Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

T.H. Lassche schreef op woensdag 30 november 2011 @ 13:03:
[...]

Bij de eerste black box test ging die al op zijn gat (2x 0 invullen, gaf direct een division by zero error).
Ja ik weet van die bug. Maar ik heb 'm al opgelost. Heb eigenlijk veel te weinig tijd om echt goed me met programmeren bezig te kunnen houden :( Dat vind ik wel spijtig.

edit: Ik heb net mijn programma geüpdate naar versie 1.1 en daarin is de bug opgelost samen met nog een paar andere.

[ Voor 12% gewijzigd door witeken op 30-11-2011 18:07 ]

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:12
RetroTycoon schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 00:00:

T.net > Post History

Klik voor een snelle blik of er alweer reacties zijn op topics die je volgt.

https://chrome.google.com...fgballolpbgcbgafcpbfkllld
Eentje uit het jaar kruik, maar goed nieuws, er is nog altijd onderhoud :) En daarmee zijn zonet de ignore-buttons van de post-history afgeschoten. Leek me geen toegevoegde waarde hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 16:51
Handige toevoeging! Waarvoor is het cijfer wat onder het T.net icoontje komt te staan?

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
Aantal updates sinds laatste klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 11:00

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

@t.coenraad, zou je die plugin ook kunnen schrijven voor Opera? Lijkt me wel handig namelijk!

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Laatst online: 21-09 16:51
Als ik naar de tijd van de laatste post kijk is er niets gewijzigd, terwijl er wel cijfertjes langskomen.
Ik zal het wel niet helemaal snappen :+

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
Ventieldopje schreef op woensdag 30 november 2011 @ 22:23:
@t.coenraad, zou je die plugin ook kunnen schrijven voor Opera? Lijkt me wel handig namelijk!
Die vraag is mij eerder gesteld (ook voor Fx, heb ik toen beloofd O-)). Toen was het zo dat extensies niet echt in een html-popup opereren, terwijl dat juist hetgeen is waar deze extensie op bouwt. Is dat al veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0rnelis
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-08 22:21
maarud schreef op maandag 21 november 2011 @ 01:08:
Ben (zonder ervaring met PHP, puur gegoogled en trial-and-error) even bezig geweest om een rittenadministratie te maken in PHP, samen met een koppeling (JSON) met Google Maps zodat ik ook de afstanden plus de tijd (ongeveer) weet. Werkt wel aardig :)

Link (bitly ivm veranderende url): http://bit.ly/rTEZN1

Kenners zullen zien dat dit gebouwd is op een XAMPP example ;)

Nu alleen nog kijken waarom plaatsnamen met spaties niet werken en eens kijken hoe ik een soort inlogsysteem kan maken, want nu kan iedereen de boel aanpassen.
Wat betreft die spaties, probeer deze eens te vervangen door %20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 11:00

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

RetroTycoon schreef op woensdag 30 november 2011 @ 22:26:
[...]

Die vraag is mij eerder gesteld (ook voor Fx, heb ik toen beloofd O-)). Toen was het zo dat extensies niet echt in een html-popup opereren, terwijl dat juist hetgeen is waar deze extensie op bouwt. Is dat al veranderd?
Dat is afaik bij Opera verandert ja, html5 compliant plugins extensions ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-09 20:09
Na wat ouderwets late-night hacking is het gelukt. Voor de siri-proxy heb ik een plugin gemaakt die mijn kalender ophaalt van trakt.tv en alle tv series van die avond verteld.

Het resultaat is dat ik nu aan mijn iPhone kan vragen wat er op tv is die avond :)

Source: Staat op github

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07 23:56
RetroTycoon schreef op woensdag 30 november 2011 @ 22:02:
[...]

Eentje uit het jaar kruik, maar goed nieuws, er is nog altijd onderhoud :) En daarmee zijn zonet de ignore-buttons van de post-history afgeschoten. Leek me geen toegevoegde waarde hebben ;)
Kijk dat is een prachtige add-on!

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unifex
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 07:53
Gezien het feit dat ik op veel SAP Systemen tegelijk moet werken heb ik een tooltje gemaakt die automatisch voor je kan aanloggen. Op zich niets fancys.
Maar daarnaast kan het programma (mits je gebruiker de benodigde autorisaties heeft).
- Controleren of je wachtwoord aangepast moet worden en op basis daarvan jou het wachtwoord laten aanpassen of SAP met een wachtwoord voorstel laten komen en dat gebruiken.
- Alle talen uit het systeem halen zodat je snel in andere taal kan aanloggen.
- Alle actieve mandanten uit het systeem halen.

Het programma gebruikt 1 wachtwoord om de SAP wachtwoorden encrypted op te slaan.

http://cms.int13h.nl/Applications/QuickGUI.aspx

Het is in c++ geschreven met de SAP RFC SDK en maakt gebruik van standaard SAP modules.
Misschien dat ik de code op github o.i.d. plaats als daar vraag naar is.

[ Voor 5% gewijzigd door Unifex op 05-12-2011 14:55 ]

Guess what we are not stupid, just ignorant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

messi schreef op zondag 04 december 2011 @ 02:25:
Na wat ouderwets late-night hacking is het gelukt. Voor de siri-proxy heb ik een plugin gemaakt die mijn kalender ophaalt van trakt.tv en alle tv series van die avond verteld.

Het resultaat is dat ik nu aan mijn iPhone kan vragen wat er op tv is die avond :)

[video]

Source: Staat op github
Heel leuk gedaan. Ik ben nog steeds aan het wachten op Siri voor Android ... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 22:11
kijk eens naar vlingo.
niet helemaal hetzelfde, maar een redelijk slimme spraakherkennings-engine :)

alleen jammer dat hij nog steeds niet in het nederlands beschikbaar is, maar ja, da's siri ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-09 21:07

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik heb een tool gemaakt waarmee je steam games onafhankelijk van steam kan verplaatsen naar een andere HDD of gewoon een andere plaats. Heel handig voor als je SSD volzit maar je toch MW3 wilt installeren :)

Ik heb het programma in een steam-like skin gegoten, maar met een eigen toets eraan toegevoegd.
Dit alles is geprogrammeerd in VB.Net... De skin bestaat gewoon uit pictureboxes, mouseenter, mouseleave en click events doen de rest. Download link staat in de beschrijving van de video.

