Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eliaz
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22-09 15:58
Een (nog minimale) ecosysteem simulatie geschreven in Javascript (Canvas 2D API als rendering engine).

Niet echt een tool, dus ik weet niet zeker of het hier gepost mag worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je ook een linkje of een screenshot ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eliaz
-

[ Voor 101% gewijzigd door Eliaz op 29-05-2020 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Eliaz schreef op zondag 22 mei 2011 @ 17:42:
[...]jsEco is een (op het moment minimale) simulatie van een ecosysteem. Op het moment bevat het twee elementen: de ontwikkeling van gras en herbivoren die onderlinge interactie vertonen.
Ik vind hem tof! :) Wanneer worden de carnivoren geïntroduceerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 15:23
Voor school moesten we eens zoiets maken, maar dan in Java, we hadden het vrij uitgebreid. En hadden een soort van template systeem waarmee je nieuwe dieren kon maken en hun eigenschappen kon toekennen. (wat voor soort 'dier', leeftijd, sterkte, wat het at, waardoor het gegeten kon worden e.d).

Ook hadden we o.a. een lijngrafiek die on the fly werd gegenereerd zodat je mooi statitieken kon zien.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:45
Doet me een beetje denken aan the Game Of Life, maar daar vallen leuke dingen mee te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tp21
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-08 15:22
Ik ben benieuwd naar de broncode, dit ziet er erg interessant uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
ShitHappens schreef op maandag 23 mei 2011 @ 06:10:
Doet me een beetje denken aan the Game Of Life, maar daar vallen leuke dingen mee te doen ;)
Een beetje Nerd kan daar uren naar kijken.

Als je dat doet, weet je ook gelijk dat je het bent, dus dat is makkelijk. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dominique De B.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14-07 23:34
*snip*

een Bot die ik heb geschreven (i.o.v. mijn studie @ Hogeschool R'dam) voor twitter om het laatste nieuws (die je ook op de frontpage ziet) te 'tweeten'.
geschreven in php met een OAuth library(logisch i.v.m. twitter).

[ Voor 7% gewijzigd door RobIII op 23-05-2011 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:23
Eliaz schreef op zondag 22 mei 2011 @ 17:42:

jsEco is een (op het moment minimale) simulatie van een ecosysteem.
als ik klik in het overzichtsveldje, stopt de hele simulatie ermee.. een bug of mijn foutje (FF4)?

[ Voor 56% gewijzigd door maarud op 23-05-2011 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
maarud schreef op maandag 23 mei 2011 @ 15:49:
[...]

als ik klik in het overzichtsveldje, stopt de hele simulatie ermee.. een bug of mijn foutje (FF4)?
Ik heb er met Google Chrome 11.0.696.68 geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Dominique De B. schreef op maandag 23 mei 2011 @ 15:45:
*snip*

een Bot die ik heb geschreven (i.o.v. mijn studie @ Hogeschool R'dam) voor twitter om het laatste nieuws (die je ook op de frontpage ziet) te 'tweeten'.
geschreven in php met een OAuth library(logisch i.v.m. twitter).
Tenzij je code of een daadwerkelijke tool post is dit gewoon ordinaire spam.

(Los daarvan: er zijn je al miljoenen voorgegaan ;) Zo spannend is het niet ;) )

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eliaz
-

[ Voor 100% gewijzigd door Eliaz op 29-05-2020 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Leuk! Ik heb ook ontzettend veel van die simulaties gemaakt, voornamelijk in combinatie met uitgebreide, muterende genen. Blijft toch leuk spul om mee te spelen :)

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Eliaz schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 16:32:
Misschien dat ik een rivier van een (random) punt boven in de map tot een (random) punt onder in de map laat lopen en dan op bepaalde momenten een plas genereren. Ideeën en mogelijke algoritmes zijn welkom!
Perlin noise of midpoint displacement zijn hier waarschijnlijk enorm handig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist de laatste hand gelegd op mijn eigen simpele forumsoftware, geschreven in PHP met MySQL als databasestructuur. Waarom ik deze software ontwikkeld heb is omdat ik veel andere forumsoftware te uitgebreid vind, in bijvoorbeeld administratie en opties. Je ziet door de bomen het bos niet meer, zou je bijna kunnen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Heb je een linkje naar je forum? En heb je een eigen UBB parser geschreven of eentje gecopypasted?
Ik heb zelf ook een eigen forumsysteem geschreven, maar ik blijf nog wel op zoek naar goede UBB parsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-09 09:15
Ik heb een jaar of twee terug een ubb-parser geschreven. Als je interesse hebt moet je even een DM sturen, dan zal ik eens kijken of ik de code nog ergens heb.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Staat je DM optie wel aan dan? Kan het knopje/linkje niet echt vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-09 09:15
Nu wel :)

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
DM recieved and replied. Gaan we via DM verder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricBruggema
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:44
Volgens mij heeft ACM ooit een prachtige UBB parser geschreven die je vrij simpel kunt aanpassen..

Kan alleen de link niet terug vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-09 11:12
EricBruggema schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 12:40:
Volgens mij heeft ACM ooit een prachtige UBB parser geschreven die je vrij simpel kunt aanpassen..

Kan alleen de link niet terug vinden :(
Dit is de enige die ik kan vinden: http://achelois.tweakers.net/~acm/parse/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Die parser ziet er goed uit. Bedankt voor de link. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joen schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 08:23:
Heb je een linkje naar je forum? En heb je een eigen UBB parser geschreven of eentje gecopypasted?
Ik heb zelf ook een eigen forumsysteem geschreven, maar ik blijf nog wel op zoek naar goede UBB parsers.
Linkje komt nog, momenteel nog in closed béta-fase :)
UBB komt er (nu nog) niet in, want het moet zo simpel mogelijk. Administrators (mensen met de hoogste rechtengroep) kunnen HTML gebruiken, daarmee kan je ook heel leuk posts opmaken :P

Ik zal ook even een lijstje met features doen:

- Reportsysteem om posts/topics te melden aan moderators.
- Gebruikersgroepen met verschillende soorten rechten.
- Geen registratiesysteem, wel mogelijkheid om administrators of andere mensen die meer permissies nodig hebben aan te maken.
- Bepaalde rechtengroepen kunnen topics sticky maken of sluiten.
- Administrators kunnen HTML gebruiken om hun posts zo mooi mogelijk te maken.
- Mooie URL's (bijvoorbeeld /forum/topic/5 of /forum/message/6).
- Wachtwoorden worden versleuteld opgeslagen
- Erg simpel design dat makkelijk naar wens aan te passen is.
- Edit History, zodat je alle revisies van een gemaakte post kunt zien.
- Plugin-systeem om de software uit te breiden.
- Volledig veilig.
- Gebruik van usertitles om jezelf, ondanks het anoniemiteitsysteem, te kunnen identificeren.
- En nog veel meer.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2011 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 20:28:
[...]

- Wachtwoorden worden versleuteld opgeslagen
Versleuteld of gehashed?
- Edit History, zodat je alle revisies van een gemaakte post kunt zien.
Ook diffs van posts die niet van jou zijn zijn zichtbaar?
- Volledig veilig.
:X Niet te claimen.

Niet verkeerd bedoeld hoor :Y) Maar ik ben gewoon erg tegen het wiel opnieuw uitvinden, en het lijkt me sterk dat je bekend met alle forumsoftware pakketten. Vanilla is out of the box lekker minimaal, maar er zijn ongetwijfeld nog 1000 vergelijkbare pakketten. Voor elaboratie van mijn standpunt: zie elk willekeurig "hoe bouw ik een framework"-topic.

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

afraca schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 13:03:
[...]

Versleuteld of gehashed?

[...]

Ook diffs van posts die niet van jou zijn zijn zichtbaar?

[...]

:X Niet te claimen.

Niet verkeerd bedoeld hoor :Y) Maar ik ben gewoon erg tegen het wiel opnieuw uitvinden, en het lijkt me sterk dat je bekend met alle forumsoftware pakketten. Vanilla is out of the box lekker minimaal, maar er zijn ongetwijfeld nog 1000 vergelijkbare pakketten. Voor elaboratie van mijn standpunt: zie elk willekeurig "hoe bouw ik een framework"-topic.
Wachtwoorden zijn nu alleen nog versleuteld. Dit gaat nog veranderen. Edit History is alleen te bekijken voor moderators en beheerders. En veiligheid is inderdaad niet te claimen, maar XSS en SQLi zijn in ieder geval onmogelijk.

Verder is Vanilla nog lang niet zo minimalistisch als mijn software, die slechts drie tabellen in de database nodig heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn eerste drupal module bijna af. Het apparaat kan op basis van een taxonomy een menu genereren dat je op je site kunt gebruiken. Bovendien maakt het schone, hackable urls voor alle termpagina's en alle content die onder een taxonomy term gepubliceerd is. En je kunt per term instellen of er content van susteren weergegeven moet worden op de termpagina en zo ja, hoeveel lepels diep.

Het is eigenlijk een soort taxonomy_module on steroids. Drupal heeft een behoorlijke leercurve heb Ik gemerkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Laatst online: 26-05 17:08
Simpele tool om snel door filenames te zoeken. Op het moment vrijwel compleet gebaseerd op code die hier te vinden is. Het kan nog vrij weinig & startup-tijden kunnen nog een stuk beter gezien de experimenten die ik gedaan heb met 't in en uit lezen van compressed data maar dat zijn features voor de toekomst. Voorals nog hoop ik dat 't gewoon werkt. Project zit op 't moment nogal slordig in elkaar maar dat komt 't komende jaar wel goed :)

https://code.google.com/p/find-files-fast/

[ Voor 36% gewijzigd door PrisonerOfPain op 29-05-2011 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tzbob
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 18:56
Afbeeldingslocatie: http://code.google.com/p/python-windows-tiler/logo?cct=1306335600
PWT

Achtergrond

Als programmeur en student informatica ben ik fan van Tiling Window Managers, het verhoogt mijn productiviteit enorm. Op mijn main-OS, Archlinux, heb ik keuze genoeg (Awesome, XMonad, DWM,...), het probleem lag bij Windows. Omdat Windows zo doorgegroeid is in de huidige computerwereld kom ik hier vaak mee in contact. Het was dus mijn doel om een programma te schrijven dat het Tiling concept kon toepassen in Windows zodat ik mijn dagen op school minder geïrriteerd kon doorbrengen. Om het te gebruiken op school waren er 2 belangrijke vereisten:
  1. Lightweight
  2. Portable
Door mijn persoonlijke interesse in Opensource en Linux kwam ik vaak in contact met Python. Tijdens mijn lessen werd enkel VB.NET/Java/C#/PHP besproken. Ik besloot om dit project te starten in Python als leerproject, het was dus voor mij belangrijker om een leerervaring te creëren. << Ter verdediging van mijn keuze naar Python toe, en als excuus voor lelijke code <3

Python Windows Tiler

De Python Windows Tiler is een zeer simplistische tiler die nog in BETA-fase zit en werkt op Windows 7, Vista(voor zover iets werkt op Vista) en XP

Features
  • Workspaces(bekend van verschillende Window Managers in Linux)
  • Tiling window management
  • Tiling per monitor(multi-monitor support)
  • Relatief laag verbruik van resources van 0.20% idle(V0.5.2) naar 0.00% idle(V0.6)!
  • Ergonomische keybinds(alt+shift+C bv. is makkelijker dan alt+F4 ook moet er een toets meer worden gebruikt)
  • Weinig code (~800 lijnen)
Links
EDIT: Versie 0.6.2 nu online - meer bugfixes

Bugs mag je posten in de issues tracker of je kan mij direct contacteren. =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Tzbob schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 22:25:
Om mezelf uit je gesloten topic even te citeren:
Wellicht dat je nog kunt proberen a la bug.n titelbalken & startbalk te verbergen, maar dat was volgens mij juist een deel van de vertraging: als je een nieuw programma opende dan de volgorde zoiets als:

1. scherm in normale windowspositie
2. scherm wordt in twm-configuratie geplaatst
3. rest van vensters worden geresized
4. titelbalk van scherm wordt verborgen
5. rest van de vensters worden opnieuw geresized

In ieder geval werkt dit al significant sneller dan bug.n, maar ik moet het op m'n laptop nog even proberen (die heeft wat minder processorkracht ;-))

Nog wel een irritante bug: af en toe wordt mijn chrome-venster opeens als secundair ipv primair venster gezien; dat lijkt iets met het openen van tabs te maken te hebben, maar ik kan het niet 100% reproduceren. Zit er al een logfunctie in die kan vertellen waarom vensters iets doen? ;-)
Verder is er iets geks met Windows Live Messenger-chatvensters; die doen niet altijd een redraw na de resize.

Last, but not least: op mijn laptop met XP home doet 'ie helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tzbob
ValHallASW schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 10:11:
[...]

Om mezelf uit je gesloten topic even te citeren:

[...]

Verder is er iets geks met Windows Live Messenger-chatvensters; die doen niet altijd een redraw na de resize.

Last, but not least: op mijn laptop met XP home doet 'ie helemaal niets.
Sinds het gesloten topic heb ik heel het systeem herschreven, het verwijderen van de titles brengt veel problemen met zich mee en de volgende release (wat vooral opkuisen van code is) zal dan ook de titles standaard laten staan, het togglen via shift+alt+D zal wel mogelijk blijven.

Die situatie met XP vind ik vreemd en ik zou nu niet meteen kunnen zeggen wat er mis is, maar ik zal zelf ook eens een XP VM opstellen.

Ik ben een beetje tegen het verwijderen van de taakbalk van Windows omdat hier de tray-iconen staan, wel wil ik een notificatie systeem maken om te tonen welke workspaces schermen bevatten etc., hoe dit zal verlopen weet ik nog niet.

Wat allemaal tegen release 1.0 zou moeten komen:
  • Extra notificaties
  • Monitor en TilerLayout classes zodat alles mooi OO is.
  • TilerLayout per Tiler kunnen kiezen (float, vertical, horizontal, carousel, etc.)
V0.6.X ging vooral over het verbeteren van de performance, wat ook aanzienlijk gebeurd is omdat nu de windows worden opgevangen vanuit het window creation event zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 19:34:
Ik heb mijn eerste drupal module bijna af. Het apparaat kan op basis van een taxonomy een menu genereren dat je op je site kunt gebruiken. Bovendien maakt het schone, hackable urls voor alle termpagina's en alle content die onder een taxonomy term gepubliceerd is. En je kunt per term instellen of er content van susteren weergegeven moet worden op de termpagina en zo ja, hoeveel lepels diep.

Het is eigenlijk een soort taxonomy_module on steroids. Drupal heeft een behoorlijke leercurve heb Ik gemerkt...
Aha... dus je hebt pathauto en taxonomy_node en menu_block gecombineerd in één module?

Die leercurve das inderdaad wel waar, alhoewel het een hoop scheelt als je de api.drupal.org erbij pakt en gewoon kijkt welke _hook er beschikbaar is voor wat je ongeveer wilt doen.

Maar dan alsnog d:)b thumbs up omdat je het gewoon zelf doet, ipv net als vele 'drupal developers' 20 modules aanzet om hetzelfde te bereiken :)

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Tzbob schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 10:35:
Die situatie met XP vind ik vreemd en ik zou nu niet meteen kunnen zeggen wat er mis is, maar ik zal zelf ook eens een XP VM opstellen.
Ok, het lijkt erop dat sommige windows wel gedetecteerd worden, andere niet. explorer, notepad (soms), amcap, irfanview (soms) werken wel, chrome, paint, calc, charmap, winword (2007), putty werken niet.

Overigens zou het best handig zijn om er voor te kunnen kiezen een specifiek window niet te tilen - bv amcap, waar het beeld geresized wordt adhv de window size.

en dan nog een puntje: wellicht even nadenken over keybinds voor qwerty vs dvorak. Dan is alt-shift-d <-> alt-shift-q een vervelende mixup. Sowieso, waarom een keybind om je app af te sluiten ipv een menuutje op je trayicon?

En nog een brainfart: probeer taskman standaard niet te tilen. Dat is namelijk vet arelaxt als je, bijvoorbeeld, pwt wilt killen omdat 'ie wat raars doet ;-)

[ Voor 42% gewijzigd door ValHallASW op 03-06-2011 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tzbob
ValHallASW schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 15:14:
[...]

Ok, het lijkt erop dat sommige windows wel gedetecteerd worden, andere niet. explorer, notepad (soms), amcap, irfanview (soms) werken wel, chrome, paint, calc, charmap, winword (2007), putty werken niet.

Overigens zou het best handig zijn om er voor te kunnen kiezen een specifiek window niet te tilen - bv amcap, waar het beeld geresized wordt adhv de window size.

en dan nog een puntje: wellicht even nadenken over keybinds voor qwerty vs dvorak. Dan is alt-shift-d <-> alt-shift-q een vervelende mixup. Sowieso, waarom een keybind om je app af te sluiten ipv een menuutje op je trayicon?

En nog een brainfart: probeer taskman standaard niet te tilen. Dat is namelijk vet arelaxt als je, bijvoorbeeld, pwt wilt killen omdat 'ie wat raars doet ;-)
Het venster handmatig floaten en handmatig in de tiler pushen wordt ook geimplementeerd al staat dit niet bovenaan mijn lijstje.

Die keybind is er omdat ik een voorstaander ben van alles zo minimaal mogelijk te implementeren, misschien iets voor later.

Aan Dvorak had ik helemaal niet gedacht, ik heb me volledig gebaseerd op de keybinds die XMonad gebruikt(de tiling WM die ik op Archlinux gebruik), misschien in combinatie met backspace of een andere toets die vrij ver weg staat van de homerow.

De taskmanager is zeer snel in de ignorelist ingevuld, ik zal deze er in stoppen tegen de volgende release.

Alvast bedankt voor de uitgebreide feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:19
Er bestaan wel Tiling window managers voor Windows, onder andere Asus levert er een vrijwel altijd mee op hun laptops. Volgens mij heeft ook ATI, of juist nVidia een optie in hun driver suite om een soort van tiling window manager te creeren.

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tzbob
roy-t schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 15:44:
Er bestaan wel Tiling window managers voor Windows, onder andere Asus levert er een vrijwel altijd mee op hun laptops. Volgens mij heeft ook ATI, of juist nVidia een optie in hun driver suite om een soort van tiling window manager te creeren.
Asus multi-frame is iets heel anders dan het automatisch tilen waar ik op zoek naar was. Van de ATI/Nvidia programma's weet ik niets van. Ik ben bekend met hashTWM en Bug.N, ik beweer ook nergens dat deze niet bestaan. De meeste zijn gewoon te log of hebben niet de functionaliteiten die ik zoek.

Dit project is een poging om een combinatie te krijgen van funtionaliteiten en minimalisme; maar vooral om mijzelf bij te scholen in de windows API en in Python. - en wat is er nu leuker dan zelf iets in elkaar te steken?^^

V0.6.2 staat bij deze online met bugfixes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kwaakvaak_v2 schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 11:20:
[...]

Aha... dus je hebt pathauto en taxonomy_node en menu_block gecombineerd in één module?

Die leercurve das inderdaad wel waar, alhoewel het een hoop scheelt als je de api.drupal.org erbij pakt en gewoon kijkt welke _hook er beschikbaar is voor wat je ongeveer wilt doen.

Maar dan alsnog d:)b thumbs up omdat je het gewoon zelf doet, ipv net als vele 'drupal developers' 20 modules aanzet om hetzelfde te bereiken :)
Het is een combinatie van pathauto en taxonomy_menu eigenlijk. Het genereert een menu uit een taxonomy en dan voor alle termen en content ook schone URLs en het update die URLs ook als je de taxonomy omgooit.

Het probleem met pathauto voor Drupal 7 is dat je (nog) geen mooie URLs kunt maken voor taxonomy paden, omdat de taxonomy implementatie in D7 helemaal is veranderd. Ik heb daar ook een topicje over geopend op drupal.org.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-09 16:47
Tzbob schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 15:51:
[...]

Asus multi-frame is iets heel anders dan het automatisch tilen waar ik op zoek naar was. Van de ATI/Nvidia programma's weet ik niets van. Ik ben bekend met hashTWM en Bug.N, ik beweer ook nergens dat deze niet bestaan. De meeste zijn gewoon te log of hebben niet de functionaliteiten die ik zoek.

Dit project is een poging om een combinatie te krijgen van funtionaliteiten en minimalisme; maar vooral om mijzelf bij te scholen in de windows API en in Python. - en wat is er nu leuker dan zelf iets in elkaar te steken?^^

V0.6.2 staat bij deze online met bugfixes.
Niet eens slim om aan refactoring te doen?
Ik krijg bijna nachtmerries van je code. Er staan een hoop functies in die nutteloos zijn.
Denk aan DRY: Don't Repeat Yourself.

Voor de rest mooi programma, en ik hou de ontwikkelingen heel erg close bij. Jammer dat je Hg gebruikt, ben een Git-gek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tzbob
Afbeeldingslocatie: http://code.google.com/p/python-windows-tiler/logo?cct=1306335600
PWT

Versie 0.7 bevat:

Andere hotkey om te stoppen.
Taskmanager default op ignore.
Vertical, Horizontal en Fullscreen layouts.

Ik heb nog een idee nodig als een soort van notificatie, op dit moment twijfel ik tussen:

Layout op trayicoon nog ergens kwijt spelen
Always-on-top bar maken die ergens in een hoek blijft
Replacement bar voor de huidige windowsbalk (heeft een heel traybar replacement nodig waardoor het een beetje bloated wordt)
Notificatie ballonnetjes op het huidige trayicoon.

Heeft iemand een voorkeur of een andere suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:48

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Joen schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 15:56:
Die parser ziet er goed uit. Bedankt voor de link. :)
Probeer ook deze eens, die ondersteunt kleine close-tags en die zijn echt retehandig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipppertje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-07 12:30
Vandaag mijn eerste C++ rekenmachine gemaakt! :D
Verder heb ik in PHP een forum gemaakt, en ben nu ook met een projectje bezig.

Maar het had ook zo gekunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 16:29

Macros

I'm watching...

Iemand anders moest een mini appje maken wat getallen van 1 tot 999.999.999 moest kan uitspreken/uitschrijven. Dat kon ik natuurlijk beter...

Webappje gemaakt om gwt + appengine van google uit te proberen, have fun:
http://saynumber.appspot.com/

PS. Hij kan iets verder dan een miljard.

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:53
Macros schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 00:05:
Iemand anders moest een mini appje maken wat getallen van 1 tot 999.999.999 moest kan uitspreken/uitschrijven. Dat kon ik natuurlijk beter...

Webappje gemaakt om gwt + appengine van google uit te proberen, have fun:
http://saynumber.appspot.com/

PS. Hij kan iets verder dan een miljard.
Bij mij gaat hij nog een heel stuk verder. Klopt de tekst dan niet meer of...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:52
Avalaxy schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 00:35:
[...]

Bij mij gaat hij nog een heel stuk verder. Klopt de tekst dan niet meer of...?
Ik krijg er inderdaad ook veel meer in :P
Tot :
code:
1
999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999

Doe ik 1 getal extra dan geeft hij een fout :+

[ Voor 156% gewijzigd door CrashOverDrive op 21-06-2011 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nine thousand one
Die had betere gekund ;)

Oh, en je vergeet spaties te strippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tzbob schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 22:25:

Achtergrond

Als programmeur en student informatica ben ik fan van Tiling Window Managers, het verhoogt mijn productiviteit enorm. Op mijn main-OS, Archlinux, heb ik keuze genoeg (Awesome, XMonad, DWM,...), het probleem lag bij Windows. Omdat Windows zo doorgegroeid is in de huidige computerwereld kom ik hier vaak mee in contact. Het was dus mijn doel om een programma te schrijven dat het Tiling concept kon toepassen in Windows zodat ik mijn dagen op school minder geïrriteerd kon doorbrengen. Om het te gebruiken op school waren er 2 belangrijke vereisten:
  1. Lightweight
  2. Portable
Door mijn persoonlijke interesse in Opensource en Linux kwam ik vaak in contact met Python. Tijdens mijn lessen werd enkel VB.NET/Java/C#/PHP besproken. Ik besloot om dit project te starten in Python als leerproject, het was dus voor mij belangrijker om een leerervaring te creëren. << Ter verdediging van mijn keuze naar Python toe, en als excuus voor lelijke code <3

Python Windows Tiler

De Python Windows Tiler is een zeer simplistische tiler die nog in BETA-fase zit en werkt op Windows 7, Vista(voor zover iets werkt op Vista) en XP

Features
  • Workspaces(bekend van verschillende Window Managers in Linux)
  • Tiling window management
  • Tiling per monitor(multi-monitor support)
  • Relatief laag verbruik van resources van 0.20% idle(V0.5.2) naar 0.00% idle(V0.6)!
  • Ergonomische keybinds(alt+shift+C bv. is makkelijker dan alt+F4 ook moet er een toets meer worden gebruikt)
  • Weinig code (~800 lijnen)
Links
EDIT: Versie 0.6.2 nu online - meer bugfixes

Hoe sluit je dat ding af alsje hem eenmaal opgestart hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 16:29

Macros

I'm watching...

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 00:47:
[...]

Die had betere gekund ;)

Oh, en je vergeet spaties te strippen.
Ik kon geen algemene regel vinden online wanneer er wel 'and' tussen moest en wanneer niet na 'thousand'. Dus heb ik maar helemaal niet gedaan. Is anders een kleine aanpassing. Ik strip wel alle niet nodige spaties. Maar nu is het zoals het moet. Dus niet alles aan elkaar zoals het nederlands.

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Voor hotels heb ik een administratie programma gemaakt in .net
Beschikbaar in 3 talen, engels,nederlands en arabisch.
Hier een paar screens.

www.hotelution.com

Afbeeldingslocatie: http://www.hotelution.com/main.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.hotelution.com/walkin.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.hotelution.com/guestlist.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.hotelution.com/search.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.hotelution.com/newguest.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.hotelution.com/main_ar.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Netjes :) Hoe lang heb je er aan gewerkt en met hoeveel mensen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-09 15:34
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 13:11:
Hallo,

Hier een paar screens.

www.hotelution.com

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ziet er goed uit, kan je ook nog een copy van een identiteits kaart eraan koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 13:11:
Hallo,

Hier een paar screens.

www.hotelution.com

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Dat ziet er netjes uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Avalaxy schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 13:15:
Netjes :) Hoe lang heb je er aan gewerkt en met hoeveel mensen? :)
Dankje. Hoelang weet ik niet maar gewoon ben er niet elke dag mee bezig geweest dus gewoon in mij vrije tijd en heb het alleen gemaakt.
LinuX-TUX schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 13:17:
[...]
Ziet er goed uit, kan je ook nog een copy van een identiteits kaart eraan koppelen?
Dankje. Nee nog niet, dit is gewoon voor nu zo, een begin :) ik ga later meer opties er aan voegen..
Dankje..

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2011 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 15:23
En, wordt het ook al ergens gebruikt? :)

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZpAz schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 13:52:
En, wordt het ook al ergens gebruikt? :)
Jazeker, Dim Dim Hotel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Je ziet dat .net automagisch de buttons in je toolbar omdraait als je hem op arabisch zet, alleen de kolommen in je tabel staan nog wel LTR.

Raar taaltje hoor, arabisch.

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyCloneNL schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 13:59:
Je ziet dat .net automagisch de buttons in je toolbar omdraait als je hem op arabisch zet, alleen de kolommen in je tabel staan nog wel LTR.

Raar taaltje hoor, arabisch.
Dat word niet auto. gedaan. Moet je zelf laten doen. En de datagrid heb ik zelf zo gelaten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 14:02:
[...]

Dat word niet auto. gedaan. Moet je zelf laten doen. En de datagrid heb ik zelf zo gelaten..
Toch alleen de FlowDirection property setten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Avalaxy schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 14:27:
[...]

Toch alleen de FlowDirection property setten?
Gewoon RightToLeft property

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icetree
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-04-2022
Ik heb een hele tijd geleden een gratis vervanger geschreven voor dnsstuff.com

De tool is zowel in het engels als in het nederlands.

Je kan mijn tool bezoeken door te gaan naar: *snip*

[ Voor 15% gewijzigd door Creepy op 20-07-2011 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Handige tool! Tevens handige verwijzingen naar bijvoorbeeld een SPF-tool. :)
Je tool staat bij mij nu tussen de bookmarks. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icetree
Ik ben momenteel bezig met een nieuwe dienst/tool.

Met deze dienst kan je online foto albums aanmaken en delen met vrienden.
Deze tool is natuurlijk weer helemaal gratis.

Nieuwsgierig, klik op onderstaande link.

*snip*

[ Voor 8% gewijzigd door Creepy op 20-07-2011 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Wat is je unique selling point tov de enorme concurrentie? Of doe je het puur voor de lol?

Ziet er wel netjes uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterkuli
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 21:10
Icetree schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 21:42:

*snip*
Leuk! Ik ben zelf ook bezig geweest met zoiets, maar dan niet toegankelijk voor iedereen. Vraagje; wat verwacht je van het dataverkeer dat er gegenereerd gaat worden? Wat ik bedoel is, als iemand een album wil uploaden die van zijn/haar fototoestel komt is een foto toch al snel 1,5 / 2 MB gemiddeld. Als veel mensen de foto's gaan bekijken wordt er behoorlijk wat over het lijntje getrokken...

[ Voor 2% gewijzigd door Creepy op 20-07-2011 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven_Vdb
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-09 20:48
peterkuli schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 14:50:
[...]

Leuk! Ik ben zelf ook bezig geweest met zoiets, maar dan niet toegankelijk voor iedereen. Vraagje; wat verwacht je van het dataverkeer dat er gegenereerd gaat worden? Wat ik bedoel is, als iemand een album wil uploaden die van zijn/haar fototoestel komt is een foto toch al snel 1,5 / 2 MB gemiddeld. Als veel mensen de foto's gaan bekijken wordt er behoorlijk wat over het lijntje getrokken...
Je kan gemakkelijk de foto online zetten door deze te verkleinen. Je houdt dan wel nog het origineel voor als men ze terug wil downloaden. Maar om de laten zien aan de mensen. Kan je dit gerust verkleinen in formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Tweed - flexible Twitter feed

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/tweed_1.png

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/tweed_2.png

Tweed is een Twitter client geschreven in jQuery. Het is geen widget; Tweed is gericht op websitebouwers voor wie de Twitter widget niet voldoet. Enkele features:
  • Volg een of meerdere users, lijsten, hashtags, of een combinatie daarvan
  • Live updates zonder choas
  • Eenvoudige styling met CSS
  • Meer instelmogelijkheden
  • Caching
  • Leesbare sourcecode (GPL)
Voor de enthousiaste Tweaker heb ik een online test suite (bij gebrek aan een beter woord) gemaakt, waarmee je een indruk krijgt van de mogelijkheden. Zie verder hier voor verdere informatie.

Tweed is al uitgebreid getest (en draait al op een enkele plek) maar er zitten ongetwijfeld nog wat schoonheidsfoutjes in. Commentaar, kritiek en tips zijn buitengewoon welkom!

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Ziet er netjes uit Bozozo :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricBruggema
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:44
Icetree schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 21:42:

http://www.photozilla.nl
Check wel even je g00gle ads ivm 'sponsor' text, volgens mij mag dat niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 21:47

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Even wat posts van Icetree "ontspammed". Dat je wilt laten zien wat je gemaakt hebt is uiteraard toegestaan, maar net genoeg info geven zodat het gewoon reclame maken is en bezoekers wilt trekken naar je online tools gaat net ff te ver, zeker als vragen daarna onbeantwoord blijven. Dus vergeet vooral niet wat meer info te geven, of bijv. source te delen etc. Trots zijn op wat je hebt gemaakt is prima, puur en alleen hier posten om bezoekers te trekken niet ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icetree
@Creepy
Het was niet als spam bedoeld hoor, ik ben gewoon trots dat ik deze tools heb gemaakt.
Ik zal toekomstige posts minder spammerig plaatsen :)

@Avalaxy
Ik heb de site puur voor de lol opgezet, ik vond het wel handig om zelf foto's te plaatsen en als het in de toekomst een beetje bezoekers begint te trekken zou het mooi meegenomen zijn.

@peterkuli
Ik heb een redelijk groot data abonnement voor de server waar deze site op word gehost (draaien namelijk meer sites van mij op).
Echter heb ik wel een script gemaakt wat de site offline haalt als het over een bepaalde data grens heen gaat. Ik heb namelijk geen zin om een factuur van honderden euro's te krijgen voor het overgebruik.

Maar goed ik was de afgelopen dagen aan het spelen met App inventor van google, en ik heb een app in elkaar gezet die via JSON communiceert met dnssniffer.com.
Hierdoor kan je met de android app allerlei dns en server gerelateerde checks uitvoeren.

Je kan de tool downloaden door te zoeken naar dnssniffer in de android market.

Enkele screenshots :

Afbeeldingslocatie: https://ssl.gstatic.com/android/market/appinventor.ai_icetreeandroid.DNSSniffer/ss-480-0-0
Afbeeldingslocatie: https://ssl.gstatic.com/android/market/appinventor.ai_icetreeandroid.DNSSniffer/ss-480-1-0
Afbeeldingslocatie: https://ssl.gstatic.com/android/market/appinventor.ai_icetreeandroid.DNSSniffer/ss-480-2-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
Kreeg afgelopen week een mailtje van Deloitte uit UK dat ze graag mijn open source control willen gebruiken. Heel cool. Ik hou er niets aan over omdat ik geen tijd heb om er geld voor te vragen en support op te geven. Gaat om een outlook navigation bar:

Afbeeldingslocatie: http://guifreaks.net/imgcontent/Office2010Black.jpg

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Laatst online: 22-09 16:47
HawVer schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 09:16:
Kreeg afgelopen week een mailtje van Deloitte uit UK dat ze graag mijn open source control willen gebruiken. Heel cool. Ik hou er niets aan over omdat ik geen tijd heb om er geld voor te vragen en support op te geven. Gaat om een outlook navigation bar:

[afbeelding]
Gefeliciteerd Snor!
Ik vind het een leuk project, alleen jammer dat het in C# geschreven is :9 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:12
Mijn eerste serieuze poging in Objective-C en Cocoa.

Afbeeldingslocatie: http://beralt.nl/uploads/brcscanner-thmb.png

Het is een barcode scanner op basis van de zbar library. Ik heb wel veel ervaring in C onder GCC, maar niet in Objective-C en Cocoa. Doel was om in ieder geval zonder XCode/IB te werken. Dat is misschien een beetje een rare gedachte, maar het doel was om te leren hoe Cocoa nu precies werkt (met bindings, KVO, KVC). Daarnaast is mijn omgeving normaal iets als Vim en GNU Make, en ik wilde dat ook wel eens proberen voor deze app.

Gebruikt QTKit voor capture interface, Quartz Core voor eerste beeldbewerking en zbar voor herkenning. Uiteindelijk wil ik proberen een filter te schrijven voor Core Image Filters, zodat ik de GPU aan het werk kan zetten. Maar de huidige app werkt, dus kan ik boeken scannen voor een ander project ("wat heb ik op mijn boekenplank")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:47

jacobras

Developer

@CIStem: nice! :) Maar waarom zie ik twee foto's van een barcode naast elkaar? Of is de linker een webcam stream en de rechter een foto?

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:12
jacobras schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 11:52:
@CIStem: nice! :) Maar waarom zie ik twee foto's van een barcode naast elkaar? Of is de linker een webcam stream en de rechter een foto?
Inderdaad. Links is 'realtime' beeld van iSight, rechts is gescande barcode. Overigens is die linker een view uit QTKit framework speciaal voor dat doel. Rechts is gewoon een NSImageView.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Laatst online: 22-09 17:10
Ik zal ook maar eens wat delen. Een tooltje dat ik jaaaaren geleden puur voor privégebruik heb gefixt, maar waar ik nog dagelijks gebruik van maak:

Pushbox

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/2itr255.gif

Dit was voor dropbox en al die andere bestandhosts. Het is een simpele filedump voor op m'n hostingaccount. Het 'bijzondere'? De laatst geuploade bestanden komen bovenaan en je stelt een maximumgrootte in. In plaats van dat je bestanden moet verwijderen, verwijdert het bij een upload de alleroudste bestanden tot het weer onder het limiet zit (de oudste bestanden worden er dus uitgepusht). De dump wordt meestal gebruikt om iemand wat toe te sturen of voor plaatjes op fora. Simpelweg een bestand selecteren, uploaden en je hoeft je nooit druk te maken om bestanden die verwijderd moeten worden omdat het anders wel veel ruimte gaat innemen.

Upload is beveiligd met htaccess. Als je een bestandje uploadt krijg je dus een standaard user/pass dialog. Browser slaat deze toch op, dus is een kwestie van op enter rammen.

Voor de rest werkt het in mijn geval nog altijd sneller dan de meeste imagedumps op trage hosts met captcha's.

[ Voor 67% gewijzigd door BarôZZa op 22-07-2011 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 13:41

Crayne

Have face, will travel

gibraltar schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 11:46:
Maar de huidige app werkt, dus kan ik boeken scannen voor een ander project ("wat heb ik op mijn boekenplank")
Nu nog een automatische add op LibraryThing en je bent klaar. ;)

Mijn Library Thing catalogus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 15:47

Pastebin.com Google Chrome extensie

With this extension you can quickly paste any type of text to the website http://pastebin.com. The extension installs a small icon in your browser. When you highlight any text in Google Chrome and press the 'Pastebin' button, it will automatically paste the selected text into the textarea. When you press submit you will be presented with a unique URL where you can find your pasted text. You can customize the extension via the Options panel.
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/aUf3aq-O5bu2rYY6_iID7dBgP8GEx9ZZX76Bq1Hr-1WP6ZYPcPiuwyjouYxcCaBositEyYzyBA=s400-h275-e365

Ben best tevreden met de 22K aan users!
De tool is hier te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik hem al redelijk lang, wist niet dat jij hem hebt gemaakt! Leuke tool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 15:47
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 20:49:
Ik gebruik hem al redelijk lang, wist niet dat jij hem hebt gemaakt! Leuke tool!
Thanks! Verbeterpunten zijn altijd welkom :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
BarôZZa schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 10:34:
Ik zal ook maar eens wat delen. Een tooltje dat ik jaaaaren geleden puur voor privégebruik heb gefixt, maar waar ik nog dagelijks gebruik van maak:

Pushbox

[afbeelding]

Dit was voor dropbox en al die andere bestandhosts. Het is een simpele filedump voor op m'n hostingaccount. Het 'bijzondere'? De laatst geuploade bestanden komen bovenaan en je stelt een maximumgrootte in. In plaats van dat je bestanden moet verwijderen, verwijdert het bij een upload de alleroudste bestanden tot het weer onder het limiet zit (de oudste bestanden worden er dus uitgepusht). De dump wordt meestal gebruikt om iemand wat toe te sturen of voor plaatjes op fora. Simpelweg een bestand selecteren, uploaden en je hoeft je nooit druk te maken om bestanden die verwijderd moeten worden omdat het anders wel veel ruimte gaat innemen.

Upload is beveiligd met htaccess. Als je een bestandje uploadt krijg je dus een standaard user/pass dialog. Browser slaat deze toch op, dus is een kwestie van op enter rammen.

Voor de rest werkt het in mijn geval nog altijd sneller dan de meeste imagedumps op trage hosts met captcha's.
In welke taal heb je het geschreven en ben je bereid je systeem te delen? Lijkt mij wel ene handig systeem om zelf ook te kunnen gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 14:08

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Claij Social v.1.0

Dit is een handige gebruiksvriendelijke interface (gebouwd in PHP) die ik geschreven heb voor het nieuwe speeltje van onze vrienden van React B.V: De React Social API.

Wat kan je ermee? Op www.react.com staat een interessante uitleg, maar om het even in korte lijnen te vertellen wat mijn in PHP gebouwde applicatie kan:
Je kan hiermee je gegevens zichtbaar krijgen door via Facebook, Hyves, LinkedIn etc.. in te loggen.

Zo kan je zelf bijv. de profiel-data van één van deze sites waar je lid van bent, overhevelen naar jouw site. Dat scheelt de gebruiker weer een shitload aan profiel-gegevens in te vullen ;). Het login/registratie systeem naar de database mag je zelf helemaal naar eigen sfeer inbouwen, ik lever (tot nu toe) alleen de profielgegevens af. :P

Wel moet je even op React.com de API-keys van Facebook, Hyves etc.. invullen, en de React key's in de config knallen.

:? Demo en download?
http://social.claij.nl

[ Voor 35% gewijzigd door AW_Bos op 05-08-2011 01:01 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Het gaat bij elke inlogpoging bij welk netwerk dan ook mis met de oAuth tokens op jouw demo website...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 22-09 14:08

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Dat ligt niet aan mijn script., maar aan de API van React zie ik.
Implementatie van de Social Networks is globaal verder.

Twitter, Facebook, Google, en LinkedIn werken prima :).

[ Voor 28% gewijzigd door AW_Bos op 05-08-2011 23:50 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muba
  • Laatst online: 19-10-2013

muba

Prince of Persia!

BarôZZa schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 10:34:

Pushbox

[afbeelding]

Dit was voor dropbox en al die andere bestandhosts. Het is een simpele filedump voor op m'n hostingaccount. Het 'bijzondere'? De laatst geuploade bestanden komen bovenaan en je stelt een maximumgrootte in. In plaats van dat je bestanden moet verwijderen, verwijdert het bij een upload de alleroudste bestanden tot het weer onder het limiet zit (de oudste bestanden worden er dus uitgepusht).

...
Maar wat gebeurt er als je een bestand upload dat zelf al groter is dan de limiet? Wordt alles dan verwijderd, inclusief het nieuwe bestand?

[ Voor 72% gewijzigd door muba op 12-12-2012 13:30 ]

Reporter: Mister Gandhi, what do you think of western civilisation?
Gandhi: I think it would be a good idea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Playback Toggle

Download
Net even snel in elkaar gedraaid, ik was het helemaal zat om elke keer via Sound->Playback Devices te gaan en dan de playback device te selecteren en dan de default aan te passen. Nu kan ik gewoon via de tray de juiste selecteren :)

Afbeeldingslocatie: http://f.refe.be/pt100.png

Kan ook met parameters gestart worden, starten met "PlaybackToggle.exe 0" = eerste device in lijst; "PlaybackToggle.exe 1" = tweede device in lijst, etc. Handig om bijvoorbeeld bij het herstarten van Windows altijd weer speakers aan te zetten zoals ik graag wil hebben :)

[ Voor 36% gewijzigd door Phyxion op 09-08-2011 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Phyxion schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 15:25:

Playback Toggle

Net even snel in elkaar gedraaid, ik was het helemaal zat om elke keer via Sound->Playback Devices te gaan en dan de playback device te selecteren en dan de default aan te passen. Nu kan ik gewoon via de tray de juiste selecteren :)

[afbeelding]
Nice! Dat omslachtige proces moet ik ook altijd doorlopen. Kan ik jouw shortcut ergens downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProperChaos
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door ProperChaos op 04-01-2021 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:28

Hoogie2004

Whohooooo

Playback Toggle

[afbeelding]
Hebbe Hebbe :+
Moet dat ook vaak doen :)

Dus als je zou willen delen, graag.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Vind het ook wel een interessant progje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Er staat nu een downloadlink bij, ik heb het niet zoveel getest als normaal dus als er errors komen dan hoor ik ze graag (alhoewel er niet zoveel fout kan gaan :+).
(Heeft .NET 3.5 nodig.)

[ Voor 7% gewijzigd door Phyxion op 09-08-2011 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelvosje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 19:05
Heel handig. Zat er zelf ook wel eens over te denken om dat te maken / zoeken op internet.

PS. Ik merkte op dat er ook devices bij stonden die ik niet geïnstalleerd heb, maar die wel in het lijstje erbij stonden. Nadat ik die bij Sounds > Devices op "Disable" ingesteld had waren ze weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Nice tooltje, maar het lettertype is hier een beetje wazig. Vergelijk links (jouw prog) met rechts (Onderhoudscentrum van Windows):
Playback Toggle

Geen idee of dat kan voor zo'n menu, maar gebruik je daar misschien WPF voor?

[ Voor 9% gewijzigd door CodeCaster op 09-08-2011 20:40 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

michelvosje schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 20:20:
Heel handig. Zat er zelf ook wel eens over te denken om dat te maken / zoeken op internet.

PS. Ik merkte op dat er ook devices bij stonden die ik niet geïnstalleerd heb, maar die wel in het lijstje erbij stonden. Nadat ik die bij Sounds > Devices op "Disable" ingesteld had waren ze weg.
Het zijn gewoon alle apparaten die in Sounds ook (horen te) staan dus daar kan ik weinig aan doen helaas
:)
CodeCaster schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 20:40:
Nice tooltje, maar het lettertype is hier een beetje wazig. Vergelijk links (jouw prog) met rechts (Onderhoudscentrum van Windows):
[afbeelding]

Dat is inderdaad WPF :) Ik weet zo 123 niet of ik dat aan kan passen maar ik neem aan van wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 14:14

Matis

Rubber Rocket

CodeCaster schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 20:40:
[afbeelding]

Ik heb ook "last" van dit probleem. Ik heb Win7 x64 met .Net 4 op een Ati 3870x2 (voor wat het waard is) :)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

Playback Toggle

Download

[afbeelding]

Kan ook met parameters gestart worden, starten met "PlaybackToggle.exe 0" = eerste device in lijst; "PlaybackToggle.exe 1" = tweede device in lijst, etc. Handig om bijvoorbeeld bij het herstarten van Windows altijd weer speakers aan te zetten zoals ik graag wil hebben :)
Hier vraagt ie om msvcp100.dll, de Visual Studio 2010 c++ run-time lib. Misschien toch even packagen voor zij die nog niet overgestapt zijn op de laatste versie of voor zij die geen VS hebben?

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

H!GHGuY schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 08:09:
[...]

Hier vraagt ie om msvcp100.dll, de Visual Studio 2010 c++ run-time lib. Misschien toch even packagen voor zij die nog niet overgestapt zijn op de laatste versie of voor zij die geen VS hebben?
Ik weet niet of je die zo mee kan packagen? Ik kan natuurlijk zelf die file in system32 kopieren maar dat lijkt mij ook een beetje teveel van het goede :) Ik zal eens zien waarom die file uberhaupt nodig is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:15

Playback Toggle

Download

[afbeelding]

Kudo's!!! Die ga ik zeker gebruiken!!!

Even niets...

• labee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09-2022
Werk in uitvoering maar mijn 1e android app in de Android market:

Afbeeldingslocatie: http://www.labee.nl/images/forums/Kwek02.png

Afbeeldingslocatie: http://www.labee.nl/images/forums/Kwek_QR.png

https://market.android.com/details?id=nl.labee.kwek

http://www.labee.nl

Verwijderd

Je bent alleen niet erg goed in marketing. Wat doet het, wat is er leuk aan en waarom moet iedereen dit hebben?
Pagina: 1 ... 18 ... 54 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld om zelfgemaakte tools te showen en te bespreken. Net als in de rest van Programming is het hier dus ook niet toegestaan om 'even te vragen of iemand iets kan maken'. Dit is een forum over zelf programmeren, geen McDonalds afhaalbalie voor lappen code of software.