Verwijderd

ieperlingetje schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 15:59:
Ik weet niet of hier PHP scripts tussen mag plaatsen (is mijn eerste keer dat ik een zelfgemaakte tool meld). Het is zeer simpel: het creëert een ical icoontje van de huidige dag of van een opgegeven timestamp.

Zonder timestamp enkel de huidige dag:

URL: http://randomize.be/files/x/iCal.jpg
[afbeelding]

met timestamp:

URL: http://randomize.be/files/x/iCal.jpg?timestamp=666096421
[afbeelding]

Download script
Heel leuk scriptje, maar moet ik in apche.conf nog iets wijzigen om een JPG te kunnen parsen ?
hij werkt helaas niet in USBwebserver

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:49
MisterData schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 23:10:
Ik heb laatst ook nog wel een grappig tooltje gemaakt. Met wat vrienden gaan we binnenkort op weekend, en willen we een soort 'Wie-is-de-Mol'-spel spelen. Om de daarbij behorende quiz te kunnen uitvoeren, heb ik een programmaatje geschreven. Degene die het organiseert (en dus weet wie de mol is) kan de vragenlijsten maken, aangeven wat de juiste antwoorden zijn, en kan vervolgens de kandidaten de tests laten maken. Vervolgens rekent het programma uit wie er in een bepaalde ronde uit het spel gaat en laat deze afhankelijk daarvan een rood of groen scherm zien tijdens de 'executie'. Dit alles werkt onder Mac OS X en heb ik geschreven in Objective C met Cocoa en Core Data. Alle gegevens van het spel worden in een SQLite-database weggeschreven, die de spelleider op een USB-stick veilig bij zich kan dragen :) Core Data heeft me aangenaam verrast, daarmee is het echt wel heel easy geworden om dergelijke programma's te maken - met PHP/MySQL was ik denk ik nog iets langer bezig geweest...

[afbeelding]Hoofdscherm waarmee rondes gestart en afgesloten kunnen worden

[afbeelding]Vragenlijsten-editor

[afbeelding]Vragen-scherm
Leuk gemaakt, ziet er netjes uit! Eindelijk eens OSX devvers hier. Dat eeuwige Windows only ook altijd ;) (Just kidding).

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 23:10:
[...]

Heel leuk scriptje, maar moet ik in apche.conf nog iets wijzigen om een JPG te kunnen parsen ?
Je hebt GD library nodig voordat je het werkend kan krijgen. Verder was mijn voorbeeld met files/x/iCal.jpg gedaan met mod_rewrite regels. Als je het dus wilt gebruiken zonder regels aan te maken in mod_rewrite wordt het iCal.php?timestamp=1234.

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

Niet echt een tooltje, maar het is wel redelijk populair onder m'n collega's. Daarom dat ik het hier ook even plaats.
Een HTML pagina met de nodige javascript zodat, als je hem als wallpaper plaatst, je elke dag een nieuwe cartoon van Garfield te zien krijgt. Leuke manier om je dag te starten ;)
Garfield wallpaper

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook niet echt een tooltje, maar meer een library in ontwikkeling. Ik ben bezig met een 3d engine voor de iPhone, en ben begonnen deze te beschrijven in de vorm van een set tutorials.

De tutorials staan op http://www.qixis.com/category/engine/ .

Screenshots:
Afbeeldingslocatie: http://www.qixis.com/images/engine/p1-screenshot.pngAfbeeldingslocatie: http://www.qixis.com/images/engine/heli.png

Download link voor het XCode project: http://www.qixis.com/downloads/Engine-2009.08.20.zip

Let wel op: Het is nog niet af, nog niet geoptimaliseerd enzo, dat gaan 'we' allemaal nog doen in de tutorials, waarvan gisteren deel 1 is verschenen. Feedback welkom :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Cooliejoelie! Momenteel ook aan het iPhone devven, en mijn volgende project wordt een spel :) Dus jou tutorials zullen vast van pas komen ;)

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-10 21:35
Net als BOOTZ (en vele anderen) heb ik een pollsysteem gemaakt waarbij bezoekers snel, eenvoudig en simpel een poll kunnen aanmaken. Zonder enige kennis van programmeren kan men de poll op hun (profielen-)site / forum plaatsen en laten gebruiken door hun bezoekers.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn nna 👌

Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 23:10:
[...]

Je moet GD Library aanzetten.

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-10 21:40
TRON schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 13:40:
Net als BOOTZ (en vele anderen) heb ik een pollsysteem gemaakt waarbij bezoekers snel, eenvoudig en simpel een poll kunnen aanmaken. Zonder enige kennis van programmeren kan men de poll op hun (profielen-)site / forum plaatsen en laten gebruiken door hun bezoekers.
Laat eens zien 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:48

Red Alert II Launcher

Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/v9v02.png

Simpele launcher + nog wat .reg files (kan de hele meuk indien gewenst wel uploaden) om Red Alert II wat meer op computers van 'deze tijd' te laten draaien.
Standaard kan het spel niet hoger dan 1024x768 maar met mijn tooltje kun je eenvoudig vrijwel iedere resolutie misbruiken zonder gezooi met de .ini files.
De regfiles zorgen er voor dat het ook werkt op Windows 7 / Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Bozozo schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 09:52:
Hierbij het heuglijke nieuws dat de bug in Live Sound Analyzer is verholpen, waardoor hij niet meer meteen crasht bij 90% van de gebruikers :P

Ik ben nog steeds heel benieuwd naar wat jullie ervan vinden!
Wat is je nulpunt horizontaal? (het zijn neem ik aan dB's? of is het de ruwe output van een functie en weet je niet wat voor getal het is?)
Verder: maak de horizontale as logaritmisch. Da's standaard voor dat soort plotjes en veel overzichtelijker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
TRON's Poll.

Stond ook in m'n sig, dus 'k vond het niet per se nodig om m'n link hier ook te spammen. Maar op verzoek ben ik natuurlijk niet de beroerdste :)

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-10 12:01
edit: laat maar, verkeerde RA...

[ Voor 92% gewijzigd door Spinal op 26-08-2009 11:57 ]

Full-stack webdeveloper in Groningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:46

Matis

Rubber Rocket

TRON schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 00:48:
[...]

TRON's Poll.

Stond ook in m'n sig, dus 'k vond het niet per se nodig om m'n link hier ook te spammen. Maar op verzoek ben ik natuurlijk niet de beroerdste :)
Ik mist de GoT stylesheet. Op deze manier gaat het natuurlijk nooit een succes worden ;)

Ik heb zelf een tooltje (php script) dat uit Nu.nl's RSS nieuws haalt en die in mn sign, icoon en subtext plempt.

Mocht er interesse zijn, dan ben ik ook niet de beroerdste!

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
Matis schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 11:58:
[...]

Ik mist de GoT stylesheet. Op deze manier gaat het natuurlijk nooit een succes worden ;)
Daar moet ik nog een keer toestemming voor vragen, maar dan wil ik eerst een ontwerp hebben uitgedacht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
ieperlingetje schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 15:59:
Ik weet niet of hier PHP scripts tussen mag plaatsen (is mijn eerste keer dat ik een zelfgemaakte tool meld). Het is zeer simpel: het creëert een ical icoontje van de huidige dag of van een opgegeven timestamp.

Zonder timestamp enkel de huidige dag:

URL: http://randomize.be/files/x/iCal.jpg
[afbeelding]

met timestamp:

URL: http://randomize.be/files/x/iCal.jpg?timestamp=666096421
[afbeelding]

Download script
http://www.lucassmith.name/pub/calendar/stamp.html :P maar dit wist je zeker al ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Wouser: En hoe ga je die gebruiken als avatar hier op GoT?

