“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
Eentje uit het jaar kruik, maar goed nieuws, er is nog altijd onderhoudRetroTycoon schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 00:00:T.net > Post History
Klik voor een snelle blik of er alweer reacties zijn op topics die je volgt.
https://chrome.google.com...fgballolpbgcbgafcpbfkllld
My favorite programming language is solder.
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Ik zal het wel niet helemaal snappen
My favorite programming language is solder.
Die vraag is mij eerder gesteld (ook voor Fx, heb ik toen beloofdVentieldopje schreef op woensdag 30 november 2011 @ 22:23:
@t.coenraad, zou je die plugin ook kunnen schrijven voor Opera? Lijkt me wel handig namelijk!

Wat betreft die spaties, probeer deze eens te vervangen door %20maarud schreef op maandag 21 november 2011 @ 01:08:
Ben (zonder ervaring met PHP, puur gegoogled en trial-and-error) even bezig geweest om een rittenadministratie te maken in PHP, samen met een koppeling (JSON) met Google Maps zodat ik ook de afstanden plus de tijd (ongeveer) weet. Werkt wel aardig
Link (bitly ivm veranderende url): http://bit.ly/rTEZN1
Kenners zullen zien dat dit gebouwd is op een XAMPP example
Nu alleen nog kijken waarom plaatsnamen met spaties niet werken en eens kijken hoe ik een soort inlogsysteem kan maken, want nu kan iedereen de boel aanpassen.
Dat is afaik bij Opera verandert ja, html5 compliant plugins extensionsRetroTycoon schreef op woensdag 30 november 2011 @ 22:26:
[...]
Die vraag is mij eerder gesteld (ook voor Fx, heb ik toen beloofd). Toen was het zo dat extensies niet echt in een html-popup opereren, terwijl dat juist hetgeen is waar deze extensie op bouwt. Is dat al veranderd?
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Het resultaat is dat ik nu aan mijn iPhone kan vragen wat er op tv is die avond
Source: Staat op github
Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.
Kijk dat is een prachtige add-on!RetroTycoon schreef op woensdag 30 november 2011 @ 22:02:
[...]
Eentje uit het jaar kruik, maar goed nieuws, er is nog altijd onderhoudEn daarmee zijn zonet de ignore-buttons van de post-history afgeschoten. Leek me geen toegevoegde waarde hebben
Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI
Maar daarnaast kan het programma (mits je gebruiker de benodigde autorisaties heeft).
- Controleren of je wachtwoord aangepast moet worden en op basis daarvan jou het wachtwoord laten aanpassen of SAP met een wachtwoord voorstel laten komen en dat gebruiken.
- Alle talen uit het systeem halen zodat je snel in andere taal kan aanloggen.
- Alle actieve mandanten uit het systeem halen.
Het programma gebruikt 1 wachtwoord om de SAP wachtwoorden encrypted op te slaan.
http://cms.int13h.nl/Applications/QuickGUI.aspx
Het is in c++ geschreven met de SAP RFC SDK en maakt gebruik van standaard SAP modules.
Misschien dat ik de code op github o.i.d. plaats als daar vraag naar is.
[ Voor 5% gewijzigd door Unifex op 05-12-2011 14:55 ]
Guess what we are not stupid, just ignorant!
Verwijderd
Heel leuk gedaan. Ik ben nog steeds aan het wachten op Siri voor Android ...messi schreef op zondag 04 december 2011 @ 02:25:
Na wat ouderwets late-night hacking is het gelukt. Voor de siri-proxy heb ik een plugin gemaakt die mijn kalender ophaalt van trakt.tv en alle tv series van die avond verteld.
Het resultaat is dat ik nu aan mijn iPhone kan vragen wat er op tv is die avond
[video]
Source: Staat op github
niet helemaal hetzelfde, maar een redelijk slimme spraakherkennings-engine
alleen jammer dat hij nog steeds niet in het nederlands beschikbaar is, maar ja, da's siri ook niet
Ik heb het programma in een steam-like skin gegoten, maar met een eigen toets eraan toegevoegd.
Dit alles is geprogrammeerd in VB.Net... De skin bestaat gewoon uit pictureboxes, mouseenter, mouseleave en click events doen de rest. Download link staat in de beschrijving van de video.
[ Voor 20% gewijzigd door Mavamaarten op 07-12-2011 20:52 ]
Android developer & dürüm-liefhebber
Wat een handige extension! Hier ga ik dankbaar gebruik van maken!RetroTycoon schreef op woensdag 30 november 2011 @ 22:02:
T.net > Post History
Buienradar is ook niet meer en niet minder dan een tussenpersoon, ze bezitten de radars niet. Voor de Belgische data moet je gewoon contact opnemen met Belgocontrol en dan kan je gratis aan de data met 15 min vertraging. (zoals bij Buienradar)RetroTycoon schreef op donderdag 08 december 2011 @ 14:12:
Ik ben benieuwd of ik hier nog wat van ga horen nieuws: Weergegevens Buienradar mogen niet meer gratis in apps icm https://chrome.google.com...omliflpffmhbdolblceidbkni Feitelijk is het namelijk geen mobiele app, maar een échte website is het ook niet. Gek genoeg ook de enige app die niet genoemd wordt in de nieuwsberichten
♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat
Weet ik, ik dacht er al aan om dit te veranderen. Alleen heb ik geen idee hoe ik dit in het programma moet verwerken. Misschien kan ik een checkbox toevoegen in de savefiledialog "Save all files into thesame directory"?P-Storm schreef op donderdag 08 december 2011 @ 00:46:
Eerste wat mij opviel voor het programma, kan je bij meerdere files tegelijk ook zeggen dat je dezelfde dir wilt hebben? Nu lijkt het erop dat je vaak op OK moet rammen.
Hoewel het uitgangspunt functie boven vorm is geweest, kan het geheel via css worden aangepast.
Je kunt het hier downloaden: Shift@GitHub
Om deze web UI te activeren moet iets in de strekking van het volgende worden uitgevoerd voordat transmission-daemon wordt gestart.
1
| export TRANSMISSION_WEB_HOME=/padnaarwebui/ |
Screenshot van lijst met torrents:

Sceenshots van bestanden in een torrent:

Hey ... maar dan heb je ook wat!
Bedankt om te melden! Zelf was ik nog niet op de hoogte hiervan, want ik leg nooit x m/km af in 0 uren/minutenT.H. Lassche schreef op woensdag 30 november 2011 @ 13:03:
[...]
Bij de eerste black box test ging die al op zijn gat (2x 0 invullen, gaf direct een division by zero error).

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
Jij teleporteert nooit? We leven wel in 2011 he.witeken schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 17:36:
[...]
Bedankt om te melden! Zelf was ik nog niet op de hoogte hiervan, want ik leg nooit x m/km af in 0 uren/minuten
Dit is een account.
Waarom reageer je voor de 2e keer op die reactie?witeken schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 17:36:
[...]
Bedankt om te melden! Zelf was ik nog niet op de hoogte hiervan, want ik leg nooit x m/km af in 0 uren/minuten
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Lol had ik niet gezienBM schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 18:54:
[...]
Waarom reageer je voor de 2e keer op die reactie?De 1e keer meldde je dat het al gefixed had
Ik dacht dat hij een andere error bedoelde.
Tweakblog van de maand
Vectors en recursieve functies worden nu ondersteund! Ja, dit betekent tevens dat hij nu Turing compleet is.oisyn schreef op maandag 18 januari 2010 @ 17:23:
Even een hele oude post van mezelf quoten:
[...]
Ik heb nu een beta van Kol Q l8or 2
Changes:
[list]• Console-achtige input, met input history
• Variable and function definities (worden ook opgeslagen bij afsluiten
• for-loop commando om expressies meerdere keren te evalueren
Er mist helaas nog een options-window implementatie, wat betekent dat hij zich altijd nestelt in je systemtray, always on top is en zich configueert als opstarten met windows. Ook zijn andere basistallen dan 10 nog niet ondersteund.
Voor meer info zie http://oisyn.nl/articles.php/19
edit: de laatste versie heeft nu gewoon een fatsoenlijk options menu
Meer info en download: http://oisyn.nl/kolql8or/
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Morgen staakt 't openbaar vervoer in heel het land, naar het idee van Femme heb ik een vergelijkbare site opgericht. Samen met iemand anders die voor 't design en de contacten op een goede dag in elkaar gegooid. Nu hopen dat 't werkt
Verwijderd
Mooi dat dit soort initiatieven worden uitgewerkt! Ik persoonlijk heb er geen last van maar kan me voorstellen dat dit voor veel mensen een oplossing creëert!Mercatres schreef op woensdag 21 december 2011 @ 17:39:
Niet bijster origineel, maar toch trots op het resultaat: http://www.lift22.be
Morgen staakt 't openbaar vervoer in heel het land, naar het idee van Femme heb ik een vergelijkbare site opgericht. Samen met iemand anders die voor 't design en de contacten op een goede dag in elkaar gegooid. Nu hopen dat 't werkt
Wat ik echter wel enigszins omslachtig vind is dat je in de tweet {TIJDSTIP} en {STAD} moet vervangen, kan je niet een mini-form maken (met 2 of 3 velden) waarin je zelf alvast de waarden kan invullen en deze vervolgens meeneemt in de tweet (met javascript oid)? *op slakken zout leggen*
Is er ergens een overzicht van commando's/syntax te vinden? Eigenlijk zou dit standaard in het Windows Vista/7 startmenu moeten zijn ingebakken: Win toets en rekenen..oisyn schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 01:38:
Nieuwe versie!
[...]
Vectors en recursieve functies worden nu ondersteund! Ja, dit betekent tevens dat hij nu Turing compleet is
Meer info en download: http://oisyn.nl/kolql8or/
Gebruik nu meestal een python shell, maar de gare copy/paste van powershell en het steeds moeten importen van allerlei python modules irriteert regelmatig.
Recursieve functies zijn toch niet nodig voor Turing compleetheid? De Church-Turing-hypothese zegt toch dat elke recursieve functie is om te schrijven in een iteratieve vorm?
[ Voor 27% gewijzigd door Zeebonk op 21-12-2011 23:47 ]
Ik gebruik daar eigenlijk altijd de address bar van mijn browser voor. javascript:alert(...) voor wat ingewikkeldere dingen en google voor de rest (en unit conversions).Zeebonk schreef op woensdag 21 december 2011 @ 23:10:
[...]
Is er ergens een overzicht van commando's/syntax te vinden? Eigenlijk zou dit standaard in het Windows Vista/7 startmenu moeten zijn ingebakken: Win toets en rekenen.
Voor wat kleine berekeningen en conversies grijp ik ook naar google, en voor de wat lastigere problemen wolframalpha (vergelijking stelsel oplossen etc). Maar beide missen ze input geschiedenis en definieerbare variabelen (die langer leven dan één input).PrisonerOfPain schreef op woensdag 21 december 2011 @ 23:53:
[...]
Ik gebruik daar eigenlijk altijd de address bar van mijn browser voor. javascript:alert(...) voor wat ingewikkeldere dingen en google voor de rest (en unit conversions).
Ignorelist.fm
Een extension voor Chrome waarmee je shouts van bepaalde users kunt verbergen op de Last.fm site. De shoutboxen van sommige bands/nummers zijn nogal onderhevig aan getroll. Deze extension voegt een extra linkje toe bij een shout, om zo deze shout (en alle shouts van die user) aan je ignorelist toe te voegen.Met de extension button kun je een popup openen waarop je ignorelist wordt weergegeven in de vorm van usericons, met twee clicks kun je iemand weer van je ignorelist afhalen.
Voornamelijk gemaakt om eens een keer te klooien met HTML5 en javascript, daar ik doorgaans eigenlijk alleen maar met C# bezig ben
Downloaden kan hier
Screenshots:

[ Voor 7% gewijzigd door Down op 26-12-2011 19:21 ]
Mother north, how can they sleep while their beds are burning?
Download
Kan vast veel mooier geschreven worden maar het werkt
//EDIT:
Even een kleine update gegeven, het is nu ook mogelijk om je eigen posts beter te highlighten, inclusief quotes. Verder is het mogelijk om nu ook topicstarters te highlighten en kan je standaard collapse aanzetten van alle users (zodat postcount en registration date altijd zichtbaar is)

Uiteraard is het mogelijk om zelf te kleuren aan te passen
[ Voor 48% gewijzigd door Phyxion op 30-12-2011 14:03 ]
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Kort maar krachtig. Misschien nog uit te breiden met HTML5 localstorage?
Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Voor de mensen die mij niet kennen: ik ben super lui. Vroeger moest ik men telefoon aanzetten, USB mass storage mode aanzetten, even wachten, Msync starten, op start klikken, ...
Nu heb ik gewoon een service gemaakt die kijkt of er een HTC telefoon aangekoppeld wordt. Met ADB zet hij USB mass storage mode automatisch aan en synct hij gewoon lekker mijn muziek
Verwijderd
Ik prik gewoon m'n telefoon aan iTunes en wacht een paar minuten. Is zoiets er niet voor android!?Mavamaarten schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 19:44:
Voor de mensen die mij niet kennen: ik ben super lui. Vroeger moest ik men telefoon aanzetten, USB mass storage mode aanzetten, even wachten, Msync starten, op start klikken, ...
Nu heb ik gewoon een service gemaakt die kijkt of er een HTC telefoon aangekoppeld wordt. Met ADB zet hij USB mass storage mode automatisch aan en synct hij gewoon lekker mijn muziek
Nee, je weet dat het uit mapjes slepen van muziek naar een ander mapje veel beter en makkelijker is?Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 15:12:
[...]
Ik prik gewoon m'n telefoon aan iTunes en wacht een paar minuten. Is zoiets er niet voor android!?
Android kan je vast met Winamp / Windows Media player oid syncen verwacht ik na wat ingestel.
In essentie checkt de extensie of je nog ingelogd bent en zo niet: alle cookies van het Facebook-domein eruit gooien. Redelijk simpel, maar wel handig (de meeste privacy-tools blokkeren alle cookies en houden geen rekening met je loginstatus).

