Ziet er leuk uit, je bent zeker niet van plan een Windows Mobile versie te maken?PWSoft schreef op zondag 25 januari 2009 @ 19:16:Pin!
Pin! is een iPhone app die de dichtstbijzijnde pinautomaten weergeeft aan de hand van je (GPS) locatie. Vervolgens kun je met één druk op de knop direct een route plannen vanaf je huidige locatie naar de gekozen pinautomaat, via Google Maps.
[afbeelding]
Een vrij eenvoudig tooltje, en dat is ook precies de bedoeling: in één oogopslag kunnen zien wat je wilt zienMomenteel staat Pin! in de Nederlandse App Store op #1 bij de "top betaal apps".
Pin! maakt gebruik van de online ING database, via de ING ATM Locator API.
Bij mijn dump bestaat die route wel, maar alleen als je kiest voor 'Jupiter' ipv 'Jupiter (planeet)', blijbkaar stond het destijds fouts in de wiki pagina ofzo.Psychokiller schreef op zondag 25 januari 2009 @ 18:24:
[...]
Erg grappig en werkt nog vrij snel ook
Wanneer een pad niet gevonden wordt, dan staat het nog niet in de ingelezen dump of wanneer worden sommige nog niet gevonden ?
Voorbeeld is van "Kiekeboe (spel)" naar "Jupiter (planeet)"
Een van de routes is: Kiekeboe(spel) --> Spel--> 21e eeuw --> Exoplaneet --> Jupiter(Planeet)
Als de route bestaat, vindt hij hem ook.
Engelse wikipedia gaat denk ik nooit lukken, omdat die ~15x zoveel meer links heeft, en gezien het nu al een geheugengebruik heeft van 180MB is het een no-go.
En dingen op de hardeschijf houden gaat niet, want dan krijg je veel te veel leesacties (>30x slomer)
En als je het eens in MSSQL zet met een paar goeie indexen? Moet toch te doen zijn?Gromba schreef op zondag 25 januari 2009 @ 19:56:
[...]
Bij mijn dump bestaat die route wel, maar alleen als je kiest voor 'Jupiter' ipv 'Jupiter (planeet)', blijbkaar stond het destijds fouts in de wiki pagina ofzo.
Engelse wikipedia gaat denk ik nooit lukken, omdat die ~15x zoveel meer links heeft, en gezien het nu al een geheugengebruik heeft van 180MB is het een no-go.
En dingen op de hardeschijf houden gaat niet, want dan krijg je veel te veel leesacties (>30x slomer)
OMG dit is echt geweldigGromba schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 22:11:Wikilink zoeker
Het idee is simpel, je geeft 2 wikipedia pagina's op, en hij zoekt de 'link' tussen die pagina's (via de blauw onderstreepte linkjes)
90% van de tijd gaat inzitten om de database in het geheugen te laden, vanaf dan is het een simpele Breadth-first search.
[afbeelding]
Link (zeg nu al, zal niet altijd online zijn)
Snikkel -> Penis -> Seksuele volkstaal en eufemismen -> Prostitutie -> Yolanthe Cabau van Kasbergen
Stond alleen geen nummer bij om de bestelling te plaatsen, ruimte voor verbetering?
on-topic
lange tijd sinds ik in dit topic gepost heb, kan hier wel nieuwe creaties neer gaan zetten, maar ben bang dat een groot deel tegenwoordig commercieel is (wel van mijn bedrijf, natuurlijk), vind ik niet gepast
Postgres moet dat ook goed aankunnen, volgens mij zit hier de bottleneck:CMG schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 04:25:
[...]
En als je het eens in MSSQL zet met een paar goeie indexen? Moet toch te doen zijn?
Ik denk dat je moet voorkomen alle data in het geheugen te laden. Is het niet mogelijk met 1 SELECT-statement per layer in je breadth-first tree? Desnoods in een stored procedure? Even heel simpel, zonder ID's enzo:Daarna roept PHP een zelfgemaakt C++ scriptje aan, die 5.6 seconde doet over de data inladen, en daarna binnen 1.0 seconde een route geeft (of geen als alle mogelijkheden af zijn gegaan)
SQL:
1
2
| SELECT name_to FROM mytable WHERE name_from = 'Fiets'; SELECT name_to FROM mytable WHERE name_from IN (/* result van vorige query */) |
Zomaar een suggestie, het kan vast nog wat slimmer. Ik heb geen idee of het sneller is, maar je hoeft iig enkel de relevante data op te halen
[ Voor 8% gewijzigd door user109731 op 27-01-2009 10:22 ]
Een 3 lagen diepe BFS met de volgende query duurt al 27.8 seconde en geeft al 522.877 resultaten:JanDM schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 10:11:
[...]
Postgres moet dat ook goed aankunnen, volgens mij zit hier de bottleneck:
[...]
Ik denk dat je moet voorkomen alle data in het geheugen te laden. Is het niet mogelijk met 1 SELECT-statement per layer in je breadth-first tree? Desnoods in een stored procedure? Even heel simpel, zonder ID's enzo:
SQL:
1 2 SELECT name_to FROM mytable WHERE name_from = 'Fiets'; SELECT name_to FROM mytable WHERE name_from IN (/* result van vorige query */)
Zomaar een suggestie, het kan vast nog wat slimmer. Ik heb geen idee of het sneller is, maar je hoeft iig enkel de relevante data op te halen
SQL:
1
| SELECT naar FROM links WHERE van in (SELECT naar FROM links WHERE van IN (SELECT naar FROM links WHERE van = 7295)) |
Dus volgens mij kan je dit nevernooit doen met een 'echte' database
Voor mensen die er mee willen spelen; hier (957MB uitgepakt) een dump (je kan hem ook in MySQL doen als je zelf even het schema maakt)
[ Voor 8% gewijzigd door Gromba op 27-01-2009 13:50 ]
Ik zal van de week eens kijken of ik d'r wat van gebakken krijg. Als er wat leuks uit komt laat ik het je weten.Gromba schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 13:17:
[...]
Een 3 lagen diepe BFS met de volgende query duurt al 27.8 seconde en geeft al 522.877 resultaten:
SQL:
1 SELECT naar FROM links WHERE van in (SELECT naar FROM links WHERE van IN (SELECT naar FROM links WHERE van = 7295))
Dus volgens mij kan je dit nevernooit doen met een 'echte' database
Voor mensen die er mee willen spelen; hier (957MB uitgepakt) een dump (je kan hem ook in MySQL doen als je zelf even het schema maakt)
PowerMeter
PowerMeter is een tooltje die je simpel laat zien hoe vol je accu zit van je laptop en je waarschuwt/minder doorzichtig wordt als deze bijna leeg isScreenshotjes:

Bijna vol

Opladen (laatste stukje van de bar is nu blauw)

Half leeg, minder transparant en een ander kleurtje (onder de 20% wordt 'ie rood)

Instellingen, onderste opties zijn vooral voor openbare computers of in bedrijfsomgevingen, deze miste ik bij 'concurenten' dus vandaar

About box
Meer info/screens en download:
http://jdsoft.eu/software/PowerMeter/
Laatst had ik de behoefte om voor de stored routines die ik in een MySQL-database had gemaakt call-graphs te maken. Ik dacht dat er wel meer mensen misschien de behoefte hadden, en wie ben ik dan om daar niet aan te voldoen?
Je geeft het de server, user etc mee voor een connectionstring naar de MySQL-db, welke outputfile/format je wil en welke routines eventueel genegeerd moeten worden voor meer overzicht.
Daarna genereert het met Graphviz de grafiekjes.
projectje is te vinden op http://code.google.com/p/sql-call-graph-generator/
Er zijn nog wat dingetjes mee, maar het is wel functioneel.
Een voorbeeldje van de output:
SQL-call-graph-generator
is een commandline utility in Python die dat voor je doet.Je geeft het de server, user etc mee voor een connectionstring naar de MySQL-db, welke outputfile/format je wil en welke routines eventueel genegeerd moeten worden voor meer overzicht.
Daarna genereert het met Graphviz de grafiekjes.
projectje is te vinden op http://code.google.com/p/sql-call-graph-generator/
Er zijn nog wat dingetjes mee, maar het is wel functioneel.
Een voorbeeldje van de output:

Chaos is more logic than you understand
Hoewel ik geen laptop heb, heb ik wel wat tips voor je:JapyDooge schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 01:00:PowerMeter
PowerMeter is een tooltje die je simpel laat zien hoe vol je accu zit van je laptop en je waarschuwt/minder doorzichtig wordt als deze bijna leeg is
Screenshotjes:
[afbeelding]
Bijna vol
[afbeelding]
[afbeelding]
Half leeg, minder transparant en een ander kleurtje (onder de 20% wordt 'ie rood)
[afbeelding]
Instellingen, onderste opties zijn vooral voor openbare computers of in bedrijfsomgevingen, deze miste ik bij 'concurenten' dus vandaar
[afbeelding]
About box
1) maak de kleuren aanpasbaar, of gebruik andere kleuren. Het percentage is zo erg slecht te lezen.
2) maak die 20% aanpasbaar. Voor sommigen is 10% al goed, voor sommigen misschien 50% (als ze iets gaan doen wat 50% nodig heeft kunnen ze dat dan uitstellen bv)
More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs
Hoe pol je de batterij status? Ik neem aan dat juist zoiets heel verschillend is bij powermanagers (of status-uitlees programma's). Het veelvoudig pollen maakt natuurlijk de batterijduur er niet langer opJapyDooge schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 01:00:PowerMeter
PowerMeter is een tooltje die je simpel laat zien hoe vol je accu zit van je laptop en je waarschuwt/minder doorzichtig wordt als deze bijna leeg is
Screenshotjes:
[afbeelding]
Bijna vol
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
About box
Bjivoorbeeld powerdevil heeft (naar eigen zeggen) een optimum bereikt in efficiency op dit gebied. Misschien leuk om eens een vergelijking te trekken
Bedankt voor de tips 
Kleuren aanpasbaar is een leuk idee, misschien wat voor versie 1.1
dat percentage instellen kan ook wel fijn zijn ja.
De batterij wordt gepolled met een standaard ocx'je van Windows zelf. Bij deze vraag ik om de 100ms het percentage op
.
Overigens is PowerDevel wel iets meer dan alleen maar de huidige accustatus
Kleuren aanpasbaar is een leuk idee, misschien wat voor versie 1.1
De batterij wordt gepolled met een standaard ocx'je van Windows zelf. Bij deze vraag ik om de 100ms het percentage op
Overigens is PowerDevel wel iets meer dan alleen maar de huidige accustatus
100msJapyDooge schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 14:18:
De batterij wordt gepolled met een standaard ocx'je van Windows zelf. Bij deze vraag ik om de 100ms het percentage op.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
True maar ik heb 'm een tijdje gemonitored, na 24 uur had 'ie 0:00:03 CPU time geused dus valt alles meeSebazzz schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 19:38:
[...]
100msEen batterij gaat niet zo snel. 1 of 10 seconden lijkt mij voldoende
Ieder CPU cycle is er één.
Ook gebruikt 'ie een stabiele 5MB aan geheugen, niets meer.
Had 'm eerst op 1 seconde maar ergerde me er bij het testen aan dat 'ie niet synchroon loopt met de Windows battery status, waarschijnlijk doet die dus ook 100ms want nu doet 'ie dat wel
Ik heb een klein Python scriptje gemaakt voor Symbian die de coordinaten doorstuurt naar Google Maps, daar een postcode opvraagt en dat dan alvast invult op http://m.9292ov.nl/. Dit maakt het mogelijk om de eerste reismogelijkheid per OV vanaf het punt waar je op dat moment bent op te vragen. Bijvoorbeeld om zo snel mogelijk naar huis te gaan.PWSoft schreef op zondag 25 januari 2009 @ 19:16:
Deze pinautomaat-API heb ik nu als tweede dienst ook toegevoegd. Bedankt voor de tip. Ik vind het mooi om te zien dat ING deze dienst tijdelijk biedt.
Momenteel beschikt mijn scriptje niet over een user interface. Alleen het uitlezen van de GPS gebeurt in Python. Mocht iemand dit interessant vinden, stuur ff een PM, dan kan ik je toegang geven.
Lijkt me wel leuk. Helaas in Python totaal niet te installeren op Symbian S60 v9.3 op een Samsung Innov8, en dus alle Python applicaties ook niet (certificaatfout, terwijl ik gewoon vanaf de officiele Python for Symbian website download).rutgerw schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 22:21:
[...]
Momenteel beschikt mijn scriptje niet over een user interface. Alleen het uitlezen van de GPS gebeurt in Python. Mocht iemand dit interessant vinden, stuur ff een PM, dan kan ik je toegang geven.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
http://www.netsoc.tcd.ie/~mu/wiki/Gromba schreef op zondag 25 januari 2009 @ 19:56:
[...]
Bij mijn dump bestaat die route wel, maar alleen als je kiest voor 'Jupiter' ipv 'Jupiter (planeet)', blijbkaar stond het destijds fouts in de wiki pagina ofzo.
Daar is het gedaan voor de Engelse versie, en staat ook precies beschreven hoe.
Je moet gewoon even de certificaatcheck uitzetten, volgens mij.Sebazzz schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 08:30:
Lijkt me wel leuk. Helaas in Python totaal niet te installeren op Symbian S60 v9.3 op een Samsung Innov8, en dus alle Python applicaties ook niet (certificaatfout, terwijl ik gewoon vanaf de officiele Python for Symbian website download).
Rustacean
Niet tijdelijk, die android test account is tijdelijk totdat ze accounts gaan uitgeven. Die kun je gewoon gratis aanvragen. Ik heb nu al een account gekregen omdat ik mijn applicatie al wilde uitbrengen, binnenkort gaan ze de accountgegevens versturen naar mensen die zich via de website hebben aangemeld voor een account.rutgerw schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 22:21:
[...]
Deze pinautomaat-API heb ik nu als tweede dienst ook toegevoegd. Bedankt voor de tip. Ik vind het mooi om te zien dat ING deze dienst tijdelijk biedt.
Nee, dat is hem nou juist. Die staat uit, en aan of uit mag geen verschil maken omdat Python for Symbian door Nokia wordt ontwikkeld. Klote symbian, verschilt echt niet veel met Apple met zijn App Store en iPhone. Behalve dat de iPhone makkelijker te jailbreaken is.djc schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 14:48:
[...]
Je moet gewoon even de certificaatcheck uitzetten, volgens mij.
Ik ben bezig met een Windows Mobile Versie, maar misschie niet zo mooi als dieSpike1506 schreef op zondag 25 januari 2009 @ 19:40:
[...]
Ziet er leuk uit, je bent zeker niet van plan een Windows Mobile versie te maken?
Ik kon Python gewoon installeren en de Python Shell moest ik zelf signen om toegang te krijgen tot de ingebouwde GPS in de Nokia N82. Voor de rest werkt het prima.Sebazzz schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 18:30:
[...]
Nee, dat is hem nou juist. Die staat uit, en aan of uit mag geen verschil maken omdat Python for Symbian door Nokia wordt ontwikkeld. Klote symbian, verschilt echt niet veel met Apple met zijn App Store en iPhone. Behalve dat de iPhone makkelijker te jailbreaken is.
Anoniem: 267113
Update:Anoniem: 267113 schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 21:52:Portable Quicklaunch v3
Ik heb aan de hand van suggesties op mijn Blog, Portable Quicklaunch v3 voorzien van nieuwe features. Deze kunnen bekeken en gedownload worden via mijn Blog
Portable Quicklaunch v3.1
Ik zie graag jullie feedback
Vincent
Nice, was zelf inderdaad niet van plan om een Windows Mobile versie te maken.GrooV schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 20:18:
[...]
Ik ben bezig met een Windows Mobile Versie, maar misschie niet zo mooi als die![]()
Als je toch nog interesse mocht hebben om het te doen zoals het hoort en wel degelijk live functionaliteit te hebben dan moet je eens naar deze pagina kijken:JapyDooge schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 14:18:
De batterij wordt gepolled met een standaard ocx'je van Windows zelf. Bij deze vraag ik om de 100ms het percentage op.
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa373195(VS.85).aspx
Verder staan er nog wat andere dingen die misschien ook als functionaliteit in jouw programme kunnen dienen.
Ik denk dat deze feature inderdaad zeer welkom is bij uitbaters van openbare notebooks.JapyDooge schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 01:00:PowerMeter
[...]
[afbeelding]
Ik veronschuldig mij bij voorbaat voor het bovenstaande.
Nice tnxTaraWij schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 22:17:
[...]
Als je toch nog interesse mocht hebben om het te doen zoals het hoort en wel degelijk live functionaliteit te hebben dan moet je eens naar deze pagina kijken:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa373195(VS.85).aspx
Verder staan er nog wat andere dingen die misschien ook als functionaliteit in jouw programme kunnen dienen.
@hierboven: bij ons op het werk ook
[ Voor 9% gewijzigd door JapyDooge op 31-01-2009 23:51 ]
Wat een onzin, als jij een tool gemaakt hebt dan heb jij een tool gemaakt. Of die nu te koop is of niet. Het is wat anders als je de tool samen met anderen gemaakt hebt natuurlijk, het subject is nl. welke tools heb JIJ gemaakt.Sebazzz schreef op zondag 25 januari 2009 @ 17:41:
[...]
Indien je het niet voor een bedrijf maar alleen voor/met jezelf hebt gemaaktLinks naar plaatsen om te kopen plaatsen viel dacht ik onder sp4m.
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
Wanneer het doel van het posten van die app niet meer is dan het schaamteloos pluggen van een linkje naar een plek waar je het kan downloaden is het anders niet welkom hier. Sebazzz heeft daar gewoon gelijk in dus daar hoef je niet zo neerbuigend over te doen.EfBe schreef op zondag 01 februari 2009 @ 10:57:
[...]
Wat een onzin, als jij een tool gemaakt hebt dan heb jij een tool gemaakt. Of die nu te koop is of niet. Het is wat anders als je de tool samen met anderen gemaakt hebt natuurlijk, het subject is nl. welke tools heb JIJ gemaakt.
Laten we het maar ontopic houden. Sowieso: als je onzeker bent over of iets al dan niet mag: neem dan contact op met een moderator in plaats van het ofwel gewoon te posten ofwel in de draad zelf te vragen of het mag, Dat houdt het draadje schoon.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Met mijn geringe programmeerervaring heb ik toch een tool gebouwd waar ik zeer trots op ben. Je kunt er een MKV bestand mee omzetten naar AVCHD. Heb tevens zelf een paar unieke formules gemaakt. Alles gaat automatisch en je kunt niets tweaken aan de encodeerinstellingen. Dat maakt het juist zo makkelijk. We gaan dus van een MKV naar een ISO die je vervolgens gewoon kunt branden. Er moet nog het een en ander gebeuren om het nog functioneler te maken. Ik heb de tool geschreven in Java. Ik merk dat bij 2 jobs het cpu verbruik omhoogschiet van java. Is opzich niet erg want het zijn 2 jobs die niet zo lang duren. Tijdens het encoderen is het cpu verbruik van java vrijwel niets. Ik denk dat ik weet hoe het komt dat het cpu verbruik bij 2 jobs hoog ligt. Ik denk dat het komt door de vele output die het krijgt te verwerken waar eerst een paar vrij intensieve substrings over genomen moeten worden. Mogelijk ook door een minder goed algoritme wat ik daar heb gebruikt. Graag tips want dat zal enorm helpen denk ik.

