goed punt, op mobiel werkt het nog helemaal niet zo lekker.. zal ik er vanavond aan gaan werken!
Elke PHP'er ever.Verwijderd schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 06:44:
Wanneer ik in PHP werk gebruik ik een framework wat ik zelf ontwikkeld heb.
Ze zijn "beperkt" omdat ze een bepaald model van de werkelijkheid forceren, om jou als programmeur daarmee een abstractielaag of keurslijf te bieden. In de meeste gevallen is dat precies wat je nodig hebt. Ja, je zal in die denkwijze moeten komen om efficiënt te worden met dat framework.Frameworks hebben nadelen: ze zijn beperkt [...] je leert er werkelijk helemaal niks van.
Zolang een framework jou de mogelijkheid biedt om de onderliggende laag te benaderen (Response.Write() werkt nog steeds in ASP.NET MVC), zou je helemaal geen last moeten hebben van een framework, en dan nog, je zou het hele Response-object niet eens moeten willen benaderen.
Van je eigen framework bouwen leer je ook niet hoe je goed moet programmeren.Ook niet hoe je goed moet programmeren
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Verwijderd
Correct. En dat is ook precies mijn probleemOfyles2 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 09:51:
[...]
WordPress is een Content Management System, geen framework.
Nou niet hoor, ik ken er genoeg die zeggen. "Laat ik het maar gewoon in 'WordPress doen.'.
Dat is een voordeel, maar ook een nadeel. Het wordt je namelijk ook soms gewoon te makkelijk gemaakt waardoor je niet verder hoeft te kijken.[...]
Ze zijn "beperkt" omdat ze een bepaald model van de werkelijkheid forceren, om jou als programmeur daarmee een abstractielaag of keurslijf te bieden. In de meeste gevallen is dat precies wat je nodig hebt. Ja, je zal in die denkwijze moeten komen om efficiënt te worden met dat framework.
Met ASP.NET MVC kan je ook gewoon gebruik maken van OWIN, wat zelfs een stapje verder gaat dan het benaderen van het Response-objectZolang een framework jou de mogelijkheid biedt om de onderliggende laag te benaderen (Response.Write() werkt nog steeds in ASP.NET MVC), zou je helemaal geen last moeten hebben van een framework, en dan nog, je zou het hele Response-object niet eens moeten willen benaderen.
Shitty framework gemaakt door een shitty programmeur is gewoon shitty. Noted.[...]
Van je eigen framework bouwen leer je ook niet hoe je goed moet programmeren.
En dat is een nadeel ... want? Je gaat toch niet zelf een framework schrijven omdat het leuk is om het jezelf moeilijk te maken?Verwijderd schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 10:17:
Dat is een voordeel, maar ook een nadeel. Het wordt je namelijk ook soms gewoon te makkelijk gemaakt waardoor je niet verder hoeft te kijken.
Je gebruikt geen framework om beter te leren programmeren, maar om efficiënter tot je doel te komen. Van zelf een framework schrijven ga je ook niet leren beter programmeren, althans, niet zonder dat iemand met meer verstand daar feedback op gaat geven.
Als je, zeker wanneer je onervaren bent, zelf een framework gaat lopen schrijven, ga je ook niet de valkuilen herkennen die je voor jezelf aan het graven bent.
Nee, dat is nóg een abstractielaag, namelijk van de webserver. Mijn punt was dat je, ondanks het gebruik van een framework, alsnog bij de "dirty innards" kunt als dat écht nodig is. Maar op het moment dat je denkt dat je het nodig hebt, moet je je nog eens flink achter de oren krabben of datgene wat je wil doen wel kan in dat framework.Met ASP.NET MVC kan je ook gewoon gebruik maken van OWIN, wat zelfs een stapje verder gaat dan het benaderen van het Response-object
[ Voor 6% gewijzigd door CodeCaster op 04-05-2017 11:45 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Wat?
CouchPotato Slackbot
Waarom?
Een tijd geleden wilde ik eens spelen met Slackbots en het maken van een bot. Ik begon simpel maar al gauw kwam ik met een use case om makkelijk en snel films toe te voegen aan de CouchPotato 'wanted' lijst.
Hoe?
Ik programmeer dagelijks in node.js en ben daarom voor node gegaan. Tijdens het ontwikkelen ervan heb ik nog een extra laag boven op het 'slackbot' framework gebouwd om makkelijker zogehete handlers toe te kunnen voegen, ala een REST endpoint. Dit is Slackbotify geworden.
Link?
Het project en de huidige features zijn te vinden op: https://github.com/RolfKoenders/potato
CouchPotato Slackbot
Waarom?
Een tijd geleden wilde ik eens spelen met Slackbots en het maken van een bot. Ik begon simpel maar al gauw kwam ik met een use case om makkelijk en snel films toe te voegen aan de CouchPotato 'wanted' lijst.
Hoe?
Ik programmeer dagelijks in node.js en ben daarom voor node gegaan. Tijdens het ontwikkelen ervan heb ik nog een extra laag boven op het 'slackbot' framework gebouwd om makkelijker zogehete handlers toe te kunnen voegen, ala een REST endpoint. Dit is Slackbotify geworden.
Link?
Het project en de huidige features zijn te vinden op: https://github.com/RolfKoenders/potato
Naam: PCM2Wav
Functie: Een wav file maken van opgemeten PCM signalen (bv. I2S)
Taal: Python
Waarom: Ik had het nodig voor gebruik met mijn saleae logic analyzer
Mijn eerste python module ooit (tot hiertoe enkel scripts):
https://github.com/roel0/PCM2Wav-py
https://pypi.python.org/pypi?name=PCM2Wav
Feel free om constructieve commentaar te geven
Functie: Een wav file maken van opgemeten PCM signalen (bv. I2S)
Taal: Python
Waarom: Ik had het nodig voor gebruik met mijn saleae logic analyzer
Mijn eerste python module ooit (tot hiertoe enkel scripts):
https://github.com/roel0/PCM2Wav-py
https://pypi.python.org/pypi?name=PCM2Wav
Feel free om constructieve commentaar te geven
[ Voor 7% gewijzigd door roel0 op 09-05-2017 09:10 ]
Momenteel bezig met een NodeJS/Electron applicatie die de Spotify API en Youtube met elkaar samen linkt zodat ik gratis muziek kan luisteren
Dat ik er aan begon te werken voegde ik eerst de 2 streams (audio en video) samen dmv ffmpeg, maar later gewoon de streams van Youtube direct gebruikt zodat alleen de audio stream geladen word als de speler niet fullscreen is. Als ik dan fullscreen ga synchroniseert ie de video stream naar die van audio stream zodat je geen stotterende muziek hoort.
En ook de 2 HTML5 spelers zo kunnen maken dat ik in beide spelers tijd/volume kan selecteren.
Verder werken ook de media toetsen op mijn toetsenbord, werkt het omzetten van 2.1 geluid naar 5.1/7.1 geluid ook zonder problemen en heb ik de Chrome plugin Ultrawide zo aangepast dat deze ook werkt voor mijn 21:9 scherm.
Standaard zal ie altijd de beste streams selecteren die beschikbaar zijn.

Wat betreft copyright etc etc, hier ben ik me al te goed van bewust, dus ook als de NodeJS modules op een gegeven moment niet meer werken (vanwege misbruik) dan heb ik gewoon pech gehad. Het is puur voor mij zelf alleen. De App (zodra deze wat netter is) zal ik waarschijnlijk nog wel een keer op Github zetten.
Dat ik er aan begon te werken voegde ik eerst de 2 streams (audio en video) samen dmv ffmpeg, maar later gewoon de streams van Youtube direct gebruikt zodat alleen de audio stream geladen word als de speler niet fullscreen is. Als ik dan fullscreen ga synchroniseert ie de video stream naar die van audio stream zodat je geen stotterende muziek hoort.
En ook de 2 HTML5 spelers zo kunnen maken dat ik in beide spelers tijd/volume kan selecteren.
Verder werken ook de media toetsen op mijn toetsenbord, werkt het omzetten van 2.1 geluid naar 5.1/7.1 geluid ook zonder problemen en heb ik de Chrome plugin Ultrawide zo aangepast dat deze ook werkt voor mijn 21:9 scherm.
Standaard zal ie altijd de beste streams selecteren die beschikbaar zijn.
code:
1
| app.commandLine.appendSwitch('--try-supported-channel-layouts'); // 5.1/7.1 |

Wat betreft copyright etc etc, hier ben ik me al te goed van bewust, dus ook als de NodeJS modules op een gegeven moment niet meer werken (vanwege misbruik) dan heb ik gewoon pech gehad. Het is puur voor mij zelf alleen. De App (zodra deze wat netter is) zal ik waarschijnlijk nog wel een keer op Github zetten.
Ik heb een bijna 3 jaar oud project herbouwd middels React.
Destijds was al een technology-driven project om met NodeJS aan de gang te gaan, nu was het wederom een mooi projectje om wat meer kennis van React en 'progressive web apps' op te bouwen.

Het concept is nog grotendeels hetzelfde;
1. Je opent de website (of de Android app wat in feite puur een WebView van de site is) op 2 devices.
2. Je vult de 6 cijferige code aan 1 van de 2 kanten in om te verbinden
3. Vervolgens kan je realtime text uitwisselen.
Je kan ook meer dan 2 devices aan elkaar koppelen om bijvoorbeeld tijdens een workshop alle deelnemers van input te voorzien. En je zou de app kunnen 'misbruiken' om te chatten
Ik gebruik het zelf om bijvoorbeeld een lange URL of een wachtwoord even snel naar een andere computer of m'n telefoon te sturen.
Het is een opensource project, te vinden op GitHub.
Destijds was al een technology-driven project om met NodeJS aan de gang te gaan, nu was het wederom een mooi projectje om wat meer kennis van React en 'progressive web apps' op te bouwen.

