Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
het was deze combi.....

Ja, alleen heeft u dan wel een OV-chipkaart nodig om in te checken en dus toegang te krijgen tot het OV- chipkaartgebied. Bij GVB en RET worden geen kosten in rekening gebracht als u binnen 20 minuten weer uitcheckt. Bij NS worden geen kosten in rekening gebracht als u binnen 60 minuten weer uitcheckt.

en overstappen is 35 min maar niet bij de ns ... dus hoe ze dat straks nu gaan doen op de stations waar je niet binnendoor naar een ander perron kan?
De ns gebruikt het in uitloggen om de via reis correct te kunnen beprijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BjornE
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-10 20:22
Jullie halen toch van alles door elkaar.

Bij de bus mocht je vroeger als je binnen je zones bleef binnen een bepaalde tijd overstappen. Die regel is bij de chipkaart veranderd: als je binnen 35 minuten na uitchecken ergens incheckt, betaal je niet opnieuw het opstaptarief.

Wat hierboven beschreven wordt, is een situatie met het betreden van stations: wanneer wel en niet betalen.

@ Raven: volgens gezond verstand heb je gelijk, volgens de wet niet. Je moet ingecheckt zijn volgens de wet ;)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Argamas-2833/hero/1713811

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

Ik heb ook een ov-chipkaart vraagje. Van de week heb ik automatisch opladen aangevraagd, en als je netjes de procedure volgt op ovchipkaart.nl krijg je op een gegeven moment de tip dat je ook reizen op saldo bij de NS nog apart moet aanvragen als je dat wilt, dus ik heb dat er netjes achteraan gedaan.

Nu is het zo dat ik ook het studentenreisproduct nog heb. En nadat ik alle nieuwe reisproducten op mijn kaart gezet heb ben ik erachter gekomen dat ik 'reizen op saldo' dan helemaal niet had hoeven aanvragen.

Nu staan er dus de volgende producten op mijn kaart:

code:
1
2
3
4
5
6
1. Reizen op Saldo NS Vol tarief, NS 
   Tweede klasse
2. Studenten Weekabon Korting, Studenten OV-chipkaart 
   Tweede klasse
3. Studenten Weekabon vrij Reizen, Studenten OV-chipkaart 
   Tweede klasse

Wat ik me afvraag is: Gaat dit geen conflicten opleveren? Als in dat ik geen korting krijg omdat hij dan het reisproduct 'vol tarief' pakt? Of kiest hij netjes de goedkoopste optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Jo-hannes schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 10:29:
Nu staan er dus de volgende producten op mijn kaart:

code:
1
2
3
4
5
6
1. Reizen op Saldo NS Vol tarief, NS 
   Tweede klasse
2. Studenten Weekabon Korting, Studenten OV-chipkaart 
   Tweede klasse
3. Studenten Weekabon vrij Reizen, Studenten OV-chipkaart 
   Tweede klasse

Wat ik me afvraag is: Gaat dit geen conflicten opleveren? Als in dat ik geen korting krijg omdat hij dan het reisproduct 'vol tarief' pakt? Of kiest hij netjes de goedkoopste optie?
In mijn geval staat op de kaart:
  • Studenten OV-chipkaart week, NS
  • Studentenkaart korting week, NS
  • Reizen op Saldo NS Vol tarief, NS
  • Studenten Weekendabon Vrij reizen, Studenten OV-chipkaart
  • Studenten Weekendabon korting, Studenten OV-chipkaart
Ik gok dat de eerste twee entries oud zijn (van voor januari, toen er nog geen 'jaarlijks' reisproduct was).

Om je vraag te beantwoorden: bij mij wordt gewoon korting berekend, ondanks de 'Reizen op Saldo NS Vol tarief'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

Oke, dankjewel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

BjornE schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 09:28:
Jullie halen toch van alles door elkaar.

Bij de bus mocht je vroeger als je binnen je zones bleef binnen een bepaalde tijd overstappen. Die regel is bij de chipkaart veranderd: als je binnen 35 minuten na uitchecken ergens incheckt, betaal je niet opnieuw het opstaptarief.

Wat hierboven beschreven wordt, is een situatie met het betreden van stations: wanneer wel en niet betalen.

@ Raven: volgens gezond verstand heb je gelijk, volgens de wet niet. Je moet ingecheckt zijn volgens de wet ;)
Dat snap ik. Maar dan moeten ze dat ding maar laten fixen, als dat ding goed had gewerkt had deze een foutmelding gegeven (of iig gelijk nog een piep dat ie de chipkaart nog een keer gedetecteerd had) en had de chauffeur die piep gehoord (die zat er 30-40cm vandaan, maar zou ook kunnen dat ie dat niet hoort) en waren we er waarschijnlijk gelijk op aangesproken.

[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 26-07-2011 15:14 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
Het was toch zo dat je ns reisproducten alleen bij een ns automaat kon ophalen? ..

Net bij een ret automaat het ns product opgehaald ....dus blijkbaar is dat verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BjornE
Bericht op site TLS van 6-5-2011:

NS sluit aan bij landelijk distributienetwerk OV-chipkaart
Vanaf nu is het mogelijk om op 1.300 extra locaties reisproducten voor de OV-chipkaart op te halen. Het distributienetwerk van de OV-chipkaart is hiermee fors uitgebreid. Bij NS-automaten en bij NS-balies op stations waar NS rijdt, is het nu mogelijk om naast NS-abonnementen ook andere bestellingen voor de OV-chipkaart op te halen. Hierbij gaat het bijvoorbeeld om abonnementen van andere vervoerders, saldo bestellingen die gekocht zijn op www.ov-chipkaart.nl en het activeren van automatisch opladen. Daarnaast kunnen reizigers nu voor NS-producten, zoals verlenging van het Voordeelurenabonnement, ook terecht bij alle andere ophaalpunten in supermarkten, tabaksspeciaalzaken en in veel bussen.

Hiermee is het distributienetwerk van de OV-chipkaart aanmerkelijk uitgebreid, waardoor het gebruiksgemak van de OV-chipkaart voor reizigers wordt vergroot. Dit was dan ook al langere tijd een grote wens van consumentenorganisaties. Tim Boric van reizigersvereniging Rover reageert verheugd: "Goed dat NS dit geregeld heeft. Het was lastig uit te leggen dat treinreizigers hun internetbestellingen (waaronder automatisch opladen) niet bij NS-automaten en balies konden ophalen".

Tot voor kort telde het landelijke distributienetwerk voor OV-chipkaartproducten ongeveer 2.600 ophaalpunten. Bij ruim 1.000 NS-kaartautomaten op NS-stations en 300 stationsbalies is het nu ook mogelijk om een bestelling op te halen. Al deze punten kunnen snel en gemakkelijk worden gevonden in de adresvinder op www.ov-chipkaart.nl/adresvinder. In veel bussen in Nederland kunnen ook bestellingen worden opgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Je zou toch denken dat zoiets VOOR de invoering van zo'n kaart allemaal geregeld kan worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-10 07:36

PauseBreak

derp!

Ach, dat is hetzelfde als met dat abonnement van de treinenmaatschappijen die ze 'al' in 2012 introduceren. Ook dat had prima van tevoren geregeld kunnen worden, maar dan moet je wel weten wat je doet :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valt me op, dat je in de provincie Utrecht nog steeds met een strippenkaart kunt reizen. Vanmiddag moeten we weer eens met de bus vanaf Driebergen-Zeist naar Utrecht (met de 71 even uit mijn hoofd) en - voor zover ik op internet heb kunnen vinden - is in de hele provincie Utrecht de strippenkaart nog geldig. (Ze worden bij ons ook nog gewoon verkocht in de AH.) Afschaffen van de strippenkaart gebeurt, naar verwachting, pas op 3 november....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco4all
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-10 16:05
Hallo, Ik heb het hier niet kunnen vinden in dit topic...

Is het intussen al mogelijk om is een maand traject abonnement op je persoonlijke ov chip te zetten? Kwam iets tegen van iemand die dat ook al vroeg eind 2009 en toen kon het nog niet en van de NS site wordt ik ook niet veel wijzer..

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 18:20
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 10:36:
Valt me op, dat je in de provincie Utrecht nog steeds met een strippenkaart kunt reizen.
Klopt ja, daar was laatst ook een newsitem op de frontpage over. Officieel is ie afgeschaft, maar ze hebben besloten hem nog een tijdje te accepteren, waardoor deze praktisch gezien dan toch eigenlijk niet is afgeschaft (of zoiets vaags).

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BjornE
flowerp schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 09:07:
[...]

Klopt ja, daar was laatst ook een newsitem op de frontpage over. Officieel is ie afgeschaft, maar ze hebben besloten hem nog een tijdje te accepteren, waardoor deze praktisch gezien dan toch eigenlijk niet is afgeschaft (of zoiets vaags).
Dit klopt niet, je vergist je in provincie. Bedoel je niet Limburg?

In Noord-Brabant, Utrecht en Groningen en Drenthe wordt pas later dit jaar de strippenkaart afgeschaft
marco4all schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 08:52:
Hallo, Ik heb het hier niet kunnen vinden in dit topic...

