Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Alg] Welke tools heb jij gemaakt? - deel IV Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 45 46 47 Laatste
Acties:

• Koenvh
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 00:54

Koenvh

Hier tekenen: ______

quote:
Wuzi schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 23:42:
Probeer een tweede route in te stellen, krijg continu deze melding.
[afbeelding]
Ik heb het probleem volgens mij gevonden en opgelost, als je 't nu nog eens zou kunnen testen :)
Tevens heb ik het algoritme verbeterd, en nog wat andere kleine wijzigingen doorgevoerd.

Waarom vandaag doen wat je morgen ook kunt uitstellen?

• twiss
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 12-03 23:36

Airborn OS

Een veilig (versleuteld) alternatief voor Google Docs :) (en ja "tool" is misschien een groot woord aangezien ik er nu n >= 2 jaar mee bezig ben)

Airborn OS, GitHub

• Harrie_
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Harrie_

🔴🔴🔴🔴🔴

quote:
m-designz schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 20:59:
Bij voorbaat excuses voor het ellenlange verhaal. Ik ben mijn bijdrage in sublimetekst gaan typen en het kwam uit op een nogal lang verhaal... zie hieronder:

[knip]

ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.
Zonder reële data is er natuurlijk niet te veel te zien... that said petje af voor de 'look & feel', het ziet er erg strak ook, vooral ook de management-tool d:)b

• RareAMV
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 07-02 09:38
Ik hoop dat dit geen problemen oplevert, maar mocht het zo zijn dat ik dit hier niet mag plaatsen, graag melden, dan haal ik het meteen weg ;) .

Dit is mijn huidige software projectje (volgens mij al eens eerder gepost), een simpele anime xdcc client voor dem weebs:

https://github.com/EldinZenderink/LittleWeeb

Ook beetje hardware matig aan het kloten geweest, een digitale spectrum audio analyzer (FFT en dat soort gedoe wordt gedaan op de computer, wat je ziet in dit filmpje is puur een "scherm" voor de FFT gebeuren) met de arduino uno, waarmee ik via 8 shift registers 192 ledjes aanstuur:

En ja, ik weet, sommige ledjes doen het niet, dacht eerst dat ze kapot waren, maar blijkt een losgeschoten kabeltje te zijn. Mr ik was zo klaar met het solderen dat ik daarmee maar tot morgen wacht :+ .

Ik denk ook dat ik iets verkeerd doe met de FFT berekeningen (nouja, FFT wordt voor mij gedaan, mr de frequency bins zullen wel niet helemaal kloppen).

Tis een simpel projectje an zich, maar ik blijf het toch gaaf vinden dat ik met 7 pinnen zoveel ledjes kan aansturen, en ik zou er nog veel meer aan kunnen knopen ;).

Oh, en, voor dat er geschreeuwd wordt dat dit geen echte FFT/spectrum visualizer is, ik heb een frequency sweep ergens halverwege het filmpje gedaan (vandaar dat ik zeg dat mn FFT berekeningen niet helemaal lekker lopen, maar toch redelijk in de buurt komen).

Binnenkort ga ik eens proberen of ik iets analoog kan regelen (had al een ideetje met een bult low/high pass filters en een bult ampjes, mr ik ben een noob eersteklas op electronica gebied, mrja, niet geschoten altijd mis :) )

• JapyDooge
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 22-03 23:49

JapyDooge

NoxiousPluK

Gemaakt is in dit geval een groot woord - maar ik heb het Primitives2D project voor XNA geport naar de moderne wereld: https://github.com/DoogeJ/MonoGame.Primitives2D

:)

• eiPionezero
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 23:45
Afgelopen vrijdag wilde ik met een paar mensen graag Kolonisten van Catan spelen. Er was echter een probleem: niemand had het spel. Gelukkig bleek Secret Hitler makkelijk uit te printen en zeker voor een volle avond vermaak te zorgen, maar voor een volgende keer heb ik een script bereid om zelf Catan te kunnen printen:
Python: catan.sh
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
#!/usr/bin/python

from __future__ import division
from random import shuffle
import sys
import getopt
import math

# ------------ functions ------------------------------------------------------
# cx, cy: center of tile
# r: radius of tile
def sheep(cx, cy, r):
    a = 0.24*r
    b = 0.18*r
    tmp = math.pi*2/6
    for i in range(6):
        print '<circle cx="%f" cy="%f" r="%f" fill="lightgrey"/>' % (cx + b*math.sin(tmp*i), cy + b*math.cos(tmp*i), a)

def wheat(cx, cy, r):
    a = 0.6*r
    b = 0.45*r
    c = 0.01*r
    for i in [0, 0.3*r, 0.6*r]:
        print '<path d="M %f %f A %f %f 0 0 1 %f %f A %f %f 0 0 1 %f %f Z" fill="lightgrey"/>' % (cx-c, cy+i, a, a, cx-c-b, cy+i-b, a, a, cx-c, cy+i)
        print '<path d="M %f %f A %f %f 0 0 1 %f %f A %f %f 0 0 1 %f %f Z" fill="lightgrey"/>' % (cx+c, cy+i, a, a, cx+c+b, cy+i-b, a, a, cx+c, cy+i)

def wood(cx, cy, r):
    a = 0.5*r
    b = 0.25*r
    c = 0.25*r
    d = 0.4*r
    e = 0.2*r
    print '<polygon fill="lightgrey" points="%f,%f %f,%f %f,%f"/>' % (cx, cy-a, cx-b, cy+a, cx+b, cy+a)
    print '<polygon fill="lightgrey" points="%f,%f %f,%f %f,%f"/>' % (cx-c, cy-d, cx-c-e, cy+d, cx-c+e, cy+d)
    print '<polygon fill="lightgrey" points="%f,%f %f,%f %f,%f"/>' % (cx+c, cy-d, cx+c-e, cy+d, cx+c+e, cy+d)

def stone(cx, cy, r):
    w = r
    h = 0.25*r
    k = 0.05*r
    print '<rect x="%f" y="%f" width="%f" height="%f" fill="lightgrey" stroke="white" stroke-width="%f"/>' % (cx-0.5*w, cy-1.5*h, 0.6*w, h, k)
    print '<rect x="%f" y="%f" width="%f" height="%f" fill="lightgrey" stroke="white" stroke-width="%f"/>' % (cx+0.1*w, cy-1.5*h, 0.4*w, h, k)
    print '<rect x="%f" y="%f" width="%f" height="%f" fill="lightgrey" stroke="white" stroke-width="%f"/>' % (cx-0.5*w, cy-h/2, 0.3*w, h, k)
    print '<rect x="%f" y="%f" width="%f" height="%f" fill="lightgrey" stroke="white" stroke-width="%f"/>' % (cx-0.2*w, cy-h/2, 0.7*w, h, k)
    print '<rect x="%f" y="%f" width="%f" height="%f" fill="lightgrey" stroke="white" stroke-width="%f"/>' % (cx-0.5*w, cy+h/2, 0.6*w, h, k)
    print '<rect x="%f" y="%f" width="%f" height="%f" fill="lightgrey" stroke="white" stroke-width="%f"/>' % (cx+0.1*w, cy+h/2, 0.4*w, h, k)

def ore(cx, cy, r):
    r *= 0.45
    print '<polygon fill="lightgrey" points="',
    tmp = math.pi*2/6
    for i in range(6):
        print '%f,%f' % (cx + r*math.sin(tmp*i), cy + r*math.cos(tmp*i)),
    print '"/>'

# sw: width of streets
# cw: width of cities
# o: tile type
# nr: tile number
def tile(cx, cy, r, sw, cw, o, nr):
    print '<polygon fill="white" stroke="black" stroke-width="%d" points="' % (sw+2),
    tmp = math.pi*2/6
    for i in range(6):
    print '"/>'
    for i in range(6):
        print '<circle cx="%f" cy="%f" r="%d" fill="white" stroke="black" stroke-width="1"/>' % (cx + r*math.sin(tmp*i), cy + r*math.cos(tmp*i), cw)
    if o == 1:
        sheep(cx, cy, r)
    if o == 2:
        wheat(cx, cy, r)
    if o == 3:
        wood(cx, cy, r)
    if o == 4:
        stone(cx, cy, r)
    if o == 5:
        ore(cx, cy, r)
    if nr > 0:
        sz = (9-abs(7-nr))/12*r
        print '<text x="%d" y="%d" text-anchor="middle" font-family="Calibri" font-size="%d">%d</text>' % (cx, cy+sz/2.54, sz, nr)

def streets(cx, cy, r, sw):
    print '<polygon fill-opacity="0.0" stroke="white" stroke-width="%d" points="' % (sw),
    tmp = math.pi*2/6
    for i in range(6):
    print '"/>'

# cx, cy: center of board
# td: distance between two tiles
# cw: width of cities
# a, b, c: board side lengths
# lt: list of tile types
# ln: list of tile numbers
# example with a=3, b=2 and c=3:
#   o a a o
#  b o o o b
# o o o o o o
#  c o o o c
#   c o o c
#    o o o
def board(cx, cy, z, sw, cw, a, b, c, lt, ln):
    sx = a/2
    sy = (b+(b+c))/3
    x = cx - z*sx
    y = cy - z*math.cos(math.pi/6)*sy
    li = 0
    for i in range(b+1):
        for j in range(a+1+i):
            tile(x+j*z, y, z/2/math.cos(math.pi/6), sw, cw, lt\[li], ln\[li])
            li += 1
        x -= z/2
        y += math.cos(math.pi/6)*z
    x += z
    for i in range(c):
        for j in range(b+a-i):
            tile(x+j*z, y, z/2/math.cos(math.pi/6), sw, cw, lt\[li], ln\[li])
            li += 1
        x += z/2
    x = cx - z*sx
    y = cy - z*math.cos(math.pi/6)*sy
    for i in range(b+1):
        for j in range(a+1+i):
            streets(x+j*z, y, z/2/math.cos(math.pi/6), sw)
            li += 1
        x -= z/2
    x += z
    for i in range(c):
        for j in range(b+a-i):
            streets(x+j*z, y, z/2/math.cos(math.pi/6), sw)
            li += 1
        x += z/2

# ------------ main -----------------------------------------------------------
# settings
width = 297
height = 210
size = 40
street = 4
city = 5
sizeA = 2
sizeB = 2
sizeC = 2
desert = 1
standard = True

# create and shuffle the tiles
tiles = int(round((sizeA+1+sizeA+sizeB)*sizeB/2 + sizeA+sizeB+1 + (sizeA+sizeB+sizeA+sizeB-sizeC+1)*sizeC/2))
lt = []
ln = []
for i in range(desert):
    lt += [-1]
    ln += [-1]
i = tiles - desert
t = 0
n = 8
while i > 0:
    lt += [t+1]
    ln += [n]
    t = (t+1)%5
    n = 14-n
    if n > 7:
        n += 1
    if n > 12:
        n = 8
    i -= 1
shuffle(lt)
if standard:
    tmp = lt.index(-1)
    lt[tmp], lt[int(tiles/2)] = lt[int(tiles/2)], lt[tmp]
shuffle(ln)
tmp = []
for i in range(tiles):
    if lt[i] < 0 and ln[i] > 0:
        tmp += [i]
for i in range(tiles):
    if ln[i] < 0 and lt[i] > 0:
        p = min(tmp)
        ln[i], ln[p] = ln[p], ln[i]
        tmp.remove(p)

# create svg
print '<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>'
print '<svg width="%dmm" height="%dmm" viewBox="0 0 %d %d" xmlns="http://www.w3.org/2000/svg" version="1.1">' % (width, height, width, height)
board(width/2, height/2, size, street, city, sizeA, sizeB, sizeC, lt, ln)
print '</svg>'

De output gaat nu naar stdout, run daarom op de volgende manier:
./catan.sh > out.svg

De SVG even printen, en gaan met die banaan. Hoewel, speelkaarten zijn hier nog niet, wellicht dat daar ooit nog een scriptje voor komt.
Onder #settings staan nog een stuk of wat parameters voor extra outputmogelijkheden.

Voorbeeldoutput voor standaardmap:

5-6 spelers:

Custom extra groot:

• pietje63
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 23-03 12:36
quote:
twiss schreef op zondag 26 november 2017 @ 09:53:

Airborn OS

Een veilig (versleuteld) alternatief voor Google Docs :) (en ja "tool" is misschien een groot woord aangezien ik er nu n >= 2 jaar mee bezig ben)

Airborn OS, GitHub

[afbeelding]
Indrukwekkend, technisch klinkt het zeer interessant, ziet er alleen wel jaren 90 uit.. Dat komt wellicht door de in verhouding grote iconen en ronde hoeken

pietje63 wijzigde deze reactie 30-11-2017 11:28 (6%)

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• twiss
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 12-03 23:36
quote:
pietje63 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 11:28:
[...]

