• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:38

pietje63

RTFM

Slechts één keer speelduur weergeven bij gegevens. Anders (toekomst) optie is misschien dat je bij kan houden aan wie je een dvd uitleent, toeveogen op titels ipv id (titel invullen, en dan kiezen uit de resultaten).

Er zijn zoveel extra opties die je kunt bedenken! Misschien leuk om een keer te kijken naar http://dobs.cyberde.nl een windows programma dat voor hetzelfde idee gemaakt is. Ik gebruk dat al een tijdje naar tevredenheid.

[edit] Ik weet niet of het een bug een feature is, maar als je de film uitgeklapt hebt verdwijnt het id volgens mij, waardoor je hem niet meer kunt bewerken.

[ Voor 15% gewijzigd door pietje63 op 17-09-2009 23:15 ]

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 14:14

Matis

Rubber Rocket

The document located at <http://www.tomrunia.nl/> was successfully checked as XHTML 1.0 Transitional.
Zo makkelijk kan het dus zijn ;)
Jammer dat dobs een .exe heeft. Dat zal Ubuntu niet slikken :P

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Bedankt voor alle reacties's (en PM)! Het lijkt erop dat er veel geinteresseerd zijn in het script. Ik ga fine-tunen en jullie tips verwerken. Bovendien zet ik in een config bestand wat simpele instellingen (kleuren, inloginformatie e.d.).

Ik houd jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Toevallig, vorige week ook een IMDB-parser geschreven voor m'n filmsite (eind volgende maand online). Heb het nu even snel bekeken (zit op m'n iPhone), maar ziet er goed uit!

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:48
Ik mis nog wat opties die ik in mijn eigen database wel heb zitten:
* zoeken op titel en keyword (die je zelf zal moeten vullen)
* pagineren (ik heb zelf een kleine 600 films)
* twee kanten op sorteren
* Een mogelijkheid om aan te geven waar de film aanwezig is (ikzelf heb een flink aantal verdeeld over cd-mappen)

Verder ziet het er leuk uit.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Dat lijkt me niet goed voor het apparaatje :P

[ Voor 33% gewijzigd door Bozozo op 18-09-2009 14:03 ]

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Oke, ik heb vandaag weer veel werk verricht aan mijn filmdatabase:
http://www.tomrunia.nl/dev/index.php (inloggen kan met test:test)

Voornamelijk vandaag bezig geweest met de beheer pagina. Hier kan je als je ingelogd gemakkelijk al je films beheren en cijfers geven (rechter kolom zijn textfields)

Verder dingen die ik heb gedaan:
- Nieuwe login methode
- Layout fixes
- Sorteren uitgebreider, je kunt nu ook "omgekeerd" sorteren
- Een configuratie bestand waarin je simpele dingen kan instellen. Zo kan je kiezen welke kolommen er zichtbaar zijn van: DVD, DivX en HD

Todo's:
- Database exporteren/wegschrijven naar .txt bestand
- Setting maken met aantal films per pagina. Als je nu meer dan 150 films in de database hebt staan wordt de pagina een beetje sloom.
- Layout fixes in IE
- xHTML valid maken
- Meer dingen becommenratiseren en een installatie bestand maken zodat andere mensen (jullie) het gemakkelijk kunnen installeren en gebruiken :)

Feedback, tips, bug, commentaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perryodk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-09 00:30
monnick schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 21:36:
Oke, ik heb vandaag weer veel werk verricht aan mijn filmdatabase:
http://www.tomrunia.nl/dev/index.php (inloggen kan met test:test)

Voornamelijk vandaag bezig geweest met de beheer pagina. Hier kan je als je ingelogd gemakkelijk al je films beheren en cijfers geven (rechter kolom zijn textfields)

Verder dingen die ik heb gedaan:
- Nieuwe login methode
- Layout fixes
- Sorteren uitgebreider, je kunt nu ook "omgekeerd" sorteren
- Een configuratie bestand waarin je simpele dingen kan instellen. Zo kan je kiezen welke kolommen er zichtbaar zijn van: DVD, DivX en HD

Todo's:
- Database exporteren/wegschrijven naar .txt bestand
- Setting maken met aantal films per pagina. Als je nu meer dan 150 films in de database hebt staan wordt de pagina een beetje sloom.
- Layout fixes in IE
- xHTML valid maken
- Meer dingen becommenratiseren en een installatie bestand maken zodat andere mensen (jullie) het gemakkelijk kunnen installeren en gebruiken :)

Feedback, tips, bug, commentaar?
Het genre is nog niet zichtbaar in het overzicht van alle films. Dit wordt pas zichtbaar zodra je details van de film bekijkt/de film bewerkt. Misschien is het makkelijk om het genre zichtbaar te maken en de mogelijkheid tot sorteren op genre te implementeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Ziet er mooi uit :).

Misschien een projectje op Google Code van maken oid. Ik vind het wel lastig dat je nu niet kan uitloggen vanuit de beheer pagina (maar je gaat de inlogmethode nog aanpassen zie ik).

Verder vond ik het eerst raar dat je divx, dvd en hd kon kiezien, maar achteraf realiseerde ik me, dat ik sommige films ook dubbel heb ;)
HD zou je ook nog 720 en 1080 kunnen onderscheiden.

Daarnaast is het exporteren *mooier* als je het als xml wegschrijft en niet als txt.

Allereerst is het makkelijker leesbaar textueel en ten tweede kun je dynamischer wegschrijven van gegevens.

Ga zo door :)

Edit: Misschien nog een linkje naar de echte imdb-pagina erbij ;) daar staat natuurlijk veel meer qua info en acteurs e.d. ;)

Misschien (weet niet of hij dat nu al doet) kun je ook een caching mechanisme inbouwen, voor de imdb-info en afbeeldingen enzo.

Misschien is het helemaal mooi als je het niet als database maar als xml op slaat, zodat het op praktisch elke server kan draaien (niet noodzakelijk)

[ Voor 25% gewijzigd door Matis op 18-09-2009 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Matis schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 22:06:
Ziet er mooi uit :).

Misschien een projectje op Google Code van maken oid. Ik vind het wel lastig dat je nu niet kan uitloggen vanuit de beheer pagina (maar je gaat de inlogmethode nog aanpassen zie ik).

Verder vond ik het eerst raar dat je divx, dvd en hd kon kiezien, maar achteraf realiseerde ik me, dat ik sommige films ook dubbel heb ;)
HD zou je ook nog 720 en 1080 kunnen onderscheiden.

Daarnaast is het exporteren *mooier* als je het als xml wegschrijft en niet als txt.

Allereerst is het makkelijker leesbaar textueel en ten tweede kun je dynamischer wegschrijven van gegevens.

Ga zo door :)

Edit: Misschien nog een linkje naar de echte imdb-pagina erbij ;) daar staat natuurlijk veel meer qua info en acteurs e.d. ;)

Misschien (weet niet of hij dat nu al doet) kun je ook een caching mechanisme inbouwen, voor de imdb-info en afbeeldingen enzo.

Misschien is het helemaal mooi als je het niet als database maar als xml op slaat, zodat het op praktisch elke server kan draaien (niet noodzakelijk)
XML, goed idee! Ik heb eigenlijk nooit zoveel met XML gedaan, maar ik zal me er eens in verdiepen. Is inderdaad een stuk eleganter dan .txt :P

Wat bedoel je met "caching mechanisme"? En om op de IMDB pagina te komen moet je op de filmhoes klikken.

