Toon posts:

[LCD TV] Sony BRAVIA (alle series) topic deel 7 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 138.495 views

• insanebum
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 27-11 13:51
cjdijk schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 07:40:
[...]

Alleen scart heeft een extra signaaldraadje ( pin 8 ) om je tv automatisch om te laten schakelen naar de actieve ingang. Deze optie zit niet in de hdmi standaard ingebouwd. Je hebt 2 oplossingen: Gebruik alleen scart (met mindere beeldkwaliteit) of gebruik een universe afstandsbediening die ook het omschakelen voor je doet (Logitech Harmony).
HDMI ondersteunt dit ook. Bij de w4000 werkt dit namelijk wel. Ik denk dat het aan je dvd speler ligt in dit geval. Wellicht zit er nog een instelling in het menu (DVD speler). Ik mijn sony dvd speler (wat ook een oorzaak kan zijn) moest ik de HDMI communicatie wel aanzetten in het menu.

• Zhadum
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 26-11 09:48

Zhadum

Folding & Einstein@home

Even een vraagje aan de mensen die 40W4500 / 40Z4500 in bezit hebben:

Op site van Sony kun je zien hoe W4500 eruit ziet, vooral de randen vind ik belangrijk. Ik vind het ontzettend vervelend als het glanst. Dit lijkt niet zo te zijn, afgaand van de foto’s op de Sony site: http://www.sony.nl/product/t32-w-series/kdl-40w4500

Vorige week ben ik naar mediamarkt en BCC gegaan om deze toestel van dichtbij te bekijken, het valt me op dat de randen van W4500 in de winkel heel anders eruit zien (het is totaal zwart en het glanst) en komt dus niet overeen met de foto’s op de site van Sony.

Kunnen jullie me misschien hiermee helpen, ik wil weten of de randen van jullie 40W4500 overeen komt met de foto’s op de Sony site? Of zijn ze helemaal zwart met glans?

Mijn vraag geld ook eigenlijk voor 40Z4500, komen de randen van deze toestel overeen met de foto’s op de Sony site? http://www.sony.nl/product/t32-z-series/kdl-40z4500

• G64
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 07-11 22:04
Ik heb die coupon gewoon opgestuurd met het andere gedeelte van die streepjescode. Ze hadden de helft (waar het serienummer op staat) eraf gesneden. Maar gewoon dat anders tuk opgestuurd en tijdje later die Bluray speler gekregen. wanneer het was weet ik niet precies, kreeg hem kleine 2 weekies terug denk.

En een beugel kun je voor weinig kopen op Ebay. Ik heb hem ook besteld (Double arm) voor mijn 52Z4500. Ben benieuwd waneer die komt.

If you`re not first, you`re last .

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 02-12 02:51

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Zhadum schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 16:57:
Even een vraagje aan de mensen die 40W4500 / 40Z4500 in bezit hebben:

Op site van Sony kun je zien hoe W4500 eruit ziet, vooral de randen vind ik belangrijk. Ik vind het ontzettend vervelend als het glanst. Dit lijkt niet zo te zijn, afgaand van de foto’s op de Sony site: http://www.sony.nl/product/t32-w-series/kdl-40w4500

Vorige week ben ik naar mediamarkt en BCC gegaan om deze toestel van dichtbij te bekijken, het valt me op dat de randen van W4500 in de winkel heel anders eruit zien (het is totaal zwart en het glanst) en komt dus niet overeen met de foto’s op de site van Sony.

Kunnen jullie me misschien hiermee helpen, ik wil weten of de randen van jullie 40W4500 overeen komt met de foto’s op de Sony site? Of zijn ze helemaal zwart met glans?

Mijn vraag geld ook eigenlijk voor 40Z4500, komen de randen van deze toestel overeen met de foto’s op de Sony site? http://www.sony.nl/product/t32-z-series/kdl-40z4500
Ik heb een KDL40Z4500, de randen zijn halfglanzend met een lichte blauw flake erin (dit zie je niet meer al na hele korte afstand). Op de Sony website komt bij geen enkele TV de werkelijkheid over.
Nu heb ik ook een hekel aan schermen die je continue het idee geven dat je in een spiegel(rand) zit te kijken maar bij deze is het helemaal niet hinderlijk. Uiteindelijk heb ik ook voornamelijk vanwege het design (en de subwoofer) toch gekozen voor de Z4500 ipv de W4500..

Laat maar.. .

• Deef_K
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 17:43
Niet om de 200hz :P?

• tijn.online
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 27-11 16:35

tijn.online

hier had uw tekst kunnen staan

Ik heb nu twee dagen een KDL26U4000 in huis staan. Momenteel heb ik een Humax decoder voor digitale tv van Ziggo en een DVD speler aangesloten, beide via scart. Op zich ben ik erg tevreden over het beeld, maar één eigenschap is mij negatief opgevallen. De televisie lijkt moeite te hebben met bewegende vlakken wanneer het contrast met de achtergrond hoog is (bijv. wit op zwart, maar ook vice versa). Zeker wanneer de bewegingssnelheid hoger is zie ik dan een behoorlijk duidelijk 'spoor' (is smearing het juiste begrip hier?). Ik zie dit bijvoorbeeld ook wanneer gezichten bewegen; donkere gebieden laten dan een donkere 'bewegingswaas'. Het lijkt overigens iets minder te worden naarmate de tv langer aanstaan, maar dat is wellicht ook gewenning van mijn oog...

Ik heb al een beetje geprobeerd te wisselen in opstelling (scartkabel vervangen, andere ingangen op tv proberen) en instellingen, maar het lijkt toch steeds aanwezig te blijven. Bron lijkt ook niet uit te maken.

Mijn vraag is, is dit normaal voor deze tv (of is het inherent aan lcd's in het algemeen), of betreft het een onvolkomenheid in mijn exemplaar? Ik heb er nog niet zoveel over kunnen vinden tijdens een eerste zoektocht. Ik had hiervoor een klein oud conventioneel tv'tje waarop dit fenomeen mij niet was opgevallen, dus dat is mijn enige referentiemateriaal :$. Ook is het mij niet opgevallen in de winkel (Media Markt). Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

• Dulse
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 01-06-2019
Onderstaande heb ik gisteren gepost in het Topic "Alphacrypt binnenkort op zwart?". Mogelijk is het hier ook interessant.

Losse modules: langdurige kwestie
Moderne televisies, onder meer van Sony en Loewe, beschikken vaak over een ingebouwde ontvanger voor kabeltelevisie (DVB-C). Er is dan nog wel een insteekkaart nodig, cam-module genoemd, zoals de AlphaCrypt CI-module die veel mensen met succes gebruiken. Maar Ziggo zegt ze officieel niet te ondersteunen.

Ziggo is (al heel lang) in overleg met leveranciers van cam-modules om duidelijkheid te geven over welke hardware op het kabelnetwerk zal werken. Vos over deze langdurige kwestie: "Wij zijn nog steeds in overleg maar verwachten dat er pas over ongeveer zes maanden CAM+ modules op de markt komen die wij ondersteunen."

De AlphaCrypt CI-modules zullen vermoedelijk gewoon blijven werken. Vos: "100% zekerheid kunnen we niet geven, maar de kans is erg groot dat ze blijven werken als ze nu ook al werken. We zullen deze modules alleen niet ondersteunen via de helpdesk omdat we de juiste werking niet kunnen garanderen. Overigens werkt de AlphaCrypt-module niet altijd probleemloos. Het is mede afhankelijk van de gebruikte apparatuur en de kwaliteit van het huisnet."

