Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Twazerty schreef op maandag 17 mei 2010 @ 16:28:
Minpunt is mijn website: zoals vele programmeurs zijn wij geen grafische ontwerpers.
Gelukkig zijn die wel te huur, :D. Ik weet niet of je ook geld verdient met dit project, misschien kun je een webdesigner inhuren.
(misschien een idee om dit topic af te splitsen naar een eigen topic?)
Misschien. Maar misschien dat het dan eerder in client software past, of dat het een topic over GUI design specifiek zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Misschien kun je hier iets mee: Windows User Experience Interaction Guidelines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Echt veel heb je daar niet aan, je kan beter eens wat andere programma's bekijken en kijken of je een vergelijkbaar iets (Maar geen kopie) kan maken.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
Phyxion schreef op maandag 17 mei 2010 @ 17:12:
[...]

Echt veel heb je daar niet aan, je kan beter eens wat andere programma's bekijken en kijken of je een vergelijkbaar iets (Maar geen kopie) kan maken.
Waarom heb je daar niets aan?

Ik zou overigens op papier wat schetsen gaan maken van logische indelingen. Probeer het zo clean mogelijk te houden. Als je iets hebt wat je bevalt kun je het in korte tijd in je software verwerken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom op papier? Ik zou eerder wat gaan sleuren en pleuren in een GUI designer en kijken wat er werkt, papier kost erg veel tijd en heeft imho weinig meerwaarde ten opzichte van een fatsoenlijke GUI designer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
Verwijderd schreef op maandag 17 mei 2010 @ 18:59:
Waarom op papier? Ik zou eerder wat gaan sleuren en pleuren in een GUI designer en kijken wat er werkt, papier kost erg veel tijd en heeft imho weinig meerwaarde ten opzichte van een fatsoenlijke GUI designer.
Op papier kun je doen en laten wat je wilt. Ik merk dat ik beter in staat ben om een goede oplossing te bedenken wanneer ik op papier aan het schetsen ben. Je wordt ook veel meer gedwongen om over je ontwerp na te denken. Pas als het plaatje voor mij klopt, ga ik bezig met uitwerken in een GUI designer. Dat vind ik persoonlijk een veel prettigere manier dan 'sleuren en pleuren' in een GUI designer tot het ergens op lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-02-2023
- nothing -

[ Voor 94% gewijzigd door Qli-max op 18-05-2010 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:38
Een javascriptje voor GreaseMonkey (plugin voor o.a. FireFox) dat de gebruiker in staat stelt om op Last.fm in de shoutbox van bepaalde bands, de shouts van bepaalde gebruikers te negeren. In eerste instantie gemaakt puur voor mezelf, maar misschien heeft iemand er nog wat aan :).

Je hoeft bij een shout enkel op "Ignore user" te drukken, dan verdwijnen alle shouts van die persoon.

Ignorelist is bij te houden in de about:config, filter op ignorelist :+

Het script

Voorbeeldje:

Voorbeeldje van een troll:
Afbeeldingslocatie: http://i940.photobucket.com/albums/ad248/NovocaineJunkie/ignore1.png

Weg er mee!
Afbeeldingslocatie: http://i940.photobucket.com/albums/ad248/NovocaineJunkie/ignore2.png

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-09 19:15
eagle00789 schreef op maandag 17 mei 2010 @ 14:11:
[...]
Geen probleem. geduld is een schone zaak
Ik heb de post geupdate en plugin toegevoegd als download. Wat ga je ermee doen?

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Twazerty schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 00:54:
Heeel lang geleden :+ heb ik versie 2.01 van mijn applicatie hier getoond. Inmiddels ben ik er als bijna 2 jaar mee bezig en valt dus onder een uit de hand gelopen app :9 AVCHDCoder is waar ik zeer trots op ben. Wat the hell is AVCHDCoder?: Een videoconverter die verschillende formaten om kan zetten naar AVCHD of Blu-ray. Even een screenie:

[afbeelding]

Het aantal mogelijkheden die er in zitten zijn niet meer op 1 hand te tellen. Vele functionaliteit waar je in eerste instantie niet aan denkt zit er zo ongeveer wel in. Er mist nog maar 1 item: Custom menu's. Custom intro's heb ik al toegevoegd. Mijn nieuwste versie die ik vandaag heb gereleased heeft zelfs de mogelijkheid om filminformatie op te zoeken op internet. Vervolgens kun je ook nog eens achtergronden en covers gebruiken voor de intro video.

Sinds ik er mee ben begonnen is er zeer veel veranderd. Halverwege ben ik ook begonnen met manuals (Gettings started en een Installation Guide). AVCHDCoder is nu ook multilanguage.

Ik kan hier wel 7 pagina's over doorlullen. Zo trots ben ik op het resultaat en ik ben ook erg blij met hoe tevreden gebruikers er mee zijn. De vorige versie is minimaal 10.000x gedownload. :*) Nouwja take a look:
tools.twanwintjes.nl je vind er een lijst met key features, screenshots, sample, changelog, etc.
Klein puntje, op je website staat: "In the future there will be more small features for people which left a donation.". Het is "who left a donation".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:21

Sebazzz

3dp

Peedy schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 15:32:
[...]

Klein puntje, op je website staat: "In the future there will be more small features for people which left a donation.". Het is "who left a donation".
Als ik mijn Engelse lessen goed herinner is het whom.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Sebazzz schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 16:36:
[...]

Zo goed ik die van mij herinner is het gewoon who ipv whom :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Sebazzz schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 16:36:
[...]

Dan herinner je het je fout, het is 'who' in dat geval. Als je het kunt beantwoorden met 'he/she' is het 'who': Who left a donation? He/she left a donation.
En als het 'him/her' is, dan gebruik je 'whom': Whom did you give it to? To him/her.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:49
BoomSmurf schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 00:30:
Lang geleden dat ik in deze topic(serie) gepost heb... het wordt weer eens tijd! :)

Ben op het moment bezig met nzbSCAN:

[afbeelding]

Het is de bedoeling om nzbSCAN te linken aan .nzb bestanden, na een klik op je bestand doet nzbSCAN zijn ding en kan desgewenst met de download knop of newsleecher/grabit/whatever starten of de NZB in je sabnzbd/whatever watch folder dumpen.
Zag net dat binsearch nu ook aangeeft of een collectie een wachtwoord vereist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricBruggema
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:03
Ik heb visualbasic 6.0 weer eens uit de kast getrokken omdat ik niet het backup programmatje kon vinden wat ik zocht! na 2 dagen had ik een werkende applicatie en na 3 dagen was het klaar.

