Toon posts:

[Alg] Welke tools heb jij gemaakt? - deel IV Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 49 50 51 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• MichielPH
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-03 11:16
Joen schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 13:30:
[...]

Dit lijkt mij een best geinige handige app. Ik krijg hem alleen niet gekoppeld aan mijn Spotify Premium.
Na het klikken op "Login to Spotify" krijg ik een tijdje "Laden te zien" om daarna weer terug te komen op het scherm met de knop "Login to Spotify".

Android 9 op een Nokia 8 hier.

[Afbeelding][Afbeelding]

Klikken op de thumbnails voor de originele grootte.

Mijn suggestie om toe te voegen:
Als je in een afspeellijst zit dan wat kleiner in een hoekje rechtsonder of zo tonen wat het volgende nummer is.
Bedankt voor de suggestie, die komt in ieder geval op het lijstje.

Het niet kunnen inloggen: helaas had ik een bug in het rapporteren van errors, dus ik kan nog niet zien wat er mis gaat. De eerste update lost het rapporteren op, zodat ik in de daarop volgende update het inloggen zelf kan oplossen. Bedankt voor het melden!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:59

Bas170

Sir Miss-a-Lot

MichielPH schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 15:04:
[...]

Het niet kunnen inloggen: helaas had ik een bug in het rapporteren van errors, dus ik kan nog niet zien wat er mis gaat. De eerste update lost het rapporteren op, zodat ik in de daarop volgende update het inloggen zelf kan oplossen. Bedankt voor het melden!
Check! hij doet nu :)

PSN: Bas170 | Hier had wat nuttigs kunnen staan
Російський військовий корабель, іди на хуй

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

remco_k

een cassettebandje was genoeg

remco_k schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 20:12:
Tijdje geleden bezig geweest voor de "FreeStyler community".
(FreeStyler = gratis software om je DMX lampjes te besturen)

"Vroeger" zat er een niet al te beste en vooral CPU vretende Sound to Light applicatie bij, om je lampjes op de maat van de muziek dingen te laten doen.
Toen kort geleden FreeStyler 3.2 bijna uit ging komen, was er nog 1 bottleneck waar de programmeur van FreeStyler niet aan toe kwam en ook technisch niet in goede banen kon leiden; de sound to light.

Dus heb ik die taak op me genomen en dit is het product wat een paar dagen later van de band rolde:
[Afbeelding]
Meer info: http://www.digiplay.nl/fs/

Wat doet het?
Het luisterd naar het geluid wat aan de geluidskaart wordt aangeboden (hetzij via een microfoon of line signaal van een mengtafel of de waveout mix), doet de beat detectie en geeft de beat triggers door aan FreeStyler die op zijn beurt b.v. een volgende stap in een chase of sequence activeerd.
Ik heb erg veel aandacht besteed aan het CPU gebruik en kwaliteit van het LPF (Low Pass Filter) en natuurlijk zo goed mogelijk de beat detectie gemaakt. Dit alles afgemaakt met een redelijk mooie gui die (als je het mij vraagt) genoeg visuele info geeft over de stand van zaken.
Maar naast de lage CPU load en beat detectie, ook veel aandacht besteed aan een zo laag mogelijke latency.

Veel positieve feedback gehad van over "de hele wereld" (mijn SL.exe zit in de FreeStyler setup meegeleverd) en inmiddels ook alweer een beta erbij met wat meer functionaliteit om nog beter beat detecties te doen.

Kortom, het was (en is) een leuk projectje wat een heleboel mensen (inclusief mezelf) blij maakt met goed werkende functionaliteit.
11 jaar en meer dan 7000 downloads van versie 1 verder: Kan me niet eens meer herinneren dat ik 'm gepost had. :) :+
Anyway, vorig jaar heeft deze gratis sound 2 light app voor FreeStyler een flinke upgrade en facelift van mij gehad:

Functionaliteit verder uitgebreid, compatible met de huidige stand van zaken, zoals Windows 10.
De grootste wijzigingen:
  • New skin.
  • Internal audio engine completely rewritten.
  • Audio output loopback support.
  • Config is shown in a seperate window for better user experience.
Download en info: https://www.digiplay.nl/fs

Alles kan stuk.
Goedkoop Shoutcast stream hosting? Snel online, geen setup kosten. www.digiplay.nl

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-03 11:50
MichielPH schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 15:04:
[...]

Bij mij werkt de app nu ook goed. :)

• MichielPH
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-03 11:16
Top, bedankt voor het checken!

• Nindustries
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-03 11:10
Ik heb eigenlijk simpel shellscriptje geschreven genaamd maclaunch, dit laat je toe om alle services die op jouw mac runnen te laten zien en wat voor startup policy (en dus performance impact) deze kunnen hebben.
Je kan er ook makkelijk een of meerderen mee activeren of deactiveren.

Ik gebruik het om alle meuk te deactiveren die zou draaien als ik mijn mac opzet. 8)7

[Voor 11% gewijzigd door Nindustries op 24-08-2020 13:02]

~ beware of misinformation.

• bluewater
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:25
Ik stoor mij enorm aan alle reclame die dagelijks op de radio voorbij komt. De meeste radiostations publiceren op hun website welke nummers er zijn afgespeeld. In R heb ik daarom een simpel script geschreven die deze nummers leest en wegschrijft naar een spotify playlist. Op deze manier kan ik "zonder reclame" naar mijn "favoriete" radio luisteren. Mocht er interesse zijn kan ik het script wel delen.

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:36

Koenvh

Hier tekenen: ______

@bluewater Dat doet me een beetje denken aan https://www.adblockradio.com
Wel een goed idee :D

[Voor 13% gewijzigd door Koenvh op 24-08-2020 15:14]

🠕 This side up

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:19

Tijntje

Hello?!

bluewater schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 13:11:
Ik stoor mij enorm aan alle reclame die dagelijks op de radio voorbij komt. De meeste radiostations publiceren op hun website welke nummers er zijn afgespeeld. In R heb ik daarom een simpel script geschreven die deze nummers leest en wegschrijft naar een spotify playlist. Op deze manier kan ik "zonder reclame" naar mijn "favoriete" radio luisteren. Mocht er interesse zijn kan ik het script wel delen.
Wel benieuwd naar inderdaad

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:53
Op de gemiddelde popi-jopie radio is maar de helft van de dag muziek, de rest is stom DJ gewauwel, reclame, nieuws, weer, files, etc.
Hoe ga je daar mee om?

Tjolk is lekker. overal en altijd.

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:36

Matis

Rubber Rocket

Tjolk schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 16:46:
Op de gemiddelde popi-jopie radio is maar de helft van de dag muziek, de rest is stom DJ gewauwel, reclame, nieuws, weer, files, etc.
Hoe ga je daar mee om?
Het laatste nummer op repeat :+

Maar een terechte vraag hoor. Ik dacht precies hetzelfde toen ik de werking hoorde.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Postman
  • Laatst online: 23-03 22:44
Hoe ga je daar mee om?
Vaak is dat gedurende de dag wel het geval en is de avond/nacht/vroege ochtend redelijk gevuld met muziek. Je zou dus met een dag achterstand toch voldoende kunnen verzamelen voor een volledige vullende playlist.
Wel een beetje er van uitgaande dat je hooguit de helft van de dag muziek luistert (wat mij al veel lijkt). Hoe lager het percentage dat je gedurende een dag muziek luistert, hoe korter je 'achterstand' kan zijn.

Een andere oplossing is om een aantal van die zenders te combineren, dit zou voldoende moeten opleveren voor een vullende playlist met minimale achterstand (niet elke zender heeft alles realtime op hun website staan).

• jozuf
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-03 19:42
Chell PHP Portal eindelijk voorzien van een eerste release :)
Chell in het leven geroepen om een portal te maken voor alle services die ik op mijn homeservertje draai.
Het bevat widgets om snel statistieken over je server etc te zien. De widgets die zover onderdeel van het project zijn;
- PHPSysInfo
- rCPU
- Transmission (torrents)
- Subsonic (music streaming)
- Kodi (laatste albums, movies en tvshow episodes)
- Sickrage (al tijden niet meer getest, weet niet zeker wat de staat er van is)
- Couchportato (al tijden niet meer getest, weet niet zeker wat de staat er van is)
- HyperVAdmin (voor het tonen van je VMS en IIS sites)
- Motion (voor het tonen van de laatste snapshot van een webcam)
- Speedtest (integratie van LibreSpeedtest, een HTML5 speedtest)
- Opcache (statistieken omtrent Opcache gebruik)
- Youless (huidig verbruik van je Youless)
- SNMP (statistieken van een device die SNMP ondersteund, volledig configureerbaar wat te tonen)
- Verisure (Status van het alarm, etc)

De site is geschreven in PHP, en maakt gebruik van Phalcon als framework.
Voor de 1.0 release heb ik een simpele installer geschreven om het config werk iets makkelijker te maken. Er zijn nog wel wat zaken die je zelf moet doen, maar dat is wat licht werk als je een beetje weet hoe je een site opzet.
Voor nu enkel werkend getest met Apache en MySQL.
In principe moet het ook wel kunnen werken op bv Nginx ofzo, maar daar ben ik zelf nog niet zo bekend mee (het project leunt nu nog op .htaccess bv, geen idee of Nginx dat kan gebruiken of dat er een equivalent is).
MySQL is ook strict genomen geen requirement, want alles werkt met PDO, dus een andere DB zou kunnen werken, maar dat moet getest worden en ws nog wel wat dingetjes voor aangepast worden.

Je vindt het hier;
https://github.com/joszz/Chell-PHP-Portal

Mocht je ergens tegen aanlopen (wat zomaar kan want behalve ik heeft zover ik weet iemand dit ooit opgezet), schroom je dan niet een issue te maken!

[Voor 26% gewijzigd door jozuf op 18-09-2020 17:46]

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-03 19:21
bluewater schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 13:11:
Yes pls!
voor mij dé reden dat ik geen radio kijk of reguliere TV luister ;)

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

• bluewater
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:25
Tijntje schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 15:16:
[...]

Wel benieuwd naar inderdaad
jimz93 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 19:02:
[...]

Yes pls!
voor mij dé reden dat ik geen radio kijk of reguliere TV luister ;)
Ik zal het script hier met jullie delen.

Kanttekening
Ik ben zelf functioneel beheerder en heb geen programmeer ervaring. Er zullen ongetwijfeld genoeg dingen inzitten die beter, makkelijker of anders hadden gekund. Voor mij was dit een hobby project om wat ervaring op te doen en te kijken wat er allemaal mogelijk is met R. Het script is nu gebouwd voor radio2 volgens mij is het niet zo ingewikkeld om dit script ook te gebruiken voor een andere radio zender.

