Als je de ironie van het citaat in combinatie van mevrouw haar geschreven stukje over
de 'auto' niet snapt dan is dat inderdaad heel 'gefucked' ja
.
de 'auto' niet snapt dan is dat inderdaad heel 'gefucked' ja
Verwijderd
Ergens heeft maasluip toch wel een punt imho. Ik rijd vaak met het ov en voor mij is het enkel makkelijker maar de incidentele gebruiker moet wel erg veel geld investeren voor iets incidenteels...flowerp schreef op zondag 11 september 2011 @ 23:07:
[...]
Ik wilde laatst met de auto gaan. Probleempje, ik bezit helemaal geen auto. Moet ik dus helemaal een auto gaan kopen!? Het is toch van de zotte, maar goed. Heb ik toch maar gedaan.
Verwijderd
Mooi.. Ik ben dus niet de enigeDropjesLover schreef op donderdag 08 september 2011 @ 14:19:
Oke, ik heb een probleem.
er zit iets fout in het systeem van de NS en de OVchipkaart oplaadpalen, en mijn bank ING. Volgens de balie van station Maastricht is dit probleem er al enkele maanden.
Ik kan in zowel de NS automaten (3 typen geprobeerd) en de oplaadpalen mijn bankpas niet gebruiken. Alle andere plekken waar ik met mijn bankpas gebruik (chip en magneetstrip) gewoon gebruiken.
Tja, leuk en grappig stukje, maar het beleid van de overheid is toch echt om het OV te bevorderen. En dat gebeurt op deze manier toch echt niet.flowerp schreef op zondag 11 september 2011 @ 23:07:
[...]
Kom op zeg, je gaat toch geen hordes opwerpen om mensen een stukje met de auto te laten reizen? Dat is toch![]()
![]()
Signatures zijn voor boomers.
Verwijderd
Dat is het handige ervan in ieder geval. Nooit meer hoeven pinnen!LeeJon schreef op maandag 12 september 2011 @ 09:43:
[...]
Dan hoef ik die automaten nooit meer aan te spreken volgens mij
En toch denk ik dat het volslagen irrelevant is of de chipkaart (of welke maatregel dan ook) het reizen wat makkelijker of moeilijker maakt voor de mensen die naar eigen zeggen toch niet meer dan een paar keer per jaar met het OV gaan. Dat is zo'n ontzettend klein deel van de reizigers dat ik niet denk dat er een statisticus, politicus of milieuactivist is die erover wakker ligt dat die mensen misschien wel 4 keer per jaar minder met het OV reizen.Maasluip schreef op maandag 12 september 2011 @ 16:11:
Tja, leuk en grappig stukje, maar het beleid van de overheid is toch echt om het OV te bevorderen. En dat gebeurt op deze manier toch echt niet.
Even een ouwe koe uit de sloot gevist ... klopt bovenstaande ?? Ik heb nl een jaartrajectabonnement (van de baas) met een ingebouwde OVchip en gebruik die dus voor bus, fastferry enzo. Nou krijg ik elk jaar (uiteraard) een nieuw abonnement, maar om met 2 kaarten rond te lopen, 1 voor de trein en 1 voor de rest, is niet optimaal. Kun je inderdaad saldo kostenloos gewoon over laten zetten ? Kan alleen maar vinden dat dat €2,50 (administratiekosten ?!) zou moeten kosten ...CodeCaster schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 16:52:
Aan de balie is het overzetten van saldo van de ene kaart op de ander gratis, vertelde men mij.
Waarom zet je niet gewoon een bepaald saldo op je werkpas? Maak het saldo op de ander op en gebruik vanaf dan alleen nog je werkpasje?Goner schreef op woensdag 14 september 2011 @ 15:42:
[...]
Even een ouwe koe uit de sloot gevist ... klopt bovenstaande ?? Ik heb nl een jaartrajectabonnement (van de baas) met een ingebouwde OVchip en gebruik die dus voor bus, fastferry enzo. Nou krijg ik elk jaar (uiteraard) een nieuw abonnement, maar om met 2 kaarten rond te lopen, 1 voor de trein en 1 voor de rest, is niet optimaal. Kun je inderdaad saldo kostenloos gewoon over laten zetten ? Kan alleen maar vinden dat dat €2,50 (administratiekosten ?!) zou moeten kosten ...
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Nee, je saldo moet €0 of meer zijn.Goner schreef op woensdag 14 september 2011 @ 15:50:
Maar kun je je saldo helemaal opmaken ?
Om te beginnen moet er €4 (?) opstaan voor je "instaptarief" ... als m'n saldo dus onder de €4 komt kan ik er volgens mij niet eens meer de tram mee in, toch ?
