Grappig, ik irriteerde me ook altijd aan de roosters van de HRO. Bookmarken (zoals eerder werd genoemd) is geen optie, in ieder geval niet direct naar je rooster. Deze filenamen wijzigen bijna bij elke update (een klas toegevoegd bijv.), zit je dus steeds naar een rooster van een andere klas te kijken.
Ik ben toen ook begonnen met het maken van mijn idee hoe het een stuk beter zou zijn (

), dat is een website geworden waar je kan inloggen met je studentnummer en zelf kan aangeven in welke klassen je zit. Op die manier creëer je een eigen persoonlijke rooster (denk aan klassenrooster, minor-rooster, keuzemodules?).
Op dit moment heb ik dit alleen gemaakt voor roosters van Academieplein, de roosters voor elke locatie verschillen van indeling. Als ik weer eens tijd heb wil ik ook met andere locaties gaan werken (heb hier op het moment nog geen rekening mee gehouden, het is al een uit de hand gelopen projectje

). Het leuke is dat als je deze gegevens eenmaal netjes in een database hebt staan je veel mogelijkheden hebt om met deze gegevens te doen (denk aan een 'nieuwe' HRO bot, de 'echte' werkt volgensmij niet helemaal meer?).
Op
www.hrooster.nl is de site te vinden (persoonlijk rooster via <studnr>.hrooster.nl), hier en daar is de functionaliteit misschien nog niet helemaal compleet. Het eerstvolgende waar ik mee bezig ga is het toevoegen van modules aan je rooster (ipv hele klassenroosters)...