Hoe werkt het script?
1. Afgespeelde nummers door radio2 worden opgehaald en in een dataframe geplaatst. Eventuele dubbele afgespeelde nummers worden verwijderd.
2. Er wordt een API verbinding tot stand gebracht met een eigen aangemaakte Spotify app.
3. Het dataframe uit stap 1 wordt opgedeeld in verschillende batches. Er zit namelijk een limiet op het aantal nummers dat in 1 keer naar een afspeellijst mag worden weggeschreven. Speciale karakters in artiestennamen en titels worden tegelijkertijd vervangen.
4. Voor elk nummer wordt een request url aangemaakt.
5. Van elk nummer wordt via de aangemaakte request url de uri (Uniform Resource Indicator) van de song via de API bij Spotify opgevraagd.
6. Voor elk nummer wordt een post url aangemaakt met hierin de uri
7. De nummers kunnen nu weggeschreven worden naar jouw spotify afspeellijst.

TIP: maak een afspeellijst aan die je alleen gebruikt om muziek weg te schrijven. Sleep daarna handmatig vanuit Spotify in 1 keer alle nummers naar de afspeellijst die je graag wilt gebruiken. Dit heb ik zo gedaan i.v.m. dubbele nummers. Bij het verplaatsen van je muziek vraagt Spotify zelf of je dubbele nummers wilt overslaan. Dit zou evt. nog verder geautomatiseerd kunnen worden.

De eerste keer zelf instellen of aanpassen
Volg onderstaande stappen bij het eerste gebruik van het script.
1. Maak een Spotify app aan via https://developer.spotify.com.
2. Zoek en vervang in het script clientIDhere door de clientID van jouw app
3. Zoek en vervang in het script clientsecrethere door de clientsecret van jouw app
4. Maak een openbare afspeellijst aan in Spotify en vraag het ID van de afspeellijst op.
5. Zoek en vervang in het script playlistidhere door het ID van jouw afspeellijst.
6. Vervang de locatie op regel 252 (Remove oauth file to get a new one) door de locatie van jouw R project.
7. Optioneel: wil je in een csv bestand bijhouden welke nummers je hebt opgehaald? vervang dan op regel 75 de locatie.

Opmerkingen
Een oplettende Tweaker (bedankt Tjolk) liet de volgende comment achter:
Hoe ga je daar mee om?
Goed punt. Ik heb nu gewoon een week lang elke avond het script laten lopen om een vullende afspeellijst in Spotify te kunnen krijgen. Ik had nog op de planning staan om het script bijv. elke avond automatisch te laten lopen. Ik ben hier alleen niet meer aan toegekomen.

Je zult denk ik inderdaad altijd te maken hebben met een achterstand door alle reclame, gewauwel etc. Stel dat je werkdag begint om 08:00 dan zou het script wellicht ook zo ingesteld kunnen worden dat eerst de muziek van de nacht wordt opgehaald en gedurende je werkdag om de x minuten controleert op nieuw gedraaide nummers die vervolgens aan je afspeellijst worden toegevoegd.

Conclusie
Het script is bij lange na niet perfect. Voor mij was dit voldoende. Ik hoop dat jullie er toch wat aan hebben en wellicht zelfs nog kunnen verbeteren :).

En nu zelf aan de slag
Het script is te vinden op GitHub via https://github.com/blauwwater/radio-to-spotify.git

• michelvosje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-08-2022
De afgelopen paar dagen ook even wat in elkaar getikt in de avonduren. Dit is waarschijnlijk mijn eerste echte project wat ik bewust als open project op internet publiceer (Hooray! ).

Subtitle Downloader

Al een aantal jaar heb ik de behoefte voor een tool om automatisch ondertitelingen te downloaden voor films. Wanneer deze niet bij de films zit die ik binnenhaal dan moet ik ze handmatig op internet zoeken. Dit vind ik niet altijd fijn omdat er soms een vertraging in de websites ingebouwd zit met downloaden en ik vind de overzichten niet altijd duidelijk. Daarom heb ik hiervoor een applicatie ontwikkeld die dit automatisch kan doen.

Open Subtitles
Het project maakt op dit moment nog alleen gebruik van de nieuwe REST API van opensubtitles.com. Zij zijn (als het goed is) dezelfde groep achter opensubtitles.org. Het lijkt alsof ze bezig zijn met wat vernieuwingen. Ik merkte dat hun nieuwe API niet altijd volledig volgens de specificaties lijkt te functioneren.

Uit welke producten bestaat het project?
Het project bestaat uit de volgende .Net producten:
  • .Net Standard library voor het benaderen van de REST API.
    Deze is zo opgezet dat anderen deze vlekkeloos moeten kunnen gebruiken voor andere projecten.
  • .Net Core CLI applicatie welke functionaliteit aanbiedt voor het downloaden van ondertitelingen.

Wat kan er nog verbeterd worden?
Het volgende zou nog gedaan kunnen worden:
  • Bekendmaking van dit project bij de groep achter Open Subtitles.
  • De mogelijkheid om de prioritering voor het selecteren van de ondertitels te configureren.
  • Niet de volledige REST API wordt momenteel ondersteund.
  • Ondersteuning van andere aanbieders van ondertitels
  • Implementeren van tests

Waar kan ik het vinden?
De GitHub repositorie kan hier gevonden worden:
https://github.com/michelvosje/SubtitleDownloader

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-03 14:34
Voor bekendmaking kan je hier posten: https://forum.opensubtitl....php?f=8&t=17146&start=15 maar dan zou ik hem ook apart publiceren op nuget, en het voor deze tool gewoon als dependency opnemen.

En zou je geen library gebruiken om je argumenten te parsen? Lijkt me makkelijker en veiliger. Zie iets als https://nick-lucas.github.io/EntryPoint/ | https://github.com/bartoszgolek/NFlags | https://github.com/Tyrrrz/CliFx | https://natemcmaster.github.io/CommandLineUtils/

Feedback waar je niets aan hebt: Media players hebben dit toch ingebouwd?

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

• michelvosje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-08-2022
Jogai schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 10:05:
Voor bekendmaking kan je hier posten: https://forum.opensubtitl....php?f=8&t=17146&start=15 maar dan zou ik hem ook apart publiceren op nuget, en het voor deze tool gewoon als dependency opnemen.
Deze punten was ik idd van plan om te doen. Er bestaat ook deze pagina waar nog geen .Net library beschikbaar is voor de REST API:
https://trac.opensubtitles.org/projects/opensubtitles/wiki/ProgramsUsingAPInew
In eerste instantie wilde ik alleen de bestandsnaam in kunnen voeren. Maar het groeide steeds meer uit. Deze links zijn wel handig. Misschien toch maar eens tijd investeren om zoiets te gebruiken.
Jogai schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 10:05:
Tja. Ik gebruik zelf altijd VLC (primitief ik weet het.) De standaard plugin biedt mij zojuist bij een film 2 bestanden aan. Mijn tool vind er 16 en toont ook de bijbehorende informatie.

Met deze app heb ik nu mijn eigen app in beheer zonder dat ik afhankelijk ben van bestaande oplossingen. Voor de rest is het gewoon leuk om te doen.

• Ossebol
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-03 22:28
Onlangs heb ik een eenvoudige TypeScript-utility in elkaar gezet voor array-operaties. De util bevat wat handige functies, die boilerplate zouden moeten voorkomen. Eenvoudig binnen te hengelen via npm of yarn. Mocht er iemand opmerkingen/verbeteringen hebben, dien dan gerust een pr in (graag zelfs)! :)

"One day, someone showed me a glass of water that was half full. And he said: 'Is it half full or half empty?' So I drank the water. No more problem." - Alexander Jodorowsky

• KoningsGap
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 25-03 18:32
Aangezien ik de bittrex app nogal brak vind heb ik zelf een android app in elkaar gevouwen welke data van bittrex ophaalt en weergeeft. Ook zit er een mogelijkheid in om je eigen balansen op te halen middels een api key.

https://play.google.com/s...id=nl.goopher.cryptowatch

• MartenBE
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-03 10:32
[b]Jogai in "[Alg] Welke tools heb jij gemaakt? - deel IV"...

Zulke software bestaat ook al standalone: https://github.com/Diaoul/subliminal

• FlyingDutchMen
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-03 16:22
julianf schreef op zondag 15 maart 2020 @ 10:18:
Hoi,

Hebben jullie nog verzoekjes voor dit soort pagina's? Erg leuk om te maken :)
Een soort van landingspage met een timeline zou ook erg tof zijn :). Dit zou gebruikt kunnen worden voor het grafische weergeven van een CV als zijnde in die en die werkte ik daar en heb ik deze projecten gedraaid. Hetzelfde is natuurlijk voor bedrijven. Deze klanten met deze projecten hebben we gehad.

Learn from yesterday, Live for today, Hope for tomorrow

Acties:
  • +13Henk 'm!

• Ossebol
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-03 22:28
Mijn grootste hobby is de triathlonsport. Inmiddels beoefen ik die zo'n vijf jaar. Het viel me op dat er nog geen goed platform bestaat voor alleen triatleten. Daarom heb ik er in ongeveer anderhalf jaar zelf eentje gebouwd: WeTri. Ik werk er nog regelmatig aan, omdat het gewoon ontzettend leuk is ;)

Het idee is simpel: WeTri haakt in op het sportieve leven van een atleet in de breedste zin van het woord. Het faciliteert in het zoeken (en vinden!) van wedstrijden, het beheren van pr's, het bijhouden van trainingslogboeken (inclusief Strava-sync), en in zaken zoals het maken van een trainingsschema.

Een functionaliteit waar ik zelf erg trots op ben, is het mechanisme achter het vinden van de wedstrijden. Dagelijks zoekt de software op circa tien internationale en nationale sportsites naar nieuwe wedstrijden. Zodra de software nieuwe wedstrijden vindt, zet het deze wedstrijden in de kalender (met bronvermelding én link) en worden leden automatisch met een mailtje op de hoogte gebracht (ze kunnen ook aangeven wanneer ze mailtjes willen, en van welk type wedstrijd). Ook verstuurt WeTri pushnotificaties (via aanmeldingen via een serviceworker) en geautomatiseerde Twitter-berichten.