Indrukwekkend, technisch klinkt het zeer interessant, ziet er alleen wel jaren 90 uit.. Dat komt wellicht door de in verhouding grote iconen en ronde hoeken
Bedankt voor de feedback. Ik was toevallig al aan de UI aan het werk (je was niet de enige met commentaar :)), maar ik heb het meegenomen. De nieuwe versie is nu live: https://www.airborn.io/demo

Ik hoop dat het een verbetering is :)

• tijzwa
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 19-03 00:18
Een tijdje geleden heb ik een projectje in elkaar gepruld wat misschien leuk is om te delen.
Een vriend van mij heeft zijn computer op de TV aangesloten. Hij baalde er van dat hij zijn muis zo slecht kon gebruiken en vond zo'n afstandsbediening met een 'knuppeltje' onhandig.

Ik heb een kleine C# applicatie geschreven. Deze applicatie verbind met een NodeJS websocket.
Vervolgens opent hij op zijn smartphone een webpagina waarop een HTML5 canvas weergegeven wordt.
Zodra je met je vinger over dit canvas beweegt, wordt de cursor op het scherm ook netjes verschoven.
Je hebt dus in principe je smartphone van 800 euro gedegradeerd tot een touchpad :')

Het is allemaal in een uurtje in elkaar gepruld dus geen hoogstaande code. Mocht iemand het grappig vinden, dan zal ik het wel ff delen.

• pietje63
quote:
tijzwa schreef op maandag 4 december 2017 @ 20:50:
Een tijdje geleden heb ik een projectje in elkaar gepruld wat misschien leuk is om te delen.
Een vriend van mij heeft zijn computer op de TV aangesloten. Hij baalde er van dat hij zijn muis zo slecht kon gebruiken en vond zo'n afstandsbediening met een 'knuppeltje' onhandig.

Ik heb een kleine C# applicatie geschreven. Deze applicatie verbind met een NodeJS websocket.
Vervolgens opent hij op zijn smartphone een webpagina waarop een HTML5 canvas weergegeven wordt.
Zodra je met je vinger over dit canvas beweegt, wordt de cursor op het scherm ook netjes verschoven.
Je hebt dus in principe je smartphone van 800 euro gedegradeerd tot een touchpad :')

Het is allemaal in een uurtje in elkaar gepruld dus geen hoogstaande code. Mocht iemand het grappig vinden, dan zal ik het wel ff delen.
Ik vind dit wel interessant klinken! Zelf heb ik een Android TV welke ook wat lastig te besturen als. Een vergelijkbare functie heb ik daarvoor nooit kunnen vinden.

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• __fred__
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23-03 17:09
quote:
alex3305 schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 13:31:
Bij Action hadden ze afgelopen week Kerstverlichting op Bluetooth in de aanbieding. Aangezien de feestdagen eraan komen is het natuurlijk leuk dat je gemakkelijk de verlichting aan en uit kunt zetten.
Allereerst heel veel dank, op basis van jouw post dezelfde lampjes gekocht en aan mijn eigen domoticasysteem gehangen. Werkt als een speer. Laatste probleem wat ik nog heb is dat de bluetooth module van het snoer elke paar dagen "crasht" en dan onbereikbaar is (ook voor de bijgeleverde app trouwens).

Is dat bij jou ook? Ik zat eraan te denken om anders nog een snoer of twee te kopen, maar het is vrij irritant om de stekker eruit te moeten halen en weer in te moeten pluggen om het geheel weer werkend te krijgen.

Nou kan ik er natuurlijk wel weer een geschakeld stopcontact voor zetten, maar dan schieten we het doel een beetje voorbij en kan ik net zo goed mijn traditionele snoertjes blijven gebruiken. De lichteffectjes zijn aardig, maar in de praktijk word je vrij snel gek van dat geflikker en staat ie constant bij ons ;-).

• alex3305
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 00:02
quote:
__fred__ schreef op maandag 11 december 2017 @ 10:26:
[...]

Allereerst heel veel dank, op basis van jouw post dezelfde lampjes gekocht en aan mijn eigen domoticasysteem gehangen. Werkt als een speer. Laatste probleem wat ik nog heb is dat de bluetooth module van het snoer elke paar dagen "crasht" en dan onbereikbaar is (ook voor de bijgeleverde app trouwens).

Is dat bij jou ook?
Bij de implementatie en testperiode heb ik inderdaad hetzelfde gedrag gezien. Zelfs al na een paar uur. Tevens aan een collega gevraagd en die heeft er na 3 dagen nog geen last van gehad. Stabiliteit en kwaliteitscontrole lijkt dus aardig te verschillen.
quote:
Ik zat eraan te denken om anders nog een snoer of twee te kopen, maar het is vrij irritant om de stekker eruit te moeten halen en weer in te moeten pluggen om het geheel weer werkend te krijgen.

Nou kan ik er natuurlijk wel weer een geschakeld stopcontact voor zetten, maar dan schieten we het doel een beetje voorbij en kan ik net zo goed mijn traditionele snoertjes blijven gebruiken.
Zelf hebben we twee snoeren met clusterverlichting hangen, in totaal dus meer dan 1100 lampjes. En zit het geheel op een stekkerdoos met een KlikAanKlikUit stekker. Het is inderdaad niet de meest ideale situatie, maar ik vertrouw eerlijk gezegd die Chinese BT modules niet helemaal. Tevens kun je zo ook nog andere verlichting erop aan sluiten.
quote:
De lichteffectjes zijn aardig, maar in de praktijk word je vrij snel gek van dat geflikker en staat ie constant bij ons ;-).
Hier idem. Wat ik wel doe is afhankelijk van de lichtsterkte in huis, de lichtsterkte van de boom schakelen en dat vind ik wel een aardig effect geven. Zo heb je door de dag heen een vergelijkbare lichtsterkte en dat vind ik wel een groot pluspunt van deze lampjes.

In het Domoticz topic heb ik tevens de Lua implementatie gepost, zodat je die ook makkelijk kunt integreren in Domoticz: alex3305 in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 3"

• __fred__
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23-03 17:09
quote:
alex3305 schreef op maandag 11 december 2017 @ 12:15:

Hier idem. Wat ik wel doe is afhankelijk van de lichtsterkte in huis, de lichtsterkte van de boom schakelen en dat vind ik wel een aardig effect geven. Zo heb je door de dag heen een vergelijkbare lichtsterkte en dat vind ik wel een groot pluspunt van deze lampjes.
Ow, dat dimmen naar gelang het moment op de dag is nog wel een leuk idee. Dat heb ik ook al met mijn normale woonkamerlicht, maar deze kan ik natuurlijk gewoon meenemen.
quote:
alex3305 schreef op maandag 11 december 2017 @ 12:15:

In het Domoticz topic heb ik tevens de Lua implementatie gepost, zodat je die ook makkelijk kunt integreren in Domoticz: alex3305 in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 3"
Ik doe OpenHab op Freebsd, dus daar heb ik niet zoveel aan ben ik bang. Heb het nu heel cheap van wat shell script aan elkaar hangen, maar het werkt ;-)

• RareAMV
Ben ik weer, voor een IoT opdracht voor college een paar ESPtjes besteld, moet er alleen nog een beetje mee leren werken.

Gebruik vaak discord, maar als ik een spelletje speel dan staat dat niet echt op de voorgrond, en ik heb geen geluid notificatie (vind ik soms behoorlijk irritant als je in meerdere groepen zit). Maar daardoor merk ik soms dat ik een heel gesprek soms mis, waar ik wel op in had willen springen :).

Ik had nog een oled schermpje liggen dus ik dacht: waarom niet het laatste bericht in channel X weergeven op dat schermpje, en vervolgens dat schermpje onder, boven, waar dan ook in de buurt van mijn scherm hangen (binnen zicht in de oog hoeken) zodat ik mogelijk wat sneller door heb als er iets plaats vind.

Dus "snel" (was nogal een gekut, ben totaal niet gewend om met ssl gedoe aan de slag te gaan en uit eindelijk bleek ik veel te moeilijk te doen, met daarbij mn hoofd er niet bij hebben heb ik gewoon enorm veel domme fouten gemaakt en over het hoofd gezien (hallo infinite while loop |:( )) een botje opgezet, geauthoriseerd in mijn discord "server" voor een project en een kanaal gekoppeld. Vervolgens wat moeilijk doen met authenticatie en de json uitpluizen, en vervolgens uitvogelen hoe ik een lang stuk text op de beperkte ruimte tover. Uiteindelijk is het best goed gelukt, maar er zitten nog wat losse eindjes aan (random crashes/reboots van de esp).

Hier een filmpje met mijn nederlands engels:

En hier de github als je het zelf wilt gebruiken/beter maken/uitbreiden:

https://github.com/EldinZenderink/DiscordESPNotify

Btw, dit kan natuurlijk mooier en veel beter geprogrammeerd worden, mr mn prioriteit lag in dit geval bij het werkend maken.

• CMG
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 17-01 21:37
2 dagen geleden een spelletje gemaakt (.NET; Windows 10). Werkte leuk, gisteren avond geport naar Android en gepublished: Google Play: Shades and Hues - a game of color gradients

Heb nog nooit eerder een App uitgebracht, dus ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Game is gratis; zitten ads in; maar is nog niet geactiveerd. Triggert als je een hint activeert (en dan een keer niet) of als je een nieuw spel start maar wel al moves gemaakt hebt (e.g. give up). Rond je de games gewoon af, krijg je nooit ads.

NKCSS - http://nkcss.com/nl/ - Projects http://www.nickkusters.com/

• ElCondor
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22-03 13:20

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

quote:
ElCondor schreef op vrijdag 6 maart 2015 @ 16:43:
Een 'eigen' implementatie gemaakt van een Comic reader, bruikbaar als API.

ComicCloud API

De bedoeling is dat je er met een gewone browser door heen kunt browsen zonder flash of SilverLight nodig te hebben. Het is nog een versie 0.1 dus ik moet en wil er nog het een en ander aan aanpassen. Er wordt nu aanspraak gedaan op lokale storage, dus ik wil ook netwerk paden in kunnen stellen. Daarnaast wordt nu de uitgepakte afbeelding ongeschaald over het net verstuurd, dat wil ik met extra parameters nog indikken.

Verder wil ik nog een pagina maken die de beschikbare comics opsomt (nu ben ik nog de enige die weet welke Comics er beschikbaar zijn).

De API ondersteund nu zowel cbr als cbz formats. Je kunt naar de volgende pagina door de page parameter op te hogen.

Disclaimer, de code voor het inlezen van de Comics heb ik geleend van ComicTool, een Silverlight comic browser.

8)
Ik had hier al eens een post over gemaakt. Ben de laatse maand druk bezig geweest met het opzetten van een MVC website die de API gebruikt om Comics te lezen. Deze is nu hier te vinden:
ComicReaderWeb
Het is op dit moment nog een MVC3 applicatie (ik ben development ergens in 2015 begonnen) welke ik van plan ben te porten naar een MVC5 site, zo snel als mogelijk. De site zou ook goed te bekijken moeten zijn op een mobile device.
Kan ik eindelijk mijn verzameling lezen onder weg! :)

Er blijven altijd dingen te doen zoals een betere layout voor de interface en wat functionaliteit die het bladeren vergemakkelijken. Maar ik heb zo goed en zo kwaad als het kan friendly URLs geïmplementeerd dus het ziet er al met al heel aardig uit, al zeg ik het zelf.

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• appendto
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 15-05-2018
Ik werd niet goed van de handmatige acties die ik moest verrichten om in Blender textures te bakken en vervolgens de objecten voor te bereiden voor een export naar Unity. Gelukkig kunnen we in Blender scripten. :)

De script is toegespitst op wat ik nodig heb maar met een paar kleine aanpassingen kan het uitgebreid worden. Ik hoop dat iemand er wat aan heeft.

Unify(Github repo: https://github.com/ninocamdzic/blender-scripts)
Select an object in object mode and run the script.

Position object to 0,0,0 and apply location.
Rotate object -90 deg around X axis and apply rotation (This is needed for Unity).
Bake texture(PNG, 2048 x 2048) and apply it to the object(Texture only).
Rotate object 90 deg around X axis(Rotation not applied).
Export to FBX with correct scale for Unity.