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Nee dit klopt niet, 2 weken terug wou ik instappen in Nijverdal om de trein naar hengelo te nemen. Er stond nog €1,92 op mijn pasjes. Bij het inchecken kreeg ik de melding dat er "Onvoldoende saldo aanwezig om in te checken [..]" was.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Voor de trein moet je inderdaad minimaal € 16,00 saldo hebben (€ 6,00 bij NS als je een VDU hebt), voor bus, tram en metro minimaal € 0,00. Dit zodat er na aftrek van de borg een saldo opstaat van minimaal - € 4,00.D4NG3R schreef op woensdag 14 september 2011 @ 16:46:
[...]
Nee dit klopt niet, 2 weken terug wou ik instappen in Nijverdal om de trein naar hengelo te nemen. Er stond nog €1,92 op mijn pasjes. Bij het inchecken kreeg ik de melding dat er "Onvoldoende saldo aanwezig om in te checken [..]" was.
(Syntus misschien dat dit er nog wat mee te maken had)
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Hoi
[ Voor 9% gewijzigd door maarud op 14-09-2011 21:36 ]
Nee dit klopt niet.. Ik dump altijd maar 10 euro op m'n pas en kan dan gewoon weer verder.. Het meeste wat ik ooit erop heb gehad is 15 euroFreee!! schreef op woensdag 14 september 2011 @ 20:50:
[...]
Voor de trein moet je inderdaad minimaal € 16,00 saldo hebben (€ 6,00 bij NS als je een VDU hebt), voor bus, tram en metro minimaal € 0,00. Dit zodat er na aftrek van de borg een saldo opstaat van minimaal - € 4,00.
Ook anonieme kaarten kunnen tot -4,00 in de min staan.maarud schreef op woensdag 14 september 2011 @ 21:35:
Alleen kaarten op naam mogen negatief saldo hebben. Dus ik kan met een saldo van 0 euro nog in de bus inchecken... (max -4,00 namelijk).
anonieme kaarten mogen dat niet en dat is misschien de reden waarom je met die 1,92 niet kon inchecken.. ? of ging je met de trein?
It sounds like it could be either bad hardware or software
Hier betaal je dan ook die (absurd) hoge aanschafprijs voorsmokalot schreef op woensdag 14 september 2011 @ 22:56:
[...]
Ook anonieme kaarten kunnen tot -4,00 in de min staan.
[ Voor 37% gewijzigd door Goner op 15-09-2011 09:41 ]
Hmm apart, dacht dat ik dat ergens las.smokalot schreef op woensdag 14 september 2011 @ 22:56:
[...]
Ook anonieme kaarten kunnen tot -4,00 in de min staan.
Als je gewoon even verder leest (of beter leest of wat dan ook) dan zie je dat de ov-chipkaart koppel functie er is om nieuwe ov-chipkaarten aan je NS account te koppelen zodat je je reisgegevens van de trein kan inzien.Goner schreef op donderdag 15 september 2011 @ 09:12:
Als je eenmaal "Reizen op Saldo bij NS" hebt geactiveerd op je OV-chipkaart (zit op jaartrajectabo van NS) verhuist het dan naar je nieuwe kaart als je een nieuwe jaar-abo krijgt ?? Ik heb nl dat 'product' op mijn vorige kaart gezet en probeer nu hetzelfde op m'n nieuwe kaart (met nieuw nummer) en dat lukt niet ... ?
Aanvragen RoS niet toegestaan op Zakelijke kaart
EDIT: ik snap echt minder en minder van die ovchip-ellende ; zie net op Mijn NS bij 'Mijn Producten' de ovchip gegevens die bij m'n jaarabo horen, nummer en geldigheid (4 jaar langer dan abo zelf ?!) Maar er is ook een optie 'OV-chipkaart koppelen'. Koppelen ?! Ziet er toch al redelijk gekoppeld uit !
Hoi
Ik heb het gisteravond even nagevraagd aan een NS hoofdconducteur:D4NG3R schreef op woensdag 14 september 2011 @ 21:51:
[...]
Nee dit klopt niet.. Ik dump altijd maar 10 euro op m'n pas en kan dan gewoon weer verder.. Het meeste wat ik ooit erop heb gehad is 15 euro.
Het gaat wel om een studenten chipkaart miss dat het hierdoor komt (Aangezien mij dit voordeeluren geeft)
Nee, merp!
Ik reis normaliter met Syntus, maar bij de NS heb ik ook nooit problemen gehadPauseBreak schreef op donderdag 15 september 2011 @ 10:39:
[...]
Ik heb het gisteravond even nagevraagd aan een NS hoofdconducteur:
Met een studenten ov-chipkaart ben je in de trein niet verplicht om in te checken, maar het kán wel. Ook reizen op saldo kan, waarbij het minimumbedrag dat op je kaart moet staan dan €20,00 is. Dit omdat je officieel gezien geen NS abonnement hebt.
Nee, merp!
Rail Away!
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Correct maar het stukje Nijverdal - Hengelo is van de NSMad Marty schreef op donderdag 15 september 2011 @ 10:52:
NS != Syntus, dus ze kunnen het allebei anders geïmplementeerd hebben (om nog maar even wat toe te voegen aan de onduidelijkheid)
Inderdaad, lezen is een kunst ; ik heb het niet over een nieuwe kaart, ik heb het over de ovchip kaart die op mijn NS abo zit. En waarvan de gegevens ook al op Mijn NS account getoond worden bij Mijn Producten, maar waarvan ik niet de reisgegevens kan zien omdat de kaart niet gekoppeld is ?!roelieboelie schreef op donderdag 15 september 2011 @ 10:21:
Als je gewoon even verder leest (of beter leest of wat dan ook) dan zie je dat de ov-chipkaart koppel functie er is om nieuwe ov-chipkaarten aan je NS account te koppelen zodat je je reisgegevens van de trein kan inzien.
[ Voor 6% gewijzigd door Goner op 15-09-2011 11:42 ]
Lezen is inderdaad een kunst. Jammer dat mensen dat toch niet doen. Kaart koppelen is om je reisgegevens in te zien. En om deze in te zien dien je inderdaad in- en uit te checken (logisch toch?) en heb je idd een kaart service code nodig om te bevestigen dat die kaart van jou is gekoppeld. Goh, laat dat nou net die 2 mailtjes zijn van NS?Goner schreef op donderdag 15 september 2011 @ 11:19:
[...]
Inderdaad, lezen is een kunst ; ik heb het niet over een nieuwe kaart, ik heb het over de ovchip kaart die op mijn NS abo zit. En waarvan de gegevens ook al op Mijn NS account getoond worden bij Mijn Producten, maar waarvan ik niet de reisgegevens kan zien omdat de kaart niet gekoppeld is ?!
Ik heb de link verder gevolgd en heb nu 3 e-mails gekregen (waarvan 1 getiteld "Bevestiging aanvraag 'in- en uitchecken' met uw NS-Business Card" wat ik gegarandeerd niet heb aangevraagd!) en een kaartservicecode om die bij een NS automaat te gaan activeren om de ovchip kaart die al op mijn abo zit daaraan te koppelen. Mag ik alsjeblieft lichtelijk in verwarring raken ??
Hoi
Wat een zelfkennis ...roelieboelie schreef op donderdag 15 september 2011 @ 12:03:
Jammer dat mensen dat toch niet doen.
Oh, je bedoelt die mail over die NS Business Card die ik helemaal niet hebGoh, laat dat nou net die 2 mailtjes zijn van NS?
Kom dan ook hier niet klagen op zo'n toon. Dan krijg je zo'n reacties.Goner schreef op donderdag 15 september 2011 @ 12:17:
[...]
Wat een zelfkennis ...![]()
[...]
Oh, je bedoelt die mail over die NS Business Card die ik helemaal niet heb![]()
maar laat maar, ik kan wel zonder dit soort "hulp"
[ Voor 4% gewijzigd door roelieboelie op 15-09-2011 12:30 ]
Hoi
Nee niet waar. Tijdens vrij reizen uren kan je inchecken, er wordt dan geen borg afgeschreven dus geen minimumsaldo. Als je incheckt tijdens je kortingsuren is je borg 10 euro, dus minimaal 6 op de kaart.PauseBreak schreef op donderdag 15 september 2011 @ 10:39:
[...]
Ik heb het gisteravond even nagevraagd aan een NS hoofdconducteur:
Met een studenten ov-chipkaart ben je in de trein niet verplicht om in te checken, maar het kán wel. Ook reizen op saldo kan, waarbij het minimumbedrag dat op je kaart moet staan dan €20,00 is. Dit omdat je officieel gezien geen NS abonnement hebt.
Dat is gewoon wat er staat, en nogmaals, als de HC aangeeft dat het minimumbedrag is dat je op je kaart moet hebben €20,00 is, dan heb ik geen reden om hem niet te geloven. Dus waar haal jij dat minimumbedrag van €6,00 vandaan?denuz schreef op donderdag 15 september 2011 @ 22:14:
[...]
Nee niet waar. Tijdens vrij reizen uren kan je inchecken, er wordt dan geen borg afgeschreven dus geen minimumsaldo. Als je incheckt tijdens je kortingsuren is je borg 10 euro, dus minimaal 6 op de kaart.
