Bij voorbaat excuses voor het ellenlange verhaal. Ik ben mijn bijdrage in sublimetekst gaan typen en het kwam uit op een nogal lang verhaal... zie hieronder:
Ik ben een kleine 2 jaar geleden een dag minder per week gaan werken als voorbereiding op de toekomst (lees: we wilde kinderen

) waarbij ik me voorgenomen had om op die vrije dag per week bezig te zijn met een eigen project.
In het verleden heb ik meerdere affiliate travel websites gemaakt waarbij de een succesvoller was dan de ander, lang verhaal kort het lag in lijn der verwachting om weer een project te starten in de travel categorie.
In het verleden heb ik gemerkt dat die travelfeeds van de affiliate partijen niet al te best in elkaar zitten, ook is het zo dat als je die gewoon 1 op 1 inleest dat je dan hotel A bijvoorbeeld 4x in je database hebt staan met daarbij steeds 1 prijs van verschillende aanbieders.
Voila, mijn idee was geboren. Een systeem maken waarin feeds ingelezen worden en waarbij dan de verschillende landen/regio's/steden en zeker ook accommodaties aan elkaar gekoppeld worden en dit vervolgens in mijn website tonen. Op die manier kan ik me bezig houden met fatsoenlijke content schrijven en blijven de accommodaites automatisch geupdate waarbij je de prijzen kan vergelijken (een beetje zoals bijv. trivago).
In het begin ben ik ijverig aan de slag gegaan met het maken van een wordpress plugin die dit voor me zou gaan regelen. Ik had al vrij snel een werkend prototype waarin ik in wordpress de vakanties kon koppelen / importeren en tonen.
Een collega van me had op dat moment een domeinnaam in de travel branche en wist niet wat hij er mee kon gaan doen tot hij mijn systeem zag en daar ook gebruik van gaan wilde maken. Ik ben toen gaan denken hoe dit te realiseren en heb toen bedacht dat het beter was om opnieuw te beginnen buiten wordpress om en ben dat gaan doen.
Ik ben op dat moment opnieuw begonnen in php (laravel) met als uitgangspunt een systeem te maken waarop mensen kunnen aanmelden om op een (relatief) eenvoudige manier accommodaties op hun website te kunnen tonen waarbij ze zich niet druk hoeven te maken om het koppelen van accommodaties / zorgen dat het up-to-date blijft en het toevoegen en onderhouden ervan.
Nu bijna 2 jaar later heb ik een versie die nagenoeg af is en klaar is al beta versie van het hele systeem (het heeft zo lang geduurt omdat onze kinderwens van de eerste alinea vrij snel uit kwam waardoor mijn vrije vrijdag vanaf afgelopen januari niet meer zo vrij is

)
Kort samengevat is het dus een systeem waarmee je eenvoudig vakanties / accommodaties op je eigen website kunt tonen waarbij een account gratis is en het alleen zo is dat 1 op de 10 api calls de affiliate linkjes van mij zullen tonen ipv die van de gebruiker (dat is tevens mijn complete verdienmodel) met de volgende functies voor gebruikers:
- Gratis account aanmaken
- Eigen websites toevoegen
- Statistieken per website inzien (api call usage)
- Json api toegankelijk met behulp van api key per website
- Wordpress plugin om eenvoudig bij posts accommodaties te tonen.
Voor mij als beheerder heb ik de volgende functies:
- Toevoegen van operators
- Toevoegen van datafeeds per operator
- Mappen van data in de datafeeds
- Alle landen / regio's / steden uit de feeds worden geimporteerd als unknown en ik als admin kan deze toevoegen / koppelen aan een bestaande locatie
- Accommodaties worden geimporteerd als de locatie in het systeem zit en met de status "unknown" Op deze manier krijg ik een lijst met accommodaties die ik kan toevoegen of koppelen aan een andere accommodatie. ZO krijg ik dus de prijzen van verschillende aanbieders bij 1 accommodatie.
- Gebruikers inzien / aanmaken / verwijderen
- Statistieken van het hele systeem inzien.
Ik heb 2 verschillende urls voor mijn systeem, namelijk 1 voor de "commerciele website" en 1 van het systeem zelf:
-
https://www.feedr.nl
-
https://manage.feedr.nl
Ook heb ik een demo account gemaakt waarbij ik ervan uitga dat wij tweakers om kunnen gaan met zo'n account dat alle mogelijkheden heeft die een normale user ook heeft. De gegevens zijn:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Ik heb ook een voorbeeld site welke nu op het systeem draait (dit is een site van mezelf) namelijk:
http://www.wintersportknallers.nl. Alle accommodaties op deze website komen uit feedr.nl
Enkele screenshots:
ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.
[
Voor 5% gewijzigd door
m-designz op 25-11-2017 21:53
]