Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:40

Dido

heforshe

Ja, dat de NS niet erg fantastisch omgaat met de implementatie in ondertussen toch wel bekend? Nog niet zo lang geleden mocht je ieder jaar een nieuwe pasfoto inleveren voor je VDU-kaart.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Ik reis al een paar weken (sinds ik een OV Chipkaart heb) tussen twee dezelfde punten.

Elke keer ben ik €2,51 euro voor een enkele reis kwijt, maar vanavond was ik €3,76 kwijt voor de terugreis.

Het gaat om €1,25, maar al moet ik 10 euro aan brieven sturen om dit recht te zetten, ik doe het. Het is voor mij een principekwestie!

[ Voor 3% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 29-07-2010 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-10 12:57

mux

99% efficient!

Waarom is het een principekwestie? Heb je diepgewortelde haat tegen misstanden?

Ik bedoel, kosten-batenanalyse.... fails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 14:45
ssj3gohan schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 09:10:
Waarom is het een principekwestie? Heb je diepgewortelde haat tegen misstanden?

Ik bedoel, kosten-batenanalyse.... fails.
lekker binnenhalen voor de reisorganizaties zo als er niemand klaagt als er een euro teveel is afgeschreven..

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
En ook het onmogelijk maken (bij de NS) om je gelijk te halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Ik zou het ook doen. Het onterecht afschrijven van teveel geld, zonder dat je er op dat moment echt iets aan kunt doen. Ik heb het gevoel dat het allemaal nog steeds in een beginstadium zit en dan moet overal op gelet worden :+

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Laatst online: 16-10 12:57

mux

99% efficient!

Nouja, het lijkt mij gewoon niet nodig om honderd brieven te sturen. In alle vervoersmiddelen met OVC hangen/liggen tegenwoordig gewoon claimformulieren, die vul je in en lever je in bij de balie en een paar dagen later staat het op je rekening.

De chaos die het in jan/feb dit jaar was zijn we echt ver voorbij hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dido schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 23:11:
Dat je niet het hele topic doorleest kan ik inkomen, maar een paar posts boven je staat het antwoord op je vraag, Aiolos ;)
CodeCaster in "OV Chipkaart"
Da's wel een enorme faal van me ja, in al mijn ergernis dacht ik waarschijnlijk een uniek probleem te hebben ;)

Neemt niet weg dat men bij mijn NS-loket vertelde dat het 2 euro nog wat zou kosten... Zijn er ergens bronnen voor bovenstaande verhaal, zodat ik geen stennis hoeft te gaan staan schoppen aan het loket? (Die NS'er doet immers ook zijn werk maar...)

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:03

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

In diezelfde paar posts vlak boven je staat dat iemand anders ook gezegd is dat het een paar euro kostte, maar dat iemand anders is meegedeeld dat het gratis is (en ook kostenloos is overgezet aan het loket).

Nog even door blijven lezen dus die laatste pagina ;)

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Mad Marty schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 10:34:
In diezelfde paar posts vlak boven je staat dat iemand anders ook gezegd is dat het een paar euro kostte, maar dat iemand anders is meegedeeld dat het gratis is (en ook kostenloos is overgezet aan het loket).

Nog even door blijven lezen dus die laatste pagina ;)
Dat had ik inderdaad gezien, en ik heb dus ook de ervaring dat het geld zou kosten. Ik kan natuurlijk bij het loket melden dat 'iemand op een forum het gratis voor elkaar had', maar ik denk niet dat dat als geldig argument wordt aangenomen. Vandaar dat ik een graag een andere bron zou willen, wellicht dat CodeCaster zijn bron dus nog kan toelichten.

Nu kan ik inderdaad melden dat ik geen restitutie wil (ik wil het saldo wel gewoon blijven gebruiken, hoef de centen niet terug en er dus geen administratiekosten gelden), maar ik heb het gevoel dat men dat niet helemaal snapt...

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik heb geen bron behalve mijn eigen ervaring, nergens op de site van de NS staat dat ze saldo gratis overzetten van de ene kaart naar de ander.

Wellicht was het m'n lieve glimlach :P

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Wow hier wordt je trouwens genaaid:

Check-in 18:15 Blaak
Check-out 18:22 Beurs € 0,05
Check-in 18:22 Beurs
Check-out 18:28 Centraal Station € 0,09
Totaal €0,14

Dit moet want je moet door de poortjes, maar andersom niet:
Check-in 09:46 Centraal Station
Check-out 09:58 Blaak RET € 0,65

Wtf is dus gewoon 460% duurder :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Was die checkin @ 18:15 @ blaak niet gewoon een overstap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
Hoe kom jij van 14 cent van Blaak naar CS, of voor 65 cent van CS naar Blaak? De keren dat ik daar reisde was ik toch echt minstens 75 cent instaptarief kwijt.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:20

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Megamind schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 17:07:
Dit moet want je moet door de poortjes, maar andersom niet:
Hoeft echt niet als je de weg weet (voor je uitcheckt en door de poortjes gaat de trap af, onderlangs naar de andere lijn lopen).
Wtf is dus gewoon 460% duurder :S
Blaak was gewoon een overstap, instaptarief + ritprijs van € 0,15 bestaat niet.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Freee!! schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 19:12:
[...]

Hoeft echt niet als je de weg weet (voor je uitcheckt en door de poortjes gaat de trap af, onderlangs naar de andere lijn lopen).

[...]
Blaak was gewoon een overstap, instaptarief + ritprijs van € 0,15 bestaat niet.
Volgens mij was het overstap van de bus ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

wtf, na al die tijd hebben mensen nog niet door dat er een instaptarief geldt 8)7
Ik gok dat dat tegenwoordig (met korting) zo'n 51 cent zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Eerlijk gezegd dacht ik dat die 4 euro het instaptarief was en dat je dat weer terugkrijgt. Ik wist niet dat je bij instappen een vast bedrag betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Megamind schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 19:38:
Eerlijk gezegd dacht ik dat die 4 euro het instaptarief was en dat je dat weer terugkrijgt.
Dat krijg je ook terug, minus de ritprijs.
Ik wist niet dat je bij instappen een vast bedrag betaald.
De ritprijs is opgebouwd uit instaptarief plus een afstandafhankelijk bedrag, dus weet je het nu.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Die 4 euro is ook geen instaptarief, maar meer een soort borg.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Sorry voor de (ook door mij veroorzaakte) verwarring. Die 4 euro heet het instaptarief. Die krijg je terug, minus de ritprijs. De ritprijs bestaat uit het basistarief + (gereisde kilometers x het kilometertarief). Bij overstappen (uitchecken en weer inchecken) binnen een bepaalde tijd (bij de RET is het 35 minuten) betaal je niet opnieuw het basistarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10 05:55

Coldcat

HODL

Ik word weer doodziek van die kaart en al het gepruts eromheen.