Bron: Telecomwereld

• kwiebus
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 18:16
In het dagelijks gebruik lijkt de rand van de 40Z4500 zwart. Wanneer er zonlicht of direct licht op schijnt dan lijkt de rand een sterrenhemel getuige deze brakke foto:

http://i42.tinypic.com/hx21bo.jpg

• rainai
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 15-01-2015
Huh sinds wanneer zijn de randen belangrijker dan de beeld?
Oftewel beter gezegd: bekijken jullie elke rand ipv de film? 8)7

• Vinneh
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 21-06-2012

Mijn rand is dezelfde als de rand in de BCC en alle andere 40w4500 randen; zwart met glans. ;)
Glanst gelukkig niet teveel, ik wilde het liefst een matzwarte rand maar tijdens het kijken merk ik er niks van. Stoort niet dus :)

Join the Resistance!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 08:47
lowfi schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 23:40:
Iemand hier met een kdl32U4000? Zo ja... ervaringen?
Mijn zusje heeft dit toestel dit weekend aangeschaft. Ik was aangenaam verrast omdat het natuurlijk een budgetmodel betreft. Beeldkwaliteit via de PS3 was erg goed, via PC ook. Weinig op aan te merken. Enige posterization is wel waar te nemen maar ten dele zit dit ook in de bron vermoed ik. Analoog signaal was erg acceptabel, maar wel minder dan op mijn eigen Loewe Aventos CRT. Het komt allemaal iets 'plasticerig' over vind ik. Kijkhoek is acceptabel tot zo'n 45 graden van de loodlijn, daarna ga je het zien bij donkere scenes. Geluid is waardeloos, hoog klinkt blikkerig en er is geen noemenswaardige bas te horen.

Al met al een erg goede koop voor de €499 die ze ervoor betaald heeft, en het heeft mij weer een stapje op weg geholpen naar de aanschaf van een Sony LCD.

[Voor 5% gewijzigd door Dr. Strangelove op 18-01-2009 17:38]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• bgrr
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
Wie heeft er een wii aangesloten op zijn sony bravia en welke instellingen gebruiken jullie op de wii ?

Heb de wii nu aangesloten via een component kabel maar vindt de beeldkwaliteit niet echt bijster goed op een 52w4500.

Heb de wii al ingesteld op 480p 480i en 572i maar t blijft tegenvallen.
Ten opzichte van een xbox of ps3 welke volgens mij wel hd kwaliteit zijn legt een wii het zowieso af maar vindt de beeld kwaliteit wel heel erg tegenvallen.

• rhos
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 01-12 23:24
Dr. Strangelove schreef op zondag 18 januari 2009 @ 17:35:
[...]

Mijn zusje heeft dit toestel dit weekend aangeschaft. Ik was aangenaam verrast omdat het natuurlijk een budgetmodel betreft. Beeldkwaliteit via de PS3 was erg goed, via PC ook. Weinig op aan te merken. Enige posterization is wel waar te nemen maar ten dele zit dit ook in de bron vermoed ik. Analoog signaal was erg acceptabel, maar wel minder dan op mijn eigen Loewe Aventos CRT. Het komt allemaal iets 'plasticerig' over vind ik. Kijkhoek is acceptabel tot zo'n 45 graden van de loodlijn, daarna ga je het zien bij donkere scenes. Geluid is waardeloos, hoog klinkt blikkerig en er is geen noemenswaardige bas te horen.

Al met al een erg goede koop voor de €499 die ze ervoor betaald heeft, en het heeft mij weer een stapje op weg geholpen naar de aanschaf van een Sony LCD.
super tv. heb hem ook. een budget model?? nou ik moet zeggen dat het een stuk beter beeld geeft dan een vergelijkbaar lcd van een ander merk.
kijk hoe is helemaal niet zo dat ie bij 45 graden al zwart wordt. zit een dvb-c tuner in.
geluid is ja niet veel slechter of beter dan mijn oude panasonic crt.
maar ja wat verwacht je van geluid van je tv?
ik ben heel tevreden heb er wel minder voor betaald. een 477.

ook de kleur van de tv is mij echt te mooi. al dat geglim van die andere dingen.
kijk nu nog analoog maar dat is zelfs beter dan mijn crt.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

• lowfi
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 02-12 20:36
Goed om te horen. Ik wil deze tv kopen voor in de slaapkamer. Dat de kijkhoek niet heel erg goed is vind ik minder erg aangezien ik er toch altijd recht voor lig.

Ik twijfel alleen nog een beetje over de grootte. 32" vond ik in eerste instantie te groot maar als de 26 & 32" ongeveer hetzelfde kosten ga je toch twijfelen.... :/

• Dr. Strangelove
bgrr schreef op zondag 18 januari 2009 @ 17:40:
Wie heeft er een wii aangesloten op zijn sony bravia en welke instellingen gebruiken jullie op de wii ?

Heb de wii nu aangesloten via een component kabel maar vindt de beeldkwaliteit niet echt bijster goed op een 52w4500.

Heb de wii al ingesteld op 480p 480i en 572i maar t blijft tegenvallen.
Ten opzichte van een xbox of ps3 welke volgens mij wel hd kwaliteit zijn legt een wii het zowieso af maar vindt de beeld kwaliteit wel heel erg tegenvallen.
Tja...

- Het is een SD signaal;
- Je geeft dat SD signaal weer op een forse diagonaal waardoor je die lage resolutie fijn uitvergroot;
- De graphics zijn sowieso stukken minder dan wat je op PS3 en 360 ziet.

• boomr
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 02-12 15:58
rainai schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 20:33:
Huh sinds wanneer zijn de randen belangrijker dan de beeld?
Oftewel beter gezegd: bekijken jullie elke rand ipv de film? 8)7
Randen zijn niet zo zeer belangrijker dan de beeldkwaliteit maar iets van design in je woonkamer kijkt toch wel zo lekker:)

Als je een 40" tv koop staat zo'n ding zoiezo al in de picture...dan mag hij er ook wel een beetje interessant uitzien:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• tijn.online

tijn.online

Dr. Strangelove schreef op zondag 18 januari 2009 @ 17:35:
[...]

Is het probleem van 'smearing', zoals ik in mijn eerdere post al noemde jou ook opgevallen bij de tv van je zusje?

• LiGHtNiNG!
  • Laatst online: 02-12 02:51

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Mwah, ik zie het verschil niet echt.. 100 of 200. De W4500 vind ik niet mooi, en de X4500 ook niet (en een 40inch is groot zat, en de X van 40" heeft toch geen led-backlight dus viel snel af).
Toen bleven de X3500 en Z4500 over.
Gezien de te vinden discutable ervaringen met een X3500 + CI Alphacrypt module heb ik toen de Z4500 genomen. Geen spijt van, ingebouwde HD tuner + Alphacrypt (laatste firmware op dat moment) werkte prima in 1 keer (zit met Ziggo digitale kabel). Sinds ik hem heb geen enkel probleem mee gehad.

Laat maar.. .

• Dr. Strangelove
tijn.online schreef op zondag 18 januari 2009 @ 22:35:
[...]

Is het probleem van 'smearing', zoals ik in mijn eerdere post al noemde jou ook opgevallen bij de tv van je zusje?
Nee, maar ik heb er ook niet specifiek op gelet en geen materiaal bekeken waardoor het naar voren zou kunnen komen. Zal het navragen.

• Holgster
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 30-11 23:09
tijn.online schreef op zondag 18 januari 2009 @ 22:35:
[...]