WeTri is gebouwd met FatFree, Tailwind en StimulusJS. Er is ook een Android-app - Triathlonwedstrijden - die is gebouwd in Ionic. Dit om het geheel op termijn ook gemakkelijk naar iOS te porten (ware het niet dat ik het erg duur vind om zomaar een app in de App Store te zetten; ik heb nog geen dev-licentie).

Als je het leuk vindt om het project te volgen: we zijn ook te vinden via Instagram.

[Voor 5% gewijzigd door Ossebol op 01-11-2020 19:59]

"One day, someone showed me a glass of water that was half full. And he said: 'Is it half full or half empty?' So I drank the water. No more problem." - Alexander Jodorowsky

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-03 21:34
Ossebol schreef op zondag 1 november 2020 @ 17:01:
Mijn grootste hobby is de triathlonsport. Inmiddels beoefen ik die zo'n vijf jaar. Het viel me op dat er nog geen goed platform bestaat voor alleen triatleten. Daarom heb ik er in ongeveer anderhalf jaar zelf eentje gebouwd: WeTri. Ik werk er nog regelmatig aan, omdat het gewoon ontzettend leuk is ;)

Het idee is simpel: WeTri haakt in op het sportieve leven van een atleet in de breedste zin van het woord. Het faciliteert in het zoeken (en vinden!) van wedstrijden, het beheren van pr's, het bijhouden van trainingslogboeken, en in zaken zoals het maken van een trainingsschema.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Een functionaliteit waar ik zelf erg trots op ben, is het mechanisme achter het vinden van de wedstrijden. Dagelijks zoekt de software op circa tien internationale en nationale sportsites naar nieuwe wedstrijden. Zodra de software nieuwe wedstrijden vindt, zet het deze wedstrijden in de kalender (met bronvermelding én link) en worden leden automatisch met een mailtje op de hoogte gebracht (ze kunnen ook aangeven wanneer ze mailtjes willen, en van welk type wedstrijd). Ook verstuurt WeTri pushnotificaties (via aanmeldingen via een serviceworker) en geautomatiseerde Twitter-berichten.

WeTri is gebouwd met FatFree, Tailwind en StimulusJS. Er is ook een Android-app - Triathlonwedstrijden - die is gebouwd in Ionic. Dit om het geheel op termijn ook gemakkelijk naar iOS te porten (ware het niet dat ik het erg duur vind om zomaar een app in de App Store te zetten; ik heb nog geen dev-licentie).

Als je het leuk vindt om het project te volgen: we zijn ook te vinden via Instagram.
Wat ontzettend leuk initiatief :)

Door fouten te maken, verdien je geld.

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-03 11:20

ZaZ

Tweakers abonnee

Weet niet of ik dit hier mag zetten want ik heb het nog niet gemaakt namelijk, maar ben van plan het te gaan maken:
Sinds COVID-19 werk ik voornamelijk thuis zoals zovelen in mijn vakgebied. Zoom, Teams, Whatsapp, Signal, Skype etc. Ben elke dag soms wel tientallen keren conversaties aan het houden. Nu is er 1 ding waar ik mij steeds weer aan erger: Mijn bluetooth headset, die dan weer aan mijn telefoon vastzit, dan weer aan de pc.
Moet ik 'm eerst weer op het ene apparaat disconnecten voordat ik op de ander een connectie kan maken.
Dit 'probleem' heb ik sowieso vaker in huis dat er weer ergens een telefoon nog geconnect staat op het bluetoothspeakertje in de keuken bijvoorbeeld.
Ik begrijp waarom er 'by design' met bluetooth, je er niet zomaar iemand uit kan knallen, maar in mijn huis zou het veel prettiger zijn als dat wel zou kunnen.

Het idee is als volgt:
Ik maak een SignalR hubje die ik in een docker op de nas of waar dan ook laat leven.
En voor Windows, Linux, OSX maak ik een service in .net core die als ie een bericht ontvangt met een bepaald apparaat, dat ie kijkt of het apparaat verbonden is en zo ja een disconnect uitvoert.
Verder maak ik losse clients die ook middels SignalR een bericht naar de service stuurt om een connectie te maken en dus nog een broadcast dat anderen moeten disconnecten.

Tot hier gaat het allemaal wel lukken. Het wordt voor mij wat lastiger zodra ik IOS en Android betreed. Daar heb ik gewoon minder ervaring mee. Ik heb wel gekeken of ik het in Swift kan doen (het enige wat ie moet kunnen is signalr client spelen en een disconnect/connect op een BT device doen) en dat lijkt te kunnen.
Voor Android geldt hetzelfde.

Als meer mensen dit een leuk projectje lijken en eventueel willen meehelpen (vooral IOS/Android) dan gooi ik het in Github

Lekker op de bank

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Eerste opzet
Sinds 4 jaar bezit ik een nieuwbouwwoning welke voorzien is van 24 zonnepanelen, 2 omvormers en een slimme meter met P1 aansluiting. Omdat ik actief wilde kunnen meten hoeveel stroom ik nu eigenlijk teruglever en ik dus aan het eind van het jaar overhoud, heb ik voor mezelf een website in gemaakt om deze gegevens bij te houden. Eerst was dat een eenvoudig PHP script waar ik de gegevens van mijn meters op kon posten en middels een simpele pagina een een grafiekje kon tonen. Daarna werd het een NodeJS applicatie met een Angular frontend. Dit gebruik ik nog steeds.
verbruikinhuis.nl
Echter kwam er enige tijd geleden de vraag voorbij op het P1 meter topic geloof ik of er geen dienst was waar je gewoon je P1 telegram zou kunnen uploaden. Dat moment heb ik aangegrepen om mijn website te verbeteren en nu is het een .Net 5.0 applicatie verdeeld over verschillende docker containers om zaken goed gescheiden te houden. En nu is het moment aangebroken dat het me eigenlijk wel leuk lijkt om te weten of het bruikbaar is voor andere mensen en wat men nog mist in deze website (klik) (en mensen zullen dingen missen, want nu is het puur vanuit mijn eigen behoefte gemaakt).
Screenshots
De site toont je actuele verbruik, mits je de gegevens real-time upload uiteraard:

Daarnaast kan je de het verbruik bekijken per jaar/ maand en dag voor electriciteit/ gas en water:

En tot slot je actuele nota:

De uitgangspunten die ik had met deze opzet:
  • Redelijk anoniem. Ik vraag geen mail adres van de gebruikers. Enkel een gebruikersnaam en een wachtwoord. Raak je dat kwijt... tja... jammer dan denk ik
  • Veel data, maar toch high performance. Dat was een grote uitdaging, maar middels het Data Vault principe is dat heel goed gelukt.
  • Eenvoudig in gebruik. Ik heb geprobeerd om zo veel mogelijk uit te leggen door middel van help teksten.
  • Accepteren dat ik geen UI designer ben. Tja, ben redelijk trots op hoe het er uit ziet. Want webdesign vind ik echt moeilijk.
.... en wat moet ik nog doen? Veul... heel veul...
  1. Geen idee of de security goed in elkaar steekt. Aangezien er geen prive gegevens opgeslagen worden in de onderliggende databases, kan ik redelijk veilig hier aan verder werken waar nodig
  2. Voor mijn eigen website, toon ik de buitentemperatuur in mijn gasverbruik grafiek. Maar ja, dat is de temperatuur hier buiten en niet jouw buitentemperatuur. Daar wil ik dus nog iets voor verzinnen. Ik ga niet betalen voor een weather API, dus moet het doen met een beperkt aantal requests. Zou er ook voor kunnen kiezen om de gebruikers zelf de weergegevens te laten uploaden.
  3. Ik heb een aantal uitgangspunten verwerkt in de website die voor mij logisch zijn, maar ik zie wel dat de begeleidende teksten op de verschillende instellingen pagina's mogelijk niet duidelijk zijn voor anderen. Daar moet ik nog aan sleutelen.

Signature van nature

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:07
Interessant en leuk om te lezen hoe je er gekomen bent!

Eerste bevindingen
- zonder login is de site erg kaal. Wellicht een demo account?
- bij het aanmaken van een account krijg ik fout “ontbrekende gegevens” zonder dat duidelijk is wat mist (heb gebruikersnaam en eenvoudig wachtwoord ingevuld)

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Dank je. Ik moet inderdaad links en rechts nog flink sleutelen. o.a. de inputvelden markeren als verplicht inderdaad als niet alles gevuld is. Een demo account is inderdaad wel een goede tip! Daar kan ik zeker wat mee.

edit: Ah, ik zie dat ik kennelijk een minimale lengte van 6 karakters heb ingesteld op het wachtwoord veld, maar dat is niet te zien in het scherm. Je krijgt eenvoudig weg een error.

[Voor 29% gewijzigd door Sircuri op 21-11-2020 00:07]

Signature van nature

• plong
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:43
Koenvh schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 16:27:
Oké, het heeft iets langer dan een week geduurd, maar je kunt nu Astiga gebruiken in combinatie met T-Mobile Datavrije Muziek. :)
Ondersteunt jouw platform encrypted cloud storage?

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:36

Koenvh

Hier tekenen: ______

plong schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:49:
[...]

Ondersteunt jouw platform encrypted cloud storage?
Ligt eraan wat je onder "encrypted" verstaat. Astiga's server zal in ieder geval altijd de onversleutelde versie kunnen zien (anders is het niet te controleren of het überhaupt audio is, en dat is een voorwaarde voor datavrije muziek, plus je muziekbibliotheek scannen is lastig als Astiga de bestanden niet kan lezen).

🠕 This side up

• vistu
  • Laatst online: 17:03
Het zijn de donkere dagen rond Kerst, er is weinig te doen, en de Top 2000 staat op punt te beginnen, wat is er dus mooier dan een weekendproject om je stemlijst om te zetten in een spotify playlist.

Gisteravond begonnen en vanmorgen gelanceerd, geheel gebouwd in Laravel 8 met Livewire voor een deel van de dynamische interactie (zoals het matchen van nummers in de spotify database). Het is echt een MVP, maar wel heel leuk om in minder dan 24 uur iets in elkaar te zetten en te lanceren.

Te vinden hier.

Ik heb er bewust voor gekozen geen database functionaliteit te gebruiken, en sla dus ook niets op (geen spotify tokens, en ook geen stemlijsten). Met iets meer tijd zou ik graag de ingezonden stemlijsten opslaan zodat ik mijn eigen analyses kan uitvoeren, maar daar kom ik nu niet aan toe, en is het wat mij betreft niet waard als het slechts door een aantal mensen gebruikt zou worden.

• Emiel L
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 25-03 08:23
Geen tool, maar wel een leuk (hoop ik) programmeer-experiment. Ik zit thuis met een gebroken heup, dus heb veel tijd om dit nu eindelijk eens af te gaan maken.

Het spel genereert een aantal willekeurige getallen en probeert hier een kloppende 'som' van te maken. Dus stel er wordt 5, 11, 6 gegenereerd, dan is '5 + 6 = 11' een mogelijke uitkomst. Bij het genereren van '3, 5, 6' gaat dat niet lukken, dus dat is niet een puzzel die aan de speler gepresenteerd wordt. Bij het genereren van de puzzels worden optellen, aftrekken, delen en vermenigvuldigen gebruikt. Bij het invoeren van de oplossing geldt 'meneer van dalen', dus vermenigvuldigen en delen gaan voor optellen en aftrekken.

Ik ben nu bijna zo ver dat het 'af' is... er moeten nog een paar details aan de app gebrouwd worden en een goede opbouwende moeilijkheidsgraad moet ik ook nog afstemmen. In het filmpje lijkt het dus kinderlijk eenvoudig, maar zodra er een extra cijfer bij komt wordt het al snel heel veel lastiger.

Filmpje: https://detailsmatter.nl/dump/game.mp4

Gebruikte technieken: Het is een iOS app, dus Swift als programmeertaal. De hele UI is gewoon met UIKit gemaakt; dat is voor simpele spelletjes meer dan snel genoeg en behoorlijk beter voor de batterij dan de meeste 2D game engines.

[Voor 8% gewijzigd door Emiel L op 07-12-2020 16:42]

http://emiellensink.nl

• Joen
@Emiel L Best wel leuk spelletje. :)
Die zou ik mijn neefje best willen laten spelen. Jammer dat het niet voor Android is.
Als antwoord op de laatste som zou ik 12+4-14=2 gekozen hebben.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:12
Sircuri schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 21:53:
Eerste opzet
Sinds 4 jaar bezit ik een nieuwbouwwoning welke voorzien is van 24 zonnepanelen, 2 omvormers en een slimme meter met P1 aansluiting. Omdat ik actief wilde kunnen meten hoeveel stroom ik nu eigenlijk teruglever en ik dus aan het eind van het jaar overhoud, heb ik voor mezelf een website in gemaakt om deze gegevens bij te houden. Eerst was dat een eenvoudig PHP script waar ik de gegevens van mijn meters op kon posten en middels een simpele pagina een een grafiekje kon tonen. Daarna werd het een NodeJS applicatie met een Angular frontend. Dit gebruik ik nog steeds.
verbruikinhuis.nl
Echter kwam er enige tijd geleden de vraag voorbij op het P1 meter topic geloof ik of er geen dienst was waar je gewoon je P1 telegram zou kunnen uploaden. Dat moment heb ik aangegrepen om mijn website te verbeteren en nu is het een .Net 5.0 applicatie verdeeld over verschillende docker containers om zaken goed gescheiden te houden. En nu is het moment aangebroken dat het me eigenlijk wel leuk lijkt om te weten of het bruikbaar is voor andere mensen en wat men nog mist in deze website (klik) (en mensen zullen dingen missen, want nu is het puur vanuit mijn eigen behoefte gemaakt).
Screenshots
De site toont je actuele verbruik, mits je de gegevens real-time upload uiteraard:
[Afbeelding]

Daarnaast kan je de het verbruik bekijken per jaar/ maand en dag voor electriciteit/ gas en water:
[Afbeelding]

En tot slot je actuele nota:
[Afbeelding]

De uitgangspunten die ik had met deze opzet:
  • Redelijk anoniem. Ik vraag geen mail adres van de gebruikers. Enkel een gebruikersnaam en een wachtwoord. Raak je dat kwijt... tja... jammer dan denk ik
  • Veel data, maar toch high performance. Dat was een grote uitdaging, maar middels het Data Vault principe is dat heel goed gelukt.
  • Eenvoudig in gebruik. Ik heb geprobeerd om zo veel mogelijk uit te leggen door middel van help teksten.
  • Accepteren dat ik geen UI designer ben. Tja, ben redelijk trots op hoe het er uit ziet. Want webdesign vind ik echt moeilijk.
.... en wat moet ik nog doen? Veul... heel veul...
  1. Geen idee of de security goed in elkaar steekt. Aangezien er geen prive gegevens opgeslagen worden in de onderliggende databases, kan ik redelijk veilig hier aan verder werken waar nodig
  2. Voor mijn eigen website, toon ik de buitentemperatuur in mijn gasverbruik grafiek. Maar ja, dat is de temperatuur hier buiten en niet jouw buitentemperatuur. Daar wil ik dus nog iets voor verzinnen. Ik ga niet betalen voor een weather API, dus moet het doen met een beperkt aantal requests. Zou er ook voor kunnen kiezen om de gebruikers zelf de weergegevens te laten uploaden.
  3. Ik heb een aantal uitgangspunten verwerkt in de website die voor mij logisch zijn, maar ik zie wel dat de begeleidende teksten op de verschillende instellingen pagina's mogelijk niet duidelijk zijn voor anderen. Daar moet ik nog aan sleutelen.
Als je wil - en ik hoop niet dat je dit als belediging opvat (maar ook omdat je het zelf al aankaart) - kan ik wel (in een prive bericht) wat pointers geven waardoor het er met wat kleine tweaks een heel stuk beter uit zal zien. Ik hoor het wel :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Ramon schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 08:48:
[...]

Als je wil - en ik hoop niet dat je dit als belediging opvat (maar ook omdat je het zelf al aankaart) - kan ik wel (in een prive bericht) wat pointers geven waardoor het er met wat kleine tweaks een heel stuk beter uit zal zien. Ik hoor het wel :)
Ben absoluut niet beledigd. 8) :+ Ik ben geen full-stack developer en ook eigenlijk geen interesse in frontend development. Het moet er alleen een klein beetje uit zien. Dus ja! Graag. Als je tips hebt, hou ik me heel warm aanbevolen! _/-\o_

Signature van nature

• Jogai
Ramon schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 08:48:
[...]

Waarom niet in het topic? Kan iedereen wat van leren.

• Emiel L
Ik begin deze post met mezelf te quoten...
Anyway... we were at a party in Germany, called The Ultimate Meeting, in 2006. As was tradition back then, the party also hosted a so called 'surprise compo' where we had a few hours to make an entry, during the party. This repository contains the result of a few hours of half drunk coding in the middle of the night. We ended up fourth place with it and were the only Mac demo.
Het is een bijzondere wereld momenteel als je software ontwikkelaar bent en niet programmeert in de 'ouderwetse' talen. Javascript frameworks veranderen met de dag en zijn daarbij niet bang om breaking changes zonder omkijken door te voeren. Hetzelfde geldt (hoewel het nu stabieler is) voor talen als Kotlin of, mijn favoriet, Swift. Code van een paar jaar terug, vergeet het maar om dat nog gecompileerd te krijgen zonder uren geestdodend conversiewerk te doen.

Heel oude code, bijvoorbeeld uit 2006, gemaakt in een half dronken toestand op een LAN party... Ik had toen een PowerPC Mac Mini. Begin dit jaar heb die heel oude code eens gecompileerd, zodat 'ie weer op 64-bits only Intel Macs kon draaien. En nu draait het op m'n splinternieuwe Apple Silicon MacBook Air. Vrijwel zonder wijzigingen...

Het verhaal en de code op m'n GitHub: https://github.com/emiellensink/discotro
(mocht je het zelf draaien... cmd-q om af te sluiten)

• martin_v_z
  • Laatst online: 01:07
Sircuri schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 21:53:
Het ziet er op de screenshots wel netjes uit hoor. Twee tips. Het menu in de eerste screenshot is lichtgrijs op een grijze achtergrond. Dit is moeilijk leesbaar. Gebruik of een donkerder kleur achtergrond of veranderen de kleur van het menu naar bv zwart. Op de tweede screenshot heb je geel gebruikt in de grafiek. Ook dat is op de witte achtergrond heel lastig te zien. Gebruik bijvoorbeeld de donkere kleur geel die je ook bij de kopieer knop hebt gebruikt of een ander kleur.

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-03 07:47

donny007

Try the Nether!

Omdat ik het zat was om steeds de DNS-gegevens van mijn domeinnaam handmatig bij te moeten werken bij een IP-wijziging (dynamisch IP) heb ik deze taak maar eens geautomatiseerd.

De eerste stap hierin is het automatisch verkrijgen en monitoren van het publieke (WAN) IP; hiervoor zijn natuurlijk allerlei IP-lookup diensten en API's beschikbaar, maar ik wilde voor deze oplossing niet hoeven te vertrouwen op een externe dienst.

Toen herinnerde ik me dat de Ubiquiti "WiFiman" app allerlei metadata van mijn Ubiquiti Edgerouter naar voren wist te toveren, inclusief alle interface IP's, en dit zonder authenticatie.

Hiervoor maakt de app gebruik van het Ubiquiti discovery protocol, iets dat standaard is ingeschakeld op veel Ubiquiti producten; erg handig voor network enumeration & lateral movement, of natuurlijk WAN IP monitoring!

Na wat packet captures en "reverse engineering" is het gelukt om het simpele UDP discovery protocol te implementeren in een eigen scriptje, zie hier: Python Ubiquiti Discover

Dit stukje code, gecombineerd met de API van mijn hostingprovider, zorgt er nu voor dat de DNS records altijd up-to-date blijven...

/dev/null

• MartenBE
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-03 10:32
donny007 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 22:52:
Omdat ik het zat was om steeds de DNS-gegevens van mijn domeinnaam handmatig bij te moeten werken bij een IP-wijziging (dynamisch IP) heb ik deze taak maar eens geautomatiseerd.

...
Juist uit nieuwsgierigheid, waarin verschilt het met https://github.com/ddclient/ddclient ?

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-03 07:47

donny007

Try the Nether!

MartenBE schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 13:00:
[...]

Juist uit nieuwsgierigheid, waarin verschilt het met https://github.com/ddclient/ddclient ?
Die tool doet in essentie wat ik hier ook doe: het publieke IP-adres controleren en op basis daarvan de DNS-gegevens van een domein bijwerken. Dynamic DNS is ook zeker geen nieuw fenomeen, het is al langere tijd aanwezig als optie in veel routers en NAS-apparaten.

Bij een publieke dynamic DNS service krijg je meestal een subdomein van de dienstaanbieder toegewezen, bijv. pietjepuk.dyndns.com of jantje.synology.me. Als je graag je eigen domeinnaam wil gebruiken met dynamic DNS wordt het lastiger, enkele hostingpartijen bieden de service wel aan, maar veruit de meeste partijen gaan ervan uit dat de DNS-gegevens redelijk statisch zijn en blijven.

En daar komt deze oplossing om de hoek kijken: mijn hostingprovider biedt een API aan waarmee de DNS-gegevens van het domein bijgewerkt kunnen worden, alleen om dat te kunnen doen moet ik op een of andere manier mijn publieke IP-adres zien te achterhalen. Er zijn tientallen online diensten beschikbaar die je publieke IP-adres teruggeven (bijv. whatismyip.com of ip-api.com), maar daar wil ik juist geen gebruik van maken.

Vandaar de oplossing/truc om het IP-adres direct uit de Ubiquiti Edgerouter op te vragen.

Dit scriptje (althans, een versie met API-calls naar de hostingprovider) draait nu op een Raspberry Pi en checkt ieder uur of het huidige publieke IP-adres nog overeenkomt met het IP-adres in de DNS-records, zo niet dan wordt er een update uitgevoerd met het nieuwe IP-adres. Works like a charm.

/dev/null

• DennisUniOn
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-02 13:45
Even een crosspost, maar heb gisteren dit gemaakt: Parkeren met CarPlay

Meer over het projectje daar dus! :)

• raxon
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:38
Ik was begonnen aan een eigen framework in 2015 en ben weer opnieuw begonnen 2 jaar geleden, het framework had ook een eigen taal gekregen met parser die veel weg heeft van smarty.net alleen gebruik ik het ook op Json files en laat ik alles via plugins lopen. Nu 2 jaar later ben ik er op aan het programmeren en moet zeggen na een lange tijd van bugfixes ik er bijna ben. Dan rest nog de documentatie en tests en zouden anderen het kunnen gebruiken, indien de documentatie vergevorderd is stuur ik wel een github linkje. De parser verloopt via automatisch gegenereerde PHP files die indien gecached best snel gaan. Maar een eigen parser schrijven wat valt dat tegen in het begin, zoiets was met een bestaand framework alleen maar moeilijker geweest. Vooral hoe ik met data overweg ga. Ik denk dat het over 1 a 2 jaar productie ready is inclusief documentatie en je zou het naast bestaande frameworks kunnen gebruiken.

RaXon

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

raxon schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 01:31:
Ik was begonnen aan een eigen framework in 2015 en ben weer opnieuw begonnen 2 jaar geleden, het framework had ook een eigen taal gekregen met parser die veel weg heeft van smarty.net alleen gebruik ik het ook op Json files en laat ik alles via plugins lopen. Nu 2 jaar later ben ik er op aan het programmeren en moet zeggen na een lange tijd van bugfixes ik er bijna ben. Dan rest nog de documentatie en tests en zouden anderen het kunnen gebruiken, indien de documentatie vergevorderd is stuur ik wel een github linkje. De parser verloopt via automatisch gegenereerde PHP files die indien gecached best snel gaan. Maar een eigen parser schrijven wat valt dat tegen in het begin, zoiets was met een bestaand framework alleen maar moeilijker geweest. Vooral hoe ik met data overweg ga. Ik denk dat het over 1 a 2 jaar productie ready is inclusief documentatie en je zou het naast bestaande frameworks kunnen gebruiken.
Eh ja.... leuk voor je... kom op zeg. Toon eens wat code die je parser nu zelf kan parsen/interpreteren :*) :9
We want the juice!

Signature van nature

• raxon
Sircuri schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 14:14:
[...]

Eh ja.... leuk voor je... kom op zeg. Toon eens wat code die je parser nu zelf kan parsen/interpreteren :*) :9
We want the juice!
Smarty:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
{$request = request()}
{$tree.url = request('dir')}
{$tree.default_url = $r3m.io.config.project.dir.root}
{$list = tree.read($tree)}
{if($is.subTree === true)}
    {$section.name = $controller.name + '-overview-subtree'}
    {$section.data.target = request('target')}
    {$section.data.parent = "section[name='" + $controller.name + "-overview-tree']"}
    {$section.data.select = $section.data.parent}
{else}
    {$section.name = $controller.name + '-overview-tree'}
    {$section.data.target = "section[name='" + $controller.name + "-overview-tree']"}
    {$section.data.parent = 'body'}
    {$section.data.select = $section.data.target}
{/if}
{$section.data.url = route.get("admin-r3m-io-{$controller.name}-overview-tree")}
{$section.data.method = "replace-with"}
{$section.data.dir  = request('dir')}
<section
    name="{$section.name}"
    data-parent="{$section.data.parent}"
    data-url="{$section.data.url}"
    data-target="{$section.data.target}"
    data-method="{$section.data.method}"
    data-dir="{$section.data.dir}"
>
{if($is.subTree === true)}
    {$indent = (int) {request('indent')}
    {$li.data.indent = $indent + 1}
{else}
    {$indent = 0}
    {$li.data.indent = 1}
    <ul class="{$controller.name}-overview-tree tree">
        {$li.data.url = route.get("admin-r3m-io-{$controller.name}-overview-tree-favorite")}
        {$li.data.dir = 'Favorite'}
        {$li.data.target = "ul.tree section[data-dir='" + $li.data.dir + "']"}
        {$li.data.method = "replace-with"}
        <li class="bind indent indent-{$indent} expand open-expand" data-url="{$li.data.url}" data-target="{$li.data.target}" data-method="{$li.data.method}" data-dir="{$li.data.dir}" data-indent="{$li.data.indent}">
            <p>
                <span class="has-sub-dir expand"><i class="fas fa-angle-right"></i></span><span class="icon"><i class="fas fa-cloud"></i></span><span class="name">Favorites</span><span class="loader"></span>
            </p>
        </li>
        <section data-dir="{$li.data.dir}">
        </section>
        {$li.data.url = route.get("admin-r3m-io-{$controller.name}-overview-subtree")}
        {$li.data.dir = $tree.default_url}

<li class="bind indent indent-{$indent} expand expanded" data-url="{$li.data.url}" data-target="{$li.data.target}" data-method="{$li.data.method}" data-dir="{$li.data.dir}" data-indent="{$li.data.indent}">
            <p>
                <span class="has-sub-dir expand"><i class="fas fa-angle-down"></i></span><span class="icon"><i class="fas fa-cloud"></i></span><span class="name">Project</span><span class="loader"></span>
            </p>
        </li>
        <section data-dir="{$li.data.dir}">
        {$indent = 1}
        {$li.data.indent = 2}
{/if}
{if(!is.empty($list))}
    {for.each($list as $node)}
    {if ($node.has_sub_dir)}        
        {$li.class = 'bind indent indent-' + $indent + ' expand'}
        {$li.data.url = route.get("admin-r3m-io-{$controller.name}-overview-subtree")}
        {$li.data.dir = $node.url}
        {tree.node.dir($node, $li, 'has_sub_dir')}      
    {else}
        {$li.class = 'bind indent indent-' + $indent}
        {$li.data.url = route.get("admin-r3m-io-{$controller.name}-overview-tree")}
        {$li.data.dir = $node.url}
        {$li.data.target = "section[name='" + $controller.name + "-overview-list']"}
        {tree.node.dir($node, $li)} 
    {/if}
    {/for.each}
{/if}
{if($is.subTree !== true)}
    </section>
</ul>
{/if}
</section>

RaXon

• mousetail
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 04-01-2021
Goedemorgen,

De afgelopen jaren heb ik gewerkt aan ELFSH. Dit is een eetlijst/kostenbeeheer site zoals eetlijst.nl, alleen dan met netjes een account pp en minder andere veiligheid problemen.

Ook de broncode is publiek beschikbaar dus je kan zelfhosten als je dat liever doet.

Ik heb nu een tiental gebruikers in de 2 jaar dat hij online staat, maar nog steeds een erg hoge bounce-rate, dus ik zou graag wat feedback krijgen over hoe ik iets meer autoriteit kan uitstralen op de thuispagina.

• Matis
  • Laatst online: 20:36

Matis

Rubber Rocket

@mousetail ik was fanatiek eetlijst gebruiker van het eerste uur. Maar sinds Splitwise heb ontdekt heb ik nooit meer de behoefte gevoeld door / voor zo'n systeem.
Het is veel breder inzetbaar en heeft een mobiele app met heel veel functionaliteit.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• pietje63
@mousetail mijn eerste reactie: less is more. Klinkt allemaal goed en doordacht, maar ook wel complex (terwijl als je doorleest 2 clicks / 7 seconde dit in de praktijk mee zou moeten vallen).

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• Jogai
@mousetail
  • Betere naam (ik weet niet waar ELFSH voor staat, EaTME zou nog beter zijn, dan is dat een soort acronym van je slogan)
  • Meer witruimte op de homepage (vooral om je USP's heen, en als ze dan wrappen, centreer ze dan ook)
  • Comparison kleiner (en werk met sterren, ipv woorden/zinnetjes)
  • Zet de login in een apart panel
  • Maak een duidelijke button voor signup

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-03 19:48
raxon schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 17:16:
[...]

Smarty:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
{$request = request()}
{$tree.url = request('dir')}
{$tree.default_url = $r3m.io.config.project.dir.root}
** KNIP **
    {/for.each}
{/if}
{if($is.subTree !== true)}
    </section>
</ul>
{/if}
</section>
Ben ik heel erg bot als ik zeg dat ik blij ben dat ik niet met dit soort code hoef te werken? Leesbaarheid is niet echt heel fijn en het voelt een beetje als het verkeerde systeem voor het verkeerde doel afgaande op je voorbeeld.

Het is lijkt voor een buitenstaander nogal op mix van presentatie en configuratie in een grote bal procedurele spaghetti

Driving a cadillac in a fool's parade.

• raxon
kwaakvaak_v2 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:22:
[...]

Ben ik heel erg bot als ik zeg dat ik blij ben dat ik niet met dit soort code hoef te werken? Leesbaarheid is niet echt heel fijn en het voelt een beetje als het verkeerde systeem voor het verkeerde doel afgaande op je voorbeeld.

Het is lijkt voor een buitenstaander nogal op mix van presentatie en configuratie in een grote bal procedurele spaghetti
Het is in de view van mvc model. Dit is een complexe template van een file manager. Maar ik ben benieuwd naar waar jij mee werkt en voorkomt hoe het spaghetti wordt

RaXon

• kwaakvaak_v2
  • Laatst online: 24-03 19:48
raxon schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 12:32:
[...]

Het is in de view van mvc model. Dit is een complexe template van een file manager. Maar ik ben benieuwd naar waar jij mee werkt en voorkomt hoe het spaghetti wordt
voor een view? View objects die opgebouwd worden in code, en voor het renderen als het in php gemaakt is twig met of losse components of een macro.

In het view object maak je de attributes voor bij je LI object aan, dan kun je in je template iets als onderstaand doen

code:
1
<li {{attributes}}>{{item}}<li>

Ik zie niet echt de meerwaarde van het in een eigen template taal opbouwen van de attributes, zodat die daarna geparsed kan worden naar PHP. althans dat begrijp ik uit je uitleg. Dan is het toch net zo snel om een value of view object direct in PHP te maken? Kun je ook wat makkelijker met composition stukken hergebruiken (DRY) en abstractie tussen je view laag en je data laag.

Driving a cadillac in a fool's parade.

• Emiel L
Emiel L schreef op maandag 7 december 2020 @ 16:40:
Geen tool, maar wel een leuk (hoop ik) programmeer-experiment. Ik zit thuis met een gebroken heup, dus heb veel tijd om dit nu eindelijk eens af te gaan maken.

Het spel genereert een aantal willekeurige getallen en probeert hier een kloppende 'som' van te maken. Dus stel er wordt 5, 11, 6 gegenereerd, dan is '5 + 6 = 11' een mogelijke uitkomst. Bij het genereren van '3, 5, 6' gaat dat niet lukken, dus dat is niet een puzzel die aan de speler gepresenteerd wordt. Bij het genereren van de puzzels worden optellen, aftrekken, delen en vermenigvuldigen gebruikt. Bij het invoeren van de oplossing geldt 'meneer van dalen', dus vermenigvuldigen en delen gaan voor optellen en aftrekken.

Ik ben nu bijna zo ver dat het 'af' is... er moeten nog een paar details aan de app gebrouwd worden en een goede opbouwende moeilijkheidsgraad moet ik ook nog afstemmen. In het filmpje lijkt het dus kinderlijk eenvoudig, maar zodra er een extra cijfer bij komt wordt het al snel heel veel lastiger.

Filmpje: https://detailsmatter.nl/dump/game.mp4
Update: Het is af :+ . Ik heb nog GameCenter integratie toegevoegd, dus er zijn nu ook achievements en rankings etc. Ik heb er een website voor gemaakt en het is nu te downloaden in de App Store. Als je ook wilt proberen, hier is het te vinden.

• Joen
Emiel L schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:20:
[...]

Update: Het is af :+ . Ik heb nog GameCenter integratie toegevoegd, dus er zijn nu ook achievements en rankings etc. Ik heb er een website voor gemaakt en het is nu te downloaden in de App Store. Als je ook wilt proberen, hier is het te vinden.
Als je ook nog een Android versie van dit spel weet te maken zou dit ook een ideaal spelletje zijn om mijn neefje en nichtje mee te helpen te leren rekenen. :)

• Emiel L
Joen schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 14:29:
[...]

Als je ook nog een Android versie van dit spel weet te maken zou dit ook een ideaal spelletje zijn om mijn neefje en nichtje mee te helpen te leren rekenen. :)
Doe je neefje en nichtje een iPad kado met dit spel er op :+

• Joen
Emiel L schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 16:53:
[...]

Doe je neefje en nichtje een iPad kado met dit spel er op :+
Dat zit er budgettechnisch niet bepaald in. ;)

• Emiel L
Het jammere is dat dit soort dingen op Android veel minder makkelijk te maken zijn dan op iOS.
Voor iOS heb ik voor dit soort spelletjes geen game engine nodig (al zit die ook ingebouwd) maar zijn het gewoon normale user interface elementen als views en buttons.
Het feit dat ik me op iOS wat meer thuis voel dan op Android helpt overigens ook niet mee 😝

• Joen
@Emiel L Ach. Het geeft niet. Op de screenshots en de eerdere demonstratievideo die ik heb gezien ziet het er in ieder geval tof uit. :)

• Jogai
@Emiel L Als je nu je core logic hier deelt kan iemand de app namaken voor android. (Niet dat ik tijd heb, maar het lijkt me wel een leuk projectje)

• Emiel L
Jogai schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:14:
@Emiel L Als je nu je core logic hier deelt kan iemand de app namaken voor android. (Niet dat ik tijd heb, maar het lijkt me wel een leuk projectje)
Als er iemand is die hier serieus mee aan de slag zou willen, dan kunnen we vast wel wat regelen.

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-03 16:53
dc staat voor docker-compose, en is mijn "all-in-one" oplossing zodat ik meerdere stacks en containers kan beheren vanaf de command line, zonder dat ik naar alle verschillende directories hoef te springen.

Basic usage:
install - installs dc for the current user - ONLY possible using sudo
up - bring up all stacks, an individual stack, or multiple stacks
down - brings down all stacks, an individual stack, or multiple stacks
restart-stack - restarts all stacks, an individual stack, or multiple stacks
start - start one or more services
stop - stop one or more services
restart - restart one or more services
pull - pulls images
network - NOT IMPLEMENTED YET - create the macvlan network that is needed - ONLY possible using sudo
list - lists all stacks and services in the stack
version - shows the version of dc and retrieves the latest version and checks there

Source is hier te vinden: https://github.com/brhahlen/dc
De 1.0.0 release is hier: https://github.com/brhahlen/dc/releases/tag/v1.0.0

Alle feedback is uiteraard welkom.

[Voor 8% gewijzigd door Creepy op 27-01-2021 21:16. Reden: Verplaatst vanuit de Coffee Corner]

Blog

• SymbolicFrank
  • Laatst online: 14-07-2021
Is er ook een topic waar mensen eenvoudige tools kunnen aanvragen? Dat lijkt me leuk om te doen.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:44

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

SymbolicFrank schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:59:
Is er ook een topic waar mensen eenvoudige tools kunnen aanvragen? Dat lijkt me leuk om te doen.
Devschuurder werven? Gebruik Vraag & Aanbod!
Even in V&A kijken dus als je klusjes zoekt.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• Omisys
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:20
Emiel L schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:20:
[...]

Vind het een vermakelijk spelletje, zou alleen als suggestie willen geven dat je op de nummers en symbolen kan drukken om ze te plaatsen ipv heletijd moeten slepen. Dat werkt wat vermoeiend.

• SymbolicFrank
  • Laatst online: 14-07-2021
Ik heb geen eigen bedrijf (ik zit helaas in de bijstand), dus het was niet mijn idee om er geld voor te vragen. Meer uit hobby.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:44

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

SymbolicFrank schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 22:46:
[...]

Ik heb geen eigen bedrijf (ik zit helaas in de bijstand), dus het was niet mijn idee om er geld voor te vragen. Meer uit hobby.
Je hoeft er geen geld voor te vragen en je hoeft geen bedrijf te hebben :? Maar wil je (ook hier weer) een beetje ontopic blijven?

[Voor 4% gewijzigd door RobIII op 28-01-2021 23:03]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• Emiel L
Omisys schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 22:10:
[...]

Vind het een vermakelijk spelletje, zou alleen als suggestie willen geven dat je op de nummers en symbolen kan drukken om ze te plaatsen ipv heletijd moeten slepen. Dat werkt wat vermoeiend.
Die heb ik al een paar keer als feedback gehad, dus die neem ik mee in een toekomstige update. Ik ben ook bezig met een versie voor de Mac en Apple TV (gewoon, omdat het kan) en bij die beide platformen is slepen ook niet de handigste UI.

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
kwaakvaak_v2 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:22:
[...]

Ik ben het wel met je eens, ik denk dat dit soort code als experiment prima is, iedereen heeft wel eens iets gebouwd waarvan hij achteraf denk: Sjonge jonge, was dat nou wel zo slim.....
Ik denk als leeroefening prima, maar niet om in productie omgevingen neer te zetten. Daarnaast heeft vrijwel elk framework hier wel een component voor,en als je het al zelf zou willen schrijven, volgens mij kan dit tegenwoordig prima met native CSS en zou ik een boomstructuur wellicht maken met een mooie recursieeve functie....

• raxon
raptorix schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 16:57:
[...]

Ik ben het wel met je eens, ik denk dat dit soort code als experiment prima is, iedereen heeft wel eens iets gebouwd waarvan hij achteraf denk: Sjonge jonge, was dat nou wel zo slim.....
Ik denk als leeroefening prima, maar niet om in productie omgevingen neer te zetten. Daarnaast heeft vrijwel elk framework hier wel een component voor,en als je het al zelf zou willen schrijven, volgens mij kan dit tegenwoordig prima met native CSS en zou ik een boomstructuur wellicht maken met een mooie recursieeve functie....
Ik zou in het model het een en ander kunnen plaatsen in plaats van in deze view. Echter de indentatie heeft deze wel nodig volgens de HTML. Ik wil namelijk de volledige li klikbaar maken en als deze voldoende indent, begint die al raar te doen met de breedte. Hoe kun je die boomstructuur goed met CSS oplossen dan. Ben benieuwd heb het nu opgelost met een CSS bestand die bij indent-1, indent-2, indent-3 telkens de padding-left ophoogt.

RaXon

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
raxon schreef op zondag 31 januari 2021 @ 20:06:
[...]

Ik zou in het model het een en ander kunnen plaatsen in plaats van in deze view. Echter de indentatie heeft deze wel nodig volgens de HTML. Ik wil namelijk de volledige li klikbaar maken en als deze voldoende indent, begint die al raar te doen met de breedte. Hoe kun je die boomstructuur goed met CSS oplossen dan. Ben benieuwd heb het nu opgelost met een CSS bestand die bij indent-1, indent-2, indent-3 telkens de padding-left ophoogt.
Geen idee, zoals ik zei, leuk als leer oefening, in de praktijk volstrekt nutteloos, er zijn nog maar 400.000 mensen die dit al eens voor je gemaakt hebben.

• retakenroots
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 26-03 10:23
Hoi allemaal,

Ik heb me de laatste paar jaar bezig gehouden met het schrijven van een PSone emulator in puur JavaScript.
Inmiddels ben ik op het punt gekomen dat veel werkt en besloten heb om de emulator publiek te maken.
Je kunt hem hier op GitHub vinden en hier op YouTube . Memorycards werken nog niet maar daar ben ik mee bezig.

S.C.A.R.S., Crash Team Racing en Final Fantasy draaien op volle snelheid. Ook werken de meest demo's die te vinden zijn. Veel games draaien ook niet..

Dus als jullie willen het willen uitproberen en feedback geven dan ben ik jullie dankbaar. Dit wordt zo'n beetje mijn 'het github project' en wil graag feedback hebben op het gebruik van... de look en feel, duidelijkheid etc. Alles is welkom. Eh.. zolang het maar constructief is..

• Nindustries
Sinds ik tijdelijk geen Time Machine backups naar een externe schijf of disk kan nemen heb ik een tooltje geschreven dat periodiek space-efficient APFS snapshots neemt op macOS, met automatische pruning waarbij je altijd X snapshots over zal houden.

http://github.com/hazcod/macbac

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Een paginaatje om pump & dumps op Binance te monitoren en (hopelijk) een beetje mee te kunnen liften:

Ik moet nog een beetje prutsen met de parameters, maar hij lijkt al redelijk te werken. Morgen even een beetje monitoren, en dan gaan we daarna wel eens wat trades doen :)
In een paar uurtjes in elkaar geprutst met ASP.Net MVC, SignalR en een console app erachter die het werk doet.

[Voor 8% gewijzigd door sig69 op 11-02-2021 21:29]

Roomba E5 te koop

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:31
@sig69 Als je een pump detecteert ben je dan uberhaubt niet te laat? En dan moet je er nog zeker van zijn dat je niet te laat er weer uit stapt. En die dump die detecteer je ook pas later.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• sig69
  • Nu online
armageddon_2k1 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 08:41:
@sig69 Als je een pump detecteert ben je dan uberhaubt niet te laat? En dan moet je er nog zeker van zijn dat je niet te laat er weer uit stapt. En die dump die detecteer je ook pas later.
Het idee is om een pump op tijd te spotten natuurlijk. Geen idee of het gaat werken hoor. Maar ach, ik heb iets te doen.

Roomba E5 te koop

• Sharkware
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:06
sig69 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 21:28:
Een paginaatje om pump & dumps op Binance te monitoren en (hopelijk) een beetje mee te kunnen liften:
[Afbeelding]
Ik moet nog een beetje prutsen met de parameters, maar hij lijkt al redelijk te werken. Morgen even een beetje monitoren, en dan gaan we daarna wel eens wat trades doen :)
In een paar uurtjes in elkaar geprutst met ASP.Net MVC, SignalR en een console app erachter die het werk doet.
Zou je de source code willen delen of liever niet? Dit soort kleine tooltjes spreekt me altijd wel aan om te kijken hoe iemand anders dit soort zaken opzet.

• Jogai
Sharkware schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 14:09:
[...]

Zou je de source code willen delen of liever niet? Dit soort kleine tooltjes spreekt me altijd wel aan om te kijken hoe iemand anders dit soort zaken opzet.
En anders wel om mee te doen met de p&d :+
sig69 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 09:54:
[...]

Het idee is om een pump op tijd te spotten natuurlijk. Geen idee of het gaat werken hoor. Maar ach, ik heb iets te doen.
Maar ja, devschuur, dus code zien we zowieso graag

• sig69
  • Nu online
Sharkware schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 14:09:
[...]

De source code is echt niet interessant want ik heb het echt in een paar uur in elkaar gebroddeld. Gewoon een POC om te kijken of het kan. En als ik er geld mee verdien ga ik dat niet gratis delen natuurlijk ;)
Maar goed, een update mbt het resultaat: hij detecteert pumps redelijk, alleen te laat. 90% van wat er gehit werd waren mooie runs naar boven, alleen vaak al op een moment dat ik het niet fijn vond om nog in te stappen. Beetje tweaken nog...

Roomba E5 te koop

• Kalentum
  • Laatst online: 21:30
Nindustries schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:52:
Sinds ik tijdelijk geen Time Machine backups naar een externe schijf of disk kan nemen heb ik een tooltje geschreven dat periodiek space-efficient APFS snapshots neemt op macOS, met automatische pruning waarbij je altijd X snapshots over zal houden.

http://github.com/hazcod/macbac
Ik ben even in de war. Ik dacht dat Time Machine ook lokaal backups maakt, juist ook als je geen externe disk gebruikt. Of zijn dat geen snapshots?

PV Output

• Nindustries
Kalentum schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 21:55:
[...]

Ik ben even in de war. Ik dacht dat Time Machine ook lokaal backups maakt, juist ook als je geen externe disk gebruikt. Of zijn dat geen snapshots?
Voor lokaal backups (eigenlijk snapshots) te nemen moet je al backups nemen naar een schijf.
Dit laat je toe periodiek snapshotst te nemen zonder remote backups te nemen.

• vickypollard
  • Laatst online: 25-03 16:01
sig69 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 21:28:
[Afbeelding]
Volgende stap: ML integreren om de pumps beter te herkennen. Hoewel ik geen idee heb of er genoeg herkenningspunten zijn :+ Maar zou wel mooi zijn als je ze in een erg vroeg stadium kunt herkennen en dan op tijd kunt inhaken.

• leverage010
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-03 13:13
vickypollard schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 08:27:
[...]

Volgende stap: ML integreren om de pumps beter te herkennen. Hoewel ik geen idee heb of er genoeg herkenningspunten zijn :+ Maar zou wel mooi zijn als je ze in een erg vroeg stadium kunt herkennen en dan op tijd kunt inhaken.
Verzamel ff alle namen en tickers van de coins. Bouw vervolgens een discord bot die de berichten in crypto discords verwerkt. gezien hier hoogstwaarschijnlijk toch handmatig werk aan te pas komt, kan je gelijk serverrollen klassificeren op "gewicht", en daarmee pump indicatoren van serverbeheerders/bots zwaarder laten wegen.

met ML kan je dan in no-time het sentiment naar voren halen. Dit geintje kan je ook flikken met telegram. des te meer van die groepen je verwerkt des te relevanter de metrics.

• leverage010
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-03 13:13
armageddon_2k1 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 08:41:
Halverwege de pump (of later nog) kan ook erg lucratief zijn. Als je in een opwaartse trend 1% meelift met een hefboomwerking van x50 dan kan het nog wel eens rete interessant zijn. Dan is het enkel nog een kwestie van het zo vroeg mogelijk detecteren om je winst te maximalizeren.

Ik beeld me in dat een directe feed vanuit al die pump&dump chatgroups best een goed idee zou zijn. Een Discord/Telegram bot die de output van 100 van die groepen bekijkt zou een mooie voorspelling kunnen doen van pumps. Het is een stuk makkelijker om een pump te detecteren als je al weet waar je moet kijken natuurlijk.

• Jogai
De echte pump&dump is natuurlijk die chatgroup zelf. De mods kopen iets, dan maken ze het bekend, en kunnen ze hun coins mooi dumpen op hun chatgroup. Bovendien zijn die groepen soms ook betaald, dus het is altijd win-win voor de mods.

x50 pumps zie ik ook niet zomaar gebeuren. Doge deed x10 of x20, net wanneer je start, maar je moet wel iets meer meepakken dan 1% voordat het echt iets opleverd.

• cschmitz
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 18-02-2021
retakenroots schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 16:06:
Hoi allemaal,

Ik heb me de laatste paar jaar bezig gehouden met het schrijven van een PSone emulator in puur JavaScript.
Inmiddels ben ik op het punt gekomen dat veel werkt en besloten heb om de emulator publiek te maken.
Je kunt hem hier op GitHub vinden en hier op YouTube . Memorycards werken nog niet maar daar ben ik mee bezig.

S.C.A.R.S., Crash Team Racing en Final Fantasy draaien op volle snelheid. Ook werken de meest demo's die te vinden zijn. Veel games draaien ook niet..

Dus als jullie willen het willen uitproberen en feedback geven dan ben ik jullie dankbaar. Dit wordt zo'n beetje mijn 'het github project' en wil graag feedback hebben op het gebruik van... de look en feel, duidelijkheid etc. Alles is welkom. Eh.. zolang het maar constructief is..
Dag retakenroots,

Knap werk! Helaas werkt het niet in mijn omgeving: Firefox op Linux (gebruik geen chromium omdat ze WebGL verwijderd hebben uit de default build, en google-chrome is superonstabiel).

Heb volgende images geprobeerd:Foutmelding is steeds: r32: unable to load from $800000 index.js:70:11
Misschien gebruik ik niet het juiste image formaat?

Als ik dit in mijn browser werkende krijg zou dit fantastisch zijn. PSx spelletjes bezorgen me veel nostalgie.
Je zou zelfs geld kunnen vragen als je het kan koppelen met een streaming-dienst voor de images.

Jou github project krijgt alvast een ster van mij!

• cschmitz
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 18-02-2021
Dag iedereen,

Velen van jullie gebruiken waarschijnlijk html/css/js om apps te ontwikkelen, in combinatie met verschillende transpilers en frameworks om productief te blijven tijdens het programmeren.

Wat me al een tijdje stoort is dat veel van deze transpilers NodeJS vereisen, en dat ze niet even eenvoudig te gebruiken zijn als: $ <cmd-naam> <input-file> <output-file>

Anderhalf jaar geleden ben ik begonnen met wtsuite: een suite van snelle command-line tools voor transpilatie van html/css/js/webgl glsl/wiskundige formules. Deze transpilers lijken qua gebruik op traditionele compilers zoals gcc/clang.

De input-talen zijn dialecten van bestaande talen:
  • dialect van pug/jade (voor html)
  • dialect van scss (voor css)
  • dialect van typescript (voor js)
  • glsl met import/export (voor webgl glsl)
  • dialect van asciimath (voor wiskundige formules)
Een aantal interessante features zijn:
  • ingebouwde minificatie en bundling
  • de types van js API's zijn gewoon ingebouwd
  • rechtstreekse import van libraries gehost op github/bitbucket/etc.
  • import van html variabelen vanuit js
  • "@wrap"-regel in css waarmee je "div-soep" kan vermijden
  • wiskundige formules zijn gewoon een nieuwe tag in de html code
  • gemakkelijke import van material design icons
  • ...de integratie van al deze webtechnologien in één suite heeft waarschijnlijk nog een hoop andere opportuniteiten...
Je kan de executables downloaden via https://computeportal.github.io/wtsuite-doc/

wtsuite is klaar voor experimentatie door buitenstaanders, maar nog niet productieklaar:
  • MacOS en Windows executables nog niet uitgebreid getest
  • Foutmeldingen zijn soms cryptisch
  • Er is nog veel werk aan de documentatie en std-library
  • Ik denk dat asciimath een foute keuze was, en dat LateX beter is als input-taal voor wiskundige formules
Als er interesse is wil ik graag een van jullie te helpen om wtsuite te gebruiken bij een concreet project.
Mijn transpilers hebben nood aan een stevige vuurdoop :*)

• retakenroots
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 26-03 10:23
cschmitz schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 21:44:
[...]

Dag retakenroots,

Knap werk! Helaas werkt het niet in mijn omgeving: Firefox op Linux ...

Foutmelding is steeds: r32: unable to load from $800000 index.js:70:11
Misschien gebruik ik niet het juiste image formaat?

Als ik dit in mijn browser werkende krijg zou dit fantastisch zijn. PSx spelletjes bezorgen me veel nostalgie.
Je zou zelfs geld kunnen vragen als je het kan koppelen met een streaming-dienst voor de images.

Jou github project krijgt alvast een ster van mij!
Die melding klinkt idd bekend voor Firefox maar je krijgt hem ook als je geen BIOS hebt geladen. Heb je toevallig een SCPH1001.bin file gedropped?.
Ik zal eens kijken wat ik kan doen voor Firefox support sound is ook een issue
Bedankt voor de feedback en de GitHub ster

[Voor 7% gewijzigd door retakenroots op 19-02-2021 20:49]

• Jogai
@sig69 @vickypollard @leverage010 : https://old.reddit.com/r/...bstyle_pd_today_beware_a/

Off-topic, maar wilde toch even de waarschuwing meegeven.

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:05
Hier ook een eigen tooltje: "greedy". Ik heb het puur voor mezelf gemaakt, aangezien ik nog fervent RSS gebruiker ben :) (jaja I know, ik word oud). Anyhow, het is een simpele service die een RSS feed genereert van sites die je met de hand toevoegt. Deze RSS feed gooi je vervolgens in je favo RSS reader en voila, een ideale manier om je "deze site moet ik nog ff checke"-lijstje bij te houden.

In het kort:
  • Je opent een site waarvan je denkt: "hey, die wil ik later nog wel eens lezen
  • dus druk je op de "add to greedy"-knop
  • Deze voegt hem toe en zorgt dat er een mooie RSS feed komt
  • Deze komt uiteindelijk in je RSS reader app; doe whatever je ermee wil doen :)
Geschreven in Go, ik maak gebruik van een lokale file-database (dus geen postgres/mysql nodig). Zoals gezegd, puur geschreven om m'n eigen "itch te scratchen" :D.

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-02 23:16
smeerbartje schreef op maandag 22 februari 2021 @ 17:20:
... Zoals gezegd, puur geschreven om m'n eigen "itch te scratchen" :D.
Dat zijn toch de beste tooltjes? :D

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Weer eens iets gemaakt dat waarschijnlijk alleen in mijn situatie handig is.
Een portmapper windows service

Achtergrond:
Ik heb vier zoontjes die allemaal Minecraft spelen en dat ook graag online spelen met vriendjes.
Op een gegeven moment heb ik maar wat Minecraft servers geinstalleerd en hoewel ze daar uiterst content mee zijn, was het niet genoeg.
De wens kwam al snel om ook een vriendje of vriendinnetje remote te laten inloggen op een LAN game.
Omdat je in (recente) Minecraft redelijk simpel met een command de poort kan zetten voor een LAN game heb ik elk kind een poort toegekend die ik NAT in de router. Elk kind weet zijn poort en weet dus waarop ie moet hosten. Dit werkte prima, totdat ze bepaalde mods gingen spelen die een oudere versie van Minecraft vereisten waar de poort niet meer configurabel is maar random. Deze verschijnt overigens wel gewoon in beeld, dus de poort waarop wordt gehost is bekend.

Ik ben vanavond gaan nadenken hoe ik dit probleem makkelijk kon oplossen en omdat de kinderen gewone users zijn in mijn domein moest ik iets verzinnen waar ze geen admin rechten nodig hebben.
Dus ik ben gaan knutselen en kwam al snel uit op een windows service met een config bestandje.
In dat config bestandje zetten ze de poort waar hun game op host en die mapt 'm naar de toegewijde poort op hun machine die in de router geconfigureerd staat.
Dit werkt overigens natuurlijk niet alleen voor Minecraft dus ze kunnen nu in principe elke LAN game naar de buitenwereld exposen.
Ik ben meteen maar wat verder gegaan en heb elk kind een range aan poorten gegeven die ik NAT en de config ondersteunt een lijst met mappings.

Als het bestand gewijzigd is, ziet de service dat en voert de wijzigingen op hun computer door.

Voor nu werkt het goed genoeg, maar ik heb alweer wat ideeën gekregen.
In plaats van een 'bron poort' in te vullen kan ik natuurlijk ook een discovery loslaten a.d.h.v Window title of process name met wildcards. De service zoekt dan de processen die erbij horen en als die ook nog eens naar een poort luistert dan wordt die gemapt naar een poort naar keuze.
Voorbeeldje van hoe het er dan ongeveer uit zal gaan zien:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
"Ports": [
    {
      "NewPort": 25001,
      "Server": "*minecraft*"
    },
    {
      "NewPort": 25002,
      "Server": "*fortnite*"
    }
  ]

Dan hoeven ze niets meer te doen en kunnen gewoon vriendjes appen met "hey ik host een potje op zaz.com:25002"

Misschien daarna nog een web interface ervoor om het handmatig aanpassen van de config file overbodig te maken en dan zullen ze wel weer blij zijn.

Lekker op de bank

• pietje63
ZaZ schreef op donderdag 1 april 2021 @ 02:32:
Misschien daarna nog een web interface ervoor om het handmatig aanpassen van de config file overbodig te maken en dan zullen ze wel weer blij zijn.
Als ik het zo lees is dit jouw hobby. Ik mag aannemen dat het niet nodig is om je kinderen blij te maken (al kan ik me wel voorstellen dat ze er extra blij van worden).

Is in plaats van poort nummers een reverse proxy nog leuk? Wellicht wat gebruiksvriendelijker voor de vriendjes (of moet je bij minecraft altijd een port nummer invoeren)?

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

pietje63 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 09:22:
[...]

Als ik het zo lees is dit jouw hobby. Ik mag aannemen dat het niet nodig is om je kinderen blij te maken (al kan ik me wel voorstellen dat ze er extra blij van worden).

Is in plaats van poort nummers een reverse proxy nog leuk? Wellicht wat gebruiksvriendelijker voor de vriendjes (of moet je bij minecraft altijd een port nummer invoeren)?
Het is mijn werk, maar ik klooi graag met alle soorten tech. Reverse proxy is wel een goed idee eigenlijk. Dan gooi ik gewoon nginx o.i.d in een eigen vlan aan het internet en maak per kind een subdomein aan.
Sommige versies van minecraft hebben dus wel dynamische poorten, maar die 'corrigeer' ik gewoon met die windows service.

Lekker op de bank

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jogai
Maar dat is natuurlijk niet zo leuk want dan hoef je het zelf niet te bouwen: https://nginxproxymanager.com/

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Ik bedacht me net dat nginx niets gaat toevoegen qua gemak. Ik moet namelijk met een stream werken en die kan je niet catchen op DNS naam.

Lekker op de bank

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-03 16:55
Zojuist mijn eerste joomla plugin gepubliceerd en tevens eerste PHP project: :)

https://github.com/Tazzios/pdfviewer

"PDFviewer is a joomla content plugin which make it possible to show pdf files in content based on pdfjs. Compared to other existing pdfviewer for joomla this one is focused on integration with jDownloads (which does not have a pdfviewer) and searching."

Beroepsmatig doe ik niets met PHP of github dus dat was lekker uitzoeken hoe het werkt.

• DutchITMaster
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-03 22:32

DutchITMaster

Pay peanuts, get monkeys.

pietje63 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 09:22:
[...]

Volgens mij kan het ook met een TXT entry in een publieke DNS ( ooit eens voor een neefje gedaan )

Netwerk Engineer

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-03 23:23

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Nee, geen dubbelpost.... Ik heb de originele post verwijderd omdat het in het verkeerde topic was. Soms is t.net een beetje vervelend....

Als je MotionEye (Of MotionEyeOS) gebruikt op een RPi, en toevallig ook een FRITZ!Box router hebt. Heb ik uit verveling een soort van daemon gemaakt, die controleerd of een pre-defined set van MAC's verbonden is met de Wifi.

Als er geen MAC gevonden wordt, activeert MotionEye. En andersom.

https://github.com/Firesphere/motioneye-fritz-home

Het is niet perfect, ik maak momenteel bijna dagelijks kleine aanpassingen. Maar over het algemeen, werkt het best prima.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • +4Henk 'm!

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-03 09:47
Ik maak dit topic even aan om te vermijden dat ik Het Grote Lego Topic spam.

Ik ben momenteel een programma aan het schrijven dat een willekeurige foto omzet in Lego mozaïek. Het is erg vergelijkbaar met https://lego-art-remix.debkbanerji.com/ maar momenteel nog minder geavanceerd. Het grootste verschil is dat ik gebruik maak van CIELAB dE kleurvergelijking, wat een beter resultaat geeft dan wat op voorgenoemde website gebruikt wordt.

Momenteel genereert het programma altijd een 48x48 mozaïek (bij een vierkante foto). Het is mogelijk aan te geven of je met ronde of vierkante Lego tiles gaat werken, en het programma kan ook een Bricklink XML en instructies genereren.

Het grootste probleem waar ik momenteel tegenaan loop is de beschikbaarheid van de tiles: toen ik op Bricklink tiles wou bestellen, kon ik maar 700 van de +2000 tiles die ik nodig had bestellen bij Europese shops. Ik zal dus wat moeten snoeien in de tiles die mijn programma gebruikt. Weet er iemand waar je een overzicht kan vinden van welke kleuren courant verkrijgbaar zijn?

Het promoten van je eigen dienst/website wordt niet toegestaan

[Voor 12% gewijzigd door Outerspace op 27-05-2021 09:14]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

Frontpage Admin & PowerMod / Mod W&M

Seal with it!

Op bricklink heb je wel ook overzichten staan van kleuren die te koop zijn of, bekend zijn. Geen idee overigens waarom er minder kleuren bekend zijn, dan in de price-guide staan :P.

Zie bijvoorbeeld https://www.bricklink.com...talogitem.page?P=3024#T=C

Select * from fish

Pagina: 1 ... 49 50 51 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld om zelfgemaakte tools te showen en te bespreken. Net als in de rest van Programming is het hier dus ook niet toegestaan om 'even te vragen of iemand iets kan maken'. Dit is een forum over zelf programmeren, geen McDonalds afhaalbalie voor lappen code of software.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee