Waarom zou dit zo zijn? Als er nergens bij aanschaf, bij de informatie op de automaat of op de pas zelf staat wanneer de pas verlopen is, zou ik er ook van uitgaan dat deze onbeperkt geldig is. Zie bijvoorbeeld ook de Oyster-card in Londen. Omdat ik (of jij) er regelmatig mee te maken heb en weet dat op andere OV-chipkaarten een verloopdatum staat, betekent niet dat andere mensen dat ook weten.Dido schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 12:55:
[...]
Zo lust ik er nog wel een paar. Op verse vleeswaren staat ook geen houdbaarheidsdatum, dus mag het niet bederven.
Elke plastic kaart, of er nu een magneetstrip of chip (contactloos of niet) op zit, heeft een beperkte geldigheidsduur. Bij de meeste kaarten is dat 5 jaar. Los van een eventueel aan de kaart gekoppeld product (mijn maandabonnement verloopt eerder dan mijn chipkaart, maar mijn bankrekening leeft veel langer dan mijn bankpas). Het idee dat de NS jou een kaart verstrekt die wel het eeuwig leven heeft is dus nogal naief. Dat de geldigheidsduur niet op de kaart vermeld staat is slordig - maar goed, er is weinig waar de NS niet slordig in is als het om de OVC-implementatie gaat, dus veel verbazing mag dat niet wekken.
[...]
Rail Away!