@ Camacha, Racetows, ValHallASW, ...
Duuudes.. die huiliesmileys waren sarcastisch, €68 per half jaar, duuuuuuuuuuh dan had ik de komende 10 jaar liever een boete. More like €1632 per jaar. Je hoeft geen raketgeleerde te zijn om dat goed te interpreteren toch..
De IB-Groep is
niet duidelijk. Behalve dat ze 5 keer melden dat ze het niet zullen melden wanneer je met je studie stopt, wat volgens mij niet veel anders dan geldzuchtige matennaaierij is omdat er genoeg ruimte over is op de brief van twee regels waarop stond dat ik geen studie meer deed, kreeg ik via de OV deactiveertelefoon dat ook
niet te horen. Alleen iets in de trand van:
"Uw Studenten OV-Chipkaart is gedeactiveerd. De verbinding wordt nu verbroken."
Kortom, de
enige reden waarom ik weet dat ik nog langs een paal moet is omdat vorige week in de auto notabene
op het nieuws bij 3fm hoorde dat er veel klachten waren omtrend het deactiveren van het Studenten-OV omdat de paaltjes compleet onduidelijk waren. <insert naam van relevant persoon> zei dat het kwam omdat de paal geen bevestiging gaf, maar dat het wel degelijk kon.
De reden dat ik op een niet-officiële site keek is omdat de IB-Groep site
wederom al de hele avond
niet bereikbaar was.
Alex) schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 01:34:
[...]
Je reisproduct laten verwijderen doe je door je OV-chipkaart in zo'n misvormd TLS-misbaksel te stoppen (die gele kastjes bij o.a. de AH) en te kiezen voor 'Bestelling ophalen'. Dit kan even duren, maar als het goed is is daarna je product verwijderd.

Dat wilde ik horen. Ik heb werkelijk alles geprobeert
behalve 'bestelling ophalen' omdat dat letterlijk is wat ik dus niet wil doen, maar mijn logica komt niet overeen met de paaltjesdesigners!
Verwijderd schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 02:45:
[...]
Je bent officieel ook verplicht in te checken met de trein

Ik vind dat blatante onzin, maar laatst hebben studenten boetes gehad omdat ze dus niet ingecheckt in een trein zaten en dus 'geen geldig vervoersbewijs' hadden.
Hmm, heb ik trouwens nooit last van gehad (bij NS). Nooit ingecheckt, 100 keer gecontroleerd, nooit boete gehad. Buiten mijn vrij reizen moest ik uiteraard wel een kaartje kopen, maar dan kon ik niet eens inchecken (Bij NS, elders wel).
*piep* "Inchecken niet mogelijk"
(oid)
Vet lelijk want ik had er saldo opgezet om te reizen met NS. Kon dus niet. Kaartjes kopen. Enkele maanden later krijg ik een 'echte' OV-chip omdat ik uitgestudeerd ben, moet ik dat saldo (die als ik wel kon inchecken wel op zou zijn) overzetten en €2,50 betalen.