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

AtleX schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 16:07:
Jij hebt toch ongeveer iets van hetzelfde :? En ik ook :?

Of begrijp ik het verkeerd?

[ Voor 6% gewijzigd door Matis op 26-08-2009 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-10 15:54
Niet helemaal zelf gemaakt, maar aangepast. Naar aanleiding van de installatie van IE8 stond in Visual Studio 2008 standaard (Java)Script debugging aan (zie mijn topic: [VS2008 + IE8]Automatisch javascript debugging uitzetten ). Daar was wel een AddOn voor VS voor maar die werkte alleen voor IE7.

Naar aanleiding van de oplossing die ik kreeg vanuit MS heb ik de addon zo aangepast dat hij nu ook voor IE8 werkt. De maker heb ik hiervan op de hoogte gesteld, hopelijk werkt hij Codeplex nog bij met de aangepaste code.

Mijn aangepaste code staat op Codeplex bij Source Code - Patches.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Matis schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 16:09:
[...]

Jij hebt toch ongeveer iets van hetzelfde :? En ik ook :?

Of begrijp ik het verkeerd?
Waar Wouser naar linkt is een Javascriptje in combinatie met wat CSS. ;) Dat lukt je niet om het hier op GoT uit te voeren.

[ Voor 46% gewijzigd door AtleX op 26-08-2009 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

AtleX schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 16:15:
Waar Wouser naar linkt is een Javascriptje in combinatie met wat CSS. ;) Dat lukt je niet om het hier op GoT uit te voeren.
My bad, ik dacht dat je de iCal van ieperlingetje bedoelde. Haalde ze een beetje door elkaar :$
Je zou het wel in PHP kunnen doen. Met een beetje croppen, kopieren, verplaatsen enzo. Dat zou prima moeten werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Dat doet Ieperlingetje dus. :) Bij mijn icon gooi ik er gewoon wat standaard tekst overheen. Het is toch voornamelijk voor de stats en wat extra GoT functionaliteit. Ik gok dat jouw icon gewoon een soort proxy is om de icons van Nu.nl door te geven?

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-10 21:40
Even een heel klein irssi script geschreven dat nicknames in een channel compared met een ander channel

http://plakbak.nl/index.php/view/45662628

EDIT: aub niet letten op de code, even snel in elkaar gehacked zonder goed in de perl/irssi api te kijken

[ Voor 23% gewijzigd door GrooV op 27-08-2009 12:03 ]

• Matis

Matis

Rubber Rocket

AtleX schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 16:26:
Dat doet Ieperlingetje dus. :) Bij mijn icon gooi ik er gewoon wat standaard tekst overheen. Het is toch voornamelijk voor de stats en wat extra GoT functionaliteit. Ik gok dat jouw icon gewoon een soort proxy is om de icons van Nu.nl door te geven?
Klopt, ik heb de afbeeldingen nu via mijn website (als een soort proxy idd) lopen. Dit heb ik speciaal voor alt-92 gedaan :)
alt-92 in "Username/Password Pop-Up Planet"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
Bozozo schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 09:52:
Hierbij het heuglijke nieuws dat de bug in Live Sound Analyzer is verholpen, waardoor hij niet meer meteen crasht bij 90% van de gebruikers :P

Ik ben nog steeds heel benieuwd naar wat jullie ervan vinden!
************** Exception Text **************
System.OutOfMemoryException: Insufficient memory to continue the execution of the program.
at System.Runtime.InteropServices.Marshal.AllocHGlobal(Int32 cb)
at Live_Sound_Analyzer.Mixer..ctor(Int32 i)
at Live_Sound_Analyzer.Mixers..ctor()
at Live_Sound_Analyzer.Form1.Form1_Load(Object sender, EventArgs e)
at System.Windows.Forms.Form.OnLoad(EventArgs e)
at System.Windows.Forms.Control.CreateControl(Boolean fIgnoreVisible)
at System.Windows.Forms.Control.CreateControl()
at System.Windows.Forms.Control.WmShowWindow(Message& m)
at System.Windows.Forms.Control.WndProc(Message& m)
at System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.WndProc(Message& m)
at System.Windows.Forms.NativeWindow.Callback(IntPtr hWnd, Int32 msg, IntPtr wparam, IntPtr lparam)
Bij mij wil jouw programma niet starten, hij alloceert 1,8 GB geheugen en ik krijg vervolgens deze foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
AtleX schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 16:07:
Dat kan natuurlijk niet nee maar ik betwijfel of 't ook zo bedoelt was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-10 12:25

Sebazzz

3dp

Kutroosters altijd, ook bij de Hogeschool :P
Hogeschool Rotterdam Roosterviewer
Afbeeldingslocatie: http://devdammann.nl/ng/wp-content/uploads/2009/08/roosterviewer-300x246.png
Omdat ik vind dat het roostersysteem van de Hogeschool Rotterdam niet makkelijk te gebruiken is, heb ik deze roosterviewer gebouwd. Hiermee kan je de laatste roosters makkelijk in een programma zien en afdrukken. Je kan selecteren of je de titel, details, en datum van het rooster erbij wilt hebben. Eveneens kan je selecteren hoe groot het rooster moet worden afdrukt. Je kan een enkel rooster afdrukken, of meerdere roosters. Het roosterprogramma werkt in ieder geval voor alle roosters, van alle instituten voor 2009/2010 maar zou voor de jaren daarna ook zonder aanpassingen moeten werken (zolang de Hogeschool bij Gp-Untis blijft en dezelfde URL structuur aanhoudt). Het programma is zowel in het Engels als Nederlands beschikbaar. Download als 7-zip archief of installer (of check website). Het is misschien een beetje brak, want ik heb het even snel in elkaar geklopt en het werkt hardstikke singlethreaded, maar het werkt, en is imo beter dan het intranet :p

[ Voor 3% gewijzigd door Sebazzz op 30-08-2009 21:07 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet om je programma meteen af te kraken, maar wat is de meerwaarde boven een directe bookmark naar het rooster (dan hoef je niet op HINT in te loggen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr1mp
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01-06 06:18
Sebazzz schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 20:56:
damm handig progje jammer dat ie er niet is voor een ROC ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 00:01:
Niet om je programma meteen af te kraken, maar wat is de meerwaarde boven een directe bookmark naar het rooster (dan hoef je niet op HINT in te loggen)?
Je kan makkelijk meerdere roosters achter elkaar afdrukken en zowieso het afdrukken gaat makkelijker? Internet Explorer print by default over de pagina heen, en Firefox neemt de frames mee. Daarnaast kan je je afdruk aanpassen, door bepaalde elementen weg te laten.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah je gaat er vanuit dat mensen hun rooster af willen drukken. Dat leer je snel genoeg af. ;)
Overigens wordt het roostersysteem dat de HRO gebruikt (GP-UNTIS) vrij veel gebruikt dus met wat aanpassingen zou je programma voor veel meer scholen geschikt te maken moeten zijn, gok ik zo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Dan moet je eens de nieuwe roosters van de TU Delft zien 8)7

Dat is nu "nieuw". Voorheen was het echter beter. De opzoek- en selectiemogelijkheden zijn wel iets vooruit gegaan. De output van dat rooster is echt 3x niks. Er zijn geen normale weken, maar alles is 1.2, 1.6 en 2.8 (wat dus de 2e week in het 1e kwartaal is enz). Dan mag je dus zelf de echte weeknummers en de data erbij zoeken. En dan heb ik nog niets gezegd over de absurde groepering van vakken :X

/rant-en-wens-dat-iemand-het-ook-voor-de-tud-doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Hier nog een zelfgemaakte app (verre van perfect maar goed :P ). Het is een programma dat het xml bestand van je iTunes bibliotheek uitleest en alle muziek uit je bibliotheek kopieert naar een door jou gekozen map. (was oorspronkelijk bedoelt om de creative ZEN te syncen met iTunes, tot bleek dat dat ding niet benaderbaar was via het bestandsysteem :X)

Afbeeldingslocatie: http://storage.randomize.be/mp3sync.jpg

download

[ Voor 9% gewijzigd door ieperlingetje op 31-08-2009 12:33 ]

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas kan ik mijn tool niet showen (aangezien het voor intern gebruik is), maar ik mag er wel quasi-nonchelant over praten vind ik :)

Intern maken wij gebruik van een eigen ontwikkeld bookmark systeem om Word documenten te vullen. Vanuit ons systeem heb ik export functionaliteit gemaakt die via .NET's Reflection properties uit classes in opgegeven assemblies filtert en obv de opgegeven attribute, de naam en beschrijving exporteert naar onze bookmark editor als bookmarks.