Crossplatform sleep functie (die niet 100% cpu pakt) met een countdown zodat je ziet of je scriptje voor of na de sleep gecrashed is
De source is vast ranzig en eng (commentaar altijd welkom, ik ben een C++ noob) maar werkt.
http://pastebin.com/PcUKcKic

Zoals je kunt zien is er een blauwe balk die per uur verspringt zo zie je meteen waar je moet zijn. In de mobiele interface(zie hieronder) heb ik ook tijden toegevoegd zodat je ook kunt zien hoe laat je er moet zijn.
Ik ben er nog mee bezig om dit netjes in de desktop versie te zetten.
Selectiescherm
En natuurlijk een mobiele interface zodat ik via mijn iPhone bijv. het rooster kan bekijken.
Mobiele interface
Er is een publieke link voor mensen die er mee willen spelen:
Klik!
// PHP, HTML, CSS
KEVIN DIERKX | DISTORTED FUSION | GITHUB
Les van Kry. Leuke man om les van te krijgen.gybrus schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 13:08:
Voor het gehele ROC Vlissingen heb in een alternatief gemaakt voor de rooster website. De rooster website die school aanbied is niet erg overzichtelijk en dit heeft mij er toe bewogen om het alternatief te maken natuurlijk met de nodige extra's als we toch bezig zijn.
Verder wel handig en lekker snel! Alleen jammer (of eigenlijk niet jammer) dat ik niet meer op het ROC zit
Mijn excuses voor de off-topic reactie. Ik waande me in de Coffee Corner.
[ Voor 30% gewijzigd door Devilly op 12-01-2012 15:45 ]
Tuurlijk, maar die dingen zijn altijd zo bloated met allemaal rommel die je niet wilt.Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 15:12:
[...]
Ik prik gewoon m'n telefoon aan iTunes en wacht een paar minuten. Is zoiets er niet voor android!?
Ik wil gewoon mijn muziekmapje syncen, geen zware mediaplayer die RAM zuipt en toch niet gebruikt wordt.
- exit() gebruiken, ben je van al die nesting af.Noxious schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 11:13:
Sleep countdown
De source is vast ranzig en eng (commentaar altijd welkom, ik ben een C++ noob) maar werkt.
- Misschien van die showhelp een functie ShowHelp() maken, ben je die variabele al kwijt.
- SecondsLeft = SecondsLeft - 1; kan je vervangen door --SecondsLeft;
- En al de variabele die je gebruikt moeten niet globaal zijn.
Echt efficiënt was het alleen niet, data met VB ophalen, met PHP (dat beheerste ik toen der tijd alleen) de data bewerken en met javascript en flash een grafiekje tonen...
Dat kan beter dus heb ik vandaag PHP ertussenuit gehaald, een nieuwe javascript libary gevonden met hele mooie HTML5 grafiekjes en VB aangepast zodat deze de data netjes weg schrijft.

Volgens de foto: http://www.amcharts.comAvalaxy schreef op maandag 23 januari 2012 @ 21:22:
Wow ziet er goed uit, welke library is dat?
Maar het ziet er inderdaad wel goed uit, ook met een mooie achtergrond.
[mierenneuk]
alleen jammer van de an Pixel Supply Solution
a or an
[/mierenneuk]
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
MaxFlow

(Klik voor groter)
Geschreven in java, maar een paar speciale OS X fancy extra's (eye-candy) toegevoegd. De gebruiker moet voor een optimale ervaring dus wel een Mac hebben/aanschaffen
Uiteraard zit het vol met features, maar ik zal jullie die details besparen. Nu alleen nog wat interessante (lees: grote) mappen (in xml uiteraard), maken. Dat is alleen zoveel werk
Het leek mij wel leuk om na al die nep driver-docter websites eens een echte driver site te maken.

Het is mogelijk om een hardware ID te kopieeren uit apparaatbeheer in windows en het te plakken in de zoekbalk om de drivers voor een apparaat te vinden. (Handleiding)
Als je met een google account inlogt is het mogelijk om zelf nieuwe drivers toe te voegen aan de site.
Ik moet nog wel iets verzinnen om op de lege ruimte van de homepage te zetten
http://driverdatabase.nl
http://blog.brixit.nl - Programming, electronics and guitars. http://debestesupermarktpizza.nl - pizza
Een directorystructuur zou ook wel fijn zijn overigens.
Ik kreeg onderstaande notice toen ik een driver zocht die niet gevonden kon worden:mrmartijn schreef op maandag 23 januari 2012 @ 23:41:
Driverdatabaes.nl
Het leek mij wel leuk om na al die nep driver-docter websites eens een echte driver site te maken.
[...]
1
| Notice: session_start(): ps_files_cleanup_dir: opendir(/var/lib/php5) failed: Permission denied (13) in /var/www/driverdatabase.nl/index.php on line 3 |
Hmm fijn... even kijken welke oplossing ik neemalex3305 schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 00:25:
[...]
Ik kreeg onderstaande notice toen ik een driver zocht die niet gevonden kon worden:
code:
1 Notice: session_start(): ps_files_cleanup_dir: opendir(/var/lib/php5) failed: Permission denied (13) in /var/www/driverdatabase.nl/index.php on line 3
http://forum.kohanaframew...ith-sessions-on-debian/p1
http://blog.brixit.nl - Programming, electronics and guitars. http://debestesupermarktpizza.nl - pizza
Ik wist dat die kwamFelyrion schreef op maandag 23 januari 2012 @ 22:17:
Zeer tof inderdaadZiet er professioneel uit. Wil je er wat van delen?
[mierenneuk]
alleen jammer van de an Pixel Supply Solution
a or an
[/mierenneuk]
Enne @iedereen, Thnxs voor de reacties!. Ik ga hem van de week online zetten, moet nog even wat dingen aanpassen / toevoegen, maar dat gaat goed komen.
Verwijderd
Ik zou nog wel even denken om sql-injectie:mrmartijn schreef op maandag 23 januari 2012 @ 23:41:
Driverdatabaes.nl
[afbeelding]
Het is mogelijk om een hardware ID te kopieeren uit apparaatbeheer in windows en het te plakken in de zoekbalk om de drivers voor een apparaat te vinden. (Handleiding)
Als je met een google account inlogt is het mogelijk om zelf nieuwe drivers toe te voegen aan de site.
Ik moet nog wel iets verzinnen om op de lege ruimte van de homepage te zetten
http://driverdatabase.nl/...27+lol%22&vendor=&device=
Ik heb volgens mij nu alle injecties gefixed.Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 16:38:
[...]
Ik zou nog wel even denken om sql-injectie:
http://driverdatabase.nl/...27+lol%22&vendor=&device=
[ Voor 14% gewijzigd door RetroTycoon op 24-01-2012 19:17 ]
het is niet crossplatform want je gebruikt de windows apiNoxious schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 11:13:
Sleep countdown
Crossplatform sleep functie (die niet 100% cpu pakt) met een countdown zodat je ziet of je scriptje voor of na de sleep gecrashed is
http://pastebin.com/PcUKcKic
Hij include die enkel als het Windows is...hardcoresmurf schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 19:51:
[...]
het is niet crossplatform want je gebruikt de windows api
Ik gebruik dit programma nu ook, maar hij neemt standaard 45 MB in beslag. Dat lijkt me wat veel, nietwaar? Het is jammer dat ikzelf geen flauw idee heb waar ik zou moeten beginnen om een dergelijk tooltje te schrijven.Phyxion schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 15:25:Playback Toggle
Download
Net even snel in elkaar gedraaid, ik was het helemaal zat om elke keer via Sound->Playback Devices te gaan en dan de playback device te selecteren en dan de default aan te passen. Nu kan ik gewoon via de tray de juiste selecteren![]()
[afbeelding]
Kan ook met parameters gestart worden, starten met "PlaybackToggle.exe 0" = eerste device in lijst; "PlaybackToggle.exe 1" = tweede device in lijst, etc. Handig om bijvoorbeeld bij het herstarten van Windows altijd weer speakers aan te zetten zoals ik graag wil hebben

Gebruikt hier altijd 7336KB, geen idee waarom jij zo'n hoog gebruik hebtDevilly schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 17:56:
[...]
Ik gebruik dit programma nu ook, maar hij neemt standaard 45 MB in beslag. Dat lijkt me wat veel, nietwaar? Het is jammer dat ikzelf geen flauw idee heb waar ik zou moeten beginnen om een dergelijk tooltje te schrijven.
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Read the code, write the code, be the code!
http://code.google.com/p/python-windows-tiler/
Een tiling window manager geschreven in python met configureerbare hotkeys.
Support multi-monitor
Geschreven omdat ik voor mijn studie nog vaak in contact kom met windows computers, het is dus ook portable en volledig van een usb stick te draaien.
[ Voor 38% gewijzigd door Tzbob op 27-01-2012 10:24 . Reden: uitbreiden van post ]
https://github.com/arjanhouben/jsonpp
Ik gebruik 'm zelf al veel, maar ik hoop dat anderen 'm ook gaan gebruiken zodat ik wat feedback krijg, merk dat je zelf al snel blind word voor functionaliteiten die je zelf niet snel gebruikt..
Daarnaast moet ik nog gaan documenteren, maar ik heb eigenlijk geen zin om dat in doxygen te doen, aangezien ik dat toch nooit écht mooi/praktisch vind.
De API is dermate simpel dat je ook zonder documentatie praktisch alle nuttige dingen kan doen.
string parsen:
1
2
3
| std::string data = "[ 1, 2, 3, 4 ]"; json::var jsonData = json::parser( data ); std::cout << jsonData.size() << std::endl; |
4
en andersom:
1
2
3
4
| json::var jsonData; jsonData[ "aap" ][ "name" ] = "henk"; jsonData[ "aap" ][ "age" ] = 3; std::cout << jsonData.serialize() << std::endl; |
{"aap":{"name":"henk","age":3}}
of
1
| std::cout << jsonData.serialize( json::HumanReadable ) << std::endl; |
{ "aap":{ "name":"henk", "age":3 } }
Als iemand erop wil schieten, dan ben ik daar zeer dankbaar voor.
De licentie is: gebruik het
oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad
Ik vond alleen de ingebouwde 'plotviewer' behoorlijk beperkt, en het zag er niet uit. Je kon namelijk niet inzomen, de viewport niet wijzigen, en je kon het plaatje alleen naar 1 of ander obscuur formaat exporteren.
Gelukkig kon je de simulatie data ook makkelijk naar een simpel ASCII bestand exporteren, dus ik dacht dat ga ik gebruiken om met Python een fatsoenlijke plotviewer te maken, in combinatie met de Python module 'matplotlib'.
Het resultaat:

De oude ngspice plotviewer:

Meer info en code:
http://return1.net/blog/2...spice-results-with-python
Zoals belooft, je kan hem hier downloaden. Ik heb er wat voorbeeld data ingezet en een readme met een stukje uitleg wat je moet aanpassen etc.Felyrion schreef op maandag 23 januari 2012 @ 22:17:
Zeer tof inderdaadZiet er professioneel uit. Wil je er wat van delen?
Verwijderd
En waarom voldeed Cacti niet?w00d schreef op maandag 23 januari 2012 @ 20:58:
Al een paar jaar gebruik ik op me werk een PHP/JAVA/Vb scriptje om de schrijf ruimte van de servers op te halen en te weergeven in een mooi duidelijk grafiekje. Dit tooltje heeft mij al velen malen geholpen met het uitrekenen van benodigde storage ruimte of back-up capaciteit omdat je heerlijk de groei kan zien van de data.
Echt efficiënt was het alleen niet, data met VB ophalen, met PHP (dat beheerste ik toen der tijd alleen) de data bewerken en met javascript en flash een grafiekje tonen...
Dat kan beter dus heb ik vandaag PHP ertussenuit gehaald, een nieuwe javascript libary gevonden met hele mooie HTML5 grafiekjes en VB aangepast zodat deze de data netjes weg schrijft.
O en nog belangrijker, vond het leuk om te maken...
[ Voor 10% gewijzigd door w00d op 29-01-2012 18:27 ]
Dank u zeer, eens naar kijken deze weekw00d schreef op zondag 29 januari 2012 @ 17:32:
[...]
Zoals belooft, je kan hem hier downloaden. Ik heb er wat voorbeeld data ingezet en een readme met een stukje uitleg wat je moet aanpassen etc.
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
Ziet er heel erg interessant uit! Ga ik zeker nog eens naar kijken. Jammer dat je zoiets post nadat ik royaal gezakt ben voor mijn examen elektrotechniekSh4wn schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 14:13:
Ngspice is een mooie circuit simulator voor Linux, en heeft een heleboel mogelijkheden, en natuurlijk ook de mogelijkheid om de spanning op bepaalde punten van je circuit te plotten.
Ik vond alleen de ingebouwde 'plotviewer' behoorlijk beperkt, en het zag er niet uit. Je kon namelijk niet inzomen, de viewport niet wijzigen, en je kon het plaatje alleen naar 1 of ander obscuur formaat exporteren.
Gelukkig kon je de simulatie data ook makkelijk naar een simpel ASCII bestand exporteren, dus ik dacht dat ga ik gebruiken om met Python een fatsoenlijke plotviewer te maken, in combinatie met de Python module 'matplotlib'.
Het resultaat:
[afbeelding]
De oude ngspice plotviewer:
[afbeelding]
Meer info en code:
http://return1.net/blog/2...spice-results-with-python

https://github.com/marcusklaas/Achtung--die-Kurve-
We hebben ook al een server draaien op http://diekurve.net voor als je het eens uit wilt proberen!
Alle commentaar en tips zijn welkom!!
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast
Ik heb het gespeeld, erg leuk speljudgewooden schreef op maandag 06 februari 2012 @ 20:54:
Ik heb samen met een medestudent een online remake gemaakt van het oude DOS spelletje Achtung die Kurve. Voor wie het spel niet kent: het is 2D spelletje waarbij je zo lang mogelijk tegen niets aan moet botsen. Een soort TRON zeg maar. Het is gemaakt met behulp van websockets en canvas en andere nieuwe dingen uit HTML5. Ik dacht misschien vinden sommige tweakers dat wel leuk. Het is een open source project, dus als je de code eens wilt inzien of aanpassen dan mag dat. We hebben het gehost op
https://github.com/marcusklaas/Achtung--die-Kurve-
We hebben ook al een server draaien op http://diekurve.net voor als je het eens uit wilt proberen!
Alle commentaar en tips zijn welkom!!
Misschien nog bots toevoegen om tegen te spelen als er geen mensen online zijn?
compilet bijna
2 regels
allerlaatste commit voor de release
IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB
[ Voor 98% gewijzigd door SaphuA op 31-01-2022 15:39 ]
Dus maak ik mijn eigen app! En aangezien ik het idee van ingame overclocken wel best leuk vond:
Website: www.PictoSelector.eu
Met Picto Selector kunnen dagritme kaarten en picto schema's gemaakt worden. Dit wordt met name door ouders en leerkrachten van kinderen met autisme gebruikt. Maar je zou er volgens mij nog veel meer toepassingen voor kunnen verzinnen.
De download bevat ruim 23000 plaatjes die naar het nederlands, engels, duits, frans en deens vertaald zijn. Een groot deel van de plaatjes zijn beschikbaar in Spaans, Catalaans, Italiaans en braziliaans.
Geschreven in Delphi; Inno Setup voor de installatie en Firebird database voor de opslag. En natuurlijk een gigantische bak aan externe componenten, maar die worden allemaal rechtstreeks in de exe gelinkt. Het mooie daarvan is dat je het zo naar een andere machine kan kopieren zonder allerlei runtimes endergelijke.

(Dit bovenstaande plaatje is ook gemaakt met behulp van Picto Selector)
Ook kan je tegenwoordig zelf picto's maken die je dan vervolgens vanuit de picto lijst kan selecteren.
Maak dagritmekaarten met mijn Picto-Selector op www.pictoselector.eu
Verwijderd
Dat ziet er leuk uit! Ik heb zelf ook een G15 maar heb pas mijn pc verkocht omdat ik een Mac Mini overweeg. Als ik me niet vergis zijn de G15's ook compatible met OS X. Ik ben zelf nog op zoek naar een leuk idee voor een app te coderen, maar ik ben het dus ook wel van plan. Best wel spijtig dat er zo weinig apps voor gemaakt zijnMavamaarten schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 21:20:
Ik heb een Logitech G15 toetsenbord (met LCD schermpje) maar niet veel games maken er gebruik van. LCDstudio kan info over je PC erop weergeven, maar die gaf elke 20 minuten errors...
Dus maak ik mijn eigen app! En aangezien ik het idee van ingame overclocken wel best leuk vond:
[video]
Bedankt! Ik betwijfel of het erg compatibel gaat zijn... De software is al redelijk crappy op windows, wie wat voor een gedrocht ze voor Mac hebben gemaaktVerwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 22:08:
[...]
Dat ziet er leuk uit! Ik heb zelf ook een G15 maar heb pas mijn pc verkocht omdat ik een Mac Mini overweeg. Als ik me niet vergis zijn de G15's ook compatible met OS X. Ik ben zelf nog op zoek naar een leuk idee voor een app te coderen, maar ik ben het dus ook wel van plan. Best wel spijtig dat er zo weinig apps voor gemaakt zijn

Op zich niet direct iets spectaculair, maar wou het hier toch even posten.
Zodat ik de mening van andere mensen zou kunnen horen
Heb deze kleine webapplicatie geschreven om eventueel bestanden met mijn mede studenten te kunnen delen.
Maar uiteindelijk leek het mij ook wel intressant om de applicatie voor iedereen beschikbaar te maken.
Hieronder vind je een afbeelding van hoe de gegenereerde HTML pagina eruit komt te zien...

Als je de webapplicatie voor de eerste keer bezoekt wordt er gevraagd om de gebruikerstaal in te stellen.
(Bij de talen Frans, Duits en Spaans kan het wel zijn dat er nog een aantal foutjes inzitten omdat ik deze talen niet echt beheers, en hierdoor ook gebruik heb gemaakt van Google Translate