Heb nu een week de 32u4000 staan. Ben er op zich tevreden mee op een ding na.
Ik weet niet precies of het hetzelfde probleem is wat jij beschrijft maar het lijkt ook op smearing.
Het valt vooral op bij gezichten. Soms blijven dan stukken van het gezicht staan bij kleine bewegingen. Het valt vooral op bij closeups. Ik heb het alleen nog maar kunnen ontdekken bij het kijken naar digitale Tv van UPC. Bij dvd en pc-ingang heb ik het nog niet waargenomen.
Kan het aan het signaal van UPC liggen? Het is natuurlijk een SD signaal wat omgezet moet worden naar een hogere resolutie. Weet niet of de decoder dat doet of de TV.
Ik zat gisteren een stukje The Shield te kijken op RTL en daar was het zeer storend aanwezig. Gezichten die bleven hangen, haren van mensen die soms stil stonden. Ik bedoel hier niet de storingsblokjes die je via UPC wel eens ziet maar echt een soort van smearing.
Bij het analoge signaal is het me ook nog niet opgevallen

Zal van de week nog eens nader onderzoek doen.

Br(36) Ba(56)

• Xylexis
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 25-10 22:01

Xylexis

Life is a bitch, then you die

Hallo mensen,

Ik ben van plan zeer binnenkort een KDL-40z4500 aan te schaffen. Nu had ik nog wat vragen aan mensen die er al één hebben.
Hebben jullie ervaringen met de DLNA functionaliteit en in hoeverre werkt dit goed?
Kan je .avi en .mkv en eventueel andere files afspelen direct van de usb port. Bijvoorbeeld van een externe hardeschijf?
En heeft iemand met een z4500 of een andere dvb-c compatible tv ervaring met Cai-harderwijk en de alphacrypt kaart?

Alvast bedankt voor de info.

Gr Xyl

• XtratT
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 21-05-2017
Xylexis schreef op maandag 19 januari 2009 @ 14:10:
Hebben jullie ervaringen met de DLNA functionaliteit en in hoeverre werkt dit goed?
Kan je .avi en .mkv en eventueel andere files afspelen direct van de usb port. Bijvoorbeeld van een externe hardeschijf?
Voor zover ik het heb begrepen kun je met DLNA alleen foto's op de Sony 4500 serie bekijken. Dit is de reden dat ik niet de moeite heb genomen om e.e.a. aan de praat te krijgen. Dat gaat nl. net zo gemakkelijk met een USB-stick die je zo in de TV prikt. Voor AVI files zal je wel moeten wachten op een volgende generatie TV's. Dan wordt het wel interessant, maar tot die tijd is het een lokkertje waar je niet zoveel aan hebt.

• sweetman
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 00:17
Xylexis schreef op maandag 19 januari 2009 @ 14:10:
Hallo mensen,

Ik ben van plan zeer binnenkort een KDL-40z4500 aan te schaffen. Nu had ik nog wat vragen aan mensen die er al één hebben.
Ik heb mijn 40W4500 wel gekoppeld aan mijn thuis netwerk, en ik vind zeker de muziek afspelen wel handig en gebruik het regelmatig.
Mijn tv is optical gekoppeld aan mijn versterker, en dat geeft een goed geluid
Ik gebruik als server programma Twonky, dit is een eenvoudige programma wat weinig systeem resource's gebruikt op je pc en uiteraard ondersteund dit programma DNLA, er is nu een nieuwe versie van dit programma uit , hoe deze werkt weet ik niet.

Verder ben ik zeer te vreden over de KDL 40W4500 in combinatie met mijn Alphacript kaart geeft dit een prima beeld

• kyller
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 31-10-2010
Kan je als je je pc via hdmi heb aangesloten pip gebruiken??? ik kan alleen pap gebruiken. of is pip alleen mogelijk als je hem via de vga ingang aansluit?

• tijn.online

tijn.online

Holgster schreef op maandag 19 januari 2009 @ 13:17:
[...]

Heb nu een week de 32u4000 staan. Ben er op zich tevreden mee op een ding na.
Ik weet niet precies of het hetzelfde probleem is wat jij beschrijft maar het lijkt ook op smearing.
Het valt vooral op bij gezichten. Soms blijven dan stukken van het gezicht staan bij kleine bewegingen. Het valt vooral op bij closeups. Ik heb het alleen nog maar kunnen ontdekken bij het kijken naar digitale Tv van UPC. Bij dvd en pc-ingang heb ik het nog niet waargenomen.
Kan het aan het signaal van UPC liggen? Het is natuurlijk een SD signaal wat omgezet moet worden naar een hogere resolutie. Weet niet of de decoder dat doet of de TV.
Ik zat gisteren een stukje The Shield te kijken op RTL en daar was het zeer storend aanwezig. Gezichten die bleven hangen, haren van mensen die soms stil stonden. Ik bedoel hier niet de storingsblokjes die je via UPC wel eens ziet maar echt een soort van smearing.
Bij het analoge signaal is het me ook nog niet opgevallen

Zal van de week nog eens nader onderzoek doen.
Dit lijkt inderdaad wel hetzelfde probleem te zijn als wat ik (en mijn partner trouwens ook) waarneem. Bij gezichten is het inderdaad zeer storend en opvallend aanwezig.
Ik kan me in mijn geval niet voorstellen dat mijn decoder de schuldige is; op mijn oude (CRT)-tv had ik hier geen last van en ik zie het ook tot op zekere hoogte terug bij DVD's. Ik ga morgen Sony maar eens bellen...

• Gryphon_NL
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 02-12-2009
Ik wil binnenkort of de 46EX1 of de 40E30 aanschaffen i.v.m. het witte scherm. Iemand al ervaring met deze schermen. Zit denk ik wel behoorlijk wat verschil qua specificaties (dus ook geld) tussen deze twee. Ik wil er mijn PS3 ook op aansluiten en ben bang dat de 6ms respons op de 40E30 te kort komt.
Ik heb nog maar weinig reacties betreffende de 46EX1 gezien. Is dit een echte topper?

• WidgetTWW
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 01-12 16:16
Gryphon_NL schreef op maandag 19 januari 2009 @ 23:06:
Ik wil binnenkort of de 46EX1 of de 40E30 aanschaffen i.v.m. het witte scherm. Iemand al ervaring met deze schermen. Zit denk ik wel behoorlijk wat verschil qua specificaties (dus ook geld) tussen deze twee. Ik wil er mijn PS3 ook op aansluiten en ben bang dat de 6ms respons op de 40E30 te kort komt.
Ik heb nog maar weinig reacties betreffende de 46EX1 gezien. Is dit een echte topper?
Mijn ervaring met de EX1 is dat de inkijkhoek echt bagger is. De zwartwaarde echt belabberd en de kleuren zelfs na instellen niet goed overkomen. De W4500 geeft nog een beter beeld dan de EX1!

• DDX
  • Laatst online: 16:47
Heb je inmiddels al kijkervaring met de ZX1 ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

• WidgetTWW
DDX schreef op maandag 19 januari 2009 @ 23:29:
Heb je inmiddels al kijkervaring met de ZX1 ?
Nee, heb het toestel nog niet ergens voorbij zien komen.

• rainai
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 15-01-2015
lj_tree schreef op zondag 18 januari 2009 @ 20:41:
[...]

Randen zijn niet zo zeer belangrijker dan de beeldkwaliteit maar iets van design in je woonkamer kijkt toch wel zo lekker:)

Als je een 40" tv koop staat zo'n ding zoiezo al in de picture...dan mag hij er ook wel een beetje interessant uitzien:)
Ok, snappie... De randen van m'n 40W4500 zijn glanzend en zwart. En zien er vet uit!
Een van mn vrienden heeft de D3500. De randen van zn lcd is mat.

Ohohoh, wat bof ik toch, toen ik zn lcd met de mijne vergeleek. De mijne is toch mooier dan de zijne.
Maar ok, als je naar een of andere programma kijkt, merk je de glanzende randen niet eens... Het blijft lekker mooi zwart, daar je je in de beeldkwaliteit concentreert! :9~

• lordloeder
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 11:30
Stoort iemand zich aan dat lampje onder in de transparante balk van de 40w4500? of kun je hier wat voor instellen om eht uit te zetten?