Bij de Veolia word je de bus uit gezet als je nog met een strippenkaart reist terwijl dat gewoon toegestaan is. Alle buschauffeurs zeuren dat je de OV chipkaart moet gebruiken terwijl een strippenkaart gewoon geldig is. Vervolgens wil ik hem bij de NS gebruiken maar daar kan het nog niet. Waarom is het zo moeilijk dat allemaal in te voeren. Iemand heeft heel slecht zijn huiswerk gedaan.

edit:
fixed t

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Laatst online: 16-10 21:03
Coldcat schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:18:
Ik wordt weer doodziek van die kaart en al het gepruts eromheen.

Bij de Veolia wordt je de bus uit gezet als je nog met een strippenkaart reist terwijl dat gewoon toegestaan is. Alle buschauffeurs zeuren dat je de OV chipkaart moet gebruiken terwijl een strippenkaart gewoon geldig is. Vervolgens wil ik hem bij de NS gebruiken maar daar kan het nog niet. Waarom is het zo moeilijk dat allemaal in te voeren. Iemand heeft heel slecht zijn huiswerk gedaan.
Het grote probleem is dat elk vervoersbedrijf de OV chipkaart op een andere manier wilt. Daar krijg je deze rotzooi door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10 05:55

Coldcat

HODL

trolleystad schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:35:
[...]

Het grote probleem is dat elk vervoersbedrijf de OV chipkaart op een andere manier wilt. Daar krijg je deze rotzooi door.
Dat moet je dus niet willen, er moet 1 standaard zijn en geen afwijkingen. Ik snap ook niet waarom het systeem al lang en breed werkte bij Conexxion maar dat Veolia nog geen studentenkaarten aankon. Dat was pas sinds januari dit jaar. In Rotterdam werkt het perfect met de metor, bus en tram en vroeger ook de trein. Waarom niet gewoon doen zoals het daar ingevoerd is. Nu is het niet eens bekend wanneer mijn OV kaart (studentending) bij de NS te gebruiken is.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik wordt weer doodziek van die kaart en al het gepruts eromheen.

Bij de Veolia wordt je de bus uit gezet als je nog met een strippenkaart reist terwijl dat gewoon toegestaan is. Alle buschauffeurs zeuren dat je de OV chipkaart moet gebruiken terwijl een strippenkaart gewoon geldig is. Vervolgens wil ik hem bij de NS gebruiken maar daar kan het nog niet. Waarom is het zo moeilijk dat allemaal in te voeren. Iemand heeft heel slecht zijn huiswerk gedaan.
En ik word doodziek van mensen die niet weten hoe ''word' vervoegd moet worden. Twee kansen, twee keer fout.

Verder: dit hele gezeik komt doordat mensen zoals er hier veel voorbeelden van zijn hebben zitten zeiken omdat er iets voor ze veranderde. ROVER is nog wel het ergste voorbeeld. Als dat niet zo was, hadden we al vijf jaar geen gezeur meer gehad.

Dat hebben wij, maatschappij, dus aan onszelf te danken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-10 13:05

Sr_Ogel

Klop klop klop

Ben zelf erg tevreden over de werking van de ovchipkaart. Reis regelmatig met Connexxion en de NS en alles werkt zoals ik denk dat het zou moeten. De transacties staan nu ook vrij snel op ov-chipkaart.nl zodat ik het op het werk kan declareren.

Er is wel een algemeen probleem met de chipkaart. Heb nu bij verschillende collega's, waaraan ik reizen met de chipkaart heb aangeprezen, dat het beginnen met de chipkaart nogal voor problemen en frustraties zorgt. Het aanmelden op verschillende sites, het ophalen van producten, geen transacties zichtbaar. Het is dat ik kan zeggen wat er mis gaat of adviseren wat ze moeten doen om zaken werkende te krijgen, anders waren er zeker een aantal gelijk afgehaakt.

De eerste indruk van de werking is omslachtig en onduidelijk, geen goed begin voor een kaart die het allemaal makkelijker moet maken, wat het ook zeker doet als het na een tijdje allemaal werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik word weer doodziek van die kaart en al het gepruts eromheen.

Bij de Veolia word je de bus uit gezet als je nog met een strippenkaart reist terwijl dat gewoon toegestaan is. Alle buschauffeurs zeuren dat je de OV chipkaart moet gebruiken terwijl een strippenkaart gewoon geldig is. Vervolgens wil ik hem bij de NS gebruiken maar daar kan het nog niet. Waarom is het zo moeilijk dat allemaal in te voeren. Iemand heeft heel slecht zijn huiswerk gedaan.

edit:
fixed t
Heb ik geen last van :?
Als Veolia dat bij mij ook gaat flikken weiger ik te betalen daar ik nog altijd reiskosten zonder in/uitchecklocatie erbij niet vergoed krijg. Ze moeten die in/uitchecklocaties eens een keer vrijgeven, Connexxion net zo. Maar hoe krijg je die lui nu zover dat ze dat gaan doen....

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Verschilt de zichtbaarheid van het in/uitchelocaties per consessiegebied, of heb jij daar alleen last van?
Hier (Zwolle en omgeving) krijg ik namelijk wel de locatiegegevens van connexxion door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Inderdaad. Waar reist Raven normaal? Ik begin de neiging te krijgen om daar 's gewoon heen te gaan en 3x een bus te pakken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:57
Even een vraagje over de Studenten OV-chipkaart:

Ik heb een Studenten OV-chipkaart aangevraagd en binnengekregen, en nu moet ik het reisproduct er nog op zetten. Dat gaat allemaal wel lukken, maar ik vraag me af vanaf wanneer ik de OV-chipkaart kan gebruiken. Is dat zodra het reisproduct erop staat (Studenten OV dus) of wanneer m'n opleiding begint? Ik vermoed zelf het laatste, maar ik weet het niet zeker. In de bijgeleverde brief staat:
Je kunt je studentenreisproduct ophalen vanaf de 15e van de maand voordat je studiefinanciering ingaat
M'n studiefinanciering is volgens mij al actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Zodra het product erop staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

alexkroeze schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 13:59:
Verschilt de zichtbaarheid van het in/uitchelocaties per consessiegebied, of heb jij daar alleen last van?
Hier (Zwolle en omgeving) krijg ik namelijk wel de locatiegegevens van connexxion door.
Zichtbaarheid hangt van vervoerder af. NS/HTM, no problem, Connexxion/Veolia... locaties niet vrijgegeven. Geen foutmelding ofzo, ze staan er gewoon niet.
Ben niet de eniste voor zover ik weet, iemand van TLS nam (itt helpdesk ovchipkaart.nl/Connexxion/Veolia) de moeite om een fatsoenlijk antwoord te geven waarbij naar voren kwam dat dit een bekend probleem zou zijn.
CyBeR schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 14:06:
Inderdaad. Waar reist Raven normaal? Ik begin de neiging te krijgen om daar 's gewoon heen te gaan en 3x een bus te pakken :P
Veolia in Apeldoorn, Connexxion in Enschede.