/me vond het wel koel om dat op een vrijdagmiddag in elkaar geknutseld te hebben :)

EDIT:

Wel even een kanttekening. Het gaat er dus om dat het lastig was om bookmarks te koppelen aan properties in ons systeem en up-to-date te houden (bij wijzigen naam, gedrag etc.)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2009 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoeiWoei
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-08-2023
ieperlingetje schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 12:25:
...
(was oorspronkelijk bedoelt om de creative ZEN te syncen met iTunes, tot bleek dat dat ding niet benaderbaar was via het bestandsysteem :X)
...
Ik gebruik zelf geen iTunes maar heb wel is een last.fm programma geschreven voor de hele Creative reeks. Om de zen te benaderen kan je het beste de MTP(media transfer protocol) libraries gebruiken, hier is helaas heel weinig over te vinden op het internet, ik heb toen ik er mee bezig was een half jaar terug bij toeval de SDK kunnen vinden waar wat voorbeelden in zaten en van daaruit ben ik verder gegaan. Weet nog dat het te maken had met Windows media 11 SDK ofzo :) mss dat je hier iets aan hebt ? :)

Ondertussen ben ik langzaam het programma aan het opschonen en netter aan het maken aangezien het toen beetje rommelig was gegaan (weinig ervaring met Visual C++ en daardoor native en managed gemixed enzo...). Zodra dit gedaan is zal ik officieel even username en wachtwoord voor mijn applicatie aanvragen bij last.fm(aangezien je het anders niet beschikbaar mag stellen van ze -.-) en zal het dan wel posten.

Het programma is iig bedoelt om van de Creative apparaten uit te lezen hoe vaak nummers zijn geluisterd en dit wordt dan "gescrobbled" naar last.fm, heb het toen geschreven omdat mijn vriendin zoiets zocht en het bestaande programma waardeloos vondt :+ Nu is ze iig wel tevreden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Sebazzz schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 07:06:
[...]

Je kan makkelijk meerdere roosters achter elkaar afdrukken en zowieso het afdrukken gaat makkelijker? Internet Explorer print by default over de pagina heen, en Firefox neemt de frames mee. Daarnaast kan je je afdruk aanpassen, door bepaalde elementen weg te laten.
Hoezo afdrukken wanneer je 't ook gewoon in je agenda kunt zetten :P
Verder wel netjes :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icyx
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

Een soort iets heb ik ook weleens gemaakt, ook ik werd compleet gestoord van het geklik en gescroll met dat t*fus javascript op de officiele pagina. Ik moet alleen wel zeggen dat ik jou oplossing ietsje netter vind. Mijn variant is gewoon een quick 'n dirty php scriptje wat direct in dit topic geplaatst mag worden. Denk hierbij aan geen fouten afvangen, frames en nog meer onzin.
Jup, dat kan allemaal in < 80 regels code :+ . Voor de geinteresseerden, klik

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-09 10:08

Spockz

Live and Let Live

Noxious schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 23:20:

Red Alert II Launcher

[afbeelding]

Simpele launcher + nog wat .reg files (kan de hele meuk indien gewenst wel uploaden) om Red Alert II wat meer op computers van 'deze tijd' te laten draaien.
Standaard kan het spel niet hoger dan 1024x768 maar met mijn tooltje kun je eenvoudig vrijwel iedere resolutie misbruiken zonder gezooi met de .ini files.
De regfiles zorgen er voor dat het ook werkt op Windows 7 / Vista.
Dit is wel interessant eigenlijk. Zou zoiets ook mogelijk zijn voor tiberian sun en consorten? :D

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Wouser schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 17:27:
[...]

Hoezo afdrukken wanneer je 't ook gewoon in je agenda kunt zetten :P
Verder wel netjes :Y)
Iets met kwaliteit van handschrift en ICT'ers :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0berto
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-10 15:47

R0berto

ja

mithras schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 12:14:
Dan moet je eens de nieuwe roosters van de TU Delft zien 8)7

Dat is nu "nieuw". Voorheen was het echter beter. De opzoek- en selectiemogelijkheden zijn wel iets vooruit gegaan. De output van dat rooster is echt 3x niks. Er zijn geen normale weken, maar alles is 1.2, 1.6 en 2.8 (wat dus de 2e week in het 1e kwartaal is enz). Dan mag je dus zelf de echte weeknummers en de data erbij zoeken. En dan heb ik nog niets gezegd over de absurde groepering van vakken :X

/rant-en-wens-dat-iemand-het-ook-voor-de-tud-doet
mee eens...

ik heb net even in de code gekeken, en heb de post data bekeken, maar vooralsnog krijg ik er alleen maar server errors uit...

Maar blijkbaar is de backend zo prut dat ze er nog een hele periode over gaan doen om een Outlook-exporter te bouwen :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:42
[afbeelding]
Omdat ik vind dat het roostersysteem van de Hogeschool Rotterdam niet makkelijk te gebruiken is, heb ik [...]
heb je hier ook een source van? Of is het niet open-source :+ Ik wil hem dan namelijk aanpassen voor ons rooster op school :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Sebazzz schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 23:33:
[...]

Ja sorry me post was onduidelijk maar ik bedoelde me agenda in me mobi :P. Ik heb me schoolrooster iig gewoon in me agenda van outlook staan.

[ Voor 12% gewijzigd door Chip. op 02-09-2009 23:35 ]

• onhandigesjaak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-09-2020
Leuk topic. Aangezien ik hier geen double cheese kan bestellen heb ik de afgelopen 6 weken gewerkt aan een Windows sidebar gadget te weten: shrimp7

Afbeeldingslocatie: http://www.soepgarnaal.com/shrimp7/wp-content/uploads/2009/08/shrimp7_version_36_twitter_followers-300x187.jpg

meer screenshots

Wat begon als een test heeft nu functionaliteit voor Twitter, Facebook en basic Friendfeed. Aangekomen bij versie 38.1 zijn er heel wat verbeteringen aangebracht. Grappige maar niet noodzakelijke features zijn: compressie en AES 256bit encryptie, voor dit laatste is wel een aardige groep gebruikers.. goeie of slechte dat weet ik dan weer niet ;) ik ken de berichten niet ontcijferen..

De nieuwste aardige feature is automatische forwarding naar Facebook en of Friendfeed. Zodat je met 1 SMSje naar Twitter het bericht naar al je favoriete sociale netwerken kan laten forwarden.

Het blijft lastig voor Internet Explorer te ontwikkelen maar met handen en voeten kom ik er wel. Wat me wel opviel en vreemd is, is dat de Sidebar.exe in Windows 7 nog steeds gebruik maakt van IE 7..

