Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Dit gaat zelfs in Windows XP, maar ik wou iets meer dan een autonummer die achter de naam geplakt wordt_Apache_ schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 11:39:
[...]
Dit kan in Windows 7 (volgens mij ook in Vista), trosje bestanden selecteren, F2, nieuwe naam in kloppen, enter. Voila, allen hernoemd.
Bijvoorbeeld Bulk Rename Utility, die het met regexen, exif data en id3 tags doet
IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB
Nice. Maak je toevallig ook gebruik van de openOV API?stp_4 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 10:51:
Ik heb een NS Departure info tooltje gemaakt voor m'n Windows Phone die in een live tile de actuele NS vertrektijden laat zien van de eerste twee vertrekkende treinen die ik 's ochtends en 's avonds kan nemen om naar m'n werk en weer terug te gaan. Aangezien er redelijk vaak een vertraging is op dit traject, vind ik het handig om deze informatie in mijn hoofdscherm te hebben ipv telkens naar de NS site te moeten browsen. Hierdoor kan ik ook beter inschatten wanneer ik naar het station moet.
Deze client app subscribed op een service die verantwoordelijk is voor het verwerken van de vertrektijden en het genereren van de tiles.
[afbeelding]
Thanks, nee ik maak direct gebruik van de NS API.Joshua schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 16:09:
[...]
Nice. Maak je toevallig ook gebruik van de openOV API?
[ Voor 3% gewijzigd door stp_4 op 23-02-2012 20:56 ]
stp - PSN ID: stp_4
Ik heb er even naar gekeken, maar kan er niet direct wijs uit worden. Ligt dat misschien aan mij of is de documentatie gewoon nog slecht?Joshua schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 16:09:
[...]
Nice. Maak je toevallig ook gebruik van de openOV API?
[ Voor 99% gewijzigd door azerty op 08-11-2014 23:27 ]
Hij matcht bekende requests door middel van regular expressions, en ook authenticatie is geen probleem - als hij proxiet naar de echte webservice forward hij de authentication header gewoon. Sterker nog, onbedoeld bij-effect, als je de proxy via een browser aanroept en hij proxiet naar de webservice krijg je netjes een authenticatiedialoog voor je neus.
Code: https://gist.github.com/1899746
ik denk het is een leuq tooltje, mag wel gepost worden. Ik moet er ook eens een blogpostje aan wijden, is op zich wel lachen.
}).listen(1337);
Dat is de meest epic regel ooit! Echt alle 'echte' ICT'ers die ik ken, gebruiken poort 1337 voor veel van hun testwerk. Ik doe dat trouwens ook. ^^ Een blogpost van jou zou ik persoonlijk wel leuk vinden. Je was daar vrij actief mee, maar de laatste tijd komt er 0,0 bij.
Wat is het probleem van onstabiele tests als het puur aan de service kant ligt? Nu heb jij misschien perfect werkende tests terwijl de klanten klagen over onstabiliteit...YopY schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 10:36:
Eerder deden we alle tests gewoon op de 'echte' webservice, maar omdat die afhankelijk van tijd een ander resultaat terugstuurt - en soms niet werkt - worden de tests wat onstabiel.
Ik zie hem even niet...
Het gaat 'em om UI tests. Ik denk dat je graag die tests gemakkelijk wilt kunnen testen zonder afhankelijk te zijn van een externe resource (webservice).Gomez12 schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 16:28:
[...]
Wat is het probleem van onstabiele tests als het puur aan de service kant ligt? Nu heb jij misschien perfect werkende tests terwijl de klanten klagen over onstabiliteit...
Ik zie hem even niet...
Nouja, als de webservice verkeerde resultaten teruggeeft kan ik de schuld gewoon afschuiven aan degenen die de webservice maken/onderhoudenGomez12 schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 16:28:
[...]
Wat is het probleem van onstabiele tests als het puur aan de service kant ligt? Nu heb jij misschien perfect werkende tests terwijl de klanten klagen over onstabiliteit...
Ik zie hem even niet...

voor nu is het slechts een zgn fake (zoek zelf maar een goed artikel op op fowler z'n site, ik ben bezopen) die geen controles (nog niet) doet op de originele webservice.
ik heb vandaag mijn g110 keyboard binnen gekregen en ben gelijk begonnen met scripten en instellen.
ik vond een script om met scroll lock. je colors te laten faden. dit was wel gaaf. maar niet mijn smaak.
toen zag ik dat het script erg veel op visual basic / java lijkt. (vind ik.)
en ging ik aan de gang met het api.pdf bestand van logitech.
na een uurtje programmeren heb ik het script zo aangepast dat het als volgt werkt:
met de normale muis / ingedrukt houden van je normale muis. fade de color heel snel van rood naar blauw.
met het indrukken van de rechter muis knop word de kleur roze.
met het indrukken van de middelste knop gaan de lampjes uit.
met de hier boven genoemde instellingen heb je veel / vaak kleur variatie.
de snelheid valt aan te passen met iMax = *getal tussen de 1 en de 255* bij mij staat die standaard op 2.
hierbij de code :
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
| function OnEvent(event, arg) while event == "PROFILE_ACTIVATED" do while IsMouseButtonPressed(1) do if alternate then FadeInBacklightColor(255, 0) else FadeInBacklightColor(0, 255) end alternate = not alternate end while IsMouseButtonPressed(3) do SetBacklightColor(255, 0, 255) end while IsMouseButtonPressed(2) do SetBacklightColor(0, 0, 0) end end end function FadeInBacklightColor(DesiredRed, DesiredBlue) for i = 1, iMax do Sleep(50) r = r - LastRed / iMax b = b - LastBlue / iMax r = r + DesiredRed / iMax b = b + DesiredBlue / iMax SetBacklightColor(r, 0, b) end LastRed, LastBlue = r, b end alternate = false r, b, LastRed, LastBlue = 0, 0, 0, 0 iMax=2 |
ik hoop dat ik dit hier op de goede plek / manier doe. en dat jullie hier wat aan hebben / ook je scripts hier kan posten.
[ Voor 0% gewijzigd door RobIII op 02-03-2012 17:22 ]
Niet bepaald, daar loopt een topic genaamd [Alg] Welke tools heb jij gemaakt? - deel IV voor waar ik je topic naartoe gemerged hebrayhvh schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 16:53:
ik hoop dat ik dit hier op de goede plek / manier doe
Verder: als je code post, gebruik dan code tags a.u.b.
Tot slot: Met alle respect, maar heel erg spannend vind ik 't niet
[ Voor 7% gewijzigd door RobIII op 02-03-2012 17:24 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
dat klopt. maar er was veel vraag naar. op logitech forums ect.RobIII schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 17:23:
[...]
Niet bepaald, daar loopt een topic genaamd [Alg] Welke tools heb jij gemaakt? - deel IV voor waar ik je topic naartoe gemerged heb
Verder: als je code post, gebruik dan code tags a.u.b.
