[LCD TV] Sony BRAVIA (alle series) topic deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 141.968 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:10
Bij sony sorteer je de zenders via een schuifsysteem.
je kiest een zender, drukt naar rechts, gaat dan met omhoog naar de plaats waar je'm wil hebben.
En dan druk je op ok. De zender word dan op die plaats er tussen geschoven.

bovenstaande is uit mijn hoofd, maar als je er niet uitkomt, RTM :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:33
Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 18:29:
[...]
Gefeli d:)b Welk type had jij ookalweer in huis gehaald?
Ik heb de 32V4500 gekocht ;) De 32W4000, alleen dan HD Ready (ik zag het verschil niet met de 32W4000 op 2.5 meter afstand en ik ga geen 100 euro extra betalen voor lucht). In combinatie met een Sony DAV-F200 (subliem 2.1 setje met een gelikt design!) Een kleine toevoeging trouwens: het menu ziet er ook gewoon gelikt en goed uit! Nu nog een échte universele afstandsbediening, maar dat komt ooit nog wel... Ik erger me (nog) niet aan Bravia Sync (het is wel wat irritant dat je steeds eerst op de knop 'TV' moet drukken voor ik een zender kan wisselen en dan weer op dezelfde knop moet drukken om het volume te veranderen :| )

Over de AlphaCrypt die ook bij MediaMarkt (hier in de buurt ook wel hoor ;) ) te koop is, daar zit toch geen smartcard bij? Ik wil eerst weten of het nou wel of niet mogelijk is om een tweede smartcard te bestellen voor digitale televisie en hoeveel dat kost (Ziggo gaf aan dat een tweede mogelijk is - hun site geeft overigens aan dat het niet kan -, maar vergeet erbij te vermelden hoe ik deze dan moet bestellen en hoeveel mij dit op jaarlijkse of maandelijkse basis gaat kosten, winkels geven zowel aan dat het niet mogelijk is als dat het wel mogelijk is, vrij onduidelijk dus!).. En zonder smartcard, heb ik natuurlijk niets aan die alphacrypt ;( Ik ga prutsers van Ziggo wel eens even bellen (kijken of ik er door kom :+ ), kijken wat zij ervan zeggen of het nou wel of niet kan.

@Hierboven: Volgens mij gaat het zo ja, of je kan een nummer ingeven naar waar die zender heen moet (volgens mij kan dat bij mijn TV wel - een 32V4500 - en die heeft hetzelfde systeem verder dacht ik toch?).

[ Voor 19% gewijzigd door Arjan90 op 07-11-2008 11:30 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordcore
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:50
Ik heb de knoop toch maar doorgehakt: heb daarnet de 46w4500 besteld

Ik vond net een lijstje op een ander forum:

UPDATED LIST:

http://www.avforums.com/f...ic-contrast-dlna-181.html

#4007909 - manufactured in Spain 08/2008 - FAULTY (clouding) 52"W4500
#4303682 - manufactured in Spain 09/2008 - FAULTY 52"
#4000012 - manufactured in Spain 08/2008 - GOOD 52" W4500
#9301588 - manufactured in Slovenia 10/08 - GOOD 52" W4500

#4005189 - manufactured in Spain 08/2008 - FAULTY (clouding) 46" W4500
#4001499 - manufactured in Spain 09/2008 - FAULTY (clouding) 46" W4500
#4300436 - manufactured in Spain 09/2008 - GOOD 46" W4710
#4300368 - manufactured in Spain 09/2008 - ? 46" W4710
#4301568 - manufactured in Spain 08/2008 - GOOD 46"
#4300432 - manufactured in Spain 08/2008 - FAULTY (clouding) 46'' W4500
#4001104 - manufactured in Spain 09/2008 - GOOD 46" w4500
#4500012 - manufactured in Spain 07/2008 - GOOD 46" w4500
#4300035 - manufactured in Spain 08/2008 - GOOD 46" w4500

#4008328 - manufactured in Spain 10/2008 - GOOD 40" W4500
#4008239 - manufactured in Spain 10/2008 - GOOD 40" W4500
#4003965 - manufactured in Spain 08/2008 - GOOD 40" W4500
#4008172 - manufactured in Spain 10/2008 - GOOD 40" W4500
#4301453 - manufactured in Spain 09/2008 - GOOD 40" w4710
#4000957 - manufactured in Spain 08/2008 - GOOD 40" W4500/47XX
#4005333 - manufactured in Spain 08/2008 - GOOD 40" W4500/47XX
#4000789 - manufactured in Spain 08/2008 - GOOD 40" W4500
#4009526 - manufactured in Spain 08/2008 - GOOD 40" W4500
#4326658 - manufactured in Spain 09/2008 - FAULTY 40" (FLICKERING)
#4001317 - manufactured in Spain 08/2008 - FAULTY 40" (CLOUDING)
#4008273 - manufactured in Spain 10/2008 - FAULTY 40" (CLOUDING)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
Sp!tF!re schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 11:29:
[...]

Ik heb de 32V4500 gekocht ;) De 32W4000, alleen dan HD Ready (ik zag het verschil niet met de 32W4000 op 2.5 meter afstand en ik ga geen 100 euro extra betalen voor lucht). In combinatie met een Sony DAV-F200 (subliem 2.1 setje met een gelikt design!) Een kleine toevoeging trouwens: het menu ziet er ook gewoon gelikt en goed uit! Nu nog een échte universele afstandsbediening, maar dat komt ooit nog wel... Ik erger me (nog) niet aan Bravia Sync (het is wel wat irritant dat je steeds eerst op de knop 'TV' moet drukken voor ik een zender kan wisselen en dan weer op dezelfde knop moet drukken om het volume te veranderen :| )

Over de AlphaCrypt die ook bij MediaMarkt (hier in de buurt ook wel hoor ;) ) te koop is, daar zit toch geen smartcard bij? Ik wil eerst weten of het nou wel of niet mogelijk is om een tweede smartcard te bestellen voor digitale televisie en hoeveel dat kost (Ziggo gaf aan dat een tweede mogelijk is - hun site geeft overigens aan dat het niet kan -, maar vergeet erbij te vermelden hoe ik deze dan moet bestellen en hoeveel mij dit op jaarlijkse of maandelijkse basis gaat kosten, winkels geven zowel aan dat het niet mogelijk is als dat het wel mogelijk is, vrij onduidelijk dus!).. En zonder smartcard, heb ik natuurlijk niets aan die alphacrypt ;( Ik ga prutsers van Ziggo wel eens even bellen (kijken of ik er door kom :+ ), kijken wat zij ervan zeggen of het nou wel of niet kan.

@Hierboven: Volgens mij gaat het zo ja, of je kan een nummer ingeven naar waar die zender heen moet (volgens mij kan dat bij mijn TV wel - een 32V4500 - en die heeft hetzelfde systeem verder dacht ik toch?).
de 2de smartcard kan je gewoon kopen in de winkel. En dan de kaart aanmelden bij ziggo onder je huidige abbonement. kost dus eenmalig 29.95 euro ;)

Als een alphacrypt koopt krijg je hier geen smartcard bij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Dankje Darkchlyde! Ik heb net hetzelfde gehoord van Ziggo zelf (binnen 1 minuut aan de lijn! Da's beter dan 3 weken doen over een klein antwoord over de e-mail..), ik kan inderdaad zo'n kaart kopen via Dixons of Mediamarkt of op internet ergens, ga ik dus even naar kijken!

Ik ben alleen wat huiverig i.v.m. het feit dat die AlphaCrypt officieel niet ondersteund wordt en dat ik niet weet hoelang het nog blijft werken (en ik heb geen zin in 150 euro uitgeven voor een AC + Smartcard als dat over een half jaar stopt met werken). Goed, binnenkort maar even naar Dixons/Mediamarkt of natuurlijk naar die internetwinkel. Komt allemaal wel goed (ik vraag me toch wel af hoe de beeldkwaliteit in digitaal is, momenteel analoog met een lijn die langer dan 10 meter is, dus dan heb je gewoon kwaliteitsverlies :) )

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
@Sp!tF!re: Op marktplaats staan ook wat smartcards te koop.

Die alpha crypt werkt ook prima met digitenne en dat kan een dergelijk sony toestel ook aan, dus weggegooid geld is het nooit. Eventueel satteliet is ook mogelijk maar dat is afhankelijk van de coderingen.

Als ziggo het compleet vernaggeld bij de klanten dan kun je ze in ieder geval terugpesten door op te zeggen en wat anders te gaan gebruiken.

Echt HD kijk je toch met een hd-speler of blueray en niet dat 720p opgeleukte "HD" tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Digitenne ben ik geen fan van ;) Zou ik ook niet snel gebruiken. Het nadeel van het opzeggen is dat Ziggo eigenlijk de enige echte aanbieder is die voor mij reeël is, Digitenne is dat niet en om eerlijk te zijn heb ik nooit gekeken naar Sateliet (wellicht een optie als ik op mezelf woon, ik woon nog thuis). Dus, zelfs dan heb ik alsnog mijn AlphaCrypt voor niets gekocht en het is voor mij geen kleine investering (de TV kostte al een boel en ik heb ook nog een rijbewijs die ik moet halen, prioriteiten prioriteiten...)

Met je laatste punt ben ik het overigens niet helemaal eens, ik kijk nu analoog en het verschil met beneden (digitaal, en ook daar beneden zie ik het verschil tussen analoog en digitaal heel goed) is toch wel fors hoor! Je merkt veel verschil in scherpte en ook wat in ruis (niet veel omdat mijn vader vrij goede kabels heeft liggen die de ruis tot een minimum beperken voor analoog beeld). Tuurlijk, echt HD krijg je met een HD speler of BluRay, maar ik kan toch geen echt HD kijken (HD Ready TV) ;) Echt HD krijg ik gewoon via mijn laptop :)

Er is nog iets wat me opvalt, DVD's lijken er bij mij veel beter uit te zien dan beneden (veel scherper). Mijn vader heeft de boel van een DVD speler aangesloten op component en ik heb een set die upscaling naar 1080P gebruikt (maakt dat echt zo'n verschil, zelfs bij upscaling?). Nou heb ik de TV's niet naast elkaar gehad om te vergelijken hoor, maar het viel me wel op. Aan de andere kant is hij met de laptop ook wat scherper, dus misschien is de TV toch ook wel gewoon een stuk beter (toch 4-5 jaar nieuwer). Beide 32" overigens en ongeveer dezelfde afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
Sp!tF!re schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 12:04:
Digitenne ben ik geen fan van ;) Zou ik ook niet snel gebruiken. Het nadeel van het opzeggen is dat Ziggo eigenlijk de enige echte aanbieder is die voor mij reeël is, Digitenne is dat niet en om eerlijk te zijn heb ik nooit gekeken naar Sateliet (wellicht een optie als ik op mezelf woon, ik woon nog thuis). Dus, zelfs dan heb ik alsnog mijn AlphaCrypt voor niets gekocht en het is voor mij geen kleine investering (de TV kostte al een boel en ik heb ook nog een rijbewijs die ik moet halen, prioriteiten prioriteiten...)

