Nee, het is trouwens een desktop waarbij de ip naar een blek 80km hiervandaan wordt verwezen, in google chrome ook toestemming gegeven.
Wow bij mij -gewone standaard particuliere internetconnectie- is het nauwkeurig tot op het huis.
.
Volgens mij gebruiken sommige browsers dezelfde techniek hiervoor als bijvoorbeeld een iPod, namelijk door te kijken welke wifi-punten in de buurt zijn, en dan in de Skyhook (of andere) database de positie opvragen.ruyckske schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 22:33:
[...]
Wow bij mij -gewone standaard particuliere internetconnectie- is het nauwkeurig tot op het huis.
haha; bij mij zegt die dat ik in een hele andere stad zit :c
Dit is een account.
Hier ook. Kilometer of 40 uit de richting in een hele andere stadGrvy schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 22:54:
haha; bij mij zegt die dat ik in een hele andere stad zit :c
Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.
Jammer dat het op buienradar is gebaseerd; daar heb ik hier (Ierland) weinig aan. Een neerslag-alarm voor in de browser zou hier wel goed van pas komen.
Dan kan je net zo goed een icoontje van een donderwolkje doen daar in Ierlandr0b schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 23:21:
Jammer dat het op buienradar is gebaseerd; daar heb ik hier (Ierland) weinig aan. Een neerslag-alarm voor in de browser zou hier wel goed van pas komen.
Ik heb een GUI voor mkvmerge gemaakt waarmee gemakkelijk losse .srt subtitles in .mkv's gemuxt kunnen worden.
https://github.com/zzattack/simple-sub-muxer
https://github.com/zzattack/simple-sub-muxer

Ik heb geen wifi ontvanger in mijn pc, maar hij geeft correct aan dat ik in Groningen ben (op een paar km nauwkeurig). Het is bij mij veel nauwkeuriger dan de locatie opvragen aan de hand van het IP.ZpAz schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 22:44:
[...]
Volgens mij gebruiken sommige browsers dezelfde techniek hiervoor als bijvoorbeeld een iPod, namelijk door te kijken welke wifi-punten in de buurt zijn, en dan in de Skyhook (of andere) database de positie opvragen.
TrollZip, 100 % compressie tool :-)
In de categorie niets te doen in het weekend...
http://uploading.com/files/4fa92cff/Trollzip.rar/
Ik ben er al een tijd mee bezig geweest maar nu eindelijk de tijd gevonden om het de wijde wereld in te gooien:
TFDP: T4 For Database Projects.
Het is een Visual Studio 2010 extensie die het mogelijk maakt om T4 templates te gebruiken in database projecten in VS2010 iets dat standaard niet kan.
Zie ook http://tfdp.codeplex.com/ voor wat meer details over hoe het werkt.
TFDP: T4 For Database Projects.
Het is een Visual Studio 2010 extensie die het mogelijk maakt om T4 templates te gebruiken in database projecten in VS2010 iets dat standaard niet kan.
Zie ook http://tfdp.codeplex.com/ voor wat meer details over hoe het werkt.
Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90
T4 wil ik ook nog eens goed leren, heb je daar goeie resources van die je met me wil delen

Heb je er ook een zonder uploading en zonder installer?Wijnbo schreef op maandag 05 september 2011 @ 13:07:
TrollZip, 100 % compressie tool :-)
Probeer anders multiupload
T4 is eigenlijk erg simpel maar iemand die er al veel over geblogd heeft 's Oleg Sych. Kijk vooral eens rond op zijn websiteDEiE schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 21:28:
T4 wil ik ook nog eens goed leren, heb je daar goeie resources van die je met me wil delen
Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90
Trollzip.rar
De ironie
Je moet overigens net doen alsof de applicatie heel erg lang bezig is.
[ Voor 19% gewijzigd door Matis op 07-09-2011 18:27 ]
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Hell, ik heb er 3 minuten ingestoken ofzoMatis schreef op woensdag 07 september 2011 @ 18:24:
[...]
Trollzip.rar![]()
![]()
De ironie
Je moet overigens net doen alsof de applicatie heel erg lang bezig is.
Misschien pas ik hem nog wel aan in de pauze, vandaag, laat ik hem wel ff een progressbar zien ofzo
Overigens ideale software om te verkopen, 0 bugs, doet wat het beloofd te doen en iedereen wil het in eerste instantie hebben
[ Voor 19% gewijzigd door Wijnbo op 08-09-2011 08:02 ]
Zojuist de eerste release van msysgitwrapper vrijgegeven.
Dit is een set van custom MSBuild tasks waarmee je Git functionaliteit kunt gebruiken. Op deze manier kun je binnen een MSBuild proces een Git repository clonen en dan gaan compileren.
Misschien handig voor andere Windows developers die Git als versiebeheer systeem gebruiken en MSBuild voor hun buildproces.
Code te vinden op Github.. Meer informatie op mijn weblog
Dit is een set van custom MSBuild tasks waarmee je Git functionaliteit kunt gebruiken. Op deze manier kun je binnen een MSBuild proces een Git repository clonen en dan gaan compileren.
Misschien handig voor andere Windows developers die Git als versiebeheer systeem gebruiken en MSBuild voor hun buildproces.
Code te vinden op Github.. Meer informatie op mijn weblog
Ik heb de code voor mijn online tool herschreven (dnssniffer.com), ik heb er wel een goed gevoel over.
De code waar het eerst op draaide was al enkele jaren oud en ik had elke keer kleine aanpassingen gemaakt in de source.
Maar ik vind het zo wel netter dat ik alles heb herschreven, de code ziet er nu echt veel cleaner uit.
Het is een tool om DNS gegevens op te vragen, ik heb het ooit geschreven als vervangen voor dnsstuff.com.
Het maakt gebruik van commado's zoals Dig en natuurlijk de PHP DNS functies.
Je kan de tool bezoeken door te googlen naar : dnssniffer
Het lijkt mij dat sommige tweakers die in de webhosting wereld werken, de tool wel kunnen gebruiken.
Als jullie vragen hebben of functie requests hebben, vraag het gerust
De code waar het eerst op draaide was al enkele jaren oud en ik had elke keer kleine aanpassingen gemaakt in de source.
Maar ik vind het zo wel netter dat ik alles heb herschreven, de code ziet er nu echt veel cleaner uit.
Het is een tool om DNS gegevens op te vragen, ik heb het ooit geschreven als vervangen voor dnsstuff.com.
Het maakt gebruik van commado's zoals Dig en natuurlijk de PHP DNS functies.
Je kan de tool bezoeken door te googlen naar : dnssniffer
Het lijkt mij dat sommige tweakers die in de webhosting wereld werken, de tool wel kunnen gebruiken.
Als jullie vragen hebben of functie requests hebben, vraag het gerust
[ Voor 13% gewijzigd door Icetree op 11-09-2011 17:46 ]
Verwijderd
Niet zo zeer een tool maar eerder een library. Ik heb het gemaakt als interface voor de Discogs API (hele grote muziek database).
Het staat gewoon volledig open-source op GitHub onder een BSD license. Je mag er dus mee doen wat je wil!
Het is in Objective-C geschreven en vrij gemakkelijk te gebruiken. Als je bijvoorbeeld informatie over een artiest wil ophalen is het gewoon het volgende commando:
Dit geeft mooi een vermelding van alle releases van Jan Smit
.
Het staat gewoon volledig open-source op GitHub onder een BSD license. Je mag er dus mee doen wat je wil!
Het is in Objective-C geschreven en vrij gemakkelijk te gebruiken. Als je bijvoorbeeld informatie over een artiest wil ophalen is het gewoon het volgende commando:
C:
1
2
3
4
| Discogs * discogs = [[Discogs init] alloc]; Artist * artist = [discogs artist:@"Jan Smit"]; NSLog(@"%@", artist.releases); |
Dit geeft mooi een vermelding van alle releases van Jan Smit
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2011 17:09 ]
Nothing fancy, maar ik heb een online encoding converter gebouwd. Ondersteunt conversie van/naar bin/dec/hex, UTF (8, 16, 32), verscheidene veelgebruikte codepages, URLEncode en base64, C string literals, html entities, en veelgebruikte hashes (MD5, SHA, CRC32). Alles in Javascript, er wordt niets gesubmit naar de server
.