Het concept is nog grotendeels hetzelfde;
1. Je opent de website (of de Android app wat in feite puur een WebView van de site is) op 2 devices.
2. Je vult de 6 cijferige code aan 1 van de 2 kanten in om te verbinden
3. Vervolgens kan je realtime text uitwisselen.
Je kan ook meer dan 2 devices aan elkaar koppelen om bijvoorbeeld tijdens een workshop alle deelnemers van input te voorzien. En je zou de app kunnen 'misbruiken' om te chatten
Ik gebruik het zelf om bijvoorbeeld een lange URL of een wachtwoord even snel naar een andere computer of m'n telefoon te sturen.
Het is een opensource project, te vinden op GitHub.
Hallo allemaal,
Volgens een van de eerste keren dat ik iets echt plaats op Tweakers.net forum, al ben ik al wat jaartjes lid
Nu bestel ik regelmatig wel eens op wish.com, maar als ik iets zoek blijkt dat je dus niet kan sorteren op prijs. Ondanks dat alles spotgoedkoop is zou ik geen échte Hollander zijn als ik niet de allerlaagste prijs zocht.
Zo maakte ik even in een handomdraai dit javascriptje welke je in je console kan gooien nadat je een zoekopdracht hebt gedaan op wish.com. Simpel en voor mij doeltreffend
Wil je geen invoerrechten betalen, blijf dan altijd onder de 21 euro. De gratis producten zijn vaak net zo duur door de verzendkosten als de betaalde producten, dus de Free items kan je eruit knallen door deze regel toe te voegen onder het trim-regeltje:
Volgens een van de eerste keren dat ik iets echt plaats op Tweakers.net forum, al ben ik al wat jaartjes lid
Nu bestel ik regelmatig wel eens op wish.com, maar als ik iets zoek blijkt dat je dus niet kan sorteren op prijs. Ondanks dat alles spotgoedkoop is zou ik geen échte Hollander zijn als ik niet de allerlaagste prijs zocht.
Zo maakte ik even in een handomdraai dit javascriptje welke je in je console kan gooien nadat je een zoekopdracht hebt gedaan op wish.com. Simpel en voor mij doeltreffend
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
| $("<style>.overlay { position:absolute; background-color: white; top:0; left:0; width:100%; height:100%; z-index:1000; } .loader { position: fixed; top: 1em; padding: 15px; maring: 15px; border: 1px solid #000000; border-radius: 10px; background-color: #CC0000; color: #FFFFFF; right: 1em; z-index: 999999999999; }</style>").appendTo("head"); $("body").append("<div id='overlay' class='overlay'></div><div id='loader' class='loader'><b>Bezig met inladen en sorteren ...</b></div>"); maxProducts = prompt("Hoeveel producten wil je inladen? (max. 500)"); var app = setInterval(function(){ if ($('#feed-more-end').attr('class') == "hide" && $(".feed-product-item").length < maxProducts){ if($("#loading-img.hide").length == 0){ $("html, body").animate({ scrollTop: $(document).height() }, 0); $('#overlay').css({ height: $(document).height() }); } }else{ clearInterval(app); $('.currency-subscript').remove(); $( ".feed-product-item" ).each(function(){ price = $(this).find(".feed-actual-price").html(); price = price.replace(" € ","").replace(" ","").replace("Free",0); $(this).attr('price', $.trim(price)); }) var products = $(".feed-product-item"); products.sort(function (a, b) { // convert to integers from strings a = parseInt($(a).attr("price"), 10); b = parseInt($(b).attr("price"), 10); if(a > b) { return 1;} else if(a < b) { return -1; } else { return 0; } }); // put sorted results back on page $("#feed-grid").html(''); $("#feed-grid").append(products); $("#overlay").remove(); $("#loader").remove(); $("html, body").animate({ scrollTop: 0 }, 0); } },50); |
Wil je geen invoerrechten betalen, blijf dan altijd onder de 21 euro. De gratis producten zijn vaak net zo duur door de verzendkosten als de betaalde producten, dus de Free items kan je eruit knallen door deze regel toe te voegen onder het trim-regeltje:
code:
1
| if (price == 0 || price > 21){ $(this).remove(); } |
[ Voor 20% gewijzigd door LiquidSebbey op 02-06-2017 20:38 . Reden: Als er minder producten zijn dan je wilt laden crashte het script. Aangepast. ]
Netjes.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
@LiquidSebbey Hij werkte bij mij niet, maar dat heb ik opgelost door de spaties bij de replace van € weg te halen.
Jammer dat Wish die gratis producten heeft geïntroduceerd. Ze zijn eigenlijk altijd net zo duur zijn als de niet gratis counterpart, maar nu stoppen ze de unit cost gewoon in de verzendkosten. Heb het script zo aangepast dat hij al die gratis dingen dus gewoon verwijdert, gezien het een verkeerd beeld geeft.
Jammer dat Wish die gratis producten heeft geïntroduceerd. Ze zijn eigenlijk altijd net zo duur zijn als de niet gratis counterpart, maar nu stoppen ze de unit cost gewoon in de verzendkosten. Heb het script zo aangepast dat hij al die gratis dingen dus gewoon verwijdert, gezien het een verkeerd beeld geeft.
[ Voor 90% gewijzigd door Mitchell op 02-06-2017 13:55 ]
Signature
Ik heb zelf al de aanpassing gemaakt dat alle producten boven de 20 Euro worden verwijderd, want je wilt natuurlijk niet aan meneer Belasting (lees: doane) invoerrechten betalenMitch377 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 13:46:
@LiquidSebbey Hij werkte bij mij niet, maar dat heb ik opgelost door de spaties bij de replace van € weg te halen.
Ik gebruik wish.com op Win10 met Chrome 58.0.3029.110 (64-bit)
[ Voor 4% gewijzigd door LiquidSebbey op 02-06-2017 14:25 ]
Volgende stap een Chrome extension!LiquidSebbey schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 14:24:
[...]
Ik heb zelf al de aanpassing gemaakt dat alle producten boven de 20 Euro worden verwijderd, want je wilt natuurlijk niet aan meneer Belasting (lees: doane) invoerrechten betalen
Signature
Over Chrome extensions gesproken...
Een tijd geleden wilde ik een webapplicatie direct op m'n smartphone testen. De pagina opslaan in een desktopbrowser levert een aparte map met de externe resources, maar dat gaat een smartphone browser dus niet snappen (zelfs het hardcoden van het pad naar de SD-kaart werkte niet). Publiek hosten was geen optie.
Dus heb ik een Chrome extension gebouwd die alle resources van een pagina download en inline in de pagina verwerkt. Je krijgt dan dus 1 groot HTML bestand met alles erin. Dat kun je bijv. naar jezelf mailen en dan openen op je smartphone.
De afgelopen maanden heb ik al een aantal bugs opgelost waardoor het nu op de meeste websites zou moeten werken. Sowieso werkt het netjes samen met frameworks als jQuery, Bootstrap, React, Angular, Modernizr, Semantic UI, Fontawesome etc.
Het enige puntje is nog dat XMLHTTPRequests niet afgevangen worden en dat authenticatie naar API's niet wordt opgeslagen. Pagina's die veel REST API calls doen hebben hier dus nog niet zoveel baat bij.
Mijn idee is om de plaatsvindende XHR's op te vangen en die opnieuw te laten replayen in de inlined page.
Een tijd geleden wilde ik een webapplicatie direct op m'n smartphone testen. De pagina opslaan in een desktopbrowser levert een aparte map met de externe resources, maar dat gaat een smartphone browser dus niet snappen (zelfs het hardcoden van het pad naar de SD-kaart werkte niet). Publiek hosten was geen optie.
Dus heb ik een Chrome extension gebouwd die alle resources van een pagina download en inline in de pagina verwerkt. Je krijgt dan dus 1 groot HTML bestand met alles erin. Dat kun je bijv. naar jezelf mailen en dan openen op je smartphone.
De afgelopen maanden heb ik al een aantal bugs opgelost waardoor het nu op de meeste websites zou moeten werken. Sowieso werkt het netjes samen met frameworks als jQuery, Bootstrap, React, Angular, Modernizr, Semantic UI, Fontawesome etc.
Het enige puntje is nog dat XMLHTTPRequests niet afgevangen worden en dat authenticatie naar API's niet wordt opgeslagen. Pagina's die veel REST API calls doen hebben hier dus nog niet zoveel baat bij.
Mijn idee is om de plaatsvindende XHR's op te vangen en die opnieuw te laten replayen in de inlined page.
Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.
Ik heb toevallig gister een node.js applicatie geschreven die een "slimme" kWh meter (geen normale slimme meter van de energieleverancier, maar een modbus kwh meter) uitleest en deze via websockets live laat zien op een webpagina. Update iedere seconde.
Heb dit vooral geschreven omdat ik meer inzicht wou hebben in de productie van onze zonnepanelen. De standaard Solaredge monitoring (die bij de inverter zit) logged slechts 1x per kwartier...
Github
Heb dit vooral geschreven omdat ik meer inzicht wou hebben in de productie van onze zonnepanelen. De standaard Solaredge monitoring (die bij de inverter zit) logged slechts 1x per kwartier...
Github

Vet!OverSoft schreef op maandag 5 juni 2017 @ 20:34:
Ik heb toevallig gister een node.js applicatie geschreven die een "slimme" kWh meter (geen normale slimme meter van de energieleverancier, maar een modbus kwh meter) uitleest en deze via websockets live laat zien op een webpagina. Update iedere seconde.
Github
[afbeelding]
In januari heb ik de Mijn Stage-app in de App Store voor iOS geplaatst. Het is een app waarmee je als stagiair je uurtjes kunt bijhouden zonder Excel of een papieren administratie te hoeven gebruiken. En aan het einde van de week druk je via AirPrint of een QR-code de administratie van die betreffende week af, zodat er een handtekening onder kan. Voor het volledigheid is op het dashboard aangegeven hoeveel uren iemand van school uit nog werken moet.

https://itunes.apple.com/nl/app/mijn-stage/id1180730694?mt=8
Heb hem geschreven in Swift. Gegevens worden via Core Data op het device opgeslagen.

https://itunes.apple.com/nl/app/mijn-stage/id1180730694?mt=8
Heb hem geschreven in Swift. Gegevens worden via Core Data op het device opgeslagen.
Ben ik weer, met een nieuw, maar ook toch oud projectje: https://github.com/EldinZenderink/LittleWeeb.
Had ooit een idee om een client te bouwen voor irc & xdcc + anime in combinatie met complete informatie over de anime, etc. Projectje was iets te groot en ik verloor de motivatie uiteindelijk om het goed af te maken + het was afhankelijk van nogal wat bronnen die geen API hadden waardoor ik voor veel dingen een soort html scraper/parser maakte, alleen elke kleine wijziging van die bronnen maakte m'n hele applicatie kapot, dus daar had ik ook geen plezier aan. Toch vind ik het nog steeds bijzonder omslachtig om iets via XDCC gedaan te krijgen dus heb ik dit projectje weer opgepakt, maar dan zonder allerlei poes pas (voor nu).
Ook heb ik redelijk wat tijd gestoken in het wiel opnieuw uit te vinden, de back-end is communiceert via websockets waarvoor ik zelf een library geschreven had (ik had puur websockets nodig, niets anders), was wel een leerzaam projectje anzich. Ook de irc library is uit eigen huis. Had misschien niet gehoeven, leuk was het wel ^^.
Niet al te beste screenshots en een demo filmpje is te zien op de github.
Excuses alvast als ik hier iets plaats wat niet volgens de regels is... dan haal ik het zo weer weg. Of een modje doet dat.
Had ooit een idee om een client te bouwen voor irc & xdcc + anime in combinatie met complete informatie over de anime, etc. Projectje was iets te groot en ik verloor de motivatie uiteindelijk om het goed af te maken + het was afhankelijk van nogal wat bronnen die geen API hadden waardoor ik voor veel dingen een soort html scraper/parser maakte, alleen elke kleine wijziging van die bronnen maakte m'n hele applicatie kapot, dus daar had ik ook geen plezier aan. Toch vind ik het nog steeds bijzonder omslachtig om iets via XDCC gedaan te krijgen dus heb ik dit projectje weer opgepakt, maar dan zonder allerlei poes pas (voor nu).
Ook heb ik redelijk wat tijd gestoken in het wiel opnieuw uit te vinden, de back-end is communiceert via websockets waarvoor ik zelf een library geschreven had (ik had puur websockets nodig, niets anders), was wel een leerzaam projectje anzich. Ook de irc library is uit eigen huis. Had misschien niet gehoeven, leuk was het wel ^^.
Niet al te beste screenshots en een demo filmpje is te zien op de github.
Excuses alvast als ik hier iets plaats wat niet volgens de regels is... dan haal ik het zo weer weg. Of een modje doet dat.
Voor Euro Truck Simulator 2 heb ik een plug-in gemaakt die de radio van het land waar je op dat moment rijdt afspeelt, en daarvoor had ik dus de nationale radiostations van een heel aantal landen nodig, die ik allemaal handmatig toegevoegd heb.
Nu dacht ik, als ik toch al een lijst met radiostations heb, waarom gebruik ik die dan niet voor een "normale" radiowebsite? Daarom heb ik ook nog een webpagina gemaakt om al die radiostations weer te geven en af te spelen:
http://koenvh.nl/radio
Misschien is 't handig voor iemand
Nu dacht ik, als ik toch al een lijst met radiostations heb, waarom gebruik ik die dan niet voor een "normale" radiowebsite? Daarom heb ik ook nog een webpagina gemaakt om al die radiostations weer te geven en af te spelen:
🠕 This side up
Pas je wel op dat je hier geen gezeur over krijgt met brein en vergelijkbare toko's ?Koenvh schreef op zondag 16 juli 2017 @ 15:13:
Voor Euro Truck Simulator 2 heb ik een plug-in gemaakt die de radio van het land waar je op dat moment rijdt afspeelt, en daarvoor had ik dus de nationale radiostations van een heel aantal landen nodig, die ik allemaal handmatig toegevoegd heb.
Ik host geen streams, maar als Brein aanklopt gaat de pagina wel op zwart jaWebgnome schreef op zondag 16 juli 2017 @ 15:32:
[...]
Pas je wel op dat je hier geen gezeur over krijgt met brein en vergelijkbare toko's ?
Overigens geeft dit me wel goede moed: nieuws: Nederland.FM wint rechtszaak van auteursrechtstichting om embedden ra...
🠕 This side up
De sourcecode van SpotiTube heb ik zojuist op Github gezet: https://github.com/mebusvg/SpotiTube
Veel verbeteringen in de code en voor nu zouden er geen 'bugs' in moeten zitten.
Knoppen die je kunt gebruiken zijn:
Alleen de pauze/play knop boven de speler werkt niet altijd goed, daar zal ik later nog een keer naar kijken. En de speler toont niet alle knoppen juist.
Dingen die ik later nog wil toevoegen zijn
Na het afspelen van een nummer dat gezocht of via een artiest begonnen is zal automatisch de playlist verder spelen als er een was geselecteerd.
De audio en video stream worden gesynchroniseerd met een tijd van '0.075', deze kan gewijzigd worden in 'public/javascript/app/app.factories.js' regel 143 als het synchroniseren niet goed gaat.
Veel verbeteringen in de code en voor nu zouden er geen 'bugs' in moeten zitten.
Knoppen die je kunt gebruiken zijn:
- Play/Vorige/Volgende (als je deze hebt op je toetsenbord)
- F om fullscreen te switchen
- ESC als video fullscreen is
- CTRL+ALT+C om de verhouding van de video te veranderen als je een 21:9 scherm hebt
Alleen de pauze/play knop boven de speler werkt niet altijd goed, daar zal ik later nog een keer naar kijken. En de speler toont niet alle knoppen juist.
Dingen die ik later nog wil toevoegen zijn
- Standaard kwaliteit video's instellen en keuze uit kwaliteit wanneer video speelt (niet elke computer kan 4k materiaal afspelen of internet is te traag.)
- Het kunnen inloggen met Spotify/Youtube om makkkelijk je playlists daar vanaf te halen
- Meer uitgebreide artiesten pagina
- Een pre-loader voor vorige en volgende muziek zodat het afspelen soepeler gaat tijdens het luisteren van een playlist
Na het afspelen van een nummer dat gezocht of via een artiest begonnen is zal automatisch de playlist verder spelen als er een was geselecteerd.
De audio en video stream worden gesynchroniseerd met een tijd van '0.075', deze kan gewijzigd worden in 'public/javascript/app/app.factories.js' regel 143 als het synchroniseren niet goed gaat.
[ Voor 21% gewijzigd door Mebus op 16-07-2017 21:54 ]
ZoietsKoenvh schreef op zondag 16 juli 2017 @ 15:13:
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Je kan ook https://beta.tunein.com/radio/Europe-r101217/ gebruiken.Damic schreef op maandag 17 juli 2017 @ 06:54:
[...]
Zoietshttp://www.listenlive.eu/index.html is niet van mij en word niet meer geüpdatet.
[ Voor 5% gewijzigd door Megamind op 17-07-2017 07:07 ]
@Damic @Megamind Klopt, er zijn genoeg (betere) alternatieven. Voor mijn plug-in had ik echter de streams van de nationale radiostations zelf nodig (niet de afspeellijstbestanden), dus daarom heb ik mijn eigen collectie gemaakt naast die van TuneIn en ListenLive. Mijn collectie bevat alleen landelijke radiostations die via FM of DAB te ontvangen zijn (met een aantal uitzonderingen), want da's voor de plug-in het meest realistisch
[ Voor 31% gewijzigd door Koenvh op 17-07-2017 14:18 ]
🠕 This side up
Wat
DankSpeechBot (Telegrambot)
Een bot die gebruikt kan worden in Telegram. Hij kan in een groepsgesprek worden gegooid, of je kunt er zelf tegenaan praten met het commando:
De bot geeft hierop direct een .wav file terug van de gestuurde text omgezet naar .wav met behulp van de Daniel UK voice (Dank meme voice).
Bot is geschreven in .NET met C#.
Waarom?
Waarom niet? Gewoon grappig
DankSpeechBot (Telegrambot)
Een bot die gebruikt kan worden in Telegram. Hij kan in een groepsgesprek worden gegooid, of je kunt er zelf tegenaan praten met het commando:
code:
1
| /speech [text-to-dankify] |
De bot geeft hierop direct een .wav file terug van de gestuurde text omgezet naar .wav met behulp van de Daniel UK voice (Dank meme voice).
Bot is geschreven in .NET met C#.
Waarom?
Waarom niet? Gewoon grappig
[ Voor 4% gewijzigd door mobstaa op 18-07-2017 09:06 ]
Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber
In mijn team gebruiken we TeamCity als build server. Voor de lol heb ik een build monitor page gemaakt die de status van de build laat zien via de REST api van TC. We hebben het nu full screen op ons scherm staan. Het is bedoeld als een simpel intern dingetje wat simpel in gebruik moet zijn, dus alle parameters kun je via de query string meegeven.
Source en documentatie op GitHub
Het is niet veel meer dan wat plain old JavaScript waarmee ik data uit TC trek en met wat data-binding (Knockout) zichtbaar maak. Pagina ververst om de 10 seconden. Als iemand de build om zeep helpt wordt de pagina rood. Verder zijn er wat opties om ook de naam van de dader (
) weer te geven (eventueel met <blink> effect
) en om "sadtrombone.mp3" af te spelen zodra het gebeurt.
In action:
Source en documentatie op GitHub
Het is niet veel meer dan wat plain old JavaScript waarmee ik data uit TC trek en met wat data-binding (Knockout) zichtbaar maak. Pagina ververst om de 10 seconden. Als iemand de build om zeep helpt wordt de pagina rood. Verder zijn er wat opties om ook de naam van de dader (

In action:

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?
Verwijderd
Je zou ook een scorelijstje kunnen bij houden van wie er allemaal builds falen en hoeveel fouten ze maken
Ziet er leuk uit! Ik heb hem geinstalleerd en het werkt prima!Mebus schreef op zondag 16 juli 2017 @ 21:05:
De sourcecode van SpotiTube heb ik zojuist op Github gezet: https://github.com/mebusvg/SpotiTube
Knoppen die je kunt gebruiken zijn:Er zit nu ook een knop bovenin om terug of naar voren te gaan met pagina's.
- Play/Vorige/Volgende (als je deze hebt op je toetsenbord)
- F om fullscreen te switchen
- ESC als video fullscreen is
- CTRL+ALT+C om de verhouding van de video te veranderen als je een 21:9 scherm hebt
Dingen die ik later nog wil toevoegen zijnBij het afspelen van nummers zijn er 2 streams, één voor audio en één voor video, de video stream word pas geladen als de speler fullscreen gaat en de video stream stopt ook weer als je uit fullscreen gaat.
- Standaard kwaliteit video's instellen en keuze uit kwaliteit wanneer video speelt (niet elke computer kan 4k materiaal afspelen of internet is te traag.)
- Het kunnen inloggen met Spotify/Youtube om makkkelijk je playlists daar vanaf te halen
- Meer uitgebreide artiesten pagina
- Een pre-loader voor vorige en volgende muziek zodat het afspelen soepeler gaat tijdens het luisteren van een playlist
Fijn om te horen! Zie dat ik nu wel enkele wijzigingen door heb gevoerd naar Github die nog niet werken of niet doet wat het zou moeten doen (kwaliteit selecteren).Lennyz schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 10:36:
[...]
Ziet er leuk uit! Ik heb hem geinstalleerd en het werkt prima!
Alleen nog even beter kijken hoe Github Desktop werkt want niet altijd negeert ie sommige bestanden zoals waar de API keys in staan (bedankt voor de tip).
Momenteel bezig om in te kunnen loggen met Spotify en dat gaat nu de goede kant op. Ook ben ik aan het overwegen om een VPS op te zetten die dienst doet als API server zodat mensen die minder verstand hebben van programmeren zo het programma kunnen gebruiken zonder API keys te hoeven vragen bij Spotify/Youtube.
Indien je de code hebt gepakt zou je met Electron ook zeer makkelijk een uitvoerbaar bestand moeten kunnen maken voor verschillende platformen. Nou ben ik alleen de juiste code vergeten die ik hiervoor gebruikte

code:
1
| electron-packager . SpotiTube --all |
Alleen moet je dan in app.js en /server/index.js een eigen port invullen. Anders start de server niet goed op.
Wat me trouwens ook opvalt is dat het geluid net wat harder klinkt in VideoJS dan op Youtube zelf
[ Voor 10% gewijzigd door Mebus op 21-07-2017 12:49 ]
Ik heb al een backlog aan features gepland staan waaronder dezeVerwijderd schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 23:06:
Je zou ook een scorelijstje kunnen bij houden van wie er allemaal builds falen en hoeveel fouten ze maken
Mother north, how can they sleep while their beds are burning?
https://github.com/openkitten/ dit zijn mijn projecten. Een volledig web framework genaamd "Leopard", een MongoDB drive genaamd "MongoKitten", JSON JWT. Allemaal zelf in Swift geschreven.
Tweakstream

Wat is het?
Een command line applicatie waarmee topics van GoT kunnen worden gestreamdHoe gebruik je het?
De code is te vinden op https://github.com/timotk/tweakstreamKloon de repository:
code:
1
| $ git clone https://github.com/timotk/tweakstream.git |
Installeer het:
code:
1
| python setup.py install --user |
Start het programma met een specifiek topic:
code:
1
| $ tweakstream https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1783911/last |
of laat een lijst zien met actieve topics om uit te kiezen:
code:
1
| $ tweakstream list |
Feedback
Geef gerust feedbackHet is alleen getest op Ubuntu, dus als je het wil testen, graag!
Problemen?
SyntaxError? Waarschijnlijk gebruik je Python 2 ipv 3.[ Voor 6% gewijzigd door Tk55 op 01-08-2017 18:20 ]
Wat een geweldig idee! Kudo's!
Signature
Geniaal, de perfecte combinatie van hobby en nut. En het ziet er bruut uit op je scherm
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Oké, dat is heel vet!Tk55 schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 15:17:Tweakstream
[afbeelding]Wat is het?
Een command line applicatie waarmee topics van GoT kunnen worden gestreamdErg handig om zeer actieve topics te volgen. Gemaakt in Python 3.
Hoe gebruik je het?
De code is te vinden op https://github.com/timotk/tweakstream
Kloon de repository:
code:
1 $ git clone https://github.com/timotk/tweakstream.git
Installeer het:
code:
1 python setup.py install --user
code:
1 $ tweakstream https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1783911/last
code:
1 $ tweakstream listFeedback
Geef gerust feedbackAls je ideeën hebt, deel ze of doe een pull request!
Het is alleen getest op Ubuntu, dus als je het wil testen, graag!

Klinkt tof, maar na runnen python setup.py install --user (ogenschijnlijk zonder fouten) krijg ik:Tk55 schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 15:17:Tweakstream
[afbeelding]Wat is het?
Een command line applicatie waarmee topics van GoT kunnen worden gestreamdErg handig om zeer actieve topics te volgen. Gemaakt in Python 3.
Hoe gebruik je het?
De code is te vinden op https://github.com/timotk/tweakstream
Kloon de repository:
code:
1 $ git clone https://github.com/timotk/tweakstream.git
Installeer het:
code:
1 python setup.py install --user
code:
1 $ tweakstream https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1783911/last
code:
1 $ tweakstream listFeedback
Geef gerust feedbackAls je ideeën hebt, deel ze of doe een pull request!
Het is alleen getest op Ubuntu, dus als je het wil testen, graag!
> tweakstream list
tweakstream: command not found
Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker
Verwijderd
Je moet wel $HOME/.local/bin aan je $PATH toevoegen.Aesculapius schreef op maandag 31 juli 2017 @ 21:50:
[...]
Klinkt tof, maar na runnen python setup.py install --user (ogenschijnlijk zonder fouten) krijg ik:
> tweakstream list
tweakstream: command not found
Ok. Ik zal wel iets heel vreemds doen maar krijg nog steeds een error;Verwijderd schreef op maandag 31 juli 2017 @ 22:11:
[...]
Je moet wel $HOME/.local/bin aan je $PATH toevoegen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| ââ(5 files, 28Kb)â> tweakstream list Traceback (most recent call last): File "/root/.local/bin/tweakstream", line 4, in <module> __import__('pkg_resources').run_script('tweakstream==0.1.0', 'tweakstream') File "/usr/lib/python2.7/dist-packages/pkg_resources/__init__.py", line 719, in run_script self.require(requires)[0].run_script(script_name, ns) File "/usr/lib/python2.7/dist-packages/pkg_resources/__init__.py", line 1511, in run_script exec(script_code, namespace, namespace) File "/root/.local/lib/python2.7/site-packages/tweakstream-0.1.0-py2.7.egg/EGG-INFO/scripts/tweakstream", line 2, in <module> # EASY-INSTALL-SCRIPT: 'tweakstream==0.1.0','tweakstream' File "/root/.local/lib/python2.7/site-packages/tweakstream-0.1.0-py2.7.egg/tweakstream/tweakstream.py", line 65 print(colored(date, 'yellow'), end=' ') ^ SyntaxError: invalid syntax |
Deze krijg ik ook op Ubuntu in een Docker container. Als ik het met Python 3 probeer krijg ik een andere error:Aesculapius schreef op maandag 31 juli 2017 @ 23:06:
code:
1 2 3 print(colored(date, 'yellow'), end=' ') ^ SyntaxError: invalid syntax
code:
1
2
3
4
5
6
7
| root@bfc8385d97b9:/tweakstream# python3 setup.py install Traceback (most recent call last): File "setup.py", line 6, in <module> readme = f.read() File "/usr/lib/python3.5/encodings/ascii.py", line 26, in decode return codecs.ascii_decode(input, self.errors)[0] UnicodeDecodeError: 'ascii' codec can't decode byte 0xc3 in position 549: ordinal not in range(128) |
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
Python 3 gebruikt?Aesculapius schreef op maandag 31 juli 2017 @ 23:06:
[...]
Ok. Ik zal wel iets heel vreemds doen maar krijg nog steeds een error;
code:
1 SyntaxError: invalid syntax
Evenzo in Linux Subsystem for Windows:
Bash:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
| maarten@MAARTEN-PC:/mnt/c/Users/maart$ git clone https://github.com/timotk/tweakstream.git maarten@MAARTEN-PC:/mnt/c/Users/maart/tweakstream$ sudo apt-get install python maarten@MAARTEN-PC:/mnt/c/Users/maart/tweakstream$ PATH=/mnt/c/Users/maart/tweakstream/:$PATH maarten@MAARTEN-PC:/mnt/c/Users/maart/tweakstream$ python setup.py install --user Traceback (most recent call last): File "setup.py", line 2, in <module> from setuptools import setup, find_packages ImportError: No module named setuptools maarten@MAARTEN-PC:/mnt/c/Users/maart/tweakstream$ sudo apt-get install python3-setuptools maarten@MAARTEN-PC:/mnt/c/Users/maart/tweakstream$ sudo apt-get install python-setuptools (wordt geïnstalleerd) maarten@MAARTEN-PC:/mnt/c/Users/maart/tweakstream$ python setup.py install --user running install running bdist_egg (etc) maarten@MAARTEN-PC:/mnt/c/Users/maart/tweakstream$ PATH=$HOME/.local/bin:$PATH maarten@MAARTEN-PC:/mnt/c/Users/maart/tweakstream$ tweakstream list Traceback (most recent call last): File "/home/maarten/.local/bin/tweakstream", line 4, in <module> __import__('pkg_resources').run_script('tweakstream==0.1.0', 'tweakstream') File "/usr/lib/python2.7/dist-packages/pkg_resources/__init__.py", line 719, in run_script self.require(requires)[0].run_script(script_name, ns) File "/usr/lib/python2.7/dist-packages/pkg_resources/__init__.py", line 1511, in run_script exec(script_code, namespace, namespace) File "/home/maarten/.local/lib/python2.7/site-packages/tweakstream-0.1.0-py2.7.egg/EGG-INFO/scripts/tweakstream", line 2, in <module> # EASY-INSTALL-SCRIPT: 'tweakstream==0.1.0','tweakstream' File "/home/maarten/.local/lib/python2.7/site-packages/tweakstream-0.1.0-py2.7.egg/tweakstream/tweakstream.py", line 65 print(colored(date, 'yellow'), end=' ') ^ SyntaxError: invalid syntax maarten@MAARTEN-PC:/mnt/c/Users/maart/tweakstream$ python tweakstream list /usr/bin/python: can't find '__main__' module in 'tweakstream' |
[ Voor 3% gewijzigd door ShitHappens op 31-07-2017 23:26 ]
code:
1
2
3
4
5
| ââ(9 files, 52Kb)â> python3 setup.py install --user Traceback (most recent call last): File "setup.py", line 2, in <module> from setuptools import setup, find_packages ImportError: No module named 'setuptools' |
Maar misschien even in PM debuggen om het topic schoon te houden?
Ah, maar na het installeren van
code:
en een reinstall gaat hij wel goed. Thanks.
1
| apt-get install python3-setuptools |
[ Voor 13% gewijzigd door Aesculapius op 31-07-2017 23:37 . Reden: hij werkt. ]
Python3 gebruiken! Linux Subsystem For Windows gebruikt net als Ubuntu, waar het op gebaseerd is, standaard Python 2 wegens fallback redenen.ShitHappens schreef op maandag 31 juli 2017 @ 23:26:
Evenzo in Linux Subsystem for Windows:
Bash:
1 ...
[ Voor 8% gewijzigd door Tk55 op 01-08-2017 08:26 ]
Verwijderd
Kan je het niet compatible maken met Python 2? Bijvoorbeeld voor die specifieke SyntaxError kan je toch het volgende doen?Tk55 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 07:44:
[...]
Python3 gebruiken! Linux Subsystem For Windows gebruikt net als Ubuntu, waar het op gebaseerd is, standaard Python 2 wegens fallback redenen.
code:
1
| from __future__ import print_function |
Ik heb zojuist een eerste versie uitgebracht van een mobiele app voor de cryptocurrency exchange Poloniex. (Google Play: Poloniapp)
Het is hierin mogelijk om de verschillende cryptocurrencies en de bijbehorende rate, volume etc. te checken. Ook is het mogelijk om deze data in een grafiek te tonen. Je kunt in de app ook je Poloniex account koppelen d.m.v. een API key om zodoende je eigen portfolio in te zien en de huidige waarde daarvan.
Het is hierin mogelijk om de verschillende cryptocurrencies en de bijbehorende rate, volume etc. te checken. Ook is het mogelijk om deze data in een grafiek te tonen. Je kunt in de app ook je Poloniex account koppelen d.m.v. een API key om zodoende je eigen portfolio in te zien en de huidige waarde daarvan.
'k volg dit forum/topic al jaren met veel plezier, en zag dat het hier laatst ging over Chrome Extensies en een tool om Tweaker Topisc in de gaten te houden. Toen dacht ik, kom laat ik ook eens mijn tooltjes posten.

'k heb het 5(?)jaar terug al gemaakt maar toen nooit in de Store gezet. 'k heb het vervolgens goed een jaar terug weer eens opgepakt en opnieuw geschreven, maar dan met AngularJS omdat ik daar wat mee aan het spelen was. Ondertussen gebruik ik (en nog wat andere) hem dagelijks met veel plezier.
ps: ja, ik weet dat er meer/andere manieren zijn om topics te volgens.

Bijvoorbeeld deze foto:

Dan kun je met deze tool in 1 klik naar deze Full-Size: Klik voor grote versie
edit: ps: Deze extensie is nog erg jong, en er zitten mogelijk eigenaardigheden in.
nou, dat was het
Vragen/opmerkingen hoor ik graag.
TWEAKERS TOPIC WATCHER
Wat is het?
Een Chrome extensie om je favoriete Tweakers Topics te volgen.Waarom/hoe?
Eigenlijk vooral omdat ik het leuk vond om eens wat te experimenteren met Chrome Extensies.'k heb het 5(?)jaar terug al gemaakt maar toen nooit in de Store gezet. 'k heb het vervolgens goed een jaar terug weer eens opgepakt en opnieuw geschreven, maar dan met AngularJS omdat ik daar wat mee aan het spelen was. Ondertussen gebruik ik (en nog wat andere) hem dagelijks met veel plezier.
ps: ja, ik weet dat er meer/andere manieren zijn om topics te volgens.
Hoe gebruik je het?
Alleen in je Chrome browser, en dan via deze link: https://chrome.google.com...anhjofnadklnklniniganmihgNu Groot
Wat is het?
Een Chrome extensie om met 1 muisklik de afbeeldingen op nu.nl in de volledige resolutie te bekijken. (en ja, die zijn soms heel groot!)Waarom/hoe?
Al jaren sleep ik de afbeeldingen van nu.nl in m'n adres balk en pas ik de url aan zodat ik de volledige afbeelding te zien krijg. Vooral bij sport(f1, voetbal) foto's is het soms indrukwekkend wat voor een mooi beeld mariaal er achter zit.Bijvoorbeeld deze foto:

Dan kun je met deze tool in 1 klik naar deze Full-Size: Klik voor grote versie
Hoe gebruik je het?
Alleen in je Chrome browser, en dan via deze link: https://chrome.google.com...ahemhameojocngogfehfnfaaj (is nog niet te vinden in de Store, alleen dus via deze link)edit: ps: Deze extensie is nog erg jong, en er zitten mogelijk eigenaardigheden in.
nou, dat was het
Nu Groot klinkt een beetje zoals HoverZoom (https://chrome.google.com...chghhkdoolnlbekcfllmednbl). Super handig dus!
Signature
Maar was HoverZoom geen ad/spyware?Mitch377 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 09:27:
Nu Groot klinkt een beetje zoals HoverZoom (https://chrome.google.com...chghhkdoolnlbekcfllmednbl). Super handig dus!
Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.
Blijkbaar zat er in 2014/2015 adware in, als ik naar de recensies kijk, maar zie niks raars in de achtergrond gebeuren.
[ Voor 23% gewijzigd door Mitchell op 10-08-2017 08:42 ]
Signature
Door de opkomst van unlimited data abbo's ben ik op het idee gekomen om van unlimited ook echt unlimited te maken.
Ik heb het sms'je dat je normaal moet sturen voor je extra 1gb, geautomatiseerd(android app gemaakt). Wanneer je een sms krijgt dat je (bijna) door je mb's bent, wordt er automatisch een sms gestuurd met de tekst die de provider verwacht(voor die 1gb).
Technisch gezien kan je dan unlimited blijven doorgaan zonder de hele tijd om de 1gb een sms te sturen. Moet alleen nog testen of je kan blijven rondspelen wanneer je streamt, stel er gaan zoveel mb's uit dat je 1gb alweer op is voordat de provider jouw SMS heeft verwerkt met 1gb extra.
Binnenkort maar is gaan kijken naar een provider met een unlimited abbo aanbod
Ik heb het sms'je dat je normaal moet sturen voor je extra 1gb, geautomatiseerd(android app gemaakt). Wanneer je een sms krijgt dat je (bijna) door je mb's bent, wordt er automatisch een sms gestuurd met de tekst die de provider verwacht(voor die 1gb).
Technisch gezien kan je dan unlimited blijven doorgaan zonder de hele tijd om de 1gb een sms te sturen. Moet alleen nog testen of je kan blijven rondspelen wanneer je streamt, stel er gaan zoveel mb's uit dat je 1gb alweer op is voordat de provider jouw SMS heeft verwerkt met 1gb extra.
Door dit soort gedrag is de kans heel groot dat je heel snel wordt afgesloten.tukkerfan schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 14:17:
Door de opkomst van unlimited data abbo's ben ik op het idee gekomen om van unlimited ook echt unlimited te maken.
In de algemene voorwaarden van de providers die zulke abonnementen aanbieden (bijv. Tele2) staat dat je de SMS-jes niet mag automatiseren. Zo was er onlangs nog een dienstverlener (Maxximum) die dat op grote schaal deed voor hun klanten (waar jij wellicht het idee vandaan hebt), en dus allemaal waren afgesloten. Dus: nee, het mag niet. En omdat je doelbewust tegen de voorwaarden van het abonnement ingaat (helemaal als je de app ook gaat aanbieden), dan krijg je ongetwijfeld gedonder met de provider.tukkerfan schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 14:17:
Waarom? In de 'Fair Use Policy' van diverse providers kom ik nergens tegen waarom ik dit niet zou mogen automatiseren. Als je doelt op het feit dat ik extreem ga verbruiken door het gebruik van deze app, naar mijn mening 50GB per dag of meer, waarom zou ik hiervoor dan worden afgesloten als een provider er voor kiest een unlimited abbo aan te bieden zonder restricties? Wat is eigenlijk 'Fair Use' in aantal verbruikte 'MB's'?Whatson schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 14:33:
[...]
Door dit soort gedrag is de kans heel groot dat je heel snel wordt afgesloten.
Natuurlijk ben ik met jou eens dat dit niet de insteek is en dat providers dit aanbieden voor mensen die meer GB verbruiken dan hoogst mogelijke MB aanbod van provider. Provider gaat er naar mijn mening denk ik vanuit dat gebruikers misschien gemiddeld 10-20GB boven het hoogste data abbo van provider komen(let wel per maand), wat provider aanvaardbaar vindt.
Het idee kwam zelf in mij op en wou het ook alleen privé gebruiken en niet gaan aanbieden. Ik wil geen welles / nietus discussie maar ik maak uit de algemene voorwaarden niet op dat ik niet mag automatiseren.ThomasG schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 15:02:
[...]
In de algemene voorwaarden van de providers die zulke abonnementen aanbieden (bijv. Tele2) staat dat je de SMS-jes niet mag automatiseren. Zo was er onlangs nog een dienstverlener (Maxximum) die dat op grote schaal deed voor hun klanten (waar jij wellicht het idee vandaan hebt), en dus allemaal waren afgesloten. Dus: nee, het mag niet. En omdat je doelbewust tegen de voorwaarden van het abonnement ingaat (helemaal als je de app ook gaat aanbieden), dan krijg je ongetwijfeld gedonder met de provider.
Bron algemene voorwaarden tele2: https://www.tele2.nl/wp-c...FUP-vanaf-3-juli-2017.pdf
Nu heeft Maxximum dit op grote schaal gedaan en aangeboden naar klanten, dit valt natuurlijk op in het gebruik. Maar wat gaat dit uitmaken voor mij in privé gebruik? Er zullen altijd een paar uitschieters in data blijven, ik denk en neem aan dat dit voor lief wordt genomen mits het niet echt extreem hoog is. Maar goed dat is een aanname.
Hoe willen ze daar achterkomen dan? Als je die SMS-jes niet telkens dezelfde secondeThomasG schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 15:02:
[...]
In de algemene voorwaarden van de providers die zulke abonnementen aanbieden (bijv. Tele2) staat dat je de SMS-jes niet mag automatiseren.
laat versturen als dat je dat berichtje krijgt komen ze er volgens mij nooit achter. Of wel?
Wellicht wel als je het instant verstuurd. Als je verder gaat met dit project dan zou ik adviseren om random tussen de 30 en 60 seconden een SMS'je te versturen zodat het lijkt dat je dit handmatig verstuurd en niet via een script.Sinner schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 15:38:
[...]
Hoe willen ze daar achterkomen dan? Als je die SMS-jes niet telkens dezelfde seconde
laat versturen als dat je dat berichtje krijgt komen ze er volgens mij nooit achter. Of wel?
Dat bedoelde ik dus ook, op die manier komen ze er nooit en te nimmer achter.magnifor schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 15:42:
[...]
Wellicht wel als je het instant verstuurd. Als je verder gaat met dit project dan zou ik adviseren om random tussen de 30 en 60 seconden een SMS'je te versturen zodat het lijkt dat je dit handmatig verstuurd en niet via een script.
Klopt maar ik zou dus niet binnen de 10 seconden doen ofzo. Dat gaat te snel zeker als dat elke keer het geval is. halve minuut tot een minuut lijkt mij voldoendeSinner schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 15:43:
[...]
Dat bedoelde ik dus ook, op die manier komen ze er nooit en te nimmer achter.
Zelf hier ook aan gedacht en is makkelijk door te voerenmagnifor schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 15:46:
[...]
Klopt maar ik zou dus niet binnen de 10 seconden doen ofzo. Dat gaat te snel zeker als dat elke keer het geval is. halve minuut tot een minuut lijkt mij voldoende
Als opvolging van mijn wish.com sorteer tool nu ook een tool om op ah.nl de laagste prijs eruit te halen, want ook ah.nl laat je dit niet doen helaas. Even bookmarken, naar ah.nl, zoekopdrachtje erin pleuren en op de results-page de bookmark klikken. Klaar!
javascript:(function(){var _0xa796=["head","appendTo","<style>.loader { position: fixed; top: 1em; padding: 15px; margin: 15px; border: 1px solid #000000; border-radius: 10px; background-color: #CC0000; color: #FFFFFF; right: 1em; z-index: 999999999999; }</style>","<div id='loader' class='loader'><b>Bezig met inladen en sorteren ...</b></div>","append","body","height","animate","html, body",".product.column.product--searchandbrowse.product-cardview.small-12.medium-6.large-3.xlarge-2_4.xxlarge-2","html","a > div > div > span.price__integer","find","div > span.price__fractional","sort","remove","each",".lane.row.product-lane.lane--gutter",".lane.row.article-lane",".lane.row.spotlight-lane",".edc-container",".promo","before",".doormat-global.doormat__section-container","#loader"];$(_0xa796[2])[_0xa796[1]](_0xa796[0]);$(_0xa796[5])[_0xa796[4]](_0xa796[3]);var s=1500;$(_0xa796[8])[_0xa796[7]]({scrollTop:$(document)[_0xa796[6]]()},s);setTimeout(function(){var products=$(_0xa796[9]);products[_0xa796[14]](function(a,b){a= parseInt($(a)[_0xa796[12]](_0xa796[11])[_0xa796[10]]()+ $(a)[_0xa796[12]](_0xa796[13])[_0xa796[10]](),10);b= parseInt($(b)[_0xa796[12]](_0xa796[11])[_0xa796[10]]()+ $(b)[_0xa796[12]](_0xa796[13])[_0xa796[10]](),10);if(a> b){return 1};if(a< b){return -1};return 0});jQuery(_0xa796[17])[_0xa796[16]](function(index){$(this)[_0xa796[15]]()});jQuery(_0xa796[18])[_0xa796[16]](function(index){$(this)[_0xa796[15]]()});jQuery(_0xa796[19])[_0xa796[16]](function(index){$(this)[_0xa796[15]]()});jQuery(_0xa796[20])[_0xa796[16]](function(index){$(this)[_0xa796[15]]()});jQuery(_0xa796[21])[_0xa796[16]](function(index){$(this)[_0xa796[15]]()});$(_0xa796[23])[_0xa796[22]](products);setTimeout(function(){$(_0xa796[8])[_0xa796[7]]({scrollTop:0},0);$(_0xa796[24])[_0xa796[15]]()},(500))},s) })();
javascript:(function(){var _0xa796=["head","appendTo","<style>.loader { position: fixed; top: 1em; padding: 15px; margin: 15px; border: 1px solid #000000; border-radius: 10px; background-color: #CC0000; color: #FFFFFF; right: 1em; z-index: 999999999999; }</style>","<div id='loader' class='loader'><b>Bezig met inladen en sorteren ...</b></div>","append","body","height","animate","html, body",".product.column.product--searchandbrowse.product-cardview.small-12.medium-6.large-3.xlarge-2_4.xxlarge-2","html","a > div > div > span.price__integer","find","div > span.price__fractional","sort","remove","each",".lane.row.product-lane.lane--gutter",".lane.row.article-lane",".lane.row.spotlight-lane",".edc-container",".promo","before",".doormat-global.doormat__section-container","#loader"];$(_0xa796[2])[_0xa796[1]](_0xa796[0]);$(_0xa796[5])[_0xa796[4]](_0xa796[3]);var s=1500;$(_0xa796[8])[_0xa796[7]]({scrollTop:$(document)[_0xa796[6]]()},s);setTimeout(function(){var products=$(_0xa796[9]);products[_0xa796[14]](function(a,b){a= parseInt($(a)[_0xa796[12]](_0xa796[11])[_0xa796[10]]()+ $(a)[_0xa796[12]](_0xa796[13])[_0xa796[10]](),10);b= parseInt($(b)[_0xa796[12]](_0xa796[11])[_0xa796[10]]()+ $(b)[_0xa796[12]](_0xa796[13])[_0xa796[10]](),10);if(a> b){return 1};if(a< b){return -1};return 0});jQuery(_0xa796[17])[_0xa796[16]](function(index){$(this)[_0xa796[15]]()});jQuery(_0xa796[18])[_0xa796[16]](function(index){$(this)[_0xa796[15]]()});jQuery(_0xa796[19])[_0xa796[16]](function(index){$(this)[_0xa796[15]]()});jQuery(_0xa796[20])[_0xa796[16]](function(index){$(this)[_0xa796[15]]()});jQuery(_0xa796[21])[_0xa796[16]](function(index){$(this)[_0xa796[15]]()});$(_0xa796[23])[_0xa796[22]](products);setTimeout(function(){$(_0xa796[8])[_0xa796[7]]({scrollTop:0},0);$(_0xa796[24])[_0xa796[15]]()},(500))},s) })();
Ik heb deze zomer mijn eerste android applicatie gemaakt en op de Playstore gezet.
My Cocktail Handbook:
https://play.google.com/s...broek.cocktailapplication
Een van de mogelijkheden van de app is door een database van 3000 verschillende cocktails te browsen en hiervan de instructies en ingrediënten te zien.
Ik ben er trots op!
My Cocktail Handbook:
Een van de mogelijkheden van de app is door een database van 3000 verschillende cocktails te browsen en hiervan de instructies en ingrediënten te zien.
Ik ben er trots op!
Ik heb je app net bekeken, ziet er goed uit.kevintjeb schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 20:52:
Ik heb deze zomer mijn eerste android applicatie gemaakt en op de Playstore gezet.
My Cocktail Handbook:
Ik ben er trots op!
Ik ben zelf Android developer
[ Voor 6% gewijzigd door P1nGu1n op 16-08-2017 09:27 ]
Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.
Ja! Feedback alstublieftP1nGu1n schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 09:01:
[...]
Ik heb je app net bekeken, ziet er goed uit.Ik zie wel wat dingen waar ruimte is voor verbetering. Sta je open voor feedback? (evt via DM)
Ik ben zelf Android developer
Hele fijne extensie, ik heb alleen 1 ding waar ik tegenaan loop, hij opent altijd de oudste berichten (omdat ik bij het GOT forum het nieuwste bericht bovenaan heb staan), kan je instelling maken dat hij topic opent zonder /last#{berichtid} of iets anders zodat hij bij de nieuwste opent?Chicken88 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 22:22:
'k volg dit forum/topic al jaren met veel plezier, en zag dat het hier laatst ging over Chrome Extensies en een tool om Tweaker Topisc in de gaten te houden. Toen dacht ik, kom laat ik ook eens mijn tooltjes posten.
TWEAKERS TOPIC WATCHER
[afbeelding]Wat is het?
Eigenlijk vooral omdat ik het leuk vond om eens wat te experimenteren met Chrome Extensies.
'k heb het 5(?)jaar terug al gemaakt maar toen nooit in de Store gezet. 'k heb het vervolgens goed een jaar terug weer eens opgepakt en opnieuw geschreven, maar dan met AngularJS omdat ik daar wat mee aan het spelen was. Ondertussen gebruik ik (en nog wat andere) hem dagelijks met veel plezier.
ps: ja, ik weet dat er meer/andere manieren zijn om topics te volgens.Hoe gebruik je het?
Alleen in je Chrome browser, en dan via deze link: https://chrome.google.com...anhjofnadklnklniniganmihg
Thanks!Goof2000 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 14:28:
[...]
Hele fijne extensie, ik heb alleen 1 ding waar ik tegenaan loop, hij opent altijd de oudste berichten (omdat ik bij het GOT forum het nieuwste bericht bovenaan heb staan), kan je instelling maken dat hij topic opent zonder /last#{berichtid} of iets anders zodat hij bij de nieuwste opent?
En bedankt voor je input. 'k heb een instelling toegevoegd, graag hoor ik of deze voor jou werkbaar is.
ps: Je ziet die instelling uiteraard pas als de extensie is bijgewerkt naar de laatste versie.
Geweldig! Werkt heel fijn!Chicken88 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 22:56:
[...]
Thanks!![]()
En bedankt voor je input. 'k heb een instelling toegevoegd, graag hoor ik of deze voor jou werkbaar is.
ps: Je ziet die instelling uiteraard pas als de extensie is bijgewerkt naar de laatste versie.
Wat een fijne extensie, nice!Chicken88 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 22:56:
[...]
Thanks!![]()
Overigens, wat fijn zou zijn is dat als ik op alle topics verwijderen druk hier eerst een bevestiging voor krijg. Klikte er per ongeluk op in een wilde muisbeweging en mag ze zo weer gaan toevoegen

Thanks!cyberde schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 15:08:
[...]
Wat een fijne extensie, nice!
Overigens, wat fijn zou zijn is dat als ik op alle topics verwijderen druk hier eerst een bevestiging voor krijg. Klikte er per ongeluk op in een wilde muisbeweging en mag ze zo weer gaan toevoegen
En excuses, die knop zou er eigenlijk gewoon niet moeten zijn (of kleiner, en met waarschuwing). 't was voor mij handig tijdens het ontwikkelen. 'k ga er van 't weekend iets aan doen.
Ik volg meerdere topics via jouw tool. Nu viel het me op dat, als ik 1 topic aanklik, de andere ongelezen topics ook gereset worden naar 'geen nieuwe reacties'.Chicken88 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 22:22:
TWEAKERS TOPIC WATCHER
[afbeelding]Wat is het?
Eigenlijk vooral omdat ik het leuk vond om eens wat te experimenteren met Chrome Extensies.
ps: ja, ik weet dat er meer/andere manieren zijn om topics te volgens.Hoe gebruik je het?
Alleen in je Chrome browser, en dan via deze link: https://chrome.google.com...anhjofnadklnklniniganmihg
Nu Groot
[afbeelding]Wat is het?
Een Chrome extensie om met 1 muisklik de afbeeldingen op nu.nl in de volledige resolutie te bekijken. (en ja, die zijn soms heel groot!)Waarom/hoe?
Al jaren sleep ik de afbeeldingen van nu.nl in m'n adres balk en pas ik de url aan zodat ik de volledige afbeelding te zien krijg. Vooral bij sport(f1, voetbal) foto's is het soms indrukwekkend wat voor een mooi beeld mariaal er achter zit.
Bijvoorbeeld deze foto:
[afbeelding]
Dan kun je met deze tool in 1 klik naar deze Full-Size: Klik voor grote versieHoe gebruik je het?
Alleen in je Chrome browser, en dan via deze link: https://chrome.google.com...ahemhameojocngogfehfnfaaj (is nog niet te vinden in de Store, alleen dus via deze link)
edit: ps: Deze extensie is nog erg jong, en er zitten mogelijk eigenaardigheden in.![]()
nou, dat was het
Chrome Version 60.0.3112.101
Voor de rest al veel plezier beleefd aan jouw extension!
Ik heb het destijds zo gemaakt, met mijn (misschien wat kromme) redeneringplong schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 16:07:
[...]
Ik volg meerdere topics via jouw tool. Nu viel het me op dat, als ik 1 topic aanklik, de andere ongelezen topics ook gereset worden naar 'geen nieuwe reacties'.
Chrome Version 60.0.3112.101
Voor de rest al veel plezier beleefd aan jouw extension!
Zelf vond ik het na 1x openen wel duidelijk welke nieuwe berichten hebben en had liever niet dat het 'bolletje' bovenin bleef staan na het openen van het eerste topic. Aangezien je dan immuun kunt worden voor dat 'bolletje' en er niet meer goed weet wanneer er 'echt' weer iets nieuws is gepost.
Maar je bent niet de enige die hier over is begonnen, dus je kunt binnenkort een update verwachten
Check de laatste versie.plong schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 16:07:
[...]
Nu viel het me op dat, als ik 1 topic aanklik, de andere ongelezen topics ook gereset worden naar 'geen nieuwe reacties'.
'k zal binnenkort eens kijken of het 'makkelijk' is om het om te zetten naar een Firefox extensie. Maar ik beloof niks!Wuzi schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 02:11:
Een firefox extensie zou ook welkom zijn!
Is zoiets ook moeilijk voor de JumboLiquidSebbey schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:23:
Als opvolging van mijn wish.com sorteer tool nu ook een tool om op ah.nl de laagste prijs eruit te halen, want ook ah.nl laat je dit niet doen helaas. Even bookmarken, naar ah.nl, zoekopdrachtje erin pleuren en op de results-page de bookmark klikken. Klaar!
javascript:(function(){var _0xa796=["head","appendTo","<style>.loader { position: fixed; top: 1em; padding: 15px; margin: 15px; border: 1px solid #000000; border-radius: 10px; background-color: #CC0000; color: #FFFFFF; right: 1em; z-index: 999999999999; }</style>","<div id='loader' class='loader'><b>Bezig met inladen en sorteren ...</b></div>","append","body","height","animate","html, body",".product.column.product--searchandbrowse.product-cardview.small-12.medium-6.large-3.xlarge-2_4.xxlarge-2","html","a > div > div > span.price__integer","find","div > span.price__fractional","sort","remove","each",".lane.row.product-lane.lane--gutter",".lane.row.article-lane",".lane.row.spotlight-lane",".edc-container",".promo","before",".doormat-global.doormat__section-container","#loader"];$(_0xa796\[2])[_0xa796\[1]](_0xa796\[0]);$(_0xa796\[5])[_0xa796\[4]](_0xa796\[3]);var s=1500;$(_0xa796\[8])[_0xa796\[7]]({scrollTop:$(document)[_0xa796\[6]]()},s);setTimeout(function(){var products=$(_0xa796\[9]);products[_0xa796\[14]](function(a,b){a= parseInt($(a)[_0xa796\[12]](_0xa796\[11])[_0xa796\[10]]()+ $(a)[_0xa796\[12]](_0xa796\[13])[_0xa796\[10]](),10);b= parseInt($(b)[_0xa796\[12]](_0xa796\[11])[_0xa796\[10]]()+ $(b)[_0xa796\[12]](_0xa796\[13])[_0xa796\[10]](),10);if(a> b){return 1};if(a< b){return -1};return 0});jQuery(_0xa796\[17])[_0xa796\[16]](function(index){$(this)[_0xa796\[15]]()});jQuery(_0xa796\[18])[_0xa796\[16]](function(index){$(this)[_0xa796\[15]]()});jQuery(_0xa796\[19])[_0xa796\[16]](function(index){$(this)[_0xa796\[15]]()});jQuery(_0xa796\[20])[_0xa796\[16]](function(index){$(this)[_0xa796\[15]]()});jQuery(_0xa796\[21])[_0xa796\[16]](function(index){$(this)[_0xa796\[15]]()});$(_0xa796\[23])[_0xa796\[22]](products);setTimeout(function(){$(_0xa796\[8])[_0xa796\[7]]({scrollTop:0},0);$(_0xa796\[24])[_0xa796\[15]]()},(500))},s) })();
Handig!Chicken88 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 22:22:TWEAKERS TOPIC WATCHER
Twee suggesties:
- Als ik zelf iets post zegt de topic watcher ook dat er een nieuwe post is, en moet ik er dus op klikken om het notificatie 'bolletje' weg te krijgen. Misschien geen notificatie als de laatste post van mezelf is?
- Het notificatie 'bolletje' is niet heel opvallend, misschien ander kleurtje? Ik kijk er steeds overheen.
Edit kon zweren dat het eerst geel was, maar nu is het blauw, misschien al doorgevoerd of ben ik gewoon gek?
[ Voor 9% gewijzigd door NickThissen op 22-08-2017 09:32 ]
Verwijderd
Tegenwoordig wel, omdat ze nu ook WebExtensions gebruiken. De 'oude' (maar veel betere IMHO) XUL extensies gaan ze mee stoppen vanaf Firefox 57, omdat ze langzaam overgaan naar een nieuwe engine, Quantum, die veel sneller is, maar Graphene ipv XUL gebruikt voor de UI, waardoor het makkelijker is voor hun om WebExtensions te gaan gebruiken. Quantum zit nog niet in Firefox 57, maar de huidige Nightlies gebruiken al wel Stylo, de nieuwe CSS parser van Quantum.Chicken88 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:42:
'k zal binnenkort eens kijken of het 'makkelijk' is om het om te zetten naar een Firefox extensie. Maar ik beloof niks!
Jazeker, maar de site van jumbo.com heeft al een "sorteren op prijs" dropdown na je zoekopdracht, dus is het niet nodig.
thanks!NickThissen schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 13:21:
[...]
Handig!
Twee suggesties:
- Als ik zelf iets post zegt de topic watcher ook dat er een nieuwe post is, en moet ik er dus op klikken om het notificatie 'bolletje' weg te krijgen. Misschien geen notificatie als de laatste post van mezelf is?
En goeie. Zelf post ik zelden tot nooit, dus had er nooit last van. Maar 'k heb het nu ingebouwd. En deze post is gelijk een test of het ook werkt....
ps: over die badge kleur. Die is altijd blauw geweest. 'k heb nog wat zitten spelen met andere kleuren, maar eigenlijk vind ik deze (standaard kleur) zo wel goed.

Ongeveer een half jaar geleden heb ik Astiga gemaakt, een online muziekstreamingdienst die muziek vanaf je eigen cloud (Dropbox, Google Drive, OneDrive, ownCloud, (S)FTP etc..) streamt.
Nu heb ik er een hele tijd niks aan gedaan (tevens ook enigszins vergeten), maar laatst toch weer mee bezig geweest. Nu met onder andere:
- Ondersteuning om naar een Google Cast-apparaat te streamen
- Soepelere werking, vooral bij het toevoegen van grote mappen aan de afspeellijst
- Betere ordening van de mappen en bestanden
- Nog een heel aantal andere kleine dingen

(Google Cast-knop staat normaliter naast de "Save playlist" knop, maar deze screenshot is gemaakt in Firefox
Mocht je interesse hebben (hoewel het wel een niche-markt is geloof ik): https://asti.ga
🠕 This side up
Klinkt heel tof!Koenvh schreef op maandag 4 september 2017 @ 21:05:
[afbeelding]
Ongeveer een half jaar geleden heb ik Astiga gemaakt, een online muziekstreamingdienst die muziek vanaf je eigen cloud (Dropbox, Google Drive, OneDrive, ownCloud, (S)FTP etc..) streamt.
Nu heb ik er een hele tijd niks aan gedaan (tevens ook enigszins vergeten), maar laatst toch weer mee bezig geweest. Nu met onder andere:De belangrijkste reden dat ik ermee begon, was omdat ik altijd al een manier wilde hebben om muziek van m'n Transip STACK te streamen. De reden dat ik er nu weer aan verdergewerkt heb is omdat ik zocht naar een manier om de muziek direct naar m'n Chromecast te streamen... En toen dacht ik: "Kan ik dat ook niet gewoon zelf toevoegen?"
- Soepelere werking, vooral bij het toevoegen van grote mappen aan de afspeellijst
[afbeelding]
(Google Cast-knop staat normaliter naast de "Save playlist" knop, maar deze screenshot is gemaakt in Firefox)
Mocht je interesse hebben (hoewel het wel een niche-markt is geloof ik): https://asti.ga
Sinds eind juli heb ik mijn eerst gemaakte app ook in de appstores staan (Android en IOS).
Ga al heel wat jaartjes naar (dance) evenementen maar miste een simpele oplossing voor de timetables.
Meestal krijg je een heel boekwerk en/of het is lastig te lezen in een donkere zaal/tent.
App per evenement vind ik ook te omslachtig, moet gewoon centrale app hebben voor alle timetables in een simpel lijstje.
De Android en IOS app is gemaakt met Ionic en website + backendsysteem met Laravel.
Met Ionic en Laravel had ik nog geen ervaring dus was ook een leuke uitdaging om te maken.

Op dit moment is het alleen nog een basis versie, bekijken van de timetable.
Volgende stap is meer functionaliteiten toevoegen zoals het samenstellen van je eigen timetable, zien welke artiest er speelt op dit moment, meer info over een artiest enz.
https://yourtimetables.com/
Er staat een typo op je homepage: UPCOMMING EVENTS moet natuurlijk UPCOMING EVENTS zijn
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Thanks, zal ik nog even aanpassenMatis schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 15:22:
[...]
Er staat een typo op je homepage: UPCOMMING EVENTS moet natuurlijk UPCOMING EVENTS zijn
Ziet er goed uit! Source ergens beschikbaar?Koenvh schreef op maandag 4 september 2017 @ 21:05:
[afbeelding]
Nu heb ik er een hele tijd niks aan gedaan (tevens ook enigszins vergeten), maar laatst toch weer mee bezig geweest. Nu met onder andere:De belangrijkste reden dat ik ermee begon, was omdat ik altijd al een manier wilde hebben om muziek van m'n Transip STACK te streamen. De reden dat ik er nu weer aan verdergewerkt heb is omdat ik zocht naar een manier om de muziek direct naar m'n Chromecast te streamen... En toen dacht ik: "Kan ik dat ook niet gewoon zelf toevoegen?"
[afbeelding]
(Google Cast-knop staat normaliter naast de "Save playlist" knop, maar deze screenshot is gemaakt in Firefox)
Op dit moment niet publiekelijk, en als ik dat wil doen moet ik wel wat aan de repository doen (zoals de API keys weghalen) Mocht je echter een specifiek iets willen weten, kan ik dat uiteraard delen.Chris7 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 19:16:
[...]
Ziet er goed uit! Source ergens beschikbaar?
Vraag me alleen niet wáárom ik voor sommige dingen gekozen heb, want zoals elke ontwikkelaar zie ik in mijn eigen code genoeg ruimte voor verbetering
🠕 This side up
Leuke en handige app! Ga aantal keer per jaar naar hardstyle feesten en mis hier inderdaad een centrale app voor. Nu heb ik een boomark van partyflock in me chrome staan waar ik dan altijd heen ga.Marc3l schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 09:28:
[afbeelding]
Sinds eind juli heb ik mijn eerst gemaakte app ook in de appstores staan (Android en IOS).
Ga al heel wat jaartjes naar (dance) evenementen maar miste een simpele oplossing voor de timetables.
Meestal krijg je een heel boekwerk en/of het is lastig te lezen in een donkere zaal/tent.
App per evenement vind ik ook te omslachtig, moet gewoon centrale app hebben voor alle timetables in een simpel lijstje.
De Android en IOS app is gemaakt met Ionic en website + backendsysteem met Laravel.
Met Ionic en Laravel had ik nog geen ervaring dus was ook een leuke uitdaging om te maken.
[afbeelding]
Op dit moment is het alleen nog een basis versie, bekijken van de timetable.
Volgende stap is meer functionaliteiten toevoegen zoals het samenstellen van je eigen timetable, zien welke artiest er speelt op dit moment, meer info over een artiest enz.
https://yourtimetables.com/
Staan er nu alleen events in waar jij heen gaat of niet? Zou handig zijn als geverifieerde gebruikers (ik stel maar wat voor) events met timetables kunnen toevoegen.
DankjewelSkylerNL schreef op woensdag 6 september 2017 @ 18:34:
[...]
Leuke en handige app! Ga aantal keer per jaar naar hardstyle feesten en mis hier inderdaad een centrale app voor. Nu heb ik een boomark van partyflock in me chrome staan waar ik dan altijd heen ga.
Staan er nu alleen events in waar jij heen gaat of niet? Zou handig zijn als geverifieerde gebruikers (ik stel maar wat voor) events met timetables kunnen toevoegen.
Er staan alleen events in waar ik heen ga of verzoekjes van bekende, je kan ook altijd een verzoekje doen natuurlijk. Staan op dit moment ook niet heel veel events in. Ga eerst de app verder uitbouwen met meer functionaliteit en daarna weer volop content toevoegen.
Heb inderdaad ook al aan zoiets gedacht, dat geverifieerde gebruikers zelf timetables kunnen inschieten.
Moet daar nog iets voor verzinnen. Heb bv. een database voor artiesten en ben bang dat daar dan dubbele namen in komen. Als ik de volgende functionaliteiten voor de app af heb ga ik er zeker eens naar kijken.
Het gaat mij namelijk ook veel tijd schelen dan, nu alles zelf inschieten al heb ik er een redelijk handig systeem voor geschreven.
Wellicht een idee om data van party providers te verwerken?Marc3l schreef op donderdag 7 september 2017 @ 09:35:
[...]
Dankjewel
Er staan alleen events in waar ik heen ga of verzoekjes van bekende, je kan ook altijd een verzoekje doen natuurlijk. Staan op dit moment ook niet heel veel events in. Ga eerst de app verder uitbouwen met meer functionaliteit en daarna weer volop content toevoegen.
Heb inderdaad ook al aan zoiets gedacht, dat geverifieerde gebruikers zelf timetables kunnen inschieten.
Moet daar nog iets voor verzinnen. Heb bv. een database voor artiesten en ben bang dat daar dan dubbele namen in komen. Als ik de volgende functionaliteiten voor de app af heb ga ik er zeker eens naar kijken.
Het gaat mij namelijk ook veel tijd schelen dan, nu alles zelf inschieten al heb ik er een redelijk handig systeem voor geschreven.
Bijv.
- Partyflock https://www.npmjs.com/package/partyflock (geen idee of het werkt)
- BandsInTown https://app.swaggerhub.com/apis/Bandsintown/PublicAPI/3.0.0
Timeline:

Ik gebruik al een tijdje Google Timeline: een overzicht van waar je per dag uithangt, op basis van locatiegegevens van je telefoon. Maar het beviel me niet zo dat ik dat soort data niet in eigen beheer kon hebben. Dus ik zat al lang te denken om dit zelf op te lossen. Grootste hobbel was het maken van een goede Android app maar toen kwam ik Owntracks tegen, een open source Android app die je locatie via o.a. HTTP POST kan doorgeven aan een zelf te kiezen URL. Met die app werd het eindelijk mogelijk om zonder al te veel inspanning Google Timeline de deur te wijzen en locatiedata naar mijn eigen server te pushen.
Om de data te visualiseren heb ik Timeline gemaakt. Dit bestaat uit deze componenten:
• PostgreSQL database met Postgis
• Mapbox als tileserver (maar het werkt ook met Openstreetmap)
• Geschreven in Python met Flask als framework
• Openlayers als Javascript library voor de kaart
Het werkt allemaal prima dus ik heb nu de locatiegeschiedenis van Android uitgezet en vertrouw nu op mijn eigen oplossing. Grootste probleem is nog om de outliers automatisch te detecteren en als ongeldig te markeren.

Ik gebruik al een tijdje Google Timeline: een overzicht van waar je per dag uithangt, op basis van locatiegegevens van je telefoon. Maar het beviel me niet zo dat ik dat soort data niet in eigen beheer kon hebben. Dus ik zat al lang te denken om dit zelf op te lossen. Grootste hobbel was het maken van een goede Android app maar toen kwam ik Owntracks tegen, een open source Android app die je locatie via o.a. HTTP POST kan doorgeven aan een zelf te kiezen URL. Met die app werd het eindelijk mogelijk om zonder al te veel inspanning Google Timeline de deur te wijzen en locatiedata naar mijn eigen server te pushen.
Om de data te visualiseren heb ik Timeline gemaakt. Dit bestaat uit deze componenten:
• PostgreSQL database met Postgis
• Mapbox als tileserver (maar het werkt ook met Openstreetmap)
• Geschreven in Python met Flask als framework
• Openlayers als Javascript library voor de kaart
Het werkt allemaal prima dus ik heb nu de locatiegeschiedenis van Android uitgezet en vertrouw nu op mijn eigen oplossing. Grootste probleem is nog om de outliers automatisch te detecteren en als ongeldig te markeren.
Interessant, mag ik alleen 1 vraag stellen?
Misschien mis ik een heel interessante use-case, maar waarom zou ik op willen slaan waar ik overal geweest ben?
Misschien mis ik een heel interessante use-case, maar waarom zou ik op willen slaan waar ik overal geweest ben?
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Ja ook al aan gedacht. Had Partyflock al wel een mail gestuurd maar (nog) geen reactie.eXaLy schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 01:19:
[...]
Wellicht een idee om data van party providers te verwerken?
Bijv.
- Partyflock https://www.npmjs.com/package/partyflock (geen idee of het werkt)
- BandsInTown https://app.swaggerhub.com/apis/Bandsintown/PublicAPI/3.0.0
Ook zie ik veel fouten bij Partyflock of geen timetable,
Die laatste kende ik nog niet, ga daar even naar kijken.
Bedankt voor het meedenken, wordt gewaardeerd!
Met de bouw van een nieuw huis was ik samen met mijn vriendin druk op zoek naar de perfectie huis automatisering oplossing. Niet tevreden met wat er op de markt beschikbaar is, ben ik zelf aan de slag gegaan.
De oplossing bestaat uit 2 delen;
Ik ben al een tijdje druk bezig met dit project, en heb er inmiddels ook een dedicated site in vorm van https://xible.io voor op gezet. Het idee, wellicht wel de hoop, is dat developers mee gaan doen aan de ontwikkeling van nodes (zie verderop in deze post). Er is dan ook al een hoop developer documentatie te vinden.
Een 'soft' scene aanzetten in de woonkamer zodra er media speelt ('glow' is op plugin basis, met een kodi plugin weet glow bijv dat er iets draait);

Op een specifieke lamp een transitie naar knalrood starten die er 2 seconden over doet (incl progress bar).

Een browser die Shadow DOM v1 ondersteund is vereist om flows op te kunnen zetten in de grafische editor. Recente versies van Chrome, Opera & Safari moeten werken. FF en IE/Edge nog niet.
Als developer kun je zelf ook nodes bijdragen, hiervoor is een klein ecosysteem opgezet die gebruik maakt van NPM. Documentatie voor developers is dan ook aanwezig. Een xible package manager met bijbehorende cli maakt het published van nodes naar het XIBLE registry mogelijk.
XIBLE zelf is daarnaast open source.
Ik ben benieuwd naar ervaringen!
De oplossing bestaat uit 2 delen;
- de software die de interactie aangaat met de verschillende apparaten in het huis.
- het stuk waar afhankelijkheden in kunnen worden gelegd. Een soort van 'ifttt', maar dan een stuk flexibeler.
XIBLE
Een flow based programming language, of een visual programming language. Gebouwd op Node.JS, inclusief een handige editor om de flows in elkaar te draaien. Binnen de flows worden zogeheten nodes gebruikt die de functionaliteit bieden. Connectors koppelen nodes aan elkaar om datgeen uit te voeren wat de gebruiker voor ogen heeft.Ik ben al een tijdje druk bezig met dit project, en heb er inmiddels ook een dedicated site in vorm van https://xible.io voor op gezet. Het idee, wellicht wel de hoop, is dat developers mee gaan doen aan de ontwikkeling van nodes (zie verderop in deze post). Er is dan ook al een hoop developer documentatie te vinden.
Voorbeelden
Op de website zijn enkele voorbeelden te vinden van hoe het werkt. Voor de tweakers community is hier alvast een sneak preview van de 'glow' nodes voor de huisautomatisering. Die nodes zijn nog niet beschikbaar online. 'glow' is de projectnaam voor de huisautomatisering zolang er nog niks definitiefs voor is.Een 'soft' scene aanzetten in de woonkamer zodra er media speelt ('glow' is op plugin basis, met een kodi plugin weet glow bijv dat er iets draait);

Op een specifieke lamp een transitie naar knalrood starten die er 2 seconden over doet (incl progress bar).

Installatie
Installatie vereist NodeJS, versie 7.6 of hoger. De gehele instructie is hier te vinden: https://xible.io/docs/installation.Een browser die Shadow DOM v1 ondersteund is vereist om flows op te kunnen zetten in de grafische editor. Recente versies van Chrome, Opera & Safari moeten werken. FF en IE/Edge nog niet.
Nodes & developers?
XIBLE komt zelf met een reeks aan nodes out-of-the-box, maar het is ook mogelijk om direct vanuit de editor nieuwe nodes te downloaden. Zo is er mongodb & ssh integratie beschikbaar.Als developer kun je zelf ook nodes bijdragen, hiervoor is een klein ecosysteem opgezet die gebruik maakt van NPM. Documentatie voor developers is dan ook aanwezig. Een xible package manager met bijbehorende cli maakt het published van nodes naar het XIBLE registry mogelijk.
Ik vind het er echt fantastisch uitzien!steve2507 schreef op zondag 10 september 2017 @ 19:22:
Met de bouw van een nieuw huis was ik samen met mijn vriendin druk op zoek naar de perfectie huis automatisering oplossing. Niet tevreden met wat er op de markt beschikbaar is, ben ik zelf aan de slag gegaan.
De oplossing bestaat uit 2 delen;Dat 2e deel is inmiddels beschikbaar in de vorm van XIBLE, en is tot een hele hoop meer in staat dan alleen huis automatisering. Denk bijvoorbeeld ook aan continuous deployment achtige zaken.
- de software die de interactie aangaat met de verschillende apparaten in het huis.
- het stuk waar afhankelijkheden in kunnen worden gelegd. Een soort van 'ifttt', maar dan een stuk flexibeler.
XIBLE
Een flow based programming language, of een visual programming language. Gebouwd op Node.JS, inclusief een handige editor om de flows in elkaar te draaien. Binnen de flows worden zogeheten nodes gebruikt die de functionaliteit bieden. Connectors koppelen nodes aan elkaar om datgeen uit te voeren wat de gebruiker voor ogen heeft.
Ik ben al een tijdje druk bezig met dit project, en heb er inmiddels ook een dedicated site in vorm van https://xible.io voor op gezet. Het idee, wellicht wel de hoop, is dat developers mee gaan doen aan de ontwikkeling van nodes (zie verderop in deze post). Er is dan ook al een hoop developer documentatie te vinden.Voorbeelden
Op de website zijn enkele voorbeelden te vinden van hoe het werkt. Voor de tweakers community is hier alvast een sneak preview van de 'glow' nodes voor de huisautomatisering. Die nodes zijn nog niet beschikbaar online. 'glow' is de projectnaam voor de huisautomatisering zolang er nog niks definitiefs voor is.
Een 'soft' scene aanzetten in de woonkamer zodra er media speelt ('glow' is op plugin basis, met een kodi plugin weet glow bijv dat er iets draait);
[afbeelding]
[afbeelding]Installatie
Installatie vereist NodeJS, versie 7.6 of hoger. De gehele instructie is hier te vinden: https://xible.io/docs/installation.
Een browser die Shadow DOM v1 ondersteund is vereist om flows op te kunnen zetten in de grafische editor. Recente versies van Chrome, Opera & Safari moeten werken. FF en IE/Edge nog niet.Nodes & developers?
XIBLE komt zelf met een reeks aan nodes out-of-the-box, maar het is ook mogelijk om direct vanuit de editor nieuwe nodes te downloaden. Zo is er mongodb & ssh integratie beschikbaar.
Als developer kun je zelf ook nodes bijdragen, hiervoor is een klein ecosysteem opgezet die gebruik maakt van NPM. Documentatie voor developers is dan ook aanwezig. Een xible package manager met bijbehorende cli maakt het published van nodes naar het XIBLE registry mogelijk.
Ik vind het er mooi uitzien. Complimenten. Zo te zien heb je je inspiratie uit Node-RED gehaald.steve2507 schreef op zondag 10 september 2017 @ 19:22:
Niet tevreden met wat er op de markt beschikbaar is, ben ik zelf aan de slag gegaan.
Was het niet mogelijk jouw flow editor te gebruiken voor een bestaande oplossing zoals Home Assistant. Je hebt dan een solide basis met ondersteuning van gigantisch veel devices. Waarom voldoen de huidige oplossingen niet voor jou?
Dank jullie voor de complimenten! Looks is uiteraard niet alles, maar de editor ondersteund de onderliggende functionaliteit wel ontzettend op die manier.
Node-RED is mij inderdaad bekend geworden nadat ik met mijn project was begonnen. XIBLE & Node-RED hebben een compleet verschillende aanpak in het afhandelen van data verkeer tussen nodes & hoe gebruikersdata binnen nodes kan worden aangepast.
Wat mij betreft is Node-RED meer gericht op developers en is de curve voor een eind gebruiker relatief groot. Maar ongeacht, het blijft lastig om hier een midden in te vinden, het gaat immers om 'logica'. XIBLE zal ook niet voor iedereen 'makkelijk' zijn.
Wat betreft bestaande huis automatisering; het is uiteraard mogelijk om een nodepack te bouwen voor XIBLE die communiceert met één of meer bestaande domotica oplossingen. Wellicht gaat iemand anders dat nog eens doen :-).
Het vereist een aparte 'blog' post om uit te leggen waar 'glow' in uitblinkt, wat voornamelijk met de onderliggende structuur te maken heeft. Dus dat laat ik voor wanneer ik die publiekelijk beschikbaar maak.
Wel alvast een zeer alpha-preview van het 'devices' overzicht;
Node-RED is mij inderdaad bekend geworden nadat ik met mijn project was begonnen. XIBLE & Node-RED hebben een compleet verschillende aanpak in het afhandelen van data verkeer tussen nodes & hoe gebruikersdata binnen nodes kan worden aangepast.
Wat mij betreft is Node-RED meer gericht op developers en is de curve voor een eind gebruiker relatief groot. Maar ongeacht, het blijft lastig om hier een midden in te vinden, het gaat immers om 'logica'. XIBLE zal ook niet voor iedereen 'makkelijk' zijn.
Wat betreft bestaande huis automatisering; het is uiteraard mogelijk om een nodepack te bouwen voor XIBLE die communiceert met één of meer bestaande domotica oplossingen. Wellicht gaat iemand anders dat nog eens doen :-).
Het vereist een aparte 'blog' post om uit te leggen waar 'glow' in uitblinkt, wat voornamelijk met de onderliggende structuur te maken heeft. Dus dat laat ik voor wanneer ik die publiekelijk beschikbaar maak.
Wel alvast een zeer alpha-preview van het 'devices' overzicht;

Ik heb een stukje software geschreven voor een ESP8266 wat de huidige Bitcoin koers ophaalt en laat zien in een SSID.
Dat ziet er vanaf mijn telefoon bijv. zo uit:

Sourcecode staat op https://github.com/DoogeJ/esp8266-bitcoin-ssid-ticker

Dat ziet er supergoed uit!steve2507 schreef op zondag 10 september 2017 @ 19:22:
De oplossing bestaat uit 2 delen;Dat 2e deel is inmiddels beschikbaar in de vorm van XIBLE, en is tot een hele hoop meer in staat dan alleen huis automatisering. Denk bijvoorbeeld ook aan continuous deployment achtige zaken.
XIBLE
Een flow based programming language, of een visual programming language. Gebouwd op Node.JS, inclusief een handige editor om de flows in elkaar te draaien. Binnen de flows worden zogeheten nodes gebruikt die de functionaliteit bieden. Connectors koppelen nodes aan elkaar om datgeen uit te voeren wat de gebruiker voor ogen heeft.
Ik ben al een tijdje druk bezig met dit project, en heb er inmiddels ook een dedicated site in vorm van https://xible.io voor op gezet. Het idee, wellicht wel de hoop, is dat developers mee gaan doen aan de ontwikkeling van nodes (zie verderop in deze post). Er is dan ook al een hoop developer documentatie te vinden.Voorbeelden
Op de website zijn enkele voorbeelden te vinden van hoe het werkt. Voor de tweakers community is hier alvast een sneak preview van de 'glow' nodes voor de huisautomatisering. Die nodes zijn nog niet beschikbaar online. 'glow' is de projectnaam voor de huisautomatisering zolang er nog niks definitiefs voor is.
[afbeelding]
[afbeelding]Installatie
Installatie vereist NodeJS, versie 7.6 of hoger. De gehele instructie is hier te vinden: https://xible.io/docs/installation.
Een browser die Shadow DOM v1 ondersteund is vereist om flows op te kunnen zetten in de grafische editor. Recente versies van Chrome, Opera & Safari moeten werken. FF en IE/Edge nog niet.Nodes & developers?
XIBLE komt zelf met een reeks aan nodes out-of-the-box, maar het is ook mogelijk om direct vanuit de editor nieuwe nodes te downloaden. Zo is er mongodb & ssh integratie beschikbaar.
Is de flow editor een bestaande js charting library?
Interessant project, maar mag ik vragen wat je use-case is? Behalve dat het gewoon gaaf isNoxious schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 18:33:
Ik heb een stukje software geschreven voor een ESP8266 wat de huidige Bitcoin koers ophaalt en laat zien in een SSID.
[afbeelding]
🠕 This side up
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld om zelfgemaakte tools te showen en te bespreken. Net als in de rest van Programming is het hier dus ook niet toegestaan om 'even te vragen of iemand iets kan maken'. Dit is een forum over zelf programmeren, geen McDonalds afhaalbalie voor lappen code of software.
Dit topic is alleen bedoeld om zelfgemaakte tools te showen en te bespreken. Net als in de rest van Programming is het hier dus ook niet toegestaan om 'even te vragen of iemand iets kan maken'. Dit is een forum over zelf programmeren, geen McDonalds afhaalbalie voor lappen code of software.