[ Voor 20% gewijzigd door Mavamaarten op 07-12-2011 20:52 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-09 02:04
Eerste wat mij opviel voor het programma, kan je bij meerdere files tegelijk ook zeggen dat je dezelfde dir wilt hebben? Nu lijkt het erop dat je vaak op OK moet rammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myke
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-08 00:34
Wat een handige extension! Hier ga ik dankbaar gebruik van maken! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
Ik ben benieuwd of ik hier nog wat van ga horen nieuws: Weergegevens Buienradar mogen niet meer gratis in apps icm https://chrome.google.com...omliflpffmhbdolblceidbkni Feitelijk is het namelijk geen mobiele app, maar een échte website is het ook niet. Gek genoeg ook de enige app die niet genoemd wordt in de nieuwsberichten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

RetroTycoon schreef op donderdag 08 december 2011 @ 14:12:
Ik ben benieuwd of ik hier nog wat van ga horen nieuws: Weergegevens Buienradar mogen niet meer gratis in apps icm https://chrome.google.com...omliflpffmhbdolblceidbkni Feitelijk is het namelijk geen mobiele app, maar een échte website is het ook niet. Gek genoeg ook de enige app die niet genoemd wordt in de nieuwsberichten ;)
Buienradar is ook niet meer en niet minder dan een tussenpersoon, ze bezitten de radars niet. Voor de Belgische data moet je gewoon contact opnemen met Belgocontrol en dan kan je gratis aan de data met 15 min vertraging. (zoals bij Buienradar)

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

P-Storm schreef op donderdag 08 december 2011 @ 00:46:
Eerste wat mij opviel voor het programma, kan je bij meerdere files tegelijk ook zeggen dat je dezelfde dir wilt hebben? Nu lijkt het erop dat je vaak op OK moet rammen.
Weet ik, ik dacht er al aan om dit te veranderen. Alleen heb ik geen idee hoe ik dit in het programma moet verwerken. Misschien kan ik een checkbox toevoegen in de savefiledialog "Save all files into thesame directory"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killemov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 23:40

Killemov

Ik zoek nog een mooi icooi =)

Ik heb uit pure frustratie met de huidie web UI een eigen web UI gefabriceerd voor de Transmission BitTorrent Client (transmission-daemon). Eens een keer niet op basis van jQuery maar Prototype.js. Let wel, de target is Firefox 4+, andere of ouder browsers zullen verminderde functionaliteit opleveren.

Hoewel het uitgangspunt functie boven vorm is geweest, kan het geheel via css worden aangepast.

Je kunt het hier downloaden: Shift@GitHub

Om deze web UI te activeren moet iets in de strekking van het volgende worden uitgevoerd voordat transmission-daemon wordt gestart.
code:
1
export TRANSMISSION_WEB_HOME=/padnaarwebui/

Screenshot van lijst met torrents:
Shift hoofd layout

Sceenshots van bestanden in een torrent:
Shift files layout

Hey ... maar dan heb je ook wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

T.H. Lassche schreef op woensdag 30 november 2011 @ 13:03:
[...]

Bij de eerste black box test ging die al op zijn gat (2x 0 invullen, gaf direct een division by zero error).
Bedankt om te melden! Zelf was ik nog niet op de hoogte hiervan, want ik leg nooit x m/km af in 0 uren/minuten 7(8)7

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:23

Grvy

Bot

witeken schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 17:36:
[...]

Bedankt om te melden! Zelf was ik nog niet op de hoogte hiervan, want ik leg nooit x m/km af in 0 uren/minuten 7(8)7
Jij teleporteert nooit? We leven wel in 2011 he. :+

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:18

BM

Moderator Spielerij
witeken schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 17:36:
[...]

Waarom reageer je voor de 2e keer op die reactie? :? De 1e keer meldde je dat het al gefixed had :?

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

BM schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 18:54:
[...]

Waarom reageer je voor de 2e keer op die reactie? :? De 1e keer meldde je dat het al gefixed had :?
Lol had ik niet gezien :$ Dit topic doet nogal raar.

Ik dacht dat hij een andere error bedoelde.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:27

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nieuwe versie!
.oisyn schreef op maandag 18 januari 2010 @ 17:23:
Even een hele oude post van mezelf quoten:

[...]

Ik heb nu een beta van Kol Q l8or 2
Afbeeldingslocatie: http://oisyn.nl/apps/Kol%20Q%20l8or%202.png

Changes:
[list]• Console-achtige input, met input history
• Variable and function definities (worden ook opgeslagen bij afsluiten
• for-loop commando om expressies meerdere keren te evalueren

Er mist helaas nog een options-window implementatie, wat betekent dat hij zich altijd nestelt in je systemtray, always on top is en zich configueert als opstarten met windows. Ook zijn andere basistallen dan 10 nog niet ondersteund.
Voor meer info zie http://oisyn.nl/articles.php/19

edit: de laatste versie heeft nu gewoon een fatsoenlijk options menu :)
Vectors en recursieve functies worden nu ondersteund! Ja, dit betekent tevens dat hij nu Turing compleet is :D
Meer info en download: http://oisyn.nl/kolql8or/

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Laatst online: 19-09 19:50
Niet bijster origineel, maar toch trots op het resultaat: http://www.lift22.be
Morgen staakt 't openbaar vervoer in heel het land, naar het idee van Femme heb ik een vergelijkbare site opgericht. Samen met iemand anders die voor 't design en de contacten op een goede dag in elkaar gegooid. Nu hopen dat 't werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mercatres schreef op woensdag 21 december 2011 @ 17:39:
Niet bijster origineel, maar toch trots op het resultaat: http://www.lift22.be
Morgen staakt 't openbaar vervoer in heel het land, naar het idee van Femme heb ik een vergelijkbare site opgericht. Samen met iemand anders die voor 't design en de contacten op een goede dag in elkaar gegooid. Nu hopen dat 't werkt :)
Mooi dat dit soort initiatieven worden uitgewerkt! Ik persoonlijk heb er geen last van maar kan me voorstellen dat dit voor veel mensen een oplossing creëert!

Wat ik echter wel enigszins omslachtig vind is dat je in de tweet {TIJDSTIP} en {STAD} moet vervangen, kan je niet een mini-form maken (met 2 of 3 velden) waarin je zelf alvast de waarden kan invullen en deze vervolgens meeneemt in de tweet (met javascript oid)? *op slakken zout leggen*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Laatst online: 19-09 19:50
Yea, dat wilde ik ook nog doen, maar ik had geen zin meer in om me daar in te verdiepen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeebonk
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-07 20:50
.oisyn schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 01:38:
Nieuwe versie!

