Live Sound Analyzer v0.1
Live Sound Analyser sampelt het PCM signaal van een willekeurige audio input en toont het spectrum ervan.
Download executable
Ik wilde een gebruiksvriendelijk programmaatje maken dat het spectrum van een willekeurige (PCM) audio input kan laten zien. Het is gericht op muziekanten die hun instrumenten of stem willen analyseren (of stemmen) en op geeks die het leuk vinden om rare geluiden te maken en daar het spectrum van te bekijken

. De grafiek is nog niet resizable (geen tijd meer voor); als je stem wilt opnemen zet je hem op 11025 Hz Mono 16 bit, dan krijg je een goed perspectief.
Tot nu toe zit er een uurtje of dertig in denk ik, maar dat komt voornamelijk doordat het mijn eerste C# applicatie is en ik dus nog veel moet leren. Ook had ik nog nooit met de Windows API gewerkt (yay, meteen met unmanaged code beginnen

) en dat was even wennen. Alles is zelf geschreven, muv de FFT functie (is nu die van Jeff Morton, misschien schrijf ik nog mn eigen versie) en het maken / vullen / legen van de waveIn buffer (die bevat zoveel unmanaged code dat het me verstandiger leek die voorlopig van iemand anders te lenen).
ToDo:
- grafiek features toevoegen (resizen, lin/log scale, smoothing, etc.)
- Weergeven van dominante noten (ofwel een notenbalk genereren van de opname, om te kijken welke melodie je eigenlijk zingt en of het zuiver is);
- Wat functies voor gitaar toevoegen (stemmen, gespeelde akkoord benoemen, transcriben, etc.)
- Feature requests?
Allemaal niet zo moeilijk maar ik ga morgen op vakantie dus ik wou deze versie vast even tonen