Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranca
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 18:25

Pomodroido

Afbeeldingslocatie: http://chart.apis.google.com/chart?cht=qr&chs=150x150&chl=http://www.appbrain.com/app/net.artifix.pomodroido.free?install=web

Voor diegenen die bekend zijn met de pomodoro techniek (manier om je werkuren efficient in te richten met rustpauzes), heb ik een timer gemaakt met enkele game mechanics, waarvan de eerste een leveling systeem; je krijgt hogere rang naargelang je meer pomodoros doet (/meer werk verzet).

Nu nog erg simpel, maar indien er interesse is wel van plan uit te breiden met bijvoorbeeld een online profiel zodat je over je rang en achievements kan opscheppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 09:17

New

<KNIP>

[ Voor 99% gewijzigd door New op 31-12-2010 16:25 . Reden: Niet strict een tool voor mezelf, dus toch maar verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xylez
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-06-2022
Zelf heb ik een programma geschreven om headers toe te voegen aan een cs bestand. Voor school moet ik bij elk project headers toevoegen, en omdat ik zelfs te lui ben om voor meerdere classen overal een standaard header te kopiëren-plakken bedacht ik me om dit te schrijven. Het werkt ook voor andere talen als je de syntax goed invult, neem ik aan. Als mensen hier interesse naar hebben hoor ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 14:14

Matis

Rubber Rocket

Woeps, verkeerd topic :$

[ Voor 97% gewijzigd door Matis op 01-01-2011 11:40 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Xylez schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 20:21:
Zelf heb ik een programma geschreven om headers toe te voegen aan een cs bestand. Voor school moet ik bij elk project headers toevoegen, en omdat ik zelfs te lui ben om voor meerdere classen overal een standaard header te kopiëren-plakken bedacht ik me om dit te schrijven. Het werkt ook voor andere talen als je de syntax goed invult, neem ik aan. Als mensen hier interesse naar hebben hoor ik het wel.
Kun je het 'New Class' template in Visual Studio niet aanpassen dan, al dan niet per project?

* YopY heart eclipse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xylez
  • Laatst online: 16-06-2022
YopY schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 16:08:
[...]

Kun je het 'New Class' template in Visual Studio niet aanpassen dan, al dan niet per project?

* YopY heart eclipse
Ja dat kan wel, maar omdat in elke header mijn naam, studentnummer, klas, vak, datum, en projectinformatie moet staan is het veel makkelijker om dat 1 x te typen en dat boven alle .cs bestanden te kopiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EjjE101
  • Laatst online: 10-09 14:03
Hey mensen,

Ik had me laatst toch maar aangemeld voor facebook en ben me toen ook nog wat gaan verdiepen in hun API. en ik moet zeggen dat hun API erg goed in elkaar zit, beter dan die van Hyves waar ik ook al een app voor had gemaakt. Dus nieuwsgierig om het uit te proberen vroeg ik mijn facebook vrienden om ideeën voor een facebook app.

Het idee was een agenda, want die was er volgens hem nog niet of niet toereikend. Nou kan ik wel programmeren maar vind ik open source altijd nog beter :D

Dus ben me toen gaan verdiepen in http://www.k5n.us/webcalendar.php. En hoe ik deze kon koppelen aan de facebook api. Allereerst inlogen en registeren, maar in de dev versie ben ik ook al erg ver met integratie met de event kalender van facebook.

je hebt wel een facebook accountje nodig uiteraard om in te logen maar ik zou graag je input horen. vooral van mensen die zelf ook apps maken voor facebook.

de app:
http://apps.facebook.com/faceagenda/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
NickThissen schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 13:00:

RadioGadget

[afbeelding]
Ik heb deze al een hele tijd terug laten zien maar nooit uitgebracht. Vanochtend zag ik toevallig op mijn profile dat iemand ernaar gevraagd had (al heel lang geleden, sorry!) en dus heb ik net maar eens een paar kleine foutjes eruit gehaald en een upload klaar gezet.

Wat kun je ermee?
- Verschillende radio stations beluisteren (audio stream)
- Voor sommige stations ook een webcam stream bekijken (op het moment alleen 3FM en eigen stations)
- Eigen stations toevoegen (audio + eventueel webcam stream)
- Now Playing Info (artiest + titel) voor sommige stations (3FM en 538 op het moment)
- Artiest + Titel van laatste 10 nummers laten zien dmv rechtermuisklik op de Now Playing Info balk.

Bekende bugs:
- Video button is niet disabled voor zenders die geen webcam stream hebben.
- Also Video wordt gekozen bij een zender zonder webcam stream kun je daarna niet meer van zender wisselen (hij kiest steeds dezelfde terug). Kies weer opnieuw voor Audio om weer van zender te kunnen wisselen
- Heel af en toe (ik denk als internet even eruit ligt ofzo) gooitie een exception tijdens het ophalen van de Now Playing Info. Is verder geen ramp, de stream gaat gewoon door, maar is niet helemaal netjes :p

Todo...
- Meer zenders
- Now Playing Info implementeren bij meer zenders (het probleem op het moment is dat er voor maar heel weinig zenders een bron te vinden is waar deze info staat...)
- Windows 7 features (jump-lists ofzoiets in de taakbalk zou handig zijn, etc)

Requirements
.NET Framework 3.5 of hoger.

Download:
http://devr.nl/tnet/RadioGadget.zip (bedankt t.coenraad!)
http://www.megaupload.com/?d=MHDSJCGH
Ik heb niet echt een installer gemaakt, het is gewoon een executable met een aantal DLLs (voor de media player en de VS2010 stijl (zelf gemaakt overigens)) en een xml file met de standaard stations. Deze file zou je dus ook kunnen aanpassen als de audio/video stream URL van een standaard station zou veranderen.
Custom stations worden wel netjes in de user app data opgeslagen.

Laat maar weten of het wat is, of er nog foutjes zijn, suggesties, of als mensen meer zenders weten, liefst inclusief webcam stream en now playing info!
Props voor deze app! Staat vanaf nu voor altijd op m'n 2e scherm open :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-09 14:16
EjjE101 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 22:49:
Hey mensen,
<knip>
je hebt wel een facebook accountje nodig uiteraard om in te logen maar ik zou graag je input horen. vooral van mensen die zelf ook apps maken voor facebook.

de app:
http://apps.facebook.com/faceagenda/
Ik krijg na de knop Allow de volgende melding:
De opgevraagde pagina kan niet worden gevonden.
Je hebt op een link geklikt die niet meer geldig is of een verkeerd adres getypt. Sommige internetadressen zijn hoofdlettergevoelig.

Edit:
Na nog een keer proberen doet ie het wel..

[ Voor 4% gewijzigd door PatrickH op 26-01-2011 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EjjE101
  • Laatst online: 10-09 14:03
PatrickH schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 18:02:
[...]

Ik krijg na de knop Allow de volgende melding:
De opgevraagde pagina kan niet worden gevonden.
Je hebt op een link geklikt die niet meer geldig is of een verkeerd adres getypt. Sommige internetadressen zijn hoofdlettergevoelig.

Edit:
Na nog een keer proberen doet ie het wel..
bedankt voor je tip dit ga ik ff na kijken inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 21:30

Spreekhulp computer 1.0

Mijn schoonoma kan na meerdere operaties aan haar keel niet meer door haar mond en neus ademen en kan ze niet meer praten. Voor het ademen heeft ze een tracheastoma.

Hierbij is een opening in haar keel gemaakt, in deze opening zit een kunstof buisje die tot aan haar luchtpijp komt.
Deze kunstmatige ademuitgang is geen oplossing voor haar spraakprobleem.

Tot op heden heeft ze vooral gecommuniceerd via schrift en heeft ze sinds kort een spraakcomputer.
Met deze spraakcomputer kan ze op een qwerty-toetsenbord een zin typen, deze zin wordt vervolgens door de computer uitgesproken.

Dit is een intensief en tijdrovende situatie. De kosten van de spraakcomputer zijn hoog en worden niet altijd vergoed door de zorgverzekeraar.

Wel kan iemand het soms in bruikleen ontvangen, maar zal de verzekerde voor kosten komen te staan wanneer de spraakcomputer defect raakt.

Een uitgebreider apparaat waarin zinnen te programmeren zijn kost al snel 6000 euro. Dit kan beter, gemakkelijker, sneller en goedkoper, vooral omdat er nu betaalbare tablets zijn van 600 euro waarop Windows 7 draait, en daar zelfgeprogrammeerde .NET programma's op kunnen draaien.

Een mooi apparaat hiervoor is bijvoorbeeld de Ambiance Technology AT-Tablet Win7, een 10" Tablet met 160GB HDD en 1GB mem en Windows 7 Home Premium, met een schermresolutie van 1024x600. Prijs: Nog geen 580 euro!
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1288603159.jpeg
Zelf programmeren
Dus ik kwam op het idee zelf een dergelijke applicatie te programmeren. Een applicatie waarbij knoppen voor te programmeren zijn. Bovendien zijn ze gecategoriseerd, zodat via een touch-interface makkelijk voorgeprogrammeerde zinnen uitgesproken kunnen worden. Daarnaast moet er een standaard invoerveld beschikbaar zijn waar je met een touch-qwerty toetsenbord tekst in kunt typen die het programma dan uitspreekt.

Via een zoektocht op google naar een Nederlandstalig text-to-speech programma kwam ik op het gratis programma ReadPlease2003, die ingetypte tekst in het Nederlands uit kan spreken.

Probleem is dat je alsnog de tekst in het venster de tekst in moet typen. Er is ook een command-line tool beschikbaar, maar deze is niet gratis.

Zonder het programma te hacken is het me toch gelukt te interfacen met het programma, en het tekst vanuit mijn applicatie te laten horen. De gratis (=simpele) versie van Spreekhulp ondersteunt al het bovengenoemde.

Afbeeldingslocatie: http://www.semjase.nl/spreekhulp.jpg
In het tekstveld kan met een toetsenbord-popup een willekeurige tekst ingetypt worden die de computer uitspreekt en groot weergeeft op het scherm. Als je op een knop drukt, zal de computer de tekst op de knop uitspreken.

Afbeeldingslocatie: http://www.semjase.nl/spreekhulp2.jpg
De categorieen zijn in tabbladen onderverdeeld, en van elke knop kan de tekst gewijzigd worden die de computer uitspreekt als je er op klikt

Afbeeldingslocatie: http://www.semjase.nl/spreekhulp3.jpg
Groot virtueel toetsenbord ingebouwd zodat er tekst via de touchscreen ingevuld kan worden

Afbeeldingslocatie: http://www.semjase.nl/spreekhulp4.jpg
Als de computer de tekst gaat uitspreken kan deze naar wens ook groot weergegeven worden op het scherm
Installatie
Download en installeer de gratis versie van ReadPlease2003 setupreadplease2003.exe
Installeer de Nederlandse spraak: lhttsdun.exe
Download mijn gratis applicatie Spreekhulp 1.0: spreekhulp1.0.zip
Pak dit programma uit in de map waarin je ReadPlease2003 geinstalleerd hebt (C:/Program Files/Read Please 2003)

Run spreekhulp.exe om het programma op te starten. Voer het bovenstaande uit op een windows xp/windows 7 tablet met .NET 2.0 een resolutie van 1024x600, en je hebt voor nog geen 580 euro iets waar de gehandicapte persoon anders duizenden euro's aan kwijt zou zijn. Oma is er blij mee *;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-09 22:23
Is iets waar je best trots op mag zijn _/-\o_.

Ik weet niet of het ook mogelijk is om met een stylus pen op het touch screen te schrijven, maar anders zou je ook nog op die manier de tekst in kunnen laten voeren (Ik verbaasde mij er over hoe goed de handschrift herkenning die in Win 7 zit werkte). Ik kan me voorstellen dat het voor oudere mensen makkelijker is om te schrijven dan tekst in te voeren op een virtueel toetsenbord. Als is een los pennetje wel weer een nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:40
--Niels-- schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 23:57:
[...]

Is iets waar je best trots op mag zijn _/-\o_.
Eensch. Goed bezig _/-\o_

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Laatst online: 13-09 16:51
Goed bezig! Dat is een groep mensen die snel wordt vergeten.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Mooi programma om de medemens te helpen :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibert
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-08 14:27

pong

Ik heb uit verveling eens een heel erg simpele pong gemaakt, zitten wel nog wat bugjes in ivm met het balletje.
Het is eigenlijk ook wel een oefening voor mezelf.

Gemaakt met C# en XNA 4.0

http://www.megaupload.com/?d=HE20VBX6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEiE
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-09 13:39
Sibert schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 20:28:

pong

Ik heb uit verveling eens een heel erg simpele pong gemaakt, zitten wel nog wat bugjes in ivm met het balletje.
Het is eigenlijk ook wel een oefening voor mezelf.

Gemaakt met C# en XNA 4.0

http://www.megaupload.com/?d=HE20VBX6
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2ed70a9.png

Ik moet een nieuwe pc, mijn huidige is niet meer geschikt voor Pong ;(

@jacobras: heb je het xna 4.0 framework geïnstalleerd?

[ Voor 14% gewijzigd door DEiE op 03-02-2011 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:11

jacobras

Developer

@Sibert: pong werkt hier helaas niet, loopt meteen vast na starten (krijg Windows' foutrapportagevenster).

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibert
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-08 14:27
Komt omdat jullie geen XNA 4.0 en/of .NET 4.0 hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEiE
nehh, mijn grafische kaart is gewoon oud, die doet niet eens directx 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-09 12:45
Heb laatst even een C# programmatje gemaakt wat een backup maakt van de tabbladen in mijn postit plakdingetjes (de gadgets) op m'n scherm. Ik weet dat er ook een programma bestaat zoals Plaknotities maar het nadeel hiervan vind ik dat deze altijd in de startbalk staat. En sowieso heeft deze geen tabbladen, als je op het plusje duwt komt er vrolijk nog zo'n geel ding naast.
Anyways wordt de tekst van alle tabbladen achterhaald, bewerkt en opgeslagen op een locatie op m'n D schijf. Nooit meer iets kwijtraken!
want als je de gadget afsluit, wat ik soms nog wel eens per ongeluk deed, dan was je al je inhoud kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Laatst online: 14:39

Mavamaarten

Omdat het kan!

Oeps, mag dus niet : 8)7

[ Voor 114% gewijzigd door Mavamaarten op 04-02-2011 15:54 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
Het downloaden van MP3s in Nederland is toch niet verboden? Of is daar inmiddels een wet voor?

Het distribueren wel. Weet niet hoe het met het faciliteren zit, maar dat zal ook wel niet mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:56

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Het algemeen beleid #verbodencopyright

Nee dus. En doe dit volgende keer in een DM ajb.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEiE

Botherer

Voor stage hou ik een logje bij, wat ik per dag gedaan heb om achteraf te helpen voor mijn verslag, maar aan het einde van de dag ben ik alweer vergeten wat ik in het begin gedaan heb, en steeds mijn logje bijhouden tijdens de dag vergeet ik. Daarom heb ik een simpel tooltje gemaakt wat elke 30min een always-on-top invoerveld tevoorschijn tovert, die pas weggaat als je wat ingevuld hebt. Aan het einde van de dag kan ik uit die momentopnamen een redelijk beeld vormen wat ik in mijn logje kan zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-09 22:03

C# Class Generator

Omdat ik met een recent project gemerkt heb dat ik veel dezelfde code aan het rammen was (getters & setters) heb ik daar een klein simpel programmaatje voor gemaakt die dit voor mij doet.

Feedback is heel erg welkom :)

Klik

Bekende bugs:
  • Niet alle datatypen ondersteund
Todo:
  • Datatypen
  • Mogelijkheid tot opslaan
  • Meerdere classes tegelijk kunnen bewerken
  • Method stubs toevoegen
  • Meerdere talen?

[ Voor 28% gewijzigd door naam op 09-02-2011 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:10
naam schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 00:30:

C# Class Generator

Omdat ik met een recent project gemerkt heb dat ik veel dezelfde code aan het rammen was (getters & setters) heb ik daar een klein simpel programmaatje voor gemaakt die dit voor mij doet.
Properties gebruiken? prop [tab] [tab] does the trick...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
@Styxxy, ik doe het zelf wat uitgebreider ;)
Voorbeeld:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
// This file was generated with class generator
using System;

class TestClass
{
    #region Private properties
    private bool testbool;
    #endregion

#region Public properties
    /// <summary>
    /// Boolean to test some stuff
    /// </summary>
    public bool TestBool
    {
        get { return this.testbool; }
        set { this.testbool = value; }
    }
    #endregion
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
8)7 Beetje 't wiel opnieuw uitgevonden...

VS Class Diagram Part 1
VS Class Diagram Part 2

Ken uw tools :)

Verder stikt 't van de ORM tools e.d. (en EF) waar je meestal het meest geneigd zou zijn code te laten genereren en dan heb je nog T4, eveneens standaard onderdeel van VS.

Er klopt overigens ook weinig van je tab-order, ik kan geen toegevoegde zaken na "Add" nog wijzigen (de grid editable zou al veel handiger zijn) noch verwijderen, de dropdown met types doet niet aan auto-complete en de overall UX is gewoon (nog) niet heel erg goed ;)

Overigens: 10 punten voor inzet hoor, daar niet van. Het is er alleen al (en beter) ;)

[ Voor 34% gewijzigd door RobIII op 09-02-2011 01:00 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

naam schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 00:45:
@Styxxy, ik doe het zelf wat uitgebreider ;)
Voorbeeld:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
// This file was generated with class generator
using System;

class TestClass
{
    #region Private properties
    private bool testbool;
    #endregion

#region Public properties
    /// <summary>
    /// Boolean to test some stuff
    /// </summary>
    public bool TestBool
    {
        get { return this.testbool; }
        set { this.testbool = value; }
    }
    #endregion
}
Prachtig veel regels code maar compleet nutteloos als je niks speciaals in de get of set doet behalve dat.
C#:
1
2
public bool TestBool { get; set; }
// Idem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
RobIII schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 00:48:
[...]

8)7 Beetje 't wiel opnieuw uitgevonden...

VS Class Diagram Part 1
VS Class Diagram Part 2

Ken uw tools :)

Verder stikt 't van de ORM tools e.d. (en EF) waar je meestal het meest geneigd zou zijn code te laten genereren en dan heb je nog T4, eveneens standaard onderdeel van VS.

Er klopt overigens ook weinig van je tab-order, ik kan geen toegevoegde zaken na "Add" nog wijzigen (de grid editable zou al veel handiger zijn) noch verwijderen, de dropdown met types doet niet aan auto-complete en de overall UX is gewoon (nog) niet heel erg goed ;)

Overigens: 10 punten voor inzet hoor, daar niet van. Het is er alleen al (en beter) ;)
Ik wist niet dat het al bestond en zelfs in visual studio ingebakken zat. Daar zal ik me ook zeker eens in verdiepen, bedankt voor de tip :)

Het is meer voor schoolwerk, met projectgenoten die soms de ballen snappen van programmeren, dan is dit imo een makkelijkere manier om ze dit soort werk te laten doen :) Ook heb ik nu de mogelijkheid tot het makkelijk(er) aanpassen van code aan een andere taal (bijvoorbeeld Java).
Phyxion schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 00:51:
[...]

Prachtig veel regels code maar compleet nutteloos als je niks speciaals in de get of set doet behalve dat.
C#:
1
2
public bool TestBool { get; set; }
// Idem
Nu heb je geen bool die alleen private beschikbaar is, en ik genereer ook code voor als je later nog iets met de getter/setter wilt doen, mijn tooltje is alleen om een class skeleton te genereren, de daadwerkelijke logica moet uiteraard zelf toegevoegd worden :) Misschien dat dat niet helemaal duidelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
naam schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 01:26:
Het is meer voor schoolwerk, met projectgenoten die soms de ballen snappen van programmeren, dan is dit imo een makkelijkere manier om ze dit soort werk te laten doen :)
Of dus de class-diagram dinges gebruiken ;)
Ook heb ik nu de mogelijkheid tot het makkelijk(er) aanpassen van code aan een andere taal (bijvoorbeeld Java).
De Class-diagram dinges ondersteunt alle "built in" VS talen AFAIK, en anders grijp je lekker naar T4 of andere tools. Nogmaals: natuurlijk is ter lering ende vermaeck zo'n project wel leuk (en ook ikheb er in een grijs verleden wel eens mee gestoeid) maar anno 2011 kun je beter naar een off-the-shelf product grijpen (al dan niet OS).
Nu heb je geen bool die alleen private beschikbaar is
Die is ook helemaal niet nodig zolang je 'm niet gebruikt
en ik genereer ook code voor als je later nog iets met de getter/setter wilt doen
Die code schrijf je, IMHO maar da's een kwestie van smaak, dan later. Het is onnodig je code te 'vervuilen' met zoveel getter/setter code zolang de properties niets doen (en dat doen de meeste properties niet)
de daadwerkelijke logica moet uiteraard zelf toegevoegd worden :) Misschien dat dat niet helemaal duidelijk was.
Dan heeft je tool altijd nog het nadeel dat je elke keer als je op "generate code" mept enkel een kaal skeleton hebt; de class-diagram designer dinges (hoe heet dat geval nou... :X ) laat je code intact, ook als je al de implementatie van een method/property hebt gedaan en dan besluit aanpassingen in het diagram te maken. Los van het feit dat je tool geen "project" kan opslaan en weer terug inladen. Dat zou ik wel een eerste vereiste voor een "0.1" vinden voordat ik 'm hier zou hebben gepost. Maar nogmaals: allemaal goedbedoelde feedback waar je zelf om vroeg ;)

[ Voor 7% gewijzigd door RobIII op 09-02-2011 17:51 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 22:00
.

[ Voor 104% gewijzigd door SaphuA op 01-02-2022 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 14:19
DEiE schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 12:57:

Botherer

Voor stage hou ik een logje bij, wat ik per dag gedaan heb om achteraf te helpen voor mijn verslag, maar aan het einde van de dag ben ik alweer vergeten wat ik in het begin gedaan heb, en steeds mijn logje bijhouden tijdens de dag vergeet ik. Daarom heb ik een simpel tooltje gemaakt wat elke 30min een always-on-top invoerveld tevoorschijn tovert, die pas weggaat als je wat ingevuld hebt. Aan het einde van de dag kan ik uit die momentopnamen een redelijk beeld vormen wat ik in mijn logje kan zetten :)
Leuk dat je zoiets geschreven hebt, maar is't ook te downloaden / te verkrijgen? :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

offtopic:
@RobIII: intact bedoel je? ;)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEiE
SoaDmaggot schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 09:15:
[...]

Leuk dat je zoiets geschreven hebt, maar is't ook te downloaden / te verkrijgen? :*
whoeps, vergeten :$
pas op voor ranzige code in het GUI project: http://svn3.xp-dev.com/svn/SharpBotherer/

[ Voor 3% gewijzigd door DEiE op 09-02-2011 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperoni
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-09 16:35

Het is meer voor schoolwerk, met projectgenoten die soms de ballen snappen van programmeren, dan is dit imo een makkelijkere manier om ze dit soort werk te laten doen :) Ook heb ik nu de mogelijkheid tot het makkelijk(er) aanpassen van code aan een andere taal (bijvoorbeeld Java).
Voor java wellicht interresant is Visual Paradigm(de community edition is gratis), die gebruiken wij op school. Je kunt daarmee ook grafisch klassen ontwerpen en er java code uit laten gooien(plus nog wat andere talen, bv C#). Ook kan je er andere UML diagrammen mee maken, als use case diagrammen, state diagrammen en die hele boel aan elkaar koppelen. Nadelen: eigenlijk te uitgebreid soms(lees niet makkelijk) en traaaaaaaag bij opstarten. Maar raad je zeker aan er eens mee te spelen.

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Na de Android app moest er wel een website komen:

Bedrijvenvogel

Website waarmee je informatie over bedrijven kan zoeken.

Er zijn veel bronnen maar deze zijn allemaal incompleet waardoor een snel overzicht van informatie over een bedrijf lastig te vinden is. Ik heb een poging gedaan om informatie van verschillende bronnen zoals Twitter, LinkedIn etc te combineren.

Afbeeldingslocatie: http://dutchmega.nl/mess/companybird.png
De backend stond er al dus in een middagje gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMDB
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-08 11:58

EMDB - Eric's Movie DataBase

Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/e.heesakkers3/emdb/img/bookshelf_dark_thumbnail.jpg

Filmdatabase. Gemaakt in C++ / MFC. Alles statisch gelinkt dus geen enkele afhankelijkheid naar welke library dan ook. Één enkele executable en de configuratie in een configuratiefile. Dus ook portable. Haalt filminformatie van IMDB (html scraping :?), Moviemeter (API ;)) en de filmposters van IMDB, MovieMeter, FreeCovers.net, DVDEmpire). Vertaald in 25 talen (niet door mezelf O-))

Homepage = http://www.emdb.tk

[ Voor 31% gewijzigd door EMDB op 11-02-2011 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEiE

Shazam tag shortcut

Ik heb een shortcut gemaakt voor Shazam voor Android, waarbij hij de splashscreen of terugnavigeren door het menu en het drukken van de grote knop overslaat. Enkel op het icoontje drukken en hij begint te taggen

Android market url

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Leuk DEiE :). Zou alleen de shortcut-text aanpassen naar 'Tag now', aan het logo zien de gebruikers wel dat het om Shazam gaat ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEiE
Is een goeie, daardoor wordt het label dan ook niet meer afgebroken :)

edit: Aangepast, kwam er ook achter dat door een lelijke copypasta fout er twee keer werd gezocht naar Shazam Encore (de betaalde versie) in plaats van Shazam Encore en Shazam |:(

[ Voor 56% gewijzigd door DEiE op 14-02-2011 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
EMDB schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 16:10:

EMDB - Eric's Movie DataBase

Filmdatabase. Gemaakt in C++ / MFC. Alles statisch gelinkt dus geen enkele afhankelijkheid naar welke library dan ook. Één enkele executable en de configuratie in een configuratiefile. Dus ook portable. Haalt filminformatie van IMDB (html scraping :?), Moviemeter (API ;)) en de filmposters van IMDB, MovieMeter, FreeCovers.net, DVDEmpire). Vertaald in 25 talen (niet door mezelf O-))

Homepage = http://www.emdb.tk
Die gebruikte ik toen ik nog op windows zat :P goed programma'tje hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
naam is slecht, any idea's?

KeyboardFix

Programma voor programmeurs op laptops waarbij de Fn-functie uitgevoerd word bij het indrukken van een F-toets.
Functie: tijdens het programmeren de Fn-functie omzetten in een echte F-toets.

Uitleg: Bij mijn Dell (studio 15) is het momenteel zo bij het indrukken van de toetsen:
F5 => beeldscherm verlichting hoger
F10 => vorige media track
F11 => play/pause
F12 => volgende media track
Oftewel andersom dan normaal het geval is!
Maar tijdens het programmeren, in Visual Studio (C#), zijn F5, F10, F11 en F12 toetsen die je vaak genoeg gebruikt. Om dit te bereiken moet je dan Fn+F5 of Fn+F10 etc induwen.
Nu weet ik dat dit in de bios terug te zetten is naar de normale manier, maar ik dacht ik kan vast wel iets maken zodat ik het beste van beide werelden heb!

Tijdens alles behalve Visual Studio gebruiken reageren m'n F-toetsen als mediatoetsen, maar als Visual Studio gebruikt wordt (en de focus heeft) dan worden die toetsen opeens echte F-toetsen! Oftewel tijdens het programmeren hoef ik niet meer Fn+F5 in te duwen om te runnen, maar gewoon F5. Makkelijker, en ook simpel als andere mensen even op m'n laptop meekijken met programmeren.

Het programma runt alleen met een tray-icon en is dus niet zichtbaar of storend op de voorgrond maar werkt fijn op de achtergrond. Het programma is in te stellen om automatisch op te starten.
Als extra heb ik een AddIn voor Visual Studio gemaakt die het programma opstart zodra ik Visual Studio opstart. Zo hoeft het programma niet altijd op de achtergrond aan te staan. Bij het sluiten van VS kan naar keuze het programma ook weer beëindigd worden.

Afbeeldingslocatie: http://i932.photobucket.com/albums/ad164/PieterAelse/KeyboardFix.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
Pieterke schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 16:50:
naam is slecht, any idea's?

KeyboardFix

Dell heeft overigens ook een configuratie tooltje waarmee je dit ook snel kan aanpassen (heb ik toch gezien bij een vriend).

[ Voor 10% gewijzigd door Styxxy op 15-02-2011 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:31
@Pieterke:

Ik heb er zelf niet zo veel aan, maar het lijkt mij toch een handige applicatie voor mensen met dergelijke toetsenborden en wensen.

Is de naam "F-Switch" een goede naam voor je applicatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
nevermind, edited

[ Voor 92% gewijzigd door PieterAelse op 15-02-2011 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
Joen schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 17:03:
Ik heb er zelf niet zo veel aan, maar het lijkt mij toch een handige applicatie voor mensen met dergelijke toetsenborden en wensen.

In principe zou ik de te drukken toetsen nog instelbaar kunnen maken, maar programma is vooral handig voor mezelf ja :P

En die naam klinkt al beter, thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
@Styxxy Joen
Hoe heet dat tootje dan? Nooit iets gezien op mijn (verouderde) Dell Studio 1555.

Tevens heb ik nog een klein probleempje in mijn programma, ik kan namelijk geen onderscheid ontdekken tussen F2 tot en met F6 (overal is keycode gelijk aan None en keyvalue 255)...
dus momenteel is F2 t/m F6 duwen gelijk aan F5 in visual studio :P

[ Voor 2% gewijzigd door PieterAelse op 15-02-2011 18:08 . Reden: niet wakker ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
@Pieterke:
Geen idee. Styxxy had het in een post boven mij er over. ;) B)
Ik heb het niet over dat tooltje gehad in mijn post. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
Pieterke schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 17:14:
@Joen
Hoe heet dat tootje dan? Nooit iets gezien op mijn (verouderde) Dell Studio 1555.
Blijkbaar is er niet zo'n tooltje voor jouw laptop. Maar een klein beetje verder zoeken heb ik dit gevonden:
I just found a solution that does not involve making a change in the BIOS.

I have a Studio 17 laptop with Windows 7. There is a soft button that look like two gears above the keyboard. That will bring up the Windows Mobility Center. One of the options is to change the Function Key Row. (You can also use Search to find the Windows Mobility Center)
Bron: http://en.community.dell....op/f/3518/t/19283278.aspx (Suggested Answer door Zookc en zou bevestigd worden door de volgende reactie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb daarnet in PHP (ja, heel smerig) een tooltje voor Mac OSX geschreven die een directory recursive scanned naar .avi bestanden en daar een .mp4 bestand van bakt wat iTunes en de iPad in ieder geval aankunnen. iPhone en iPod Touch heb ik nog niet geprobeerd.

Ik heb het in eerste instantie voor mezelf gemaakt, maar mocht iemand interesse hebben dan moet er even een DM gestuurd worden, aangezien ik niet de moeite ga doen om het flexibel te maken als niemand interesse heeft.

Het maakt wel gebruik van de HandBrakeCLI, maar die heb ik er bijgeleverd (als het goed is mag dat volgens de GPLv2 toch?).

Ik ben nu bezig met m'n media converteren (al m'n TV series) en tot nu toe werkt het prima :). Krijg netjes een Growl notificatie wanneer er een bestand geconverteerd is. Verdere instructies over wat voor 'n formaat bestandsnamen hij verwacht zitten bij de tool :).

edit:
Omdat het naar .mp4 wordt geconverteerd wordt het bestand wel ietsjes groter dan het origineel...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2011 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Styxxy schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 17:37:
[...]

Blijkbaar is er niet zo'n tooltje voor jouw laptop. Maar een klein beetje verder zoeken heb ik dit gevonden:

[...]

Bron: http://en.community.dell....op/f/3518/t/19283278.aspx (Suggested Answer door Zookc en zou bevestigd worden door de volgende reactie)
Een vriend van mij heeft ook zo'n Dell maar daar werkt dat niet bij en als hij het in de BIOS aanpast dan werkt dat 1-2 dagen en dan is alles weer omgekeerd. Rampzalig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Volgens mij nog nooit echt mijn eigen tools hierin gepost dus laat ik eens een lijst maken :)

Driver Sweeper

Afbeeldingslocatie: http://phyxion.net/images/dsgallery/Items.png

Hiermee kan je je (oude) drivers van het goed van je systeem afhalen. Het is begonnen als een vrij kleine tool wat inmiddels een hele hoop meer functionaliteit heeft gekregen :)

Checksum Verify

Afbeeldingslocatie: http://phyxion.net/images/cvgallery/Checksum%20File%20Checked.png

Met Checksum Verify kunnen de meest gebruikte formaten gecontrolleerd worden (.sfv, .sha1, .par2 + .md5) en op de par2 na ook aangemaakt worden. Ook meteen multithreaded gemaakt omdat controle e.d. echt ontzettend traag is single threaded :)

NZBGrab

Afbeeldingslocatie: http://phyxion.net/images/nggallery/NZBGrab%201.png

Met NZBGrab kan er niet alleen gezocht worden naar NZB files maar kunnen series ook automatisch gedownload worden. Na een hele tijd gewoon lokaal te hebben gebruikt toch de interface maar eens wat opgepoetst :) NZBGrab kan ook de releasenames detecteren van een post (Zonder de nummers en andere troep er om heen) en hier ook releases naar mergen (handig als je bijvoorbeeld handmatig eens een heel seizoen wilt downloaden van een serie) of als iemand zo handig is geweest om de par en sample e.d. weer eens los te posten ipv bij de collection.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
Joen schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 17:03:
@Pieterke:

Maak er dan maar Switch-F van: "Switch ef(fe)!" :)

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SumBeam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-09 13:15
Ben erg benieuwd, maar Windows Defender komt me lastig vallen met een Win32:Adware/OpenCandy bij het openen van de installer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

SumBeam schreef op zondag 20 februari 2011 @ 16:10:
[...]

Ben erg benieuwd, maar Windows Defender komt me lastig vallen met een Win32:Adware/OpenCandy bij het openen van de installer?
OpenCandy is helaas een false positive. In de volgende definities van Defender gaat dit probleem opgelost worden. Gewoon even die melding negeren totdat Microsoft nieuwe definities uitrolt :)

@Hieronder, OpenCandy tracked alleen gegevens over het operating system inclusief de taal e.d. Dit is voor mij enorm handig met Driver Sweeper zodat ik inzicht krijg in de gebruikte OS. Als je dit niet wilt gewoon met je firewall de installer internet access verbieden, in de executable zelf zit niks in van OpenCandy aangezien het alleen de installer is :)

[ Voor 29% gewijzigd door Phyxion op 20-02-2011 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik heb hetzelfde met Checksum Verify. Een korte zoektocht op Google bracht me bij de wiki over OpenCandy en het lijkt erop dat het vrij onschuldig is, maar ik heb me er toch maar niet aan gewaagd.

*** Edit ***
Ik moet vaker refreshen. ;(

[ Voor 14% gewijzigd door Devilly op 20-02-2011 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
@Phyxion
Ik heb NZBgrab even gedownload voor de functionaliteit van het automatisch downloaden van series. Heb de series die ik volg ingesteld (op execute). Maar hoe gaat het nu verder in zijn werk als ik vragen mag?
Die dat Auto TV opstart met windows, en die regelt dan echt prima dat de nieuwe afleveringen gedownload worden vanzelf? (zag geen documentatie van NZBgrab op je site)

Verder klein puntje wat me opviel:
Bij het overzicht van de afleveringen van een serie; als je sorteert op datum dan wordt er gesorteerd op de dag (eerste getal van de datum). Hierdoor staan ze dus eigenlijk niet op volgorde van datum (jaren staan door elkaar enzo)

Verder ziet het programma er top uit!
In welke taal en met welk programma programmeer je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Pieterke schreef op zondag 20 februari 2011 @ 18:54:
@Phyxion
Ik heb NZBgrab even gedownload voor de functionaliteit van het automatisch downloaden van series. Heb de series die ik volg ingesteld (op execute). Maar hoe gaat het nu verder in zijn werk als ik vragen mag?
Die dat Auto TV opstart met windows, en die regelt dan echt prima dat de nieuwe afleveringen gedownload worden vanzelf? (zag geen documentatie van NZBgrab op je site)

Verder klein puntje wat me opviel:
Bij het overzicht van de afleveringen van een serie; als je sorteert op datum dan wordt er gesorteerd op de dag (eerste getal van de datum). Hierdoor staan ze dus eigenlijk niet op volgorde van datum (jaren staan door elkaar enzo)

Verder ziet het programma er top uit!
In welke taal en met welk programma programmeer je?
Auto TV start op met het programma, niet met Windows. Ik ga voor de volgende versie inbouwen dat het met Windows mee kan opstarten + system tray icon + notifications via system tray. Standaard start Auto TV op met het programma, deze checked standaard dan elke 10 minuten of er mogelijke nieuwe releases zijn (Overigens checked ie ook of er voor acquired episodes nog PROPER/REAL/etc releases zijn). Indien deze gevonden zijn dan wordt de NZB file met de betreffende actie(s) uitgevoerd (In jouw geval dus geexecute, je download programma zal dit ongetwijfeld oppakken als deze met nzb bestanden is geassocieerd) en de episode gemarkeerd worden als 'Acquired'. De documentation moet ik nog schrijven, hier ben ik mee bezig maar wat lopende en nuttige verhalen schrijven valt altijd tegen :p

Datum sorteren werkt inderdaad nog niet helemaal goed, ik hoop dit ook in de volgende versie te verhelpen :)

Alle bovenstaande programma's zijn gemaakt in Visual Studio in C#. De eerste twee (Driver Sweeper en Checksum Verify) maken gebruik van WinForms maar NZBGrab maakt gebruik van WPF omdat hier veel meer mee gedaan kan worden op grafisch gebied en omdat ik hiermee dan ook een stuk makkelijk zelf componenten voor kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
Thx voor de snelle reply!
Morgen kijken of het werkt, 4 nieuwe afleveringen van verschillende series staan gepland :P
Programmeer zelf ook C# in Visual Studio, dus wel interessant om je werk te zien (ben nog niet zo ervaren als jij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 22:46
Ik heb een paar dagen geleden dit in elkaar gedraait, mogelijk ook handig voor andere beheerders:
SetLoc is a little tool that allows you to automatically change the Regional Options Standards and formats setting. You can use it in, for example, logon scripts and installation scripts.
http://jdsoft.nl/?page=setloc

Afbeeldingslocatie: http://jdsoft.nl/_images/setloc.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-09 20:17
DEiE schreef op maandag 14 februari 2011 @ 15:10:

Shazam tag shortcut

Ik heb een shortcut gemaakt voor Shazam voor Android, waarbij hij de splashscreen of terugnavigeren door het menu en het drukken van de grote knop overslaat. Enkel op het icoontje drukken en hij begint te taggen

Android market url
Hm, goed idee. En ik heb hem meteen geinstalleerd, echter.... Als ik getagged heb dan ga ik weer uit de applicatie door op de home toets te drukken. Wil ik nu een paar minuten weer taggen, dan opent hij dus de uitkomst van de vorige tag, en niet het "tag now" screen.
Weet niet of dat een technische beperking is? Wel een beetje jammer. (ik snap dat als je de back toets gebruikt dat bdit probleem zich niet voordoet, maar dan moet je dus alsnog rekening met de werking van het programma houden, net zoals bij shazam zelf, en dan gaat het zijn doel een beetje voorbij)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Noxious schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 15:06:
Ik heb een paar dagen geleden dit in elkaar gedraait, mogelijk ook handig voor andere beheerders:

[...]

http://jdsoft.nl/?page=setloc

[afbeelding]
Leuk, weet je toevallig hoe je aan de hand van die instellen een app kan forceren een andere taal te gebruiken?
Ik merkt dat het niet steeds voldoende is om een OS op Engels te zetten want sommige apps geven je desondanks je taalvoorkeur toch nog steeds Nederlands; Über vervelend als je in een omgeving werkt met verschillende nationaliteiten.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Laatst online: 13-09 16:51
Phyxion schreef op zondag 20 februari 2011 @ 15:44:
Volgens mij nog nooit echt mijn eigen tools hierin gepost dus laat ik eens een lijst maken :)

Driver Sweeper

[afbeelding]
Devexpress vind ik wel mooie software, het is alleen jammer dat het zo uberherkenbaar is. Net alsof het onderdeel is van de devexpress product range. :P

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
Ik denk dat dat te maken heeft met wat je daaronder bij Location hebt staan.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Laatst online: 19-09 22:46
IStealYourGun schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 15:48:
[...]

Leuk, weet je toevallig hoe je aan de hand van die instellen een app kan forceren een andere taal te gebruiken?
Ik merkt dat het niet steeds voldoende is om een OS op Engels te zetten want sommige apps geven je desondanks je taalvoorkeur toch nog steeds Nederlands; Über vervelend als je in een omgeving werkt met verschillende nationaliteiten.
Dat is inderdaad dat vakje daaronder (Location) en op het laatste tabje (Advanced) de 'Language for non-Unicode programs' op English zetten.

Succes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEiE
Maverick schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 15:19:
[...]

Hm, goed idee. En ik heb hem meteen geinstalleerd, echter.... Als ik getagged heb dan ga ik weer uit de applicatie door op de home toets te drukken. Wil ik nu een paar minuten weer taggen, dan opent hij dus de uitkomst van de vorige tag, en niet het "tag now" screen.
Weet niet of dat een technische beperking is? Wel een beetje jammer. (ik snap dat als je de back toets gebruikt dat bdit probleem zich niet voordoet, maar dan moet je dus alsnog rekening met de werking van het programma houden, net zoals bij shazam zelf, en dan gaat het zijn doel een beetje voorbij)
Het enige wat ik doe (voor de Android-nerds onder ons) is een opdracht (intent) sturen dat ik de Tagging-activity wil zien, gaat volledig om Shazam heen daardoor. Gezien het ook een shortcut is, is dat ook het enige wat hij kan doen en daardoor kreeg ik bovengenoemde probleem er niet uit (zou overigens ook niet weten hoe ik dat zou moeten doen, ben nog een Android-beginner). Overigens ook totaal niet verwacht dat die app in een week bijna 4500 keer gedownload zou worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

HawVer schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 15:49:
[...]

Devexpress vind ik wel mooie software, het is alleen jammer dat het zo uberherkenbaar is. Net alsof het onderdeel is van de devexpress product range. :P
Klopt, het is ook (te) herkenbaar. Maar om nou alles om te gaan zetten voor alleen de GUI, met componenten die overigens allemaal prima werken, nee. Het is niet voor niks dat ik voor NZBGrab gewoon gebruik heb gemaakt van WPF zodat alles mooi zelf gestyled kan worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zep
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-09 22:25

zep

NZBGrab

[afbeelding]

Met NZBGrab kan er niet alleen gezocht worden naar NZB files maar kunnen series ook automatisch gedownload worden. Na een hele tijd gewoon lokaal te hebben gebruikt toch de interface maar eens wat opgepoetst :) NZBGrab kan ook de releasenames detecteren van een post (Zonder de nummers en andere troep er om heen) en hier ook releases naar mergen (handig als je bijvoorbeeld handmatig eens een heel seizoen wilt downloaden van een serie) of als iemand zo handig is geweest om de par en sample e.d. weer eens los te posten ipv bij de collection.
lijkt me een nuttig programma allen wanneer ik een tv serie toevoeg loopt die vast? doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

zep schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 19:20:
[...]

lijkt me een nuttig programma allen wanneer ik een tv serie toevoeg loopt die vast? doe ik iets fout?
Dat is zeker niet de bedoeling :) Welke serie gaat het om?

@Pieterke: Datum sorteren werkt inmiddels ook goed :)

@ _Apache_: Die false positives worden in een volgende definitie ergens opgelost, gewoon negeren for the time being ;) En dat zou wel vreemd zijn, en zou in ieder geval nooit horen vast te lopen bij SABnzbd :) Ik zal zo eens kijken waarom dat mogelijk is :)

@ Sven_Vdb: Ik heb je even eea geDMed :) En is inmiddels ook opgelost, thanks :)

[ Voor 42% gewijzigd door Phyxion op 23-02-2011 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:19

_Apache_

For life.

@Phyxion : Hier gaat Avira (antivirus) af, zie onderstaand. Verder ziet het er erg leuk uit. Ben het nog een beetje aan het uitproberen, net liep het wel even vast (waarschijnlijk SABnzbd niet goed opgegeven).
Vooralsnog, kudo! Heel knap gedaan.

Virus or unwanted program 'ADWARE/OpenCandy.A.5 [adware]'
detected in file 'C:\Users\{username}\AppData\Local\Temp\is-9UPMN.tmp\OCSetupHlp.dll.
Action performed: Allow access

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven_Vdb
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-09 20:48
Ik heb nu 2 TV shows toegevoegd met die AUTO-TV. Maar al 2 keer krijg ik fouten in sabnzbd.
Steeds meldingen zoals ( Naam ..... .HDTV.x264-CTU - Repair failed, not enough repair blocks (336 short))
Aan wat kan dit liggen? Nzb worden gewoon opgenomen vanuit dir die ik aangeef in NZBGrab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik heb mijn tooltje hier al eens gepost maar toen was het nog vrij béta. Ondertussen heb ik wat tijd gevonden om het te verbeteren en werkt het wat soepeler.

Omdat ik het beu was dat iTunes mij maar slechts 30 sec van een muziekstuk liet afspelen, ging ik altijd op zoek naar de videoclip op YouTube om de volledige versie te luisteren. Bij de iTunes top 100 was het steeds een monniken werk van artiest en titel kopiëren en op YouTube opzoeken. Daarom heb ik dat proces geautomatiseerd dmv. de iTunes RSS feed en PHP.

Link: http://randomize.be/iTunes-Top-100

broncode op de pagina linkt nog naar de oude versie. Als hij stabiel genoeg werkt plaats ik de huidige versie als download ter beschikking.

Tijdmachine | Nieuws trends

• Sven_Vdb
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-09 20:48
Geen probleem phyxion. Daar zijn we voor.
Als de nieuwe release uitkomt test ik het voor jou uit. :)

• ieperlingetje
  • Niet online
mensen beginnen mirrors te draaien van mijn script:
pwned.be
tunes.be

(en ja de code van mijn script kon beter, maar het is ook iets waar ik vlug resultaat van wil, er is amper planning aan vooraf gegaan ;))

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:43
Zou Spotify ook geen leuk idee zijn om linkjes toe te voegen ervan?:+.

• ieperlingetje
  • Niet online
Als ik ergens een playlist vind moet dat wel lukken, maar die website is zo goed als onbruikbaar in België.

• zep
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-09 22:25

zep

Phyxion schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 19:48:
[...]

Dat is zeker niet de bedoeling :) Welke serie gaat het om?
24 en top gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CabezaDelZorro
  • Laatst online: 30-11-2024
Het is alweer een tijd geleden dat ik tijd heb gehad om voor de hobby een tool te schrijven die nuttig was ipv bedoeld voor studie doeleinden. Het meeste is blijven steken bij, even proberen of iets kan, en als dat lukt kan het project in de ijskast.

Cyclops is de enige die ik echt zelf een tijd heb gebruikt. Er was namelijk ooit het brilliante TV Tool, waarmee je gemakkelijk kon switchen tussen TV Out en DVI van een NVidia grafische kaart. Helaas veranderde NVidia deze mogelijkheid vanaf een bepaalde driver versie, en TV Tool werkte niet meer (en werd ook niet meer onderhouden). Gelukkig zat in die driver nieuwe functionaliteit die dit switchen ook mogelijk maakte, echter net niet zo gemakkelijk als in TV Tool (en de icon posities werden toen nog niet bewaard). Dus heb ik een tool geschreven die bij het opstarten van een video file met behulp van Cyclops, automagisch eerst de TV out goed zette (en op de goede resolutie van mijn TV op dat moment), en dan de file startte.

Nu heb ik een HDX 1000 en is dit alles niet meer nodig (tevens staat mijn computer niet meer in de buurt van mijn TV).

Wel heb ik de kennis over het aanpassen van Icon posities op de desktop gebruikt voor een leuke 1 april grap bij enkele collega's. Een mooie exe op de desktop geplaatst die, als ze hem opstarten alle desktop iconen achter de cursor aan lieten bewegen als een lange polonaise. De tool FollowTheLeader.exe 8). Nu ik er aan denk, komende 1 April maar weer eens uit de kast halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovaDesu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-07 19:03
Het word ook maar es tijd om maar mijn creatie te posten!

DemonTunes

Afbeeldingslocatie: http://demontunes.com/external/thumb.png
-

Over DemonTunes

DemonTunes is een web applicatie die ik gemaakt hebt waarmee je gratis online muziek kunt beluisteren en delen.
Als je een account hebt kan je playlisten maken waar je je muziek in kan slepen en overal waar je inlogd bent kun je je playlisten bekijken. Ook kun je heel simpel je muziek delen met je vrienden en via facebook.

Het is gemaakt met PHP/Perl/Node.JS & MySQL op de server side, voor de rest werkt alles dynamisch via Ajax.

Requirements
Hij werkt het beste in Chrome / Firefox, maar IE 7 & 8 zijn ook fully supported. Ik kan chrome aanraden omdat de applicatie zwaar op javascript rust

Hier een voorbeeld van een van mijn gedeelde playlisten
http://dt-cdn.com/p/us

Link naar de website
http://demontunes.com/

Link naar de player
http://demontunes.com/player/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-09 20:17
NovaDesu schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 20:17:

DemonTunes

[afbeelding]
-

Over DemonTunes

DemonTunes is een web applicatie die ik gemaakt hebt waarmee je gratis online muziek kunt beluisteren en delen.
Als je een account hebt kan je playlisten maken waar je je muziek in kan slepen en overal waar je inlogd bent kun je je playlisten bekijken. Ook kun je heel simpel je muziek delen met je vrienden en via facebook.

Het is gemaakt met PHP/Perl/Node.JS & MySQL op de server side, voor de rest werkt alles dynamisch via Ajax.

Requirements
Hij werkt het beste in Chrome / Firefox, maar IE 7 & 8 zijn ook fully supported. Ik kan chrome aanraden omdat de applicatie zwaar op javascript rust

Hier een voorbeeld van een van mijn gedeelde playlisten
http://dt-cdn.com/p/us

Link naar de website
http://demontunes.com/

Link naar de player
http://demontunes.com/player/
ik heb maar 1 woord. WAUW!

Werkt ontzettend mooi.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

Demontunes is best impressive, het plaatje van de mac met iTunes vind ik dan beetje onzin op de homepage, en je hebt een dode about page (klik). Zal morgen even wat playlists aanmaken :9

edit: "Captcha oke" , je mag/wil denk ik wel de laatste e droppen. Waarom in je terms of use constant over Daemontunes?

[ Voor 26% gewijzigd door afraca op 25-02-2011 21:01 ]

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

En je "full screen video"-knop zit wel erg onlogisch geplaatst, moest er naar zoeken (na 3x geprobeerd te dubbelklikken op de video zelf ;) ). Verder inderdaad leuke tool :)

[ Voor 9% gewijzigd door jacobras op 25-02-2011 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovaDesu
@jacobras
Ja daar heb je eigenlijk wel gelijk in, misschien maak ik er nog een tweede bovenaan de video.

@ Afraca
Als je goed kijkt zie je dat het DemonTunes is, en geen iTunes!

De naam was eerst DaemonTunes, maar ik vond DemonTunes beter klinken, moet het nog even aanpassen. Zelfde geld voor de about page, nog niet aan toe gekomen >.<

De captcha oke vond ik zelf opzich nog wel handig, scheelt weer allemaal ergenis als mensen het fout hebben, nu krijg je gelijk feedback of hij goed of fout is.

@Maverick

Dankje wel, heb genoeg lange nachten gehad om het allemaal perfect te laten werken :)

[ Voor 0% gewijzigd door NovaDesu op 25-02-2011 22:28 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Die Demontunes is echt zeer mooi gemaakt. Respect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMG
  • Laatst online: 10-12-2024

CMG

Heb eindelijk eens een premium sms gateway gebruikt zodat ik zelf inkomende berichtjes kan afhandelen en reacties kan terugsturen.

Heb bijna 3 jaar geleden een online speedtouch SSID => WPA2 key lookup geschreven die nog steeds veel gebruikt wordt (http://www.nickkusters.com/Speedtouch.aspx).

Ben ooit begonnen aan een nieuwe site (http://mvcbeta.nkcss.com/Services/SpeedTouch), maar die is nog lang niet af.

Heb vandaag in ieder geval de laatste hand gelegd aan een SMS dienst waarbij je het SSID gewoon kunt sms-en en dan krijg je de mogelijke keys terug.

Heb meteen ook een 'laat een berichtje achter' combo gemaakt, waarbij je text achter de SSID info kan plakken, waarbij de laatste 10 berichten direct op de site te zien zijn.

Op de nieuwe pagina link kun je iig de laatste berichten zien (nu alleen mijn eigen test SMS-je).

NKCSS - Projects - YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:10
NovaDesu schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 20:17:

DemonTunes

[afbeelding]
Ik realiseer me nu pas dat het een website is, en geen applicatie. Erg mooi gemaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooiopdevork
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-05-2023

DemonTunes

[afbeelding]
-

Super gemaakt zeg! Ik mis alleen een zoek functie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Weet je wat echt een top feature zou zijn: net als in www.grooveshark.com onderaan een queue te maken zodat je een hele rits met nummers erin kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Phyxion schreef op zondag 20 februari 2011 @ 15:44:

NZBGrab

[afbeelding]

Ideaal! Gisteravond even Fringe ingesteld, vanmorgen gedownload. Tenminste, ik kreeg wel een foutmelding van newsleecher, maar dat zal dan wel aan newsleecher liggen (gek genoeg heeft ie hem wel 2x gedownload/dan wel 2x uitgepakt :? ).

Nahja, als dit zo blijft werken is het een ideale tool :) Eigenlijk zou zoiets ook al standaard in Newsleecher moeten zitten :P

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DemonTunes ziet er mooi uit ja, maar is het niet hetzelfde als Tubeify? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-09 19:06

Gerco

Professional Newbie

Ziet er erg mooi uit, dat Demontunes.

Ik vraag me alleen af of je geen problemen met Buma/Stemra gaat krijgen (of een vergelijkbare organisatie). Je host weliswaar niets (tenminste, ik geloof van niet. Ik ben niet geregged), maar moedigt wel delen aan en speelt muziek af van youtube enzo. Dat zouden ze weleens als openbaarmaking kunnen zien en dat zou zonde zijn.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:46
CMG schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 01:22:
Heb eindelijk eens een premium sms gateway gebruikt zodat ik zelf inkomende berichtjes kan afhandelen en reacties kan terugsturen.

Heb bijna 3 jaar geleden een online speedtouch SSID => WPA2 key lookup geschreven die nog steeds veel gebruikt wordt (http://www.nickkusters.com/Speedtouch.aspx).

Ben ooit begonnen aan een nieuwe site (http://mvcbeta.nkcss.com/Services/SpeedTouch), maar die is nog lang niet af.
Die 2e site is wel handig! Ik gebruikte eerst altijd de mentalpitstop.com versie, omdat de jouwe volgens mij niet lekker werkte (kreeg niet alle keys). Maar die beta ziet er wel gelikt uit, handig als ik mijn laptopje niet bij me heb (daar heb ik de commandline versie, die doet het nóg beter :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovaDesu
@Gerco
Vraag het me zelf ook af, maar tot nu toe nog geen problemen mee gehad, en anders host ik hem wel in het buitenland.

@Hooiopdevork
Die is er, kijk maar onder het kopje "Home", helemaal bovenaan.

---

Ik weet niet of dit hier thuis hoort, maar ik heb even een vraagje! Ik heb vanacht aan een hyves gadget zitten werken, maar ik snap niet hoe ik nu een soort van "persoonlijk settings" kan maken. Mensen moeten hun eigen playlist binnen hyves kunnen delen maar hoe kan je een config screen maken die alleen de gebruiker kan zien?

Hier is de gadget trouwens, in beta

http://demontunes.com/api/external/gadget/player/

[ Voor 54% gewijzigd door NovaDesu op 26-02-2011 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Cool, benieuwd als ie helemaal af is en gebruikt kan worden :)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Niet online
Kom ik een paar posts eerder met mijn onnozele muzieklijst aandraven. :P Mooi werk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovaDesu
Megamind schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 08:55:
Weet je wat echt een top feature zou zijn: net als in www.grooveshark.com onderaan een queue te maken zodat je een hele rits met nummers erin kan zetten.
Ik heb er even aan moeten werken, maar de functie is ingebouwd!

De lijst zit niet onderaan, maar onder het tabje genaamd "Song Queue", je kan muziek toevoegen door het erheen te slepen of door dubbel te klikken op een song terwijl je shift ingedrukt houdt.

[ Voor 22% gewijzigd door NovaDesu op 27-02-2011 03:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan
  • Laatst online: 21-09 11:30

Guldan

Thee-Nerd

@NovaDEsu: Echt helemaal te gek. Werkt echt fantastisch! Is het misschien een idee om open auth/openid integratie op te nemen voor het registeren?

Een dienst die het meeste daarvan gratis voor je meeneemt is de volgende: (http://www.janrain.com/). Heb er ervaring mee en is een hele fijne dienst die eventueel ook gratis geleverd kan worden.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovaDesu
Guldan schreef op zondag 27 februari 2011 @ 16:15:
@NovaDEsu: Echt helemaal te gek. Werkt echt fantastisch! Is het misschien een idee om open auth/openid integratie op te nemen voor het registeren?

Een dienst die het meeste daarvan gratis voor je meeneemt is de volgende: (http://www.janrain.com/). Heb er ervaring mee en is een hele fijne dienst die eventueel ook gratis geleverd kan worden.
Ik heb er wel aan zitten denken, misschien ook een facebook connect login maken, maar ik heb daar op dit moment totaal geen ervaring mee dus ik moet alle mogelijkheden ff onderzoeken.
Pagina: 1 ... 16 ... 54 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld om zelfgemaakte tools te showen en te bespreken. Net als in de rest van Programming is het hier dus ook niet toegestaan om 'even te vragen of iemand iets kan maken'. Dit is een forum over zelf programmeren, geen McDonalds afhaalbalie voor lappen code of software.