Preview:
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/05/19/1274268380-50.jpg

En hier te downloaden in VB6 code + Executable.
http://www.bruggema.nl/fok/backupprogievisualbasic.zip

Mogelijke updates zijn hier te vinden:
http://blog.ericbruggema....mpel-backup-programmatje/

Heb je comments? kom maar op; tenzij ze over overstappen naar .net oid gaan, want VB6 is gewoon nog steeds leuk om mee te spelen..

edit:
mijn eerste post hier volgens mij... lees dit topic al jaren :7

[ Voor 5% gewijzigd door EricBruggema op 23-05-2010 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:57

Compizfox

Bait for wenchmarks

EricBruggema schreef op zondag 23 mei 2010 @ 09:22:
Heb je comments? kom maar op; tenzij ze over overstappen naar .net oid gaan, want VB6 is gewoon nog steeds leuk om mee te spelen..
Lol, dat wou ik eigenlijk net zeggen :P

Maar ontopic: Leuk programma!

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:19
Ik heb visualbasic 6.0 weer eens uit de kast getrokken omdat ik niet het backup programmatje kon vinden wat ik zocht! na 2 dagen had ik een werkende applicatie en na 3 dagen was het klaar.

Preview:
[afbeelding]

En hier te downloaden in VB6 code + Executable.
http://www.bruggema.nl/fok/backupprogievisualbasic.zip

Mogelijke updates zijn hier te vinden:
http://blog.ericbruggema....mpel-backup-programmatje/

edit:
mijn eerste post hier volgens mij... lees dit topic al jaren :7
Ik vind je tekstjes een beetje raar vooral "Directorie" gebruik dan map.
Waarom zou je VB6 nog van een cdtje installeren als je gewoon gratis VB.net kan downloaden..

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:31
Nostalgie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

VB6 is niet leuk om mee te spelen, zelfs niet als grap :'(

(wist zelfs niet dat vb6 nog draaide op een hededaags OS. Is er enige prangende reden dat je niet gewoon vb.net express studio downloadt?)

[ Voor 56% gewijzigd door boe2 op 23-05-2010 19:43 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Dat doet het AFAIK ook niet op Windows 7 64-bit. Ik probeerde laatst één van de beste subtitle editors die er bestaat, EchoSUB, werkend te krijgen maar het is een no-go hoor.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:12
@twazerty:
I am packing AVCHDCoder as a MSI Windows Installer
AVCHCoder uses lots of application. They are all free and most are Command Line. You don't have to download them manually. The are present in the installation folder. This is a list of applications that are used:
* X264
* TsMuxeR
* Ssatosrt
* Mkvtoolnix
* MediaInfo
* ImgBurn
* Eac3to
* Ac3filter
* AVCHDCalculator
* Process
* Oggdec
* Faad
You need to install the following applications in order to use AVCHDCoder:
* AviSynth (Delivered with AVCHDCoder)
* ffdshow (Delivered with AVCHDCoder)
* Haali Media Splitter (Delivered with AVCHDCoder)
* dbPowerAmp (Licenced Copy necessary if you want to use the WMVHD function)
* Java
* .Net framework 2.0
Ik heb geen idee hoe je deze programmas precies gebruikt, maar een aantal zijn onder de GPL uitgebracht (ffdshow), wat inhoudt dat 'derivate works' ook onder een GPL-compatible licentie moeten worden uitgebracht. Het begrip 'derivate work' is echter nogal vaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Afgeleid is als je het als library in je applicatie gebruikt of de source zelf gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:14

Twazerty

AVCHDCoder developer

hostname schreef op zondag 23 mei 2010 @ 20:36:
@twazerty:

[...]

Ik heb geen idee hoe je deze programmas precies gebruikt, maar een aantal zijn onder de GPL uitgebracht (ffdshow), wat inhoudt dat 'derivate works' ook onder een GPL-compatible licentie moeten worden uitgebracht. Het begrip 'derivate work' is echter nogal vaag...
Ze zitten er gewoon bij. Ze worden echter niet automatisch geinstalleerd. De gebruiker dient ze zelf nog te installeren. (Vanuit AVCHDCoder word alleen de setup aangeroepen, windows doet de rest) Dat hele rechtengedoe vind ik ook lastig. Ik probeer het zo goed mogelijk te doen :)

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

ook niet in compatibiliteit modus ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricBruggema
roy-t schreef op zondag 23 mei 2010 @ 13:51:
Ik vind je tekstjes een beetje raar vooral "Directorie" gebruik dan map.
Waarom zou je VB6 nog van een cdtje installeren als je gewoon gratis VB.net kan downloaden..
Klopt, sommige teksten zijn idd nogal brak... maar goed, dan het programmatje eens in VB.net maken, en doel je dan op de 30 dagen gratis versie? of waar kan ik deze downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Gewoon zoeken op Visual Basic.NET Express ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
  • Laatst online: 18:08
Je kan gratis registeren, en dan kan je het onbeperkt gebruiken. Als je niet registreerd dan heb je inderdaad maar 30 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:57

Compizfox

Bait for wenchmarks

^^ dit.

Waarom dat registreren er dan in zit... 8)7

[ Voor 77% gewijzigd door Compizfox op 23-05-2010 21:52 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:46
Ze willen blijkbaar weten wie het gebruikt. Wat is daar mis mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

.edit: oh nvm dacht dat dit de coffee corner was :)

[ Voor 84% gewijzigd door .oisyn op 25-05-2010 10:15 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Omdat ik binnenkort (onder andere) doorheen Rusland ga reizen wil ik Russisch leren lezen. Toen ik destijds Japans wou leren lezen vond ik daarvoor vele tools die me hierbij konden helpen, maar voor Russisch heb ik nog geen killer app gevonden. Daarom heb ik zelf een silverlight app in elkaar geschroefd.

Glyphmaster helpt je met het leren van vreemde tekens. Momenteel worden 3 sets ondersteund: 2 Japanse tekensets (hiragana/katakana) en de Russisch/Cyrillische tekenset. Extra talen kunnen gemakkelijk als xml bestand toegevoegd worden.
Afbeeldingslocatie: http://www.boe2.be/pictures/glyphmaster.jpg

Link naar Glyphmaster for Silverlight

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - peter -
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 00:17
Ik heb een Android applicatie gemaakt, maar hij is wel betaald. (Al is er een gratis 7day trial.)
Wordt het als spam gezien als ik die hier neerzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Zo ver ik weet niet. Wel natuurlijk als je iets maakt voor een werkgever en je gooit het hier neer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - peter -
Sebazzz schreef op maandag 31 mei 2010 @ 23:33:
Zo ver ik weet niet. Wel natuurlijk als je iets maakt voor een werkgever en je gooit het hier neer ;)
Lol, nee, dat zou idd een beetje erg ver gaan. :)
Ik zal eens kijken of ik een mooie post kan maken.