Je kan de webapplicatie zelf uitproberen door naar http://download.dylangyesbreghs.be te gaan.
Zouden jullie misschien nog ideëen hebben voor deze applicatie, zou ik het graag willen horen?
-----
Edit
Het zoeken naar de extensie is versneld, met dank aan EricBruggema, hieronder vind je de nieuwe versie
http://download.dylangyesbreghs.be/ShowDirectory-0.2.rar
[ Voor 5% gewijzigd door dylangyesbreghs op 18-02-2012 09:29 ]
http://cowburn.info/2008/...ile-extension-comparison/
Verder leuk begin hoor, maar echt opzienbarend is je scriptje niet
Bedankt hiervoor, heb dit geimplenteerd in mijn script
http://download.dylangyesbreghs.be/show.php?lang=aadylangyesbreghs schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 00:08:
Show Directory
Op zich niet direct iets spectaculair, maar wou het hier toch even posten.
Zodat ik de mening van andere mensen zou kunnen horen
Heb deze kleine webapplicatie geschreven om eventueel bestanden met mijn mede studenten te kunnen delen.
Maar uiteindelijk leek het mij ook wel intressant om de applicatie voor iedereen beschikbaar te maken.
Hieronder vind je een afbeelding van hoe de gegenereerde HTML pagina eruit komt te zien...
[afbeelding]
Als je de webapplicatie voor de eerste keer bezoekt wordt er gevraagd om de gebruikerstaal in te stellen.
(Bij de talen Frans, Duits en Spaans kan het wel zijn dat er nog een aantal foutjes inzitten omdat ik deze talen niet echt beheers, en hierdoor ook gebruik heb gemaakt van Google Translate)
Je kan de webapplicatie zelf uitproberen door naar http://download.dylangyesbreghs.be te gaan.
Zouden jullie misschien nog ideëen hebben voor deze applicatie, zou ik het graag willen horen?
-----
Edit
Het zoeken naar de extensie is versneld, met dank aan EricBruggema, hieronder vind je de nieuwe versie
Do I need to say more?
Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery
Het laat je hardware in je computer zien.
Ik vind het zelf bijzonder handig!
Download link:
http://db.tt/IPENJz43
Wat vinden jullie ervan?
Waarom die laadbalk in het begin? Het is niet dat de informatie opgehaald wordt oid, aangezien ik nog eens op een knop moet drukken om de informatie te zien te krijgen (en dat gebeurt ook in "schokjes"). Daarnaast zou ik ook het icon aanpassen, aangezien dat hetzelfde icon is als "My Computer" (en ik gebruik die in mijn taskbar, gepinned, om "My Computer" te openen). * Styxxy was daardoor verward.
Die laadbalk is puur voor de "vormgeving" het voegt niets toe haha.Styxxy schreef op maandag 20 februari 2012 @ 14:16:
[...]
Waarom die laadbalk in het begin? Het is niet dat de informatie opgehaald wordt oid, aangezien ik nog eens op een knop moet drukken om de informatie te zien te krijgen (en dat gebeurt ook in "schokjes"). Daarnaast zou ik ook het icon aanpassen, aangezien dat hetzelfde icon is als "My Computer" (en ik gebruik die in mijn taskbar, gepinned, om "My Computer" te openen). * Styxxy was daardoor verward.
en als ik er ooit nog verder mee ga, zal ik kijken naar een nieuw icoon!
Deze client app subscribed op een service die verantwoordelijk is voor het verwerken van de vertrektijden en het genereren van de tiles.

[ Voor 11% gewijzigd door stp_4 op 21-02-2012 13:19 ]
stp - PSN ID: stp_4

Het idee was om bestanden vlug te kunnen hernoemen / verplaatsen; de manier waarop is via een tekstveld zodat je eenvoudig kan copy-pasten. In Windows verkenner kan het soms omslachtig zijn om een hele reeks bestanden te hernoemen F2; CTRL+V; nummer; ENTER; DOWN; ....
Er bestaan 1000-en-1 tools voor het hernoemen / verplaatsen van bestanden, maar omdat ik niet meteen een tool vond die op deze manier van werken ondersteunde heb ik het maar zelf geschreven (en ook voor de uitdaging natuurlijk).
Commit kan gebeuren na het drukken op de Commit-knop, of na het drukken van ENTER (of RETURN).
Mocht er iemand zijn die een gelijkaardige tool kent, laat maar weten!
Verwijderd
http://winshare.nl/WinShare-Manager.html
Hier staat ook meteen een handleiding. het idee is gekomen omdat op verschillende forum lazen hoeveel mesnen problemen hebben met het delen van bestanden. helemaal onder windows 7 en vista is dit een ramp geworden voor sommige mensen. het programma is helemaal gratis om te gebruiken. we hopen snel meer apparaten te kunnen toevoegen die we kunnen testen of het daarmee ook werkt.
hoor graag van jullie of jullie het wat vinden1
cmd?Don Kedero schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 11:44:
FileRenamer; een alternatieve manier om bestanden te hernoemen (en te verplaatsen)
[afbeelding]
Het idee was om bestanden vlug te kunnen hernoemen / verplaatsen; de manier waarop is via een tekstveld zodat je eenvoudig kan copy-pasten. In Windows verkenner kan het soms omslachtig zijn om een hele reeks bestanden te hernoemen F2; CTRL+V; nummer; ENTER; DOWN; ....
Er bestaan 1000-en-1 tools voor het hernoemen / verplaatsen van bestanden, maar omdat ik niet meteen een tool vond die op deze manier van werken ondersteunde heb ik het maar zelf geschreven (en ook voor de uitdaging natuurlijk).
Commit kan gebeuren na het drukken op de Commit-knop, of na het drukken van ENTER (of RETURN).
Mocht er iemand zijn die een gelijkaardige tool kent, laat maar weten!
Laatst ook een hoop bestanden moeten hernoemen: 01, 02, 03, ... werden img01, img02, img03, ...
Koste me 3 regeltjes code.
♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat
Dit topic is alleen bedoeld om zelfgemaakte tools te showen en te bespreken. Net als in de rest van Programming is het hier dus ook niet toegestaan om 'even te vragen of iemand iets kan maken'. Dit is een forum over zelf programmeren, geen McDonalds afhaalbalie voor lappen code of software.