[...]

Vectors en recursieve functies worden nu ondersteund! Ja, dit betekent tevens dat hij nu Turing compleet is :D
Meer info en download: http://oisyn.nl/kolql8or/
Is er ergens een overzicht van commando's/syntax te vinden? Eigenlijk zou dit standaard in het Windows Vista/7 startmenu moeten zijn ingebakken: Win toets en rekenen.

Gebruik nu meestal een python shell, maar de gare copy/paste van powershell en het steeds moeten importen van allerlei python modules irriteert regelmatig.

Recursieve functies zijn toch niet nodig voor Turing compleetheid? De Church-Turing-hypothese zegt toch dat elke recursieve functie is om te schrijven in een iteratieve vorm?

[ Voor 27% gewijzigd door Zeebonk op 21-12-2011 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Zeebonk schreef op woensdag 21 december 2011 @ 23:10:
[...]
Is er ergens een overzicht van commando's/syntax te vinden? Eigenlijk zou dit standaard in het Windows Vista/7 startmenu moeten zijn ingebakken: Win toets en rekenen.
Ik gebruik daar eigenlijk altijd de address bar van mijn browser voor. javascript:alert(...) voor wat ingewikkeldere dingen en google voor de rest (en unit conversions).

• Zeebonk
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-07 20:50
PrisonerOfPain schreef op woensdag 21 december 2011 @ 23:53:
[...]

Ik gebruik daar eigenlijk altijd de address bar van mijn browser voor. javascript:alert(...) voor wat ingewikkeldere dingen en google voor de rest (en unit conversions).
Voor wat kleine berekeningen en conversies grijp ik ook naar google, en voor de wat lastigere problemen wolframalpha (vergelijking stelsel oplossen etc). Maar beide missen ze input geschiedenis en definieerbare variabelen (die langer leven dan één input).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-09 21:08

Ignorelist.fm

Een extension voor Chrome waarmee je shouts van bepaalde users kunt verbergen op de Last.fm site. De shoutboxen van sommige bands/nummers zijn nogal onderhevig aan getroll. Deze extension voegt een extra linkje toe bij een shout, om zo deze shout (en alle shouts van die user) aan je ignorelist toe te voegen.

Met de extension button kun je een popup openen waarop je ignorelist wordt weergegeven in de vorm van usericons, met twee clicks kun je iemand weer van je ignorelist afhalen.

Voornamelijk gemaakt om eens een keer te klooien met HTML5 en javascript, daar ik doorgaans eigenlijk alleen maar met C# bezig ben :). En ik vind hem zelf nog best handig ook :+. Feedback is natuurlijk welkom.

Downloaden kan hier

Screenshots:

Afbeeldingslocatie: http://noveenspeaketh.com/ignorelistfm/screenshot1.png
Afbeeldingslocatie: http://noveenspeaketh.com/ignorelistfm/screenshot2.png

[ Voor 7% gewijzigd door Down op 26-12-2011 19:21 ]

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

In navolging van het ignore script van hierboven, ik heb laatst even de moeite genomen om een user ignore te maken voor GoT (Firefox en Chrome compatible). Let wel, ik heb er maar twee minuten van mijn leven aan gespendeerd dus het is mogelijk dat het niet helemaal goed werkt (so far so good :+).

Download

Kan vast veel mooier geschreven worden maar het werkt ;) Feedback etc is altijd welkom :)

//EDIT:
Even een kleine update gegeven, het is nu ook mogelijk om je eigen posts beter te highlighten, inclusief quotes. Verder is het mogelijk om nu ook topicstarters te highlighten en kan je standaard collapse aanzetten van alle users (zodat postcount en registration date altijd zichtbaar is) :) En hoe ziet dat er nou uit? Tsurany is TS hier ;)
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/141jia0.png
Uiteraard is het mogelijk om zelf te kleuren aan te passen ;) Ik gebruik dit nu een aantal dagen en het is echt ideaal dat je zo eenvoudig je posts (kon al in het GoT theme maar de kleur viel niet heel erg op en quotes ontbraken) en quotes kan zien.

[ Voor 48% gewijzigd door Phyxion op 30-12-2011 14:03 ]

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-09 21:08
Niet eens JQuery? :+

Kort maar krachtig. Misschien nog uit te breiden met HTML5 localstorage?

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik had al een tijdje geleden Msync gemaakt (in VB.Net), een programma om super snel en makkelijk muziek op mijn telefoon te zetten, zonder alle nieuwe mp3's te moeten gaan zoeken etc. Ik heb recent een theme gemaakt met GDI en heb dus ook maar mijn programma in een nieuw jasje gegoten:

Afbeeldingslocatie: http://img1.uploadscreenshot.com/images/orig/1/404384116-orig.jpg

Voor de mensen die mij niet kennen: ik ben super lui. Vroeger moest ik men telefoon aanzetten, USB mass storage mode aanzetten, even wachten, Msync starten, op start klikken, ...
Nu heb ik gewoon een service gemaakt die kijkt of er een HTC telefoon aangekoppeld wordt. Met ADB zet hij USB mass storage mode automatisch aan en synct hij gewoon lekker mijn muziek :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mavamaarten schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 19:44:
Voor de mensen die mij niet kennen: ik ben super lui. Vroeger moest ik men telefoon aanzetten, USB mass storage mode aanzetten, even wachten, Msync starten, op start klikken, ...
Nu heb ik gewoon een service gemaakt die kijkt of er een HTC telefoon aangekoppeld wordt. Met ADB zet hij USB mass storage mode automatisch aan en synct hij gewoon lekker mijn muziek :*)
Ik prik gewoon m'n telefoon aan iTunes en wacht een paar minuten. Is zoiets er niet voor android!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 15:23
Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 15:12:
[...]

Ik prik gewoon m'n telefoon aan iTunes en wacht een paar minuten. Is zoiets er niet voor android!?
Nee, je weet dat het uit mapjes slepen van muziek naar een ander mapje veel beter en makkelijker is? ;(

Android kan je vast met Winamp / Windows Media player oid syncen verwacht ik na wat ingestel.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xirt
  • Laatst online: 21-09 09:14
Ik heb twee maanden terug als reactie op verschillende nieuwsartikelen een kleine extensie geschreven voor Chrome die er voor moet zorgen dat Facebook na uitloggen je niet meer kan tracken. Code en de extensie heb ik destijds in een blog op werk geplaatst (mogen in principe over alles bloggen =)) en is daar dus nog te vinden: klik. Grappige is dat ik na de release een mail heb gekregen van Nik Cubrilovic die 'onderzoek' deed naar de cookies.

In essentie checkt de extensie of je nog ingelogd bent en zo niet: alle cookies van het Facebook-domein eruit gooien. Redelijk simpel, maar wel handig (de meeste privacy-tools blokkeren alle cookies en houden geen rekening met je loginstatus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 22:46
Sleep countdown *O*

Crossplatform sleep functie (die niet 100% cpu pakt) met een countdown zodat je ziet of je scriptje voor of na de sleep gecrashed is :+

De source is vast ranzig en eng (commentaar altijd welkom, ik ben een C++ noob) maar werkt.

http://pastebin.com/PcUKcKic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gybrus
  • Laatst online: 04-09 09:27
Voor het gehele ROC Vlissingen heb in een alternatief gemaakt voor de rooster website. De rooster website die school aanbied is niet erg overzichtelijk en dit heeft mij er toe bewogen om het alternatief te maken natuurlijk met de nodige extra's als we toch bezig zijn.

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/29sd8m.png
Zoals je kunt zien is er een blauwe balk die per uur verspringt zo zie je meteen waar je moet zijn. In de mobiele interface(zie hieronder) heb ik ook tijden toegevoegd zodat je ook kunt zien hoe laat je er moet zijn.
Ik ben er nog mee bezig om dit netjes in de desktop versie te zetten.

Selectiescherm

En natuurlijk een mobiele interface zodat ik via mijn iPhone bijv. het rooster kan bekijken.

Mobiele interface

Er is een publieke link voor mensen die er mee willen spelen:
Klik!

// PHP, HTML, CSS

KEVIN DIERKX | DISTORTED FUSION | GITHUB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 15:47
gybrus schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 13:08:
Voor het gehele ROC Vlissingen heb in een alternatief gemaakt voor de rooster website. De rooster website die school aanbied is niet erg overzichtelijk en dit heeft mij er toe bewogen om het alternatief te maken natuurlijk met de nodige extra's als we toch bezig zijn.
Les van Kry. Leuke man om les van te krijgen.
Verder wel handig en lekker snel! Alleen jammer (of eigenlijk niet jammer) dat ik niet meer op het ROC zit :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
@ Joshua: je linkt naar drie hip klinkende sites die vervolgens een voor een helemaal leeg zijn, woede! :P

Mijn excuses voor de off-topic reactie. Ik waande me in de Coffee Corner.

[ Voor 30% gewijzigd door Devilly op 12-01-2012 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 15:12:
[...]
Tuurlijk, maar die dingen zijn altijd zo bloated met allemaal rommel die je niet wilt.
Ik wil gewoon mijn muziekmapje syncen, geen zware mediaplayer die RAM zuipt en toch niet gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aCb1780
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09 16:28
Noxious schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 11:13:
Sleep countdown *O*

De source is vast ranzig en eng (commentaar altijd welkom, ik ben een C++ noob) maar werkt.
- exit() gebruiken, ben je van al die nesting af.
- Misschien van die showhelp een functie ShowHelp() maken, ben je die variabele al kwijt.
- SecondsLeft = SecondsLeft - 1; kan je vervangen door --SecondsLeft;
- En al de variabele die je gebruikt moeten niet globaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00d
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:35
Al een paar jaar gebruik ik op me werk een PHP/JAVA/Vb scriptje om de schrijf ruimte van de servers op te halen en te weergeven in een mooi duidelijk grafiekje. Dit tooltje heeft mij al velen malen geholpen met het uitrekenen van benodigde storage ruimte of back-up capaciteit omdat je heerlijk de groei kan zien van de data.

Echt efficiënt was het alleen niet, data met VB ophalen, met PHP (dat beheerste ik toen der tijd alleen) de data bewerken en met javascript en flash een grafiekje tonen...
Dat kan beter dus heb ik vandaag PHP ertussenuit gehaald, een nieuwe javascript libary gevonden met hele mooie HTML5 grafiekjes en VB aangepast zodat deze de data netjes weg schrijft.

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2eeyip5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/35arz9d.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-09 17:20
Wow ziet er goed uit, welke library is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 15:58

Ghehe

400 pound hacker

Avalaxy schreef op maandag 23 januari 2012 @ 21:22:
Wow ziet er goed uit, welke library is dat?
Volgens de foto: http://www.amcharts.com :+

Maar het ziet er inderdaad wel goed uit, ook met een mooie achtergrond. :) Misschien had je ook een "voor" kunnen doen, zodat we konden zien hoe het vroeger was? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 13:53

Felyrion

goodgoan!

Zeer tof inderdaad :) Ziet er professioneel uit. Wil je er wat van delen? :P

[mierenneuk]
alleen jammer van de an Pixel Supply Solution ;)
a or an
[/mierenneuk]

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
@w00d : Nice, is dat nog ergens OS? Of is het enkel voor jezelf? * Gomez12 heeft ook interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Een uit de hand gelopen opdracht voor college resulteerde in dit leuke speeltje:

MaxFlow
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/337710/maxflow_klein.png
(Klik voor groter)

Geschreven in java, maar een paar speciale OS X fancy extra's (eye-candy) toegevoegd. De gebruiker moet voor een optimale ervaring dus wel een Mac hebben/aanschaffen >:) .

Uiteraard zit het vol met features, maar ik zal jullie die details besparen. Nu alleen nog wat interessante (lees: grote) mappen (in xml uiteraard), maken. Dat is alleen zoveel werk :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmartijn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-07 13:21
Driverdatabaes.nl
Het leek mij wel leuk om na al die nep driver-docter websites eens een echte driver site te maken.

Afbeeldingslocatie: http://driverdatabase.nl/driverdbt.png

Het is mogelijk om een hardware ID te kopieeren uit apparaatbeheer in windows en het te plakken in de zoekbalk om de drivers voor een apparaat te vinden. (Handleiding)

Als je met een google account inlogt is het mogelijk om zelf nieuwe drivers toe te voegen aan de site.
Ik moet nog wel iets verzinnen om op de lege ruimte van de homepage te zetten :P

http://driverdatabase.nl

http://blog.brixit.nl - Programming, electronics and guitars. http://debestesupermarktpizza.nl - pizza

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
O.a. de top 10 meest gezochte drivers? Welkomstwoordje? Uitleg hoe de site werkt?
Een directorystructuur zou ook wel fijn zijn overigens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
mrmartijn schreef op maandag 23 januari 2012 @ 23:41:
Driverdatabaes.nl
Het leek mij wel leuk om na al die nep driver-docter websites eens een echte driver site te maken.

[...]

Ik kreeg onderstaande notice toen ik een driver zocht die niet gevonden kon worden:
code:
1
Notice: session_start(): ps_files_cleanup_dir: opendir(/var/lib/php5) failed: Permission denied (13) in /var/www/driverdatabase.nl/index.php on line 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmartijn
alex3305 schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 00:25:
[...]

Ik kreeg onderstaande notice toen ik een driver zocht die niet gevonden kon worden:
code:
1
Notice: session_start(): ps_files_cleanup_dir: opendir(/var/lib/php5) failed: Permission denied (13) in /var/www/driverdatabase.nl/index.php on line 3
Hmm fijn... even kijken welke oplossing ik neem :P
http://forum.kohanaframew...ith-sessions-on-debian/p1

http://blog.brixit.nl - Programming, electronics and guitars. http://debestesupermarktpizza.nl - pizza

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00d
Felyrion schreef op maandag 23 januari 2012 @ 22:17:

[mierenneuk]
alleen jammer van de an Pixel Supply Solution ;)
a or an
[/mierenneuk]
Ik wist dat die kwam ;).dacht er gisteravond in me nest aan. Denk shit moet a zijn..

Enne @iedereen, Thnxs voor de reacties!. Ik ga hem van de week online zetten, moet nog even wat dingen aanpassen / toevoegen, maar dat gaat goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:39
Ah, amCharts. Daar heb ik nog een keer een license key voor "verzonnen" >:)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrmartijn schreef op maandag 23 januari 2012 @ 23:41:
Driverdatabaes.nl

[afbeelding]

Het is mogelijk om een hardware ID te kopieeren uit apparaatbeheer in windows en het te plakken in de zoekbalk om de drivers voor een apparaat te vinden. (Handleiding)

Als je met een google account inlogt is het mogelijk om zelf nieuwe drivers toe te voegen aan de site.
Ik moet nog wel iets verzinnen om op de lege ruimte van de homepage te zetten :P

Ik zou nog wel even denken om sql-injectie:
http://driverdatabase.nl/...27+lol%22&vendor=&device=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmartijn
Ik heb volgens mij nu alle injecties gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
Een boel troep erin en ik krijg nog wel een error. Deze troep.

[ Voor 14% gewijzigd door RetroTycoon op 24-01-2012 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardcoresmurf
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-07-2024

hardcoresmurf

Quod licet Iovi non licet bovi

Noxious schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 11:13:
Sleep countdown *O*

Crossplatform sleep functie (die niet 100% cpu pakt) met een countdown zodat je ziet of je scriptje voor of na de sleep gecrashed is :+

http://pastebin.com/PcUKcKic
het is niet crossplatform want je gebruikt de windows api

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:14
hardcoresmurf schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 19:51:
[...]
het is niet crossplatform want je gebruikt de windows api
Hij include die enkel als het Windows is... B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Phyxion schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 15:25:

Playback Toggle

Download
Net even snel in elkaar gedraaid, ik was het helemaal zat om elke keer via Sound->Playback Devices te gaan en dan de playback device te selecteren en dan de default aan te passen. Nu kan ik gewoon via de tray de juiste selecteren :)

[afbeelding]

Kan ook met parameters gestart worden, starten met "PlaybackToggle.exe 0" = eerste device in lijst; "PlaybackToggle.exe 1" = tweede device in lijst, etc. Handig om bijvoorbeeld bij het herstarten van Windows altijd weer speakers aan te zetten zoals ik graag wil hebben :)
Ik gebruik dit programma nu ook, maar hij neemt standaard 45 MB in beslag. Dat lijkt me wat veel, nietwaar? Het is jammer dat ikzelf geen flauw idee heb waar ik zou moeten beginnen om een dergelijk tooltje te schrijven. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Devilly schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 17:56:
[...]

Ik gebruik dit programma nu ook, maar hij neemt standaard 45 MB in beslag. Dat lijkt me wat veel, nietwaar? Het is jammer dat ikzelf geen flauw idee heb waar ik zou moeten beginnen om een dergelijk tooltje te schrijven. :X
Gebruikt hier altijd 7336KB, geen idee waarom jij zo'n hoog gebruik hebt :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:27
Laats een latijn woordenboek website + iphone en android app gemaakt. Jammer genoeg mag ik het niet uitbrengen vanwege de rechten die op de database zitten :( maar voor school in de les is het wel handig :D (de database is van de cd gehaald die bij het woordenboek zat).

Afbeeldingslocatie: http://s7.postimage.org/guqsgpq7r/woordenboekapp.png?noCache=1327580460

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:57
Misschien kan je toestemming vragen aan de rechthebbenden, misschien willen ze het zelfs wel van je overnemen. Lijkt me voor een uitgever toch wel lekker als dit je kant-en-klaar wordt aangeboden.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tzbob
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 18:56
Ik heb juist V1.0 uitgegeven van mijn Tiling Window Manager voor Windows, veel verbeteringen tov. de vorige.

http://code.google.com/p/python-windows-tiler/

Een tiling window manager geschreven in python met configureerbare hotkeys.

Support multi-monitor :)

Geschreven omdat ik voor mijn studie nog vaak in contact kom met windows computers, het is dus ook portable en volledig van een usb stick te draaien.

[ Voor 38% gewijzigd door Tzbob op 27-01-2012 10:24 . Reden: uitbreiden van post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Ik heb een json parser voor C++ geschreven :)

https://github.com/arjanhouben/jsonpp

Ik gebruik 'm zelf al veel, maar ik hoop dat anderen 'm ook gaan gebruiken zodat ik wat feedback krijg, merk dat je zelf al snel blind word voor functionaliteiten die je zelf niet snel gebruikt..

Daarnaast moet ik nog gaan documenteren, maar ik heb eigenlijk geen zin om dat in doxygen te doen, aangezien ik dat toch nooit écht mooi/praktisch vind.

De API is dermate simpel dat je ook zonder documentatie praktisch alle nuttige dingen kan doen.

string parsen:
C++:
1
2
3
std::string data = "[ 1, 2, 3, 4 ]";
json::var jsonData = json::parser( data );
std::cout << jsonData.size() << std::endl;

4

en andersom:
C++:
1
2
3
4
json::var jsonData;
jsonData[ "aap" ][ "name" ] = "henk";
jsonData[ "aap" ][ "age" ] = 3;
std::cout << jsonData.serialize() << std::endl;

{"aap":{"name":"henk","age":3}}

of
C++:
1
std::cout << jsonData.serialize( json::HumanReadable ) << std::endl;

{
	"aap":{
		"name":"henk",
		"age":3
	}
}

Als iemand erop wil schieten, dan ben ik daar zeer dankbaar voor.

De licentie is: gebruik het :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Ngspice is een mooie circuit simulator voor Linux, en heeft een heleboel mogelijkheden, en natuurlijk ook de mogelijkheid om de spanning op bepaalde punten van je circuit te plotten.

Ik vond alleen de ingebouwde 'plotviewer' behoorlijk beperkt, en het zag er niet uit. Je kon namelijk niet inzomen, de viewport niet wijzigen, en je kon het plaatje alleen naar 1 of ander obscuur formaat exporteren.

Gelukkig kon je de simulatie data ook makkelijk naar een simpel ASCII bestand exporteren, dus ik dacht dat ga ik gebruiken om met Python een fatsoenlijke plotviewer te maken, in combinatie met de Python module 'matplotlib'.

Het resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://return1.net/media/blogimages/matplotlib-plot.png

De oude ngspice plotviewer:
Afbeeldingslocatie: http://return1.net/media/blogimages/ngspice-plot.png

Meer info en code:
http://return1.net/blog/2...spice-results-with-python

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00d
Felyrion schreef op maandag 23 januari 2012 @ 22:17:
Zoals belooft, je kan hem hier downloaden. Ik heb er wat voorbeeld data ingezet en een readme met een stukje uitleg wat je moet aanpassen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w00d schreef op maandag 23 januari 2012 @ 20:58:
Al een paar jaar gebruik ik op me werk een PHP/JAVA/Vb scriptje om de schrijf ruimte van de servers op te halen en te weergeven in een mooi duidelijk grafiekje. Dit tooltje heeft mij al velen malen geholpen met het uitrekenen van benodigde storage ruimte of back-up capaciteit omdat je heerlijk de groei kan zien van de data.

Echt efficiënt was het alleen niet, data met VB ophalen, met PHP (dat beheerste ik toen der tijd alleen) de data bewerken en met javascript en flash een grafiekje tonen...
Dat kan beter dus heb ik vandaag PHP ertussenuit gehaald, een nieuwe javascript libary gevonden met hele mooie HTML5 grafiekjes en VB aangepast zodat deze de data netjes weg schrijft.
En waarom voldeed Cacti niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00d
Zal vast voldoen, heb zelf PRTG draaien om me werk. Het leuke hiervan is dat je het in één oog opslag overzicht hebt en de gegevens ziet die je wilt zien. Daarnaast is dit in 5 min in te richten en klaar. Cacti is natuurlijk een stukje uitgebreider.

O en nog belangrijker, vond het leuk om te maken... ;)

[ Voor 10% gewijzigd door w00d op 29-01-2012 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 13:53

Felyrion

goodgoan!

w00d schreef op zondag 29 januari 2012 @ 17:32:
[...]

Zoals belooft, je kan hem hier downloaden. Ik heb er wat voorbeeld data ingezet en een readme met een stukje uitleg wat je moet aanpassen etc.
Dank u zeer, eens naar kijken deze week :)

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-09 22:46
Sh4wn schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 14:13:
Ngspice is een mooie circuit simulator voor Linux, en heeft een heleboel mogelijkheden, en natuurlijk ook de mogelijkheid om de spanning op bepaalde punten van je circuit te plotten.

Ik vond alleen de ingebouwde 'plotviewer' behoorlijk beperkt, en het zag er niet uit. Je kon namelijk niet inzomen, de viewport niet wijzigen, en je kon het plaatje alleen naar 1 of ander obscuur formaat exporteren.

Gelukkig kon je de simulatie data ook makkelijk naar een simpel ASCII bestand exporteren, dus ik dacht dat ga ik gebruiken om met Python een fatsoenlijke plotviewer te maken, in combinatie met de Python module 'matplotlib'.

Het resultaat:
[afbeelding]

De oude ngspice plotviewer:
[afbeelding]

Meer info en code:
http://return1.net/blog/2...spice-results-with-python
Ziet er heel erg interessant uit! Ga ik zeker nog eens naar kijken. Jammer dat je zoiets post nadat ik royaal gezakt ben voor mijn examen elektrotechniek :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• judgewooden
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-07 10:39
Ik heb samen met een medestudent een online remake gemaakt van het oude DOS spelletje Achtung die Kurve. Voor wie het spel niet kent: het is 2D spelletje waarbij je zo lang mogelijk tegen niets aan moet botsen. Een soort TRON zeg maar. Het is gemaakt met behulp van websockets en canvas en andere nieuwe dingen uit HTML5. Ik dacht misschien vinden sommige tweakers dat wel leuk. Het is een open source project, dus als je de code eens wilt inzien of aanpassen dan mag dat. We hebben het gehost op

https://github.com/marcusklaas/Achtung--die-Kurve-

We hebben ook al een server draaien op http://diekurve.net voor als je het eens uit wilt proberen!

Alle commentaar en tips zijn welkom!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02:14

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je eerste link werkt niet, ik krijg een mooie 404 te zien ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• judgewooden
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-07 10:39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceRimmer
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:22

AceRimmer

What a guy...

Nice, net een tijdje gespeeld in Safari 5.1.2 onder Mac OS X en het werkt goed.

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmartijn
Dat spel is erg verslavend. kan wel presents gebruiken voor de match instellingen. Is nog leuker met dubbele snelheid, dubbele draaisnelheid en meer lege stukjes waar je doorheen kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leuke variant van snakes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Laatst online: 03-09 23:24
judgewooden schreef op maandag 06 februari 2012 @ 20:54:
Ik heb samen met een medestudent een online remake gemaakt van het oude DOS spelletje Achtung die Kurve. Voor wie het spel niet kent: het is 2D spelletje waarbij je zo lang mogelijk tegen niets aan moet botsen. Een soort TRON zeg maar. Het is gemaakt met behulp van websockets en canvas en andere nieuwe dingen uit HTML5. Ik dacht misschien vinden sommige tweakers dat wel leuk. Het is een open source project, dus als je de code eens wilt inzien of aanpassen dan mag dat. We hebben het gehost op

https://github.com/marcusklaas/Achtung--die-Kurve-

We hebben ook al een server draaien op http://diekurve.net voor als je het eens uit wilt proberen!

Alle commentaar en tips zijn welkom!!
Ik heb het gespeeld, erg leuk spel :)
Misschien nog bots toevoegen om tegen te spelen als er geen mensen online zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

Je mag nog wel wat werken aan je commit messages :+
compilet bijna
2 regels
allerlaatste commit voor de release

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 22:00
.

[ Voor 98% gewijzigd door SaphuA op 31-01-2022 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik heb een Logitech G15 toetsenbord (met LCD schermpje) maar niet veel games maken er gebruik van. LCDstudio kan info over je PC erop weergeven, maar die gaf elke 20 minuten errors...

Dus maak ik mijn eigen app! En aangezien ik het idee van ingame overclocken wel best leuk vond:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabberKooij
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:55
Voor mijn vrouw heb ik Picto Selector gemaakt, alleen dat beviel ook andere mensen zo goed dat het ondertussen ruim 50.000 gedownload is en vertaald naar meer dan 6 talen.

Website: www.PictoSelector.eu

Met Picto Selector kunnen dagritme kaarten en picto schema's gemaakt worden. Dit wordt met name door ouders en leerkrachten van kinderen met autisme gebruikt. Maar je zou er volgens mij nog veel meer toepassingen voor kunnen verzinnen.

De download bevat ruim 23000 plaatjes die naar het nederlands, engels, duits, frans en deens vertaald zijn. Een groot deel van de plaatjes zijn beschikbaar in Spaans, Catalaans, Italiaans en braziliaans.

Geschreven in Delphi; Inno Setup voor de installatie en Firebird database voor de opslag. En natuurlijk een gigantische bak aan externe componenten, maar die worden allemaal rechtstreeks in de exe gelinkt. Het mooie daarvan is dat je het zo naar een andere machine kan kopieren zonder allerlei runtimes endergelijke.

Afbeeldingslocatie: http://www.pecsforall.com/pictoselector/PictoSelectorEnglish.png
(Dit bovenstaande plaatje is ook gemaakt met behulp van Picto Selector)

Ook kan je tegenwoordig zelf picto's maken die je dan vervolgens vanuit de picto lijst kan selecteren.

Maak dagritmekaarten met mijn Picto-Selector op www.pictoselector.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mavamaarten schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 21:20:
Ik heb een Logitech G15 toetsenbord (met LCD schermpje) maar niet veel games maken er gebruik van. LCDstudio kan info over je PC erop weergeven, maar die gaf elke 20 minuten errors...

Dus maak ik mijn eigen app! En aangezien ik het idee van ingame overclocken wel best leuk vond:
[video]
Dat ziet er leuk uit! Ik heb zelf ook een G15 maar heb pas mijn pc verkocht omdat ik een Mac Mini overweeg. Als ik me niet vergis zijn de G15's ook compatible met OS X. Ik ben zelf nog op zoek naar een leuk idee voor een app te coderen, maar ik ben het dus ook wel van plan. Best wel spijtig dat er zo weinig apps voor gemaakt zijn :(

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 22:08:
[...]

Dat ziet er leuk uit! Ik heb zelf ook een G15 maar heb pas mijn pc verkocht omdat ik een Mac Mini overweeg. Als ik me niet vergis zijn de G15's ook compatible met OS X. Ik ben zelf nog op zoek naar een leuk idee voor een app te coderen, maar ik ben het dus ook wel van plan. Best wel spijtig dat er zo weinig apps voor gemaakt zijn :(
Bedankt! Ik betwijfel of het erg compatibel gaat zijn... De software is al redelijk crappy op windows, wie wat voor een gedrocht ze voor Mac hebben gemaakt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylangyesbreghs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-12-2024
Show Directory

Op zich niet direct iets spectaculair, maar wou het hier toch even posten.
Zodat ik de mening van andere mensen zou kunnen horen :)

Heb deze kleine webapplicatie geschreven om eventueel bestanden met mijn mede studenten te kunnen delen.
Maar uiteindelijk leek het mij ook wel intressant om de applicatie voor iedereen beschikbaar te maken.
Hieronder vind je een afbeelding van hoe de gegenereerde HTML pagina eruit komt te zien...

Afbeeldingslocatie: http://download.dylangyesbreghs.be/vb.png

Als je de webapplicatie voor de eerste keer bezoekt wordt er gevraagd om de gebruikerstaal in te stellen.
(Bij de talen Frans, Duits en Spaans kan het wel zijn dat er nog een aantal foutjes inzitten omdat ik deze talen niet echt beheers, en hierdoor ook gebruik heb gemaakt van Google Translate 8)7 )

Je kan de webapplicatie zelf uitproberen door naar http://download.dylangyesbreghs.be te gaan.
Zouden jullie misschien nog ideëen hebben voor deze applicatie, zou ik het graag willen horen? :)

-----
Edit

Het zoeken naar de extensie is versneld, met dank aan EricBruggema, hieronder vind je de nieuwe versie :)

http://download.dylangyesbreghs.be/ShowDirectory-0.2.rar

[ Voor 5% gewijzigd door dylangyesbreghs op 18-02-2012 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricBruggema
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-08 11:22
Op zich leuk scriptje maar je kunt er nog veel aan sleutelen als voorbeeld hoe je bv aan de extensie van het bestand komt kan velen malen sneller / gemakkerlijker.

http://cowburn.info/2008/...ile-extension-comparison/

Verder leuk begin hoor, maar echt opzienbarend is je scriptje niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylangyesbreghs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-12-2024
@EricBruggema

Bedankt hiervoor, heb dit geimplenteerd in mijn script

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cypher87
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09 16:14
dylangyesbreghs schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 00:08:
Show Directory

Op zich niet direct iets spectaculair, maar wou het hier toch even posten.
Zodat ik de mening van andere mensen zou kunnen horen :)

Heb deze kleine webapplicatie geschreven om eventueel bestanden met mijn mede studenten te kunnen delen.
Maar uiteindelijk leek het mij ook wel intressant om de applicatie voor iedereen beschikbaar te maken.
Hieronder vind je een afbeelding van hoe de gegenereerde HTML pagina eruit komt te zien...