• Matis

Matis

Rubber Rocket

monnick schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 22:18:
XML, goed idee! Ik heb eigenlijk nooit zoveel met XML gedaan, maar ik zal me er eens in verdiepen. Is inderdaad een stuk eleganter dan .txt :P
XML stelt niet zo veel voor hoor :P Je kunt zelfs kiezen, XML voor PHP of SimpleXML voor PHP; Persoonlijk vind ik de tweede het fijnst, maar dat moet je zelf maar ondervinden
Wat bedoel je met "caching mechanisme"? En om op de IMDB pagina te komen moet je op de filmhoes klikken.
Met een caching mechanisme bedoel ik eigenlijk dat je alle info (de afbeeldingen en speelduur) al lokaal op je server opslaat (XML oid) en maar 1 keer per dag je afbeeldingen en info ophaalt. Dat scheelt niet alleen bandbreedte, maar ook snelheid (denk ik).

Just my 2 cents ;)

Edit: Nog een kleine (mierenneuk) opmerking; Er staat nu DVD in bezit, maar bij DivX en HD staat dat er niet achter :P

[ Voor 10% gewijzigd door Matis op 19-09-2009 10:39 ]

• monnick
  • Niet online
Matis schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 10:34:
[...]

XML stelt niet zo veel voor hoor :P Je kunt zelfs kiezen, XML voor PHP of SimpleXML voor PHP; Persoonlijk vind ik de tweede het fijnst, maar dat moet je zelf maar ondervinden
Oke, ik ga er zometeen naar kijken. Dat XML stelt volgens mij niet zo veel voor inderdaad :)
Met een caching mechanisme bedoel ik eigenlijk dat je alle info (de afbeeldingen en speelduur) al lokaal op je server opslaat (XML oid) en maar 1 keer per dag je afbeeldingen en info ophaalt. Dat scheelt niet alleen bandbreedte, maar ook snelheid (denk ik).
Het werkt nu zo: je voert een IMDB url in en vervolgens wordt de filmpagina gescraped. Alle informatie wordt in de database (op mijn server) opgeslagen: titel, release date, genre, plot, cijfer, regisseur e.d. Verder wordt de filmhoes weggeschreven naar mijn server, deze wordt dus niet gehotlinkt van IMDB.
Er wordt dus niet steeds dynamisch informatie opgehaald van IMDB. Deze veranderd namelijk niet vaak. Maar het is misschien beter om een optie te maken dat de hele lijst geupdate wordt. Dan is het IMDB cijfer weer up-to-date bijvoorbeeld, maar verder verandert er niet zo veel....

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Duidelijk, in dat geval heb je nu dus een statische cache. Een optie om alle films opnieuw te crawlen is misschien handig _/-\o_

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Mocht je het inderdaad zo gaan doen dat je de mogelijkheid geeft om in één keer alles te updaten, let er dan op dat je je user agent string aanpast. IMDB is namelijk vrij streng m.b.t. hoe vaak je vanaf je server pagina's opvraagt. Verander je string naar die van (bijvoorbeeld) FireFox en je hebt er minder last van. Nog minder als je ook na elke get_file_contents() een (kleine) pauze inbouwt.

• monnick
  • Niet online
Ram0n schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 12:50:
Mocht je het inderdaad zo gaan doen dat je de mogelijkheid geeft om in één keer alles te updaten, let er dan op dat je je user agent string aanpast. IMDB is namelijk vrij streng m.b.t. hoe vaak je vanaf je server pagina's opvraagt. Verander je string naar die van (bijvoorbeeld) FireFox en je hebt er minder last van. Nog minder als je ook na elke get_file_contents() een (kleine) pauze inbouwt.
Haha ja, dat heb ik gemerkt :p Ik heb bij het scripten van die IMDB parser vaak genoeg gehad dat ik voor een paar uur geblokkeerd werd :p User agent string is nu inderdaad aangepast, dus nergens meer last van :)

• DEiE
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-09 13:39
De nieuwe features zien er goed uit monnick!
Wellicht is het een idee om op de beheerpagina ook nog wat dingen in te stellen, zoals de zichtbare kolommen in de tabel en hoeveel films er per pagina te zien zijn.

• monnick
  • Niet online
Oke, voor de geinteresseerden: ik heb de filmdatase klaar gemaakt voor installatie en een kleine readme geschreven zodat jullie de film database gemakkelijk kunnen installeren.

DOWNLOAD
Voorbeeld (user = test, pass = test)

Als er problemen zijn hoor ik het graag. Er zijn nog veel todo's maar ik heb de komende tijd even niet zo veel tijd meer om er veel aan te werken (colleges e.d. :( ).

Laat me weten wat jullie er van vinden :)

EDIT: Exporteren naar XML nu ook mogelijk.

EDIT2: @Matis: Ow, dat had ik net voor het inpakken kapot gemaakt. Nu fixed en nieuwe rar geupload :P

[ Voor 19% gewijzigd door monnick op 19-09-2009 15:14 ]

• Matis

Matis

Rubber Rocket

monnick schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 14:54:
Oke, voor de geinteresseerden: ik heb de filmdatase klaar gemaakt voor installatie en een kleine readme geschreven zodat jullie de film database gemakkelijk kunnen installeren.

DOWNLOAD

Als er problemen zijn hoor ik het graag. Er zijn nog veel todo's maar ik heb de komende tijd even niet zo veel tijd meer om er veel aan te werken (colleges e.d. :( ).

Ik heb hem draaien hoor :P Alleen al meteen een fout; Je moet dus eerste de gegeven in inc_connect_mysql.php wijzigen (en ik had nog geen MySQL draaien) :P

Open maar vast een bugtracker ;)

Edit: ik mis nog de mogelijk om uit te loggen (of zie ik die ook over het hoofd O-) )

Edit2:
Fatal error: Allowed memory size of 16777216 bytes exhausted (tried to allocate 8192 bytes) in www/filmdatabase/inc_connect_mysql.php on line 1
Ah:
PHP:
1
require "inc_connect_mysql.php";

Vewijst naar zichzelf, een oneindige loop. Bugje 1 :P

Edit3:
Als je geen films hebt ingevoerd dan krijg je een lege index.php zonder opmaak :( ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Matis op 19-09-2009 15:20 ]

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
monnick schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 14:54:

DOWNLOAD

EDIT2: @Matis: Ow, dat had ik net voor het inpakken kapot gemaakt. Nu fixed en nieuwe rar geupload :P
Heb hem ook gedownload, maar hier doet het hele script gewoon niks.
Na het uploaden naar m'n eigen server krijg ik op elke pagina "Fout 324 (net::ERR_EMPTY_RESPONSE): Onbekende fout".

Enig idee? :|

Edit : Fixed, was die oneindige loop in mysql_connect file :)

[ Voor 3% gewijzigd door DennusB op 19-09-2009 15:37 ]

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 11:43
Eventueel nog een idee voor je script: een zoekfunctie. Snel een film zoeken oid? :+

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Ik heb nog een bugje, wanneer je een speelduur hebt die anders is in verschillende landen; zoals http://www.imdb.com/title/tt1091722/ bijvoorbeeld, zet hij "Argentina:107" in dat veldje.
En dan komt er bij toevoegen (gelukkig) nog de terugkoppeling dat de speelduur niet klopt, maar misschien exploden op ':' ofzo ;)

Daarbij komt ook nog dat de encoding niet helemaal goed gaat é geeft in jouw crawler een fout karakter ;)

Edit2: http://www.imdb.com/title/tt1013753/ daarbij zet hij aan het einde van de filmnaam nog een (; Waarom weet ik niet :P
http://www.imdb.com/title/tt0822854/ nog eentje zal wel met de / te maken hebben oid :)

[ Voor 33% gewijzigd door Matis op 19-09-2009 17:41 ]

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
@monnick
Voor je film database script heb ik nog een suggestie: geef de gebruiker de mogelijkheid om tabel prefixen te gebruiken, is makkelijker voor mensen (zoals ik :P) die maar één database op hun webruimte ter beschikking hebben.