[ Voor 15% gewijzigd door Raven op 31-07-2010 15:45 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Ik vind het vaag dat het in Enschede niet werkt met connexxion en connexxion omgeving Zwolle wel. Lijkt me toch dat, exact hetzelfde systeem wordt gebruikt. Werkt het dan bij niemand of alleen bij bepaalde chipkaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
CyBeR schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 14:53:
Zodra het product erop staat.
Vanmiddag geprobeerd op te laden, maar er stond nog geen product klaar zei het apparaat.

Ik denk dat ik tot 15 augustus moet wachten dan denk ik ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-10 12:46
alexkroeze schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 15:59:
[...]

Ik vind het vaag dat het in Enschede niet werkt met connexxion en connexxion omgeving Zwolle wel. Lijkt me toch dat, exact hetzelfde systeem wordt gebruikt. Werkt het dan bij niemand of alleen bij bepaalde chipkaarten.
Ook hier (Haarlemmermeer) geen enkel probleem met de weergave van haltenamen bij Connexxion-lijnen. Vreemd dat het in sommige gebieden/kaarten niet werkt, want volgens mij werkt Connexxion overal met InfoXX in de bussen en zouden er ook geen verschillen in chipkaarten mogelijk moeten zijn...

[ Voor 5% gewijzigd door FlorisD op 31-07-2010 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

ThinkPadd schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 16:53:
[...]
Vanmiddag geprobeerd op te laden, maar er stond nog geen product klaar zei het apparaat.
Ik denk dat ik tot 15 augustus moet wachten dan denk ik ?
Let er wel op dat je dit niet bij de NS oplaadpunten probeert, maar bij de punten die bijvoorbeeld bij de AH staan :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:15

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

* Mx. Alba zit nu in de trein van Amsterdam naar Amersfoort met OV chipkaart, maar makkelijk was het niet! Op A'dam CS geprobeerd mijn chipkaart op te laden, zonder succes. Het eerste apparaat was defect, het tweede apparaat vrat mijn bankpas niet, zowel op PIN als op Maestro niet. Derde apparaat geprobeerd, ook niet. Toen bij de balie geprobeerd, en daar deed hij het wel, op Maestro in ieder geval; PIN eerst geprobeerd maar dat wilde hij daar ook niet. Als er daar nou verd**** apparaten stonden die VISA pakten had ik mijn CC kunnen gebruiken, maar zelfs op Amsterdam CS, het mekka van de toeristen, kan je met de wereldwijd meest geaccepteerde creditcard niet dokken :(

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Mx. Alba schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 19:45:
Amsterdam CS, het mekka van de toeristen
Ik wist niet dat Mekka een bouwput was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Freee!! schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 19:54:
[...]
Ik wist niet dat Mekka een bouwput was :+
Een grote vlakte met een enkele grote steen erin... Lijkt mij genoeg op een bouwput.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:58

PauseBreak

derp!

CyBeR schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 16:47:
[...]

Jawel, want die prijzen worden langzaamaan gelijk getrokken. Voor mijn traject scheelt 't op dit moment 5 cent, bijvoorbeeld.

Maar verder is dat logisch: de OV-Chipprijs wordt precies de helft van een retour. De oude papieren enkele-ritprijs is hoger dan dat. Wat je kunt doen is een gewone VDU kopen. De prijs daarvan heb je er vrij snel uit.

Verder: dat deze situatie zou bestaan is al heel lang bekend en een positieve bijwerking voor OV-chipgebruikers. Zoals ik al zei, voor mensen die kaartjes kopen verandert er gewoon niets. Als jij goedkoper uit weet te zijn met je OV-Chip dan is dat in jouw voordeel en gaat NS daar niets tegen doen.
Ja, dat is het punt dus helemaal niet. NS verplicht mij een kaartje te kopen omdat zij de Studenten OV Chipkaart niet snappen, waar iedere andere OV aanbieder dat wel kan. Kortom, doordat zij falen, kost het mij meer geld en dat slaat echt nergens op.
Maar ik heb al een geniaal idee. Ik ga gewoon de extra kosten bij NS declareren :P Eens kijken wat voor geniaal non-antwoord ze daarop gaan geven (ik gok iets als wat jij ook geeft, "koop maar een VDU").
alexkroeze schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 22:14:
Ben zelf erg tevreden over de werking van de ovchipkaart. Reis regelmatig met Connexxion en de NS en alles werkt zoals ik denk dat het zou moeten. De transacties staan nu ook vrij snel op ov-chipkaart.nl zodat ik het op het werk kan declareren.

Er is wel een algemeen probleem met de chipkaart. Heb nu bij verschillende collega's, waaraan ik reizen met de chipkaart heb aangeprezen, dat het beginnen met de chipkaart nogal voor problemen en frustraties zorgt. Het aanmelden op verschillende sites, het ophalen van producten, geen transacties zichtbaar. Het is dat ik kan zeggen wat er mis gaat of adviseren wat ze moeten doen om zaken werkende te krijgen, anders waren er zeker een aantal gelijk afgehaakt.

De eerste indruk van de werking is omslachtig en onduidelijk, geen goed begin voor een kaart die het allemaal makkelijker moet maken, wat het ook zeker doet als het na een tijdje allemaal werkt.
Nou ja, het beginnen ermee ís ook erg omslachtig en onduidelijk, maar dat komt ook grotendeels doordat met name de NS haar zaken gewoon nog steeds niet goed op orde heeft. Het is (afgaande op de verhalen in mijn omgeving) eerder regel dan uitzondering dat het product niet klaar staat op het moment dat dat wel klaar zou horen te staan en dan kun je verder ook niet zoveel, want het personeel van NS is doorgaans net zo goed geïnformeerd als de klant die, graag of niet, met zo'n ding wil reizen.

Voor mij is in ieder geval wel duidelijk geworden dat zodra het kan, het OV verleden tijd is. Het kost me gewoon nu al teveel energie met alles dat mis kan gaan en dus ook met enige regelmaat gaat en dat is het me niet waard, zeker niet in het licht van wat ik ervoor terug krijg.