En hij ondersteunt ook permalinks
En hij ondersteunt ook permalinks
[ Voor 25% gewijzigd door .oisyn op 19-09-2011 15:22 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Dank! Ik heb geen capslock / scrolllock / numlock lampjes op mijn laptop meer en ik kan dus ook niet zien of mijn capslock nou aan of uit sta als ik die een paar keer inram. Dit is wat dat betreft wel ideaal. Gelijk even installeren als ik thuis ben!Thmz159 schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 17:44:
Heb de laatste dagen aan m'n eerste tooltje gewerkt: KeyboardTools
Wat is het: Een klein tooltje dat een melding op het scherm geeft als je (zelf)bepaalde toetsen indrukt. Het kan ook de numlock, capslock en scrolllock (wie gebruikt dat nog) toetsen uitschakelen.
[...]
Site: http://keyboardtools.co.cc
Dan submit ie toch wel iets naar de server neem ik aan ?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Tuurlijk niet. Javascript kan ook gewoon bij de request parameters. Ik denk dat ik deze tool nog wel eens zal gebruiken, ziet er handig uit om af en toe wat mee te klooien/proberen!DennusB schreef op maandag 19 september 2011 @ 15:35:
[...]
hashes gaan nooit naar de server.DennusB schreef op maandag 19 september 2011 @ 15:35:
[...]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Oke top
Dit resulteer wel in lange url's bij grote stukken tekst/code
My favorite programming language is solder.
Inmiddels geüpdatet naar interne versienummer 3. Met behulp van het Tweakers DevTeam® heb ik wat mooie verbeteringen kunnen maken. Waaronder:alex3305 schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 02:16:
Vanavond even zitten pielen en nu een soort van GoT mobiel gemaakt, omdat er nog steeds geen mobiele versie van GoT is vanuit Tweakers.
De url: http://got.ram.io/
[...]
- Alles wordt geminified.
- Breadcrumbs zodat Rood Kapje de weg weer terug kan vinden
- Elk uur wordt er een html index gecached
- Favicon.ico toegevoegd
- Geen afbeeldingen - exclusief het Tweakers logo.
- Layout like GoT (Tweakers)
- Layout wat ruimer gemaakt voor op diverse devices
- Lettertype wat verkleind
- Secties en categorieën toegevoegd
- Snellere rendertijden op ini ieder geval Opera Mobile
[ Voor 17% gewijzigd door alex3305 op 19-09-2011 21:56 . Reden: Kleine edit in de changelog :). ]
Holy crap, die site is wel snel
Even niets...
Vandaag gewerkt aan een backup-tooltje voor een MySQL-database. Ik weet dat dit er al is, maar natuurlijk wil een tweaker het nog beter maken.
Een andere reden is dat het voor een profielwerkstuk is, dus is het wel handig als ik het snap. =]
Er zal vast wel nog hier en daar een vies stukje liggen. Maar het werkt zo perfect.
Nog even kijken of je een CronJob met de DirectAdmin API kunt instellen en het werkt perfect voor een kleine site.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
| <?php /**********************************************\ | | | Author: Koen van den Elsen | | E-mail: | | Site: koenvandenelsen.nl | | Created: 20-09-2011 | | | \**********************************************/ class BackUp { //SQL-code for the file. private $sDatabase; public function __construct($sAction = '', $bMail = false) { switch($sAction) { case 'database': //return $this->MySQL(); break; default: return false; //TODO files backup to external server } } //set a cronjob for this module (only for DirectAdmin) public function setCronJob() { //TODO } //method for backup the database (MySQL) public function MySQL() { $this->sDatabase = "-- -----------------------------------------------------\n". "-- Backup MySQL database\n". "-- (c) Koen van den Elsen 20-09-2011 \n". "-- koenvandenelsen.nl\n". "-- The author of this script is not responsible for loosing information\n". "-- -----------------------------------------------------\n"; //require the database class require_once('../../libaries/database/database.class.php'); //new database class $oDB = new Database(); //first get all tables foreach($oDB->getQuery('SHOW TABLES') as $aTable) { //comment with the table info $this->sDatabase .= "\n". "--\n". "-- Structure for table `$aTable[0]`\n". "--\n"; //get the code for creating the table $aStructure = $oDB->getQuery("SHOW CREATE TABLE `".$aTable[0]."`"); //show the code for creating the table $this->sDatabase .= "\n".$aStructure[0][1].";\n\n"; //get all rows foreach($oDB->getQuery("SELECT * FROM `".$aTable[0]."`") as $aRow) { //make a new row for in the table $this->sDatabase .= "INSERT INTO `".$aTable[0]."` VALUES("; foreach($aRow as $key => $value) { if(is_integer($key)) $this->sDatabase .= ($key == 0) ? "$value" : ", $value"; } $this->sDatabase .= ");\n"; } } //return the SQL string return $this->sDatabase; } } ?> |
Er zal vast wel nog hier en daar een vies stukje liggen. Maar het werkt zo perfect.
Kunnen er ook gekleurde icoontjes voor de categorie namen? (zodat bijv. er een rood stipje staat voor "Non windows operating systems") gewoon iets simpel met css, geen afbeeldingenalex3305 schreef op maandag 19 september 2011 @ 21:49:
[...]
Inmiddels geüpdatet naar interne versienummer 3. Met behulp van het Tweakers DevTeam® heb ik wat mooie verbeteringen kunnen maken. Waaronder:De url is nog steeds: http://got.ram.io/. Vragen, opmerkingen of commentaar het liefst per DM en natuurlijk tell-your-friends!
- Favicon.ico toegevoegd
http://blog.brixit.nl - Programming, electronics and guitars. http://debestesupermarktpizza.nl - pizza
Die site is inderdaad snel! Ziet er ook goed uit. Nice job!alex3305 schreef op maandag 19 september 2011 @ 21:49:
[...]
De url is nog steeds: http://got.ram.io/. Vragen, opmerkingen of commentaar het liefst per DM en natuurlijk tell-your-friends!
Zeer strak!alex3305 schreef op maandag 19 september 2011 @ 21:49:
[...]
Inmiddels geüpdatet naar interne versienummer 3. Met behulp van het Tweakers DevTeam® heb ik wat mooie verbeteringen kunnen maken. Waaronder:De url is nog steeds: http://got.ram.io/. Vragen, opmerkingen of commentaar het liefst per DM en natuurlijk tell-your-friends!
- Favicon.ico toegevoegd
Puntjes voor de duizendtallen bij getallen > 1.000 zijn echter wel welkom, getallen zijn niet zo goed leesbaar
Ik zou sowieso die postcounts en aantal topics van de index weglaten. Dat interesseert niemand en zeker niet als je op een mobiel apparaat bezig bent. Da's alleen maar nutteloos data heen en weer sturen.
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Enigszins in het verlengde hiervan, de eerste versie van ScrapeyScrapey. Mijn visual scraper. Handig om in 2 minuten een webpagina om te zetten in bruikbare XML (dit is de versie na 1,5e avond dus verwacht er niet teveel van
).
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=RJJREEAVaPc]
Werking:
1. Hover over een element in de tree aan de rechterkant
2. Je ziet welke elementen worden meegenomen
3. Sleep naar een blokje, en noem het iets (bv. ForumName)
4. Voor recurring items werkt dit hetzelfde, bv. topics. Zoals je ziet zijn er 4 selectors voor topics, dus je moet ze alle 4 even erheen slepen.
5. Daarna kan je child items ook weer naar blokjes slepen, Scrapey snapt zelf dat die waarschijnlijk iets met elkaar te maken hebben
6. Je hebt een .scrapey file
POST je scrapey file en een URL naar de parser en je krijgt meteen XML terug.
N.B. Het laden van CSS is nog een beetje buggy zoals je ziet
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=RJJREEAVaPc]
Werking:
1. Hover over een element in de tree aan de rechterkant
2. Je ziet welke elementen worden meegenomen
3. Sleep naar een blokje, en noem het iets (bv. ForumName)
4. Voor recurring items werkt dit hetzelfde, bv. topics. Zoals je ziet zijn er 4 selectors voor topics, dus je moet ze alle 4 even erheen slepen.
5. Daarna kan je child items ook weer naar blokjes slepen, Scrapey snapt zelf dat die waarschijnlijk iets met elkaar te maken hebben
6. Je hebt een .scrapey file
POST je scrapey file en een URL naar de parser en je krijgt meteen XML terug.
N.B. Het laden van CSS is nog een beetje buggy zoals je ziet
[ Voor 14% gewijzigd door creator1988 op 21-09-2011 11:18 ]
Zeker wel snelalex3305 schreef op maandag 19 september 2011 @ 21:49:
[...]
- Favicon.ico toegevoegd
EUW: Dragon Sheepy | Doubledutchdragons.nl | Diamond II - updated 29-11-2014
Volgens mij kan dat simpeler met 1 plaatje (die dan toch wordt gecached) en een backgroundkleur die wijzigt aan de hand van de forumcategorie...mrmartijn schreef op woensdag 21 september 2011 @ 01:46:
[...]
Kunnen er ook gekleurde icoontjes voor de categorie namen? (zodat bijv. er een rood stipje staat voor "Non windows operating systems") gewoon iets simpel met css, geen afbeeldingen
(dan komt er dus 1 plaatje bij)...
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Dat kan ja. Dat vind ik een goede aanvulling en dan vooral voor de Core categorie aangezien deze nogal groot is. Hier ga ik dus aan werken.mrmartijn schreef op woensdag 21 september 2011 @ 01:46:
[...]
Kunnen er ook gekleurde icoontjes voor de categorie namen? (zodat bijv. er een rood stipje staat voor "Non windows operating systems") gewoon iets simpel met css, geen afbeeldingen
Helemaal gelijk in. Komt er in, mits...creator1988 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 10:51:
[...]
Zeer strak!
Puntjes voor de duizendtallen bij getallen > 1.000 zijn echter wel welkom, getallen zijn niet zo goed leesbaar.
Mja het is inderdaad niet direct nuttige informatie, maar dan is het ook discutabel of je de laatste posttijd wilt laten zien omdat de index nu ook gecached wordt. Zelf vind ik het echter wel een leuke toevoeging, vooral omdat het zo echt een mirror van de reguliere GoT wordt. Wat ik in dit geheel belangrijk vond. Echter zijn er misschien mensen die het eens zijn met jeAtleX schreef op woensdag 21 september 2011 @ 11:01:
Ik zou sowieso die postcounts en aantal topics van de index weglaten. Dat interesseert niemand en zeker niet als je op een mobiel apparaat bezig bent. Da's alleen maar nutteloos data heen en weer sturen.
DumbAss schreef op woensdag 21 september 2011 @ 02:14:
[...]
Die site is inderdaad snel! Ziet er ook goed uit. Nice job!
Dankjewel
Edit:
Ik heb weer de nodige aanpassingen gedaan aan de hand van bovenstaand feedback. Even wat er nu veranderd is.
- CSS icoontje voor het forum
- Topics, reacties en laatste poster weggehaald op de index
- Actieve topics iets verplaatst (weet eigenlijk niet wat ik ermee aanmoet...)
- CSS gefixed van een topic weergave. Zo vind ik het IMHO duidelijker op een mobiel toestel.
- Index cache tijd teruggezet naar 10min.
[ Voor 8% gewijzigd door alex3305 op 21-09-2011 20:31 ]
got.ram.io wrapper voor android
Dit is een simpele android applicatie die http://got.ram.io inlaadt en nutteloze delen van de browser weghaalt (adresbalk) zodat het er meer als een native applicatie uit ziet.
Voor comments over de mooie interface: bedank Alex3305 voor zijn ontwikkeling/optimalisatie van de site
geplande verbeteringen:
laadbalk en intergratie met breadcrumbs
download:
http://martwebdesign.nl/GoT.apk

Edit: Breadcrumbs verlaatst naar de android titelbalk en about scherm ingelogt.
Dit is een simpele android applicatie die http://got.ram.io inlaadt en nutteloze delen van de browser weghaalt (adresbalk) zodat het er meer als een native applicatie uit ziet.
Voor comments over de mooie interface: bedank Alex3305 voor zijn ontwikkeling/optimalisatie van de site
geplande verbeteringen:
laadbalk en intergratie met breadcrumbs
download:
Edit: Breadcrumbs verlaatst naar de android titelbalk en about scherm ingelogt.
[ Voor 178% gewijzigd door mrmartijn op 22-09-2011 00:38 ]
http://blog.brixit.nl - Programming, electronics and guitars. http://debestesupermarktpizza.nl - pizza
Toestemming vragen, maar toch eerst posten?
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Mooie site zeg! got.ram.io werkt perfect hier op mijn iPhone 4! Ik heb echter nog wel een paar suggesties, om de webapp nog veel mooier te maken
. Kijk maar of je er wat aan hebt.
- De iPhone icon is niet scherp op een iPhone 4 (retina scherm). Kun je anders deze gebruiken? http://cl.ly/1C0k3U2p442X252Z2B0M. Wel nog even resizen naar 114x114, zodat hij 'sneller laad'?
- De titel veranderen naar Gathering of Tweakers, dus zonder mobile. Het valt nu precies op de volgende regel op de iPhone. Tevens is het icoontje ook 'rafelig' op retina scherm. (linkje; http://cl.ly/2I0P0I1Y1v2n2V3R0y3j)
- De link naar actieve topics staat op een vrij rare plek. Misschien daar nog een extra menubalk plaatsen? Een dunne balk met links naar Actieve Topics, Zoeken en Nieuws oid. (die doorlinkt naar tweakers.mobi). (zelfde linkje als vorige post).
- Het toevoegen van een zoekfunctie, maar dat is misschien meer voor later. Geen idee in hoeverre je dit verder wilt ontwikkelen. Is opzich wel handig.
- Op de iPhone is hij nu niet fullscreen als je hem toevoegt aan je homescreen, dat zou wel handig zijn
. Je hebt immers een breadcrumb om terug te gaan, daarvoor is de terugknop niet nodig. Dit kun je toevoegen met deze code in de head.
code:1
<meta content="yes" name="apple-mobile- web-app-capable" />
- De bovenste balk is lichtgrijs op dit moment (op iOS devices). Het lijkt mij mooier om die zwart of doorzichtig zwart te doen. Hiervoor kun je de volgende code gebruiken code:
1
<meta name="apple-mobile-web-app-status-bar-style" content="black-translu- cent"/>
- Als je de volledig scherm optie toevoegt dan is een loading scherm ook wel leuk misschien? Deze kun je zo toevoegen (in HEAD). code:Je kunt bijv. deze afbeelding gebruiken; http://cl.ly/0r1O0j1R1d252O1y043r. Deze komt wel uit de Tweakers.net app, dus je zult misschien wel even toestemming moeten vragen.
1
<link href="startup.png" rel="apple-touch-startup-image" />
- Later misschien nog als uitbreidingen dat je een categorie kunt verbergen (met een pijltje links). Alleen geen idee of dit de snelheid erg zal beïnvloeden.
[ Voor 3% gewijzigd door iMick op 22-09-2011 19:08 ]
Ontzettend bedankt voor je suggesties. Aangezien ik voornamelijk voor Android ontwikkel heb ik niet specifiek dingen voor Android ingevoerd.iMick schreef op donderdag 22 september 2011 @ 19:08:
Mooie site zeg! got.ram.io werkt perfect hier op mijn iPhone 4! Ik heb echter nog wel een paar suggesties, om de webapp nog veel mooier te maken. Kijk maar of je er wat aan hebt.
Dat kan kloppen. Er wordt nu het RSS icon gebruikt. Deze is niet supergroot ofzo, dus bedankt voor je icoontje. Misschien dat we anders het originele icon van GoT kunnen gebruiken? Dus die moersleutel? Misschien dat de mods of iemand anders deze wat groter heeft?• De iPhone icon is niet scherp op een iPhone 4 (retina scherm). Kun je anders deze gebruiken? http://cl.ly/1C0k3U2p442X252Z2B0M. Wel nog even resizen naar 114x114, zodat hij 'sneller laad'?
Het mobile gedeelte wil ik behouden om het verschil tussen GoT en de mobiele variant aan te geven, vooral omdat het geen officiële site is.• De titel veranderen naar Gathering of Tweakers, dus zonder mobile. Het valt nu precies op de volgende regel op de iPhone. Tevens is het icoontje ook 'rafelig' op retina scherm. (linkje; http://cl.ly/2I0P0I1Y1v2n2V3R0y3j)
Klopt, zoals ik eerder al zei moet ik daar naar gaan kijken. Zoeken zou ik niet per se opperen (want ik wil niets in een database oid bijhouden). Nieuws is een goed idee• De link naar actieve topics staat op een vrij rare plek. Misschien daar nog een extra menubalk plaatsen? Een dunne balk met links naar Actieve Topics, Zoeken en Nieuws oid. (die doorlinkt naar tweakers.mobi). (zelfde linkje als vorige post).
Nee, dat wil ik niet, misschien als het ooit een officiële site zal worden.• Het toevoegen van een zoekfunctie, maar dat is misschien meer voor later. Geen idee in hoeverre je dit verder wilt ontwikkelen. Is opzich wel handig.
De iPhone verbeteringen ken ik persoonlijk niet. Heb ik wel lichtelijk naar gekeken, maar niet echt veel. Dus dit is een zeer goed idee en zal in ieder geval de eerste twee punten toevoegen. Voor het laatste punt zal ik toestemming vragen, maar ook zeer slim• Op de iPhone is hij nu niet fullscreen als je hem toevoegt aan je homescreen, dat zou wel handig zijn. Je hebt immers een breadcrumb om terug te gaan, daarvoor is de terugknop niet nodig. Dit kun je toevoegen met deze code in de head.
code:
1 <meta content="yes" name="apple-mobile- web-app-capable" />
• De bovenste balk is lichtgrijs op dit moment (op iOS devices). Het lijkt mij mooier om die zwart of doorzichtig zwart te doen. Hiervoor kun je de volgende code gebruikencode:
1 <meta name="apple-mobile-web-app-status-bar-style" content="black-translu- cent"/>
• Als je de volledig scherm optie toevoegt dan is een loading scherm ook wel leuk misschien? Deze kun je zo toevoegen (in HEAD).code:Je kunt bijv. deze afbeelding gebruiken; http://cl.ly/0r1O0j1R1d252O1y043r. Deze komt wel uit de Tweakers.net app, dus je zult misschien wel even toestemming moeten vragen.
1 <link href="startup.png" rel="apple-touch-startup-image" />
Dan moet ik cookies oid gaan opslaan en flink gebruik gaan van Javascript. Daar wil ik momenteel nog niet aan beginnen om de snelheid en compatibiliteit hoog te houden!• Later misschien nog als uitbreidingen dat je een categorie kunt verbergen (met een pijltje links). Alleen geen idee of dit de snelheid erg zal beïnvloeden.
Persoonlijk denk ik dat Android (althans de browser) de meeste iPhone specifieke suggesties die jij geeft zal negeren en dat het dus geen probleem zal zijn. Voor de rest van de suggesties zal ik het uitproberen testen. Stuur mij anders maar een DM, dan kan ik je daar eventueel een testlink voor de iPhone geven, dan kun je het voor me uitproberen als je wiltIk hoop dat je wat hebt aan mijn suggesties! Ze zijn voornamelijk op de iPhone gericht, geen idee hoe dat voor Android allemaal werkt.
Edit:
@Phyxion Onmogelijk omdat er gebruik wordt gemaakt van de RSS feeds wordt dus niet heel GoT geparsed, maar alleen de laatste berichten. Wil je alles lezen, kun je onderin naar het GoT-topic toe
Netjes, het grootste gemis is geen previous en next page.alex3305 schreef op maandag 19 september 2011 @ 21:49:
[...]
- Favicon.ico toegevoegd
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Handig!mrmartijn schreef op woensdag 21 september 2011 @ 23:08:
got.ram.io wrapper voor android
Kan je zoon functionaliteit inbouwen? Pinch-to-zoom en tap-to-zoom lijkt momenteel niet te werken.
[ Voor 54% gewijzigd door r0b op 22-09-2011 19:56 ]
Zoomen zit nu ingebouwt. Ook springt ie niet meer terug naar de index als je de orientation van je smartphone veranderdr0b schreef op donderdag 22 september 2011 @ 19:56:
[...]
Handig!
Kan je zoon functionaliteit inbouwen? Pinch-to-zoom en tap-to-zoom lijkt momenteel niet te werken.
Hoewel het begrijpelijk is, vind ik het erg jammer dat ik niet in afgeschermde topics kan. Ik heb hem overigens wel geïnstalleerd, erg handig
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Ja daarvoor moet eigenlijk nog even een oplossing gevonden worden i.s.m. Tweakers devvers! Dan zou het helemaal top en af zijnMatis schreef op donderdag 22 september 2011 @ 20:34:
Hoewel het begrijpelijk is, vind ik het erg jammer dat ik niet in afgeschermde topics kan. Ik heb hem overigens wel geïnstalleerd, erg handig
Verwijderd
Daar moet je dus inloggegevens voor opslaan, en dat lijkt mij niet handig voor een third party site.
Tenzij alex de info gaat crawlen met zijn eigen inloggegevens. Maar dat lijkt mij eigenlijk niet volgens de AV van tweakers. Ik gok dat er iets instaat voor dergelijke situaties.
Tenzij alex de info gaat crawlen met zijn eigen inloggegevens. Maar dat lijkt mij eigenlijk niet volgens de AV van tweakers. Ik gok dat er iets instaat voor dergelijke situaties.
Nee het zou kunnen zonder het opslaan van inloggegevens. Maar voor de duidelijkheid: Ik heb het daar al met zeef over gehad en hij heeft mij gemeld dat zoiets niet door gaat zolang het op een third-party draait. Echter heb ik vernomen dat de GoT crew momenteel in overleg is. Dus misschien nog even geduldVerwijderd schreef op donderdag 22 september 2011 @ 22:58:
Daar moet je dus inloggegevens voor opslaan, en dat lijkt mij niet handig voor een third party site.
Dat kan prima (OAuth e.d. zijn daar een mooi voorbeeld van), maar daarna moet, voor dit project althans, "jouw" server ook de daadwerkelijke topics/posts ophalen en die kun je dan natuurlijk ook doodleuk opslaan en dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijnalex3305 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 23:10:
[...]
Nee het zou kunnen zonder het opslaan van inloggegevens.
[ Voor 9% gewijzigd door RobIII op 22-09-2011 23:13 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Er zijn weer wat - in mijn ogenalex3305 schreef op maandag 19 september 2011 @ 21:49:
[...]
Inmiddels geüpdatet naar interne versienummer 3. Met behulp van het Tweakers DevTeam® heb ik wat mooie verbeteringen kunnen maken. Waaronder:
[ ... ]
De url is nog steeds: http://got.ram.io/. Vragen, opmerkingen of commentaar het liefst per DM en natuurlijk tell-your-friends!
- iOS iconen toegevoegd voor iPhone, iPhone met Retina display en iPad.
- iOS startup scherm toegevoegd volgens de Apple richtlijnen
- Android bladwijzer icoon toegevoegd
- Ander icoon en favicon gebruikt (Henk!)
- Breadcrumbs balk gemaakt en op de index voor Actieve Topics en Tweakers.mobi
- Verticale layout gemaakt in plaats van horizontaal zodat het makkelijker leest op een klein scherm
Krijg hier een aantal errors onderaan op de pagina.
Warning:fopen(Cache/index.html) [function.fopen]: failed to open stream: Permission denied in /home/alex3305/domains/ram.io/public_html/got/index.php on line 48
Warning:fwrite(): supplied argument is not a valid stream resource in /home/alex3305/domains/ram.io/public_html/got/index.php on line 49
Warning:fclose(): supplied argument is not a valid stream resource in /home/alex3305/domains/ram.io/public_html/got/index.php on line 50
Me2!ZpAz schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 15:35:
Krijg hier een aantal errors onderaan op de pagina.[...]
foto
Ik vind dat T.net deze site zsm moet verplaatsen naar een subdomein van t.net. Dus bijv mobi.tweakers.net. En dan meteen inloggen+reageren mogelijk maken!!!
Er is al een http://tweakers.mobi maar dat is dus enkel de FP. Imho zou het wel erg mooi zijn als deze mobiele versie overgenomen wordt (mits de maker dat natuurlijk wil) door Tweakers.net zelf, zodat inloggen en reageren ook werkt.Beatboxx schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 15:43:
Ik vind dat T.net deze site zsm moet verplaatsen naar een subdomein van t.net. Dus bijv mobi.tweakers.net. En dan meteen inloggen+reageren mogelijk maken!!!
paar kleine foutjes denk ik:
code:
1
2
3
4
5
| Warning:fopen(Cache/index.html) [function.fopen]: failed to open stream: Permission denied in /home/alex3305/domains/ram.io/public_html/got/index.php on line 48 Warning:fwrite(): supplied argument is not a valid stream resource in /home/alex3305/domains/ram.io/public_html/got/index.php on line 49 Warning:fclose(): supplied argument is not a valid stream resource in /home/alex3305/domains/ram.io/public_html/got/index.php on line 50 |
* Thyzz is spuit 11
[ Voor 3% gewijzigd door Thyzz op 27-09-2011 16:09 ]
Klein foutje mbt rechten op mijn webhosting
. Dat krijg je wanneer je normaal op Windows ontwikkeld. Maar goed, het is inmiddels opgelost. Toch handig, mobiel internet.
Bedankt voor het melden!
Bedankt voor het melden!
Naar aanleiding van JS/Linux van Fabrice Bellard, heb ik besloten dit uit te breiden zodat er persistente storage mogelijk is.
Zie deze pagina voor een demonstratie. Opslag van de block device gebeurt in HTML5 local storage.
Zie deze pagina voor een demonstratie. Opslag van de block device gebeurt in HTML5 local storage.
When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.
Mooi! (Enkel werkt hij niet meer in Opera, terwijl die origineel wel werkt.)icyx schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 11:28:
Naar aanleiding van JS/Linux van Fabrice Bellard, heb ik besloten dit uit te breiden zodat er persistente storage mogelijk is.
Ja, dat klopt. De originele variant had een fallback op gewone arrays wanneer er geen typed arrays bestaan. Mijn 'versie' heeft het niet. Het in een kwestie van tijd voordat die ook in opera verschijnen, en ik heb geen zin om zelf een tweede, langzamere versie te makenStyxxy schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 11:35:
[...]
Mooi! (Enkel werkt hij niet meer in Opera, terwijl die origineel wel werkt.)
Edit: Ik zie net dat het vanaf versie 12.0 wel werkt
[ Voor 9% gewijzigd door icyx op 07-10-2011 14:14 ]
When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.
In Java een tooltje gemaakt om je een online gespeeld pokertoernooi te laten analyseren. Toont je stackverloop (in BB/absoluut, ook t.o.v. gemiddelde stack aan tafel, blindchanges worden ook aangeduid) en je kunt ook de belangrijkste handen van het toernooi uit je handgeschiedenis filteren.
EDIT: vorige week zondag een toernooi gespeeld dat wel kan dienen om deftige screenshots te maken (zoals je kan zien, heb ik de 'winning' hand sectie nog niet geïmplementeerd).

EDIT: vorige week zondag een toernooi gespeeld dat wel kan dienen om deftige screenshots te maken (zoals je kan zien, heb ik de 'winning' hand sectie nog niet geïmplementeerd).

[ Voor 60% gewijzigd door ctrlaltdelbe op 22-10-2011 14:17 ]
Ik schop 'm misschien ook maar eens naar boven, zo gaat mijn edit niet verloren
[ Voor 28% gewijzigd door ctrlaltdelbe op 22-10-2011 15:53 ]
Heb zelf een Android app gemaakt, een soundboard
. Momenteel heb ik vrij veel geimplementeerd, maar weet nog niet wat ik nog meer erin wil bouwen. Ook nog gebruik ik gejatte graphics, dus is het nog niet geschikt om het uit te geven. Het ziet er alsvolgt uit 

Als iemand de source wilt hebben moet die het maar aangeven. Wat is het toch wel wennen om ervoor te programmeren.

Als iemand de source wilt hebben moet die het maar aangeven. Wat is het toch wel wennen om ervoor te programmeren.
Misschien is het een idee om het systeem met de tabs te laten vallen voor een dropdown list of gewoon dat je gewoon naar links en naar rechts kan swipen voor een andere categorie?P-Storm schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 18:36:
Heb zelf een Android app gemaakt, een soundboard. Momenteel heb ik vrij veel geimplementeerd, maar weet nog niet wat ik nog meer erin wil bouwen. Ook nog gebruik ik gejatte graphics, dus is het nog niet geschikt om het uit te geven. Het ziet er alsvolgt uit
[afbeelding]
Ja wel een leuk idee, misschien voor versie 1.1 (of andere arbitraire versie).Hoe zou je dan de Catagorieen met de links en rechts swipen?
Zie ViewPager-demo in de compatibility library.
Dat zit wel Schnorr.
Net klaar met het programmeren van een scriptje.
Het is een scriptje die - van zodra je een videobestand dropt/download in een map - een ondertitel download van Bierdopje (d.m.v. Bierdopje API). Geschreven in AppleScript & Perl als oefening op een vak dat ik dit semester volg op school (waar je dus leert programmeren met Perl). Het is ook de eerste keer dat ik met een API werkte en dingen van op het internet ging afhalen. (Jaja, ik weet het, ik ben een n00b
)
Kwestie van het wat visueler te maken:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=HK9l-1BBws0]
Ghehe
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=HK9l-1BBws0]
Ghehe
Leuk ding, care to share? En is het ook bruikbaar op Windows? Of is het speciaal geprogrammeerd voor Mac?
http://en.wikipedia.org/wiki/AppleScriptNikolas schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 20:36:
Leuk ding, care to share? En is het ook bruikbaar op Windows? Of is het speciaal geprogrammeerd voor Mac?
Hmmm er is een app en die ziet er eigenlijk precies hetzelfde uitP-Storm schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 18:36:
Heb zelf een Android app gemaakt, een soundboard. Momenteel heb ik vrij veel geimplementeerd, maar weet nog niet wat ik nog meer erin wil bouwen. Ook nog gebruik ik gejatte graphics, dus is het nog niet geschikt om het uit te geven. Het ziet er alsvolgt uit
[afbeelding]
Verwijderd
Dit is echt wel iets leuk.Ghehe schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 21:38:
Net klaar met het programmeren van een scriptje.Het is een scriptje die - van zodra je een videobestand dropt/download in een map - een ondertitel download van Bierdopje (d.m.v. Bierdopje API). Geschreven in AppleScript & Perl als oefening op een vak dat ik dit semester volg op school (waar je dus leert programmeren met Perl). Het is ook de eerste keer dat ik met een API werkte en dingen van op het internet ging afhalen. (Jaja, ik weet het, ik ben een n00b
)
[video]
Ghehe
Is je source ergens beschikbaar?
Volgens mij hebben we de zelfde inspiratiebron gepakt, vandaar dat ik nog die plaatjes aan moet passen enzoWouser schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 21:13:
[...]
Hmmm er is een app en die ziet er eigenlijk precies hetzelfde uitInstantButtons genaamd.
Drag'n Share
Zoals bij wel meer tooltjes het geval is begint ook het verhaal van Drag'n Share bij een xkcd comic: File Transfer.Omdat veel mensen inclusief wij altijd lopen te klungelen met het delen van bestanden hebben we het herfstreces gebruikt om daar een eind aan te maken. Waar je voorheen bestanden naar je zelf moest mailen om ze bij iemand die naast jou zat weer uit je eigen inbox te halen, of aan het lobbyen was om een usb stick zodat je jou bestand bij een vriend/collega kon krijgen, kan dat vanaf nu met twee sleep acties.
Hoe werkt de applicatie
Als je de applicatie opent neemt deze zetel in je systemtray. Vanuit hier kun je met een simpele klik het scherm tevoorschijn toveren en zal het zolang je hem open hebt staan op de voorgrond houden.Nu kun je vanuit je favoriete file browser de bestanden de applicatie inslepen en worden deze gedeeld met iedereen op je netwerk (die de applicatie ook open heeft staan). Dit kan in sommige gevallen ongewenst zijn, maar die vallen buiten onze scope. Het grote voordeel hiervan is dat er geen configuratie nodig is om de applicatie werkend te krijgen.
Maar hoe werkt hij echt (technisch)
Hij staat op github dus wees vrij om naar de code te kijken. Maar om een klein overzicht te geven van de techniek achter het sharen:Zodra je er een bestand of map insleept wordt er een multicast gedaan op je netwerk zodat alle applicaties weten dat er een bestand beschikbaar is. Deze wordt als de grote onder een threshold is meteen gedownload naar je temp folder, als hij groter is dien je de download eerst te starten door te dubbel klikken of op de play knop te drukken (De threshold voor het automatisch downloaden is instelbaar).
Zodra een applicatie het bestand wil hebben stuurt het een datagram pakketje terug naar de oorspronkelijke node met een netwerk poort er in waar het luistert voor het bestand. De oorspronkelijke node begint dan met het versturen en voila, je hebt je bestand.
Zodra het hele bestand binnen is kun je hem uit je applicatie slepen naar elke applicatie die files gedropt kan krijgen bijvoorbeeld; explorer, eclipse of chrome.
Hoe ziet het er uit

Downloaden
Dat kan vanaf de site: http://dragnshare.it http://koenbollen.github.com/dragnshareVoor windows, mac os x en debian/ubuntu staan de packages klaar.
Mocht je een andere variant hebben kun je de .jar ook los downloaden.
Voor het gebruik van de applicatie is een java runtime environment vereist.
Bij de recente mac os x versies is deze standaard aanwezig. Voor windows kun je hem downloaden bij oracle: http://java.com/nl/ en bij de meeste linux-en staat hij in de package manager van je systeem.
Ik heb een fout ontdekt, wat nu
Hij staat op github, de issues houden we daarin bij en als het goed is kan je ze daar ook aanmelden. In andere gevallen werkt een dm of een mailtje uitermate goed. Dan nemen we het issue op in de bugtracker en dan proberen we het te fixen.Helaas is het herfstreces over en zijn we weer begonnen aan de orde van de dag. Hierdoor kunnen wij niet vertellen wanneer er nieuwe versies uitkomen. But again, het staat op github dus je kan hem forken, fixen, en een pullrequest onze kant op sturen.
update: linkjes aangepast naar de nieuwe url
Ziet er goed uit.Nikolas schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 02:10:
In Java een tooltje gemaakt om je een online gespeeld pokertoernooi te laten analyseren. ...
Ik ben vorig jaar met een vergelijkbaar tooltje bezig geweest maar ik werd gek van de vele wijzigingen die FullTilt in de hand-histories doorvoerde. Was verder ook wel iets uitgebreider, er zat een complete hand-replayer in en op elk moment van de hand kon je commentaar toevoegen.
Was dan ook vooral bedoeld om handen te bespreken tussen verschillende spelers.
Wellicht dit toch weer eens gaan oppakken ;-)
Is jouw versie alleen voor één bepaalde site geschikt? En hoe ga je om met wijzigingen in de hand history files?
Wishlist Backpack Survivors op Steam !
Ik heb me een tijdje terug gestort op Android development en zocht een klein projectje waar mensen ook iets aan kunnen hebben. Dat bracht me op het idee om een app te maken waar kinderen tafelsommen mee kunnen oefenen. Inmiddels is 'ie circa 300 keer gedownload uit de Market. Het project ligt nu even stil maar ik wil er in de toekomst weer wat nieuwe functionaliteit aan toe voegen en het grafisch wat mooier opbouwen.
https://market.android.co....lochinet.lochii.tafelsom
"If a messy desk is a sign of a messy mind, then a empty desk is ..."
Dank jeBSTNjitRam schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 11:30:
[...]
Ziet er goed uit.
Ik ben vorig jaar met een vergelijkbaar tooltje bezig geweest maar ik werd gek van de vele wijzigingen die FullTilt in de hand-histories doorvoerde. Was verder ook wel iets uitgebreider, er zat een complete hand-replayer in en op elk moment van de hand kon je commentaar toevoegen.
Was dan ook vooral bedoeld om handen te bespreken tussen verschillende spelers.
Wellicht dit toch weer eens gaan oppakken ;-)
Is jouw versie alleen voor één bepaalde site geschikt? En hoe ga je om met wijzigingen in de hand history files?
Had even over het AppleScript-gedeelte heen gelezen, mijn excuses
Ziet er leuk uit, ook het grafische gedeelte!its_Lochii schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 12:50:
Ik heb me een tijdje terug gestort op Android development en zocht een klein projectje waar mensen ook iets aan kunnen hebben. Dat bracht me op het idee om een app te maken waar kinderen tafelsommen mee kunnen oefenen. Inmiddels is 'ie circa 300 keer gedownload uit de Market. Het project ligt nu even stil maar ik wil er in de toekomst weer wat nieuwe functionaliteit aan toe voegen en het grafisch wat mooier opbouwen.
@ThaNod: klinkt allemaal heel leuk en mooi uitgewerkt, maar ik weet niet of je al van Dropbox gehoord hebt?
[ Voor 27% gewijzigd door ctrlaltdelbe op 24-10-2011 22:58 ]
Om iets even snel te delen, is dit waarschijnlijk wel een betere oplossing. Dropbox's uploadsnelheden zijn nou niet echt om over naar huis te schrijven. Bovendien is het maar de vraag of het niet om data gaat die je niet via publieke wegen wilt versturen (die kans is vast niet groot, maar je weet maar nooitNikolas schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 22:56:
[...]@ThaNod: klinkt allemaal heel leuk en mooi uitgewerkt, maar ik weet niet of je al van Dropbox gehoord hebt?
Ja mijn idee om dat probleem op te lossen was om juist de database van HoldemManager te gaan gebruiken ipv hand history files. Dan leg je het probleem van de wijzigende HH's bij HoldemManager. Nadeel is dan wel dat de gebruiker altijd HoldemManager moet hebben en dat het niet meer mogelijk is om het webbased te maken (of je moet al met geëxporteerde handen uit HM gaan werken).Nikolas schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 22:56:
[...]
Als ik het verder zou ontwikkelen, denk ik dat de enige mogelijkheid om zoiets op te vangen is om het naar een soort eigen formaat te gaan converteren en het op te slaan in een objectdatabase, zoals HoldemManager dat ook doet. Ook gaan kijken naar de datum waarop het ding aangemaakt is en dan werken met de juiste interpreter is een oplossing, natuurlijk.
Binnenkort komt HoldemManager 2 uit, dan wil ik er wel weer aan gaan werken.
Mocht je interesse hebben om samen te proberen de databasestructuur van HoldemManager te doorgronden dan stuur maar een DM
Wishlist Backpack Survivors op Steam !
Verwijderd
Als ik me niet vergis ziet DropBox welke pc's er in het netwerk hangen en worden die bestanden rechtstreeks naar elkaar gestuurd (dus zonder tussenkomst van de Dropbox-servers).Devilly schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 23:10:
[...]
Om iets even snel te delen, is dit waarschijnlijk wel een betere oplossing. Dropbox's uploadsnelheden zijn nou niet echt om over naar huis te schrijven. Bovendien is het maar de vraag of het niet om data gaat die je niet via publieke wegen wilt versturen (die kans is vast niet groot, maar je weet maar nooit).
Tuurlijk kennen we dropbox, en ik heb hem ook een tijdje gebruikt. Maar er kleven voor sommige mensen nogal wat nadelen aan dropbox.Nikolas schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 22:56:
@ThaNOD: klinkt allemaal heel leuk en mooi uitgewerkt, maar ik weet niet of je al van Dropbox gehoord hebt?
Zo synchroniseert dropbox alles met haar eigen servers. Die staan helaas niet in europa en vallen onder de amerikaanse wet. Voor je vakantie foto's is dat allemaal wel leuk, maar als je gevoelige data wilt delen binnen je eigen netwerk wil je dit misschien niet ge-exporteert hebben naar de vs. Laat staan als dit bedrijfsgeheimen zijn!
Daarbij ben je bij dropbox verplicht een account aan te maken en mag je weer je wachtwoord afgeven aan een partij in de hoop dat deze daar zorgvuldig mee omgaat. Dit is voor mij een doorn in het oog bij gebruik van cloud diensten en dat was een uitgangspunt bij het ontwerp van dit tooltje.
De opzet van onze tool is een zero-config applicatie waarmee je in prive sfeer je bestanden kunt delen, en deze ook in die prive sfeer houdt (dus niet naar een server van een bedrijf upload). Terwijl gebruikers gemak voorop moest staan.
Desalniettemin moet ik Rubinski_be gelijk geven dat als je meerdere computers binnen een netwerk met dezelfde dropbox verbindt hij de data van het lokale netwerk probeert te halen. Dus voor de snelheid hoef je het niet te doen. Feit blijft dat jou data op een computer staat die niet van jou is, bij een commerciële partij waar jij geen betalingen aan doet, in een land wat nogal een gekke definitie heeft van privacy.
Lijkt me ook niet dat je bedrijfsgeheimen over je interne netwerk wil hebben slingeren. Bijvoorbeeld dingen die onder een NDA vallen. Dat is natuurlijk ook afhankelijk van de grootte van je bedrijf.ThaNOD schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 21:16:
Zo synchroniseert dropbox alles met haar eigen servers. Die staan helaas niet in europa en vallen onder de amerikaanse wet. Voor je vakantie foto's is dat allemaal wel leuk, maar als je gevoelige data wilt delen binnen je eigen netwerk wil je dit misschien niet ge-exporteert hebben naar de vs. Laat staan als dit bedrijfsgeheimen zijn!
Misschien zou een idee zijn om een soort van groepen aan te kunnen maken die beveiligd zijn met een password? Dat maakt het al iets veiliger in ieder geval.
Of gewoon groepen zonder beveiliging, zodat meerdere groepen mensen het kunnen gebruiken zonder dat hun temp folder ondergespammed wordt met data waar ze niets aan hebben.
Grappig dat je dat aankaart. Hier hebben we zelf ook over na zitten denken. En we hebben een soort gelijk issue al opgenomen in de tracker. We zoeken alleen nog naar een goede invulling omdat die het zero-config gehalte vd applicatie omlaag haalt.Dragor schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 22:49:
Misschien zou een idee zijn om een soort van groepen aan te kunnen maken die beveiligd zijn met een password? Dat maakt het al iets veiliger in ieder geval.
Mocht je hier specifieke ideeën over hebben hoor ik het graag. Dan kunnen we die in overweging nemen.
Aangezien ik op het werk regelmatig rapporten en papers in elkaar moet flansen wilde ik een soort van checksum erin hebben als ondertekening...
Daarvoor heb ik vanavond even in Perl wat in elkaar geflanst
.
Usage:
Daarvoor heb ik vanavond even in Perl wat in elkaar geflanst
Perl:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| #!/usr/bin/perl -w $x=<<_X; open(F,ZuRGV[0])||die"\$!"Zzf=Zt',<F>;close(F)Zzf=~s/\\s?//gZxArr=map{ord(lc(\$_))}split//,\$fZzt=0; while((\$#Arr+1)>4){Zw1ZyZzt=1ZxA2ZyZzt=0ZxArr=(); for(Zs=0;Zs<=\$#A1;Zs++){push(Zwrr,Zu1Zv+(Zu2Zv?(Zu1Zv>(10**4)?Zu2Zv% Zu1Zv:Zu2Zv):48));}} print Zt-',Zwrr; _X @z=qw(Zz ;$ Zx ;@ Zy =grep{$t^=1}@Arr Zw @A Zu $A Zv [$i] Zt join' Zs $i); $d=0;@ct=grep{$d^=1}@z;for($i=0;$i<=$#ct;$i++){$y=(($i+1)*2)-1;$x=~s/$ct[$i]/$z[$y]/g;} eval($x); |
Usage:
code:
1
| perl prldocuid.pl tekstuele_inhoud_van_document.txt |
Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!
Met 1 kleine kanttekening, de bestanden moeten wel eerst op de dropbox-servers staan.Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 19:38:
[...]
Als ik me niet vergis ziet DropBox welke pc's er in het netwerk hangen en worden die bestanden rechtstreeks naar elkaar gestuurd (dus zonder tussenkomst van de Dropbox-servers).
Een nieuwe iso van 4 Gb zal eerst geupload worden naar de dropbox-servers voordat hij lokaal gestuurd wordt.
Library's voor de Hyves Data API, de bestaande libraries voor PHP vond ik ronduit bagger dus zelf maar een gemaakt vorig jaar. Later ook een variant gemaakt voor Javascript die ongeveer dezelfde werking heeft. Javascript is toch client side dus die kon direct op Google Code gezet worden en sinds een paar weekjes ook de PHP-variant erop gezet. Hopelijk heeft iemand er iets aan 
http://code.google.com/p/mediamonks-hyvesphp/
http://code.google.com/p/mediamonks-hyvesjs/
http://code.google.com/p/mediamonks-hyvesphp/
http://code.google.com/p/mediamonks-hyvesjs/
Ben (zonder ervaring met PHP, puur gegoogled en trial-and-error) even bezig geweest om een rittenadministratie te maken in PHP, samen met een koppeling (JSON) met Google Maps zodat ik ook de afstanden plus de tijd (ongeveer) weet. Werkt wel aardig 
Link (bitly ivm veranderende url): http://bit.ly/rTEZN1
Kenners zullen zien dat dit gebouwd is op een XAMPP example
Nu alleen nog kijken waarom plaatsnamen met spaties niet werken en eens kijken hoe ik een soort inlogsysteem kan maken, want nu kan iedereen de boel aanpassen.
Nu alleen nog kijken waarom plaatsnamen met spaties niet werken en eens kijken hoe ik een soort inlogsysteem kan maken, want nu kan iedereen de boel aanpassen.
[ Voor 3% gewijzigd door maarud op 21-11-2011 01:09 ]
Laatst voor het eerst een GUI tutorial gevolgd, deze. Omgebouwd tot een tool om m'n Zyxel modem (Telfort) makkelijk te kunnen configureren voor draadloos en voip. Vooral de nieuwe modems hebben een slome webinterface. Met deze tool kan ik nu heel snel de wifi instellingen ophalen en vervolgens instellen als ik bijv m'n kanaal of ww moet wijzigen voor wifi. Scheelt kostbare seconden
.

Ik kan sowieso nog niets invoeren?maarud schreef op maandag 21 november 2011 @ 01:08:
Ben (zonder ervaring met PHP, puur gegoogled en trial-and-error) even bezig geweest om een rittenadministratie te maken in PHP, samen met een koppeling (JSON) met Google Maps zodat ik ook de afstanden plus de tijd (ongeveer) weet. Werkt wel aardig
Je moet wel alles invullen, dus ook een start/eindtijd (numeriek, het is een INT namelijk. 1222 bijvoorbeeld)
Alhoewel het leek alsof http://got.ram.io af wasalex3305 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 14:58:
[...]
De url is nog steeds http://got.ram.io. Updaten gebeurt (automatisch) via een refresh. Feedback het liefste via DM zodat het topic niet al te veel vervuild wordt.
[list]
• XSS fix toegepast, bedankt TRON!
• UTF-8 encoding gefixed in titels van topics. Eerder was oa dit topic nogal b0rked.
• Foutafhandeling bij niet gevonden topics en fora verbeterd. Redirect naar de index.
Wat kleine, maar wellicht belangrijke verbeteringen dus
code:
1
2
3
4
| Periode van 22 september 2011 tot 17 november 2011 -------------------------------------------------- 3.068 bezoeken, waarvan 1.265 uniek met 15.252 paginaweergaves. 4,97 pagina's per bezoek met een gemiddelde tijd van 3 minuten en 58 seconden. |
Ik heb in c# de volgende tools gemaakt voor mijzelf:
- een soort HLSW tool voor Counter-strike 1.6. hiermee kon ik remote RCON commando's sturen zonder de gamen open te hebben, en ik kon de log van de server remote afluisteren als ik dat instelde op de server. (was een ingebouwde functie van cs1.6, ik had hier iig wel de nodige kennis aan opgedaan over threads en events
).
- Ik werd er altijd zo moe van. als ik een mooie folder heb die helemaal vol zit met wallpapers van zulke mooie dames. de namen waren altijd zo gek
. dus, daar heb ik een tooltje voor gemaakt dat alle files in een map itereert, en de bestandsnamen veranderd van 1 t/m het aantal bestanden in die map. Ik vond het verschrikkelijk handig 
- Daarnaast werd ik ook best wel moe van al die rare bestandsnamen van torrents. een film Kung Fu Panda 2 heette bijvoorbeeld Kung.Fu.Panda.2-RELOADED, of iets dergelijks. dus ik kopieerde de bovenstaande tool en deze veranderd alle mapnamen in zuivere namen zonder al die puntjes ertussen
.
- Daarnaast had ik even niets te doen, en maakte ik een tooltje waarmee je je CD speler ombouwt tot bekerhouder
Op het moment ben ik bezig met het bouwen van een urenregistratieprogramma. Ik wil aan het eind van de maand wel mijn loonstrook controleren ...
.
Ik heb hier een aantal van mijn tooltjes:
http://www.gijsoft.com/file/public/
- een soort HLSW tool voor Counter-strike 1.6. hiermee kon ik remote RCON commando's sturen zonder de gamen open te hebben, en ik kon de log van de server remote afluisteren als ik dat instelde op de server. (was een ingebouwde functie van cs1.6, ik had hier iig wel de nodige kennis aan opgedaan over threads en events
- Ik werd er altijd zo moe van. als ik een mooie folder heb die helemaal vol zit met wallpapers van zulke mooie dames. de namen waren altijd zo gek
- Daarnaast werd ik ook best wel moe van al die rare bestandsnamen van torrents. een film Kung Fu Panda 2 heette bijvoorbeeld Kung.Fu.Panda.2-RELOADED, of iets dergelijks. dus ik kopieerde de bovenstaande tool en deze veranderd alle mapnamen in zuivere namen zonder al die puntjes ertussen
- Daarnaast had ik even niets te doen, en maakte ik een tooltje waarmee je je CD speler ombouwt tot bekerhouder
Op het moment ben ik bezig met het bouwen van een urenregistratieprogramma. Ik wil aan het eind van de maand wel mijn loonstrook controleren ...