[afbeelding]

Als je de webapplicatie voor de eerste keer bezoekt wordt er gevraagd om de gebruikerstaal in te stellen.
(Bij de talen Frans, Duits en Spaans kan het wel zijn dat er nog een aantal foutjes inzitten omdat ik deze talen niet echt beheers, en hierdoor ook gebruik heb gemaakt van Google Translate 8)7 )

Je kan de webapplicatie zelf uitproberen door naar http://download.dylangyesbreghs.be te gaan.
Zouden jullie misschien nog ideëen hebben voor deze applicatie, zou ik het graag willen horen? :)

-----
Edit

Het zoeken naar de extensie is versneld, met dank aan EricBruggema, hieronder vind je de nieuwe versie :)

http://download.dylangyesbreghs.be/show.php?lang=aa

Do I need to say more? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Tooltje is een groot woord, maar de afgelopen jaren heb ik met wat vrienden voorspellingen gedaan voor de Oscars en dat heb ik dit jaar wat groter aangepakt met een openbare Oscarpoule. Eens kijken wie het beste kan voorspellen (/ gokken ;)).

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItWasntMe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-04-2024
Als een opdracht voor school heb ik een programma gemaakt.
Het laat je hardware in je computer zien.
Ik vind het zelf bijzonder handig! :D

Download link:
http://db.tt/IPENJz43

Wat vinden jullie ervan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:14
Waarom die laadbalk in het begin? Het is niet dat de informatie opgehaald wordt oid, aangezien ik nog eens op een knop moet drukken om de informatie te zien te krijgen (en dat gebeurt ook in "schokjes"). Daarnaast zou ik ook het icon aanpassen, aangezien dat hetzelfde icon is als "My Computer" (en ik gebruik die in mijn taskbar, gepinned, om "My Computer" te openen). * Styxxy was daardoor verward.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItWasntMe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-04-2024
Styxxy schreef op maandag 20 februari 2012 @ 14:16:
[...]

Waarom die laadbalk in het begin? Het is niet dat de informatie opgehaald wordt oid, aangezien ik nog eens op een knop moet drukken om de informatie te zien te krijgen (en dat gebeurt ook in "schokjes"). Daarnaast zou ik ook het icon aanpassen, aangezien dat hetzelfde icon is als "My Computer" (en ik gebruik die in mijn taskbar, gepinned, om "My Computer" te openen). * Styxxy was daardoor verward.
Die laadbalk is puur voor de "vormgeving" het voegt niets toe haha.

en als ik er ooit nog verder mee ga, zal ik kijken naar een nieuw icoon! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 20:25
Ik heb een NS Departure info tooltje gemaakt voor m'n Windows Phone die in een live tile de actuele NS vertrektijden laat zien van de eerste twee vertrekkende treinen die ik 's ochtends en 's avonds kan nemen om naar m'n werk en weer terug te gaan. Aangezien er redelijk vaak een vertraging is op dit traject, vind ik het handig om deze informatie in mijn hoofdscherm te hebben ipv telkens naar de NS site te moeten browsen. Hierdoor kan ik ook beter inschatten wanneer ik naar het station moet.

Deze client app subscribed op een service die verantwoordelijk is voor het verwerken van de vertrektijden en het genereren van de tiles.

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/igc77b.png

[ Voor 11% gewijzigd door stp_4 op 21-02-2012 13:19 ]

stp - PSN ID: stp_4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-09 16:06
Nice! Heb ook een tijdje op zo'n traject gereden waar dat het geval was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Kedero
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-07 18:45
FileRenamer; een alternatieve manier om bestanden te hernoemen (en te verplaatsen)

Afbeeldingslocatie: http://kedero.com/image/2012/02/10/FileRenamer/Screenshot-L-Windows%20XP.png

Het idee was om bestanden vlug te kunnen hernoemen / verplaatsen; de manier waarop is via een tekstveld zodat je eenvoudig kan copy-pasten. In Windows verkenner kan het soms omslachtig zijn om een hele reeks bestanden te hernoemen F2; CTRL+V; nummer; ENTER; DOWN; ....

Er bestaan 1000-en-1 tools voor het hernoemen / verplaatsen van bestanden, maar omdat ik niet meteen een tool vond die op deze manier van werken ondersteunde heb ik het maar zelf geschreven (en ook voor de uitdaging natuurlijk).

Commit kan gebeuren na het drukken op de Commit-knop, of na het drukken van ENTER (of RETURN).

Mocht er iemand zijn die een gelijkaardige tool kent, laat maar weten!

Verwijderd

ik heb een programma gemaakt samen met een bekende om de problemen in de windows versies voor het delen van bestanden en folders makkelijker te maken. de Win Share Manager. hiermee kan je de rechten goed zetten met 1 klik om hierna vanaf een PC of Multimedia player de bestanden meteen te bekijken en af te spelen. ook is het mogelijk een registery fix uit te voeren als laatste redmiddel.

http://winshare.nl/WinShare-Manager.html

Hier staat ook meteen een handleiding. het idee is gekomen omdat op verschillende forum lazen hoeveel mesnen problemen hebben met het delen van bestanden. helemaal onder windows 7 en vista is dit een ramp geworden voor sommige mensen. het programma is helemaal gratis om te gebruiken. we hopen snel meer apparaten te kunnen toevoegen die we kunnen testen of het daarmee ook werkt.

hoor graag van jullie of jullie het wat vinden1

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Don Kedero schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 11:44:
FileRenamer; een alternatieve manier om bestanden te hernoemen (en te verplaatsen)

[afbeelding]

Het idee was om bestanden vlug te kunnen hernoemen / verplaatsen; de manier waarop is via een tekstveld zodat je eenvoudig kan copy-pasten. In Windows verkenner kan het soms omslachtig zijn om een hele reeks bestanden te hernoemen F2; CTRL+V; nummer; ENTER; DOWN; ....

Er bestaan 1000-en-1 tools voor het hernoemen / verplaatsen van bestanden, maar omdat ik niet meteen een tool vond die op deze manier van werken ondersteunde heb ik het maar zelf geschreven (en ook voor de uitdaging natuurlijk).

Commit kan gebeuren na het drukken op de Commit-knop, of na het drukken van ENTER (of RETURN).

Mocht er iemand zijn die een gelijkaardige tool kent, laat maar weten!
cmd? :P
Laatst ook een hoop bestanden moeten hernoemen: 01, 02, 03, ... werden img01, img02, img03, ...
Koste me 3 regeltjes code. ;)

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Pagina: 1 ... 21 ... 54 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld om zelfgemaakte tools te showen en te bespreken. Net als in de rest van Programming is het hier dus ook niet toegestaan om 'even te vragen of iemand iets kan maken'. Dit is een forum over zelf programmeren, geen McDonalds afhaalbalie voor lappen code of software.