[ Voor 9% gewijzigd door - peter - op 31-05-2010 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topper, ik heb zoiets ook al eens geschreven.
[edit] Image removed
Je zou een optie voor het automatisch uitschakelen van de computer kunnen implementeren. Dat is echt reuze handig. Ook het comprimeren van mappen is super, dat bespaart veel backup ruimte.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2011 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricBruggema
Humor; waarin heb je dit geschreven? en indien VB; wil je de code ook delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

EricBruggema schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 11:50:
Humor; waarin heb je dit geschreven? en indien VB; wil je de code ook delen?
Wat is er mis met een nieuwe taal leren? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - peter -

Afbeeldingslocatie: http://umito.nl/fretter_icon_medium.pngFretter voor Android

Een vrij uitgebreide chordfinder voor snaarinstrumenten voor Android.

Afbeeldingslocatie: http://blog.umito.nl/wp-content/uploads/2010/04/Screenshot2-200x300.pngAfbeeldingslocatie: http://blog.umito.nl/wp-content/uploads/2010/04/Screenshot21-200x300.png

Features
  • Ondersteunt gitaar, 4&5 snarige banjo, ukulele en mandoline
  • Heeft een groot aantal instrument-stemmingen in huis
  • Capo support
  • Meer dan 50 akkoordtypes
  • Toegevoegde basnoot ondersteuning (C/D)
  • Omgekeerd zoeken
  • Weergave van akkoord intervallen en de namen van de noten
  • Je kan horen hoe de diagrammen klinken
Hij staat voor €2.35 in de android market, ook is er een gratis 7-dagen trial.

Ik had de code reeds deels in C# omdat het als website eerst functioneerde. Heb met dit project aardig Java geleerd door alles te porten en vervolgens flink te optimaliseren. (Profiling ftw). (Had trouwens een enorm vooroordeel tegen java vanwege die uberlelijke applets van vroeger, maar dat is nu wel bijgesteld.)

Toch erg leuk om met zulk soort "kleine" projectjes vrij veel gebruikers te bereiken. Dat is wel de kracht van een app-store. Scheelt een hoop gedoe en je krijgt er leuke feedback van.

Mocht je Java kunnen, dan is Android zeker aan te raden!

Zijn er andere mensen die aan het Android devven zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

- peter - schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 16:27:
(Had trouwens een enorm vooroordeel tegen java vanwege die uberlelijke applets van vroeger, maar dat is nu wel bijgesteld.)
Android herbruikt alleen de taal en een klein deel van het framework, Android is geen Java SE of ME. Lelijke applets bestaan nog genoeg ;)
Ja, ik ben een toetsenbord vervanging aan het maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorgaldir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-04 22:52

Dorgaldir

Creature of the web

Nu nog niet, maar hoop er na mijn examens aan te kunnen beginnen :p

Just me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:37

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

*steekt hand op*

Probleem is dat ik de enorm schaarse vrije tijd die ik heb om wat te devven over nogal veel verschillende projectjes moet verdelen en op dit moment hebben mijn android projectjes niet echt de prio :(

Maar gelukkig ben ik nu eerst weer even klaar met het tootlje van mijn avatar dus misschien binnenkort weer.

[ Voor 12% gewijzigd door Janoz op 01-06-2010 16:51 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een tijdje geleden had ik een tooltje gepost waarmee je hotlinks kan checken.
Nu heb ik een update van dit tooltje gemaakt. En omdat het nu mijn ding is om programma's op .NET 4.0 uit te brengen vereist hij nu .NET 4.0 Client Profile.

http://microse.nl/downloads/bestanden/TestHotlink.7z

hotlinktest_02

Nieuw:
1) Plak een url via het windows klembord.
2) Kopieer de url weer naar het windows klembord, met bbcode toevoeging.

Ook heb ik een paar bugs gefixed. Niks major, maar wel handig. (En ja, het is nu een multi-threaded app)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Ik heb iets fantastisch om hotlinks te checken: Een browser :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Laatst online: 22-09 16:48

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Jazeker, ik heb zelf nu 2 apps op de Android Market:

Afbeeldingslocatie: http://s3.appbrain.com/icon?id=5483549811018141229
Buienalarm - rating 4.69 / 5 (74 ratings) [link]: houdt jouw huidige locatie bij en checkt met intervallen de neerslagverwachting van buienradar.nl voor specifiek die locatie. Als er neerslag verwacht wordt krijg je een waarschuwing op je telefoon. Sinds de laatste versie heb ik nu ook een widget voor op je homescreen. Op de site van Buienalarm zie je trouwens een grappig kaartje dat live geüpdatet wordt met plekken waar de app op dit moment gebruikt wordt.

3 screenshots:
Afbeeldingslocatie: http://android.yoki.org/buienalarm/images/buienalarm_screenshot5_tn.png Afbeeldingslocatie: http://android.yoki.org/buienalarm/images/buienalarm_screenshot1_tn.png Afbeeldingslocatie: http://android.yoki.org/buienalarm/images/buienalarm_screenshot4_tn.png

Afbeeldingslocatie: http://s1.appbrain.com/icon?id=-4039149737245943625
ReTweet - rating 4.86 / 5 (102 ratings): een hele kleine tool om een groot gemis in de officiële Twitter for Android-app op te lossen. Die app ondersteunt namelijk alleen de native retweets. Mijn app zorgt ervoor dat je ook op de oude (RT) manier kunt retweeten.

Beide apps zijn gratis trouwens.

[ Voor 8% gewijzigd door gday op 04-06-2010 09:55 ]

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
  • Laatst online: 14-09 16:39
Weer een filmprogramma. Gemaakt om IMDB informatie binnen te halen, en om watchfolders in de gaten te houden en automagisch in te lezen. Lekker snel en typisch goed geschikt om met vrienden even een filmpje uit te zoeken.

Screenies:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/1951151/MovieChecker.png
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/1951151/MovieChecker2.png

Gemaakt in VB.Net, .Net framework 3.5. Bloedsnel doordat ik data lokaal opsla in een .XML, en de filmposters ook opneem ik een cache.

Release downloaden: klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 14:14

Matis

Rubber Rocket

BvDorp schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 14:03:
Weer een filmprogramma. Gemaakt om IMDB informatie binnen te halen, en om watchfolders in de gaten te houden en automagisch in te lezen. Lekker snel en typisch goed geschikt om met vrienden even een filmpje uit te zoeken.

Screenies:
[afbeelding]
[afbeelding]

Gemaakt in VB.Net, .Net framework 3.5. Bloedsnel doordat ik data lokaal opsla in een .XML, en de filmposters ook opneem ik een cache.