Ik heb hier een aantal van mijn tooltjes:
http://www.gijsoft.com/file/public/
[ Voor 9% gewijzigd door evolution536 op 23-11-2011 07:57 ]
Title van de Devschuur staat een verkeerd karakter in:alex3305 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 16:19:
[...]
Alhoewel het leek alsof http://got.ram.io af was, is zoiets natuurlijk nooit af en heb ik mede met behulp van de medetweaker TRON wat problemen op kunnen lossen. Vooralsnog de changelog:
[list]
• XSS fix toegepast, bedankt TRON!
• UTF-8 encoding gefixed in titels van topics. Eerder was oa dit topic nogal b0rked.
• Foutafhandeling bij niet gevonden topics en fora verbeterd. Redirect naar de index.
Wat kleine, maar wellicht belangrijke verbeteringen dus. Zoals gewoonlijk feedback het liefste via DM
. Voor de mensen die het hebben gemist, in een ander topic had ik al wat stats gepost van mobiele GoT, bij deze een mini-crosspost:
code:
1 2 3 4 Periode van 22 september 2011 tot 17 november 2011 -------------------------------------------------- 3.068 bezoeken, waarvan 1.265 uniek met 15.252 paginaweergaves. 4,97 pagina's per bezoek met een gemiddelde tijd van 3 minuten en 58 seconden.
Is dan wel gewoon via de vaste pc, maar in zowel Opera en FirefoxDevschuur®
Juist
Toch nog één tagje gemistJeldert schreef op woensdag 23 november 2011 @ 08:41:
[...]
Title van de Devschuur staat een verkeerd karakter in:
[...]
Is dan wel gewoon via de vaste pc, maar in zowel Opera en Firefox

Done.
[ Voor 1% gewijzigd door alex3305 op 23-11-2011 14:45 . Reden: Gefixed :). ]
FireViking, niet echt software maar eerder een add-on, voor.. je raad het misschien al? Firefox!
Een add-on om te verbinden met Mobile Vikings om je belkrediet enzovoort in't oog te houden, rechtstreeks vanuit je browser zonder te moeten surfen naar de website. Gebaseerd op de Mobile Vikings Opera-extensie (al zit er amper nog iets in van toen, heb bijna alles herschreven om door de addon-verificatie van Mozilla te geraken).
Still work in progress, maar inmiddels al wel bij de 9e versie ofzo aanbeland, versie 0.4.2. FireViking is begonnen als een hobbyprojectje voor mezelf, maar gezien er geen alternatief was/is voor Firefox dan toch maar gedeeld, eerst op Twitter waar het redelijk goed werd ontvangen en dan toch maar willen indienen bij AMO. Daar vonden ze het niet veilig genoeg (eval-functie, wachtwoord als setting) en dus moest ik het aanpassen (json-parse functies, password manager integratie, ..) en van het 1 kwam het ander.. en nu geraakt FireViking (over het algemeen) altijd door de keuring zonder problemen. 1x omwille van een privacy probleem. Maar dat is ook opgelost inmiddels. 0.4.1 is de laatste officiële in AMO, maar de changelog staat op de website (en is altijd waarheidsgetrouw) dus 0.4.2 mag je gerust downloaden - vanwege de kleine bugfixes en toevoeging van about:fireviking niet waard om het door het reviewproces te laten lopen en de tijd te verspillen van de reviewers.
http://fireviking.b12e.be - enkel nuttig voor belgen (of Nederlanders met een Belgische MV-simkaart)
Puur objectief gezien, wat vinden jullie ervan? (en dan liefst niet naar de dev-skills kijken maar naar het eindresultaat)
Een add-on om te verbinden met Mobile Vikings om je belkrediet enzovoort in't oog te houden, rechtstreeks vanuit je browser zonder te moeten surfen naar de website. Gebaseerd op de Mobile Vikings Opera-extensie (al zit er amper nog iets in van toen, heb bijna alles herschreven om door de addon-verificatie van Mozilla te geraken).
Still work in progress, maar inmiddels al wel bij de 9e versie ofzo aanbeland, versie 0.4.2. FireViking is begonnen als een hobbyprojectje voor mezelf, maar gezien er geen alternatief was/is voor Firefox dan toch maar gedeeld, eerst op Twitter waar het redelijk goed werd ontvangen en dan toch maar willen indienen bij AMO. Daar vonden ze het niet veilig genoeg (eval-functie, wachtwoord als setting) en dus moest ik het aanpassen (json-parse functies, password manager integratie, ..) en van het 1 kwam het ander.. en nu geraakt FireViking (over het algemeen) altijd door de keuring zonder problemen. 1x omwille van een privacy probleem. Maar dat is ook opgelost inmiddels. 0.4.1 is de laatste officiële in AMO, maar de changelog staat op de website (en is altijd waarheidsgetrouw) dus 0.4.2 mag je gerust downloaden - vanwege de kleine bugfixes en toevoeging van about:fireviking niet waard om het door het reviewproces te laten lopen en de tijd te verspillen van de reviewers.
http://fireviking.b12e.be - enkel nuttig voor belgen (of Nederlanders met een Belgische MV-simkaart)
Puur objectief gezien, wat vinden jullie ervan? (en dan liefst niet naar de dev-skills kijken maar naar het eindresultaat)
[ Voor 44% gewijzigd door b12e op 24-11-2011 02:01 ]
Ik ben sinds kort begonnen met programmeren via het boek Programmeren voor dummies. Ik ga elke wee wel eens lopen en ik wou weten hoe snel ik liep. Dus ik heb er een programma van gemaakt.Ik heb het Wiskundemaatje genoemd. Ik heb besloten om dit programma verder uit te werken en steeds meer fucties in te bouwen. Het programma kan nog maar 2 dingen maar ik probeer er vaak aan te werken.
Ik heb het programma geschreven in Liberty Basic. Dat leek me wel een makkelijke en mooie taal om mee te beginnen als 13-jarige. Maar programmaeertalen boeien me echt wel veel. Ze zitten zo goed en mooi in elkaar. Ik vind dat ze wel op Latijn lijken: Als je het begrijpt is het onmogelijk mis te verstaan (is maar goed ook...), heldere grammatica en een mooie structuur.
Eigenschappen:
Je kan ermee het gemiddelde berekenen en de gemiddelde snelheid.
Geschreven in Liberty basic
Versie 1.0
Download: https://sites.google.com/site/wiskundemaatje/
Onderbouwde feedback zou welkom zijn, al dan niet in een PM.
Ik heb het programma geschreven in Liberty Basic. Dat leek me wel een makkelijke en mooie taal om mee te beginnen als 13-jarige. Maar programmaeertalen boeien me echt wel veel. Ze zitten zo goed en mooi in elkaar. Ik vind dat ze wel op Latijn lijken: Als je het begrijpt is het onmogelijk mis te verstaan (is maar goed ook...), heldere grammatica en een mooie structuur.
Eigenschappen:
Versie 1.0
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
Wacht maar tot je PHP tegenkomtwiteken schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 22:41:
Ze zitten zo goed en mooi in elkaar. Ik vind dat ze wel op Latijn lijken: Als je het begrijpt is het onmogelijk mis te verstaan (is maar goed ook...), heldere grammatica en een mooie structuur.
Brainfuck. 
(Dit is het mooiste Brainfuck programma dat ik ken.)
(Dit is het mooiste Brainfuck programma dat ik ken.)
[ Voor 79% gewijzigd door Soultaker op 29-11-2011 23:15 ]
Bij de eerste black box test ging die al op zijn gat (2x 0 invullen, gaf direct een division by zero error).witeken schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 22:41:
Ik ben sinds kort begonnen met programmeren via het boek Programmeren voor dummies. Ik ga elke wee wel eens lopen en ik wou weten hoe snel ik liep. Dus ik heb er een programma van gemaakt.Ik heb het Wiskundemaatje genoemd. Ik heb besloten om dit programma verder uit te werken en steeds meer fucties in te bouwen. Het programma kan nog maar 2 dingen maar ik probeer er vaak aan te werken.
Eigenschappen:
Versie 1.0
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld om zelfgemaakte tools te showen en te bespreken. Net als in de rest van Programming is het hier dus ook niet toegestaan om 'even te vragen of iemand iets kan maken'. Dit is een forum over zelf programmeren, geen McDonalds afhaalbalie voor lappen code of software.
Dit topic is alleen bedoeld om zelfgemaakte tools te showen en te bespreken. Net als in de rest van Programming is het hier dus ook niet toegestaan om 'even te vragen of iemand iets kan maken'. Dit is een forum over zelf programmeren, geen McDonalds afhaalbalie voor lappen code of software.