb nu alphacrypt op mijn z4500. Zappen gaat 100x sneller en de informatie staat ook mooier op je scherm. De guide is ook veel beter, meer zenders in 1 oogopslag en volgens mij ook betere bijgewerkte info over programma's. Zeker meer dan de moeite waard.

• DDX

DDX

x0r schreef op woensdag 17 december 2008 @ 17:59:
[...]
Zover ik had begrepen ondersteunt hij inderdaad 1080p, maar dan wel via een kabel... Tenminste dat was het verhaal dat ik 2 maanden geleden kreeg te horen bij een demo-setje.
Bedoel je dat je dan ipv wireless connect met een kabel ?
Heb net de manual (pdf) doorgelezen, maar alle inputs op de media receiver ondersteunen 1080p.
Alleen wordt het me niet duidelijker waar die 1080i limiet dan zit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

het is maar hoe je het ziet inderdaad zoals kaos zegt, vindt je het positief of negatief, je kan immers ook over de 24hz , de motionflow instellen, ik persoonlijk vindt het weer heel fijn dat beelden heel vloeiend zijn, ben er zelfs aan verslaafd, als ik nu naar een lcd kijk zonder 100hz vindt ik het weer heel erg stotteren....
ieder zijn mening erover maar het is zeker geen onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x0r

x0r

dus ik

Verwijderd schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 00:13:
[...]

het is maar hoe je het ziet inderdaad zoals kaos zegt, vindt je het positief of negatief, je kan immers ook over de 24hz , de motionflow instellen, ik persoonlijk vindt het weer heel fijn dat beelden heel vloeiend zijn, ben er zelfs aan verslaafd, als ik nu naar een lcd kijk zonder 100hz vindt ik het weer heel erg stotteren....
ieder zijn mening erover maar het is zeker geen onzin.
Zo nu ben ik ook in een staat van verwarring :p

Mijn eigen info heb ik van de lokale electronica boer die een demo setje had staan en dus geen 1080p via wireless kreeg verstuurd. Maar zoals gezegd dit was 2 maanden geleden en een demo setje (dus misschien niet helemaal volwaardig, had namelijk ook wel andere bugs).

Volgens de technische specs op de Sony site (UK) staat dat 1080p en 24p alleen een "monitor only" optie zijn, zie:
http://www.sony.co.uk/product/t46-e-series/kdl-52ex1#pageType=TechnicalSpecs

Volgens de handleiding is 1080/24p een "monitor only" optie, en dat de media receiver wel 1080p ondersteund, zie pagina 25 van:
http://pdf.crse.com/manuals/4115568111.pdf

Op AVForums zijn ze er ook nog niet helemaal uit en helaas heeft niemand het totnutoe kunnen testen, zie:
http://www.avforums.com/forums/lcd-televisions/816272-sony-ex1-series-wireless-be2-100hz.html

Waarschijnlijk is het nu wachten op daadwerkelijk bewijs wat er nu mogelijk is, want ik weet het nu ook niet meer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spetz
Ik ben vandaag naar media markt gegaan met de KDL 40W4500 in gedachte

Ik was zwaar teleurgesteld, er stond een blu ray op, namelijk de film Superbad.
Maar het was zo ONecht, het zag er heel fake uit, te netjes, bijna gefilmd als een soap, alsof je met ze in de huikamer staat.
Dus echt niets voor mij.

Toen zag ik de KDL 40U4000 (matgrijs) echt een mooi ogende TV met goede specs.
Maar ik kan nergens reviews of gebruikers ervaringen vinden. (hij was trouwens 879 Euro bij MM)

Het is geen 100 hz, maar 50. hij is wel FullHD 1080, 24p, Bravia Engine 2, 33.000:1 contrast. Responsetijd 8MS

Deze TV oogt voor mij veel 'echter' en een film hierop vind ik veel meer een film ervaring dan dat rare blu-ray.

Ik wil mijn Xbox 360 aansluiten via HDMI.
Ik wil American football kijken via UPC digitale TV HD abonnement
Ik wil mijn DVD collectie kijken

Waarom is er zo weinig te vinden over deze TV? En heeft iemand er ervaring mee?
Is deze TV geschikt voor mij? (de verkopers bij media markt zijn echt niet klantvriendelijk en waren vaag)

Ik waardeer elke vorm van hulp/info !
Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OiOi909 schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 17:39:
Ik ben vandaag naar media markt gegaan met de KDL 40W4500 in gedachte

Ik was zwaar teleurgesteld, er stond een blu ray op, namelijk de film Superbad.
Maar het was zo ONecht, het zag er heel fake uit, te netjes, bijna gefilmd als een soap, alsof je met ze in de huikamer staat.
Dus echt niets voor mij.

Toen zag ik de KDL 40U4000 (matgrijs) echt een mooi ogende TV met goede specs.
Maar ik kan nergens reviews of gebruikers ervaringen vinden. (hij was trouwens 879 Euro bij MM)

Het is geen 100 hz, maar 50. hij is wel FullHD 1080, 24p, Bravia Engine 2, 33.000:1 contrast. Responsetijd 8MS

Deze TV oogt voor mij veel 'echter' en een film hierop vind ik veel meer een film ervaring dan dat rare blu-ray.

Ik wil mijn Xbox 360 aansluiten via HDMI.
Ik wil American football kijken via UPC digitale TV HD abonnement
Ik wil mijn DVD collectie kijken

Waarom is er zo weinig te vinden over deze TV? En heeft iemand er ervaring mee?
Is deze TV geschikt voor mij? (de verkopers bij media markt zijn echt niet klantvriendelijk en waren vaag)

Ik waardeer elke vorm van hulp/info !
Dank!
Dat het zo als een "soap"eruit ziet ligt helemaal aan dat 24p verhaal! sommige mensen vinden het mooi.... andere niet. Dus je kan het altijd uitzetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spetz
Maar voor de rest?
De TV lijkt me echt heel goed maar ik hoor en zie er zo weinig over...

Is de V serie de opvolger van de U serie?
En is de 40V4000 dan hier de opvolger op? De V is zelfs iets goedkoper dan de U.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
OiOi909 schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 21:51:
Maar voor de rest?
De TV lijkt me echt heel goed maar ik hoor en zie er zo weinig over...

Is de V serie de opvolger van de U serie?
En is de 40V4000 dan hier de opvolger op? De V is zelfs iets goedkoper dan de U.
De V serie is geen opvolger van de U serie. De V,L en U sierie zijn gelijk aan elkaar op het design na.
De V is echter gepositioneerd als een model met iets luxer uiterlijk, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak. :)
*Er kunnen wel kleine dingen anders zijn zoals één hdmi poort minder, en vanwege het andere design geen draaivoet bijvoorbeeld* :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

x0r schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 07:14:
[...]
Zo nu ben ik ook in een staat van verwarring :p

Mijn eigen info heb ik van de lokale electronica boer die een demo setje had staan en dus geen 1080p via wireless kreeg verstuurd. Maar zoals gezegd dit was 2 maanden geleden en een demo setje (dus misschien niet helemaal volwaardig, had namelijk ook wel andere bugs).

Waarschijnlijk is het nu wachten op daadwerkelijk bewijs wat er nu mogelijk is, want ik weet het nu ook niet meer :+
Tja misschien toch maar eens sony belllen oid, mediamarkt info ga ik ook niet op vertrouwen verder...

http://www.sony.co.uk/article/id/1222694810203
The 1080i HD signal is sent to the screen using BRAVIA 1080 Wireless technology, with no delay to whatever you’re watching or playing at the time. High speed and High Definition, it’s a state of the art solution that gives a real time reaction.
En als ik zoveel geld ga uitgeven voor een scherm wil ik wel echt 1080p.

X en Z serie vindt ik er kwa design niet echt mooi uit zien.
(ZX ziet er wel weer mooi uit, maar diepte boeit me ook niet echt verder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 20:08
Mijn mening en ervaring over de EX1:

Draadloos komt het signaal niet verder dan 1080i. Gelukkig zit er aan de zijkant van de TV 1 hdmi aansluiting die wel 1080p kan doorsturen, maar daar koop je deze tv niet voor want je wilt alles op de receiver aansluiten. Qua beeld vind ik m heel erg tegenvallen. Lijkt wel of er een goedkoop scherm ingezet is. Kijkhoek slecht, als ik al 20cm schuin ga staan dan worden de kleuren heel erg flets. Contrast is voor de rest wel goed maar de zwartwaarde heel erg slecht. Als ik m naast de W4500 zet dan geeft de W4500 met dezelfde instellingen een dieper zwart. Leuke TV met een apart design maar meer ook niet. Laat ze eerst maar een fatsoenlijke receiver maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beck
  • Laatst online: 28-04 19:13
Sinds een aantal dagen ben ik in het bezit van de KDL-40W4500. De beeldkwaliteit i.c.m. met digitale televisie is zeer mooi en ook games (xbox 360) zien er verbluffend uit. Wat dat betreft ben ik er ook erg blij mee.

Er is alleen één maar... Toen het donkerder begon te te worden zag ik links onderin een witte vlek. Dit staat geloof ik bekend als backlight bleeding. Nu is dit bij te stellen door de backlight zeer laag in te stellen, door deze op bijv. 2 of minder te zetten. Bij mij blijft het effect toch enigzins zichtbaar, zelfs met deze settings.

Ik heb een aantal foto's gemaakt om het effect weer te geven. Deze foto's zijn genomen in een donkere ruimte met een E66 (excuus voor de slechte kwaliteit). Op de foto's zie je een zwarte achtergrond (dvd'tje van de Matrix op pauze gezet). Ik heb de backlight op maximaal ingesteld zodat het effect goed zichtbaar is.

Afbeeldingslocatie: http://img374.imageshack.us/img374/4717/17122008113smallmy6.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img78.imageshack.us/img78/2414/17122008105smallgy3.th.jpg

Wat vinden jullie hiervan, is dit normaal? Hebben jullie 40W4500's dit effect ook? Ik zit namelijk sterk te twijfelen of ik deze tv ga omruilen voor een andere 40W4500 of misschien wel voor een hele andere tv indien alle 40W4500's hier last van hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door beck op 20-12-2008 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beck schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 13:10:
Sinds een aantal dagen ben ik in het bezit van de KDL-40W4500. De beeldkwaliteit i.c.m. met digitale televisie is zeer mooi en ook games (xbox 360) zien er verbluffend uit. Wat dat betreft ben ik er ook erg blij mee.

Er is alleen één maar... Toen het donkerder begon te te worden zag ik links onderin een witte vlek. Dit staat geloof ik bekend als backlight bleeding. Nu is dit bij te stellen door de backlight zeer laag in te stellen, door deze op bijv. 2 of minder te zetten. Bij mij blijft het effect toch enigzins zichtbaar, zelfs met deze settings.

Ik heb een aantal foto's gemaakt om het effect weer te geven. Deze foto's zijn genomen in een donkere ruimte met een E66 (excuus voor de slechte kwaliteit). Op de foto's zie je een zwarte achtergrond (dvd'tje van de Matrix op pauze gezet). Ik heb de backlight op maximaal ingesteld zodat het effect goed zichtbaar is.

[afbeelding]
[afbeelding]

Wat vinden jullie hiervan, is dit normaal? Hebben jullie 40W4500's dit effect ook? Ik zit namelijk sterk te twijfelen of ik deze tv ga omruilen voor een andere 40W4500 of misschien wel voor een hele andere tv indien alle 40W4500's hier last van hebben.
wow, ik heb ook last van backligt bleeding meer van verre niet zoveel, ik had hem teruggebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Foto is met langere sluitertijd dus lijkt erger dan het is. Dan nog vind ik dat die vlek links onderin wel heel erg is. Is een bekend iets van sony backlight bleeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi_roy
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-09 16:05
Heb gisteren bij de BCC de 40Z4500 gekocht voor €1650! (prijs aanpassing ivm de prijs bij megapool). BCC doet mee met de sony actie dus de blu ray mag mijn kant op komen. Gelijk een TomTom van BCC gekregen (kado weken) dus dat was wel lekker winkelen. :P
De TV aangesloten op een Humax 5000C. Heb echt geweldig beeld, vooral op de zenders die in HD uitzenden (1e 2weken gratis). Rest van de zenders is prima, maar de HD kanalen zijn echt subliem. :9
Vind het wel irritant dat je van sony een prima afstandsbediening krijgt, waar je vervolgens niets meer me kan omdat alles door de HD decoder moet worden gedaan....(zender wisselen, teletekst etc)
Wat is jullie mening daarover & Hoe lossen jullie dat op?
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.