Bijna twee jaar geleden een simple scriptje in Python 3 geschreven welke automatisch de IP-adressen van een docker container opvraagt en deze samen met de container-naam in de /etc/hosts file zet.
Op die manier kon ik eenvoudig containers op basis van hun DNS doorlussen in plaats van (steeds veranderende) IP-adressen.
Momenteel heb ik het getest op Ubuntu 16.04 en 18.04. Ik heb geen reden om aan te nemen dat het op een andere distributie niet werkt. Mogelijk dat het installatiescript niet werkt ivm andere package resolver. Maar de handmatige installatie zou een doorgewinterde Linux-gebruiker wel moeten kunnen volgen voor zijn eigen distro.
Feedback is welkom, gebruik natuurlijk ook
Op die manier kon ik eenvoudig containers op basis van hun DNS doorlussen in plaats van (steeds veranderende) IP-adressen.
Hier een linkje naar de complete README: https://github.com/toaoma...ts/blob/develop/README.mddocker-hosts
Python service to populate docker container IPs in /etc/hosts
Momenteel heb ik het getest op Ubuntu 16.04 en 18.04. Ik heb geen reden om aan te nemen dat het op een andere distributie niet werkt. Mogelijk dat het installatiescript niet werkt ivm andere package resolver. Maar de handmatige installatie zou een doorgewinterde Linux-gebruiker wel moeten kunnen volgen voor zijn eigen distro.
Feedback is welkom, gebruik natuurlijk ook
[ Voor 5% gewijzigd door Matis op 21-06-2018 20:15 ]
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time