Testers zijn altijd welkom! shrimp7 webpagina

[ Voor 12% gewijzigd door onhandigesjaak op 03-09-2009 07:14 ]

Het is bij deze weer een fijne dag

Verwijderd

offtopic:
Hengelmolen, Eleveld en van Raamt (afstudeer en bedrijfsproject begeleider, zeker ook kiezen als je de kans krijgt) zijn zeer oké. Van Toor is ook een goede vent, maar een ontzettend warhoofd...

Jij hebt een grote voorsprong op programmeren op je studiegenoten (geloof me :P), dat betekent dat je als je wilt je je programmeertoetsen waarschijnlijk al veel eerder mag maken (ik mocht dat in ieder geval wel) en dat betekent dat je meer quality time in Kaatje P door kan brengen! It's the little things >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WebShot

Een simpele command line tool die een URL van een website accepteert, deze rendert en wegschrijft als een jpg, png of tiff bestand...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
[12] Minimi:~ $ webshot http://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/14 -v -o programming.png
Timeout    : 180
Output file: programming.png
Output size: 1080 pixels
URL        : http://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/14
Received page title: GoT - Programming - Topics
Wrote output file: programming.png
[13] Minimi:~ $ webshot
Usage: webshot <options> <url>
Options:
-t <timeout> - timeout in seconds
-w <width>   - suggested width of the output image
-o <outfile> - name of output file
             - outfile.<jpg|jpeg> : output is a jpeg file
             - outfile.png        : output is a png file
             - outfile.jpg2000    : output is a jpeg 2000 file
             - outfile.<tif|tiff> : output is a tiff file
             - outfile.bmp        : output is a bmp file
No URL specified.
[14] Minimi:~ $

De output is dan iets als dit: http://www.emle.nl/forumpics/programming.png

Download: http://www.qixis.com/webshot/
Daar is ook de source code en XCode project te vinden.

Licenties doen we niet aan... het programma is zo triviaal dat ik deze versie gewoon in het public domain plemp. Oja, het is voor OSX, zou moeten werken op 10.5 en beter.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2009 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

Verwijderd schreef op zondag 06 september 2009 @ 22:22:
WebShot

Een simpele command line tool die een URL van een website accepteert, deze rendert en wegschrijft als een jpg, png of tiff bestand...
zéér gaaf! _/-\o_

[ Voor 68% gewijzigd door iH8 op 06-09-2009 22:50 ]

Aunt bunny is coming to get me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-10 02:28

Gerco

Professional Newbie

WebShot is awesome, gelijk maar even in /usr/local/bin gezet, je weet nooit wanneer je het nodig hebt :)

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-10 09:27
Sebazzz schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 23:33:
[...]

*kuch* calendar.google.com *kuch*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WebShot

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
[12] Minimi:~ $ webshot http://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/14 -v -o programming.png
Options:
No URL specified.

Download: http://www.qixis.com/downloads/WebShot.zip
Source: http://www.qixis.com/downloads/WebShotSrc.zip

Licenties doen we niet aan... het programma is zo triviaal dat ik deze versie gewoon in het public domain plemp. Oja, het is voor OSX, zou moeten werken op 10.5 en beter.
Dat is nice. Welke render-engine gebruikt deze? Gecko?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WebKit, dat zit standaard bij osx.

Edit: Nu ook een pagina voor webshot gemaakt op mijn website: http://www.qixis.com/webshot/

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2009 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
WebShot

Toevallig vandaag iets tegengekomen dat handig kan zijn voor het andere publiek, namelijk website ontwerpers, de volgende site neemt op een beperkt aantal minuten enkele screenshots met verschillende browsers:
http://browsershots.org/

Een voorbeeld:
http://browsershots.org/http://tweakers.net/

[ Voor 8% gewijzigd door TaraWij op 07-09-2009 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-10 02:56

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

geh :P

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:00
soepgarnaal schreef op donderdag 03 september 2009 @ 06:59:
Leuk topic. Aangezien ik hier geen double cheese kan bestellen heb ik de afgelopen 6 weken gewerkt aan een Windows sidebar gadget te weten: shrimp7

[afbeelding]

meer screenshots

Wat begon als een test heeft nu functionaliteit voor Twitter, Facebook en basic Friendfeed. Aangekomen bij versie 38.1 zijn er heel wat verbeteringen aangebracht. Grappige maar niet noodzakelijke features zijn: compressie en AES 256bit encryptie, voor dit laatste is wel een aardige groep gebruikers.. goeie of slechte dat weet ik dan weer niet ;) ik ken de berichten niet ontcijferen..

De nieuwste aardige feature is automatische forwarding naar Facebook en of Friendfeed. Zodat je met 1 SMSje naar Twitter het bericht naar al je favoriete sociale netwerken kan laten forwarden.

Het blijft lastig voor Internet Explorer te ontwikkelen maar met handen en voeten kom ik er wel. Wat me wel opviel en vreemd is, is dat de Sidebar.exe in Windows 7 nog steeds gebruik maakt van IE 7..

Testers zijn altijd welkom! shrimp7 webpagina
Ik vind het echt handig dit, alleen jammer dat het lijkt dat de send status een textfield geeft dat eigenlijk te groot is voor een Twitter, en daardoor mijn netbookje nog minder ruimte overhoudt. Ook werkt het allemaal ook niet echt responsief, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onhandigesjaak
t.coenraad, nooit gedacht dat mensen het op een netbookje zouden gebruiken, maar natuurlijk waarom niet? :)

Ik heb dus ook niet echt rekening gehouden met kleine schermen.

Wel is het zo, dat het textfield niet alleen voor Twitter is gemaakt, maar ook voor Facebook & Friendfeed. Deze laatste 2 ondersteunen meer characters per post. Hier heb je alleen wat aan als Facebook ook geactiveerd is.

Wat is de resolutie van je netbook? Welk OS draai je op de netbook?

Tot nu toe heb ik shrimp7 getest op een Windows 7 machine. Er wordt nogal wat javascript met de nodige truuken verwerkt dus het kan zijn dat op langzame CPU's de boel niet echt lekker werkt. Op mijn desktop met oude dual-core CPU werkt echter alles prima.

Ik neem je op en aanmerkingen wel mee, zet me weer aan het denken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
soepgarnaal schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 03:08:
t.coenraad, nooit gedacht dat mensen het op een netbookje zouden gebruiken, maar natuurlijk waarom niet? :)

Ik heb dus ook niet echt rekening gehouden met kleine schermen.

Wel is het zo, dat het textfield niet alleen voor Twitter is gemaakt, maar ook voor Facebook & Friendfeed. Deze laatste 2 ondersteunen meer characters per post. Hier heb je alleen wat aan als Facebook ook geactiveerd is.

Wat is de resolutie van je netbook? Welk OS draai je op de netbook?

Tot nu toe heb ik shrimp7 getest op een Windows 7 machine. Er wordt nogal wat javascript met de nodige truuken verwerkt dus het kan zijn dat op langzame CPU's de boel niet echt lekker werkt. Op mijn desktop met oude dual-core CPU werkt echter alles prima.

Ik neem je op en aanmerkingen wel mee, zet me weer aan het denken ;)
Ach ja, een moet de eerste zijn toch ;) Ik gebruik ook Windows 7, met de standaard resolutie van 1024*600. Het kleine scherm is pas een probleem als je opties als encryptie aanklikt. Naast dat, en dat ik een trage app had, onthield hij m'n Twitter-gegevens niet. Daardoor vlogen mij de JavaScript-errors om de oren. Enig idee hoe ik dit zou kunnen fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onhandigesjaak
t.coenraad, wha, dat klinkt gek maar vooral vervelend.