• kaos001
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 18:03
rainai schreef op maandag 19 januari 2009 @ 23:51:
[...]

Ok, snappie... De randen van m'n 40W4500 zijn glanzend en zwart. En zien er vet uit!

Ohohoh, wat bof ik toch, toen ik zn lcd met de mijne vergeleek. De mijne is toch mooier dan de zijne.
Qua beeldkwaliteit of qua looks van de tv zelf ?

Soundcloud

• Maikel64
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 16:32
kyller schreef op maandag 19 januari 2009 @ 20:48:
Kan je als je je pc via hdmi heb aangesloten pip gebruiken??? ik kan alleen pap gebruiken. of is pip alleen mogelijk als je hem via de vga ingang aansluit?
Pip kan inderdaad alleen met de VGA aansluiting als ingangsbron.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Seat Leon FR Ultimate Edition

• Halfkakkende
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 14:20

Halfkakkende

Vandring

Ik heb nu ongeveer een maand een 40w4500, maar ik begin eigenlijk steeds minder tevreden te worden.

Ik heb linksonderin een aardig grote witte vlek die bij zwart, maar ook bij bepaalde kleuren is deze zichtbaar. Ik had begrepen van de winkel waar ik hem vandaan had, dat dit na verloop van tijd weg zou moeten trekken, maar het blijft aanwezig.

Verder heb ik last van het feit dat sommige kleuren bij beweging een soort van waas achter laten. Voornamelijk met fellere kleuren (rood, groen, blauw) lijkt dit het geval. Dit wordt minder als ik de extra contrastsettings uit zet, maar blijft bestaan. Ik heb hier last van bij zowel analoge tv als met spelletjes via HDMI.

Voordat ik nou wéér naar de winkel bel, vroeg ik me af of iemand hier misschien de helpende hand kan bieden, want wellicht ligt het aan mijn (ondertussen minstens 1000 keer veranderde) instellingen.

MUZIEK!

• ReseT
  • Niet online
Halfkakkende schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 15:05:
Ik heb nu ongeveer een maand een 40w4500, maar ik begin eigenlijk steeds minder tevreden te worden.

Ik heb linksonderin een aardig grote witte vlek die bij zwart, maar ook bij bepaalde kleuren is deze zichtbaar. Ik had begrepen van de winkel waar ik hem vandaan had, dat dit na verloop van tijd weg zou moeten trekken, maar het blijft aanwezig.

Verder heb ik last van het feit dat sommige kleuren bij beweging een soort van waas achter laten. Voornamelijk met fellere kleuren (rood, groen, blauw) lijkt dit het geval. Dit wordt minder als ik de extra contrastsettings uit zet, maar blijft bestaan. Ik heb hier last van bij zowel analoge tv als met spelletjes via HDMI.

Voordat ik nou wéér naar de winkel bel, vroeg ik me af of iemand hier misschien de helpende hand kan bieden, want wellicht ligt het aan mijn (ondertussen minstens 1000 keer veranderde) instellingen.
http://whathifi.com/blogs...-sony-bravia-lcd-tvs.aspx

Some users have reported problems with their Sony Bravia W4500 TVs as discussed on our Forums. We've been in touch with Sony HQ, and they've come back to us with a set of optimum settings for the backlight to get the best picture.

So if you've bought one of the new Sony models, we suggest you follow Sony's recommendations as outlined below:

To achieve a high level of performance and picture clarity, Sony utilises a very bright backlight setting. This helps deliver the brightest picture possible, as well as exceptional picture clarity even with the darkest image sources.

However, under certain dark viewing conditions, the setting may cause the screens on some of these televisions to exhibit a slight uneven uniformity, especially for a blank screen with no video source.

This condition is not normally visible under typical viewing situations, such as watching movies or television programmes, and should not affect viewing experience.

Should customers find that this condition affects their viewing enjoyment, we suggest adjusting the following settings to minimise this condition:

1) Setup Menu - select - Light Sensor: ON
2) Setup Menu - select - Power Saving: Low or High
3) Picture Menu -- Reduce the Backlight Level eg 'Standard' or 'Cinema
mode' (Factory Setting = 'MAX')

Specs 2020: MSI P35 neo2-FR / Intel Quad Q6600 @2,8Ghz / 8gb DDR2 1600 / Intel x25m 80gb SATA SSD / ATI Radeon X800GTO

• Grrrrrene
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
Mijn oma zoekt een nieuwe lcd-televisie en nu heb ik bij de Mediamarkt een 32V4240 gezien. Op de site van Sony en met google kan ik niks aan specificaties vinden en op het kaartje lijkt hij identiek aan de 32V4500, maar het typenummer suggereert dat het een uitgekleed actiemodel (speciaal voor MM?) is. Heeft iemand van dit model gehoord? Beeld zag er verder goed uit, maar de verkoper wist er weinig (niks anders dan het prijskaartje eigenlijk) over te vertellen en verwees me naar Sony's site (waar hij dus niet op staat :().

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• WidgetTWW
Grrrrrene schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 07:40:
Mijn oma zoekt een nieuwe lcd-televisie en nu heb ik bij de Mediamarkt een 32V4240 gezien. Op de site van Sony en met google kan ik niks aan specificaties vinden en op het kaartje lijkt hij identiek aan de 32V4500, maar het typenummer suggereert dat het een uitgekleed actiemodel (speciaal voor MM?) is. Heeft iemand van dit model gehoord? Beeld zag er verder goed uit, maar de verkoper wist er weinig (niks anders dan het prijskaartje eigenlijk) over te vertellen en verwees me naar Sony's site (waar hij dus niet op staat :().
De V4240 is exact hetzelfde als de V4000. Maar zoals je zelf al zei is dit een MM model. Een Media Markt Only model. De speaker heeft alleen een iets lichtere kleur als de V4000.

• illy1982
  • Laatst online: 04-11 23:06
Hoi,
Enige tijd geleden een W4000 aangeschaft en gister pas mn Alphacrypt binnen gekregen. Een ziggo kaart er in gestopt en het werkt echt PERFECT! Super beeld gewoon. Alleen heb ik nu wel een vraag en hoop dat iemand hierop advies kan geven.
Ik heb een aantal zenders niet (digitaal): Ned 1-2-3 en nog een aantal. Ik d8 net 5 en veronica. Kan iemand mij helpen?

• Ronwiel
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
Iemand bekend met de 32w4210, ik zag deze namelijk staan op de site van bcc naast de 32w4000. Helaas kan ik de 4210 niet op de site van sony terug vinden. Iemand ene idee of het de 100 euro meer waard is?

• WidgetTWW
ronwiel schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 18:53:
Iemand bekend met de 32w4210, ik zag deze namelijk staan op de site van bcc naast de 32w4000. Helaas kan ik de 4210 niet op de site van sony terug vinden. Iemand ene idee of het de 100 euro meer waard is?
Laat ik zo zeggen dat ie exact hetzelfde is.

• Ronwiel
  • Niet online
mrc16 schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 19:14:
[...]

Laat ik zo zeggen dat ie exact hetzelfde is.
Beetje dubieus dat BCC ze dan beide aanbied :P.

• Zhadum
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 26-11 09:48

Zhadum

Folding & Einstein@home

Is het bekend wat de specificaties zijn van de bravia 5000 serie, die volgende maand uitkomen?

Anoniem: 55212

ronwiel schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 19:44:
[...]

Beetje dubieus dat BCC ze dan beide aanbied :P.
Ik heb de 32W4210 ook!

Met het oog op het ophangen van je TV is de 4210 mooier, die heeft geen doorzichte balk in de TV, de W4000 wel. Zou je hem ophangen en een kabelgoot gebruiken dan zie je kabels alsnog lopen.

