Ik ben bezig met een workplanner tool. Ik gebruikte tot voor kort de "Tasks" sectie in Outlook om alle openstaande taken in op te bergen, maar deze is onderhand uitgegroeid tot een onoverzichtelijke opsomming.
Het grote probleem was dat taken waar ik op dit moment niets aan kan doen - ik wacht op een collega, er moet eerst een andere taak afgewerkt worden of er moet een andere event gebeuren - ook in het lijstje komen en deze bijgevolg onoverzichtelijk maken.
Bovendien was er het probleem van prioriteit. Je hebt dan 35+ taken in de queue, waarvan je aan slechts 11 iets kan doen: welke taak begin je dan eerst?
Daarnaast heeft het gebruik nog enkele minder prangende voordelen zoals een historiek bekijken wanneer ik wat deed of aantonen hoeveel werk er nog op mijn lijstje staat.
Screenshots:

Het dashboard.
Links zie je aan welke taken ik aan het werken ben, waarbij "Another Task" onderbroken werd door "A Task".
Daaronder zie je taken die aan collega's zijn toebedeeld waarop ik wacht en vervolgens events. Events en gedelegeerde taken zijn vooral handig voor afhankelijkheden: het heeft geen zin om om taak X te starten als aan enkele startvoorwaarden niet is voldaan.
In het midden zie je de uitvoer van mijn scheduler: Deze berekent adhv prioriteiten, dependencies, e.a. welke taak ik wanneer best uitvoer. Hij gebruikt bovendien afwezigheden als breekpunten. Zo zie je dat "Some Task" op donderdagochtend een hogere prioriteit had dan "Long Task" dus voer ik die dan maar eerst uit.
Rechts heb je dan eerst de mogelijkheid om snel een taak in te voeren of om een interrupt (telefoongesprek) toe te voegen. Deze wordt meteen geregistreerd als een afgewerkte taak met de gegeven tijd en zorgt er tegelijk voor dat voor de huidige taak evenveel tijd in mindering wordt gebracht.

Taken beheren.
Werkuren zijn configureerbaar, er zijn recurring tasks, per taak/project of globaal kun je zien wanneer je aan wet hebt gewerkt, voor telefoons e.a. kun je interrupt tijd toevoegen zodat je een betere schatting krijgt hoeveel tijd je werkelijk aan dingen besteedt.
Op de planning staan nog statistieken/rapporten als: hoe accuraat zijn de schattingen? hoeveel tijd spendeer ik dagelijks aan interrupts, ...
Die outlook-style control heb ik bovendien zelf moeten maken, wegens gebrek aan goeie gratis varianten. Heeft me anderhalf dagje gekost om de basis te maken. Ik ben er best wel trots op