Ik heb meteen gekeken in de code en getracht enige problemen mbt dit probleem te ontdekken maar nada.

Misschien is het een rechten probleem in Windows.. ik ben benieuwd of hij uberhaubt wel 'settings' wegschrijft ook als je geen settings draait, ik bedoel als je de gadget voor het eerst op je desktop plakt moet Sidebar.exe namelijk al wat system settings wegschrijven in het bestand:

C:\Users\Ferdinant\AppData\Local\Microsoft\Windows Sidebar\Settings.ini

Misschien kun je 'na het de eerste keer op je desktop plakken' eens in dat bestand kijken.

Ben ook benieuwd naar je Windows 7 build versie. Ik zelf draai hem op build: 7100.

Ik ben geen tweaker, maar ik verdenk jou ervan ;) Heb je UAC uitgezet? kijk dan eens hier: http://www.chris123nt.com...s-7-sidebar-with-uac-off/

Thnx voor je respons, erg waardevol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-10 07:46

PowerSp00n

There is no spoon

Grappig, ik irriteerde me ook altijd aan de roosters van de HRO. Bookmarken (zoals eerder werd genoemd) is geen optie, in ieder geval niet direct naar je rooster. Deze filenamen wijzigen bijna bij elke update (een klas toegevoegd bijv.), zit je dus steeds naar een rooster van een andere klas te kijken.

Ik ben toen ook begonnen met het maken van mijn idee hoe het een stuk beter zou zijn (;)), dat is een website geworden waar je kan inloggen met je studentnummer en zelf kan aangeven in welke klassen je zit. Op die manier creëer je een eigen persoonlijke rooster (denk aan klassenrooster, minor-rooster, keuzemodules?).

Op dit moment heb ik dit alleen gemaakt voor roosters van Academieplein, de roosters voor elke locatie verschillen van indeling. Als ik weer eens tijd heb wil ik ook met andere locaties gaan werken (heb hier op het moment nog geen rekening mee gehouden, het is al een uit de hand gelopen projectje ;)). Het leuke is dat als je deze gegevens eenmaal netjes in een database hebt staan je veel mogelijkheden hebt om met deze gegevens te doen (denk aan een 'nieuwe' HRO bot, de 'echte' werkt volgensmij niet helemaal meer?).

Op www.hrooster.nl is de site te vinden (persoonlijk rooster via <studnr>.hrooster.nl), hier en daar is de functionaliteit misschien nog niet helemaal compleet. Het eerstvolgende waar ik mee bezig ga is het toevoegen van modules aan je rooster (ipv hele klassenroosters)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechSmurf
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-10 11:28
Geinig topic ... Ik heb ooit nog eens een graphics & campaign editor gemaakt voor Age of Wonders. Die editor was redelijk populair op Age of Wonders Heaven, een paar duizend downloads. Heeft ook een aantal nieuwe campaigns en een hoop nieuwe units opgeleverd.

Op een gegeven moment heb ik er cardware van gemaakt ("Als je dit een leuke tool vindt, stuur me dan effe een ansichtkaart") ... Daar heb ik geloof ik vijf kaarten op gekregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
soepgarnaal schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 08:55:
t.coenraad, wha, dat klinkt gek maar vooral vervelend.

Ik heb meteen gekeken in de code en getracht enige problemen mbt dit probleem te ontdekken maar nada.

Misschien is het een rechten probleem in Windows.. ik ben benieuwd of hij uberhaubt wel 'settings' wegschrijft ook als je geen settings draait, ik bedoel als je de gadget voor het eerst op je desktop plakt moet Sidebar.exe namelijk al wat system settings wegschrijven in het bestand:

C:\Users\Ferdinant\AppData\Local\Microsoft\Windows Sidebar\Settings.ini

Misschien kun je 'na het de eerste keer op je desktop plakken' eens in dat bestand kijken.

Ben ook benieuwd naar je Windows 7 build versie. Ik zelf draai hem op build: 7100.

Ik ben geen tweaker, maar ik verdenk jou ervan ;) Heb je UAC uitgezet? kijk dan eens hier: http://www.chris123nt.com...s-7-sidebar-with-uac-off/

Thnx voor je respons, erg waardevol.
Dat heeft idd geholpen, eerst stond er namelijk geen een verwijzing in het ini-bestand. Maar eigenlijk zou het niet nodig hoeven zijn, hè ;) Oja, andere bug die ik tegenkwam: tokens die al in gebruik waren. En bij een previous->next, bleef het hetzelfde verhaal. Conclusie: IE cachet waarschijnlijk het token. Kan daar iets mee gedaan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onhandigesjaak
t.coenraad, thnx voor je feedback.

Er zou wel eens een klein probleempje daar kunnen zitten.. iedergeval kan je altijd een nieuwe token aanvragen door op het linkje onder het input field van de token te klikken.

Ik ga er naar kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SierdW
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-09 12:48

P2000 Mobile Monitor

Afbeeldingslocatie: http://www.weidema.eu/images/screen01.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.weidema.eu/images/screen02.jpg
Waarom
Vaak hoor/zie je de hulpdiensten ergens naartoe rijden en ben je erg benieuwd wat er aan de hand is. Voor het geval je dan geen computer bij de hand hebt maar misschien wel een Windows Mobile telefoon. Via deze applicatie worden de feeds van alarmeringen.nl geladen en netjes weergegeven (althans, dat vindt ik zelf :)). Voor de echte fanatics kan je ook een refresh schedulen en (indien je toestel dit ondersteund) het toestel laten trillen/bericht weergeven bij een nieuwe melding. 8)
Hoe
Visual studio 2008. Het is gestart als een hobby-project en een uitdaging voor mezelf. Inmiddels heb ik al aardig wat gebruikers-wensen verwerkt en begint het (al zeg ik het zelf) zelfs al ergens op te lijken. Het is absoluut geen grafisch hoogstandje, maar het werkt wel!
Downloaden
Gratis natuurlijk, hiero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
SierdW schreef op woensdag 09 september 2009 @ 14:52:

P2000 Mobile Monitor

[afbeelding][afbeelding]
Waarom
Vaak hoor/zie je de hulpdiensten ergens naartoe rijden en ben je erg benieuwd wat er aan de hand is. Voor het geval je dan geen computer bij de hand hebt maar misschien wel een Windows Mobile telefoon. Via deze applicatie worden de feeds van alarmeringen.nl geladen en netjes weergegeven (althans, dat vindt ik zelf :)). Voor de echte fanatics kan je ook een refresh schedulen en (indien je toestel dit ondersteund) het toestel laten trillen/bericht weergeven bij een nieuwe melding. 8)
Hoe
Visual studio 2008. Het is gestart als een hobby-project en een uitdaging voor mezelf. Inmiddels heb ik al aardig wat gebruikers-wensen verwerkt en begint het (al zeg ik het zelf) zelfs al ergens op te lijken. Het is absoluut geen grafisch hoogstandje, maar het werkt wel!
Downloaden
Gaaf waar blijft de android versie ? :P haha

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DennusB schreef op woensdag 09 september 2009 @ 14:54:
[...]

Gaaf waar blijft de android versie ? :P haha
En de Symbian versie ? ;)

Een leuk programma!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09 13:13

daaan

Brandweer Zoutkamp

Grappig inderdaad, ik heb zelf een soortgelijk programma draaien (PDW icm met eigen C# progsel). Ik heb gelukkig zelf een scanner en server, dus hoef niet te wachten op de traagheid van alarmeringen.nl.