Met je laatste punt ben ik het overigens niet helemaal eens, ik kijk nu analoog en het verschil met beneden (digitaal, en ook daar beneden zie ik het verschil tussen analoog en digitaal heel goed) is toch wel fors hoor! Je merkt veel verschil in scherpte en ook wat in ruis (niet veel omdat mijn vader vrij goede kabels heeft liggen die de ruis tot een minimum beperken voor analoog beeld). Tuurlijk, echt HD krijg je met een HD speler of BluRay, maar ik kan toch geen echt HD kijken (HD Ready TV) ;) Echt HD krijg ik gewoon via mijn laptop :)

Er is nog iets wat me opvalt, DVD's lijken er bij mij veel beter uit te zien dan beneden (veel scherper). Mijn vader heeft de boel van een DVD speler aangesloten op component en ik heb een set die upscaling naar 1080P gebruikt (maakt dat echt zo'n verschil, zelfs bij upscaling?). Nou heb ik de TV's niet naast elkaar gehad om te vergelijken hoor, maar het viel me wel op. Aan de andere kant is hij met de laptop ook wat scherper, dus misschien is de TV toch ook wel gewoon een stuk beter (toch 4-5 jaar nieuwer). Beide 32" overigens en ongeveer dezelfde afstand.
gewoon een alphacrypt kopen. Is de moeite echt waard. En wat er in de toekomst gaat gebeuren weet je nooit. Je kan beter genieten van wat je hebt ;-)

edit:
is het trouwens de moeite om je alpacrypt te updaten?
ik zit nu op 3.12 en de actuele versie is 3.16.
Zap snelheid was iets verbeterd, en verder was alles hetzelfde, toch?
Is het verschil merkbaar?

[ Voor 5% gewijzigd door DarkChylde op 07-11-2008 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:06
Ik heb sinds gister een Alphacrypt Classic met 3.12(volgende week 3.17) + Ziggo smartcard in mijn 32W4000, had de zenders al opgezocht voor ik hem erin stak en hij vond 260 zenders. Werkt nu perfect op Ned 1, 2 en 3 na die het ene moment perfect werken en het volgende moment met een zwak signaal te kampen hebben, heb mijn antenne versterker al op zijn hoogst gezet en hielp wel iets maar blijft nog een beetje raar. Voor de rest de Automatische services maar uitgezet en morgen maar eens aan de zenderindeling begonnen.

Is Discovery HD trouwens 1080i? Hij lijkt wat onscherp tijdens PAN's maar er staat enkele dat het 1080 is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
@RCTworld, ik heb ergens gelezen dat 1080p niet ondersteund wordt wegens te hoge bandbreedte, dus dan is het inderdaad 1080i (of 720p). De capaciteit is er nog niet voor 1080p, komt nog wel! :)

Was het overigens veel werk om het werkend te krijgen of was het vrij simpel?

[ Voor 17% gewijzigd door Arjan90 op 07-11-2008 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper587
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:50
Satch schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 09:04:
[...]

Clouding is alleen te repareren als Sony er een ander paneel in komt schroeven. Dit doen ze alleen voor winkels die een service-contract hebben met Sony. En dat zijn dus niet de BCC en mediamarkt o.i.d, maar de duurdere/betere zaken. ;)
Klinkt raar. Dus als ik een TV van de BCC of mediamarkt koop, en binnen de door hun bepaalde periode (14 dagen) niet omruil zit ik met een defecte TV? Dus ook Sony gaat zijn eigen defecte product niet herstellen? Beetje vaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Alper587 schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 16:16:
[...]
Klinkt raar. Dus als ik een TV van de BCC of mediamarkt koop, en binnen de door hun bepaalde periode (14 dagen) niet omruil zit ik met een defecte TV? Dus ook Sony gaat zijn eigen defecte product niet herstellen? Beetje vaag...
Dat komt omdat het een geaccepteerd nadeel is van LCD-tv's. Net zoals dode pixels tot op bepaalde hoogte ook bij LCD panelen hoort. Met 1 dooie pixel zal sony ook niks aan je tv gaan doen. Omdat er gewoon marges op het product zitten qua defecten. Als je het bij een goede winkel koopt zullen ze er echter alles aan doen om je tevreden te houden. Een mediamarkt kan dit niet vanwege de lagere marges en kan dus Sony niet vragen om bij iemand thuis een tv te gaan repareren. Ze kunnen alleen de tv omruilen en naar Sony terugsturen. Een goede winkel kan het vanwege zo'n service contract wel. Dat is althans mijn ervaring. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Satch schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 16:25:
[...]

Dat komt omdat het een geaccepteerd nadeel is van LCD-tv's. Net zoals dode pixels tot op bepaalde hoogte ook bij LCD panelen hoort. Met 1 dooie pixel zal sony ook niks aan je tv gaan doen. Omdat er gewoon marges op het product zitten qua defecten. Als je het bij een goede winkel koopt zullen ze er echter alles aan doen om je tevreden te houden. Een mediamarkt kan dit niet vanwege de lagere marges en kan dus Sony niet vragen om bij iemand thuis een tv te gaan repareren. Ze kunnen alleen de tv omruilen en naar Sony terugsturen. Een goede winkel kan het vanwege zo'n service contract wel. Dat is althans mijn ervaring. :)
Wat gedeeltelijk onzin is. Elke MM heeft de mogelijkheid om je product binnen twee weken met om te ruilen met een ander exemplaar. Hij moet dan alleen wel voorradig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 18:16:
[...]

Wat gedeeltelijk onzin is. Elke MM heeft de mogelijkheid om je product binnen twee weken met om te ruilen met een ander exemplaar. Hij moet dan alleen wel voorradig zijn.
sterker nog het is volledig onzin. Wellicht gebaseerd op het feit dat de duurdere vakzaak meer voor kun klanten willen/kunnen doen, maar de service afwikkeling bij Sony is exact hetzelfde. Sterker nog, wettelijk mag Sony daar niet eens onderscheid in maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 18:16:
[...]

ik beweer ook niet dat de MM dat niet kan. Misschien had ik het wat onduidelijk geformuleerd.
Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 21:35:
[...]

sterker nog het is volledig onzin. Wellicht gebaseerd op het feit dat de duurdere vakzaak meer voor kun klanten willen/kunnen doen, maar de service afwikkeling bij Sony is exact hetzelfde. Sterker nog, wettelijk mag Sony daar niet eens onderscheid in maken.
Tuurlijk mag Sony daar wel onderscheid in maken. Als een winkel met Sony een contract/afspraak heeft om reparaties bij mensen thuis te verrichten.. Ik zou graag het wetsartikel van je willen zien waarin dat verboden wordt. Jullie hoeven me verder niet te geloven hoor. Feit blijft sowieso dat een betere hifi zaak gewoon stukken meer moeite voor je doet omdat ze je als klant willen houden. Als je dus absoluut geen zin in clouding hebt is het aan te raden om je tv daar te kopen. Kost wat meer maar daar staat dan ook echte service tegenover. *vraag dan natuurlijk wel altijd na hoe de winkel tegenover dit probleem en de afhandeling daarvan staat* :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:44
Oke, binnenkort ga ik voor in mijn huisje een nieuwe set aanschaffen. deze set zou bestaan uit:

-46W4500 TV
-PS3 voor blueray/gaming
-STR-DA3300ES ( http://www.sony.nl/produc...ema-receiver/str-da3300es )
-5.1 boxenset (weet nog niet welke precies)

Mijn grote vraag is nu eigenlijk, als ik alles zoals nu van sony neemt, heb ik dan maar 1 afstandsbediening nodig voor algemeen gebruik, heb namelijk geen zin in 4 afstandbedieningen om de zooi aan te sturen. (met gebruik van de ingebouwde decoder en eventueel een sony BDspeler als de PS3 er niet mee overweg kan)

Mochten er mensen zijn die van mening zijn dat deze set niet aan te raden is sta ik open van argumentatie en suggesties.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit zelf te denken om zo'n Logitech Harmony ding te halen, want anders zou ik 5 afstandsbedieningen hebben liggen :') Is toch wel netjes om het allemaal met 1 ding te doen :Y
Nordcore schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 11:36:
Ik heb de knoop toch maar doorgehakt: heb daarnet de 46w4500 besteld

Ik vond net een lijstje op een ander forum:

UPDATED LIST:
Dus met 33% van de schermen van Sony zijn er problemen :{ Da's nogal wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 00:17:
Ik zit zelf te denken om zo'n Logitech Harmony ding te halen, want anders zou ik 5 afstandsbedieningen hebben liggen :') Is toch wel netjes om het allemaal met 1 ding te doen :Y
Precies ja, vaak zie je op de afstandsbediening wat knoppen, met receiver, dvd etc.. Hoop dus dat als je alles van sony haalt je dus met je tv afstandbediening de hele reutemeteut kan aansturen :P En in zo een harmony geval heb ik dus geen zin, kost me weer een hoop geld, en ik heb ermee gespeeld en vond het meer een gadget dan een hoogwaardige afstandsbediening...

[ Voor 15% gewijzigd door Rene op 08-11-2008 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 14-09 07:41
Iemand ervaring met een KDL-26e4000? Ik zoek iets voor in de slaapkamer.......

De harmony is naast een gadget natuurlijk ook een AB :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23:33
peugeot206gt schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 00:32:
[...]

Precies ja, vaak zie je op de afstandsbediening wat knoppen, met receiver, dvd etc.. Hoop dus dat als je alles van sony haalt je dus met je tv afstandbediening de hele reutemeteut kan aansturen :P En in zo een harmony geval heb ik dus geen zin, kost me weer een hoop geld, en ik heb ermee gespeeld en vond het meer een gadget dan een hoogwaardige afstandsbediening...
Versterker en TV zal wel goed gaan, maar de PS3 niet. Er is wel een officiële afstandsbediening voor de PS3, maar die werkt met Bluetooth. Ook met een Logitech Hamony kan je de PS3 daarom niet bedienen. Er zijn wel een paar infrarood receivers voor de PS3 op de markt, maar die hebben allemaal nog wel wat nadelen.