Edit: net gemerkt dat je maar één tabel gebruikt (stom dat ik dat niet opgemerkt heb). Dus in plaats van prefixen, misschien een idee dat de gebruiker zelf de tabelnaam mag kiezen?

[ Voor 28% gewijzigd door ieperlingetje op 19-09-2009 18:02 ]

Tijdmachine | Nieuws trends

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Ziet er mooi uit, maar ik probeer the shawshank redemption toe te voegen met gezien = ja en dat werkte niet. :P

Last.fm | Code Talks

• monnick
  • Niet online
afvalzak schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 18:08:
Ziet er mooi uit, maar ik probeer the shawshank redemption toe te voegen met gezien = ja en dat werkte niet. :P
Bedankt voor al jullie reacties! Merk wel dat er bij meer testers (jullie) een hoop bugs te voor schijn komen. Ik zal proberen om te scraper wat te optimaliseren, er ontstaan soms foutjes. In de database die ik zelf bijhoud hebben van de 175 films bijvoorbeeld 7 geen filmshoes. Dit ligt aan de opbouw van de IMDB pagina's, deze wijkt dan net iets af waardoor mijn scraper de filmhoes niet pakt. En als er voor verschillende landen andere speelduren zijn zorgt dat ook voor een fout.

Bij The Shawshank Redemption op /dev/ is het trouwens raar, deze is 2 keer toegevoegd terwijl gecontrolleerd wordt op dubbele IMDB urls voor het toevoegen aan de database. Ook verschillen de release dates bij de twee entry's. Weird :)

Ik heb zojuist een zoekfunctie ingebouwd, zie http://www.tomrunia.nl/dev/

Voor de geïnteresseerden, mijn (goed) gevulde database staat op http://tomrunia.nl/

EDIT: @Ram0n, goed dat je dat ff test. Is nu gefixt :)

[ Voor 14% gewijzigd door monnick op 19-09-2009 20:39 ]

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Bij het weergeven van de gezochte term in de zoekmachine wordt de escape-versie van de string getoond, oftewel een \ voor de apostrofs :)

(nu in het juiste topic :X)

• DEiE
monnick schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 18:27:
[...]
Bij The Shawshank Redemption op /dev/ is het trouwens raar, deze is 2 keer toegevoegd terwijl gecontrolleerd wordt op dubbele IMDB urls voor het toevoegen aan de database. Ook verschillen de release dates bij de twee entry's. Weird :)
[...]
Je kan op een gemene manier de films er dubbel inkrijgen. Ik heb Funny People er 2x ingekregen door een 7 in de link te veranderen in een %37 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

DEiE schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 21:15:
Je kan op een gemene manier de films er dubbel inkrijgen. Ik heb Funny People er 2x ingekregen door een 7 in de link te veranderen in een %37 ;)
Als primarykey had je beter het id van IMDB kunnen pakken. Nu heb je een nietszeggende kolom in je rij. Daar waren ze bij ons op school niet zo blij mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Dat is juist niet zo handig, want dan kan je geen zaken toevoegen die niet op IMDB staan; eigengemaakte films of sommige cabaret-dvd's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

wackmaniac schreef op zondag 20 september 2009 @ 10:03:
Dat is juist niet zo handig, want dan kan je geen zaken toevoegen die niet op IMDB staan; eigengemaakte films of sommige cabaret-dvd's.
Je kan ze nu toch alleen maar via IMDB linkjes toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEiE
Matis schreef op zondag 20 september 2009 @ 11:15:
[...]

Je kan ze nu toch alleen maar via IMDB linkjes toevoegen?
Zoals je zegt, je kan ze nú nog alleen maar via IMDB linkjes toevoegen. Als je later de functionaliteit wilt inbouwen die je ook films zonder link laat toevoegen, kom je in de problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

DEiE schreef op zondag 20 september 2009 @ 11:27:
Zoals je zegt, je kan ze nú nog alleen maar via IMDB linkjes toevoegen. Als je later de functionaliteit wilt inbouwen die je ook films zonder link laat toevoegen, kom je in de problemen.
Oh, die fiets. Deze applicatie is *in de markt gezet* als IMDB crawler filmdatabase :P

Mja, daarbij blijft het feit dat ik een ophogend integertje als primarykey niet zo netjes vind. Wel het makkelijkste, maar niet het netste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Niet online
monnick schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 18:27:
[...]
Ik heb zojuist een zoekfunctie ingebouwd, zie http://www.tomrunia.nl/dev/
[...]
misschien een idee om een autosuggestie functie in te bouwen ? (à la google suggest)

script die de suggestie functie van google het best nabootst (je hebt ook andere scripts, maar die zijn niet zo handig als deze) http://www.gimiti.com/kltan/wordpress/?p=40

Als je dit script werkend wil krijgen op je systeem: de eerste invoer zal correct zijn, pas je de inhoud van het veld voor de tweede keer aan, zal het fout gaan. Daarom moet je onderstaande code aanpassen (staat bij de comments in dat bericht)

JavaScript:
1
2
3
4
5
After: var jC = &#8220;#jSuggestContainer&#8221;; (line 18)
Add: var defaultData = opts.data;

Replace: opts.data = opts.data + &#8220;=&#8221; + $(this).val(); (line 98)
With: opts.data = defaultData + &#8220;=&#8221; + $(this).val();

Grrr blijkbaar worden bepaalde karakters aangepast: de uitleg hoe je het correct moet aanpassen vind je hier http://www.gimiti.com/kltan/wordpress/?p=40#comment-307

[ Voor 42% gewijzigd door ieperlingetje op 20-09-2009 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

ieperlingetje schreef op zondag 20 september 2009 @ 11:41:
misschien een idee om een autosuggestie functie in te bouwen ? (à la google suggest)

script die de suggestie functie van google het best nabootst (je hebt ook andere scripts, maar die zijn niet zo handig als deze) http://www.gimiti.com/kltan/wordpress/?p=40
Dat is zeker handig. Ik had laatst een AJAX module gemaakt die zoiets via een mysql query deed. Dit is misschien iets eenvoudiger te implementeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Matis schreef op zondag 20 september 2009 @ 09:34:
[...]

Als primarykey had je beter het id van IMDB kunnen pakken. Nu heb je een nietszeggende kolom in je rij. Daar waren ze bij ons op school niet zo blij mee ;)
De meningen zijn er over verdeeld, vaak is een eigen gemaakte id in een tabel een goed idee, afhankelijk zijn van een externe bron veroorzaakt later vaak problemen. Verder zie ik vaak ook geen reden om het niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-09 23:37

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

@matis: Wat is er niet netjes aan een automatisch ophogend integertje?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Je houdt neem ik aan de imdb-id bij in een kolom, die kan je toch gewoon op "unique" zetten? Dan wordt het onmogelijk om dubbel films te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Janoz schreef op zondag 20 september 2009 @ 13:57:
@matis: Wat is er niet netjes aan een automatisch ophogend integertje?
Indien je je database wilt normaliseren in de 3e normaalsvorm; Ik moet toegeven dat ik ook vaak gebruik maak van een oplopende integer.

By design; Prima :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Ik moet mijn databases lesboek er weer even bijpakken, maar volgens mij is een oplopende identifier niet in strijd met de derde normaalvorm. Than again, ik ben er niet 100% zeker van.