Is het intussen al mogelijk om is een maand traject abonnement op je persoonlijke ov chip te zetten? Kwam iets tegen van iemand die dat ook al vroeg eind 2009 en toen kon het nog niet en van de NS site wordt ik ook niet veel wijzer..

alvast bedankt
Nee, dit is nog niet geregeld.

[ Voor 30% gewijzigd door BjornE op 05-08-2011 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BjornE schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 13:43:
[...]

In Noord-Brabant, Utrecht en Groningen en Drenthe wordt pas later dit jaar de strippenkaart afgeschaft

[...]
Als het echt 3 november wordt, dan ga ik op 2 november nog even een keer met de bus of tram in Utrecht. Moet die dag toch in de jaarbeurs zijn.... Gauw nog ff de laatste paar strippen "opbussen" in Utrecht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
BjornE schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 13:43:
[...]
Misschien vergis ik me, maar ik dacht dat ie 'officieel' was afgeschaft, ook in die provincies, maar nog een poosje 'gedoogd' wordt. Net zoals de Free Record Shop nog een poosje guldens heeft geaccepteerd, terwijl deze officieel afgeschaft waren.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:30

DDX

Amsterdam Bijlmer is echt een proefstation ofzo waar ze maar blijven proberen waar de poortjes neergezet moeten worden.
Paar maanden geleden hadden ze het idee om de poortjes maar voor ieder perron te zetten. (geen idee hoe dat dan gaat werken met overstappen bij ns als poortjes dicht gaan)

Maar lijkt erop dat ze zich weer bedacht hebben, alle poortjes bij de metro trappen zijn weer weggehaald, benieuwd wat ze nu weer voor nieuws verzinnen.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
DDX schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 22:25:
Amsterdam Bijlmer is echt een proefstation ofzo waar ze maar blijven proberen waar de poortjes neergezet moeten worden.
Paar maanden geleden hadden ze het idee om de poortjes maar voor ieder perron te zetten. (geen idee hoe dat dan gaat werken met overstappen bij ns als poortjes dicht gaan)
Ik had gedacht gewoon uitchecken bij het ene perron en dan weer inchecken bij andere perron met speciale logica ergens dat het op geen enkele manier als reis-onderbreking zou worden geregistreerd.
DDX schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 22:25:
Maar lijkt erop dat ze zich weer bedacht hebben, alle poortjes bij de metro trappen zijn weer weggehaald, benieuwd wat ze nu weer voor nieuws verzinnen.
Seriously??? Ben net even een weekje of drie niet meer bij Bijlmer geweest, maar waar staan ze nu dan weer?

Misschien moeten ze ook nog eens gaan proberen de hal beneden op te delen in een doolhof met een sluis tussen de trein perrons en waarbij een 'tunneltje' voor de metro daar dan weer over heen gaat (hal is hoog genoeg :P) en dan 2 ingangen daar weer buiten voor trein resp. metro.

En natuurlijk ziet dat er niet uit, dus dat dan na 4 maanden ofzo ook weer afbreken allemaal... :|

Edit: zie nieuwsbericht van de 'vorige' verplaatsing: http://www.gvb.nl/reizige...sStationBijlmerArenA.aspx

[ Voor 4% gewijzigd door flowerp op 06-08-2011 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

flowerp schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 12:28:
Seriously??? Ben net even een weekje of drie niet meer bij Bijlmer geweest, maar waar staan ze nu dan weer?
Nog nergens, nu moet je weer in/uitchecken bij de tijdelijke gele paaltjes.

Bij de treinen staan ze nog, perron 1 en 8 zijn ook bijna af.
Misschien dat ze die dan ook weer gaan weghalen.

Volgens mij zijn er nu al 10+ aanpassingen geweest op bijlmer kwa plek/bordjes/kleurtjes etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
DDX schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 18:15:
[...]

Nog nergens, nu moet je weer in/uitchecken bij de tijdelijke gele paaltjes.

Bij de treinen staan ze nog, perron 1 en 8 zijn ook bijna af.
Misschien dat ze die dan ook weer gaan weghalen.
Hahaha, daar zie ik ze wel voor aan ja. Eerst nog ijskoud gewoon het werk afmaken, en als ze dan 2 dagen operationeel zijn ze weer weghalen.
Volgens mij zijn er nu al 10+ aanpassingen geweest op bijlmer kwa plek/bordjes/kleurtjes etc.
Inderdaad, iemand daar weet niet helemaal wat ie wil. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Even een vraag, ik heb nu een OV Studentenchipkaart nu gaat het vrijreizen voor mij pas 16-8-2011 in waarom eigenlijk op een dinsdag :S?
Ik heb +- €30 aan saldo op mijn kaart staan.
Nu moet ik morgen vanaf Enschede naar Duiven reizen en heb ik twee keer een traject erin waar Syntus rijdt.
Ben ik klaar als ik gewoon klaar als ik telkens in en uitcheck dus de volgende manier:
Enschede > Hengelo (NS)
Hengelo > Zutphen (Syntus)
Zutphen > Arnhem (NS)
Arnhem > Duiven (Syntus)

Ik weet dat ik bij de Syntus hoe dan ook moet in en uitchecken en omdat ik dit moet doen heb ik eigenlijk ook geen zin meer om te gaan kloten met papieren kaartjes.
Dus is het telkens in en uitchecken voldoende of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ja.

Wat zouden je extra opties nog zijn dan...? Steeds twee keer in- en uitchecken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:21

Fiber

Beaches are for storming.

Geen idee,

Ik zou trouwens liever dit schema aanhouden denk ik, duurt iets langer maar minder overstappen en gedoe:

Woensdag 10 augustus 2011
Tijd Station / Halte Spoor Richting Reisdetails
07:27 Enschede 4 Hengelo Intercity (NS)
08:11 Deventer 4
08:14 Deventer 3 Zutphen Intercity (NS)
08:48 Arnhem 8
09:02 Arnhem 10 Winterswijk Stoptrein (Syntus) +
09:10 Duiven 2

http://www.ns.nl/reisplanner-v2/index.shtml

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-09 08:46

smokalot

titel onder

Ik ben al een tijd niet meer in Amsterdam geweest, misschien dat het daar beter gesteld is met de toeristvriendelijkheid, maar in het algemeen is dat niet best!
- slechte informatie
- hele slechte informatie
- foutieve informatie
- opladen zonder PIN-pas ontzettend lastig: sommige automaten pakken munten, maar geen briefjes of credit cards. Bij de balie kan credit card ook niet, daar moet je cash hebben.

Terwijl de OVC zoveel mogelijkheden biedt om dingen makkelijker te maken! Bijvoorbeeld: je koopt een OVC voor een week, en stapt in iedere trein, bus, metro of tram die je wilt. Je betaalt met je credit card, en er wordt een voorlopige afschrijving van 100 euro gedaan. Na die week wordt gekeken hoeveel je gereisd hebt, en wordt het daadwerkelijk gereisde bedrag afgeschreven. Makkelijk voor de toerist, weinig transactiekosten, lekker verdienen voor de OV bedrijven.

It sounds like it could be either bad hardware or software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
smokalot schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 00:08:
Terwijl de OVC zoveel mogelijkheden biedt om dingen makkelijker te maken! Bijvoorbeeld: je koopt een OVC voor een week, en stapt in iedere trein, bus, metro of tram die je wilt. Je betaalt met je credit card, en er wordt een voorlopige afschrijving van 100 euro gedaan. Na die week wordt gekeken hoeveel je gereisd hebt, en wordt het daadwerkelijk gereisde bedrag afgeschreven. Makkelijk voor de toerist, weinig transactiekosten, lekker verdienen voor de OV bedrijven.
Strak idee!

Hebben de lui geen vacatures openstaan voor mensen die nieuwe producten/features uitwerken en bouwen? Misschien moeten er eens wat tweakers gaan solliciteren daar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

flowerp schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 22:53:
Inderdaad, iemand daar weet niet helemaal wat ie wil. :F
Ze hebben inmiddels nieuwe plek gekregen, metertje verder ofzo van de trappen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
DDX schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 17:06:
[...]

Ze hebben inmiddels nieuwe plek gekregen, metertje verder ofzo van de trappen....
Idd. Wazig allemaal :?

Op Amstel zijn ze trouwens ook bezig met de paaltjes te verplaatsen op het perron richting centraal. Een poosje geleden waren ze al bezig kunststof schermen neer te zetten, met daarvoor 2 dummy paaltjes en nu waren ze bezig met de bedrading.

Sommige staan pal tegen de locatie van oude paaltjes tussen de gele borden, zodat je die bijna niet meer kan gebruiken. Ik neem aan dat die dan weg gaan/verplaatst worden.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Reizen met korting op ov-kaart vaak duurder
AMERSFOORT (ANP) - Bus- en treinreizigers die met korting op hun ov-chipkaart reizen zijn regelmatig niet goedkoper uit dan reizigers die met hun ov-kaart geen korting krijgen. Dat komt door de slechte samenwerking tussen de vervoersregio's. Dat meldde donderdag het OV-Loket, de onafhankelijke ombudsman voor beter openbaar vervoer.