Edit: Ik heb zelf trouwens ook een Harmony (de 885) en dat werkt echt heel goed hoor! Zeker meer als "een gadget" het is een erg functioneel apparaat!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/productsurvey/7029/5485.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Joop op 08-11-2008 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Joop schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 10:17:
[...]

Versterker en TV zal wel goed gaan, maar de PS3 niet. Er is wel een officiële afstandsbediening voor de PS3, maar die werkt met Bluetooth. Ook met een Logitech Hamony kan je de PS3 daarom niet bedienen. Er zijn wel een paar infrarood receivers voor de PS3 op de markt, maar die hebben allemaal nog wel wat nadelen.

Edit: Ik heb zelf trouwens ook een Harmony (de 885) en dat werkt echt heel goed hoor! Zeker meer als "een gadget" het is een erg functioneel apparaat!

[afbeelding]
haha, oke, zal het deels terugnemen dan, dat de harmony slechts en gadget is, :D toen ik hem gebruikte merkte ik dat de basisfuncties eigenlijk wel goedgingen, maar dat je voor verdere handelingen gelijk in de submenus moest duiken. Anyway, ik begrijp dus dat versterker en tv goedgaan, PS3 niet, dan zal ik hoogstwaarschijnlijk een sony BD speler kopen zodat ook deze op dezelfde afstandsbediening gaat :P

Heeft iemand thuis toeallig dezelfde tv set en receiver combinatie? ben namelijk benieuwd wat de ervaringen hiermee zijn. (zie paar post omhoog voor specs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Sp!tF!re schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 15:03:
@RCTworld, ik heb ergens gelezen dat 1080p niet ondersteund wordt wegens te hoge bandbreedte, dus dan is het inderdaad 1080i (of 720p). De capaciteit is er nog niet voor 1080p, komt nog wel! :)

Was het overigens veel werk om het werkend te krijgen of was het vrij simpel?
Dat dacht ik idd ook al, al lijkt dat probleem er bij Eurosport HD niet te zijn welke ook in een 1080 uitzend :P

Erg moeilijk was het niet, ik had de tv eerst zonder CAM laten scannen en toen vond ie gelijk 260 zenders, automatische update services uitgezet. Alphacrypt Classic 3.12 gekocht(wordt volgende week geupgrade naar 3.17) & tweede Ziggo Smartcard, erin gestopt toen hij uitstond en toen ik hem aanzette kon ik gelijk Digitaal TV kijken. Enige problemen treden op bij Ned 1, 2 en 3(problemen met signaalsterkte) en Sport 1 HD(heb ik volgens de decoder geen abbo voor, terwijl je de eerste 2 weken alles zou moeten kunnen ontvangen). Voor de rest werkt het perfect gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkChylde schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 10:39:
[...]

Bij sony sorteer je de zenders via een schuifsysteem.
je kiest een zender, drukt naar rechts, gaat dan met omhoog naar de plaats waar je'm wil hebben.
En dan druk je op ok. De zender word dan op die plaats er tussen geschoven.

bovenstaande is uit mijn hoofd, maar als je er niet uitkomt, RTM :P
Thanx! Thanx! Thanx! Bedankt van je tip! :P
En ik nam een gokje door zelf te uitzoeken... Aha, opgelost! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan_el
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-01 17:55
Is de het de meerprijs van 100 waard om een 32W4000 aan te schaffen i.p.v. een 32V4500?
Voor zover ik zie is het enige verschil dat de W full HD is en de V HD-ready. Aangezien ik dat verschil waarschijnlijk toch niet zie...als ze het maar doen met een Alphacrypt kaart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stefan_el schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 15:32:
Is de het de meerprijs van 100 waard om een 32W4000 aan te schaffen i.p.v. een 32V4500?
Voor zover ik zie is het enige verschil dat de W full HD is en de V HD-ready. Aangezien ik dat verschil waarschijnlijk toch niet zie...als ze het maar doen met een Alphacrypt kaart :)
Mwa ik zou dan fullhd pakken. Zeker als je denkt mss een pc aan te sluiten of 1 of ander console ding ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook getwijfeld en ben toch voor de W4000 (W4210, zelfde model) gegaan. Je ziet het verschil wel degelijk maar hoe verder je er vanaf ziet hoe minder dat verschil wordt. Ik heb hem vooral gekocht omdat ik achteraf geen spijt wil hebben van mijn aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan_el
Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 16:15:
[...]

Mwa ik zou dan fullhd pakken. Zeker als je denkt mss een pc aan te sluiten of 1 of ander console ding ofzo :P
zou wel leuk zijn om af en toe als monitor te gebruiken voor een macbookje, dus dan is het verschil wel lekker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Check mijn posts iets erboven, ik heb ze naast elkaar gehad en kon het verschil niet écht waarnemen (ja bij stilstaand beeld een beetje, maar bij bewegend beeld kon ik het verschil écht niet zien en ik ben daar toch redelijk kritisch in). Beide zouden het moeten doen met een Alphacrypt (enige verschil tussen de tv's is inderdaad Full HD of HD Ready).

Succes met je keuze en lees mijn verhaaltjes maar even door als je wat meer wilt weten, ik ben er in ieder geval heel tevreden mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik m'n 40W4500 zap, merk ik dat ieder zender niet dezelfde beeldformaat heeft staan. Daar moest ik steeds een juiste beeldformaat instellen, afhandelijk wat voor programma op staat.
Hebben jullie dat ook? Zo nee, hoe krijgen jullie het voor elkaar om dezelfde beeldfornaat te vaststellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan_el
Sp!tF!re schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 19:43:
[...]

Check mijn posts iets erboven, ik heb ze naast elkaar gehad en kon het verschil niet écht waarnemen (ja bij stilstaand beeld een beetje, maar bij bewegend beeld kon ik het verschil écht niet zien en ik ben daar toch redelijk kritisch in). Beide zouden het moeten doen met een Alphacrypt (enige verschil tussen de tv's is inderdaad Full HD of HD Ready).

Succes met je keuze en lees mijn verhaaltjes maar even door als je wat meer wilt weten, ik ben er in ieder geval heel tevreden mee!
heel erg bedankt voor je reactie! gezien het prijsverschil wordt het toch het 'budget' model :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtratT
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-05-2017
Verwijderd schreef op maandag 10 november 2008 @ 08:41:
Als ik m'n 40W4500 zap, merk ik dat ieder zender niet dezelfde beeldformaat heeft staan. Daar moest ik steeds een juiste beeldformaat instellen, afhandelijk wat voor programma op staat.
Hebben jullie dat ook? Zo nee, hoe krijgen jullie het voor elkaar om dezelfde beeldfornaat te vaststellen?
Dit kan je instellen in één van de instellingenmenu's. Standaard kiest de TV automatisch het beste formaat. Voor breedbeeld instellingen wordt meestal ingesteld op "wide" wat de juiste keuze is. Voor 4:3 uitzendingen gaat dit niet altijd goed. In dat geval kies ik handmatig een andere optie.

Je kan in het menu echter ook i.p.v. "auto" voor een vaste instelling kiezen. Op zich niet zo handig volgens mij omdat de zenders en soms uitzendingen per zender op verschillende formaten worden uitgezonden.

Mijn ervaring geldt overigens alleen voor de digitale zenders via de ingebouwde DVB-C tuner.

Met mijn pioneer DVR-630 Harddisk recorder (aangesloten via Component, omdat dit ding geen HDMI heeft) lukt het mij maar niet om voor opgenomen programma's de juist stand voor het TV-formaat te vinden. De instelling "smart" voldoet nog het beste, maar het getoonde beeld is niet helemaal identiek aan het oorspronkelijk opgenomen beeld.

[ Voor 3% gewijzigd door XtratT op 10-11-2008 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhox1979
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-09 13:09
Nog een oude promo-probleem voor de Sony klanten in België:

Je had destijds (zomer 2008) een promo dat je gratis zo'n mini-cooler kreeg.
Tegelijkertijd was er een promo van een USBstick.
Nu had ik vooraf reeds gevraagd of ik deze promo's kon combineren en ik kreeg een positief antwoord.
Ook andere leden hier, kregen beide promo's.
Terwijl er toch op het promovignet te lezen stond dat promo's niet cummuleerbaar zijn.

Nu vraag ik na héél veel mailtjes zenden waar m'n mini-cooler blijft (USBstick heb ik reeds ontvangen) en zeggen ze me dat ik maar aan 1 promo mee kon doen.

Heeft iemand hier nog problemen mee (of net niet)...?
Net bericht terug gehad van Sony, dat NIEMAND 2 promo's kon en heeft ontvangen toen!
Maar ik las hier een tijd geleden dat er wel mensen waren, is er nog iemand aanwezig hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 16:37:
[...]

Ik heb ook getwijfeld en ben toch voor de W4000 (W4210, zelfde model) gegaan. Je ziet het verschil wel degelijk maar hoe verder je er vanaf ziet hoe minder dat verschil wordt. Ik heb hem vooral gekocht omdat ik achteraf geen spijt wil hebben van mijn aankoop.
Heb jij ook last van extreme ghosting? in alle scene's met snel bewegende beelden met felle kleuren zie ik een enorme na waas vergeleken met mijn Philips LCD TV... Of ben ik de enige met dat probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan_el
Mijn bevindingen over 2 Bravia's:

Het is de 32V4500 geworden en ik kan alleen vergelijken met de 32L4000 en dan moet ik zeggen dat het verschil wel erg goed merkbaar is. Het beeld is veel scherper en waar de L4000 bij bewegende beelden een beetje wazig randjes (vooral rondom gezichten van mensen) creeërt, houdt de V4500 het superstrak (helemaal natuurlijk bij de HD-kanalen)

Met Alphacrypt kaart werkt het supergoed. Zappen gaat retesnel dus je krijgt de programmainfo boven in beeld direct te zijn, wat er ook erg strak uitziet. Het beeld laat zoals bekend bij digitale tv heel even op zich wachten maar mijn samsung decoder van 300 euro was beduidend langzamer.
Het installeren van de Alphacrypt kaart was té simpel. Gewoon erin doen, tv voor de eerste keer aanzetten, mijn ziggo frequenties instellen en hij had het allemaal binnen een paar minuutjes gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, het is voor mij bijna zeker ;) Gister nog even in de Sony winkel geweest, en 46" is toch echt gaver dan 40", ookal zit ik dicht bij het scherm :P Dus voor mij gaat het de 46W4500 worden :)

Wanneer denken jullie dat het het beste is om een HDTV aan te schaffen? Eind december, begin januari, of eind januari? As in: Zou er nog wat leuks gedaan worden met de prijzen in een van die tijdvakken? :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2008 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XtratT schreef op maandag 10 november 2008 @ 11:09:
[...]