Anyway, een oplopende identifier is in mijn ogen totaal niet lelijk, zeker niet als je kijkt naar een tabel met nieuwsberichten / blogs / agenda-items etc; die kunnen by design prima dezelfde titel hebben bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
Matis schreef op zondag 20 september 2009 @ 16:37:
[...]

Indien je je database wilt normaliseren in de 3e normaalsvorm; Ik moet toegeven dat ik ook vaak gebruik maak van een oplopende integer.

By design; Prima :D
Ik zeg methode != keurslijf. :) Maakt het leven een stuk eenvoudiger.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:12
Wel jammer (op zich) dat het allemaal in 1 tabel staat. Zeker wanneer je de boel wat wil gaan uitbreiden loop je uiteindelijk tegen beperkingen aan.
En soms zit je een film te kijken, waarin een acteur heel goed speelt, en dan wil je snel zien welke films hij/ zij nog meer in speelt. Dat is nu natuurlijk niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

wackmaniac schreef op zondag 20 september 2009 @ 19:28:
Ik moet mijn databases lesboek er weer even bijpakken, maar volgens mij is een oplopende identifier niet in strijd met de derde normaalvorm. Than again, ik ben er niet 100% zeker van.

Anyway, een oplopende identifier is in mijn ogen totaal niet lelijk, zeker niet als je kijkt naar een tabel met nieuwsberichten / blogs / agenda-items etc; die kunnen by design prima dezelfde titel hebben bijvoorbeeld.
Precies, een oplopende identifier is niet erg als het maar niet zinloos is, vaak wordt de identifier er klakkeloos neergegooid zonder ook maar na te denken of het beter kan.

[ Voor 1% gewijzigd door Afvalzak op 21-09-2009 20:43 . Reden: Foutje ! ]

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Nu ben ik een beetje een software-engineer n00b, maar wat zijn goede alternatieven voor de oplopende integer dan? Ook met voorbeelden van de implementatie?

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

armageddon_2k1 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 18:01:
Nu ben ik een beetje een software-engineer n00b, maar wat zijn goede alternatieven voor de oplopende integer dan? Ook met voorbeelden van de implementatie?
Je zou bijvoorbeeld een emailadres als primarykey kunnen gebruiken. In dat geval zegt de PK iets over de entry.

Ik heb bijvoorbeeld als PK een timestamp. Dan zegt de PK iets over het moment waarop.

Een oplopende integer zegt normaliter niets over de entry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 15:23
Matis schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 18:03:
[...]

Je zou bijvoorbeeld een emailadres als primarykey kunnen gebruiken. In dat geval zegt de PK iets over de entry.

Ik heb bijvoorbeeld als PK een timestamp. Dan zegt de PK iets over het moment waarop.

Een oplopende integer zegt normaliter niets over de entry.
Dat mag dan wel een verekte precieze timestamp zijn, met een normale timestamp, en twee requests in een seconde, en daar gaat je PK (waarschijnlijk krijg je dan een error oid maar toch).

Nee, ik zelf heb al zo veel projecten gemaakt, en de auto_increment werkt tot nu toe altijd nog prima. Op school hebben we het dan wel via de 'officiele' weg geleerd, dmv normalisatie, en dan de PK opstellen uit evt meerdere kollommen, om zo tot een uniek resultaat te komen. Maar dat werkt echt van geen kant zo snel je meerdere tabellen wil koppelen.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

ZpAz schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 19:42:
Dat mag dan wel een verekte precieze timestamp zijn, met een normale timestamp, en twee requests in een seconde, en daar gaat je PK (waarschijnlijk krijg je dan een error oid maar toch).
Het gaat over mijn offertes ;) En helaas krijg ik niet zoveel vragen voor offertes ;)
Nee, ik zelf heb al zo veel projecten gemaakt, en de auto_increment werkt tot nu toe altijd nog prima. Op school hebben we het dan wel via de 'officiele' weg geleerd, dmv normalisatie, en dan de PK opstellen uit evt meerdere kollommen, om zo tot een uniek resultaat te komen. Maar dat werkt echt van geen kant zo snel je meerdere tabellen wil koppelen.
Akkoord, ik zei ook niet dat het makkelijk was. Het ging alleen over normaliseren en de derde normaalsvorm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16

EasyChecksum

Afbeeldingslocatie: http://www.plagman.eu/dump/easychecksum.jpg
Wat?
Klein tooltje om de MD5-hashwaarde van een bestand te berekenen om deze zo op integriteit te kunnen controleren. Gebruikte programmeertaal is C#.
Waarom?
Ik kwam steeds vaker tegen dat ik bestanden op "echtheid" wilde controleren, maar ik kon hier geen simpele gratis tool voor vinden. Daarom heb ik deze tool gemaakt.
Hoe?
Na installatie verschijnt er een extra optie in het Windows contextmenu van alle bestanden (dus bij rechtermuisknop klikken op een bestand) genaamd "Calculate MD5". Hiermee word EasyChecksum gestart met het geselecteerde bestand als parameter. Duur van het berekenen varieert uiteraard, afhankelijk van de grootte van het bestand. De tool is niet heel optimaal, maar doet wat het moet doen.
Download
Download hier. Getest op Windows Vista & XP. Vereist .NET Framework 3.5

Geheel vrijblijvend ontwikkeld, geen support, gewoon een handig proggie wat ik graag met jullie wil delen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:54
OpenSSL was niet goed genoeg voor je? :P
(Of een van de tientallen tools die je kunt door op windows md5 te zoeken?)

[ Voor 63% gewijzigd door Soultaker op 22-09-2009 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
Meeste zijn allemaal vrij grote tools met hele uitgebreide GUI's en ook niet allemaal freeware. Dit is 1 venster wat je start met rechtermuisknop. En ach dit is, net als ongetwijfeld meer dingen in dit topic, een anti-verveel projectje. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maranello schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 20:46:
Meeste zijn allemaal vrij grote tools met hele uitgebreide GUI's en ook niet allemaal freeware. Dit is 1 venster wat je start met rechtermuisknop. En ach dit is, net als ongetwijfeld meer dingen in dit topic, een anti-verveel projectje. :P
Ik vind het anders wel een leuk projectje.
Ik ben zelf ook altijd op zoek naar van die kleine projectjes om eens te doen als ik mij verveel, maar ik vind echter niets ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 15:23
Maranello schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 20:11:

EasyChecksum

[afbeelding]
Wat?
Klein tooltje om de MD5-hashwaarde van een bestand te berekenen om deze zo op integriteit te kunnen controleren. Gebruikte programmeertaal is C#.
Waarom?
Ik kwam steeds vaker tegen dat ik bestanden op "echtheid" wilde controleren, maar ik kon hier geen simpele gratis tool voor vinden. Daarom heb ik deze tool gemaakt.
Hoe?
Na installatie verschijnt er een extra optie in het Windows contextmenu van alle bestanden (dus bij rechtermuisknop klikken op een bestand) genaamd "Calculate MD5". Hiermee word EasyChecksum gestart met het geselecteerde bestand als parameter. Duur van het berekenen varieert uiteraard, afhankelijk van de grootte van het bestand. De tool is niet heel optimaal, maar doet wat het moet doen.
Download
Download hier. Getest op Windows Vista & XP. Vereist .NET Framework 3.5

Geheel vrijblijvend ontwikkeld, geen support, gewoon een handig proggie wat ik graag met jullie wil delen :)
Die compare hash, daar kan je het originele hasje in plaatsen? Je kan doen als er iets van 32 tekens (md5) in het plakbord zit op het moment dat de applicatie wordt gestart, dat automatisch wordt ingevuld in dat vakje. Een klein stukje gebruikersvriendelijkheid :)

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
Geen slecht idee ZpAz. Ik zal eens kijken waar ik de code heb gelaten, gezien dit alweer een half jaar terug is.

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:33

qless

...vraag maar...

DSL Calculator

DSL Calculator JavaFX

Applet version

Webstart version

Aan de hand van de opgegeven afstand / weerstand berekend/benaderd de mogelijk haalbare snelheid op ADSL, ADSL2+ en VDSL2.

Gemaakt in javaFX

[ Voor 5% gewijzigd door qless op 24-09-2009 11:24 ]

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Die blijft laden, en aan de reacties op je blogpost te zien bij wel meer mensen...

• qless

qless

...vraag maar...

Ram0n schreef op woensdag 23 september 2009 @ 19:39:
Die blijft laden, en aan de reacties op je blogpost te zien bij wel meer mensen...
Had het hier ook, zou nu wel moeten werken (codebase en href stonden verkeerd)

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

• ieperlingetje
  • Niet online
Vandaag heb ik een klein scriptje gemaakt (http://randomize.be/nl/apps/webapps/deredactieFlv.html) die het flv bestand ophaalt bij de filmpjes op deredactie.be
Als je dus een filmpje wil downloaden, plak je de link (bijv. http://www.deredactie.be/...tietips_2eNiveau/1.603283) in het tekstvak en klik je op 'download video'.

Edit: ik heb het wat gemakkelijker gemaakt dmv een bookmark dat je kan toevoegen aan je webbrowser. Als je dan op de pagina van het filmpje bent moet je gewoon de bookmark aanklikken (wat in firefox zeer makkelijk gaat)

code:
1
javascript:location='http://randomize.be/nl/apps/webapps/deredactieFlv.html?url='+location.href

Edit 2: Ik heb het weer veel te moeilijk proberen op te lossen. Met de bookmark
code:
1
javascript:location=variablesArray[4][1]

kun je meteen het bestand downloaden. :P

[ Voor 42% gewijzigd door ieperlingetje op 23-09-2009 20:21 ]

• monnick
  • Niet online
Wel ff wat checks inbouwen ;)
Warning: file_get_contents() [function.file-get-contents]: Unable to access fgdfgdfg in /customers/randomize.be/randomize.be/httpd.www/files/classes/simple_html_dom.php on line 39

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ik heb ook een update aan mijn Episode tracker gegeven, was wel weer nodig :P

Nu geeft ie alle series + dat hij niet opeens episodes verwijderd die niet meer uitgezonden worden.

Dus als je veel TV series kijkt dan zal deze handig zijn:
http://www.google.com/ig/....ca/episodes/episodes.xml

Verwijderd

@Matis:
Ziet er deftig uit!
Enkel zit er nog een XSS-lek in je zoekvakje, maar daar kan in principe zeer weinig mee gedaan worden in dit geval. (neem ik aan)

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2009 @ 21:51:
@Matis:
Ziet er deftig uit!
Enkel zit er nog een XSS-lek in je zoekvakje, maar daar kan in principe zeer weinig mee gedaan worden in dit geval. (neem ik aan)
Pardon, ik weet niet waar je het over hebt :?

• ieperlingetje
  • Niet online
monnick schreef op woensdag 23 september 2009 @ 20:39:
[...]

Wel ff wat checks inbouwen ;)

[...]
is gefixt :) Verder zou je toch niks kwaadaardigs kunnen doen, al is de foutboodschap nu wel duidelijker

• mrfatmen
  • Laatst online: 20:42
@Megamind: ik vind dit een zeer handige tool heb deze vorig jaar met veel plezier gebruikt.
Er zit volgens mij echter een bugje in.
Als ik Burn Notice selecteer krijg ik de afleveringen van brothers and sisters.
En zo zitten er helaas nog wat afwijkingen in

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

• Megamind
mrfatmen schreef op woensdag 23 september 2009 @ 22:05:
@Megamind: ik vind dit een zeer handige tool heb deze vorig jaar met veel plezier gebruikt.
Er zit volgens mij echter een bugje in.
Als ik Burn Notice selecteer krijg ik de afleveringen van brothers and sisters.
En zo zitten er helaas nog wat afwijkingen in
Vreemd want hier is ie prima.

Maar het kan een cache issue zijn, zie je al een rood R'etje linksboven staan? Dan kan je daar effe je cookie mee resetten. Ik heb namelijk een aantal dingen gewijzigd.

• monnick
  • Niet online
Voor de geinteresseerden, ik heb net een nieuwe versie van mijn Filmdatabase geupload.

Onder andere verandert:
- Layout
- Aantal bugs gefixt (IMDB parser o.a.)
- Handige linkjes her en der :p
- XML bestand kan nu opgeslagen worden naar je desktop en wordt ook op server in de map /xml/ opgeslagen.

Voorbeelden:
- mijn eigen, wel gevulde database: www.tomrunia.nl
- openbare test database: www.tomrunia.nl/dev/ (inloggen met test en test ;) )

DOWNLOAD v1.1

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:51
je hebt nog een foutje in je sorteer functie zitten ofzo :)
sorteren op DivX geeft dit: "for the right syntax to use near 'DES LIMIT 0,' at line 1'"

• Matis

Matis

Rubber Rocket

*O* alleen een vraagje. Ik heb natuurlijk een config-bestand in mn huidige map staan, met jouw _update_ gaat die weer naar default.
Misschien kun je (voor later) een update en een schone/nieuwe-versie maken.

Dan heb ik het dus over de "inc_config.php" en "inc_connect_mysql.php" ;)

Edit2: er staat nu nog een bestandje background.jpg in de root van je project. Die staat dus ook in je img folder ;)
Daarnaast heb ik (per ongeluk) ook alle covers weggemikt :$ Even kijken of ik die eenvoudig terug krijg :P

Edit3:
HTML:
1
2
3
<br />
<b>Warning</b>:  fopen(xml/films_2009-09-24.xml) [<a href='function.fopen'>function.fopen</a>]: failed to open stream: Permission denied in <b>www/filmdatabase/xml.php</b> on line <b>104</b><br />
Unable to open XML write directory.

Ah chmodje van 777 voor de apache-deamon deed wonderen :P

Edit4: IK WIL M'N COVERS TERUG :'(

Edit5: Bij het zoeken gaat de tekst weg in het zoek-input veldje. Liever had ik gehad dat je zoektekst zou blijven staan (typo of extra tekst).

[ Voor 52% gewijzigd door Matis op 24-09-2009 08:43 ]

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

ieperlingetje schreef op woensdag 23 september 2009 @ 19:48:
Vandaag heb ik een klein scriptje gemaakt (http://randomize.be/nl/apps/webapps/deredactieFlv.html) die het flv bestand ophaalt bij de filmpjes op deredactie.be
Als je dus een filmpje wil downloaden, plak je de link (bijv. http://www.deredactie.be/...tietips_2eNiveau/1.603283) in het tekstvak en klik je op 'download video'.

Edit: ik heb het wat gemakkelijker gemaakt dmv een bookmark dat je kan toevoegen aan je webbrowser. Als je dan op de pagina van het filmpje bent moet je gewoon de bookmark aanklikken (wat in firefox zeer makkelijk gaat)

code:
1
javascript:location='http://randomize.be/nl/apps/webapps/deredactieFlv.html?url='+location.href

Edit 2: Ik heb het weer veel te moeilijk proberen op te lossen. Met de bookmark
code:
1
javascript:location=variablesArray[4][1]

kun je meteen het bestand downloaden. :P
Lol, had ik al in april gemaakt 8)7 Was toen volop verkiezing maar kon nooit naar de debatten kijken dus zelf dan maar snel een mini tooltje gemaakt: http://www.stijn-dhaese.b...-movie-from-deredactiebe/

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Matis schreef op donderdag 24 september 2009 @ 08:06:
Ah chmodje van 777 voor de apache-deamon deed wonderen :P
World-readable, -writable èn -executable? :X

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Matis

Matis

Rubber Rocket

AtleX schreef op donderdag 24 september 2009 @ 09:48:
World-readable, -writable èn -executable? :X
Haha, nee natuurlijk niet. chown, maar je begrijpt wat ik bedoel ;)

• qless

qless

...vraag maar...

DSL Calculator

Nu ook een C# / WPF versie:
DSL Calculator WPF

WPF heeft nog geen reflectie, ook de mooie belichting- en hoek afrond opties van shapes werken niet. wel support voor binding en charts. (alleen deze chart is geknipt en geplakt vanuit de javafx versie)

Download (.exe, .net 3.5 nodig) http://www.hierzo.net/download/DSLCalculator.exe

[ Voor 4% gewijzigd door qless op 24-09-2009 11:36 ]

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
qless schreef op donderdag 24 september 2009 @ 11:28:
WPF heeft nog geen reflectie, ook de mooie belichting- en hoek afrond opties van shapes werken niet.
offtopic:
Ik hoop dat je bedoelt dat jij het nog niet in je WPF versie hebt gebouwd ;), ik heb niet echt diepgaande WPF kennis, maar dat moet zeker wel mogelijk zijn met WPF

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• qless

qless

...vraag maar...

Woy schreef op donderdag 24 september 2009 @ 11:34:
[...]

offtopic:
Ik hoop dat je bedoelt dat jij het nog niet in je WPF versie hebt gebouwd ;), ik heb niet echt diepgaande WPF kennis, maar dat moet zeker wel mogelijk zijn met WPF
Er is idd wel een truck voor, maar het zit niet standaard bij de effecten (dat zijn er maar 2, dropshadow en blur)

• Ken G
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:25
Als de filmtitel een ' bevat, komen de covers er niet meer bij.
Voorbeelden: She's The Man, Harry Potter and the Sorcerer's Stone, Child's Play, ...
De covers staan wel netjes in de /img/covers folder, maar zijn dus niet zichtbaar op de hoofdpagina.

[ Voor 3% gewijzigd door Ken G op 24-09-2009 13:43 ]

• dj_vibri
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 17:16

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

qless schreef op donderdag 24 september 2009 @ 13:00:
[...]

Er is idd wel een truck voor, maar het zit niet standaard bij de effecten (dat zijn er maar 2, dropshadow en blur)
2 regeltjes code extra :) *zie blog waar ik link gepost heb*

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Verwijderd

qless schreef op woensdag 23 september 2009 @ 19:20:

DSL Calculator

[afbeelding]

Applet version

Webstart version

Aan de hand van de opgegeven afstand / weerstand berekend/benaderd de mogelijk haalbare snelheid op ADSL, ADSL2+ en VDSL2.

Gemaakt in javaFX
Ik vind het uiterlijk van je programma best wel mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Photobook

Een volledig Object Georiënteerd fotoalbumpje.

Voorbeeldje: http://toaomatis.mine.nu/photobook_oo/index.php
Broncode: http://toaomatis.mine.nu:8000/trac/browser/photobook_oo
SVN-checkout: http://toaomatis.mine.nu/svn/photobook_oo/

Ik ben alleen nog opzoek om op een nette manier de bestandsnaam van de aanroepende functie te vergaren zonder hem als argument mee te hoeven geven. Ik vind "basename(__FILE__)" gewoon niet zo netjes staan, ik kan er een variabele van maken, maar dat doe ik liever niet, misschien kan ik hem een keer als setter zetten en de getter private houden binnen mijn klasse. (2nd best)
Enfin, ik heb ook nog wat geknutseld aan de veiligheid (lees directory-check). Ik wil eventueel ook nog een beveiligde mappen implementatie maken, maar ik weet alleen nog niet. Want ik wil liever niets via de frontend kunnen doen (anders dan kijken).
Misschien ook leuk om een random afbeelding *op* de folder-icon te plakken als een soort van sneak-preview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megamind schreef op woensdag 23 september 2009 @ 22:08:
[...]

Vreemd want hier is ie prima.

Maar het kan een cache issue zijn, zie je al een rood R'etje linksboven staan? Dan kan je daar effe je cookie mee resetten. Ik heb namelijk een aantal dingen gewijzigd.
Ik heb hetzelfde probleem. Als ik How I Met Your Mother selecteer krijg ik afleveringen van House te zien...

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
quote: Matis
Een volledig Object Georiënteerd fotoalbumpje.
Ik krijg op de een of andere manier het gevoel dat OOP bij jouw tool een doel is, ipv een middel - klopt dat? Of sowieso een marketingmiddel.

----------

Zelf heb ik de laatste tijd een paar tooltjes in elkaar geprutst met PHP scripts (nee, niet OO, da's in dit geval overkill xD. En weer eens prutsen is ook wel grappig)

Uptime checker

Ik zocht een eenvoudig tooltje die elke X minuten even kijkt of een website nog online staan (waarbij alle vier servers nagekeken worden). Da's wel een beetje belangrijk, aangezien die 1-2 miljoen pageviews per dag te verwerken krijgen, en we willen kijken of de hoster wel aan de uptime garantie voldoet. Dit tooltje heeft 3 bestanden: Een cronjob, die elke X tijd uitgevoerd moet worden, een view script die de gegevens weergeeft in l33tpr0 retro HTML tabellen, en een bestandje met gedeelde gegevens.De cronjob slaat de datum van het nakijken en de HTTP responscode op in een eenvoudig logbestand (datum spatie code \n).

Code: http://greatjustice.info/files/uptime-checker.rar

Clicktag checker

Van adverteerders krijgen we Flash banners aangeleverd, maar soms implementeren ze clickTag niet goed (dwz een parameter die je doorgeeft aan de Flash ad waar de link waar hij naar moet verwijzen in staat). Dit tooltje geeft een adverteerder de mogelijkheid zijn SWF te uploaden, waarna hij de SWF krijgt te zien met daarin de clickTag parameter ingesteld op een bevestigingspagina.

http://greatjustice.info/files/clicktag-checker.rar

(Is overigens niet de laatste versie, d'r komt nog een leuker uiterlijk enzo bij, en de oude uploads moeten nog verwijderd worden. Maar toentertijd had ik problemen met permissies enzo)

Feedreader

Er is een site (Sport1) die video's over het onderwerp van onze site (voetbal) uitbrengt, en deze doorgeeft aan de hand van een XML feed. Daar deze feed geen RSS feed is maar iets met een eigen layout, werken 99.9% van de bestaande feedreaders niet, en ik kon ook geeneen vinden die het wel deed.

Dus heb ik een reader in elkaar geprutst. Hij leest de feed, haalt er alle 'video' elementen uit, en stopt daarvan de 'title', 'beschrijving' en 'url' in een e-mail bericht. Als er nieuwe video's zijn, worden deze doorgestuurd naar een aantal e-mail adressen in een heel eenvoudig bericht. Deze moet ook om de zoveel tijd uitgevoerd worden door een cronjob.

http://greatjustice.info/files/feedreader.rar

Ach ja.

• Matis

Matis

Rubber Rocket

YopY schreef op woensdag 30 september 2009 @ 09:37:
Ik krijg op de een of andere manier het gevoel dat OOP bij jouw tool een doel is, ipv een middel - klopt dat? Of sowieso een marketingmiddel.
Hmm, alle drie eigenlijk. Ik had hem eerst gepost met inline code. Toen werd mij aangeraden om de functionaliteit van het *design* te scheiden. Dit kon gerealiseerd worden door OO te programmeren.
Aangezien OO tegenwoordig helemaal hot is in marketingland was de keuze snel gemaakt ;)

Als je suggesties hebt dan hoor ik het graag.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Nou, ik zie nog steeds output in je class? Qua scheiding tussen opmaak en functionaliteit ben je er dus weinig op voorruit gegaan. Daarnaast heb je welgeteld 1 class, daar schiet je ook nog niet veel mee op. :) Ik kan sowieso al 3 entiteiten onderscheiden in je fotoalbum, namelijk Photobook, Folder & Image. ;)

[edit]
Daarnaast is 777 op de thumbnail cache volgens mij enorm overdreven, volgens mij is 660 of hoogstens 666 ook wel voldoende.

[ Voor 18% gewijzigd door AtleX op 30-09-2009 09:56 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

Ik ben bezig met een workplanner tool. Ik gebruikte tot voor kort de "Tasks" sectie in Outlook om alle openstaande taken in op te bergen, maar deze is onderhand uitgegroeid tot een onoverzichtelijke opsomming.

Het grote probleem was dat taken waar ik op dit moment niets aan kan doen - ik wacht op een collega, er moet eerst een andere taak afgewerkt worden of er moet een andere event gebeuren - ook in het lijstje komen en deze bijgevolg onoverzichtelijk maken.
Bovendien was er het probleem van prioriteit. Je hebt dan 35+ taken in de queue, waarvan je aan slechts 11 iets kan doen: welke taak begin je dan eerst?
Daarnaast heeft het gebruik nog enkele minder prangende voordelen zoals een historiek bekijken wanneer ik wat deed of aantonen hoeveel werk er nog op mijn lijstje staat.

Screenshots:
Afbeeldingslocatie: http://img32.imageshack.us/img32/7448/dashboardv.th.jpg
Het dashboard.
Links zie je aan welke taken ik aan het werken ben, waarbij "Another Task" onderbroken werd door "A Task".
Daaronder zie je taken die aan collega's zijn toebedeeld waarop ik wacht en vervolgens events. Events en gedelegeerde taken zijn vooral handig voor afhankelijkheden: het heeft geen zin om om taak X te starten als aan enkele startvoorwaarden niet is voldaan.
In het midden zie je de uitvoer van mijn scheduler: Deze berekent adhv prioriteiten, dependencies, e.a. welke taak ik wanneer best uitvoer. Hij gebruikt bovendien afwezigheden als breekpunten. Zo zie je dat "Some Task" op donderdagochtend een hogere prioriteit had dan "Long Task" dus voer ik die dan maar eerst uit.
Rechts heb je dan eerst de mogelijkheid om snel een taak in te voeren of om een interrupt (telefoongesprek) toe te voegen. Deze wordt meteen geregistreerd als een afgewerkte taak met de gegeven tijd en zorgt er tegelijk voor dat voor de huidige taak evenveel tijd in mindering wordt gebracht.
Afbeeldingslocatie: http://img97.imageshack.us/img97/9242/tasks.th.jpg
Taken beheren.

Werkuren zijn configureerbaar, er zijn recurring tasks, per taak/project of globaal kun je zien wanneer je aan wet hebt gewerkt, voor telefoons e.a. kun je interrupt tijd toevoegen zodat je een betere schatting krijgt hoeveel tijd je werkelijk aan dingen besteedt.
Op de planning staan nog statistieken/rapporten als: hoe accuraat zijn de schattingen? hoeveel tijd spendeer ik dagelijks aan interrupts, ...

Die outlook-style control heb ik bovendien zelf moeten maken, wegens gebrek aan goeie gratis varianten. Heeft me anderhalf dagje gekost om de basis te maken. Ik ben er best wel trots op ;)

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• Vaan Banaan
  • Niet online

Vaan Banaan

Heeft ook Apache ontdekt

Waar kan ik dit downloaden of testen? Ik wil dit wel op mijn werk testen om mijn uren bij te houden. Vooral interruptions en dependecies lijken me heel handig, omdat ik dit nu niet heb. En omdat mijn functie, en ikzelf ook, nogal ehm.. dynamisch is/ben, kan ik mijn uren chaotische werkwijze hierin volgens mij erg goed kwijt.
In ieder gaval ziet het er voor mijn activiteiten op het oog perfect uit.
In ieder geval tig keer beter dan de inhouse-ontwikkelde-door-de-strot-geduwde-3-fuseringen-overlevende-elke-dag-aan-verbouwde-totaal-ongeschikt-voor-niet-managers-tool die ik nu gebruik.
LINKIE LINKIE LINKIE!! :>

500 "The server made a boo boo"

• Megamind
Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 16:18:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem. Als ik How I Met Your Mother selecteer krijg ik afleveringen van House te zien...
Dat is dan wel een lokaal probleem, als ik ik het hier doe krijg ik gewoon "How I Met Your Mother".

Reset effe je cookie door die R te klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megamind schreef op woensdag 30 september 2009 @ 21:59:
[...]

Dat is dan wel een lokaal probleem, als ik ik het hier doe krijg ik gewoon "How I Met Your Mother".

Reset effe je cookie door die R te klikken.
Nu werkt het wel... Toen ik het eerder probeerde bleef het fout gaan, hoevaak ik ook de R gebruikte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Klein tooltje omdat ik dat slome youtube zo zat werd!
Een eigen mini youtube :P

http://broekweg.brouwernetwork.nl :)
Zit vast nog vol bugs, maar wel handig :D
Edit:

Ondertussen pak ik het wat groter aan en komt er binnen een week ook complete conversie pagina bij.
Nu te bereiken via www.myflv.nl :)

[ Voor 30% gewijzigd door DennusB op 06-10-2009 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:38

pietje63

RTFM

DennusB schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 21:59:
Klein tooltje omdat ik dat slome youtube zo zat werd!
Een eigen mini youtube :P

http://broekweg.brouwernetwork.nl :)
Zit vast nog vol bugs, maar wel handig :D
Edit:

Ondertussen pak ik het wat groter aan en komt er binnen een week ook complete conversie pagina bij.
Nu te bereiken via www.myflv.nl :)
Leuk (leer) project, de knop naap mpeg converteren is ook zeker handig! Ik zet hem wel even in mijn fav's om te kijken wat het wordt.

Ik hoop alleen niet dat je verwacht / hoopt dat de site een groot succes wordt, dat zal namelijk funest zijn voor de snelheid (en mogelijk de rekening voor bandwidth die jij voorgeschoteld krijgt).

Daarnaast zou ik oppassen met organisaties als Brein, je biedt nu namelijk (onbewust) MP3's aan met copyrighted muziek.

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
pietje63 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 19:54:
[...]

Leuk (leer) project, de knop naap mpeg converteren is ook zeker handig! Ik zet hem wel even in mijn fav's om te kijken wat het wordt.

Ik hoop alleen niet dat je verwacht / hoopt dat de site een groot succes wordt, dat zal namelijk funest zijn voor de snelheid (en mogelijk de rekening voor bandwidth die jij voorgeschoteld krijgt).

Daarnaast zou ik oppassen met organisaties als Brein, je biedt nu namelijk (onbewust) MP3's aan met copyrighted muziek.
Thanks voor de (opbouwende) kritiek.
Ik wil er ook geen loeier groot project van maken. En als dat wel zo gaat lopen, ik heb een dedicated server in het datacenter hangen die ik er voor kan gebruiken later :)

Over dat BREIN, elke nacht gooit hij alle mp3'tjes weg :) Dus dat probleem is denk ik al minder!
Heb jij nog voorkeuren voor meer conversie extensies? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnbo
  • Laatst online: 22-09 14:46

Wijnbo

Electronica werkt op rook.