Edit 26-3-2018: De loop werkte niet correct en ik merkte dat het handiger was om eerst zelf het object wat je wil exporteren te selecteren en dan de script te runnen. Dit geeft je de mogelijkheid om nog de texture width & height aan te passen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
## Unify v0.1.0
## Copyright(c) Nino Camdzic 2018
##
## This script does the following:
## - Position object to 0,0,0 and apply rotation.
## - Rotate object -90 deg on X axis and apply rotation (This is needed for Unity).
## - Bake texture and apply it to the object.
## - Rotate object 90 deg on X axis(Rotation not applied).
## - Export to FBX with correct scale for Unity.

import bpy
import os
import math

# Constants
WORK_DIR = os.path.dirname(bpy.data.filepath)

def unify(obj, img_w, img_h):
    uvmap_name = 'UVBaked'

# Position the object to 0,0,0 and rotate the object -90 deg
    # on the X axis. This makes sure that our object is correctly positioned
    # and rotated for import into Unity.
    bpy.ops.object.mode_set(mode='OBJECT')
    bpy.data.objects[obj.name].location = (0.0, 0.0, 0.0)
    bpy.data.objects[obj.name].rotation_euler = (-(math.pi / 2), 0.0, 0.0)
    bpy.ops.object.transform_apply(location=True, rotation=True, scale=True)

# Create a new UV Map for baking.
    uv_tex = obj.data.uv_textures.new(uvmap_name)

# Make sure that 'camera icon' is set on our existing UV Map.
    obj.data.uv_textures.active.active_render = True

# Make sure the new UV Map is selected.
    obj.data.uv_textures.active = uv_tex

# Unwrap UV.
    bpy.ops.object.mode_set(mode='EDIT')
    bpy.ops.mesh.select_all(action='SELECT')
    bpy.ops.uv.smart_project(angle_limit=66.0, island_margin=0.0, user_area_weight=0.0, use_aspect=True, stretch_to_bounds=True)
    bpy.ops.mesh.select_all(action='DESELECT')
    bpy.ops.object.mode_set(mode='OBJECT')

# Create image for baking.
    new_img_name = obj.name

# Delete the image if it already exists.
    if new_img_name in bpy.data.images:
        bpy.data.images.remove(bpy.data.images[new_img_name])

img = bpy.data.images.new(new_img_name, img_w, img_h, alpha = 0)
    img.file_format = 'PNG'
    img.filepath = os.path.join(WORK_DIR, new_img_name + '.png')
    img.save()

# Apply image to UV faces:
    # We need to assign the image to each face of the UV.
    for uvface in obj.data.uv_textures.active.data:
        uvface.image = img

# Bake.
    bpy.context.scene.render.bake_type = 'TEXTURE'
    bpy.ops.object.bake_image()
    img.save()

# Remove all material slots from the current object.
    for i in range(len(obj.material_slots)):
        bpy.ops.object.material_slot_remove({'object': obj})

# Create new material and attach the baked texture to it.
    mat = bpy.data.materials.new(name=new_img_name)
    mat.specular_intensity = 0.0
    obj.data.materials.append(mat)

# Set baked texture as texture.
    tex = bpy.data.textures.new(new_img_name, 'IMAGE')
    tex.image = img
    bpy.data.materials[new_img_name].active_texture = tex

# Remove all UV Maps except the one we added from script.
    for i in range(len(obj.data.uv_textures)):
        # Select the next in line.
        obj.data.uv_textures.active_index = 0
        if(obj.data.uv_textures.active.name != uvmap_name):
            bpy.ops.mesh.uv_texture_remove()

# Set baked UV Map as active.
    uv_tex.active_render = True

# Rotate the object 90 deg but don't apply the rotation.
    bpy.data.objects[obj.name].rotation_euler = (math.pi / 2, 0.0, 0.0)

# Export as FBX.
    fbx_file = os.path.join(WORK_DIR, obj.name + '.fbx')
    bpy.ops.export_scene.fbx(filepath=fbx_file,
                             check_existing=False,
                             axis_forward='-Z',
                             axis_up='Y',
                             version='BIN7400',
                             use_selection=True,
                             global_scale=1.0,
                             apply_unit_scale=False,
                             object_types={'MESH'})
    return

# Export selected object.
unify(bpy.context.active_object, 2048, 2048)

appendto wijzigde deze reactie 26-03-2018 00:40 (7%)

• pietje63
Afgelopen tijd gewerkt aan twee tools die inmiddels zijn gekoppeld. De eerste helpt me om mijn wijvoorraad bij te houden (welke flessen heb ik, wanneer kun je ze het beste drinken, waarbij kun je ze het beste drinken). De tweede was in feite mijn samenvatting tijdens een laatste wijncursus. De koppeling is redelijk eenvoudig te bedenken (een Duitse wijn linkt naar de informatie over Duitsland).

Technieken / scripts
- In feite PHP sites met een jquery mobile schil; bij de voorraad site nog gebruik van Nativedroid Material design template
- Mysql (voorraad)
- JSON (samenvatting). Bewust voor een andere techniek gekozen voor het leereffect. Bijkomend voordeel is dat het (minimaal in theorie) eenvoudiger is om eea om te bouwen naar een app. Voor edits gebruik van Jsoneditor (voor de aantekeningen site)
- Jquery resize script voor foto's (voor de index van wijnen, zodat alles foto's dezelfde verhoudingen hebben)
- Google graphs (voor de statistieken)

wijnsite
https://tweakers.net/ext/f/b5MhhLsCaG44EqYYp3i6sQ5n/thumb.png
Startschem op iphone
https://tweakers.net/ext/f/zCoYXXpgdu1t0AC9aJpdASdX/thumb.png
Index wijnen
https://tweakers.net/ext/f/lEXEo2Rn83GrCU10NKJ58Dhr/thumb.png
Detail wijn
https://tweakers.net/ext/f/QzZootQvI3cEjBvwISaOod4m/thumb.png
Vanuit wijn naar samenvatting
https://tweakers.net/ext/f/2oJUmR0k11wSL0lqYVcETUP0/thumb.png
Statistieken
https://tweakers.net/ext/f/LHnaUhU2cSqEBMN4CJhn4Fu6/thumb.png
Filter binnen wijnen
https://tweakers.net/ext/f/Svi6kfLNIl899Fpf5OBAINUR/thumb.png
Menu vanuit wijn
https://tweakers.net/ext/f/16I0gE6yJPikFGvJ5z8nPYYF/thumb.png
>Nieuwe wijn toevoegen
https://tweakers.net/ext/f/NNwcC7Fz1bkv74jbV4V4BBrR/thumb.png
Samenvatting edit

Mocht er interesse zijn in de eerste tool, ik kan hier eventueel een gebruikersmodule inbouwen of de code cleanen en beschikbaar maken. De tweede tool lijkt me minder interessant (er zijn meer sites met vergelijkbare info en minder typefouten :))

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

quote:
pietje63 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 08:56:
Afgelopen tijd gewerkt aan twee tools die inmiddels zijn gekoppeld. De eerste helpt me om mijn wijvoorraad bij te houden (welke flessen heb ik, wanneer kun je ze het beste drinken, waarbij kun je ze het beste drinken). De tweede was in feite mijn samenvatting tijdens een laatste wijncursus. De koppeling is redelijk eenvoudig te bedenken (een Duitse wijn linkt naar de informatie over Duitsland).

Technieken / scripts
- In feite PHP sites met een jquery mobile schil; bij de voorraad site nog gebruik van Nativedroid Material design template
- Mysql (voorraad)
- JSON (samenvatting). Bewust voor een andere techniek gekozen voor het leereffect. Bijkomend voordeel is dat het (minimaal in theorie) eenvoudiger is om eea om te bouwen naar een app. Voor edits gebruik van Jsoneditor (voor de aantekeningen site)
- Jquery resize script voor foto's (voor de index van wijnen, zodat alles foto's dezelfde verhoudingen hebben)
- Google graphs (voor de statistieken)

wijnsite
[afbeelding]
Startschem op iphone
[afbeelding]
Index wijnen
[afbeelding]
Detail wijn
[afbeelding]
Vanuit wijn naar samenvatting
[afbeelding]
Statistieken
[afbeelding]
Filter binnen wijnen
[afbeelding]
Menu vanuit wijn
[afbeelding]
>Nieuwe wijn toevoegen
[afbeelding]
Samenvatting edit

Mocht er interesse zijn in de eerste tool, ik kan hier eventueel een gebruikersmodule inbouwen of de code cleanen en beschikbaar maken. De tweede tool lijkt me minder interessant (er zijn meer sites met vergelijkbare info en minder typefouten :))
Ben hier zeer beneiwud naar. Heb zelf ook rondgelopen met het idee om hier een DB voor te bouwen. Nooit aan toe gekomen echter.
Heb je alle informatie zelf verzameld of haal je dit op uit wikipedia of specifieke vinologie sites?
Zou je de source beschikbaar willen stellen?

• pietje63
quote:
ElCondor schreef op maandag 29 januari 2018 @ 09:07:
[...]

Ben hier zeer beneiwud naar. Heb zelf ook rondgelopen met het idee om hier een DB voor te bouwen. Nooit aan toe gekomen echter.
Heb je alle informatie zelf verzameld of haal je dit op uit wikipedia of specifieke vinologie sites?
Zou je de source beschikbaar willen stellen?
Ik verzameln de informatie zelf. In het begin getracht gebruik te maken van API's, maar dat leverde in de pratijk niet betere data op. Het bijhouden van de voorraad kost niet zoveel tijd (enkel de eerste keer vullen).

Source delen vind ik prima. Stuur me even een PM, dan kan ik je de source sturen. De source is niet van het niveau om publiek te zetten.. De link naar de samenvattingen kun je er eenvoudig zelf uithalen.

• TheFogOfWar1.w
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 16-02 15:49
Hallo,

Ik heb voor een project van school een feature geschreven die een agenda bestand(.ics) maakt met behulp van javascript en een rudimentaire frontend in plain html. Als jullie nog opmerkingen hebben of leuke ideeën hebben wil ik ze horen.

Nog een andere vraag heb ik zo mijn project goed op github gezet? Ik ben namelijk net begonnen met het opzetten van mijn portfolio.

https://github.com/TheFogOfWar1/CreateCalendarEvent

• Devilly
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online
quote:
Ik zie bijna dubbel op die pagina:
quote:
You should be be able to run this locally on your machine.

You should be able to run this locally on your machine.
:+

Meestal wordt er bij een project uitleg gegeven hoe het werkt/hoe je het lokaal draait. Dat nodigt ook meer uit om het te proberen.

• TheFogOfWar1.w
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 16-02 15:49
quote:
Devilly schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 20:36:
[...]

Ik zie bijna dubbel op die pagina:

[...]

:+

Meestal wordt er bij een project uitleg gegeven hoe het werkt/hoe je het lokaal draait. Dat nodigt ook meer uit om het te proberen.
Dat is inderdaad nog WIP.....

EDIT: 20:49
Kleine guide toegevoegd.

TheFogOfWar1.w wijzigde deze reactie 01-02-2018 20:50 (5%)

• wouterwouter2
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 23-03 14:36
Ik wilde graag een tool die voor me bijhield hoe vaak ik mijn vrienden, collega's en andere contacten spreek. En het liefst ook een tool die me herinnert wanneer ik iemand een lange tijd niet heb gesproken, en waar ik de vorige keer over had gesproken.

Na het eerst een prototype in Excel gemaakt te hebben, heb ik als uitdaging de tool in voor iOS in Swift geschreven. Na een aantal iteraties lijkt het best goed te werken. En nu wil ik t graag delen met jullie, en ben benieuwd wat jullie ervan vinden? Alle feedback is welkom!

Dit zijn de huidige functies:
- Herinneringen om je contacten te onderhouden (per contact)
- Beschrijf je contact moment om je vorige gesprekken te onthouden
- Verjaardag herinneringen
- Toevoegen van foto's of geluidsfragment
- Groepen, blijf in contact met oude collega's, sport groep, etc.
- Inspiratie voor gespreksonderwerpen

Momenteel alleen voor iOS (Nederlands/ Engels), bij veel interesse zal ik overwegen om ook Android development te leren. :D

Privacy: Contact data blijft op de telefoon, app heeft geen internetverbinding nodig.

AppStore Link: https://itunes.apple.com/...al/id1186696582?ls=1&mt=8

:*) :*)

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

🔴🔴🔴🔴🔴

@wouterwouter2

Interface en functionaliteit ziet er nice uit maar (en dat is een discussie van een andere orde) wat ik zie is eigenlijk een privé-CRM. Gaat dat niet erg ver?

• peverbeek
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 01-09-2018
Macronize, a macro builder, a mouse click and key press recorder.

Als uitdaging vond ik het leuk om een macro recorder en builder te maken, welke meerdere programma's / processen tegelijkertijd kan automatiseren. Zoals meeste van mijn projecten, is ook dit hobbyprojectje uit de hand gelopen qua grootte met dit als resultaat. Macronize is met AutoIt geprogrammeerd.