Dit kan je instellen in één van de instellingenmenu's. Standaard kiest de TV automatisch het beste formaat. Voor breedbeeld instellingen wordt meestal ingesteld op "wide" wat de juiste keuze is. Voor 4:3 uitzendingen gaat dit niet altijd goed. In dat geval kies ik handmatig een andere optie.

Je kan in het menu echter ook i.p.v. "auto" voor een vaste instelling kiezen. Op zich niet zo handig volgens mij omdat de zenders en soms uitzendingen per zender op verschillende formaten worden uitgezonden.

Mijn ervaring geldt overigens alleen voor de digitale zenders via de ingebouwde DVB-C tuner.

Met mijn pioneer DVR-630 Harddisk recorder (aangesloten via Component, omdat dit ding geen HDMI heeft) lukt het mij maar niet om voor opgenomen programma's de juist stand voor het TV-formaat te vinden. De instelling "smart" voldoet nog het beste, maar het getoonde beeld is niet helemaal identiek aan het oorspronkelijk opgenomen beeld.
@XtratT, met smart-modus is idd beter te zien. Ok, bedankt XtratT,
Ik probeer dieper graven, wat inhoudt met verschillende modus, o.a. smart-modus,scherm-modus, zoom-modus, 4:3-modus, wide-modus en 14:9-modus.
Ook al weet ik niet waar ik zo'n info kan vinden, hehe... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan_el
Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 00:56:
Nou, het is voor mij bijna zeker ;) Gister nog even in de Sony winkel geweest, en 46" is toch echt gaver dan 40", ookal zit ik dicht bij het scherm :P Dus voor mij gaat het de 46W4500 worden :)

Wanneer denken jullie dat het het beste is om een HDTV aan te schaffen? Eind december, begin januari, of eind januari? As in: Zou er nog wat leuks gedaan worden met de prijzen in een van die tijdvakken? :)
Als je per see de 46W4500 wilt zou ik wachten tot eind januari ...meeste kans dat hij het goedkoopste is :P. Overigens maakt het niet echt uit wanneer je een tv koopt...prijzen dalen continu maar je moet een beetje geluk hebben dat je hem koopt net ná een prijsdaling. Mijn 32V4500 was net weer 40 euro goedkoper geworden in de week dat ik twijfelde :)
Overigens lijken die schermen in de winkel echt superklein, ik kan daar telkens weer niet over uit. IK weet dat iedereen hier massieve schermen koopt maar je groter is in mijn optiek niet altijd beter. Ik heb een 32'' op 2,5 meter afstand en vind het absoluut niet te klein, past nu beter in de kamer. En hij is dus wel retescherp nu ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik ben zeker dat ik de 46W4500 ga kopen.
Eerst nog even wachten totdat mijn Vogels Q6250 TV-Meubel binnenkomt voordat ik hem bestel.
(Mogelijk dat ik daarmee nog een prijsdaling mee kan pakken)

Nu het volgende: Ik heb een Philips HTS6510 Home Cinema Systeem en ga een Humax 9200c aanschaffen voor digitale televisie.

Wat is de Best-Practice voor het aansluiten van bovenstaande combi?
Beide apparaten via Scart op de TV of de HTS6510 via Scart op de Humax die vervolgens via Scart op de TV aangesloten wordt?
Ik moet nog wel in staat zijn om het geluid van de televisie via de boxen van het Home Cinema Systeem te laten lopen.

Graag jullie advies.

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stefan_el schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 09:18:
[...]

Als je per see de 46W4500 wilt zou ik wachten tot eind januari ...meeste kans dat hij het goedkoopste is :P. Overigens maakt het niet echt uit wanneer je een tv koopt...prijzen dalen continu maar je moet een beetje geluk hebben dat je hem koopt net ná een prijsdaling. Mijn 32V4500 was net weer 40 euro goedkoper geworden in de week dat ik twijfelde :)
Overigens lijken die schermen in de winkel echt superklein, ik kan daar telkens weer niet over uit. IK weet dat iedereen hier massieve schermen koopt maar je groter is in mijn optiek niet altijd beter. Ik heb een 32'' op 2,5 meter afstand en vind het absoluut niet te klein, past nu beter in de kamer. En hij is dus wel retescherp nu ook :)
Hoe bedoel je "per see"? Je doet het nu klinken alsof het een kutding is en ik een grote fout ga maken :P

Ja, in dat opzicht is later altijd beter natuurlijk.. Ik bedoelde meer van kerst en net na kerst is een periode waarin nog weleens gestunt wordt met prijzen, maar zouden ze dat met zo'n scherm ook doen?

En ik zit zelf ook op 2,5m, maar 32" is dan toch klein -O- 40" zou dan de juiste maat zijn, en 46" eigenlijk net iets aan de grote kant. Ik heb de maat van de tvschermen hier ook een keer in a4tjes op de grond gelegd, maar dan had ik eigenlijk net zo hard het gevoel dat 40" het net niet was. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2008 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtratT
Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 19:16:
[...]
En ik zit zelf ook op 2,5m, maar 32" is dan toch klein -O- 40" zou dan de juiste maat zijn, en 46" eigenlijk net iets aan de grote kant. Ik heb de maat van de tvschermen hier ook een keer in a4tjes op de grond gelegd, maar dan had ik eigenlijk net zo hard het gevoel dat 40" het net niet was. :)
De grootte van het scherm is erg persoonlijk. Wij zitten 3,5 mtr van het scherm af. Mijn vrouw vond 32" of maximaal 37" groot genoeg. Ik heb toch doorgezet om een 40W4500 te kopen. Ik ben er erg blij mee. 46" had qua maat aan de muur ook wel gekund. MAAR ... het contrast en de lichtopbrengst van dit toestel is zo groot. dat ik denk dat een 46" uiteindelijk to much zou zijn geweest. Bovendien ga je je bij uitzendingen van slechtere kwaliteit (zoals oude series) storen aan de onscherpte.

Wanneer ik lees dat jij 2,5 mtr. van het toestel af komt te zitten dan zou ik me nog eens bedenken voor je tot aanschaf van de 46" besluit. Met de 40" hou je ook nog eens geld in je zak.

Succes met je keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Laatst online: 22-08 10:14
Wellicht heeft hier iemand ervaringen/tips voor Sony 40W4500 / HDMI / HD-recorder ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan_el
[...]
Hoe bedoel je "per see"? Je doet het nu klinken alsof het een kutding is en ik een grote fout ga maken :P
volgens mij bedoelde ik iets anders :)

grootte van het scherm is persoonlijk...ik ben blij met 32'' en een ander met 46''. Ik denk alleen dat je op die afstand je gaat ergeren aan comedyseries op net 5 enzo...dat vind ik op een mijn tv al baggerslecht, laat staan op een 46'' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordcore
Mijn 46w4500 is net eindelijk op de zaak gearriveerd.
Om 6 uur meteen naar huis gassen en de boel aansluiten.

ik post mijn bevindingen nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ja, in dat opzicht is later altijd beter natuurlijk.. Ik bedoelde meer van kerst en net na kerst is een periode waarin nog weleens gestunt wordt met prijzen, maar zouden ze dat met zo'n scherm ook doen?

Ik zit met de kijkafstand van 4meter met de 40W4500. Is voldoende ernaar te kijken!
Ik controleerde, hoelang m'n afstand is en berekende 4 meter. Daar maakte ik de keuze tussen 32 of 40 inch. 32 inch is voor dit afstand al voldoende, maar 40 inch is gewoon perfect, ernaar te kijken!

@Logged,

Voor jouw kijkafstand is 32 inch genoeg groot om ernaar te kijken. Maar als je een grotere wilt nemen...zrl weten. ;)
Ik pik de (onderstaande) schema van Kieskeurig.nl. Missc heeft u er iets aan.

Beeldformaat .............................. Kijkafstand
37-40 inch.......................................tot 3 meter
40-42 inch.......................................tot 4 meter
42-47 inch.......................................tot 5 meter
50 inch of meer...............................vanaf 5 meter

• Nordcore
ik heb mijn 46w4500 eerder vanavond aangesloten, hij werkt als een zonnetje.
Ik heb (tot nu toe) helemaal geen nadelige effecten als clouding of strepen...

alleen is een een klein stukje van de voet stuk, ik probeer deze te ruilen.

indien ik tegen problemen aanloop horen jullie het.

• guido09
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-05 20:44
Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2008 @ 23:08:
[...]

Ik zit met de kijkafstand van 4meter met de 40W4500. Is voldoende ernaar te kijken!
Ik controleerde, hoelang m'n afstand is en berekende 4 meter. Daar maakte ik de keuze tussen 32 of 40 inch. 32 inch is voor dit afstand al voldoende, maar 40 inch is gewoon perfect, ernaar te kijken!

@Logged,

Voor jouw kijkafstand is 32 inch genoeg groot om ernaar te kijken. Maar als je een grotere wilt nemen...zrl weten. ;)

Ik houdt de volgende stelregel aan:
voor elke inch aan tv-scherm, 10cm afstand.
Dus voor een 40" scherm, 4 meter kijkafstand.

been there, done that, bought the T-shirt

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Zijn er al reviews gesignaleerd van een Z4500 model, liefst de 52Z4500? Ben vooral benieuwd naar de input lag voor games.

