Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:17

Onbekend

...

flowerp schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 20:33:
Misschien, maar helaas wel realiteit van de IT. De ontwikkelingen gaan misschien pas echt hard als het systeem volledig operationeel is. Het ideaal van de IT is nog steeds volledig duidelijke requirements die in 1 keer opgeschreven, dan een perfect design wat bijna automatisch uit de requirements volgt, dan een implementatie die werkelijk automatisch uit het design komt (lees: door ongeschoolde 16 jarige kinderen in Afrika, India of Rusland kan worden omgezet) en een test fase die ook alweer automatisch uit de requirements kan worden gegenereerd.
Ideaal hoeft niet. Je kan als IT'er best beginnen als nog niet het volledige ontwerp op tafel ligt.
Maar je eindigt NOOIT HALVERWEGE een project! Laat staan dat je hem ongetest op een live-omgeving gooit.(Edit: En als je hem ongetest op de live-omgeving gooit, zorg dan voor capaciteit om problemen direct op te lossen en voorkomen dat deze problemen in de toekomst nog steeds gebeuren.)
Heel veel problemen blijven toch gevonden worden na live gang, hoe veel je ook test en van te voren over dingen nadenkt.
Ik denk niet dat ze überhaupt hebben nagedacht.
Overstappen, defecte kaarten/storingen en vergeten in/uitchecken zijn toch wel de eerste dingen waar je aan denkt waar mensen en meerdere vervoerders gebruik van maken.
Er zijn vele verbeteringen (ook op korte termijn) in het systeem aan te brengen, maar ik verwacht dat we daar lang op kunnen wachten.

[ Voor 7% gewijzigd door Onbekend op 30-06-2011 21:03 ]

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:10

Cyphax

Moderator LNX
flowerp schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 20:33:
[...]

Datum is verwarrend ja. Alhoewel, na de invoering van de Euro ook nog wel mensen gezien die ijskoud nog met guldens probeerde te betalen.
Gelukkig kon je je guldens nog kwijt bij de bank. Je zult ook altijd wel mensen houden die het niet in de gaten hadden of vergeten zijn, ze hadden het alleen dus beter zo kunnen doen dat de strippenkaart er morgen pas uit gaat. Of liever voorlopig nog helemaal niet natuurlijk, maargoed.
Misschien, maar helaas wel realiteit van de IT. De ontwikkelingen gaan misschien pas echt hard als het systeem volledig operationeel is. Het ideaal van de IT is nog steeds volledig duidelijke requirements die in 1 keer opgeschreven, dan een perfect design wat bijna automatisch uit de requirements volgt, dan een implementatie die werkelijk automatisch uit het design komt (lees: door ongeschoolde 16 jarige kinderen in Afrika, India of Rusland kan worden omgezet) en een test fase die ook alweer automatisch uit de requirements kan worden gegenereerd.

Dit alles wordt dan gedaan zonder dat er 1 user ooit echt gebruik van heeft gemaakt, en als het systeem dan live gaat is alles perfect, hoeft er nooit meer iets veranderd te worden en is iedereen blij.

In de praktijk gaat het echter over vele iteraties, en met vanaf de zijlijn ontwikkelingen kom je echt maar tot een bepaalde hoogte. Heel veel problemen blijven toch gevonden worden na live gang, hoe veel je ook test en van te voren over dingen nadenkt. Nu de OV Chipkaar nagenoeg overal verplicht is, denk ik dat het een stuk harder zal gaan.
Dat klopt in principe natuurlijk wel: je hebt zoooo veel situaties die je bij het testen over het hoofd ziet, zeker bij zo'n groot project als dit. Toch zijn over sommige zaken ook weer slecht nagedacht. De in- en uitcheckmodules in de bus doen hier twee dingen als je in- of uitcheckt: je hoort een piep, en er verschijnt kort iets op het scherm. Maar dat scherm is heel slecht leesbaar als er licht op schijnt (bijvoorbeeld de zon, je ziet 'm in Nederland niet vaak, maar hij bestaat echt :+). En als het druk is in de bus, dan kan het weleens zijn dat je 'm niet hoort piepen. Dat had zo veel duidelijker gekund en in mijn optiek ook zeker gemoeten. Als je slecht hoort en de zon schijnt lekker, dan wordt het gewoon heel spannend. En zo zijn er nog wel meer dingen die gewoon bagger zijn. Als ik met de trein wil moet er gewoon minimaal 20 euro op de kaart staan. Ik snap dat ze willen voorkomen dat ik van Maastricht naar Den Helder rij met 1 euro aan saldo op de kaart en de kaart daarna weggooi, maar ik heb er dus geen reet aan als ik van Nijmegen naar Elst wil. Zo'n kaartje kost maar een paar euro, maar de kaart + 20 euro tegoed kosten 27,50. Het is gewoon.. tja. Niet fijn. Laat me gewoon kiezen, laten ze gewoon de kaartjes bewaren bij de NS. Kost ze niets extra's: ze hebben nu alles en ik heb als reiziger gewoon de keus. Waarom zou men dat kaartje dan gaan afserveren?

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BjornE
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-10 20:22
Voor wie nog geïnteresseerd is, de stukken van de Commissie Meijdam:

http://www.rijksoverheid....meijdam-ov-chipkaart.html

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Argamas-2833/hero/1713811

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

BjornE schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 10:14:
Voor wie nog geïnteresseerd is, de stukken van de Commissie Meijdam:

http://www.rijksoverheid....meijdam-ov-chipkaart.html
Er staan aardig wat meningen in ("ik wil" en "ik vind") waardoor het (lijkt alsof) het rapport van het onderzoek is aangepast om het positiever over te brengen. Jammer dat zoiets toch weer onbetrouwbaar wordt.

Daarnaast zie ik wel een punt in het onderzoek wat voor de reiziger niet van belang is, maar wel voor de vervoersorganisaties: Concurrentie op een bepaalde route.
Met de ov-chipkaart is het voor de vervoersorganisaties niet goed te volgen op hoeveel procent van de inkomsten naar welk vervoersbedrijf moeten gaan, aangezien reizigers soms langer op een platform blijven staan en zo een eerdere trein over te slaan en pas in de tweede te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05:10
Syntus heeft mij mooi een halte te vroeg ingecheckt. Ik zal eens kijken hoe moeilijk het is om de 13 cent te veel terug te krijgen. In ieder geval ligt syntus.nl nu ff plat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Onbekend schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 10:53:
[...]

Er staan aardig wat meningen in ("ik wil" en "ik vind") waardoor het (lijkt alsof) het rapport van het onderzoek is aangepast om het positiever over te brengen. Jammer dat zoiets toch weer onbetrouwbaar wordt.

Daarnaast zie ik wel een punt in het onderzoek wat voor de reiziger niet van belang is, maar wel voor de vervoersorganisaties: Concurrentie op een bepaalde route.
Met de ov-chipkaart is het voor de vervoersorganisaties niet goed te volgen op hoeveel procent van de inkomsten naar welk vervoersbedrijf moeten gaan, aangezien reizigers soms langer op een platform blijven staan en zo een eerdere trein over te slaan en pas in de tweede te stappen.
Staan ook onjuistheden in... maar dat is dan weer het nieuws van komende week.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Skinkie schreef op zondag 03 juli 2011 @ 19:25:
[...]

Staan ook onjuistheden in... maar dat is dan weer het nieuws van komende week.
Zoals? Ik heb niet alles 100% doorgelezen maar ik kwam eigenlijk alleen taalfouten tegen. (Erg slordig overigens.)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:49
Lekker een dagje naar R'dam, kom je daar een in de metro een bord tegen dat je met een "RET 1 dag" reisproduct op 't gehele RET bus/tram/metronet voor 7 euro een hele dag kan reizen. Vervolgens hangt er een bord naast met RET's metronet.

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/cc/Metro_Rotterdam_future.svg

Dus ik zet dat product op m'n chipkaart en pak metrolijn E naar Den Haag centraal. Bij uitchecken heeft de rit mij toch € 2,60 gekost omdat dat product blijkbaar niet geldig is vanaf station Pijnacker zuid.... Leuk dat dat ook duidelijk gemaakt word, maar nee, het staat alleen maar op internet. :'( De gozer van de infobalie vond 't ook raar en vermeld er nog bij "het gekke is dat het 2 ritten reisproduct wel geldig is tot Den Haag..."

[ Voor 17% gewijzigd door Dolan op 03-07-2011 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Plaatje is hotlink-beveiligd ;)
Of de IMG tag ondersteund geen svg :?

[ Voor 38% gewijzigd door Raven op 04-07-2011 09:28 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-10 20:23

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Ik zie het plaatje hier wel (nu), maar de E-lijn is echt nog niet doorgetrokken voorbij Centraal (komt later deze zomer).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Ik vermoed dat het met de consessie te maken heeft. En er een ander kilometer tarief geldt tot Pijnacker-Zuid. Is wel bezopen, zou dan ook zeker m'n geld terugvragen, en de reclame code commissie aanschrijven dat ze moeten rectificeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Skinkie schreef op maandag 04 juli 2011 @ 15:45:
Ik vermoed dat het met de consessie te maken heeft.
Klopt, ergens daar begint het concessiegebied van de HYTM.
En er een ander kilometer tarief geldt tot Pijnacker-Zuid.
RET is goedkoper, vanaf Pijnacker Zuid is het goedkoper naar Rotterdam Zuidplein dan naar Den Haag Centraal, terwijl de laatste afstand een stuk korter is.
Is wel bezopen, zou dan ook zeker m'n geld terugvragen, en de reclame code commissie aanschrijven dat ze moeten rectificeren.
Dit is inderdaad een leuke voor de RCC.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-10 19:41

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Die E lijn van de metro valt onder RandstadRail. Controle wordt door de RET en de HTM gedaan op hun resp. grondgebieden. Voor de duidelijkheid zou de RET het stuk wat onder HTM valt geblokt kunnen weergeven. Dan wordt het wat duidelijker bij het gebruik van dagkaarten.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

KroontjesPen schreef op maandag 04 juli 2011 @ 23:40:
Die E lijn van de metro valt onder RandstadRail. Controle wordt door de RET en de HTM gedaan op hun resp. grondgebieden. Voor de duidelijkheid zou de RET het stuk wat onder HTM valt geblokt kunnen weergeven. Dan wordt het wat duidelijker bij het gebruik van dagkaarten.
Dus op pijnacker-zuid wisselen ze van bestuurder? Kom op zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Skinkie schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 20:23:
[...]

Dat ze in 'elkaars' grondgebied komen was mij wel duidelijk. Dat gebeurt bij de bussen ook, wij hebben hier in Arnhem ook lijnen die door zowel Breng - Syntus en Breng - Arriva gereden worden. Op de metrostellen staat RET en op de trams staat HTM. Daarom leek het mij logisch dat het RET dagproduct gewoon geldig was op metrolijn E die alleen door RET gereden word.

[ Voor 18% gewijzigd door Dolan op 05-07-2011 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-10 19:41

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Skinkie schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 20:23:
Dat heb ik niet zien gebeuren. Wel dat ik in het begin van de rit door RET personeel werd gecontroleerd en daarna nog een keer door de HTM personeel.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je kon erop wachten:
Handel in illegale ov-chipkaarten

Het bedrijf dat ov-chipkaarten maakt, Translink, heeft een grootschalige handel in illegale kaarten ontdekt. Het bedrijf heeft daarvan aangifte gedaan.

Volgens Translink gaat het om zeker enkele honderden kaarten.

Argwaan
De fraude kwam aan het licht toen een baliemedewerker op een station argwaan kreeg nadat hij aan één persoon honderd ov-chipkaarten had verkocht.

Die kaarten werden voor 17,50 euro op sites als Marktplaats aangeboden, met een saldo van 150 euro dat er kunstmatig was opgezet. Deze manier van frauderen was al bekend, de handel op grote schaal is nu pas ontdekt.
Een baliemedewerker kreeg argwaan toen iemand honderd chipkaarten kocht.
Goh? :D

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 08:29:
Je kon erop wachten:

[...]
Een baliemedewerker kreeg argwaan toen iemand honderd chipkaarten kocht.
Goh? :D
Hahaha. Dan ben je ook wel vrij dom als koper van die kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-07 22:44

Nazanir

Is pappa!

Ik had vanochtend een Error 7 bij het uitchecken, iets met ongeldige kaart ofzo. Best vreemd, vanochtend nog 20 euro bijgetankt op de kaart, ging probleemloos. In/uit checken bij de Syntus, wederom, probleemloos. Inchecken in de bus, probleemloos. Uitchecken: rood lampje en de error melding.

What to do?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Lars-
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
-Lars- schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 14:43:
[...]

Ah, bedankt! Had de baliemedewerker dus geen gelijk, maar wel het juiste formulier meegegeven :P

Klopt het nou dat de organisatie die mij mijn vervangende OV-chipkaart moet verschaffen er ook het meest belang bij heeft dat ik deze zo laat mogelijk krijg (omdat ik dan in de tussentijd volle pond moet betalen)?
Om het af te sluiten: afgelopen maandag kreeg in m'n nieuwe kaart. Zo'n drie weken zit er dus tussen kapotte chipkaart opsturen en een nieuwe ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:23

DDX

Handig heb ik nieuwe voordeelurenkaart gekregen van de NS, heb nog saldo op m'n oude kaart.
En om dat op te maken is het wel handig om automatisch opwaarderen uit te zetten :
Om automatisch opladen te wijzigen of stop te zetten, moet u ons een machtiging afgeven. Dit kan alleen met een iDEAL-betaling van € 0,01.
Ok het kan ook offline :
Als u geen gebruik van iDEAL wilt of kunt maken, kunt u deze wijziging/beëindiging helaas niet online afronden. Haal dan het formulier ‘Wijziging automatisch opladen’ bij een balie van een OV-bedrijf.
Maar waarom moet je nou weer geld overmaken om het te kunnen opzeggen ?

edit: en dan betaal je die 1 cent :
Stopzetten automatisch opladen
U ontvangt thuis een bevestigingsbrief voor het stopzetten van automatisch opladen. Met deze brief, uw legitimatiebewijs en uw OV-chipkaart gaat u naar een balie van een OV-bedrijf. Daar wordt het automatisch opladen van uw OV-chipkaart gehaald.
Nee makkelijker kunnen we het niet maken |:(

[ Voor 22% gewijzigd door DDX op 06-07-2011 10:56 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Wat waren nou ook alweer de voordelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02:28

ManiacsHouse

Scheisse!

DDX schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 10:54:
Handig heb ik nieuwe voordeelurenkaart gekregen van de NS, heb nog saldo op m'n oude kaart.
En om dat op te maken is het wel handig om automatisch opwaarderen uit te zetten :

[...]

Ok het kan ook offline :

[...]

Maar waarom moet je nou weer geld overmaken om het te kunnen opzeggen ?

edit: en dan betaal je die 1 cent :

[...]

Nee makkelijker kunnen we het niet maken |:(
Dus... 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 x 1010

Je kunt dus beter maar naar de balie van je OV-bedrijf gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-07 22:44

Nazanir

Is pappa!

Nazanir schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 09:51:
Ik had vanochtend een Error 7 bij het uitchecken, iets met ongeldige kaart ofzo. Best vreemd, vanochtend nog 20 euro bijgetankt op de kaart, ging probleemloos. In/uit checken bij de Syntus, wederom, probleemloos. Inchecken in de bus, probleemloos. Uitchecken: rood lampje en de error melding.

What to do?
Even een aanvulling hierop, betekend dit, dat ik straks gewoon wel weer in kan checken, of is mijn kaart nu door deze melding gewoon niet bruikbaar meer?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-10 15:23
Ik heb vanochtend twee keer een anonieme OV-chipkaart gekocht voor mijn grootouders die naar Amsterdam gaan en daar met de bus. heb de kaart gekocht bij een kaart automaat en op beide €10,- er opgezet. Moet ik verder nog wat doen? Tis voor hun al een hele onderneming. :P

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

ManiacsHouse schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 12:41:
[...]

Dus... 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 x 1010

Je kunt dus beter maar naar de balie van je OV-bedrijf gaan?
Ik vermoed dat je dan eerst een formuliertje per post mag gaan opsturen.
Daarna op dezelfde brief mag wachten en daarna weer terugkomen met die brief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-10 07:36

PauseBreak

derp!

Henkie-Jan schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 12:59:
Ik heb vanochtend twee keer een anonieme OV-chipkaart gekocht voor mijn grootouders die naar Amsterdam gaan en daar met de bus. heb de kaart gekocht bij een kaart automaat en op beide €10,- er opgezet. Moet ik verder nog wat doen? Tis voor hun al een hele onderneming. :P
Gaan ze met de trein, met ov-chipkaart, naar A'dam? Zo ja, even iets meer erop zetten anders weigert NS je grootouders. Minimaal €20,00 moet je als borgsaldo kunnen laten afschrijven.
Als ze papieren kaartjes kopen voor de treinreis hoef je verder niks te doen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Laatst online: 22-10 15:23
PauseBreak schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 13:23:
Gaan ze met de trein, met ov-chipkaart, naar A'dam? Zo ja, even iets meer erop zetten anders weigert NS je grootouders. Minimaal €20,00 moet je als borgsaldo kunnen laten afschrijven.
Als ze papieren kaartjes kopen voor de treinreis hoef je verder niks te doen.
Ze gaan wel met de trein. Maar met een Hema kaartje die ik voor hun ga kopen en uitprinten. :) Momenteel nog het goedkoopst. Het gaat dus alleen om de bus.

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-10 07:36

PauseBreak

derp!

Dan hoef je niks te doen. Als er geld op staat dan kunnen ze de ov-c gewoon gebruiken in de bus. Wellicht dat het handig is om het een keer proef te draaien in de buurt, zodat ze weten hoe het werkt.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
TLS heeft nu het plan om gehackede OV-chipkaarten door de poortjes te laten elektrocuteren met een EMP-puls.

Op zich wel een grappig en goed plan natuurlijk, en technisch blijkt het uitstekend mogelijk te zijn.

Alleen, gaat alle apparatuur in de omgeving dan ook niet kapot door die EMP-puls?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot
  • Laatst online: 27-09 08:46

smokalot

titel onder

DDX schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 10:54:
waarom moet je nou weer geld overmaken om het te kunnen opzeggen ?
Om te bewijzen dat jij de eigenaar van die bankrekening bent denk ik. PayPal doet ook iets dergelijks, maar dan andersom: PayPal stort 2 cent op je rekening, en in het begeleidende bericht staat een code die je dan weer op de website in moet voeren.

Waarom je dan alsnog naar een balie moet snap ik ook niet.

It sounds like it could be either bad hardware or software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 16:32:

Op zich wel een grappig en goed plan natuurlijk, en technisch blijkt het uitstekend mogelijk te zijn.
Jammer juist :F.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

TLS heeft nu het plan om gehackede OV-chipkaarten door de poortjes te laten elektrocuteren met een EMP-puls.

Alleen, gaat alle apparatuur in de omgeving dan ook niet kapot door die EMP-puls?
"Het nieuws komt van een bron binnen TLS. De persoon meldt zich om daarmee aan te geven moeite te hebben met de 'manier waarop zijn werkgever een mooi product kapot maakt'. De bron verstrekt informatie om een signaal te geven en 'openbaar te maken wat openbaar hoort te zijn'. "

Waar heeft ie het over? Met al die problemen/bugs/ontwerpfouten lijkt me de OV-chipkaart niet "mooi" te noemen :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Het is een hoax.
Reactie TLS: "Het artikel op Webwereld van Brenno is niet waar, dat kan technisch ook niet. Beveiligen is een continu proces bij Trans Link Systems en wij verbeteren dan ook onze processen en de techniek voortdurend. Wij nemen geen maatregelen die gezondheidrisico's met zich meebrengen en/of die van invloed kunnen zijn op andere passen."
Bron: Maatschappij Voor Beter OV

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Hmm, jammer, dit leek wel een vrij goede manier om de misbruikers aan te pakken, door hun passen onbruikbaar te maken.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
wildhagen schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 18:41:
Hmm, jammer, dit leek wel een vrij goede manier om de misbruikers aan te pakken, door hun passen onbruikbaar te maken.
...en tegelijkertijd ook even hun paspoort/ID-kaart en eventueel andere elektronica te frituren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Alex) schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 18:42:
[...]

...en tegelijkertijd ook even hun paspoort/ID-kaart en eventueel andere elektronica te frituren?
Dat is idd een klein minpunt.

Hoewel, aan de andere kant, moet je medelijden hebben met mensen die willens en wetens de boel lopen te flessen? Wie zijn billen brand, moet op de blaren zitten, zoals het gezegde luid.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
wildhagen schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 18:44:
[...]

Hoewel, aan de andere kant, moet je medelijden hebben met mensen die willens en wetens de boel lopen te flessen? Wie zijn billen brand, moet op de blaren zitten, zoals het gezegde luid.
Dus als jij een brood steelt en dat wordt ontdekt, vind jij het leeghalen van je halve huis ook een gepaste tegenmaatregel?

Dat iemand fraudeert met de OV-chipkaart is een kwalijke zaak, dat ben ik met je eens. Maar om dan maar moedwillig andermans spullen te gaan vernielen gaat mij toch echt iets te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

[...]

Iets met eigen rechter spelen... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 18:20
Skinkie schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 18:55:
[...]

Iets met eigen rechter spelen... |:(
Als het waar was geweest was het idd wel iets te radicaal. Punt is natuurlijk dat een 'vriend' je z'n pas kan lenen of misschien wel omwisselt met die van jou (buiten jouw weten om) en als dank frituurt dan TLS jouw eigendommen.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-10 10:18
Alex) schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 18:52:
[...]

Dus als jij een brood steelt en dat wordt ontdekt, vind jij het leeghalen van je halve huis ook een gepaste tegenmaatregel?

Dat iemand fraudeert met de OV-chipkaart is een kwalijke zaak, dat ben ik met je eens. Maar om dan maar moedwillig andermans spullen te gaan vernielen gaat mij toch echt iets te ver.
Tsja als je begint over het stelen van een brood; quote: Op 2 oktober 1996 veroorzaakte Muskens beroering, vooral in de bakkerijbranche, toen hij in een VPRO-televisieprogramma zei dat het stelen van brood geoorloofd is als mensen honger hebben en geen andere mogelijkheid zien om te overleven. Muskens verwoordde overigens daarmee slechts de moraalleer van de Katholieke Kerk. (Wikipedia: Tiny Muskens).

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Boel lopen te flessen? Ja, amoebes die kaarten volladen met €150 euro en deze op
Marktplaats.nl verpatsen, kan ik in komen, maar sommige mensen zien er ook een
kunst in JUIST dat ding te kraken, ons aller OV-kaart ;(, onze veilige kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

[...]
Wie zijn billen brand, moet op de blaren zitten, zoals het gezegde luid.
Hetzelfde kan van de staat gezegd worden die voor zo'n klote chipkaart gekozen heeft.

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-10 20:14

D4NG3R

kiwi

:)

Wtf is dit voor geneuzel...

Ik activeer afgelopen dinsdag mijn OV studentenkaart met een weekabbo. En heb er toen direct 10 euro saldo op gezet mocht ik een keertje moeten reizen in het weekeinde. Nou was dit direct het geval gister.

Ik check in bij goor, en check later op de avond netjes weer uit in Hengelo (-€1.91).

Vanmiddag ging ik terug, ik checkte weer in bij Hengelo. En checkte weer uit in goor. Is mijn saldo opeens -€1.91 :S?

Ja die 10 euro stond er met 100% zekerheid op gezien ik doordeweeks de pas al een paar keer heb gebruikt en er onderaan altijd Saldo: 10 euro stond.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:52

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Alex) schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 18:42:
[...]

Ja, ik heb mij verbaast waar tegenwoordig al een RFID in inzit. Als je een RFD-pasje in het licht houdt en h eel goed kijkt, dan kan je een klein vierkantje erin zien. Ik heb ontdekt dat mijn bibliotheekpas deze ook heeft, evenals mijn nieuwe identiteitskaart.

En nee, deze wil ik niet laten frituren. ;)

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
D4NG3R schreef op maandag 11 juli 2011 @ 00:04:

Ik activeer afgelopen dinsdag mijn OV studentenkaart met een weekabbo. En heb er toen direct 10 euro saldo op gezet mocht ik een keertje moeten reizen in het weekeinde. Nou was dit direct het geval gister.

Ik check in bij goor, en check later op de avond netjes weer uit in Hengelo (-€1.91).

Vanmiddag ging ik terug, ik checkte weer in bij Hengelo. En checkte weer uit in goor. Is mijn saldo opeens -€1.91 :S?

Ja die 10 euro stond er met 100% zekerheid op gezien ik doordeweeks de pas al een paar keer heb gebruikt en er onderaan altijd Saldo: 10 euro stond.
Check je reishistorie eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
D4NG3R schreef op maandag 11 juli 2011 @ 00:04:

Tja, ik had vorige week vrijdag ook weer problemen. Bij het inchecken "overstappen ok" terwijl ik de bus IN loop. Nog een keer de pas er langs, ik wil toch inchecken. Bij het uitchecken stond er 0.71 en daaronder 0.00. Dat betekent geloof ik dat de rit 71 cent kostte (dat moet eigelijk ~1,80 zijn) en dat er geen saldo meer op staat? Terwijl ik een paar dagen terug 10 euro erbij had gezet. Er klopt dus weer iets helemaal niet, en het is nu ook gelijk afgelopen met de OV-chipkaart. Ik regel deze week een fiets, en dan wordt die kaart ofwel ritueel verbrand, of hij gaat doormidden, maar ik ben het nu spuugzat met dit kutsysteem. Voor de trein sluit ik wel een abonnement af als de kaartjes niet meer werken, dat wordt toch vergoed, maar ik ga straks niet meer met de bus.

Dit alles komt bovenop de toch al flinke verhoging van de busrit (van 1,54 naar 1,83 of zelfs 2,08 als ik dezelfde bus een half uur later heb) die ik ook niet accepteer. Het is nu mooi geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Cyphax schreef op maandag 11 juli 2011 @ 09:42:
[...]

Tja, ik had vorige week vrijdag ook weer problemen. Bij het inchecken "overstappen ok" terwijl ik de bus IN loop. Nog een keer de pas er langs, ik wil toch inchecken. Bij het uitchecken stond er 0.71 en daaronder 0.00.
Als je binnen 35 minuten in een andere bus incheckt nadat je ben uitgecheckd, dan staat er idd "Overstappen OK". Dit is dus de incheck waar bij er geen starttarief berekend word.

Bij het uitchecken staat linksonder de ritprijs, rechtsonder het resterende tegoed. Ik denk - omdat je dus dus gelijk weer uitcheckte - dat de ritprijs dus die 0,00 euro was en je resterende tegoed 71 cent.
[...]
Dat betekent geloof ik dat de rit 71 cent kostte (dat moet eigelijk ~1,80 zijn) en dat er geen saldo meer op staat? Terwijl ik een paar dagen terug 10 euro erbij had gezet. Er klopt dus weer iets helemaal niet, en het is nu ook gelijk afgelopen met de OV-chipkaart.
Check je reishistorie op ov-chipkaart.nl eens of ga langs een oplaadpunt. Hier kun je je laatste transacties inzien.
[...]
Ik regel deze week een fiets, en dan wordt die kaart ofwel ritueel verbrand, of hij gaat doormidden, maar ik ben het nu spuugzat met dit kutsysteem. Voor de trein sluit ik wel een abonnement af als de kaartjes niet meer werken, dat wordt toch vergoed, maar ik ga straks niet meer met de bus.

Dit alles komt bovenop de toch al flinke verhoging van de busrit (van 1,54 naar 1,83 of zelfs 2,08 als ik dezelfde bus een half uur later heb) die ik ook niet accepteer. Het is nu mooi geweest.
:w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:45
Is het geen beter idee om een dataverbinding op te zetten? In de trein is als het goed is overal GSM-Rail aanwezig. Als je daar data overheen kan sturen (ookal is het door in te bellen), kan TLS geblokkeerde kaarten gewoon bijhouden in hun database. Als een conducteur vervolgens iemand met een geblokkeerde kaart ziet, weet de conducteur dat en kan hij zijn kaart innemen. Hiervoor is wel een goede samenwerking nodig tussen TLS en de vervoersbedrijven, maar het is niet te hacken door willekeurige mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
trolleystad schreef op maandag 11 juli 2011 @ 09:51:
[...]

Als je binnen 35 minuten in een andere bus incheckt nadat je ben uitgecheckd, dan staat er idd "Overstappen OK". Dit is dus de incheck waar bij er geen starttarief berekend word.
Ja 35 minuten, maar de reis naar m'n werk is ongeveeer 10 uur eerder geweest. Ik kwam net uit de trein stappen.
Bij het uitchecken staat linksonder de ritprijs, rechtsonder het resterende tegoed. Ik denk - omdat je dus dus gelijk weer uitcheckte - dat de ritprijs dus die 0,00 euro was en je resterende tegoed 71 cent.
Da's nog steeds te weinig. Maarja, 't zal wel.
Check je reishistorie op ov-chipkaart.nl eens of ga langs een oplaadpunt. Hier kun je je laatste transacties inzien.
Ja een laadpunt, weet ik wel, maar ik heb geen zin meer in dit gedoe en ik heb al helemaal geen zin om steeds op onderzoek uit te moeten. Het werkte voor mij prima met de strippenkaarten, de enige keren dat daar iets niet klopte was dat in mijn voordeel, er kon gewoon bijna niets misgaan en dan vervangen ze dat systeem met dit? Not for me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BjornE
Uit welke trein kwam je? Ook de meeste regionale treinen vallen onder de 35 minuten regel. :D

Dit werkt bijv. ook als je van de metro in Rotterdam komt, NS trein naar Den Haaf Holland Spoor en dan -binnen 35 minuten na uitcheck metro - weer incheckt op tram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
BjornE schreef op maandag 11 juli 2011 @ 14:00:
Uit welke trein kwam je? Ook de meeste regionale treinen vallen onder de 35 minuten regel. :D
Ik koop papieren kaartjes als ik met de trein ga. Dat is makkelijker te declareren. Misschien ben ik wel te dicht langs zo'n paal gelopen en heeft ie m'n kaart opgepikt, dunno. Ik vertrouw dit systeem gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-10 20:14

D4NG3R

kiwi

:)

trolleystad schreef op maandag 11 juli 2011 @ 09:41:
[...]

Check je reishistorie eens?
Hoe/wat/waar?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

NS kaartjes automaat en/of Mijn OV-chipkaart?

[ Voor 54% gewijzigd door Raven op 11-07-2011 15:56 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-10 18:23

Dido

heforshe

Cyphax schreef op maandag 11 juli 2011 @ 14:07:
Ik koop papieren kaartjes als ik met de trein ga. Dat is makkelijker te declareren. Misschien ben ik wel te dicht langs zo'n paal gelopen en heeft ie m'n kaart opgepikt, dunno. Ik vertrouw dit systeem gewoon niet.
Zoals BjornE al aangeeft (zij het enigszins verborgen), hoeft het niets met de trein an sich te maken te hebben.

Als jij in stad X uitchecked uit de bus, een eind gaat treinen (van mijn part zonder vervoerbewijs), en uiteindelijk zo'n dertig minuten later in stad Y inchecked in de volgende bus, kun je nog steeds een overstap krijgen.

Grappig dat de melding "U heeft mazzel, u hoeft geen instaptarief te bestalen zodat deze rit goedkoper uitvalt dan normaal" (verwoord als "overstap OK") zo'n wantrouwen oplevert, trouwens. :+

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaceman Spiff
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-12-2024
De NS heeft een nieuwe manier gevonden om de winst omhoog te krijgen. Door de check-in en check-uit om te draaien kost een enkele reis Amsterdam Centraal - Amsterdam Sloterdijk 20 euro in plaats van 1,20 (met korting):

DatumCheck inVertrekCheck uitBestemmingAf
06-07-1108:58Amsterdam Sloterdijk09:24Hoofddorp 2,30
06-07-1100:11Amsterdam Sloterdijk 10,00
05-07-11 23:58Amsterdam Centraal10,00
05-07-1119:09Hoofddorp19:51Amsterdam Centraal 2,60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Raven schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 17:47:
[

]

"Het nieuws komt van een bron binnen TLS. De persoon meldt zich om daarmee aan te geven moeite te hebben met de 'manier waarop zijn werkgever een mooi product kapot maakt'. De bron verstrekt informatie om een signaal te geven en 'openbaar te maken wat openbaar hoort te zijn'. "

Waar heeft ie het over? Met al die problemen/bugs/ontwerpfouten lijkt me de OV-chipkaart niet "mooi" te noemen :P
Ik neem aan dat de poortjes niet onnodig overgedimensioneerd zijn. Ze zijn geschikt om een pas van een x aantal cm te kunnen detecteren, en hebben gewoon het vermogen niet om een ineens een enorm grote puls te kunnen genereren. Anders zouden de kaarten ook van veel grotere afstand te lezen kunnen zijn.

Ik hoop trouwens wel dat de pasjes zelf intern een eenvoudige spanningsbegrenzer hebben ingebouwd om te voorkomen dat de spoel door een heel ander apparaat gaat oscilleren en de elektronica sloopt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WTF :+. Mja, at the end is reis je een 'andere dag', heb me dat met het papiertje ook weleens
afgevraagd i.c.m. het ons aller zo geliefde 'papieren' retourtje en de 'laatste' trein pakken naar
huis >00:00. Ze kúnnen je een boete geven.

EDIT: check in/uit omgedraaid? Vaag.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2011 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2011 @ 17:54:
WTF :+. Mja, at the end is reis je een 'andere dag', heb me dat met het papiertje ook weleens
afgevraagd i.c.m. het ons aller zo geliefde 'papieren' retourtje en de 'laatste' trein pakken naar
huis >00:00. Ze kúnnen je een boete geven.
Op basis waarvan? Treinen tot 04:00 uur op dag X worden geacht te rijden op dag X-1, zoals ook op de bekende gele borden staat aangegeven.
NS heeft veel rare dingen gedaan, maar het einde/begin van hun dienstregeling valt niet op middernacht.
EDIT: check in/uit omgedraaid? Vaag.
Dat is het inderdaad. Dat wil zeggen, de check-in op Sloterdijk is an sich logisch, als we ervan uitgaan dat de laatste actie de daarvoor plaatsvond een check-uit was geweest op CS.

De grote vraag is dus waarom de paal op CS dacht aan een check-uit - en dan nog wel zonder eerdere check-in!). Was het wel een paal?

Ik kan me voorstellen dat als je op CS die "poortjes"gebruikt (staan die nog open?), dan de cico aan de "binnenkant" ervan uitgaat dat je het station verlaat, en dus uitcheckt. En aangezien je niet had ingecheckt kost je dat een tientje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dido schreef op maandag 11 juli 2011 @ 18:03:
[...]

Op basis waarvan? Treinen tot 04:00 uur op dag X worden geacht te rijden op dag X-1, zoals ook op de bekende gele borden staat aangegeven.
NS heeft veel rare dingen gedaan, maar het einde/begin van hun dienstregeling valt niet op middernacht.
Totale ontwetendheid van mij dan, excuus. Ik was er altijd heilig van overtuigd, en ja het is
me nooit gebeurd maar goed, dat IK dan fout zit als een conducteur tegen mij zegt: '..dit is
geen gelding kaartje...'. Immers is het krom gezien enkel geldig op die dag, qua datum. Een
werkdag en een geldigheidsdatum, tja. Maar goed, never mind.

Ik ga overigens zo zelf ook een reisje plegen van Amsterdam CS naar Sloterdijk, dus meteen
even testen dan, of dit te reproduceren is. Vraag me ook af OF het wel een check-in was. Dan
had je het wel moeten kunnen zien ook denk ik? Dan had je wel 'eerder' een check-in gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05:10
RetroTycoon schreef op zondag 03 juli 2011 @ 18:56:
Syntus heeft mij mooi een halte te vroeg ingecheckt. Ik zal eens kijken hoe moeilijk het is om de 13 cent te veel terug te krijgen. In ieder geval ligt syntus.nl nu ff plat :P
Ik heb m'n 12 cent terug :P Schijnbaar rondt Syntus anders af, maar ze hebben het ritverschil uitgekeerd. Prima opgelost, maar ik denk dat die medewerker meer dan 12 cent kostte :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-10 20:16
[...]

Ik heb in het dienstenboek van een chauffeur van Connexxion mogen neuzen en daar lopen diensten door tot bijvoorbeeld 25.00u (en wordt ook zo gestempeld), voor de rest van de wereld is dat 01.00u. Kortom niet alleen de NS is afwijkend.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:24
squaddie schreef op maandag 11 juli 2011 @ 18:40:
[...]

Ik heb in het dienstenboek van een chauffeur van Connexxion mogen neuzen en daar lopen diensten door tot bijvoorbeeld 25.00u (en wordt ook zo gestempeld)
zo hoort het officieel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Dido schreef op maandag 11 juli 2011 @ 17:45:
[...]

Zoals BjornE al aangeeft (zij het enigszins verborgen), hoeft het niets met de trein an sich te maken te hebben.

Als jij in stad X uitchecked uit de bus, een eind gaat treinen (van mijn part zonder vervoerbewijs), en uiteindelijk zo'n dertig minuten later in stad Y inchecked in de volgende bus, kun je nog steeds een overstap krijgen.
Dat snap ik. Is leuk enzo, maar ik heb daar niets aan: ik stap nooit over van de ene naar de andere bus.
Grappig dat de melding "U heeft mazzel, u hoeft geen instaptarief te bestalen zodat deze rit goedkoper uitvalt dan normaal" (verwoord als "overstap OK") zo'n wantrouwen oplevert, trouwens. :+
Dan heb je me verkeerd begrepen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaceman Spiff
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-12-2024
[...]

[...]

Dat is het inderdaad. Dat wil zeggen, de check-in op Sloterdijk is an sich logisch, als we ervan uitgaan dat de laatste actie de daarvoor plaatsvond een check-uit was geweest op CS.

De grote vraag is dus waarom de paal op CS dacht aan een check-uit - en dan nog wel zonder eerdere check-in!). Was het wel een paal?

Ik kan me voorstellen dat als je op CS die "poortjes"gebruikt (staan die nog open?), dan de cico aan de "binnenkant" ervan uitgaat dat je het station verlaat, en dus uitcheckt. En aangezien je niet had ingecheckt kost je dat een tientje.
Ik ben die dag met een collega van een buitenlandse vestiging naar het centrum van Amsterdam gegaan (vanuit Hoofddorp) om samen wat te eten. Die check-uit op centraal staat wel goed geregistreerd.

Ik zou niet meer weten of het een poortje is geweest waarop ik ingecheckt heb.
Ik was niet helemaal helder meer op het late tijdstip, had net bus 21 weg zien rijden, zag op mijn mobiel dat ik nog maar een paar minuten had om de trein aan de andere kant van het station nog te halen.
Ik kwam het station binnen op een plek waar blijkbaar geen poortjes/paaltjes zijn (aan de zijkant bij de fietsen) en heb toen het eerste de beste ov-chip punt 'gebliept' dat ik kon vinden. Ik weet nog wel dat ik er op gelet had of het er eentje van de NS was en niet van de GVB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spaceman Spiff schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 11:34:
[...]
Ik weet nog wel dat ik er op gelet had of het er eentje van de NS was en niet van de GVB.
Ik vind het overigens ook uiterst storend, tussendoor, dat ik helemaal naar het stationshal moet om uit te
checken, dit terwijl er aan de voorzijden van de perrons trappen zijn die naar 'buiten' leiden en je daar de
bus of tram 12 kunt pakken, telkens mis ik een bus of tram, gaat misschien dan maar om 15 minuten maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 11:39:
[...]

Ik vind het overigens ook uiterst storend, tussendoor, dat ik helemaal naar het stationshal moet om uit te
checken, dit terwijl er aan de voorzijden van de perrons trappen zijn die naar 'buiten' leiden en je daar de
bus of tram 12 kunt pakken, telkens mis ik een bus of tram, gaat misschien dan maar om 15 minuten maar goed.
Supermakkelijk he, zo'n kaart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Hou toch eens op met dat getrol. Eventuele zinnige bijdragen die je in dit topic maakt vallen niet meer op omdat je met dit soort bijdragen ervoor zorgt dat je nick al genoeg is om je reactie niet meer serieus te nemen.
Iemand klaagt (terecht) dat er op een bepaald station CICO-palen ontbreken op een bepaalde plek, en je springt er meteen weer bovenop om "de OV-chipkaart" een schop te geven. Hoe kinderachtig kun je zijn, en hoe naief en kortzichtig moet je zijn om te denken dat er ook maar één weldenkend persoon zit te wachten op dit soort zielig geziek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-10 17:22
@verstekbakker: in plaats van zo idioot te reageren en mensen te lopen opnaaien hier, kun je ook de NS aanspreken op dit feit en je medereizigers helpen. Grote kans dat ze naar de locatie gaan kijken en paaltjes gaan plaatsen!

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smaartens
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-10 16:44
Ik heb me bij Syntus laten misleiden door hun onhandige checkin/checkout paaltjes. Waar NS alleen checkin/checkout apparaten gebruikt in sluisjes (dus naar buiten toe is uitchecken en v.v.) doet Syntus dat ijskoud met los in de hal staande palen. Ze staan dan wel met twee naast elkaar maar je houdt niet altijd rechts toch!

Enfin, ik wil mijn geld terug moet ik daarvoor een account aanmaken bij Syntus (vind ik niet chique) maar het ergste is dat ze dan willen dat ik al mijn persoonsgegevens op een niet beveiligde http-pagina ga invullen. Leren ze het nou nooit in OV-land? Dat is toch de allereerste stap in informatiebeveiliging. https in de URL invullen, werkte niet, er is dus geen veilige omgeving. Heb een klaagmail gestuurd. ben benieuwd of daar antwoord op komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
Smaartens schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 22:02:
...
Enfin, ik wil mijn geld terug moet ik daarvoor een account aanmaken bij Syntus (vind ik niet chique) maar het ergste is dat ze dan willen dat ik al mijn persoonsgegevens op een niet beveiligde http-pagina ga invullen. Leren ze het nou nooit in OV-land? Dat is toch de allereerste stap in informatiebeveiliging. https in de URL invullen, werkte niet, er is dus geen veilige omgeving. Heb een klaagmail gestuurd. ben benieuwd of daar antwoord op komt.
Laatste keer dat ik dat heb gedaan(hint naar https geven in emailtje) kreeg ik te horen dat alles veilig was want er was en wachtwoord en als ik dat niet genoeg vond dat ik dan maar niet van de dienst gebruik moest maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Dido schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 13:17:
[...]

Hou toch eens op met dat getrol. Eventuele zinnige bijdragen die je in dit topic maakt vallen niet meer op omdat je met dit soort bijdragen ervoor zorgt dat je nick al genoeg is om je reactie niet meer serieus te nemen.
Iemand klaagt (terecht) dat er op een bepaald station CICO-palen ontbreken op een bepaalde plek, en je springt er meteen weer bovenop om "de OV-chipkaart" een schop te geven. Hoe kinderachtig kun je zijn, en hoe naief en kortzichtig moet je zijn om te denken dat er ook maar één weldenkend persoon zit te wachten op dit soort zielig geziek?
:D Sodemieter toch op man. De hele tijd non argumenten aandragen die zogenaamd positief zijn mag wel omdat het gegoten is in moeilijke woorden? Die kaart is gewoon in zijn geheel een slecht idee, want je moet ermee uitchecken, je kunt niet zien wat er precies gestempeld is, je kunt niemand meteen aanspreken als dat mis gaat, je bent door de overheid te volgen, je bent door je omgeving te volgen... Maar goed, waarschijnlijk ben ik weer aan het zoeken naar iets om mee te schoppen of schuimbek ik zoals in de jaren '80 gebeurde (of ja dat wordt in elk geval beweerd door mensen die in de jaren '80 nog in pampers liepen).

Als jij die kaart zo fantastisch vindt, dan mag dat, maar ga het papieren kaartje niet verbieden, dat vind ik pas kinderachtig, lijkt wel alsof je gelovig bent, "alle andere geloven moeten dood!".
roelieboelie schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 19:50:
@verstekbakker: in plaats van zo idioot te reageren en mensen te lopen opnaaien hier, kun je ook de NS aanspreken op dit feit en je medereizigers helpen. Grote kans dat ze naar de locatie gaan kijken en paaltjes gaan plaatsen!
Ik heb maar 1 tip voor de minister, laat papieren kaartjes gewoon werken naast die chip. Als hij echt zo handig is, dan gebruikt niemand meer het papieren kaartje. Maar nee, dan zou die kaart net zoals al die andere digitale flauwekul bijna niet gebruikt worden (de chipknip, niemand zou meer contant geld in zijn bezit hebben :D ). Weg met die shitkaart mag ook geroepen worden, net als er ook geroepen mag worden dat de strippenkaart weg moet. Misschien dat ik dat op een voor sommigen vervelende manier doe, maar als ik er veel meer woorden aan wijd, of ik ga van die scheve vergelijkingen maken, zoals de prijzen van het OV vergelijken met die van DVD's of BluRay's ( :F ) dan verspil ik alleen maar energie.

Wat een flauwekul zeg, ik gebruik er zelfs smileys bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
Ik heb laatste(22-6) een ov-chipkaart besteld ... en betaald met automatisch opwaarderen.
Mijn vriendin heeft dat een week later gedaan ofzo. Gisteren arriveerde er een pakje van veolia transport en verwacht dat daar de kaart van haar inzit.
Nu was ik mij al aan het afvragen waar mijn kaart bleef en heb dus een emailtje de deur uit gedaan met de vraag om opheldering.

Dit is het antwoord:
Uw OV-chipkaart is gemaakt op 23-06-2011. Wij gaan na productie uit van een levertijd van maximaal vier weken. Indien u rond 23-07-2011 nog steeds niets heeft ontvangen laat u ons dit dan weten. Wij kunnen de OV-chipkaart dan behandelen als 'verloren' en deze vervangen.
:? 8)7 4 weken voor het bezorgen van een brief met pasje? En hoe moet dat dan als ik daadwerkelijk met het ov zou moeten reizen in de tussentijd?

Even buiten het feit dat ik hoop dat ik eerst dat automatisch opwaarderen nog moet activeren en dat dat iets is wat ik alleen kan en niet diegene die in de tussenliggende tijd mijn kaart in bezit heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Smaartens schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 22:02:
Ik heb me bij Syntus laten misleiden door hun onhandige checkin/checkout paaltjes. Waar NS alleen checkin/checkout apparaten gebruikt in sluisjes (dus naar buiten toe is uitchecken en v.v.) doet Syntus dat ijskoud met los in de hal staande palen. Ze staan dan wel met twee naast elkaar maar je houdt niet altijd rechts toch!
Ik snap geen jota van je verhaal. Ook de NS heeft losse palen staan op station waar geen 'sluisjes' zijn. Het zal die palen een worst zijn of je links of rechts houdt. De 1e keer dat je je OV-Chipkaart er langs haalt is inchecken, de 2e keer is uitchecken. Wat heb je gedaan en wat is er fout gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Is er een mogelijkheid om je (anonieme) OV-Chipkaart te retourneren, terug te geven en het betaalde 7,50 terug te krijgen? Ik ga nu een NS voordeelurenkaart aanschaffen en dan hoef ik die van mij dus niet meer.

Ik kan er nergens iets over vinden...

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BjornE
Ik koop een boek in pocketvorm, na 10 bladzijden wil ik toch de hardcover versie. Mag je dan je boek ruilen?

Je kunt je saldo over laten zetten, maar je kaart kun je niet inleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darkvater schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 10:02:
Is er een mogelijkheid om je (anonieme) OV-Chipkaart te retourneren, terug te geven en het betaalde 7,50 terug te krijgen? Ik ga nu een NS voordeelurenkaart aanschaffen en dan hoef ik die van mij dus niet meer.

Als hij toch anoniem is zou ik hem verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:25
Darkvater schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 10:02:

Je kunt tot € -4,00 in de min staan dus gewoon met de bus of tram reizen. Blijft er nog maar € 3,50 verlies voor je over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BjornE
vj_slof schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 13:09:
[...]

Je kunt tot € -4,00 in de min staan dus gewoon met de bus of tram reizen. Blijft er nog maar € 3,50 verlies voor je over.
Dit klopt niet helemaal. Je mag €4 euro in de min staan, maar met een negatief saldo kun je niet opnieuw reizen.

Je moet dus in een keer van nul euro naar -4 euro. Je kan niet van -1 naar -4. Dat zijn maar een aantal ritten waarmee je van nul naar -4 kan. Op het spoor ligt dat anders.

Ik zou hem inderdaad verkopen of bewaren voor visite oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
Opmerkelijke situatie op Amstel: er staan nu buiten aan de achterzijde 3 verschillende automaten naast elkaar: een gele van een model die je ook wel in winkels ziet maar dan de buiten versie, de GVB automaat en daarnaast de NS automaat.

Het nut van de gele ontgaat me even, tenzij het nog steeds zo is dat je op de NS automaat geen 'algemene' producten kunt afhalen, dan is de gele dus een afhaal automaat, de GVB voor GVB specifieke producten, en de NS voor NS specifieke producten/diensten (zoals klasse wissel), het kopen van een anonieme chipkaart en natuurlijk voor de ouderwetse papieren kaartjes. Op alle drie de automaten kun je saldo laden.

Dat moet toch een heel stuk beter kunnen. Op z'n minst zou men boven de automaat duidelijk moeten aangeven welke automaat welke functie heeft (in Nederlands en Engels), maar eigenlijk zou er 1 uniforme automaat moeten staan waar je alles mee kan en niet 3 aparte.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
Ik vraag me trouwens ook af waarom men op de waddeneinlanden zo anders doet. Daar is de strippenkaart ook afgeschaft. De bussen zouden daar wel de OV-chipkaart ondersteunen, maar alleen voor abonnementen (en dan alleen als zichtkaart?), niet voor saldo:
U koopt voor het busvervoer op de Waddeneilanden een los kaartje bij de buschauffeur tegen het reguliere tarief.
Reizigers met een geldig abonnement, zoals een studenten OV-chipkaart of een OV-jaarkaart, kunnen deze ook op de Waddeneilanden gebruiken.

Met het oog op de vele buitenlandse toeristen wordt op de Waddeneilanden e-ticketing ingevoerd in plaats van de OV-chipkaart. Reizigers kunnen in de bus een kaartje blijven kopen tegen het normale tarief. De strippenkaart is sinds 30 juni 2011 ook niet meer geldig in de bussen op de Waddeneilanden. Binnenkort kunt u een speciaal e-ticket kopen voor bus en boot dat via internet besteld kan worden.
Bron: http://www.frieseovchipka...ilanden-met-de-bus-reizen.

De vraag is echter: waarom? Kan die via Internet bestelde e-ticket dan niet op je OV-chipkaart geladen gaan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
flowerp schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 23:57:
Het nut van de gele ontgaat me even, tenzij het nog steeds zo is dat je op de NS automaat geen 'algemene' producten kunt afhalen, dan is de gele dus een afhaal automaat
Sinds een paar weken zou het afhalen van niet-NS-producten ook mogelijk moeten zijn bij een NS-automaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Mwahaha, mams heeft vanavond een gratis busrit gehad met dank aan dat in/uitcheck ding in de bus.

Inchecken: "goede reis".
Uitchecken: "overstap ok" :? :?

Mams maar heel snel verteld haar ov-chipkaart er nog eens langs te halen, oftewel uitcheck .... gratis rit gehad omdat bij het inchecken zij blijkbaar ook gelijk weer uitgechecked werd.
Ben benieuwd wat er komt te staan in het transactieoverzicht.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Laatst online: 21:34
Moest vandaag voor het eerst het hele land door met OV. Inchecken bij metro amsterdam (gvb) en bus (connexxion) en dergelijk ging goed, maar in zwolle (syntus) wat minder. Inchecken: biep. Uitchecken: biep.

Ik kijk thuis in transactieoverzicht: ben ik niet uitgechecked in zwolle, -4,00 dus. WTF ik heb toch echt een biep gehoord hoor! (lelijke paaltjes trouwens, bij syntus). Ik kijk nooit op het beeldscherm, een biep is voor mij gewoon een teken van OK. 3 biepjes in verschillende toonhoogtes is vaak niet OK (bij qbuzz tenminste)

Vage sjeis.. blij dat ik hier weer in een Qbuzz zit, die paaltjes zijn tenminste duidelijk :P

[ Voor 14% gewijzigd door maarud op 23-07-2011 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
maarud schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 22:55:
Moest vandaag voor het eerst het hele land door met OV. Inchecken bij metro amsterdam (gvb) en bus (connexxion) en dergelijk ging goed, maar in zwolle (syntus) wat minder. Inchecken: biep. Uitchecken: biep.

Ik kijk thuis in transactieoverzicht: ben ik niet uitgechecked in zwolle, -4,00 dus. WTF ik heb toch echt een biep gehoord hoor! (lelijke paaltjes trouwens, bij syntus). Ik kijk nooit op het beeldscherm, een biep is voor mij gewoon een teken van OK. 3 biepjes in verschillende toonhoogtes is vaak niet OK (bij qbuzz tenminste)

Vage sjeis.. blij dat ik hier weer in een Qbuzz zit, die paaltjes zijn tenminste duidelijk :P
De syntus/veolia/arriva paaltjes hebben inderdaad geen meerdere pieptonen. Alleen een korte of lange biep. Lange biep is fout. Bij het uitchecken heeft het apparaat waarschijnlijk je kaart niet goed kunnen lezen. Altijd even het display checken dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Laatst online: 07:42

DropjesLover

Dit dus ->

Grrr, de chip van mijn nieuwe IDkaart stoort de ontvangst/transmissie van mn OVchipkaart gigantisch, soms wel, soms niet, vaak een rode bliep en toch inn/uitgecheckt. En beiden wil ik toch wel graag in mn portemonnee hebben zitten :/

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Ah is dat het, heb ook net nieuwe idkaart en opeens regelmatig dat ik incheck en tegelijk niet gelukt melding krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Laatst online: 07:42

DropjesLover

Dit dus ->

DDX schreef op zondag 24 juli 2011 @ 18:04:
Ah is dat het, heb ook net nieuwe idkaart en opeens regelmatig dat ik incheck en tegelijk niet gelukt melding krijg.
Lijkt het wel op, heb dat probleem in ieder geval sinds de dag dat ik mn nieuwe IDkaart had...
Nu mn IDkaart achter de rest van mn pasjes en contactkaartjes gestoken voor extra ruimte, dat lijkt iets te helpen.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

DropjesLover schreef op zondag 24 juli 2011 @ 17:11:
Grrr, de chip van mijn nieuwe IDkaart stoort de ontvangst/transmissie van mn OVchipkaart gigantisch, soms wel, soms niet, vaak een rode bliep en toch inn/uitgecheckt. En beiden wil ik toch wel graag in mn portemonnee hebben zitten :/
Dat probleem heb ik ook al tijden, maar alleen bij de poortjes van de Rotterdamse metro. Zolang ze wel voor me open gaan, vind ik het niet zo erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BjornE
Raven schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 22:10:
Mwahaha, mams heeft vanavond een gratis busrit gehad met dank aan dat in/uitcheck ding in de bus.

Inchecken: "goede reis".
Uitchecken: "overstap ok" :? :?

Mams maar heel snel verteld haar ov-chipkaart er nog eens langs te halen, oftewel uitcheck .... gratis rit gehad omdat bij het inchecken zij blijkbaar ook gelijk weer uitgechecked werd.
Ben benieuwd wat er komt te staan in het transactieoverzicht.
Als ik het goed snap:
1ste keer check in check out: 79 cent = opstaptarief
2de keer cico: prijs één kilometer

Nu hopen dat theorie en praktijk matched :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Volgens mij is er helemaal niks van het saldo gehaald, gezien het bedrag bij het uitchecken na de "overstap OK" melding. Plus, als er namelijk gelijk na het inchecken weer uitgechecked wordt, wordt dat toch niet als reis gezien? Vandaag maar eens kijken of het er al op staat, of duurt dat nog steeds 2 weken?

Maar inderdaad:
1e keer: checkin met bijbehorende melding en gelijk checkout zonder daarvan melding te krijgen.
2e keer: overstap OK (a.k.a. check in andere bus?) en na nog een keer er langs "tot ziens" met saldo in beeld.

[ Voor 45% gewijzigd door Raven op 25-07-2011 11:03 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BjornE
"Overstap oke" suggereert dat je ergens bent ingestapt en opstaptarief betaald hebt. Zoals ik het begrepen heb, is dat de check die het systeem doet.

99% van de bussen wordt aan het eind van de dag afgelezen. Het zou er dus een overzicht moeten zijn.

Ben benieuwd ;) Laat het aub even weten.

[ Voor 12% gewijzigd door BjornE op 25-07-2011 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapjuh99
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-10 13:29
Sinds gisteren maar een ChipBuddy gekocht voor de bescherming van m'n OV-chipkaart. Omdat ik me eerste kaart 3 weken lang kwijt was....

"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

BjornE schreef op maandag 25 juli 2011 @ 11:28:
"Overstap oke" suggereert dat je ergens bent ingestapt en opstaptarief betaald hebt. Zoals ik het begrepen heb, is dat de check die het systeem doet.

99% van de bussen wordt aan het eind van de dag afgelezen. Het zou er dus een overzicht moeten zijn.

Ben benieuwd ;) Laat het aub even weten.
Hmm, okee.

Heb net ff bij mams "Mijn OV-chipkaart" gekeken, de rit staat er bij:

Heenweg:
code:
1
2
3
4
- Check-in 14:02 Enschede, C.F. Klaarstraat bij Connexxion  
- Check-uit 14:12 Glanerbrug, Oikos bij Connexxion 
Check-in Enschede, C.F. Klaarstraat bij Connexxion 
Ritprijs € 1,48 (instaptarief € 4,00 - niet verreisd € 2,52)

Terugweg:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
- Check-in 20:53 Glanerbrug, Oikos bij Connexxion
- Check-uit 20:53 Glanerbrug, Oikos bij Connexxion 
Check-in Glanerbrug, Oikos bij Connexxion 
Ritprijs € 0,79 (instaptarief € 4,00 - niet verreisd € 3,21)
- Check-in 21:04 Enschede, C.F. Klaarstraat bij Connexxion   -4,00
- Check-uit 21:04 Enschede, C.F. Klaarstraat bij Connexxion 
Check-in Enschede, C.F. Klaarstraat bij Connexxion 
Ritprijs € 0,00 (instaptarief € 4,00 - niet verreisd € 4,00)    4,00

Alleen instaptarief betaald dus.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BjornE
Oke, dat tweede wist ik niet zeker. Eerste wel goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
En bij controle dus een boete ...
Je hebt 30 minuten speling voor overstappen bij alles behalve ns waar het een uur is. Maar pin me niet vast op de minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Als ze een boete had gekregen bij een eventuele controle hadden we bezwaar ingediend, wij kunnen er niks aan doen dat dat onding haar gelijk weer uitchecked zonder bijbehorende melding :S

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denuz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:04
Mafketel schreef op maandag 25 juli 2011 @ 20:43:
En bij controle dus een boete ...
Je hebt 30 minuten speling voor overstappen bij alles behalve ns waar het een uur is. Maar pin me niet vast op de minuut.
Overstappen bij NS?? Hoe bedoel je? Bij NS is er bij naar mijn weten geen overstaptijd. Als je bij de NS overstapt check je niet uit,en check je ook niet in. je wisselt van trein en checkt bij je eindstation uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

denuz schreef op maandag 25 juli 2011 @ 21:07:
[...]
Overstappen bij NS?? Hoe bedoel je? Bij NS is er bij naar mijn weten geen overstaptijd. Als je bij de NS overstapt check je niet uit,en check je ook niet in. je wisselt van trein en checkt bij je eindstation uit!
Om een geldig vervoerbewijs voor de terugreis te hebben, moet je wel degelijk uit- en weer inchecken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

denuz schreef op maandag 25 juli 2011 @ 21:07:
[...]

Da's niet 100% waar. Nou ja, nu nog wel, maar als de poortjes dicht gaan niet meer. Bij sommige stations (Amsterdam Muiderpoort, Amsterdam Sloterdijk) moet je namelijk soms 'buitenom' overstappen.
Freee!! schreef op maandag 25 juli 2011 @ 22:43:
[...]

Om een geldig vervoerbewijs voor de terugreis te hebben, moet je wel degelijk uit- en weer inchecken.
Dat is iets anders dan overstappen.

[ Voor 50% gewijzigd door CyBeR op 25-07-2011 22:45 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1 ... 60 ... 100 Laatste

Let op:
Het is hier niet toegestaan om hulp te bieden bij het hacken van chips. Dit betekent dat het ook niet toegestaan is om links te geven naar kant en klare programma's die dit mogelijk maken. Het forum is geen plaats om aan te zetten tot frauduleuze handelingen.