Op http://tools.twanwintjes.nl/ vind je meer informatie en een download link.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.
Grappig, ik zag hem net op usenet staanTwazerty schreef op zondag 01 februari 2009 @ 18:01:
Met mijn geringe programmeerervaring heb ik toch een tool gebouwd waar ik zeer trots op ben. Je kunt er een MKV bestand mee omzetten naar AVCHD. Heb tevens zelf een paar unieke formules gemaakt. Alles gaat automatisch en je kunt niets tweaken aan de encodeerinstellingen. Dat maakt het juist zo makkelijk. We gaan dus van een MKV naar een ISO die je vervolgens gewoon kunt branden. Er moet nog het een en ander gebeuren om het nog functioneler te maken. Ik heb de tool geschreven in Java. Ik merk dat bij 2 jobs het cpu verbruik omhoogschiet van java. Is opzich niet erg want het zijn 2 jobs die niet zo lang duren. Tijdens het encoderen is het cpu verbruik van java vrijwel niets. Ik denk dat ik weet hoe het komt dat het cpu verbruik bij 2 jobs hoog ligt. Ik denk dat het komt door de vele output die het krijgt te verwerken waar eerst een paar vrij intensieve substrings over genomen moeten worden. Mogelijk ook door een minder goed algoritme wat ik daar heb gebruikt. Graag tips want dat zal enorm helpen denk ik.
[afbeelding]
@Twazerty: Sowieso zou ik wat aan het gebruikte Engels doen. 't Is nogal wazig namelijk. Met name op je website zelf ("Here is a lost of awesome features"), maar ook in je software zelf.
"AC3 640Kbps to AC3 448Kbps is not possible in this Beta version" Je geeft hier een range aan van 448 t/m 640 Kbps. En er staan drie opties, waarvan de enige die volgens de tekst zou moeten kunnen grayed out is.
Waarom een preset voor 720p/1080p als je die resolutie ook al kan aangeven in stap 3?
Subtitles (zeker bij gebruik voor films) worden altijd in meervoud geschreven.
Dat met die tempfiles schiet trouwens ook niet echt op. Zoiets kun je toch zelf bij- of schoonhouden?!
"AC3 640Kbps to AC3 448Kbps is not possible in this Beta version" Je geeft hier een range aan van 448 t/m 640 Kbps. En er staan drie opties, waarvan de enige die volgens de tekst zou moeten kunnen grayed out is.
Waarom een preset voor 720p/1080p als je die resolutie ook al kan aangeven in stap 3?
Dat met die tempfiles schiet trouwens ook niet echt op. Zoiets kun je toch zelf bij- of schoonhouden?!
I know links en rechts is het engels nog niet helemaal ok. Met die temp files is nog een probleem. Ik kan ze namelijk niet weggooien. Zodra alle stappen klaar zijn word ImgBurn gestart maar deze geeft geen output zodat ik niet kan weten of hij klaar is. Als ik de tempfiles nu weg zou gooien dan heb je geen iso en zijn alle uren voor niks geweest. Ik heb denk ik al een oplossing door een loopje mee te laten lopen en kijken naar de filesize of wanneer het mds bestand gemaakt word. Daarna kan ik ze weggooien. Het is nog maar Beta 2 en er gaan zeker nog dingen bijkomen. Zal tevens het engels wat opschonen. Met die preset heb ik ook zitten tubben. In stap 3 is deze idd bekend maar gisteren vond ik het nodig deze niet aan elkaar te linken. Er is maar 1 plaats waar ik dat in kan stellen en dat is bij het klikken op de Next knop. Zou iemand iets zelf instellen en hij gaat een keer naar een andere stap en weer terug dan zou hij zijn eigen settings kwijt zijn. (Ik bewaar de eigen preset nog niet, staat nog op de features list:))sopsop schreef op maandag 02 februari 2009 @ 11:18:
@Twazerty: Sowieso zou ik wat aan het gebruikte Engels doen. 't Is nogal wazig namelijk. Met name op je website zelf ("Here is a lost of awesome features"), maar ook in je software zelf.
"AC3 640Kbps to AC3 448Kbps is not possible in this Beta version" zou moeten zijn "AC3 640Kbps to AC3 448Kbps conversion is not possible in this Beta version"
Is gewoon een slordige typo. Snel getypt zonder al te veel controle. Zowieso is mijn engels niet je van het.
[ Voor 6% gewijzigd door Twazerty op 02-02-2009 13:16 ]
Kun je niet gewoon checken of het ImgBurn process nog actief is?
JapyDooge schreef op maandag 02 februari 2009 @ 13:50:
Kun je niet gewoon checken of het ImgBurn process nog actief is?

Ja en nee. Stel dat hij zelf nog meerdere ImgBurn processen heeft lopen. Maar dat is een tip waar ik iets mee kan en ga dat verder uitzoeken. (Wellicht iets met id's? geen idee, misschien tips hie ik de juiste kan identificeren)
Anoniem: 279039
Je kan inderdaad het PID bijhouden, zodra dat proces klaar is de bestanden die bewaard moeten blijven moven naar een bepaalde folder...en de rest weggooien
.
Je gebruikt toch java?Twazerty schreef op maandag 02 februari 2009 @ 13:14:
[...]
Met die temp files is nog een probleem. Ik kan ze namelijk niet weggooien.
Die heeft een speciale methode voor het maken van een tijdelijk bestand. Mocht het bestand vervolgens niet te deleten zijn tijdens het uitvoeren dan zorg je dat deze bij het afsluiten weggegooid wordt.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
PID (Process ID) inderdaadTwazerty schreef op maandag 02 februari 2009 @ 14:08:
[...]
![]()
Ja en nee. Stel dat hij zelf nog meerdere ImgBurn processen heeft lopen. Maar dat is een tip waar ik iets mee kan en ga dat verder uitzoeken. (Wellicht iets met id's? geen idee, misschien tips hie ik de juiste kan identificeren)
Heb een makkelijkere manier denk ik. Weet alleen nog niet of het gaat werken met een lading parameters. Alles word aangestuurd via de commandline van windows. Wellicht dat ik dit nog ga overzetten zodat er geen cmd nodig is. Iig ImgBurn stuurde ik ook aan via cmd.exe. Daarbij krijg ik via de commandline geen resultaat terug of ImgBurn weer afgesloten werd/is. Via Runtime.exec() kan ik dus wachten totdat het process klaar is. Ideaal, precies wat ik moet hebben, dus daar ga ik straks mee stoeien om het goed geïmplementeerd te krijgen.
FlappeTapVinder 0.1
Een programma voor Windows Mobile om de dichtsbijzijnde pinautomaten te vinden dmv het GPS & de ING ATM Locator API. Google Maps support is nog niet aanwezig omdat er geen manier is om de coordinaten meteen in te laden maar ik ben er mee bezig.Gebruikt Compact Framework 3.5
http://groov.nl/pub/FlappeTapVinder.rar
[ Voor 3% gewijzigd door GrooV op 03-02-2009 00:11 ]
Wat is het verschil? morgen
Dus van iPhone naar Windows Mobile

Dus van iPhone naar Windows Mobile
PWSoft schreef op zondag 25 januari 2009 @ 19:16:Pin!
Pin! is een iPhone app die de dichtstbijzijnde pinautomaten weergeeft aan de hand van je (GPS) locatie. Vervolgens kun je met één druk op de knop direct een route plannen vanaf je huidige locatie naar de gekozen pinautomaat, via Google Maps.
[afbeelding]
Een vrij eenvoudig tooltje, en dat is ook precies de bedoeling: in één oogopslag kunnen zien wat je wilt zienMomenteel staat Pin! in de Nederlandse App Store op #1 bij de "top betaal apps".
GrooV schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 00:10:FlappeTapVinder 0.1
Een programma voor Windows Mobile om de dichtsbijzijnde pinautomaten te vinden dmv het GPS & de ING ATM Locator API. Google Maps support is nog niet aanwezig omdat er geen manier is om de coordinaten meteen in te laden maar ik ben er mee bezig.
Gebruikt Compact Framework 3.5
http://groov.nl/pub/FlappeTapVinder.rar
[This space is for rent]
Screenshot voor Groov:

@Groov:
Ik neem aan dat de GPS API dinges (je gebruikt die sample zeker?) wel een event heeft voor het wijzigen van de GPS status. Als je daaraan een event handler hangt die dan de data van internet ophaalt hoeft de gebruiker niet 2 acties uit te voeren.

@Groov:
Ik neem aan dat de GPS API dinges (je gebruikt die sample zeker?) wel een event heeft voor het wijzigen van de GPS status. Als je daaraan een event handler hangt die dan de data van internet ophaalt hoeft de gebruiker niet 2 acties uit te voeren.
[ Voor 58% gewijzigd door AtleX op 03-02-2009 09:39 ]
Zo die's groot 
Wel nice, heeft nog wat werk nodig maar dat komt vast goed
Wel nice, heeft nog wat werk nodig maar dat komt vast goed
Mijn telefoon heeft een resolutie van 480x640
Ja maar als je nu bijvoorbeeld alleen wifi hebt, moet je ff naar buiten om een fix te krijgen en weer naar binnen voor je WiFiAtleX schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 09:26:
Screenshot voor Groov:
[afbeelding]
@Groov:
Maar goed ik zal t fixen, en de nieuwe versie heeft ook google maps support. Niet voor route alleen voor static maps
Nee want ik ben nog ff met de GUI bezigAtleX schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 09:54:
Staat die nieuwe versie al online?
PHP Check
Ik heb deze week een Taint checking tool gemaakt voor PHP, geschreven in PHP. Een script word geparst en omgebouwd, en dan gerunt, waarbij dingen als XSS en SQL-injectie boven water komen. Het werkt ongeveer zoals deze tool, alleen hoeft de PHP interpreter niet gepatcht te worden voor mijn script.Hoe het werkt: de parser 'wrapt' variabelen in een array, waarbij het eerste element de waarde is en het tweede een serie flags. Voor alle ingebouwde functies en operators worden stubs gemaakt waarin ik die flags check en verander, etc
Aangezien PHP Taint verder ontwikkeld is, mogelijk in PHP 5.3 / 6 word ingebouwd en IMHO een nettere oplossing is, ga ik het denk niet verder ontwikkelen. Het was meer een proof-of-concept en het was leuk om te schrijven
En waar is die tool te downloaden dan?
Ik wil graag die tool downloaden, kun je hem online zetten?
Flappetapvinder -> Briljant !!! De naam alleen al !
Toch echt wel handig hoor...
Je zou hem toch ergens moeten zetten voor download, denk dat er wel vraag naar is...
Toch echt wel handig hoor...
Je zou hem toch ergens moeten zetten voor download, denk dat er wel vraag naar is...
[ Voor 34% gewijzigd door bonus op 05-02-2009 09:31 ]
Atari 4 ff'r 😊
Hm wist niet dat er zoveel vraag naar zou zijnJapyDooge schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 21:33:
En waar is die tool te downloaden dan?
De code is momenteel erg beroerd, maar ik zal proberen het ergens deze week te cleanen en van commentaar te voorzien en op Google Code ofzo te zetten. Vooral de expression parser is voor anderen denk ik onleesbaar, als ik die nu online zet gaat een ander draadje veel posts erbij krijgen
Tof, doe dat 
Iets is beter dan niets tenslotte
Iets is beter dan niets tenslotte

Dit is Kookwekker, mijn zelfgeknutselde programma voor mijn keukenlaptop. Linksboven zie je Ziggo Live TV streamen, eronder de 'Nu en Straks' pagina van de zender. Rechts zit een browser voor nieuws en recepten. Rechtsonderin zit een kookwekker en de actuele tijd.
Het browsertje is nog niet klaar qua knoppen en functies, het TV/Radio keuze gedeelte (verstopt in het menu) is redelijk klaar.
De hele boel is gemaakt op de resolutie van de laptop, dus schermvullend. Ik heb voor het eerst in VB2008 gewerkt (kende VB6 wel aardig) en daarom zijn sommige brokjes code op z'n zachtst gezegd 'onelegant'
(vol blog item hier: http://royalexander.wordp...2/09/introducing-toppers/ )
Toppers

Klein quiz achtig programma dat ik voor een vriendin gemaakt hebt, klein beetje uit de hand gelopen maar wel een leuke tool. Je kunt een lijst bouwen van dingen die je met elkaar wilt vergelijken, je krijgt daarna telkens de vraag om tussen 2 items te kiezen.

Het programma kan je dan ondervragen op 2 manieren. Een volle ondervraging vergelijkt alle items met alle items en zal uiteindelijk ieder item een score geven n.a.v. hoevaak deze gekozen is en t.o.v. van welke items (hogere score als hij vaker gekozen is t.o.v. hoge items). De tweede manier is niet compleet maar doet een steek proef en probeert relatief toch de andere scores uit te rekenen.

Het programma kan tussentijds opslaan, lijsten exporteren en importeren als .txt bestanden, een grafiek+txt als resultaat geven, deze grafiek kan ook opgeslagen worden als een jpg.
Het uiteindelijke resultaat ziet er dan zo uit:

Het was een erg leuke expirmentje met oa GDI+ en serialize in C# (nog nooit gedaan in C#, wel in java).
Het programma is helemaal geschreven in C# 2008
Download hier via skydrive (geen registratie nodig):
Het programma
De source-code
Een test lijst
De MIT X11 license
Toppers

Klein quiz achtig programma dat ik voor een vriendin gemaakt hebt, klein beetje uit de hand gelopen maar wel een leuke tool. Je kunt een lijst bouwen van dingen die je met elkaar wilt vergelijken, je krijgt daarna telkens de vraag om tussen 2 items te kiezen.

Het programma kan je dan ondervragen op 2 manieren. Een volle ondervraging vergelijkt alle items met alle items en zal uiteindelijk ieder item een score geven n.a.v. hoevaak deze gekozen is en t.o.v. van welke items (hogere score als hij vaker gekozen is t.o.v. hoge items). De tweede manier is niet compleet maar doet een steek proef en probeert relatief toch de andere scores uit te rekenen.

Het programma kan tussentijds opslaan, lijsten exporteren en importeren als .txt bestanden, een grafiek+txt als resultaat geven, deze grafiek kan ook opgeslagen worden als een jpg.
Het uiteindelijke resultaat ziet er dan zo uit:

Het was een erg leuke expirmentje met oa GDI+ en serialize in C# (nog nooit gedaan in C#, wel in java).
Het programma is helemaal geschreven in C# 2008
Download hier via skydrive (geen registratie nodig):
Het programma
De source-code
Een test lijst
De MIT X11 license
[ Voor 3% gewijzigd door roy-t op 09-02-2009 23:32 ]
Wat is er met je SABnzdbGUI-projectje (voor OS X) gebeurd? Het werkt super, maar het kostte de grootste moeite om 'm nog ergens vandaan te halen.PWSoft schreef op zondag 25 januari 2009 @ 19:16:Pin!
[afbeelding]
^ Wat hij zegt.
Ik m'n tooltje BatchQueue:

ook maar eens op CodePlex gezet, erg handig: http://www.codeplex.com/batchqueue. Ik had toch ook geen zin om om zelf een Team Foundation Server op te zetten. Ik heb de laatste tijd wat dingen onder de motorkap aangepast, maar in principe is er niet veel veranderd nog. Ik heb wel wat ideeen waar ik de komende tijd aan ga werken.

ook maar eens op CodePlex gezet, erg handig: http://www.codeplex.com/batchqueue. Ik had toch ook geen zin om om zelf een Team Foundation Server op te zetten. Ik heb de laatste tijd wat dingen onder de motorkap aangepast, maar in principe is er niet veel veranderd nog. Ik heb wel wat ideeen waar ik de komende tijd aan ga werken.
Lucky IRC Bot
Ik ben al sinds mijn vroege programmeer jaren bezig met IRC Botjes, en dit is mijn laatste creatie.We zijn aangekomen bij mijn 4e IRC Bot, en die is geschreven in mijn favoriete programmeertaal, Python!
Alleen getest op linux, hij zou denk ik op windows moeten werken, als je python + pygtk hebt. (voor console heb je alleen pygobject nodig)
Features
- GUI en Console Mode
- Multiserver, hij kan dus op meerdere servers tegelijk
- Multichannel
- Mooi plugin systeem
- Plugins zijn makkelijk te maken
- Authenticatie systeem
- Multilanguage (ligt ook aan de plugin zelf)
Wat werkt er
- Verbinden met IRC Server(s)
- Plugin systeem
- Authenticatie Systeem
- Console mode
- GUI voor een deel
Wat werkt er nog niet
Dat zijn vooral de GUI dingetjes:- 'Add Server' knop in het hoofdscherm, waarmee je naar een server kan verbinden zonder hem in de instellingen op te slaan
- Plugins in/uit schakelen
- Instellingen wijzigen (voorkeuren scherm werkt wel, maar hij slaat nog niks op, en nog niet alles van de voorkeuren is af)
Plugins
- Authenticatie plugin (in en uitloggen op je bot)
- Plugin managment (Plugins in- of uitschakelen, plugins herladen)
- Bot informatie (Credits, lijst met ingeschakelde plugins, plugin informatie en commando's)
- Bot acties (Join/part een kanaal, verander nickname, nog wat andere acties)
- Last.FM Plugin (Laat huidig liedje zien, of de top tracks/artiesten/weekelijke top tracks)
- RSS Reader Plugin (Lees een gegeven rss feed uit, sla bepaalde 'feed presets' op, en roep ze makkelijk weer op)
- TV Gids Plugin (Wat is er nu op TV, wat komt er zometeen, en welke films komen er vandaag?)
- Radio Plugin (wat draait er nu op de radio, momenteel ondersteunt: 538, Slamfm, 3fm)
- Systeem informatie plugin (Geeft wat systeem informatie)
- Van dale woordenboek
- Statistieken plugin
- Weer plugin
- Slap plugin
- Google Define: ripper
- etc..

Voor dit project ben ik heel wat gratis project hosting sites afgegaan, eerst Google Code, toen launchpad, toen github, maar nu toch weer terug bij Google code, dus vandaar de zeer korte revisie geschiedenis
Google code pagina:
http://luckybot.googlecode.com
Onder downloads vind je de eerste alpha release. Om deze te draaien heb je python-gobject nodig voor console, en python-gtk voor de GUI. Onder 'Source' kan je natuurlijk de code bekijken (als je geen zin hebt om iets te downloaden).
Mocht je zelf een plugin willen maken, heb ik de API documentatie hier online gezet:
http://www.return1.net/docs/luckybot
Je kan plugins kwijt in de plugins/ map van luckybot zelf, of in ~/.luckybot/plugins
Ook raad ik het je aan, om data/settings.ini te kopiëren, en te plakken naar ~/.luckybot/settings.ini en in dat bestand je wijzigingen te doen.
Tell me what you think!
Ik vind helaas irc-bots niet zo boeiend (irc nauwelijks) maar ik vind het wel heel tof en netjes dat je documentatie er al zo netjes uitziet, heb je echt al goed opgezet en dat kan ik alleen maar aanmoedigen!
(het gemiddelde googlecode/codeplex/etc.. project heeft 0,0000000 documentatie (het zou zo moeten zijn dan een 0 met veel nullen achter de komma meer nul is dan 0.
Haha thanksroy-t schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 19:11:
[...]
Ik vind helaas irc-bots niet zo boeiend (irc nauwelijks) maar ik vind het wel heel tof en netjes dat je documentatie er al zo netjes uitziet, heb je echt al goed opgezet en dat kan ik alleen maar aanmoedigen!
(het gemiddelde googlecode/codeplex/etc.. project heeft 0,0000000 documentatie (het zou zo moeten zijn dan een 0 met veel nullen achter de komma meer nul is dan 0.)
MultiKeys
MultiKeys is een klein desktoptooltje dat je keystrokes naar meerdere World of Warcraft vensters kan sturen zodat je met een enkele PC meerdere vensters/characters kunt besturen. Dit is onderhand een vrij populair fenomeen en wordt ook vaak met meerdere PC's gedaan en allerlei hardware (keyboard switches en meerdere schermen). Enfin, dit is dus een softwarematige oplossing. In principe zou het voor alle schermen werken, maar in eerste instantie heb ik gewoo bij WoW gehouden, omdat het daar juist populair is.Alle keystrokes worden met een lowlevel hook opgevangen en via de win32 api met de benodigde windows messages naar de verscheidene windows gestuurd (en de originele bestemming).
Screens:

Download (44,0 kb)
(.NET 2.0 framework vereist)
Mother north, how can they sleep while their beds are burning?
Om inzicht te krijgen in welke stukken van je CSS ook echt gebruikt worden heb ik een Firebug extensie gemaakt: CSS Usage.
Hij werkt pas vanaf Firefox 3.1 (alleen beta) en hoger ivm querySelectorAll.
Firebug 1.4 (of hoger) is benodigd.

De kleur geeft aan of een CSS Selector (bv. "h1.myclass") in het html documen teruggevonden is op het moment van scannen.
Rood: nog niet
Groen: gevonden.
Graag zou ik feedback van gebruikers krijgen of dit op deze manier handig is.
De kleur geeft aan of een CSS Selector (bv. "h1.myclass") in het html documen teruggevonden is op het moment van scannen.
Man has 2 testicles but only 1 heart...
Ziet er tof uit
Het zou handig zijn als je ook een x aantal pagina's kunt opgeven om te checken en dan een aangepaste versie kunt opslaan. Veel gevraagd maar mocht je t leuk vinden: dat zou me erg handig ljken
Goed werk vast, ik denk dat dit best eens handig kan gaan zijn.
Klinkt zeker handig! En verder ben ik het eens met Cartman, het zou heel mooi zijn als je dit voor een serie files kunt gebruiken.
Goed werk Jaaap!
Goed werk Jaaap!
Bedoel je dat je een lijst opgeeft van (html) pagina's die gescand moeten worden?Cartman! schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 20:45:
Het zou handig zijn als je ook een x aantal pagina's kunt opgeven om te checken en dan een aangepaste versie kunt opslaan.
Hoe zou je die in willen voeren?
Even voor de volledigheid: je kunt nu dus meerdere pagina's na elkaar scannen door er heen te navigeren en weer op "Scan" te drukken. Hij onthoudt je eerdere scans.
Man has 2 testicles but only 1 heart...
Feedback: post volgende keer in een topic dat er voor bedoeld isJuup schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 20:03:
Merged met [Alg] Welke tools heb jij gemaakt? - deel IV
[ Voor 11% gewijzigd door RobIII op 14-02-2009 21:31 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
lijkt me zeer handig ga hem zeker gebruiken!Juup schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 20:03:
Om inzicht te krijgen in welke stukken van je CSS ook echt gebruikt worden heb ik een Firebug
....
Lijkt me handig! Ik zal eens kijken of het werkt :-)Juup schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 20:03:
Om inzicht te krijgen in welke stukken van je CSS ook echt gebruikt worden heb ik een Firebug extensie gemaakt: CSS Usage.
[afbeelding]
adr opleidingen en meer adr opleidingen
Nou, dan zal ik ook eens wat neerzetten, een van de eerste programma's welke ik intensief gebruik en ook echt plannen voor heb om het helemaal af en goed werkend te maken.
Dus ik heb besloten om zelf een programma te maken voor de BlackBerry. Het is niet veel speciaals, maar voor mij erg nuttig en ik kan me voorstellen dat er andere mensen zijn welke het erg handig vinden.
De functionaliteit op dit moment:
- Aangeven van een locatie (eigenschap van newsgator)
- Ophalen van feeds
- Lezen van berichten, met HTML markup en afbeeldingen
- Open van pagina van nieuwsbericht in browser, om het volledige bericht te lezen
- Synchronisatie met NewsGator
Wat er op dit moment nog niet werkt / kan:
- Het Clippen van berichten
- Het toevoegen en verwijderen van feeds
- Het aanmaken van een locatie (moet nu dus nog via NewsGator online)
- Er zijn nog geen mappen
Bovenstaande dingen ben ik van plan zo snel mogelijk toe te voegen, maar helaas heb ik wegens stage een chronisch tekort aan vrije tijd
.
Oh, en de url natuurlijk (OTA installatie!): bbNews
Al het commentaar is welkom, alhoewel ik niet weet hoeveel BlackBerrry gebruikers hier zitten...
bbNews
bbNews is een RSS newsreader voor de Blackberry (OS > 4.5) met ondersteuning voor NewsGator. Er is van NewsGator zelf een programma, namelijk NewsGator Go, maar ik vond het niet fijn werken, het is traag, het past qua looks niet bij de rest van de programma's en het werkte niet op een manier welke ik fijn vond en gewend was.Dus ik heb besloten om zelf een programma te maken voor de BlackBerry. Het is niet veel speciaals, maar voor mij erg nuttig en ik kan me voorstellen dat er andere mensen zijn welke het erg handig vinden.
De functionaliteit op dit moment:
- Aangeven van een locatie (eigenschap van newsgator)
- Ophalen van feeds
- Lezen van berichten, met HTML markup en afbeeldingen
- Open van pagina van nieuwsbericht in browser, om het volledige bericht te lezen
- Synchronisatie met NewsGator
Wat er op dit moment nog niet werkt / kan:
- Het Clippen van berichten
- Het toevoegen en verwijderen van feeds
- Het aanmaken van een locatie (moet nu dus nog via NewsGator online)
- Er zijn nog geen mappen
Bovenstaande dingen ben ik van plan zo snel mogelijk toe te voegen, maar helaas heb ik wegens stage een chronisch tekort aan vrije tijd
Oh, en de url natuurlijk (OTA installatie!): bbNews
Al het commentaar is welkom, alhoewel ik niet weet hoeveel BlackBerrry gebruikers hier zitten...
[ Voor 4% gewijzigd door Mikey NL op 16-02-2009 18:27 . Reden: URL deed het niet, nu wel als het goed is ]
Dit mag nog niet eens een tool heten, maar aan de kwalificatie 'zelfgemaakt' voldoet het dan weer wel: een plugin voor LCD Smartie voor luisteraars van het vooral in de randstad bekende Fresh FM.

Deze simpele plugin laat zien welk nummer er momenteel speelt op het radiostation.
Voor artiest:
Voor titel:
Met behulp van de ingevoerde breedte worden er automatisch wat spaties toegevoegd wanneer de tekst zo breed is, dat deze zal moeten scrollen.
De plugin is geschreven in C# 2008 en vereist .NET Framework 2.0. Als er iemand interesse heeft in deze plugin (of de source ervan) mag diegene mij altijd een mailtje sturen.

Deze simpele plugin laat zien welk nummer er momenteel speelt op het radiostation.
Voor artiest:
$dll(freshfm.dll,1,<lcd-breedte in karakters>,)
Voor titel:
$dll(freshfm.dll,2,<lcd-breedte in karakters>,)
Met behulp van de ingevoerde breedte worden er automatisch wat spaties toegevoegd wanneer de tekst zo breed is, dat deze zal moeten scrollen.
De plugin is geschreven in C# 2008 en vereist .NET Framework 2.0. Als er iemand interesse heeft in deze plugin (of de source ervan) mag diegene mij altijd een mailtje sturen.
Grappig, maar is dat niet tegen de ToS van WoW? Volgens mij, als ze die Guardian van WoW aanpassen, heb je kans dat je account geblacklist wordt, niet?Imodium schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 02:14:MultiKeys
MultiKeys is een klein desktoptooltje dat je keystrokes naar meerdere World of Warcraft vensters kan sturen zodat je met een enkele PC meerdere vensters/characters kunt besturen. Dit is onderhand een vrij populair fenomeen en wordt ook vaak met meerdere PC's gedaan en allerlei hardware (keyboard switches en meerdere schermen). Enfin, dit is dus een softwarematige oplossing. In principe zou het voor alle schermen werken, maar in eerste instantie heb ik gewoo bij WoW gehouden, omdat het daar juist populair is.
Alle keystrokes worden met een lowlevel hook opgevangen en via de win32 api met de benodigde windows messages naar de verscheidene windows gestuurd (en de originele bestemming).
Screens:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Download (44,0 kb)
(.NET 2.0 framework vereist)
Verander WLM PB
Heb nog geen betere naam

Heel simpel programmatje gemaakt. Je vult gewoon een datum in, en via een TimeSpan wordt het verschil berekend tussen nu en de datum die je ingevuld hebt. De %j etc. veranderd hij dan gewoon naar het aantal jaren, dagen, uren etc.
Nou vond ik het vervelend (dat is een groot woord eigenlijk
Het is natuurlijk gewoon iets voor mezelf, maar als iemand het wilt hebben, DM me maar. Houd er wel rekening mee dat er VEEL bugs inzitten. (denk ik

(ja die icoontjes zijn van WLM'09
[ Voor 0% gewijzigd door ProperChaos op 25-02-2009 23:10 . Reden: email -> DM ]
Nee, multiboxing is niet tegen de regels. Je automatiseert niets, je moet zelf nog steeds gewoon alles knoppen indrukken. Althans, dat is mijn interpretatie van de discussies die zich hebben plaatsgevonden op de officiële fora (ook met Blizzard posters).CMG schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 20:40:
[...]
Grappig, maar is dat niet tegen de ToS van WoW? Volgens mij, als ze die Guardian van WoW aanpassen, heb je kans dat je account geblacklist wordt, niet?
Je zou het ook hardwarematig kunnen oplossen met b.v. een keyboard switch of iets dergelijks. Dan vind ik dit een stuk praktischer
Beetje borderline spyware, dat ding van Blizzard.
[ Voor 28% gewijzigd door Down op 26-02-2009 00:19 ]
Mother north, how can they sleep while their beds are burning?
Vandaag er eindelijk aan toegekomen om een idee dat ik had te implementeren in mijn shop. Nu kan ik bij alle PS3 games de kenmerken zoals die op de achterkant van de games zijn aangegeven netjes vastleggen voor alle PS3 games en vervolgens tonen op de product pagina. Was best een gekl**t om een lettertype te vinden dat klein genoeg is voor de tekst en nog leesbaar is dan.

Dit is toch geen tool die je hebt gemaakt? Verder vraag ik me zowieso af of het zinvol is om upgrades van je sites hier te postenCMG schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 19:41:
Vandaag er eindelijk aan toegekomen om een idee dat ik had te implementeren in mijn shop. Nu kan ik bij alle PS3 games de kenmerken zoals die op de achterkant van de games zijn aangegeven netjes vastleggen voor alle PS3 games en vervolgens tonen op de product pagina. Was best een gekl**t om een lettertype te vinden dat klein genoeg is voor de tekst en nog leesbaar is dan.
[afbeelding]
Ja zeker wel, heb het backend van die site vanaf 0 geschreven. Web applicaties zijn ook applicaties. Verder is het iets unieks, ik heb nog geen enkele site gevonden die dit doet, dus ben ik er wel trots op dat ik hier wel aan heb gedacht/gemaakt en daar gaat het toch over in dit topic; laten zien wat je hebt gemaakt en waar je trots op bent.GrooV schreef op zondag 15 maart 2009 @ 11:00:
[...]
Dit is toch geen tool die je hebt gemaakt? Verder vraag ik me zowieso af of het zinvol is om upgrades van je sites hier te posten
[ Voor 25% gewijzigd door CMG op 15-03-2009 12:56 ]
Ja, maar deze tool lijk je in opdracht van te hebben gemaakt, en dat is imo nou net niet de bedoeling van dit topic. De titel van het eerste topic was ook: Welke tools heb jij voor jezelf gemaakt? Niet 'Welke tools heb jij voor je bedrijf danwel klant gemaakt?'. Laatste ging iemand het nog een afgeleide van het Windows emulatie programma Wine posten, gemaakt voor het bedrijf Cedega geloof ik.
Dit topic is imo puur voor eigen tooltjes, gemaakt omdat je het zelf handig vond of anderen.
Desalniettermin: Leuk gedaan. Het HDD icoontje vind ik niet helemaal passen.
Dit topic is imo puur voor eigen tooltjes, gemaakt omdat je het zelf handig vond of anderen.
[ Voor 22% gewijzigd door Sebazzz op 15-03-2009 13:50 ]
@CMG: Ziet er erg netjes uit! Respect voor het na-apen van die icoontjes, dat levert voor veel mensen duidelijke informatie op.
Ik vind trouwens dat het hier wel mag, omdat het zijn eigen shop is. Plus, het ziet er goed uit.
Ik vind trouwens dat het hier wel mag, omdat het zijn eigen shop is. Plus, het ziet er goed uit.
HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me
Anoniem: 267113
Als je even verder kijkt dan je neus lang is en even zijn profiel bekijkt staat er duidelijk dat hij een eigen webshop heeft, wat ook duidelijk valt af te leiden uit deze zin:Sebazzz schreef op zondag 15 maart 2009 @ 13:24:
Ja, maar deze tool lijk je in opdracht van te hebben gemaakt, en dat is imo nou net niet de bedoeling van dit topic. De titel van het eerste topic was ook: Welke tools heb jij voor jezelf gemaakt? Niet 'Welke tools heb jij voor je bedrijf danwel klant gemaakt?'. Laatste ging iemand het nog een afgeleide van het Windows emulatie programma Wine posten, gemaakt voor het bedrijf Cedega geloof ik.
zelf vind ik dat het erg goed uit ziet (kan me namelijk niet herinneren dit ergens anders te hebben gezien). Hij heeft hier het volste recht deze TOOL te posten want webApps zijn niet minder dan formApps naar mijn meningVandaag er eindelijk aan toegekomen om een idee dat ik had te implementeren in mijn shop
Het is geen Applicatie het is gewoon een stukje HTML met wat plaatjes, als hij nu zijn volledige backend zou posten dan is het een ander verhaal.Anoniem: 267113 schreef op zondag 15 maart 2009 @ 14:17:
[...]
Als je even verder kijkt dan je neus lang is en even zijn profiel bekijkt staat er duidelijk dat hij een eigen webshop heeft, wat ook duidelijk valt af te leiden uit deze zin:
[...]
zelf vind ik dat het erg goed uit ziet (kan me namelijk niet herinneren dit ergens anders te hebben gezien). Hij heeft hier het volste recht deze TOOL te posten want webApps zijn niet minder dan formApps naar mijn mening
Gewoon handige tooltjes posten hier waar je trots op bent en die andere mensen misschien kunnen gebruiken, ipv gewoon maar pasten wat je vandaag je programeerd hebt
Wellicht heeft hij hier meer code en werk in zitten dan de 1000 in een dozijn zondagmiddag progsels die hier langskomen normaliter, weet jij dat? nee. Hem dan afbranden lijkt me dan ook overbodig. En hoe kun je een backend posten, hoe maak je daar een screenshot van?GrooV schreef op zondag 15 maart 2009 @ 14:34:
[...]
Het is geen Applicatie het is gewoon een stukje HTML met wat plaatjes, als hij nu zijn volledige backend zou posten dan is het een ander verhaal.
Gewoon handige tooltjes posten hier waar je trots op bent en die andere mensen misschien kunnen gebruiken, ipv gewoon maar pasten wat je vandaag je programeerd hebt
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
Hij heeft het zelf gemaakt en laat het resultaat hier zien. Lijkt me niks mis mee. Of andere mensen het wel of niet kunnen gebruiken heeft er niks mee te maken.
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Anoniem: 279039
Een backend kan je o.a. posten middels een API.EfBe schreef op zondag 15 maart 2009 @ 14:45:
[...]
Wellicht heeft hij hier meer code en werk in zitten dan de 1000 in een dozijn zondagmiddag progsels die hier langskomen normaliter, weet jij dat? nee. Hem dan afbranden lijkt me dan ook overbodig. En hoe kun je een backend posten, hoe maak je daar een screenshot van?
Wow, had niet verwacht dat dit zoveel commotie teweeg zou brengen. Bedankt trouwens voor de mensen die het mooi vinden.
Voor de gene die denken dat ik gewoon maar wat loop te posten, als je deze thread had doorgelezen was de o.a. deze posts tegen gekomen en had je gezien dat ik hier met enige regelmaat tooltjes laat zien die ik gemaakt heb en niet zomaar elke regel loop te posten.
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/30984645
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/31017457
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/31030766
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/31085383
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/31286757
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/31287305
Voor de gene die liever 't backend gedeelte zien (ziet er een stuk minden mooi uit omdat het enkel functioneel hoeft te zijn, niet mooi):
Voor de gene die denken dat ik gewoon maar wat loop te posten, als je deze thread had doorgelezen was de o.a. deze posts tegen gekomen en had je gezien dat ik hier met enige regelmaat tooltjes laat zien die ik gemaakt heb en niet zomaar elke regel loop te posten.
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/30984645
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/31017457
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/31030766
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/31085383
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/31286757
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/31287305
Dit is gewoon het icon zoals Sony deze gebruikt, dit heb ik aangehouden om de herkenbaarheid hoog te houden.Sebazzz schreef op zondag 15 maart 2009 @ 13:24:
Voor de gene die liever 't backend gedeelte zien (ziet er een stuk minden mooi uit omdat het enkel functioneel hoeft te zijn, niet mooi):

CMG keurig gedaan, de backend ziet er opzich wel handig uit om te configureren voor iemand die niet bekend is met het systeem. Denk zelfs dat je zoiets wel kan verkopen aan shops mocht je dat willen.
Het is duidelijk dat de backend inderdaad alleen maar functioneel is
Maar waarom voer je direct HTML in? Hier ben ik persoonlijk niet zo gek van. Je kan imo beter een parser maken die [p] tag bijvoorbeeld converteert naar een nieuwe <p></p> paar.
terwijl zoiets niet geldt voor wat jij gepost hebt.
Die links die jij post is heel wat anders. Dat zijn namelijk allemaal dingen die andere mensen ook kunnen kopen, downloaden en gebruikenCMG schreef op zondag 15 maart 2009 @ 21:53:
*snip*
[ Voor 53% gewijzigd door Sebazzz op 15-03-2009 22:07 ]
Bedanktbobsqaud schreef op zondag 15 maart 2009 @ 21:59:
CMG keurig gedaan, de backend ziet er opzich wel handig uit om te configureren voor iemand die niet bekend is met het systeem. Denk zelfs dat je zoiets wel kan verkopen aan shops mocht je dat willen.
Het probleem is dat de game shops in nederland volgens mij niet gebruik maken van een standaard systeem, het zal dus moeilijk zijn om iets te maken dat echt lekker binnen het bestaande product werkt, het zal bijna altijd een deel maatwerk zijn. Ik zou natuurlijk wel een systeem kunnen maken dat middels een webservice o.i.d. werkt om deze informatie op te vragen, maar ik denk dat andere shops als ze dat willen ook gewoon zelf kunnen maken.
Uiteindelijk zal de markt te klein zijn om hier een product voor te maken, maar wellicht dat ik als de shop uitgeevolueerd is hem te koop aanbieden aan bestaande/startende webwinkels. Ik zou ook nog een osCommerce/Magento module hiervoor kunnen maken, dan heb je meteen heel Europa als doelgoep
Het resultaat wordt momenteel dagelijks 'gebruikt' door zo'n 150 mensen, dus die mening deel ik niet helemaalSebazzz schreef op zondag 15 maart 2009 @ 22:03:
Die links die jij post is heel wat anders. Dat zijn namelijk allemaal dingen die andere mensen ook kunnen kopen, downloaden en gebruikenterwijl zoiets niet geldt voor wat jij gepost hebt.
Ik zie zelf niet echt het verschil tussen <p>tekst</p> en [p]tekst[/p]. Dat soort constructies zijn enkel handig als je de mogelijkheden bij de invoer wilt beveiligen zoals een openbaar reactie systeem of forum. Waarom zou ik voor mijn eigen website minden dan volledige controle willen?Sebazzz schreef op zondag 15 maart 2009 @ 22:03:
Het is duidelijk dat de backend inderdaad alleen maar functioneel isMaar waarom voer je direct HTML in? Hier ben ik persoonlijk niet zo gek van. Je kan imo beter een parser maken die [p] tag bijvoorbeeld converteert naar een nieuwe <p></p> paar.
Opzich zou je er zo een module van kunnen maken denk dat zoiets niet het probleem zal zijn. Zoals ik al gezien heb is het wel makkelijk aan te passen voor een bestaande shop Je hoeft dan alleen de layout voor de website aan te passen waarvoor het bestemd is. In principe via een webservice zal deze informatie makkelijk op te vragen zijn want zoals je al zei loopt alles via een DB.Bedankthet is inderdaad handig en overzichtelijk momenteel. Ik heb het systeem zo gemaakt dat het aan een bestaande database is te koppelen, het PEGI systeem heb ik op een zelfde manier gemaakt, gewoon losse DB table met FK link naar het product.
Het probleem is dat de game shops in nederland volgens mij niet gebruik maken van een standaard systeem, het zal dus moeilijk zijn om iets te maken dat echt lekker binnen het bestaande product werkt, het zal bijna altijd een deel maatwerk zijn. Ik zou natuurlijk wel een systeem kunnen maken dat middels een webservice o.i.d. werkt om deze informatie op te vragen, maar ik denk dat andere shops als ze dat willen ook gewoon zelf kunnen maken.
Uiteindelijk zal de markt te klein zijn om hier een product voor te maken, maar wellicht dat ik als de shop uitgeevolueerd is hem te koop aanbieden aan bestaande/startende webwinkels. Ik zou ook nog een osCommerce/Magento module hiervoor kunnen maken, dan heb je meteen heel Europa als doelgoepGoeie tip iig, ik ga er eens naar kijken hoeveel werk het is om er een module van te maken.
Heb daarover nog wel een vraagje in welke DB zet je alles mocht het SQL zijn dan is het helemaal geen probleem voor de grotere shops aangezien die daarmee ook de meeste info op de website toveren
Ja, alles draait op MSSQL 2005 en ASP.NET 2.0/3.5bobsqaud schreef op zondag 15 maart 2009 @ 22:30:
[...]
Opzich zou je er zo een module van kunnen maken denk dat zoiets niet het probleem zal zijn. Zoals ik al gezien heb is het wel makkelijk aan te passen voor een bestaande shop Je hoeft dan alleen de layout voor de website aan te passen waarvoor het bestemd is. In principe via een webservice zal deze informatie makkelijk op te vragen zijn want zoals je al zei loopt alles via een DB.
Heb daarover nog wel een vraagje in welke DB zet je alles mocht het SQL zijn dan is het helemaal geen probleem voor de grotere shops aangezien die daarmee ook de meeste info op de website toveren
Als je shops kent die dit wel willen hebben, dan maak ik er meteen een algemene implementatie van
Anoniem: 295623
Downloadlink *GEUPDATE*: http://www.megaupload.com/?d=4Q7T5JB0
Dit is mijn programma.

Wat kun je er mee doen?
- Je kunt er live tv kijken via streams.
- TV streams adden
- TV streams verwijderen
- TV stream wijzigen
- Profielen maken. (Je kunt dus iemand anders z'n profiel zelf gebruiken!)*
Wat zit in het pakket?
- Source code
- Applicatie en benodigde bestanden
Dit is een BETA versie.
De functie wijzigen is helaas nog niet geprogrammeert, maar dat zal binnenkort wel weer komen.
Voor derest kun je het verbeteren, maar niet voor je eigen programma gebruiken!
Ik weet niet of dit wel de juiste sectie is, SORRY!
Credits:
mirk0w
Dit is mijn programma.

Wat kun je er mee doen?
- Je kunt er live tv kijken via streams.
- TV streams adden
- TV streams verwijderen
- TV stream wijzigen
- Profielen maken. (Je kunt dus iemand anders z'n profiel zelf gebruiken!)*
Wat zit in het pakket?
- Source code
- Applicatie en benodigde bestanden
Dit is een BETA versie.
De functie wijzigen is helaas nog niet geprogrammeert, maar dat zal binnenkort wel weer komen.
Voor derest kun je het verbeteren, maar niet voor je eigen programma gebruiken!
Ik weet niet of dit wel de juiste sectie is, SORRY!
Credits:
mirk0w
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 295623 op 18-03-2009 16:42 ]
Niet om het een of ander, maar het het niet JouwTelevisie moeten heten? (Jouw als in mijn)
Is het een idee om even wat screenshots te plaatsen voor het idee? Waarop draait het, Windows/Linux/Mac? Is het net zoiets als Livestation?
[ Voor 14% gewijzigd door Noork op 17-03-2009 20:44 ]
Ik denk dat het letterlijk van YouTube moet komen. JouwBeeldbuis zou dan idd toch beter zijnRaZ schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 20:43:
Niet om het een of ander, maar het het niet JouwTelevisie moeten heten? (Jouw als in mijn)
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Anoniem: 295623
Nee, ik noemde het applicatie zo, omdat je zelf de kanalen bepaalt. Dus JIJ kan het wijzigen enz.MsG schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 20:49:
[...]
Ik denk dat het letterlijk van YouTube moet komen. JouwBeeldbuis zou dan idd toch beter zijn.
vandaar XML
Dan blijft staan dat het "jouw televisie" zou moeten zijn.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld om zelfgemaakte tools te showen en te bespreken. Net als in de rest van Programming is het hier dus ook niet toegestaan om 'even te vragen of iemand iets kan maken'. Dit is een forum over zelf programmeren, geen McDonalds afhaalbalie voor lappen code of software.
Dit topic is alleen bedoeld om zelfgemaakte tools te showen en te bespreken. Net als in de rest van Programming is het hier dus ook niet toegestaan om 'even te vragen of iemand iets kan maken'. Dit is een forum over zelf programmeren, geen McDonalds afhaalbalie voor lappen code of software.