Parkeren met CarPlay

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DennisUniOn
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-06 23:23
Hallo allemaal,

Ik weet niet zo goed of dit de juiste plek is om dit te delen. Maar aangezien het over CarPlay gaat, denk ik dat ik hier de meeste mensen bereik die dit mogelijk interessant zullen vinden.

Sinds kort heb ik een nieuwe auto met CarPlay, werkt geweldig, maar ik miste helaas nog ondersteuning voor een parkeer app. Een app voor CarPlay waarmee ik direct een parkeertransactie kan starten en beëindigen bij een zone in de buurt van de auto. Helaas hebben de grote parkeer apps (Yellowbrick, ParkMobile, etc) allemaal nog niet de tijd/zin gevonden om ondersteuning hiervoor in te bouwen, ook al ondersteunt CarPlay parkeer apps sinds iOS 14. De meeste van deze parkeer apps zijn ook erg brakke implementaties en stellen qua interface en gebruikersgemak weinig voor, dus de hoop op snelle ondersteuning voor CarPlay heb ik al snel opgegeven.

Maar gelukkig ben ik zelf mobile software engineer, met name voor het iOS/Mac platform! :) Dus gisteren heb ik een middagje lekker zitten knutselen aan een eigen parkeer app voor CarPlay die precies doet waar ik naar op zoek was. Zie hier het resultaat:

[Video: https://imgur.com/a/Ul8etVv]

De app maakt gebruik van de Yellowbrick service. Dit is geen officiële app van Yellowbrick, dus ik kan niet garanderen dat de app ook blijft functioneren. Om die reden kan ik de app natuurlijk ook niet in de AppStore plaatsen. Maar ik kan wel, mochten mensen daar interesse in hebben, wat TestFlight builds sturen zodat je ook kan parkeren via CarPlay! En wie weet ziet iemand van Yellowbrick de implementatie ook en kunnen ze de code overnemen om zelf in hun app te implementeren. :)

Laat vooral weten wat je ervan vind en stuur even een PB als je graag een build wil om zelf te gebruiken. Installatie gaat makkelijk via TestFlight van Apple via je iPhone.

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Wat cool! Daar heb je goed over nagedacht. Momenteel staat mijn auto bijna 100% stil anders had ik zeker een Testflight build willen testen. Maar kans dat ik nu ergens moet parkeren is zeer klein.

Als je toch graag testers wil hebben, kan ik in ieder geval kijken of hij in mijn auto ook werkt.

Signature van nature

• marti28
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 16:02
Sowieso vet! Wij zitten in Parkmobile en heb ze al vaker gevraagd dit te implementeren. Dus helaas kan ik niks met een test app. Maar hopelijk wordt het opgepikt.

Als eenofandere software maker dit zelf integreerd ga ik direct over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:03

Anthirian

In Trance We Trust

Ziet er tof uit! Ik ben op zoek naar een nieuwe auto en vond CarPlay toch nog een te dure grap, maar misschien moet ik het toch gaan overwegen op deze manier :P

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisUniOn
Anthirian schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 22:46:
Ziet er tof uit! Ik ben op zoek naar een nieuwe auto en vond CarPlay toch nog een te dure grap, maar misschien moet ik het toch gaan overwegen op deze manier :P
Haha, ik denk dat je het inderdaad niet overleeft zonder parkeren met CarPlay hoor! Is CarPlay trouwens echt zo duur bij jouw auto? Welke auto en model kijk je naar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 15-09 23:07
Flitsmeister heeft toch deze mogelijkheid en is CarPlay geïntegreerd. Ik gebruik het al een hele tijd en werkt perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennisUniOn
Incognitum schreef op zondag 3 januari 2021 @ 18:00:
Flitsmeister heeft toch deze mogelijkheid en is CarPlay geïntegreerd. Ik gebruik het al een hele tijd en werkt perfect.
Ook om mee te parkeren via CarPlay? Ik weet dat ze een CarPlay app hebben maar volgens mij alleen om mee te navigeren enzo. Bovendien ondersteunt Flitsmeister hier in de buurt helaas nog veel parkeerplaatsen niet.

Edit: Net even gekeken, maar kan niet parkeren via CarPlay hoor. Dat moet toch echt via m’n iPhone en dat is nu juist waar mijn ‘projectje’ voor dient 😉

[ Voor 15% gewijzigd door DennisUniOn op 03-01-2021 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milian
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15-09 10:05
Ik zou heel graag willen testen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vicros
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-06-2021
Even een brainfart over deze app. Is het ook mogelijk om op basis van je locatie een melding te geven dat je in een betaalde parkeerzone staat en vanuit daar dus automatisch (1 klik) de actie kan starten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 22:07
Belangrijkste is voor mij dat hij detecteert als je weggaat.
Dat er een melding is van "hey je bent weg van de zone, zet de parkeertransactie uit"

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15-09 20:26
Het zou tof zijn als je gewoon alle aanbieders erin zou zetten.

Nu nog een check als je de zone uitrijdt dat die ook de transactie stopt en je mag hem dan van mij betaald in de winkel zetten ;-)

Mocht je Parkmobile eraan toevoegen ontvang ik graag een TestFlight uitnodiging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennisUniOn
logix147 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 11:34:
Het zou tof zijn als je gewoon alle aanbieders erin zou zetten.

Nu nog een check als je de zone uitrijdt dat die ook de transactie stopt en je mag hem dan van mij betaald in de winkel zetten ;-)

Mocht je Parkmobile eraan toevoegen ontvang ik graag een TestFlight uitnodiging.
Thanks voor de feedback. Ik denk dat Parkmobile ondersteuning toevoegen niet eens gigantische veel werkt hoeft te zijn, maar ik kan verder erg weinig kanten op met de app vrees ik. Ik kan de app uiteraard niet in de App Store plaatsen, aangezien ik gebruik maak van de Yellowbrick en eventueel de Parkmobile API's, die niet openbaar zijn. Dus daar zullen ze niet erg blij mee zijn. Het was dus ook meer een proof of concept, iets voor mezelf om te gebruiken en eventueel voor mensen die ook Yellowbrick hebben. Hopelijk zien de bedrijven achter Yellowbrick, Parkmobile, Flitsmeister enzo dit en besluiten het gewoon zelf te implementeren! :) Stuur ze vooral een mail met het verzoek en een link naar dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15-09 20:26
DennisUniOn schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 12:50:
[...]

Thanks voor de feedback. Ik denk dat Parkmobile ondersteuning toevoegen niet eens gigantische veel werkt hoeft te zijn, maar ik kan verder erg weinig kanten op met de app vrees ik. Ik kan de app uiteraard niet in de App Store plaatsen, aangezien ik gebruik maak van de Yellowbrick en eventueel de Parkmobile API's, die niet openbaar zijn. Dus daar zullen ze niet erg blij mee zijn. Het was dus ook meer een proof of concept, iets voor mezelf om te gebruiken en eventueel voor mensen die ook Yellowbrick hebben. Hopelijk zien de bedrijven achter Yellowbrick, Parkmobile, Flitsmeister enzo dit en besluiten het gewoon zelf te implementeren! :) Stuur ze vooral een mail met het verzoek en een link naar dit topic.
FM probeert volgens mij een deel van de gemeenschap daar al andere partijen erin te krijgen maar die hebben onder water volgens mij geen belang bij derden partijen.

Ik verwacht idd ook niet dat het supercomplex is en dit zou eigenlijk standaard in CarPlay moeten zitten dus ik ga Apple wel voorzien van feedback en misschien dat je dat zelf ook kan doen:) ik zal in elk geval PM eens aan de jas trekken en MKB pas ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikciaran
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-02-2021
Hey Dennis, super man en helemaal mee eens dat het vreemd is dat wij dit nog niet gebouwd hebben.
Zou je zo'n CarPlay versie ook op basis van Parkmobile kunnen maken?
Dan zou ik die wel willen testen. ; )

Super

Groeten

Ciaran

Think Different....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisUniOn
ikciaran schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 16:37:
Hey Dennis, super man en helemaal mee eens dat het vreemd is dat wij dit nog niet gebouwd hebben.
Zou je zo'n CarPlay versie ook op basis van Parkmobile kunnen maken?
Dan zou ik die wel willen testen. ; )

Super

Groeten

Ciaran
Hoi Ciaran. Ik kan zeker de CarPlay app werkend maken met Parkmobile, maar ik zie niet echt een reden om hier op dit moment tijd en moeite in te steken. Zelf gebruik ik momenteel Yellowbrick, zij hebben geen CarPlay app, dus heb ik die zelf gemaakt. Aangezien ik gebruik maak van private API's zal het ook blijven bij een app die ik zelf gebruik en misschien wat vrienden/familie en mensen op dit forum. Ik kan simpelweg niet zomaar een app in de AppStore lanceren die gebruik maakt van private API's van derden. Ditzelfde geldt ook voor Parkmobile.

Ik heb het idee dat je bij Parkmobile werkt? Wellicht kun je daar ergens een balletje opgooien en de juiste mensen aansporen om ook (eindelijk) CarPlay te gaan ondersteunen, dan kunnen jullie de slogan 'De nr. 1 parkeerapp' (nog meer) waarmaken haha! :-) Ben ook bereid om te helpen om CarPlay ondersteuning in te bouwen, stuur maar een privebericht als je verder contact wilt.

Groetjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeebo
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
@DennisUniOn Lijkt me leuk :) Test graag eens mee!
Pagina: 1