[ Voor 8% gewijzigd door daaan op 09-09-2009 15:15 ]

One's never alone with a rubber duck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SierdW
daaan schreef op woensdag 09 september 2009 @ 15:07:
Grappig inderdaad, ik heb zelf een soortgelijk programma draaien (PDW icm met eigen C# progsel). Ik heb gelukkig zelf een scanner en server, dus hoef niet te wachten op de traagheid van alarmeringen.nl.
Kan jij geen snelle/ up-to-date feed voor mij regelen? :)
Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2009 @ 14:56:
[...]

En de Symbian versie ? ;)

Een leuk programma!
Beide vallen buiten mijn kennis, misschien dat iemand anders dat kan maken? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irule
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-10-2023
Inderdaad, een android versie zou erg prettig zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEiE
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-10 16:38
SierdW schreef op woensdag 09 september 2009 @ 14:52:

P2000 Mobile Monitor

[afbeelding][afbeelding]
Waarom
Hoe
Downloaden
Ik heb zelf ook nog zoiets willen maken, maar tot nu toe nog niet echt motivatie voor gehad :/. Nu neem ik gewoon die van jou mee, bedankt!

• daaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09 13:13

daaan

Brandweer Zoutkamp

SierdW schreef op woensdag 09 september 2009 @ 16:24:
[...]

Kan jij geen snelle/ up-to-date feed voor mij regelen? :)

[...]

Beide vallen buiten mijn kennis, misschien dat iemand anders dat kan maken? 8)
Ik wil je best helpen met opzetten van je eigen server hiervoor, maar ik ga niet ALLE meldingen van Nederland voor je monitoren, dan ben ik net zo traag als alarmeringen.nl zelf ;)

One's never alone with a rubber duck.

• Matis

Matis

Rubber Rocket

PhotoBook

Natuurlijk een 13 in een dozijn applicatie, maar ik wilde gewoon een eenvoudig programmaatje(script) in PHP waarmee je een dynamisch en recursief mappenstelsel kunt omtoveren tot een fotoboek.
Momenteel HTML 4.01 Strict valide. Ik gebruik shadowbox om de foto's (fullsize) weer te kunnen geven.

Hier een voorbeeldje van hoe het eruit ziet. Let wel. Dit is nog een dev branch. De stable zal een dezer dagen verschijnen (tezamen met de source ;) ).
http://toaomatis.mine.nu/photobook_dev_branch/
Staat op mijn host thuis. Dus kan soms wat traag aanvoelen :P

[ Voor 13% gewijzigd door Matis op 10-09-2009 10:18 ]

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Je filmsmaak komt aardig overeen met de mijne, maar Bad Boys 2 is echt te slecht voor woorden hoor. ;) En hoe was het in Renesse? Beetje mooi weer gehad?

De boel is zo lek als een mandje. Ik heb niets gewijzigd en niets gesloopt, maar ik denk dat je daar nog wel wat aandacht aan moet besteden.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/U41a3r5FyuRaEt5IVMFdQQ8n/thumb.png

[ Voor 70% gewijzigd door AtleX op 10-09-2009 10:33 ]

• Matis

Matis

Rubber Rocket

AtleX schreef op donderdag 10 september 2009 @ 10:25:
Je filmsmaak komt aardig overeen met de mijne, maar Bad Boys 2 is echt te slecht voor woorden hoor. ;) En hoe was het in Renesse?

De boel is zo lek als een mandje. Ik heb niets gewijzigd en niet gesloopt, maar ik denk dat je daar nog wel wat aandacht aan moet besteden.
Ja, ik ben dus nog bezig met het dichten van parent directory. :P

Ik had al een check gedaan op de huidige dir. Dat het geen .. is, maar kennelijk is dat nog niet genoeg :(

Edit, fuck. Ik zie nu wat je bedoeld. Als je naar Folder_1 gaat en daar .. doet, dan werkt het wel :D

Als het goed is, moet dat nu niet meer werken :D

[ Voor 23% gewijzigd door Matis op 10-09-2009 10:38 ]

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Dat niet meer nee. :) Nog een kleine tip, cache je thumbnails ipv ze constant opnieuw te laten generen. Dat vermindert de belasting op je server qua disk I/O, memory en CPU behoorlijk.

Heb je een public readonly SVN-repository waaruit ik de source kan trekken? Ik zag een SVN-folder op je server maar ik heb er niet echt opgelet of Photobook ook in SVN staat.

[ Voor 35% gewijzigd door AtleX op 10-09-2009 10:47 ]

• Matis

Matis

Rubber Rocket

AtleX schreef op donderdag 10 september 2009 @ 10:44:
Dat niet meer nee. :) Nog een kleine tip, cache je thumbnails ipv ze constant opnieuw te laten generen. Dat vermindert de belasting op je server qua disk I/O, memory en CPU behoorlijk.
Nee, ik cache nog niets, ik heb er eerst over gedacht om meteen de thumbs te genereren wanneer ze voor de eerste keer aangeroepen worden. Dit kost één keer cpu-tijd, maar daar heb ik nog niet naar gekeken.

@edit. Haha, ik ben bezig met een SVN servertje, maar dat werkt nog niet (helemaal). Ik heb ook nog geen mooie svn-package gevonden welke over het internet beheerbaar is. (tips :P)

[ Voor 15% gewijzigd door Matis op 10-09-2009 10:51 ]

Verwijderd

WebShot

... en inmiddels heb ik er ook een praktisch nut voor bedacht. Ik zit permanent op twee IRC kanalen (#unfix en #linux.nl) en hier wordt nog wel eens een leuke link gepost. Ik maak nu met webshot een screenshot van zo'n pagina, verwerk deze met wat shell scripts en imagemagick tot een mooie thumbnail en upload deze naar m'n website... http://emle.nl/ws/ is het resultaat...

• DennusB
  • Niet online
WebShot

Zou zoiets ook voor Linux te bakken zijn ? :) Lijkt me wel stoer! :P

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-10 08:35
fleXdoc: template-based server-side document generator (docx)

fleXdoc can be used to produce Word 2007 (docx) documents without the need to have Microsoft Word installed.
It takes a document template (document containing data-placeholders) and an XML-based data-file and merges them to create the final document. It supports advanced scenario's like repeating sections (lists, tables), inserting images, etc.

Zie ook: http://flexdoc.codeplex.com (open source dus)

• Matis

Matis

Rubber Rocket

AtleX schreef op donderdag 10 september 2009 @ 10:44:
Heb je een public readonly SVN-repository waaruit ik de source kan trekken? Ik zag een SVN-folder op je server maar ik heb er niet echt opgelet of Photobook ook in SVN staat.
http://toaomatis.mine.nu:8000/trac/browser voor het bekijken van de files (met mooie GUI enzo :P)
http://toaomatis.mine.nu/svn/photobook/ voor de checkouts van het project

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik denk dat je voor Trac nog even een poortje moet forwarden oid, want die doet het nu niet. ;)

• Matis

Matis

Rubber Rocket

AtleX schreef op donderdag 10 september 2009 @ 16:04:
Ik denk dat je voor Trac nog even een poortje moet forwarden oid, want die doet het nu niet. ;)
Hier doet hij het prima op 8000. Wss laat jouw firewall het niet toe. Zo te zien kunnen er meer mensen op dan alleen ik, want de logfile loopt behoorlijk vol. Alleen zie ik zojuist dat ik geen php higlighting aan de gang heb. Moet nog even opzoek naar een setting daarvoor :)

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Matis schreef op donderdag 10 september 2009 @ 16:10:
[...]

Hier doet hij het prima op 8000. Wss laat jouw firewall het niet toe.
Uhm ja, dat klopt. :X Ik kan hier alleen HTTP over poort 80 doen.

• Matis

Matis

Rubber Rocket

AtleX schreef op donderdag 10 september 2009 @ 16:14:
Uhm ja, dat klopt. :X Ik kan hier alleen HTTP over poort 80 doen.
Ik kam hem ook niet op poort 80 draaien, want daar luistert natuurlijk apache op. De highlighting is nu ook goed (php5-cli installeren wil ook wel eens helpen :$).

• ZpAz
Misschien dat hij automatis een GPS fix maakt bij het opstarten, zodat je de dichtsbijzijnde meldingen krijgt? (Heb geen WinMo, dus kon niet testen of hij dat al deed.).

Verwijderd

DennusB schreef op donderdag 10 september 2009 @ 12:39:
[...]

Zou zoiets ook voor Linux te bakken zijn ? :) Lijkt me wel stoer! :P
Vast wel. Op basis van webkit of gecko. Alleen zal het aanmerkelijk meer code zijn dan de mac versie... Voor dit soort dingen is osx toch handiger.

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-10 02:28

Gerco

Professional Newbie

Matis schreef op donderdag 10 september 2009 @ 16:29:
Ik kam hem ook niet op poort 80 draaien, want daar luistert natuurlijk apache op. De highlighting is nu ook goed (php5-cli installeren wil ook wel eens helpen :$).
Het toverwoord is "reverse proxy", prima oplossing hiervoor. Je kan trac overigens ook met mod_python draaien, gewoon met/in apache dus.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• SierdW
ZpAz schreef op donderdag 10 september 2009 @ 16:39:
[...]

Misschien dat hij automatis een GPS fix maakt bij het opstarten, zodat je de dichtsbijzijnde meldingen krijgt? (Heb geen WinMo, dus kon niet testen of hij dat al deed.).
Dat is inderdaad iets voor de toekomst want dat zit er nog niet in. Tevens ben ik van plan een kaartje weer te geven met de lokaties, maar ik heb nog geen idee hoe ik dat moet maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
$directoryIterator_diff = array_diff( scandir( $currentDir), array( '.', '..'));
//$directoryIterator_diff = scandir($currentDir);

array_walk($directoryIterator_diff, 'addDirPrefix', $currentDir);

usort($directoryIterator_diff, 'sortDirFirst');

function sortDirFirst($key1, $key2)
{
    if(is_dir($key1) && is_dir($key2))
    {
        return strcasecmp($key1, $key2);
    }
    elseif (is_dir($key1) && is_file($key2))
    {
        return -1;
    }
    elseif (is_file($key1) && is_dir($key2))
    {
        return 1;
    }
    elseif (is_file($key1) && is_file($key2))
    {
        return strcmp($key1, $key2);
    }
}

function addDirPrefix(&$item1, $key, $prefix)
{
    if($prefix[strlen($prefix)-1] == '/')
    {
        $item1 = $prefix . $item1;
    }
    else
    {
        $item1 = $prefix . '/' . $item1;
    }
}

*Eindelijk* een tooltje waarmee ik de inhoud van een map kan sorteren op mappen eerst, alfabetisch oplopend :)

Dit omdat Linux servers normaliter de inhoud sorteert op alfabetische volgorde en dus de mappen soms tussen de bestanden uitkomen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Matis op 14-09-2009 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WebShot

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Options:
No URL specified.

Update naar versie 0.2!

Nieuw:
- Je kan nu ook een gewenste paginahoogte opgeven
- Je kan nu een wachttijd opgeven na het laden, voor pagina's die zichzelf nog verder laden met javascript
- PDF output support!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Matis schreef op maandag 14 september 2009 @ 15:12:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
$directoryIterator_diff = array_diff( scandir( $currentDir), array( '.', '..'));
//$directoryIterator_diff = scandir($currentDir);

array_walk($directoryIterator_diff, 'addDirPrefix', $currentDir);

usort($directoryIterator_diff, 'sortDirFirst');

function sortDirFirst($key1, $key2)
{
    if(is_dir($key1) && is_dir($key2))
    {
        return strcasecmp($key1, $key2);
    }
    elseif (is_dir($key1) && is_file($key2))
    {
        return -1;
    }
    elseif (is_file($key1) && is_dir($key2))
    {
        return 1;
    }
    elseif (is_file($key1) && is_file($key2))
    {
        return strcmp($key1, $key2);
    }
}

function addDirPrefix(&$item1, $key, $prefix)
{
    if($prefix[strlen($prefix)-1] == '/')
    {
        $item1 = $prefix . $item1;
    }
    else
    {
        $item1 = $prefix . '/' . $item1;
    }
}

*Eindelijk* een tooltje waarmee ik de inhoud van een map kan sorteren op mappen eerst, alfabetisch oplopend :)

Dit omdat Linux servers normaliter de inhoud sorteert op alfabetische volgorde en dus de mappen soms tussen de bestanden uitkomen ;)
Dit kan je een *stuk* gemakkelijk doen met de SPL iterators:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
$iterator = new DirectoryIterator($path);
$files    = array();
$dirs     = array();
foreach ($iterator as $item) {
  if ($item->isFile()) {
    $files[] = $item->getPathName();
  } elseif ($item->isDir() && !$item->isDot()) {
    $dirs[] = $item->getPathName();
  }
}
sort($dirs);
sort($files);
$list = array_merge($dirs, $files);

Jammer dat sort() een bool retourneert en niet de gesorteerde array. Dan kan je het nog meer in elkaar schuiven. Met het nog quick 'n dirty weglaten van regel #2 en #3 heb je ineens een heel veel kleiner stukje code wat precies hetzelfde doet (en beter leesbaar is en waarschijnlijk beter performed). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

mithras schreef op maandag 14 september 2009 @ 15:49:
[...]
Dit kan je een *stuk* gemakkelijk doen met de SPL iterators:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
$iterator = new DirectoryIterator($path);
$files    = array();
$dirs     = array();
foreach ($iterator as $item) {
  if ($item->isFile()) {
    $files[] = $item->getPathName();
  } elseif ($item->isDir() && !$item->isDot()) {
    $dirs[] = $item->getPathName();
  }
}
sort($dirs);
sort($files);
$list = array_merge($dirs, $files);

Jammer dat sort() een bool retourneert en niet de gesorteerde array. Dan kan je het nog meer in elkaar schuiven. Met het nog quick 'n dirty weglaten van regel #2 en #3 heb je ineens een heel veel kleiner stukje code wat precies hetzelfde doet (en beter leesbaar is en waarschijnlijk beter performed). :)
|:( Damn you :P
Ik had het natuurlijk in slechte programmeervoorbeelden moeten plaatsen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Matis op 14-09-2009 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Laatst online: 08-09 23:18

djc

Gerco schreef op donderdag 10 september 2009 @ 19:40:
Het toverwoord is "reverse proxy", prima oplossing hiervoor. Je kan trac overigens ook met mod_python draaien, gewoon met/in apache dus.
mod_python is nogal brak, maar mod_wsgi werkt als een zonnetje.

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroyk2
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
djc schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 09:59:
[...]
mod_python is nogal brak, maar mod_wsgi werkt als een zonnetje.
Hier ervaarden we precies het omgekeerde. mod_python werkte goed voor trac maar mod_wsgi niet echt.
Combinatie van apache 2.x, debian etch, trac 0.11.1

• djc
  • Laatst online: 08-09 23:18

djc

leroyk2 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 17:30:
Hier ervaarden we precies het omgekeerde. mod_python werkte goed voor trac maar mod_wsgi niet echt.
Combinatie van apache 2.x, debian etch, trac 0.11.1
Ben benieuwd wat voor fouten je dan had. mod_python wordt volgens mij niet verder ontwikkeld en de belangrijkste maintainer is de auteur van mod_wsgi (en doet vziw niets meer met mod_python).

