Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Alg] Welke tools heb jij gemaakt? - deel IV Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 45 46 47 Laatste
Acties:

• Matis
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 14:11

Matis

Rubber Rocket

Bijna twee jaar geleden een simple scriptje in Python 3 geschreven welke automatisch de IP-adressen van een docker container opvraagt en deze samen met de container-naam in de /etc/hosts file zet.

Op die manier kon ik eenvoudig containers op basis van hun DNS doorlussen in plaats van (steeds veranderende) IP-adressen.

docker-hosts

Python service to populate docker container IPs in /etc/hosts
Hier een linkje naar de complete README: https://github.com/toaoma...ts/blob/develop/README.md

Momenteel heb ik het getest op Ubuntu 16.04 en 18.04. Ik heb geen reden om aan te nemen dat het op een andere distributie niet werkt. Mogelijk dat het installatiescript niet werkt ivm andere package resolver. Maar de handmatige installatie zou een doorgewinterde Linux-gebruiker wel moeten kunnen volgen voor zijn eigen distro.

Feedback is welkom, gebruik natuurlijk ook ;)

Matis wijzigde deze reactie 21-06-2018 20:15 (5%)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Blofeld
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 21-03 08:37

Blofeld

S.P.E.C.T.R.E.

quote:
Matis schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 20:01:
Bijna twee jaar geleden een simple scriptje in Python 3 geschreven welke automatisch de IP-adressen van een docker container opvraagt en deze samen met de container-naam in de /etc/hosts file zet.

Op die manier kon ik eenvoudig containers op basis van hun DNS doorlussen in plaats van (steeds veranderende) IP-adressen.

[...]

Hier een linkje naar de complete README: https://github.com/toaoma...ts/blob/develop/README.md

Momenteel heb ik het getest op Ubuntu 16.04 en 18.04. Ik heb geen reden om aan te nemen dat het op een andere distributie niet werkt. Mogelijk dat het installatiescript niet werkt ivm andere package resolver. Maar de handmatige installatie zou een doorgewinterde Linux-gebruiker wel moeten kunnen volgen voor zijn eigen distro.

Feedback is welkom, gebruik natuurlijk ook ;)
Dit is hetzelfde als dit neem ik dan aan:

https://github.com/BlackIkeEagle/docker-developer-dns

• Matis

Matis

Rubber Rocket

quote:
Nee, is wel degelijk anders. Deze draait een container welke zich als DNS server gedraagt. Bij iedere container die je start, moet je de DNS aangeven.

Mijn service draait op de host en vult DNS regels in de hosts file voor iedere container.

Het resultaat is misschien hetzelfde, maar de weg er naar toe zeker niet.

• Flapmo
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 10:48

Flapmo

and back is gigi!

quote:
Matis schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 19:06:
[...]

Nee, is wel degelijk anders. Deze draait een container welke zich als DNS server gedraagt. Bij iedere container die je start, moet je de DNS aangeven.

Mijn service draait op de host en vult DNS regels in de hosts file voor iedere container.

Het resultaat is misschien hetzelfde, maar de weg er naar toe zeker niet.
Wat als je een service schaalt? Dan heb je conflicten in je /etc/hosts of is dat supported in je hosts file, weet ik eigenlijk niet (meerdere entries met zelfde id).

In essentie heb je een poor mans consul DNS gemaakt of kubernetes DNS. Tegenwoordig zit het standaard in de meeste orchestrators zoals kubernetes, mesos, docker (compose, swarm). Desalniettemin leuk werk en een goede training voor jezelf maar ik zou het anderen niet meer aanraden dit te gebruiken :).

Flapmo wijzigde deze reactie 26-06-2018 23:23 (14%)

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

• Matis

Matis

Rubber Rocket

quote:
Flapmo schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 23:11:
Wat als je een service schaalt? Dan heb je conflicten in je /etc/hosts of is dat supported in je hosts file, weet ik eigenlijk niet (meerdere entries met zelfde id).
Als de service schaalt krijg je logischerwijs meer entries in je hosts file. Het voordeel van docker is dat iedere container een unieke naam moet hebben. Daarmee heb je ook unieke entries in je DNS. Er zijn containers met meerdere IP Adressen per container, maar ook daarmee kan hosts overweg.
quote:
In essentie heb je een poor mans consul DNS gemaakt of kubernetes DNS. Tegenwoordig zit het standaard in de meeste orchestrators zoals kubernetes, mesos, docker (compose, swarm).
Ik focus even op de link die jij stuurt aangaande docker. In kan in het hele artikel niet vinden hoe de hostname van de container in de host machine terecht komt.
Sets the hostname by which the container knows itself. This is written into /etc/hostname, into /etc/hosts as the name of the container's host-facing IP address, and is the name that /bin/bash inside the container will display inside its prompt. But the hostname is not easy to see from outside the container. It will not appear in docker ps nor in the /etc/hosts file of any other container.
quote:
Desalniettemin leuk werk en een goede training voor jezelf maar ik zou het anderen niet meer aanraden dit te gebruiken :).
Dank.

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

quote:
Matis schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 08:34:
[...]

Als de service schaalt krijg je logischerwijs meer entries in je hosts file. Het voordeel van docker is dat iedere container een unieke naam moet hebben. Daarmee heb je ook unieke entries in je DNS. Er zijn containers met meerdere IP Adressen per container, maar ook daarmee kan hosts overweg.
Maar dit wil je toch juist niet? Hoe moet ik weten welke entry ik moet opzoeken van een service die 10 instanties draait als al hun namen anders zijn? Ik wil gewoon mijn "catalog" service aanspreken, een van de 10 running instances en het maakt me niet uit welke. Mijn service moet niet willen weten of hij catalag1 of catalog10 moet vragen om mijn request af te handelen. Mis ik een stukje van wat jouw repo/code doet?
quote:
Matis schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 08:34:
[...]
Ik focus even op de link die jij stuurt aangaande docker. In kan in het hele artikel niet vinden hoe de hostname van de container in de host machine terecht komt.

[...]

[...]

Dank.
DNS round-robin load balancing is toegevoegd in Docker SDN (Software Defined Network) een (flink) poosje terug. Als je gewoon een query doet op "http://containernaam:poort" in een docker SDN dan route hij die naar een van de services in round robin fashion.

Dit is te vinden in hun service documentatie. Deze meldt:
quote:
A container can always discover other containers on the same stack using just the container name as hostname. This includes containers of the same service. Similarly, a container can always discover other services on the same stack using the service name.

For example, a container webapp-1 in the service webapp can connect to the container db-1 in the service db by using db-1 as the hostname. It can also connect to a peer container, webapp-2, by using webapp-2 as the hostname.

A container proxy-1 on the same stack could discover all webapp containers by using the service name webapp as hostname. Connecting to the service name resolves as an A round-robin record, listing all IPs of all containers on the service webapp.

Flapmo wijzigde deze reactie 27-06-2018 10:07 (34%)

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Ik denk dat onze toepassingen zodanig verschillen dat deze service voor jou niet geschikt is. De informatie waarnaar jij refereert blijft binnen het Docker-ecosysteem. Daarvan was ik al op de hoogte, ik gebruik het zelf nota bene ook.
Ik was op zoek om die informatie die binnen Docker aanwezig is naar de host te exporteren.

Ik gebruik het zodat mijn reverse proxy die op de host draait middels de containernaam van een webservice de data kan doorsturen en niet op basis van een IP adres.
Op de machines waar dit script draait, staan diverse services. Ieder in hun eigen container met eigen naam en dus IP adres.

• Yarisken
  • Laatst online: 12:07
quote:
Matis schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 10:45:
Ik denk dat onze toepassingen zodanig verschillen dat deze service voor jou niet geschikt is. De informatie waarnaar jij refereert blijft binnen het Docker-ecosysteem. Daarvan was ik al op de hoogte, ik gebruik het zelf nota bene ook.
Ik was op zoek om die informatie die binnen Docker aanwezig is naar de host te exporteren.

Ik gebruik het zodat mijn reverse proxy die op de host draait middels de containernaam van een webservice de data kan doorsturen en niet op basis van een IP adres.
Op de machines waar dit script draait, staan diverse services. Ieder in hun eigen container met eigen naam en dus IP adres.
Ben nu ook met docker bezig. Kga je tool zeker bekijken. Thx Matis.

• LoeWn
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 08:00
Vanacht ga ik weekend weg naar Oostenrijk voor Formule 1. Natuurlijk wil ik mijn mede-tweakers op de hoogte houden en foto's plaatsen op het forum. Helaas is dit echt omslachtig via mobiel. Nu had ik gisteren even een kleine twee uurtjes over en toch maar een klein tooltje gemaakt.

Wat doet het tooltje?

- Laat de laatste 100 foto's in mijn Google Photos zien.
- Ik kan een foto aanklikken. Hierbij gebeurt het volgende:
- de embed code wordt gekopieerd naar klembord.
- de foto wordt toegevoegd aan de 'bulk'. Met de bulk kan ik dus meerdere foto's plaatsen in het topic
- Ik kan weer foto's verwijderen uit de 'bulk'
- Ik kan de complete embed code kopieren waarna deze in het topic geplaatst kan worden.

Onderstaand is de embedcode voor een enkele foto dat gevormd wordt. Bij een bulk worden ze simpelweg aan elkaar geplakt. Had nog het idee om iets met een tabel te doen of iets dergelijks, maar tijdgebrek.
code:
1
[url=%link_naar_foto=w2140h1080%][img]%link_naar_foto%=w300h300-c[/img][/url]

Gelukkig kun je bij Google Photos parameters geven aan de afbeelding om de grootte aan te geven. met een '-c' kun je aangeven dat de afbeelding gecropt moet worden. Handig voor de thumbnail dus.

De tooling heb ik zelf even geplaatst op mijn eigen hosting. http://embed.loewn.nl.

Ik denk dat wanneer ik terug kom uit Oostenrijk ik het nog een keer ga opleuken en wat features mee ga geven. Ook zal ik het dan wat geschikter/toegankelijker maken voor andere mensen. Maar voor nu is het voor mezelf een leuk tooltje dat ik jullie wilde laten zien.

edit: Ene 'probleem' dat ik nog heb is dat mijn acces token niet onthouden wordt en ik daarom bij elke refresh opnieuw moet inloggen. Maar ach, het werkt.

LoeWn wijzigde deze reactie 27-06-2018 14:35 (4%)

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
quote:
LoeWn schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 14:34:
Vanacht ga ik weekend weg naar Oostenrijk voor Formule 1. Natuurlijk wil ik mijn mede-tweakers op de hoogte houden en foto's plaatsen op het forum. Helaas is dit echt omslachtig via mobiel. Nu had ik gisteren even een kleine twee uurtjes over en toch maar een klein tooltje gemaakt.

Wat doet het tooltje?

- Laat de laatste 100 foto's in mijn Google Photos zien.
- Ik kan een foto aanklikken. Hierbij gebeurt het volgende:
- de embed code wordt gekopieerd naar klembord.
- de foto wordt toegevoegd aan de 'bulk'. Met de bulk kan ik dus meerdere foto's plaatsen in het topic
- Ik kan weer foto's verwijderen uit de 'bulk'
- Ik kan de complete embed code kopieren waarna deze in het topic geplaatst kan worden.

Onderstaand is de embedcode voor een enkele foto dat gevormd wordt. Bij een bulk worden ze simpelweg aan elkaar geplakt. Had nog het idee om iets met een tabel te doen of iets dergelijks, maar tijdgebrek.
code:
1
[url=%link_naar_foto=w2140h1080%][img]%link_naar_foto%=w300h300-c[/img][/url]

Gelukkig kun je bij Google Photos parameters geven aan de afbeelding om de grootte aan te geven. met een '-c' kun je aangeven dat de afbeelding gecropt moet worden. Handig voor de thumbnail dus.

De tooling heb ik zelf even geplaatst op mijn eigen hosting. http://embed.loewn.nl.

Ik denk dat wanneer ik terug kom uit Oostenrijk ik het nog een keer ga opleuken en wat features mee ga geven. Ook zal ik het dan wat geschikter/toegankelijker maken voor andere mensen. Maar voor nu is het voor mezelf een leuk tooltje dat ik jullie wilde laten zien.

edit: Ene 'probleem' dat ik nog heb is dat mijn acces token niet onthouden wordt en ik daarom bij elke refresh opnieuw moet inloggen. Maar ach, het werkt.
Cool! Zou je evt je code willen delen ? :) Ik zou dit zelf ook wel willen hosten!

Is het al bijna vrijdag?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 08:00
@DennusB Of course. Bij deze

Disclaimer: Ik weet dat sommige code echt slecht is. Tijdsgebrek en dit is mijn tweede keer gebruik makend van Auth2

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

quote:
Matis schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 10:45:

In dat geval kan je natuurlijk Consul draaien op je host (--net=host) en een production grade versie krijgen. Dit is een van de redenen dat consul nog gebruikers heeft. Het is nog handig daar waar je services over meerdere clusters/clouds hebt en waar je controle wilt hebben over DNS name resolving buiten wat orchestrators je bieden omdat je nou eenmaal niet al je services in een orchestrator hebt.

Je runt Consul op je host en benadert deze met je reverse proxy die op de host draait. Als je NGINX of HAProxy gebruikt dan werken deze vrij gemakkelijk samen met Consul (google is your friend). Ocelot proxy of iets minder bekends kunnen het vaak ook wel. Je containers registrereren ook bij Consul, kunnen daar gewoon bij.
quote:
Maar wat als een van de services 10x draait? Dan zou je willen forwarden op bases van de naam van de service en niet op basis van de (unieke) instantienaam neem ik aan aangezien je reverse proxy die niet kent (tenzij je deze weer dynamisch toevoegt aan je proxy config). Ieder IP adres is uniek voor een instantie van de service, maar dan mapt servicenaam niet 1 op 1 naar een ipadress. Servicenaam mapt dan naar 10 ip-addressen.

Maar ach, als dit voldoende is en je verwacht geen miljoenen hits op je proxy dan zal het wel even blijven werken. Zou wel even kijken wat er gebeurt met schrijf conflicten (heb je code niet bekeken) en zorgen dat je 100% zeker niet je /etc/hosts file corrupt kan maken.

Flapmo wijzigde deze reactie 27-06-2018 15:35 (35%)

• OneStarter
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 16-03 04:57
Hallo Tweakers,

Wat begon als een klein hobby project om mijn keyboard te programmeren, is na een aantal jaar sleutelen tot een startpagina uitgegroeid waar je je favoriete apps en websites kan openen. Ook kan je er je domotica mee bedienen, op dit moment Hue verlichting.

Een aantal kenmerken van OneStarter:
  • Open websites, apps en bedien je domotica op één plek.
  • OneStarter kan sommige systeem taken uitvoeren.
  • Voor de tweakers: Maak je eigen html apps met eigen API en voor de niet-tweaker: Maak je eigen flows.
  • Kies zelf wat de knoppen/toetsen van je muis en toetsenbord doen.
  • Alles wordt lokaal opgeslagen of bediend. Behalve als het niet anders kan, zoals bij Nest.
OneStarter kan je gratis downloaden voor Windows op www.patreon.com/OneStarter.

De website is in aanbouw, dus op het moment kom je op Patreon terecht waar je de software kan downloaden. Ik ben heel benieuwd wat jullie er van vinden! Als jullie vragen, opmerkingen of tips hebben dan hoor ik ze graag.

Groeten Dennis

• DennusB
  • Niet online
quote:
OneStarter schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 13:43:
Hallo Tweakers,

Wat begon als een klein hobby project om mijn keyboard te programmeren, is na een aantal jaar sleutelen tot een startpagina uitgegroeid waar je je favoriete apps en websites kan openen. Ook kan je er je domotica mee bedienen, op dit moment Hue verlichting.

• Voor de tweakers: Maak je eigen html apps met eigen API en voor de niet-tweaker: Maak je eigen flows.
  • Alles wordt lokaal opgeslagen of bediend. Behalve als het niet anders kan, zoals bij Nest.
OneStarter kan je gratis downloaden voor Windows op www.onestarter.com.

De website is in aanbouw, dus op het moment kom je op Patreon terecht waar je de software kan downloaden. Ik ben heel benieuwd wat jullie er van vinden! Als jullie vragen, opmerkingen of tips hebben dan hoor ik ze graag.

Groeten Dennis
Die site doet hier niets!

Is het al bijna vrijdag?

• OneStarter
quote:
DennusB schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 13:46:
[...]

Die site doet hier niets!
Thanks voor de (zeer snelle) update! Ik ga even kijken waar dat door komt, voor nu kan je hem via https://www.patreon.com/OneStarter downloaden.

Bedankt, groeten Dennis

• DennusB
  • Niet online
quote:
OneStarter schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 13:49:
[...]

Thanks voor de (zeer snelle) update! Ik ga even kijken waar dat door komt, voor nu kan je hem via https://www.patreon.com/OneStarter downloaden.

Bedankt, groeten Dennis
Je hebt alleen een A-record voor onestarter.com, niet voor www.onestarter.com! Haha :) Even aanmaken en dan werkt ie wel :D

Is het al bijna vrijdag?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• OneStarter
quote:
DennusB schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 13:51:
[...]

Je hebt alleen een A-record voor onestarter.com, niet voor www.onestarter.com! Haha :) Even aanmaken en dan werkt ie wel :D
Zie nu ook dat de download het niet meer doet 8)7 haha
Al het begin is moeilijk zeg maar, wordt gefixt!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pernodpepper
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 20-02 11:27
Bij ons op werk zijn we de laatste tijd steeds meer bezig met Let's Encrypt, allemaal heel leuk en aardig maar die certificaten verlopen al weer na 3 maanden, en als de autorenew op een of andere manier niet meewerkt dan is de kans groot dat een van de platformen of sites even zonder geldig certificaat draait.

Ik heb daar SSLChecker voor bedacht, een webinterface waarin alle certificaten worden gemonitort met een status van bijvoorbeeld good, expired, renewable. Het is nog lang niet bugvrij of uberhaupt af maar tot zo ver werkt het voor ons best goed (op een TV in kantoor).

Werkend voorbeeld: https://demo.syno.app
GitHub: https://github.com/pernodpepper/SSLChecker

Ik ben geen programmeur maar ik heb het met de kennis gemaakt die ik al had en natuurlijk ook wel veel Google gebruikt. Als iemand toevallig niets te doen heeft en wat feedback heeft over de code of manier van implementatie dan hoor ik dat graag :p

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Cannonballl
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 20-03 08:58
quote:
Cannonballl schreef op donderdag 12 april 2018 @ 13:31:
Ik ben recentelijk begonnen met https://ploi.io, project was eerst alleen voor privé bedoelt, maar toen kwam er aardig wat collega-programmeurs met flinke interesse in deze tool, dat ik hem publiekelijk heb gemaakt.

Het is een deploy tool wat lijkt op Forge van Laravel, maar dan goedkoper en wat meer/andere features. Ik heb het zelf geschreven in Laravel 5.6 en voor de frontend veel VueJS i.c.m sockets van laravel-echo-server.

Het maakt het live zetten van je website erg gemakkelijk en snel, ik ben erg opzoek naar feedback van gebruikers gezien ik het wel degelijk wil gaan vermarkten, maar ik ben echt geen marketeer. (Verworven backend developer..)

Ik hoor graag van jullie! :)
Ik wilde deze post hierboven nog even omhoog halen, is alweer poos terug dat ik het geplaatst heb maar er is alweer echt gruwelijk veel veranderd en beter geworden. Ik ben benieuwd naar jullie feedback! _/-\o_

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 22-03 16:55
quote:
Ziet er allemaal prima uit, maar weet dat je ook Nagios of soortgelijke systemen voor dit kan inrichten :)

[Website en online portfolio]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 12:52

amphora

Online creatie

quote:
Cannonballl schreef op zondag 8 juli 2018 @ 21:19:
[...]

Ik wilde deze post hierboven nog even omhoog halen, is alweer poos terug dat ik het geplaatst heb maar er is alweer echt gruwelijk veel veranderd en beter geworden. Ik ben benieuwd naar jullie feedback! _/-\o_
Ik heb wel interesse. Ben groot fan van Forge maar mis daar wat functies. Bijvoorbeeld meerdere ssh accounts aan kunnen maken (iedere site eigen ssh), automatische software updates en ook mail kunnen sturen.

kruijk.nl fotografie, Fuji X-T3, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Osmo Mobile
nickdekruijk.nl Webdesign/dev, MacBook Pro 15" Retina

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cannonballl
quote:
amphora schreef op zondag 8 juli 2018 @ 22:02:
[...]

Ik heb wel interesse. Ben groot fan van Forge maar mis daar wat functies. Bijvoorbeeld meerdere ssh accounts aan kunnen maken (iedere site eigen ssh), automatische software updates en ook mail kunnen sturen.
Ik had hetzelfde gevoel, vanuit daar is Ploi ook ontstaan, het heeft ondertussen al flink wat meer functies dan Forge heeft. (Denk hierbij bijv. aan zero-time-deployment, en MySQL dropbox backup)

Meerdere SSH accounts per site heb ik vaker als vraag gekregen en is denk ik iets waar ik meer prioriteit aan ga geven nu. Automatische software updates (security patches) worden automatisch aangezet als je een server via Ploi provisioned. Wat betreft de e-mail, dit wordt wel geïnstalleerd (sendmail) maar niet compleet ingesteld. Dit komt puur omdat ik de ervaring mis om een mailserver op te zetten en daar ooit in de toekomst eens aandacht aan ga geven.

Laat gerust meer ideeën weten, ik sta zeker open voor verbetering/vernieuwing.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• OneStarter
Hallo Tweakers,

• Alles draait lokaal en wordt zover kan lokaal opgeslagen of bediend.
  • Is helemaal aanpasbaar naar je eigen wensen.
OneStarter kan je gratis downloaden voor Windows op www.onestarter.com.

De website is in aanbouw, dus op het moment kom je op Patreon terecht waar je de software kan downloaden. Ik ben heel benieuwd wat jullie er van vinden! Als jullie vragen, opmerkingen of tips hebben dan hoor ik ze graag!

Groeten Dennis

---

Zo ziet OneStarter er uit:

Acties:
  • +3Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 13:53

RobIII

Moderator Devschuur®

^ Romeinse 3 ja!

quote:
Je gaat nu niet elke paar dagen je website spammen he?
OneStarter in "[Alg] Welke tools heb jij gemaakt? - deel IV"

Want daar zijn we niet heel erg happig op...

Flat earth is not theory, it is a diagnosis.

Over mij | Wat vervelend

Acties:
  • 0Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 12:52

amphora

Online creatie

quote:
Cannonballl schreef op maandag 9 juli 2018 @ 08:17:
[...]

Ik had hetzelfde gevoel, vanuit daar is Ploi ook ontstaan, het heeft ondertussen al flink wat meer functies dan Forge heeft. (Denk hierbij bijv. aan zero-time-deployment, en MySQL dropbox backup)

Meerdere SSH accounts per site heb ik vaker als vraag gekregen en is denk ik iets waar ik meer prioriteit aan ga geven nu. Automatische software updates (security patches) worden automatisch aangezet als je een server via Ploi provisioned. Wat betreft de e-mail, dit wordt wel geïnstalleerd (sendmail) maar niet compleet ingesteld. Dit komt puur omdat ik de ervaring mis om een mailserver op te zetten en daar ooit in de toekomst eens aandacht aan ga geven.

Laat gerust meer ideeën weten, ik sta zeker open voor verbetering/vernieuwing.
Er is wel één ding dat me weerhoudt. Hoe zit het met support? Waarschijnlijk beheer jij dit nu alleen, wat nou als jij er ineens niet meer bent om wat voor reden dan ook? Bij Laravel zit er een team achter Forge.

kruijk.nl fotografie, Fuji X-T3, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Osmo Mobile
nickdekruijk.nl Webdesign/dev, MacBook Pro 15" Retina

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cannonballl
quote:
amphora schreef op maandag 9 juli 2018 @ 12:03:
[...]

Er is wel één ding dat me weerhoudt. Hoe zit het met support? Waarschijnlijk beheer jij dit nu alleen, wat nou als jij er ineens niet meer bent om wat voor reden dan ook? Bij Laravel zit er een team achter Forge.
Ik ben het project begonnen met 2 andere collega-programmeurs, deze werken er niet veel meer aan maar staan er helemaal achter op het moment dat ik wegval. Tevens als ik op vakantie zou gaan pakt die collega het over, dit is allemaal besproken. Ik had namelijk dezelfde zorg, ik draai zelf al mijn servers (6 stuks) via Ploi waar website's op staan van klanten die ik echt niet offline wil hebben. Dat geeft dus ook al een stuk zekerheid voor klanten (ook al promote ik er niet mee op die manier) die er gebruik van willen gaan maken.

Dit is voor mezelf niet een 'ff' projectje, ik heb hier serieus bloed en tranen in gestoken en mijn aim is om lekker door te gaan.

Ik heb ook een artikeltje geschreven over de background van Ploi wat je misschien kan intereseren _/-\o_

https://medium.com/@denni...ting-ploi-io-f2fe16dfb09a

Acties:
  • +1Henk 'm!

• OneStarter
quote:
RobIII schreef op maandag 9 juli 2018 @ 10:38:
[...]

Je gaat nu niet elke paar dagen je website spammen he?
OneStarter in "[Alg] Welke tools heb jij gemaakt? - deel IV"

Want daar zijn we niet heel erg happig op...
Nee hoor :) , vorige keer deden de linkjes het niet, dus vandaar..

• plong
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 22-03 09:55
quote:
Chicken88 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 22:22:
'k volg dit forum/topic al jaren met veel plezier, en zag dat het hier laatst ging over Chrome Extensies en een tool om Tweaker Topisc in de gaten te houden. Toen dacht ik, kom laat ik ook eens mijn tooltjes posten.

TWEAKERS TOPIC WATCHER

[afbeelding]
Wat is het?
Een Chrome extensie om je favoriete Tweakers Topics te volgen.
Waarom/hoe?
Eigenlijk vooral omdat ik het leuk vond om eens wat te experimenteren met Chrome Extensies.
'k heb het 5(?)jaar terug al gemaakt maar toen nooit in de Store gezet. 'k heb het vervolgens goed een jaar terug weer eens opgepakt en opnieuw geschreven, maar dan met AngularJS omdat ik daar wat mee aan het spelen was. Ondertussen gebruik ik (en nog wat andere) hem dagelijks met veel plezier.
ps: ja, ik weet dat er meer/andere manieren zijn om topics te volgens. :)
Hoe gebruik je het?
Alleen in je Chrome browser, en dan via deze link: https://chrome.google.com...anhjofnadklnklniniganmihg

[.....]

Vragen/opmerkingen hoor ik graag.
Zou het mogelijk zijn een backup (export/import) functie van de topiclijst te implementeren?
Lijkt me handig voor oa letterlijk backup achter de hand te hebben, en topic lists te kunnen syncen over verschillende apparaten (delen van de config file bvb met syncthing)

• spideramn
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
quote:
plong schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 20:26:
[...]

Zou het mogelijk zijn een backup (export/import) functie van de topiclijst te implementeren?
Lijkt me handig voor oa letterlijk backup achter de hand te hebben, en topic lists te kunnen syncen over verschillende apparaten (delen van de config file bvb met syncthing)
Misschien ook een idee om te koppelen met je bookmarks?

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 13:40

Koenvh

Hier tekenen: ______

https://play.asti.ga/img/logo-email.png

Het is al weer even geleden dat ik de laatste update over Astiga geplaatst heb.
Astiga is een muziekdienst voor je eigen muziek. Het indexeert de muziek die op je Dropbox/OneDrive/Google Drive/WebDAV share/FTP server etc. staat, en stelt je in staat deze gemakkelijk af te spelen in o.a. de browser.

Er was al ondersteuning voor het Subsonic protocol, maar deze heb ik flink verbeterd en uitgebreid (o.a. starring, rating, bookmarks werken nu). In de webinterface zijn ook de nodige dingen verbeterd.

Daarnaast ben ik bezig met een eigen Android app (op basis van DSub) voor Astiga, die in de toekomst ook meer Astiga-specifieke dingen moet gaan ondersteunen.

Tevens is het nu mogelijk om een LastFM-account te koppelen, en dus naar LastFM te scrobblen.

En als laatste ben ik met T-Mobile bezig om Astiga onderdeel te maken van datavrije muziek, zodat mensen met een eigen NAS/muziekserver daar ook van kunnen profiteren.

Mocht je 't willen proberen: https://asti.ga
Feedback is uiteraard welkom :)

Waarom vandaag doen wat je morgen ook kunt uitstellen?

• MichielPH
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 21-03 15:54
In Android worden teksten opgeslagen als xml-bestanden en daarin moeten sommige tekens ge-escaped worden en speciale tekens als uitgescreven getal worden genoteerd. Ik kon alleen nergens een lijstje of een site vinden wat dit makkelijk maakte. Voor niet-techneuten was dit er al helemaal niet.

Daarom het zelf maar gemaakt: apps.byglitch.com/tools

Was voor mezelf ook vooral om eens te oefenen met Javascript, omdat ik niet zo goed weet hoe lang ik nog werk houd als Android-ontwikkelaar. Het is daarom wat houtje-touwtje, maar kritiek mag altijd.

• Josk79
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 11:21
Een van mijn eerste tooltjes in de jaren 90 was 'dip'. Een simpel dos-commandootje om alle executables in een directory te tonen. Simpel, maar erg handig toendertijd. De eerste versie was niet meer dan een .bat bestandje met 3x dir erin om exe, com en bat files te tonen.

De tweede versie was een .com bestandje gemaakt met Assembler welke een klein venster toonde waarin je door de mappen en executables kon navigeren. Deze versie had zelfs de mogelijkheid om met argument /config de kleuren en venstergrootte aan te passen. Deze settings werden in het .com bestand zelf opgeslagen. _/-\o_ En dit tooltje was minder dan 1kb groot.

Ik vind het jammer dat dit programmaatje en de broncode verloren zijn gegaan. Ik en vele mensen in mijn omgeving maakten er toendertijd gebruik van. Ik had graag nog eens willen zien hoe mijn broncode van toendertijd eruitzag.

• iThinkSo
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 22-03 13:43

iThinkSo

Ik heb deze tekst en jij niet!

Omdat iemand er misschien nog wat aan heeft: https://schoolvakanties.herokuapp.com/

Erg simpel: genereert icals van de schoolvakanties aan de hand van de site van de Rijksoverheid.

• wmenge
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 21-03 13:25
Ik raakte geinspireerd door het spel thimbleweed park en de bijbehorende development blog (https://blog.thimbleweedpark.com)

Ik heb in javascript een simpele engine en een supersimpel spelletje gemaakt: https://r2d2.wilcomenge.nl

• GrooV
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 22-03 11:44
wmenge schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 21:42:
Ik raakte geinspireerd door het spel thimbleweed park en de bijbehorende development blog (https://blog.thimbleweedpark.com)

Ik heb in javascript een simpele engine en een supersimpel spelletje gemaakt: https://r2d2.wilcomenge.nl
Grappig!

Je github linkje 404'd alleen

• wmenge
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 21-03 13:25
Je github linkje 404'd alleen
Is nu opgelost :)

• djc
  • Laatst online: 04-03 11:58
Misschien ook leuk om hier te melden: een Python-library om automatisch mutaties te downloaden bij de ABN Amro. Ik wilde dit al jaren automatiseren zodat ik de mutaties in een database kan gooien om er wat analyses op los te laten. Met de edentifier was dit altijd vrij lastig, maar nu je kunt inloggen met een pincode is het een stuk makkelijker. Dus wat reverse engineering van het login-proces gedaan, en voila.

Zelf lees ik nu elke paar uur de laatste transacties uit via een cronjob, stop ze in PostgreSQL, en mail mezelf dan de eerste van elke maand een rapportje over de financien.

https://github.com/djc/abna

Rustacean

• Tk55
  • Registratie: april 2009
  • Niet online
Tk55 schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 15:17:

Tweakstream

[Afbeelding: tweakstream_screenshot_dark]
Wat is het?
Een command line applicatie waarmee topics van GoT kunnen worden gestreamd :) Erg handig om zeer actieve topics te volgen. Gemaakt in Python 3.
Eindelijk eens tijd gehad om tweakstream te updaten:
  • Interface met tweakers staat nu los van tweakstream, deze is grotendeels herschreven. Heeft nu ook unit tests.
  • Python 3.6 is nu een requirement vanwege f-strings en type hints.
  • Functionaliteit is ongeveer hetzelfde.
Je kan 'm nu ook via pip installeren:

code:
1
pip install tweakstream

De code is te vinden op Github

• rutgerw
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 13:22
djc schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 13:41:
Misschien ook leuk om hier te melden: een Python-library om automatisch mutaties te downloaden bij de ABN Amro. Ik wilde dit al jaren automatiseren zodat ik de mutaties in een database kan gooien om er wat analyses op los te laten. Met de edentifier was dit altijd vrij lastig, maar nu je kunt inloggen met een pincode is het een stuk makkelijker. Dus wat reverse engineering van het login-proces gedaan, en voila.

Zelf lees ik nu elke paar uur de laatste transacties uit via een cronjob, stop ze in PostgreSQL, en mail mezelf dan de eerste van elke maand een rapportje over de financien.

Leuk! Ik doe ongeveer hetzelfde maar dan bij voor een andere bank en in Ruby. Zat me af te vragen hoe het werkt. Maar wat krijg je op deze regel terug? HTML?

• djc
rutgerw schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 16:45:
[...]

Leuk! Ik doe ongeveer hetzelfde maar dan bij voor een andere bank en in Ruby. Zat me af te vragen hoe het werkt. Maar wat krijg je op deze regel terug? HTML?
Een Python dictionary met gedeserialiseerde JSON-data.

Rustacean

• rutgerw
  • Laatst online: 13:22
Dus je hoeft geen HTML te parsen (dat is eigenlijk wat ik wou weten)?

• _360_
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 16-03 16:25
Ik heb een powershell script gemaakt die een drive mapped aan een folder en daar eens per dag oude bestanden uit verwijderd.
GitHub

TempDrive

A self cleaning tempdrive for all your not so important files.

What is it?
TempDrive creates a drive mapped to a folder somewhere on your harddrive. It will remove all files which exceed a retention period. Empty folders are cleaned up as well.

Why do I need it in my life?
If you are like me and you download temporary files, documents, apps on a regular basis. And you hate having old irrelevant files cluttering your desktop or download folder.

Then this is for you.

It enables you to just download files to lets say the T: drive, do what you have to do and then forget about it. Then two weeks or a month later the files will be deleted from the tempdrive.

How do i set it up?
Pull the repo or download as a zipfile.
Open Windows Powershell and paste the following command.

PowerShell:
1
.\InstallTempDrive.ps1 -tempFolder c:\Temp\TempDrive -driveLetter 'T' -retention [TimeSpan]::FromDays(14))

• djc
rutgerw schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 21:00:
Dus je hoeft geen HTML te parsen (dat is eigenlijk wat ik wou weten)?
Nee, zeker niet! Als dat al zou moeten zou ik het in de library oplossen. :)

Rustacean

• _trickster_
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 13:19

Tweakers Selective quote

Omdat ik op Tweakers.net forum het soms onzin vind om hele lange berichten te Quote'n heb ik een simpele tool gemaakt om selectief te kunnen quote'n.

Dit is ook al eens in het Development-iteratie votingsysteem voorbij is gekomen, maar wat het niet heeft gehaald, ben ik zelf vandaag maar begonnen.

Het is op dit moment nog maar een scriptje dat nog redelijk WIP is, maar de eerste functionaliteit zit er al wel in, namelijk een tekst selecteren en dan op Ctrl + Q drukken.

Vervolgens maak je een Quote aan en wordt de rest van het berricht 'weggegooit'.
Ik wil er aankomende tijd een hoop dingen aan toevoegen, maar ik dacht ik deel het alvast wel zodat meerdere mensen het kunnen gaan gebruiken.

Hierbij de Github link

Hopelijk hebben andere mensen er al wat aan.

• Ossebol
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 21-03 21:18

Na maanden ontwikkelen op een bloedhete zolder/in een ijskoud thuiskantoortje heb ik onlangs mijn nieuwe platform The Neural Network online gezet. Het doel: kunstmatige intelligentie begrijpbaar maken voor iedereen. Dit is belangrijk, omdat AI in de nu en vooral in de toekomst aanzienlijk ingrijpt in ons leven. Naar mijn idee is het hierbij essentieel als ook de 'gewone' mannen en vrouwen hier over mee kunnen beslissen.

Het idee is dat de site een combinatie van een blogplatform en Wikipedia wordt. Dit betekent dat iedereen, na een kleine check, artikelen op het platform kan plaatsen over kunstmatige intelligentie. Het platform is nog lang niet af, maar ik heb besloten de boel al online te zetten om zoveel mogelijk feedback te krijgen. Daarnaast hoop ik ook eventuele foutjes snel op te kunnen lossen.

Ik programmeer effectief nog maar drie jaar, waarbij het afgelopen halfjaar pas specifiek frontend. Hier leer ik dus nog elke dag behoorlijk in wat bij. Het leek me leuk jullie over het platform in te lichten. Als jullie nog aanvullende opmerkingen/aanvullingen/tips hebben, dan is dat mooi meegenomen ;)

The Neural Network is nu nog een monoliet. In mijn korte programmeercarrière heb ik van anderen geleerd dat dit vaak een slecht iets is, hoewel ik online interessante discussies heb gelezen over of het per se slecht is (nu is de code nog niet zo immens en het opdelen van code kan leiden tot meer complexiteit).

De backend draait nu op het php-framefork Fatfree. Dat is een microframework dat, in tegenstelling tot Laravel, minder bloatware bevat en toch aardig werkt out-of-the-box. Verder gebruik ik voor de styling het css-framework Bulma (geen JS vereist >:)). Een beetje magic voeg ik toe door middel van vanilla JS, maar ik ben aan het kijken of ik hier mogelijk StimulusJS voor kan gebruiken. Daarnaast heb ik al een pocje gedaan met Angular 6+, maar ik was te ver met ontwikkelen om meteen een code-migratie door te voeren.

"One day, someone showed me a glass of water that was half full. And he said: 'Is it half full or half empty?' So I drank the water. No more problem." - Alexander Jodorowsky

• UsR01
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 23-11-2018
Titel: Powershell script Bulk Users aanmaken gekoppeld aan groepen

Beste Tweakenaar,

Ik heb een script in elkaar gezet, van meerdere bronnen die ik ben tegengekomen op het internet, waarmee je meerder gebruikers kunt importeren in de Active Directory. Niet alleen worden ze aangemaakt, maar ze worden ook aan de juiste groepen toegevoegd. Let er dus wel bij op dat deze groepen van tevoren aangemaakt dienen te worden (dit geldt eveneens voor de OUs). De reden dat ik dit script met u mededeel is dat ik soms hier en daar wat dingen miste, ik wil niet zeggen dat mijn script volledig is, maar het komt zijn beloftes na.

Daarnaast wil ik nog aangeven dat je ook homefolder mappen en userprofile mappen geshared moet hebben zoals het in het script staat aangegeven, of je past het pad aan in het script, dat kan ook natuurlijk.

Pas het script zodanig aan dat het past in uw situatie. In het script staat een standaard domain aangegeven en vergelijkbare gegevens. Pas deze gegevens aan, verder hoeft u niet veel aan het script aan te passen. Voor het gemak zal ik het even voor u hieronder opsommen wat wel en niet zou moeten worden aangepast:

Wat moet worden aangepast?
  • .ps1-bestand: $DomainName
  • .csv-bestand: "Afdeling" moet naar eigen situatie aangepast worden
Ik raad u aan om alleen het volgende aan te passen als dat nodig is:
  • .ps1-bestand: $CSVFile
  • .ps1-bestand: $password
  • .ps1-bestand: $username => .substring() kan eventueel weggehaald worden
  • .ps1-bestand: $homefolderdrive
  • .ps1-bestand: $homefolder
  • .ps1-bestand: $profilefolder
Ik hoop dat u hier wat aan hebt en succes met het importeren ;) Natuurlijk zijn verbeteringen altijd welkom ^^.

Powershell script: .ps1-file Import Bulk Users

PowerShell:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
$CSVFile = "Gebruikers.csv"

$users = Import-Csv $CSVFile -delimiter ";"

$users | ForEach-Object {
    # Domain data
    $OU = $_.Afdeling
    $DomainName = "LAN.CONTOSO.COM"

# User data
    $voornaam = $_.Voornaam
    $tussenvoegsel = $_.Tussenvoegsel
    $achternaam = $_.Achternaam
    $password = "Password1"
    $username = $voornaam.Substring(0,3) + $achternaam.Substring(0,2)

if($tussenvoegsel -eq "") { 
        $Displayname= $voornaam + " " + $achternaam 
    } else {
        $Displayname= $voornaam + " " + $tussenvoegsel + " " + $achternaam
    }

# Userprofile & Homefolder
    $homefolderdrive = "Z:"
    $homefolder = "\\"+$_.SRV+"\"+$_.HF+"$\"+$username
    $profilefolder = "\\"+$_.SRV+"\"+$_.UP+"$\"+$username

# Secure password
    $SecurePass = ConvertTo-SecureString $password -AsPlainText -Force

$UserPrincipalName = $username+"@"+$DomainName

$userExists = (Get-ADUser -Filter { SamAccountName -eq $username }) 

if($userExists -eq $null) {
            # New AD user 
            New-ADUser -Name $Displayname -GivenName $voornaam -Surname $achternaam -DisplayName $Displayname -SamAccountName $username -UserPrincipalName $UserPrincipalName -HomeDrive $homefolderdrive -HomeDirectory $homefolder -ProfilePath $profilefolder -Path $OU -AccountPassword $SecurePass -PasswordNeverExpires $true -Enabled $True

# Add users to Global Groups
            $Groups = ($_.GroupName).split(",")
            foreach ($Group in $Groups) {
                    Add-ADPrincipalGroupMembership -Identity $username -MemberOf $Group
            }

# Create homefolder
            New-Item $homefolder -Itemtype Directory | Out-Null

Write-Host "You've created a new user:" $Displayname -fore "Green"
            Write-Host "`n"
        } else {
            # Display error on screen
            Write-Host "Not imported user:" -Fore "Yellow"
            Write-Host "User '$Displayname' already exists" -Fore "Red"
            Write-Host "`n"

# Function write error to file
            function writetoPath() {
            $dateNow = Get-Date -Format "dd-MM-yyyy @ hh:mm:ss"
            $existingUser = "User '$Displayname' already exists"
            "$dateNow   //   $existingUser" >> C:\LogFiles\PowerShell\Import_Gebruikers.txt
            }

# Create Path if doesn't exists
            $logfilesPath = "C:\LogFiles\PowerShell"
            if (!(Test-Path $logfilesPath)) {
                New-Item -ItemType Directory -Force -Path $logfilesPath
                writetoPath
            } else {
                writetoPath
            }
            }
}

Powershell Gebruikers .csv-bestand

https://www.mupload.nl/img/mxmc8084nq.png

ABCDEFGHI
1VoornaamTussenvoegselAchternaamAfdelingSRVHFUPGroupNameAfdelingsnaam
2TesteenGebruikerOU=Directie,OU=CONTOSO,DC=lan,DC=contoso,DC=comRWDC01HOMEPROFILEggICT-CONTOSO,ggDIR-CONTOSODirectie
3TestdeUserOU=ICT,OU=CONTOSO,DC=lan,DC=contoso,DC=comRWDC01HOMEPROFILEggICT-CONTOSO,ggDIR-CONTOSOICT

UsR01 wijzigde deze reactie 05-11-2018 18:30 (10%)

• 0stone0
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 22-03 18:25

0stone0

01000010 01101111 01100101 !

Tk55 schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 11:11:
[...]

Eindelijk eens tijd gehad om tweakstream te updaten:
  • Interface met tweakers staat nu los van tweakstream, deze is grotendeels herschreven. Heeft nu ook unit tests.
  • Python 3.6 is nu een requirement vanwege f-strings en type hints.
  • Functionaliteit is ongeveer hetzelfde.
Je kan 'm nu ook via pip installeren:

code:
1
pip install tweakstream

De code is te vinden op Github
Nice! Stuk stabieler na de update!

Mis alleen de verborgen topics, zoals de huiskamer.
Misschien leuk voor de volgende update om email/password op te kunnen geven via config/parameters? :*)

Helaas niet zo veel ervaring met Python, had je graag een merge request gestuurd :P

Python:
1
@click.option("--last", default=3, help="Number of previous comments to show")

Handig! Mis dat je m bij de --help kan zetten? ;)

0stone0 wijzigde deze reactie 05-11-2018 22:41 (9%)

SteamInventaris"~~Linux is only free if your time has no value"

• Tk55
  • Registratie: april 2009
  • Niet online
0stone0 schreef op maandag 5 november 2018 @ 21:47:
Nice! Stuk stabieler na de update!
Goed om te horen!

Mis alleen de verborgen topics, zoals de huiskamer.
Misschien leuk voor de volgende update om email/password op te kunnen geven via config/parameters? :*)
Ik heb zojuist login functionaliteit toegevoegd! Je kan nu inloggen met tweakstream login.
Deze slaat vervolgens je sessie cookies op, zodat je niet elke keer hoeft in te loggen. Dit doe ik met behulp van appdirs, zodat het multiplatform werkt. Het is echter alleen nog maar getest op Linux ;)

Python:
1
@click.option("--last", default=3, help="Number of previous comments to show")

Handig! Mis dat je m bij de --help kan zetten? ;)
Aangepast zodat het nu een optie is van tweakstream in plaats van een aparte optie van elk subcommando. Je gebruikt het nu zo:

code:
1
tweakstream --last 5 list

• MegaCookie
  • Registratie: augustus 2013
  • Niet online

Thanks! Maakt mijn leven ook weer wat gemakkelijker (als ik tijd heb om wat in elkaar te scripten haha). Wel gaaf dat je deze mogelijkheid hebt gevonden!

• 0stone0

0stone0

Ah gaaf!

Al begonnen met een telegrambot die mij laat weten als er iets gebeurd met mn account!

Hoop niet dat ABN al die requests vervelend gaat vinden _/-\o_

Voelt alleen beetje kut om rekeningnummer + pasnummer + code in een blabla.py te hebben staan....

• Voutloos
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
Dat is ook een beetje kut, onder andere daarom is er de belofte van PSD2. :)

Laatste tijd minder fintech nieuws gevolgd, geen idee welke banken inmiddels propere API's hebben...

Voutloos wijzigde deze reactie 08-11-2018 20:31 (40%)

Talkin.nl daily photoblog

• 0stone0

0stone0

Voutloos schreef op donderdag 8 november 2018 @ 20:30:
Dat is ook een beetje kut, onder andere daarom is er de belofte van PSD2. :)
ABN heeft best veel api's, ook precies wat ik nodig zou hebben.

Een probleem...
Usable By:

Corporate Clients

• Sircuri
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Ossebol schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 20:02:
[Afbeelding]

Na maanden ontwikkelen op een bloedhete zolder/in een ijskoud thuiskantoortje heb ik onlangs mijn nieuwe platform The Neural Network online gezet. Het doel: kunstmatige intelligentie begrijpbaar maken voor iedereen. Dit is belangrijk, omdat AI in de nu en vooral in de toekomst aanzienlijk ingrijpt in ons leven. Naar mijn idee is het hierbij essentieel als ook de 'gewone' mannen en vrouwen hier over mee kunnen beslissen.
Jammer dat de website niet werkt. Had graag even gekeken.

Signature van nature

• Ossebol
Sircuri schreef op zondag 11 november 2018 @ 20:28:
[...]

Jammer dat de website niet werkt. Had graag even gekeken.
Hij moet het weer doen. Er waren wat perikelen met het ssl-certificaat >:)

"One day, someone showed me a glass of water that was half full. And he said: 'Is it half full or half empty?' So I drank the water. No more problem." - Alexander Jodorowsky

• DynaSpan
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 12:31
@Ossebol volgens mij mag je gebruikers niet forceren om analytische cookies toe te staan...

• Ossebol
DynaSpan schreef op donderdag 15 november 2018 @ 15:02:
@Ossebol volgens mij mag je gebruikers niet forceren om analytische cookies toe te staan...
Heb je daar een bron voor? Volgens mij is het eerder zo dat je gebruikers niet mag tracken als ze niet akkoord zijn gegaan met de cookieverklaring. Daarom heb ik dit zo streng gemaakt. En als iemand niet akkoord gaat, dan is hij vrij om de site niet verder te bekijken. Volgens mij mag je dat als websitebouwer wel bepalen, toch? :)

• DynaSpan
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 12:31
@Ossebol blijkbaar geldt voor Google Analytics een uitzondering als je het juist configureerd.

Maar: de AP zegt het volgende:
Hoe kan ik tracking cookies weigeren?

Geen geldige toestemming
Volgens de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) is toestemming alleen geldig als deze ‘vrij’, ‘specifiek’, ‘geïnformeerd’ en ‘ondubbelzinnig’ is gegeven.

In de volgende voorbeelden is er daarom géén sprake van geldige toestemming:

[...]

Websites die u alleen kunt bezoeken als u toestemming geeft voor het plaatsen van tracking cookies.
Dus Google Analytics kun je, mits juist configureerd, gebruiken zonder toestemming. Echter mag je niet gebruikers weigeren als ze niet akkoord gaan met andere cookies.

• Ossebol
@DynaSpan Ah, duidelijk verhaal. Thanks! Zal het binnenkort fiksen :)

• chrisand1998
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 21-12-2018
Ik ben al een tijdje bezig met een stukje software die automatisch je taskbar iconen centreerd in elke build van Windows 10. Falcon10 wordt steeds populairder in het buitenland. Dus dacht ik hier ook nog even een mooie topic te maken. Vele van jullie kennen waarschijnlijk al de handmatige optie (Het maken van een lege toolbar) het nadeel hier van is dat je iconen niet altijd blijven gecentreerd in je taskbar. Je zou dan alle programma's moeten vastzetten in je taskbar.

Taskdock is een tool met het zelfde idee als Falcon10. Het verschil is dat Falcon10 in je taskbar kijkt voor welke iconen er in staan. Op deze manier zal het aantal iconen altijd kloppen. Taskdock doet dit door middel van te loopen door alle draaiende applicaties en te kijken of ShowInTaskbar aan staat. Daarnaast moet Taskdock ook nog kijken welke iconen er vast zijn gezet in je taskbar. Naar mijn ontdekking werkt Taskdock ook niet goed in Windows 10 de iconen staan te veel naar links.

Zelf heb ik ook al een aantal keer feedback gestuurd aan Microsoft voor deze funtie. Alleen is dit natuurlijk nooit toegevoegd. Dat is de reden waarom ik Falcon10 heb gemaakt.

Falcon10 is hier te verkrijgen
https://chrisandriessen.nl/downloads

chrisand1998 wijzigde deze reactie 10-12-2018 13:23 (7%)

• AlphaRomeo
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 22-03 12:35
...en je vraag is?

• Yokidrink
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 22-03 11:53
is 'Aeria' een bewuste spelling? indien niet, dan zou ik zeker even de tekst nakijken.
Je vraagt namelijk geld voor deze apps en dan verwacht ik dat op zijn minst een spellchecker gebruikt wordt (er staan wel meer fouten in).

verder een leuk initiatief.

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 14:13

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

De webpagina staat op de lijst met websites met potentieel gevaarlijke inhoud.

Geen idee wat er met je site is, maar ESET vind hem verre van leuk.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• RobIII

RobIII

Moderator Devschuur®

^ Romeinse 3 ja!

Doe volgende keer gewoon een Topic Report (klik op 'https://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand.gif rapporteer' bovenaan een topic) dan ;) (Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics)

Ik heb 't topic van chrisand1998 gemerged naar dit topic.

@chrisand1998 Hou je wel rekening met ons (anti)spam beleid? Ik laat 't voor deze keer staan, maar dit is dus eigenlijk niet de bedoeling.

RobIII wijzigde deze reactie 10-12-2018 14:39 (19%)

Over mij | Wat vervelend

• chrisand1998
Mijn excuses @RobIII , ben eigenlijk net nieuw op het forum. Het was zeker niet mijn bedoeling om te spammen.

Ik heb het foutje meteen aangepast @Yokidrink thx. Ik blijf het verkeerd doen 8)7

Ik heb geen idee waarom Eset mijn website blokkeert @SinergyX. Het zou kunnen dat Eset mijn scripts niet leuk vindt. Ik heb in een sub folder heel veel scripts voor mijn projecten zoals, Google maps scrapers & IMDB scrapers staan.

• RobIII

RobIII

Moderator Devschuur®

^ Romeinse 3 ja!

chrisand1998 schreef op maandag 10 december 2018 @ 14:56:
Mijn excuses @RobIII , ben eigenlijk net nieuw op het forum. Het was zeker niet mijn bedoeling om te spammen.
Dan is een wijze les voor een volgende keer: als je ergens nieuw bent, lees je dan even in in de huisregels voordat je post ;) En ik kan je vast verklappen dat in 99,9999% van de gevallen (zelf)promotie niet heel erg op prijs gesteld wordt, dus in dat geval kun je altijd beter even 't zekere voor 't onzekere nemen en contact opnemen met de moderators of eigenaar van de site o.i.d. voordat je zoiets post ;)

Over mij | Wat vervelend

• AlphaRomeo
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 22-03 12:35
RobIII schreef op maandag 10 december 2018 @ 14:37:
[...]
Doe volgende keer gewoon een Topic Report (klik op '[Afbeelding] rapporteer' bovenaan een topic) dan ;) (Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics)
Ik heb ook weer wat geleerd. 🙂

• Jogai
  • Laatst online: 22-03 16:36
@chrisand1998
Please safe the url you get
Moet save zijn. Voor de safe url kijk ik de rest van je text na ;)

...only by myth-making, only by becoming 'sub-creator' and inventing stories, can Man aspire to the state of perfection...

• chrisand1998
Meteen aangepast thx @Jogai!

• Chicken88
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 00:05

Hacker News Watcher

Wat is het?
Een Chrome/Firefox extensie om Hacker News in gaten te houden.
Waarom/hoe?
Vooral om dat ik als hobby graag wat programmeer, en zo nu en dan eens wat nieuwe technieken(talen/frameworks) wil proberen.
Mijn vorige extensie (Tweakers Topic Watcher) was gebouwd met AngularJS(jup, die ouwe versie) en ik heb vervolgens React geprobeerd (poll site'je) maar 'k vind het eigenlijk maar irritant om m'n kennis/code van die frameworks up-to-date te houden. Dus wilde ik dit maal gewoon met Vanilla JS (ES6) aan de gang. En sinds een paar maanden kijk ik graag op Hacker News dus 1 + 1 = Hacker New Watcher
Hoe gebruik je het?
In je Chrome browser: Klik hier

En in Firefox: Klik hier
Maar er zijn toch al honderd miljoen extensies voor HN?
I know.. Maar wilde graag zelf iets maken en leren.

ps: Hij is nog in Beta :)

Vragen/opmerkingen hoor ik graag.

Tweakers Topic Watcher | Hacker News Watcher

• Yarisken
  • Laatst online: 12:07
Super, toegevoegd. Om de zoveel dagen lees ik deze site. Kan je dit ook doen voor security.nl :-)

• Chicken88
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 00:05
Yarisken schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 14:01:
Super, toegevoegd. Om de zoveel dagen lees ik deze site. Kan je dit ook doen voor security.nl :-)
Bedankt!
Maar ik ben zelf geen terugkerende bezoeker van security.nl, en ik bouw altijd graag iets wat ik tenminste zelf wil gebruiken. Maar wat niet is kan nog komen :)

Tweakers Topic Watcher | Hacker News Watcher

• DennusB
  • Niet online
Ik wilde eens echt aan de slag om Python te leren en heb er direct iets nuttigs voor gemaakt. Vaak zat zocht ik iets op V&A maar wilde ik daar eigenlijk een notificatie voor krijgen zodra zoiets online kwam. Dat heb ik dus zelf gebouwd nu. Draait geheel serverless op AWS met API Gateway, Lambda & DynamoDB! AWS kende ik al goed omdat er dagelijks mee werk, dus om het nu samen te voegen met m'n eerste stapjes in Python is best tof! :D

Voor iedereen die het handig vind / wil proberen : https://www.dennisbrouwer.nl/tweakers.html :)

Is het al bijna vrijdag?

• R.G
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 03:43
DennusB schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 17:16:
Ik wilde eens echt aan de slag om Python te leren en heb er direct iets nuttigs voor gemaakt. Vaak zat zocht ik iets op V&A maar wilde ik daar eigenlijk een notificatie voor krijgen zodra zoiets online kwam. Dat heb ik dus zelf gebouwd nu. Draait geheel serverless op AWS met API Gateway, Lambda & DynamoDB! AWS kende ik al goed omdat er dagelijks mee werk, dus om het nu samen te voegen met m'n eerste stapjes in Python is best tof! :D

Voor iedereen die het handig vind / wil proberen : https://www.dennisbrouwer.nl/tweakers.html :)
Wat is de functionaliteit en wat doet het precies? scant het de gehele v&a af? en maakt daar een lijstje van?
is dit aan je tweakers account gekoppeld?

Tweakers V&A Notificatie
Keyword
iPhone
Email
example@example.com
Changelog

Wat doet de submit button? :) _/-\o_

• DennusB
  • Niet online
R.G schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 12:22:
[...]

Wat is de functionaliteit en wat doet het precies? scant het de gehele v&a af? en maakt daar een lijstje van?
is dit aan je tweakers account gekoppeld?

Tweakers V&A Notificatie
Keyword
iPhone
Email
example@example.com
Changelog

Wat doet de submit button? :) _/-\o_
Hij fetcht de RSS feed en matcht dat tegen mensen die een keyword hebben ingevuld op dat formulier. Matcht ie, dan krijg je gelijk een mail! :)

Is het al bijna vrijdag?

• Koenvh

Koenvh

https://play.asti.ga/img/logo-email.png

Een half jaar geleden had ik al aangekondigd dat ik bezig was met Astiga onderdeel te maken van T-Mobile Datavrije Muziek. Deze week is het dan eindelijk zo ver, en kun je Astiga ook gebruiken in combinatie met Datavrije Muziek. (De precieze datum wanneer het ingaat is nog onbekend, de actuele status is hier te vinden.)

Of je het nu met de uitspraak eens bent of niet, volgens de Europese wet mag het, dus dan hoop ik in ieder geval mensen de mensen de mogelijkheid te geven om ook hun eigen muziek te streamen vanaf hun NAS o.i.d., zonder dat het van de databundel afgaat.

Heel simpel komt het erop neer dat je nu je muziek vanaf FTP, SFTP, WebDAV, Google Drive, Dropbox, OneDrive, MEGA, Amazon S3 of Backblaze B2 makkelijk kunt afspelen waar je ook bent in de browser, via de app, of met een van de vele apps die het Subsonic-protocol ondersteunen.

Het is nu ook mogelijk om M3U en PLS afspeellijsten te importeren (op dit moment alleen via de webinterface). Verder heb ik ook ingezet op optimalisatie, zodat nu alles een stuk sneller moet werken. Daarnaast zijn er ook een heel aantal kleinere verbeteringen doorgevoerd.

https://asti.ga

• P_Tingen
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 22-03 08:33

P_Tingen

omdat het KAN

Koenvh schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 22:19:
[Afbeelding]

Een half jaar geleden had ik al aangekondigd dat ik bezig was met Astiga onderdeel te maken van T-Mobile Datavrije Muziek. Deze week is het dan eindelijk zo ver, en kun je Astiga ook gebruiken in combinatie met Datavrije Muziek. (De precieze datum wanneer het ingaat is nog onbekend, de actuele status is hier te vinden.)

Of je het nu met de uitspraak eens bent of niet, volgens de Europese wet mag het, dus dan hoop ik in ieder geval mensen de mensen de mogelijkheid te geven om ook hun eigen muziek te streamen vanaf hun NAS o.i.d., zonder dat het van de databundel afgaat.

Heel simpel komt het erop neer dat je nu je muziek vanaf FTP, SFTP, WebDAV, Google Drive, Dropbox, OneDrive, MEGA, Amazon S3 of Backblaze B2 makkelijk kunt afspelen waar je ook bent in de browser, via de app, of met een van de vele apps die het Subsonic-protocol ondersteunen.

Het is nu ook mogelijk om M3U en PLS afspeellijsten te importeren (op dit moment alleen via de webinterface). Verder heb ik ook ingezet op optimalisatie, zodat nu alles een stuk sneller moet werken. Daarnaast zijn er ook een heel aantal kleinere verbeteringen doorgevoerd.

https://asti.ga
Wow, ziet er fancy uit, ga ik eens naar kijken

... en gaat over tot de orde van de dag

• Dartillus
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 22-03 11:06

Funda Extend

Wat is het
Een Chrome extensie die Funda wat bruikbaarder maakt. Geeft de optie om advertenties en andere ui rommel te verwijderen, prijs per oppervlakte te laten zien en WOZ waardes opvragen.
Waarom/Hoe
Ik ergerde me dood aan de advertenties en flair die op Funda stond. Oppervlakte prijs later toegevoegd omdat het handig was om te zien of iets duurder of goedkoper is. Gemaakt in pure HTML, CSS en JS.
Hoe gebruik je het?
Op het moment alleen voor Chrome beschikbaar, al ben ik bezig met een Firefox versie.
Maaruh, kan je dat niet met Adblock?
Waarschijnlijk wel, maar daar leer ik niks van. Dit is het eerste persoonlijke project wat ik opgeleverd en geupload heb.

• Hiroj
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 21-03 15:45
Leuke en vooral nuttige tool!

Persoonlijk ben ik ook op zoek naar een woning en dan is prijs per vierkante meter voor mij wel bepalend.
In de randstad (waar ik woon) loopt het soms wel uit naar 4-5k per vierkante meter. Te absurd voor woorden.

• Dartillus
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 22-03 11:06
Hiroj schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 08:04:
[...]

Leuke en vooral nuttige tool!

Persoonlijk ben ik ook op zoek naar een woning en dan is prijs per vierkante meter voor mij wel bepalend.
In de randstad (waar ik woon) loopt het soms wel uit naar 4-5k per vierkante meter. Te absurd voor woorden.
Bedankt! Ik werk nog aan een aantal dingen (WOZ opvragen werkt nog niet lekker) maar als je suggesties hebt hoor ik het graag :) .

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

Oké, het heeft iets langer dan een week geduurd, maar je kunt nu Astiga gebruiken in combinatie met T-Mobile Datavrije Muziek. :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• steve2507
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 10-03 10:48
Het is even geleden dat ik wat heb laten horen over mijn https://xible.io project, maar inmiddels probeer ik weer wat stappen te maken.
Zojuist heb ik een demo video op youtube gezet om in het kort te laten zien hoe je een werkende flow met deze visuele automatisering tool in elkaar draait.

Ook ben ik bezig met meerdere blogposts over hoe ik erop ben gekomen om onder andere met dit project te starten. Dat heeft voornamelijk wat te maken met het vervangen van die akelige lichtschakelaars, maar daarover later meer.

• Shivs
  • Registratie: januari 2010
  • Niet online
KPN iTV - Theater modus

Omdat de website van interactieve TV van KPN maar twee weergave opties kent, heel erg klein of full-screen, heb ik mijn eerste Chrome-extensie geschreven:

https://chrome.google.com...mgcckbdigimdfoapihhcjajjc

Deze voegt een theater modus toe, zoals bijvoorbeeld op Twitch.tv standaard beschikbaar is.

• Sokoo
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 19-03 22:37
steve2507 schreef op zondag 3 maart 2019 @ 21:02:
Het is even geleden dat ik wat heb laten horen over mijn https://xible.io project, maar inmiddels probeer ik weer wat stappen te maken.
Zojuist heb ik een demo video op youtube gezet om in het kort te laten zien hoe je een werkende flow met deze visuele automatisering tool in elkaar draait.
[YouTube: An introduction to XIBLE]

Ook ben ik bezig met meerdere blogposts over hoe ik erop ben gekomen om onder andere met dit project te starten. Dat heeft voornamelijk wat te maken met het vervangen van die akelige lichtschakelaars, maar daarover later meer.
Dit ziet er zeer interessant uit! Ook een stuks gebruiksvriendelijker, zo op het eerste gezicht, dan bijvoorbeeld Skelta workflows. Zelf ben ik laatst gaan kijken naar Camunda om workflows te maken, dit was ook wel een lekkere tool!

Ik ga je website en tool is even bekijken! :)

• steve2507
Sokoo schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 16:47:
[...]

Dit ziet er zeer interessant uit! Ook een stuks gebruiksvriendelijker, zo op het eerste gezicht, dan bijvoorbeeld Skelta workflows. Zelf ben ik laatst gaan kijken naar Camunda om workflows te maken, dit was ook wel een lekkere tool!

Ik ga je website en tool is even bekijken! :)
Dankjewel voor de reactie! Van alle workflow tools was Camunda mij nog niet bekend, ik zal eens kijken waar die z'n kracht uit put.

• steve2507
steve2507 schreef op zondag 3 maart 2019 @ 21:02:
[YouTube: An introduction to XIBLE]

In het kader van de huis-automatisering waar XIBLE onderdeel van is, heb ik een blogpost geschreven die in gaat op het avontuur wat zich heeft gemanifesteerd in deze automatisering.
Je kan dit eerste deel van een kleine serie lezen op medium.com.
Pagina: 1 ... 45 46 47 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True