Verder is de W4210 exact gelijk aan de W4000. De TV bevalt me trouwens prima! Bij de BCC kun je die 100 euro er al af praten, je moet gewoon zeggen dat je weet dat hij exact hetzelfde is als de W4000 en dan kunnen ze haast niet moeilijk doen over de prijs.

[Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 55212 op 22-01-2009 21:45]

• Hotzenwalder
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 10:12
illy1982 schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 14:55:
Hoi,
Enige tijd geleden een W4000 aangeschaft en gister pas mn Alphacrypt binnen gekregen. Een ziggo kaart er in gestopt en het werkt echt PERFECT! Super beeld gewoon. Alleen heb ik nu wel een vraag en hoop dat iemand hierop advies kan geven.
Ik heb een aantal zenders niet (digitaal): Ned 1-2-3 en nog een aantal. Ik d8 net 5 en veronica. Kan iemand mij helpen?
Je moet ervoor zorgen dat je in de Alphacrypt instellingen alle gegevens van het netwerk van Ziggo goed invult. Missen er een paar gegevens dan mis je ook een paar zenders. Benodigd zijn volgens mij de Frequentie, Netwerk ID en Symboolsnelheid. Die laatste instellingen zorgde er bij mij voor dat ik niet alles kon vinden. Mijn instellingen voor Ziggo postcode 2741 zijn

Frequentie ID: 372.000
Netwerk ID: 5555
Symboolsnelheid: 6.875

Jouw instellingen wijken mogelijk af.

Succes!

Hotzenwalder schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 09:34:
[...]

Je moet ervoor zorgen dat je in de Alphacrypt instellingen alle gegevens van het netwerk van Ziggo goed invult. Missen er een paar gegevens dan mis je ook een paar zenders. Benodigd zijn volgens mij de Frequentie, Netwerk ID en Symboolsnelheid. Die laatste instellingen zorgde er bij mij voor dat ik niet alles kon vinden. Mijn instellingen voor Ziggo postcode 2741 zijn

Succes!
Weet je toevallig ook of die update en andere instellingen (dus los van de ziggo-instellingen) invloed kunnen hebben op het vastlopen van de TV?

• Ronwiel
  • Niet online
Anoniem: 55212 schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 21:44:
[...]

Ik heb de 32W4210 ook!

Met het oog op het ophangen van je TV is de 4210 mooier, die heeft geen doorzichte balk in de TV, de W4000 wel. Zou je hem ophangen en een kabelgoot gebruiken dan zie je kabels alsnog lopen.

Verder is de W4210 exact gelijk aan de W4000. De TV bevalt me trouwens prima! Bij de BCC kun je die 100 euro er al af praten, je moet gewoon zeggen dat je weet dat hij exact hetzelfde is als de W4000 en dan kunnen ze haast niet moeilijk doen over de prijs.
Ik heb een verschil gevonden. Het is VESA 300 x 300 voor de 4210 en voor de 4000 is het 200 x 200. Merk je dit :P?

• SJCB
  • Laatst online: 23-01-2009
Ik heb een Sony 40Z4500 besteld bij een webshop. Is inmiddels bijna drie weken geleden en ik heb de TV nog niet in huis.

Volgens de webshop zijn er leveringsproblemen bij Sony.

Weet iemand hier meer van?

• WidgetTWW
SJCB schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 16:10:
Ik heb een Sony 40Z4500 besteld bij een webshop. Is inmiddels bijna drie weken geleden en ik heb de TV nog niet in huis.

Nee hoor, heb er hier nog 10 voor je staan!

• Madou
  • Laatst online: 21-01-2014
SJCB schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 16:10:

Heb ook zo'n 3 weken geleden een z4500 bij een webshop besteld. Mij is ook verteld dat er leveringsproblemen zijn bij Sony.

Vraag me af wat er fout gaat bij Sony...

• illy1982
  • Laatst online: 04-11 23:06
waar in de instellingen menu kan ik dit allemaal aanpassen dan, want ik ga nu naar

Digitaal Setup--->Instelling CA-Module--->?????

Weet jij of iemand anders waar ik nu moet zijn in de instellingen om de freq en de Netwerk ID kan aanpassen?
Hotzenwalder schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 09:34:
[...]

Succes!

• ArChie
  • Registratie: november 2005
  • Niet online
illy1982 schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 12:16:
waar in de instellingen menu kan ik dit allemaal aanpassen dan, want ik ga nu naar

Digitaal Setup--->Instelling CA-Module--->?????

Weet jij of iemand anders waar ik nu moet zijn in de instellingen om de freq en de Netwerk ID kan aanpassen?
Je maakt dezelfde denkfout als anderen: De AlphaCrypt Classic CAM is geen digitale ontvanger in PCMCIA kaartvorm. De AlphaCrypt Classic CAM heeft maar één functie en dat is het verwijderen van de encryptie van een kanaal dat je wilt bekijken indien het kanaal tot je abonnement behoort. Of kanalen wel of niet tot je abonnement behoren wordt bijgehouden door de smartcard die in de CAM gestoken moet worden.

De digitale kabel ontvanger zit gewoon ingebouwd in je TV en aan die kabel ontvanger moet je de netwerk ID en frequentie doorgeven zodat de TV de ingebouwde DVB-C tuner opdracht kan geven om op een frequentie af te stemmen. Dat ingeven van die gegevens doe je dus bij de Quick Scan opties in het menu van de TV. Het exacte pad naar die opties weet ik niet uit mijn hoofd, maar die bereik je ook via Digitaal Setup.

• Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 30-07-2010
Madou schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 10:59:
[...]

Heb ook zo'n 3 weken geleden een z4500 bij een webshop besteld. Mij is ook verteld dat er leveringsproblemen zijn bij Sony.

Vraag me af wat er fout gaat bij Sony...
Met de voorraden van de w4500 gaat het ook niet goed.. Ik hou al een paar weken 2 winkels in de gaten, maar die dingen komen maar niet binnen :{

• Madou
Logged schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 13:53:
[...]

Met de voorraden van de w4500 gaat het ook niet goed.. Ik hou al een paar weken 2 winkels in de gaten, maar die dingen komen maar niet binnen :{
Dat was mij inderdaad ook opgevallen...
Misschien is het containerschip van Sony met z4500's en w4500's wel door piraten gekaapt... :{

• Blackraven
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 14:22
Heb een z4500 besteld (komt dinsdag hopelijk), nadat ik had gehoord bij de BCC dat ze met de w4500 leveringsproblemen hebben, ze kregen daar wel een vervangend type, de w47?0 maar daar wilde ik niet op wachten, dan 'maar' een z4500 :9~

• jasjenl
  • Laatst online: 17:18

jasjenl

Liab A Tymo

Blackraven schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 19:05:
Heb een z4500 besteld (komt dinsdag hopelijk), nadat ik had gehoord bij de BCC dat ze met de w4500 leveringsproblemen hebben, ze kregen daar wel een vervangend type, de w47?0 maar daar wilde ik niet op wachten, dan 'maar' een z4500 :9~
BCC moet je ook niet geloven: die beweerden ook dat de Panasonic 46pz85 niet meer leverbaar was. Navraag bij een andere winkel (Smits in Arnhem) leerde dat zij er die week nog gewoon een paar uitgeleverd hadden. Ik vermoed dat sommige winkels het gewoon niet via de officiële kanalen betrekken en het dan maar op 'leveringsproblemen bij het merk' gooien. Koop gewoon bij een goede winkel, dan zul je zien dat je veel minder van dit soort gedoe hebt...

• Blackraven
Ach, ik vond het wel een goed excuus om een 40Z4500 te kopen (niet bij BCC overigens), en als die dinsdag wordt afgeleverd zoals beloofd, ben ik to zo ver dik tevreden :)

• Deef_K
http://www.partyism.nl/dump/w4500-bleeding.jpg

In hoeverre is dit "gezond"? Foto genomen op 1sec sluiterd, iso 400. Tijdens films met zwarte balken best irritant die grijze vlekken in de hoek. Deze foto is genomen terwijl de tv een mp3 afspeelt via usb. Hebben meerdere mensen dit zo erg met een kdl40w4500?