Korting geldt regelmatig alleen maar in het gebied waarvoor ze zijn uitgegeven. Ook moet in een ander vervoersgebied opnieuw een opstaptarief worden betaald. Dat werkt kostenverhogend.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
Wat een verwoording: "regelmatig niet goedkoper". Moeten ze royalties betalen om duurder te mogen zeggen ofzo?

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

• DDX

DDX

Scheen dat de oude plek niet echt handig was als het beetje drukker was, veroorzaakte opstopping onderaan de roltrappen.

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
NRC legt het probleem iets duidelijker uit:
Bus- en treinreizigers die op hun ov-chipkaart een kortingsproduct hebben geladen, komen regelmatig duurder uit dan reizigers die zonder korting rijden.
Dit wordt veroorzaakt door de slechte samenwerking tussen de verschillende vervoersregio’s. Dat blijkt uit het kwartaalrapport van het OV-loket, de ombudsman voor het openbaar vervoer, meldt persbureau Novum.

Het OV-loket krijgt al langer klachten van reizigers binnen die een kortingsproduct op hun kaart hebben, maar extra moeten betalen bij het overstappen van de ene regio naar de andere of binnen het streekvervoer op een andere vervoerder. Uit het rapport blijkt ook dat kortingsproducten vaak alleen voor een bepaalde vervoerder gelden. Daarnaast ontstaan er problemen als er meerdere kortingsproducten op een kaart staan. Vaak werkt een van de producten dan niet.

Een oplossing voor de problemen is nog niet in zicht. Sommige vervoerders opperen dat reizigers een extra ov-chipkaart kunnen aanvragen voor elk kortingsproduct, maar volgens het OV-loket werkt het niet zo. “Dat is in strijd met de basisgedachte van de ov-chipkaart.” De instantie vraagt vervoerders en overheden zo snel mogelijk met een oplossing te komen.

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
foppe-jan schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 09:01:
Wat een verwoording: "regelmatig niet goedkoper". Moeten ze royalties betalen om duurder te mogen zeggen ofzo?
Nee, dat staat er omdat het bericht over iets anders gaat dan jij denkt. Het artikel gaat er namelijk over dat mensen die wel recht hebben op korting dat soms niet krijgen.

Wél is het een beetje een wazig artikel: het gaat namelijk over
(..)reizigers die met korting (..) reizen zijn regelmatig niet goedkoper uit dan reizigers die (..) geen korting krijgen.
en dan komen ze vervolgens met:
Korting geldt regelmatig alleen maar in het gebied waarvoor ze zijn uitgegeven.
Los van de joekel van een taalfout: ja, dat is toch het punt van een korting in een bepaald gebied?!

en
Ook moet in een ander vervoersgebied opnieuw een opstaptarief worden betaald.
wat zowel met als zonder korting van toepassing is...

Ah, kijk, het originele rapport biedt uitkomst:
Wie binnen 35
minuten overstapt naar een andere vervoerder of concessie betaalt normaal gesproken niet
opnieuw het basistarief van 79 eurocent. Wie een kortingsproduct heeft, betaalt dit bedrag
wel.
en daarnaast:
In de vorige rapportage heeft het OV loket al voorzichtig gewaarschuwd voor problemen die
kunnen ontstaan als er meer dan één (kortings)producten op een OV-chipkaart staan. (...)
Reizigers met meer kortingsproducten blijken vaak níet de korting te krijgen waarop ze
recht hebben.

[ Voor 25% gewijzigd door ValHallASW op 25-08-2011 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Weet iemand of het volgende mogelijk is?

Ik wil morgen met twee andere personen (waarvan een kind jonger dan 12 jaar) een treinreis maken. Nu hebben we een Railrunnerkaart en een NS-Meereiskaart van de Spoordeelweken gekocht.
Zelf heb ik een eerste klas jaartraject abonnement van mijn werkgever voor een deel van het traject.

Is het mogelijk dat ik met dit abonnement de twee medereizigers kan laten meereizen? En is het ook mogelijk dat ik een kaartje voor mezelf koop voor het aanvullende deel van het traject tegen 40% korting (want die krijg ik normaal bij dit abonnement)?

De klantenservice van NS is net dicht, anders had ik even gebeld!

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat kun je beter in het spoorwegentopic vragen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:28
Amstel is inderdaad een bende ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Laatst online: 17:48

Twazerty

AVCHDCoder developer

Het hele idee van de OV-chipkaart vind ik geweldig, maar de uitvoering ervan: hopeloos.

Ben klaar met mijn studie dus ik moet zelf met de hand het vrij reizen product stopzetten bij DUO (waanzin dat dit moet). Nu moet je dus ook nog met de hand het product van de kaart halen/bevestigen dat het product is stopgezet. Echter krijgt niet iedereen een brief thuis met instructies, afhankelijk of de einddatum reeds klopt op de ov-chipkaart. Na lang zoeken (echt trutwebsites) gevonden dat je dat op mijn ov-chipkaart kunt zien. Ik dus even een account gemaakt om te zien welke producten er op mijn kaart staan: gewoon totaal nergens te vinden op die hele ****site.
quote: Hoe kan ik zien wat er op mijn OV-chipkaart staat?
Meld je aan voor 'Mijn OV-chipkaart' op www.ov-chipkaart.nl. Hier kun je onder meer:

je reizen bekijken (mits je daarvoor toestemming geeft)
zien welke producten op je OV-chipkaart staan
kaartgegevens beheren
je saldo controleren
adreswijzigingen doorgeven.
Ja waar dan???? onder kaartinformatie (Home / Mijn OV-chipkaart / Kaartgegevens / Kaartinformatie) zou dit moeten staan volgens mij. Echter staat er geen enkel product????

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denuz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:37
Je hebt pas zeker net een account aangemaakt? Dan werkt het nog niet..
Je dient dus toestemming te geven voor het tonen van transacties( die transacties en producten zijn allemaal natuurlijk allang bekend in de backoffice van TLS). Pas na die toestemming worden transacties voor jou persoonlijk bijgehouden en aan je getoond.. Reizen die je dus eerder hebt uitgevoerd vind je niet terug op de website.. Dat product gaat nog verschijnen...Wellicht morgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Zojuist het account gemaakt, daarbij wel toestemming gegeven. Als de producten nog niet zichtbaar zijn, waarom staat dat er dan niet gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Laatst online: 17:47

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Ik heb sinds gisteren een NS-Jaartraject kaart met een zonesupplement. Dit betekend dat ik ook met deze kaart in bus enz kan reizen van en naar het station.

De NS zelf zegt dat er niet in- en uitgechecked hoeft te worden bij de treinreizen. Maar over het zonesupplement wordt niets gezegd. Ook op de ns site kan ik er bar weinig over vinden.

Weet iemand hier of ik zonder in- en uitchecken gebruik kan maken van de bus enz. Of moet ik wel in- en uitchecken hierbij?

Het gaat trouwens om Connexxion in Utrecht, maar ook die site en de site van ov-chipkaart geven weinig info hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

majoh schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 10:57:
Ik heb sinds gisteren een NS-Jaartraject kaart met een zonesupplement. Dit betekend dat ik ook met deze kaart in bus enz kan reizen van en naar het station.

De NS zelf zegt dat er niet in- en uitgechecked hoeft te worden bij de treinreizen. Maar over het zonesupplement wordt niets gezegd. Ook op de ns site kan ik er bar weinig over vinden.

Weet iemand hier of ik zonder in- en uitchecken gebruik kan maken van de bus enz. Of moet ik wel in- en uitchecken hierbij?

Het gaat trouwens om Connexxion in Utrecht, maar ook die site en de site van ov-chipkaart geven weinig info hierover.
In Utrecht zou ik niet weten of je verplicht in moet checken, maar in Rotterdam moet het zeer zeker wel (anders kom je ook de metro niet in).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Vanaf november strippenkaart bus, tram en metro weg
Novum) - Vanaf 3 november kunnen reizigers in heel Nederland geen strippenkaart meer gebruiken in de bus, metro en tram. Minister van Infrastructuur Melanie Schultz van Haegen (VVD) heeft dinsdag toestemming gegeven voor het afschaffen van de strippenkaart in de laatste zes regio's in Nederland waar deze nu nog geldig is.

Door de beslissing moeten reizigers vanaf 3 november ook in de provincies Noord-Brabant, Groningen, Drenthe en Utrecht en in de regio Eindhoven, de OV-chipkaart gebruiken. In de rest van Nederland is de overstap eerder al gemaakt.

In de trein kan voorlopig nog wel met een papieren kaartje worden gereisd. Het papieren treinkaartje wordt naar verwachting eind 2012 door de NS afgeschaft.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:46
Twazerty schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 22:50:
Het hele idee van de OV-chipkaart vind ik geweldig, maar de uitvoering ervan: hopeloos.

Ben klaar met mijn studie dus ik moet zelf met de hand het vrij reizen product stopzetten bij DUO (waanzin dat dit moet). Nu moet je dus ook nog met de hand het product van de kaart halen/bevestigen dat het product is stopgezet. Echter krijgt niet iedereen een brief thuis met instructies, afhankelijk of de einddatum reeds klopt op de ov-chipkaart. Na lang zoeken (echt trutwebsites) gevonden dat je dat op mijn ov-chipkaart kunt zien. Ik dus even een account gemaakt om te zien welke producten er op mijn kaart staan: gewoon totaal nergens te vinden op die hele ****site.

[...]

Ja waar dan???? onder kaartinformatie (Home / Mijn OV-chipkaart / Kaartgegevens / Kaartinformatie) zou dit moeten staan volgens mij. Echter staat er geen enkel product????
Ik heb exact hetzelfde probleem... Ik heb mijn Studiefinanciering opgezegd met daarmee ook het reisrecht. Er staat op hun site dat je niets hoeft te doen als je niets hoort en anders krijg je een brief. Tot op heden geen brief gehad; dus dan zit alles wel prima dacht ik.
Krijg ik tot mijn grote verbazing vorige week een aanslag van DUO omdat ik nog reisrecht op mijn kaart heb staan. Snel naar DUO gebeld, maar die waren onwurmbaar: Je hebt het product om het reisrecht te de-activeren (Wat een systeem dat dat überhaupt moet) niet afgehaald. En dat ik geen brief had gehad was niet hun probleem; teken maar bezwaar aan als je er problemen mee hebt.

Ik natuurlijk bezwaar aangetekend en subiet naar zo'n OV-chip paal om dat de-activeer product op te halen. Staat dat product niet klaar. GVD! Ik weer bellen naar DUO; Nee, dat is de zaak van Translink. Ik naar Translink bellen. "Nee, die staat niet klaar. Kunnen wij niets aan doen. Bel maar met DUO".

Ik verlang met weemoed terug aan de tijd van de papieren kaart die je gewoon inleverde op het postkantoor en waarbij je niet van het kastje naar de muur wordt gestuurd door falende (semi-) overheidsinstanties. Ongelofelijk. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Gewoon niet betalen. Na een paar brieven krijg je waarschijnlijk een dwangbevel. Direct in verzet gaan tegen het dwangbevel (≈bezwaar aantekenen tegen), een dwangbevel van DUO kan voor zover ik weet na een bepaalde periode direct geëxecuteerd worden zonder vonnis van de rechter. Als DUO je bezwaar afwijst: in beroep gaan bij de bestuursrechter. Er is geen rechter op aarde die DUO gelijk gaat geven als jij kan aantonen dat jij van een relevante instantie te horen hebt gekregen dat je verder niets hoeft te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Gelukkig heb ik op de valreep een brief gekregen met de melding dat ik naar zo'n ov paal moet om het product te deactiveren. Dit kreeg ik afgelopen zaterdag binnen. Vet balen voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi. Kan ik op 2 november nog even de laatste strippenkaarten opbussen/trammen in Utrecht.
Inwoners van BRU kunnen trouwens tot november een persoonsgebonden OV-chipkaart kopen voor 1,50 via www.ov-chipkaartmetkorting.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 19:07:
[...]

Mooi. Kan ik op 2 november nog even de laatste strippenkaarten opbussen/trammen in Utrecht.
Inwoners van BRU kunnen trouwens tot november een persoonsgebonden OV-chipkaart kopen voor 1,50 via www.ov-chipkaartmetkorting.nl.
Die acties heb je bijna overal gehad ja.

Grappig is om te zien hoe snel de tegenstanders dit telkens 'toevallig' weer even vergeten en een heel betoog ophouden omdat je 7,50 moet uitgeven voor een kaart, en wat voor een ongelooflijke geldklopperij dat is etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:07

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

flowerp schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 20:10:
[...]

Grappig is om te zien hoe snel de tegenstanders dit telkens 'toevallig' weer even vergeten en een heel betoog ophouden omdat je 7,50 moet uitgeven voor een kaart, en wat voor een ongelooflijke geldklopperij dat is etc.
Wat een bull****. Die acties zijn altijd maar tijdelijk en beperkt mbt voorwaarden en bovendien betreft dit alleen persoonlijke kaarten. Als je net de actie gemist hebt, of je voldoet niet aan de voorwaarden, dan lap je natuurlijk nog steeds die 7,50. Evenzo wanneer je kaart na 5 jaar 'verlopen' is...

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
Mad Marty schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 20:23:
[...]

Die acties zijn altijd maar tijdelijk
Dude! Je meent het? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

[...]

Wat een bull****. Die acties zijn altijd maar tijdelijk en beperkt mbt voorwaarden en bovendien betreft dit alleen persoonlijke kaarten. Als je net de actie gemist hebt, of je voldoet niet aan de voorwaarden, dan lap je natuurlijk nog steeds die 7,50. Evenzo wanneer je kaart na 5 jaar 'verlopen' is...
Mijn GVB-anonieme kaart was ook maar 3 euro hoor.

Zo'n actie kun je altijd wel vinden. Strict gezien kost 't ding dus 7.50 (wat je voor een deel terug kunt krijgen als je 'm weer inlevert) maar in de praktijk is 't al snel minder.

Bij NS zijn de persoonlijke kaarten zelfs gratis bij een abo.

[ Voor 4% gewijzigd door CyBeR op 06-09-2011 20:45 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:11
majoh schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 10:57:

In Utrecht is de strippenkaart nog een betaalmiddel, dus inchecken is niet verplicht. Echter, je moet wel een geldig vervoersbewijs hebben en tonen. De buschauffeur kan niet aan jouw NS kaart zien dat je een zonesupplement hebt, dus je moet wel inchecken.

Vanaf november is de strippenkaart in heel NL niets meer waard, dus dan moet je bij al het OV behalve trein verplicht in- en uitchecken. Bij de trein is het overigens een kwestie van tijd tot een groot deel van de stations poortjes krijgt, dus daar zal je op een gegeven moment ook moeten inchecken. Ik check voor de trein tegenwoordig ook in, ook al reis ik gratis met mijn studentenkaart. Puur om eraan te wennen.

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
CyBeR schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 20:44:
Zo'n actie kun je altijd wel vinden.
Behalve op de momenten waarop je toevallig zo'n kaart nodig hebt.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Die 7,50, lekker boeiend. Wacht je toch lekker tot het laatste moment waarop je je
strippenkaart nog maar kunt gebruiken, dan moet je wel ;w. Misschien mag je dan
een pasfoto op je kaart laten drukken, lekker persoonlijk, meteen een gekke bek
trekken, kan iedere controleur zien hoe zuur je alles wel niet vindt! En dat alles voor
7,50 euro _/-\o_.
Stukfruit schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 22:24:
[...]

Behalve op de momenten waarop je toevallig zo'n kaart nodig hebt.
Dan trek je 'm uit een automaat.

OT:

Heb mijn OV opgezegd en heb nu net een week dat dalvrij abonnement van de NS.
Ben er héél blij mee moet ik zeggen. Die 90 euro dekken mijn kosten goed af, krijg
van mijn werkgever een leuke tegemoetkoming, alleen vanaf Sloterdijk wat vaker de
fiets pakken maar goed :+. Alleen een vraagje; stel ik pak in Uitgeest, als ik niet thuis
maf, de trein pak om 8:52 en ik tik 'm in, betaal dan ik verder het volle bedrag als ik
om 9:25 uittik op Sloterdijk? Als ik vanaf woonplaats ga kan ik namelijk wel gewoon
netjes om 2 over heel (9:02) de trein pakken, maar dit is net een paar minuten vroeger.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2011 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Wat begrijp je niet aan mijn reactie?

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ohwja, shit vergeten, dan betaal je vier euro en vijftig cent meer, sorry ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Maardiweb schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 22:20:
In Utrecht is de strippenkaart nog een betaalmiddel, dus inchecken is niet verplicht. Echter, je moet wel een geldig vervoersbewijs hebben en tonen. De buschauffeur kan niet aan jouw NS kaart zien dat je een zonesupplement hebt, dus je moet wel inchecken.
Nee, afschaffing strippenkaart en abonnementen staan los van elkaar. Bij de HTM mag je, ondanks afschaffing van de strippenkaart in Den Haag, vooral niet in- en uitchecken met je NS-zonesupplement. Chauffeur en controleurs kunnen makkelijk aan je NS-kaart zien dat je een zonesupplement hebt omdat het er op staat gedrukt.
Voorzover ik weet hoef je bij een Connexxionbus ook niet in- en uit te checken met een zonesupplement; de klantenservice zou het met zekerheid moeten kunnen vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denuz
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 22:25:
[...]

OT:

Heb mijn OV opgezegd en heb nu net een week dat dalvrij abonnement van de NS.
Ben er héél blij mee moet ik zeggen. Die 90 euro dekken mijn kosten goed af, krijg
van mijn werkgever een leuke tegemoetkoming, alleen vanaf Sloterdijk wat vaker de
fiets pakken maar goed :+. Alleen een vraagje; stel ik pak in Uitgeest, als ik niet thuis
maf, de trein pak om 8:52 en ik tik 'm in, betaal dan ik verder het volle bedrag als ik
om 9:25 uittik op Sloterdijk? Als ik vanaf woonplaats ga kan ik namelijk wel gewoon
netjes om 2 over heel (9:02) de trein pakken, maar dit is net een paar minuten vroeger.
Neuh, inchecktijd bepaalt of je voor de hele reis korting hebt ofniet.
Maar volgens mij..is het niet precies afgesteld op 09:00. Volgens mij krijg je vanaf 08:55 korting,niet dat jij daar veel aan hebt in deze situatie. Wellicht dat iemand anders de precieze tijd weet, ik ben er niet helemaal zeker van.

FF nagezocht; van de NS-website
"Overigens: in de praktijk is er wel een marge van 5 minuten om in te checken vóór 9 uur."

[ Voor 5% gewijzigd door denuz op 06-09-2011 23:37 . Reden: NS site ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij essentieel om te weten, slaap nog vaak in de week niet 'thuis',
dus dat kán aardig aantikken zo door de 'maand' heen. Zal anders even
een belletje plegen. Scheelt wel als je een DAL VRIJ abonnement hebt
dat de conducteur (of ze zijn niet zo streng ;)) er totaal niet op letten of
ik al dan niet ingechecked ben (maar ben wel van plan dat te doen). Nu
de hele week gewoon kaart geven, conducteur kijkt, knikt oké en loopt
door. Mocht het lastig worden dan check ik 'm niet in, al denk ik dat het
vroeg op de dag wat lastiger wordt, dus beter zekere voor onzekere nemen.

Maar dank in ieder geval voor het kijken, kon het zelf zo snel niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flowerp schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 20:10:
[...]

Ik verwacht niet, dat er nog acties zullen komen nadat de chipkaart landelijk verplicht is ingevoerd. En als je dan 7,50 moet betalen voor een kaart, die maximaal 5 jaar geldig is, kan het inderdaad een forse prijsverhoging betekenen. Ik ga maar een paar keer per jaar met de bus/trein (voor de laatste heb je hem nog niet eens ndogi). Laat ik nout 4 keer per jaar de bus pakken, dan heb je procentueel gezien toch een flinke prijsverhoging te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/OFF

Ik mij er als OV'er niks bij voorstellen, maar dat mensen max. 4
keer per jaar een bus pakken, waar wonen jullie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
Ik gebruik nog minder het ov....

Waarom, ik woon in het centrum en de fiets is sneller.
Als ik verder weg moet is auto\motor al na gelang de hoeveelheid personen vaak een betere optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-10 20:14

D4NG3R

kiwi

:)

Hmpf ik blijf het vervelend vinden hoe ik bij de OV paaltjes op het station mijn Studentenpas eerst uit de portemonee moet halen alstvoren hem er langs te halen, in de bus kan ik gewoon m'n portemonee ertegenaan drukken en dan leest hij hem wel. Raar gedoe wat soms irritant veel tijd kost omdat er een oud vrouwtje voor je staat OID :/

Heeft er hier iemand eigenlijk enig idee of je als student verplicht bent in te checken als je met de trein gaat? Ik zie bar weinig medestudenten inchecken.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:55
'We' hoeven ook niet in te checken nee, dus dat klopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

Bij de NS niet inderdaad, maar bij de regionale vervoerders wel, zie: http://www.studentenreisp...zen/in-en-uitchecken.aspx

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Mad Marty schreef op woensdag 07 september 2011 @ 12:59:
Bij de NS niet inderdaad, maar bij de regionale vervoerders wel, zie: http://www.studentenreisp...zen/in-en-uitchecken.aspx
Ah ik had het dus over Syntus (Regionale vervoerder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Laatst online: 28-10 07:36

PauseBreak

derp!

Oh daar check ik ook nooit in en dat heeft me nog nooit problemen opgeleverd. Als ze wel willen dat ik incheck dan moeten ze dat maar duidelijk communiceren.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Veoliatreinen moet je ook inchecken als student zijnde... Heeft me al een leuke boete opgeleverd... Over slecht communiceren gesproken... Maak er dan een geheel beleid, ns en regio vervoerders inchecken of niet inchecken...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2011 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
D4NG3R schreef op woensdag 07 september 2011 @ 11:45:
Hmpf ik blijf het vervelend vinden hoe ik bij de OV paaltjes op het station mijn Studentenpas eerst uit de portemonee moet halen alstvoren hem er langs te halen, in de bus kan ik gewoon m'n portemonee ertegenaan drukken en dan leest hij hem wel. Raar gedoe wat soms irritant veel tijd kost omdat er een oud vrouwtje voor je staat OID :/
Welke paaltjes heb je het precies over (van welke vervoerder)? Werken ze niet of geven ze een foutmelding? Mijn ervaring is dat sommige palen en lezers storen met andere RFID kaarten in je portemonnee, zoals bijvoorbeeld een studentenkaart of een ID kaart. Ik heb dit zelf opgelost door tussen mijn ovchip en alle andere pasjes een pasje te stoppen wat ik heb ingepakt in aluminiumfolie. Dit blokkeert het signaal en daardoor werkt het in de meeste gevallen prima :)

Echter, sommige lezers zijn gewoon crap. Vooral in Veolia bussen, die dingen zijn een ramp!
asmi schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 22:55:
[...]

Nee, afschaffing strippenkaart en abonnementen staan los van elkaar. Bij de HTM mag je, ondanks afschaffing van de strippenkaart in Den Haag, vooral niet in- en uitchecken met je NS-zonesupplement. Chauffeur en controleurs kunnen makkelijk aan je NS-kaart zien dat je een zonesupplement hebt omdat het er op staat gedrukt.
Voorzover ik weet hoef je bij een Connexxionbus ook niet in- en uit te checken met een zonesupplement; de klantenservice zou het met zekerheid moeten kunnen vertellen.
Oh excuus. HTM doet het inderdaad weer anders (waarom echt). Maar voor zover ik weet is dit alleen bij HTM het geval. Het hoeft niet altijd zo te zijn dat je reisproduct ook op je chipkaart staat gedrukt, want als je al een persoonlijke kaart hebt is dit dus niet zo. Daarbij wordt op de nieuwe kaarten van de NS ook niet meer gedrukt toch?

[ Voor 32% gewijzigd door Maardiweb op 07-09-2011 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-10 23:02
Waarom duurt het 2 tot 4 werkdagen voor je studentenreisproduct voor je klaar staat? Heb hem gisteren gekoppeld maar staat nog niks klaar. Lijkt mij dat daar gewoonweg een automatisch systeem achterzit ?

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:03
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 14:59:
Bij Veoliatreinen moet je ook inchecken als student zijnde... Heeft me al een leuke boete opgeleverd... Over slecht communiceren gesproken... Maak er dan een geheel beleid, ns en regio vervoerders inchecken of niet inchecken...
Wat sowieso onzin is. Veolia verkondigt dat je zonder in te checken geen geldig reisproduct heb. Natuurlijk heb je dat wel! Waarom moet je dan als student in godesnaam in en uitchecken. De palen zijn langzaam, ik heb (!) een geldig vervoersbewijs en het levert files op bij die verrekte palen (Omdat ze zo tergend langzaam zijn).

Ik kan maar 1 verklaring vinden en dat is dat Veolia wil kijken hoeveel reizigers ze echt vervoeren omdat men altijd gezegd heeft dat men niet de juiste hoeveelheid geld heeft gekregen van de NS. En dan is het toch echt duidelijk. Bij Veolia ben je echt maar een cijfertje. Waarom ze meedoen aan die "OV-held van het jaar" verkiezing is mij dan ook een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Maardiweb schreef op woensdag 07 september 2011 @ 17:11:
[...]

Welke paaltjes heb je het precies over (van welke vervoerder)?
Deze prutsdingen..
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2758/5845670732_c93d328fe8.jpg
Pasje doet letterlijk niks tenzij je hem er opdrukt of lang boven houd..

Dit geld voor zowel station goor als station hengelo, dus het is niet zo dat er 1 paaltje brak is ofzo.

[ Voor 12% gewijzigd door D4NG3R op 07-09-2011 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:35
Ik heb er geen ruzie mee. Beter zelfs, vandaag op Hengelo twee ov-chipkaarten (student en persoonlijk) tegelijk geactiveerd doordat de lezer in de bus van lijn 9 zo goed is. Dus daar loopt ook weer een restititutieverzoek voor Connexxion.

Die Syntus-palen mogen wel wat meer lawaai geven dat het gelukt is, het is een beetje summier om erop te vertrouwen dat alles goed ging.

[ Voor 22% gewijzigd door RetroTycoon op 07-09-2011 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

RetroTycoon schreef op woensdag 07 september 2011 @ 21:33:
Ik heb er geen ruzie mee. Beter zelfs, vandaag op Hengelo twee ov-chipkaarten (student en persoonlijk) tegelijk geactiveerd doordat de lezer in de bus van lijn 9 zo goed is. Dus daar loopt ook weer een restititutieverzoek voor Connexxion.

Die Syntus-palen mogen wel wat meer lawaai geven dat het gelukt is, het is een beetje summier om erop te vertrouwen dat alles goed ging.
Ik zal wel wat fout doen :S .. Moet sowieso even een nieuwe portemonee halen aangezien dat plastic flapje (Waar je je ID of rijbewijs ofzo in kan doen) kapot is. Lijkt me een stuk makkelijker voor m'n OV kaart :') .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 10:52:
/OFF

Dat heeft denk ik meer te maken met het hebben van een ander vervoersmiddel dan de locatie. Als je auto rijdt ga je misschien alleen met de bus als je auto een beurt krijgt. Dat is dus één keer heen en één keer terug naar je werk.

Met de problemen rond de OV chipkaart gaan incidentele OV reizigers nog minder met het OV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:24

Dido

heforshe

Roenie schreef op woensdag 07 september 2011 @ 21:51:
Met de problemen rond de OV chipkaart gaan incidentele OV reizigers nog minder met het OV.
Of dat erg is betwijfel ik :P
Elke keer dat er eens echt wat mis gaat en je met een uur vertraging in een trein zit die midden in een weiland stilstaat zit er wel iemand in de coupe die uitroept "ik ga twéé keer per jaar met de trein, en het is íedere keer raak!".
Dan heb ik ook wel zoiets van "ga dan alsjeblieft nooit meer met de trein!" :+

Wat betekent mijn avatar?

Verwijderd

/OFF

Op een strategisch gekozen locatie:
- 12 km van mijn werk
- op loopafstand van een buurtwinkelcentrum
- op loopafstand van de bossen / Utrechtse heuvelrug
- op fietsafstand van het centrum en alle andere voorzieningen
- op loopafstand van een NS-station

Ik gebruik (prive) het OV alleen voor bezoekjes aan familie / vrienden die ver weg wonen. Die wonen vaak vlakbij een station of we worden opgehaald vanaf het station. Ik heb jaren dagelijks het OV gebruik voor woon-werkverkeer. Lang genoeg om het belangrijk genoeg te vinden om op een strategische plek te gaan wonen. :)

Zakelijke reizen reken ik niet mee, want die krijg ik toch vergoed van mijn baas. Die vergoed echter niet "het hebben van een OV-chipkaart".

Het is dat ik nu voor 1,50 een persoonlijke OV-chipkaart kan kopen, anders had ik een anonieme gekocht. Kunnen ze bij TLS lekker de 4 dagen dat ik met de bus ga analyseren en tot de conlcusie komen dat er geen enkel patroon inzit. Pas als de trein ook verplicht overgaat op de OV-chipkaart, zal hij wat vaker gebruikt gaan worden. Maar dat zien we dan wel weer. Mijn vriendin heeft een ouderwetse voordeel-urenkaart (met samenreiskorting), die netjes elk jaar weer verlengd wordt, en daar zullen ze eerst een oplossing voor moeten vinden. Voor de trein kopen we dus, zolang dat nog kan, gewoon elke keer papieren kaartjes met korting.

We hebben geen auto en allebei geen rijbewijs (nouja, ik heb een AM-rijbewijs) want die hebben we absoluut niet nodig. Een enkele keer lenen we een scootertje, als we eens wat verder moeten. Dat bevalt ons perfect, dus waarschijnlijk kopen we er volgend jaar (of het jaar daarna) zelf ook een.

• Roenie
  • Niet online
Dido schreef op woensdag 07 september 2011 @ 22:00:
Of dat erg is betwijfel ik :P
Elke keer dat er eens echt wat mis gaat en je met een uur vertraging in een trein zit die midden in een weiland stilstaat zit er wel iemand in de coupe die uitroept "ik ga twéé keer per jaar met de trein, en het is íedere keer raak!".
Dan heb ik ook wel zoiets van "ga dan alsjeblieft nooit meer met de trein!" :+
Ook de frequente reiziger kan iets in die trant zeggen, die heeft namelijk geregeld vertraging :)

Maar goed, alle gekheid op een stokje, dat is zeer erg voor het imago van OV en OV chipkaart, want negatieve verhalen worden aan 10 mensen doorverteld en positieve aan 1 of 2.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Even terugkomend op het Syntus en inchecken verhaal: Ik heb vandaag met een medewerker in de trein gesproken. Officieel moet het wel maar je zult hoogstens een waarschuwing krijgen dat je moet inchecken. Hijzelf vond het echter geen probleem.

Ik blijf wel gewoon inchecken als het heel rustig is in de trein, dan worden de pasjes namelijk wel vaak(er) gescanned.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 10:27:
[...]

Op een strategisch gekozen locatie:
- 12 km van mijn werk
- op loopafstand van een buurtwinkelcentrum
- op loopafstand van de bossen / Utrechtse heuvelrug
- op fietsafstand van het centrum en alle andere voorzieningen
- op loopafstand van een NS-station
Kijk, dan snap ik het ja! Maar hoe wordt jouw woon/werk vergoed dan? Op basis van aantal
kilometers? Mag je dan zelf het bedrag besteden hoe JIJ wilt? Heb je al eens gekeken of 't
hebben van een OV kaart op basis van een dag (retour) niet goedkoper is? Tel dat eens op
en vermenigvuldig, misschien ben je goedkoper uit, is het voor je baas makkelijker te zien wat
je 'gebruikt' hebt? En heb je ook meteen OV-kaart voor privé doeleinden, of zie ik dat verkeerd.

Ik ben overigens, als ik vanaf huis ga, ook zéér gezegend met het feit dat alles naast de deur
ligt. De treinen in Haarlem naar Amsterdam Sloterdijk gaan zó frequent en op tijd dat je mij dan
ook nooit hoort zeuren over de NS. Maar ik snap dat men op sommige trajecten echt kan- en
mag huilen in NL. Woon ook 5 minuten van het station, AH XL naast de deur, midden in een
winkelstraat, dus met recht ik gebruik mijn OV-kaart, naast werk, niet zo heel vaak. Maar toch
wel vaker dan 4 keer :+ (lees: als het weer zo'n ongelofelijk lekker weer is buiten).

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:59

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

/OFF

Noord-Limburg. Ik wilde nog wel eens de bus pakken als ik voor langere tijd met de trein of het vliegtuig weg ging, maar nu ik bij Veolia in de bus verplicht een OV-Chipkaart moet gebruiken wring ik me in allerlei bochten om dat niet te hoeven doen.
Ik heb nog een strippenkaart in de portomonnee, de eerste stempel in week 9 en de tweede in week 29.
Ik weet exact welke reizen dat waren. Allebei was dat vorig jaar. Week 9 ging ik een week naar Malta (met de trein) en week 29 ging ik met het vliegtuig vanaf Düsseldorf (trein vanaf Venlo). Terug heb ik beide keren de regiotaxi gebruikt want om nu om 10 uur 's avonds nog eens 50 minuten te gaan wachten op een bus die er 30 minuten over doet terwijl ik met de taxi in 15 minuten thuis ben, zo gek ben ik dus echt niet.

Volgende week moet ik naar Weeze. Buskosten zijn bijna even veel als de auto 3 dagen op Weeze parkeren (okee, dat ligt dan vooral aan de airportshuttle van Venlo naar Weeze) maar dat is exclusief het kopen van een OV-chipkaart en het zetten van nutteloos veel saldo op dat ding, en dan zou ik met de bus dus ook nog eens 1 à 2 uur (per rit) extra onderweg zijn.

Dus nee. Ik ging al weinig met de bus en zal er nu nooit meer in komen. En als NS de papieren kaartjes in de ban doet zal ik ook alleen maar met een internationaal kaartje in de trein zitten. Ik zie wel hoe dat dan gaat. Afgelopen maand nog op Interrail naar Frankrijk geweest: trein Venlo-Maastricht. Heb me naar Venlo laten brengen, maar als ik met een OV-Chipkaart in de trein moet stappen dan rij ik wel naar Neerpelt of zo.
Als ik met de trein naar Duitsland ga dan rij ik standaard al naar Viersen.

Kom op zeg, je gaat toch geen hordes opwerpen om mensen met het OV te laten reizen? Dat is toch -O- 8)7 |:(

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 11:40:
[...]

Kijk, dan snap ik het ja! Maar hoe wordt jouw woon/werk vergoed dan? Op basis van aantal
kilometers?
Nee, vast bedrag per maand.
Mag je dan zelf het bedrag besteden hoe JIJ wilt?
Ja.
Heb je al eens gekeken of 't hebben van een OV kaart op basis van een dag (retour) niet goedkoper is?
Ja, heb ik eens berekend. De fiets bleek goedkoper en van deur tot deur ook nog eens sneller.
Tel dat eens op en vermenigvuldig, misschien ben je goedkoper uit, is het voor je baas makkelijker te zien wat je 'gebruikt' hebt? En heb je ook meteen OV-kaart voor privé doeleinden, of zie ik dat verkeerd.
Zie hierboven. Mijn baas weet precies wat ik buiten mijn vaste woon-werk-vergoeding heb verbruikt. Dat declareer ik namelijk en dat wordt in het financiele systeem geboekt.
Ik ben overigens, als ik vanaf huis ga, ook zéér gezegend met het feit dat alles naast de deur
ligt. De treinen in Haarlem naar Amsterdam Sloterdijk gaan zó frequent en op tijd dat je mij dan
ook nooit hoort zeuren over de NS. Maar ik snap dat men op sommige trajecten echt kan- en
mag huilen in NL. Woon ook 5 minuten van het station, AH XL naast de deur, midden in een
winkelstraat, dus met recht ik gebruik mijn OV-kaart, naast werk, niet zo heel vaak. Maar toch
wel vaker dan 4 keer :+ (lees: als het weer zo'n ongelofelijk lekker weer is buiten).
Mijn fiets doet het ook in de regen en ik ben nog nooit gesmolten. Leuk is het niet natuurlijk, maar er zijn ergere dingen in 't leven.

• DropjesLover
  • Laatst online: 18:34

DropjesLover

Dit dus ->

Oke, ik heb een probleem.

er zit iets fout in het systeem van de NS en de OVchipkaart oplaadpalen, en mijn bank ING. Volgens de balie van station Maastricht is dit probleem er al enkele maanden.
Ik kan in zowel de NS automaten (3 typen geprobeerd) en de oplaadpalen mijn bankpas niet gebruiken. Alle andere plekken waar ik met mijn bankpas gebruik (chip en magneetstrip) gewoon gebruiken.

Nu heb ik afgelopen maandag het automatisch opladen aangevraagd. Detail is hierbij, dat hij pas gaat opladen als mijn saldo onder de €5 komt. Dus als je alleen met de NS reist heb je er niks aan, want daar moet je minimaal €10 er op hebben staan (al heb ik vandaag wel gewoon in kunnen checken met €9,71 er op). Alles in orde, alleen even de bestelling op mijn OVchipkaart laden. Staat nu al 3 dagen op de automaat dat ik geen bestelling klaar heb staan :(

Gisteren er achter gekomen dat mijn saldo onder de €10 zakte. Aangezien ik nergens op kan laden, maar tegoed besteld op de site. Alles akkoord, bestelling zou gelijk klaar moeten staan. Mooi niet dus :(

Bij de balie elke 2 weken weer saldo gaan laden zie ik niet zitten, sowieso omdat daar altijd een flinke rij staat (Utrecht CS). En binnenkort ga ik van Utrecht Overvecht naar Hilversum, dus kom ik niet eens een balie tegen.

Dus. Wat is hier een oplossing voor, voor dit ongelofelijke falende kutsysteem? Ik kan moeilijk elke conducteur mijn verhaal voor gaan leggen en hopen dat ik er makkelijk van af kom.

Nieuwe pinpas aanvragen (en hopen dat het daar mee opgelost is, ook maar de vraag) duurt minimaal een week. En dan kan ik nog niet mijn bestellingen ophalen/laden...

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Verstekbakker
  • Niet online
DropjesLover schreef op donderdag 08 september 2011 @ 14:19:
Dus. Wat is hier een oplossing voor, voor dit ongelofelijke falende kutsysteem? Ik kan moeilijk elke conducteur mijn verhaal voor gaan leggen en hopen dat ik er makkelijk van af kom.
Papieren kaartje blijven gebruiken, een anonieme chipkaart met illegaal saldo gebruiken, een auto gebruiken.

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Verstekbakker schreef op donderdag 08 september 2011 @ 14:23:
[...]

Papieren kaartje blijven gebruiken,
Ik kan niet pinnen bij de NS ;)
NS wil mijn geld niet :')
een anonieme chipkaart met illegaal saldo gebruiken,
Je zou het bijna doen ja... Maar dat is illegaal en ik krijg mijn reiskosten sowieso vergoed van mijn werkgever.
een auto gebruiken.
Heb geen auto en ga echt niet aansluiten in de dagelijkse file Utrecht-Bunnik (30-45min) of Utrecht-Hilversum (45min+) als ik met de fiets + trein met 30 minuten op mijn werk ben (deur tot deur).

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Verstekbakker
  • Niet online
Dan ben je inderdaad een beetje 'gehandicapt'. Kleingeld sparen dus! In elk geval veel succes gewenst, want het wordt alleen maar zuurder.

• Maardiweb
Dit is wel een bizar verhaal. Mijn huisgenoot heeft er ook last van. For some reason werkt ING niet samen met de NS.

Snap alleen niet waarom automatisch opladen niet werkt. Dat is een kwestie van 1x op je kaart zetten en daarna hoef je er geen aandacht meer aan te besteden! Wellicht omdat de transactie met ING dus niet goed gaat?

Verwijderd

Wat je ook kan doen is online kaartjes kopen. Dat werkt met ideal dacht ik.

• Maardiweb
Ja of hopen dat de NS spoedig overgaat op het nieuwe pinnen..

Verwijderd

Maardiweb schreef op donderdag 08 september 2011 @ 14:40:

Snap alleen niet waarom automatisch opladen niet werkt. Dat is een kwestie van 1x op je kaart zetten en daarna hoef je er geen aandacht meer aan te besteden! Wellicht omdat de transactie met ING dus niet goed gaat?
Automatisch opladen via je bank zou gewoon moeten lukken ;).

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:30
Nu heb ik afgelopen maandag het automatisch opladen aangevraagd. Detail is hierbij, dat hij pas gaat opladen als mijn saldo onder de €5 komt. Dus als je alleen met de NS reist heb je er niks aan, want daar moet je minimaal €10 er op hebben staan (al heb ik vandaag wel gewoon in kunnen checken met €9,71 er op).
Als je met minimaal €20.- per keer automatisch oplaad mag dat geen probleem zijn. Heb ik ook, en heb nog nooit problemen daarmee gehad.

• Mad Marty

Mad Marty

[...]

Nu heb ik afgelopen maandag het automatisch opladen aangevraagd. Detail is hierbij, dat hij pas gaat opladen als mijn saldo onder de €5 komt. Dus als je alleen met de NS reist heb je er niks aan, want daar moet je minimaal €10 er op hebben staan (al heb ik vandaag wel gewoon in kunnen checken met €9,71 er op). Alles in orde, alleen even de bestelling op mijn OVchipkaart laden. Staat nu al 3 dagen op de automaat dat ik geen bestelling klaar heb staan :(

[...]
Je mag €4,- in de min staan, dus met €6 op je kaart kun je nog inchecken bij de NS. Dan heb je alleen nog dat je tussen de €5 en €6 niet in kunt checken en automatisch opladen niet getriggerd wordt. Nog steeds belachelijk slecht geïmplementeerd natuurlijk, maar er is in ieder geval minder kans dat het gebeurt :X

Weet je zeker dat het automatisch opladen goed is aangevraagd? Als het goed is krijg je wel iets van een mail of bevestiging dat je je 'bestelling' kunt 'ophalen', toch? Wat voor automaat heb je het geprobeerd? In principe zou je het inmiddels wel bij een NS-automaat op kunnen halen, maar probeer anders eens zo'n geel TLS-kastje bij de supermarkt oid.
EDIT schreef op donderdag 08 september 2011 @ 15:03:
[...]

Als je met minimaal €20.- per keer automatisch oplaad mag dat geen probleem zijn. Heb ik ook, en heb nog nooit problemen daarmee gehad.
Dan kun je nog steeds een saldo hebben tussen de €5 en €6 ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Mad Marty op 08-09-2011 15:09 ]

Rail Away!

• _JGC_
  • Nu online
Hoe zit het nou eigenlijk met die voordeelurenkaart/dalurenkaart, mijn vriendin heeft sinds vorige week een dalurenabonnement op haar chipkaart staan. Ze heeft niet altijd geld ter beschikking om elke week treinkaartjes te kunnen kopen, dus bestel ik zo nu en dan een E-ticket voor haar.
Voorheen was dat simpel: altijd vol tarief. Kan ik nu in de daluren gewoon een 40% korting E-ticket voor haar bestellen en neemt de conducteur genoegen met dat E-ticket in combinatie met een niet-ingecheckte OV-chipkaart met onvoldoende saldo met daarop een dalurenabonnement?

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Maardiweb schreef op donderdag 08 september 2011 @ 14:40:
Dit is wel een bizar verhaal. Mijn huisgenoot heeft er ook last van. For some reason werkt ING niet samen met de NS.

Nouja, ik kan niet kijken of automatisch opladen niet werkt, want het apparaat zegt dat er geen bestellingen klaar staan voor mijn kaart. En automatisch opladen moet je activeren via een oplaadpunt.
Overigens vandaag nogmaals aangevraagd (en die 0,01ct betaald :( ), kijken of ik het er dalijk op krijg geladen, of morgen.
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 14:44:
Wat je ook kan doen is online kaartjes kopen. Dat werkt met ideal dacht ik.
Die kan ik dus ook niet op mijn OVchipkaart laden, er staan domweg geen bestellingen voor me klaar...
Mad Marty schreef op donderdag 08 september 2011 @ 15:08:
[...]

Je mag €4,- in de min staan, dus met €6 op je kaart kun je nog inchecken bij de NS. Dan heb je alleen nog dat je tussen de €5 en €6 niet in kunt checken en automatisch opladen niet getriggerd wordt. Nog steeds belachelijk slecht geïmplementeerd natuurlijk, maar er is in ieder geval minder kans dat het gebeurt :X

Weet je zeker dat het automatisch opladen goed is aangevraagd? Als het goed is krijg je wel iets van een mail of bevestiging dat je je 'bestelling' kunt 'ophalen', toch? Wat voor automaat heb je het geprobeerd? In principe zou je het inmiddels wel bij een NS-automaat op kunnen halen, maar probeer anders eens zo'n geel TLS-kastje bij de supermarkt oid.
Aangevraagd, betaald ter bevestiging van mn rekeningnummer, pdfje op de laatste pagina gekregen met dat ik betaald heb... Enige andere manier is om de post af te wachten en met die brief en chipkaart naar een balie te gaan (sowieso raar systeem...).

Geel TLS kastje kon ook geen bestellingen vinden en weigerde ook mijn ING pas te accepteren :X
[...]

Dan kun je nog steeds een saldo hebben tussen de €5 en €6 ;)
Ja, maar er niet mee reizen met de NS Minimaal €10 nodig ;)

Sowieso is het raar dat je €4 in de min mag staan, en dat dat bij je beschikbare incheck-tegoed wordt geteld. Dan zou je met €6 aan tegoed niet meer dan €10 kunnen betalen voor een trip. Of kan je meer dan €4 in de min staan dan?

edit
Net gekeken op de NS automaat hoe het er voor stond met mn 2e automatisch opladen bestelling, staat ineens alles er wel bij. Dus 2x automatisch opladen en 1x €20 tegoed :)

[ Voor 3% gewijzigd door DropjesLover op 08-09-2011 18:06 ]

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
DropjesLover schreef op donderdag 08 september 2011 @ 15:27:
[...]

Net gekeken op de NS automaat hoe het er voor stond met mn 2e automatisch opladen bestelling, staat ineens alles er wel bij. Dus 2x automatisch opladen en 1x €20 tegoed :)
Hieperdepiep *O*
_JGC_ schreef op donderdag 08 september 2011 @ 15:09:
Hoe zit het nou eigenlijk met die voordeelurenkaart/dalurenkaart, mijn vriendin heeft sinds vorige week een dalurenabonnement op haar chipkaart staan. Ze heeft niet altijd geld ter beschikking om elke week treinkaartjes te kunnen kopen, dus bestel ik zo nu en dan een E-ticket voor haar.
Voorheen was dat simpel: altijd vol tarief. Kan ik nu in de daluren gewoon een 40% korting E-ticket voor haar bestellen en neemt de conducteur genoegen met dat E-ticket in combinatie met een niet-ingecheckte OV-chipkaart met onvoldoende saldo met daarop een dalurenabonnement?
Lijkt me van wel. Bij de NS is chippen nog niet verplicht, dus zou een e-ticket icm een ov chip met korting prima moeten kunnen. De conducteur kan het product zien wat op jouw kaart staat en dit zou ook werken als er iemand met je vriendin mee zou reizen. Lijkt me geen probleem dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denuz
Inchecken moet gewoon gaan hoor..
Saldo €9-10borg=-1=<5 = Aut. opladen

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:41
Maasluip schreef op donderdag 08 september 2011 @ 12:20:
[...]

Noord-Limburg. Ik wilde nog wel eens de bus pakken als ik voor langere tijd met de trein of het vliegtuig weg ging, maar nu ik bij Veolia in de bus verplicht een OV-Chipkaart moet gebruiken wring ik me in allerlei bochten om dat niet te hoeven doen.
Ik heb nog een strippenkaart in de portomonnee, de eerste stempel in week 9 en de tweede in week 29.
Ik weet exact welke reizen dat waren. Allebei was dat vorig jaar. Week 9 ging ik een week naar Malta (met de trein) en week 29 ging ik met het vliegtuig vanaf Düsseldorf (trein vanaf Venlo). Terug heb ik beide keren de regiotaxi gebruikt want om nu om 10 uur 's avonds nog eens 50 minuten te gaan wachten op een bus die er 30 minuten over doet terwijl ik met de taxi in 15 minuten thuis ben, zo gek ben ik dus echt niet.

Volgende week moet ik naar Weeze. Buskosten zijn bijna even veel als de auto 3 dagen op Weeze parkeren (okee, dat ligt dan vooral aan de airportshuttle van Venlo naar Weeze) maar dat is exclusief het kopen van een OV-chipkaart en het zetten van nutteloos veel saldo op dat ding, en dan zou ik met de bus dus ook nog eens 1 à 2 uur (per rit) extra onderweg zijn.

Dus nee. Ik ging al weinig met de bus en zal er nu nooit meer in komen. En als NS de papieren kaartjes in de ban doet zal ik ook alleen maar met een internationaal kaartje in de trein zitten. Ik zie wel hoe dat dan gaat. Afgelopen maand nog op Interrail naar Frankrijk geweest: trein Venlo-Maastricht. Heb me naar Venlo laten brengen, maar als ik met een OV-Chipkaart in de trein moet stappen dan rij ik wel naar Neerpelt of zo.
Als ik met de trein naar Duitsland ga dan rij ik standaard al naar Viersen.

Kom op zeg, je gaat toch geen hordes opwerpen om mensen met het OV te laten reizen? Dat is toch -O- 8)7 |:(
in de bus kun je ook nog gewoon een kaartje kopen.

• Stukfruit
  • Niet online
Oke, ik heb een probleem.

er zit iets fout in het systeem van de NS en de OVchipkaart oplaadpalen, en mijn bank ING. Volgens de balie van station Maastricht is dit probleem er al enkele maanden.
Ik kan in zowel de NS automaten (3 typen geprobeerd) en de oplaadpalen mijn bankpas niet gebruiken. Alle andere plekken waar ik met mijn bankpas gebruik (chip en magneetstrip) gewoon gebruiken.

Gisteren er achter gekomen dat mijn saldo onder de €10 zakte. Aangezien ik nergens op kan laden, maar tegoed besteld op de site. Alles akkoord, bestelling zou gelijk klaar moeten staan. Mooi niet dus :(

Bij de balie elke 2 weken weer saldo gaan laden zie ik niet zitten, sowieso omdat daar altijd een flinke rij staat (Utrecht CS). En binnenkort ga ik van Utrecht Overvecht naar Hilversum, dus kom ik niet eens een balie tegen.

Nieuwe pinpas aanvragen (en hopen dat het daar mee opgelost is, ook maar de vraag) duurt minimaal een week. En dan kan ik nog niet mijn bestellingen ophalen/laden...
Ik had ook altijd problemen met m'n ING-pas. Heb je al geprobeerd om de pas een paar seconden te laten zitten na het drukken op de groene knop?

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
Maasluip schreef op donderdag 08 september 2011 @ 12:20:

Ik wilde laatst met de auto gaan. Probleempje, ik bezit helemaal geen auto. Moet ik dus helemaal een auto gaan kopen!? Het is toch van de zotte, maar goed. Heb ik toch maar gedaan.

Wil ik net gaan rijden, komt er zo'n agent op me af die vraagt of ik een rijbewijs heb. Ik zo van... een rij-wat??? Ik heb me al scheel betaald voor een auto, moet ik nu nog meer lappen. Ik scheen er niet onderuit te kunnen komen, dus toch maar gedaan. Paar maanden later (ben ik nu zo traag?) en een goede twee duizend(!) euro later heb ik dan dat rijbewijs. Moet ik zowaar nog altijd bij me hebben ook... het moet niet gekker worden!!!

Dus ik wil die weg op gaan, komt weer die ene agent aan (hij moet me hebben ofzo?), begint ie iets te wauwelen over allerlei vage belastingen. Kom op zeg! Ik betaal me al overal scheel aan, moet ik belastingen betalen? Seriously? Weer kwam ik er niet onder uit, dus heb het maar gedaan.

Ben ik eindelijk onderweg. Aangehouden. Iets over verzekering en dat ik die niet had. Verzekering??? Ik maak toch zelf wel uit of ik me wil verzekeren... maar nee, bleek iets van WA te zijn. Ik zei dat ik bij problemen meestal gewoon even lul met de ander, maar nee, hoor. Totaal van de zotte, maar ik moest weer lappen.

Efin, ben ik op weg... stopt die )@(&#)(&# auto ermee. Blijkt dat er continu benzine in moet. Het moet toch niet gekker worden. Ik naar zo'n bezine pomp, stop die bezine erin en zie allemaal getalletjes om hoog schieten. Zijn dat Euro's??? 't zal toch niet??? Helaas, toch wel.

Nagenoeg blut rij ik eindelijk dan rond (het lachen is me allang vergaan), komt toch -weer- die agent eraan. Begint nu weer iets over APK te wauwelen. APK wat??? Je gaat me toch ook niet vragen of ik periodiek m'n wasmachine laat controleren. Als 't stuk is dan is 't stuk en koop ik lekker wat nieuws. Maar nee hoor, alweer kwam ik er niet onderuit en alweer moest ik 'm lappen.

@()#&)(#&)(&()#$$*&

Kom op zeg, je gaat toch geen hordes opwerpen om mensen een stukje met de auto te laten reizen? Dat is toch -O- 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Wat heeft jouw relaas eigenlijk te maken met dat citaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het eerlijk gezegd een heerlijk stukje!

_/-\o_ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Smaken verschillen, dus over hoe het geschreven is laat ik me niet uit, jammer dat het niet klopt en geen fuck te maken heeft met het citaat dat erbij staat.
Pagina: 1 ... 61 ... 100 Laatste

Let op:
Het is hier niet toegestaan om hulp te bieden bij het hacken van chips. Dit betekent dat het ook niet toegestaan is om links te geven naar kant en klare programma's die dit mogelijk maken. Het forum is geen plaats om aan te zetten tot frauduleuze handelingen.