Ik vermoed dat je niet meer hoeft te surfen naar de download location, downloaden, installeren, opnieuw opstarten etc.?Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 14:23:
Wat is het nut van die tool als CCleaner zelf al kan checken of er updates zijn?
Klopt het dat je geen beveiliging hebt op het bekijken van andersmans database? Als je bij de URL http://www.tomrunia.nl/index.php?uid=2 het uid veranderd, krijg je gewoon andere gebruikers te zien. Niet iedereen hoeft toch te weten dat gebruiker # de film Shaving Ryan's Privates met een 9,3 beoordeelt.monnick schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 16:09:Movie Database
[afbeelding]
Vandaag weer een grote update uitgevoerd aan mijn film database. Om het één en ander in werking te zien kan je inloggen als de testgebruiker ( test : test ).
www.tomrunia.nl
Veranderingen
• Filminformatie wordt nu opgehaald van The Open Movie Database i.p.v. IMDb. Alleen het IMDb cijfer wordt van de IMDb pagina gescraped.
• Alle Nederlandse tekst naar Engels vertaald.
• Hier en daar wat Ajax geïmplementeerd
• Hoop layout wijzigingen
Todo's
• De "Persons" en "Genres" pagina's waar je van elke acteur of regisseur kan zien aan welke films hij heeft meegewerkt. Bij genres komt een uitgebreid overzicht van films binnen dit genre.
• Bugfix: de VideoBox javascript plugin werkt beetje raar in IE.
• Statistieken pagina
• Nette frontpage met wat uitleg enzo
• Wat layout wijzigingen in de header toepassen
Heel erg bedankt aan degene die de moeite hebben genomen om feedback in te sturen naar aanleiding van mijn vorige bericht! Ook nu geldt weer, het "submit feedback" knopje staat nog steeds onderaan elke pagina
Verwijderd
Ah, dat had ik even gemist. Dat is inderdaad een verschil, de ingebouwde updater stuurt je naar een website waar je de installer moet downloaden, de tool van jellever doet het volledige update proces zelf. Nice.Crayne schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 14:43:
[...]
Ik vermoed dat je niet meer hoeft te surfen naar de download location, downloaden, installeren, opnieuw opstarten etc.?
Ik heb een PHP script geschreven dat de iTunes XML feed uitleest en dan het bijbehorende youtube filmpje opzoekt, daarna kan je het eventueel downloaden. Omdat er nogal wat troep tussen de resultaten staat, heb ik ook de mogelijkheid erin gestopt eerst het youtube filmpje te bekijken, waardoor je direct kan luisteren of het het juiste liedje is of niet.
Link: http://randomize.be/iTunesTop100.php
PHP script: http://www.randomize.be/storage/iTunesTop100.txt
Link: http://randomize.be/iTunesTop100.php
PHP script: http://www.randomize.be/storage/iTunesTop100.txt
[ Voor 7% gewijzigd door ieperlingetje op 16-08-2010 16:58 ]
JuistemVerwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 15:10:
[...]
Ah, dat had ik even gemist. Dat is inderdaad een verschil, de ingebouwde updater stuurt je naar een website waar je de installer moet downloaden, de tool van jellever doet het volledige update proces zelf. Nice.
-------edit-----
update v1.1: Betere scheduling support en paar bugfixes
http://jellewebtools.nl/CCleaner_auto_updater_version1_1.zip
http://jellewebtools.nl/cc_update/cc_updater5.png
http://jellewebtools.nl/cc_update/cc_updater6.png
http://jellewebtools.nl/cc_update/cc_updater7.png
[ Voor 25% gewijzigd door jellever op 18-08-2010 10:10 ]
Eindelijk bijna klaar met een Android-app.
Het betreft een Hotmail app met MSN functionaliteit.
Ik moet er nog wat bugs uithalen, er komen nog wel wat "force quit" dingen in voor.
Screenshots:

Hij verschijnt binnenkort in de Market, met bijbehorende Lite-versie.
Geheel gemaakt in de SDK trouwens.
Ik moet er nog wat bugs uithalen, er komen nog wel wat "force quit" dingen in voor.
Screenshots:

Ik heb geen leuke ondertitel.
(c) Microsoft? Dat lijkt me toch wat wazig.
WebView
Ik zoek trouwens nog testers, daarom staat het nog niet in de Market. Mocht je willen testen, DM dan even.
Ik zoek trouwens nog testers, daarom staat het nog niet in de Market. Mocht je willen testen, DM dan even.
Ah zo, ik heb helaas (nog) geen Android toestel. 
Als ik het goed begrijp is het een soort gepimpte browser met snelkoppelingen voor live mail / msn?
Als ik het goed begrijp is het een soort gepimpte browser met snelkoppelingen voor live mail / msn?
Als ik het goed begrijp een browser frame met default url naar mobiele versie van hotmail?
Vervuil de Android Market aub niet met dat soort troep
Bovendien staat er al een zelfde soort app in de market.
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Klopt.Bracht me ook op het idee, maar ik wilde ook eens zoiets proberen, dat zou namelijk betekenen dat ik al iets meer kan dan eerst
Meld het dan inderdaad niet aan voor de Market, maar houd het voor jezelf. Je hebt nu een nieuwe mijlpaal bereikt, tijd om een nieuwe uitdaging of een nieuw doel te kiezen.
Je komt op deze manier vanzelf met een App die je, met een schoon geweten
, in de Market kan aanbieden. Succes!
Verwijderd
Waarschijnlijk staat het hier niet helemaal op z'n plaats, maar soit, ben er best trots op voor een eerste silverlight 4.0 / wcf applicatie
http://www.fototelpatroon.com : Maken van een handwerk (jaja, doek, naald, draad,...) door online een eigen foto om te zetten naar een handwerk-patroon (PDF bestand) dat voor 5 euro kan gekocht worden op www.huismiranda.be .
staat net enkele dagen online, dus hier en daar een bugje is nog mogelijk
http://www.fototelpatroon.com : Maken van een handwerk (jaja, doek, naald, draad,...) door online een eigen foto om te zetten naar een handwerk-patroon (PDF bestand) dat voor 5 euro kan gekocht worden op www.huismiranda.be .
staat net enkele dagen online, dus hier en daar een bugje is nog mogelijk
Laat je nu de server de berekening over de foto's doen, zelfs van contrast en brightness? Ik weet bijna zeker dat dat in Silverlight zelf wel kan
Overigens, als de verbinding faalt dan zit je met een 'kapotte' of halfafgemaakte foto.
[ Voor 22% gewijzigd door Sebazzz op 26-08-2010 12:30 ]
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Radioplayer

Een simpel VB-Programma, even instsalleren, en geen virussen ed. en het is te verwijderen door het mapje in mijn documenten weg te halen
Speelt veel radiostations af uit nederland:
[list]
• Radio 1 (Nieuws)
• Radio 2 ('70 & '80)
• 3FM (Rock & Pop)
• Radio 4 (Klassiek)
• Radio 5 (Lichte Muziek)
• Radio 6 (Soul, Jazz & Blues)
• Q-Music
• Radio 538
• Fresh FM
• Radio NL
• Radio Veronica
• Sky Radio
• 100% NL
• Omroep Brabant
• Omroep Friesland
• Omroep Zeeland
• Radio Drenthe
• Radio Flevoland
• Radio Gelderland
• Radio M Utrecht
• Radio Noord
• Radio Noord Holland
• Radio Oost
• Radio Rijnmond
• Radio West
• Waterstad FM
• Magic FM Amsterdam
[/list]
een erbij, ff een pm, kan ik zo bijwerken, want de software download steeds een lijst

Download
Portable
[ Voor 6% gewijzigd door martin149 op 26-08-2010 20:50 ]
Ik mis de Belgische zenders
anders downloade ik het meteen.
♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat
ik ga er binnenkort een landenkeuze in maken, maar nu nog niet ik heb weer school...
Verwijderd
Q-Music is een Belgische zenderIStealYourGun schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 20:43:
Ik mis de Belgische zendersanders downloade ik het meteen.
Leuk. Ik was een tijd geleden ook met een radio player bezig, maar mijn player was gebaseerd op het feit dat hij audio en video kon (je kan switchen tussen beiden) en nog belangrijker: dat hij laat zien welk nummer op het moment gedraaid wordt. Ik had dit eigenlijk alleen voor 3FM gemaakt, maar later op het idee gekomen om andere stations erin te doen. Dus het hele 'framework' gemaakt zodat de player verschillende radio stations aankon, en daarna ben ik pas gaan zoeken hoeveel radio zenders eigenlijk webcam + 'now playing' informatie beschikbaar stellen. Helaas heb ik er tot nu toe pas 1 gevonden: 3FM...
Om op jou programma terug te komen: ik heb geen tijd om het te downloaden en te bekijken nu, maar het zou handig zijn als je zelf radio stations kon toevoegen (dat lijkt me niet zo moeilijk, gewoon een naam + stream url en klaar). Ook vind ik de titelbalk zo lelijk, omdat de titelbalk bijna groter is dan de player zelf. Je kunt misschien beter geen titelbalk doen (ControlBox = False en lege Text property van de form krijgt dat voor elkaar), en dan het verplaatsen met de muis op de player afhandelen (hoewel daar ook weinig plaats voor is zie ik nu...).
Waarom maak je geen XML bestand waar de gebruiker radio stations kan toevoegen/verwijderen/bewerken?
<station>
<naam>...</naam>
<url>...</url>
</station>
Lijkt me niet zo lastig.
<station>
<naam>...</naam>
<url>...</url>
</station>
Lijkt me niet zo lastig.
stijn1989 schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 00:54:
Waarom maak je geen XML bestand waar de gebruiker radio stations kan toevoegen/verwijderen/bewerken?
<station>
<naam>...</naam>
<url>...</url>
</station>
Lijkt me niet zo lastig.
XML:
1
2
3
4
5
| <stationlist> <station name="foo">mms://bar.baz</station> <station name="abc">mms://def.ghi</station> ... </stationlist> |
Overigens niet al te handig om het SelectedIndex property van de dropdown te gebruiken om aan http://www.come4us.co.cc/allplay.php te geven. Nu kun je de lijst nooit meer sorteren op alfabet zonder alle clients de kluts te doen kwijtraken
Ik heb net eens even gekeken naar wat je server dan precies serveert:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
| HTTP/1.1 200 OK Date: Thu, 26 Aug 2010 23:18:02 GMT Server: Apache X-Powered-By: PHP/5.2.10 Content-Length: 773 Connection: close Content-Type: text/html <object id='mediaplayer' classid='clsid:6bf52a52-394a-11d3-b153-00c04f79faa6' type='application/x-oleobject' width='100' height='100'> <param name='url' value='http://livestreams.omroep.nl/npo/3fm-bb' /> <param name='autostart' value='1' /> <param name='showcontrols' value='1' /> <param name='stretchtofit' value='0' /> <param name='enablecontextmenu' value='0' /> <param name='ShowStatusBar' value='1'> <param name='BufferingTime' value='2'> <embed src='http://livestreams.omroep.nl/npo/3fm-bb' width='0' height='0' autostart='1' type='application/x-mplayer2' pluginspage='http://www.microsoft.com/Windows/MediaPlayer/' transparentatstart='0' animationatstart='0' showcontrols='1' autosize='0' displaysize='0' showtracker='0' ShowStatusBar='1'></embed> </object> <body> |
Zie ik dat goed? Serveer je HTML?
edit:
Ah, je gebruikt een webbrowser control en geen mediaplayer control
Sneaky!
en een beetje een vreemde keuze IMHO
Ah, je gebruikt een webbrowser control en geen mediaplayer control
Ik zou dus al meteen die lijst inclusief url's door de client laten ophalen zodat zij zelf rechtstreeks met de juiste URL kunnen verbinden met een eigen mediaplayer control en dus niet browser-hosted.
[ Voor 74% gewijzigd door RobIII op 27-08-2010 01:26 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Misschien een idee om een borderless design te maken. Op deze manier past de border niet echt in het design
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Ik heb recent een van mijn eerste Android applicaties gereleased. Een file manager.
Mocht je hem uit willen proberen, QR-codes hier:
http://users.telenet.be/inka/
Screenshot van de File Manager:

Op sommige devices lijkt hij niet goed te werken, maar ben er nog niet achter waarom...
Mocht je hem uit willen proberen, QR-codes hier:
http://users.telenet.be/inka/
Screenshot van de File Manager:

Op sommige devices lijkt hij niet goed te werken, maar ben er nog niet achter waarom...

[ Voor 13% gewijzigd door Schmoove op 27-08-2010 09:06 ]
Crasht bij mij als ik voor bij "tmp" map scroll (de laatste map op mijn sdcard). Komen daarna gewone files?Schmoove schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 09:05:
Ja als dat de laaste map is dan komen daarna de files.Cypher87 schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 10:43:
[...]
Crasht bij mij als ik voor bij "tmp" map scroll (de laatste map op mijn sdcard). Komen daarna gewone files?
Wellicht dat er een file komt met een 'rare' filename waar hij op crashed.
Hoeveel bestanden heb je in de root van de SD kaart staan? En hoe heten ze? (als je dat wil vertellen natuurlijk... kan me voorstellen dat dat prive is).
Helaas werkt de portable niet bij mij. (Windows 7 pro)martin149 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 20:30:Radioplayer
[afbeelding]
Een simpel VB-Programma, even instsalleren, en geen virussen ed. en het is te verwijderen door het mapje in mijn documenten weg te halen
Crashed met een NET framework melding.
Lite-versie hier te downloaden. Alleen getest op een Xperia X10, zou graag horen hoe hij op andere modellen functioneert. Eventueel is ook de Pro-versie op verzoek te krijgen, maar daar zitten nog wat bugs in, en ik moet goed kunnen afstemmen dat hij niet vrij gedistribueerd mag worden. Maar misschien dat de bugs in een ander Android model verleden tijd zijn.thijsje66 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 15:58:
Eindelijk bijna klaar met een Android-app.
Screenshots:
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door thijsje66 op 27-08-2010 19:36 ]
Ik denk dat ik het gevonden heb. Ergens in het programma wordt een string naar een double geconverteerd (filesizes). Het heeft met de Locale te maken.Cypher87 schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 10:43:
[...]
Crasht bij mij als ik voor bij "tmp" map scroll (de laatste map op mijn sdcard). Komen daarna gewone files?
Een telefoon die ingesteld staat op engels heeft geen last, want het decimale scheidingsteken is een punt. Andere Locales, zoals nederlands en frans gebruiken een komma. Hier ging het fout... gevolg een NumberFormatException en een crash.
Ik hoop dat het nu opgelost is. Als het kan, laat even weten of het nu wel werkt (versie 0.1.3).
Verwijderd
Voor de bezitters van een Nokia smartphone heb ik een applicatie gemaakt om je verbruik te controlleren als je bij operator Mobile Vikings bent. Dit is ook zo ongeveer m'n eerste mobiele app die ik maakte.
Je kunt het hier downloaden:
http://dl.dropbox.com/u/246058/Mobile%20Vikings.wgz
Opmerkingen en tips zijn zeer welkom.
screenshots:
Je kunt het hier downloaden:
http://dl.dropbox.com/u/246058/Mobile%20Vikings.wgz
Opmerkingen en tips zijn zeer welkom.
screenshots:

Werkt goed! Vind het beter dan Astro die ik altijd gebruik(te).Schmoove schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 21:32:
[...]
Ik denk dat ik het gevonden heb. Ergens in het programma wordt een string naar een double geconverteerd (filesizes). Het heeft met de Locale te maken.
Een telefoon die ingesteld staat op engels heeft geen last, want het decimale scheidingsteken is een punt. Andere Locales, zoals nederlands en frans gebruiken een komma. Hier ging het fout... gevolg een NumberFormatException en een crash.
Ik hoop dat het nu opgelost is. Als het kan, laat even weten of het nu wel werkt (versie 0.1.3).
Thanks!!Cypher87 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 08:49:
[...]
Werkt goed! Vind het beter dan Astro die ik altijd gebruik(te).
Blijf advertenties klikken, dan verdien ik er nog iets aan
Ik heb een heleboel apps gemaakt.
Een van de meest-gebruikte bij mij is AutoTagger.
Het tooltje nestelt zich in explorer, namelijk de right-click lijst.
Klik je op een mp3 bestand, zie je 'Autotag as Drum And Bass' en 'Autotag as other' staan.
(de genres die ik het liefst beluister
)
Klik je op een van die opties, gaat het je mp3 bestand taggen. Artiest, titel, genre. Op voorwaarde dat je mp3 zo genaamd is : 'Artiest - titel.mp3'
Een van de meest-gebruikte bij mij is AutoTagger.
Het tooltje nestelt zich in explorer, namelijk de right-click lijst.
Klik je op een mp3 bestand, zie je 'Autotag as Drum And Bass' en 'Autotag as other' staan.
(de genres die ik het liefst beluister
Klik je op een van die opties, gaat het je mp3 bestand taggen. Artiest, titel, genre. Op voorwaarde dat je mp3 zo genaamd is : 'Artiest - titel.mp3'
Android developer & dürüm-liefhebber
Charly App

Ik ben sinds een paar weken bezig met de ontwikkeling van een social platform welke diverse streams in één timeline weergeeft. Mijn doel is om een applicatie te maken waar het niet meer uitmaakt via welke weg je vrienden hun status update doen. Oftewel: "one stream to view them all"
(en ja.. zulke apps bestaan al, alleen ik wil em net ff handiger maken.. door bv. dubbele posts op verschillende social networks te mergen..)
*snip*
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden, en tips en/of opmerkingen zijn welkom! Ik ben de enige dev'er, dus hebt geduld met een reactie van mij... Ook de invites keur ik persoonlijk goed.
Alvast bedankt allemaal!
EDIT: Je invite wordt gemaild... maar 't kan zijn dat ie in je SPAM filter terechtkomt....

Ik ben sinds een paar weken bezig met de ontwikkeling van een social platform welke diverse streams in één timeline weergeeft. Mijn doel is om een applicatie te maken waar het niet meer uitmaakt via welke weg je vrienden hun status update doen. Oftewel: "one stream to view them all"
*snip*
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden, en tips en/of opmerkingen zijn welkom! Ik ben de enige dev'er, dus hebt geduld met een reactie van mij... Ook de invites keur ik persoonlijk goed.
Alvast bedankt allemaal!
EDIT: Je invite wordt gemaild... maar 't kan zijn dat ie in je SPAM filter terechtkomt....

[ Voor 29% gewijzigd door Creepy op 02-09-2010 12:45 ]
Het ziet er iig al heel professioneel uit aan de voorkant
.
True, thatroy-t schreef op donderdag 02 september 2010 @ 12:00:
Het ziet er iig al heel professioneel uit aan de voorkant.
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Waarom moet je alsnog apart een account aanmaken? Het is toch vele malen makkelijk als ik klik "ik heb Twitter" en via OAuth kan je dan inloggen. Zelfde geldt voor Facebook en Hyves. Eenmaal ingelogd kan je vervolgens extra social accounts aan je Charly koppelen.
Dat voorkomt dat je weer apart een emailadres/wachtwoord combinatie moet invoeren en wéér een account moet aanmaken. De optimalisatiestap is natuurlijk om géén extra account te hoeven aanmaken.
Verwijderd
Het ziet er inderdaad al erg professioneel uit! Ik zal mij vanavond eens even aanmelden (ben nu op het werk).mkrijtenberg schreef op donderdag 02 september 2010 @ 11:35:
Charly App
[afbeelding]
Wat ook nog leuk zou zijn is als je van daar uit aan je Gmail kon
Ik heb een tijdje Digsby gebruikt, maar heb dit er daarna toch terug afgedaan aangezien deze ongewenste dingen op mijn Facebookstatus ging schrijven...
[ Voor 45% gewijzigd door Creepy op 02-09-2010 12:47 ]
Invites? Kan het niet gewoon open voor iedereen hier? No offence, maar het is je allereerste post hier en ik krijg de indruk dat je het doet om testers te trekken i.p.v. te laten zien hoe en wat met wat uitleg over hoe je het hebt gemaakt. Domweg testers zoeken is gewoon werving en dat is ook hier niet toegestaan.mkrijtenberg schreef op donderdag 02 september 2010 @ 11:35:
Charly App
[afbeelding]
Ik ben sinds een paar weken bezig met de ontwikkeling van een social platform welke diverse streams in één timeline weergeeft. Mijn doel is om een applicatie te maken waar het niet meer uitmaakt via welke weg je vrienden hun status update doen. Oftewel: "one stream to view them all"(en ja.. zulke apps bestaan al, alleen ik wil em net ff handiger maken.. door bv. dubbele posts op verschillende social networks te mergen..)
*snip*
Alvast bedankt allemaal!
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Klopt! Heb je helemaal gelijk in! Dit stamt eigenlijk nog vanuit de begin-fase van de app... Toen wist ik nog niet helemaal hoe OAuth werkte. Ik moet alleen kijken hoe ik dat ga fixen.mithras schreef op donderdag 02 september 2010 @ 12:37:
[...]
Waarom moet je alsnog apart een account aanmaken? Het is toch vele malen makkelijk als ik klik "ik heb Twitter" en via OAuth kan je dan inloggen.
Er komt trouwens ook een Android en iPhone app aan die weer connecten met Charly via een API
't Is open voor iedereen... Ik gebruik de invite methode om te zorgen dat ik niet over de 100 users ga, aangezien ik dan over 't API limiet van Hyves ga. En ook al is 't m'n eerste post hier, ik ben hier gewoon om vragen en opmerkingen te behandelenCreepy schreef op donderdag 02 september 2010 @ 12:46:
[...]
Invites? Kan het niet gewoon open voor iedereen hier?
Ik krijg een activatielink, vul op dat formulier mijn gegevens in en druk op Signup. En dan gebeurt er niets.
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Met welk email adres heb je je aangemeld? dan check ik even in de loggingAtleX schreef op donderdag 02 september 2010 @ 13:28:
Ik krijg een activatielink, vul op dat formulier mijn gegevens in en druk op Signup. En dan gebeurt er niets.
[ Voor 9% gewijzigd door mkrijtenberg op 02-09-2010 13:48 ]
Ik moet toch ook eerlijk bekennen dat ik hier meer een gevoel heb dat je een product wil lanceren dan een zelfgemaakt tooltje tussendoor te showen. Niets mis mee, alleen hoop ik dat je niet gaat beperken tot dit topic en ook in andere topics actief gaat deelnemen. We blijven uiteindelijk toch een community. (just my €0,02)mkrijtenberg schreef op donderdag 02 september 2010 @ 12:51:
[...]
't Is open voor iedereen... Ik gebruik de invite methode om te zorgen dat ik niet over de 100 users ga, aangezien ik dan over 't API limiet van Hyves ga. En ook al is 't m'n eerste post hier, ik ben hier gewoon om vragen en opmerkingen te behandelenEn ja... ik zoek ook testers, maar de app is bedoelt voor iedereen, 't is gratis en ik wil 't gewoon delen.
♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat
@atlex.nlmkrijtenberg schreef op donderdag 02 september 2010 @ 13:46:
[...]
Met welk email adres heb je je aangemeld? dan check ik even in de logging(eerste paar letters is genoeg van je mail adres zijn genoeg)
Heb een Add-In geschreven voor visual studio, waarmee je kunt chatten met elkaar en elkaar "code-pointers" kunt sturen. Dwz, ik zie iets bijzonders in class blaat.cs, vervolgens kan ik een andere developer dat sturen, waarna blaat.cs op zijn scherm opent en de betreffende regel gemarkeerd wordt. Idee schaamteloos gejat van
http://www.jetbrains.com/idea/features/ide_talk.html
Verbaasde me dat er nog niet zoiets was voor VS.
Klinkt handig! Maar wij gebruiken allemaal google talk op 't werk.. En we zitten eigenlijk zo dichtbij elkaar dat we ff naar elkaars scherm lopen... sowieso beter voor dev'ers die normaal de hele dag zittenWijnbo schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 08:21:
Heb een Add-In geschreven voor visual studio, waarmee je kunt chatten met elkaar en elkaar "code-pointers" kunt sturen. Dwz, ik zie iets bijzonders in class blaat.cs, vervolgens kan ik een andere developer dat sturen, waarna blaat.cs op zijn scherm opent en de betreffende regel gemarkeerd wordt. Idee schaamteloos gejat van
Verwijderd
Is de add-in ergens te downloaden?Wijnbo schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 08:21:

Nog niet
Nog in development.
Wat nu werkt:
- Online gaan
- Chatten
- Code pointer sturen van 1 of meerdere regels
- Code pointer kun je alleen sturen als iemand diezelfde solution ook open heeft staan. Anders krijg je beetje rare taferelen m.b.t. bestandsnamen / paden binnen solutions.
- Code pointer openen vanuit chat window, is gewoon een linkje. Vervolgens wordt het betreffende bestand geopend, en de regel(s) geselecteerd. moet nog wel foutafhandeling etc in, bij niet bestaande bestanden e.d.
Wat nu werkt:
- Online gaan
- Chatten
- Code pointer sturen van 1 of meerdere regels
- Code pointer kun je alleen sturen als iemand diezelfde solution ook open heeft staan. Anders krijg je beetje rare taferelen m.b.t. bestandsnamen / paden binnen solutions.
- Code pointer openen vanuit chat window, is gewoon een linkje. Vervolgens wordt het betreffende bestand geopend, en de regel(s) geselecteerd. moet nog wel foutafhandeling etc in, bij niet bestaande bestanden e.d.
Afgelopen week ben ik op m'n werk bezig geweest om voor Belgische en Duitse klanten de mogelijkheid te bieden om een BTW nummer in te vullen en op die manier al de BTW te verrekenen tijdens het bestellen. Ik kwam er achter dat daar geen library voor was, dus daar heb ik even een library voor gemaakt.
De library is te vinden op: http://github.com/wgriffioen/vatchecker
Om te checken of een BTW nummer geldig is, ga je als volgt te werk:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
| <?php require_once 'lib/vatchecker.php'; $vatNumber = new VATChecker('BE0123456789'); return ($vatNumber->isValid() == VATChecker::VALID_VAT_NUMBER); |
Vraag me af of Gmail daar een API voor heeft, of op een andere manier te embedden is, maar het ziet er idd zeker leuk uit!Verwijderd schreef op donderdag 02 september 2010 @ 12:45:
[...]
Het ziet er inderdaad al erg professioneel uit! Ik zal mij vanavond eens even aanmelden (ben nu op het werk).
Wat ook nog leuk zou zijn is als je van daar uit aan je Gmail kon
Ik heb een tijdje Digsby gebruikt, maar heb dit er daarna toch terug afgedaan aangezien deze ongewenste dingen op mijn Facebookstatus ging schrijven...
Leuk tooltje.dev10 schreef op donderdag 09 september 2010 @ 17:57:
Afgelopen week ben ik op m'n werk bezig geweest om voor Belgische en Duitse klanten de mogelijkheid te bieden om een BTW nummer in te vullen en op die manier al de BTW te verrekenen tijdens het bestellen. Ik kwam er achter dat daar geen library voor was, dus daar heb ik even een library voor gemaakt
-knip-
Om het helemaal hufterproof te maken, zou je nog kunnen controleren op strlen($vatNumber) > 2 en regel 76 aanpassen:
code:
1
2
| Van: $this->vatNumber = substr($vatNumber, 2, strlen($vatNumber)); Naar: $this->vatNumber = substr($vatNumber, 2, strlen($vatNumber) - 2); |
500 "The server made a boo boo"
My Movies - IMDb based movie manager

Vandaag weer een grote update uitgevoerd aan mijn film database. Om het één en ander in werking te zien kan je inloggen als de testgebruiker ( test : test ).
www.tomrunia.nl
Veranderingen
• Achter de schermen is de hele database structuur veranderd. Voorheen was een rommeltje nu is het redelijk netjes. Dit stelt me in staat om statistieken bij te houden.
• Bij het toevoegen van een film wordt nu ook de positie van de film in de IMDb Top 250 opgehaald. Het score van films in de top 250 is dik gedrukt weergegeven in het filmoverzicht.
• Kleine fixes die de site wat gebruikersvriendelijk maken
Todo's
• Statistieken pagina: persoonlijke statistieken en statistieken voor alle gebruikers.
• Genre pagina: hier komt binnen elk genre de films die op IMDb het hoogste gewaardeerd worden.
• Door het gebruik van Ajax en uitklappen van een film raakt de VideoBox plugin voor het kijken van een trailer in de war. Dit moet ik nog fixen.
Heel erg bedankt aan degene die de moeite hebben genomen om feedback in te sturen naar aanleiding van mijn vorige bericht! Ook nu geldt weer, het "submit feedback" knopje staat nog steeds onderaan elke pagina
Jammer dat je nog steeds IMDb gebruikt voor het ophalen van informatie betreffende de video's. Momenteel maak ik eigenlijk alleen nog maar gebruik van http://thetvdb.com/ of http://www.moviemeter.nl/ omdat ze beide een uitstekende (gratis) ondersteuning hebben voor ontwikkelaars 
Dat neemt natuurlijk niet weg dat ik het geweldig vindt hoeveel tijd je overal instopt
Dat neemt natuurlijk niet weg dat ik het geweldig vindt hoeveel tijd je overal instopt
[ Voor 14% gewijzigd door Matis op 10-09-2010 18:43 ]
Het is niet alleen jammer, maar ook verboden volgens de voorwaarden van IMDb.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Ik gebruik IMDb eigenlijk helemaal niet meer. Alleen het IMDb cijfer en de ranking wordt opgehaald. Voor de rest komt alle informatie van TMDbMatis schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 18:43:
Jammer dat je nog steeds IMDb gebruikt voor het ophalen van informatie betreffende de video's. Momenteel maak ik eigenlijk alleen nog maar gebruik van http://thetvdb.com/ of http://www.moviemeter.nl/ omdat ze beide een uitstekende (gratis) ondersteuning hebben voor ontwikkelaars
The Open Movie Database
[ Voor 4% gewijzigd door monnick op 10-09-2010 18:57 ]
Ah, mea culpa. Ik ging er eigenlijk vanuit dat je IMDb nog gebruikte, temeer omdat het zo ook in je signature omschreven staatmonnick schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 18:56:
Ik gebruik IMDb eigenlijk helemaal niet meer. Alleen het IMDb cijfer en de ranking wordt opgehaald. Voor de rest komt alle informatie van TMDb
The Open Movie Database
Ja, dat is meer aangezien het toevoegen van een film aan de hand van de IMDb pagina gaat. Dit omdat ik IMDb de fijnste film site vind om op rond te neuzen. Bovendien raadpleeg ik altijd cijfers op IMDb. Ik heb ook geexperimenteerd met het toevoegen van een film door gewoon de naam van een film te typen. Dan werd er gezocht in de database van TMDb, helaas is de zoekfunctie niet zo goed dus waren de zoekresultaten soms erg matig. Daarom heb ik er voor gekozen om een fail-proof methode van IMDb url te gebruikenMatis schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 19:29:
[...]
Ah, mea culpa. Ik ging er eigenlijk vanuit dat je IMDb nog gebruikte, temeer omdat het zo ook in je signature omschreven staat
Als je de IMDb invoert wordt de API van TMDB gebruikt om eerst het TMDB id van de film op te halen en vervolgens alle filminformatie.
Het is toch ook IMDB gebaseerd
Alleen maar een klein gedeelte dan
Gelukkig houdt ook bijna niemand zich daaraanJanoz schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 18:51:
Het is niet alleen jammer, maar ook verboden volgens de voorwaarden van IMDb.
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Verwijderd
Er staan hele mooie scripts online die voor je zoeken in imdb en waar je zo de url uit kan halen.monnick schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 19:36:
[...]
Ja, dat is meer aangezien het toevoegen van een film aan de hand van de IMDb pagina gaat. Dit omdat ik IMDb de fijnste film site vind om op rond te neuzen. Bovendien raadpleeg ik altijd cijfers op IMDb. Ik heb ook geexperimenteerd met het toevoegen van een film door gewoon de naam van een film te typen. Dan werd er gezocht in de database van TMDb, helaas is de zoekfunctie niet zo goed dus waren de zoekresultaten soms erg matig. Daarom heb ik er voor gekozen om een fail-proof methode van IMDb url te gebruiken
Als je de IMDb invoert wordt de API van TMDB gebruikt om eerst het TMDB id van de film op te halen en vervolgens alle filminformatie.
Zoiets bijvoorbeeld: http://code.google.com/p/...edia-info/class.media.php
Dat is niet leuk, ik wil alles zelf makenVerwijderd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 10:53:
[...]
Er staan hele mooie scripts online die voor je zoeken in imdb en waar je zo de url uit kan halen.
Zoiets bijvoorbeeld: http://code.google.com/p/...edia-info/class.media.php
Verwijderd
Ik heb niet direct verstand van de daadwerkelijke code, maar in ieder geval voor de Belgische klanten kan je controleren of het überhaupt een geldig btw-nummer is.Vaan Banaan schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 16:35:
[...]
Leuk tooltje.
Om het helemaal hufterproof te maken, zou je nog kunnen controleren op strlen($vatNumber) > 2 en regel 76 aanpassen:
code:
1 2 Van: $this->vatNumber = substr($vatNumber, 2, strlen($vatNumber)); Naar: $this->vatNumber = substr($vatNumber, 2, strlen($vatNumber) - 2);
In EXCELUit interne documentatie
Als de prefix BE is dan de rest nemen van de eerste 8 tekens gedeeld door 97 + de laatste 2 nemen en dit moet 97 zijn.
'__' = 97-rest(waarde(tekst.samenvoegen(A;B;C;D;E;F;G;H));97).
Mijn tool checkt op daadwerkelijke geldigheid via een webservice van de EU. Dan kijkt hij niet alleen of het nummer een geldig formaat heeft, maar ook of het nog wel geldig is. Een betere check kun je niet hebben.
Ik vind de naamgeving nogal vreemd. De naam isValid lijkt te impliceren dat het een bool teruggeeft, en dat kan dus misgaan als je niet controleert wat het result is. Validate zou dan een logischere naam zijn als er een ValidationResult teruggegeven word.dev10 schreef op donderdag 09 september 2010 @ 17:57:
PHP:
1 2 3 4 5 6 7 <?php require_once 'lib/vatchecker.php'; $vatNumber = new VATChecker('BE0123456789'); return ($vatNumber->isValid() == VATChecker::VALID_VAT_NUMBER);
Verder is de naam VATChecker nogal gek, aangezien het eigenlijk gewoon een VATNumber is, want zo te zien heeft het geen andere properties heeft.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
In eerste instantie was dat ook de bedoeling. Maar toen wilde m'n werkgever een duidelijke melding geven aan de klant waarom zijn BTW nummer is afgekeurd.Woy schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 12:13:
[...]
Ik vind de naamgeving nogal vreemd. De naam isValid lijkt te impliceren dat het een bool teruggeeft, en dat kan dus misgaan als je niet controleert wat het result is. Validate zou dan een logischere naam zijn als er een ValidationResult teruggegeven word.
Daar was ik mezelf ook al van bewust. Ik ga sowieso nog wat dingen verbeteren, waaronder de naamgeving en nog iets beter documenteren.Verder is de naam VATChecker nogal gek, aangezien het eigenlijk gewoon een VATNumber is, want zo te zien heeft het geen andere properties heeft.
Dan retourneert VatNumber::validate() een const en VatNumber::isValid() checkt of VatNumber::validate() === VatNumber::VALID.dev10 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 12:21:
[...]
In eerste instantie was dat ook de bedoeling. Maar toen wilde m'n werkgever een duidelijke melding geven aan de klant waarom zijn BTW nummer is afgekeurd.
http://www.beltariefvergelijk.nl is een hobby project van me om wat geavanceerde technieken aan elkaar te knopen.
Beetje overkill voor zo'n site maar toch wel leuk
Hij scrapet elke dag 25 websites en de tarieven worden direct getoond.
Het maakt gebruik van :
Java 1.6
Spring MVC
Spring Batch
Hibernate
JSON
DWR (Ajax)
MySQL
EhCache
etc..
Beetje overkill voor zo'n site maar toch wel leuk
Hij scrapet elke dag 25 websites en de tarieven worden direct getoond.
Het maakt gebruik van :
Java 1.6
Spring MVC
Spring Batch
Hibernate
JSON
DWR (Ajax)
MySQL
EhCache
etc..
Voor TPP2 Is dat nou nog niet af? Nee
en nog een ander tooltje had ik een cache systeempje nodig. Nu heeft .NET in System.Web.Caching.Cache maar da's niet echt bruikbaar in een Winforms applicatie. Dus, zelf maar wat geklust. In eerste instantie een heel eenvoudig iets met een Dictionary, maar jullie weten zelf ook wel hoe dat uit de hand kan lopen. Volgens mij is het nu wel uitgegroeid tot een aardig systeem voor caching binnen een Winforms applicatie.
Caches:
• Diskcache, persistent opslaan van data op disk
• Memorycache met dynamische grootte, groei & krimp
• Memorycache met vaste grootte, bij een volle cache wordt het item dat het langst geleden voor het laatst is opgehaald uit de cache verwijderd.

Qua betrouwbaarheid en snelheid voldoet het aan mijn eisen, al is er zeker op het gebied van snelheid nog behoorlijk wat te winnen. Snelheid is geen doel geweest, ik had een systeem nodig waarin ik op een eenvoudige manier data kon cachen. Ophalen van data is op z'n slechtst O(n) bij de memorycaches, bij de diskcache is het O(1) omdat het daar neerkomt op simpelweg het bestandje openen. Het vervangen van de nogal overbodige MemoryCacheCollection door een Hashtable-achtig iets zal al wel schelen, maar dan moet ik eerst mijn nogal roestige algoritmiekkennis weer eens ophalen en daar wat onderzoek naar doen.
Thread safety is min of meer onbekend.
Er staan locks om cache-muterende code heen maar veel meer moeite heb ik er niet voor gedaan. In TPP2 wordt er door diverse threads tegelijk gebruik gemaakt van de caches en dat levert tot nu toe geen fouten op.
Er wordt dagelijks een daily build gebakken (inc. documentatie). Daardoor zijn er een aantal downloads beschikbaar:
• Source, voor de mensen zonder SVN
• Binaries, inclusief documentatie
De documentatie is dus ook online beschikbaar, net als wat meer losse rommel via de open-dir. De licentie is New BSD, wat er eigenlijk op neerkomt dat je vrijwel alles ermee mag doen zolang mijn copyright er maar bijstaat.
[edit]
Voor de gek die de unit tests wil draaien, even nunit.framework.dll in de libs directory zetten.
Caches:
• Diskcache, persistent opslaan van data op disk
• Memorycache met dynamische grootte, groei & krimp
• Memorycache met vaste grootte, bij een volle cache wordt het item dat het langst geleden voor het laatst is opgehaald uit de cache verwijderd.

Qua betrouwbaarheid en snelheid voldoet het aan mijn eisen, al is er zeker op het gebied van snelheid nog behoorlijk wat te winnen. Snelheid is geen doel geweest, ik had een systeem nodig waarin ik op een eenvoudige manier data kon cachen. Ophalen van data is op z'n slechtst O(n) bij de memorycaches, bij de diskcache is het O(1) omdat het daar neerkomt op simpelweg het bestandje openen. Het vervangen van de nogal overbodige MemoryCacheCollection door een Hashtable-achtig iets zal al wel schelen, maar dan moet ik eerst mijn nogal roestige algoritmiekkennis weer eens ophalen en daar wat onderzoek naar doen.
Thread safety is min of meer onbekend.
Er wordt dagelijks een daily build gebakken (inc. documentatie). Daardoor zijn er een aantal downloads beschikbaar:
• Source, voor de mensen zonder SVN
• Binaries, inclusief documentatie
De documentatie is dus ook online beschikbaar, net als wat meer losse rommel via de open-dir. De licentie is New BSD, wat er eigenlijk op neerkomt dat je vrijwel alles ermee mag doen zolang mijn copyright er maar bijstaat.
[edit]
Voor de gek die de unit tests wil draaien, even nunit.framework.dll in de libs directory zetten.
Tip: Leer je aan om dan gelijk ook naamgevingen en de werkwijze en dergelijke te refactoren, in plaats van alleen de returnwaarde. Kost je maar een paar minuutjes extra (zeker als je refactoring tools gebruikt), en levert je (mogelijk onbewust) veel tijd op - vooral als de code door iemand anders bekeken / onderhouden wordt.dev10 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 12:21:
[...]
In eerste instantie was dat ook de bedoeling. Maar toen wilde m'n werkgever een duidelijke melding geven aan de klant waarom zijn BTW nummer is afgekeurd.
De werkgever zal het heus niet merken als je 5 of 10 minuten aan een aanpassing doet, dus maak daar gebruik van. Moet je natuurlijk wel een perfectionistische / puristische insteek voor hebben.
3FM bied steeds vaker CD's te luister aan die nog nergens anders te downloaden zijn (voorbeeld hiervan is o.a. Want Want en deze week Graffiti6).
Vroegah kon je de hele CD onbewerkt luisteren, maar sinds kort zitten er helaas samples doorheen die de muziek 'taggen' als zijnde '3FM Week CD', maar toch, als je een CD of nummer perse offline wilt luisteren, dan is het wel handig om de CD te kunnen downloaden.
Toen de CD van Want Want weekcd was heb ik handmatig stuk voor stuk alle streams opgezocht en met VLC gecaptured; dat is nogal veel - en vooral tijdrovend - werk. Om dat niet meer te hoeven heb ik nu een WPF applicatie gemaakt (.NET Framework 4.0) die dit allemaal voor je doet.

Bijna vergeten; omdat de VLC commandline niet echt vriendelijk is, loopt er op de achtergrond een loopje die elke 10 seconden kijkt of er al VLC instances klaar zijn met capturen; zo ja, dan killt ie het window, daarna kijkt hij nog of er zaken gerenamed moeten worden (" => ') i.v.m. beperkingen in de commandline zodat alles toch netjes blijft.
Ik toon nu nog alle VLC schermen (nog bezig met ontwikkelen/debuggen); straks zullen deze processen invisible draaien waarbij er feedback in de applicatie getoond wordt (status: processing/finished).
Zou nog wel interresant zijn om te kijken of je door alle tracks te analyseren, de samples die er doorheen zitten niet uit zou kunnen filteren, maar dat is niet echt mijn expertisegebied.
Vroegah kon je de hele CD onbewerkt luisteren, maar sinds kort zitten er helaas samples doorheen die de muziek 'taggen' als zijnde '3FM Week CD', maar toch, als je een CD of nummer perse offline wilt luisteren, dan is het wel handig om de CD te kunnen downloaden.
Toen de CD van Want Want weekcd was heb ik handmatig stuk voor stuk alle streams opgezocht en met VLC gecaptured; dat is nogal veel - en vooral tijdrovend - werk. Om dat niet meer te hoeven heb ik nu een WPF applicatie gemaakt (.NET Framework 4.0) die dit allemaal voor je doet.

Bijna vergeten; omdat de VLC commandline niet echt vriendelijk is, loopt er op de achtergrond een loopje die elke 10 seconden kijkt of er al VLC instances klaar zijn met capturen; zo ja, dan killt ie het window, daarna kijkt hij nog of er zaken gerenamed moeten worden (" => ') i.v.m. beperkingen in de commandline zodat alles toch netjes blijft.
Ik toon nu nog alle VLC schermen (nog bezig met ontwikkelen/debuggen); straks zullen deze processen invisible draaien waarbij er feedback in de applicatie getoond wordt (status: processing/finished).
Zou nog wel interresant zijn om te kijken of je door alle tracks te analyseren, de samples die er doorheen zitten niet uit zou kunnen filteren, maar dat is niet echt mijn expertisegebied.
[ Voor 32% gewijzigd door CMG op 19-09-2010 20:33 ]
Waarom return je eigenlijk niet gewoon true als het nummer valide is? Of zijn er meerdere vormen van valide. Waarom sta je uberhaupt toe om een invalid vatnummer aan te maken. Kun je dan geen exception gooien? En doe je nog verder iets met het object? Anders kun je misschien beter 1 statische methode maken die een vatstate (of een boolean) returned.dev10 schreef op donderdag 09 september 2010 @ 17:57:
Afgelopen week ben ik op m'n werk bezig geweest om voor Belgische en Duitse klanten de mogelijkheid te bieden om een BTW nummer in te vullen en op die manier al de BTW te verrekenen tijdens het bestellen. Ik kwam er achter dat daar geen library voor was, dus daar heb ik even een library voor gemaakt.
PHP:
1 2 3 4 5 6 7 <?php require_once 'lib/vatchecker.php'; $vatNumber = new VATChecker('BE0123456789'); return ($vatNumber->isValid() == VATChecker::VALID_VAT_NUMBER);
Veel gezeur, I know, maar ik vraag het me gewoon af
De Soap-call een timeout krijgen als de server van het betreffende land offline is voor onderhoud. Er is een overzicht beschikbaar voor wanneer welke server offline is en dat verschilt enorm per land. In het systeem waar ik dit in gebruik, moet het niet zo zijn dat een order blijft hangen omdat die server offline is. In dat geval krijgt de klant een melding dat het op dit moment niet mogelijk is om het BTW nummer te controleren, maar dat de bestelling wel verwerkt wordt zonder BTW en dat achteraf een extra controle gedaan wordt op het BTW-nummer voordat de bestelling wordt uitgeleverd.roy-t schreef op maandag 20 september 2010 @ 08:28:
Waarom return je eigenlijk niet gewoon true als het nummer valide is? Of zijn er meerdere vormen van valide.
Op het moment doe ik verder nog niets met het object, maar ik ben wel van plan om in de toekomst ook een method te maken die de bedrijfsgegevens returned. Dan ga ik ook gelijk wat aan de naamgeving doen (VATChecker -> VATNumber) en wat dingen verbeteren. Voor de webshop waar dit ingebouwd is, voldoet dit op het moment.Waarom sta je uberhaupt toe om een invalid vatnummer aan te maken. Kun je dan geen exception gooien? En doe je nog verder iets met het object? Anders kun je misschien beter 1 statische methode maken die een vatstate (of een boolean) returned.
Ik beschouw het niet als gezeur, maar als opbouwende kritiek. Ik wil graag veel meer leren over OOP, alleen op het MBO wordt dit niet echt gedaan dus het grootste deel is autodidact en waarschijnlijk zitten daar flink wat hiaten in.Veel gezeur, I know, maar ik vraag het me gewoon af.
Bedankt voor de tip.YopY schreef op woensdag 15 september 2010 @ 12:56:
Tip: Leer je aan om dan gelijk ook naamgevingen en de werkwijze en dergelijke te refactoren, in plaats van alleen de returnwaarde. Kost je maar een paar minuutjes extra (zeker als je refactoring tools gebruikt), en levert je (mogelijk onbewust) veel tijd op - vooral als de code door iemand anders bekeken / onderhouden wordt.
[ Voor 12% gewijzigd door dev10 op 20-09-2010 08:52 ]
Ah kijk, dat maakt het een en ander veel duidelijkerdev10 schreef op maandag 20 september 2010 @ 08:51:
[...]
De Soap-call een timeout krijgen als de server van het betreffende land offline is voor onderhoud. Er is een overzicht beschikbaar voor wanneer welke server offline is en dat verschilt enorm per land. In het systeem waar ik dit in gebruik, moet het niet zo zijn dat een order blijft hangen omdat die server offline is. In dat geval krijgt de klant een melding dat het op dit moment niet mogelijk is om het BTW nummer te controleren, maar dat de bestelling wel verwerkt wordt zonder BTW en dat achteraf een extra controle gedaan wordt op het BTW-nummer voordat de bestelling wordt uitgeleverd.
[...]
Ik heb uit pure ergernis voor mezelf in C# (.NET 4.0) voor Windows Vista/7 een tool gemaakt om even snel mijn lokale IP-adres te kopiëren (192.168.xxx dus). In Windows XP kon je hier snel bij door de status op te vragen middels je system tray netwerkicoon, maar in Vista en 7 moet je dan eerst naar het netwerkcentrum etc. etc.
Het programma zit gewoon in mijn system tray en als ik er met mijn rechtermuisknop op klik, staat er bijvoorbeel 'Copy 192.168.1.8'. Er staan nog meer adressen omdat ik wat Virtual Machines heb, maar ik weet zelf welke ik nodig heb.
Dit adres kan ik dan met een druk op de (muis)knop kopiëren en plakken waar ik wil.
Niet al te boeiend, maar puur voor eigen gebruik en handig als je via DHCP zit en je niet altijd hetzelfde IP-adres krijgt.
Voor wie het wil proberen: http://ifile.it/a8g4573
Volgens mij kun je het gewoon unzippen en runnen (als je de .NET 4.0 Client Profile Runtime hebt).
Het programma zit gewoon in mijn system tray en als ik er met mijn rechtermuisknop op klik, staat er bijvoorbeel 'Copy 192.168.1.8'. Er staan nog meer adressen omdat ik wat Virtual Machines heb, maar ik weet zelf welke ik nodig heb.
Dit adres kan ik dan met een druk op de (muis)knop kopiëren en plakken waar ik wil.
Niet al te boeiend, maar puur voor eigen gebruik en handig als je via DHCP zit en je niet altijd hetzelfde IP-adres krijgt.
Voor wie het wil proberen: http://ifile.it/a8g4573
Volgens mij kun je het gewoon unzippen en runnen (als je de .NET 4.0 Client Profile Runtime hebt).
Is ipconfig in de opdrachtprompt zoveel werk tegenwoordig dat je een extra tooltje moet maken?
Wel als je het daarna ook makkelijk wilt kopiëren.ieperlingetje schreef op maandag 20 september 2010 @ 12:07:
Is ipconfig in de opdrachtprompt zoveel werk tegenwoordig dat je een extra tooltje moet maken?
Zoals ik zei, het helpt mezelf en daar ging het mij om.
De Windows opdrachtprompt is ook verschrikkelijkieperlingetje schreef op maandag 20 september 2010 @ 12:07:

Waar heb je in hemelsnaam .NET 4 voor nodig, dat kan je zelfs met .NET 2 makenVolgens mij kun je het gewoon unzippen en runnen (als je de .NET 4.0 Client Profile Runtime hebt).
[ Voor 25% gewijzigd door Sebazzz op 20-09-2010 13:01 ]
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Kopieren kan ook gewoon in een Command prompt hoorDavio schreef op maandag 20 september 2010 @ 12:34:
[...]
Wel als je het daarna ook makkelijk wilt kopiëren.
Rechtermuis -> Markeren -> Enter.
Waarom zou je in hemelsnaam .NET 2 gebruiken als .NET 4 tot je beschikking hebtSebazzz schreef op maandag 20 september 2010 @ 13:00:
Waar heb je in hemelsnaam .NET 4 voor nodig, dat kan je zelfs met .NET 2 maken
Volledig terecht. Ik heb een tooltje welke RDPClip.exe herstart, een IISReset uitvoert, en een bepaalde tekst in het clipboard plakt.Davio schreef op maandag 20 september 2010 @ 12:34:
[...]
Wel als je het daarna ook makkelijk wilt kopiëren.
RDPClip als copy-paste naar virtual machine niet werkt
IISReset voor als ie nodig is
Tekst voor het wachtwoord op me ontwikkelstation voor bepaalde accounts (is 1 wachtwoord voor aantal service accounts)
Als je een slecht geheugen hebt (of een dynamisch ip) en je moet er echt vaak mee werken, dan kan ik me best voorstellen dat je dit soort dingetjes gaat maken; zelf zou ik eerder kiezen voor een System-Wide hotkey of zo (Win + I of zo?) zodat je met een korte keyboard shortcut de data hebt die je nodig hebt en niet meer naar je system tray hoeft te gaan (Sinds ik Windows 7 / Server 2008 R2 gebruik, maak ik eigenlijk geen gebruik meer van het Start Menu en de System Try en dat is imho een goed iets).CyCloneNL schreef op maandag 20 september 2010 @ 13:14:
[...]
Kopieren kan ook gewoon in een Command prompt hoor
Rechtermuis -> Markeren -> Enter.
[Update]
Ik bedenk me net dat je voor Windows 7 / Server 2008 R2 dit soort info ook in een Jump-List zou kunnen toevoegen; is makkelijker dan een hotkey en dan een dialoog als je een niet-standaard IP van een multi-homed adapter moet hebben of zo. * CMG denkt dat ie dat maar eens moet gaan maken volgend weekend, leuk simpel projectje om eens Jump Lists te implementeren.
[ Voor 21% gewijzigd door CMG op 20-09-2010 13:53 ]
Omdat ik in mijn source graag named parameters gebruik; dat vind ik toch wel een handige feature die de (her)leesbaarheid bevordert.Sebazzz schreef op maandag 20 september 2010 @ 13:00:
[...]
De Windows opdrachtprompt is ook verschrikkelijk
[...]
RadioGadget

Ik heb deze al een hele tijd terug laten zien maar nooit uitgebracht. Vanochtend zag ik toevallig op mijn profile dat iemand ernaar gevraagd had (al heel lang geleden, sorry!) en dus heb ik net maar eens een paar kleine foutjes eruit gehaald en een upload klaar gezet.
Wat kun je ermee?
- Verschillende radio stations beluisteren (audio stream)
- Voor sommige stations ook een webcam stream bekijken (op het moment alleen 3FM en eigen stations)
- Eigen stations toevoegen (audio + eventueel webcam stream)
- Now Playing Info (artiest + titel) voor sommige stations (3FM en 538 op het moment)
- Artiest + Titel van laatste 10 nummers laten zien dmv rechtermuisklik op de Now Playing Info balk.
Bekende bugs:
- Video button is niet disabled voor zenders die geen webcam stream hebben.
- Also Video wordt gekozen bij een zender zonder webcam stream kun je daarna niet meer van zender wisselen (hij kiest steeds dezelfde terug). Kies weer opnieuw voor Audio om weer van zender te kunnen wisselen
- Heel af en toe (ik denk als internet even eruit ligt ofzo) gooitie een exception tijdens het ophalen van de Now Playing Info. Is verder geen ramp, de stream gaat gewoon door, maar is niet helemaal netjes
Todo...
- Meer zenders
- Now Playing Info implementeren bij meer zenders (het probleem op het moment is dat er voor maar heel weinig zenders een bron te vinden is waar deze info staat...)
- Windows 7 features (jump-lists ofzoiets in de taakbalk zou handig zijn, etc)
Requirements
.NET Framework 3.5 of hoger.
Download:
http://devr.nl/tnet/RadioGadget.zip (bedankt t.coenraad!)
http://www.megaupload.com/?d=MHDSJCGH
Ik heb niet echt een installer gemaakt, het is gewoon een executable met een aantal DLLs (voor de media player en de VS2010 stijl (zelf gemaakt overigens)) en een xml file met de standaard stations. Deze file zou je dus ook kunnen aanpassen als de audio/video stream URL van een standaard station zou veranderen.
Custom stations worden wel netjes in de user app data opgeslagen.
Laat maar weten of het wat is, of er nog foutjes zijn, suggesties, of als mensen meer zenders weten, liefst inclusief webcam stream en now playing info!
[ Voor 3% gewijzigd door NickThissen op 03-10-2010 18:41 ]
Dit is ook een goede reden: http://blogs.msdn.com/b/j...4-client-profile-rtm.aspxSebazzz schreef op maandag 20 september 2010 @ 13:00:
[...]
De Windows opdrachtprompt is ook verschrikkelijk
[...]
Je DM staat uit, dus maar zo:
Ik wil 'm wel hosten als je ruimte nodig hebt hoor
Graag, bedankt! Zou je me dan ook meteen kunnen vertellen hoe ik DM aan zet?RetroTycoon schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 13:59:
[...]
Je DM staat uit, dus maar zo:
Ik wil 'm wel hosten als je ruimte nodig hebt hoorKost me niks (of jullie moeten het wel héél vaak downloaden
)
http://gathering.tweakers.net/forum/preferencesGraag, bedankt! Zou je me dan ook meteen kunnen vertellen hoe ik DM aan zet?Vanochtend zitten zoeken met twee mensen zelfs, niet kunnen vinden... In mn Profiel staat wel "Direct Message: -", maar kan em nergens aanzetten.
Onder het kopje 'Privacy' staat het punt 'Direct messages'.
PS: ik wist het ook niet, maar een korte zoekpoging op Google bracht me naar http://tweakers.net/privacy en op die pagina staat onderaan weer een link naar de bovenstaande pagina.
Hier dan: http://devr.nl/tnet/RadioGadget.zip
Ok heb het gevonden nu, en de link staat er bij. Thanks!
Ik ben vandaag bezig geweest om een Greasemonkey script te schrijven voor de online beta van FTD. De downloadknop is weer terug
Linkje naar het script: http://userscripts.org/scripts/show/88212
Als er aanbevelingen zijn, dan hoor ik het graag
Linkje naar het script: http://userscripts.org/scripts/show/88212
Als er aanbevelingen zijn, dan hoor ik het graag
EyeTimer.
Een klein en simpel programma dat om de 20minuten een melding geeft via een balloontip dat je beter even de andere kant opkijkt om zo je ogen niet naar de "r'r"é'@#(é" te krijgen
FILENOX @ tweakblogs.net: Red ze nu het nog kan...
Een klein en simpel programma dat om de 20minuten een melding geeft via een balloontip dat je beter even de andere kant opkijkt om zo je ogen niet naar de "r'r"é'@#(é" te krijgen
FILENOX @ tweakblogs.net: Red ze nu het nog kan...
Nou, laat ik ook maar weer eens wat posten.
Als eerste heb ik recentelijk een plugin gemaakt voor DeaDBeeF, namelijk DeaDBeeF-ssp. Dit is een plugin die de speler automatisch laat pauzeren wanneer het scherm gelocked word of op de screensaver springt. Makkelijk als je even wegloopt van je computer wanneer je op school zit ofzo. Dit was tevens gelijk een projectje om eens te leren omgaan met [url="http://en.wikipedia.org/wiki/GNU_build_system"[Autotools / GNU build system[/url].
Verder heb ik een PAM module geschreven welke studenten van de Hogeschool Rotterdam kan authenticeren aan de hand van een request naar een pagina die binnen deze instelling gebruikt word om gebruikers te authenticeren. De reden hiervoor is simpel, studenten krijgen geen toegang tot de LDAP servers die als backend fungeren
.
Momenteel is deze plugin even niet meer beschikbaar, omdat ik hem aan het refactoren ben, maar deze zal ook gereleased worden zodra deze weer klaar is. Het was echter wel een erg interessante oefening om met het pam framework bezig te zijn, dus ik vond het het vermelden waard.
Als laatste heb ik als projectje gekeken naar een framework om met vingerafdrukken bezig te zijn. Daar kwam biometrics sdk uit. Ik heb dit helemaal herschreven en modulair gemaakt, zodat je veel makkelijker algoritmes kan gaan zitten testen. Dit is nog erg alpha allemaal, maar ben contact aan het zoeken met de huidige ontwikkelaar zodat ik het project over kan nemen. Hij is nogal inactief namelijk. De waarde van dit project is 0, het leert mijzelf alleen maar omgaan met real life data, en het inzetten van algoritmiek voor een 'echt' doel.
Als eerste heb ik recentelijk een plugin gemaakt voor DeaDBeeF, namelijk DeaDBeeF-ssp. Dit is een plugin die de speler automatisch laat pauzeren wanneer het scherm gelocked word of op de screensaver springt. Makkelijk als je even wegloopt van je computer wanneer je op school zit ofzo. Dit was tevens gelijk een projectje om eens te leren omgaan met [url="http://en.wikipedia.org/wiki/GNU_build_system"[Autotools / GNU build system[/url].
Verder heb ik een PAM module geschreven welke studenten van de Hogeschool Rotterdam kan authenticeren aan de hand van een request naar een pagina die binnen deze instelling gebruikt word om gebruikers te authenticeren. De reden hiervoor is simpel, studenten krijgen geen toegang tot de LDAP servers die als backend fungeren
Momenteel is deze plugin even niet meer beschikbaar, omdat ik hem aan het refactoren ben, maar deze zal ook gereleased worden zodra deze weer klaar is. Het was echter wel een erg interessante oefening om met het pam framework bezig te zijn, dus ik vond het het vermelden waard.
Als laatste heb ik als projectje gekeken naar een framework om met vingerafdrukken bezig te zijn. Daar kwam biometrics sdk uit. Ik heb dit helemaal herschreven en modulair gemaakt, zodat je veel makkelijker algoritmes kan gaan zitten testen. Dit is nog erg alpha allemaal, maar ben contact aan het zoeken met de huidige ontwikkelaar zodat ik het project over kan nemen. Hij is nogal inactief namelijk. De waarde van dit project is 0, het leert mijzelf alleen maar omgaan met real life data, en het inzetten van algoritmiek voor een 'echt' doel.
When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.
Voor de mensen die wel eens Haskell code moeten tonen in hun tex documenten heb ik een highlighter helper geschreven, namelijk lhs2TeX-hl. Dit genereert formatting directives die je kunt gebruiken icm lhs2TeX.
Homepage
Homepage
C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8
Bedrijven
Android applicatie waarmee je informatie over bedrijven kan zoeken. Niet alleen de locatie maar ook informatie zoals de website, twitter, andere kantoren etc.Het staat inmiddels in de Android market onder de naam Bedrijven/Companies.

Ontwikkeltijd was een weekje of 3 maar je blijft bezig met het verbeteren van de backend
Lastify
Je geeft je Last.FM username in en krijgt dan een Spotify playlist terug. Deze wordt vervolgens door Lastify (regelmatig) voorzien van jouw recommendations vanuit Last.FM. Wanneer je daarna vanuit Spotify gaat scrobblen naar Last.FM heb je een soort van perpetuum mobile ;-)Gebruikte technieken en componenten
oa: C#, .Net 4, MVC2, TDD, Windsor Castle, linq2sql, libspotify-sharp, Spotify metadata API & de Last.FM API.
Waar staat het
lastify.nl
Remarks
- Lastify is gemaakt tijdens een hackathon (w00tcamp) bij mijn werkgever samen met twee collega's. Het betreft géén commercieel product;
- Pas nadat we het online hadden gezet bleek dat er reeds een ander project bestond met de naam "Lastify" wat een plugin is om vanuit Spotify songs te 'loven' en 'haten'. Dóh.
Lets remove all security labels and let the problem of stupidity solve itself
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld om zelfgemaakte tools te showen en te bespreken. Net als in de rest van Programming is het hier dus ook niet toegestaan om 'even te vragen of iemand iets kan maken'. Dit is een forum over zelf programmeren, geen McDonalds afhaalbalie voor lappen code of software.
Dit topic is alleen bedoeld om zelfgemaakte tools te showen en te bespreken. Net als in de rest van Programming is het hier dus ook niet toegestaan om 'even te vragen of iemand iets kan maken'. Dit is een forum over zelf programmeren, geen McDonalds afhaalbalie voor lappen code of software.