Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sig69 schreef op maandag 05 juli 2010 @ 10:32:
C#:
1
2
Bitmap image = new Bitmap(Screen.PrimaryScreen.Bounds.Width, Screen.PrimaryScreen.Bounds.Height, PixelFormat.Format32bppArgb);
Graphics.FromImage(image).CopyFromScreen(Screen.PrimaryScreen.Bounds.X, Screen.PrimaryScreen.Bounds.Y, 0, 0, Screen.PrimaryScreen.Bounds.Size, CopyPixelOperation.SourceCopy);

Gaat dat wel goed op multi monitor setups?
Nope, je moet wel eerst ff kijken op welk scherm de muispointer is.

Dit werkt:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
public Color GetColorFromPoint(Point point)
{
    var scr = Screen.PrimaryScreen;

if (Screen.AllScreens.Length > 1)
    {
        foreach (var s in Screen.AllScreens)
        {
            if (point.X > s.Bounds.X && point.X < s.Bounds.X + s.Bounds.Width &&
                point.Y > s.Bounds.Y && point.Y < s.Bounds.Y + s.Bounds.Height)
            {
                scr = s;
            }
        }
    }

var image = new Bitmap(scr.Bounds.Width, scr.Bounds.Height, PixelFormat.Format32bppArgb);
    Graphics.FromImage(image).CopyFromScreen(scr.Bounds.X, scr.Bounds.Y, 0, 0, scr.Bounds.Size, CopyPixelOperation.SourceCopy);
    return image.GetPixel(point.X - scr.Bounds.X, point.Y - scr.Bounds.Y);
}

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2010 11:36 . Reden: code omgezet in een procedure. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Verwijderd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 10:46:
[...]

Nope, je moet wel eerst ff kijken op welk scherm de muispointer is.

Dit werkt:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Point mouseLoc = Cursor.Position;
Screen scr = null;

foreach (var s in Screen.AllScreens)
{
    if (mouseLoc.X > s.Bounds.X && mouseLoc.X < s.Bounds.X + s.Bounds.Width &&
        mouseLoc.Y > s.Bounds.Y && mouseLoc.Y < s.Bounds.Y + s.Bounds.Height)
    {
        scr = s;
    }
}

if (scr == null) return;
var image = new Bitmap(scr.Bounds.Width, scr.Bounds.Height, PixelFormat.Format32bppArgb);
Graphics.FromImage(image).CopyFromScreen(scr.Bounds.X, scr.Bounds.Y, 0, 0, scr.Bounds.Size, CopyPixelOperation.SourceCopy);
var color = image.GetPixel(mouseLoc.X - scr.Bounds.X, mouseLoc.Y - scr.Bounds.Y);
Anders doe je even moeilijk :P
1. Om te kijken of een Point in een Rectangle ligt kun je gewoon de Rectangle.Contains method gebruiken.
2. Maar zelfs dat heb je niet nodig want de Screen class heeft een FromPoint method, wat dus het scherm geeft waarin een bepaald punt (= muislocatie) zit.

In principe hoeft dus alleen "Screen.PrimaryScreen" te worden vervangen door "Screen.FromPoint(MouseLocation)".

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach of je doet het zelf of je laat .NET het uitzoeken, effectief gebeurt er hetzelfde ;) Ook mag je niet vergeten om de X en Y locatie van het scherm van de X en Y locatie van de muispointer af te trekken!
C#:
1
2
3
4
5
6
7
{
    var scr = Screen.FromPoint(point);
}

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2010 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Verwijderd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 11:38:
Ach of je doet het zelf of je laat .NET het uitzoeken, effectief gebeurt er hetzelfde ;) Ook mag je niet vergeten om de X en Y locatie van het scherm van de X en Y locatie van de muispointer af te trekken!
C#:
1
2
3
4
5
6
7
{
    var scr = Screen.FromPoint(point);
}
Ja, maar het is toch makkelijker om het .NET te laten uitzoeken, dan weet je in ieder geval zeker dat er niet een < ipv een > staat of iets dergelijks ;) Zo'n foutjes maak je heel snel. Met 3 seconden testen is dit wel op te vangen maar dan nog vertrouw ik de ingebouwde functies meer dan mezelf :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkelijk, als je die fouten nog maakt moet je ff wat oefenen ;)

Maar verder heb je wel gelijk. Ingebouwde functies zijn over het algemeen beter. Maar je leert er weinig van.

Lol.. zie ik net dat het in mn voorbeeld eigenlijk steeds <= en >= moest zijn 8)7

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2010 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Verwijderd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 11:45:
Werkelijk, als je die fouten nog maakt moet je ff wat oefenen ;)
Ach, een simpele type-fout heb je zo gemaakt. Het verschil tussen een < en > valt echter veel minder snel op dan het verschil tussen 'FromPoint' en 'FromPint', vooral omdat dat laatste dan niet eens zal compileren.
Verwijderd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 11:45:
Lol.. zie ik net dat het in mn voorbeeld eigenlijk steeds <= en >= moest zijn 8)7
Haha. Point proven :).
Karma's a bitch ;)

[ Voor 23% gewijzigd door NickThissen op 05-07-2010 11:51 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar ja, hier leer ik wel weer van O-) ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2010 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:58
Verwijderd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 11:55:
Maar ja, hier leer ik wel weer van O-) ;)
Nu nog even die var's afleren die je gebruikt waar het niet nodig is :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:19
Eigenlijk zouden ze var alleen moeten toestaan in LinQ expressies en verder de compiler er op moeten laten hikken.

* roy-t vind dat zooo lelijk.

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:21

Sebazzz

3dp

Ligt eraan. Als je Container<ComplexType<TypeA,TypeB>> hebt kan het behoorlijk handig zijn.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik ben zelf ook niet zo tegen var, tenzij het gewoon niet duidelijk is wat voor type je variabele moet zijn. Een uitdrukking als
code:
1
var items = new List<string>();

bijvoorbeeld vind ik zelf veel prettiger lezen dan
code:
1
List<string> items = new List<string>();

Het is toch al duidelijk dat 'items' een List<string> gaat zijn omdat dat er vlak achter staat, daar heb ik dan wel genoeg aan.

Ik kom echter ook wel eens code tegen waarin ik moet gaan uitzoeken welk type een functie terug geeft voordat ik weet wat voor type de variabele gaat zijn:
code:
1
var x = classInstance.Something(3)

Meestal zal 'Something' dan wel een naam hebben die wel ongeveer beschrijft wat er gebeurt, maar vaak is dat ook al niet zo, en dan houd het al helemaal op...

Ideaal zou zijn als de compiler het alleen toeliet wanneer het duidelijk is, maar hier kan de compiler natuurlijk niets mee, die kan niet voor jou kijken of jij de naam van een functie begrijpt. :+

[ Voor 4% gewijzigd door NickThissen op 05-07-2010 14:45 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cypher87
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09 16:14
Pssst... Gaat dit niet een beetje offtopic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Eindelijk weer tijd om aan eigen dingen te werken, dus weer even aan m'n Game Of Life geknutseld. Grootste aanpassingen sinds de vorige keer:
-Start in het midden van je primaire monitor op, ipv in het echte midden.
-Kleurtjes *O* Een rainbow colormap, met rood = veel buren en blauw = geen buren.
-Instelbare dimensies.

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2z73gcp.png
Download

Wat mij betreft is het klaar, maar mocht ik nog een keer zin hebben om er weer aan te werken, staan de volgende punten op de to-do lijst:
-Sneller maken
-Een 'edit' mode maken, zodat je zelf het speelveld kun definiëren.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:57

Compizfox

Bait for wenchmarks

Waarin is dat gemaakt?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Met Qt. Al heb ik nog een oude installatie op mijn PC staan (Creator 1.3.1 & FrameWork 4.6.2).