Rustacean

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Omdat ik mijn eigen goede filmdatabase wil bijhouden heb ik er de laatste week 1 gemaakt. Grootste voordeel is dat het toevoegen van films heel erg makkelijk werkt. Je hebt alleen de IMDB url nodig (bijv. http://www.imdb.com/title/tt0382625/ ) en aan de hand daarvan wordt alle filminformatie van IMDB gescraped: titel, cijfer, filmhoes, noem maar op :)
Door in de tabel met films op een film te klikken verschijnt er meer informatie in beeld. Je kan films bewerken / verwijderen door helemaal links op het ID te klikken. Hiervoor dien je ingelogd te zijn. Om een nieuwe film toe te voegen moet je even rechtsboven klikken.

Ik heb voor jullie een test accountje gemaakt zodat jullie kunnen kijken wat jullie er van vinden en feedback / commentaar geven. Zie: http://www.tomrunia.nl/dev/ en inloggen met:
gebruikersnaam: test
wachtwoord: test

Mijn eigen database met films is te zien op gewoon www.tomrunia.nl (dus niet /voorbeeld/ ).

Mochten er geinteresseerden zijn in het script, dan kan ik het wat meer customizable maken en een installatie bestand zodat iedereen het simpel op z'n server kan installeren. Feature requests zijn ook welkom :)

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Ziet er mooi uit :D Het enige *nadeel* vind ik, is het feit dat je alle films open kan klappen. Mijn voorkeur gaat uit als je telkens maar maximaal 1 film opengeklapt kunt hebben.

Verder *moet* je ook eens kijken naar de validator. Je hebt behoorlijk wat quotes vergeten en ook tags worden niet altijd goed geopend of afgesloten :P
http://www.tomrunia.nl/voorbeeld/ --> http://validator.w3.org/c...29&doctype=Inline&group=0

Om over je *main* pagina nog maar niet te spreken; 20.084 fouten. Een vermelding in het Guinness Book of Records waard ;)
Bovenstaande bedoel ik niet als flame, alleen als aandachtspunt!

[ Voor 12% gewijzigd door Matis op 17-09-2009 22:35 ]

• monnick
  • Niet online
Matis schreef op donderdag 17 september 2009 @ 22:32:
[...]

Ziet er mooi uit :D Het enige *nadeel* vind ik, is het feit dat je alle films open kan klappen. Mijn voorkeur gaat uit als je telkens maar maximaal 1 film opengeklapt kunt hebben.

Verder *moet* je ook eens kijken naar de validator. Je hebt behoorlijk wat quotes vergeten en ook tags worden niet altijd goed geopend of afgesloten :P
http://www.tomrunia.nl/voorbeeld/ --> http://validator.w3.org/c...29&doctype=Inline&group=0
Wat een snelle reactie :) Dat je meerdere films tegelijk kan uitklappen heb ik bewust gedaan, vind dat namelijk erg fijn :)

Enne, HTML valid maken staat nog op m'n TODO lijst ;)

EDIT: Hahah, ja erg veel unvalid dingen. Komt omdat al die code natuurlijk met PHP gegenereerd wordt. Als er ergens een foutje zit wordt dit geloop-ed :P Maar dit wordt natuurlijk gefixt.

Ik wil het script met liefde zo aanpasbaar / installeerbaar maken dat iedereen het makkelijk op z'n webserver kan installeren :)

Een todo is trouwens ook nog om gemakkelijk de hele database te kunnen exporteren naar .txt / excel bestand :)

[ Voor 20% gewijzigd door monnick op 17-09-2009 22:43 ]

• Matis

Matis

Rubber Rocket

monnick schreef op donderdag 17 september 2009 @ 22:34:
Wat een snelle reactie :) Dat je meerdere films tegelijk kan uitklappen heb ik bewust gedaan, vind dat namelijk erg fijn :)

Enne, HTML valid maken staat nog op m'n TODO lijst ;)
Wat een snelle reactie :)

Ik was nog bezig met m'n edit, maar prima dat je het nog gaat aanpassen?
Daarnaast is het misschien wel leuk (voor mij persoonlijk) als ik het ook kan gaan gebruiken. Heb een filmdatabase die nodig gesorteerd moet worden :P

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10 09:42

r0b

Net werk monnick. Maar hoe markeer je nu films als gezien? Ik zou verwachten - gezien er geen opties zichtbaar zijn - dat ik het vinkje kan togglen, maar dat is het dus niet. :P

Hier ook interesse; misschien wel uitbreiden met een linkje naar de film op m'n netwerk zelf zodat ik hem ook direct kan starten. :)

edit:
Oh wacht, inloggen is stuk?

[ Voor 6% gewijzigd door r0b op 17-09-2009 22:47 ]

• monnick
  • Niet online
Door op het ID links in een rij te klikken kan je aangeven of je de film gezien hebt en wat voor cijfer je de film geeft.

Ik sta ook open voor suggesties / nieuwe mogelijkheden / voorkeuren / fixes, dus als jullie graag dingen zien: let me know! :)

EDIT: @ hierboven, inloggen was stuk inderdaad. Heb de inlogmodule bij /voorbeeld/ maar verwijderd. Dus nu kan je testen :)

EDIT2: Haha, dat validaten gaat wel snel, stonden een paar <tr>'s te veel. Nu errors van 20000+ naar 9 weten terug te dringen.

[ Voor 35% gewijzigd door monnick op 17-09-2009 23:00 ]

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10 09:42

r0b

Ah, daar! :+

Suggesties:
Op het globale overzicht vinkjes laten togglen. In ieder geval voor "Gezien". De volledige editmode induiken voor het wijzigen daarvan is een stap teveel voor me. :+
1 film tegelijkertijd uit laten klappen
UNC path veld toevoegen met een 'Play' knopje in het overzicht (en/of detailed view) (extra punten voor het automatisch herkennen van een folder en/of video file en daarmee Play veranderen in Open (folder))
Kiezen welke info je wilt zien; ik wil bijvoorbeeld niet zelf een cijfer toekennen maar wel graag in een oogopslag zien wat voor genre de film is.

Schiet me zo te binnen. :+

• DEiE
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-10 16:38
Het duurde ook even voordat ik het editknopje gevonden had. Wellicht kan je een icoontje gebruiken met een steeksleuteltje oid, waardoor het wat sneller duidelijk is waar je wijzigingen kan aanbrengen.
Ook is het misschien een idee om extra nog een javascript-validator in te bouwen, zodat het snel duidelijk wordt dat je iets doet wat niet mag (bijv. een film een cijfer geven zonder dat je em gezien hebt).
Tenslotte is het ook mogelijk om een te hoog cijfer (hoger dan 100) op te geven, dit werd in mijn geval gelijk een 1. Het is waarschijnlijk netter om daar ook een melding over te geven, want bij een typ-o krijgt je film nu wel een drastisch laag cijfer.

Zelf heb ik ook ooit zoiets gebouwd, maar kon vervolgens het geduld niet opbrengen om de database te vullen. Jouw IMDBgrabbelaar is daar een mooie oplossing voor, nu is het alleen een kwestie van film zoeken en een cijfer geven :)
Pagina: 1 ... 6 ... 54 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld om zelfgemaakte tools te showen en te bespreken. Net als in de rest van Programming is het hier dus ook niet toegestaan om 'even te vragen of iemand iets kan maken'. Dit is een forum over zelf programmeren, geen McDonalds afhaalbalie voor lappen code of software.