• Emin
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 21-07-2011
Neefdave schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 23:25:
[afbeelding]

In hoeverre is dit "gezond"? Foto genomen op 1sec sluiterd, iso 400. Tijdens films met zwarte balken best irritant die grijze vlekken in de hoek. Deze foto is genomen terwijl de tv een mp3 afspeelt via usb. Hebben meerdere mensen dit zo erg met een kdl40w4500?
wooow ik zou me er aan erger hoor, als die witte vlek in het midden altijd zo is bij zwarte scene's, dit is wat mijn betreft niet gezond !

Intel Core 2 Duo E6400 | Asus 7600gt | 1gb geile geheugen |

• Madou
Blackraven schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 19:05:
Waar en wanneer heb je de Z4500 besteld? Ben erg benieuwd of je m dinsdag daadwerkelijk krijgt...

• Blackraven
ik heb 'm de 21e besteld bij Wehkamp omdat ie daar direct leverbaar was, blijkt dat ze dat ding met eigen vervoer brengen ipv selektvracht, ik had verwacht bezorging de volgende dag (dan had ik 'm waarschijnlijk komende maandag moeten bestellen ;)) Nou ja, hoop dat het het wachten waard is...

• ReseT
  • Niet online
jasjenl schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 19:36:
[...]

BCC moet je ook niet geloven: die beweerden ook dat de Panasonic 46pz85 niet meer leverbaar was. Navraag bij een andere winkel (Smits in Arnhem) leerde dat zij er die week nog gewoon een paar uitgeleverd hadden. Ik vermoed dat sommige winkels het gewoon niet via de officiële kanalen betrekken en het dan maar op 'leveringsproblemen bij het merk' gooien. Koop gewoon bij een goede winkel, dan zul je zien dat je veel minder van dit soort gedoe hebt...
Ik heb bij smits een 40w4500 besteld op 3 jan. Nog steeds niet geleverd, afgeloop een belletje gekregen of ik wilde ruilen met een 40w4720, die zou ik volgende week kunnen ophalen. Op de w4500 zou ik minimaal nog 2 weken moeten wachten :(
De verkoopster vertelde me dat alles exact het zelfde was maar ik kan weinig vinden op de sony site? :S

Specs 2020: MSI P35 neo2-FR / Intel Quad Q6600 @2,8Ghz / 8gb DDR2 1600 / Intel x25m 80gb SATA SSD / ATI Radeon X800GTO

• jasjenl
  • Laatst online: 17:18

jasjenl

Liab A Tymo

ReseT schreef op zondag 25 januari 2009 @ 13:22:
[...]

Ik heb bij smits een 40w4500 besteld op 3 jan. Nog steeds niet geleverd, afgeloop een belletje gekregen of ik wilde ruilen met een 40w4720, die zou ik volgende week kunnen ophalen. Op de w4500 zou ik minimaal nog 2 weken moeten wachten :(
De verkoopster vertelde me dat alles exact het zelfde was maar ik kan weinig vinden op de sony site? :S
Hm, dan zou ik eerst proberen met Sony zelf contact op te nemen, dan weet je tenminste zeker of de W4720 gelijkwaardig is aan de W4500. Ik verklaar Smits ook niet heilig hoor, dus ik zou niet alleen op de woorden van een verkoopster daar afgaan.

edit:

Als je trouwens de handleiding van de W4500 download, zie je dat daar ook overal de W47xx types worden genoemd. Ik denk dat het dus gewoon hetzelfde type is, alleen wellicht een soort 'custom' uitvoering voor bepaalde winkels

[Voor 14% gewijzigd door jasjenl op 25-01-2009 16:32]

• Badmuts24
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 04-08-2015
Ik had dus ook de w4500 besteld en dus ook niet leverbaar. (internetsellingsservice in harderwijk)
Ik heb dus de vervangde type de w4710.

Volgens de verkoopster dus ook helemaal hetzelfde wat betreft specs en alleen de behuizing zou afwijken deze zou geen grijs randje of iets dergelijks hebt.
Hij is bij mij ook helemaal zwart behalve dan de chrome strip helemaal onder onderin en de spiegel boven de speaker balk.

Na even gegoogled te hebben en dus ook gemerkt te hebben dat de handleidingen hetzelfde zijn heb ik de w4710 dan ook maar genomen.

perfect tvtje naar mijn mening.

• Gregoor
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 16:12
Heeft iemand een idee van hoe de prijzen zich bij de MediaMarkt verhouden tot bijvoorbeelde de online winkels? Daar hebben ze vandaag namelijk een actie dat zij de 19% BTW voor jou betalen. Dat betekent toch bijna 16% korting.

Wellicht dat ze dan toch interessant worden qua prijs? Of zijn ze daar nog te duur voor?

ronwiel schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 15:06:
[...]

Ik heb een verschil gevonden. Het is VESA 300 x 300 voor de 4210 en voor de 4000 is het 200 x 200. Merk je dit :P?
Heeft dat iets te maken met het systeem om je TV op te hangen?
Wikipedia: Flat Display Mounting Interface > Schijnbaar.

Mooi is dat, die 300 bij 300 beugels, daar zijn er niet zoveel van.

[Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 55212 op 26-01-2009 09:01]

• Deef_K
Niemand verder iets op te merken over de backlight bleeding?! Ik ga iig sony bellen

[Voor 15% gewijzigd door Deef_K op 26-01-2009 11:50]

• Deef_K
dubbelpost!

[Voor 89% gewijzigd door Deef_K op 26-01-2009 11:50]

• Ladida
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 04-03-2009
rainai schreef op maandag 19 januari 2009 @ 23:51:
[...]

Maar ok, als je naar een of andere programma kijkt, merk je de glanzende randen niet eens... Het blijft lekker mooi zwart, daar je je in de beeldkwaliteit concentreert! :9~
Ik heb beide tv's, ben begonnen met de 32D3500 en heb half december de 40W4500 aangeschaft. Ik heb een hekel aan de zwarte glanstv's (lees ook wel Samsungs) maar ik moet zeggen bij de W4500 vind ik het totaal niet storend.

Beide tv's zijn voor toppers!
:)

• Rctworld
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 30-11 06:32
Ladida schreef op maandag 26 januari 2009 @ 13:27:
[...]

Ik heb beide tv's, ben begonnen met de 32D3500 en heb half december de 40W4500 aangeschaft. Ik heb een hekel aan de zwarte glanstv's (lees ook wel Samsungs) maar ik moet zeggen bij de W4500 vind ik het totaal niet storend.

Beide tv's zijn voor toppers!
:)
Persoonlijk niets tegen glimmende lijsten, maar het valt inderdaad honderd procent mee, het scherm reflecteert haast nog meer dan de lijst. Maar soms heb ik zelfs het idee alsof het beeld niet vullend is omdat de lijst nauwelijks licht reflecteert :) En het ziet er toch 10x beter uit als een matte lijst zoals de oude Samsung's hadden ;)

• We Are Borg
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 16:33
Badmuts24 schreef op zondag 25 januari 2009 @ 18:56:
Ik had dus ook de w4500 besteld en dus ook niet leverbaar. (internetsellingsservice in harderwijk)
Ik heb dus de vervangde type de w4710.

Volgens de verkoopster dus ook helemaal hetzelfde wat betreft specs en alleen de behuizing zou afwijken deze zou geen grijs randje of iets dergelijks hebt.
Hij is bij mij ook helemaal zwart behalve dan de chrome strip helemaal onder onderin en de spiegel boven de speaker balk.