Bij mij doet hij het niet :$ De applicatie is geinstalleerd en start naar behoren, wanneer ik in het tabblad Settings een map toevoeg (Z:/Video in mijn geval) en dan op scan for Movies, dan lijkt er niets te gebeuren.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyoshi
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-09 12:05
Ik heb ook wat problemen, bij een aantal films gebeurt er niets als ik hem aanklik (kan zijn dat IMDB geen resultaat heeft, natuurlijk). Ook wilde ik sorteren op een veld door op de tabnaam te klikken maar dat werkt niet. Toen ik besloot om het programma opnieuw op te starten verscheen 10+ keer de volgende melding, waarna ik het proces gekillt heb.

Afbeeldingslocatie: http://img692.imageshack.us/img692/477/41348148.png

Ook viel me op dat de UI unresponsive wordt voor een gemiddelde 2-3 sec als ik een film in de lijst aanklik. Misschien en idee om de BackgroundWorker te gebruiken?

Bij Settings valt op dat de ListBox er nèt even anders uitziet bij het selecteren van een van de drie tabs na een ander. Schoonheidsfoutje? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boeboe schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 09:34:
Het lastige is als je naar een URL surft je meestal je plaatje te zien krijgt. Mijn tool doet net alsof je van een andere site komt. En dat wordt door veel sites geblokkeerd. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2010 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
Boeboe schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 09:34:
Hotlinking is vrij lastig te controleren met je eigen browser, moet je eerst zorgen dat je plaatje ergens gepost is (zodat het plaatje op gevraagd wordt via een refer of wat dan ook). En dan F5-en omdat je het plaatje nog in je cache hebt. Dit tooltje voorkomt hotlinks in het grote grappige plaatjes topic :).

Wel vind ik het als programma een beetje onhandig, dit was veel handiger geweest als browser-addon. Of als een soort van hook. Rechter muis klik op het plaatje en dan "check hotlink" ofzoiets :).

Hoe heb je trouwens profijt van .Net4.0 met zo'n klein programmatje? Of had je 'm ook nog gewoon voor 3.5 kunnen compilen?

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Jullie denken ech te omslachtig. Mijn hoofdbrowser is Opera. Wanneer ik hotlinks wil checken druk ik simpelweg op windowstoets -r en typ dan 'iexplore http://ic.tweakimg.net/us...s/90710/MijSmall6060.gif'. Tadaa, hotlink check :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:18

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Jep
KLIK overzicht van alles dat ik nu in de market heb.
Met relax and sleep als topper (bijna op de 50k installs).

Allemaal gratis en ad free - behalve 1 - maar daarmee heb ik me inschrijfgeld terug verdiend zodat ik verder gratis kan werken (en ad free uiteraard). Zoals het hoort op een open platform :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
Kyoshi schreef op maandag 07 juni 2010 @ 02:15:
Ik heb ook wat problemen, [...]
Dank je! Het programma is inderdaad nog wat makkelijk opgezet. Heb al een aantal onderdelen geabstraheerd naar classes. Bij IMDB bijvoorbeeld: gebruik van maar 1 instantie van die class leidt ertoe dat als je zoekt naar een film die niet gevonden kan worden, het programma lang vaststaat.

Persoonlijk heb ik nog nooit met de backgroundworker gewerkt. Eens proberen!

Verder zit het programma nog vol met domme herhalingen, die allemaal veel slimmer kunnen. Waarschijnlijk wordt het daarom af en toe non-responsive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Boeboe schreef op maandag 07 juni 2010 @ 09:22:
Jullie denken ech te omslachtig. Mijn hoofdbrowser is Opera. Wanneer ik hotlinks wil checken druk ik simpelweg op windowstoets -r en typ dan 'iexplore http://ic.tweakimg.net/us...s/90710/MijSmall6060.gif'. Tadaa, hotlink check :*)
als url in je clipboard zit dan doe je met Opera:
code:
1
Ctrl+T, Ctrl+B

En je hebt een refererloze plaatje request

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
Volgens mij checken juist veel sites niet of je een plaatje referloos opvraagt maar of je het plaatje opvraagt via een refer anders dan de verwachtte site. En volgens mij is dat wat sander's programma doet :).

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roy-t schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 08:34:
Volgens mij checken juist veel sites niet of je een plaatje referloos opvraagt maar of je het plaatje opvraagt via een refer anders dan de verwachtte site. En volgens mij is dat wat sander's programma doet :).
Precies. En volgens mij zeg ik dat ook nogal regelmatig dat mijn programma precies dát doet.
Verwijderd schreef op maandag 07 juni 2010 @ 07:37:
[...]

Het lastige is als je naar een URL surft je meestal je plaatje te zien krijgt. Mijn tool doet net alsof je van een andere site komt. En dat wordt door veel sites geblokkeerd. ;)
Daarmee bedoel ik de HTTP header referer ;)

Ik had dit natuurlijk als een browserplugin kunnen maken (bv een Opera Widget) maar dan hebben mensen met andere browsers er geen profijt van ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2010 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Verwijderd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 08:51:
Ik had dit natuurlijk als een browserplugin kunnen maken (bv een Opera Widget) maar dan hebben mensen met andere browsers er geen profijt van ;)
Ik weet niet of het ook handig in PHP te implementeren valt, want hotlinks zijn nogal eens een probleem hier op het forum O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan altijd even kijken of ik iets in php kan bouwen :+ Maar... werkt dat script op GoT niet via javascript?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2010 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maak een php site die je via een search kan bereiken (opera/firefox/IE/.. zoekbalk) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zal best wel eens handig kunnen zijn. Natuurlijk hoeft de site het bestand niet te downloaden, dus qua bandbreedte zal het niet zoveel kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bommel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 09:06
Een verbeterde versie van TSAdmin (de standaard Microsoft tool voor het beheer van Terminal Servers) met de "originele" naam TSAdminEx.

Het aardige is dat de tool zowel op de lokale machine werkt als voor remote machines op het netwerk (zonder dat je daarop iets hoeft te installeren) én bijna alles werkt zonder Admin rechten. Er zit voor de acties die wel admin rechten nodig hebben een ingebouwde Elevate functie in.

Ik heb de tool gebouwd in Delphi en maak gebruik van de Jedi Apilib en Jedi Windows Security Library (beide zijn open source en ik ben er 1 van de admins van). TSAdminEx maakt veelvuldig gebruik van Threads om ervoor te zorgen dat de GUI altijd beschikbaar is en connecties en dataverkeer altijd vanuit de Threads gebeurt.

Afbeeldingslocatie: http://www.remkoweijnen.nl/blog/wp-content/uploads/2009/02/tsadminex1-small.png

Afbeeldingslocatie: http://www.remkoweijnen.nl/blog/wp-content/uploads/2009/02/tsadminexsessionview-small.png

Afbeeldingslocatie: http://www.remkoweijnen.nl/blog/wp-content/uploads/2009/02/tsadminexsendmessage-small.png

Afbeeldingslocatie: http://www.remkoweijnen.nl/blog/wp-content/uploads/2009/02/tsadminexshadow-small.png

Afbeeldingslocatie: http://www.remkoweijnen.nl/blog/wp-content/uploads/2009/02/tsadminexprocessview-small.png

Momenteel ben ik bezig alle views "parented" te maken (net zoals de process view in Process Explorer):
Afbeeldingslocatie: http://www.remkoweijnen.nl/temp/ParentedView-Small.png

De "parented" view is switchable naar "flat".

Meer info op mijn blog:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qanar
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-05-2019
Heb kans op een stage die oa. het bouwen van een Android app bevat voor mijn huidige cursus. Daarom vandaag maar met een applicatie begonnen. De bedoeling word score bijhouden voor een boogschutter (wat ik zelf ook doe). Alleen spijtig dat ik de applicatie niet kan testen op een echte telefoon :(

Dit is het resultaat van een namiddag werk.

Afbeeldingslocatie: http://qanar.be/Untitled.png

[ Voor 6% gewijzigd door qanar op 09-06-2010 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

qanar schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 22:27:
Heb kans op een stage die oa. het bouwen van een Android app bevat voor mijn huidige cursus. Daarom vandaag maar met een applicatie begonnen. De bedoeling word score bijhouden voor een boogschutter (wat ik zelf ook doe). Alleen spijtig dat ik de applicatie niet kan testen op een echte telefoon :(

Dit is het resultaat van een namiddag werk.

[afbeelding]
Ik denk ook niet dat het überhaupt te testen is op een echte telefoon want als ik het zo bekijk zijn onze vingers veel te dik om nauwkeurig een plek aan te geven op zo'n bord. In de emulator kan dat wel met de muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEiE
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-09 13:39
Je zou er eventueel nog pijltjes bij kunnen maken, om de positie te "finetunen". Die kan je perfect met je vingers bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Of zoiets doen als in de webkit-browser van Android: met een vergrootglaasje :)

Ik zou trouwens wel even antialiasing gebruiken om de ruwe lijntjes weg te werken. Ik geloof dat het ergens een optie was in de paint of canvas classes.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:59

Hoogie2004

Whohooooo

qanar schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 22:27:

knip....
Ik schiet zelf ook, en wil best wel eens wat testen op mijn Nexus One indien nodig.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Stukfruit schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 12:15:
Of zoiets doen als in de webkit-browser van Android: met een vergrootglaasje :)

Ik zou trouwens wel even antialiasing gebruiken om de ruwe lijntjes weg te werken. Ik geloof dat het ergens een optie was in de paint of canvas classes.
Kun je in Paint doen ja.

paintobj.setFlags(Paint.ANTI_ALIAS_FLAG) oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qanar
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-05-2019
Hmm... vingers had ik niet aan gedacht. Ik had een stylus in men hoofd :)

Het was ook maar een eerste probeersel met android. Ik heb ondertussen ook een boek op weg naar hier. Daarna zal het wel wat beter gaan :)

Ga iig hoogie een dm sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Screenies:
[afbeelding]
[afbeelding]

Zeer mooi script :) Ik hoop dat ik binnenkort er wat meer gebruik van kan maken, en ik moet nog _heel_ wat namen synchroniseren met de imdb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:15

Guldan

Thee-Nerd

qanar schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 22:23:
Hmm... vingers had ik niet aan gedacht. Ik had een stylus in men hoofd :)

Het was ook maar een eerste probeersel met android. Ik heb ondertussen ook een boek op weg naar hier. Daarna zal het wel wat beter gaan :)

Ga iig hoogie een dm sturen.
Je zou eventueel ook het zo kunnen maken, dat ipv aangeven waar de pijlen zitten gewoon de score laten invoeren, en adhv daarvan de positie kunnen berekenen. (verder niet gehinderd door enige kennis van boogschieten hoor ;))

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
Guldan schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 09:41:
[...]

Je zou eventueel ook het zo kunnen maken, dat ipv aangeven waar de pijlen zitten gewoon de score laten invoeren, en adhv daarvan de positie kunnen berekenen. (verder niet gehinderd door enige kennis van boogschieten hoor ;))
Het was toch een programma juist om de score uit te rekenen? :)

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Laatst online: 21-09 12:54

Lulukai

God's gift to women

*WEG*
Hoewel vast goedbedoeld, is dit niet de bedoeling hier. Allereerst houden we communicatie graag op 't forum (dus "DM me" is, hier in dit geval althans, niet de bedoeling) en daarbij is dit een vorm van werving. En dan zeker als je verder nog nooit gereageerd hebt in dit topic vind ik het een beetje een vreemde nasmaak geven. En wie heeft er anno 2010 niet zelf genoeg webspace of in 2 sec. googlen gratis webspace gevonden?

[ Voor 172% gewijzigd door RobIII op 16-06-2010 00:38 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-08 12:46
Op verzoek van een van de mede-tweakers heb ik maar even een update gemaakt voor mijn scroll tooltje in Visual Studio 2010. Kipusoep bedankt voor de tip! :)

http://visualstudiogaller...22-4aa6-9b8c-16ef86cc610d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01
ZaPPZion schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 00:26:
Op verzoek van een van de mede-tweakers heb ik maar even een update gemaakt voor mijn scroll tooltje in Visual Studio 2010. Kipusoep bedankt voor de tip! :)

http://visualstudiogaller...22-4aa6-9b8c-16ef86cc610d
Ah super, als ik morgen weer op het werk ben zal ik het gelijk installen. Wel een tamelijk gemis als je het mij vraagt.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bommel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 09:06
Gisteren nieuw tooltje online gezet: het leest alle Windows License items uit (Vista en hoger).

Afbeeldingslocatie: http://www.remkoweijnen.nl/blog/wp-content/uploads/2010/06/licensevalues-small.png

Op mijn Windows 7 zijn er maar liefts 185 license items.

Uitleg en download staan hier (incl. source)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp

Screenies:
[afbeelding]
[afbeelding]

Programma is bijgewerkt, check de bovenstaande link. Afsluiten gaat nu fatsoenlijk, het opzoeken van de IMDB data is herschreven, er is nogal wat versimpeld en het werkt nu dus wel dikke prima. Dank voor de feedback!

EDIT: zat inderdaad een vervelende bug in, maar die is er nu uit. Ook nieuwe gebruikers zouden ermee moeten kunnen werken. Maar er zitten nog wat trage dingetjes in, soms lijkt het alsof de GUI traag bijwerkt of slecht reageert. Vind het lastig om te bepalen wanneer ik hier wel en niet progressie moet laten zien. Zal wel een tijdje inhouden.

[ Voor 15% gewijzigd door BvDorp op 21-06-2010 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
BvDorp schreef op maandag 21 juni 2010 @ 21:09:
[...]

Programma is bijgewerkt, check de bovenstaande link. Afsluiten gaat nu fatsoenlijk, het opzoeken van de IMDB data is herschreven, er is nogal wat versimpeld en het werkt nu dus wel dikke prima. Dank voor de feedback!
Heb het even getest, maar hij loopt meteen vast nadat de applicatie probeer uit te voeren.

Windows 7 Pro 64-bit
Intel Quadcore Q9300
4 gigjes geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ook maar even showen :)

Afbeeldingslocatie: http://soflomo.com/img/resize/w/600/portfolio/project/6/Librio.png

Librio is een webapplicatie (vandaag online gegaan in beta). Bedoeling is om studieboeken met elkaar uit te lenen, omdat ze meestal duur zijn en maar nodig voor een korte tijd.

Je kan eenvoudig met Facebook connect je profiel aanmaken. Boeken op je "virtuele boekenplank" zetten gaat door simpel de isbn nummers in te voeren. Als je vervolgens een boek zoekt kan je via een Google Maps kaart bepalen wat de dichstbijzijnde optie is om vervolgens met diegene een afspraak te maken tot uitlenen.

De beta is om te testen met meer mensen dan slechts wij ontwikkelaars. De echte versie zorgt ook voor verkoop van boeken en dan kan je commentaar achterlaten bij boeken om anderen te wijzen op interessante passages. Meer informatie op de website: http://libr.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
mithras schreef op maandag 21 juni 2010 @ 21:18:
Librio is een webapplicatie (vandaag online gegaan in beta). Bedoeling is om studieboeken met elkaar uit te lenen, omdat ze meestal duur zijn en maar nodig voor een korte tijd.
Leuk idee! Maar waarom kan ik niet zoeken op alleen postcode of alleen titel?

Oh, en please, laat dat filmpje opnieuw (door iemand anders) inspreken.. het doet me denken aan de piratenpartij en gesproken artikelen op wikipedia ;)

[ Voor 28% gewijzigd door ValHallASW op 21-06-2010 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
ValHallASW schreef op maandag 21 juni 2010 @ 21:59:
[...]

Leuk idee! Maar waarom kan ik niet zoeken op alleen postcode of alleen titel?
Je zoekt een boek (dus titel, auteur, isbn whatever). Als je niet ingelogd bent, weten wij niet waar je woont. We kunnen de resultaten dus niet centreren rond jouw locatie. Bij ingelogde users wel.

Dat centreren is trouwens alleen van toepassing als je veel resultaten hebt. Nu nog niet, met ongeveer 100 boeken in de database sinds vandaag. Je kan ook gewoon 1234ab invullen, het heeft verder geen effect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Laatst online: 21-09 12:54

Lulukai

God's gift to women

ruyckske schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 12:53:
[mbr]*WEG*
Hoewel vast goedbedoeld, is dit niet de bedoeling hier. Allereerst houden we communicatie graag op 't forum (dus "DM me" is, hier in dit geval althans, niet de bedoeling) en daarbij is dit een vorm van werving. En dan zeker als je verder nog nooit gereageerd hebt in dit topic vind ik het een beetje een vreemde nasmaak geven. En wie heeft er anno 2010 niet zelf genoeg webspace of in 2 sec. googlen gratis webspace gevonden?[/]
Het was goed bedoeld, ik heb net mijn ruimte vergroot en dus heb ik op het moment wel nog plaats om andere te helpen. Maar geen probleem als het onder werving valt hoor.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accesteam
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 08:35
ValHallASW schreef op maandag 21 juni 2010 @ 21:59:
[...]
Oh, en please, laat dat filmpje opnieuw (door iemand anders) inspreken.. het doet me denken aan de piratenpartij en gesproken artikelen op wikipedia ;)
Exactly my thoughts :p

Site ziet er overigens goed uit! Er mag alleen wel nog wat aan de Browser Compatibiliteit van de layout worden gedaan. Zelfs in Internet Explorer of Opera wordt de site niet correct weergeven.

Voor de rest zeker een goed initiatief! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

geforce5_guy schreef op maandag 21 juni 2010 @ 21:15:
Heb het even getest, maar hij loopt meteen vast nadat de applicatie probeer uit te voeren.

Windows 7 Pro 64-bit
Intel Quadcore Q9300
4 gigjes geheugen
Ik ben er achter waardoor dat komt :) Het heeft er mee te maken dat (een van) de folders waarin bestanden staan, niet meer gevonden kan worden. Daardoor crasht het programma O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Matis op 22-06-2010 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-09 16:16

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Accesteam schreef op maandag 21 juni 2010 @ 23:02:
[...]

Jup, maar toch, het uitlenen van een duur studieboek aan een onbekende lijkt mij een vrij groot risico. Straks missen er pagina's of is het boek vies/kapot of krijg je hem nooit meer terug.... Lastig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-09 15:54
mithras schreef op maandag 21 juni 2010 @ 21:18:

Je kan eenvoudig met Facebook connect je profiel aanmaken. Boeken op je "virtuele boekenplank" zetten gaat door simpel de isbn nummers in te voeren. Als je vervolgens een boek zoekt kan je via een Google Maps kaart bepalen wat de dichstbijzijnde optie is om vervolgens met diegene een afspraak te maken tot uitlenen.

De beta is om te testen met meer mensen dan slechts wij ontwikkelaars. De echte versie zorgt ook voor verkoop van boeken en dan kan je commentaar achterlaten bij boeken om anderen te wijzen op interessante passages. Meer informatie op de website: http://libr.io
Wanneer ik een boek wens toe te voegen krijg ik na alle gegevens in te vullen een 404 melding/afbeelding op http://libr.io/book/add .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
onhandig dat je alleen kan inloggen met Facebook account. Ik wil wel graag lid worden maar heb geen facebook.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Dank voor al het commentaar, alle punten zijn al bekend of worden nu meegenomen met voor de tweede beta :)
swtimmer schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 17:33:
[...]

Jup, maar toch, het uitlenen van een duur studieboek aan een onbekende lijkt mij een vrij groot risico. Straks missen er pagina's of is het boek vies/kapot of krijg je hem nooit meer terug.... Lastig!
Het is een probleem waar we ook mee bezig zijn. Die drempel moeten we proberen te verlagen en de angst dat het misgaat wegnemen. Voorlopig zijn we vooral aan het promoten in Delft. Hierdoor blijft het wat meer lokaal en is het toch makkelijker om te lenen.

Door uiteindelijk een soort user-rating te vormen zou je het al toegankelijker kunnen maken. Maar we zijn er nog lang niet!
Aanstaande vrijdag wordt het filmpje opnieuw gemaakt. Korter (kan wel de helft denk ik) en ingesproken door een vrouw ;)
Site ziet er overigens goed uit! Er mag alleen wel nog wat aan de Browser Compatibiliteit van de layout worden gedaan. Zelfs in Internet Explorer of Opera wordt de site niet correct weergeven.

IE is geen probleem, dat ligt nu eerder bij browsershots als het goed is. IE7 heeft een klein dingetje, IE8 moet helemaal goed werken. Opera: dat is iets waar we in een later stadium naar gaan kijken. Voorlopig alleen de grotere browsers :)
Hipska schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 17:44:
[...]

Wanneer ik een boek wens toe te voegen krijg ik na alle gegevens in te vullen een 404 melding/afbeelding op http://libr.io/book/add .
Er zit een bug in het systeem |:(

De boek-informatie halen we op via de api van Google Books, maar die retourneert nogal wat rampzalige data. Met name voor isbn-nummers/barcodes. In combinatie met isbn nummers die in onze database uniek moeten zijn, zorgt dit voor een data-comflict en daarom een applictie error.

We werken met twee ontwikkelaars en onze beide boekenkasten staan perfect in de database. Maar je zal zien dat wanneer je gaat launchen anderen de bug triggeren :p We gaan asap zorgen voor een fix ;) We hebben nu een fix :)
battler schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 17:46:
onhandig dat je alleen kan inloggen met Facebook account. Ik wil wel graag lid worden maar heb geen facebook.
Tja, we willen de drempel verlagen door niet een website-account te hoeven aanmaken. Facebook connect / OpenID / Google account / Twitter: het kan allemaal maar met ons onderzoek hebben we geconcludeerd dat het grootste gedeelte van onze doelgroep (studenten) Facebook wil. Vandaar Facebook.
Wellicht dat we in een later stadium het mogelijk maken met andere systemen in te loggen cq. een "Librio-login" te faciliteren.

Sowieso: bedankt voor alle feedback! Het is een kleine moeite om een ergernis op te schrijven, bij ons doen we daarentegen juist heel erg veel met alle op- en aanmerkingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Mij lijkt het uitlenen niet echt een probleem. Als je kijkt naar universiteiten dan woont bijna iedereen in dezelfde stad.
Misschien kan je een soort blacklist maken ?
maar dan niet eentje die openbaar is, maar dat als je het facebook account van de lener intypte hij zegt of hij er wel of niet op staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik heb hier een tijdje geleden een script gepost dat een link van een tweakers.net nieuwsbericht omzette naar een PDF bestand. Ik heb het wat verder zitten aanpassen, en nu kun je een zip downloaden met de laatste x artikels. Momenteel kun je tot 4 artikels gaan, hopelijk kan ik het later wat uitbreiden, zit nu met time limit op 30 sec van PHP.
vb: http://www.randomize.be/process/pdf?act=tweakers&n=4

Edit: wat caching opgezet, hopelijk gaat het nu beter

[ Voor 6% gewijzigd door ieperlingetje op 22-06-2010 19:57 ]

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23-09 06:10
Is
PHP:
1
set_time_limit(0);
geen optie voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
mithras schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 18:08:

Tja, we willen de drempel verlagen door niet een website-account te hoeven aanmaken. Facebook connect / OpenID / Google account / Twitter: het kan allemaal maar met ons onderzoek hebben we geconcludeerd dat het grootste gedeelte van onze doelgroep (studenten) Facebook wil. Vandaar Facebook.
Wellicht dat we in een later stadium het mogelijk maken met andere systemen in te loggen cq. een "Librio-login" te faciliteren.
Je kunt toch vrij makkelijk ook andere opties aanbieden behalve Facebook? Hyves ondersteunt OpenID waardoor je met eenmalige toestemming iemand zijn gegevens kunt opslaan en velen hebben wel een Hyves account. Heb je al 2 grote netwerken te pakken meteen :)

Verder: gaaf idee en ziet er op t eerste gezicht netjes uit :)

edit: je pakt er dus direct iedere OpenID provider meer, handig! Zeker met Attribute Exchange kun je een hoop info doorkrijgen met een single klik van je gebruiker.

[ Voor 8% gewijzigd door Cartman! op 22-06-2010 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Laatst online: 22:09
Automatisch downloaden van NZB Films.
Heb al wel wat soortgelijke tooltjes voorbij zien komen, maar het zag er vaak gammel uit. Of het ontwerp was gedaan door een programmeur (zo van, "dit is lekker makkelijker te programmeren, dan klikken ze maar wat vaker").
Daarom maar eens begonnen aan mijn eigen tooltje, geschreven in Python. Ook meteen mijn eerste Python app en nu na een weekje kutten, dit als resultaat.

Features:
  • Automatic downloading and sending of NZBs to SABnzbd
  • Easy adding movies via IMDB UserScript
  • Movie sorting & renaming
  • Trailer downloading
Afbeeldingslocatie: http://github.com/RuudBurger/CouchPotato/raw/master/media/images/screenshot.png

[ Voor 38% gewijzigd door RuudBurger op 30-07-2010 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://libr.io/thumbnail.pngEen kleine update. We hebben een tweede beta uigebracht van librio. Ik wil niet al te veel spammen, maar mede dankzij alle input zijn een hoop probleempjes gladgestreken!
  • Een postcode of plaatsnaam invoeren met spaties of andere niet alfanumerieke karakters kan gewoon
  • ISBN nummers met streepjes of spaties invoeren kan ook
  • Boeken worden nu beter gevonden, soms voegde je een boek toe terwijl deze al in de database stond
  • Een nieuwe homepage met grotere video en statistieken van aantal boeken + aantal gebruikers
  • Je kan meerdere boeken in één kaart weergeven (bijvoorbeeld alle drukken van een bepaald boek)
Nu moeten we alleen nog werken aan de statistieken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

CBoard: Customizable Keyboard Application
Ik en mijn projectgroep zijn op het moment bezig met een invoermethode voor Android, een virtueel keyboard dus. De unieke feature van dit keyboard is dat het volledig naar je wensen is aan te passen.

Wil je de Q onder de W hebben omdat je hem toch zelden gebruikt? Geen probleem! Wil je de E breder hebben omdat het een vaakgebruikte toets is? Geen probleem! Wil je alle nummers onder één toets hebben? Geen probleem. Wil je de enter en backspace onder één knop hebben, ook geen probleem :) Wil je een complete tekst kwijt onder een knopje zoals bijvoorbeeld 'Met vriendelijke groet, <naam>' onder het knopje 'sig': geen probleem. Je kan heel je toetsenbord tot in de puntjes samenstellen, the sky is the limit!

Screenshots
Hoofdmenu CBoard
Hoofdmenu, bovenaan de optie om een voorgeïnstalleerd standaard toetsenbord te laden

CBoard rijeditor
Een rij bewerken - contextmenu voor een toets

CBoard editor
Toetsenbord bewerken

Toetsenbord zelf - met de '0' opengeklapt
Toetsenbord zelf - met de '0' opgeklapt

In ieder scherm is contextuele hulp beschikbaar, dus als je de editor opent wordt je niet in het diepe gelaten. De toetsenborden worden op je externe storage, zoals een SD kaart opgeslagen en je kan ze op deze manier ook delen met andere mensen.

We willen nog een desktop client maken om toetsenborden in elkaar te zetten, wat zeker handig is als je liever vanaf scratch begint met het maken van een toetsenbord. Daarnaast zijn we nog wat bugs eruit aan het halen, het nog net wat gebruiksvriendelijker aan het maken en ook nog wat mooier en beter het eruit laten zien.

Qua userinterface taal en woordenboeken zijn zowel Engels als Nederlands ondersteunt. Omdat mijn Android telefoon op Nederlands staat ingesteld, zie je hieronder Nederlandse screenshots. Ik heb er vanaf het begin van het project op getimmerd dat we ons zo veel mogelijk aan de Android guidelines houden zodat alles netjes in het OS integreert.

Verwachte releasedatum is één tot vier weken voor de eerste versie. We gooien hem dan ook gelijk op de Android market.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:49
BvDorp schreef op maandag 21 juni 2010 @ 21:09:
[...]

EDIT: zat inderdaad een vervelende bug in, maar die is er nu uit. Ook nieuwe gebruikers zouden ermee moeten kunnen werken. Maar er zitten nog wat trage dingetjes in, soms lijkt het alsof de GUI traag bijwerkt of slecht reageert. Vind het lastig om te bepalen wanneer ik hier wel en niet progressie moet laten zien. Zal wel een tijdje inhouden.
Ik heb nog wel wat opmerkingen:
  • Ik heb een filter toegevoegd ("BDRip"), maar deze wordt niet meegenemomen
  • Ik kan het geen filters verwijderen
  • Ik zou graag een optie zien om alle films in te laden van imdb
  • Waarom kan ik het hoofdform niet resizen?
  • Na een restart krijg ik geen data van imdb meer binnen
  • De movie scroll werkt niet goed, ik heb er tot nu toe maximaal drie films in gezien terwijl ik van tientallen al imdb data heb opgehaald
  • Movie posters van films worden niet getoond na opnieuw opstarten
Als ik iets kan doen om je aan meer info te helpen, laat maar weten. Ik vind het een interresante en handige app namelijk en zou 'm graag goed kunnen gebruiken

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onhandigesjaak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-09-2020
Om het topic weer een beetje leven in te blazen, start ik met mijn laatste tooltje: LiliVPN.

LiliVPN is een cross-platform GUI tool voor OpenVPN clients. Als expat in China is het nog wel eens moeilijk om een 'vrij' internet te gebruiken. Heel veel is daar geblokkeerd en dus gebruikte ik OpenVPN om verbinding te leggen naar buitenlandse servers, om vandaar weer 'vrij' te kunnen internetten.

OpenVPN is echter een command-line tool en dus niet echt handig in dagelijks gebruik. Aangezien ik PC-BSD als OS gebruik en daar geen handige OpenVPN client voor beschikbaar was ben ik zelf aan het klussen gegaan, en het resultaat: LiliVPN voor BSD, Windows en Linux platformen.

linkje naar de project website: http://www.lilivpn.com/

shotje van LiliVPN met Twitter unblock: Afbeeldingslocatie: http://www.lilivpn.com/wp-content/uploads/2010/05/lilivpn_02-300x187.png

[ Voor 12% gewijzigd door onhandigesjaak op 04-07-2010 19:40 . Reden: screenshot toegevoegd ]

Het is bij deze weer een fijne dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eliaz
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22-09 15:58
Een super kleine applicatie die gebruikt kan worden om de kleur van een bepaalde pixel te bepalen (HEX & RGB).

[ Voor 38% gewijzigd door Eliaz op 06-09-2013 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappig hoe simpel het eigenlijk maar is :p

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
        if (e.KeyCode == Keys.Return)
        {
            Color red = Color.Red;
            Bitmap image = new Bitmap(Screen.PrimaryScreen.Bounds.Width, Screen.PrimaryScreen.Bounds.Height, PixelFormat.Format32bppArgb);
            Graphics.FromImage(image).CopyFromScreen(Screen.PrimaryScreen.Bounds.X, Screen.PrimaryScreen.Bounds.Y, 0, 0, Screen.PrimaryScreen.Bounds.Size, CopyPixelOperation.SourceCopy);
            red = image.GetPixel(Control.MousePosition.X, Control.MousePosition.Y);
            this.picPixel.BackColor = red;
            this.txtRGB.Text = red.R.ToString() + ", " + red.G.ToString() + ", " + red.B.ToString();
            this.txtHEX.Text = ColorTranslator.ToHtml(red);
        }

Maak eerst een screenshot en lees daar de pixel info uit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eliaz
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22-09 15:58
Verwijderd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 09:23:
Grappig hoe simpel het eigenlijk maar is :p

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
        if (e.KeyCode == Keys.Return)
        {
            Color red = Color.Red;
            Bitmap image = new Bitmap(Screen.PrimaryScreen.Bounds.Width, Screen.PrimaryScreen.Bounds.Height, PixelFormat.Format32bppArgb);
            Graphics.FromImage(image).CopyFromScreen(Screen.PrimaryScreen.Bounds.X, Screen.PrimaryScreen.Bounds.Y, 0, 0, Screen.PrimaryScreen.Bounds.Size, CopyPixelOperation.SourceCopy);
            red = image.GetPixel(Control.MousePosition.X, Control.MousePosition.Y);
            this.picPixel.BackColor = red;
            this.txtRGB.Text = red.R.ToString() + ", " + red.G.ToString() + ", " + red.B.ToString();
            this.txtHEX.Text = ColorTranslator.ToHtml(red);
        }

Maak eerst een screenshot en lees daar de pixel info uit :+
In principe niet erg dat je even de source code inkijkt, maar dan ben ik toch wel benieuwd hoe je dat zo snel hebt gedaan? Laatste keer dat ik zoiets probeerde was het nogal, eh, obfuscated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Laatst online: 22-09 12:09

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Eliaz schreef op maandag 05 juli 2010 @ 10:00:
[...]
In principe niet erg dat je even de source code inkijkt, maar dan ben ik toch wel benieuwd hoe je dat zo snel hebt gedaan? Laatste keer dat ik zoiets probeerde was het nogal, eh, obfuscated.
Nope, ik kan ook gewoon met de Leutz Roeders .Net Reflector je code bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:49
C#:
1
2

Gaat dat wel goed op multi monitor setups?

Roomba E5 te koop

Pagina: 1 ... 13 ... 54 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld om zelfgemaakte tools te showen en te bespreken. Net als in de rest van Programming is het hier dus ook niet toegestaan om 'even te vragen of iemand iets kan maken'. Dit is een forum over zelf programmeren, geen McDonalds afhaalbalie voor lappen code of software.