Tevens wat vragen over dit model wat niet ik niet in de handleiding kon vinden:
- Kun je met een universele afstandbediening (Harmony 885) direct een input kiezen, dus bijvoorbeeld naar HDMI3 zappen zonder eerst door EXT1/EXT2/HDMI1/HDMI2 te hoeven fietsen?
- Kun je met een universele afstandbediening (Harmony 885) direct de beeldmodus kiezen, dus bijvoorbeeld naar WIDE zonder eerst door 4:3/SMART/14:9 to hoeven fietsen?
- Zijn de speakers ook te verwijderen? Ik lees wel iets over verwisselbare speaker frontjes (wie bedenkt die meuk...) maar zou het liefst die helel speakerbalk er af laten omdat ik het geeluid toch via een externe versterker loopt.
- Waarom voert men een Dolby Digital Plus logo voor dit model? Kan ik namelijk niet rijmen met de handleiding die zegt dat je alleen PCM stereo (32, 44 of 48 kHz op 16, 20 of 24bit kan invoeren via HDMI. Ook kan het niet gaan over de SPDIF uitgang want daar kan geen Dolby Digital Plus over verstuurd worden (wél de core track, maar dan is het geen "plus" maar "gewoon" Dolby Digital). Hoe zit dit?
- Kun je verschillende kleurprofielen (custom presets) per input maken, dus verschillende profielen voor HDMI 1 zodat als je een AV receiver hebt met 4 inputs die op één input van de TV zit je toch voor iedere apparaat een apart kleurprofiel kunt maken?
- Doet dit model 240Hz als je een 1080p 60Hz bron aansluit?
- Kan dit model ook 1080p op 25Hz en 30Hz? De handleiding noemt alleen "1080p 24Hz" en "1080p".
- Kan dit model ook 1920x1080p via VGA? De lijst met resoluties in de handleiding lijken met nogal beperkt voor een FullHD paneel: maximaal 1360x768 en geen ondersteuning voor interlaced resoluties. Geen 1080i neem ik aan.
- Hoe kan het dat het 52inch model minder stroom gebruikt dan het 40inch model? Een foutje of is de 52inch versie écht veel zuiniger?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2008 @ 23:08:
[...]

@Logged,

32" vind ik echt te klein, da's nauwelijks een verbetering van wat ik heb. Daarnaast richt ik me met mijn toestel voornamelijk op 720p+ HD content (bluray films, xbox games), waarbij ik een klein scherm niet echt nodig heb. 40" wil ik nog wel overwegen :P Ik gebruikte zelf deze chart als referentie, gebaseerd op onder andere de THX recommended viewing distances:

http://s3.carltonbale.com/resolution_chart.html
Nordcore schreef op donderdag 13 november 2008 @ 00:15:
ik heb mijn 46w4500 eerder vanavond aangesloten, hij werkt als een zonnetje.
Ik heb (tot nu toe) helemaal geen nadelige effecten als clouding of strepen...

alleen is een een klein stukje van de voet stuk, ik probeer deze te ruilen.

indien ik tegen problemen aanloop horen jullie het.
Hoe ver zit jij van je scherm? :)

Verwijderd

@Logged,

Als je de 40 toch neemt... Zelf weten! ;)
Ik probeerde te voorstellen door op 2,5 meter naar m'n 40 staan te bekijken. Hmm, is best wel lekker ernaar te kijken. Vooral voetbal! :P
Maar dan voelt het net of jouw ogen heen en weer ronddraaien, als je kijkt.

Het gaat meer om welke je het prettigste vindt te kijken. Niet naar anderen kijken, welke ze nemen.
Succes ermee met de keus!

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2008 11:40 ]

Verwijderd

Ik probeerde de zoekfunctie gebruiken, door de antwoord op mn vraag te kunnen vinden, maar nee...

Hoe kan ik de scherm van m'n 40W4500 schoonmaken/schoonhouden...welke reiniger en waar te koop.
Jullie tips? Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2008 11:45 ]

Verwijderd

Ik heb een speciaal product gekocht (iets vloeibaar in een busje) bij Vandenborre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:55
Hoi,

ik heb sinds eergisteren een Alphacrypt Classic (v 3.16) in mijn Sony 40W4000 : geweldig, wat een verbetering zeg, dat digitale beeld !

Anyway, ik heb het volgende probleem en krijg maar geen reaktie op mijn vragen op andere forums :

Ik heb na het invoeren van de frequentie en het netwerkID (514.000 resp. 8888 voor Hoorn NH) alle kanalen keurig weten te vinden en het ziet er veelbelovend uit, MAAR :

als ik ga zappen dan kom ik veel kanalen tegen die een zwart beeld geven (ik heb de melding uitgezet, anders zou er staan : "you are not entitled...enz"). Als ik dan doorzap en weer terugga naar die zender dan heb ik ineens WEL beeld. Soms lukt dit niet in 1 keer en moet ik wel 10 keer proberen voordat ie beeld geeft.
Dit gebeurt bij willekeurige zenders, soms weer wel en soms weer niet.

De aansluitingen thuis zijn : initiele kabel gaat in een versterker. Hierop zit een splitter aangesloten waar 4 toestellen aanhangen. Een van deze kabels gaat naar de HDD recorder (ong. 5 meter) en vanaf de HDD recorder gaat de coax naar de TV. Analoog had ik storingsvrij beeld.

Het kan dus zijn dat het met de versterker / splitter te maken heeft, maar het zou net zo goed kunnen liggen aan het kaartje (ik heb begrepen dat het nogal kritisch is en dat het ene kaartje wel werkt en het andere kaartje niet), maar deze symptomen heb ik nog nergens anders gelezen.

Kan iemand mij vertellen of het nu aan het kaartje ligt en of ik er 'tig moet gaan uitproberen, of dat het misschien toch ergens anders aan kan liggen ?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:17

job

Dat klinkt als een te zwak signaal. Trek alle andere coax kabels eens uit de kabelversterker (behalve de van de tv) en probeer het nog eens. Of ga eens spelen met de stelknop van de versterker.

Ik heb ook wel eens rare dingen gekregen met een te sterk signaal. Dat wil je ook niet hebben.. en daar denk je niet zo snel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
M.v.Veelen schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 11:54:
als ik ga zappen dan kom ik veel kanalen tegen die een zwart beeld geven (ik heb de melding uitgezet, anders zou er staan : "you are not entitled...enz"). Als ik dan doorzap en weer terugga naar die zender dan heb ik ineens WEL beeld. Soms lukt dit niet in 1 keer en moet ik wel 10 keer proberen voordat ie beeld geeft.
Dit gebeurt bij willekeurige zenders, soms weer wel en soms weer niet.

De aansluitingen thuis zijn : initiele kabel gaat in een versterker. Hierop zit een splitter aangesloten waar 4 toestellen aanhangen. Een van deze kabels gaat naar de HDD recorder (ong. 5 meter) en vanaf de HDD recorder gaat de coax naar de TV. Analoog had ik storingsvrij beeld.
Klinkt als signaal problemen. Gebruik je goede kwaliteit COAX kabel, volledig metalen stekkers en kwalitatief goede versterkers, splitters en aansluitpunten? Zit er nog een apparaat, zoals bijvoorbeeld een videorecorder, voor de TV vanwaar het COAX signaal richting de TV is doorgelust?
Het kan dus zijn dat het met de versterker / splitter te maken heeft, maar het zou net zo goed kunnen liggen aan het kaartje (ik heb begrepen dat het nogal kritisch is en dat het ene kaartje wel werkt en het andere kaartje niet), maar deze symptomen heb ik nog nergens anders gelezen.
Die problemen met de AlphaCrypt waarbij de ene wel werkt en de andere niet zijn voor zover mij bekend alleen een probleem bij de 3000 series van de Sony TV. Heb je al eens geprobeerd om de versterker/splitter er tussenuit te halen en de TV rechtstreeks op het Abonnee Overname Punt (AOP) aan te sluiten?
Kan iemand mij vertellen of het nu aan het kaartje ligt en of ik er 'tig moet gaan uitproberen, of dat het misschien toch ergens anders aan kan liggen ?
Ik denk niet dat het aan de AlphaCrypt ligt. Als het signaal niet goed is dan mist de AlphaCrypt af en toe sleutel updates die nodig zijn om het signaal van de encryptie te ontdoen waardoor je bij digitale TV dan direct geen beeld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Kijk, hier heb ik wat aan. Het neigt dus toch naar de versterker / splitter. Ik zal eens rechtstreeks de boel aansluiten en kijken of dat de oplossing is.
Ik heb verder wel hoge kwaliteit kabels gekocht, juist omdat ik geen signaalverlies wilde hebben, maar het kan zijn dat de andere apparaten, versterker, splitter toch nog de bottleneck zijn.

Ik ga het dit weekend eens testen, bedankt voor zover. Ik laat het resultaat nog wel horen hier.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:55

iMars

Full time prutser

Sinds gisterochtend ben ik in bezit van een 40W4500... wat een mooi toestel! Ik zit er 3~4 meter vanaf en het kijkt heel erg prettig. ik had geen kleinere willen hebben, en denk persoonlijk ook geen grotere. (Staat alleen stoerder, maar kijkt niet prettiger, denk ik.)

Nu nog digitale tv bestellen. Heb nu 'normaal' tv van UPC, en als je er te dicht op zit is dat best wel korrelig... Op afstand merk je dat niet zo erg, maar heb mijn MacBook Pro er op aangesloten en een Full HD film afgespeeld... WOW wat een mooi beeld.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Ben het met job eens. Klinkt signaalgericht.
Probeer anders eens helemaal zonder versterker. Meteen vanaf de muur naar je TV

Edit: Spuit 11. Ondertussen al nog meer reacties met hetzelfde...

[ Voor 21% gewijzigd door Blindfold op 14-11-2008 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan_el
M.v.Veelen schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 11:54:
Hoi,

Ik had dat ook, beetje pielen aan de kabel gaf ineens wel beeld. Heb de kabel vervangen door een Hirschmann en nergens last van nu...maar pas vanmorgen gedaan dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2008 @ 11:39:
@Logged,

Als je de 40 toch neemt... Zelf weten! ;)
Ik probeerde te voorstellen door op 2,5 meter naar m'n 40 staan te bekijken. Hmm, is best wel lekker ernaar te kijken. Vooral voetbal! :P
Maar dan voelt het net of jouw ogen heen en weer ronddraaien, als je kijkt.

Het gaat meer om welke je het prettigste vindt te kijken. Niet naar anderen kijken, welke ze nemen.
Succes ermee met de keus!
Da's juist gaaf, je hebt veel meer gevoel erbij als je er echt actief naar kunt kijken :P Zo zat ik gisteravond op een 65" scherm de NHL te kijken, da's echt gaaf hoor :D Wel op wat grotere afstand dan natuurlijk, was denk ik een meter of 4, mss 5. Maarja, af en toe zie je dan wel wat lelijke randjes enzow, die je op een kleiner scherm misschien niet zou zien. Ik weet nog niet zo goed hoe irritant ik dat soort dingen precies vind :P

Iig bedankt voor je input :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Even een update.

Vandaag aan het rommelen geweest en heb het volgende gedaan :

De groene kabel die de meterkast binnenkomt verlengd met een 75 Ohm coax kabel van 10 meter (met harde kern). Deze heb ik aan elkaar getwist omdat ik geen koppelstukje had. Vervolgens aan het einde van de coax kabel een inbouwdoos aangesloten die het signaal splitst in TV en RADIO. Op de TV aansluiting heb ik een A-kwaliteit coaxkabel aangesloten en die rechtstreeks op de TV geprikt.
Resultaat was dat ik analoog een prima beeld had maar digitaal (ook na opnieuw zoeken middels een fastscan) nog steeds veel zenders niet kan bekijken. Een hardnekkig zwart beeld bij veel zenders.

Je zou dan toch bijna denken dat het niet meer aan het signaal zou liggen, maar juist aan iets anders ?

Ik had overigens met de oude aansluiting (met versterker, splitter, enz) moeite op NED1 en NED3 te bekijken en met de probeer-aansluiting (kabel door de kamer....) had ik NED1 en NED3 wel , maar dan weer NED2 niet terwijl ik die eerst weer juist wel had. Raar...........

Heeft het zin om Ziggo te bellen om te laten bekijken of het signaal misschien niet OK is wat bij me het huis binnenkomt, of vraag ik nu iets geks ?

Ik hoor heel graag nog meer tips......had echt gehoopt dat het vanmiddag zou gaan lukken, maar helaas.
job schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 11:58:
Dat klinkt als een te zwak signaal. Trek alle andere coax kabels eens uit de kabelversterker (behalve de van de tv) en probeer het nog eens. Of ga eens spelen met de stelknop van de versterker.

Ik heb ook wel eens rare dingen gekregen met een te sterk signaal. Dat wil je ook niet hebben.. en daar denk je niet zo snel aan.
Hoe weet ik of het signaal misschien wel niet te sterk is ? Kan ik dit zelf meten ? Moet ik Ziggo bellen hiervoor ?

Of : had ik meteen in de meterkast het signaal moeten splitten dmv. de inbouwdoos ? Ik lees die tip namelijk net ook op circuitsonline.nl ?

[ Voor 20% gewijzigd door M.v.Veelen op 15-11-2008 17:58 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
M.v.Veelen schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 17:40:
De groene kabel die de meterkast binnenkomt verlengd met een 75 Ohm coax kabel van 10 meter (met harde kern). Deze heb ik aan elkaar getwist omdat ik geen koppelstukje had. Vervolgens aan het einde van de coax kabel een inbouwdoos aangesloten die het signaal splitst in TV en RADIO. Op de TV aansluiting heb ik een A-kwaliteit coaxkabel aangesloten en die rechtstreeks op de TV geprikt.
Resultaat was dat ik analoog een prima beeld had maar digitaal (ook na opnieuw zoeken middels een fastscan) nog steeds veel zenders niet kan bekijken. Een hardnekkig zwart beeld bij veel zenders.

Je zou dan toch bijna denken dat het niet meer aan het signaal zou liggen, maar juist aan iets anders ?
Het klinkt allemaal toch niet lekker. Wil je zeggen dat je in de meterkast geen abonnee overname punt (AOP) TRAS doos hebt zitten en de verlengkabel gewoon rechtstreeks een beetje provisorisch aan de groene kabel hebt vast gedraaid? Er zit daar dan een onderbreking in de buitenmantel die normaal moet voorkomen dat je last hebt van interferentie door bijvoorbeeld Digitenne zendmasten e.d. Voor dat soort interferentie is digitale kabel TV bijzonder gevoelig. Ik zou dus zeggen dat het juist aan het signaal ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ja, de boel is zo "opgeleverd" of meer achtergelaten door de vorige bewoners.

Wat is precies zo'n AOP ? Moet ik daar Ziggo voor inschakelen soms ?

Ik begrijp dat t/m het AOP punt de verantwoording is voor de kabelmaatschappij, maar wat zullen ze zeggen als ik zeg dat ik nooit zo'n doos in de meterkast heb gehad en dat ik altijd zo TV heb gekeken (prima beeld overigens met analoog) ??

Toch wel het idee dat ik dichterbij de oplossing ben !

[ Voor 47% gewijzigd door M.v.Veelen op 15-11-2008 19:14 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
M.v.Veelen schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 18:55:
Ja, de boel is zo "opgeleverd" of meer achtergelaten door de vorige bewoners.

Wat is precies zo'n AOP ? Moet ik daar Ziggo voor inschakelen soms ? Of kan ik dat zelf ergens vandaan halen :s ?
Zie de volgende links voor de veel gebruikte Tractec TRAS-1000/B AOP:
http://www.tratec.net/news2.php?ID=57
http://intra.technetix.co...00aansnij-istr%20V011.pdf

Normaal wordt die tegenwoordig geïnstalleerd na de bouw bij eerste installatie van de kabelaansluiting. Vroeger werden er echter ook veel twee-gats opbouw kabelaansluitingen in de meterkast geïnstalleerd die door nogal wat mensen zelf verwijderd is en soms vervangen door een één-gats opbouw doos of zelfs met een gewone kabel verlengt wat kennelijk ook bij jouw het geval is.

Kijk ook eens op de volgende website voor meer informatie over goede COAX kabel materialen:
http://www.kabelkeur.nl/

Je kan hier natuurlijk Ziggo voor inschakelen, maar de kans bestaat dat zij je de kosten gaan doorberekenen als ze zien hoe er geknutseld is. Misschien heb je geluk en accepteert de monteur je uitleg over de vorige bewoner waardoor je geen materiaal, voorrij en montagekosten hoeft te betalen. Als je die gok niet wilt nemen dan kan je zo'n Tractec TRAS-1000/B meestal ook wel bij de electronica speciaal zaken vinden. Niet vergeten om ook de aarding aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ben je afhankelijk van de monteur of jij je wel of niet gelooft ? Ik heb geen reden om erover te liegen, maar zou toch wel graag van tevoren willen weten of er kosten berekend zullen gaan worden. Zou dit niet na te vragen zijn als ik telefonisch dit probleem meldt ?

Ik zie dat zo'n kastje rond de 20 euro kost, dat is eigenlijk ook niet heel veel, maar zo'n monteur kan natuurlijk ook eventueel de boel doormeten. Toch ?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
M.v.Veelen schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 19:29:
Ik zie dat zo'n kastje rond de 20 euro kost, dat is eigenlijk ook niet heel veel, maar zo'n monteur kan natuurlijk ook eventueel de boel doormeten. Toch ?
Natuurlijk kan zo'n monteur de boel even doormeten. Als de monteur de kosten berekent, dan zal het waarschijnlijk niet alleen bij de materiaalkosten à 20 tot 25 euro blijven. En of ze het wel of niet berekenen lijkt volstrekt willekeurig te zijn als je de berichtgeving op de diverse forums leest. Met eventuele toezeggingen van een helpdeskmedewerker schiet je ook niet echt iets op als je die daar over aan de telefoon hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Zijn er nog mensen die (een vorm van) garantieuitbreiding bij hun toestel hebben gekocht?

Indien Ja, waarom en is het de standaardgarantie van Sony of een garantievorm aangeboden door de leverancier?

Indien Nee, Waarom niet?

Zelf wil ik de KDL-46W4500 gaan aanschaffen maar twijfel nog over de garantie..

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Laatst online: 22:40
Daar ben ik ook wel benieuwd naar,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

ReVolpe schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 19:53:
Zijn er nog mensen die (een vorm van) garantieuitbreiding bij hun toestel hebben gekocht?

Indien Ja, waarom en is het de standaardgarantie van Sony of een garantievorm aangeboden door de leverancier?

Indien Nee, Waarom niet?

Ik heb voor 200 euro 5 jaar (dus 4 jaar extra) garantie bijgekocht voor mijn 40W4000 van 1500 euro. Mijn ervaring is dat de meeste electronica direct na aanschaf (binnen 3 maanden) of direct na de garantie (ruim een jaar) defect gaan. Als ze eenmaal door die eerste 3 jaar heen zijn, komen er pas weer problemen na 10 jaar. Als dat zover is, kan ik gewoon een nieuwe kopen. :) Het is me trouwens niet duidelijk of het winkel garantie is, of Sony garantie (lekker belangrijk).

[ Voor 5% gewijzigd door cjdijk op 16-11-2008 08:47 ]

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Vandaag weer even gespeeld met mijn 32v4500 en hem even beter afgesteld. Heb nu ook Far Cry 2 even aangezien op de TV (via mijn laptop) en daarmee kon ik weer wat afstellen (grijs was wel erg zwart, wat ik op mijn laptop nog wel zag, zag ik op mijn scherm HELEMAAL niet, dus even wat aangepast). Met een scherpte van 7 (maximum weet ik niet, 15-20 ofzo?) vond ik het al uitermate scherp en het beeld was m.i. zeer goed te noemen.

Ik heb ook even Need for Speed: Most Wanted en TrackMania Nations Forever geprobeerd en het zag er allemaal érg goed uit (zeer tevreden dus). Nu tijd voor een draadloze controller, zodat ik mijn eigen persoonlijke laptop-console heb :+

De TV pakt overigens ook een 1280x1024 signaal ipv. 1360x768, dit had ik niet verwacht dus dat was een leuke verrassing (niet elk spel ondersteunt 1360x768..). Gaat allemaal overigens via D-SUB/VGA en natuurlijk de audio via 3.5mm, ik heb nog niet geprobeerd wat hij met HDMI input doet.

[ Voor 17% gewijzigd door Arjan90 op 16-11-2008 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtratT
ReVolpe schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 19:53:

Indien Nee, Waarom niet?

Ik heb mijn 40W4500 voor een scherpe prijs gekocht bij een WEB winkel die standaard 2 jaar garantie geeft. Wat mij betreft voldoende. Ik ga er vanuit dat wanneer een toestel kuren vertoont, dat er in het eerste jaar wel uitkomt. Mede gelet op de relatief hoge prijs voor extra garantie geloof ik niet zo in het bijkopen van garantie. Wanneer je optelt wat je, over verschillende aankopen gerekend, zou betalen aan premies, dan kan je zelf wel het risico nemen dat er ééns iets stuk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In België is men verplicht standaard 2 jaar garantie te geven op alle elektronische apparaten. Is dat in Nederland niet zo dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Dat verschilt, zo geeft samsung op tv's 2 jaar maar sony weer niet. Een frituurpan zit maar 1 jaar garantie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Vergeet de verwachte economische levensduur niet. Als een apparaat het begeeft en het betreft een onderdeel dat normaal meer tijd moet meegaan, dan moet de fabrikant alsnog (gedeeltelijke) garantie geven.

Van extra garantie wordt vaak gezegd dat dit dus om die reden overbodig is, al ben ik van mening dat het je een hoop gezeik kan besparen, omdat je dan meteen support krijgt en anders moet je weer brieven gaan sturen waarin je moet laten weten toch in je recht te staan en bla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In België is men sinds 1 januari 2005 wettelijk verplicht 2 jaar garantie te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordcore
Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2008 @ 05:18:

[...]

Hoe ver zit jij van je scherm? :)
Ik zit ongeveer 3 meter van het scherm en heb totaal geen spijt dat ik de 46" genomen heb.
Sterker nog, ik ben achteraf gezien blij dat ik geen kleiner model genomen heb aangezien ik daar zeker spijt van zou hebben.
Veel mensen in mijn omgeving gaven aan dat 46" voor deze afstand veel te groot is maar ik kan uit ervaring zeggen dat het perfect is, sterker nog, ik denk zelfs dat 50" nog goed geweest zou zijn.

De bedoeling is dat ik binnen 2 jaar verhuis en dan heb een stuk grotere woonkamer, dat is de rede waarom ik voor 46 ipv 40" ben gegaan maar achteraf gezien had ik miss zelfs 50 " kunnen nemen....

Over 2 weekjes schaf ik een goede full HD media player aan, ben momenteel alle reviews aan het doorlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Nordcore schreef op maandag 17 november 2008 @ 15:34:
[...]

Ik zit ongeveer 3 meter van het scherm en heb totaal geen spijt dat ik de 46" genomen heb.
Sterker nog, ik ben achteraf gezien blij dat ik geen kleiner model genomen heb aangezien ik daar zeker spijt van zou hebben.
Veel mensen in mijn omgeving gaven aan dat 46" voor deze afstand veel te groot is maar ik kan uit ervaring zeggen dat het perfect is, sterker nog, ik denk zelfs dat 50" nog goed geweest zou zijn.

De bedoeling is dat ik binnen 2 jaar verhuis en dan heb een stuk grotere woonkamer, dat is de rede waarom ik voor 46 ipv 40" ben gegaan maar achteraf gezien had ik miss zelfs 50 " kunnen nemen....

Over 2 weekjes schaf ik een goede full HD media player aan, ben momenteel alle reviews aan het doorlezen.
Ben het helemaal met je eens. Iedereen verklaarde me voor gek toen ik een 52" nam, maar iedereen die komt kijken vind het nu allemaal erg mooi en zegt dat het best meevalt dat het te groot is om normaal naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2008 @ 11:43:
Ik probeerde de zoekfunctie gebruiken, door de antwoord op mn vraag te kunnen vinden, maar nee...

Hoe kan ik de scherm van m'n 40W4500 schoonmaken/schoonhouden...welke reiniger en waar te koop.
Jullie tips? Alvast bedankt!
Niemand? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Soms krijg je bij de tv een stofdoek toch maar die zijn soms nog wel grof. Zorg dat je een reiniger hebt waar een zachte stofdoek bij zit. Dat het reinigingsspul geen rotzooi bevat. Zijn van die spray flaconnetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat mijn LG 37LF75 wordt omgeruild kan ik kiezen uit een andere tv.

Nou viel me de beeldkwaliteit op van de Sony 40KDL-D3500
Is deze echt goed te noemen? Zijn er nog betere voor 900-1000 euro?
Alleen jammer dat de behuizing zo lelijk is. Hij kwam uit 2007 toch?
Ik wil vooral mijn PS3 er aan hangen, maar is deze tv echt een aanrader? :)
Ik heb alleen keuze uit het assortiment van block

Het gaat mij vooral om de goede zwartwaardes! :)
Ik denk dat ik alleen twijfel omdat de behuizing gewoon zo lelijk is..

Halen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:53
Verwijderd schreef op maandag 17 november 2008 @ 19:05:
Omdat mijn LG 37LF75 wordt omgeruild kan ik kiezen uit een andere tv.

Nou viel me de beeldkwaliteit op van de Sony 40KDL-D3500
Is deze echt goed te noemen? Zijn er nog betere voor 900-1000 euro?
Alleen jammer dat de behuizing zo lelijk is. Hij kwam uit 2007 toch?
Ik wil vooral mijn PS3 er aan hangen, maar is deze tv echt een aanrader? :)
Ik heb alleen keuze uit het assortiment van block

Het gaat mij vooral om de goede zwartwaardes! :)
Ik denk dat ik alleen twijfel omdat de behuizing gewoon zo lelijk is..

Halen of niet?
Als je vooral goede zwartwaardes belangrijk vind zou ik zeggen, kijk eens naar de Panasonic 42 inch plasma's die hebben ze ook rond de 1000 euro bij de block. Die hebben echt hele goede zwartwaardes. Als je liever geen plasma hebt hebben de Sony V4500 en W4000 series ook goede zwartwaardes maar ik weet niet of die betaalbaar zijn bij de block.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Davidshadow13 schreef op maandag 17 november 2008 @ 19:38:
[...]

Als je vooral goede zwartwaardes belangrijk vind zou ik zeggen, kijk eens naar de Panasonic 42 inch plasma's die hebben ze ook rond de 1000 euro bij de block. Die hebben echt hele goede zwartwaardes. Als je liever geen plasma hebt hebben de Sony V4500 en W4000 series ook goede zwartwaardes maar ik weet niet of die betaalbaar zijn bij de block.
thx

nja, ze moeten in ieder geval FullHD hebben, en ik wil sowieso mijn PS3 er aan kunnen hangen.
Ik hoef maar 50 euro bij te leggen, maar het moet niet te gek worden natuurlijk.
maar de D3500 is goed? of...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nordcore schreef op maandag 17 november 2008 @ 15:34:
[...]

Die HD mediaplayer wacht ik nog even mee.. Eerst ga ik er een xbox 360 aan hangen, en dan ff kijken wat dat ding precies wel en niet afspeelt. Als dat kut werkt doe ik er een HD mediastreamer + fileserver bij ;)

Wat doe jij trouwens vooral met je tv? HD films en games, of ouderwets tv kijken?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2008 02:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themace
  • Laatst online: 22:05
[...]

Ik ben na lang zoeken zelf bij een W4000 gekomen. Als ik het geld had een W4500 maar ik ben toch heel erg tevreden over mijn tvtje maar ga vooral kijken in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:14
[...]

Ik heb soms met HD content zulke goede zwartwaardes dat donkere stukken 'te donker' zijn. Ik kan wel wat spelen met de beeldmodus (standaard, cinema e.d. of de verlichting, kleur en contrast), maar ik krijg het beste effect als ik op mijn Conceptronic CFULKLHDMA mediaspeler de beeldinstelling 1 of 2 tandjes hoger instel.

Hoe is de ervaring van andere W4500 eigenaars met donkere stukken in films?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsyFly
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 31-03-2023
Toevallig iemand ervaring met deze webshop: http://www.ecranlumino.com
De 46W4500 staat daar €1130,95 geprijsd (+€39 leveringskosten) wat mijn inziens wel héééél erg netjes is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadBear
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 22:01
PsyFly schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 08:32:
Toevallig iemand ervaring met deze webshop: http://www.ecranlumino.com
De 46W4500 staat daar €1130,95 geprijsd (+€39 leveringskosten) wat mijn inziens wel héééél erg netjes is...
Dat is wel erg goedkoop, maar gezien het feit dat deze TV bij de meeste webshops (in Nederland, Belgie, Duitsland, Frankrijk) voor minimaal 1500 euro wordt verkocht kan ik me niet voorstellen dat dit een nieuwe TV is? Dat moet wel onder de inkoopsprijs zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtratT
Hotzenwalder schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 08:18:
[...]
Ik heb soms met HD content zulke goede zwartwaardes dat donkere stukken 'te donker' zijn. Ik kan wel wat spelen met de beeldmodus (standaard, cinema e.d. of de verlichting, kleur en contrast), maar ik krijg het beste effect als ik op mijn Conceptronic CFULKLHDMA mediaspeler de beeldinstelling 1 of 2 tandjes hoger instel.

Hoe is de ervaring van andere W4500 eigenaars met donkere stukken in films?
Ik heb geen enkel probleem met de zwartwaardes. Mijn toestel staat hierbij nog grotendeels op de standaard instellingen.

TIP: let eens op de sensor-instelling. Die staat bij mij nu uit. Wanneer ik deze aanzet dan wordt het beeld te donker. Ik kijk met name 's avonds en heb nog geen ervaring met het overdag kijken in een zonnige woonkamer.

De door jou genoemde mediaspeler ken ik niet. Wellicht dat dat nog verschil maakt. Ik maak gebruik van de ingebouwde DVB-C tuner en digitale TV van Ziggo. Het beeld van mijn "oude" analoge harddiskrecorder is zowieso bedroevend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtratT
Dit weekend waren opeens alle digitale kanalen van Ziggo niet meer beschikbaar op mijn 40W4500 met alphacrypt. Wat blijkt Ziggo heeft een achterstand met het verwerken van de smartcard aanmeldingen.

Voordat ik Ziggo belde heb ik eerste maar even mijn Humax decoder aangesloten. Deze gaf de melding "E19 proef periode verlopen". Na een half uur bij Ziggo in de wacht te hebben gestaan is mijn Smartcard uiteindelijk geactiveerd en werken de zenders van het basispakket weer.

Wat mij intussen wel is opgevallen, is dat het beeld via de standaard Humax decoder (aangesloten via SCART, wat ook de enige optie is) slechter is dan het beeld via de in de TV ingebouwde DVB-C decoder.

Ik heb nog wel iets aparts. Vanmorgen duurde het langer dan voorheen (30 sec?) na het aanzetten van de TV voordat de TV toegang kreeg tot de digitale kanalen. Ik zet de TV 's nachts uit met de knop boven op het toestel. Iemand die hier ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsyFly
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 31-03-2023
MadBear schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 09:09:
[...]

Dat is wel erg goedkoop, maar gezien het feit dat deze TV bij de meeste webshops (in Nederland, Belgie, Duitsland, Frankrijk) voor minimaal 1500 euro wordt verkocht kan ik me niet voorstellen dat dit een nieuwe TV is? Dat moet wel onder de inkoopsprijs zijn..
Ik twijfel er eerlijk gezegd niet aan of die nieuw is of niet. Dat staat volgens mij wel buiten kijf. De W4500 is nu ook zo lang nog niet uit.
Elke model tv die daar verkocht wordt, is beduidend goedkoper dan bij de hier gangbare webshops. Misschien heeft het wel te maken met het feit dat de hoofdzetel van Ecran Lumino zich in de VS bevindt? Ze maken alleszins wel melding van een prijsdaling (komende van €1571,95).

Ik heb de shop alleszins toegevoegd aan mijn bladwijzers in afwachting dat ik ergens een beoordeling kan vinden van deze shop. Goedkoper dan bij deze shop kan men het niet vinden denk ik zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
XtratT schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 09:25:
Ik heb nog wel iets aparts. Vanmorgen duurde het langer dan voorheen (30 sec?) na het aanzetten van de TV voordat de TV toegang kreeg tot de digitale kanalen. Ik zet de TV 's nachts uit met de knop boven op het toestel. Iemand die hier ervaring mee heeft?
Gisteravond de TV aan, kijken via Alphacrypt... Nederland 1 bleef op zwart, wel info over de zender boven in beeld, maar verder zwart. Geschakeld naar Nederland 2... weer beeld. Terug naar Nederland 1... ook beeld.
Dat is mijn ervaring.

Klopt het dat de Sony Tuner niet de basisindeling overneemt van de zenders die Ziggo hanteert? Mijn Humax doet dat wel, maar dat is geen optie gezien het slechtere beeld.

[TV: Sony 40w4730 = 40w4500]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 23:05

Tachyon

pop the glock

HDTVtest heeft inmiddels ook een test van de 40W4500 online gezet:

40W4500-review.
Conclusion
The Sony KDL40W4500 is the logical next step up from the W4000 series, adding a functional 100Hz MCFI system to excellent blacks, accurate colour gamut and almost no input lag (with the appropriate configuration). Had Sony offered white balance controls in the user menu, implemented better video and film mode deinterlacing, and got rid of the undefeatable edge enhancement however slight, the KDL40W4500 could have been a potential world beater (though it’s not inconceivable that Sony are reserving the best features for their flagship X4500 range). Nevertheless, these relatively innocuous flaws do not stop the Sony KDL40W4500 from being one of the best LCD HDTV in its price class.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babobo1977
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Hotzenwalder schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 10:51:
[...]

Gisteravond de TV aan, kijken via Alphacrypt... Nederland 1 bleef op zwart, wel info over de zender boven in beeld, maar verder zwart. Geschakeld naar Nederland 2... weer beeld. Terug naar Nederland 1... ook beeld.
Dat is mijn ervaring.

Klopt het dat de Sony Tuner niet de basisindeling overneemt van de zenders die Ziggo hanteert? Mijn Humax doet dat wel, maar dat is geen optie gezien het slechtere beeld.

[TV: Sony 40w4730 = 40w4500]
Dit heb ik ook, om de zender geen beeld. Als ik een bepaald kanaal wil zien zap ik naar het kanaal ervoor en dan schakel ik over naar het gewenste kanaal.
Misschien als mijn 40w4500 terug is van reparatie dat het probleem weer weg is.

Ik had voor de reparatie om de cm verticale strepen in beeld, volgens de monteur zou dit het mainbord zijn. Daar zit dus ook de tuner op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerMaert
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-08-2023
Het beste Beeld, 32" t/m 52" van 1.5 tot 5 Meter kijkafstand, dit zijn en blijven toch echt persoonlijke meningen.

De een vind 32" veel te klein voor 3 M afstand de ander vindt het ideaal.

Wel kan je jezelf het volgende afvragen:

Wat ga ik met de TV doen?

Stel je gaat de TV 90% van de tijd gebruiken voor HD content (PS3/BR/1080P) Kun je een maatje groter kopen omdat de kwaliteit er niet zichtbaar minder van wordt.

Kijk je vooral Digitale TV? neem dan een niet een te grootte TV als je er maar 3 meter vanaf zit als je wat kritisch in elkaar zit kwa kwaliteit.

Kijk je 90% van de tijd Analoge TV pak dan maar gerust 2 maten kleiner, Of beter gewoon geen LCD, tenzij je houdt van .. , hoe heet die Belse spelshow ookalweer? Owja.. Blokken

Natuurlijk zijn er richtlijnen maar het blijft vooral een kwestie van smaak en hoop beetje logisch nadenken.

Zelf zit ik 3 Meter van een beamerscherm (720P) van 3,27 Diagonaal. Zelf vind ik dit super, mijn vriendin iets minder, dus zit er er tegenwoordig 4 meter vanaf :)
Mijn TV gebruik ik alleen voor DTV / WII en dan vind ik 40" op 3 M afstand zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
TweakerMaert schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 14:19:
Mijn TV gebruik ik alleen voor DTV / WII en dan vind ik 40" op 3 M afstand zat.
Voor digitale TV heb ik liever mijn oude CRT terug, voor 1080p content zou ik zeggen... hoe groter hoe beter (rekening houdend met de kijkafstand)

Aangaande de review hierboven. Ze adviseren om de verlichting (backlight) op MIN te zetten. Mijn ervaring is dat sommige donkere stukken in films dan erg donker worden. Licht dat aan mijn HD player (Conceptronic CFULLHDMA) of gewoon aan de Sony zelf? Wat is jullie ervaring met instellingen voor HD content?

[ Voor 30% gewijzigd door Hotzenwalder op 18-11-2008 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:53
Ik ben van plan een Sony KLD-32V4500 te kopen. Maar kan iemand mij vertellen of deze tv 24p materiaal zoals: 720p tv series of 720/1080p mkv films. Afspeelt zonder judder?

Op verschillende review sites, lees ik dat hij het wel ondersteund maar nog in geen enkele staat ook werkelijk hoe het beeld daarbij is en of er wel of geen judder waarneembaar is. Zou iemand mij dit kunnen vertellen aangezien ik dit heel belangrijk vind.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordcore
Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 02:31:
[...]

Die HD mediaplayer wacht ik nog even mee.. Eerst ga ik er een xbox 360 aan hangen, en dan ff kijken wat dat ding precies wel en niet afspeelt. Als dat kut werkt doe ik er een HD mediastreamer + fileserver bij ;)

Wat doe jij trouwens vooral met je tv? HD films en games, of ouderwets tv kijken?
Ik koop over 2 weken een Conceptronic Grab'n'go CFULLHDMA

Op dit moment kijk ik alleen nog maar tv via upc digital en ik kijk dvd's.
Dit ziet er allemaal goed uit, af en toe en zender die iets minder scherp is.

Maar uiteindelijk heb ik dat ding gekocht om er full hd materiaal op af te spelen.
Tevens zal ik in de komende 6 maanden ergens een ps3 aanschaffen.

Ik ga aankomend weekend mijn pc er aan koppelen emt een dvi --> hdmi kabel, eens kijken hoe full hd eruit ziet :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Is het iemand gelukt om met een Sony met DVB-C slot en Alphacrypt kaart het Guide+ systeem aan de praat te krijgen? Is dat uberhaupt mogelijk? Het signaal zou via het Eurosport kanaal gedragen moeten worden, ik kan alleen in de instellingen nergens Guide+ vinden (om in te stellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Hotzenwalder schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 10:51:
Dat is mijn ervaring.
Het klinkt misschien vreemd, maar het is "normaal" dat er een paar seconden lang geen beeld is als jullie de TV aanzetten. Als de TV uit of standby staat verwerkt hij geen DVB informatie meer, dus ook geen sleutel updates die nodig zijn voor het decrypten van het signaal. De sleutels van de kabelbedrijven zijn slechts zeer kort geldig en worden om de 10 à 15 seconden herhaald. Na het aanzetten van de TV moet er dus even (maximaal een seconde of 15, maar dat kan korter zijn) gewacht worden op het bijwerken van de smartcard met de laatste sleutelupdates en dan is er weer beeld. Het heen en weer zappen heeft overigens geen zin. Als je gewoon wacht op het bijwerken van de sleutels dan krijg je vanzelf beeld.

Ook sommige aanbevolen ontvangers hebben daar "last" van tonen na het aanzetten kortstondig een E19 melding. Ontvangers die daar geen last van hebben gaan niet echt uit in standby stand en blijven dus gewoon DVB informatie verwerken.
De basisindeling wordt ook wel Logical Channel Numbering (LCN) genoemd en de LCN methode van Ziggo is niet vastgelegd in de DVB specificaties. Sony (en veel andere DVB-C apparatuur fabrikanten) implementeren alleen de DVB specificaties omdat de LCN op allerlei verschillende manieren kan worden toegevoegd aan het signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtratT
Hotzenwalder schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 20:25:
Is het iemand gelukt om met een Sony met DVB-C slot en Alphacrypt kaart het Guide+ systeem aan de praat te krijgen? Is dat uberhaupt mogelijk? Het signaal zou via het Eurosport kanaal gedragen moeten worden, ik kan alleen in de instellingen nergens Guide+ vinden (om in te stellen).
Ik maak met mijn 40w4500 en Alphacrypt v3.16 gebruik van de Elektronische Programma Gids (EPG) en dat werkt met mijn Ziggo aansluiting perfect. Ik vind het iets strakker ogen en overzichtelijker dan Guide+ op mijn harddiskrecorder van Pioneer. Ik heb hier niets extra voor in hoeven te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren heb ik een Sony Bravia KDL-32U4000 aangeschaft, na wat onderhandelen paste deze mooi in mijn budget en het is toch een erg lekker schermpje :)

Wat me vandaag begon op te vallen is dat wanneer het scherm helemaal zwart is, b.v. in loading schermen van een xbox spel oid, dat in de linker boven-, en onderhoeken een soort 'bleeding' optreed.
Het zou best kunnen dat dit hoort, maar ik ken bleeding alleen wanneer het optreed onder b.v. de hele onder of bovenkant van een scherm, en niet alleen in 2 hoeken aan de linkerkant.

Een 'overdreven' afbeelding ter verduidelijking:
Afbeeldingslocatie: http://www.unclegary.nl/_files/bravia_bleed.png

Het stoort verder niet tijdens het gebruik van het scherm maar ik vraag me af waar het vandaan komt, google / sony website en handleiding gaven geen antwoorden in die richting :)
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.