Na even gegoogled te hebben en dus ook gemerkt te hebben dat de handleidingen hetzelfde zijn heb ik de w4710 dan ook maar genomen.

perfect tvtje naar mijn mening.
Heeft jouw W4710 een matte lijst of dezelfde glans als de W4500 :) ?

• lordloeder
Kan iemand mij vertellen wat ik nog moet halen / doen voor het gebruiken van mijn dvb-c in combinatie met ziggo voor het upscalen van mijn sd naar 720p op mijn 40w4210 ( zelfde tv als 40w4000 )?

Ik heb op het moment een standaard digitaal samsung ontvanger (die dus geen upscaling doet ).
Bj ziggo wilde ze me een hd pakket aansmeren maar is dit nodig? ik heb naar de humax hdrx5000 gekeken Mar dat kost ook alweer 200 euro of zo. Ik wil gewoon eigenlijk de upscaling en niks meer. Iemand een idee?

• Arson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 12:45
lordloeder schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 11:09:
Kan iemand mij vertellen wat ik nog moet halen / doen voor het gebruiken van mijn dvb-c in combinatie met ziggo voor het upscalen van mijn sd naar 720p op mijn 40w4210 ( zelfde tv als 40w4000 )?

Ik heb op het moment een standaard digitaal samsung ontvanger (die dus geen upscaling doet ).
Bj ziggo wilde ze me een hd pakket aansmeren maar is dit nodig? ik heb naar de humax hdrx5000 gekeken Mar dat kost ook alweer 200 euro of zo. Ik wil gewoon eigenlijk de upscaling en niks meer. Iemand een idee?
Aangezien de 40w4210 een ingebouwde HD decoder heeft kun je volstaan met een Alphacrypt Classic kaartje. Daarin stop je je Ziggo smartcard en die stop je vervolgens in je TV. Je hebt dus geen apart kastje meer nodig. (scheelt ook in het aantal afstandbedieningen ;) )
Kosten ongeveer 110 euro. Maar let wel, deze oplossing wordt niet officieel ondersteund door Ziggo en ze kunnen/mogen je dus ook niet helpen als je er problemen mee hebt. Ook kan het zo zijn dat ze besluiten de Alphacrypt oplossing te blokkeren waardoor je alsnog een losse HD ontvanger moet kopen. Dit wordt echter al tijden geroepen en ondertussen heeft het altijd nog gewerkt.

In the beginning there was nothing,and even that exploded!

• lordloeder
Hey thanks voor de info, ik zal eens even kijken hoe goed de upscaling van de tv is tegenover een externe receiver.

Is het misschien niet handig als er bij die links op de frontpage calibratie instellingen komen te staan?

• OMD
  • Nu online
illy1982 schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 14:55:
Hoi,
Je moet de zoekfunctie op ''snelscan'' zetten en voila, Ned 1-2-3 zijn aanwezig :)

Dit geldt trouwens voor alle sony's met alphacrypt. Niet dat gehannes met alphacrypt instellingen.
Zorg ook dat je software update en auto-update op off staan. Dit voorkomt dat je elke 4 weken je favorieten lijst kwijt bent.

R7 3700X // Corsair H115 RGB // MSI B450 Mortar Max // 16Gb G.Skill Flare C14 // Corsair Air 540 // MSI RTX2080 Gaming X Trio // Adata XPG 1TB

Gregoor schreef op maandag 26 januari 2009 @ 02:29:
Heeft iemand een idee van hoe de prijzen zich bij de MediaMarkt verhouden tot bijvoorbeelde de online winkels? Daar hebben ze vandaag namelijk een actie dat zij de 19% BTW voor jou betalen. Dat betekent toch bijna 16% korting.

Wellicht dat ze dan toch interessant worden qua prijs? Of zijn ze daar nog te duur voor?
Grrr, ik wou dat ik dit gister geweten had -O- Dan was ik wel ff bij de mediamarkt gaan kijken, ik zit nou al ruim 3 weken te wachten tot dat ding eindelijk eens een keer ergens op voorraad komt :X

• jab76
  • Laatst online: 29-11 17:29
Ik heb begin december een 46w4500 besteld en kreeg die pas 6 weken later geleverd (levertijd zou 1-5 dagen zijn.) Ik ben dus bang dat er niets anders opzit dan gewoon bestellen en afwachten.

• ArChie
  • Niet online
lordloeder schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 11:09:

Als je al een Samsung SDTV ontvanger hebt dan hoef je dus niets te doen aangezien de TV het signaal zelf opschaald naar de "native" resolutie van het scherm. Een beetje zonde als je toch niet geïnteresseerd bent in de HDTV kanalen om dan een HDTV ontvanger te gaan schaffen om de SDTV kanalen op te schalen naar 720p terwijl je TV dat zelf kan.

• peppie71
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 08:42
Ik heb een bravia 26l4000. Deze heeft ook een ingebouwde dvb decoder. Dan zou hij zonder smartcard ned 1,2,3 moeten ontvangen. Maar hij ontvangt geen een zender.

Wie weet raad?

• WidgetTWW
peppie71 schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 18:45:
Ik heb een bravia 26l4000. Deze heeft ook een ingebouwde dvb decoder. Dan zou hij zonder smartcard ned 1,2,3 moeten ontvangen. Maar hij ontvangt geen een zender.

Wie weet raad?
En welke bedoel je DVB-T of C? Stel je vraag wat duidelijker, bij digitenne staat de antenne onder spanning heb je een converter gehaald?

• Blackraven
Madou schreef op zondag 25 januari 2009 @ 11:14:
[...]
Ben erg benieuwd of je m dinsdag daadwerkelijk krijgt...
Het antwoord is ja :+
Hij staat nu aan met de alphacrypt icm Ziggo, installeren ging in 1x goed (dank zij de aanwijzingen hier op het forum _/-\o_ )
Nu nog even een beetje de settings tweaken.

• Justawitte
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
Logged schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 16:48:
[...]

Grrr, ik wou dat ik dit gister geweten had -O- Dan was ik wel ff bij de mediamarkt gaan kijken, ik zit nou al ruim 3 weken te wachten tot dat ding eindelijk eens een keer ergens op voorraad komt :X
Blijkbaar is de actie er morgen weer: mrc16 in "[Aanbiedingen] LCD & Plasma TV's - Deel 4"

Dan zou de informatie op de site van Mediamarkt incorrect zijn? :? :{ Daar staan de LCD tv's alleen voor dag 1 :{

[Voor 9% gewijzigd door Logged op 27-01-2009 21:09]

• Trishul
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 28-11 13:09
Ik heb zelf inmiddels al 3 maanden de kdl26v4500 en ben er erg tevreden over, maar wat zou ik eigenlijk nodig moeten hebben om de free to air digitale zenders te kunnen bekijken? Mijn tv heeft een ingebouwde DVB-T en DVB-C tuner (zowel sd als hd) Alvast bedankt.

• Loekie
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 02-12 16:38
Logged schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 21:07:
[...]

Dan zou de informatie op de site van Mediamarkt incorrect zijn? :? :{ Daar staan de LCD tv's alleen voor dag 1 :{
Als ik daar kijk staat dat er op 28-01-2009 alle LCD en plasma TV's zonder BTW toeslag weggaan.....
Alle andere acties ook trouwens....

specs

Loekie schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 21:41:
[...]

Als ik daar kijk staat dat er op 28-01-2009 alle LCD en plasma TV's zonder BTW toeslag weggaan.....
Alle andere acties ook trouwens....
WTF? Het is veranderd!! :') Nou, mooi, morgen even naar de MM dan :P

• Blackraven
Trishul schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 21:28:
Ik heb zelf inmiddels al 3 maanden de kdl26v4500 en ben er erg tevreden over, maar wat zou ik eigenlijk nodig moeten hebben om de free to air digitale zenders te kunnen bekijken? Mijn tv heeft een ingebouwde DVB-T en DVB-C tuner (zowel sd als hd) Alvast bedankt.
een antenne voor het digitenne signaal, of een werkende kabelaansluiting?
Neem aan dat je een analoge kabelaansluiting hebt, gezien je vraagstelling, dan kun je hem gewoon eens digitaal laten scannen met de juiste net.ID en freq.
Ik heb overigens ergens een post gelezen van iemand die een CAM in z'n tv moest stoppen voordat de tv de FTA zenders wilde scannen.

• Xylexis

Xylexis

Ik heb afgelopen zaterdag de KDL-40z4500 besteld bij koopjeskampioen.nl en kreeg dinsdag ochtend een telefoontje dat ze hem woensdags zouden komen brengen :D.
So far so good, nu maar hopen dat de doos niet in tweeen aankomt ofzo :p.
Ik heb al eens eerder gehad dat ik ook een refurbished item kreeg die als nieuw aangeboden werd.
Hopen dat ik nu meer geluk heb en dat er geen problemen zijn zoals clouding of defecte pixels ofzo.
Fingers crossed.
Kan niet wachten tot vanavond. Er moet toch gewerkt worden.
Ik laat wel weten hoe het afloopt.

Gr Xyl

Ik ben vandaag bij de Mediamarkt Utrecht geweest. De 40W4500 kost daar 1449 inclusief btw, ze hebben ze alleen niet op voorraad.. Je kan wel reserveren en de tv met de prijs van de btw actie (=1225) kopen, maar dan zit je dus wel al gauw 2 weken te wachten op je scherm, en misschien nog wel langer gezien de problemen bij Sony.

Uiteraard is de TV met btw actie nogsteeds duurder dan bij een aantal internetwinkels.. Ik heb het dus niet gedaan :) De mediamarkt in Rotterdam heeft misschien nog 1 toestel staan dat geen showmodel is voor dezelfde prijs..

[Voor 10% gewijzigd door Logged op 28-01-2009 11:35]

• Xylexis

Xylexis

Ik heb de KDL-40z4500 voor 1665,- euries.
En dat is dus incl verzendkosten en 5 jaar extra garantie certificaat van Sony.
Beat that mediamarkt.

Gr Xyl

• WidgetTWW
Xylexis schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 11:50:
Beat that mediamarkt.

Gr Xyl
BIj Sony Oekraine zeker, 8)7 ?, vertel dan ook waar, dan hebben wij er ook wat aan...

• MadBear
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 15:01

MadBear

BOE :)

Logged schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 11:34:
Ik ben vandaag bij de Mediamarkt Utrecht geweest. De 40W4500 kost daar 1449 inclusief btw, ze hebben ze alleen niet op voorraad.. Je kan wel reserveren en de tv met de prijs van de btw actie (=1225) kopen, maar dan zit je dus wel al gauw 2 weken te wachten op je scherm, en misschien nog wel langer gezien de problemen bij Sony.

Uiteraard is de TV met btw actie nogsteeds duurder dan bij een aantal internetwinkels.. Ik heb het dus niet gedaan :) De mediamarkt in Rotterdam heeft misschien nog 1 toestel staan dat geen showmodel is voor dezelfde prijs..
Volgens mij is de 40W4500 slecht leverbaar momenteel. Bijna alle internetshops hebben m momenteel ook niet op voorraad..

• paella
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 14:20
Xylexis schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 11:50:
Beat that mediamarkt.

Gr Xyl
Zoals eerder in dit topic: Bij megapool.nl staat ie voor 1649 en daardoor kreeg ik 'm bij BCC mee voor 1849, maar kreeg ik 200 terug van Sony. Geen vage internetshop dus en iig een winkel waar ik gewoon terecht kan.

No production networks were harmed during this posting

• Exirion
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 17:17

Exirion

Gadgetfetisjist

paella schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 12:33:
Zoals eerder in dit topic: Bij megapool.nl staat ie voor 1649 en daardoor kreeg ik 'm bij BCC mee voor 1849, maar kreeg ik 200 terug van Sony. Geen vage internetshop dus en iig een winkel waar ik gewoon terecht kan.
Hoezo winkel? Bij mijn weten is Megapool alweer een paar jaar failliet en zijn de winkels overgenomen door Harense Smid. Megapool.nl is volgens mij toch echt gewoon een webshop.

Edit: never mind, je hebt 'm dus van BCC :)

[Voor 4% gewijzigd door Exirion op 28-01-2009 12:55]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

MadBear schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 12:22:
[...]

Volgens mij is de 40W4500 slecht leverbaar momenteel. Bijna alle internetshops hebben m momenteel ook niet op voorraad..
Ja, Sony heeft iets flink verkloot :Y Ik vind het maar kut, ik probeer nu al bijna een maand zon scherm te krijgen..

• Joop
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 10:11

• onlysony
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 03-01-2011
Vinneh schreef op woensdag 17 december 2008 @ 16:47:
[...]

Dit schijnt dus ook in de UK gebruikelijk te zijn. Dit las ik op de hdtvtest.co.uk site als reactie:

[...]

:N
8)7
dit klopt want ik ben vandaag naar BCC geweest voor de Sony KDL-40W4500 en hij gaf aan dat het maar 1499 euro kost. Ik gaf hem aan ik wil graag gebruik maken van de laagste prijsgarantie want ik heb op internet zelfde type LCD veel goedkoper gezien. Hij gaf opeens aan dat het eigenlijk een andere type is namelijk Sony KDL-40W4720 en daarom kan hij niet met de prijs omlaag gaan. Ik vroeg aan de verkoper wat is het verschil dan? ik zie geen verschil. Hij gad aan dat Sony KDL-40W4500 blauwe tintjes in de kleur is verwerkt en dat Sony KDL-40W4720 een mooiere kleur heeft. Ik heb besloten toch om via het internet te halen want wat de winkels proberen de klanten te misleiden.

• Deef_K
Internet gaan ze niet in mee plus dat het 't zelfde model moet zijn. Wellicht reken jij je zelf iets te rijk.

• Alper587
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 24-09-2020
onlysony schreef op zondag 01 februari 2009 @ 02:48:
[...]

8)7
dit klopt want ik ben vandaag naar BCC geweest voor de Sony KDL-40W4500 en hij gaf aan dat het maar 1499 euro kost. Ik gaf hem aan ik wil graag gebruik maken van de laagste prijsgarantie want ik heb op internet zelfde type LCD veel goedkoper gezien. Hij gaf opeens aan dat het eigenlijk een andere type is namelijk Sony KDL-40W4720 en daarom kan hij niet met de prijs omlaag gaan. Ik vroeg aan de verkoper wat is het verschil dan? ik zie geen verschil. Hij gad aan dat Sony KDL-40W4500 blauwe tintjes in de kleur is verwerkt en dat Sony KDL-40W4720 een mooiere kleur heeft. Ik heb besloten toch om via het internet te halen want wat de winkels proberen de klanten te misleiden.
Het zijn oplichters bij BCC. De ene keer zeggen ze dat het dezelfde type is en de andere keer is het weer een andere model. Dat hebben ze ook tegen mij gezegd. BCC = service is echt om te huilen en bestaat voor 80% uit leugens. De laagsteprijs garantie is alleen geldig bij de door hun geselecteerde winkels (Officieel). (o.a. wehkamp enz) Soms hebben ze het niet eens over deze regel en accepteren ze een andere winkel. Ze weten niet wat ze willen bij BCC.

• LennyLL
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 29-11 21:38
Deze moet nog gesloten worden, er is al een nieuw topic.

• Koeitje
  • Laatst online: 16:11

Koeitje

Back-up tiems now?

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee