Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:03

Sebazzz

3dp

Grappig. Werkt wel aardig, behalve dat hier in XP, je scherm nogal bleekjes is.
Daarnaast zit er een soort dubbele cleartype overheen (de tekst lijkt out-of-focus), maar is de contrast tussen de toolbar en de rest van het scherm erg groot. En persoonlijk zou ik het prettig vinden als het programma automatisch zijn dialoogvensters centered in het scherm start :)

Afbeeldingslocatie: http://e.imagehost.org/0150/pass.png

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEiE
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-08 19:21
Beste Sebazzz,
bedankt voor je reactie. De "dubbele" cleartype was me nog niet opgevallen, maar nu ik er op let is het inderdaad vrij storend. Ik heb niets aan textrenderopties oid veranderd, dus hoop dat dit op te lossen is. Ook het probleem met de toolbar in xp zie ik nu, zoals je kon zien in mijn screen in vista zag het daar beter uit. Hier ga ik aandacht aan besteden, dank voor je input

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Het wazige beeld heeft waarschijnlijk iets te maken met DIP ( Device Independent Pixel ) in WPF. Ik heb ook wel eens met WPF lopen spelen en hoewel het erg mooi werkt, zijn er nog wel wat nare dingen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 14:36

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Overigens lijkt me dit een tooltje dat uitermate geschikt is voor een webapp i.p.v. een wpf-app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
sopsop schreef op maandag 05 januari 2009 @ 12:17:
Overigens lijkt me dit een tooltje dat uitermate geschikt is voor een webapp i.p.v. een wpf-app.
Dat lijkt mij juist niet, als ik zo'n tooltje zou hebben, zou ik hem onder een shortcut key willen hebben en met TrayIcon. Ook zou het handig zijn om automatisch in te vullen in schermen. Dat zijn dingen die met een web-app niet zo makkelijk zijn.

Ook moet je met een web-app oppassen met wachtwoorden over te sturen. ( Al zul je dat met een windows applicatie ook moeten doen )

[ Voor 5% gewijzigd door Woy op 05-01-2009 12:31 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:57

Robtimus

me Robtimus no like you

rwb schreef op maandag 05 januari 2009 @ 12:31:
[...]

Dat lijkt mij juist niet, als ik zo'n tooltje zou hebben, zou ik hem onder een shortcut key willen hebben en met TrayIcon. Ook zou het handig zijn om automatisch in te vullen in schermen. Dat zijn dingen die met een web-app niet zo makkelijk zijn.
KeePass is denk ik iets voor jou ;)

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik ken het programma ;) maar ik gebruik gewoon de password manager van Opera voor de onbelanrijke passworden.

[ Voor 5% gewijzigd door Woy op 05-01-2009 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnstrspeed
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:03

Mnstrspeed

Aw, Snap!

Even een klein tooltje gemaakt om een alternatieve netwerkadapter te selecteren voor de GTA IV multiplayer :) Voorheen moest ik altijd in het register duiken om te switchen tussen Hamachi en mn normale LAN adapter voor Games for Windows LIVE play. Stelt verder niets voor, maar ik had 't wel even nodig :)

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/28l8jgx.jpg
download: http://www.tomsanders.nl/connectionoverride.zip

Ehhh wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMG
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-12-2024

CMG

Mnstrspeed schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 13:24:
Even een klein tooltje gemaakt om een alternatieve netwerkadapter te selecteren voor de GTA IV multiplayer :) Voorheen moest ik altijd in het register duiken om te switchen tussen Hamachi en mn normale LAN adapter voor Games for Windows LIVE play. Stelt verder niets voor, maar ik had 't wel even nodig :)

[afbeelding]
download: http://www.tomsanders.nl/connectionoverride.zip
Lol @ http://www.tomsanders.nl/p0rn.jpg :P

NKCSS - Projects - YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:22
Mijn laatste ontwikkeling BatchQueue (.Net Framework 2.0 vereist).
Screen:
Afbeeldingslocatie: http://batchqueue.davidjuffermans.nl/files/main.png
Ik had het aanvankelijk gemaakt om makkelijk meerdere taken in HandBrake te queuen om videos naar iPod formaat te converteren, maar uiteindelijk heb ik het wat generieker gemaakt zodat je files naar elke command line tool kan sturen (in te stellen in de settings).
Bijvoorbeeld:
Converteer naar iPod video van 200MB:
code:
1
C:\Program Files\HandBrake\HandBrakeCLI.exe "C:\Program Files\HandBrake\HandBrakeCLI.exe" -i "{0}" -t 1 -c 1 -o "Q:\[string:OutputFilename].mp4" -f mp4 -X 480 -e x264 -S 200 -2  -a 1 -E faac -B 128 -R 48 -6 dpl2 -D 1 -x level=30:cabac=0:ref=2:mixed-refs=1:analyse=all:me=umh:no-fast-pskip=1 -v

Maak rar archives van 250MB:
code:
1
C:\Program Files\WinRAR\WinRAR.exe a [string:OutputFilename] {0} -v256000

De {0} wordt vervangen door de filename, en de [string:BladieBla] vraagt om een string input.

Enzovoorts.

Nu is het gewoon rechtsklikken, kies waar je het naartoe wil sturen en op start drukken 8)

Er kan nog een hoop verbeterd worden maar het is nu in ieder geval functioneel, dus ik dacht ik deel het alvast.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

pietje63

RTFM

sig69 schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 23:19:
Mijn laatste ontwikkeling BatchQueue (.Net Framework 2.0 vereist).
Screen:
[afbeelding]
Ik had het aanvankelijk gemaakt om makkelijk meerdere taken in HandBrake te queuen om videos naar iPod formaat te converteren, maar uiteindelijk heb ik het wat generieker gemaakt zodat je files naar elke command line tool kan sturen (in te stellen in de settings).
Bijvoorbeeld:
Converteer naar iPod video van 200MB:
code:
1
C:\Program Files\HandBrake\HandBrakeCLI.exe "C:\Program Files\HandBrake\HandBrakeCLI.exe" -i "{0}" -t 1 -c 1 -o "Q:\[string:OutputFilename].mp4" -f mp4 -X 480 -e x264 -S 200 -2  -a 1 -E faac -B 128 -R 48 -6 dpl2 -D 1 -x level=30:cabac=0:ref=2:mixed-refs=1:analyse=all:me=umh:no-fast-pskip=1 -v

Maak rar archives van 250MB:
code:
1
C:\Program Files\WinRAR\WinRAR.exe a [string:OutputFilename] {0} -v256000

De {0} wordt vervangen door de filename, en de [string:BladieBla] vraagt om een string input.

Enzovoorts.

Nu is het gewoon rechtsklikken, kies waar je het naartoe wil sturen en op start drukken 8)

Er kan nog een hoop verbeterd worden maar het is nu in ieder geval functioneel, dus ik dacht ik deel het alvast.
Klinkt simpel en nuttig.

Als ik het installeer (win xp) krijg ik alleen bij het installeren al een fourmelding en bij het klikken op settings het volgende:
See the end of this message for details on invoking
just-in-time (JIT) debugging instead of this dialog box.

************** Exception Text **************
System.ArgumentException: The directory name C:\Documents and Settings\JNT van Ditzhuijsen\Local Settings\Application Data\DavidJuffermans\BatchQueue is invalid.
at System.IO.FileSystemWatcher..ctor(String path, String filter)
at BatchQueue.DataStore..ctor()
at BatchQueue.SettingsForm.OnLoad(Object sender, EventArgs e)
at System.Windows.Forms.Form.OnLoad(EventArgs e)
at System.Windows.Forms.Form.OnCreateControl()
at System.Windows.Forms.Control.CreateControl(Boolean fIgnoreVisible)
at System.Windows.Forms.Control.CreateControl()
at System.Windows.Forms.Control.WmShowWindow(Message& m)
at System.Windows.Forms.Control.WndProc(Message& m)
at System.Windows.Forms.ScrollableControl.WndProc(Message& m)
at System.Windows.Forms.ContainerControl.WndProc(Message& m)
at System.Windows.Forms.Form.WmShowWindow(Message& m)
at System.Windows.Forms.Form.WndProc(Message& m)
at System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.OnMessage(Message& m)
at System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.WndProc(Message& m)
at System.Windows.Forms.NativeWindow.Callback(IntPtr hWnd, Int32 msg, IntPtr wparam, IntPtr lparam)

************** Loaded Assemblies **************
mscorlib
Assembly Version: 2.0.0.0
Win32 Version: 2.0.50727.1433 (REDBITS.050727-1400)
CodeBase: file:///c:/WINDOWS/Microsoft.NET/Framework/v2.0.50727/mscorlib.dll
----------------------------------------
BatchQueue
Assembly Version: 1.0.2.0
Win32 Version: 1.0.2.0
CodeBase: file:///C:/Program%20Files/DavidJuffermans/BatchQueue/BatchQueue.exe
System
CodeBase: file:///C:/WINDOWS/assembly/GAC_MSIL/System/2.0.0.0__b77a5c561934e089/System.dll
System.Windows.Forms
CodeBase: file:///C:/WINDOWS/assembly/GAC_MSIL/System.Windows.Forms/2.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Windows.Forms.dll
System.Drawing
CodeBase: file:///C:/WINDOWS/assembly/GAC_MSIL/System.Drawing/2.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/System.Drawing.dll

************** JIT Debugging **************
To enable just-in-time (JIT) debugging, the .config file for this
application or computer (machine.config) must have the
jitDebugging value set in the system.windows.forms section.
The application must also be compiled with debugging
enabled.

For example:

<configuration>
<system.windows.forms jitDebugging="true" />
</configuration>

When JIT debugging is enabled, any unhandled exception
will be sent to the JIT debugger registered on the computer
rather than be handled by this dialog box.

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
pietje63 schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 22:01:
[...]

Klinkt simpel en nuttig.

Als ik het installeer (win xp) krijg ik alleen bij het installeren al een fourmelding en bij het klikken op settings het volgende:

[...]
Ga ik even naar kijken, moment...

Ik krijg hier bij het installeren geen foutmelding, wat was de melding precies?

Over je tweede foutmelding: het is niet zo netjes inderdaad maar als je handmatig het bestand C:\Documents and Settings\JNT van Ditzhuijsen\Local Settings\Application Data\DavidJuffermans\BatchQueue\data.xml aanmaakt, zou het verder wel moeten werken. Ik ga het in de volgende versie verbeteren in ieder geval, bedankt!

[ Voor 38% gewijzigd door sig69 op 15-01-2009 09:19 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Ok ik heb een nieuwe versie online gezet, en meteen maar even een website uit m'n mouw geschud: http://batchqueue.davidjuffermans.nl (heel erg beta nog). De bovenstaande bug is opgelost, en ik heb een "shutdown when done" functie toegevoegd.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• al-ahlex
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-10-2021
Ik heb een progje gemaakt om de IMDB informatie alle folders/files in een bepaalde folder ineens op te halen en weer te geven:

Afbeeldingslocatie: http://imdbfolder.googlecode.com/files/screenshot.png

Het is in java geschreven, je kan een "runnable jar file" downloaden vanaf deze URL:

http://code.google.com/p/imdbfolder/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Robots and Screen Scraping: You may not use data mining, robots, screen scraping, or similar data gathering and extraction tools on this site, except with our express written consent as noted below.
;)

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

al-ahlex schreef op zondag 18 januari 2009 @ 14:17:
Ik heb een progje gemaakt om de IMDB informatie alle folders/files in een bepaalde folder ineens op te halen en weer te geven:

[afbeelding]

Het is in java geschreven, je kan een "runnable jar file" downloaden vanaf deze URL:

Ziet er erg mooi uit! Welke control gebruik je om de films zelf weer te geven? Want die zit niet standaard in visual studio geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• al-ahlex
Ik heb uiteraard toestemming gevraagd om dit appje te maken! Het adres is toch maghetalstublieft@ieimdeebee.com, niet? In ieder geval is zwijgen toestemmen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• al-ahlex
Ziet er erg mooi uit! Welke control gebruik je om de films zelf weer te geven? Want die zit niet standaard in visual studio geloof ik.
Het is in java/swing geschreven, er komt dus geen visual studio aan te pas.. De films zelf zijn een hoop JPanel's met een MigLayout voor de layout. De posters worden in een ImageIcon weergegeven. De look&feel is Substance (om precies te zijn SubstanceRavenGraphiteGlassLookAndFeel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
al-ahlex schreef op zondag 18 januari 2009 @ 14:17:

[afbeelding]

Werkt mooi :) Jammer dat je het niet kan exporteren naar een HTML file oid en ik moest wel een paar films renamen om 'm alles goed te laten detecteren (maar met dezelfde naam klopte het ook niet @ IMDB.com).
De problemen daar waren bijv. 'De GVR' die wel werkte als 'The Big Friendly Giant' en de 'Pixar Short Films Collection - Volume 1' die netjes werkte als 'The Pixar Shorts - A Short History'.

Wat de toestemming betreft:
Er zijn zoveeeeel tools die die toestemming niet hebben, zelfs Dobs niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• al-ahlex
Werkt mooi :) Jammer dat je het niet kan exporteren naar een HTML file oid en ik moest wel een paar films renamen om 'm alles goed te laten detecteren (maar met dezelfde naam klopte het ook niet @ IMDB.com).
De problemen daar waren bijv. 'De GVR' die wel werkte als 'The Big Friendly Giant' en de 'Pixar Short Films Collection - Volume 1' die netjes werkte als 'The Pixar Shorts - A Short History'.

Wat de toestemming betreft:
Er zijn zoveeeeel tools die die toestemming niet hebben, zelfs Dobs niet.
Export functionaliteit is geen slecht idee inderdaad, misschien iets voor volgend weekend :)

Je moet je films trouwens niet fysiek renamen op schijf als het progje de verkeerde film koppelt (neemt standaard het eerste zoekresultaat op IMDB); je kan ook op "Search Again" klikken, eventueel de zoekterm aanpassen, en dan het icoontje naast het correcte resultaat aanklikken. De folder is vanaf dan gekoppeld aan de geselecteerde film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
al-ahlex schreef op zondag 18 januari 2009 @ 17:31:
[...]

Export functionaliteit is geen slecht idee inderdaad, misschien iets voor volgend weekend :)

Je moet je films trouwens niet fysiek renamen op schijf als het progje de verkeerde film koppelt (neemt standaard het eerste zoekresultaat op IMDB); je kan ook op "Search Again" klikken, eventueel de zoekterm aanpassen, en dan het icoontje naast het correcte resultaat aanklikken. De folder is vanaf dan gekoppeld aan de geselecteerde film.
Mja maar dan kloppen m'n filmnamen ook eens een keer ;)

Overigens duurt het in een mapje met 400+ DVD ISO's toch wel aardig lang voor 'ie klaar is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 09:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik heb een aantal posts moeten verwijderen omdat deze niet helemaal aan de richtlijnen voldoen. Tooltjes die automatisch torrents en nzb-tjes verwerken van content waarvan de eigenaren liever niet hebben dat dit via deze kanalen wordt verspreidt, zien we in dit topic liever niet terug komen.

[ Voor 23% gewijzigd door Janoz op 19-01-2009 10:31 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-09 15:42

sanzut

It's always christmas time

@janoz: no offense: maar niet alle torrents en nzb's zijn illegaal?

@al-ahlex: Er staat duidelijk expliciete en schriftelijke toestemming is vereist, dus zwijgen is toestemmen principe gaat in dit geval dus helaas niet op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
@sanzut: wel als de filmseries + de links naar de torrents al staan voorgeprogrammeerd zoals in dat programma :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:43
Eventueel kun je gebruik maken van de offline database. Tijd terug een videotheek-reserveringssysteem gemaakt voor school, die gebruik maakte van IMDB informatie.

Ik meen dat je met die offline database wel van alles mag doen.

Zie: http://www.imdb.com/interfaces

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een discussie over het wel of niet toelaten van bepaalde tooltjes is meer op zijn plek in Feedback op moderatie binnen de Devschuur

[ Voor 80% gewijzigd door Janoz op 19-01-2009 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of je dit echt onder de categorie "tools" kan noemen, maar ik heb enkele emulators gemaakt voor verschillende Sega spelcomputers, waaronder de MegaDrive, 32X, SegaCD en Master System, owja... en de Dreamcast VMU :)

Xega en SMaSher homepage

Deze programma's zijn niet meer in ontwikkeling omdat ik aan een nieuwe emulator werk (Triton).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 16:26:
Ik weet niet of je dit echt onder de categorie "tools" kan noemen, maar ik heb enkele emulators gemaakt voor verschillende Sega spelcomputers, waaronder de MegaDrive, 32X, SegaCD en Master System, owja... en de Dreamcast VMU :)

Xega en SMaSher homepage

Deze programma's zijn niet meer in ontwikkeling omdat ik aan een nieuwe emulator werk (Triton).
The following Internet address is inaccessible:

http://triton.eidolons-inn.net/

The DNS server returned:

Name Error: The domain name does not exist.
;)

Wel interresant :) geef je de source ervan ook vrij (gezien je er niet meer aan werkt)? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noxious schreef op maandag 19 januari 2009 @ 16:30:

[..]

Wel interresant :) geef je de source ervan ook vrij (gezien je er niet meer aan werkt)? :)
Ah.. er zijn dus nog DNS problemen met de site. Die zijn dus nog niet verholpen sinds Wiki onderuit gegaan is. Ik zal het doorgeven aan de webmaster. http://www.eidolons-inn.net zou wel moeten werken, en dan kun je bij projecten kiezen voor Triton

Wat betreft de source: Enkel de source van DreamVMU is beschikbaar, puur omdat dit misschien een hulp kan zijn voor mensen die een niet rechthoekig window willen maken (dit was voor mij ook meer een fun project om te doen, en niet echt bedoeld om een accurate emulator neer te zetten).

Er zijn al genoeg open-source emulators (bv. Gens) die genoeg steun bieden om zelf een emulator te maken. Maar voor echte technische details over betreffende system kun je altijd bij me terecht :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijssie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:26
Sebazzz schreef op zondag 07 december 2008 @ 07:42:
Nu is het eindelijk zover, Werkmanager 1.5. :)

Werkmanager

[afbeelding]
Werkmanager is programma om je werkuren in bij te houden. Dit doe ik voor mijzelf, want het is mogelijk waar ik werk dat er soms een paar foutjes worden gemaakt. Het programma kan op basis van je uren en uursalaris het bruto salaris uitrekenen wat je binnenkrijgt. Ik heb hem puur voor mijzelf gemaakt maar ik deel hem, misschien heeft iemand er nog wat aan. Onder mijn collega's was er in ieder geval wel animo voor ;) Uiteraard kan je je werkuren uitprinten mocht je denken dat het niet klopt. Bij deze versie kan je eindelijk de periodes EN toeslaguren zelf helemaal instellen. (wat bij deze nog lang niet het geval was)

Werkmanager is volledig aan te passen: uurloon, naam op afdruk, en zelfs de afbeelding in het hoofdvenster is aan te passen.
Tof programmaatje, alleen zou ik er graag mijn pauzes in willen zetten aangezien deze niet worden uitbetaald bij de EM-TÉ heeft iemand tips hoe dat moet?

Intel 6600K @ 3,9 GHz | Asus MAXIMUS VIII RANGER | 16GB G.skill Ripjaws @3000MHz CL15 | AMD Radeon 290x @ 1050MHz | Fractal Design Refine R3 | Coolermaster V650 [img]http://valid.x86.fr/cache/banner/8lauyp.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4-op-een-Rij Programmeertoernooi Hostscript
Ik weet niet of het echt een tooltje is dat goeg genoeg is om hier te komen. Maar ik heb het 100% zelf geschreven en je kan er eventueel eens een keertje naar kijken. Nu, het is PHP, dus het is meer een script anyway.

Het idee ligt in een programmeertoernooi dat ik op een ander fora ga organiseren, deze bestaat erin twee scripts tegen elkaar 4-op-een-Rij te laten spelen. Dit gaat natuurlijk niet automatisch, dus heb ik een script geschreven dat deze twee functies tegen elkaar kan laten spelen.

Ik heb de TC van de topics op andere fora erbij gestoken in .txt, het was iets te lang om hier helemaal te plaatsen. Hierin staat info over het script en de opzet van het spel.

Om het overzichtelijk te houden werden aparte functies (voor oa. afdrukken speelveld, zoeken naar rijen, droppen van steentje en kijken of veld vol is) in een apart .php bestand gestoken.
Je kan in het Hostscript de 6 include's veranderen indien je zelf een keer wil testen. In het Functions script zitten 2 functies (GuShe1 en GuShe2) waarop het hostscript standaard staat ingesteld, zodat je het eens kan testen zonder eerst een functie te schrijven. Deze zoeken simpelweg telkens een random kolom die nog niet gevuld is en plaatsen in de eerste de beste kolom een steen.

Telkens het script op een einde komt (verkeerde waardes / veld is vol) wordt voldoende informatie over het spel afgedrukt, zodat code eventueel verbeterd kan worden. (reden van einde, exection time, aantal beurten en een overzicht van het uiteindelijke speelveld) Andere ideeën zijn telkens welkom!

Oh, en in de plaats van de scripts integraal naar Slechtste Programmeervoorbeelden te copy/pasten, zou opbouwende kritiek welkom zijn. Het is het eerste deftige PHP-script dat ik heb geschreven en was mede bedoeld uit leerdoeleinden.

Dan hier nog de link:
http://www.mediafire.com/?lixtjy1rwl2
(Mediafire geeft goede downloadsnelheden en geen wachttijden, vandaar mijn keuze)

C&C welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruupje
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

ImageShack Uploader

Het bestaat waarschijnlijk al maar ik vond het toch niet onmiddellijk. Dit is een klein tooltje dat ik even in een vrij moment heb gemaakt voor een vriend. Met Imageshack Uploader kan je met één klik afbeeldingen van het clipboard uploaden naar ImageShack, bijvoorbeeld voor het maken van forum of blogposts. Je kan kiezen tussen een venster of een tray icoon en in het venster krijg je een preview te zien. Nadat de upload voltooid is krijg je de link terug op het clipboard.

Afbeeldingslocatie: http://img262.imageshack.us/img262/6388/temphg1.png

Link: PhotoUploader.zip

Requirements: .NET framework 2.0

blinkycursor.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

joker-nl schreef op maandag 19 januari 2009 @ 16:58:
[...]

Tof programmaatje, alleen zou ik er graag mijn pauzes in willen zetten aangezien deze niet worden uitbetaald bij de EM-TÉ heeft iemand tips hoe dat moet?
Wat dacht je van twee tijden toevoegen? :S

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijssie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:26
Sebazzz schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 14:31:
[...]

Wat dacht je van twee tijden toevoegen? :S
Het probleem is dat ik dan bijvoorbeeld op zaterdag 4 veschillende tijden moet invoeren omdat we 3 pauzes hebben dit is niet erg handig,

Voor de rest een top programmaatje _/-\o_

Intel 6600K @ 3,9 GHz | Asus MAXIMUS VIII RANGER | 16GB G.skill Ripjaws @3000MHz CL15 | AMD Radeon 290x @ 1050MHz | Fractal Design Refine R3 | Coolermaster V650 [img]http://valid.x86.fr/cache/banner/8lauyp.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Even offtopic dan maar behalve lunchpauzes horen gewone pauzes altijd betaald te zijn toch? 15min per 4 uur is pauze maar zover ik weet hoor je dan gewoon 4 uur betaald te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Cartman! schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 15:28:
Even offtopic dan maar behalve lunchpauzes horen gewone pauzes altijd betaald te zijn toch? 15min per 4 uur is pauze maar zover ik weet hoor je dan gewoon 4 uur betaald te krijgen.
Die 15 minuten wel, maar bij ons krijg je als je van 10 tot 14 werkt een uur etenspauze en als je bijvoorbeeld van 16 tot 20 werkt een half uur etenspauze, onbetaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ruupje schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 13:35:

ImageShack Uploader

Zou je zoiets ook voor tinypic kunnen maken? ImageShack zit vol met popups enzo. Dat word je niet in dank afgenomen op sommige forums ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

FiXeR.nl schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 16:38:
[...]

Zou je zoiets ook voor tinypic kunnen maken? ImageShack zit vol met popups enzo. Dat word je niet in dank afgenomen op sommige forums ;)
Nog beter is dan imagehost.org ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruupje
  • Niet online
Ja, als ik ga em de komende weken zeker nog proberen uit te breiden met meer host opties. Zat wat te denken aan een soort plugin systeem maar weet nog niet echt goed hoe ik dat zou realiseren. :9

blinkycursor.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Gewoon DLL's die een interface moeten implementeren. Dan kan jij via Reflection classes in die DLL aanroepen. Met Reflection kan je over alle classes in die DLL heen itereren en zo zoeken naar de class die die interface implementeert. Die instantieer je en roep je aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Portable Quicklaunch v3

Portable Quicklaunch is een kleine tool wat niet meer is dan een icoontje rechts-onder in je taakbalk waarmee je snel toegang hebt tot je favoriete URL's / UNC paden (vanaf je PC, USB of Netwerk).

Het programma is geschreven in C#
Benodigd: .NET Framework 2.0

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9A7M5vZRMIQm6DrfmA58E0Yg/full.jpg

Hierin kan je vervolgens een URL of UNC pad aan toevoegen

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/C4AJ94j0JZ42ZwdYb1u5fF2V/full.jpg

En deze vervolgens een naam geven zodat je deze snel en gemakkelijk kan openen via het contextmenu.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/F3ZrDwoPKfAQ7vQlrOm9WOOs/full.jpg

Jullie kunnen via mijn TweakBlog Portable Quicklaunch v3 downloaden in de hoop dat jullie me ook nog even wat feedback geven of een reactie achterlaten ;)

Vincent 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schonhose
  • Laatst online: 09-09 15:28

Schonhose

Retro Icoon

Vincent, ik begrijp dat het programma geen programma's aan kan?

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Schonhose schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 08:29:
Als je een dergelijk tooltje wilt die ook programma's aan kan, dan kan ik Find and Run Robot aanraden, vind ik echt lekker werken. Je moet je wel even registreren, maar voor de rest is het gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 10:21
Daar heb ik ooit wel een tool voor gemaakt rwb: http://gathering.tweakers...message/27296993#27296993

De boel is al een tijdje niet meer bijgewerkt en de download is offline vanwege een server-switch, maar als je interesse hebt kan ik de boel wel weer online plaatsen.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Laatst online: 21:52
Er zit een knopje 'Url' in een dropdown lijst, kan je niet file kiezen ofzo.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Dat lijkt me ook niet echt de bedoeling met een portable appje wat een soort van mobiele favorieten is?

Edit:
Eens @ hieronder, dat zat ik me stiekem ook al af te vragen.

[ Voor 11% gewijzigd door Noxious op 22-01-2009 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 13:52
Waarom opent het context menu niet meteen als je er met je linker muisknop op drukt, en zonder sub menu's. Dan is het pas quick ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 02:15
Omdat mijn Windows Mobile 6.1 based telefoon geen timer heeft, heb ik zelf iets gebakken.
Het is echt een bètaversie (misschien zelfs alpha).

Gemaakt in C# .NET 3.5.

Je kan 'm ook draaien op je pc. Zodra de timer afloopt, opent hij "Storage Card\jos.wav". Dus een wav-bestand in de root van je geheugenkaartje.

Misschien heeft iemand er iets aan.
Zo niet, dan toch:

Afbeeldingslocatie: http://www.vcdwn.nl/HansPizza.jpg

Selecteer de gewenste tijd, en klik op je pizza om hem te 'bakken' >:)

download

PS. je kan 'm ook op je pc runnen, maar dan krijg je een error zodra de timer afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Omdat daar bij ons dringend behoefte aan was :P een scriptje gemaakt waarmee wij virtueel tomaten kunnen gooien op een foto van een user.

Het resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/161nkvq.png

De code:
index.php:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
<?php
session_start();
?>
<html>
<head>
 <title>Tomato</title>
</head>
<body>
<?php
if(isset($_POST["plaatje_x"])){
?>
<form action="index.php" method="post">
 <input type="image" src="plaatje.php?x=<?php echo($_POST["plaatje_x"]); ?>&y=<?php echo($_POST["plaatje_y"]); ?>" name="plaatje">
</form>
<?php  
 }else{
?>
<form action="index.php" method="post">
 <input type="image" src="plaatje.php" name="plaatje">
</form>
<?php
}
?>
</body>
</html>

plaatje.php:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
<?php 
header("Content-type: image/png");

//Configuratie:
$image_source = "source.png";
$image_overlay = "tomato.png";
$overlayoffset_x = 17;
$overlayoffset_y = 20;

//laad de images
$im = imagecreatefrompng($image_source); 
$overlay = imagecreatefrompng($image_overlay);

//save de transparantie (anders wordt de achtergrond zwart)
imagesavealpha ($im, true);
imagesavealpha ($overlay, true);    

//doe de anti alias tegen zwarte/witte spikkelrandjes
imageAntiAlias($im,true);
imageAntiAlias($overlay,true);

//indien er is geklikt, doe overlay op de gewenste locatie
if(isset($_GET["x"])){
 $newx = $_GET["x"]-$overlayoffset_x;
 $newy = $_GET["y"]-$overlayoffset_y;
 imagecopy($im, $overlay, $newx, $newy, 0, 0, imagesx($overlay), imagesy($overlay) );
}

//saven die hap
imagepng($im, $image_source); 
imagedestroy($im); 
ImageDestroy($overlay);

//saved na bewerking, nu nog laten zien
$im = imagecreatefrompng($image_source); 
imagesavealpha ($im, true);
imagepng($im); 
imagedestroy($im); 
?>

Als source.png gebruik ik het volgende plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/zu5x6r.png

Werkt prima :P

Verder nodig:
Webservert met PHP4 of PHP5 en de GD plugin (kun je kiezen @ installatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Gebruik je voor zoiets simpels Linq dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, hij kan wel programma's aan heb alleen een beetje een fout gemaakt met error handling :P
- C:\Programma\Programma.exe zou op dit momment als: \\COMPUTERNAME\C$\Programma\Programma.exe

Dit haal ik zo snel mogelijk eruit en dan zal ik ook de optie toevoegen om een file te openen ;) beetje rookie mistake denk ik. Via mijn Blog kunnen jullie de ToDo's zien en wat jullie in de nieuwe versie kunnen verwachten.

Vincent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Sebazzz schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 16:39:
[...]
Gebruik je voor zoiets simpels Linq dan :P
Is LINQ de enige nuttige toevoeging bij .NET 3.5 dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
AtleX schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 08:46:
[...]
Is LINQ de enige nuttige toevoeging bij .NET 3.5 dan?
Het enige nuttige aan .NET 3.5 zijn de libraries ( En een compiler voor wat syntactic sugar ). Voor de rest draait het gewoon op .NET 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 11:33
rwb schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 09:21:
[...]

Het enige nuttige aan .NET 3.5 zijn de libraries ( En een compiler voor wat syntactic sugar ). Voor de rest draait het gewoon op .NET 2.0
Mehhhh! dit was misschien waar voor .Net3.0 maar 3.5 is toch wel mer dan syntactic sugar.
http://www.slideshare.net/llangit/net35-overview-340923

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
roy-t schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 10:22:
[...]
Mehhhh! dit was misschien waar voor .Net3.0 maar 3.5 is toch wel mer dan syntactic sugar.
http://www.slideshare.net/llangit/net35-overview-340923
offtopic:
.NET 3.0 waren alleen maar nieuwe libraries ( WCF, WPF, WWF ), .NET 3.5 had nieuwe libraries ( Linq en dergelijke ) en syntactic sugar. Alleen de Compiler is aangepast om die syntactic sugar te ondersteunen, de runtime is niet veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qreed
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-08 14:51
Hoi,

heb vorige week een addin voor Visual Studio geschreven om van .NET project het AssemblyVersion en het AssemblyFileVersion automatisch te verhogen. De addin en source code heb ik op codeplex gezet.

Heb best veel hits en downloads gehad deze week (bijna 400 downloads) maar krijg erg weinig commentaar wat men er nou van vind.

ps. dit verhogen is niet hetzelfde als een 1.0.* waarde in je assemblyinfo te zetten.

Oh ... check de ubergeile addin hier :) (inclusief betere uitleg)

[ Voor 34% gewijzigd door BtM909 op 23-01-2009 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Wij gebruiken gewoon een MSBuild task die ook werkt bij nightly builds.

De MSBuild tasks werkt zonder aanpassinge of hercompilatie in zowel VS2005 als 2008. Een Addin neemt voor zo'n simpele taak gewoon teveel resources in beslag.

p.s. Als je overigens de AssemblyFileVersion attribute weg laat, dan krijgt AssemblyFileVersion automatisch hetzelfde versie nummer als AssemblyVersion.

If it isn't broken, fix it until it is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
En nu wil je commentaar van ons?
Ik vind het niet nuttig, want:
Somehow Visual Studio doesn't come with an option to auto increment the build version of the AssemblyFileVersion attribute. Sure, you can place an * in the AssemblyVersion attribute but this updates only the assembly version and..
klopt niet.
Als je de assemblyFileVersion namelijk weglaat wordt hiervoor automatisch de assemblyVersion overgenomen

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Bovenstaande 3 posts zijn zojuist gemerged

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qreed
Lijkt me een prima entry voor [Alg] Welke tools heb jij gemaakt? - deel IV
Yup .. had hem daar nu ook neergezet ... Maar jullie stonden hier al klaar met reacties voordat ik hem kon weghalen :)
Als je de assemblyFileVersion namelijk weglaat wordt hiervoor automatisch de assemblyVersion overgenomen.
Klopt ... maar als je signed assemblies gebruikt dan zullen alle andere projecten die hiernaar linken opnieuw gecompileerd moeten worden. Weet niet of je wel eens dit hebt geprobeerd bij te houden in een groot project maar het is echt dwijlen met de kraan open.
Wij gebruiken gewoon een MSBuild task die ook werkt bij nightly builds.

De MSBuild tasks werkt zonder aanpassinge of hercompilatie in zowel VS2005 als 2008.
Maar die build task heb je dan waarschijnlijk alleen op je build server draaien? Want zover ik weet zal anders ieder project lid die task class moeten hebben.
Een Addin neemt voor zo'n simpele taak gewoon teveel resources in beslag.
Met alle respect maar dat slaat echt nergens op :) De addin vreet net zoveel als die build task. Het is natuurlijk niet 1 of andere code resharper die on de fly je code checked ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Omdat GOT geen hiërarchische quotes ondersteund hebt ik de quotes maar pragmatisch samengevoegd.
"Wij gebruiken gewoon een MSBuild task die ook werkt bij nightly builds.
De MSBuild tasks werkt zonder aanpassinge of hercompilatie in zowel VS2005 als 2008."

Maar die build task heb je dan waarschijnlijk alleen op je build server draaien? Want zover ik weet zal anders ieder project lid die task class moeten hebben.
De tasks zijn onderdeel van de solution. Maar waarom zou je een onofficiele versie van een willekeurige programmeur elke keer willen signen? Het is veel eenvoudiger om alleen een release via de build server te signen. Onze bedrijfs bedrijfs signed key staat allen op de build server op een plaats welke niet toegangelijk is voor developers. Omdat onze software door banken en financiële intermediairs wordt gebruikt kunnen wij niet het risico lopen dat er per ongeluk een development versie op de deploy website komt te staan. Weliswaar zouden gebruikers dan een ClickOnce melding krijgen dat de release niet gesigned is, maar die wordt natuurlijk snel weg geklikt.

Wij hebben dus in de AssemblyInfo.cs gewoon op auto increment staat en het AssemblyFileVersion attribute verwijderd. Het build script op de build server overschrijft dan de versie nummers, maar alleen als de build target 'release' is. Bij target 'nightly build' worden de versienummers op een andere manier aangepast, daar wordt de datum als revision gebruikt bijv. 2.4.20090123.4827 bij de build van afgelopen nacht. Eventuele fouten gevonden in de unit- en regression tests worden automatisch als issues aangemaakt en gekoppeld aan de persoon welke het bestand het laatst heeft gewijzigd.
"Een Addin neemt voor zo'n simpele taak gewoon teveel resources in beslag."

Met alle respect maar dat slaat echt nergens op :) De addin vreet net zoveel als die build task. Het is natuurlijk niet 1 of andere code resharper die on de fly je code checked ofzo.
Een addin draait continue in de IDE en neemt daardoor altijd meer resources in beslag dan een task welke alleen resources gebruikt op het moment dat dit nodig is. Tenzij je niet gebruikt maakt van autoload kost een addin direct geheugen want je zult je moeten registeren bij bepaalde events. Ik heb in 2005 (toen wij nog geen TFS gebruikte) ook eens op basis van TortoiseSVN een source control plugin geschreven en was verbaasd over de hoeveelheid geheugen welke devenv ineens claimt op het moment dat de addin werd geladen. Addin's als SCC providers en resharper hebben geen bestaansrecht buiten de IDE.

Echter ben ik (en blijf ik voorlopig) van mening dat een MSBuild (of Nant) task beter op z'n plaats is. De custom tasks zelf kunnen in de libs folder van de solution worden geplaatst (waar ook bijv assemblies van nhibernate, nlog/log4net, etc verblijven). Het build script wordt gewoon onderdeel van de solution.

Want hoe reageert jouw addin als mijn collega assemblyinfo heeft uitgechecked in Visual SourceSafe en ik een build wil maken? SourceSafe zal een checkout op dat moment wijgeren waardoor het mij erg lastig lijkt om het versie nummer te verhogen.

If it isn't broken, fix it until it is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qreed
Want hoe reageert jouw addin als mijn collega assemblyinfo heeft uitgechecked in Visual SourceSafe en ik een build wil maken? SourceSafe zal een checkout op dat moment wijgeren waardoor het mij erg lastig lijkt om het versie nummer te verhogen.
Build nummer zal op basis van tijd verhogen dus dat geeft geen probleem en eigenlijk verhogen we het alleen tijdens een release. Onze TFS laat gewoon twee keer een checkout toe waarna je conflicts kan mergen. Maar omdat er altijd maar 1 persoon echt bezig is met een release build komt dit niet voor.

Het enkel signen van assemblies in release mode heb ik nog nooit aan gedacht. In onze ontwikkelstraat signen we altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-08 14:09

Launchert

Met Launchert kun je links & applicaties openen door op een icoontje in je system tray te klikken. Het leuke is dat de icoontjes van de applicaties die je toevoegd ook in Launchert komen te staan. Dit geldt ook voor links die je toevoegd, mits je met internet bent verbonden. Dit programma is geinspireerd door Portable Quicklaunch v3 van vdevos en door de suggesties die zijn gegeven voor Portable Quicklaunch.

Als Launchert een vastlopers heeft of bugs vertoond zou ik het leuk vinden als je dit even laat weten door een DM te sturen of door hier iets achter te laten. Voeg de log.txt die in de Launchert folder staat dan wel even toe aan het bericht. De source staat nog niet in het Google Code project, maar dat komt nadat ik het gedocumenteerd heb. Wanneer dit precies zal zijn durf ik nog niet te zeggen.

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2eyyn14.png

.
Todo
  • Verwijderen van links & applicaties, nu kan dit in één van de twee tekst bestanden in de data folder.
Download
Download Launchert
Java 1.6 / Java 6 nodig

[ Voor 9% gewijzigd door Brian op 23-01-2009 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Ziet er leuk uit maar is wel heeel erg traag ;)

Edit: Opera ftw \m/

[ Voor 8% gewijzigd door Noxious op 23-01-2009 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian
Noxious schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 18:12:
[...]

Vreemd dat je dat zegt, het loopt hier als een zonnetje. Heb jij je log.txt al bekeken, misschien dat het ergens keihard mis gaat.

offtopic:
Opera :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Brian schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 18:48:
[...]

Vreemd dat je dat zegt, het loopt hier als een zonnetje. Heb jij je log.txt al bekeken, misschien dat het ergens keihard mis gaat.
Hier ook on-fuckin'-beleivable traag. Onwerkbaar. En logfile staat niets in (0 bytes).

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven_Vdb
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-09 09:14
Ruupje schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 13:35:

ImageShack Uploader

Het bestaat waarschijnlijk al maar ik vond het toch niet onmiddellijk. Dit is een klein tooltje dat ik even in een vrij moment heb gemaakt voor een vriend. Met Imageshack Uploader kan je met één klik afbeeldingen van het clipboard uploaden naar ImageShack, bijvoorbeeld voor het maken van forum of blogposts. Je kan kiezen tussen een venster of een tray icoon en in het venster krijg je een preview te zien. Nadat de upload voltooid is krijg je de link terug op het clipboard.

Is dit niet jouw applicatie ?
http://www.zdnet.be/downloads.cfm?id=97433&mxp=120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Noxious schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 18:12:
[...]

RobIII schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 18:55:
[...]

Hier ook on-fuckin'-beleivable traag. Onwerkbaar. En logfile staat niets in (0 bytes).
Geen last hier. Koffie up-to-date? Java 6 Upd. 11 hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Sebazzz schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 19:10:
Geen last hier. Koffie up-to-date? Java 6 Upd. 11 hier.
Idem hier, Java 6 upd. 11. En een Q6600 2.4Ghz met 4Gb onder z'n reet met Win XP Pro.

[ Voor 3% gewijzigd door RobIII op 23-01-2009 19:20 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

RobIII schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 19:20:
[...]

Idem hier, Java 6 upd. 11. En een Q6600 2.4Ghz met 4Gb onder z'n reet met Win XP Pro.
[mierenneuker]Te weinig geheugen. 512 MB is niet genoeg ;) [/]
Trekt hij veel CPU? Misschien een debug build?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian
Erg vreemd, er zit niet veel bijzonders in.. Pakt hij niet een verouderde JRE? Heb je al eens als administrator uitgevoerd? En anders eens met cmd: java -jar Launchert.jar starten, misschien een exception over het hoofd gezien maar dat lijkt mij sterk. Ik ben erg benieuwd waarom hij zo beroerd loopt, ik heb hem net nog even getest in m'n VM met Windows XP wat overigens ook geen probleem oplevert. Ik draai overigens Vista op mijn desktop (E6600, 2gig).

[ Voor 6% gewijzigd door Brian op 23-01-2009 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heikanu
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-05 21:46
Sebazzz schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 20:02:
[mierenneuker]Te weinig geheugen. 512 MB is niet genoeg ;) [/]
4GB lijkt me wel genoeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian
Ik heb de bug zeer waarschijnlijk gevonden; een fout in de Event Dispatch Queue van SystemTray. Bug is nu gefixt met een workaround, 't is wachten op een goede JRE. Je kan de nieuwe versie hier testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Brian schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 20:54:
Ik heb de bug zeer waarschijnlijk gevonden; een fout in de Event Dispatch Queue van SystemTray. Bug is nu gefixt met een workaround, 't is wachten op een goede JRE. Je kan de nieuwe versie hier testen.
Het opstarten is nog wat stroperig en de eerste paar keer klikken op 't icoon na het opstarten doet nog niets, maar daarna werkt 'ie soepeler dan voorheen. Waarom zie ik overigens geen code op Google code? Gebruik je het alleen om je binaries te hosten? :P

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian
RobIII schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 21:56:
[...]

Het opstarten is nog wat stroperig en de eerste paar keer klikken op 't icoon na het opstarten doet nog niets, maar daarna werkt 'ie soepeler dan voorheen. Waarom zie ik overigens geen code op Google code? Gebruik je het alleen om je binaries te hosten? :P
Haha, nee:
De source staat nog niet in het Google Code project, maar dat komt nadat ik het gedocumenteerd heb. Wanneer dit precies zal zijn durf ik nog niet te zeggen.
En ik moet Subclipse nog installeren :9 Ik baal er nog steeds van dat het ietwat traag/stroperig is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gromba
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 22:29

Gromba

Tijdreiziger @ 1sec/sec

Wikilink zoeker

Het idee is simpel, je geeft 2 wikipedia pagina's op, en hij zoekt de 'link' tussen die pagina's (via de blauw onderstreepte linkjes :))

90% van de tijd gaat inzitten om de database in het geheugen te laden, vanaf dan is het een simpele Breadth-first search.

Afbeeldingslocatie: http://img.gromba.nl/wikilink.png

Link (zeg nu al, zal niet altijd online zijn :) )

Gromba.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Wat grappig, en misschien ook wel vrij doelloos, maar tof idee. Mag ik vragen hoe het werkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gromba
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 22:29

Gromba

Tijdreiziger @ 1sec/sec

mcdronkz schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 23:06:
Wat grappig, en misschien ook wel vrij doelloos, maar tof idee. Mag ik vragen hoe het werkt ?
Zeker vrij doelloos ja :+
Ik heb gewoon een bestandje met alle wikipagina-id's met de pagina's waarnaar ze linken. Deze database heb ik gemaakt uit de database dumps die ze beschikbaar maken :) Vervolgens heb ik een postgresql database om een Titel -> ID te doen. Daarna roept PHP een zelfgemaakt C++ scriptje aan, die 5.6 seconde doet over de data inladen, en daarna binnen 1.0 seconde een route geeft (of geen als alle mogelijkheden af zijn gegaan)

Gromba.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Fietsbandventiel -> Fietsventiel -> Racefiets -> Fiets -> Duurzaam Veilig -> Fout -> Computercrash

Whaha :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-09 14:09
Zwerver -> Dakloze -> Verenigde Staten -> American Dream -> Miljonair

:). Leuke tool.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze klopt ook nog best wel van Programmeren naar Programma :P coole tool

Programmeren -> Programmeertaal -> Taal -> Intelligentie -> Programma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:57

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Het is nog best lastig om er één te vinden die niet uitkomt, wat een grappige tool :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik heb er 1 die niet uitkomt :) :P . Van "Pasfoto" naar "Christ's Hope". :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Acid -> LSD -> Lyserginezuurdiëthylamide -> Hippie -> Commune -> Flower-power

:P

[edit]
South Park -> Adolf Hitler -> 1938 -> Aart Staartjes -> Pino

:X WTF ? 8)7

[ Voor 42% gewijzigd door RobIII op 24-01-2009 17:47 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Sex -> Seksualiteit -> Vagina -> Schaamhaar -> Porno
Jemig, wat een overgang :')

Erg leuke tool Grumba. Kudos ++ :)

[ Voor 15% gewijzigd door RedHat op 24-01-2009 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike-RaWare
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Het programmaatje heeft niet altijd gelijk:
Chuck Norris -> Acteur -> Leeftijd -> Dood
:D :
Porno -> Pornografie -> Koninklijke Philips Electronics N.V. -> AkzoNobel -> Ketjen -> Autoband

[ Voor 42% gewijzigd door Mike-RaWare op 24-01-2009 17:47 ]

Wheck :V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 23:20
Weird: Miss Montreal -> Sanne Hans -> 2008 -> Fidel Castro -> Nu.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stereohead
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:43
Haha, heel vet.
Hij is alleen wel hoofdlettergevoelig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 09:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Aangezien mijn tooltje nu een beetje uit de uber pre alfa status is post ik hem hier ook maar even.

XBMC Amp

De gangbare remote control applicaties voldeden niet echt aan mijn wensen dus heb ik er zelf maar een gemaakt. Het leek mij een ideale proof of concept applicatie om eens een java api op te zetten voor het verbinden met XBMC. Voor de api zal ik, zodra hij wat stabieler is, een googlecode open source projectje aanmaken.

Maar eerst de applicatie.

De meeste bestaande applicaties gedragen zich echt als een afstandsbediening en richten zich puur op de bediening van XBMC. Daar was ik niet naar op zoek. Ik zocht een soort winamp achtige applicatie waar je gewoon je mp3-tjes in kon slepen en die je vervolgens gewoon af kon spelen.

De applicatie is nu nog behoorlijk spartaans. Het si alleen voor muziek en op dit moment kun je alleen maar bestanden toevoegen en verwijderen en partymode aan zetten. Voor het configureren zul je een properties bestand in moeten vullen (met ip en http poort van de XBMC computer/xbox). Daarnaast is er een translations bestand. In dit bestand staan telkens twee regels. Op de eerste regel staat een directory zoals hij op de locale computer wordt gezien, en op de tweede regel staat hoe deze url vanuit XBMC gezien wordt. Hierdoor kun je gewoon vanaf je eigen computer mappen en mp3's de applicatie in slepen en kan XBMC ze gewoon vinden.

Er zit een voorbeeld bij met {{localhost}}. Dit is een token dat wordt vervangen door het ip van de computer zelf (waardoor XBMC bij een gedeelde lokale map kan), maar dit heb ik nog niet kunnen testen.

Maar goed, download linkje:
http://members.home.nl/janoz/xbmc/XBMCAmp-win32.zip

Java is nodig. De boel is nu verpakt in een executable jar. Later zal ik er wel eens een exe bij gooien (Hoewel het java is draait hij nu enkel op windows vanwege de windows versie van SWT, die jar vervangen door een versie van een ander platform zal hem ook daar wel moeten kunnen draaien)

[ Voor 7% gewijzigd door Janoz op 27-01-2009 23:33 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMG
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-12-2024

CMG

Gromba schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 22:11:

Wikilink zoeker

Het idee is simpel, je geeft 2 wikipedia pagina's op, en hij zoekt de 'link' tussen die pagina's (via de blauw onderstreepte linkjes :))

90% van de tijd gaat inzitten om de database in het geheugen te laden, vanaf dan is het een simpele Breadth-first search.

[afbeelding]

Link (zeg nu al, zal niet altijd online zijn :) )
Erg gaaf gemaakt _/-\o_

NKCSS - Projects - YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stereohead schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 17:43:
[...]

Haha, heel vet.
Hij is alleen wel hoofdlettergevoelig :)
Dat moet ook. Omdat wikipedia ook hoofdlettergevoelig is, met uitzondering van de eerste letter. nl.wikipedia.org/wiki/pagina is niet hetzelfde als nl.wikipedia.org/wiki/PaginA.

nl.wikipedia.org/wiki/pagina is wel hetzelfde als nl.wikipedia.org/wiki/Pagina (eerste letter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

faketrack.py

In de context van een GPS tracking en analysepakket waar ik veel te weinig sample tracks (onbestaande maar wel realistische tracks) had te testen, heb ik een tooltje geschreven dat dergelijke sample tracks maakt. Feed me options, get a sequence of lat,lon pairs. Er is ook de mogelijkheid om NMEA GGA sentences te maken (-N), zodanig dat dit programma zich min of meer kan gedragen als een GPS.

Afbeeldingslocatie: http://i190.photobucket.com/albums/z318/laurensvh/random180track.png

Door bestaande code in de rest van het project te gebruiken (wat weliswaar een gigantische omweg is, maar wel een leuke test case) kan je dit omvormen tot KML, waarvan ik nog een HOWTO ga posten eens ik tijd heb. Dan kan je die tracks dus effectief zien in Google Earth :-) Eens ik tijd en goesting (om het met een mooi vlaams woord te zeggen) heb ga ik hier een prentje van posten.

Tip: Gebruik de scalefunctie. Standaard is een eenheid 1 graad, en dan kan je dus maar al te snel boven de +/- 180 en +/-90 uitkomen (waar je waarden dus absoluut niet meer overeen komen met zinnige latitude/longitude pairs). TODO: autoscaling en globe wrapping...

Om min of meer leuke tracks te vormen gebruik je best --sequence=random en --directions=random180 (random180 zorgt dat de volgende richting min of meer gelijkt op de vorige, waardoor je dus minder kans hebt dat je lussen vormt).

Zie ook: deze blog post.

[ Voor 3% gewijzigd door lvh op 25-01-2009 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stereohead
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:43
Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2009 @ 10:25:
[...]

Dat moet ook. Omdat wikipedia ook hoofdlettergevoelig is, met uitzondering van de eerste letter. nl.wikipedia.org/wiki/pagina is niet hetzelfde als nl.wikipedia.org/wiki/PaginA.

nl.wikipedia.org/wiki/pagina is wel hetzelfde als nl.wikipedia.org/wiki/Pagina (eerste letter).
Ik doelde eigenlijk ook alleen op die eerste letter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stereohead schreef op zondag 25 januari 2009 @ 12:36:
[...]
Ik doelde eigenlijk ook alleen op die eerste letter :)
Oh sorry, ik dacht dat deze juist wel werkte. :X
*Voelt zich een wijsneus :P*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 05-09 20:23
Is het toegestaan om een kleine commerciële iPhone app hier te posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

PWSoft schreef op zondag 25 januari 2009 @ 17:25:
Indien je het niet voor een bedrijf maar alleen voor/met jezelf hebt gemaakt :) Links naar plaatsen om te kopen plaatsen viel dacht ik onder sp4m.

[ Voor 12% gewijzigd door Sebazzz op 25-01-2009 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychokiller
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Gromba schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 23:21:
[...]

Zeker vrij doelloos ja :+
Ik heb gewoon een bestandje met alle wikipagina-id's met de pagina's waarnaar ze linken. Deze database heb ik gemaakt uit de database dumps die ze beschikbaar maken :) Vervolgens heb ik een postgresql database om een Titel -> ID te doen. Daarna roept PHP een zelfgemaakt C++ scriptje aan, die 5.6 seconde doet over de data inladen, en daarna binnen 1.0 seconde een route geeft (of geen als alle mogelijkheden af zijn gegaan)
Erg grappig en werkt nog vrij snel ook :)
Wanneer een pad niet gevonden wordt, dan staat het nog niet in de ingelezen dump of wanneer worden sommige nog niet gevonden ?

Voorbeeld is van "Kiekeboe (spel)" naar "Jupiter (planeet)"
Een van de routes is: Kiekeboe(spel) --> Spel--> 21e eeuw --> Exoplaneet --> Jupiter(Planeet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Hoezo? Als hij gewoon een leuke beschrijving geeft + een screenshotje en eventueel een linkje dan zou ik daar echt geen probleem mee hebben. Linkdumpen en overduidelijk spammen is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWSoft schreef op zondag 25 januari 2009 @ 17:25:
Tuurlijk mag dat, zolang je niet op een of andere manier oproept tot aankopen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 05-09 20:23

Pin!

Pin! is een iPhone app die de dichtstbijzijnde pinautomaten weergeeft aan de hand van je (GPS) locatie. Vervolgens kun je met één druk op de knop direct een route plannen vanaf je huidige locatie naar de gekozen pinautomaat, via Google Maps.

Afbeeldingslocatie: http://p-development.nl/img/pin/Pin_main.jpg

Een vrij eenvoudig tooltje, en dat is ook precies de bedoeling: in één oogopslag kunnen zien wat je wilt zien :) Momenteel staat Pin! in de Nederlandse App Store op #1 bij de "top betaal apps".

Pin! maakt gebruik van de online ING database, via de ING ATM Locator API.
Pagina: 1 2 ... 54 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld om zelfgemaakte tools te showen en te bespreken. Net als in de rest van Programming is het hier dus ook niet toegestaan om 'even te vragen of iemand iets kan maken'. Dit is een forum over zelf programmeren, geen McDonalds afhaalbalie voor lappen code of software.