[ Voor 47% gewijzigd door Chester op 06-07-2010 20:10 ]

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

OK, C++ dus als taal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Yep, en OpenGL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
8FPS? Mijn javascript implementatie doet het bijna sneller!
Waarom is het zo langzaam? Is dat gewoon je PC?

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:18

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik vermoed dat alles elke keer weer gerenderd wordt. In dat geval is er een heel simpele optimalisatie te behalen waarbij het aantal FPS zo met een factor 50 verhoogd kan worden.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Vertel, hints/tips zijn altijd welkom :)

Atm is het aan de event loop toegevoegd, en wordt er telkens gekeken of er een stap gespeeld mag worden (aan de hand van de ingestelde 'steps per second'). Vervolgens wordt het speelveld per level gerenderd. Eerst de game zelf, vervolgens de history. Bij het renderen kijk of of er zijden gerenderd moeten worden of niet (als er twee kubussen langs elkaar staan, hoeven de zijden die elkaar aanraken niet gerenderd te worden).

Ik zat er zelf al aan te denken om het verder te optimaliseren door display lists te gaan gebruiken voor de history. Verder is er nog een mogelijkheid om alles steeds naar een buffer te renderen, en die dan updaten aan de hand van hoeveel stappen per seconde er gedaan moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

God zeg :X

Misschien moet je niet een present (glFlush() of glFinish()) doen na elke draw. Daarnaast moet je gewoon een buffer vullen en die in een enkele drawprim tekenen. Dit gaat echt nergens over, en dan heb ik een Radeon 4870 x2. Ik krijg bij mij trouwens helemaal geen history te zien :? [.edit: oh wacht ik moet eerst op play drukken. Waarom blijf je updaten als er niets verandert?]
Bij het renderen kijk of of er zijden gerenderd moeten worden of niet (als er twee kubussen langs elkaar staan, hoeven de zijden die elkaar aanraken niet gerenderd te worden).
Hier zou ik niet eens aandacht aan besteden. Wat je uiteindelijk wilt renderen kost geen drol op hedendaagse hardware, het is dus zonde om hier CPU cycles aan te spenderen.

Ik kan een software renderer implementatie maken die nog sneller is dan dit :P

[ Voor 83% gewijzigd door .oisyn op 07-07-2010 18:36 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
CyCloneNL schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 16:16:
Jouw Javascriptversie laat mijn Firefox 3.6.6 compleet over de zeik gaan en unresponsive worden. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

NMe schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 18:34:
[...]

Jouw Javascriptversie laat mijn Firefox 3.6.6 compleet over de zeik gaan en unresponsive worden. :P
Draait prima in Firefox 4. Wel trekt ie veel CPU. Kan wel een web worker thread gebruiken :p

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:31
Bij mij gaat ie goed hoor, toont trouwens na een tijd een interessant verloop, lijkt bijna een tekenfilm .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Bij mij is hij een stuk sneller hoor, zo'n 80 FPS in het begin.

[ Voor 11% gewijzigd door Compizfox op 07-07-2010 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Mijne is in 3D met een speelveld van 200x200x50 waar zo een 1 miljoen quads gerenderd worden...
.oisyn schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 18:26:
God zeg :X

Misschien moet je niet een present doen na elke draw. Daarnaast moet je gewoon een buffer vullen en die in een enkele drawprim tekenen. Dit gaat echt nergens over, en dan heb ik een Radeon 4870 x2. Ik krijg bij mij trouwens helemaal geen history te zien :? [.edit: oh wacht ik moet eerst op play drukken. Waarom blijf je updaten als er niets verandert?]

[...]

Hier zou ik niet eens aandacht aan besteden. Wat je uiteindelijk wilt renderen kost geen drol op hedendaagse hardware, het is dus zonde om hier CPU cycles aan te spenderen.

Ik kan een software renderer implementatie maken die nog sneller is dan dit :P
Leuk dat je commentaar geeft, maar dat kan imo ook minder elitair... Met je opmerkingen als 'God zeg :X', 'Dit gaat echt nergens over' en 'Ik kan een software renderer implementatie maken die nog sneller is dan dit'.

Leuk voor je dat je een software renderer kan maken die dat sneller doet, maar niet iedereen is een OpenGL/3D goeroe. Zoals ik al zei zijn tips/hints welkom, en kritiek dus ook, maar dat kun je ook wel op een fatsoenlijke manier zeggen imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Chester schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 18:40:
Leuk dat je commentaar geeft, maar dat kan imo ook minder elitair...
Er is niets elitairs bedoeld aan mijn reactie. Lees 'm nog eens, met de gedachte erbij dat ik een vriendelijk gezicht trek en je me goed kent.
Met je opmerkingen als 'God zeg :X'
Die was omdat ik schok van de framerate :). Bij mij draait ie trouwens ver onder de 1 FPS (maar dat kan ie niet meten dus zegt ie gewoon 1), je ziet gewoon alles opgebouwd worden - waaruit ik de conclusie trek dat je na elke box een glFlush() of glFinish() doet, want de opbouw hoor je sowieso niet te kunnen zien. Het is niet gewoon ietwat inefficient, er zit iets goed mis. En blijkbaar heeft mijn werk-PC daar wat meer last van dan de rest.
'Dit gaat echt nergens over' en 'Ik kan een software renderer implementatie maken die nog sneller is dan dit'.
Dit is om aan te geven dat het hééél wat sneller kan. Die laatste was bovendien een grapje, staat nota bene een smiley bij. Misschien moet je je niet zo afgezeken voelen, want dat deed ik helemaal niet :)

[ Voor 32% gewijzigd door .oisyn op 07-07-2010 18:52 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Ah, k, mijn excuses dan. Had de toon van je bericht verkeerd opgevat door de ' :X ' smilie en doordat mensen online nu eenmaal vaker afzeiken dan fatsoenlijk kritiek geven :P

Dat je alles opgebouwd ziet worden is raar... Bij mij draait het met de standaard grootte zo een 35FPS op z'n traagst op een HD4850 & E8400. Op de screenshot is het 8FPS omdat het 200x200x50 is. Zelfs op mijn oude laptop met een gare FireGL haal ik meer dan 1 FPS :P De flushes regel ik niet zelf, alles wordt getekend in de paintGL() van een QGLWidget en afaik flushed Qt het geheel na paintGL(). Verder wordt elke level tussen één glBegin(GL_QUADS)/glEnd getekend.

Heb net ook even gegoogled, en kwam er achter dat ik beter glDrawArrays kan gebruiken wanneer ik veel vertices heb. Dat schijnt aardig wat sneller te zijn dan één glBegin(GL_QUADS)/glEnd te gebruiken.

[ Voor 15% gewijzigd door Chester op 07-07-2010 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 14:14

Matis

Rubber Rocket

Ik ondervind ook geen performance-issues in de ordergrootte van .oisyn. Ikzelf haal met een random veld 233 FPS als er niets gebeurd en dat loopt rond de 80-90 FPS bij 250K blokken.

Leuk om te zien dat de uitkomsten bijna altijd hetzelfde zijn, als je er maar genoeg tijd in steekt om te laten rekenen :D

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Chester schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 19:01:
Ah, k, mijn excuses dan. Had de toon van je bericht verkeerd opgevat door de ' :X ' smilie en doordat mensen online nu eenmaal vaker afzeiken dan fatsoenlijk kritiek geven :P
Ik heb mijn eigen reactie nog eens doorgelezen en je hebt gelijk dat dat wat beter kan, jij kan immers ook niet raden hoe ik iets bedoel. Dus sorry voor het misverstand, mijn fout :)
Dat je alles opgebouwd ziet worden is raar... Bij mij draait het met de standaard grootte zo een 35FPS op z'n traagst op een HD4850 & E8400. Op de screenshot is het 8FPS omdat het 200x200x50 is. Zelfs op mijn oude laptop met een gare FireGL haal ik meer dan 1 FPS :P De flushes regel ik niet zelf, alles wordt getekend in de paintGL() van een QGLWidget en afaik flushed Qt het geheel na paintGL(). Verder wordt elke level tussen één glBegin(GL_QUADS)/glEnd getekend.
Hmm, dat vind ik wel raar dan. Hier thuis draait ie trouwens 200 FPS (Radeon 5770). Vaag. Zou ik soms OpenGL drivers missen? Thuis draai ik trouwens Win7 x64, op 't werk Win XP x64. Als ik op m'n werk het tekenen van het grid aanzette dan duurde dat al langer dan 1 seconde :X
Heb net ook even gegoogled, en kwam er achter dat ik beter glDrawArrays kan gebruiken wanneer ik veel vertices heb. Dat schijnt aardig wat sneller te zijn dan één glBegin(GL_QUADS)/glEnd te gebruiken.
Klopt idd.

Je rotaties zijn trouwens een beetje raar geïmplementeerd. Hoe pak je dat nu aan?
.edit: ah, volgens mij roteer je om het punt linksonder, ipv om het midden.

[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 07-07-2010 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Jup, linksonder inderdaad, meteen even gefixed. Dat ziet er idd veel beter uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Laatst online: 22-09 15:54
Ik snap de bedoeling ervan niet?!? Ik zie in die javascript implementatie wat zwarte vierkantjes heen en weer botsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:18

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

* Janoz schopt Hipska naar wikipedia

[ Voor 11% gewijzigd door Janoz op 08-07-2010 09:40 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Laatst online: 22-09 15:54
Dankuwel, want ik kwam enkel terecht op Wikipedia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Chester schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 00:23:
Jup, linksonder inderdaad, meteen even gefixed. Dat ziet er idd veel beter uit :D
Wat je trouwens ook nog zou kunnen doen ipv kubussen renderen is alles in een volume texture zetten, en dan met point sampling (zonder mipmapping) in een keer een hele slice uit je grid renderen. Dat doe je 2x in X, Y en Z-richting (voor elk vlak van de kubus). Joe hoeft dan uiteindelijk altijd maar 2 * (width + height + depth) quads te renderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Niet online
Hipska schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 09:33:
Ik snap de bedoeling ervan niet?!? Ik zie in die javascript implementatie wat zwarte vierkantjes heen en weer botsen?
Zeg, het zijn niet zomaar zwarte blokjes... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hipska schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 09:33:
Laat John Conway het maar niet lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
In de laatste stabiele Chrome is het moeilijk een vakje te veranderen, eenmalig klikken lukt niet, dubbel klikken ook niet; blijkbaar moet je het iets langer indrukken maar als je het te lang doet veranderd het weer niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Que? http://oisyn.nl/wolfjs/ klik op "toggle editor" en klik wat raak in de map. Gaat vrij gemakkelijk hoor :). Je moet wel zorgen dat je de mousedown afvangt, niet de click (want die reageert pas op mouse up, en alleen als de mouse down ook in dat vakje was)

[ Voor 20% gewijzigd door .oisyn op 08-07-2010 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Niet online
Hmm, ik kan van een muur wel grond maken, maar van grond geen muur meer.
Voor de rest heb je wel een opmerkelijk hoge FPS, hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

CyCloneNL schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 14:48:
Hmm, ik kan van een muur wel grond maken, maar van grond geen muur meer.
Klopt, dat heb ik gewoon nooit ingebouwd ;)
Voor de rest heb je wel een opmerkelijk hoge FPS, hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Dat verandert meteen als je loopt ;). Blijkbaar detecteert je browser (iig Chrome) dat er geen changes zijn aan de DOM - die zijn het duurst. Het bepalen van wat er getekend moet worden is nog vrij rap te doen in JS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Filmcollectie beheren op basis van IMDb informatie

Ongeveer een jaar geleden heb ik voor mijzelf een filmdatabase ontwikkeld waarin ik gemakkelijk online mijn eigenlijk filmverzameling kan beheren op basis van IMDb informatie. Een film toevoegen werkt door simpelweg de IMDb url op te geven en dan wordt alle informatie automatisch van IMDb opgehaald.
Voor mij de ideale oplossing op mijn films te beheren! Nu heb ik in de loop der tijd een hoop verzoeken van mensen gekregen om de filmdatabase ook voor andere mensen toegankelijk te maken. Gewoon openbaar zodat iedereen een account kan aanmaken en zijn of haar filmverzameling beheren. Nu met de vakantie heb ik eindelijk tijd gehad om dit te realiseren! :)

Voor de geinteresseerden: http://www.tomrunia.nl/

Afbeeldingslocatie: http://www.tomrunia.nl/imgscript/img/thumb/fb82eba9.jpg

Je kan inloggen op de testaccount met de gegevens:

gebruikersnaam: test
wachtwoord: test

Of maak je eigen account aan en beheer je films! :)

Mogelijkheden:
- Klik op een film voor meer informatie
- Films wijzigen doe je door op het nummer voor de rij te klikken
- Pas de layout geheel naar eigen wens aan via de instellingen
- Backups maken (xml bestand van alle films + filmhoezen)
- Films doorzoeken
- Na het uitvouwen van een film kan je eenvoudig in popup venster de film trailer op YouTube bekijken

Ik ben plan om de komende tijd nog een hoop verbeteringen toe te brengen. Misschien ook nog eens er een aparte domeinnaam voor registreren. Jullie helpen mij er enorm mee om alle bugs / foutjes / verbeteringen te melden door op het feedback knopje te klikken in de footer (hiervoor moet je ingelogd zijn). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-03-2023

flok

www.vanheusden.com

Ik heb een Nagios status viewer geschreven (in Java). Erg handig imho. Al best veel bedrijven draaien 't ding op een grote plasma/tft in de systeembeheerderskamer(s).
http://vanheusden.com/java/CoffeeSaint/

Afbeeldingslocatie: http://vanheusden.com/java/CoffeeSaint/logo-fade-color-small.png

Afbeeldingslocatie: http://vanheusden.com/java/CoffeeSaint/screenshot5-transparency-small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://vanheusden.com/java/CoffeeSaint/Screenshot-CoffeeSaint-small.png

Inspirerend topic dit!

www.vanheusden.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

d:)b

Nu nog een manier om mijn gegevens qua films die gegenereerd zijn door YAMJ te kunnen exporteren naar jouw applicatie, want ik heb geen zin om nog een keer alles handjesmatig in te moeten voeren }:| :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Face_-_LeSS
  • Niet online
monnick schreef op zondag 18 juli 2010 @ 17:17:
...

Ik ben plan om de komende tijd nog een hoop verbeteringen toe te brengen. Misschien ook nog eens er een aparte domeinnaam voor registreren. Jullie helpen mij er enorm mee om alle bugs / foutjes / verbeteringen te melden door op het feedback knopje te klikken in de footer (hiervoor moet je ingelogd zijn). ;)
Cool! Ook altijd al willen maken maar nooit tijd voor vrij gemaakt. Ik heb al wel een lijstje met verbeter punten:
- Scope verbreden naar ook: series, software, games, muziek, ...
- Locatie op kunnen geven waar de cd/dvd/blueray/iso zich bevind (ik heb bijvoorbeeld meerdere koffers en mappen waarin ik me helemaal suf zoek. Een indexje zou dus wel handig zijn).
- Maak een koppeling met Tmdb ipv Imdb. Dat is de gratis en open versie van Imdb en heeft ook een mooie API. De bouwer (Travis Bell) heeft er een full-time job aan en hij doet goed werk dus hoe meer support hoe beter!
- Import functie
- "Delen" van verzamelingen met andere gebruikers mogelijk maken. Zodat je vrienden kunnen zien welke films je hebt (is al mogelijk zie ik door simpelweg de uid GET parameter te wijzigen in die van een ander account ;) ).
- Een soort "marktplaats" maken. Met 1 druk op de knop je film tekoop/ruil zetten.
- Kunnen toevoegen van een film door te zoeken op naam i.p.v. alleen op imdb url.

Verder nog wat bugjes:
- Bij een te kort wachtwoord bij het registeren komt de melding: "Alle velden dienen ingevuld te worden."
- Als er "January 2008" in het veld "Release Date" staat op Imdb dan wordt die waarde wel ingelezen maar bij het toevoegen aan de lijst komt er een foutmelding (ongeldige datum).
- Datum formaat staat op Engels
- Als er een quote in de Titel staat dan verdwijnt de titel (htmlentities??)
- Html scraping gaat niet helemaal lekker bij de serie "Breaking Bad" (http://www.imdb.com/title/tt0903747/).

Dat was het wel voor nu :P

[edit]
Feedback knopje niet gezien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Music Manager 0.7
Ik heb dit gemaakt omdat ik de mogelijkheden van de bestaande muziekprogramma's niet voldoende vond. Het was in eerste instantie bedoeld om vooral te dienen om mijn muziek collectie overal te kunnen luisteren d.m.v. streaming.

Het is nu uitgegroeid tot een meer dan volledig muziek beheer programma waarbij het niet alleen mp3 maar ook flv en mp4 ondersteunt. Zo kan je heel eenvoudig je albums en speellijsten beheren maar ook zelf cd's samenstellen. Als laatst is er een uitgebreide zoekfunctie waarmee je net zoals bij google op diverse dingen kan zoeken (artiest, naam, album, etc..)

Het is geschreven in PHP en JavaScript waarbij ik alle client-server interactie afhandel via AJAX. Het PHP gedeelte gebruikt een eigen gemaakt framework welke beschikbaar is via mijn site. Dit alles draait op een Apache server met MySQL als database. Al mijn code is vrijgegeven onder GPL 3.

Ondertussen ben ik bij versie 0.7 beland en durf het aan om hier een linkje te plaatsen. Via http://depth-studios.com/project/view/Music%20Manager kan je de laatste versie downloaden en de documentatie bekijken. Op http://demo.depth-studios.com/music/ is een online demo te bekijken.

Afbeeldingslocatie: http://www.depth-studios.com/attachement/view/id:41/player.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 11:39

pim

BvDorp schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 14:03:
Weer een filmprogramma. Gemaakt om IMDB informatie binnen te halen, en om watchfolders in de gaten te houden en automagisch in te lezen. Lekker snel en typisch goed geschikt om met vrienden even een filmpje uit te zoeken.
Mooi programma.. Maar.. Eerste downloade ik altijd films aan de hand van imdb ratings.. Nu gebruik ik eerst recommendation software om te kijken welke films voor mij interessant zijn(criticker.com).. Film eigenschappen lees ik dus vooraf i.p.v. naderhand :) Ik zeg het ff, mijn film-kijk-leven is niet meer hetzelfde :P ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Face_-_LeSS schreef op maandag 19 juli 2010 @ 16:41:
[...]

Cool! Ook altijd al willen maken maar nooit tijd voor vrij gemaakt. Ik heb al wel een lijstje met verbeter punten:
- Scope verbreden naar ook: series, software, games, muziek, ...
- Locatie op kunnen geven waar de cd/dvd/blueray/iso zich bevind (ik heb bijvoorbeeld meerdere koffers en mappen waarin ik me helemaal suf zoek. Een indexje zou dus wel handig zijn).
- Maak een koppeling met Tmdb ipv Imdb. Dat is de gratis en open versie van Imdb en heeft ook een mooie API. De bouwer (Travis Bell) heeft er een full-time job aan en hij doet goed werk dus hoe meer support hoe beter!
- Import functie
- "Delen" van verzamelingen met andere gebruikers mogelijk maken. Zodat je vrienden kunnen zien welke films je hebt (is al mogelijk zie ik door simpelweg de uid GET parameter te wijzigen in die van een ander account ;) ).
- Een soort "marktplaats" maken. Met 1 druk op de knop je film tekoop/ruil zetten.
- Kunnen toevoegen van een film door te zoeken op naam i.p.v. alleen op imdb url.

Verder nog wat bugjes:
- Bij een te kort wachtwoord bij het registeren komt de melding: "Alle velden dienen ingevuld te worden."
- Als er "January 2008" in het veld "Release Date" staat op Imdb dan wordt die waarde wel ingelezen maar bij het toevoegen aan de lijst komt er een foutmelding (ongeldige datum).
- Datum formaat staat op Engels
- Als er een quote in de Titel staat dan verdwijnt de titel (htmlentities??)
- Html scraping gaat niet helemaal lekker bij de serie "Breaking Bad" (http://www.imdb.com/title/tt0903747/).

Dat was het wel voor nu :P

[edit]
Feedback knopje niet gezien :+
Wow, wat een super feedback! Hier kan ik echt wat mee :) De bugs die je aangeeft zal ik zo spoedig mogelijk fixen. De punten die je daarboven noemt vergen wat meer tijd in uitvoering. Weet ook niet of ik alles uit dat rijtje ga maken, maar er zitten erg goede ideeën tussen.

Dus heel erg bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Laatst online: 13-07 01:14
Ik zou die site van je eens even nakijken, de images worden behoorlijk uitgerekt ;).

De download werkt ook niet helemaal lekker, het archief is stuq. Dit is wat Winrar erover zegt:

C:\Documents and Settings\rubberband met mayonaise\Bureaublad\musicmanager-0.7.zip: Archief heeft onbekend formaat of is beschadigd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

YopY schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 16:56:
C:\Documents and Settings\rubberband met mayonaise\Bureaublad\musicmanager-0.7.zip: Archief heeft onbekend formaat of is beschadigd
:D :'( :D

Ik kan btw beamen dat het zipje stuk is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm vaagjes, ik heb het ingepakt met de windows 7 ingebouwde zip. Heb het nu via linux opnieuw gedaan, als het goed is het zipje nu wel goed.

Welk plaatje wordt uitgerekt en met welke browser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hell4you
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:09
Ook zo ziek van die "photo sharing" in msn? Nou ik wel, dus ff gegoogled of dat niet uit te schakelen was. Hier vond ik dat het was mogelijk om één byte om te gooien in de executable. Bij nieuwere versies verandert de locatie van die byte steeds, dus bij mij was die patch inmiddels verouderd. Maar ik laat me niet zomaar uit het veld slaan! Dus de "absoluut-geen"- assembly held trekt de cape aan en start IDA Pro. Na een tijdje zoeken bij de functie IsValidImageFile, welke blijkbaar controleert of de file een met photosharing te versturen file is, vond ik dezelfde byte als in de t artikel hierboven stond. Even veranderen et voilà. :)

Om iedereen blij te maken, hier een C# applicatie met een vleugje droge humor ;)

De source code zit erbij (voor als je zelf de locatie aan wilt passen) en de executable staat in de "bin" folder!

Overigens schakelt dit niet photosharing uit bij degene waar je mee chat. Dát zou mooi zijn natuurlijk, maar werkelijk geen idee hoe dat voor mekaar te krijgen :/

Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/m9ratc.png

+ Voorbeeld in msn

Ik geloof dat apatch dit ook kan, maar ok, dat is natuurlijk lang niet zo leuk + ik hoef die andere opties toch allemaal niet ;)

P.S.
Ik kan niet garanderen dat msn hierna geen fouten vertoont, zelf heb ik geen problemen! Het programma maakt een backup in de map van msn met de extensie .old

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Laatst online: 13-07 01:14
Verwijderd schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 19:32:
Hmm vaagjes, ik heb het ingepakt met de windows 7 ingebouwde zip. Heb het nu via linux opnieuw gedaan, als het goed is het zipje nu wel goed.

Welk plaatje wordt uitgerekt en met welke browser?
http://img14.imageshack.us/img14/6735/mayou.png

(excuus voor bracque host)

Mogelijk komt het omdat je de groote als 80% bij 80% ingesteld hebt, weet niet wat voor effect dat behoort te hebben. Chrome, overigens. In Firefox werkt het wel, maar is het plaatje wat apart (lees: onduidelijk / leesbaar) geschaald.

[ Voor 5% gewijzigd door YopY op 21-07-2010 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

hell4you schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 00:36:
Ook zo ziek van die "photo sharing" in msn? Nou ik wel, dus ff gegoogled of dat niet uit te schakelen was.
Apatch heeft het inderdaad ook, maar nadeel is dat als je contact wel photo sharing gebruikt je alsnog dat ding krijgt en geen bestandsoverdracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YopY schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 09:08:
[...]

http://img14.imageshack.us/img14/6735/mayou.png

(excuus voor bracque host)

Mogelijk komt het omdat je de groote als 80% bij 80% ingesteld hebt, weet niet wat voor effect dat behoort te hebben. Chrome, overigens. In Firefox werkt het wel, maar is het plaatje wat apart (lees: onduidelijk / leesbaar) geschaald.
Ik zie het nu zelf ook maar alleen met chrome. Heb nu de height weggehaald dus hij past nu de height automatisch aan de breedte aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielG
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 15:36

DanielG

i = 0x5f3759df - (i>>1); ☠₧ℳ🀪❣

hell4you schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 00:36:
Overigens schakelt dit niet photosharing uit bij degene waar je mee chat. Dát zou mooi zijn natuurlijk, maar werkelijk geen idee hoe dat voor mekaar te krijgen :/
Geweldige patch, ik erger mezelf hier ook mateloos aan bij msn paste/slepen.

Voor als degene waar je mee chat het niet heeft is het enige wat je nog zelf uit kan zetten, het automatisch accepteren van een 'photos sharing'-sessie. Dat staat gewoon in de opties (Opties -> Berichten -> Foto-uitnodigingen automatisch accepteren), hierdoor zie je wel een uitnodiging, maar je scherm wordt niet meteen uitgerekt me allemaal automatisch downloadende fotos.

http://xyproblem.info/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Wat is er zo vervelend aan dat photo sharing? Ik vind het wel handig moet ik zeggen. 9 van de 10 keer dat ik iemand een foto stuur is dat alleen om die foto even te laten zien. Dan is het toch handig dat het gewoon in beeld komt in plaats van dat hij de foto moet downloaden en dan zelf moet gaan opzoeken en openen.. Als hij de foto alsnog wil opslaan kan dat toch ook gewoon? Daar zit gewoon een knopje voor.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hell4you
DanielG schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 12:25:
Voor als degene waar je mee chat het niet heeft is het enige wat je nog zelf uit kan zetten, het automatisch accepteren van een 'photos sharing'-sessie.
Precies! Die instelling heb ik ook gedaan, maar helaas moet je dan toch alsnog accepteren om de foto te kunnen zien.
NickThissen schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 12:35:
Wat is er zo vervelend aan dat photo sharing? Ik vind het wel handig moet ik zeggen. 9 van de 10 keer dat ik iemand een foto stuur is dat alleen om die foto even te laten zien. Dan is het toch handig dat het gewoon in beeld komt in plaats van dat hij de foto moet downloaden en dan zelf moet gaan opzoeken en openen.. Als hij de foto alsnog wil opslaan kan dat toch ook gewoon? Daar zit gewoon een knopje voor.
Nou, als je het als file verstuurt, neemt dit niet direct heel het scherm in beslag, na het downloaden kun je gewoon dubbelklikken op de foto om hem te openen (niet opzoeken) + de kwaliteit van de foto blijft gelijk, wat met photosharing drastisch achteruit wordt gebracht. Een bijkomend voordeel, de foto is meteen opgeslagen op een plek waar je makkelijk bij kunt (ipv een temp folder ergens), dus hoef je dit niet persé zelf te doen. ;)

Overigens, iedereen is de keus vrij uiteraard. Als je persoonlijk photosharing makkelijk vindt... Ik houd je niet tegen :) !

[ Voor 4% gewijzigd door hell4you op 21-07-2010 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Maar je kunt toch nog altijd de file gewoon versturen door gewoon het menu te gebruiken? True, je kunt dan niet copy/pasten, maar dat is bijzaak. Ze hebben nou eenmaal ervoor gekozen om photosharing te gebruiken bij copy/paste. Het had ook andersom kunnen zijn. Dat heeft verder niets met het handig of niet handig zijn van photosharing te maken. Misschien hadden ze beter een optie kunnen maken ofzo.

En gaat de kwaliteit ook achteruit als je de foto uit photosharing opslaat? Ik dacht van niet, maar ik kan het mis hebben. Ik dacht dat alleen de 'preview' (in het venster zelf dus) mindere kwaliteit was, maar dat de kwaliteit wel gewoon normaal was zodra je het plaatje deed opslaan.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hell4you
NickThissen schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 15:25:
[...] Misschien hadden ze beter een optie kunnen maken ofzo.

En gaat de kwaliteit ook achteruit als je de foto uit photosharing opslaat? Ik dacht van niet, maar ik kan het mis hebben. [...]
Helemaal met die optie eens, nu wordt iedereen min of meer gedwongen.

Ik meen idd ook dat de kwalteit na het opslaan wel voldeed, maar dat is zo veel extra werk, omdat je na het opslaan handmatig de foto op moet zoeken. Ieder t zijne zullen we maar zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
hell4you schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 15:56:
[...]

Ik meen idd ook dat de kwalteit na het opslaan wel voldeed, maar dat is zo veel extra werk, omdat je na het opslaan handmatig de foto op moet zoeken. Ieder t zijne zullen we maar zeggen ;)
Ja, dat is wel waar. Maar goed, het komt er maar net op neer wat je meer gebruikt. Daarom zou een optie inderdaad de beste keuze zijn geweest. Maar dat zal wel te veel werk geweest zijn :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

0.1.3 update: quote-to-quickreply feature waarmee je de quote van een post direct in de quickreply kunt stoppen. Handig voor als je op meerdere posts tegelijk wilt reageren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:50
Battle-Tracker
Je hebt een middagje niets te doen en dus ga je een leuk compact project doen :p

Doel van het geheel was wat spelen met Rails3, Bundler, MongoDB, HAML, SASS, HTML5, Jquery en CSS3.

Battle-tracker haalt 1x per dag je Battle.net starcraft2 profiel op en kan aan de hand van je history (opgeslagen in MongoDB) leuke grafiekjes maken met je progress en het aantal games/wins per dag.

Het doet nu nog niet zo super veel, maar het was wel een leuke oefening.

Vooral de combinatie HAML/SASS en HTML5/CSS3.
Het werkt allemaal super mooi samen!

Anyway: screenshots!

Afbeeldingslocatie: http://matsimitsu.nl/images/got/bt1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://matsimitsu.nl/images/got/bt2.jpg

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Niet online
Vet, is het publiekelijk beschikbaar? 't ziet er zeker stoer uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bld-
  • Laatst online: 08-09 11:53
monnick schreef op zondag 18 juli 2010 @ 17:17:

Ongeveer een jaar geleden heb ik voor mijzelf een filmdatabase ontwikkeld waarin ik gemakkelijk online mijn eigenlijk filmverzameling kan beheren op basis van IMDb informatie. Een film toevoegen werkt door simpelweg de IMDb url op te geven en dan wordt alle informatie automatisch van IMDb opgehaald.
Voor mij de ideale oplossing op mijn films te beheren! Nu heb ik in de loop der tijd een hoop verzoeken van mensen gekregen om de filmdatabase ook voor andere mensen toegankelijk te maken. Gewoon openbaar zodat iedereen een account kan aanmaken en zijn of haar filmverzameling beheren. Nu met de vakantie heb ik eindelijk tijd gehad om dit te realiseren! :)

Voor de geinteresseerden: http://www.tomrunia.nl/

[afbeelding]

Je kan inloggen op de testaccount met de gegevens:

gebruikersnaam: test
wachtwoord: test

Of maak je eigen account aan en beheer je films! :)

Mogelijkheden:
- Klik op een film voor meer informatie
- Films wijzigen doe je door op het nummer voor de rij te klikken
- Pas de layout geheel naar eigen wens aan via de instellingen
- Backups maken (xml bestand van alle films + filmhoezen)
- Films doorzoeken
- Na het uitvouwen van een film kan je eenvoudig in popup venster de film trailer op YouTube bekijken

Ziet er erg nice uit!

Zou je de broncode ook vrij willen geven? Of het gedeelte waar de info uit imdb wordt gehaald?
Zou graag willen weten hoe je de data van imdb haalt :)

Ik heb ongeveer hetzelfde gemaakt, alleen lukte het niet altijd goed om de info van imdb te pakken (met get_data($url))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Bld- schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 15:45:
[...]

Ziet er erg nice uit!

Zou je de broncode ook vrij willen geven? Of het gedeelte waar de info uit imdb wordt gehaald?
Zou graag willen weten hoe je de data van imdb haalt :)

Ik heb ongeveer hetzelfde gemaakt, alleen lukte het niet altijd goed om de info van imdb te pakken (met get_data($url))
Toevallig ben ik de laatste dagen weer heel druk aan het werk aan mijn script. Ik combineer nu filminformatie van IMDb en The Open Movie Database. Deze laatste heeft als voordeel dat er een API beschikbaar is waardoor je makkelijk een XML bestand met filminformatie terugkrijgt.

Nu worden er ook acteurs / rollen / muziek opgehaald bij het toevoegen van een film.

Verder wat Ajax geïmplementeerd en ik ben alle Nederlandse tekst aan het omzetten naar Engels.

Misschien dat ik in de toekomst broncode openbaar ga maken. Hoewel ik alles erg netjes en correct probeer te scripten voldoet het nog niet aan mijn hoge eisen ;) Daarvoor moet alles nog beter getest worden enzo. Ik zou overigens wel iemand kunnen gebruiken met het nodige verstand van PHP, MySQL, CSS, xHTML, Ajax en SEO. Netjes coden is wel een must ;) Er zijn nog enorm veel features die ik zou willen toevoegen, maar ik ben ook maar in mijn eentje en hele dagen scripten is toch niet helemaal mijn ding :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:50
CyCloneNL schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 11:42:
Vet, is het publiekelijk beschikbaar? 't ziet er zeker stoer uit :)
Jazeker!

http://battle-tracker.net

Heb de code en het design nog wat geupdate. Je kunt nu gewoon je battle-net profiel url erin plakken en hij gaat direct je stats tracken.

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:03

qless

...vraag maar...

PhotoStats
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Sf3BRiJa252oGvCmNSYLppyN/full.png

Dit programmatje is geschreven in Java, met JFreeChart en SQLite library. Hiermee kun je snel je Lightroom catalogus of iPhoto library scannen en daar wat leuke grafiekjes uit halen.

Ondersteund: Lightroom 2.x,3.x iPhoto '09
Windows of Mac met Java 1.6 JRE

Download links:
Windows | Mac OS

Screenshots:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Sf3BRiJa252oGvCmNSYLppyN/thumb.png Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GIgVzC0Rx8D03TxE5MBdWQ5C/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qQJ3Bh5TCo00lEPClLjs3b3i/thumb.png Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cbpT6Xodwkt1tIDHjKkrMJYx/thumb.png Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QTPuJ9K71Y8uhXPNgBCLgW1p/thumb.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Sr5rU1l5AtK3M3CELrJUJLTW/thumb.png Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tNXehrb47ATxJiL5O7ALNE0k/thumb.png Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6zIvDFsoJvHCUE8RSci71tBf/thumb.png Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WwZOEW6nHsQkbG4Qwmja3WEh/thumb.png Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kLYML3uRGo7lx05a7fABl8sK/thumb.png

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Leuk tooltje :) . Misschien kan je voor de OSX variant ook nog Aperture toevoegen, want de gemiddelde fotograaf hier zal eerder Aperture of Lightroom gebruiken dan iPhoto. Voor de rest: leuke applicatie en de stats zijn zeer herkenbaar :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:03

qless

...vraag maar...

Aloys schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 09:54:
Leuk tooltje :) . Misschien kan je voor de OSX variant ook nog Aperture toevoegen, want de gemiddelde fotograaf hier zal eerder Aperture of Lightroom gebruiken dan iPhoto. Voor de rest: leuke applicatie en de stats zijn zeer herkenbaar :P .
Had ik al naar gekeken, kan ook al in de database van Aperture, echter die slaat daar geen EXIF info op...

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Tikfoutjes: Cameras (geen apostrof), Monthly, Focal Lengths (met spatie).

[ Voor 58% gewijzigd door Bozozo op 05-08-2010 11:37 ]

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Laatst online: 22-09 22:23
Kun je ook nog een optie toevoegen om een camera en/of een lens te selecteren bij de grafieken. Bijv. de aperture tab is een beetje niets zeggend als je ook foto's geschoten met een compactje in je catalogus hebt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

monnick schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 17:36:
[...]

Toevallig ben ik de laatste dagen weer heel druk aan het werk aan mijn script. Ik combineer nu filminformatie van IMDb en The Open Movie Database. Deze laatste heeft als voordeel dat er een API beschikbaar is waardoor je makkelijk een XML bestand met filminformatie terugkrijgt.

Nu worden er ook acteurs / rollen / muziek opgehaald bij het toevoegen van een film.

Verder wat Ajax geïmplementeerd en ik ben alle Nederlandse tekst aan het omzetten naar Engels.

Misschien dat ik in de toekomst broncode openbaar ga maken. Hoewel ik alles erg netjes en correct probeer te scripten voldoet het nog niet aan mijn hoge eisen ;) Daarvoor moet alles nog beter getest worden enzo. Ik zou overigens wel iemand kunnen gebruiken met het nodige verstand van PHP, MySQL, CSS, xHTML, Ajax en SEO. Netjes coden is wel een must ;) Er zijn nog enorm veel features die ik zou willen toevoegen, maar ik ben ook maar in mijn eentje en hele dagen scripten is toch niet helemaal mijn ding :>
Misschien is het nog leuk de beschrijvingen enzo ook nog automatisch door google translate te gooien, zodat je meerdere talen ondersteund?
Voor de rest wel leuke projectjes om te doen idd. Weer eens wat anders dan dat eeuwige ge-cms :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MyContent

Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/2cepxl2.jpg

MyContent is ontstaan uit een projectje van me op school om Design Patterns toe te passen. Eerst noemde ik het Database Content Manager, maar heb daar MyContent van gemaakt, alhoewel het niet beperkt is tot MySQL. In feite toont het een ERD, maar in plaats van properties, is de data zelf getoond. Door simpelweg bepaalde records in gewenste tabellen aan te vinken, lichten gerelateerde records op, wat o.a. door het uitlezen van FK's mogelijk wordt gemaakt.

Gemaakt met c++ en Qt. Geschikt voor MySQL en MSSQL (d.m.v. ODBC).

Helaas ben ik er toendertijd niet uitgekomen om een eigen Qt-database driver succesvol te laten werken. Het leek me namelijk ideaal om mbhv een PHP scriptje HTTP te gebruiken, omdat deze poort meestal open staat op webservers.

Het idee is ontstaan doordat ik mezelf en anderen wel eens betrap op het noteren van id'tjes en die weer in andere tabellen op te zoeken e.d. Ik ben benieuwd of jullie dit concept al eens hebben teruggezien in applicaties. Mocht dat niet zo zijn dan heeft het concept mogelijk een leuke toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

M.b.t. het opschrijven van id's en opzoeken in andere tabellen: in phpMyAdmin zit, mits je van de linked tables functionaliteit gebruik maakt, ook de mogelijkheid om ipv het id de value te tonen (relational key versus relational display field)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben benieuwd of jullie dit concept al eens hebben teruggezien in applicaties. Mocht dat niet zo zijn dan heeft het concept mogelijk een leuke toekomst.
Ken het concept niet, alhoewel dit wij dit op het werk doen met een simpel php script. Deze maakt natuurlijk bepaalde assumpties maar het werkt wel prima.

Verder wel leuk om het grafisch te kunnen hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Niet online
Die interface lijkt wel verdacht veel op mysql workbench :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bld-
  • Laatst online: 08-09 11:53
Tellen autohotkey scripts/tools ook? :$
Durf het bijna niet te zeggen :X :D

[ Voor 33% gewijzigd door Bld- op 05-08-2010 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Niet online
Natuurlijk wel, als het maar een tool is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online

Movie Database

Afbeeldingslocatie: http://www.tomrunia.nl/imgscript/img/thumb/e06d061a.jpg

Vandaag weer een grote update uitgevoerd aan mijn film database. Om het één en ander in werking te zien kan je inloggen als de testgebruiker ( test : test ).

www.tomrunia.nl

Veranderingen

• Filminformatie wordt nu opgehaald van The Open Movie Database i.p.v. IMDb. Alleen het IMDb cijfer wordt van de IMDb pagina gescraped.
• Alle Nederlandse tekst naar Engels vertaald.
• Hier en daar wat Ajax geïmplementeerd
• Hoop layout wijzigingen

Todo's

• De "Persons" en "Genres" pagina's waar je van elke acteur of regisseur kan zien aan welke films hij heeft meegewerkt. Bij genres komt een uitgebreid overzicht van films binnen dit genre.
• Bugfix: de VideoBox javascript plugin werkt beetje raar in IE.
• Statistieken pagina
• Nette frontpage met wat uitleg enzo
• Wat layout wijzigingen in de header toepassen

Heel erg bedankt aan degene die de moeite hebben genomen om feedback in te sturen naar aanleiding van mijn vorige bericht! Ook nu geldt weer, het "submit feedback" knopje staat nog steeds onderaan elke pagina ;)

[ Voor 7% gewijzigd door monnick op 06-08-2010 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Ziet er heel goed uit! Ik heb voor mijn filmsite ook een uitgebreide IMDb-parser geschreven, maar zit ook te spelen met de OMDB-api, werkt fijn :) Hoe vaak scrape jij de cijfers van IMDb? Doe je dit met een zekere regelmaat voor alle films in de database?

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ter info: er is voor Python een hele leuke library beschikbaar om IMDB informatie op te halen:
http://imdbpy.sourceforge.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
IMDb uitlezen = brak. Heb het een tijdje geprobeerd, maar het werkt gewoon niet lekker. Als IMDb iets (kleins) in de HTML output verandert dan werkt je scraper niet meer. Vandaar dat ik ben overgestapt naar The Open Movie Database. Daar is gewoon een API voor aanwezig, werkt echt super!

De IMDb rating van de film wordt geüpdatet als je op een rij klikt voor meer informatie. Het is tricky om in één keer alle films up te daten, dat vinden ze bij IMDb niet echt leuk. Soms wordt je dan gewoon voor een x aantal minuten niet toelaten tot de site (scraper script althans).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Klopt, maar het veranderen van je User Agent String omzeilt dit vrij goed :) Het is echter wel irritant inderdaad wat betreft het scrapen van de site verder, vandaar dat OMDB mij ook een prima alternatief lijkt!

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
.oisyn schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 14:59:
0.1.3
• Quote-to-quickreply
• Fixed issue met recentere versies van chrome die geen null meer als JSON kunnen parsen
Die quote-to-quickreply is erg handig (de rest van de extension trouwens ook). _O_

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Niet online
.oisyn schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 14:59:
Watch en ignore context menu bij topic links in alle topic lijsten op GoT
Persoonlijk zou ik het wel fijn vinden als alle topics die ik 'watch' bovenaan in de lijst komen te staan. Is het geen idee om dat als optie toe te voegen? Voor de rest heb ik niets te klagen en is het een erg handige extensie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dat zou op zich wel makkelijk in te bouwen moeten zijn. Maar besef wel dat ze in de lijst moeten staan. Als je bijv. 10 topics in je myreact hebt, en zo'n watched topic staat origineel als 10e, dan komt ie op de eerste plek. Maar zodra hij 11e wordt zie je 'm niet meer in de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Niet online
Dan vind ik mijn geniale idee toch niet meer zo geniaal. :+ Dat had ik zelf ook wel moeten kunnen bedenken, maar gelukkig heb jij dat nu voor mij gedaan.

[ Voor 56% gewijzigd door Devilly op 08-08-2010 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het kán wel, maar dan moet er voor alle watched topics die niet in zo'n lijst staan een individueel request worden gedaan. Ik heb al eens met crisp gepraat over een feature waarbij je met 1 request info over N verschillende topics op kunt halen, maar voordat dat is ingebouwd is eigenlijk de enige manier dat via de bookmarks te doen.

Nou kun je wel aparte categoriën aanmaken in je bookmarks, maar helaas mag een topic maar in 1 categorie tegelijk zitten. Als je dus een "watch" categorie maakt waarin mijn extension al die topics pleurt dan verdwijnen ze dus uit je normale bookmarks als je ze daar ook in had staan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Niet online
Dat is dus ook niet echt een betrouwbare manier voor algemeen gebruik. Ik wilde eigenlijk voorstellen om localStorage te gebruiken, maar na even googlen bleek dat de data die via die weg wordt opgeslagen ook wordt gewist als je je browsegeschiedenis delete. Eigenlijk had ik gehoopt dat daar aparte instellingen voor zouden bestaan, maar dat lijkt niet zo te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:31
Voor een kameraad van mij bouw en onderhoud ik een kleine gaming community website.
Hij wilde graag wat kleine inkomsten verwerven en dit tracht hij te bereiken door een affiliate te worden van een webshop.

Mijn kameraad wilde graag producten uit die webshop kunnen tonen bij bijvoorbeeld nieuwsitems op zijn eigen website. Nu is dat niet zo'n ramp, maar het bronbestand is 1 grote XML-bestand waar PHP te lang over doet om 1 specifiek product uit op te halen. De webshop bied helaas geen API om slechts gegevens van 1 product uit op te vragen... :/

Ik heb daarom een importeertool geschreven met behulp van AutoIT die automatisch ons affiliate XML-bestand ophaald bij de webshop en zo met behulp van een PHP-script op onze server de producten van de webshop (die wij althans mogen verkopen) in onze database importeerd.

Een nadeel is dat je database dan altijd wat achter kan lopen met het XML-bestand, maar daar staat tegen over dat we veel sneller de producten kunnen raadplegen. :)

Als iemand de betreffende webshop en affiliate programma herkend kun je met me contact opnemen. Ik heb het programma en de scripts namelijk zo geschreven dat het goed aan te passen is voor gebruik op websites van anderen.

Bij deze nog een screenshot van het programma (even wat onderdelen gemozaiekt om te voorkomen dat het er uit ziet als reclame voor een bepaalde website):
Importeertool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Euh... Hoe groot is dat XML bestand wel niet als het importeren ervan 1 uur moet duren :?
@wackmaniac, de bestandsgrootte had ik wel gezien; bedoelde meer het aantal artikelen en/of kenmerken, waardoor het verwerken zo lang "moet" duren ;)

[ Voor 45% gewijzigd door TheRookie op 09-08-2010 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:59
Joen schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 23:20:
Voor een kameraad van mij bouw en onderhoud ik een kleine gaming community website.
Hij wilde graag wat kleine inkomsten verwerven en dit tracht hij te bereiken door een affiliate te worden van een webshop.

Mijn kameraad wilde graag producten uit die webshop kunnen tonen bij bijvoorbeeld nieuwsitems op zijn eigen website. Nu is dat niet zo'n ramp, maar het bronbestand is 1 grote XML-bestand waar PHP te lang over doet om 1 specifiek product uit op te halen. De webshop bied helaas geen API om slechts gegevens van 1 product uit op te vragen... :/

Ik heb daarom een importeertool geschreven met behulp van AutoIT die automatisch ons affiliate XML-bestand ophaald bij de webshop en zo met behulp van een PHP-script op onze server de producten van de webshop (die wij althans mogen verkopen) in onze database importeerd.

Een nadeel is dat je database dan altijd wat achter kan lopen met het XML-bestand, maar daar staat tegen over dat we veel sneller de producten kunnen raadplegen. :)

Als iemand de betreffende webshop en affiliate programma herkend kun je met me contact opnemen. Ik heb het programma en de scripts namelijk zo geschreven dat het goed aan te passen is voor gebruik op websites van anderen.

Bij deze nog een screenshot van het programma (even wat onderdelen gemozaiekt om te voorkomen dat het er uit ziet als reclame voor een bepaalde website):
[afbeelding]
Als het importeren 1 uur duurt is het dan niet een optie om toch eens met die webshop te gaan praten over een API?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Laatst online: 08:36
TheRookie schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 07:55:
Euh... Hoe groot is dat XML bestand wel niet als het importeren ervan 1 uur moet duren :?
Volgens het screenshot iets meer dan 2 MB, dat zou geen uur moeten duren. Opslaan in de database is een goed idee, maar een cron zou net zo goed werken.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 22:46
Is het niet veel makkelijker die file in een cronjob met wget binnen te trekken op de server en daarna door een php-cli scriptje te laten lopen?

Veel sneller ook gok ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:31
TheRookie schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 07:55:
@wackmaniac, de bestandsgrootte had ik wel gezien; bedoelde meer het aantal artikelen en/of kenmerken, waardoor het verwerken zo lang "moet" duren ;)
Op je oorspronkelijke vraag: plm. 2,10 MB.
Op je klaarblijkelijk bedoelde vraag: plm. 3300 producten
Webgnome schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 08:51:
[...]

Als het importeren 1 uur duurt is het dan niet een optie om toch eens met die webshop te gaan praten over een API?
Ja, moet ik misschien toch eens gaan doen. :P
Maar ik zag het wel als leuks scripting-uitdaging (lees: AutoIT is een scripttaal, geen programmeertaal).
wackmaniac schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 09:05:
[...]

Volgens het screenshot iets meer dan 2 MB, dat zou geen uur moeten duren. Opslaan in de database is een goed idee, maar een cron zou net zo goed werken.
Het screenshot laatst slechts een gedeelte zien. Na het binnenhalen van het bestand moet de inhoud er ook nog van verwerkt worden.
Noxious schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 10:25:
Is het niet veel makkelijker die file in een cronjob met wget binnen te trekken op de server en daarna door een php-cli scriptje te laten lopen?

Veel sneller ook gok ik...
Het betreft momenteel slecht een simpele server zonder shell access, hoewel we wel aan het overleggen zijn voor een eigen virtuele server met shell access.
Daarnaast heb ik nog nooit gewerkt met PHP-CLI, maar wat ik zo snel even op internet vind moet het niet vreselijk moeilijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Devilly schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 22:56:
Ik wilde eigenlijk voorstellen om localStorage te gebruiken
Doet ie ook, en in een nieuwere testversie die ik heb liggen synchroniseert ie zijn settings met de GoT notepad. Maar de localStorage gaat niet helpen bij het ophalen van updates van meerdere topics tegelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Niet online
Het idee was toch om de bookmarks te gebruiken om de links vast te leggen van de topics die sowieso opgehaald moeten worden of niet? In dat geval kun je localStorage toch ook voor deze functie gebruiken? Het zou trouwens zomaar kunnen dat dit complete onzin is, want dit valt niet echt binnen mijn kennisdomein. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellever
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-07 08:45
He GoT,

Aangezien er wel vraag naar was en ik mij verveelde heb ik een update tool geschreven voor CCleaner. Het kan automatisch op update's controleren op een bepaald tijdstip of bij startup. Bij automatisch opstarten word de tool "hidden" opgestart en laat hij je via een balloontip weten of je de laatste versie hebt en of ccleaner is geupdate. Er wordt GEEN Yahoo toolbar mee geinstalleerd! (slim versie)

De tool kan ook via de commandline aangesproken worden:

cc_update.exe "path naar ccleaner installatie folder"

het is gemaakt in vb.net en het heeft .net framework 2 nodig om te runnen. In principe compatibel vanaf windows 98. getest op xp en 7.

Download:
http://www.jellewebtools.nl/CCleaner_auto_updater.zip

http://jellewebtools.nl/screenies/cc_updater.png
http://jellewebtools.nl/screenies/cc_updater2.png
http://jellewebtools.nl/screenies/cc_updater3.png
http://jellewebtools.nl/screenies/cc_updater4.png

*p.s. ik hoop dat het in het goede forum staat O-)
Nee, maar dat heb ik met een topicmerge opgelost :Y)

[ Voor 15% gewijzigd door RobIII op 16-08-2010 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het nut van die tool als CCleaner zelf al kan checken of er updates zijn?
Pagina: 1 ... 14 ... 54 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld om zelfgemaakte tools te showen en te bespreken. Net als in de rest van Programming is het hier dus ook niet toegestaan om 'even te vragen of iemand iets kan maken'. Dit is een forum over zelf programmeren, geen McDonalds afhaalbalie voor lappen code of software.