Dido schreef op zondag 30 januari 2011 @ 13:28:
[...]
Oh? Dan mag je me uitleggen waar al die files vandaan komen. Ik zou niet graag de mensen de kost geven die nauwelijks weten hoe een bus of trein er van binnen uitziet, en die een andere manier van reizen dan met de auto als volslagen ondoenlijk beschouwen.
Een auto is ten opzichte van het OV een luxe positie.
Daarnaast wil ik ook de groep mensen niet over de vloer zonder een seconde na te denken hun mobieltje direct als belangrijker dan het OV bestempelen.
[...]
O, ik ben absoluut tegen het hele big-brother idee. Maar ik kan er niet wakker van liggen dat naast mijn bank, mijn telecomprovider en iedereen die ik buitenshuis tegenkom nu ook mijn vervoerder weet waar ik op sommige momenten was. Als ik wel wat te verbergen heb zet ik mijn mobiel uit, betaal ik cash en reis ik met een anonieme chipkaart. Er wordt steeds gedaan alsof dat onmogelijk is, maar die anonieme kaart is er gewoon.
Komen we toch weer terug op de prijsdruk. Verder weet jij zo net nog niet wanneer je wel en niet wat te verbergen hebt. Als je huis vol staat met allerlei dure spullen kan het heel handig zijn om te weten dat jij elke vrijdag middag vertrekt naar plaats x en pas op zondag middag weer terug komt in je woonplaats.
Het probleem is dat ze het heel vaak weten, patronen zien en de kans op lekken enorm is (de database zit notabene aan het internet gekoppeld).
Fijn overigens dat je nu gestopt bent met op de man spelen, vervelend hè als dat gedaan wordt?
Zou helemaal geweldig zijn als je nu ook inhoudelijk op de rest van m'n post in ging

Niet bij de NS bij het GVB is dit al wel zo om maar een dwarsstraat te noemen
Misschien dat het nu nog niet zo is, maar dan volgt het zeer binnenkort.
Het standpunt dat een student moet inchecken is wmb dan ook gewoon compleet valide. Zeggen dat een student niet hoeft in te checken is hooguit (zeer) tijdelijk
Waarom is dat valide, waarom is dat zo nodig? Omdat de reizigersbewegingen monitoren zwaarder weegt dan privacy? en waarom worden deze niet geanonimiseerd?
[...]
Tja, hun naw-gegevens / persoonsgegevens hebben ze al onder prijsdruk afgegeven. Dat is dan weer geen probleem?
Omdat het weer een stap verder is?
Dus omdat iedereen al kan zien hoe je kleding er uit ziet vind je het niet erg als iedereen weet wat voor boxer je aan hebt, wat voor kleur schaamhaar, hoe groot je lul is, of je wel of niet besneden bent en wel eens last hebt van impotentie?
[...]
Tja, en dan? Dan is het CBP het met je eens en dan doet het niets (behalve krantenberichtjes plaatsen).
Maar het CBP is het niet zoverre eens dat ze ook echt actie gaan ondernemen, het eens zijn is imho gewoon een luchtballon.
En dat is een heel trieste zaak ja, dat dat zomaar genegeerd word betekend dus dat het niet belangrijk is?
Verder moet je niet vergeten dat bij de OV-chipkaart er ENORME druk is van alle kanten om 't maar gewoon door te drukken. Ook zijn ze bij het toetsen van het systeem bij het CBP 'toevallig' vergeten te vermelden dat abbo houders ook in moeten checken. Goh wat toevallig.
[...]
Ik gok zo maar even (uit mijn hoofd) dat meer mensen een mobiele telefoon hebben dan een OV-chipkaart. Maatschappelijk gezien is een OV-chipkaart fundamenteler, maar praktisch gezien is een mobieltje veel primairder.
Jij verwart iets wat meer gebruikt word met belangrijker. Als ik morgen geen telefoon mag gebruiken kom ik maandag gewoon weer op m'n werk aan, zonder OV ben ik fucked.
En nogmaals, zoals je je telefoon uit kan zetten, zo kan je ook anoniem met het OV reizen.
En nogmaals, er is niet toegestane prijsdruk om veel privacy op te geven en dat vind ik geheel terecht omdat het voor bijvoorbeeld studenten niet realistisch is om zelf hun treinkosten nog een keer te gaan betalen, ze worden nog niet gedwongen maar heeeel hard gepushed

herhalen kunnen we overigens beide

Ad nauseam noemen we dat.
flowerp schreef op zondag 30 januari 2011 @ 13:17:
[...]
Niet iedereen nee, maar bij mensen die gaan lopen janken hier dat de mobiele telefoon 'iets heel anders is' en 'er niets mee te maken heeft' is het vrij duidelijk hoe laat het is.
Die gasten zijn of gewoon
DOM, of
HYPOCRIET.
Het is nog een extra systeem om je te traceren,een extra plaats om te lekken naar allerlei louche figuren
Het kan zijn dat je uit pure domheid (eventueel aangevuld met onwetendheid) niet beseft of weet dat de mobiele telefoon ook continu je positie en dus reisbewegingen doorgeeft. De mobiele telefoon is zelfs erger in zekere zin, want die volgt je ook buiten het OV en zelfs binnen grote gebouwen.
Dat klopt en is volkomen kut, echter is het nog steeds geen argument. Je zegt nu ja we hebben X (van A) al waarmee het helemaal fucked is wat betreft Onderwerp Z dus dan maakt Y (van

ook over precies onderwerp Z niet meer uit, het is toch al fucked.
Ben je niet direct dom, dan ben je erg hypocriet als het volgens jou helemaal niet erg is dat T-Mobile je overal volgt, maar als TLS dat doet dan is opeens de wereld te klein. Dan moet er gestreden worden tegen het kwaad.
Het is wel erg dat T-Mobile (En de staat) dit kunnen doen.
Dat is net zo onzinnig als dat je niet wilt dat je huisdier buiten door zeg een leeuw wordt opgegeten. Dan ga je moord en brand schreeuwen, en die leeuw moet aangepakt worden enzo. Maar ondertussen lopen er ook gewoon tijgers rond en beren etc en die eten net zo goed je huisdier op.
Die tijgers en beren kan ik echter iets makkelijker ontwijken, daarnaast moeten de tijgers en beren ook aangepakt worden, als dat niet erg lukt betekend dat niet dat je ook de leeuwen maar met rust moet laten.
(ja onzinnig voorbeeld, en ga nu aub niet reageren dat ik de mobiel met een tijger vergelijk en dat je tijgers en mobiels niet met elkaar kunt vergelijken

)
daarvoor is het een voorbeeld, om iets duidelijk te maken