Oeoeoe heb 'm getest in dezelfde situatie, zelfde boek, zelfde laptop @ wifi weer op dezelfde plaats in huis (bed)
Hij is echt extreem veel sneller en minder buggy

de enige nadeeltjes die ik nog heb:
- geen 'laatst geopende files'-lijst
- hij pakt standaard My Documents als startlocatie, fijn zou zijn als 'ie het laatstgebruikte path opnieuw opende zodat je makkelijk verder kan naar het volgende boek
- taal switchen werkt nog niet bij mij

- hij scrollt automagisch omlaag in de paginalijst, uiteraard heel handig, totdat je bij de laatste pagina zit, je terugscrollt helemaal naar boven omdat je page 10 en page 4 nog even wil bekijken bijv.. Je klikt op 10, en hij maakt van 10 de bovenste in de lijst, nu moet je nogmaals scrollen om naar 4 te gaan. Oplossing: alleen scrollen met pagedown/pageup knoppen en niet on mouseclick denk ik zo
- sneltoetsen worden er niet bij vermeld in menu (hoe je bijv. naar 'pagina hoogte' kan gaan zonder in het menu te komen)
- bij 'pagina hoogte' wordt het blad niet gecentreerd maar links uitgelijnt, wat ik onhandig vind lezen, nu moet ik mn laptop half naast mn buik zetten in bed
- hij pakt standaard 'Zoom 100%' en niet 'pagina breedte' wat imo handiger zou zijn, maar alleen als de pagina breder is dan de huidige zichtbare breedte (als je gebrijpt wat ik deboel)
- een mogelijkheid om opties aan te passen (zoals dat je standaard 'pagina hoogte' wil, autoscroll aan/uit, skin kiezen zonder dat ie het vergeet, taal kiezen zondat dat ie het vergeet, sneltoetsen aanpassen (hoeft niet allemaal tegelijk hoor

)) die 'ie bijv. saved in een simpele .ini file in zn huidige mapje of in het register
- custom skins. Ik vind de standaardskin echt prachtig en heerlijk fijn om te lezen, maar persoonlijk vind ik een zwarte achtergrond in het leesvenster fijner ipv donkergrijs (al zijn de knopjes erg cool)
Ik moet zeggen dat de huidige versie al bijna m'n standaard comic reader is, zeker als het nog wat wordt aangepast op bovenstaande puntjes. Topwerk!
Edit:
Oh en wat die custom skins betreft, dit is misschien wel handig te maken met CSS-achtige files die 'ie automagisch detecteerd in een submapje 'skins' oid
[
Voor 3% gewijzigd door
Noxious op 30-03-2009 01:01
]