Valt het plaatsen van en iOS applicatie onder: "eigen tools" of "ordinaire reclame"? (A)
Volgens mij is eerder gemeldt dat je de applicatie mag showen dmv. screenshots en beschrijven, maar geen links naar de App Store, dan wordt het weer spam. Anders pm je eventjes een mod?Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2011 @ 23:45:
Valt het plaatsen van en iOS applicatie onder: "eigen tools" of "ordinaire reclame"? (A)
Verwijderd
Ik heb een website voor mijn applicatie, maar ook daar staat weer een link naar de appstore vermeld... maar er staan wel mooi de screenshots en een omschrijving van de app
Zal het voorlopig eventjes doen met plaatjes en een omschrijving
Zal het voorlopig eventjes doen met plaatjes en een omschrijving
Kom ik aanzetten hoor, een heuze updater voor het content-filter van Opera... 
Ik heb ooit ook nog is een monitor programma geschreven voor een laptopaccu, maar dat is omslachtig en buggy.
Ik heb ooit ook nog is een monitor programma geschreven voor een laptopaccu, maar dat is omslachtig en buggy.
Verwijderd
FokApp v1.0
vanaf dit weekend heb ik mijn eerste iOS applicatie in de appstore weten te krijgen Wat is FokApp
FokApp is bedoeld om nieuws van fok.nl te lezen uit categorieën als: de Frontpage, Sport, Films en Games.In tegenstelling tot de 'mobiele' pagina van Fok zelf is FokApp makkelijk, overzichtelijk en kan tot 7 dagen terug in het archief. Ook is het mogelijk direct nieuwsberichten te delen via de grotere sociale netwerken als twitter, facebook, delicious en meer. Tevens kunnen filmpjes en afbeeldingen direct bekeken worden zonder de applicatie te verlaten.
En nou?
Momenteel staat de applicatie nog in zijn kinderschoenen waar nog veel aan veranderd kan en zal worden. Ik heb al veel positieve en opbouwende feedback mogen ontvangen dus een update op korte termijn zit er dan ook aan te komen.Screenshots
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Tips en feedback
Mocht iemand tips hebben of (opbouwende) kritiek/feedback willen geven dan hoor ik dit maar al te graag!Contact opnemen kan via: fokapp@gmail.com
Mocht er iemand graag op de hoogte willen blijven dan kan dit via de @fokapp of @vdevos
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2011 00:38 . Reden: opmaak ]
Grappig idee idd
Maar uh... zwart op zwart op je website is niet echt leesbaar 

Driving a cadillac in a fool's parade.
Verwijderd
Vind het zelf nog goed leesbaar, maar ga het toch eventjes aanpassenkwaakvaak_v2 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 08:57:
Grappig idee iddMaar uh... zwart op zwart op je website is niet echt leesbaar
[afbeelding]
[fonzymode]
In navolging van SetLoc die ik hier vorige week had gepost, nog een soortgelijk tooltje:
SetGeo is a little tool that allows you to automatically change the Regional Options Location setting. You can use it in, for example, logon scripts and installation scripts.

http://jdsoft.nl/?page=setgeo
SetGeo

SetGeo is a little tool that allows you to automatically change the Regional Options Location setting. You can use it in, for example, logon scripts and installation scripts.

http://jdsoft.nl/?page=setgeo

Mijn inzending

De code is wel 1 grote rommel
Developer summit challenge?
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
http://summit.tweakers.net/.oisyn schreef op maandag 28 februari 2011 @ 17:35:
Developer summit challenge?
Waarom is daar geen sticky over oid? Ik kan echt nergens een link daarnaartoe vinden.
.edit: hoe lang weet jij hier al van?
[ Voor 18% gewijzigd door .oisyn op 28-02-2011 18:02 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Hey geinig topic. Heb aardig wat tooltjes gemaakt maar paar leuke:
screenshot
URD is een soort SABNZBD maar dan voor linux/BSD only, via een webinterface en die zelf kan indexeren. Samen met Spearhead gemaakt en er wordt nog steeds aan geknutseld.
*werkt inmiddels wel sort of ish*
Overzicht.
Kort samengevat:
* Simpel antwoord script, bot reageert op bepaalde stukken tekst
* IRC spam detector script, bepaalt of een nick die een channel binnenkomt wel of geen spammer is
* Pickup script, om zogenaamde 'pickup games' mee te organiseren
* Matchorganiser script, voor gaming clans die via IRC hun wedstrijden bijhouden, de bot is dan een soort database die ook met clanbase kan synchroniseren.
Dat is voorlopig genoeg, misschien dat ik binnenkort nog wat andere scripts/tools opnoem
URD

screenshot
URD is een soort SABNZBD maar dan voor linux/BSD only, via een webinterface en die zelf kan indexeren. Samen met Spearhead gemaakt en er wordt nog steeds aan geknutseld.
Fi.nder
Lullig want hij doet het nog niet (maar hopelijk strijk ik de laatste bugs er vanavond uit) maar http://fi.nder.com is een soort image database tooltje dat ik wil gaan gebruiken als centrale opslag van plaatjes die geschikt zijn voor presentaties e.d. Dus geen focus op pr0n etcTcl (eggdrop) scripts
Verschillende scriptjes voor eggdrop gemaakt over de jaren:Overzicht.
Kort samengevat:
* Simpel antwoord script, bot reageert op bepaalde stukken tekst
* IRC spam detector script, bepaalt of een nick die een channel binnenkomt wel of geen spammer is
* Pickup script, om zogenaamde 'pickup games' mee te organiseren
* Matchorganiser script, voor gaming clans die via IRC hun wedstrijden bijhouden, de bot is dan een soort database die ook met clanbase kan synchroniseren.
Dat is voorlopig genoeg, misschien dat ik binnenkort nog wat andere scripts/tools opnoem
[ Voor 3% gewijzigd door Cruz op 01-03-2011 00:12 ]
Werd als ik me niet vergis vandaag voor het eerst over getweet door @tweakers, kan er verder ook geen link op Tweakers.net zelf naar vinden..oisyn schreef op maandag 28 februari 2011 @ 17:40:
Waarom is daar geen sticky over oid? Ik kan echt nergens een link daarnaartoe vinden.
Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)
Verwijderd
Ziet er nice uit!Cruz schreef op maandag 28 februari 2011 @ 18:04:
Hey geinig topic. Heb aardig wat tooltjes gemaakt maar paar leuke:URD
[afbeelding]
screenshot
Staat nu een grote banner op T.net hierover.
Pro tip @ tweakers: Alle advertenties en aankondiginen hieromtrent in één keer publiceren, ipv gefragmenteerd zoals vandaag gebeurde.
Pro tip @ tweakers: Alle advertenties en aankondiginen hieromtrent in één keer publiceren, ipv gefragmenteerd zoals vandaag gebeurde.
Leuk, dus mensen met een abo mogen niet meedoen? Als ik er hier niet over had gelezen dan was ik er niet achter gekomen, want geen banners...
Ik ben lekker aan het devven voor die summit, gaat goed.
Ik ben lekker aan het devven voor die summit, gaat goed.
[ Voor 136% gewijzigd door CodeCaster op 28-02-2011 21:39 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Verkapte "volg @tweakers" reclame
IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB
Bij die summit challenge heb ik op voorhand al twee vragen:
Wel kun je natuurlijk alle producten in een boodschappenmandje gooien en dan de bestaande functionaliteit van de pricewatch gebruiken om het minimum te vinden, maar dat lijkt me niet de bedoeling. Maar wat is dan precies wél de bedoeling?
- Wat is de deadline?
- Wat moet er precies geoptimaliseerd worden?
Wel kun je natuurlijk alle producten in een boodschappenmandje gooien en dan de bestaande functionaliteit van de pricewatch gebruiken om het minimum te vinden, maar dat lijkt me niet de bedoeling. Maar wat is dan precies wél de bedoeling?
Euh sinds vanmiddag, direct wat in elkaar geprutst.oisyn schreef op maandag 28 februari 2011 @ 17:40:
Helemaal duidelijk is het mij ook niet, ik wilde bovenstaande afbeelding in een topic gooien maar kon er geen vinden hierover.
Ik vond ergens een linkje, ik weet niet eens meer waar
Edit: overigens heb ik wat hele ranzige C# gebakken op een snelsnel-methode

[ Voor 18% gewijzigd door Noxious op 28-02-2011 22:06 ]
Zo, jullie hebben er tijd in gestopt met al die GUI madness 
Ik heb mijn inzending zondag even in elkaar gehacked in de trein Den Haag - Amsterdam en terug in Python CLI;
Hier een voorbeeld output:
Ach, ik neem aan dat ze toch meer kijken naar de code en minder naar GUI, het is een developer challenge after all
Ik heb mijn inzending zondag even in elkaar gehacked in de trein Den Haag - Amsterdam en terug in Python CLI;
Hier een voorbeeld output:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| ------------------------------------- Tweakers Pricewatch combinatiechecker ------------------------------------- Productprijzen ophalen (500ms vertraging tussen elk product)... Goedkoopste optie calculeren, dit kan even duren... Van de 12600 gevonden combinaties is dit de goedkoopste optie: ------------------------------------------------------------------------ Producten: ------------------------------------------------------------------------ Sony Bravia KDL-46EX500 Redcoon 748.00 LG Infinia 42LE8500 Redcoon 884.00 Lian Li PC-Q07 Yorcom Computers 49.95 ------------------------------------------------------------------------ Verzendkosten: ------------------------------------------------------------------------ Yorcom Computers 4.95 Redcoon 47.98 ------------------------------------------------------------------------ Totaalbedrag: 1734.88 |
Ach, ik neem aan dat ze toch meer kijken naar de code en minder naar GUI, het is een developer challenge after all
op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!
Wat ik me afvraag met die code summit tooltjes...
Als je ECHT het goedkoopste wil zijn kijk je niet alleen naar welke winkel de goedkoopste combinatie aanbiedt maar ook of je beter uitkomt door producten van verschillende winkels te bestellen.
Voorbeeld:
Je wil boter, kaas en eieren (
) bestellen.
Winkel A rekent respectievelijk 1 euro, 4 euro en 3 euro.
Winkel B rekent respectievelijk 2 euro, 1 euro en 3 euro.
Winkel C rekent respectievelijk 7 euro, 5 euro en 1 euro.
Geen winkel rekent bezorgkosten.
Kom je met een 'simpele analyze' uit op winkel A/B/C : 8/6/13 euro, dus winkel B wint.
Terwijl het beter is om de boter bij A te bestellen, kaas bij B en eieren bij C, want dan ben je 3 euro kwijt.
Maar goed misschien ben ik te perfectionistisch... Het is ook niet wat er gevraagd wordt volgens mij; hoewel je soms niet moet doen wat de opdrachtgever zegt maar wat ie bedoelt
Als je ECHT het goedkoopste wil zijn kijk je niet alleen naar welke winkel de goedkoopste combinatie aanbiedt maar ook of je beter uitkomt door producten van verschillende winkels te bestellen.
Voorbeeld:
Je wil boter, kaas en eieren (
Kom je met een 'simpele analyze' uit op winkel A/B/C : 8/6/13 euro, dus winkel B wint.
Terwijl het beter is om de boter bij A te bestellen, kaas bij B en eieren bij C, want dan ben je 3 euro kwijt.
Maar goed misschien ben ik te perfectionistisch... Het is ook niet wat er gevraagd wordt volgens mij; hoewel je soms niet moet doen wat de opdrachtgever zegt maar wat ie bedoelt
Je vergeet dan wel de verzendkosten mee te rekenen. Veel bedrijven rekenen verzendkosten onder (om in lijn met jouw bereking te blijven) de 10 euro. Daarboven is het gratis. Het is natuurlijk zonde om dat niet mee te nemen.
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Dat kon ik dus ook niet uit de opdracht halen. In mijn grid (stap 3) toon ik per product de goedkoopste winkel, en bij stap 4 kun je de winkel laten bepalen waarbij je alle producten bij elkaar het goedkoopst kunt krijgen. Maar dan zit je dus met het probleem dat de verzendkosten per product worden berekend en niet per bestelling, dus hoger zijn dan wanneer je het met je winkelmandje zou berekenen.Cruz schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 15:41:
Voorbeeld:
Je wil boter, kaas en eieren () bestellen.
[ Voor 6% gewijzigd door CodeCaster op 01-03-2011 16:00 ]
@Matis: dat vroeg ik me eerder dus ook af; de precieze data hebben wij niet, dus het is niet duidelijk wat daar precies mee moet gebeuren.
[ Voor 20% gewijzigd door Soultaker op 01-03-2011 16:01 ]
In mijn tooltje houdt hij daar enigszins rekening mee;Cruz schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 15:41:
Voorbeeld:
Je wil boter, kaas en eieren () bestellen.
Hij rekent de goedkoopste combinatie uit rekening houdende met de verzendkosten waarbij ik er van uit ben gegaan dat de duurste verzendkosten per aanbiedende partij gelden, dus slechts 1x verzendkosten bij 2 producten van dezelfde partij. Zal niet altijd zo zijn, maar in de meeste gevallen volgens mij wel. Qua performance is het niet je van het, (3 producten is snel, 4 producten langzaam, meer en je kan je computer een hele tijd aan laten staan) maar het doet wat het moet doen
Tijd geleden Snowclouds.eu Logging Tool gemaakt. In principe gemaakt voor een vriend van me en ik omdat we samen op dezelfde server werkte. Hierdoor hadden we dus gebruikeraccounts (niet dat deze verdere rechten hadden) waarmee we dus berichten konden achterlaten 

Is overigens hier te vinden: hier
Het andere wat ik ook heb gemaakt is: Cod2Closer

Niet bashen op wat er open stond, is een zeer oude screenshot XD
Begon als een bugfix (complete process freezde bij mappen laden waarbij je alleen kon rebooten, ctrl-alt-delete (vista/7) of zonder iets te zien in taskmngr het process mocht opzoeken en hele tijd mocht tabben (blind dus))
Uiteindelijk uitgebreid tot launcher en warzoeker (m'n quick-connect functie was
je kon met 1 keer kopieeren en met een uitbreidbare knop het wachtwoord selecteren en je was geconnect!
)
Helaas heb ik deze nu niet online staan (ben zelfs m'n quick-connect code verloren aangezien ik nog niet met git en dergelijke werkte) Heb nog wel broncode daarvoor op m'n pc staan maar het is nog oude visual studio code
Is overigens hier te vinden: hier
Het andere wat ik ook heb gemaakt is: Cod2Closer
Niet bashen op wat er open stond, is een zeer oude screenshot XD
Begon als een bugfix (complete process freezde bij mappen laden waarbij je alleen kon rebooten, ctrl-alt-delete (vista/7) of zonder iets te zien in taskmngr het process mocht opzoeken en hele tijd mocht tabben (blind dus))
Uiteindelijk uitgebreid tot launcher en warzoeker (m'n quick-connect functie was

Helaas heb ik deze nu niet online staan (ben zelfs m'n quick-connect code verloren aangezien ik nog niet met git en dergelijke werkte) Heb nog wel broncode daarvoor op m'n pc staan maar het is nog oude visual studio code
[ Voor 7% gewijzigd door Jeffroiscool op 01-03-2011 16:27 ]
League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W
Ik heb ook maar een inzending gedaan, hij werkt met javascript + php, hoop dat dit mag >.<

Het ging toch om de code, zei je?D4V3 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 16:20:
[...]
In mijn tooltje houdt hij daar enigszins rekening mee;
Hij rekent de goedkoopste combinatie uit rekening houdende met de verzendkosten waarbij ik er van uit ben gegaan dat de duurste verzendkosten per aanbiedende partij gelden, dus slechts 1x verzendkosten bij 2 producten van dezelfde partij. Zal niet altijd zo zijn, maar in de meeste gevallen volgens mij wel. Qua performance is het niet je van het, (3 producten is snel, 4 producten langzaam, meer en je kan je computer een hele tijd aan laten staan) maar het doet wat het moet doen
True, de code is prima, het is accuraat maar niet heel snel, that's all, ik ga er geen extra optimalisatieuren aan besteden, die 2 uurtjes vind ik wel weer genoeg voor een onbetaalde opdracht
CD / DVD Magic

Probleem met je cd of dvd speler? Wordt deze niet weergeven in deze computer of functioneert deze niet naar behoren? Probeer dit programma eens.
Het verwijdert alle gegevens van je speler uit het register. Na een herstart gaat Windows op zoek naar de stuurprogramma's en configureert hij het apparaat opnieuw.
http://www.royduineveld.nl/2009/05/cd-dvd-magic/
Lekker betrouwbaar lijkt me, hoe zit met Windows Vista/7, werkt het dan ook nog? Bovendien, daar hebben we apparaatbeheer toch voor?royduin schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 13:30:CD / DVD Magic
[afbeelding]
Probleem met je cd of dvd speler? Wordt deze niet weergeven in deze computer of functioneert deze niet naar behoren? Probeer dit programma eens.
Het verwijdert alle gegevens van je speler uit het register. Na een herstart gaat Windows op zoek naar de stuurprogramma's en configureert hij het apparaat opnieuw.
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Mwuah, ik heb geen inzending gedaan maar ik verveelde me dus heb ik er ook eentje gemaakt.
(btw, probeer de Samsung Galaxy S II i9100 Zwart eens ? Die heeft een raar prijzen ding)
Het programmaatje (zelfs meer proof of concept) is zelf heel noob gemaakt: hij downloadt gewoon de source van pricewatch pagina en split als een gek. Het is een wonder dat het nog redelijk snel werkt ook

EDIT: Ach, ik post gelijk mijn autotagger erbij
Het is een tooltje dat met een rechtermuisknop je muziek automatisch tagt. (Ik luister voornamelijk naar drum & bass en dubstep...) mits je het bestand de juiste naam geeft. Dit is echt ultra makkelijk als je muziek download van YouTube

Een download link komt er bij als iemand em wil, maar ik moet dan wel mijn installer een beetje bijwerken. Hij is nu nogal ingewikkeld om te installeren in het register...
(btw, probeer de Samsung Galaxy S II i9100 Zwart eens ? Die heeft een raar prijzen ding)
Het programmaatje (zelfs meer proof of concept) is zelf heel noob gemaakt: hij downloadt gewoon de source van pricewatch pagina en split als een gek. Het is een wonder dat het nog redelijk snel werkt ook

Het is een tooltje dat met een rechtermuisknop je muziek automatisch tagt. (Ik luister voornamelijk naar drum & bass en dubstep...) mits je het bestand de juiste naam geeft. Dit is echt ultra makkelijk als je muziek download van YouTube

Een download link komt er bij als iemand em wil, maar ik moet dan wel mijn installer een beetje bijwerken. Hij is nu nogal ingewikkeld om te installeren in het register...
[ Voor 39% gewijzigd door Mavamaarten op 02-03-2011 16:15 ]
Android developer & dürüm-liefhebber
Verwijderd
Upsy

Ook altijd je externe IP kwijt?
En paranoia over je Up en Download speed?
http://dl.dropbox.com/u/22484665/Apps/UpDown.exe
Oh ja,
Het ip in de screenshot is fake don't get any ideas
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2011 06:04 ]
Ach, ik zie eht nut er wel van in. Dit is toch wel iets makkelijker voor bijv. mijn moederVentieldopje schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 14:44:
[...]
Lekker betrouwbaar lijkt me, hoe zit met Windows Vista/7, werkt het dan ook nog? Bovendien, daar hebben we apparaatbeheer toch voor?
Grappig programmatje
Ik zou even iets doen aan foutafhandeling. Ik krijg nu een fout als ik geen internetverbinding heb of als de site down is of de html verandert.Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 06:03:Upsy
[afbeelding]
Ook altijd je externe IP kwijt?
En paranoia over je Up en Download speed?
http://dl.dropbox.com/u/22484665/Apps/UpDown.exe
Oh ja,
Het ip in de screenshot is fake don't get any ideas
Sowieso kun je WebResponse/Request vervangen door WebClient, dan hoef je ook geen stream te gebruiken. Dus in plaats van dit:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| public string GetExternalAddress() { WebResponse response = WebRequest.Create("http://checkip.dyndns.org/").GetResponse(); StreamReader reader = new StreamReader(response.GetResponseStream()); string str = reader.ReadToEnd(); reader.Close(); response.Close(); int startIndex = str.IndexOf("Address: ") + 9; int num2 = str.LastIndexOf("</body>"); return str.Substring(startIndex, num2 - startIndex); } |
Gebruik je dit:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
| public string GetExternalAddress() { String html; using (WebClient client = new WebClient()) { try { html = client.DownloadString("http://checkip.dyndns.org/"); } catch (Exception) { return "Fout bij het opvragen van het IP-adres!"; } } int start = html.IndexOf("Address: ") + 9; int end = html.LastIndexOf("</body>") - start; try { return html.Substring(start, end).Trim(); } catch (Exception) { return "IP-adres niet gevonden!"; } } |
Defensief programmeren
[ Voor 5% gewijzigd door CodeCaster op 03-03-2011 13:43 ]
Hoe werkt jouw autotagger, op basis van bestandsnaam?Mavamaarten schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 16:04:
Mwuah, ik heb geen inzending gedaan maar ik verveelde me dus heb ik er ook eentje gemaakt.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W
Hermes
Hermes is een socket-server die luistert naar commando's die we van op onze oude terminal-gebaseerde ERP-omgeving sturen. Voorheen hadden we geen mogelijkheid om dingen uit te voeren op de PC van de gebruiker, nu kunnen we vanuit onze VT400-emulatie bestanden openen, afdrukken,...(Denk hier aan heftruck-PC's die met een scan van barcode een instructie-PDF te zien krijgen...) en 'Happy Birthday' afspelen bij de gebruikerIn those days spirits were brave, the stakes were high, men were REAL men, women were REAL women, and small furry creatures from Alpha Centauri were REAL small furry creatures from Alpha Centauri.
Zaphod in The Hitchhikers Guide To The Galaxy
Ik heb al vanalles geprobeerd om de Blu-ray speler in mijn laptop aan de praat te krijgen en ook het branden van DVD's wilde niet lukken. Ook alles via apparaatbeheer verwijderd etc. En gewoon geen W7 drivers voor te vinden.royduin schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 13:30:CD / DVD Magic
[afbeelding]
Ik draai je tooltje en presto: ik kan blu-rays afspelen en DVD's branden. Thanx man!
[ Voor 39% gewijzigd door sopsop op 03-03-2011 13:06 ]
Verwijderd
Het is pas echt defensief als je exceptions ook daadwerkelijk in exceptions stopt. Nu kun je namelijk niet aannemen dat GetExternalAddress een (geserialiseerd) adres teruggeeft.CodeCaster schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 12:10:
[...]
C#:
1 2 3 4 5 [...] return "Fout bij het opvragen van het IP-adres!"; [...] return "IP-adres niet gevonden!"; [...]
Defensief programmeren
Mjah, de aanroepende code zet de teruggegeven string in een label. Ik ga niet zijn hele programma herschrijven natuurlijk. Ik snap ook wel dat er wat schort aan mijn code (hij doet namelijk helemaal niet wat de naam zegt, de mehtode zou GetExternalAddressOrErrorText moeten heten
).
[ Voor 40% gewijzigd door CodeCaster op 03-03-2011 13:53 ]
Verwijderd
ThanksCodeCaster schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 12:10:
[...]
Ik zou even iets doen aan foutafhandeling. Ik krijg nu een fout als ik geen internetverbinding heb of als de site down is of de html verandert.
Sowieso kun je WebResponse/Request vervangen door WebClient, dan hoef je ook geen stream te gebruiken.
Defensief programmeren
Ben een paar kleine apps aan het uitbrengen om wat feedback te krijgen.
Ik heb jou code gebruikt en throw nu de exception.
Bij Windows Vista/7 uitvoeren als administrator, zoals aangegeven op de website.Ventieldopje schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 14:44:
[...]
Lekker betrouwbaar lijkt me, hoe zit met Windows Vista/7, werkt het dan ook nog? Bovendien, daar hebben we apparaatbeheer toch voor?
Apparaatbeheer, dit tooltje doet net iets meer.
En dat is dat kleine beetje meersopsop schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 13:05:
[...]
Ik heb al vanalles geprobeerd om de Blu-ray speler in mijn laptop aan de praat te krijgen en ook het branden van DVD's wilde niet lukken. Ook alles via apparaatbeheer verwijderd etc. En gewoon geen W7 drivers voor te vinden.
Ik draai je tooltje en presto: ik kan blu-rays afspelen en DVD's branden. Thanx man!
Nou...
Dan liet ik mooi een regex los op de response i.p.v. gaan zitten klooien met indexof/lastindexof. Als iemand nu "Addres: 12.34.5.6" verandert in "Your IP: 12.34.5.6" werkt 't alsnog niet. En dat gaat natuurlijk ook mis als iemand "Address: 12.34.5.6</body>.." verandert naar, zeg, "<p>...Address: 12.34.5.6</p><body>" of bijv. een CrLf voor de </body> gooit etc. etc. Zo defensief is je code dus niet
Los van de lelijke magic number 9; daar had ik weer een constante voor gebruikt (myConst = "Address: ") binnen de method en die weer gebruikt als: html.IndexOf(myConst) + myConst.length; En ik zou een overload van IndexOf gebruikt hebben om 'm case-insensitive te maken.
Daarnaast zou ik geen string returnen maar een IPAddress.
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| private IPAddress GetExternalAddress() { using (WebClient client = new WebClient()) { return IPAddress.Parse( new Regex(@"(\d{1,3}\.){3}\d{1,3}") .Match(client.DownloadString("http://checkip.dyndns.org/")) .Value ); } } |
In dit geval laat je eventuele exceptions lekker over aan de caller; maar die kan wel eens raar staan kijken van god-knows-what voor exceptions door de Regex of de Parse method gethrowed worden; deze methode kan (o.a.) WebExceptions, ArgumentNullExceptions, FormatExceptions en weet-ik-wat nog meer throwen. Je kunt er dan voor kiezen dat netjes te wrappen in een eigen exception:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| private IPAddress GetExternalAddress() { try { using (WebClient client = new WebClient()) { return IPAddress.Parse( new Regex(@"(\d{1,3}\.){3}\d{1,3}") .Match(client.DownloadString("http://checkip.dyndns.org/")) .Value ); } } catch (Exception ex) { throw new ResolveExternalIPException("Error resolving external IP address", ex); } } public class ResolveExternalIPException : Exception { public ResolveExternalIPException(string message, Exception innerException) : base(message, innerException) { } } |
En dan begint 't ergens op te lijken... totdat je IPv6 ook wil gaan ondersteunen; dan moet je nog een beetje verder knutselen
Ook zou je door 't apart afvangen van de verschillende exception types in verschillende catches wat specifieker kunnen zijn in wat er dan precies mis ging bij 't resolven van je extern IP.
Oh, en als laatst: ik zou de URL als (optionele) parameter meegeven aan de, nu parameterloze, GetExternelAddress method. Zit je niet hardcoded aan dyndns vast
/hoeveelcommentaarkunjehebbenopeenpaarregelscode
[ Voor 25% gewijzigd door RobIII op 04-03-2011 00:28 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
In principe ben ik met je eens, maar als lazy programmer zou ik het lekker in de InnerException van een custom exception gooien. Net als bij een SqlException bijvoorbeeld.RobIII schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 20:57:
[...]
Ook zou je door 't apart afvangen van de verschillende exception types in verschillende catches wat specifieker kunnen zijn in wat er dan precies mis ging bij 't resolven van je extern IP.
Verwijderd
@RobIII:
Zo krijg je gigantisch veel code voor een doodsimpele functie.
http://coding.infoconex.c...-using-net-framework.aspx
Ook kan je natuurlijk iets gebruiken als een eigen webserver waar je een bestandje opzet die enkel het IP adres van de "klant" teruggeeft.
En een simpel trace route voorbeeldje voor C#:Another idea would be to use a .NET implementation of a traceroute.
OK, you can find out the systems local ip using a method in System.Dns. If you run traceroute for an internet ip address, then the first ip hopped which is outside of your local subnet should be the external interface of your router.
Ook kan je natuurlijk iets gebruiken als een eigen webserver waar je een bestandje opzet die enkel het IP adres van de "klant" teruggeeft.
[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2011 07:39 ]
Dat doe ik in 't voorbeeld toch ook?sig69 schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 02:26:
[...]
In principe ben ik met je eens, maar als lazy programmer zou ik het lekker in de InnerException van een custom exception gooien. Net als bij een SqlException bijvoorbeeld.
Mijn code is even lang of korter dan CodeCaster's code en defensiefer dan zijne. Daar ging 't om. Daarbij is "veel code" relatief en al zeker niet slechter. Het aantal regels code zegt niets en het kost wat 't kost. Het kan ook in 2 regels als je wil; of je functie dan net zo goed is is een tweede.Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 07:24:
@RobIII:
Leuk, maar die bewering die je quote is helemaal niet waar; als ik een traceroute doe zie ik helemaal mijn externe IP niet. Heb je 't zelf al geprobeerd?Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 07:24:
En een simpel trace route voorbeeldje voor C#:
Dat kan ja. Dat was 't punt niet.Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 07:24:
[ Voor 64% gewijzigd door RobIII op 04-03-2011 08:41 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Je mag van me aannemen dat ik aan elk van jouw verbeteringen zelf ook al had gedacht (en ik wilde dat ook na mijn post tikken maar had het even druk
), maar zoals ik al zei had ik geen zin om het tooltje van * CodeCaster volledig te herschrijven (want voor het throwen van exceptions uit deze functie moet de aanroepende code ook worden veranderd). Hij heeft nu in ieder geval wel weer voldoende leesvoer. 
YouTube: System of a Down - Cigaro
RobIII schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 08:15:
Mijn code is even lang of korter dan CodeCaster's code en defensiefer dan zijne.
[ Voor 37% gewijzigd door CodeCaster op 04-03-2011 08:57 ]
Verwijderd
Idd een traceroute werkt niet altijd.
En je externe ip vanuit windows vinden is meer dan lastig.
Zeker als je achter een router zit.
En je externe ip vanuit windows vinden is meer dan lastig.
Zeker als je achter een router zit.
Ik zou zelfs het hele regex niet gebruiken. Via http://www.whatismyip.com/automation/n09230945.asp krijg je alleen je externe ip address terug en kan je via IPAddress.Parse de check doen of er daad werkelijk iets nuttigs is gereturnd
Alternatief is http://jsonip.com/ die, zoals de naam al zegt, het ip in JSON formaat returned.Zeebonk schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 14:47:
Ik zou zelfs het hele regex niet gebruiken. Via http://www.whatismyip.com/automation/n09230945.asp krijg je alleen je externe ip address terug en kan je via IPAddress.Parse de check doen of er daad werkelijk iets nuttigs is gereturnd
Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.
Jep. Als je je mp3 zo noemt : "Artiest - Titel" dan tagt hij deze automatisch.Jeffroiscool schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 12:11:
[...]
Hoe werkt jouw autotagger, op basis van bestandsnaam?
Ik heb ook nog Msync gemaakt (inspiratieloze naam, ik weet het

Hij synct muziek (of bestanden, is ook backupprogramma) en hij kijkt naar het tijdstip waarop het bestand het laatst is gewijzigd. Is het bestand nieuwer dan vervangt hij het oude. Het checkt ook automatisch voor mijn mobiel als je het tooltje start (werkt uiteraard alleen op mijn PC). Is wel handig als je al je muziek op je phone wil hebben staan zonder de nieuwe tracks te gaan zoeken
Android developer & dürüm-liefhebber
Gebruik je een voorgebakken lib of heb je het uitlezen van die tags zelf geschreven?Mavamaarten schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 17:44:
[...]
Jep. Als je je mp3 zo noemt : "Artiest - Titel" dan tagt hij deze automatisch.
♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat
Verwijderd
onSound

Een applicatie zoals demontunes, maar deze gebruikt dan last.fm om te vermijden dat er iets op mijn server wordt opgeslagen. De applicatie moet zeker nog opgepoetst worden , ik hoop dat ze compatibel is met alle browser ik heb dit getest zover ik kon .
Je playlist wordt opgeslagen in de html5 local storage of in cookies.
Opbouwende commentaar is altijd welkom.
http://www.lvbreda.info/onsound/
Ik heb gister in PD een app geschreven die via UDP naar MIDI mijn lichttafel aanstuurt. In TouchOSC heb ik een UI gemaakt speciaal op mijn lichttafel aangepast (Compulite Photon) en nu heb ik voor €3,99 (prijs van TouchOSC) altijd een Focus Hand bij de hand
[ Voor 30% gewijzigd door Wilf op 10-03-2011 11:57 ]
SalaryBook v1.2
SalaryBook is een app for de iPhone waarmee je je gewerkte uren kan bijhouden en die het bijbehorende salaris automatisch berekent. Ik heb deze app samen met een vriend in eerste instantie voor mezelf gemaakt en een aantal collega's die gemakkelijk vanop hun iphone hun gewerkte uren willen ingeven.Het is ondertussen uitgegroeid tot een volwaardig hobby projectje en wij zijn van plan om nog een aantal features bij in te bouwen zoals syncen met outlook of ical.
Screenshots

Mocht iemand tips of enige vorm van relevante kritiek hebben mag je het altijd laten weten op deze link
Verwijderd
Tnx voor de links, had er anders niets van begrepenWilf schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 11:55:
Ik heb gister in PD een app geschreven die via UDP naar MIDI mijn lichttafel aanstuurt. In TouchOSC heb ik een UI gemaakt speciaal op mijn lichttafel aangepast (Compulite Photon) en nu heb ik voor €3,99 (prijs van TouchOSC) altijd een Focus Hand bij de hand
Wel leuke uitdaging lijkt me!
@jos707
Ziet er goed uit ja
Momenteel zijn er nog wat dingetjes dat we eerst willen toevoegen aan de ios versie vooraleer we een port doen naar Android.Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 23:31:
Ziet er netjes uit. Komt er ook een Android versie?
Salarybook zIet er veelbelovend uit, als ZZPer zou een app die op projectbasis je uren bij kan houden meer dan ideaal zijn. Nu doe ik dat met ical maar dan verlies je snel het overzicht.
Ideaal zou zijn: openingsscherm met daarin projecten in een lijst, dan project kiezen en tijden bijhouden en de mogelijkheid om het te kunnen exporteren (mail in excelvorm of zo).
Ideaal zou zijn: openingsscherm met daarin projecten in een lijst, dan project kiezen en tijden bijhouden en de mogelijkheid om het te kunnen exporteren (mail in excelvorm of zo).
De mogelijkheid om je tijd bij te houden op basis van verschillende projecten is iets dat voorzien is voor een volgende update. Ik ben nog aan het kijken hoe dit goed te implementeren wanneer er gesynct moet wordenWilf schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 02:01:
Salarybook zIet er veelbelovend uit, als ZZPer zou een app die op projectbasis je uren bij kan houden meer dan ideaal zijn. Nu doe ik dat met ical maar dan verlies je snel het overzicht.
met ical.
Yet Another Query Tool
Voor m'n werk moest ik geregeld data uit een databank halen en dit vervolgens op een kaart of in een grafiek plaatsen. Omdat ik dit een interessante uitdaging vond, besloot ik zelf iets te schrijven in Java. Ondertussen heb ik het geheel wat verder uitgewerkt dan de basistool die ik nodig had.Kort samengevat stelt het je dus in staat op queries te schrijven voor MySQL, MSSQL, MS Acces databanken en vervolgens deze data op een kaart of in een grafiek te tonen.
Meer info: https://sourceforge.net/projects/yaqut/

Download: http://sourceforge.net/pr...Qut%20v0.9.6.zip/download
[ Voor 9% gewijzigd door craio op 23-03-2011 18:57 . Reden: Nieuwe versie tooltje ]
Verwijderd
Als je klaar bent kan je hem hier posten: Post hier je eigen Android App!jos707 schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 01:38:
[...]
Momenteel zijn er nog wat dingetjes dat we eerst willen toevoegen aan de ios versie vooraleer we een port doen naar Android.
Zijn hier nog updates aan geweest? kwam deze net tegen en wou hem downloaden maar linkje ook dood
Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.
Verwijderd
Postcode
Postcodezoekprogramma obv 6pp postcodedatabase: van huisnummer/postcode naar adres en van straat/huisnummer/plaats naar postcode.VB.Net en Lazarus (FreePascal) versie:
https://bitbucket.org/reiniero/postcode/downloads
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2011 13:05 ]
Is het eigenlijk mogelijk om een iOS-app zo te porten naar Android? Of betekent dat automatisch een rewrite?
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Andere programmeertaal (Obj-C versus Java), andere API. Wordt lastig volgens mij.
[ Voor 28% gewijzigd door CodeCaster op 12-04-2011 16:09 . Reden: :* ]
Volgens mij wil hij juist van iOS naar Android.CodeCaster schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 15:36:
Andere programmeertaal (Obj-C versus Java), andere API. Wordt lastig volgens mij.
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Soort van picdump website, waar je afbeeldingen via een java applet up kunt loaden. Het resizen gebeurt op de client zijn pc (java) en stuurt een nette verkleinde versie door naar de server. Je kunt meerdere bestanden selecteren en ze worden direct geresized.
De andere mogelijkheid was flash, maar flash was niet performant genoeg. Als je sets van +100 afbeeldingen wilt uploaden zal flash altijd vastlopen. Elk ander pakket die uit was crashte en tijdens testopstellingen ging het keer op keer fout.
De andere mogelijkheid was flash, maar flash was niet performant genoeg. Als je sets van +100 afbeeldingen wilt uploaden zal flash altijd vastlopen. Elk ander pakket die uit was crashte en tijdens testopstellingen ging het keer op keer fout.
[ Voor 11% gewijzigd door Precision op 12-04-2011 21:58 ]
Crisis? Koop slim op Dagoffer - Op zoek naar een tof cadeau?
Hoeft niet per definitie, je kan ook bijvoorbeeld Mono Touch/Android gebruiken om vrijwel 1 op 1 te kunnen porten.CodeCaster schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 15:36:
Met Mono moet je ook nog steeds verschillende OS-specifieke libraries gebruiken, voor zover ik weet?
Dat zit wel Schnorr.
Beide kunnen ze C en C++ code runnen dus als daar van de meet af aan al rekening mee gehouden is, is het prima te doen.CodeCaster schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 15:36:
Voor zover ik begrepen heb heeft de Honeycomb versie van Android ondersteuning voor C/C++, echter er wordt niet gebruik gemaakt van de standaard C bibliotheek, wat uiteraard poorten lastiger kan maken. Daarnaast adviseert Google om eigenlijk alleen performance kritische routines in C/C++ te schrijven en zo veel mogelijk in Java te houden - daar zal Google vast wel een goede reden voor hebben.PrisonerOfPain schreef op woensdag 13 april 2011 @ 00:10:
[...]
Beide kunnen ze C en C++ code runnen dus als daar van de meet af aan al rekening mee gehouden is, is het prima te doen.
Dus persoonlijk verwacht ik dat het poorten allemaal iets minder triviaal is als men zou verwachten.
Edit: er wordt gebruik gemaakt van de Bionic C library, een stukje van de site:
Misschien dat statische bibliotheken dus overdraagbaar zijn, maar qua code is er geen zekerheid. Voor mijn toekomstige werkgever (mei a.s.) moet ik waarschijnlijk wel een iOS app ontwikkelen en daarna poorten naar Android, dus ik ben wel benieuwd of er goede ervaringen zijn met het poorten van apps van iOS naar Android....
Bionic is *not* in any way binary-compatible with the GNU C Library, ucLibc or any known Linux C library. This means several things:
- You cannot expect to build something against the GNU C Library headers and have it dynamically link properly to Bionic later.
- You should *really* use the Android toolchain to build your program against Bionic. The toolchain deals with many important details that are crucial to get something working properly.
Failure to do so will usually result in the inability to run or link your program, or even runtime crashes. Several random web pages on the Internet describe how you can succesfully write a "hello-world" program with the ARM GNU toolchain. These examples usually work by chance, if anything else, and you should not follow these instructions unless you want to waste a lot of your time in the process.
Note however that you *can* generate a binary that is built against the GNU C Library headers and then statically linked to it. The corresponding executable should be able to run (if it doesn't use dlopen()/dlsym())
...
[ Voor 51% gewijzigd door MacWolf op 13-04-2011 00:42 ]
Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.
Sinds Android 1.6 is er al ondersteuning voor C/C++ met Java/JNI-wrapper om de eindjes aan elkaar te knopen. Sinds Android 2.3 is er ondersteuning voor C/C++ zonder Java/JNI. Honeycomb biedt vziw weinig extra.MacWolf schreef op woensdag 13 april 2011 @ 00:35:
Voor zover ik begrepen heb heeft de Honeycomb versie van Android ondersteuning voor C/C++
Sinds NDK R5 is dat opgelost en sinds R2 waren er al onofficiele patches beschikbaar om oa. exceptions en RTTI te krijgen, plus de standaard C++ bibliotheek. Dat is daardoor ook niet echt een reden om het niet te doen. Het meeste is tegenwoordig wel draaiend te krijgen op Android zonder al te veel werk. Het maken van buildscripts is waarschijnlijk het ergsteechter er wordt niet gebruik gemaakt van de standaard C bibliotheek, wat uiteraard poorten lastiger kan maken.

Vast omdat ARM-code niet op x86 draait en een backtrace (en sowieso het debuggen) via een native implementatie wat ongemakkelijker werktDaarnaast adviseert Google om eigenlijk alleen performance kritische routines in C/C++ te schrijven en zo veel mogelijk in Java te houden - daar zal Google vast wel een goede reden voor hebben.

Valt reuzemeeDus persoonlijk verwacht ik dat het poorten allemaal iets minder triviaal is als men zou verwachten.

Dat zit wel Schnorr.
Mooi om te horen, dan ga ik toch overwegen om voor mijn volgende opdracht zo veel mogelijk in C te schrijven
Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.
Java heeft de virtuele machine om zaken op te ruimen, c niet, waarschijnlijk verzoeken ze de programmeurs ook om java te gebruiken om memory leaks te voorkomen.Stukfruit schreef op woensdag 13 april 2011 @ 00:55:
[...]
Vast omdat ARM-code niet op x86 draait en een backtrace (en sowieso het debuggen) via een native implementatie wat ongemakkelijker werktMaar daar is overheen te komen.
Met Java kan je ook lekken hoor, geen probleem. Het is zelfs nog makkelijker per ongeluk voor elkaar te krijgen dan met C of C++.
Zie bijvoorbeeld dit artikel.
Zie bijvoorbeeld dit artikel.
Dat zit wel Schnorr.
Kleine analysescriptje voor IIS logging. PHP script met een een MySQL database erachter. Werkelijkwaar peanuts voor de meest onder ons, maar heeft me al vaak veel tijd doen winnen.
- Zoekt recursief (door mappen) voor logbestanden
- Maakt een tabel aan en genereert kolommen op basis van de velden in de logging
- Vult de database met de logging
- Legt hier indices overheen
Werkt nog niet echt lekker met grote logbestanden (>1GB), maar werkt ideaal als je bijvoorbeeld even snel moet controleren of een applicatie bepaalde statuscodes heeft gegeven.
- Zoekt recursief (door mappen) voor logbestanden
- Maakt een tabel aan en genereert kolommen op basis van de velden in de logging
- Vult de database met de logging
- Legt hier indices overheen
Werkt nog niet echt lekker met grote logbestanden (>1GB), maar werkt ideaal als je bijvoorbeeld even snel moet controleren of een applicatie bepaalde statuscodes heeft gegeven.
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Ik heb weer eens een kleine update aan mijn iTunes Top 100 script, heb onder meer AJAX gebruikt om een betere videoclip op te zoeken, zodat ik niet de hele tabel opnieuw moet genereren, verder kun je selecteren welke nummers in de lijst moeten worden afgespeeld, handig als je bijv. enkel de nieuwe nummers wil afspelen. Verder heb ik ook ervoor gezorgd dat bij lange requests (nieuwe tabel opvragen) duidelijk is dat er op de achtergrond wordt geladen.
http://randomize.be/iTunes-Top-100
http://randomize.be/iTunes-Top-100
.oisyn : Wil je feedback over je Chrome plugin voor GoT nog steeds hier hebben?
Zo ja: Een knopje om verborgen (ignore) topics weer zichtbaar te maken. Had er 1 per ongeluk verborgen en moest ff zoeken om hem terug te krijgen.
Zo ja: Een knopje om verborgen (ignore) topics weer zichtbaar te maken. Had er 1 per ongeluk verborgen en moest ff zoeken om hem terug te krijgen.
Ik heb de gratis tool Airmac gemaakt, hiermee kun je je Mac ombouwen tot een Airplay server. Je kunt dan video's, Foto's, en muziek streamen via je iPhone, iPod of iPad.
Gratis download en meer info hierrr:
http://code.google.com/p/airmac/
Ik vind het vrij redelijke applicatie voor een 16 jarige
Gratis download en meer info hierrr:
http://code.google.com/p/airmac/
Ik vind het vrij redelijke applicatie voor een 16 jarige
Groeten
Logparser al eens geprobeerd? Ideaal daarvoor._Apache_ schreef op woensdag 20 april 2011 @ 09:26:
Kleine analysescriptje voor IIS logging.
[...]
Werkt nog niet echt lekker met grote logbestanden (>1GB)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.
topaj, je GPLv3 code is op GoogleCode niet echt browseable
IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB
Omdat Matis over Visual Studio zat te klagen dat hij z'n Locals window niet kon exporteren heb ik maar een Add-In geknutseld: Export Locals
Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90
ToppieMTWZZ schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 08:09:
Omdat Matis over Visual Studio zat te klagen dat hij z'n Locals window niet kon exporteren heb ik maar een Add-In geknutseld: Export Locals
Nothing to see here!
haha mooi om te horen 
Edit: de extension staat nu ook in de Visual Studio Gallery
Edit: de extension staat nu ook in de Visual Studio Gallery
[ Voor 77% gewijzigd door MTWZZ op 13-05-2011 09:22 ]
Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90
Safelinking Converter
Voor diegenen die gebruik willen maken van een downloadmanager met safelinking links:)Dit programmatje zet de safelinking links van je klembord om naar de originele links(rapidshare, mega-upload..)

Hoe het werkt:
- Kopieer al de safelinking links
- Duw op de convert knop
- Wacht tot de laadbalk vol is
- Kopieer de links in je downloadmanager (De links op je klembord worden vervangen)
Download:Mvg
[ Voor 8% gewijzigd door Phazor op 13-05-2011 17:36 ]
Wilde een tijdje geleden een app maken waar je de automatisch gesorteerde wallpapers kan sorteren in zogenaamde 'moods', maar helaas ken ik niet echt een programmeertaal waarin dat kan (Objective-C zou geloof ik kunnen).
offtopic:
Wolfos, in principe kan je, indien het niet erg performance kritisch is, dit doen met nagenoeg elke taal, zelfs met onze aller 'favoriet' PHP i.c.m. imagemagick of whatever...
Wolfos, in principe kan je, indien het niet erg performance kritisch is, dit doen met nagenoeg elke taal, zelfs met onze aller 'favoriet' PHP i.c.m. imagemagick of whatever...
En dat post je in dit topic omdat...?Wolfos schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 19:52:
Wilde een tijdje geleden een app maken waar je de automatisch gesorteerde wallpapers kan sorteren in zogenaamde 'moods', maar helaas ken ik niet echt een programmeertaal waarin dat kan (Objective-C zou geloof ik kunnen).
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
en een idee is pas een goed idee als het succesvol is uitgevoerd.
Erg mooi, wat ik me afvraag. Wat is de reden om drie verschillende talen voor de backend te gebruiken? En wat vind je van Node.JS tenopzichte van PHP? Ben wel geintresseerd in Node.JS momenteel maar echt veel ervaringen hiermee zijn er nog niet te lezen op het internet.NovaDesu schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 20:17:
Het word ook maar es tijd om maar mijn creatie te posten!DemonTunes
[afbeelding]
-Over DemonTunes
DemonTunes is een web applicatie die ik gemaakt hebt waarmee je gratis online muziek kunt beluisteren en delen.
Als je een account hebt kan je playlisten maken waar je je muziek in kan slepen en overal waar je inlogd bent kun je je playlisten bekijken. Ook kun je heel simpel je muziek delen met je vrienden en via facebook.
Het is gemaakt met PHP/Perl/Node.JS & MySQL op de server side, voor de rest werkt alles dynamisch via Ajax.
Requirements
Hij werkt het beste in Chrome / Firefox, maar IE 7 & 8 zijn ook fully supported. Ik kan chrome aanraden omdat de applicatie zwaar op javascript rust
Hier een voorbeeld van een van mijn gedeelde playlisten
http://dt-cdn.com/p/us
Link naar de website
http://demontunes.com/
Link naar de player
http://demontunes.com/player/
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld om zelfgemaakte tools te showen en te bespreken. Net als in de rest van Programming is het hier dus ook niet toegestaan om 'even te vragen of iemand iets kan maken'. Dit is een forum over zelf programmeren, geen McDonalds afhaalbalie voor lappen code of software.
Dit topic is alleen bedoeld om zelfgemaakte tools te showen en te bespreken. Net als in de rest van Programming is het hier dus ook niet toegestaan om 'even te vragen of iemand iets kan maken'. Dit is een forum over zelf programmeren, geen McDonalds afhaalbalie voor lappen code of software.