[ Voor 42% gewijzigd door PauseBreak op 31-07-2010 21:05 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Mx. Alba schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 19:45:
* Mx. Alba zit nu in de trein van Amsterdam naar Amersfoort met OV chipkaart, maar makkelijk was het niet! Op A'dam CS geprobeerd mijn chipkaart op te laden, zonder succes. Het eerste apparaat was defect, het tweede apparaat vrat mijn bankpas niet, zowel op PIN als op Maestro niet. Derde apparaat geprobeerd, ook niet. Toen bij de balie geprobeerd, en daar deed hij het wel, op Maestro in ieder geval; PIN eerst geprobeerd maar dat wilde hij daar ook niet. Als er daar nou verd**** apparaten stonden die VISA pakten had ik mijn CC kunnen gebruiken, maar zelfs op Amsterdam CS, het mekka van de toeristen, kan je met de wereldwijd meest geaccepteerde creditcard niet dokken :(
Je moet ook een MasterCard nemen, die zijn meer geaccepteerd. Waaronder bij de kaartautomaten van NS in Amsterdam Centraal. (Hoewel die ook Visa moeten kunnen trouwens, maar dan nog is MC beter :P)

[ Voor 3% gewijzigd door CyBeR op 31-07-2010 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Mx. Alba schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 19:59:
[...]
Een grote vlakte met een enkele grote steen erin... Lijkt mij genoeg op een bouwput.
Punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

PauseBreak schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 21:00:
[...]
het personeel van NS is doorgaans net zo goed geïnformeerd als de klant
Dan weet je meteen waar NS voor staat:
Ne Scio*)

*)Ik weet niet (Latijn), en ja, daar heeft de schrijver Jan Hendrik Frederik Grönloh zijn pseudoniem Nescio ook vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

CyBeR schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 21:22:
Je moet ook een MasterCard nemen, die zijn meer geaccepteerd. Waaronder bij de kaartautomaten van NS in Amsterdam Centraal. (Hoewel die ook Visa moeten kunnen trouwens, maar dan nog is MC beter :P)
In Nederland word MasterCard inderdaad beter geaccepteerd dan VISA, maar in vrijwel elk ander land doet VISA het beter of minimaal net zo goed als MasterCard. Ga maar eens naar Afrika. In Burkina Faso kan je met MC alleen geld opnemen bij Atlantic Banque (één filiaal in Ouagadougou en één in Bobo-Dioulasso), in Ghana alleen bij Stanbic Bank (in Accra zijn er wel twee flappentappen waar je met MC terecht kunt, waarvan er één "out of order" was toen we daar waren), in Togo en Bénin wederom alleen Atlantic Banque (één filiaal in Lomé en één in Cotonou), en in Kameroen ook alleen Atlantic Banque alleen was toen wij daar waren de enige MC-flappentap in Doualà "en panne" :/ Daar sta je dan als "prins en prinses van Doualà" zonder geld op zak... Gelukkig kon ik via telebankieren wel geld overmaken naar een oom aldaar die ons uit de brand kon helpen.

Hoewel je dus met MC in Afrika flink platzak kunt raken, kan je er met VISA overal terecht. Vandaar dat ik nu een VISA heb...

[/offtopic]

[ Voor 16% gewijzigd door Mx. Alba op 31-07-2010 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Kixtart schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 17:18:
[...]

Let er wel op dat je dit niet bij de NS oplaadpunten probeert, maar bij de punten die bijvoorbeeld bij de AH staan :)
Dat weet ik dat stond ook in het foldertje ;) Heb het bij zo'n apparaat in de supermarkt gedaan.

Moet gewoon nog even geduld hebben dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

alexkroeze schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 15:59:
[...]

Tsja, ik weet verder ook niet waar het aan ligt. Geen van beide vervoerders doet ook maar iets moeite dit op te lossen. Het gaat over de ov-chipkaart, dus krijg ik een ingestudeerd antwoord waarbij ik verwezen wordt naar de helpdesk van ov-chipkaart.nl terwijl het probleem bij hun zou zitten.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-08 17:07

donny007

Try the Nether!

Ik heb een vraag over de meereiskorting,

als mijn zus een Anonieme OV-chipkaart met gereduceerd tarief (zijn deze er wel?, sommige zeggen van niet, anderen weer van wel) koopt, mag ze dan meereizen met mijn OV-jaarkaart onder de meereiskorting, of moet ze altijd een kaartje kopen?

[ Voor 13% gewijzigd door donny007 op 01-08-2010 16:01 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-09 08:46

smokalot

titel onder

donny007 schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 15:50:
Ik heb een vraag over de meereiskorting,

als mijn zus een Anonieme OV-chipkaart met gereduceerd tarief (zijn deze er wel?, sommige zeggen van niet, anderen weer van wel) [...]
Die bestaan niet. Een anonieme kaart is niet persoonsgebonden, en het recht op reductie is wel persoonsgebonden, dus dat kan niet.

Voor meereiskorting moet je dus een kaartje kopen.

It sounds like it could be either bad hardware or software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

't is imo jammer dat je bij de kaartautomaat dan niet OV-Chipkaart als betaalmiddel kunt selecteren, dat je dan gelijk ingecheckt bent en een soort 'reisproduct' erop hebt geladen.

[ Voor 3% gewijzigd door tdw op 03-08-2010 00:43 ]

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

tdw schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 15:09:
't is imo jammer dat je bij de kaartautomaat dan niet OV-Chipkaart als betaalmiddel kunt selecteren, dat je dan gelijk ingecheckt bent en een soort 'reisproduct' erop hebt geladen.
Je inchecklocatie is het beginpunt, en waar je uitcheckt geeft het eindpunt van je treinreis aan. Waarom zou je dat moeilijker willen maken door vooraf al aan te geven waar je uit gaat stappen?

Ik heb mijn studentenabonnement iets meer dan twee weken geleden stopgezet op de DUO-site, en vanmorgen de "bestelling" opgehaald. Nu is alleen "reizen op saldo" nog actief op mijn kaart, en er staat geen saldo meer op, dus ik kan m'n OV-studentenchipkaart ein-de-lijk doorknippen. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
CodeCaster schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 09:21:
[...]

Je inchecklocatie is het beginpunt, en waar je uitcheckt geeft het eindpunt van je treinreis aan. Waarom zou je dat moeilijker willen maken door vooraf al aan te geven waar je uit gaat stappen?
Doordat je op zo'n manier ook complexere producten kunt laden, zoals een overgangskaart 2-1, een dagkaart voor de hond of fiets, een rondreis, een Fyra-toeslag, noem maar op.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:51

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Alex) schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 09:24:
[...]

Doordat je op zo'n manier ook complexere producten kunt laden, zoals een overgangskaart 2-1, een dagkaart voor de hond of fiets, een rondreis, een Fyra-toeslag, noem maar op.
Als je bijvoorbeeld een dagkaart fiets op je OV-chipkaart hebt staan en je checkt in, hoe selekteer je dan dat die dagkaart fiets ook afgeboekt wordt?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Maasluip schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 09:45:
[...]

Als je bijvoorbeeld een dagkaart fiets op je OV-chipkaart hebt staan en je checkt in, hoe selekteer je dan dat die dagkaart fiets ook afgeboekt wordt?
Door gewoon de dagkaart fiets automatisch af te laten boeken op de datum waarop die geldig is?

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-10 11:57
Gisteren maar eens voor de 2x mijn (anonieme) ov chipkaart gebruikt. Daarover mijn ervaring en een paar vragen.