Nee, merp!
[ Voor 9% gewijzigd door AW_Bos op 17-09-2011 23:00 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Nope, Den Haag Centraal - Rotterdam Centraal op die lijn wordt door de RET gereden. Ik stap niet vaak in/uit/over op stations/perrons waar beide lijnen stoppen, maar het kan inderdaad behoorlijk verwarrend zijn.AW_Bos schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 22:56:
En er rijdt naar mijn weten toch alleen HTM op die lijn (ook naar Rotterdam).
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
Ah, dus Leidschendam-Voorburg heeft toch twee lijnen. de HTM en de RET die er stoppen. Beiden wel een Randstadrail-tram zeker? Want ik heb niks anders gezien daar?Freee!! schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 23:08:
[...]
Nope, Den Haag Centraal - Rotterdam Centraal op die lijn wordt door de RET gereden. Ik stap niet vaak in/uit/over op stations/perrons waar beide lijnen stoppen, maar het kan inderdaad behoorlijk verwarrend zijn.
[ Voor 17% gewijzigd door AW_Bos op 17-09-2011 23:22 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Zou toch handig zijn hè om te beginnen gewoon 1 vervoersbedrijf op 't spoor!AW_Bos schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 23:19:
[...]
Ah, dus Leidschendam-Voorburg heeft toch twee lijnen. de HTM en de RET die er stoppen. Beiden wel een Randstadrail-tram zeker? Want ik heb niks anders gezien daar?
Dat wordt weer klagen.... **zucht**
Gebruikersvriendelijkheid is ver te zoeken op die manier.. **kreun**
Kunnen die twee gewoon niet fuseren, de lijn is al samengevoegd sinds een tijdje, dus een bedrijfsfusie bij de spoor-sector van hen mag ook wel eens...Zijn we meteen van die ellende af, noem het dan maar meteen RandStad Rail...
* AW_Bos ideeënbus zoekt....
De paaltjes op de RR perrons zijn voor de RET Metro'sAW_Bos schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 23:19:
[...]
Ah, dus Leidschendam-Voorburg heeft toch twee lijnen. de HTM en de RET die er stoppen. Beiden wel een Randstadrail-tram zeker? Want ik heb niks anders gezien daar?
Dat wordt weer klagen.... **zucht**
Gebruikersvriendelijkheid is ver te zoeken op die manier.. **kreun**
Kunnen die twee gewoon niet fuseren, de lijn is al samengevoegd sinds een tijdje, dus een bedrijfsfusie bij de spoor-sector van hen mag ook wel eens...Zijn we meteen van die ellende af, noem het dan maar meteen RandStad Rail...
* AW_Bos ideeënbus zoekt....
If you want to be the best, you need to work with the best :)
Dat kan wel hoor: TLS verantwoordelijk maken voor het verrekenen/uitbetalen van alle transacties, en voor het leveren van alle (gestandaardiseerde) apparatuur. Indien er op een bepaald traject meerdere vervoerders rijden krijgen ze allemaal een deel.Maardiweb schreef op zondag 18 september 2011 @ 02:35:
Het lijkt me technisch alleen niet mogelijk om dit euvel op te lossen.
We are shaping the future
Of ze laten je gewoon in de trein, metro of trams zelf inchecken, net zoals in de bus en sommige trams. Is minder handig voor de reiziger dan alleen bij begin- en eindpunt inchecken, maar misschien wel handiger dan de huidige situatie.Alex) schreef op zondag 18 september 2011 @ 03:03:
[...]
Dat kan wel hoor: TLS verantwoordelijk maken voor het verrekenen/uitbetalen van alle transacties, en voor het leveren van alle (gestandaardiseerde) apparatuur. Indien er op een bepaald traject meerdere vervoerders rijden krijgen ze allemaal een deel.
Verwijderd
Dit probleem had ik ook, gelukkig is RET stukken soepeler dan HTM. Vul het onlineformulier in en je krijgt het zo terug. HTM daartegenin heeft stompzinnige voorwaarden zoals dat je maar tot maximaal 2 maanden geld terug kan vragen. Zit je eroverheen? Pech. Zo ben ik al rond de 20 euro aan hun kwijt geraakt vanaf dec 2010 tot nu toe.AW_Bos schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 22:56:
Ik word nu wel erg moe van die hopeloze consessietrajecten.
Men neme Leidschendam-Voorburg, een station waar de RandStadRail langs rijdt.
Op dat perron staan prachtige incheck-zuiltjes, waarvan ik dus direct verwacht dat ik daar in kan checken om met de RandStadRail van de HTM naar Den Haag Centraal Station te reizen.
Eenmaal aangekomen bij Den Haag check ik eens uit in de tram zelf, waarna ik de melding krijg dat ik ingechecked ben? Ja, wat?? Ik check uit.....!!!! Dus nog een keer erlangs halen.. Uitgechecked.
Wat blijkt:
Ingechecked bij RET op Leidschendam-Voorburg
Ingechecked bij HTM bij Den Haag (ik dacht dat ik dus zou uitchecken)
Uitgechecked bij HTM Den Haag (direct na het inchecken)
4 euro kwijt door de verdraaide RET? Wat is nou het praktisch nut van een zuiltje waarvan het mij niet eens bekend is of het van de RET of van de HTM is? En er rijdt naar mijn weten toch alleen HTM op die lijn (ook naar Rotterdam).
Ik ben wel treinenfanaat, maar op de RandStadRail reis ik echt zelden, maar de werking is zo bijna rocketsience.![]()
Hoe zit dit nou?![]()
![]()
En dat is juist hetgeen waar ze vanaf willen. Ze willen opbrengsten eerlijk kunnen verdelen en niet dmv steekproeven naar reizigersaantallen. Ik zat zelf te denken aan een gestandaardiseerde uitcheckpaal op haltes en perrons. Stel dat je bent vergeten uit te checken, dan kan je dat alsnog bij deze paal doen, ongeacht de vervoerder. Hierdoor weet het systeem wel met welke vervoerder je hebt gereisd (adhv je inchecken) maar heb je geen gezeik als je bij de verkeerde paal uitcheckt of in het voertuig zelf het uitchecken bent vergeten.Alex) schreef op zondag 18 september 2011 @ 03:03:
[...]
Dat kan wel hoor: TLS verantwoordelijk maken voor het verrekenen/uitbetalen van alle transacties, en voor het leveren van alle (gestandaardiseerde) apparatuur. Indien er op een bepaald traject meerdere vervoerders rijden krijgen ze allemaal een deel.
No way dat er prachtige incheck-zuiltjes staan op het perron waar de HTM-voertuigen stoppen.AW_Bos schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 22:56:
Ik word nu wel erg moe van die hopeloze consessietrajecten.
Men neme Leidschendam-Voorburg, een station waar de RandStadRail langs rijdt.
Op dat perron staan prachtige incheck-zuiltjes, waarvan ik dus direct verwacht dat ik daar in kan checken om met de RandStadRail van de HTM naar Den Haag Centraal Station te reizen.
Zoals al opgemerkt, naar R'dam rijdt de RET. Het zijn ook duidelijk andere voertuigen, en op Den Haag CS liggen de perrons ook een verdieping uit elkaar (2/3 komt binnen op de eerste verdieping via de netkous en gaat door Den Haag in, terwijl lijn E vanaf NOI rechtstreeks naar CS rijdt om naast de treinsporen kop te maken. Sowieso gaat RET de HTM niet op het Rotterdamsse metronetwerk laten rijden als ze het kunnen vermijden - ze hebben nu al vaak genoeg last van problemen met lijn 3/4 op het gedeelde stuk, of filevorming omdat er op het stuk naar Z'meer een stremming ontstaat.En er rijdt naar mijn weten toch alleen HTM op die lijn (ook naar Rotterdam).
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Ach, binnenkort openbare aanbesteding, dan wordt het allemaal Arriva of Connexxion oid...Dido schreef op maandag 19 september 2011 @ 13:21:
[...]
Sowieso gaat RET de HTM niet op het Rotterdamse metronetwerk laten rijden...
[rant]Fiber schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 00:34:
Ach, binnenkort openbare aanbesteding, dan wordt het allemaal Arriva of Connexxion oid...
Nieuw landelijk kortingsabonnement voor OV-chipkaart
Er is een nieuw, landelijk kortingsabonnement voor op de OV-chipkaart: Altijd Korting. Met het abonnement kan er met korting gereisd worden op alle reguliere bussen, trams en metro's in Nederland.
Het abonnement is het eerste abonnement op de OV-chipkaart dat bij alle vervoerders geldig is. De korting is voor een kind 47%, jeugd (12 t/m 18) 40%, volwassenen (19 t/m 64) 20% en voor senioren eveneens 47%. De 47% is de optelsom van de reguliere korting voor deze leeftijden en de korting van het abonnement.
Ongeldig
Het kortingsabonnement is niet geldig in de treinen in Nederland. Eén uitzondering hierop zijn de treinen van Syntus, maar dan moet het product wel vóór 1 december geactiveerd zijn.
Het kortingsabonnement is eveneens niet geldig op nachtbussen en de Waterbus.
Kosten
Het abonnement kost per maand 16,50 euro en per jaar 165 euro. Per jaar zijn dat twee maanden gratis reizen, wat meestal bij jaarlijks afsluiten van abonnementen cadeau wordt gedaan.
Goede koop
Het Altijd Korting-abonnement is een goede koop als een scholieren meer dan 41,25 per maand aan saldo verbruiken op de chipkaart en bij volwassenen als zij meer dan 82,50 per maand verbruiken.
Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment
Interessant. En hoe zit dat dan als ik heen- en terug reis zonder tussendoor uit/in te checken? Ik ga regelmatig voor een uurtje naar Utrecht CS (vergaderruimte boven HC). Ik check dan in in Rotterdam, en een paar uur later weer uit. Ik heb dan niet gereisd volgens NS. Ik kan me hooguit voorstellen dat de conducteur opmerkt dat ik sta ingecheckt op Rotterdam, terwijl ik daar net naartoe onderweg ben.denuz schreef op maandag 19 september 2011 @ 22:42:
Je betaalt per kilometer, dus tijd is het sowieso niet.
Weet alleen niet hoe nauwkeurig ze dat berekenen. Of vooraf ingestelde KM'ers,en dus een tarief. Of daadwerkelijk bijhouden hoever een bus rijdt, aan de hand van die gegevens een prijs.
Maar heen en terugreis kan anders zijn door bijv. binnen/buitenbocht. Halte heenweg net 100 meter voor/na halter terugweg.
[ Voor 6% gewijzigd door SeatRider op 20-09-2011 13:51 ]
Nederlands is makkelijker als je denkt
Toegestane reisroutes zijn routes die via de Reisplanner zijn aangegeven. Wat niet is toegestaan is tegen de reisrichting in reizen. Dus richting het station waar u bent ingecheckt. U reist in de verkeerde richting als u bijvoorbeeld bent ingecheckt in Den Bosch, maar u zit in de stoptrein vanuit Utrecht richting Den Bosch. Als u niet bent ingecheckt of u reist tegen de reisrichting in, dan heeft u geen geldig vervoerbewijs.
Nee, merp!
Dan heb ik goed nieuws voor je, want met die kaart hoef/kun je nog niet inchecken. Je mag/moet de trajectkaart met zonesupplement nog als zichtkaart gebruiken in de bus. En de chauffeur staat jou gewoon toe om binnen die 2 zones te reizen.b_map schreef op woensdag 21 september 2011 @ 17:42:
Voor even proberen ben ik een beetje huiverig. Dan koop ik die kaart a 800+ euro en blijkt het 'niet te werken' ;-)
Begrijpelijk. Maar wat wel lame is, is dat je niet binnen 5 min kan uit- en inchecken. Dat gaat dan dus fout als ik een delivery wil doen op een bepaald station en dan gelijk in de trein/metro terug wil springen.PauseBreak schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 14:23:
Jeetje, hoe verwarrend kunnen ze het maken, maar goed, "Bijna altijd korting" klinkt ook weer niet natuurlijk![]()
En @SeatRider:
Nee, want je bent verplicht uit te checken. Dus op het moment dat je weer terugreist naar Rotterdam zonder uit- en ingechecked te hebben in Utrecht, reis je feitelijk zwart.
Nederlands is makkelijker als je denkt
Metro gaat in ieder geval wel, daar is 30 seconden genoeg.SeatRider schreef op woensdag 21 september 2011 @ 20:32:
[...]
Begrijpelijk. Maar wat wel lame is, is dat je niet binnen 5 min kan uit- en inchecken. Dat gaat dan dus fout als ik een delivery wil doen op een bepaald station en dan gelijk in de trein/metro terug wil springen.
Inderdaad, op de meeste perrons waar ik regelmatig kom kan ik die paaltjes ook niet vinden. Uitzondering voor mij is Schiphol, daar staan ze wel op het perron en kan ik ze in de hal nooit vinden.troftnom schreef op woensdag 21 september 2011 @ 23:47:
... Neemt niet weg dat de bottleneck bij veel stations niet daar zit, maar nog meer in de locatie van je incheck/uitcheck paaltjes. Het is niet zo dat je altijd op het perron zelf terecht kan daarvoor.
Maar de hal van Schiphol is dan ook geen NS-terrein. Of is het je nog nooit opgevallen dat je de NS-omroepberichten in de hal niet kunt horenFiber schreef op donderdag 22 september 2011 @ 00:44:
[...]
Inderdaad, op de meeste perrons waar ik regelmatig kom kan ik die paaltjes ook niet vinden. Uitzondering voor mij is Schiphol, daar staan ze wel op het perron en kan ik ze in de hal nooit vinden.
Niet zo'n vreemde gedachte. Er staan wel informatieborden en kaartautomaten.Freee!! schreef op donderdag 22 september 2011 @ 09:13:
[...]
Maar de hal van Schiphol is dan ook geen NS-terrein. Of is het je nog nooit opgevallen dat je de NS-omroepberichten in de hal niet kunt horen
Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment
Klopt, en het zou ook helemaal geen kwaad kunnen als die cico-zuiltjes ook boven naast de (rol)trappen, de rolbanen en de lift zouden staan en niet alleen beneden op de perrons.Icelus schreef op donderdag 22 september 2011 @ 10:29:
[...]
Niet zo'n vreemde gedachte. Er staan wel informatieborden en kaartautomaten.
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2011 15:28 ]
inchecken dalvrij
U kunt gebruik maken van de korting van het Dal Vrij abonnement voor 6.30 uur, tussen 9.00-16.00 uur en na 18.30 uur. Plus het hele weekend. Het weekend is van vrijdagavond 18.30 uur tot maandagochtend 4.00 uur. Overigens is er een marge van 5 minuten om in te checken.
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Fiber op 27-09-2011 23:02 . Reden: correctie ]
OepsVerwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 15:54:
En @LeeJon:
Zoeken op: OV KAART TELEFOONNUMMER
[afbeelding]
Dat klopt niet. Als je met een OV-chipkaart reist is het moment van inchecken bepalend (kan zowel een voor- als nadeel zijn; met een los kaartje geldt overigens wel weer het moment van reizen). Omdat je voor 6.30 's ochtends inchecken met Dal Vrij gratis mag reizen is dat gewoon toegestaan, zelfs al reis je tot 9.00 of 11.00. Wat met de nieuwe abonnementen echter niet is toegestaan is later dan een half uur na inchecken gaan reizen. Dus als je om 6.25 incheckt, mag je de trein pakken die volgens de dienstregeling om 6.55 of eerder vertrekt, maar niet die van 6.57 (wat wel mag als je 2 minuten wacht met inchecken). Het zou zelfs kunnen dat je bij inchecken om 6.35 nog gratis reist (de 5 minuten marge), maar dat weet ik niet zeker (omgekeerd om 8.55 geldt het sowieso wel). Dit is enigszins op de site van de NS te vinden, maar uiteindelijk gelden alleen de voorwaarden voor de nieuwe abonnementen en daar kun je dit in terugvinden (op de 5 minuten marge na geloof ik, maar dat is officieel een soort van coulance).Fiber schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 16:00:
Nee, het tijdstip van inchecken gecombineerd met de vertrektijden van de trein. In jouw voorbeelden reis je dus niet gratis. (Of zwart...) Die Dal Vrij kaart is bedoeld om reizen buiten de spits aantrekkelijker te maken. In de praktijk komt dat er dus op neer om na 09:00 uur 's morgens te vertrekken en 's avonds pas na 19:00 uur weer naar huis te gaan.
[ Voor 16% gewijzigd door beesting op 27-09-2011 22:33 ]
http://www.ns.nl/binaries...uwe-abonnementen-2011.pdfU krijgt alleen korting als u incheckt tijdens de uren waarop u korting
geniet en u binnen 30 minuten nadat u heeft ingecheckt de reis waarvoor
u heeft ingecheckt start, tenzij dit door een vertraging van het betreffende
vervoermiddel niet mogelijk is.
http://www.ns.nl/reiziger...ten#vragen-en-voorwaardenGoed om te weten: de inchecktijd bepaalt de korting. Checkt u in tijdens de daluren, maar checkt u uit tijdens de spitsuren? Dan profiteert u gewoon van het daluren voordeel.
[ Voor 39% gewijzigd door Fiber op 27-09-2011 23:41 ]
If it ain't broken, Dont fix it !
Verwijderd
Precies wat ik moet wetenFiber schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 22:59:
Dus jij beweert dat als je bijvoorbeeld de trein van Den Haag CS naar Groningen wil nemen van 06:38, en je checked een paar minuten voor 06:30 in met je Dal Vrij abbo OV Chipkaart, dat je dan gewoon 'gratis' kan reizen. En terug hetzelfde, als je even voor 16:00 uur inchecked.
Dat is inderdaad zo, er zitten nog steeds supergrote falen in het hele ov-chipsysteem.Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 22:04:
[...]
Precies wat ik moet weten.
Thanks voor het meedenken/input in ieder geval.
[ Voor 3% gewijzigd door Vinnienerd op 28-09-2011 22:50 ]
Verwijderd
Zou dus zeggen van wel. Morgen denk maar eens proberen, probeer dan denk ik voor 16:00 in te checken op Sloterdijk en om de trein naar Haarlem te pakken, kijk ik dan gewoon even hoeveel ik nu daadwerkelijk betaal.Vinnienerd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 22:50:
O_o
Dus als ik om 15:55 incheck op Amstel, kan ik (aangezien er elk kwartier een trein naar Ut vertrekt) nog de IC van 16:15 naar Utrecht pakken? En daar weer gewoon in een andere trein stappen? Met korting?
Zulke dingen kun je idd niet eerder zeggen dan voordat ze uitgeprobeerd zijn !Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 23:22:
[...]
Zou dus zeggen van wel. Morgen denk maar eens proberen, probeer dan denk ik voor 16:00 in te checken op Sloterdijk en om de trein naar Haarlem te pakken, kijk ik dan gewoon even hoeveel ik nu daadwerkelijk betaal.
Ja. Bij overstappen binnen dezelfde vervoerder hoef je niet uit- of in te checken. Wel als je naar een andere vervoerder over gaat. Dus als je naar Barneveld wil dan moet je voor het laatste stukje wel weer betalen (want de NS kortingskaarten waren intussen toch weer geldig bij andere vervoerders?)Vinnienerd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 22:50:
O_o
Dus als ik om 15:55 incheck op Amstel, kan ik (aangezien er elk kwartier een trein naar Ut vertrekt) nog de IC van 16:15 naar Utrecht pakken? En daar weer gewoon in een andere trein stappen? Met korting?
Goed om te weten: de inchecktijd bepaalt de korting. Checkt u in tijdens de daluren, maar checkt u uit tijdens de spitsuren? Dan profiteert u gewoon van het daluren voordeel.
Signatures zijn voor boomers.
Dat is op dit moment bij veel overstap-momenten echt onmogelijk. Bijvoorbeeld op Amersfoort richting Groningen of Enschede vanuit het Westen heb je vaak maar 1 minuut of zo om het perron over te steken van de ene naar de andere trein. Dan zouden ze (heel veel) speciale overstap-palen op het perron neer moeten zetten, waarmee je tegelijk uitcheckt en weer incheckt. Bij de huidige paaltjes, zelfs al zou je er fysiek tijd voor hebben, zit er een wachttijd op van een paar minuten voordat je weer kan inchecken.Maasluip schreef op donderdag 29 september 2011 @ 08:21:
[...]
Ik zet er geld op dat NS dit nog een keer gaat aanpassen en dat je bijvoorbeeld bij elke overstap moet uitchecken.
[...]
Rail Away!
Vast wel. Maar niet met 100 procent. Ik denk dat ze het simpel willen houden en rechtzaken en Tros Radar achtige toestanden willen voorkomen.Mad Marty schreef op donderdag 29 september 2011 @ 15:00:
Ja, maar aan de hand van in- en uitchecktijden is het met grote zekerheid vast te stellen welke trein iemand genomen heeft...
Mjah, dan moet je ook een foutloos systeem hebben wat vertragingen en uitgevallen treinen registreert. Ik zie het eerlijkgezegd bij de NS vaker fout dan goed gaan. Opgeheven treinen die gewoon op de displays staan, treinen met +10 die nergens staan... Met de huidige stand van zaken kun je volgensmij nooit een betrouwbaar beeld vormen.Mad Marty schreef op donderdag 29 september 2011 @ 15:00:
Ja, maar aan de hand van in- en uitchecktijden is het met grote zekerheid vast te stellen welke trein iemand genomen heeft, dan kun je gewoon zoals het met papieren kaartjes ook gaat doen: (prijs incheckstation tot eerste-station-na-9-uur) + (prijs eerste-station-na-9-uur tot uitcheckstation).
Dan snap je niet wat ik heb omschreven. Ik zal het even met een voorbeeldje uitleggen.Fiber schreef op donderdag 29 september 2011 @ 14:24:
Waarschijnlijk omdat je niet betaalt voor hoe lang dat je in de trein zit, maar omdat je betaalt per kilometer.
In simpele gevallen, van en naar stations waar niet al te veel treinen komen zal dat wel lukken, maar stel dat je van zeg Utrecht naar Amsterdam gaat. 4 Intercities per uur, 4 sprinters per uur. Een trein met 10 minuten vertraging scheelt nog maar 5 minuten in aankomsttijd. Even een koffie halen in Amsterdam, en dat systeem weet het echt niet meer.Mad Marty schreef op donderdag 29 september 2011 @ 15:00:
Ja, maar aan de hand van in- en uitchecktijden is het met grote zekerheid vast te stellen welke trein iemand genomen heeft.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq