Hoi, na best veel gelezen te hebben in forums zoals dit. (bedankt voor al de info

)
Heb ik vooralsnog 2 LCD's op het oog.
De Samsung LE-52A756 en de Sony KDL-52Z4500 (ik zit op 5,5 á 6 meter van de tv, vandaar 52)
Ik vind het moeilijk om tussen deze twee te kiezen en zelfs na het lezen van allerlei toppics blijf ik een paar vragen houden. Misschien dat jullie een aantal antwoorden hebben.
De Samsung heeft een goede basis, voor een scherpere prijs, maar de Sony heeft voor zo’n EUR 500 meer prijs een aantal extra leuke functies

en 1 HDMI minder

. Ik vraag me alleen af of deze functies de meerprijs waard zijn. Ik noem er een paar op.
- 200Hz, mijn gevoel zegt dat het dus niet anders kan dan dat dit een beter beeld zal geven dan 100Hz? Ik lees hier verschillend dingen over… wat denken jullie.
- Voice zoom = Alleen stemmen volume aanpassen, zonder de achtergrond geluiden mee te verhogen. Volgens mij wel handig als je (zoals ik) soms moeite hebt met het verstaan van de dialogen. Volgens mij heeft de Samsung dit niet, of heb ik het mis?
- Een instelling die er voor zorgt dat het geluid tijdens reclames niet verhoogd wordt. Waar ik mij persoonlijk erg aan stoor. (maar tja, werk deze functie wel goed?)
- Intern DVB-C, hoewel ik nu in UPC gebied woon (UPC schijnt deze intern DVB-C niet te ondersteunen), heb ik begrepen dat er vanaf 1-2009 ook andere kabelmaatschappijen op het netwerk van UPC mogen uitzenden, waardoor deze intern DVB-C gebruikt kan gaan worden. Scheelt toch weer een kasje. Moet ik dan trouwens erop rekenen dat ik een extra cam.module moet kopen, of zit die er standaard bij?
Nog een los vraagje. Misschien horen deze vragen niet in dit forum, maar omdat ze samenhangen met mijn totale aankoop overwegingen probeer ik het toch. Ik heb nu Digitaal signaal van de schotel via een Philips DSR 2211 setupbox, deze geeft het signaal door via de scart. Is digitaal signaal via DVB-C en overgebracht via HDMI nu “veel” beter dan mijn digitale signaal via de schotel en overgebracht naar de tv via de scart? Of maakt dat niet uit en kan ik net zo goed de schotel houden met deze setupbox, of de schotel houden in combi met een ander setupbox. (Welke setupbox zou dan beter zijn/Het schotel abn. wil ik toch wil houden ivm de camping). Is het dan verstandiger om de Samsung te keizen met een Schotel abn. of de Sony met een digitaal kabel abn.? Zijn er ook betaalbare Samsung’s of Sony modellen die een intern DVB-S aansluiting hebben.
Verder kijk ik nu veel films via een op de tv aangesloten pc, waar WMC 2005 op draait, welke zijn films krijgt via een 1gb netwerkje van een WHS. Deze pc draait nu nog via super S. Maar er zit ook een HDMI aansluiting op. Nu heb ik bij zowel de Samsung als de Sony gezien dat er een soort van netwerk aansluiting opzit. Kan ik deze beide tv’s nu rechtstreeks op de WHS server zetten en zo via mijn 1gb netwerk (HD) films kijken of blijf ik mijn HTPC nodig houden?
De hoofd vraag blijft natuurlijk, welke LCD heeft jullie voorkeur. Omdat dit een Sony forum is, kan ik misschien beter vragen: Waarom de Sony KDL-52Z4500 en niet de Samsung LE-52A756.
Hopelijk kunnen jullie me verder op weg helpen, vast bedankt voor de reacties.
ps. verwachten jullie dat deze lcd's na de kerstinkopen goedkoper worden?