Ik reisde met de Connexion van Noordwijkerhout naar Lisse Keukenhof en toen ik wilde inchecken bij de entree, gaf het apparaat "Tot Ziens" aan :? Terwijl ik een paar dagen ervoor toch echt zeker weten had uitgecheckt. Dus de buschauffeur: oh, dan ben je nu je max tarief kwijt en moet je opnieuw inchecken. Dus ik check in.
Einde van de rit, ik naar buiten en check uit, zegt dat ding: Overstappen OK. Alweer :?
Bekijk ik later mijn reis historie bij een NS automaat, blijkt dat ik het toch goed gedaan had en die "Tot ziens" mededeling een check-in moment was. 8)7 Dus toen ik weer incheckte, checkte ik blijkbaar weer uit. Daarna bij het verlaten van de bus checkte ik dus weer in, maar dan snap ik de mededeling "Overstappen OK" niet.

Nog een vraag over mijn anonomie kaart... als ik die oplaadt met mijn pinpas, blijf ik dan wel anoniem? En als ik hetzelfde doe met mijn chipknip, is dat te traceren naar mijn pasnummer (en daarmee reis historie).

So far for me Strippenkaart - OV chipkaart 1-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

segil schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 13:59:

Nog een vraag over mijn anonomie kaart... als ik die oplaadt met mijn pinpas, blijf ik dan wel anoniem? En als ik hetzelfde doe met mijn chipknip, is dat te traceren naar mijn pasnummer (en daarmee reis historie).
Het is 'te traceren' naar de naam waarop je rekening staat + rekeningnummer.

Maar de anonieme OV chip is toch een wassen neus, want als er ooit iets misgaat waardoor je recht hebt op geld terug. Bijvoorbeeld doordat je niet kunt uitchecken of iets dergelijks dan kun je kiezen tussen je geld (tot 20 euro) kwijt of een formulier met al je persoonlijke gegevens + kaartnummer invullen.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

PauseBreak schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 10:30:
[...]

Door gewoon de dagkaart fiets automatisch af te laten boeken op de datum waarop die geldig is?
Samen met de Fyra toeslag en de 2-1 overgang? Kun je met die dan ook de hele dag heen en weer rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

CodeCaster schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 09:21:
[...]

Ik heb mijn studentenabonnement iets meer dan twee weken geleden stopgezet op de DUO-site, en vanmorgen de "bestelling" opgehaald. Nu is alleen "reizen op saldo" nog actief op mijn kaart, en er staat geen saldo meer op, dus ik kan m'n OV-studentenchipkaart ein-de-lijk doorknippen. *O*
Heb je dat ding niet gewoon nodig om anders te reizen? En krijg je niet gratis een kortingskaart van de NS op je OV-kaart als je je studentenkaart 'inlevert'?

Ik sta namelijk zelf op het punt mijn OV stop te zetten ivm afstuderen, maar ik heb er ook nog €30 op staan. Het zou logisch zijn als gewoon de studentenproducten van de kaart afgaan, het kortingsproduct erop, en ik zo gewoon mijn saldo op kan maken.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

CodeCaster in "OV Chipkaart"

Je krijgt een nieuwe kaart van de NS, en als je het netjes vraagt aan de NS-balie wordt het saldo gratis overgezet van je studentenkaart naar de nieuwe voordeelurenkaart van de NS. :)

[ Voor 41% gewijzigd door CodeCaster op 09-08-2010 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Oeps, ik had die vervolgreacties niet meer gelezen! Bedankt.

Ik heb mijn vervolg-gratis-voordeelurenkaart nog niet, ik ben uitgeschreven per 31-aug. Ik weet niet of ik die van te voren al mag ophalen, en of ik dan nog wel met mijn studenten-ov mag reizen. Immers, straks nog twee weken gratis reizen en nu nog korting vòòr 9u wil ik niet ongeldig laten worden door te vroeg met mijn gratis andere product te komen. :)

Staat die nieuwe ook op naam? If so, dan voorzie ik problemen en kom ik niet te vroeg.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Maasluip schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 14:36:
[...]

Samen met de Fyra toeslag en de 2-1 overgang? Kun je met die dan ook de hele dag heen en weer rijden?
Och, er is vast wel een mouw aan te passen. Nou ja, voor NS waarschijnlijk niet, maar puur theoretisch gezien moet het wel kunnen :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boschjesman
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-09-2024
Mijn ov-chipkaart is defect geraakt (scheur in de kaart, door de antenne)
Is het mogelijk deze te maken door het plastic wat af te schuren en de de antennes weer te verbinden?
Ik kan een nieuwe kaart aanvragen, maar dan moet ik in ieder geval al komende week minstens 100 euro aan reiskosten maken, terwijl ik een studenten-ov chipkaart heb die mij voorziet van reisrecht.

[ Voor 36% gewijzigd door Boschjesman op 13-08-2010 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Mx. Alba schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 22:06:
[...]

In Nederland word MasterCard inderdaad beter geaccepteerd dan VISA, maar in vrijwel elk ander land doet VISA het beter of minimaal net zo goed als MasterCard. Ga maar eens naar Afrika. In Burkina Faso kan je met MC alleen geld opnemen bij Atlantic Banque (één filiaal in Ouagadougou en één in Bobo-Dioulasso), in Ghana alleen bij Stanbic Bank (in Accra zijn er wel twee flappentappen waar je met MC terecht kunt, waarvan er één "out of order" was toen we daar waren), in Togo en Bénin wederom alleen Atlantic Banque (één filiaal in Lomé en één in Cotonou), en in Kameroen ook alleen Atlantic Banque alleen was toen wij daar waren de enige MC-flappentap in Doualà "en panne" :/ Daar sta je dan als "prins en prinses van Doualà" zonder geld op zak... Gelukkig kon ik via telebankieren wel geld overmaken naar een oom aldaar die ons uit de brand kon helpen.

Hoewel je dus met MC in Afrika flink platzak kunt raken, kan je er met VISA overal terecht. Vandaar dat ik nu een VISA heb...

[/offtopic]
In middem amerika is het exact hetzelfde, iedereen daar vroeg waarom ik geen visa gebruikte omdat die kaart daar veel meer/beter geaccepteerd wordt.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quincy5
  • Laatst online: 03-10 09:18
Boschjesman schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 14:23:
Is het mogelijk deze te maken door het plastic wat af te schuren en de de antennes weer te verbinden?
Ik kan een nieuwe kaart aanvragen, maar dan moet ik in ieder geval al komende week minstens 100 euro aan reiskosten maken, terwijl ik een studenten-ov chipkaart heb die mij voorziet van reisrecht.
Ik zou het gewoon proberen, misschien dat hij het dan net die paar weken blijft doen tot je een nieuwe hebt. Makkelijk verdiende 100 euro dan.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Boschjesman schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 14:23:
Niet echt. Die antenne is gewoon een koperen spoel, die in de kaart versmolten zit. Het is praktisch onmogelijk om daar iets mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
  • Laatst online: 23:20
CyBeR schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 16:20:
[...]

Niet echt. Die antenne is gewoon een koperen spoel, die in de kaart versmolten zit. Het is praktisch onmogelijk om daar iets mee te doen.
Exact, de kans dat dit gaat slagen is dermate klein dat je het net zo goed niet kan proberen. Voor dit soort situatie vind ik toch wel dat er een overgangskaart moet komen die je gewoon bij een loket moet kunnen ophalen.
Waar wel je producten op staan..... Het is altijd zo makkelijk om de reiziger de kosten op zich te laten nemen, maar kaarten kunnen nu eenmaal gewoon defect raken.

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:53

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Raven schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 09:28:
[...]

Heb ik geen last van :?
Als Veolia dat bij mij ook gaat flikken weiger ik te betalen daar ik nog altijd reiskosten zonder in/uitchecklocatie erbij niet vergoed krijg. Ze moeten die in/uitchecklocaties eens een keer vrijgeven, Connexxion net zo. Maar hoe krijg je die lui nu zover dat ze dat gaan doen....
Ik werk inmiddels een paar weken bij afdeling mobiliteit van Regio Twente, concessieverlener van het busvervoer in Twente. Ik heb hier net even navraag gedaan over je problemen met het niet juist kunnen opvragen van de OV-chipgegevens op de website (in- en uitstapplaatsen) van Connexxion in Twente. Het blijkt dat een collega van me hetzelfde probleem ervaart en hierover ook al direct met de hogere heren van Connexxion in gesprek is geweest. Connexxion heeft de belofte gedaan het aan te pakken. Ik zal, zodra deze collega terug is van vakantie, hem vragen of hij wil informeren hoe het ervoor staat en wanneer het opvragen van gegevens wel goed is. Ik denk dat dit voldoende is om die lui zover te krijgen dat ze wat gaan doen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:36

Stekeltje

Nothing to see here move along

Weet iemand wanneer de OV studentenkaart weer geldig is(gratis reizen dan)? Ik kan het zo 1, 2, 3 niet in de FAQ van OV-chip vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandaX
  • Laatst online: 23:53

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

@...Ruud... klikkerdeklik

[ Voor 6% gewijzigd door SandaX op 17-08-2010 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
...Ruud... schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 19:34:
Weet iemand wanneer de OV studentenkaart weer geldig is(gratis reizen dan)? Ik kan het zo 1, 2, 3 niet in de FAQ van OV-chip vinden.
Gister, vriend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Laatst online: 19:05
Even een vraagje. Ik heb zelf een Jaar-trajectkaart van de NS met 1 zone voor de bus. Ik moest altijd enkel mijn kaart te laten zien aan de buschauffeur of conducteur en dan was het al goed. Moet ik dan ook in en uitchecken bij de bus of is het laten zien van de kaart voldoende? En geldt dat ook voor de trein als ik mijn standaard traject gebruik? En waar kan ik de zonekaart van diverse plaatsen terugvinden? Alleen bij de bushalte of ook nog ergens op het internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falskdansker
  • Niet online
Robkazoe schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 21:04:
En waar kan ik de zonekaart van diverse plaatsen terugvinden? Alleen bij de bushalte of ook nog ergens op het internet?
Wat dacht je van op de site van de vervoerder? :)

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Laatst online: 19:05
FalskDansker schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 21:16:
[...]

Wat dacht je van op de site van de vervoerder? :)
Bij Connexxion verwijzen ze naar 9292ov. Daar kun je een centrumzone kiezen als je een route uitplant. Maar ik zou gewoon graag concreet de zones willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

IJkwezen moet OV-chipkaart testen
De Maatschappij Voor Beter OV vindt dat het IJkwezen zich zou moeten buigen over de vraag, in hoeverre de OV-chipkaart nauwkeurig genoeg is om als betaalsysteem te functioneren. Het komt nog steeds voor dat passagiers -vaak ook ongemerkt- verkeerde bedragen betalen doordat het systeem verkeerde in- of uitstaphaltes registreert.

De nieuwe reizigersorganisatie betreurt het, dat de OV-chipkaart is vrijgesteld van het hebben van de EGI-status, een soort bankvergunning voor betaalsystemen. "De overheid vindt het terecht onaanvaardbaar als mensen een bedrag van 50 euro pinnen, zij zo nu en dan slechts 45 euro uit de flappentap zouden krijgen. Maar met onnauwkeurigheden bij de OV-chipkaart, die soms op vergelijkbare percentages neerkomen, heeft de overheid blijkbaar geen moeite," aldus de organisatie.

Voor Beter OV vindt dat de passagier niet als een tweederangs consument mag worden behandeld. Zij heeft het IJkwezen daarom verzocht, zich over deze materie te buigen, net zoals het IJkwezen de nauwkeurigheid van bijvoorbeeld elektriciteitsmeters en winkelweegschalen in de gaten houdt.
offtopic:
Say what? Ik ken maar één geldautomaat in NL die €5 geeft.....

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Raven schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 10:43:
IJkwezen moet OV-chipkaart testen

[...]

offtopic:
Say what? Ik ken maar één geldautomaat in NL die €5 geeft.....
offtopic:
Ruwweg een derde van alle Rabobank automaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:14
MoiZie schreef op maandag 17 mei 2010 @ 12:06:
[...]

Dat is dus precies hetzelfde als ik heb gehad! Precies 3,22, ook bij connexxion.Daarna nooit meer gekregen, ook niet toen ik weer een keer niet kon uitchecken.
En weer....

14-06-2010 Opladen
Connexxion € 0,00 € 3,22
15-03-2010 Opladen
Connexxion € 0,00 € 3,22

Die 2e is dus de oude onbekende oplading, de 1ste is de nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Laatst online: 23:25
Ik heb een voordeelurenabbonement en ik reis dus op saldo met in/uit checken.

Normaal krijg je voor 9uur toch géén korting met een VDU? Nou, ik opeens wel :? Al de hele week krijg ik gewoon de 40% korting als ik in/uit check voor 9uur (dit zie ik op "Mijn NS"). Check meestal rond 7uur in, en rond 7:30 weer uit.

Is dit iets nieuws of is het systeem niet slim genoeg met het weergeven van de juiste bedragen op de internet site? Vind het niet erg hoor ;) :P

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falskdansker
  • Niet online
roelieboelie schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 12:32:
Ik heb een voordeelurenabbonement en ik reis dus op saldo met in/uit checken.

Normaal krijg je voor 9uur toch géén korting met een VDU? Nou, ik opeens wel :? Al de hele week krijg ik gewoon de 40% korting als ik in/uit check voor 9uur (dit zie ik op "Mijn NS"). Check meestal rond 7uur in, en rond 7:30 weer uit.

Is dit iets nieuws of is het systeem niet slim genoeg met het weergeven van de juiste bedragen op de internet site? Vind het niet erg hoor ;) :P
In juli en augustus reis je ook op weekdagen vóór negen uur met korting :)

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
Aja natuurlijk, dat was ik even vergeten :X 8)7 :$

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 20:07

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

* Orion84 heeft nog t/m 31-08-2010 recht op OV. Dus ik dacht net, eens kijken of ik die niet al vast per 1 september kan stopzetten. Prima, inloggen @ duo site, OV product wijzigen, maar dan krijg ik het volgende fenomeen:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/o9pRsdyCv4acvzR55yU5uFnu/full.png

De laatste keer dat ik op de kalender keek was het toch echt nog geen september 8)7

Ik kan wel 31 augustus opgeven, maar de ingangsdatum is de eerste dag dat je niet meer kan reizen. Aangezien hij ook t/m de 31e geldig is en ik het ding de 31e nog nodig heb was dat dus niet echt de bedoeling.

Goed, het hoeft pas uiterlijk 7 september stopgezet te zijn, maar ik vraag me wel af of het na 31 augustus wel gaat lukken om een datum in september te kiezen :P

In elk geval een fail wat betreft de foutmelding :+

[ Voor 3% gewijzigd door Orion84 op 25-08-2010 14:07 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

offtopic:
* Dido vraagt zich af wat een bug in de DUO website met de OV-chipkaart te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Ik heb geprobeerd mijn adres aan te passen (ovchipkaart.nl), maar kreeg bij elke wijziging (ook wanneer ik in principe niks wijzigde) de melding bij mijn voornaam dat ik maar 12 producten kan koppelen. Klantenservice gemailed en bleek een bekende bug te zijn en ze zouden een wijziging adres sturen. Deze is naar mijn nieuwe adres gestuurd en hierop heb ik mijn nieuw adres ingevuld, zodat mijn adres wordt gewijzigd naar mijn nieuwe adres :+

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:43
Hoe ze dit ooit hebben kunnen invoeren...
1. Het is duurder :( want naar mijn intro kamp toe kostte mij 9.80, terwijl met een 14 strippenkaart (12/14 gebruikt) 7,60 was.
2. 2e bus die ik in mijn leven gebruikt heeft "Buiten Gebruik" op het ov-chip systeem.
3. Het in/uit checken gaat traag, en je kan niet goed lezen wat er op dat schermpje staat omdat het ding zo laag hangt, en om nou te blijven staan lezen in een volle gehaaste bus...

offtopic:
er is ergens een > in plaats van >= tekentje gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeroen3 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 17:48:
1. Het is duurder :( want naar mijn intro kamp toe kostte mij 9.80, terwijl met een 14 strippenkaart (12/14 gebruikt) 7,60 was.
Sommige ritten zijn goedkoper en sommige ritten zijn duurder geworden.
2. 2e bus die ik in mijn leven gebruikt heeft "Buiten Gebruik" op het ov-chip systeem.
Twee waarnemingen zijn niet representatief voor het gehele systeem.
3. Het in/uit checken gaat traag, en je kan niet goed lezen wat er op dat schermpje staat omdat het ding zo laag hangt, en om nou te blijven staan lezen in een volle gehaaste bus...
Dat klinkt inderdaad onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Kixtart schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 17:29:
Ik heb geprobeerd mijn adres aan te passen (ovchipkaart.nl), maar kreeg bij elke wijziging (ook wanneer ik in principe niks wijzigde) de melding bij mijn voornaam dat ik maar 12 producten kan koppelen. Klantenservice gemailed en bleek een bekende bug te zijn en ze zouden een wijziging adres sturen. Deze is naar mijn nieuwe adres gestuurd en hierop heb ik mijn nieuw adres ingevuld, zodat mijn adres wordt gewijzigd naar mijn nieuwe adres :+
8)7 , hoe komen ze aan dat nieuwe adres dan, hadden ze die al? :?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Die had ik in mijn mail naar de klantenservice staan. Waarschijnlijk kunnen ze of mogen ze het niet aanpassen, alleen met een bevestiging. Maar wel lekker omslachtig zo ;)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Fantastisch dat mensen die kennelijk nooit met het OV gaan zo'n uitgesproken mening erover hebben :+

Een paar hints:
* Die ene rit van je is niet representatief.
* 14-strippenkaarten zijn er nooit geweest.
* Die tweede bus in je leven is ook niet representatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 18:20
Goh... wist je dat er bij de introductie van jouw nu heilige strippenkaart net zo hard of misschien wel harder werd gehuild door mensen zoals jij? Ze hadden er zelfs een leuk 'koos naampje' voor bedacht destijds: stroppenkaart.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-10 11:15
Dido schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 20:50:
[...]

Fantastisch dat mensen die kennelijk nooit met het OV gaan zo'n uitgesproken mening erover hebben :+

Een paar hints:
Hij heeft wel een punt. Deze innovatie is goed, maar veel te gehaast. Ze hadden het beter kunnen embedden in je ID kaart, en dan heeft binnen 4 jaar iedereen het. Net zoals vingerafdrukken.

Bovendien had dit op europees niveau gemoeten.

Ik woon zelf in maastricht, en als ik naar een andere grote stad wil pak ik de bus of trein naar Aachen of Luik. Daar is dit ding waardeloos.

• Freee!!

Freee!!

ApexAlpha schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 03:51:
[...]
Hij heeft wel een punt. Deze innovatie is goed, maar veel te gehaast. Ze hadden het beter kunnen embedden in je ID kaart, en dan heeft binnen 4 jaar iedereen het. Net zoals vingerafdrukken.
Valt behoorlijk tegen, die ID kaarten zijn namelijk 5 jaar geldig en ik zit er echt niet op te wachten dat de overheid zicht heeft op mijn privé reizen.
Het is nu al een ramp om het in verschillende steden in Nederland correct te implementeren, gelijk op Europees niveau zou helemaal wat worden. Maar op zich heb je wel een goed punt.
Ik woon zelf in maastricht, en als ik naar een andere grote stad wil pak ik de bus of trein naar Aachen of Luik. Daar is dit ding waardeloos.
Het probleem is bekend, heb het zelf meegemaakt vanuit Rotterdam in Utrecht.

• Dido

Dido

heforshe

ApexAlpha schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 03:51:
Enig idee hoe lang ze al bezig zijn met de implementatie? Een van mijn persoonlijke ergernissen is nou net dat het zo langzaam gaat. In Rotterdam is het vrij voortvarend gegaan, wat betekent dat Rotterdammers tijdenlang strippenkaarten moesten kopen als ze de stad uitgingen.

Het probleem is echt niet om iedereen aan zo'n kaart te helpen, het probleem zit hem vooral in het gelijktrekken van het gebruik van die kaart. Verplicht in/uitchecken (ook met abonnement bij vervoerder X, alleen inchecken als je geen abonnement hebt bij vervoerder Y, en bij vervoerder Z moet je een strippenkaart afstempelen.

Die vier jaar van jou zijn al lang verstreken sinds de eerste invoering van de OV-chipkaart, hoor. Dus jij wilt sneller dan de daadwerkelijke implementatie, maar vindt de implementatie alsnog te gehaast.

De reden dat de "innovatie zo gehaast" overkomt voor jeroen3 is omdat ie kennelijk nooit met het OV reist, waardoor het hele OV een stukje onontdekte technologie is, en dus moeilijk, eng, en slecht.

Zoals ik al opmerkte: het is opvallend dat mensen die er het minst gebruik van maken het hardst hun mening lijken te verkondigen.
Het leuke van de onderbuik: ratio ontbreekt.

De implementatie in Nederland gaat al suboptimaal omdat lokale vervoerders allerlei eigen ideeen omtrent de invoering doordrukken, en dan wil je het op Europees niveau uitrollen? Dat gaat echt werken.
Ja, je strippenkaart ook. Wat is je punt nou? De OV-chip zuigt omdat ie in Tokio niet geldig is 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Dido op 26-08-2010 10:58 ]

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:43
Dido schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 20:50:
[...]

Een paar hints:
Het geeft wel een enorme slechte eerste indruk van het OV.
En nee, 15 strippenkaarten wel (14 strippen moesten we minimaal hebben, vandaar)

Dat het zo gaat is waarschijnlijk de schuld van de privatisering (zo heet dat toch?), syntus/connexion/breng

[ Voor 9% gewijzigd door jeroen3 op 26-08-2010 12:49 ]

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
jeroen3 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 12:47:
[...]

En nee, 15 strippenkaarten wel (14 strippen moesten we minimaal hebben, vandaar)

Dat het zo gaat is waarschijnlijk de schuld van de privatisering (zo heet dat toch?), syntus/connexion/breng
Dus jij ging 1x per jaar met de bus, kocht daarvoor een strippenkaart van 15, gebruikte 14 strippen en je blijft dan altijd zitten met 1 strip. Na een jaar ga je die namelijk echt niet meer opzoeken om te gebruiken. Hierdoor betaalde je dus elk jaar 50 cent teveel ( :+ ), iets wat je liever hebt dan de werkelijke kosten voor de ritafstand te betalen :)

• Dido

Dido

heforshe

jeroen3 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 12:47:
Tsja, ik hoor nog wel eens mensen roepen in de trein als er een hoop vertraging is: "goh, dat hebben wij weer. We gaan 1 keer per jaar met de trein, en vorig jaar was het ook al raak".
Dan heb ik toch altijd de neiging te roepen "blijf dan alsjeblieft thuis, want toen je de rest van het jaar niet in deze trein zat was er niets aan de hand!" :+
Over de gevolgens van de privatisering van het OV en hoe de doelstellingen daarvan zelfs in theorie nooit gehaald kunnen worden kunnen we een apart ranttopic vullen, denk ik. Maar dat staat volslagen los van de OV-chipkaart.
[ot]Dit topic is onder te verdelen in ruwweg vier delen:

• Posts van studenten die de ov-chipkaart niet snappen, of liever gezegd, de beschikbare informatie niet lezen.
• Andere rants van studenten over DUO
• Posts over het OV in Nederland die zeer weinig tot helemaal niets met de OV-chipkaart te maken hebben
• Daadwerkelijke posts over de OV-chipkaart

Ik ben bang dat ik optimistisch schat als de laatste groep 10% van het topic beslaat :X

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 18:20
Freee!! schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 06:44:
[...]

Valt behoorlijk tegen, die ID kaarten zijn namelijk 5 jaar geldig en ik zit er echt niet op te wachten dat de overheid zicht heeft op mijn privé reizen.
Ik neem aan dat je dan ook reist met je mobieltje uit?
Het is nu al een ramp om het in verschillende steden in Nederland correct te implementeren, gelijk op Europees niveau zou helemaal wat worden. Maar op zich heb je wel een goed punt.
Niet gelijk op Europees niveau vind ik inderdaad ook de grootste tekortkoming. London heeft nu al een zeer vergelijkbaar systeem b.v. Dat het implementeren in verschillende steden in NL moeilijk is hoeft niet perse te betekenen dat er niet voor 1 systeem gekozen had kunnen worden. Met de bankpas is het wel mogelijk om voor een chipkaart een nieuwe Internationale standaard te zetten (de EMV chip).

Hopelijk gaan hier in de toekomst toch stappen voor gezet worden met readers die meerdere standaarden aankunnen.

Dit is opzich wel iets wat met een chipkaart technisch zou kunnen, en wat b.v. met een strippenkaart eigenlijk niet kan. Alleen in de grensstreken kun je de strippenkaart gebruiken, maar om nou ergens in een klein dorpje midden in Italie met een strippenkaart aan te komen? Met een chipkaart zou dit op termijn wel kunnen als er goede afspraken gemaakt worden.
Het probleem is bekend, heb het zelf meegemaakt vanuit Rotterdam in Utrecht.
Ik hoop dat men hier echt snel mee aan de gang gaat, maar voorlopig heeft men overduidelijk de handen vol aan de introductie van het huidige systeem. In London is men ook overigens nog steeds bezig met verbeteren en nieuwe features, of het verder uitbreiden van met name de Engelse variant van reizen op saldo (pay as you go).

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

• Freee!!

Freee!!

flowerp schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 21:27:
[...]
Ik neem aan dat je dan ook reist met je mobieltje uit?
De overheid krijgt die gegevens echt niet zomaar te pakken hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
Ze mogen die piepjes van die incheckpalen op het station in de ochtend (rond 6:30) wel eens wat zachter zetten, piep komt ontzettend hard aan als je net wakker bent :P

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

roelieboelie schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 12:11:
Ze mogen die piepjes van die incheckpalen op het station in de ochtend (rond 6:30) wel eens wat zachter zetten, piep komt ontzettend hard aan als je net wakker bent :P
En in de bus (Connexxion Amersfoort) mogen ze wel wat harder.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

jelmervos schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 12:25:
[...]

En in de bus (Connexxion Amersfoort) mogen ze wel wat harder.
In de bussen (bij CXX iig) verschilt 't heel sterk. Soms zijn ze zo luid dat ze 't in de volgende bus nog kunnen horen, soms zo zacht dat je 't zelf nauwelijks hoort.

Pagina: 1 ... 38 ... 100 Laatste

Let op:
Het is hier niet toegestaan om hulp te bieden bij het hacken van chips. Dit betekent dat het ook niet toegestaan is om links te geven naar kant en klare programma's die dit mogelijk maken. Het forum is geen plaats om aan te zetten tot frauduleuze handelingen.