Momenteel bezig met een tool om ASP.NET formulieren automatisch te genereren. Bij bedrijf hebben we nogal veel kleine projecten, wat vaak neerkomt op WEER een pagina maken waar je "iets" kunt invullen wat je in de database moet proppen.

Features :

- Haalt databases op van server, vervolgens database & tabel selecteren.
- Slaat autonummering velden over
- Maakt requiredfieldvalidators aan indien veld niet null mag zijn.
- Maakt RegularExpression validators aan voor datetime, date, time, int, decimal(met culture-based komma/punt).
- Automatisch een meer regelige textbox bij datatype text o.i.d, of (var)char van meer dan 100.
- Automatische AjaxControlToolkit CalenderExtender over textbox bij Date of DateTime.
- Forceert een standaard lelijke tooltip ("PLEASE ENTER TOOLTIP!"), waardoor ie gelijk opvalt in je code en je hem gelijk gaat wijzigen in iets nuttigs, schiet er nog al eens bij in ;)
- Alles wordt een label + een tekstbox, label heeft natuurlijk het assosciatedcontroid.

Resultaat van een testtabel met verschilende datatypes:

Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/1hfgbp.png
Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/iz9qf9.png

Is nog in development maar wordt al door verschillende mensen binnen het bedrijf gebruikt :)

Ben er nog mee bezig om hem uit te breiden, iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Je zou is kunnen kijken naar opendir die een map uitleest met .avi bestanden en de in een database stopt, en dat je dan instellen met een cronjob wanneer hij weer moet draaien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:46

beany

Meeheheheheh

qless schreef op donderdag 24 september 2009 @ 11:28:

DSL Calculator

Nu ook een C# / WPF versie:
[afbeelding]

WPF heeft nog geen reflectie, ook de mooie belichting- en hoek afrond opties van shapes werken niet. wel support voor binding en charts. (alleen deze chart is geknipt en geplakt vanuit de javafx versie)

Download (.exe, .net 3.5 nodig) http://www.hierzo.net/download/DSLCalculator.exe
WPF kent weldegelijk reflectie. Je kan het bereiken met VisualBrush die zo krachtig is dat je er nog veel meer leuke dingen mee kan doen. Het is heel simpel om te doen, zoek er maar eens op.

En hoek afrond opties... <Border CornerRadius="10" /> ?

Ik hoop dat je hiermee je C# versie wat mooier kan maken :)

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Wijnbo schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 08:38:
Momenteel bezig met een tool om ASP.NET formulieren automatisch te genereren. Bij bedrijf hebben we nogal veel kleine projecten, wat vaak neerkomt op WEER een pagina maken waar je "iets" kunt invullen wat je in de database moet proppen.
Is dat niet ongeveer hetzelfde als ASP.NET Dynamic Data?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnbo

Wijnbo

Sinds wanneer is dat er :o

Mijn tooltje stamt overigens al uit 2007/8 ofzo :P

[ Voor 9% gewijzigd door Wijnbo op 08-10-2009 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Wijnbo schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 10:03:
[...]
Sinds wanneer is dat er :o

Mijn tooltje stamt overigens al uit 2007/8 ofzo :P
sinds 2007 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnbo

Wijnbo

Heb er even naar gekeken, mooie technologie, maar voor simpele formuliertjes waar users "iets" moeten invullen niet echt handig volgens mij. Het komt er al gauw op neer dat je voor elke tabel een "custom page" moet maken, want je wilt natuurlijk niet alle relaties af gaan binnen een bepaalde tabel. etc...

Hm. Toch maar ff naar kijken :P Die custom pages maken valt ook wel weer mee 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Wijnbo op 08-10-2009 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
mja een werknemer van Avanade zei dat het vooral handig is om snel een site te maken om data in te rammen en dat je het vooral niet moet zien als een oplossing voor lange tijd :) Daarnaast vertelde hij dat de uiteindelijke html op dit moment nog ergere troep is dan wat forms eruitgooit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnbo

Wijnbo

Caelorum schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 12:53:
[...]

mja een werknemer van Avanade zei dat het vooral handig is om snel een site te maken om data in te rammen en dat je het vooral niet moet zien als een oplossing voor lange tijd :) Daarnaast vertelde hij dat de uiteindelijke html op dit moment nog ergere troep is dan wat forms eruitgooit :P
Zoiets vermoedde ik al. Ik heb er nog eens goed naar gekeken, maar voor websites waar de gewone gebruiker mee aan het werk moet, en geen flauw idee heeft wat een update, edit of delete is, om nog maar te zwijgen over tabellen en records, moet je er TE veel aan verbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:19
Wijnbo schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 13:47:
[...]

Zoiets vermoedde ik al. Ik heb er nog eens goed naar gekeken, maar voor websites waar de gewone gebruiker mee aan het werk moet, en geen flauw idee heeft wat een update, edit of delete is, om nog maar te zwijgen over tabellen en records, moet je er TE veel aan verbouwen.
@Wijnbo: je site is gehacked, je hebt geen dm dus maar even zo.
(http://www.groenophetweb.nl/phpBB3/)

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

beany schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 08:46:
[...]

WPF kent weldegelijk reflectie. Je kan het bereiken met VisualBrush die zo krachtig is dat je er nog veel meer leuke dingen mee kan doen. Het is heel simpel om te doen, zoek er maar eens op.

En hoek afrond opties... <Border CornerRadius="10" /> ?

Ik hoop dat je hiermee je C# versie wat mooier kan maken :)
Thanks, wel stom dat dat zelfs in Blend 3 nog niet standaard zit. (moet eerlijk zeggen dat ik XAML minder "handig" vindt dan JavaFX script...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnbo

Wijnbo

roy-t schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 13:53:
[...]

@Wijnbo: je site is gehacked, je hebt geen dm dus maar even zo.
(http://www.groenophetweb.nl/phpBB3/)
Die deface is al een jaar oud ofzo :-p toch bedankt voor het melden, als ik binnenkort tijd heb gooi ik eens wat nieuws online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:31

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Aangezien ik regelmatig op Hyves foto's zit te bekijken, irriteer ik me soms aan de verschillende formaten die een (profiel-)foto heeft, en ik die soms groter wil zien, of zonder de uitsnede.
Daarom heb ik zelf de Hyves resize-tool ontwikkeld in PHP.
Deze geeft na het invoeren van een Hyves foto-URL alle mogelijke formaten aan.

De code stelt weinig voor, maar handig vind ik het wel :Y) .

To Do:
• Geforceerd downloaden van foto's (misschien alles in een zipje als voorkeur?)
• Voorbeeld fotoveld meteen legen na een klik op de link, en één keer klikken toestaan.
• De maten ervan bepalen + evt andere EXIF-gegevens (als Hyves deze maar niet stript ;))

[ Voor 27% gewijzigd door AW_Bos op 08-10-2009 18:40 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Een kleine power conversion tool geschreven. Van en naar Ampere, Watt en KwH.
Mocht er behoefte aan zijn (kan handig zijn voor de datacenter gangers) dan hoor ik het wel.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Pagina: 1 ... 7 ... 54 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld om zelfgemaakte tools te showen en te bespreken. Net als in de rest van Programming is het hier dus ook niet toegestaan om 'even te vragen of iemand iets kan maken'. Dit is een forum over zelf programmeren, geen McDonalds afhaalbalie voor lappen code of software.