Om een indruk te krijgen van de mogelijkheden, kan je dit YouTube filmpje bekijken. Het geeft een voorbeeld van multi-program automation: Iets tekenen in Paint en daarna plaatsen in WordPad.

Ter info: De laatste jaren heb ik veel AutoIt gebruikt voor een aantal projecten, waarvan Peace (interface voor Equalizer APO) verreweg het grootste project is, meer dan een half miljoen downloads. Het geeft de mogelijkheden van AutoIt aan als programmeertaal en -tool.

peverbeek wijzigde deze reactie 09-02-2018 12:16 (15%)

• wouterwouter2
quote:
Harrie_ schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 10:44:
@wouterwouter2

Interface en functionaliteit ziet er nice uit maar (en dat is een discussie van een andere orde) wat ik zie is eigenlijk een privé-CRM. Gaat dat niet erg ver?
Bedankt! Een privé-CRM is een erg accurate omschrijving (y) . Heb je al eens iets soortgelijks gezien? Zou je het gebruiken?

• amphora
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 23-03 12:52

amphora

Online creatie

quote:
wouterwouter2 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 06:26:
[...]

Bedankt! Een privé-CRM is een erg accurate omschrijving (y) . Heb je al eens iets soortgelijks gezien? Zou je het gebruiken?
Beetje creepy om van vrienden dit soort dingen op te slaan. Zou het heel raar vinden als goede vrienden van mij zo'n app zouden gebruiken om gespreken met mij te loggen. Zakelijk kan ik me er nog iets bij voorstellen, maar privé? Nee

kruijk.nl fotografie, Fuji X-T3, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Osmo Mobile
nickdekruijk.nl Webdesign/dev, MacBook Pro 15" Retina

• Voutloos
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
Ik krijg ook uberhaupt niet meteen warme gevoelens bij de term CRM. Al was het maar omdat het als werk klinkt. ;)

Maar dit idee hoeft niet altijd creepy te zijn denk ik. Het is maar hoe je het toepast. Als je het meer als highlevel logboekje / dagboekje ziet, doet het niet veel engers dan dat je met een notebookje kan. Wat mij betreft wordt het pas creepy als je in te veel detail dingen vastlegt en vervelend/schadelijk voor relaties als je met dat soort logs gaat zwaaien. Dus dingen als "maar ik heb toen en toen genoteerd dat je écht beloofd had zus en zo voor mij te doen". Maar zo moet je ook niet uit een dagboekje citeren. :)

Voor wat betreft te veel detail en met ouwe koeien schermen: Hiermee ondermijn je 'white lies', welke bij een beetje sociale interactie mijns inziens belangrijk zijn. Je moet imo gewoon af en toe ergens onderuit kunnen komen puur omdat je een kutdag hebt, of met een kutsmoesje dat je kat de hik heeft. Als iemand altijd verzaakt is het een ander verhaal, maar als jij bij het eerste de beste smoesje van iemand met bewijs aan komt zetten hou je niet veel vrienden over.

Voutloos wijzigde deze reactie 10-02-2018 22:07 (26%)

Talkin.nl daily photoblog

• alwinuzz
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 18:38
quote:
CMG schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 16:10:
2 dagen geleden een spelletje gemaakt (.NET; Windows 10). Werkte leuk, gisteren avond geport naar Android en gepublished: Google Play: Shades and Hues - a game of color gradients

Heb nog nooit eerder een App uitgebracht, dus ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Game is gratis; zitten ads in; maar is nog niet geactiveerd. Triggert als je een hint activeert (en dan een keer niet) of als je een nieuw spel start maar wel al moves gemaakt hebt (e.g. give up). Rond je de games gewoon af, krijg je nooit ads.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Leuk gedaan! Net een paar levels gespeeld. Soms nog best moeilijk om te zien welke tegel je moet pakken :)

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

🔴🔴🔴🔴🔴

quote:
[...]

quote:
amphora schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 15:23:
[...]

Beetje creepy om van vrienden dit soort dingen op te slaan. Zou het heel raar vinden als goede vrienden van mij zo'n app zouden gebruiken om gespreken met mij te loggen. Zakelijk kan ik me er nog iets bij voorstellen, maar privé? Nee
Wat @amphora zegt. De term 'creepy' is misschien wat overdreven maar voor mij persoonlijk zou het niet veel toevoegen. Ik gebruikte bewust de term CRM omdat het mij daar erg aan deed denken; vanuit het werk zie ik daar ook echt de meerwaarde van in maar privé not so much. Feit is nu eenmaal dat persoonlijke relaties een soort van natuurlijk verloop hebben; sommige vriendschappen houden stand en anderen sterven een stille dood. Dat laatste heeft er vooral mee te maken dat je elkaar lang niet meer spreekt en e.e.a. in de vergetelheid raakt. Ik denk zelf dat ik gillend gek zou worden als ik dat soort connecties allemaal overeind moet houden.

• CMG
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 17-01 21:37
quote:
alwinuzz schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 22:25:
[...]

Leuk gedaan! Net een paar levels gespeeld. Soms nog best moeilijk om te zien welke tegel je moet pakken :)
Bedankt voor de feedback :)

Wil nog iets gaan maken dat je een kleine animatie krijgt die uitlegt hoe je moet spelen en nog een zooi andere ideeën, maar eerst eens tijd vinden om er aan te werken :)

NKCSS - http://nkcss.com/nl/ - Projects http://www.nickkusters.com/

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

quote:
wouterwouter2 schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 09:55:
Ik wilde graag een tool die voor me bijhield hoe vaak ik mijn vrienden, collega's en andere contacten spreek. En het liefst ook een tool die me herinnert wanneer ik iemand een lange tijd niet heb gesproken, en waar ik de vorige keer over had gesproken.

Na het eerst een prototype in Excel gemaakt te hebben, heb ik als uitdaging de tool in voor iOS in Swift geschreven. Na een aantal iteraties lijkt het best goed te werken. En nu wil ik t graag delen met jullie, en ben benieuwd wat jullie ervan vinden? Alle feedback is welkom!

Momenteel alleen voor iOS (Nederlands/ Engels), bij veel interesse zal ik overwegen om ook Android development te leren. :D

Privacy: Contact data blijft op de telefoon, app heeft geen internetverbinding nodig.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

BEst interessant dit. Wellicht kun je nog een integratie doen met FB en Twitter bijv. om de laatste posts en tweets van je contacten direct in hun "CRM-record" bij de hand te hebben. Dan wordt het pas écht stalken ;)

• Siebsel
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 21-03 17:09
Ik bezit Winddelen van de Windcentrale en wil deze beschikbaar hebben in mijn Home Assistant setup en in Influx, waar ook mijn slimme meter data heen gaat. Er is wel een publiekelijk toegankelijke API, maar geen handige tool om deze uit te lezen.

Windcentrale CLI en API Wrapper

M'n tooltje kan de API uitlezen van alle bekende molens en geeft de productie per winddeel terug (als je dus meerdere winddelen hebt, moet je deze zelf nog even vermenigvuldigen) en er zijn export mogelijkheden als JSON (je moet zelf de command output afvangen), Influx en CLI en ik heb een MQTT daemon toegevoegd die je, bijvoorbeeld via Supervisor, kan draaien en om de 5 seconden een MQTT message published. Daarnaast is het heel simpel om zelf andere 'exporters' te maken.

De source (en meer info) zijn te vinden op GitHub.

• psychodude
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 17:58
quote:
amphora schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 15:23:
[...]

Ach, het is maar net wat voor een naam je het beestje geeft. Ik heb van mensen wel eens oude dagboeken in mogen zien waarin ook hele contact momenten met vriendin tot in detail beschreven stonden. Je had er uiteraard geen media fragmenten bij. Maar de 'noodzaak' voor mensen om dit soort details in privésfeer vast te leggen? Dat is daarmee dus in ieder geval zeker niet nieuw.

@wouterwouter2 Qua design en voorgestelde concept zeker in interessant concept. Denk dat hier zeker een markt voor zou kunnen zijn. Android gebruiker hier, houd mij aanbevolen voor jezelf aanwenden van die Android skills ;).

• 4Real
  • Laatst online: 22-03 12:43
quote:
wouterwouter2 schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 09:55:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Interessant concept! Ik vind het idee van een persoonlijk CRM wel begrijpelijk. Voor grote delen heeft iedereen dat al, maar additionele informatie opslaan is dan een extratje er bij. Wil je iets toelichten over het datamodel wat je er bij gebruikt?

• TeamTechSupport
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 12-03 11:06

TeamTechSupport

Systeem en Netwerkbeheerder

Omdat ik regelmatig laptops in een CI/CMDB mag zetten voor mijn oude werkgever of moest controleren om deze te herstellen en deze niet altijd de keys onthield heb ik een tooltje gekregen vanuit een collega en deze verder uitgebreid om iets meer info te geven.
quote:
Pastabin
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
Option Explicit

Dim objshell,path,path2,DigitalID,Result,MyHostName,objWMIService,colSMBIOS,objSMBIOS
Set objshell = CreateObject("WScript.Shell") 
'Set registry key path 
Path = "HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\" 
Path2 = "HKLM\HARDWARE\DESCRIPTION\System\BIOS\"
'Registry key value 
DigitalID = objshell.RegRead(Path & "DigitalProductId")
'Get current computer name 
MyHostName = objshell.ExpandEnvironmentStrings("%ComputerName%")
Set objWMIService = GetObject("winmgmts:" _
    & "{impersonationLevel=impersonate}!\\" & MyHostName & "\root\cimv2")
Set colSMBIOS = objWMIService.ExecQuery _
    ("Select * from Win32_SystemEnclosure")
For Each objSMBIOS in colSMBIOS            
    SerialNumber = "Serial Number:  " & objSMBIOS.SerialNumber
Next
Dim ComputerName,ProductName,ProductID,ProductKey,ProductData,SerialNumber,PartNumber,ProductVersion1,ProductVersion2,ProductVersion3 
'Get ProductName, ProductID, ProductKey 
ComputerName = "Computer Name:  " & objshell.ExpandEnvironmentStrings("%ComputerName%") 
ProductName = "Product Name:    " & objshell.RegRead(Path & "ProductName") 
ProductVersion1 = "Vers. (build):   " & objshell.RegRead(Path & "ReleaseID")
ProductVersion2 = " (" & objshell.RegRead(Path & "CurrentBuild")
ProductVersion3 = "." & objshell.RegRead(Path & "UBR") & ")"
ProductID = "Product ID:    " & objshell.RegRead(Path & "ProductID") 
ProductKey = "Installed Key:    " & ConvertToKey(DigitalID) 

PartNumber = "Part Number:  " & objshell.RegRead(Path2 & "SystemSKU")
ProductData = ComputerName & vbNewLine & ProductName  & vbNewLine & ProductVersion1 & ProductVersion2 & ProductVersion3 & vbNewLine & ProductID  & vbNewLine & ProductKey & vbNewLine & SerialNumber & vbNewLine & PartNumber 
'Show messbox if save to a file  
If vbYes = MsgBox(ProductData  & vblf & vblf & "Save to a file?", vbYesNo + vbQuestion, "Back-up Windows Key Information") then 
   Save ProductData  
End If 

'Convert binary to chars 
Function ConvertToKey(Key) 
    Const KeyOffset = 52 
    Dim isWin8, Maps, i, j, Current, KeyOutput, Last, keypart1, insert 
    'Check if OS is Windows 8 
    isWin8 = (Key(66) \ 6) And 1 
    Key(66) = (Key(66) And &HF7) Or ((isWin8 And 2) * 4) 
    i = 24 
    Maps = "BCDFGHJKMPQRTVWXY2346789" 
    Do 
           Current= 0 
        j = 14 
        Do 
           Current = Current* 256 
           Current = Key(j + KeyOffset) + Current 
           Key(j + KeyOffset) = (Current \ 24) 
           Current=Current Mod 24 
            j = j -1 
        Loop While j >= 0 
        i = i -1 
        KeyOutput = Mid(Maps,Current+ 1, 1) & KeyOutput 
        Last = Current 
    Loop While i >= 0  

If (isWin8 = 1) Then 
        keypart1 = Mid(KeyOutput, 2, Last) 
        insert = "N" 
        KeyOutput = Replace(KeyOutput, keypart1, keypart1 & insert, 2, 1, 0) 
        If Last = 0 Then KeyOutput = insert & KeyOutput 
    End If     

ConvertToKey = Mid(KeyOutput, 1, 5) & "-" & Mid(KeyOutput, 6, 5) & "-" & Mid(KeyOutput, 11, 5) & "-" & Mid(KeyOutput, 16, 5) & "-" & Mid(KeyOutput, 21, 5) 

End Function 
'Save data to a file 
Function Save(Data) 
    Dim fso, fName, txt,objshell,UserName,ComputerName 
    Set objshell = CreateObject("wscript.shell") 
    'Get current user name  
    UserName = objshell.ExpandEnvironmentStrings("%UserName%") 
    'Get current computer name  
    ComputerName = objshell.ExpandEnvironmentStrings("%ComputerName%") 
    'Create a text file on desktop  
    fName = "C:\Users\" & UserName & "\Desktop\" & ComputerName & ".txt" 
    Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject") 
    Set txt = fso.CreateTextFile(fName) 
    txt.Writeline Data 
    txt.Close 
End Function

Bij het uitvoeren krijg je een pop-up met de computernaam, productversie die je hebt, welke versie en build, product ID, de key, het serienummer en het partnumber.
Partnumber & Serialnumber geven vrij vreemde resultaten zodra je een custom build PC hebt.

(eigen productkey even verwijderd voor iemand er met mijn Windows 10 vandoor gaat)

Hij kan nog iets korter en efficiënter, er wordt bijvoorbeeld 2X een ID voor eenzelfde waarde gevraagd voor computernaam.

Please consider the environment before posting on the internet.

• wouterwouter2
@amphora
Dat ligt eraan wat je ermee opslaat. Van je vrienden die je veel ziet heb je inderdaad de app niet nodig. Maar vrienden, familie, oude collega's die je niet vaak ziet is het handig om dingen op te schrijven. Bijvoorbeeld: Waar ze heen zijn geweest op vakantie, wat voor projecten ze doen op t werk, misschien hebben ze net een huis gekocht of zijn van plan om te verhuizen. Als je dan over een half jaar een herinnering krijgt, kun je tijdens t gesprek vragen hoe het met die dingen gaat.

@Voutloos
Helemaal mee eens!

@Harrie_
Mee eens. Vriendschappen verwateren als je geen contact onderhoud. En juist daarbij helpt deze app je. Het is bijvoorbeeld altijd goed om met oud-collega's in contact te blijven, ook al is het maar een keer per jaar, zodat je als je een nieuwe baan zoekt je je netwerk goed kunt gebruiken. Ook is het handiger als je bijvoorbeeld veel gereisd hebt en daar vrienden heb gemaakt, je weet nooit waar ze terecht komen en kunnen je dan rondleiden of een slaapplek aanbieden. Dat kan niet als je nooit het contact onderhoudt. Aangezien het op Facebook steeds lastiger wordt gemaakt om te zien wat je vrienden allemaal doen, is direct contact een stuk persoonlijker. Deze app helpt jou daarbij.

@ElCondor
Dankjewel! In een volgende versie wil ik inderdaad kijken naar meer gespreksinspiratie mogelijkheden. Bijvoorbeeld dat je kunt zien wat een persoon de laatste tijd heeft gedaan. Ook zou het mooi zijn als de app dan alvast een opzetje voor een email of bericht kan genereren. Zeker met behulp van AI moet dit mogelijk zijn. Facebook staat helaas geen toegang toe tot recente status updates of foto's. Maar Twitter, Instagram, LinkedIn wel.

@psychodude
Bedankt voor je reactie! Ik laat het je weten als er een Android versie komt.

@4Real
Bedankt voor je reactie! Wat bedoel je precies met het datamodel?
Momenteel moet alle data door de gebruiker zelf worden ingevoerd. Contactinfo komt uit de Contacten app van de telefoon. M.b.t. privacy, de app vereist geen internetverbinding en alle data blijft op de telefoon.

• 4Real
  • Laatst online: 22-03 12:43
quote:
wouterwouter2 schreef op zondag 25 februari 2018 @ 10:58:

@4Real
Bedankt voor je reactie! Wat bedoel je precies met het datamodel?
Momenteel moet alle data door de gebruiker zelf worden ingevoerd. Contactinfo komt uit de Contacten app van de telefoon. M.b.t. privacy, de app vereist geen internetverbinding en alle data blijft op de telefoon.
Hoe heb je je relaties binnen de verschillende entiteiten opgebouwd? Bijvoorbeeld, een persoon kan meerdere dienstverbanden hebben. Sla je dit soort informatie ook op in je app, en/of wat kan ik allemaal opslaan in de applicatie?

• huiz
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 21-03 19:09
quote:
[...]

Interessant idee, weet niet of ik het zou gebruiken. Misschien als je veel minder gegevens kunt invoeren, bijvoorbeeld alleen het laatste contactmoment. Meer dan genoeg om je te herinneren dat je even moet bellen/appen/mailen :) Dat vind ik zeker een goed idee.

Ooit heb ik eens gedacht aan een lijstje bijhouden wat mijn vrienden/gasten in hun koffie hebben (of thee drinken), als ze dan een keer langskomen kan het voor hen heel prettig zijn als je het "herinnerd" hebt. Persoonlijke aandacht dus. Maar uiteindelijk niks mee gedaan, teveel moeite. Een app had wel uitkomst gebracht, makkelijk in te voeren en te checken.

Al die overige gegevens is m.i. overkill en zorgt er alleen maar voor dat je redelijk autistisch gaat gedragen. Ik onthou vaak zelf wel waar we het de vorige keer over hadden en in de meeste gevallen weet mijn gesprekspartner het zelf al lang niet meer.

• Koenvh

Koenvh

https://play.asti.ga/img/logo-email.png

Astiga is een soort mix tussen Spotify en je eigen muziekserver; het is een muziekserver die je niet zelf hoeft te hosten. Je verbindt Astiga met je cloudopslag (Dropbox, OneDrive, FTP-server etc.), en dan kun je simpelweg de muziek streamen. De reden is dat ik muziek vanaf m'n TransIP Stack overal gemakkelijk wilde kunnen afspelen.

Ik ben er ongeveer een jaar geleden mee begonnen, en sinds de laatste statusupdate vier maanden geleden heb ik de back-end onderhanden genomen, en werkt alles (als het goed is) een stuk sneller. Daarnaast heb ik ondersteuning voor Subsonic toegevoegd, dus het is nu ook mogelijk om bijvoorbeeld de Subsonic app met Astiga te verbinden.

Mocht je 't willen proberen: https://asti.ga

Feedback is uiteraard welkom :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 21-03 15:09

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

quote:
Thanks man, deze ga ik zeker gebruiken in de toekomst.

• wouterwouter2
quote:
4Real schreef op maandag 26 februari 2018 @ 08:51:
[...]
Hoe heb je je relaties binnen de verschillende entiteiten opgebouwd? Bijvoorbeeld, een persoon kan meerdere dienstverbanden hebben. Sla je dit soort informatie ook op in je app, en/of wat kan ik allemaal opslaan in de applicatie?
De focus ligt op het bijhouden van gesprekken of ontmoetingen die je hebt gehad. Je kunt per persoon een moment opslaan met tekst, geluidsfragment, foto's. Verder kun je per persoon basis informatie opslaan zoals achtergrond info, familienamen, hoe en waar ontmoet, werk. Dit zijn allemaal tekstvelden dus is naar vrij gebruik in te vullen. Heeft een persoon meerdere dienstverbanden kun je meerdere regels toevoegen in het tekstveld. 8)

• DJMaze
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
In 2010 kwam ik op het gestoorde idee om een nieuw CMS te maken in PHP.
Eentje die van de ground-up anders werkt dan alle anderen.
Eentje die geen routing table nodig heeft.
Eentje die XML gebaseerd is (ja, XXE is dichtgetimmerd zover mogelijk).
Eentje die geen SQL bestanden gebruikt, maar XML voor migraties.

Even voor de evangelisten onder ons:
  • Nee, ik gebruik geen PSR https://xkcd.com/927/
  • Nee, ik gebruik geen frameworks van anderen (je mag ze wel toevoegen)
  • Nee, ik gebruik geen composer
  • Nee, ik gebruik geen bootstrap (doe je zelf maar)
Dankzij Zope's TAL werd mijn idee wel erg goed werkbaar.
Ik moest alleen alles zelf maken inclusief een compleet nieuwe WYSIWYG editor om om te kunnen gaan met TAL.

Nu 8 jaar verder (en wat ontwikkelaars versleten onderweg) ben ik voorlopig tevreden met het resultaat (en mijn klanten ook).
Dus, voor wie interesse heeft om eens te kijken: https://bitbucket.org/djmaze/poodle-wcms

Ja, documentatie moet er komen en ben ik mee bezig (tijd en maar 1 ontwikkelaar gaat niet goed samen, hahaha)

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +2Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 20:29
@DJMaze Ik snap dat jij na 8 jaar enthousiast bent, maar je post een link naar een beetje een dode bitbucket site. Er is niks, geen documentatie, geen screenshots, geen demo, helemaal niks! Ik was geïnteresseerd maar ben afgehaakt daarom.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
@sig69 ik begrijp je volkomen.

Demo is er niet omdat ik dan wat zeer krachtige onderdelen moet uitschakelen.
Als admin ben je gewoon een echte poweruser (je kan PHP code uitvoeren in pagina content).
Om je een complex voorbeeld te geven.
Je kan via de content editor WYSIWYG complexe HTML/XML/XSLT schrijven zoals in de voorbeelden op:
https://mhxsolutions.nl/poodle-wcms/tutorials/content
Of automatisch als PDF: https://mhxsolutions.nl/poodle-wcms/tutorials/content.pdf
Of automatisch als JSON: https://mhxsolutions.nl/poodle-wcms/tutorials/content.json

En dat ziet er dan zo uit in de admin

Voorbeeld van de agenda output: https://grill-zilla.com/agenda

Dat er geen documentatie is (en dus ook geen screenshots) zei ik al.

Op de bitbucket staat gewoon alle broncode (opensource) en de installatie handleiding.
Voor de technische tweaker is dit meer dan genoeg om zelf binnen een paar minuten lokaal een demo te draaien.
Het is ook niet bedoeld voor de simpele jan en alleman WordPress gebruiker om te installeren ;)

De simpele jan en alleman kan wel gewoon de content editor gebruiker als WYSIWYG zonder al die complexe TAL attributen.
En dat werkt gewoon omdat TAL niet (zoals Smarty, Blade of Twig) een soepzooitje maakt van de HTML in WYSIWYG modus.
En aangezien elke keer als je de data opslaat er een revisie van komt, kan bij het slopen een rollback worden gedaan naar een vorige versie van de inhoud.

DJMaze wijzigde deze reactie 30-03-2018 15:54 (50%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 20:29
Dat snap ik allemaal, het is alleen een beetje zonde zo. Stel ik ben op zoek naar een cms en ik kom per ongeluk op jouw bitbucket pagina (dat zal al bijna nooit gebeuren denk ik). Er staat niet eens een kleine beschrijving wat het is en wat het allemaal kan.

• ge-flopt
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 23-03 12:21

ge-flopt

Gezocht: (Zie ondertitel)

quote:
THX for pointing the obvious... ;)
Ik krijg het volgende issue als ik mijn transtorage(https) wil laten syncen:
The folder 'Music' could not be synced because an error occurred. Check whether your storage settings are correct. Error details: Protocol " https" not supported or disabled in libcurl EXITED WITH STATUS: 0
Volgens mij gaat webdav van transip niet over http heen.

Strips van Michel Vaillant (voor een leuk prijsje), mail me als je iets hebt!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

@ge-flopt Werkt nu wel als het goed is. Ik was op een plek vergeten de input te trimmen, en de server die je had ingevoerd was " https://..." in plaats van "https://..." :)

• appendto
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 15-05-2018
quote:
Sandor_Clegane schreef op zondag 4 maart 2018 @ 10:45:
[...]

Thanks man, deze ga ik zeker gebruiken in de toekomst.
Al even niet meer op de forum gekeken vandaar deze late reactie. Goed om te horen dat je er wat aan hebt. Ik heb inmiddels de script weer geupdated. Ik heb de for loop aan het einde eruit gehaald. Bij mij werkte die niet correct maar ik realiseerde me dat het handiger is om zelf het object wat je wil exporteren eerst te selecteren, texture width & height aan te passen (indien nodig) en dan de script te runnen. Ik heb hem ondertussen vaak gebruikt en ik moet zeggen dat het echt veel tijd bespaard. Let op hij baked alleen de Texture, geen normal, specular, etc. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• orf
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 01:23
quote:
DJMaze schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 22:50:
In 2010 kwam ik op het gestoorde idee om een nieuw CMS te maken in PHP.
Eentje die van de ground-up anders werkt dan alle anderen.
Eentje die geen routing table nodig heeft.
Eentje die XML gebaseerd is (ja, XXE is dichtgetimmerd zover mogelijk).
Eentje die geen SQL bestanden gebruikt, maar XML voor migraties.

Even voor de evangelisten onder ons:
  • Nee, ik gebruik geen PSR https://xkcd.com/927/
  • Nee, ik gebruik geen frameworks van anderen (je mag ze wel toevoegen)
  • Nee, ik gebruik geen composer
  • Nee, ik gebruik geen bootstrap (doe je zelf maar)
Dankzij Zope's TAL werd mijn idee wel erg goed werkbaar.
Ik moest alleen alles zelf maken inclusief een compleet nieuwe WYSIWYG editor om om te kunnen gaan met TAL.

Nu 8 jaar verder (en wat ontwikkelaars versleten onderweg) ben ik voorlopig tevreden met het resultaat (en mijn klanten ook).
Dus, voor wie interesse heeft om eens te kijken: https://bitbucket.org/djmaze/poodle-wcms

Ja, documentatie moet er komen en ben ik mee bezig (tijd en maar 1 ontwikkelaar gaat niet goed samen, hahaha)
Ik ben niet per se een purist, maar ik heb wel een aantal vragen. Niet om bijdehand te doen, maar ik ben oprecht benieuwd. Je benoemt best wat zaken in je post, maar post niet waarom je ervoor hebt gekozen om het op die manier te doen.
  • Waarom geen framework of componenten gebruikt? Symfony heeft hele mooie componenten die je direct kunt gebruiken. Met goede test coverage en omdat er veel mensen naar gekeken hebben minder bugs. Zie ik het goed dat er helemaal geen tests zijn geschreven?
  • Waarom geen composer? Dat maakt nu juist de PHP-wereld wat volwassener.
  • Waarom XML voor migraties in plaats van SQL? Ik kan me er bijna niets bij voorstellen wat het voordeel is. Heb je een eigen parser geschreven daarvoor en waarom?
Je schrijft dat dit ground-up anders werkt dan alle anderen. Waarom zou ik met dit CMS aan de slag moeten? Is dat omdat je TAL kunt gebruiken in de editor? Dat je daarmee je pagina's een beetje dynamisch opbouwt? Dat kan ik me van "vroeger" wel herinneren dat CMS Made Simple dat deed. Weliswaar niet met TAL, maar met tags binnen de HTML. Dat principe lijkt me ongeveer hetzelfde.

Ikzelf heb ook 2x een CMS gebouwd (2005 en 2008). In 2015 heb ik geprobeerd om twee stagiairs een nieuwe open source versie van dat CMS te laten schrijven, maar dat is niet gelukt; De versie uit 2008 draait nog steeds bij iets van 200 websites. Ik verklaar je dus niet direct voor gek. Dat CMS doet een dynamische pagina opbouw met zones; elke module kan met verschillende views in zones worden geplaatst door de beheerders. Dat lijkt me voor de gebruiker makkelijker en je hebt wat meer controle over wat er gebeurt.

• DJMaze
  • Niet online
quote:
orf schreef op maandag 26 maart 2018 @ 10:43:
Ik ben niet per se een purist, maar ik heb wel een aantal vragen. Niet om bijdehand te doen, maar ik ben oprecht benieuwd. Je benoemt best wat zaken in je post, maar post niet waarom je ervoor hebt gekozen om het op die manier te doen.
  1. Waarom geen framework of componenten gebruikt? Symfony heeft hele mooie componenten die je direct kunt gebruiken. Met goede test coverage en omdat er veel mensen naar gekeken hebben minder bugs.
  2. Zie ik het goed dat er helemaal geen tests zijn geschreven?
  3. Waarom geen composer? Dat maakt nu juist de PHP-wereld wat volwassener.
  4. Waarom XML voor migraties in plaats van SQL? Ik kan me er bijna niets bij voorstellen wat het voordeel is. Heb je een eigen parser geschreven daarvoor en waarom?
  1. Het systeem kan prima Symfony en andere libraries aan, zolang ze voldoen aan de standaard autoload regels van PHP (en er is een CamelCase loader). Veel mensen betekend niet persé minder bugs, meer mensen maken ook meer bugs (wie werkt maakt fouten). Meer mensen verzetten wel meer werk in korte tijd (daarom kost het mij 8 jaar). In het begin vond ik Symfony te traag en PSR.
  2. Er waren ooit tests, deze zijn alleen verloren gegaan
  3. Composer en Packagist werken niet goed met dit systeem. De "share/poodle" map kan namelijk in "/usr/local/lib/php" worden gezet als algemene shared library voor alle websites (net als PEAR). Zo heb ik dit ook op een hosting server ingericht. Ik hoef dan alleen /public in de public_html te zetten en bij een update zijn alle websites dus in 1x geupdatet (ja bij een fout liggen alle websites er uit, maar daarvoor is een test straat).
  4. Je definieert in de XML de database schema de parser vergelijkt dan elke tabel en kolom of ze bestaan en voegt deze toe als ze missen, en past ze aan als het formaat niet klopt (bijv. VARCHAR(32) verandert in VARCHAR(64)). Na 50 nieuwe versies heb ik dus niet 50 sql bestanden met migratie commando's. Bij nieuw/update hoef ik alleen maar de schema.xml te vergelijken.
    Er is ook een XSD voor
quote:
Je schrijft dat dit ground-up anders werkt dan alle anderen. Waarom zou ik met dit CMS aan de slag moeten? Is dat omdat je TAL kunt gebruiken in de editor? Dat je daarmee je pagina's een beetje dynamisch opbouwt? Dat kan ik me van "vroeger" wel herinneren dat CMS Made Simple dat deed. Weliswaar niet met TAL, maar met tags binnen de HTML. Dat principe lijkt me ongeveer hetzelfde.
Je moet er niet mee aan de slag, het mag ;)
Stel, je hebt een template systeem met dit:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
<table>
<tr>
{if isset($id)}
  <th>{$id}</h1>
{/if}
</tr>
</table>

Prop je dat in een WYSIWYG, dan verandert de browser (die HTML fixt) het in dit:
HTML:
1
2
3
4
5
{if isset($id)}{/if}<table>
<tr>
  <th>{$id}</h1>
</tr>
</table>

Met TAL gebeurt dat niet omdat het HTML/XML attributen zijn. Wel zo fijn.
HTML:
1
2
3
4
5
<table>
<tr>
  <th tal:condition="id" tal:content="id">0</h1>
</tr>
</table>

Omdat de template door een XML parser gaat, wordt gelijk gecontroleerd of de HTML/XML tags wel goed zijn.
Een junior developer leert dus om correcte HTML/XML te schrijven, omdat de foutmeldingen worden getoond.
Daarnaast kunnen dan gepersonaliseerde e-mails en nieuwsbrieven gewoon worden gemaakt als gewone content (met TAL voor de personalisering) en dan heb je in 1 klap de e-mail en een "toon in browser".
Dit werkte bij een zeilschool erg goed, de eigenaresse had in een handomdraai zelf de mailings gemaakt en aangepast, ik hoefde niet te ondersteunen.
quote:
Ikzelf heb ook 2x een CMS gebouwd (2005 en 2008). In 2015 heb ik geprobeerd om twee stagiairs een nieuwe open source versie van dat CMS te laten schrijven, maar dat is niet gelukt; De versie uit 2008 draait nog steeds bij iets van 200 websites. Ik verklaar je dus niet direct voor gek. Dat CMS doet een dynamische pagina opbouw met zones; elke module kan met verschillende views in zones worden geplaatst door de beheerders. Dat lijkt me voor de gebruiker makkelijker en je hebt wat meer controle over wat er gebeurt.
Hahaha, gelijk heb je en dan weet je ook hoeveel werk het is.
Zones, blokken, etc. heb ik ook mee gewerkt. Werkt leuk en is inderdaad ook geschikt.
Ik liep alleen bij een vorige baan vast met zo'n systeem vanwege de complexe eye-catching designs.
Dan bleek dit beter te werken. Nadeel hierbij is dus wel dat het iets lastiger is voor klanten om even zones/blokken te plakken.
Ik los dit gedeeltelijk op met page layouts, als je een layout maakt kan je die optioneel om de content body plaatsen. Men hoeft dan niet bij elke pagina opnieuw de zelfde blokken te maken. Dit doe je 1x.

• Yarisken
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 18:30
quote:

Euhm ik heb hier wel enorm interesse in. Ik zit met een nuc windows7 aangesloten op tv en bedienen met de smartphone zou wel super zijn.

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

🔴🔴🔴🔴🔴

quote:

quote:
Yarisken schreef op maandag 26 maart 2018 @ 20:09:

Euhm ik heb hier wel enorm interesse in. Ik zit met een nuc windows7 aangesloten op tv en bedienen met de smartphone zou wel super zijn.
Same here!

• Chicken88
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 01:51
quote:
AlexFL schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 02:11:
Een firefox extensie zou ook welkom zijn!
't heeft even geduurd maar hier is ie dan.

https://addons.mozilla.or...n/tweakers-topic-watcher/

Vragen/opmerkingen hoor ik graag. :)

ps: en Hier nog even een linkje naar de Crome Extensie: https://chrome.google.com...anhjofnadklnklniniganmihg

Tweakers Topic Watcher | Hacker News Watcher

• Tk55
  • Registratie: april 2009
  • Niet online
Waarschijnlijk gaan jullie hier allemaal nooit wat aan hebben, maar het leek me toch leuk om hier te delen.

Wij gebruiken op het werk de website https://eboekhouden.nl om uren in te vullen. Nou is dit niet echt een prettige website in gebruik, dus daar wilde ik iets aan doen. Aangezien wij als ontwikkelaars toch veel in de command line zitten was dé oplossing natuurlijk een cli. En zo geschiedde.

https://github.com/timotk/eboekhouden
Geschreven in Python met click, pandas, BeautifulSoup, requests, tabulate, dateparser

Mogelijkheden:
  • Uren (van deze maand) bekijken
  • Projecten bekijken
  • Uren toevoegen
  • Uren verwijderen
  • Username/Wachtwoord opslaan in systeem keyring

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
$ ebh --help
Usage: ebh [OPTIONS] COMMAND [ARGS]...

eboekhouden.nl from the command line

Options:
  --help  Show this message and exit.

Commands:
  add       Add hours for a given date.
  list      Show hours for this month.
  projects  List available projects.
  remove    Remove hours for a given id.
  setup     Store credentials in system keyring.

Uren toevoegen:
code:
1
2
$ ebh add 4 tomorrow
Adding 4.0 hours for 2018-03-30 to "Your Default Project"...

Tk55 wijzigde deze reactie 29-03-2018 10:10 (5%)

• DJMaze
  • Niet online
quote:
Min streepje vergeten?
quote:
An error occurred during a connection to eboekhouden.nl. SSL peer has no certificate for the requested DNS name. Error code: SSL_ERROR_UNRECOGNIZED_NAME_ALERT

• Tk55
  • Niet online
quote:
DJMaze schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 16:02:
[...]

Min streepje vergeten?

[...]
Vreemd, ik zag ook 1 keer een error, maar daarna redirect ie...

• Sangroid
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online

Sangroid

SjoebieDoowah.

quote:
Chicken88 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 09:06:
[...]

ps: en Hier nog even een linkje naar de Crome Extensie: https://chrome.google.com...anhjofnadklnklniniganmihg
Toppertje, erg handig!

Toch nog een vraag, kan je een optie toevoegen: Open in huidige venster/Open in nieuw venster?

Ik zou het handiger vinden als er niet voor elk topic een nieuw venster geopend wordt. 8)

En: "Toon 'toevoegen' knop onder aan elk topic", ik zie niks in Chrome (onderaan een topic?)

Sangroid wijzigde deze reactie 31-03-2018 12:30 (23%)

• Chicken88
quote:
Sangroid schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 22:55:
[...]

Toppertje, erg handig!

Toch nog een vraag, kan je een optie toevoegen: Open in huidige venster/Open in nieuw venster?

Ik zou het handiger vinden als er niet voor elk topic een nieuw venster geopend wordt. 8)

En: "Toon 'toevoegen' knop onder aan elk topic", ik zie niks in Chrome (onderaan een topic?)
Bedankt! :)

En ik heb de optie toegevoegd om in het huidige tabblad te kunnen openen. Thanks voor de input.

En als het goed is moet je de knop toch echt zien... (als het topic tenminste nog niet heb toegevoegd aan de watcher)

• Sangroid
  • Niet online

Sangroid

SjoebieDoowah.

quote:
Chicken88 schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 14:58:
[...]

En ik heb de optie toegevoegd om in het huidige tabblad te kunnen openen. Thanks voor de input.

En als het goed is moet je de knop toch echt zien... (als het topic tenminste nog niet heb toegevoegd aan de watcher)
Super, waren alle ontwikkelaars maar zo snel... ;) (ben er zelf ook 1)

Ik wilde net reageren dat ik nu inderdaad wel een knopje onderaan zag staan (inderdaad bij een topic die ik nog _niet_ had toegevoegd...)

Dus, helemaal TOP!

(ah, en het radartje (ook nieuw?) wiebelt!)

Sangroid wijzigde deze reactie 31-03-2018 16:34 (3%)

• Chicken88
quote:
Sangroid schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 16:33:
[...]

Super, waren alle ontwikkelaars maar zo snel... ;) (ben er zelf ook 1)

Ik wilde net reageren dat ik nu inderdaad wel een knopje onderaan zag staan (inderdaad bij een topic die ik nog _niet_ had toegevoegd...)

Dus, helemaal TOP!

(ah, en het radartje (ook nieuw?) wiebelt!)
Thanks again ;)

Dat bewegende radartje heb ik poos terug een keer ingebouwd maar was nog niet gepubliceerd.
Maar dat ie wiebelt kan niet de bedoeling zijn, dus heb ik die (nutteloze) effecten er weer uit gesloopt. :)

• Sangroid
  • Niet online

Sangroid

SjoebieDoowah.

quote:
Chicken88 schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 18:22:
[...]

Thanks again ;)

Dat bewegende radartje heb ik poos terug een keer ingebouwd maar was nog niet gepubliceerd.
Maar dat ie wiebelt kan niet de bedoeling zijn, dus heb ik die (nutteloze) effecten er weer uit gesloopt. :)
Wiebelt... ik bedoel draaien... Vind ik wel leuk. *O* -O-

• Chicken88
quote:
Sangroid schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 18:23:
[...]

Wiebelt... ik bedoel draaien... Vind ik wel leuk. *O* -O-
ok, heb de laaste publicatie terug 'gedraaid'. :)

• raptorix
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 21-03 15:44
quote:
Allemaal leuk en aardig, maar mensen die zelf een CMS gaan ontwikkelen zijn wat mij betreft niet helemaal goed bij hun hoofd tenzij je het als een serieuze opzet ziet als Opensource project met een volwaardige marktdekking. Ik vraag me af in hoeverre je de support regelt op alle klanten waar dit op uitgerolt is......

Misschien komt dit als een aanval op jou over, begrijp me goed, dat is niet de strekking van mijn verhaal, ook ik heb wel eens een CMS gemaakt dus ik weet waar je over praat, en met 20 jaar CMS implementaties denk ik ook dat ik enig recht van spreken heb.

Er zijn tegenwoordig genoeg CMSen die dermate als een framework werken dat je totaal vrijgelaten word, maar goed dat is weer een beetje offtopic.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
@raptorix het is geen aanval hoor, ik doe dit al 22 jaar.
En met jouw 20 jaar ervaring zat je in 1998 ook vast te klooien met cgi scripts en perl :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 23-03 12:52

amphora

Online creatie

Ik heb ook al 20 jaar m'n eigen cms. De laatste 3 jaar overigens gebaseerd op Laravel en de laatste versie die ik sinds een paar maanden in gebruik heb is eigenlijk niet meer dan een content editor / admin panel voor je Models. De site zelf bouw ik altijd op maat met standaard laravel packages en jquery en staat volledig los van het cms. (Mijn filosofie is dat cms database moet vullen en frontend leest het uit, cms moet design onafhankelijk zijn en daarom gebruik ik geen standaard meuk als WordPress of drupal)

kruijk.nl fotografie, Fuji X-T3, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Osmo Mobile
nickdekruijk.nl Webdesign/dev, MacBook Pro 15" Retina

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AlexFL
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 04:00
quote:
[...]

Werkt als een trein! Super!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
@amphora ik wilde eigenlijk reageren op zijn "volwaardige marktdekking" door een heel dialoog te houden over dat veel mensen/bedrijven hun eigen CMS bouwen (closed en opensource al dan niet met libraries).
Maar jij (en anderen) vertellen dit al, dus hoefde ik er geen tijd aan te verspillen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• raptorix
quote:
amphora schreef op zondag 1 april 2018 @ 10:57:
Ik heb ook al 20 jaar m'n eigen cms. De laatste 3 jaar overigens gebaseerd op Laravel en de laatste versie die ik sinds een paar maanden in gebruik heb is eigenlijk niet meer dan een content editor / admin panel voor je Models. De site zelf bouw ik altijd op maat met standaard laravel packages en jquery en staat volledig los van het cms. (Mijn filosofie is dat cms database moet vullen en frontend leest het uit, cms moet design onafhankelijk zijn en daarom gebruik ik geen standaard meuk als WordPress of drupal)
Uiteraard, en die zijn er gewoon, en goed, en opensource.
Zelf werk ik al jaartje of 10 met Umbraco en dat leent zich daar perfect voor.

• AlexFL
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 04:00
quote:
Chicken88 schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 14:58:
[...]

Ik zou eigenlijk een knopje om met 1 klik alle topics met nieuwe berichten te openen wel kunnen waarderen :P

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

quote:
[...]

Prachtige add-in. Alleen zou het verwijderen van topics iets makkelijker kunnen, naar mijn idee. Gewoon met een knopje in de main interface? Verder: Ajeto Buurman!

• Denzo
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 21-03 23:03
Sinds kort zijn wij bij ons op het werk voor de kleine simpele websites overgestapt van Wordpress naar Blockwise, een WYSIWYG static site generator tool. De hosting verloopt (indien je automatisch wil kunnen publishen) via hun. Dat is opzich prima, maar zelf beschikken we graag ook over backups van deze sites, maar dit bieden ze (nog niet) aan.

Daarom heb ik het volgende commandline tooltje gemaakt: blockwise-dl. Blockwise-dl maakt gebruik van de 'download website' functionaliteit op de back-end pagina om een backup van de website te downloaden.

Er is support voor een verscheidenheid aan parameters, om websites te kunnen downloaden op basis van bijvb. domeinnaam, website ID of backend-URL. Ook is er een flag om alle websites in een keer te downloaden, zodat er een eenvoudige backup cronjob aangemaakt kan worden.

Hoewel ik er normaliter gesproken nooit in code, heb ik gekozen voor Python 3 i.c.m. met MechanicalSoup voor het inloggen op de back-end en het parsen van de HTML. Als iemand feedback heeft, hoor ik het graag :)

• BlackHawkDesign
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 20-03 12:28
Hi,

Ik ben er een tijd mee bezig geweest, maar daar is hij dan: Een programma waarmee je een slimme meter kan uitlezen en je verbruik wordt opgeslagen. Een impressie:

Gebruikte technieken:
  • Python
  • Django
  • Docker
Github: https://github.com/maarten-kieft/ASMP

Ik ben nog op zoek naar wat nieuwe inspiratie & testers. Dus als je zin hebt ;)

BlackHawkDesign wijzigde deze reactie 09-04-2018 20:46 (3%)

• CyberJack
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 21:59
quote:
BlackHawkDesign schreef op maandag 9 april 2018 @ 20:43:
Hi,

Ik ben er een tijd mee bezig geweest, maar daar is hij dan: Een programma waarmee je een slimme meter kan uitlezen en je verbruik wordt opgeslagen. Een impressie:

[afbeelding]

[afbeelding]

Gebruikte technieken:
  • Python
  • Django
  • Docker
Github: https://github.com/maarten-kieft/ASMP

Ik ben nog op zoek naar wat nieuwe inspiratie & testers. Dus als je zin hebt ;)
Ziet er qua screenhosts netjes uit. In de source staat wel al een gevulde db.sqlite3 file (+/-28 mb). Wordt deze gereset tijdens installatie? Is de database makkelijk aan te passen, want ik twijfel of sqlite voor de hoeveelheid records geschikt is.

Dit heb ik nu met een Pi en een (niet op de pi draaiende) MySql database, maar verder nog geen interface of iets dergelijks. Mijn meter dumpt iedere 10 seconden een data dump welke direct in de database wordt opgeslagen. Nu heeft deze een tijdje niet geod gelopen (ik zie net dat deze sinds eind januari niet meer draait :'( ), maar goed, toch bevat de raw tabel sinds 25-05-2017 iets meer dan 2 miljoen raw records (dus de ruwe electriciteit en gas dump). Vandaar de vraag of de database engine aan te passen is :)

Mijn idee is om de RabbitMQ in te gaan zetten voor het vergaren van de data. Mocht de database server een keer niet beschikbaar zijn wordt een queue opgebouwd. Natuurlijk moet ik ook een stukje monitoring toevoegen (shame).

CyberJack wijzigde deze reactie 09-04-2018 21:38 (6%)

• BlackHawkDesign
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 20-03 12:28
quote:
CyberJack schreef op maandag 9 april 2018 @ 21:08:
[...]

Ziet er qua screenhosts netjes uit. In de source staat wel al een gevulde db.sqlite3 file (+/-28 mb). Wordt deze gereset tijdens installatie? Is de database makkelijk aan te passen, want ik twijfel of sqlite voor de hoeveelheid records geschikt is.
Bedankt :) :) Ja dat is meer om te testen. Op het moment dat hij voor het eerst opstart plaatst hij een lege db. Dat is de db_clean bestand diie er naast staat. Daarnaast shrinkt sqllite niet automatisch terug als je alle data verwijdert. Maar om het data probleem op te lossen wordt alle ruwe data na x periode weggegooid. Alle data wordt geaggregeerd tot 1 meeting per uur. Dan kan je vrij lang volhouden. Maar je kan idd een andere engine er achter zetten. Django bied ondersteuning voor allerlei engines. Een simpele config aanpassing dus.

BlackHawkDesign wijzigde deze reactie 09-04-2018 22:40 (7%)

• Cannonballl
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 20-03 08:58
Ik ben recentelijk begonnen met https://ploi.io, project was eerst alleen voor privé bedoelt, maar toen kwam er aardig wat collega-programmeurs met flinke interesse in deze tool, dat ik hem publiekelijk heb gemaakt.

Het is een deploy tool wat lijkt op Forge van Laravel, maar dan goedkoper en wat meer/andere features. Ik heb het zelf geschreven in Laravel 5.6 en voor de frontend veel VueJS i.c.m sockets van laravel-echo-server.

Het maakt het live zetten van je website erg gemakkelijk en snel, ik ben erg opzoek naar feedback van gebruikers gezien ik het wel degelijk wil gaan vermarkten, maar ik ben echt geen marketeer. (Verworven backend developer..)

Ik hoor graag van jullie! :)

• _Moe_
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 16-03 17:45
@Cannonballl Ziet er netjes uit! Zal het een van de dagen eens uitproberen.

RTFM!

• Denzo
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 21-03 23:03
quote:
Cannonballl schreef op donderdag 12 april 2018 @ 13:31:
Ik ben recentelijk begonnen met https://ploi.io, project was eerst alleen voor privé bedoelt, maar toen kwam er aardig wat collega-programmeurs met flinke interesse in deze tool, dat ik hem publiekelijk heb gemaakt.

Het is een deploy tool wat lijkt op Forge van Laravel, maar dan goedkoper en wat meer/andere features. Ik heb het zelf geschreven in Laravel 5.6 en voor de frontend veel VueJS i.c.m sockets van laravel-echo-server.

Het maakt het live zetten van je website erg gemakkelijk en snel, ik ben erg opzoek naar feedback van gebruikers gezien ik het wel degelijk wil gaan vermarkten, maar ik ben echt geen marketeer. (Verworven backend developer..)

Tof! Misschien TransIP als provider dezelfde integratie geven als DigitalOcean? Wat me ook heel vet zou lijken is om het toevoegen van een nieuwe site/repo aan een server via een API te kunnen doen. Ik ben zelf namelijk bezig met een project om (statische) sites volledig geautomatiseerd te kunnen deployen, dus als de initiële configuratie van een nieuwe site te scripten is, zou dat ideaal zijn _/-\o_

Denzo wijzigde deze reactie 12-04-2018 23:38 (14%)

• Cannonballl
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 20-03 08:58
quote:
_Moe_ schreef op donderdag 12 april 2018 @ 14:09:
@Cannonballl Ziet er netjes uit! Zal het een van de dagen eens uitproberen.
Thanks! Let me know! :)
quote:
Denzo schreef op donderdag 12 april 2018 @ 23:35:
[...]

Tof! Misschien TransIP als provider dezelfde integratie geven als DigitalOcean? Wat me ook heel vet zou lijken is om het toevoegen van een nieuwe site/repo aan een server via een API te kunnen doen. Ik ben zelf namelijk bezig met een project om (statische) sites volledig geautomatiseerd te kunnen deployen, dus als de initiële configuratie van een nieuwe site te scripten is, zou dat ideaal zijn _/-\o_
Goed idee! Ik ga even inzien of ik makkelijk TransIP kan gaan toevoegen :) Alle ideeën zijn alsnog welkom :)

• Hiroj
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 21-03 15:45
quote:

Gaaf! Ik ga het zeker op korte termijn eens proberen. Zijn jullie van plan om op korte termijn ook support voor Debian en CentOS toe te voegen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• raptorix
quote:

Ziet er strak uit, maar waar in de markt positioneer je je?
Het lijkt me dat dit soort tooling er al lang en breed is....
Waar wellicht een markt voor is, is dat je een handige integratie met Azure/AWS doet waarbij je automatisch servers op en afspint, dat kan nu ook al met veel tools, maar dat moet je vaak nog wel zelf inregelen.

• cyberde
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
quote:
[...]

Al enige tijd in gebruik, heerlijke plugin alleen loop tegen een dingetje aan, even een screencastje gemaakt: https://imgur.com/a/uDKSSjo

Bij het openen gebeurd het heel vaak dat de bovenste helft wegvalt (je ziet het een paar keer in de video).

bluewalk.net

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

🔴🔴🔴🔴🔴

@BlackHawkDesign ziet er goed uit! Hoe verbind dat ding zich met een slimme meter eigenlijk? Ik heb er zelf een hangen maar ik wist niet dat ik zelf bij die data kon?

• Matis
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 20:48

Matis

Rubber Rocket

quote:
Harrie_ schreef op donderdag 26 april 2018 @ 14:34:
@BlackHawkDesign ziet er goed uit! Hoe verbind dat ding zich met een slimme meter eigenlijk? Ik heb er zelf een hangen maar ik wist niet dat ik zelf bij die data kon?
Zoek maar eens op P1 poort icm slimme meter.

Ikzelf heb het ook. Is gewoon een seriële bus, die iedere zoveel seconden zijn status uitspuugt.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chicken88
quote:
cyberde schreef op donderdag 26 april 2018 @ 14:18:
[...]

Al enige tijd in gebruik, heerlijke plugin alleen loop tegen een dingetje aan, even een screencastje gemaakt: https://imgur.com/a/uDKSSjo

Bij het openen gebeurd het heel vaak dat de bovenste helft wegvalt (je ziet het een paar keer in de video).
He, ten eerste goed om te horen! :)

En zo te zien is het issue in Chrome op de Mac. Een collega heeft het nu op een mac-book geïnstalleerd om te kijken of hij het kan reproduceren. Wat tot nu toe nog niet is gelukt. Maar ik heb al we een donkerblauw vermoeden waar het aan kan liggen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Marcel-Jan
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 07-02 21:29
Ik ben bezig geweest met Elasticsearch en ik besloot onlangs bij wijze van experiment om data erin te laden van ESA's Gaia missie. Voor wie het niet weet: Gaia is een telescoop die de afgelopen jaren bezig is geweest om de posities van sterren in onze melkweg (en eromheen) heel precies in kaart te brengen.

Dat lukte (voor 540,000 sterren dan, niet 1,7 miljard. Mijn VM was niet groot genoeg.) en toen dacht ik "wat zal ik er eens mee doen?". Want ik ben wel amateur-astronoom, maar niet echt een astrometrie professional. En ik besloot een zogenaamde Hertzsprung-Russell diagram te maken. Dat is een diagram waarin je verschillende soorten sterren kunt zien.

Enfin, de benodigde code kun je vinden op GitHub:
https://github.com/Marcel-Jan/fun-with-Gaia

En wat ik met Elasticsearch gedaan heb, leg ik uit in deze video.

En als je precies wilt weten hoe de code werkt, daar heb ik deze aparte video voor gemaakt.
YouTube: The code behind the Hertzsprung-Russell diagram from Gaia data

(Ik zat een beetje te dubben of dit topic nou in programmeren, servers of onder wetenschap geplaatst moest worden. Ik hoop dat ik het juiste heb gedaan.)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 01:54

RobIII

Moderator Devschuur®

^ Romeinse 3 ja!

quote:
Marcel-Jan schreef op zondag 13 mei 2018 @ 13:59:

(Ik zat een beetje te dubben of dit topic nou in programmeren, servers of onder wetenschap geplaatst moest worden. Ik hoop dat ik het juiste heb gedaan.)
Het past alleen beter in [Alg] Welke tools heb jij gemaakt? - deel IV ;)
Ik kan alleen, somehow, je topic nu even niet mergen... komt goed.

Edit: Inmiddels gelukt :P

RobIII wijzigde deze reactie 16-05-2018 17:52 (21%)

Flat earth is not theory, it is a diagnosis.

Over mij | Wat vervelend

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 21:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Leuk, zelf een tijdje terug ook met ELK zitten prutsen. Was onder de indruk van de snelheid :)
Waarom niet gewoon de VM uitgebreid qua diskspace? Weet ff niet hoe groot die source is maar dat moet toch passen zou je zeggen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marcel-Jan
Ik ben er eigenlijk vrij zeker van dat het niet op mijn laptop past, hoe groot ik de VM ook maak. Ik zat net even te tellen: ik heb iets van 60 files gedownload. De complete set heeft 61.000 files:
http://cdn.gea.esac.esa.int/Gaia/gdr2/gaia_source/csv/

De root partitie van de VM zat al voor 70% vol en ik had hem iets van 20 G gegeven. Misschien iets voor een experiment in de cloud of zo? Maar dan mag ik mijn credit card wel gereed houden.

Marcel-Jan wijzigde deze reactie 13-05-2018 14:50 (14%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Lijkt gemiddeld ca 5 Mbyte per file te zijn, dus dat zou neerkomen op ca 300 Gbyte. Niet weinig maar zeer te overzien. Je moet alleen bij het aanmaken van de VM iets meer ruimte dan standaard toekennen, of achteraf een disk toevoegen en daar je ES spul op zetten inclusief database.

Having said that, ik zou de sources lekker laten staan en dan proberen ze vanaf de source in te lezen. Moet ook kunnen lijkt me.
Maar denk dat ik ze zelf eerder op Hadoop zou kwatsen en dan met Hive / Impala / Spark aan de gang.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marcel-Jan
De gecompresste bestanden zijn inderdaad 5-10 MB. Uitgepakt zijn ze 12-40 MB, dus dat bij elkaar ruwweg 1 TB. Misschien als ik mijn desktop thuis eens goed opruim dat ik daar ruimte voor kan maken.

Hadoop dat komt nog wel eens in een volgend experiment. Misschien als ik mijn R Studio cursus af heb. Dat lijkt me een aardige combi.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dat is het zeker, al heeft R draaien op mapreduce wel wat voeten in de aarde om goed werkend te krijgen is mijn ervaring. R studio Server idem dito. Gewoon los rastudio draaien en je data van hadoop afplukken kan natuurlijk altijd, maar dan heb je hadoop puur als storage backend..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RareAMV
Ik moest voor een project vanuit postman API documentatie genereren met daarin alle examples op een single page zichtbaar, zodat ik deze naar PDF kon omzetten. Laat nou net de officiële documentatie generator dit niet ondersteunen |:(, dus zelf maar iets in elkaar geknutseld (even snel, dus oerlelijke code):

https://github.com/EldinZenderink/PostmanToDoc

Hier kun je het uitproberen:

https://eldinzenderink.github.io/PostmanToDoc

En hier is een voorbeeld:

https://eldinzenderink.github.io/PostmanToDoc?example=true

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 22-03 16:36
quote:
Marcel-Jan schreef op zondag 13 mei 2018 @ 14:50:
Ik ben er eigenlijk vrij zeker van dat het niet op mijn laptop past, hoe groot ik de VM ook maak. Ik zat net even te tellen: ik heb iets van 60 files gedownload. De complete set heeft 61.000 files:
http://cdn.gea.esac.esa.int/Gaia/gdr2/gaia_source/csv/

De root partitie van de VM zat al voor 70% vol en ik had hem iets van 20 G gegeven. Misschien iets voor een experiment in de cloud of zo? Maar dan mag ik mijn credit card wel gereed houden.
Je credit card heb je wel nodig, maar het hoeft je nog niets te kosten om in de cloud wat uit te proberen: https://www.microsoftazurepass.com/azureu

...only by myth-making, only by becoming 'sub-creator' and inventing stories, can Man aspire to the state of perfection...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ennekke
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 23-03 01:00
quote:
Jogai schreef op maandag 4 juni 2018 @ 21:03:
[...]

Je credit card heb je wel nodig, maar het hoeft je nog niets te kosten om in de cloud wat uit te proberen: https://www.microsoftazurepass.com/azureu
De eerste maand is gratis (twv 170 EUR) maar let op, want daarna gaat het wel hard als je niet op let :D

Acties:
  • +2Henk 'm!

• afraca
  • Laatst online: 21-03 08:53

afraca

Open Source!

Een tijd geleden ben ik Netflix gaan gebruiken, op zich wel nice. Helaas was er niet een makkelijke manier om mijn vrij uitgebreide vote history van IMDb (hierzo) te laten gebruiken voor suggesties. (Ze waren toch al public dus privacy is geen probleem hier), dus wat doet een programmeur dan? .... :D

https://gist.github.com/a...6bc6b1a11aca63ef86f313ed6

Helaas heeft Netflix geen API. :| Tegenwoordig kun je echter met Selenium bijvoorbeeld in verschillende talen eenvoudig je browser laten klikken typen op websites. Dat heb ik dus gedaan. In een notendop:

Het script logt in op je imdb account en download je csv. Het logt dan in op je Netflix account, selecteert je profiel, en gaat dan alle csv lines af, kijkt of de film op Netflix staat en probeer te upvoten/downvoten.

FAQ:
  • Q: waarom inloggen op IMDb en niet gewoon je public ratings scrapen?
  • A: tja, scrapen is ook irritant, weet niet zeker of alle juiste gegevens in de html staan
  • Q: waarom die gekke inlog-flow op IMDb ?
  • A: Tja, dat is hun vreemde boel zoals het lijkt. Ik kreeg het anders niet aan de praat
ps. Ik vind het wel leuk wat feedback te krijgen oid. Ik werk niet vaak met Python, dus vergeef domme dingen. En het is geen enterprise code he ;)
Oja, en dit is wel leuk voor mensen die Python kennen: het gebruikt uitgebreid de Typing module voor type 'hinting' 8)

editwat wel leuk is aan het script is dat het "resumable" is.... tot op zekere hoogte. Ik probeer bij afbreken halverwege tussentijds resultaat op te slaan zodat ik die films kan skippen erna

afraca wijzigde deze reactie 12-06-2018 13:16 (6%)

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

• Devilly
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online
quote:
afraca schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 13:13:
Een tijd geleden ben ik Netflix gaan gebruiken, op zich wel nice. Helaas was er niet een makkelijke manier om mijn vrij uitgebreide vote history van IMDb (hierzo) te laten gebruiken voor suggesties. (Ze waren toch al public dus privacy is geen probleem hier), dus wat doet een programmeur dan? .... :D

https://gist.github.com/a...6bc6b1a11aca63ef86f313ed6

Helaas heeft Netflix geen API. :| Tegenwoordig kun je echter met Selenium bijvoorbeeld in verschillende talen eenvoudig je browser laten klikken typen op websites. Dat heb ik dus gedaan. In een notendop:

Het script logt in op je imdb account en download je csv. Het logt dan in op je Netflix account, selecteert je profiel, en gaat dan alle csv lines af, kijkt of de film op Netflix staat en probeer te upvoten/downvoten.

FAQ:
  • Q: waarom inloggen op IMDb en niet gewoon je public ratings scrapen?
  • A: tja, scrapen is ook irritant, weet niet zeker of alle juiste gegevens in de html staan
  • Q: waarom die gekke inlog-flow op IMDb ?
  • A: Tja, dat is hun vreemde boel zoals het lijkt. Ik kreeg het anders niet aan de praat
ps. Ik vind het wel leuk wat feedback te krijgen oid. Ik werk niet vaak met Python, dus vergeef domme dingen. En het is geen enterprise code he ;)
Oja, en dit is wel leuk voor mensen die Python kennen: het gebruikt uitgebreid de Typing module voor type 'hinting' 8)

editwat wel leuk is aan het script is dat het "resumable" is.... tot op zekere hoogte. Ik probeer bij afbreken halverwege tussentijds resultaat op te slaan zodat ik die films kan skippen erna
Ik heb de code niet bekeken, maar het idee vind ik tof. :) d:)b

• RareAMV
Omdat ik wat wou leren over hoe het websocket protocol nou precies werkt heb ik een websocket server library geschreven voor mijn hobby projecten (in de toekomst) welke als doel heeft dat het zo snel mogelijk te implementeren moet zijn, zodat ik niet teveel tijd kwijt ben met het implementeren van een websocket server.

https://github.com/EldinZenderink/SimpleWebSocketServer

Oftewel nog eentje voor de al bestaande waslijst aan websocket (server) libraries voor C# ;).
Pagina: 1 ... 45 46 47 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True