Tot slot: Met alle respect, maar heel erg spannend vind ik 't niet
Wel bijzonder dat je gewoon alle 6502 opcodes inbouwt en dan de oude kernal erin gooit en het ding opstart en dan het bekende scherm ziet ontstaan.
http://marty.selfip.com/c64.zip
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Verwijderd
Don Kedero schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 11:44:
FileRenamer; een alternatieve manier om bestanden te hernoemen (en te verplaatsen)
[afbeelding]
Het idee was om bestanden vlug te kunnen hernoemen / verplaatsen; de manier waarop is via een tekstveld zodat je eenvoudig kan copy-pasten. In Windows verkenner kan het soms omslachtig zijn om een hele reeks bestanden te hernoemen F2; CTRL+V; nummer; ENTER; DOWN; ....
Er bestaan 1000-en-1 tools voor het hernoemen / verplaatsen van bestanden, maar omdat ik niet meteen een tool vond die op deze manier van werken ondersteunde heb ik het maar zelf geschreven (en ook voor de uitdaging natuurlijk).
Commit kan gebeuren na het drukken op de Commit-knop, of na het drukken van ENTER (of RETURN).
Mocht er iemand zijn die een gelijkaardige tool kent, laat maar weten!
*checkt url* serieus, zitten wee hier op tweakers?IStealYourGun schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 11:38:
[...]
cmd?![]()
Laatst ook een hoop bestanden moeten hernoemen: 01, 02, 03, ... werden img01, img02, img03, ...
Koste me 3 regeltjes code.
Je kan gewoon alle bestanden die je wilt renamen selecteren, op F2 drukken, en, tadaa. Alle bestanden hebben dan een nieuwe naam. Netjes genummerd.
En wie gebruikt er in hemelsnaam F2; CTRL+V; nummer; ENTER; DOWN; ....? Probeer eens tab te gebruiken in plaats van enter tijdens het renamen...
Ik dacht dat ik wel de makkelijke manier al had gevonden, maar dat van tab wist ik nog nietVerwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 11:27:
[...]
En wie gebruikt er in hemelsnaam F2; CTRL+V; nummer; ENTER; DOWN; ....? Probeer eens tab te gebruiken in plaats van enter tijdens het renamen...

Thanks, ik gebruik al bijna twee jaar v1.2 hiervan om mijn shares te fixen voor mijn mediaplayer, en het werkt perfectVerwijderd schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 11:27:
ik heb een programma gemaakt samen met een bekende om de problemen in de windows versies voor het delen van bestanden en folders makkelijker te maken. de Win Share Manager. hiermee kan je de rechten goed zetten met 1 klik om hierna vanaf een PC of Multimedia player de bestanden meteen te bekijken en af te spelen. ook is het mogelijk een registery fix uit te voeren als laatste redmiddel.
http://winshare.nl/WinShare-Manager.html
<knip>
hoor graag van jullie of jullie het wat vinden1
Ik heb 2 minuten gespendeerd op jouw website. Heb niet de moeite genomen om je programma te downloaden, je moet echt iets doen aan jouw engels. Daarnaast is je hoofdletter gebruik nogal willekeurig. Allemaal kleine irritatie factoren waardoor ik het niet zou gebruiken (maar ik val dan ook niet in jouw doelgroepVerwijderd schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 11:27:
ik heb een programma gemaakt samen met een bekende om de problemen in de windows versies voor het delen van bestanden en folders makkelijker te maken. de Win Share Manager. hiermee kan je de rechten goed zetten met 1 klik om hierna vanaf een PC of Multimedia player de bestanden meteen te bekijken en af te spelen. ook is het mogelijk een registery fix uit te voeren als laatste redmiddel.
http://winshare.nl/WinShare-Manager.html
Hier staat ook meteen een handleiding. het idee is gekomen omdat op verschillende forum lazen hoeveel mesnen problemen hebben met het delen van bestanden. helemaal onder windows 7 en vista is dit een ramp geworden voor sommige mensen. het programma is helemaal gratis om te gebruiken. we hopen snel meer apparaten te kunnen toevoegen die we kunnen testen of het daarmee ook werkt.
hoor graag van jullie of jullie het wat vinden1
Oh en wat is het verschil tussen pro en gratis versie?
Gebruik het dan ook goed met HOOFDLETTERSmetamarty schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 10:38:
[...]
Ja, over het algemeen, maar de C64 is de enige uitzondering: Wikipedia: KERNAL
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Als jij dan meteen wat aan je spatiegebruik doetCypher87 schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 15:06:
[...]
Ik heb 2 minuten gespendeerd op jouw website. Heb niet de moeite genomen om je programma te downloaden, je moet echt iets doen aan jouw engels. Daarnaast is je hoofdletter gebruik nogal willekeurig. Allemaal kleine irritatie factoren waardoor ik het niet zou gebruiken (maar ik val dan ook niet in jouw doelgroep)
[ Voor 5% gewijzigd door Avalaxy op 08-03-2012 15:56 ]
Let jij dan voortaan op je interpunctie?Avalaxy schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 15:56:
[...]
Als jij dan meteen wat aan je spatiegebruik doet

In principe draait het tooltje mee in onze task schedular op bepaalde servers en stuurt een mailtje als er lage schijfruimte is onder een bepaald percentage.
Dit is ook te gebruiken voor SBS servers omdat je in 2008 verplicht alle schijven moet laten checken als je het aanzet in de SBS console. Niet handig als je een backup schijf hebt waarvan de software deze zelf beheert.
Mocht iemand interesse in het tooltje vraag het me gerust
Ook heb ik al een paar keer wat tooltjes gemaakt in PHP, o.a. een downloader voor Twitch.TV/Justin.TV VOD's etc.
Deze is nu echter wel outdated
League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W
Daar zijn hier op GoT hele discussies over gevoerd. Mijns inziens is het op een forum valide een smiley te gebruiken als substituut voor interpunctie.
Serieus? Die heb ik nooit mogen meemaken, jammer!Avalaxy schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 12:14:
[...]
Daar zijn hier op GoT hele discussies over gevoerd. Mijns inziens is het op een forum valide een smiley te gebruiken als substituut voor interpunctie.
Voorbeelden:
TWEAKERS, Tweakers.net - 412.810 geregistreerde gebruikers!, visited 11-03-2012, http://tweakers.net/.
ENGADGET, Tel Aviv University develops biodegradable transistor, literally man made -- Engadget, visited 11-03-2012, http://www.engadget.com/2...iodegradable-transistors/.
Aangezien ik het zelf typen helemaal zat was
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Avalaxy schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 12:14:
[...]
Interpunctie komt eigenlijk na de smiley, maar zoals je hierboven ziet is dat soms inderdaad een beetje raar
Plus natuurlijk het feit dat op veel fora geen punt achter een smiley geplaatst *kan* worden omdat de smiley in kwestie dan niet meer wordt geparsed. Eigenlijk worden we met z'n allen dus geforceerd om brak Nederlands te typen door technische "beperkingen" (oftewel, luiheid van de scripters
Dat zit wel Schnorr.
Omdat dat de norm is bij internetbronnen geloof ik
edit: APA Normen:
Een referentie naar een Internetbron moet in ieder geval een titel of omschrijving bevatten, een datum (als het kan een publicatiedatum, in ieder geval de datum van raadpleging) en een adres (bij voorkeur een Digital Object Identifier (DOI) of een URL). Vermeldt ook auteurs als dat mogelijk is. In de tekst verwijs je met auteur(s) en jaartal of met enkele woorden uit de titel en jaartal. Als er geen jaartal is, kun je in plaats daarvan (n.d.) gebruiken (no date).
[ Voor 54% gewijzigd door maarud op 11-03-2012 20:19 ]
Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux
Wow dat is echt gaaf, wil je ook de broncode vrij gevenh, ben heel benieuwd hoe je dat gemaakt heb.metamarty schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 01:30:
Ik heb een paar jaar geleden een keer een C64 emulator gemaakt in C#. Ik wilde eindelijk doorgronden hoe de kernal van het apparaat werkte en er zit dus een live assembly view in waarmee je de computer kan pauseren en steppen enzo.
Wel bijzonder dat je gewoon alle 6502 opcodes inbouwt en dan de oude kernal erin gooit en het ding opstart en dan het bekende scherm ziet ontstaan.![]()
http://marty.selfip.com/c64.zip
Enne hoe press ik play on tape
Wat doet het?
Het upload een afbeelding naar een image website. Gewoon drag/droppen op de executable en hij opent de image in je browser.
Zal de ca. 20 regels source code ook wel ff posten als ik zin heb.
"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."
Inhoud:
- UniqueIdentifier - Zoeken in ALLE Tabellen.sql
- Varchar - Zoeken in ALLE Tabellen.sql
- Mogelijkheid tot het uitsluiten van tabellen en algemene kolommen
- Enkel kolommen met een compatibel type worden doorzocht
- Kolommen die geen langere waarde kunnen bevatten dan de gezochte term x worden uitgesloten
- PRINT-statements (log)
- Do-Events-implementatie zodat er nog CPU-tijd is voor andere bewerkingen
http://kedero.com/downloa...9b-4d59-ac7a-eb0b1e4cb0ae
Noot!
Afhankelijk van de grootte van de database is uw computer hier even zoet mee
Alles is overigens geschreven in VB.Net.
[ Voor 35% gewijzigd door Mavamaarten op 24-03-2012 22:17 ]
Android developer & dürüm-liefhebber
leuk geluid dat msn bericht op het einde
Nice, best wel geïnteresseerd hoe je dat rechter vierkant hebt gemaakt.Mavamaarten schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 22:15:
Ook niet echt een tool, maar wel leuk. Ik vroeg me af of het mogelijk was om een Bejeweled Blitz bot te maken (het spel van op facebook, je kent bejeweled vast wel). Blijkt dat het zelfs niet zo moeilijk was
Alles is overigens geschreven in VB.Net.
[video]
Vergelijk je gewoon tegenover sprites of kijk je naar de voornaamste kleur?
♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat
Dit heb ik nu nagebouwd om te gebruiken in np++. Je selecteer gewoon je pad (kan ook een relatief pad zijn - ../../some/file.php) en je drukt op alt-o, of in de toolbar bovenaan (blauwe foldericoontje).
https://sourceforge.net/projects/quickopenplugin/
Verwijderd
Wel tof dat je dit gemaakt hebt, maar waarom gebruik je dan niet gewoon een echte IDE?spleethoven schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 10:43:
Ik heb overlaatst een plugin geschreven voor notepad++. Hier op het werk staat standaard PSPad geinstalleerd. Deze heeft een zeer handige feature: Als je ergens een include ziet staan, dan kan je gewoon het pad/filename selecteren en deze openen. je hoef niet op zoek te gaan in een tree menu, of de naam niet te copy-pasten.
Dit heb ik nu nagebouwd om te gebruiken in np++. Je selecteer gewoon je pad (kan ook een relatief pad zijn - ../../some/file.php) en je drukt op alt-o, of in de toolbar bovenaan (blauwe foldericoontje).
https://sourceforge.net/projects/quickopenplugin/
Er zijn veel IDE's die me gewoon niet zo bekoren
Hierbij wil ik graag introduceren: Presenteer.js voor Chrome en Firefox (en gedeeltelijk Opera)!
http://willemmulder.github.com/Presenteer.js/
Het is een Presentatie tool zoals Prezi, maar een stuk flexibeler, in HTML5/CSS3 en Open Source op Github (https://github.com/willemmulder/Presenteer.js). Het doel is dat je eenvoudig een HTML pagina kan bouwen en dan een rij elementen kan aanduiden die een presentatie vormen: Presenteer.js plaatst steeds (met een mooie CSS3 transitie) het gewenste element in de viewport.
Je kan ook verschillende presentaties op 1 pagina draaien, en zelfs aan elkaar koppelen. Zie onderaan de projectpagina voor een voorbeeld.
Mocht je het gebruiken voor een presentatie, dan is een berichtje leuk
Zier er leuk uit!, maar nadat ik die pagina heb gezien moet ik toch tot de conclusie komen dat hoewel het flexibeler is prezi een stuk eenvoudiger is in gebruik. Voornamelijk doordat je een design tool krijgt aangeleverd.
Al zal het op het moment nog niet heel relevant zijn voor de meeste doordat we niet alle talen ondersteunen, en voor de meeste linters nog geen custom settings inlezen.
Een drag/drop linting feature is ook bijna af, zodat mensen dus zonder account toch stukken code kunnen laten nakijken.
Neem een kijkje op http://lintme.com en voeg je git(hub), bzr, of mercurial project toe. Linten van nieuwe grote projecten kan even duren uiteraard.
Voorbeeldje van een publiek project:
http://lintme.com/projects/elmer/frack/revisions
http://lintme.com/project...pen_dag/localchat/chat.py
[ Voor 12% gewijzigd door killercow op 30-03-2012 15:00 . Reden: linkjes naar wat het doet toegevoegd ]
openkat.nl al gezien?
Voor race simulators zoals rFactor, Race 2007, GTR2, Live For Speed e.d. zijn er diverse tools om live race data mee te showen. Veel plug-ins in rFactor ploffen dat over je game scherm heen. Ik houd daar niet van, die laat ik namelijk liever zo leeg mogelijk. Ik vind het mijn gezichtsveld tijdens het racen belemmeren.
Omdat ik dual screen draai is het onhandig de game dual screen te draaien (daarvoor heb je echt 3 schermen nodig). Hoe kan ik tijdens het racen dan toch gebruik maken van die extra scherm ruimte? Dat dachten meer mensen, en die hebben diverse dashboards ontwikkeld, maar geen van allen die mij echt beviel. Sommige die mij wel bevielen, waren weer uit ontwikkeling en niet compleet open-source. Dan maar zelf ontwikkelen.
Aangezien ik via andere avonturen (automatische besturingen van auto's in race simulatoren) redelijk bekend was met het uitlezen van diverse gegevens uit race sims ben ik eerst begonnen met een back-end die automatisch bepaald welke race-sim draait en daar de juiste processen voor opstart. Je kan namelijk gegevens uit de race simulator laten komen, maar dat is erg beperkt en bovendien moet je voor elke race sim een plug-in schrijven (als het dat al support). Niet handig, dus met enkele handige tools die men normaliter trainer makers gebruikt, heb ik opgezocht welke adressen welke data bevat, en die overgezet naar mijn eigen programma. Die zoekt met enkele pointers en offsets de live locaties uit, leest ze uit als byte/int/float/double (of wat dan ook) en logged ze. In dit geval kan mijn programma alle intiatief nemen om data te lezen. Ik kan daardoor ook relatief eenvoudig op 100Hz alle data uitlezen, terwijl een normale plug-in dat niet kan.
Na een leuke basis te hebben, ook met alle tegenstanders op de baan, kon ik enkele UI controls gaan schrijven. Ik heb wat rond gekeken.. de official Formula 1 timing screen zag er leuk uit.. toerenteller van A1GP live view ook, en hier en daar nog een track map weten rond te scharrelen. Eerste resultaat, (versie van rond augustus)

Dit scherm draai ik naast het racen er bij. Ik kan prima zien wat er op de baan gebeurd, de verschillende kleuren van coureurs geven aan of het achterblijvers zijn, jezelf (roze), gecrashed of gestopt (rood) of voor je liggen. De live ronde tijden/rankeringen is ook uitermate handig.
Via m'n DIY joystick (dat is een eigen bord met wat schakelaars en draaiknoppen) kan ik ook door enkele menu's bladen op deze virtuele dashboard. Het paneel rechtsonderin verandert dan mee:
Banden temperatuur
Ronde tijden
Met het dashboard kon ik overigens prima verifieren dat de telemetrie die ik uit de simulator (rFactor in dit geval) haal, prima werkt. Al snel kwam de drang om meer met deze telemetrie te doen.. Wellicht loggen zodat ik later kan terugkijken wat ik precies doe?

Op deze screenshot valt in een grafiek, over tijd uitgedrukt dus, de motor toeren (rpm), snelheid (km/h), G krachten (-4G tijdens het remmen in deze F1 serie!), en de rideheight (waarom niet?
inzoomen en cursors synchroon met de trackmap . De trackmap beweegt mee naar hetzelfde gebied waar gereden is; groen betekent vol gas, rood betekent vol remmen. Kleuren worden gemixt, dus beide tegelijk aan = geel of oranje.
(deze applicatie is nog WIP, maar de basis principes werken - grafiek contrl is aanstuurbaar momenteel via text files, maar dat moet nog on-the-fly configureerbaar worden :-) )
De last addition aan dit 'platform' is meer gericht op elektronica uitbreidingen. Sim fans hebben misschien wel gezien dat ik weinig flashy graphics in het dashboard heb zitten. Sommige proberen grafisch overeen te komen, met schakel lampjes enzovoort... Het probleem wat ik er mee had is dat ik die lampjes niet goed opmerk, ze geven geen licht.. je hebt er daarmee zo weinig aan.
Nu ik toch toegang heb tot verschillende telemetrie data, kan ik die net zo goed allemaal naar een microcontroller sturen en die ze laat weergeven. Enige hobbydagen in de werkplaats op HBO later en een dashboard was geboren:

(met de verplichte onderkant voor jullie elektronica fanaten :-) )
In dit geval heb ik alle info uit de klasse naar een struct moeten kopieren, en die stuur ik over een COM poort naar de microcontroller. Het is overigens een redelijke hoeveelheid gegevens desondanks dat ik het binair overstuur... de virtuele COM poort draait daarom ook op iets van 921.6kBaud.
Van dit dashboard zijn ook beelden te bewonderen, inclusief m'n race dashboard, in het volgende filmpje:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=DgSxvAFc4pI]
(op mijn youtube kanaal staan nog enkele andere filmpjes van het dashboard)
Klaar ben ik nog niet, ben nog bezig met leuke gimmicks.. bijvoorbeeld dat m'n DIY controller ook instellingen kan wijzigen op het dashboard, telemetrie uitbreiden (vergelijken met mede spelers - ik kan immers ook beperkte hoeveelheid van die data opnemen) en voornamelijk nieuwe sims toevoegen zodra die uitkomen.
Gebruikte tools: C (voor de elektronica microcontrollers) en C# (telemetrie software, dashboard)
Ik heb een hele oude source code op github.com staan, maar die moet ik binnenkort maar eens een update geven mochten er geinteresseerden zijn (laat het mij even weten).
[ Voor 5% gewijzigd door Hans1990 op 01-04-2012 23:22 ]
Je verdeelt gewoon je gecapturede vierkant in 40x40 vierkantjes. Dan neem je een pixel (namelijk 20,30 omdat die bij de meeste diamantjes het best de kleur "vertegenwoordigt") en kijkt bij welke kleur die het dichtste bij ligt.IStealYourGun schreef op maandag 26 maart 2012 @ 14:39:
[...]
Nice, best wel geïnteresseerd hoe je dat rechter vierkant hebt gemaakt.
Vergelijk je gewoon tegenover sprites of kijk je naar de voornaamste kleur?
Hiervan maak je een 2D array (ook wel matrix genoemd). Met die data laat ik gewoon met GDI de vierkantjes opvullen
Android developer & dürüm-liefhebber
Erg mooi om te zien allemaal! Knap werk!Hans1990 schreef op zondag 01 april 2012 @ 23:14:
(... lang verhaal ...)
Heb zelf helaas niet de kennis van programmeren en zelf elektronicabordjes maken... Wou dat ik daar de kennis wel van had en zo iets zelf ook kon maken.
http://www.amazon.com/Pra...Paul-Scherz/dp/0070580782
http://www.arduino.cc
het volgende starterkit erbij:
http://www.iprototype.nl/products/kits/starterkit
En een hoop lol!
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Een design-tool zit inderdaad niet ingebouwd, maar design-tools voor HTML zijn er op zich genoeg (Dreamweaver en vele andere). Ook zonder tools is het nog eenvoudig: als je een beetje HTML kan, heb je zo een pagina in elkaar waarbij Presenteer.js dan in volgorde over een rij elementen met een bepaalde ID heen vliegtCaelorum schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 14:50:
[...]
Zier er leuk uit!, maar nadat ik die pagina heb gezien moet ik toch tot de conclusie komen dat hoewel het flexibeler is prezi een stuk eenvoudiger is in gebruik. Voornamelijk doordat je een design tool krijgt aangeleverd.
Hartstikke tof! Echt waar, ik vind het mooi gemaakt en je uitleg is ook nog eens lekker gedetailleerd. Hans1990.respect++;
Knap hoe je de verschillende vakgebieden (software en hardware) hebt gecombineerd!
Haal je de telemetrie data direct uit het geheugen? Ik dacht dat processen niet in het geheugen konden graven van andere processen?
Kan gewoon hoor. De Windows API staat dat gewoon toe. Veel voorkomende techniek om ergens tussen te gaan zitten is middels DLL injectie en dan bijv je data publiek maken met een memory mapped file guarded met een mutex of iets dergelijksCodeIT schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 09:35:
[...]
Knap hoe je de verschillende vakgebieden (software en hardware) hebt gecombineerd!
Haal je de telemetrie data direct uit het geheugen? Ik dacht dat processen niet in het geheugen konden graven van andere processen?
Lekker op de bank
Thanks, vroeger (5 jaar terug) deed ik voornamelijk software als hobby (C#, PHP, Python enz.). Toen de keuze voor HBO studie moeten maken en voor elektrotechniek gekozen. Daarvoor was ik bezig met simpele PIC controllertjes enz en boeide mij elektrotechniek meer dan informatica. Dankzij studie weet ik (of kan ik opzoekenJoen schreef op maandag 02 april 2012 @ 00:20:
[...]
Erg mooi om te zien allemaal! Knap werk!
Heb zelf helaas niet de kennis van programmeren en zelf elektronicabordjes maken... Wou dat ik daar de kennis wel van had en zo iets zelf ook kon maken.
Op dit moment is het 50/50. Uiteindelijk met stages en (nu) afstuderen probeer ik te combineren, stukje hardware (analoog en digtaal) maken en daarbij VHDL en C/C++ tot eventueel C# bij schrijven. Dat is de leukste combinatie voor mij.
Arduino is een leuk start platform om mee te beginnen. Met Arduino kan je ook veel shields (uitbreidingen) krijgen om met andere apparatuur te spelen, audio, motors, servo's enz. Erg leuk, maar ik werk zoals je ziet liever op eigen printjes waardoor ik ook toegang heb tot USB en een iets compacter/geintegreerder geheel.armageddon_2k1 schreef op maandag 02 april 2012 @ 08:48:
Je kan altijd beginnenHet is soms makkelijker dan je denkt. Ik ben zo begonnen:
http://www.amazon.com/Pra...Paul-Scherz/dp/0070580782
http://www.arduino.cc
het volgende starterkit erbij:
http://www.iprototype.nl/products/kits/starterkit
En een hoop lol!
Voor de geinteresseerden. Het dashboard heb ik gemaakt met een PIC32MX440F512H (32-bits, 80MHz, 512KB flash, 32KB RAM), het schakelaarbord draait met een PIC24FJ64GB004 (16-bits, 16MHz 64KB flash, 8KB RAM). Het schakelaarbord gebruikt ook de on-chip USB peripheral om zich aan te melden USB composite, zowel een CDC poort (=serieel) en HID Joystick (joystick met 32 knoppen). De seriele poort gebruik ik om te communiceren met m'n C# programma.
Sorry voor de Atmel fans, maar ik heb voor MicroChip eenmaal een keer de tools gekocht en voor de beperkte hoeveelheid werk dat ik er nu mee doe loont het niet om ook daar nog eens (goede) tools te nemen.
Devilly schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 08:40:
[...]
Hartstikke tof! Echt waar, ik vind het mooi gemaakt en je uitleg is ook nog eens lekker gedetailleerd. Hans1990.respect++;
Thanks! Dat kan wel, in de kernel zitten functies die ik in C# heb 'geimporteerd'. Zo te zien heb ik de MemoryReader niet op github staan, die staan in m'n eigen klassen bibliotheek.CodeIT schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 09:35:
[...]
Anyway, met administrator rechten kan je nagenoeg elk process koppelen en een adres uitlezen en in veel gevallen ook schrijven. Zo werken trainers ook, overigens.
Geheugenaddressen blijven vaak (redelijk) constant. In het geval van rFactor worden gegevens in 2 delen opgeslagen: een is 'general' en voor elke speler beschikbaar. In dit geval speel je off-line altijd op slot 0, on-line kan dat verschillen. In dit geval zou ik moeten achter halen in welke slot ik moet lezen, en dus moet je eigenlijk de pointer in C# gaan volgen.
B.v. op bepaald adres lees ik uit dat speler #1 op adres 0x700000 zit. Speler #2 zit, bijvoorbeeld op 0x710000. Speler #3 op 0x720000. Als ik van een speler wil weten welke snelheid die rijdt, zit er een bepaalde offset aan die basis. Die offset kan b.v. 0x200 zijn. Als ik de snelheid wil uitlezen, zal ik dus op adres 0x700200, 0x710200 , 0x720200 enz moeten lezen. Eigenlijk ben je gewoon een pointer aan het volgen.
Andere deel van het geheugen is bij mji altijd op dezelfde plek en bevat extra info over je eigen auto. Dit is ook de getailleerde info die ik van andere spelers niet kan uitlezen. Dit is b.v. banden temperatuur, brandstof (anders zou je online ook kunnen achterhalen hoeveel brandstof iemand nog heeft, dat zou heel sneaky zijn voor dashboard-scherm-houders), vering hoogte, enz.
Wat ZaZ zegt doe ik dus niet. Ik laat de code van het spel met rust, het draait op de achtergrond mee. Met ReadProcessMemory kan je een aar bytes uitlezen van een process handle.
[ Voor 12% gewijzigd door Hans1990 op 03-04-2012 18:56 ]
Ik ben bezig aan een x86 (momenteel 8086) emulator. Is nog niet helemaal af, maar ben bijna zo ver dat ik DOS kan booten. Is momenteel een regel of 6000 aan C++.
Wow! Nice. Kreeg gelijk een glimlach toen ik dit zag. Ik moest denken aan de tijd dat ik zat te pielen achter mijn eerste x86 met hercules (mono-)scherm.Densetsu schreef op maandag 09 april 2012 @ 03:08:
YouTube: myrrh - an x86 emulator
Ik ben bezig aan een x86 (momenteel 8086) emulator. Is nog niet helemaal af, maar ben bijna zo ver dat ik DOS kan booten. Is momenteel een regel of 6000 aan C++.
Afgelopen paar weken ben ik bezig geweest met mijn tool CubeKing. Met CubeKing kun je kubussen genereren, scramblen en oplossen. Ik ben hieraan begonnen omdat ik graag cuboids wilde oplossen die je niet online kunt kopen.
Hier is de link van CubeKing: http://cubeking.dyndns.info/
Hier is een youtube filmpje: YouTube: CubeKing: cube simulator demo
CubeKing is gemaakt met Silverlight 5 en XNA dat draait in je vertrouwde web-browser.
Systeem eisen:
- Microsoft Windows OS - XP or higher
- Microsoft Silverlight 5 plugin
- GPU w/ at least shader model 2.

Ik zou 't niet zo kunnen of uit de mouw schudden, maar ik zie tbh weinig spannends dat niet in HTML5/canvas zou kunnen?jip_86 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 21:29:
Allemaal leuk en aardig maar kan jij zo iets met dezelfde functionaliteit in HTML5 maken dan
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Over mij
Verwijderd
Silverlight werk natuurlijk ook op OSX en in de vorm van moonlight op de meest gangbare linux distro's.Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2012 @ 22:24:
Spijtig dat je applicatie nu enkel werkt op Windows. Volgens mij had je dit gewoon met HTML5 en/of javascript wel in elkaar kunnen boxen. Waarom heb je toch voor Silverlight gekozen?
Het grote voordeel voor mij als developer is het gebruik van XNA (Direct3d en HLSL). Tuurlijk zou je dit in HTML5 kunnen maken op een canvas maar dat is me momenteel teveel moeite!RobIII schreef op donderdag 19 april 2012 @ 21:44:
[...]
Ik zou 't niet zo kunnen of uit de mouw schudden, maar ik zie tbh weinig spannends dat niet in HTML5/canvas zou kunnen?
Silverlight werkt inderdaad op OSX maar deze applicatie niet. Hij maakt gebruikt van XNA dat alleen werkt onder Windows (Direct3d). Voor zover ik weet is daar nog geen oplossing voor.Caelorum schreef op donderdag 19 april 2012 @ 22:28:
[...]
Silverlight werk natuurlijk ook op OSX en in de vorm van moonlight op de meest gangbare linux distro's.
Dus waarom Silverlight? Omdat ik in Silverlight gebruik kan maken van C#, .NET, Direct3d, HLSL, LINQ, XAML en diverse third party frameworks: Silverlight Toolkit en SilverlightContrib.
Wat betreft HTML5? Ik heb veel ervaring met HTML en JavaScript maar ik denk dat je met Canvas niet heel ver komt. Misschien een stuk verder met WebGL. Maar, WebGL werkt ook niet op alle platformen (en ook niet even vlekkeloos). Mijn voorkeur gaat momenteel nog uit naar Silverlight of Flash voor dit soort zaken, misschien over een paar jaar!
Sorry guys..
XNA in Silverlight? Dan ben ik benieuwd hoe... (en ook waarom, gezien WPF in ieder geval 3D ondersteuning heeft, geen idee hoe het met SL zit). Ik weet wel dat er een project is op Codeplex, SilverSprite, voor XNA in Silverlight maar dat is niets meer dan een soort wrapper om de low-level WPF draw calls.Fexxman schreef op donderdag 19 april 2012 @ 22:43:
Silverlight werkt inderdaad op OSX maar deze applicatie niet. Hij maakt gebruikt van XNA dat alleen werkt onder Windows (Direct3d). Voor zover ik weet is daar nog geen oplossing voor.
edit: Ah.. dat is nieuw met Silverlight 5.
[ Voor 4% gewijzigd door Sebazzz op 19-04-2012 23:19 ]
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Eergisteren website gereleased:
Het is een stats site voor Dota 2 (momenteel nog in beta, en mist ingame nogal wat stats).
Om de data af te halen van de Valve servers heb ik eerst via wireshark e.a. packet/traffic analyzers gekeken hoe de data binnenkomt als je ingame de data opvraagt van 1 matchid. Na dit formaat gereverse engineered te hebben (lees: encryptie + compressie ontrafelen), heb ik een C# client geschreven die aan een 25-30 tal requests per seconde de Valve servers querieden voor elk mogelijk matchid (gelukkig waren die in oplopende volgorde).
Dit script heeft non stop gedraaid voor een aantal dagen (11 miljoen matches total...), waarna ik vervolgens de hele database op een EC2 instance heb geupload en er een frontend voor heb geschreven. Op de EC2 instance draait er nu ook een mono cron job die elk uur de nieuwste matches binnenhaalt, en een cronjob die elke nacht wat aggregate stats berekent.
Ben er redelijk trots op (al zeg ik het zelf), mede omdat er nog geen gelijkaardige sites zijn (er is nog geen API beschikbaar) en de response overweldigend was (40k unique visitors en 560k pageviews de eerste 2 dagen, op een totale playerbase van +- 700k).
IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB
Heb van hun een onofficiele semi-approval gekregen, in de zin van: "voorlopig hebben we er geen problemen mee".afraca schreef op donderdag 26 april 2012 @ 15:46:
Uiteraard leuk om te lezenMaar wat vind Valve/ de Dota 2 EULA van dat scrapen?
Het idee van de app is simpel: stuur elke dag een notificatie met als tekst de huidige datum, zodat het heel simpel is de datum op te zoeken. Gewoon even naar beneden vegen en daar staat-ie. Heb ook nog functionaliteit toegevoegd waarmee je een leuk feitje van die dag ook in de notificatie kan laten zetten.
Screenshot:

Als er interesse is heb ik wel een paar promocodes die ik kan weggeven hier.
edit: En een link natuurlijk.
[ Voor 6% gewijzigd door Scott op 26-04-2012 20:28 ]

Oh, je vraagt er ook nog 0,79 voor
[ Voor 82% gewijzigd door RobIII op 26-04-2012 20:52 ]
Over mij
22e van deze maand was een zondag. Maar weet niet of hij daar op doelt. Overigens laatste maandag de 22e was Augustus 2011 ^^^Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2012 @ 20:38:
De datum staat toch gewoon standaard op je homescreen?
[afbeelding]
*edit* oh wait dat was geen commentaar op de post boven je... tja.. Neem aan dat als je notificationlijst een aantal dagen aan notificaties bevat dat het dan wel handig wordt.
Jammer genoeg geen ervaring mee op WP7
[ Voor 29% gewijzigd door Caelorum op 26-04-2012 20:52 ]
Dit kan een stuk sneller zijn. Als je midden in een email zit en wil weten wat de datum is, is het makkelijker om even kort naar beneden te swipen dan op de homeknop te drukken, naar het juiste scherm te bladeren voor het kalendericoon, dan weer terug te bladeren (of dubbelklikken van de homeknop voor fast app switching) en de app opnieuw te openen.RobIII schreef op donderdag 26 april 2012 @ 20:37:
Ik ben all-for apps uiteraard, maar wat is hier mis mee?
Toegegeven, we praten over seconden hier, maar 't was op verzoek en ik moet zeggen dat ik het zelf ook wel eens gebruik.
't Is geen binnenloper nee[afbeelding]
Oh, je vraagt er ook nog 0,79 voorTo be honest vraag ik me af hoeveel mensen dat er voor over zouden hebben.
In eerste instantie wilde ik 'm gratis maken en had de app niet de "vandaag in ..." feitjes, hij was heel simpel in een avondje of twee in elkaar gezet. Maar Apple vond 't niet zo en ik moest functionaliteit toevoegen, en uiteindelijk kostte het zoveel meer tijd dat ik zoiets had van 'ach, waarom ook niet een paar centen ervoor vragen?'
[ Voor 4% gewijzigd door Scott op 26-04-2012 22:42 ]
Zeer cool, helemaal als Valve het goed vindTharulerz schreef op donderdag 26 april 2012 @ 04:19:
Not sure of het hier thuis hoort, wil helemaal geen reclame maken maar lijkt me wel leuk om hier te posten:
Eergisteren website gereleased:
spoiler:
Het is een stats site voor Dota 2 (momenteel nog in beta, en mist ingame nogal wat stats).
Om de data af te halen van de Valve servers heb ik eerst via wireshark e.a. packet/traffic analyzers gekeken hoe de data binnenkomt als je ingame de data opvraagt van 1 matchid. Na dit formaat gereverse engineered te hebben (lees: encryptie + compressie ontrafelen), heb ik een C# client geschreven die aan een 25-30 tal requests per seconde de Valve servers querieden voor elk mogelijk matchid (gelukkig waren die in oplopende volgorde).
Dit script heeft non stop gedraaid voor een aantal dagen (11 miljoen matches total...), waarna ik vervolgens de hele database op een EC2 instance heb geupload en er een frontend voor heb geschreven. Op de EC2 instance draait er nu ook een mono cron job die elk uur de nieuwste matches binnenhaalt, en een cronjob die elke nacht wat aggregate stats berekent.
Ben er redelijk trots op (al zeg ik het zelf), mede omdat er nog geen gelijkaardige sites zijn (er is nog geen API beschikbaar) en de response overweldigend was (40k unique visitors en 560k pageviews de eerste 2 dagen, op een totale playerbase van +- 700k).
Ik ben zelf de afgelopen tijd bezig geweest om C# te leren - en hier is het resultaat. Ik wil graag weten wat jullie ervan vinden.
Het is een simpel radio programma, met de mogelijkheid om eigen zenders toe te voegen.

Je kunt het programma downloaden via http://radio.gf-tec.nl. Laat maar horen wat je ervan vindt!
[ Voor 22% gewijzigd door gerwim op 04-05-2012 10:37 ]
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Ah, daar was ik net mee bezig ;-) Inmiddels geupdatet.Outerspace schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 10:35:
Ik denk dat het verstandiger is om je startpost te updaten en aan te geven wat je precies tracht te adverterenDat scheelt weer klikken
Signature
Ik ben een 15 jarige jongeman die computers en alles wat daar mee temaken heeft, helemaal geweldig vind.
Daaronder valt dus ook programeren, met als resultaat mijn eerste echte app (Hij zit nog in de béta, net zoals de website, dus hij is nog niet klaar.),
Dashboard.
Maar wat kun je er eigenlijk mee?
- Je kunt foto's uploaden, en die weer bekijken op internet
- Je kunt vrienden opzoeken, toevoegen komt nog.
- je kunt er Messages mee versturen naar je vrienden, komt nog
- Je kunt al naar mensen zoeken, wederom, de add functie is in de maak
Omdat het een app is, die VOLEDIG gemaakt is door een 15 jarige ;p.
en voor kritiek voor mij, want je, ik zie ook niet alles ;p
ik hoop dat jullie het een 'eerlijke' kans geven,
Egbert.
[ Voor 3% gewijzigd door eggied97 op 05-05-2012 17:19 . Reden: 'vrienden zoeken' ]
student - progger - beunen
Verwijderd
Kan je misschien ook meer informatie geven over hoeveel foto's je kan opslaan, voor welk OS je het gemaakt hebt en wat het kost?
danku,Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 16:03:
Ziet er interessant uit![]()
Kan je misschien ook meer informatie geven over hoeveel foto's je kan opslaan, voor welk OS je het gemaakt hebt en wat het kost?
Over de hoeveelheid foto's, daar heb ik eigenlijk nog niet over nagedacht haha, ik dacht dat er niet zoveel animo voor was, we zien wel hoe het loopt haha, maar zoals het er nu uitziet ongelimiteerd.
De app is voor android 2.1 en hoger, daar heb je 2 versies;dat is puur om een beetje geld uit te halen ;p
[ Voor 10% gewijzigd door eggied97 op 06-05-2012 11:09 . Reden: nu ook voor android 2.1 ]
Dus eh..gratis onbeperkt foto's uploaden voor eenmalig 0.50 cent of zelfs gratis als je de app met advertenties hebt?eggied97 schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 16:29:
[...]
danku,
Over de hoeveelheid foto's, daar heb ik eigenlijk nog niet over nagedacht haha, ik dacht dat er niet zoveel animo voor was, we zien wel hoe het loopt haha, maar zoals het er nu uitziet ongelimiteerd.
De app is voor android 2.2 en hoger, daar heb je 2 versies;dat is puur om een beetje geld uit te halen ;p
Ik zou eens goed je hosting voorwaarden nakijken, verder niks dan lof voor zoveel ondernemerschap natuurlijk
Ik zit momenteel bij versio met mijn website, en daar heb je een bandbrete- limiet en storage limiet, volgens mij mag je dan zelf bepalen wat je er mee doet, als je maar binnen die perken blijft(?), zo niet, dan moet ik er maar een limiet op zetten hé, haha.datadevil schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 16:38:
[...]
Dus eh..gratis onbeperkt foto's uploaden voor eenmalig 0.50 cent of zelfs gratis als je de app met advertenties hebt?
Ik zou eens goed je hosting voorwaarden nakijken, verder niks dan lof voor zoveel ondernemerschap natuurlijk
Ach ja, met de kosten die in rekening brengt mogen mensen ook weer niet klagen, al zullen ze dat wel doen :-Peggied97 schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 16:42:
[...]
Ik zit momenteel bij versio met mijn website, en daar heb je een bandbrete- limiet en storage limiet, volgens mij mag je dan zelf bepalen wat je er mee doet, als je maar binnen die perken blijft(?), zo niet, dan moet ik er maar een limiet op zetten hé, haha.
mja, ik hoop dat ze hier, als ze comentaar geven, wel opbouwend doen, en dat het relevant is, zodat ik der ook wat aan heb. haha, maar bedankt iniedergevaldatadevil schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 16:43:
[...]
Ach ja, met de kosten die in rekening brengt mogen mensen ook weer niet klagen, al zullen ze dat wel doen :-P
oké, dat staat (neem ik aan) in de algemene voorwaarden?Caelorum schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 17:05:
Ik denk dat ze doelen op het moment dat je over je bandbreedte en storage limiet heen gaat. Dat is namelijk zo gedaan als je echt ongelimiteerd foto uploaden hebt.
maar eens even bekijken dan maar,
Als zij zoveel uploaden dat je over de limiet gaat dan krijg jij de rekening daarvoor.
Dat snap ik, dat kan ook niet anders, maar heb het nog nergens kunnen vinden, dus emailtje is de deur uit naar hun support emailJegorex schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 21:37:
De algemene voorwaarden van Versio gelden alleen voor jou, niet voor de mensen die je app en website gebruiken.
Als zij zoveel uploaden dat je over de limiet gaat dan krijg jij de rekening daarvoor.
Verwijderd
Voor zover ik weet wordt je gewoon afgesloten na het overschrijden van je bandwidth limiet, iedereen krijgt dan zo leuke foutmelding tot aan het eind van de maand(foutmelding gaat ook weg nadat jij je account upgradeeggied97 schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 22:10:
[...]
Dat snap ik, dat kan ook niet anders, maar heb het nog nergens kunnen vinden, dus emailtje is de deur uit naar hun support email
Hmm, zelf heb ik maar 500GB waarvan 380GB gebruikt deze maand
Ben zelf nu bezig met een webbased android updater-script kitchen/filehost voor de samsung qualcomm devices(ace, gio, fit en mini)
Na 45 minuten heb ik al een uploader made from scratch(met cakephp als framework dan) die de zipjes ook echt controleert of ie gaat installeren in CWM en wordt de zip op een speciale partitie opgeslagen en daarna gesymlinked naar de public apache directory
Nu nog de actuele kitchen maken
haha oke, dat is minder, net mailtje terug met als reactie dat je account wordt afgesloten voor de rest van de maand als je je storage en bandbreedte limiet overgaat.Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 22:26:
[...]
Voor zover ik weet wordt je gewoon afgesloten na het overschrijden van je bandwidth limiet, iedereen krijgt dan zo leuke foutmelding tot aan het eind van de maand(foutmelding gaat ook weg nadat jij je account upgrade)
Hmm, zelf heb ik maar 500GB waarvan 380GB gebruikt deze maand(Als ik eroverheen ga krijg ik een mooie factuur van soleus denk ik
)
Ben zelf nu bezig met een webbased android updater-script kitchen/filehost voor de samsung qualcomm devices(ace, gio, fit en mini)
Na 45 minuten heb ik al een uploader made from scratch(met cakephp als framework dan) die de zipjes ook echt controleert of ie gaat installeren in CWM en wordt de zip op een speciale partitie opgeslagen en daarna gesymlinked naar de public apache directory
Nu nog de actuele kitchen maken
Bandbreedte kun je bijkopen in het klantenmenu, voor meer storage moet je je account upgraden.
Dan weet ik weer genoed
Driving a cadillac in a fool's parade.
tja, dat is wel mooi, maar als 15 jarige jongen, kan ik niet zo €100 p/m ophoesten. voor de rest is zo'n soort opstelling wel mooi haha, eerst maar eens kijken hei het nu bij versio gaaat.CMG schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:10:
Voor nog geen 100 EUR per maand heb je bij leaseweb een Unmetered 100MBit met quadcore xenon, 4GB ram en 500GB hdd space... dan heb je iig geen BW fears meer
Let ook op voor mysql injectie. Ik kom er nog niet in maar kan wel ongewenste foutmeldingen afdwingen als ik als username onderstaande invul, waaruit af te leiden is dat je applicatie gevoelig is voor potentieel misbruik/hacking.eggied97 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 15:22:
[...]
tja, dat is wel mooi, maar als 15 jarige jongen, kan ik niet zo €100 p/m ophoesten. voor de rest is zo'n soort opstelling wel mooi haha, eerst maar eens kijken hei het nu bij versio gaaat.
Code om foutmelding af te dwingen:
1
2
| username: ' OR 1=1; -- password: maaktnietuit |
Daarbij vind ik het op zijn plaats om te zeggen dat je verder bent dan menig 15-jarige en dat is zeker een plus. Maar er zijn altijd mensen die kwaad in de zin hebben en het zou zonde zijn als je daar slachtoffer van wordt. Vandaar deze mededeling
[ Voor 16% gewijzigd door mbarie op 07-05-2012 15:50 ]
Oké, ik had de code (pregmatch, en mysql_real_escape_String) deral instaan, maar nog niet doorgevoert, nu wel, dus als het goed is kan dat nu niet meermbarie schreef op maandag 07 mei 2012 @ 15:45:
[...]
Let ook op voor mysql injectie. Ik kom er nog niet in maar kan wel ongewenste foutmeldingen afdwingen als ik als username onderstaande invul, waaruit af te leiden is dat je applicatie gevoelig is voor potentieel misbruik/hacking.
Code om foutmelding af te dwingen:
code:
1 2 username: ' OR 1=1; -- password: maaktnietuit
Het idee is leuk, maar helaas loopt het op mijn werk (waar alles aardig dicht is getimmerd) wat stuk:gerwim schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 10:33:
Beste Tweakers,
Ik ben zelf de afgelopen tijd bezig geweest om C# te leren - en hier is het resultaat. Ik wil graag weten wat jullie ervan vinden.
Het is een simpel radio programma, met de mogelijkheid om eigen zenders toe te voegen.
[afbeelding]
Je kunt het programma downloaden via http://radio.gf-tec.nl. Laat maar horen wat je ervan vindt!

Als ik het op een andere laptop probeer, dan werkt het prima.
Overigens draai ik op Windows7.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Kijk misschien ook eens naar de PDO library en prepared statements.eggied97 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 15:50:
[...]
Oké, ik had de code (pregmatch, en mysql_real_escape_String) deral instaan, maar nog niet doorgevoert, nu wel, dus als het goed is kan dat nu niet meer
Verwijderd
Als ik jou was zou ik Imgur gebruiken om foto's naar te uploaden (mag gewoon, zolang je maar ergens credits geeft volgens mij!). Geen problemen met opslag problemen en dergelijke.eggied97 schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 16:42:
[...]
Ik zit momenteel bij versio met mijn website, en daar heb je een bandbrete- limiet en storage limiet, volgens mij mag je dan zelf bepalen wat je er mee doet, als je maar binnen die perken blijft(?), zo niet, dan moet ik er maar een limiet op zetten hé, haha.
Dit topic is alleen bedoeld om zelfgemaakte tools te showen en te bespreken. Net als in de rest van Programming is het hier dus ook niet toegestaan om 'even te vragen of iemand iets kan maken'. Dit is een forum over zelf programmeren, geen McDonalds afhaalbalie voor lappen code of software.